[MMORPG] Rift: Planes of Telara Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:
  • 75.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
kaluro2 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:24:
Ik ben er al achter. Het 21e skillpoint in de beastmaster tree geeft je een betere pet. (van lesser naar greater).
Deze ziet er even triest uit alleen is iets groter.. Helaas!
Is er nu ook een pet-class waar de pet echt impact heeft op je gameplay? Zo'n fairy, earth-ding, necro-summon, wolf-ding, ze rennen wel mee en doen wat dmg, maar het is meer een 'leuk om te hebben en doet wat dps' dan dat ze echt impact hebben op je gameplay (en keuzes). Ik vind de mastermind uit CoV nog steeds uniek, en juist omdat Rift zoveel classes heeft, dacht ik dat ze ook wel zo'n combi zouden hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Is er nu ook een pet-class waar de pet echt impact heeft op je gameplay? Zo'n fairy, earth-ding, necro-summon, wolf-ding, ze rennen wel mee en doen wat dmg, maar het is meer een 'leuk om te hebben en doet wat dps' dan dat ze echt impact hebben op je gameplay (en keuzes). Ik vind de mastermind uit CoV nog steeds uniek, en juist omdat Rift zoveel classes heeft, dacht ik dat ze ook wel zo'n combi zouden hebben.
De korte tijd dat ik elementalist speelde moet ik zeggen dat ik erg veel had aan de pet elemental. Op z'n slechtst zorgde het kreng voor genoeg afleiding op de mob die ik wou neerhalen dat die mob me eigenlijk nooit meer raakte. Op z'n best was het een offtank voor als ik een 2e mob op me had hakken waar ik even geen zin in had.
Als je gewend bent aan de hunter uit WoW dan is zo'n pet een makkie om mee om te gaan qua commando's etc en dat maakt deze ook een stuk effectiever.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:46
Als mage is die pet opzich wel handig hoor. Ding houdt goed agro :P Heb meerdere malen dat er 3/4 mobs op je af komen en het scheelt toch wel als hij er 2 op zich kan houden. Niet te lang natuurlijk want een echt goede tank is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09
M'n necromancer heeft ook best veel aan z'n pet. De eerste pet die je krijgt stelt niet veel voor nog, wel dps maar verder niet erg nuttig, maar de Skeletal Stalwart kan bij solo quests goed genoeg tanken om te zorgen dat ik nauwelijk nog geraakt word.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Mijn pet heeft heel veel invloed op mijn DPS en/of tankiness.
Mijn pet kan 2 targets offtanken als hij zijn defensive stance aan heeft. en geeft heel de raid een grote defensive bonus.
Mijn pet geeft een zeer grote DPS boost voor heel de raid met zijn offensive stance, en hij dealt zelf ook veel damage.

Ik kan het zo niet opzoeken maar uit mijn hoofd:

Defensive stance ->
+10% armor bonus aan iedereen in de raid.
Pet generate meer threat en heeft armor bonus.
Pet heeft meer HP maar dealt 20% minder damage
als de Pet aanvalt geeft hij de opponent een debuff, 15% miss chance geloof ik

Offensive stance ->
+10% damage bonus aan iedereen in de raid
Pet dealt 30% meer damage maar heeft 20% minder HP en 10% minder armor
als de Pet aanvalt geeft hij de opponent een debuff, alle attacks op die opponent doen 5/10/15% meer damage ( 3x aanvallen = 15% )

in offensive stance is de pet echt een killing machine, niet meer normaal.
In de defensive stance is de pet een g oede tank die makkelijk 2 mobs van zijn level kan tanken, met goede threat gain. (zolang je een beetje healed met je heal skill, vindt je pet wel leuk.)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Weet iemand trouwens waar je naartoe moet als je na Beta5 nog in de (eventueel) volgende Beta terecht wilt? Morgenochtend eindigt Beta5, maar ik zou graag een kans hebben om uitgenodigd te worden voor een eventuele volgende Beta namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
joramoudenaarde schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:41:
Weet iemand trouwens waar je naartoe moet als je na Beta5 nog in de (eventueel) volgende Beta terecht wilt? Morgenochtend eindigt Beta5, maar ik zou graag een kans hebben om uitgenodigd te worden voor een eventuele volgende Beta namelijk :)
Als je een VIP-key hebt kun je aan alle komende beta's meedoen. VIP-keys zijn dit keer massaal weggegeven dus grote kans dat je een VIP-key hebt? Moet je kunnen zien als je op je Trion-account inlogt.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-01-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:37

ResuCigam

BOFH

joramoudenaarde schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:41:
De Beta loopt door tot zaterdagavond 19:00 uur trouwens.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen week ook Rift getest, en heb al jaren Wow niet meer gespeeld dus heb het daar niet al te erg mee vergeleken, ondertussen wel warhammer online en Aion gespeeld dus nog wel beetje vergelijkingspunten. Wat ik opmerkte bij dit spel

+ het spel loopt als beta al soepel, zelfs als je in een full man-raid zit bij een rift liep het gewoon erg lekker, en dat op eenE6850 en 8800 GT met 4 gig intern geheugen, en dit alles op medium. Dat vind ik een heel erg pluspunt

+ het questen gaat lekker snel, de grind is niet al te erg en je gaat zo door het gebied in, ben in 3 dagen lv 21 geworden. daarnaast vind ik het leuk dat er zoveel verschillende hubs zijn.

+ het spel ziet er goed uit

+/- out of the box ui-modificatie, ziet er als ik het zo zag, redelijk uit, ga er denk ik vandaag ff mee spelen om te kijken wat er allemaal mogelijk is. edit: behalve wat verschuiven kun je er helaas niet veel mee doen, dat is wel jammer

+ eerste instance (iron tombs, defiant) moet je direct al semi tactisch spelen om doorheen te komen, beloofd wat voor later

