[MMORPG] Rift: Planes of Telara Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 75.938 views

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Lekker een clerk Sentinel - Warden combo geleveld tot 5, toen disconnect : (. Nu weer wachten tot ik eindelijk weer erin kan

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:30
ze hadden eigenlijk een soort van que moeten bouwen. nu gaat iedereen die login server lopen hobbelen :P

• Zonar109
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 15:09
Ben wel erg onder de indruk geraakt in dat halve uurtje. Mooie game, de quests en het killen zijn nog simpel bij het begin. Hopelijk wordt het wat uitdagender later in het spel.

• Zonar109
Zit opeens in de wachtrij. Duurt 2 minuten :)

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:08:
halfuurtje? dayum wat een luxe ik niet eens 5 minuten ;O
Jij bent ook weer aan het spammen tot je binnen kan komen? Wel lame zeg, heb je net je quest geaccepteerd krijg je een disconnect :/

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Comgenie

Soms heb je dat

Hmnz, ook d/c, was net in een gevecht dus zal inmiddels wel dood zijn :'). Mijn eerste indruk: Gaaf! Het lijkt heel erg op WoW, maar dat vind ik niet erg (dat is juist goed :)). Er zitten leuke extra's in, het draait goed en speelt ook fijn weg. Quests zijn tot nu nog niet te lang/vervelend.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Het is altijd zo lastig om een class te kiezen en veel alts aanmaken vind ik altijd zo zonde van mijn tijd :)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• Jveer
Yay ben in game... is de server vol. 128 wachtende voor u. Maar het gaat snel er quiten er veel (of andere worden gekicked van de server) Dus over 10 min. zit ik echt-echt in game :)

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 18:52
Ook net even kunnen spelen. Maar ook ik ben er uit gegooid :( Ben een Clerc warden.
Ben begonnen op Firesand, ik had geen zin om in een queue te staan dus een pvp-rp realm.
Ingame ben ik te vinden onder Shaunac.

Controls zijn bekend van andere mmo's dus je kan lekker snel beginnen.

Ik moet alleen op laagste detail spelen met m'n 4 jaar oude gfx kaartje. Maat het ziet er wel mooi uit.

Maar ik kan weer inloggen. Speelze allen

Verwijderd

Zojuist eruit gegooid, tijdens het gamen :( Ik vind het tot zoverre (10 minuten gespeeld), een gaaf spel!

• Freak
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik heb ook maar voor Firesand gekozen, dat beetje rp neem ik dan wel voor lief.
Momenteel een lv 2 Elementalist!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11 21:13
Ik heb spel ook opgestart viel me meteen op dat ik geen beeld kreeg van de omgeving of mijn char ... iemand dat ook of tijdens patchen hele tijd error 1003 ?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Verwijderd

Jveer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Jij bent ook weer aan het spammen tot je binnen kan komen? Wel lame zeg, heb je net je quest geaccepteerd krijg je een disconnect :/
>_< ja lol

Verwijderd

sweet zit er weer in. hmm welke server was het ookalweer (A)

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-11 22:47
zijn er nog mensen die non-stop moeten updaten ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:57

g0tanks

Moderator CSA
Hmm, net even een half uurtje gespeeld. Tot zo ver niet echt onder de indruk om eerlijk te zijn, ik heb gratis MMORPG's gespeeld die leuker waren. Later maar wat verder spelen, misschien dat het wat tijd nodig heeft om op gang te komen. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Mijn eerste indruk als een warlock/necromancer/chloro :

Rift speelt heel vlot. (Zeker voor een beta)
Dit komt voornamelijk doordat er in de beginlevels zijn er weinig grote afstanden zijn die te voet moeten worden afgelegd.
Ook het questen is simpel: maximum 2/3 quests per keer, die vaak nog goed te combineren zijn. Wat betreft de inhoud van de quests is het vaak: kill zoveel, verzamel zoveel, .. maar dat is standaard bij elke MMORPG gok ik.
De combat is op lage lvl's vaak gemakkelijk door het beperkte aantal aanvallen, maar door op een korte tijd 3 verschillende "talenttree's" vrij te spelen wordt het al vlug een stuk interessanter. Het voordeel van deze talenttree's is dat de speelstijl perfect is af te stemmen op je eigen smaak.

Het is al en al nog een interessant spel dat me waarschijnlijk nog een paar uur gaat kunnen bezighouden :)
Als ik tenminste weer ingelogd geraak :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik heb hem er na 10 minuten weer afgegooid, word echt eens tijd voor vernieuwing in het genre.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

unfor schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:44:
Ik heb hem er na 10 minuten weer afgegooid, word echt eens tijd voor vernieuwing in het genre.
Zelfde hier... was samen met een maat even aan het proberen maar was het ook na 10 minuten al weer zat... Er moet echt eens iets nieuws komen...

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 16:39
blightweald - position in que: 410
estimated wait time: 1 hour 2 minutes :P

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ach we zijn inmiddels 45 mins verder (bijna 1 3/4 uur nu) en ben nog steeds bezig met die patch van 50 mb :/

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Nou, die timer klopt in ieder geval helemaal niks van. Springt naar allerlei minuten en stijgt zelfs als de positie in de rij daalt.

Kreeg trouwens tijdens het spelen een BSOD die ik normaal nooit heb.