+ customization van je character, zowel uiterlijk als je trees

- ik vond vooral zelf het craften erg op WoW lijken, niks vernieuwends

- vond kleuren voor items nogal op WoW lijken

verder eigenlijk nog niet echt minpunten aan kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Nee, het genre is toe aan vernieuwing.
Waarom denk je dat de meerderheid van de MMO's na een paar maand al er mee moet stoppen of een groot deel van zijn servers moet sluiten.
Kijk naar Warhammer, Aion, AOC etc etc. Deze games waren allen veelbelovend, en wat is er nu nog van over?
het zit hem in de pve, al die games zijn teveel op pvp gefocussed, dat is makkelijker (en dus goedkoper) te ontwikkelen maar die markt is verzadigd en in de pve markt zit schijnbaar nog genoeg ruimte (immers: wow doet het nog steeds goed).
Ik durf te wedden dat als er een mmo uitkomt die daarin kan wedijveren met wow (en niet nog steeds in de beta fase verkeerd als hij wordt uitgebracht) dat die een langer leven beschoren zal zijn.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Nee, het genre is toe aan vernieuwing.
Waarom denk je dat de meerderheid van de MMO's na een paar maand al er mee moet stoppen of een groot deel van zijn servers moet sluiten.
Kijk naar Warhammer, Aion, AOC etc etc. Deze games waren allen veelbelovend, en wat is er nu nog van over?
Nee, al die games die zogenaamd "gefaald" zijn hebben een specifieke reden daarvoor, die niets te maken heeft met dat het genre toe zou zijn aan vernieuwing.
WAR: Endgame puur gefocust op PvP. WAR is dan ook niet echt gefaald, maar dat is gewoon echt een nichemarket die ook al in werd gevuld door Guild Wars. Welke doelgroep was het op gericht? PvPers. Die konden al deels terecht bij WoW en GW, dus de doelgroep werd verkleind naar "PvPers die WoW/GW zat zijn", en die doelgroep is gewoon te klein. Bij Rift is de doelgroep een beetje gelijk, maar dan meer "PvEers die WoW zat zijn". Deze doelgroep lijkt veel groter te zijn.
Aion: Al snel Koreaanse grind, daar is de Westerse markt gewoon niet voor geschikt
AOC: Uitgebracht voordat de game af was omdat er weinig geld was, liegen over features die er in zouden zitten, weinig content door de eerder genoemde reden, tragische performance/game engine, vooral nauwelijks endgame content, gear was veel te makkelijk te behalen -> economie verprutst. Er stonden zelfs features op het doosje van het spel die er niet eens in zaten 8)7 Het verbaast me dat ze hiervoor geen rechtzaken aan hun broek hebben gekregen. Ongelooflijk dat je AOC noemt in een rijtje van MMO's die gefaald zijn omdat het genre toe is aan verinieuwing 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Trouwens meer mensen die gisteravond zo'n extreme latency hadden tijdens het chatten in een instance? Als ik gisteren iets typte zag ik dat pas een minuut later in de chat, inclusief de reacties van mn teamgenoten erop. Alle tekst in de chat liep gewoon een minuut achter. Qua loot enzo ook. Het looten zelf, de gevechten, interactie met andere players etc. was allemaal normaal en zonder lag. En volgens mij hadden mijn teamgenoten nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Malignant schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:43:
De High level rift events zijn helemaal leuk gedaan, gewoon een "degelijke" raid boss aan het einde met een PUG. Dat was zeker leuk.
De boss in de high level rifts die ik gezien heb 1-shotte de meeste mensen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Wat noem je high level? Ben benieuwd of er al mensen de lvl cap van deze beta hebben bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik ben nu level 27.
High-level rifts noem ik level 25+ rifts.

[ Voor 53% gewijzigd door Jegorex op 28-01-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:57:
Wat noem je high level? Ben benieuwd of er al mensen de lvl cap van deze beta hebben bereikt?
dag 1 al :p

ondertussen weer lekker gear aan het sparen voor de volgende beta

90 % van mn items zijn lvl 28+ de rest is 24-25 maar heb ik nu nog geen replacements voor gevonden ;\

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/1958/78657793.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:51:

+ customization van je character, zowel uiterlijk als je trees
Meen je dat?
Ik vond juist dat er absoluut geen mogelijkheid is om je char te veranderen, het hele lichaam is gewoon 'stock', maar je kunt er een andere kleur haar op zetten..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Frozen Rune pre-order gamecard als betakey van game.co.uk gekregen wat is daar anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff kom ik aan met met 2 chars, beide level 6 :) vanavond maar eens verder spelen met me warrior. Rogue vind ik maar saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Net coördinaten gevonden voor geheimen plekken, wat vind ik? een natte zak :F
http://www.kkaltuu.nl/img/2011-1-28_23325.jpg

Oh en ik stond net op het punt om het spel te preorderen, zie ik dat het monthy subscription is. 50~60 euro en dan ook nog x euro per maand? nothnx, is voor geen enkel spel waard.

Of een gratis client met een subscription fee of een duur spel wat f2p is.

[ Voor 48% gewijzigd door kKaltUu op 29-01-2011 02:19 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:37:
Net coördinaten gevonden voor geheimen plekken, wat vind ik? een natte zak :F
http://www.kkaltuu.nl/img/2011-1-28_23325.jpg

Of een gratis client met een subscription fee
Je kan hem zo kopen voor 30 euro. Zeg dat men gemiddeld 1 jaar speelt.
Wat maakt het dan uit of het 30 + 12 euro in de maand = 174 euro is, of dat het 0 + 14,5 euro in de maand = 174 is? Het verschil is uiteindelijk 0.

Jij gaat het dus niet kopen omdat bij een jaar spelen je 2,5 euro per maand meer kwijt bent (poepoe :o ) dan zonder gratis client.. Nou ja, het is jouw keus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het niet kopen. Beta was wel grappig enzo totdat het lastig wordt en dan haak ik al snel af :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 07:19:
Ik ga het niet kopen. Beta was wel grappig enzo totdat het lastig wordt en dan haak ik al snel af :')
Lastig? Ik ben nu level 13 en ben zo goed als onsterfelijk. Ik moet wel heel raar doen wil ik dood gaan. Maar goed, ik heb wel wat meer MMO ervaring natuurlijk. Maar dan nog, lastig kan ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 07:19:
Ik kan 5 mobs op me hebben en elites solo'en, wat is er lastig?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een stuk terug had ik het al gepost; ik kom niet langs een bepaald punt/quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kKaltUu schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:37:

Of een gratis client met een subscription fee of een duur spel wat f2p is.
dan heb jij nog niet bijster veel mmo's gespeeld, helaasch moet je bij alle bekendere/betere mmo's de game ook kopen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:20:
Ik heb een Frozen Rune pre-order gamecard als betakey van game.co.uk gekregen wat is daar anders aan?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt er een Frozen Rune bij ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een wapen enchant die je een weapon glow geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Dat was het dan (wat BETA 5 betreft).. vrijdag weer .. nu al zin in.. + vrijdag vrij :D

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Misschien interessant voor degene die hem willen pre-orderen. Aangezien het niet uit maakt of je hem koopt in de US of de EU maar de EU prijzen 33% hoger liggen.