[ Voor 21% gewijzigd door The Realone op 25-01-2011 21:56 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 15:54
hahaha even voor de (oud) wow spelers moesten jullie ook lachen toen je een candle loote you no take candle :D echt schaam je rift ;)

How are you doing?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

die patch van 292Mb is wel even irritant... hij stond net op 3-4kb/s deed me denken aan mijn 33k6 tijdperk :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Kwam er net even in, maar meteen server message dat de server binnen 5 minuten down gaat voor maintenance, wat weer een half uur gaat duren :/

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Nou servers offline vanwege update.

Indruk zover:

I like!

Speelt op de eerste levels makkelijk, en dat lijkt mij goed. Het moet niet direct heel moeilijk worden.

Je hebt rond level 5 al alle drie de talent trees, dus je kan direct beginnen met combineren en matchen, zodat je precies jouw stijl kan samenstellen. Erg leuk.

Ziet er goed uit, en als ik hem op medium zet ziet het er nog steeds goed uit en speel ik zelfs met hodervijftig man in beeld nog steeds vloeiend. Nice!

Quests zijn vrij standaard, maar ja, erg veel variatie kan je bij een MMO daar natuurlijk ook niet in verwachten. Filmpjes tussendoor zien er ook erg mooi uit.

Eens even kijken of ik er aan het einde van de week nog zo over denk :)

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vind het wel een tof spel, maar als ik dit serieus wil gaan spelen heb ik wel een betere pc nodig helaas.

Server is nu voor 30 minuten down voor een update

Verwijderd

30min maintanance :<<

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
heb nu bijna 2 uurtjes gespeeld, en vind het tot nu toe erg makkelijk te spelen.. misschien wel iets te makkelijk
ik loop van hot naar her en hoef alleen maar te button bashe voor de creeps..
en die rifs zijn gewoon gratis exp :S die "bosses"worden als een gek gegankd :D

Verwijderd

het word na 15-20 toch wel een stuk lastiger tenzij je goed gegeared bent tho

voor de performance issues

als je in een wat lager populated gebied zit haal je toch al een stuk betere fps..

moet trouwens zeggen dat er GOED gesleuteld is aan de performance sinds de laatste beta.. ben op mijn settings "die echt insane staan" meer dan ultra dus nu op zon 90 fps met mn SLI 480 GTX's das behoorlijk netjes

waarin ik de vorige beta niet meer dan 30-40 kon scoren

het gaat overigens Goed met de guild op blightweald. zo'n 10-12 tweakers spelen gezellig samen, meer mensen zijn altijd welkom

vandaar nog even een shameless promote van het mini tweakers guildje :)

-bligthweald
-gaurdian
-pm : Tyrlith

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 22:06 ]

• jmxd
  • Niet online
GeoHound schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:00:
heb nu bijna 2 uurtjes gespeeld, en vind het tot nu toe erg makkelijk te spelen.. misschien wel iets te makkelijk
ik loop van hot naar her en hoef alleen maar te button bashe voor de creeps..
en die rifs zijn gewoon gratis exp :S die "bosses"worden als een gek gegankd :D
Mja nu wel omdat bijna iedereen daar nu is, maar als je straks ergens door de wereld loopt als level 40 dan heb je er denk ik wel wat meer moeite mee :P

• Powerplant06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 17:58
leuk in een wachtrij te zitten van 10 minuten en bij de laatste 2 minuten en 20 mensen voor je disconnecten voor maintanance ..

• Zonar109
Zo'n pauze is eigenlijk wel lekker, kan ik eventjes wat drinken pakken enzo :).

Moet zeggen dat dit spel heerlijk speelt, het begin is wat te gemakkelijk voor mijn smaak, maar dat komt later nog wel. Ben nu lvl 7 (dacht ik) en heb nu al een aardige aantal opties tot mijn beschikking qua aanvallen. Heerlijk!

Ben onder de indruk van de game!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-11 14:34
Zit ook in je guild nu Archetype (Axedeo)
Level 4 Cleric (purifier en justicar)
Speelt wel lekker! En idd, in de start gebieden loopt 't wat "schokkerig" maar zo gauw je in een rustig gebied komt loopt 't heerlijk.
Morgen maar 's flink gaan levelen :)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:48

krvabo

MATERIALISE!

Mijn eerste indruk na zo'n 2 uur spelen (Duitse server gekozen, maakt echt niets uit):

Ik heb gespeeld als Rogue. De eerste keer dat ik voorbij dat 49%-gebeuren kwam crashde het spel voor de char creation, maar kon wel al een server kiezen. Het verbaasde me positief dat ik de volgende keer dat ik voorbij de 49%-shitzooi kwam wel meteen op die server startte. Ik hoefde niet in een queue te staan.

Allereerste indruk: druk, maar op een redelijk goede manier. Er gebeurd zeer veel om je heen en dat is wel leuk. De omgevingsgeluiden zijn erg goed en slepen je al snel in het spel. Zoals ook al gezegd: het speelt allemaal soepeltjes weg en de quests zijn goed aangegeven (waar moet je heen, in welk gebied staan de mobs die je moet hebben - cirkels op je minimap). Het duurde even voor ik doorhad dat alle interactie -npc, loot, etc- met de rechtermuisknop gaat.

Ik vond het echter allemaal wel iets _te_ makkelijk. Wellicht veranderd het op latere levels, maar na elke combat worden de health van jou en je pet gereset naar 100%. Dit houdt basicly in dat je enorm makkelijk rond kunt banjeren in een gebied zonder echt bang te hoeven zijn voor aggro.