Referral weggehaald

[ Voor 64% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Loque schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:13:
Dat was het dan (wat BETA 5 betreft).. vrijdag weer .. nu al zin in.. + vrijdag vrij :D
Argh! :D

Vandaag eindelijk eens geinstalleerd, kom ik online, blijkt de beta in een uur af te lopen. Rift heeft nog wel een BSoD voor elkaar gekregen, da's ook voor 't eerst :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Maar wat is nu de beste optie qua winkel als ik een retail boxed collectors edition wil hebben van deze game? Ik heb ooit in een grijs verleden een keer bij play.com Age of Conan ge-preorderd en die kreeg ik dus pas 2 weken na release dus dat was best zuur.

Ik zou namelijk wel graag deel willen nemen aan het pre-order event wat het weekend voor de retail release begint.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
HMmm leuk spel, erg genoten bij deze beta.

Referral links zijn niet gewenst op tweakers, zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 55% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 22:16
Lukin schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:26:
Misschien interessant voor degene die hem willen pre-orderen. Aangezien het niet uit maakt of je hem koopt in de US of de EU maar de EU prijzen 33% hoger liggen.

..knip..
Zijn er mensen die kunnen zeggen of dit klopt .
Ik heb even gekeken via trion site , en daar maken ze ook mooie reclame met de game 60 dollar .
Maar als je vervolgens naar je acc gaat krijg je wel de volledige rekening van 60 euro .

Zelfde heb je met direct2drive co.uk is lekker goedkoop , ga je naar de euro sectie betaal je de volle mep .
Als je het dan doet krijg je dan geen gelazer mee ?

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 23:34 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Nee, dat zijn officiële retailers van de game. Heb net zelf de Std. Editie gekocht en de code werkt prima. Als je eenmaal de Std editie heb toegevoegd krijg je zelfs de optie om voor 10 USD (als je land van je account op US hebt staan) op te waarderen naar de CE editie. Geen idee of ze dan ook weer 1:1 doen en 10 euro rekenen voor de CE upgrade.

Referral link weggehaald.

[ Voor 58% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Dan is het voor mij een no-go aangezien mijn acc op Nl staat =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Die kan je tijdelijk gewoon aanpassen. NL of US maakt namelijk niets uit aangezien ze geen regio lock hebben in het spel. Het enige wat dat beïnvloed is in welke valuta je betaalt. Als je US hebt staan dan is het in dollars wat ook nog voordelig kan zijn gezien de valuta koers.

Toen ik mijn NL creditcard invoerde bleef het subscriptie plan gewoon in USD getoond en de account gewoon op US staan. De achterliggende betaal methode heeft blijkbaar geen invloed op je account regio.

[ Voor 26% gewijzigd door Lukin op 29-01-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

leuke game, maar de prestaties qua graphics vallen mij wel wat tegen. zo bijzonder ziet het er niet uit. ik heb games die er grafische vele malen beter uit zien, maar toch wil rift maar niet 100% lekker lopen. en ik moet zeggen dat het wel erh op world of warcraft lijkt, ook als je naar het grafische aspect kijkt. vind 12 euro per maand daarvoor net wat te veel

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koudepinda schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:23:
leuke game, maar de prestaties qua graphics vallen mij wel wat tegen. zo bijzonder ziet het er niet uit. ik heb games die er grafische vele malen beter uit zien, maar toch wil rift maar niet 100% lekker lopen. en ik moet zeggen dat het wel erh op world of warcraft lijkt, ook als je naar het grafische aspect kijkt. vind 12 euro per maand daarvoor net wat te veel
De gamegraphics alleen maken een game niet hoor... :') Jammer dat je daar op afknapt. Ik heb vandaag eventjes de beta gespeeld en was op zich wel leuk! :) Ik vind het in ieder geval beter spelen dan World of Warcraft (die ik letterlijk maar 2x gestart heb, het trok mij totaal niet meer. Ik moet zeggen, ik vind dat de Warcraft-serie ontzettend stuk is sinds Warcraft III).

Maar goed, bij mij ging het op zich erg goed op grafisch gebied ondanks dat het een beta is, jammer dat veel mensen dat vergeten (ook al is het tegenwoordig populair om een beta uit te brengen tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet eens bent met een moderatie dan kun je de desbetreffende moderator aanspreken via DM maar niet via het topic.

[ Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 30-01-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

CptChaos schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:03:
[...]
De gamegraphics alleen maken een game niet hoor... :') Jammer dat je daar op afknapt. Ik heb vandaag eventjes de beta gespeeld en was op zich wel leuk! :) Ik vind het in ieder geval beter spelen dan World of Warcraft (die ik letterlijk maar 2x gestart heb, het trok mij totaal niet meer. Ik moet zeggen, ik vind dat de Warcraft-serie ontzettend stuk is sinds Warcraft III). Maar goed, bij mij ging het op zich erg goed op grafisch gebied ondanks dat het een beta is, jammer dat veel mensen dat vergeten (ook al is het tegenwoordig populair om een beta uit te brengen tegenwoordig).
ow maar ik knap ook niet af op de graphics (speel nog games als civ3 en age of empires 1 en 2) maar ik knap er op af dat het lagged en amper een mooi beeld neer zet, met alles op t hoogst ziet het er nog steeds niet verbijsterend uit, wat wel verbazingwekkend is is dat het zelfs nog stottert wanneer je alles terug schroeft( wat ik nogal vreemd vind want mn cpu load is gemiddeld 50% en een 4870x2 zou toch ook wel meer dan genoeg moeten zijn). en dat dan voor een uiteindelijke prijs van 12 euro in de maand.

en heb wow een tijdje geprobeerd op een private server. vond t niet zo heel geweldig. en ik vind did qua gameplay erg goed gedaan.

wat ik wel een groot nadeel vind is dat je niet meerdere macros kan maken voor bepaalde abilities, en dat je dus gebonden bent aan de 13 vakjes. met een soul tree met drie souls zit je al snel op t punt dat je t niet meer kwijt kan. (lvl26) wil niet weten hoe je dat moet aanpakken op levels daar boven

[ Voor 15% gewijzigd door koudepinda op 30-01-2011 00:44 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koudepinda schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:19:
wat ik wel een groot nadeel vind is dat je niet meerdere macros kan maken voor bepaalde abilities, en dat je dus gebonden bent aan de 13 vakjes. met een soul tree met drie souls zit je al snel op t punt dat je t niet meer kwijt kan. (lvl26) wil niet weten hoe je dat moet aanpakken op levels daar boven
Momenteel is de level cap L30, dus veel verschil zal dat niet zijn nu. Strakjes als de game uit is denk ik wel, weet alleen niet wat dan de level cap zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

Heb de afgelopen paar dagen ook wat uurtjes besteed aan de Rift Beta, en ik ben er wel over te spreken. :)

Van tevoren had ik alleen wat reacties gelezen hier op tweakers.net waar al snel vergelijkingen met WoW worden gedaan etc. Ben zelf ook een ex-WoW speler, denk dat ik al 3 jaar of langer geleden ben gestopt met WoW, nadat ik het 2 jaar lang redelijk intensief gespeeld had.