De skill trees vond ik verschrikkelijk. Binnen 5-6 levels heb je drie van die krengen en is het al enorm onoverzichtelijk welke skills je nou eigenlijk hebt. Binnen 5 levels stond mijn skill bar vol en was het even puzzelen naar de tweede skill bar. Via customize UI kun je eigenlijk alles behalve de chat verslepen en instellen. Op het eerste gezicht denk je: 'damn waar heb ik nu weer op geklikt', als tweede: 'Hm ok die snap to X is wel nice', en als derde denk je 'waarom krijg ik mijn balkjes niet fatsoenlijk dezelfde lengte'. Na een minuut of 5-10 prutsen met de UI stond alles opzich wel prima.

De omgevingen zijn mooi, maar wel eentonig. Alles heeft totnogtoe een donkere sfeer en de grote hoeveelheid kleine dorpjes begint ook vrij snel saai te worden. De omgeving is overigens wel vrij mooi gemaakt, alles ziet er wel netjes uit.

Op een gegeven moment kom je op een pad om uit het beginnersgebied te gaan. Dit stuk vond ik zelf erg vermakelijk.
spoiler:
Er was een enorme NPC die je helpt om over het pad te komen en het vechten in public groups tegen de 'eindbaas' was erg leuk

Het looten werkt overigens vrij slecht. De AoE loot is aardig, maar dan moeten ze echt wel dicht bij elkaar liggen. Ook is het bij kleine mobs een _enorm_ gepriegel om de loot raak te klikken. Er is overigens geen 'autorun to loot' of 'autorun to npc' als je er op klikt. Dit betekend dat je elke keer echt zelf dicht naar de loot/npc moet rennen om de actie te kunnen ondernemen. En dit werkt echt maar op kleine afstand.

De range van de rogue verbaasde me positief, die was echt wel groot en dit was erg prettig. Van ruime afstand kon ik de mobs raakschieten. De quests heb ik niet gelezen, wat eigenlijk vrij apart is. Er was gewoon teveel tekst waardoor je al snel het gevoel hebt dat je je tijd zit te verspillen.

Overall weet ik niet echt wat ik van het spel moet vinden. Het zit prima in elkaar, alles lijkt wel af, maar het heeft me niet echt weten te overtuigen.Het questgebeuren zit solide in elkaar en verrast positief, maar de gevechten zijn over het algemeen saai en standaard (button bashing).
Het is imho een prima mmo als je er nog niet veel hebt gespeeld, maar als je een aantal mmorpgs verder bent dan heb je deze setting wel weer gezien.

Gebaseerd op een eerste indruk (en dus zeker niet als eindcijfer) zou ik de game een 7 geven: voldoet, maar overall meer van hetzelfde.

Overigens is het afsluiten echt verschrikkelijk. Dat duurde een minuut.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Powerplant06 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:12:
leuk in een wachtrij te zitten van 10 minuten en bij de laatste 2 minuten en 20 mensen voor je disconnecten voor maintanance ..
Ik was net aan de beurt, was een nieuw character aan het maken, gezicht beetje aanpassen... pats, Rift weg, geen waarschuwing of niks. Daarna pas hier gezien dat er maintenance was, maar daar had ik dus nergens bericht van gekregen :'(

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

servers gaan weer online !!

WEES ER SNEL BIJ

ze zijn atm nog locked maar de login server is terug

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 22:21 ]

• Powerplant06
SnoeiKoei schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Ik was net aan de beurt, was een nieuw character aan het maken, gezicht beetje aanpassen... pats, Rift weg, geen waarschuwing of niks. Daarna pas hier gezien dat er maintenance was, maar daar had ik dus nergens bericht van gekregen :'(
join the club. ik was alleen al blij dat ik een aantal servers zag wat trouwens best aardig moeilijk was om een pve server aan te klikken aangezien ze rond springen als een gek door het low/normal/high/full systeem. maar goed
we wachten af :*)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
http://forums.riftgame.co...ing-for-1-00PM-PST-Hotfix
EDIT 1:14pm PST:
When servers come back we will be adding 6 additional EU servers, 2 for each EU region language.

EDIT 1:21pm PST:
Servers are returning as LOCKED for final checks.

Verwijderd

trion.. Uber service zelfs tijdens betas :)

• herr_tol
  • Laatst online: 05-11 14:03
Hoooo, ik heb shard select. Maar alles is grayed out.

Edit. een paar wit nu

[ Voor 19% gewijzigd door herr_tol op 25-01-2011 22:29 ]

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• SnoeiKoei
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:25:
Hopelijk houden ze dat vol maar ze zijn goed op weg! d:)b

Verwijderd

ja ik kom van AION af.. dit is me toch even een frisse lucht weer qua service
Powerplant06 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:27:
[...]

moet eerlijk zeggen dit is mijn eerste beta met een wachtrij.
voor onder me, ik denk dat ze zelf niet verwacht hadden dat er zoveel animo was

maar je hebt altijd keus om een andere shard te kiezen

Mooi ook dat ze nu EERST de nieuwe servers openen

-ze staan gelijk al op medium LOL
-edit 2.. High :D

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 22:30 ]

• Powerplant06
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:25:
moet eerlijk zeggen dit is mijn eerste beta met een wachtrij.
om in een server te kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Powerplant06 op 25-01-2011 22:28 ]

• The Realone
  • Laatst online: 12:43
Mooi dat ze Franse en Duitse servers erbij zetten, hebben we daar in ieder geval geen last van (of minder) in de Engelse servers... :+

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 22:57
Ik kom dus niet ingelogd. Ik heb een server kunnen kiezen, een character kunnen aanmaken en tijdens het laden werd ik gedisconnect. En nu elke keer als ik de game opstart kom ik op dezelfde server uit die niet bereikbaar blijkt.