Als (eerste) character heb ik gekozen voor de Rogue. In mijn WoW tijd had ik een 'Hunter' en een 'Priest' als main chars, maar omdat dit een beta is toch maar voor een pure dps class gekozen.

Mooi vond ik dan ook dat je je character nog verder kan 'specialiseren' met de verschillende Soul keuzes. Om het dichtst bij de 'Hunter' class in WoW te komen had ik gekozen voor marksman/ranger/saboteur, best een leuke combinatie voor zowel PvE als PvP moet ik zeggen. ;)

Het questen en levelen gaat ook redelijk vlot en er zit genoeg afwisseling in. Je bent niet de hele tijd in hetzelfde gebied aan het questen maar gaat redelijk snel van de ene plek of kamp met questgivers naar de andere plek.

Daarnaast heb je ook nog de Rift invasies, hier heb ik me wel goed mee vermaakt. Vaak ben je aan het questen en ontstaat er ineens een rift vlakbij de plek waar je bezig bent. Loop je er naartoe en join je de public group om samen ervoor te zorgen dat die rift weer dicht gaat. Om dit te doen moet je in verschillende stages 'doorlopen' en de mobs afslachten die er spawnen.
Deze rifts zijn er ook met verschillende level niveaus waardoor je ook als laag level speler nog iets kan bijdragen aan de rift invasies.

Gisteravond was er ook een 'groot' Life Rift event met elite mobs en een huge eindbaas. We waren met een volle (public) raidgroup van 20 man, terwijl er veel meer dan 20 man mee vochten, waarvan de meesten nog rond lvl 13-15 zaten en de elite mobs waren lvl 18-20. Hierdoor duurde het echt lang om die elite mobs neer te krijgen en er bleven maar nieuwe invasions komen tot we eindelijk die eindbaas (die vlakbij zat) konden aanvallen, duurde denk ik zo'n 10-15 minuten om alleen al die eindbaas neer te krijgen, best een 'epic' gevecht. _/-\o_
Gaf ook goeie exp trouwens, ik begon als lvl 13 en eindigde op lvl 16 dacht ik. In een uur lang meedoen aan zo'n rift event.

Vandaag nog even wat battlegrounds gedaan op level 18/19, ging ook niet onaardig moet ik zeggen. Ben normaal niet echt een PvP'er maar ik vond dit nog wel leuk. :P

Daarna nog net voor de beta eindigde lvl 20 gehaald om even een mount uit te proberen, werd al een beetje gek van het lange lopen naar quests soms. :9 Het is best een groot gebied dat Silverwood.

Graphics zien er trouwens goed uit en performance leek mij ook dik in orde, mijn i7 920 processor en GTX260 videokaart hadden geen problemen om het spel te draaien. Hierbij moet ik zeggen dat ik ook totaal niet heb gekeken of ik de beeldkwaliteit nog omhoog kon zetten. Voor mij was het dus eigenlijk prima en heb ook totaal niks van lag gemerkt.

Ik zal geen vergelijkingen doen met andere MMORPG's maar hier mijn plus en minpunten:
  • + Goede graphics en performance
  • + Veel variatie in keuzes om je character/class verder te specialiseren d.m.v. souls keuze
  • + Rift events en de 'Join Public Group' functie
  • + Veel quests
  • + Grote/ruime omgeving
  • + Mount al op level 20
  • + Handige map/waypoints functionaliteit
  • - Rift events komen iets te vaak, of misschien deden ze dit expres tijdens beta?
  • - Standaard pet (als je rogue - ranger soul kiest) kan je verder weinig 'upgraden', je kan geen andere pet kiezen of tamen bijvoorbeeld of er andere skills voor leren (misschien komt dit nog?)
Wat ik nog wil uitproberen in een eventuele volgende beta:
  • Dungeons/Instances
  • Graphics op hoogst
  • Meer doen met crafting
  • Exploren
  • Andere class en/of faction proberen.
Of ik dit spel ook zou kopen en er maandelijks voor zou betalen?

Nee, en dat ligt puur aan mezelf en niet aan het spel. Het spel is echt prima en ik heb er weinig op aan te merken, maar ik wil gewoon geen games meer spelen die zo veel tijd in beslag nemen. Helemaal met zo'n maandelijkse subscription dan heb je toch een soort 'verplichting' om het spel te spelen anders is het ook weer zonde van je geld. Laat ik maar zeggen dat ik met WoW mijn lesje wel heb geleerd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

CptChaos schreef op zondag 30 januari 2011 @ 02:14:
[...]
Momenteel is de level cap L30, dus veel verschil zal dat niet zijn nu. Strakjes als de game uit is denk ik wel, weet alleen niet wat dan de level cap zal zijn.
Bij de mount vendor zag ik 'superior' mounts voor lvl 40 en epic mounts voor lvl 50. Dus ik denk dat het 50 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welzo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 02:35:
Heb de afgelopen paar dagen ook wat uurtjes besteed aan de Rift Beta, en ik ben er wel over te spreken. :)

[...]
Ik sluit me aan bij deze post. Ik heb met een E8400 en een 6850 ook geen last gehad van lag op medium-high en ik vond het er mooi zat uitzien. De warfronts zijn ook leuk, hoewel ik moet zeggen dat daar nog echt te weinig sfeer in zit en vergeleken met een Warsong Gulch in WoW is het toch wel matig. De defiants startgebied(en) mogen ook wat sfeervoller, hoewel dat naar mijn idee lastiger te bewerkstelligen is dan bij WoW door de "betere" graphics van Rift.

De level cap is trouwens allang bevestigd als zijnde 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Standaard pet (als je rogue - ranger soul kiest) kan je verder weinig 'upgraden', je kan geen andere pet kiezen of tamen bijvoorbeeld of er andere skills voor leren (misschien komt dit nog?)
geloof dat ranger Dire wolf krijgt later, dus meer pets

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Ik was vandaag ook met een maat van me op de battlegrounds, en wat is dat grappig. Ik had nooit gezien hoe ik het deed tov. andere spelers, maar m'n pure crit assassin ging beter dan verwacht.
Gelukkig hebben ze een stuk PvP op een PvE server, variatie mag er zijn.