Maar het blijft een beta en het is daarom natuurlijk niet erg. Al zat ik wel te wachten tot ik deze game eindelijk kon gaan verkennen.

Verwijderd

blightweald en andere servers zijn unlocked!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Aargh en ik ben nog steeds met die trage update van 291mb bezig!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Mijn Rift Patcher is nu weer aan het updaten... duurt erg lang, meer mensen dit probleem?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 10:49
Ik had maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat screenies te maken... Mag je die hopen en delen?

Ik mag zeggen dat ik het heeeeeel mooi vind? Ja,.... Ok, ik vind het wel heeeeeel mooi _/-\o_ :9~
Of de speelwijze nu veel afwijkt of niet van WoW, dat zal wel niet (in grote lijnen)... maar die discussie wil ik hier nu niet aangaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Zephyer op 25-01-2011 23:31 ]

MW | BF1 Stats

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 00:32
Iemand ook zware lag op de US servers?

• GeoHound
ben nu lvl 10. maar gestopt toen dat rare rift event kwam :S, vet onduidelijk
en ben nu op het punt dat je allemaal quest aanneemt maar overal heenloopt en wacht op een kill...
maar heb ook nog geen normale weapons dealer gezien :S ben nog steeds opzoek naar dual swords voor me class :S, vet apart dat ik me lvl 1 skill nog niet eens kan gebruiken....

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 00:32
GeoHound schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:43:
ben nu lvl 10. maar gestopt toen dat rare rift event kwam :S, vet onduidelijk
en ben nu op het punt dat je allemaal quest aanneemt maar overal heenloopt en wacht op een kill...
maar heb ook nog geen normale weapons dealer gezien :S ben nog steeds opzoek naar dual swords voor me class :S, vet apart dat ik me lvl 1 skill nog niet eens kan gebruiken....
Je krijgt van sommige questen gewoon betere swords, equip die en klaar....

• herr_tol
  • Laatst online: 05-11 14:03
I like it.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• GeoHound
ja maar de meeste dingen zijn bind.. dat betekend permanent toch ?... dus kan je niet meer weghalen dus loop je straks met een ... zwaardje rond ? :P

• Freak
  • Laatst online: 13-05 13:47
GeoHound schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:22:
ja maar de meeste dingen zijn bind.. dat betekend permanent toch ?... dus kan je niet meer weghalen dus loop je straks met een ... zwaardje rond ? :P
Bind betekent dat alleen jij die zwaarden dan kan equippen en niet andere spelers.
Je kan ze later gerust vervangen door andere zwaarden en ze verkopen.

• jmxd
  • Niet online
GeoHound schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:22:
Nee bind betekend dat je ze niet kan traden, alleen jij kan het gebruiken. Je kan het uiteraard wel vervangen met betere gear, of weggooien ;)

^^ dat dus

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
ff lopen spelen tot iets van lvl 6-7. Het idee van meerdere souls/talenttrees is wel grappig, maar het spel als geheel kan me niet heel erg boeien. Ik klik dus vet snel door de tekst heen. Alles wordt toch op de mimimap aangegeven. Het komt allemaal wat chaotischer over dan WoW maar verder is het allemaal redelijk hetzelfde.

Dus de vraag is dus vooral of je als speler er veel tijd in wilt gaan stoppen. Hoe meer tijd je erin investeert, hoe meer het spel je waard wordt... na WoW investeer ik liever niet meer gigantisch veel tijd in een spel.

• jmxd
  • Niet online
Morphs schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:25:
ff lopen spelen tot iets van lvl 6-7. Het idee van meerdere souls/talenttrees is wel grappig, maar het spel als geheel kan me niet heel erg boeien. Ik klik dus vet snel door de tekst heen. Alles wordt toch op de mimimap aangegeven. Het komt allemaal wat chaotischer over dan WoW maar verder is het allemaal redelijk hetzelfde.

Dus de vraag is dus vooral of je als speler er veel tijd in wilt gaan stoppen. Hoe meer tijd je erin investeert, hoe meer het spel je waard wordt... na WoW investeer ik liever niet meer gigantisch veel tijd in een spel.
Eigenlijk heb ik dezelfde mening als jou, vind het allemaal wel tof enzo, maar wil er eigenlijk ook niet te veel tijd aan kwijt zijn, en wil ook niet maandelijks betalen voor af en toe eens spelen.

Misschien dat ik guild wars 2 ga doen, die krijgt geen maandelijkse kosten :P

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zo, ik speel als Xenosaga. Gewoon zelfde als in Aion, dan herken je me zo :)
En op Engelse PvE server met B naam.

Ik ga even slapen en morgen verder spelen, dan kan ik beter oordeel geven op het geheel.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
Opzich niet onaardig uitgewerkt, al vond ik aion visueel wat aantrekkelijker.
Als er wat interessante endgame pve in komt zou het nog best eens mensen van wow kunnen afsnoepen (als het alleen pvp is dan...tja: dan gaat het aion/aoc achterna)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Ketho
  • Laatst online: 03:36
blah ik kan niet eens het spel installeren .. zit nog steeds vast op die stomme "Update" knop .. ;(
http://forums.riftgame.co...o-Technical-Support-forum

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 22:38

Gilraen

The audacity!

Hmm, net even lopen spelen. Vind het eerlijk gezegd een beetje een zooitje. Hoewel je natuurlijk altijd wel even 'in moeten komen' bij een nieuwe mmorpg, vond ik dat destijds bij wow toch een stuk makkelijker en vanzelfsprekender gaan... Hier ga ik me eigenlijk al heel snel irriteren aan m'n eigen knulligheid... dit gaat mij niet blijven boeien denk ik. Maar geeft ook niet..was toch niet van plan hier maandelijks voor te gaan betalen.. :)

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Verwijderd

zojuist 30 gedinged.. ik ben veeeel te verslaaft :/
ook voor het eerst de lvl 30 instance gedaan, was deze keer toch echt lastig.. bosses die je casters 2 shotten etc met randomcharges..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 03:28 ]

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Rifts zijn grappig gedaan, net zoiets als die public quests van warhammer online!
Wat ik niet snap zijn 'artifacts'.. je kan artifacts vinden en er een set van maken, maar wat moet je ermee, wat kan je ermee?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• asteriK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 21:01
Foei, dat was pittig zeg. Die random rift events zijn echt magistraal, zolang er maar genoeg mensen in de buurt zijn om een veldslag te houden tenminste.

Ik moet zeker nog wel wennen aan de ontzettend grote hoeveelheid skills en spells, zeker om door te hebben wat nou praktisch is en wat gewoon weggooien van skillpoints is. En dan heb ik het nog niet eens over de 3 zieltjes die je moet onderhouden en alle skills die je een shortcut moet geven, en daarnaast ook nog even je pet mag aansturen (aangezien elke calling wel een pet class schijnt te hebben) die ook weer even z'n eigen skills en dergelijke heeft.

Autorun naar een doel toe ontbreekt ook nog, net als automatisch naar je doel kijken, dat moet allemaal nog handmatig gebeuren waar dus nog veel tijd in verloren gaat. Maar misschien is dat ook wel een bedoelde handycap om de gameplay een beetje pittig te houden.

kortom, super BETA die strak loopt (ondanks de paar uur downtime helemaal aan het begin) en naar mijn inziens bomvol potentie zit. Kan niet wachten om er eens lekker een weekendje voor te gaan zitten. _/-\o_

• asteriK
kaluro2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 05:15:
Rifts zijn grappig gedaan, net zoiets als die public quests van warhammer online!
Wat ik niet snap zijn 'artifacts'.. je kan artifacts vinden en er een set van maken, maar wat moet je ermee, wat kan je ermee?
Ik geloof dat het de bedoeling is om de collectie compleet te maken zodat je die kan inruilen tegen goeie gear & wapens.

• asteriK
"Explorers will be pleased to know that Trion is considering the explorer playstyle as well. Artifacts and Collections are described by Scott as basically collectible items found in the game world that can be turned in for a reward once a collection is completed. This encourages players to stray off the beaten path that going from quest hub to quest hub tends to create. Trion intends on creating a beautiful world and Scott says they want their players to see it."

source

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ten eerste: ga naar bed ofzo :P
Ten tweede; thanks voor de info guys.. dus er zal dan wel ergens een NPC zijn die mijn artifact sets wil hebben, hmm..

• asteriK
kaluro2 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 05:35:
Ten eerste: ga naar bed ofzo :P
Ten tweede; thanks voor de info guys.. dus er zal dan wel ergens een NPC zijn die mijn artifact sets wil hebben, hmm..
Nah, ga nog even door spelen, kijken hoe het is zonder die hele heisa van mensen. Vind het zo dubieus dat jij als speler "The One" bent terwijl er honderdduizenden "The Ones" rondrennen daar, en nog afgemaakt worden door een stel oversized muggen ook!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Tijd om de artifacts maar eens in te gaan leveren dan I guess.

[ Voor 65% gewijzigd door kaluro2 op 26-01-2011 06:28 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Met de miserie die er was op de EU servers heb ik vrij snel beslist om op de Amerikaanse servers te gaan spelen. Aangezien het over een beta gaat, maakt dat toch niets uit. Onmiddellijk door de loginserver geraakt en netjes van 19.30 tot 22.00 kunnen spelen (dan was het bedtijd).

Fabelachtig mooi spel, dat heel vlot speelt voor een MMORPG. Wel allemaal standaard gameplay, dus er is zeker een gevoel van meer van hetzelfde. Anderzijds ben je ook wel onmiddellijk weg met het spel. Het klassesysteem met de souls intrigeert mij enorm.

Ik ga de komende dagen verder spelen op de Amerikaanse server (had toch geen last van lag). Voor wie het interessert: ik zit op Faeblight (RP-server). Mijn karakter is een cleric (justicar - druid - shaman) met de naam Tiliana (lvl 9) en ik zit uiteraard bij de Defiant faction. :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 20:36
@TS
Twitter link moet even aangepast worden in de startpost:

"Apparently a lot of people think this is the twitter name for the game RIFT: Planes of Telara, but it's not! Follow @Riftgame instead!"