Uiteindelijk heb ik het spel vanavond gepreordered, omdat het kan en het 25 euro scheelde.
Probleem nu is wel dat ik m'n key niet kan activeren omdat bij de activatie per se om een creditcard wordt gevraagd en ik niet zo'n faalding heb.
Gelukkig komen er binnenkort wat normalere betaalmethoden, maar voor nu moet ik even op een mail terug van trion wachten om de supportticket te sluiten en de VIP beta te geven.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:52
Je kan een test creditcard gebruiken om je code te activeren. Daarna kan je dus je betaal methode verwijderen. Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect. Gewoon googlen naar test creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:16
Ik wil eigenlijk ook dit spel preorderen, omdat de links zijn verwijderd, kan iemand mij een DM sturen met een goedkope plek om het spel aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 03:03:
[...]

klopt die had ik ook, had ook nog een ander, en had bijna de greater razorbeast. maar die andere pets voegen weinig toe... zijn allemaal net wat zwakker dan je standaard lelijke razorbeast...
michaeltb schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:13:
Ik wil eigenlijk ook dit spel preorderen, omdat de links zijn verwijderd, kan iemand mij een DM sturen met een goedkope plek om het spel aan te schaffen?
kijk gewoon ff op de rift site

[ Voor 29% gewijzigd door koudepinda op 30-01-2011 13:26 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 03:03:
[...]

Yup eerst die boar (gratis), later een dire wolf als je maar genoeg puntjes in de ranger tree stopt. En je kan in de tree zelf ook nog een kat achtig beest en een raptor unlocken. Maar helaas niet als in wow dat je zelf een creature kan tamen wat wel weer jammer is.

Ik vond zelf de direwolf minder prettig dan de boar (door het ontbreken van charge) en voor de rest merkte ik maar weinig verschil.. De kat achtige had ook geen charge maar die had iig wel meer dps.

[edit] Maar niemand die mij kan vertellen waar je het beste de boxed versie van de CE variant kan pre-orderen als je ook deel wilt nemen aan het prehead start event voor de release?

[ Voor 30% gewijzigd door Uhmmie op 30-01-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:28:
[...]

[edit] Maar niemand die mij kan vertellen waar je het beste de boxed versie van de CE variant kan pre-orderen als je ook deel wilt nemen aan het prehead start event voor de release?
Amazon.de/Amazon.fr hebben de boxed CE + 100% preorder code.

Edit: http://www.12game.com/PC_Games/Rift_Collectors_Edition.aspx !
De boxed normale edition mét 100% preorder code is nu dus voor 40, digital CE voor 35.. Lastig. Ik ga waarschijnlijk toch voor de digital CE dan, zo'n mount + pet + backpack slots vind ik toch iets leuker dan een doosje :)
koudepinda schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:25:
[...]

kijk gewoon ff op de rift site
Ja joh, voor 60 euro de digital CE gaan kopen op de rift site terwijl het ook voor 35 kan 8)7 ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Via d2d US is het inderdaad stukken goedkoper. Maar kan iemand mij bevestigen of er verschil wordt gemaakt tussen US en EU servers/clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:54:
Via d2d US is het inderdaad stukken goedkoper. Maar kan iemand mij bevestigen of er verschil wordt gemaakt tussen US en EU servers/clients?
Nee, je kan met 1 account op zowel US/EU servers spelen, er is geen onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Komt nog wel wat tax bij als je hem in US besteld, maar met 20% korting code komt dat uiteindelijk incl taxes neer op 35,88 euro. Lekker cheapskate bezig ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:49:
[...]

De boxed normale edition mét 100% preorder code is nu dus voor 40, digital CE voor 35.. Lastig. Ik ga waarschijnlijk toch voor de digital CE dan, zo'n mount + pet + backpack slots vind ik toch iets leuker dan een doosje :)
Als je de boxed versie koopt krijg je ook alle content die in de digitale versie zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Jegorex op 30-01-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Jegorex schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Als je de boxed versie koopt krijg je ook alle content die in de digitale versie zit.
Er zit een verschil tussen de boxed normale versie en de digitale collectorsedition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
michaeltb schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:35:
Komt nog wel wat tax bij als je hem in US besteld, maar met 20% korting code komt dat uiteindelijk incl taxes neer op 35,88 euro. Lekker cheapskate bezig ik :P.
Maar jij hebt hem dus via de amerikaanse website van D2D bestelt via de wetkitty code en afgerekend in dollars?

En krijg je dan meteen de key? (Hoor namelijk dat sommige direct download sites al direct je key leveren die je meteen al kan invoeren op je trion account).

Ik vind het namelijk nogal tricky aangezien erbij staat niet voor pre-orders. Maar het scheelt zo wel erg veel tussen een retail CE box en CE Direct Download. Dat ik nu toch wel over de direct download zit te denken (heb voor mijn vriendin ook een account nodig :P) dus dat schelt ergens rond de 70 euro :o

[ Voor 12% gewijzigd door Uhmmie op 30-01-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Welke betaal methode hebben jullie voor gekozen? heb nog wel ergens een paypal account maar als ideal werkt doe ik dat liever.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ideal werkt niet op D2D voor zover ik weet. In ieder geval niet direct maar je kan via ClickandBuy betalen. Je kan daar een account maken waar je via Ideal geld op kan storten waarmee je dan kan betalen bij D2D als ik het goed begrepen heb.

Als je bij D2D iets koopt en dan naar via Account -> Games -> Download gaat dan krijg je je CD key toegestuurd. Deze CD key kan je onmiddellijk koppelen aan je account. Op dit moment kan je via Wetkitty op de US site en via Payday op de UK site 20% korting krijgen. Daarnaast kan dat ook via een referral waarbij die persoon korting krijgt op zijn volgende aankoop. Dat zijn de links die in dit topic zijn weg gehaald. Op het Rift forum zijn er genoeg te vinden dus keuzes genoeg om 20% korting te krijgen. Als de code niet werkt voor pre-orders kan ik je wel aan een referral helpen maar op de UK site werkte Payday voor mijn Rift aankoop.

Hou rekening mee dat op de US site tax toegevoegd word nadat je de kortingscode hebt toegevoegd, 19%.

[ Voor 44% gewijzigd door Lukin op 30-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
Op 1 of andere manier werkt het voor mij toch niet , voer ik die code in krijg ik non-stop .
Your coupon or discount is not valid for the product in your cart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Loque schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:34:
Welke betaal methode hebben jullie voor gekozen? heb nog wel ergens een paypal account maar als ideal werkt doe ik dat liever.
sowieso kom je dan (op dit moment) niet verder dan het spel kopen, vanwege het nodig hebben van een (test) creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik weet niet hoe mensen bij D2D op 35 euro uitkwamen maar ik was in ieder geval 44 euro kwijt via de US Direct 2 Drive website en gebruik makend van de wet kitty code voor de Digital Collectors Edition.