• hillbillie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-07-2022
Bld- schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:27:
@TS
Twitter link moet even aangepast worden in de startpost:

"Apparently a lot of people think this is the twitter name for the game RIFT: Planes of Telara, but it's not! Follow @Riftgame instead!"
Thanks. Had de link niet gechecked :'(

• SnoeiKoei
  • Nu online
Gisteravond lekker zitten spelen op 1 van die nieuwe Engelstalige EU-servers, ik zat met de serverlijst klaar toen de servers na maintenance weer online kwamen. Heb me wel weer vermaakt met een nieuw character (eerder een warrior gemaakt op Blightweald bij een vorig Beta-event), dit keer een defiant mage (Necro-lock plus nog iets). Hoewel vermakelijk kan ik niet zeggen dat ik enorm werd meegesleurd, zoals aan t begin bij WoW. Ja het spel is prachtig en goed uitgewerkt maar met name het feit dat je zelfs de eerste keer alleen maar van waypoint naar waypoint hoeft te rennen en nergens naar op zoek hoeft staat me snel tegen. Ik ben nou level 9 ofzo en nog steeds loop ik telkens maar met 2 of 3 quests tegelijk rond, lever je die allemaal in, krijg je er weer 2 of 3 op die plek.
Ik heb nou toch een vip-key dus ik kan mooi de betas gebruiken om te zien of mijn gevoel over Rift nog verandert maar vooralsnog voel ik geen verslaving aankomen hier.

• imafishlol
  • Laatst online: 13:13
Hebben jullie ook dat de updater hooguit maar 15 KB/s haalt? Ik heb gisteren nog het gehele spel gedownloaden binnen anderhalf uur maar die update van 30MB ben ik nu al een dikke 2 uur mee bezig :S

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Gisteren toch ook maar even de beta geprobeerd.

De opmerking van veel mensen dat het net WoW is vindt ik ergens wel terecht (alhoewel ik het dan meer Warhammer Online vindt). Hierdoor speelt het spel vanaf het begin juist erg makkelijk weg dus ik zie het probleem iig niet. Ik zou dan ook eerder zeggen dat het gewoon een MMORPG is die qua gameplay / interface redelijk standaard is met wat leuke twists zoals rift events en char development.

De kleine rift events vindt ik wel leuk bedacht. Maar de grotere rifts (op een gegeven moment kom je ergens bij een stadje waar je 5 gates moet sluiten) vondt ik het toch wel erg onoverzichtelijk wat er nu moest gebeuren. Ik rende wel met de mensen massa mee en speelde al mijn buffs (met tussen door wat dps). Maar uit eindelijk na iets van 20 minuten rennen en 4/5 gates was het in eens FAILED.

Hetzelfde probleem als je net op het mainland aankomt. 5 seconde na de portal kreeg ik in eens ook dik FAILED op mijn scherm te staan. Maar pas na het stadje had ik door dat dat dus kwam omdat ik net een gebied inliep waar een rift/event bezig was. Hier mogen ze naar mijn idee wel wat meer uitleg bij geven.

Het zelf samen kunnen stellen van je talent trees vindt ik helemaal top. Mijn grootste reden dat ik gestopt ben met WoW was omdat je sinds cataclysm helemaal in een spec geforceerd werdt bij een class en je echt bijna geen keuze vrijheid meer hebt sinds je minimaal 31 points in 1 tree moet stoppen. Dus dat ik nu bij deze game gewoon zelf uit 8? trees 3 trees kan kiezen en dan vervolgens daar weer een spec mee kan bouwen voelt super. Endgame zullen er in de toekomst vast wel redelijk vaste templates komen voor bepaalde roles, maar je zal op deze manier altijd meer vrijheid houden dan hoe het tegenwoordig in wow is geregeld.

Het is jammer dat ik op dit moment bijna niet kan gamen. Maar van wat ik tot nu toe gezien heb, kan dit vast nog wel eens een leuke game zijn.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Even een verslagje.
-wall of text inc

BETA 5 - Gaurdian:

19:00
Het begon allemaal zo slecht, veel mensen in paniek servers zijn down etc.
ik moet zeggen dat TRION het goed opgelost heeft misschien had het wat sneller gemogen maar zonder knowhow over hoe hun backend daar uit ziet wil ik niet speculeren voer de tijd die het zou moeten kosten.

20:10, eindelijk online.. eerste wat mij opvalt is dat mijn performance dramatisch veel hoger is dankzij de nieuwe drivers en ook hoogstwaarschijnlijk dankzij tweaks en fixes die doorgevoerd zijn, ik verbaas mij elke keer hoeveel de patchnotes weergeven elke grote beta.

20:30ish
Kom aan in het nieuwe gebied "Scarlet gorge" het shared gebied van gaurdians en defiants.
Het doet mij erg veel denken aan 10K needles van vanilla wow qua looks/stijl met wat hangbruggen en verhoogde plateaus

Quests in dit gebied voelen goed aan, op een hand te tellen killcount quests en leuke variatie aan andere questvormen met een duidelijk achterliggend verhaal.

ik moet zeggen dat ik er dankzij de public grouping ERG ERG rap doorheen liep, ik speel zelf een tankspec en aoe dot + dps mobs rond mij met self heal, dit ging mij altijd zeer goed af solo maar met een healer hier en daar kon ik mij veel meer focusen op de schade, dit was voor mij en de healer natuurlijk beide een welkome zaak.

22:00
Event begint, maar er word schandelijk gefaald om de verdediging op orde te stellen, geen quest rewards dus helaas :\

23:00
zo rond deze tijd dingde ik 29, na het afronden van alle standaard quests in het gebied.

ik ben toen verder gaan zoeken om een poging te wagen op de lvl 30 dungeon, met een ervaren groep mensen waar ik in de eerdere 4 beta's al mee gespeeld had hebben wij na enige wipes alle bosses gecleared, de variatie in bossfights was leuk en er moest bij sommige bosses echt goed over tactics nagedacht worden, anders leid dit direct tot een wipe.

Deze dungeon gaf enorm veel exp, wat er voor zorgde dat mijn exp bar snel naar de 30 schoot :)
overal, weinig content deze beta, ik wacht met smart op de volgende

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 10:29 ]

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 28-10 08:00
Gisteravond een uur of 4 de game gespeeld. Alles op ultra was teveel voor mijn systeem maar op een stand daaronder, high denk ik, draaide ik het spel met gemiddeld 40fps. Latency 22ms. Voor een beta ben ik wel onder de indruk. In WoW heb ik een latency van 150ms. Downloads gingen bij mij met vlot met 2 mb/s. Al met al zit dat dus in orde mijns inziens.

Ik doe al wel erg lang WoW dus ik trek daar automatisch de vergelijking mee.

De graphics van RIFT zijn erg mooi en technisch gezien beter als van WoW. Echter zijn de graphics van WoW juist mooier door artwork en wellicht ook door hun simpelheid. WoW ziet er strakker uit.

Bediening is gelijk aan de bediening van WoW. Zelfs de keyboard functies zijn gelijk als ''b'' voor bags en /dance voor een dansje. :)

Hierdoor speelt de game erg makkelijk omdat ik overal mee bekend ben. Het verhaal heb ik mijzelf nog niet zo in verdiept maar ik denk dat dat het niet haalt bij WoW.

De specialiteit van de game, de zogenaamde rifts, was ik niet van onder de indruk. Deed mijzelf denken aan de Scourge invasion in vanilla WoW. Na de 6e rift in 2 uur tijd had ik het wel gezien.

Voor zover ik begrijp houden de rifts de balans er in door de één van de twee factions aan te vallen.

Al met al vermakelijke game maar voor mij ''been there done that''.

• Jveer
Gisteren even kunnen spelen als Cleric (Warden/Purifier) Toegegeven ik vind het een gaaf spel. Het voelt bekend aan als je WoW een beetje hebt gespeeld. Ik moet zeggen de graphics zijn vergeleken WoW echt een super verbetering!! Maar of zoals SnoeiKoei al aangeeft het is wel een beetje veel van hetzelfde. Nou kan dit komen doordat het nog in de beta fase zit. Maar als dit straks zo blijft denk ik dat ik niet al te lang bij Rift blijf hangen. WoW heeft me daar wel vanaf geholpen :P

De healer class vind ik trouwens wel leuk om te spelen. Normaal ben ik standaard DPS. Maar wilde dit keer toch even wat anders, de Cleric is een goede keuze geweest :D

[ Voor 14% gewijzigd door Jveer op 26-01-2011 10:36 ]

Verwijderd

terrorgroesland schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:00:
Hebben jullie ook dat de updater hooguit maar 15 KB/s haalt? Ik heb gisteren nog het gehele spel gedownloaden binnen anderhalf uur maar die update van 30MB ben ik nu al een dikke 2 uur mee bezig :S
Nee, ik downloadde met 2,5MB/s :)

Verwijderd

Hoe werkt het guild/groepsgebeuren eigenlijk?
Ik ben niet zo iemand die verplicht wil worden om dan en dan te moeten raiden.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:23:
Gisteravond een uur of 4 de game gespeeld. Alles op ultra was teveel voor mijn systeem maar op een stand daaronder, high denk ik, draaide ik het spel met gemiddeld 40fps. Latency 22ms. Voor een beta ben ik wel onder de indruk. In WoW heb ik een latency van 150ms. Downloads gingen bij mij met vlot met 2 mb/s. Al met al zit dat dus in orde mijns inziens.

Ik doe al wel erg lang WoW dus ik trek daar automatisch de vergelijking mee.

De graphics van RIFT zijn erg mooi en technisch gezien beter als van WoW. Echter zijn de graphics van WoW juist mooier door artwork en wellicht ook door hun simpelheid. WoW ziet er strakker uit.

Bediening is gelijk aan de bediening van WoW. Zelfs de keyboard functies zijn gelijk als ''b'' voor bags en /dance voor een dansje. :)

Hierdoor speelt de game erg makkelijk omdat ik overal mee bekend ben. Het verhaal heb ik mijzelf nog niet zo in verdiept maar ik denk dat dat het niet haalt bij WoW.

De specialiteit van de game, de zogenaamde rifts, was ik niet van onder de indruk. Deed mijzelf denken aan de Scourge invasion in vanilla WoW. Na de 6e rift in 2 uur tijd had ik het wel gezien.

Voor zover ik begrijp houden de rifts de balans er in door de één van de twee factions aan te vallen.

Al met al vermakelijke game maar voor mij ''been there done that''.
Nou speel ik ook WoW, maar ik deel je mening zeker niet. Grafisch is WoW niet slecht, maar in de buurt van deze game komt het zeker niet.

Ik vond de Rifts juist vernieuwend en deze brachten ook wat spanning op je pad tijdens het questen.
Tijdens mijn tocht naar een ander dorp was er een rift op het pad ontstaan waardoor ik dus keihard moest rennen voor mijn leven :P

de vergelijking met de scourge invasion vind ik wel wat vergezocht, aangezien daar geen portals waren maar lelijke hompen textures in de lucht en respawnende skelletjes.

Door de toevoeging van AA ziet alles er trouwens nog strakker uit, en zien lichteffecten er echt spectaculair uit.