[ Voor 79% gewijzigd door Uhmmie op 31-01-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Uhmmie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:29:
Ik weet niet hoe mensen bij D2D op 35 euro uitkwamen maar ik was in ieder geval 44 euro kwijt via de US Direct 2 Drive website en gebruik makend van de wet kitty code voor de Digital Collectors Edition.
Ik heb net hetzelfde. En als Belg heb ik 21% BTW te betalen, dus na 20% korting, kom ik ongeveer terug op dezelfde beginprijs van 59 dollar uit (eigenlijk 58 dollar).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Uhmmie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:29:
Waarschijnlijk omdat mensen kijken naar het kostenplaatje voordat D2D.com de Tax er bij gooit. Je kan hem natuurlijk ook laten kopen door iemand uit de US, dan kost hij inderdaad 35 euro omdat je geen tax heffing er bij krijgt.

Volgens mij is de Digital CE editie op D2D.co.uk 40 pond (werk + filter = geen check) zonder dat daar Tax bij komt (EU retailer). Haal daar 20% korting vanaf (Payday code of referral) en je komt uit op 32 pond. Dit komt neer op zo'n 37 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Lukin schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:27:
[...]

Waarschijnlijk omdat mensen kijken naar het kostenplaatje voordat D2D.com de Tax er bij gooit. Je kan hem natuurlijk ook laten kopen door iemand uit de US, dan kost hij inderdaad 35 euro omdat je geen tax heffing er bij krijgt.

Volgens mij is de Digital CE editie op D2D.co.uk 40 pond (werk + filter = geen check) zonder dat daar Tax bij komt (EU retailer). Haal daar 20% korting vanaf (Payday code of referral) en je komt uit op 32 pond. Dit komt neer op zo'n 37 euro.
Dat is inderdaad de manier om het te doen. Ik heb het net via de UK site van D2D gedaan en de kostprijs was een kleine 32 pond. Paypal rekent mij daar 38 euro voor aan. Nette prijs zou ik zo zeggen voor de Digital CE. Ben daar blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ook via D2D het spel proberen te kopen, maar telkens als ik naar de checkout pagina ga is de game weg... vervelende bug :/ Heb ze wel al een vraagje via hun Supportpagina gestuurd, dus we wachten even om te zien wat daar uit komt.

Wel jammer dat ze niet eerder een andere betaalmogelijkheid hebben toegevoegd. In Europa is een creditcard een relatief kleine speler vergeleken met automatisch incasso, iDeal (en iDeal achtige betalingen als je niet in Nederland woont), en tot op zekere hoogte Paypal.

Hopelijk komt er nog een beta én kan ik 't spel nog pre-orderen... wil wel érg graag een paar dagen eerder beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
joramoudenaarde schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:11:
Hopelijk komt er nog een beta én kan ik 't spel nog pre-orderen... wil wel érg graag een paar dagen eerder beginnen :)
Er komen als het goed is nog 2 beta events. Daarna worden je beta-characters weggegooid en moet je gewoon wachten tot de officiele release date voordat je weer kunt spelen, of je nou pre-ordert of niet.

Zaterdag niet meer kunnen spelen maar vrijdagavond heb ik nog ff lvl20 gedingd, mount gekocht en Freemarch afgemaakt (titeltje Champion of Freemarch, altijd leuk). Daarna naar het volgende gebied gegaan. En maaaan wat gaat het questen dan hard als je eenmaal een mount hebt :D Was 22 toen ik uitlogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik vermoed dat de snelheid van levellen omlaag zal met de uiteindelijke release.

Volgens mij is die bewust hoog gelegd voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt het mount systeem hetzelfde als in WoW?
Vaak zie je bij mmorpg's dat mounts / characteres heel raar lopen, dat het niet overeenkomt.
Zag dat ze het bij de characters al aardig voor elkaar hadden, al loop je wel heel raar als je een two handed mace hebt en een cleric bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
DarthDavy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:20:
Ik vermoed dat de snelheid van levellen omlaag zal met de uiteindelijke release.

Denk ik niet want dat zou betekenen dat je na Freemarch te low level bent voor het volgende gebied. Moet je zeker verplicht nog 10x Iron Tombs gaan doen ofzo...
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:23:
Werkt het mount systeem hetzelfde als in WoW?
Het mount-systeem werkt deels zoals dat van WoW (bepaalde level-requirements: lvl20 voor de eerste mount, level 40 voor snellere, level 50 voor epic) maar er zijn ook verschillen. Volgens mij zijn er geen riding skill trainers, je koopt een mount en als je het vereiste level hebt kun je hem gebruiken (gaat in je mounts collectie en je kunt hem op een quickbar zetten dan). En voor zover ik weet; nog geen vliegende mounts maar dat was in WoW aanvankelijk ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-01-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor de info SnoeiKoei, ik wist niet dat m'n toons werden gedelete :)

Net via Firefox (in plaats van Safari) geprobeerd de game aan te schaffen, en 't werkt! Ik had zelfs een promo code van D2D "payday", en de game kostte me daarom maar €33,50 via Paypal... mooie prijs dacht ik zo. En nu maar hopen dat Trion hun woord waar kan maken en in maart ook Paypal aan hun subscription-mogelijkheden toegevoegd heeft, anders is het speel plezier van korte duur, hehe.

Ik denk ook dat het levelen op ten duur steeds langzamer gaat, en dat je dankzij de Beta en later misschien alleen in de beginwereld gewoon lekker snel levelt om alles een beetje te kunnen zien.

Trouwens, wat ik nog wilde vragen:
Ik kreeg soms bij Rifts nog wel eens een item waarmee ik een demon (dacht ik) kon summonen van maximaal level 20. Maar dan moest ik een bepaalde npc/mob geselecteerd hebben. Weet iemand toevallig hoe dat werkt?

En weet iemand toevallig ook hoe je als je de profession Weaponsmith hebt, metaal kan "salvagen"? Ik snap maar niet hoe je dat voor elkaar krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
@ DarthDavy: Dan vermoed ik dat ze snel Aion achterna gaan, zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen. Heb je hier een bron van?

[ Voor 5% gewijzigd door NotoriousBAS op 31-01-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Bericht verwijdert. Spel reeds gekocht. :)

[ Voor 90% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 31-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Vraagje, ik heb hier al wel eens meldingen zien langskomen als "spec A doet meer dps dan spec B"; is er een manier om je dps te zien in game? Of te zien hoe groot je bijdrage binnen een group is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:47

Multensor

wtf

joramoudenaarde schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:26:
En weet iemand toevallig ook hoe je als je de profession Weaponsmith hebt, metaal kan "salvagen"? Ik snap maar niet hoe je dat voor elkaar krijgt :)
In je skillbook staat een salvage skill :). Die kan je gebruiken en wapens in je backpack. Dus gewoon skill aanklikken en dan klikken op een weapon die je wilt salvagen.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
Vraagje, ik heb hier al wel eens meldingen zien langskomen als "spec A doet meer dps dan spec B"; is er een manier om je dps te zien in game? Of te zien hoe groot je bijdrage binnen een group is ofzo?
Ik kijk zelf (als rogue zijnde) naar attackpower en naar critboost in het statsscherm. (Zit onder C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kKaltUu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:28:
[...]

Ik kijk zelf (als rogue zijnde) naar attackpower en naar critboost in het statsscherm. (Zit onder C).
Zegt nog niks over je dmg output, toch? Ik bedoel, iedere class heeft een boel verschillende abilities en niet allemaal doen ze even veel voor je dps. Ik zou wel eens willen kunnen zien hoeveel dps ik doe met m'n huidige spell rotatie en dat dan vergelijken met andere rotaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

NotoriousBAS schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:29:
@ DarthDavy: Dan vermoed ik dat ze snel Aion achterna gaan, zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen. Heb je hier een bron van?
Nee, maar ik vind het levellen wel verdomd snel gaan. Ik hoop maar dat er voldoende te doen is op level 50 dan, want anders zullen veel mensen in de eerste maanden al snel op Rift zijn uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
SnoeiKoei schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Zegt nog niks over je dmg output, toch? Ik bedoel, iedere class heeft een boel verschillende abilities en niet allemaal doen ze even veel voor je dps. Ik zou wel eens willen kunnen zien hoeveel dps ik doe met m'n huidige spell rotatie en dat dan vergelijken met andere rotaties.
Daarom zeg ik erbij wat mijn class is. Bij spells moet je kijken naar spellpower + wapen + spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
DarthDavy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Nee, maar ik vind het levellen wel verdomd snel gaan. Ik hoop maar dat er voldoende te doen is op level 50 dan, want anders zullen veel mensen in de eerste maanden al snel op Rift zijn uitgekeken.
Mee eens! Wat ik bovendien hoop is dat er tijdens het levelen niet telkens maar 1 volgend gebied is om naartoe te gaan maar keus uit meerdere want anders wordt een nieuw character levelen wel erg saai.
kKaltUu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Daarom zeg ik erbij wat mijn class is. Bij spells moet je kijken naar spellpower + wapen + spell.
Volgens mij snap je me niet, of ik jou niet. Volgens mij heb je het over de belangrijke stats voor m'n class maar die snap ik ook wel. Wat ik wil weten is hoeveel schade ik nou daadwerkelijk aanricht op mobs, dus hoe efficient ik mijn verschillende abilities gebruik. Daar zegt mijn spellpower niks over, dat geeft alleen aan dat hoe hoger die is, hoe meer damage ik theoretisch kan doen. Maar het zegt niks over of ik beter spell 1 of spell 2 kan bashen, en in combinatie met welke dots en wat wanneer prioriteit heeft. DAT wil ik uitvinden.

[ Voor 42% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-01-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Wellicht dat je hier iets aan hebt?

Ik heb het spel overigens zelf ge-preordered. Ik kan niet wachten tot het live gaat en moet mezelf bij de beta's dwingen om niet te ver te raken in het spel zodat ik nog veel kan ontdekken bij de launch!

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Multensor schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
[...]In je skillbook staat een salvage skill :). Die kan je gebruiken en wapens in je backpack. Dus gewoon skill aanklikken en dan klikken op een weapon die je wilt salvagen.
Oh, bedankt voor de tip! Ik was al aan het button-bashen op dode spelers en mobs enzo om te zien of ik daar iets uit moest salvagen, hehe. Maar het gaat dus gewoon om de wapens die je in je bags hebt zitten... had ik kunnen weten natuurlijk, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
YES dat bedoel ik inderdaad, aangezien het blijkbaar niet in het spel zelf te zien is. Volgende beta maar es mee spelen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:13:
[...]

YES dat bedoel ik inderdaad, aangezien het blijkbaar niet in het spel zelf te zien is. Volgende beta maar es mee spelen! Bedankt!
Waarom krijg ik hier weer een WoW gevoel à la "DPS'ers moeten minimaal zoveel DPS doen of ze mogen niet mee" bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:15:
[...]

Waarom krijg ik hier weer een WoW gevoel à la "DPS'ers moeten minimaal zoveel DPS doen of ze mogen niet mee" bij
Wat een bullshit en zinloze opmerking, ik heb gewoon geen idee of ik met mijn speelwijze ook maar enigszins in de buurt kom van wat met mijn spec kan of dat ik 3x beter zou kunnen. Ja mobs gaan dood maar als ik dit spel koop en nog anderhalf miljoen mobs dood ga maken wil ik wel even de moeite nemen uit te zoeken of dat mobs doodmaken niet 3x sneller kan. Uit je wow-frustraties nou maar in een wow-topic.

Als necromancer heb ik een pet die beter wordt naarmate ik meer debuffs stack op de mob maar ik wil bijvoorbeeld wel even weten of het wel de moeite is die debuffs (lange cast) te gebruiken of gewoon lekker los te gaan met de bolts die ik uit de warlock-tree heb.

Nog ff ter verduidelijking: het interesseert me geen ruk hoe anderen in mijn party presteren qua dps, de tijd van raids enzo is voor mij echt wel voorbij. Maar dat je op1 of andere manier specs en spell rotaties met elkaar kunt vergelijken om uit te zoeken wat handiger / beter / sneller / mana efficienter is lijkt me toch geen rare zaak en heeft niks met wow / "minimaal zoveel dps om mee te mogen" te maken. Leek me duidelijk genoeg toen ik mijn vraag stelde.

[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-01-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

[...]

Dat hangt van de developers af, als zij een baas implementeren die enraged na X minuten zul je die baas binnen X minuten dood moeten maken en daar zal een bepaalde hoeveelheid DPS voor nodig zijn. Doen ze dit niet, dan ligt die keus bij de guilds/groups die je joined.

Daarnaast vind ik het wel interessant welke van mijn specs nu het meeste dps doet, maar zal ik uiteindelijk die spec gaan spelen die ik het leukste vind.

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 23:19
[...]

Volgens mij is het niet uniek aan WoW of enig ander spel om te proberen goed te zijn in het spelletje dat je speelt.
Mocht iemand in een multi-player spel redelijke eisen stellen aan zijn groepsgenoten vind ik dit ook heel logisch.

Het wordt natuurlijk wat anders als A) de eisen onredelijk zijn (waarschijnlijk omdat de leider zelf er niks van bakt) of onzinnig zijn (gearscore of andere eisen die niet direct gerelateerd zijn aan je kwaliteiten als speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
[...]

Ik weet bijna zeker dat er straks per calling(warrior/cleric/rogue/mage), maar enkele builds zijn die door de die-hard raiding guilds geaccepteerd worden voor raiden als het eenmaal duidelijk is hoe alles op lvl50 werkt en wat er nodig is voor raiding.

Zelf hoef ik niet (meer) in zo'n guild te zitten. Ik heb er genoeg ervaring mee gehad in vanilla WoW.. En ik moet toegeven dat ik meer plezier aan WoW beleefde toen ik het meer casual ging spelen.

Hoe dan ook kan ik me bijna niet voorstellen dat het Trion lukt om straks 32 soultrees (36 met pvp trees) zo te balancen dat er bijna geen verschil in zit. Sterker nog volgens mij heb je per calling 84 combinaties (inclusief pvp tree), dus dat betekend dat er in het totaal 3x84 = 252 combinaties mogelijk zijn. En zodra er een verschil is (al is het minimaal) dan zal je zien dat er guilds zijn die per calling bepaalde specs eisen.

Dat heeft verder niks met Rift te maken, maar met dat een bepaalde groep gamers graag overal het eerste in is en dus willen dat al hun members maximaal preformen.

Het is jammer, maar het hoort bij mmorpgs. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het allemaal wat minder nouw nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Laatst online: 13:15
nou ziei k het probleem niet zo met specefieke builds als je toch je souls kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:11:
In Europa is een creditcard een relatief kleine speler
Als in Nederland, en dat is een land waar creditcards relatief weinig gebruikt worden, al iets van 55% van de bevolking een creditcard heeft (http://www.dnb.nl/binarie...ederland_tcm46-229628.pdf) rendeert het niet om andere betaalmiddelen toe te voegen. Ook is D2D vooral populair in de VS.
DarthDavy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:20:

Denk het niet, vond levels 25-30 helemaal niet zo snel gaan en ervanuitgaande dat het steeds trager gaat ben je er lang genoeg mee zoet.
Uhmmie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Het is jammer, maar het hoort bij mmorpgs. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het allemaal wat minder nouw nemen :).
Hoezo is dat nou weer jammer? Ik ben ook niet van hardcore guilds, maar als mensen daar plezier aan beleven, dan is dat toch alleen maar goed? Je hoeft niet verplicht in zo'n guild 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Laatst online: 13:15
levellen gaat voor mijn gevoel juist niet extreem snel, beetje dezelfde snelheid als aion heeft. teminste zover ik kan zien want ik ben pas lvl 15 :(

van rifts krijg je meer exp en dat lijkt mij ook wel normaal want als er te weinig bonussen aan rifts zitten dan komt er straks niemand meer naar rifts toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:42:
[...]

Als in Nederland, en dat is een land waar creditcards relatief weinig gebruikt worden, al iets van 55% van de bevolking een creditcard heeft (http://www.dnb.nl/binarie...ederland_tcm46-229628.pdf) rendeert het niet om andere betaalmiddelen toe te voegen. Ook is D2D vooral populair in de VS.
Toch wel, creditcards hebben - in tegenstelling tot PayPal en een hoop andere betaalmethoden - een leeftijdsgrens en (als je geen studentenrekening hebt oid) een inkomenseis. Hoewel de meeste banken vrij coulant zijn met het uitgeven van een cc is het zeker niet zo dat iedereen zo'n ding kan krijgen in .nl, 18+ of niet.

Als een 16-jarige de cc van de ouders/verzorgers/grote broer niet mag lenen en het de enige betaalmethode is dan verklein je je afzetmarkt nodeloos. Iets dat geen enkele beginnende MMO zich kan permitteren.

Helaas ben ik erg druk geweest de afgelopen dagen, heb dan ook niets met Rift kunnen doen het afgelopen beta-event. De volgende ga ik zeker wel actief mee aan de gang (rl permitting) want het ziet er aardig uit en wat ik tot nu toe gelezen heb klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Hallo allemaal,

na wat mmo's gespeeld te hebben en een tijdje niks gedaan, toch maar weer eens kijken
gisteren heel dit forum doorgezien en rift lijkt mij een leuke mmorpg, het gaat maar tot lvl 50 tot nu toe, ik ben niet zo grinder en de "experts" hier zeggen dat het snel levelt dus idiaal voor mij!

heb hem net gepreorderd bij direct2drive, nu even de beta patcher gedownload en geinstalleerd allemaal prima tot nu toe, wil ik inloggen om hem te laten update zegt die dat ik geen toegang heb!

iemand hier meer last van vandaag ??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:42:
[...]

Hoezo is dat nou weer jammer? Ik ben ook niet van hardcore guilds, maar als mensen daar plezier aan beleven, dan is dat toch alleen maar goed? Je hoeft niet verplicht in zo'n guild 8)7
Die zin stond een beetje krom. Het competitie gevoel (van eerste willen zijn) is zeker niks mis mee. Zelf ook aan mee gedaan...

Wat ik meer bedoelde is dat ik het jammer vindt dat je daarvoor soms je eigen spec op moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

TYNOz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:36:
Hallo allemaal,

iemand hier meer last van vandaag ??

alvast bedankt!
Het kan komen omdat er nu geen beta draait, maar zeker ben ik er niet van...
Nope ik kan in de launcher gewoon inloggen.

Gebruik je het goede emailadres en wachtwoord? Anders even op de site een ticket aanmaken.

Vrijdag begint de volgende beta, 19:00.

[ Voor 28% gewijzigd door krvabo op 31-01-2011 17:50 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
krvabo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Het kan komen omdat er nu geen beta draait, maar zeker ben ik er niet van...
Nope ik kan in de launcher gewoon inloggen.

Gebruik je het goede emailadres en wachtwoord? Anders even op de site een ticket aanmaken.

Vrijdag begint de volgende beta, 19:00.
Jij kunt inloggen omdat je al in de vorige beta hebt meegespeeld.
Iedereen die nieuw is moet wachten totdat ze een email krijgen, die komt meestal een paar dagen voordat de beta begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 19:15
Tijdens beta5 zeiden ze dat mensen met een VIP keys dat zij namelijk hun characters behouden?

Klopt dat of moet je weer van 1 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astratuner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:37:
Tijdens beta5 zeiden ze dat mensen met een VIP keys dat zij namelijk hun characters behouden?

Klopt dat of moet je weer van 1 beginnen?
volgens mij hou je gewoon je chars tijdens beta als je vip heb natuurlyk. dat last ik iig op rift forum VRIJDAG:D:D:D denk dat ik rift maar ga spelen totdat GW2 uitkomt.

-_- alleen nog ff global chat uitzetten volgende x niet dat wow copy gezeur de hele tijd
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.