Ultra op 1920x1200 --> 25 fps, dus als het drukker wordt ga ik dat helaas niet halen. Maar voor het begin ziet het er prachtig uit.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Santee
  • Laatst online: 05-11 17:38
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:22:
Even een verslagje.
-wall of text inc

BETA 5 - Gaurdian:

ik moet zeggen dat TRION het goed opgelost heeft misschien had het wat sneller gemogen maar zonder knowhow over hoe hun backend daar uit ziet wil ik niet speculeren voer de tijd die het zou moeten kosten.

20:10, eindelijk online.. eerste wat mij opvalt is dat mijn performance dramatisch veel hoger is dankzij de nieuwe drivers en ook hoogstwaarschijnlijk dankzij tweaks en fixes die doorgevoerd zijn, ik verbaas mij elke keer hoeveel de patchnotes weergeven elke grote beta.

Kom aan in het nieuwe gebied "Scarlet gorge" het shared gebied van gaurdians en defiants.
Het doet mij erg veel denken aan 10K needles van vanilla wow qua looks/stijl met wat hangbruggen en verhoogde plateaus

Quests in dit gebied voelen goed aan, op een hand te tellen killcount quests en leuke variatie aan andere questvormen met een duidelijk achterliggend verhaal.

ik moet zeggen dat ik er dankzij de public grouping ERG ERG rap doorheen liep, ik speel zelf een tankspec en aoe dot + dps mobs rond mij met self heal, dit ging mij altijd zeer goed af solo maar met een healer hier en daar kon ik mij veel meer focusen op de schade, dit was voor mij en de healer natuurlijk beide een welkome zaak.

Event begint, maar er word schandelijk gefaald om de verdediging op orde te stellen, geen quest rewards dus helaas :\

zo rond deze tijd dingde ik 29, na het afronden van alle standaard quests in het gebied.

ik ben toen verder gaan zoeken om een poging te wagen op de lvl 30 dungeon, met een ervaren groep mensen waar ik in de eerdere 4 beta's al mee gespeeld had hebben wij na enige wipes alle bosses gecleared, de variatie in bossfights was leuk en er moest bij sommige bosses echt goed over tactics nagedacht worden, anders leid dit direct tot een wipe.

Deze dungeon gaf enorm veel exp, wat er voor zorgde dat mijn exp bar snel naar de 30 schoot :)
Hoe ben je in 3 uur lvl 29 geworden? Ik ging 30 minuten spelen en was level 4 ofzo? :P

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Santee schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Hoe ben je in 3 uur lvl 29 geworden? Ik ging 30 minuten spelen en was level 4 ofzo? :P
Mensen die de vorige beta's hebben gespeeld waren ws al 27 (lvlcap @ vorige beta) ;)

• Draven
  • Laatst online: 02-11 20:51

Draven

It wasn't me

Hoe krijg je je 2e action bar ingame? Hij staat al op enabled in de interface maar ik zie hem niet in m'n HUD als ik de interface options weer afsluit. Zie ik iets over het hoofd?

Voor de rest bevalt het spelletje tot nog toe goed. Het begin is een beetje simpel maar daar zal nog wel verandering in komen. :)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Gisteren met mijn Champ/beastmaster lvl 10 geworden en mijn eerste warfront gespeeld.
Vond het eigenlijk een super combo.

Verder speelt het lekker weg, en na de eerste inlog problemen was ik onder de indruk van hoe stabiel de beta draaide.

Verder had ik eerst niet door dat er op een server meerdere instances draaiden. Was wel leuk met het zoeken van een guildie die op dezelfde plek stond zonder dat we elkaar zagen ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Sneezzer schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:58:
Verder had ik eerst niet door dat er op een server meerdere instances draaiden. Was wel leuk met het zoeken van een guildie die op dezelfde plek stond zonder dat we elkaar zagen ;-)
Mag aannemen dat je dan wel vrij kan wisselen? Zeker bij de laatste MMO's is dat bij veel spelers enorm hekelpunt geweest (en ook WoW is meegegaan in deze onzin).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Draven schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:54:
Hoe krijg je je 2e action bar ingame? Hij staat al op enabled in de interface maar ik zie hem niet in m'n HUD als ik de interface options weer afsluit. Zie ik iets over het hoofd?
Je moet je settings opslaan ander reset het weer (en is je tweede action bar dus weer weg).
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:00:
[...]
Mag aannemen dat je dan wel vrij kan wisselen? Zeker bij de laatste MMO's is dat bij veel spelers enorm hekelpunt geweest (en ook WoW is meegegaan in deze onzin).
Geen idee. Mijn vriendin en ik begonnen gelijker tijd maar zaten dus ook in andere instance van dezelfde zone. Toen ik haar een invite stuurde (voor groep) kreeg zij een melding dat ik in een andere zone zat dan haar en of ze naar mijn zone wilde overstappen.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Draven
  • Laatst online: 02-11 20:51

Draven

It wasn't me

Uhmmie schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Je moet je settings opslaan ander reset het weer (en is je tweede action bar dus weer weg).

[...]
Juist, dat snap ik. Ik druk esc > edit layout
Dan zet ik ability bar 2 op enable, ik schuif 'm tegen ability bar 1 aan en druk op save. Verder gebeurd er niets. Ik heb dan nog steeds maar een action bar in m'n HUD. Vandaar dat ik het gevoel heb dat ik iets over het hoofd zie.. Heb alleen geen idee wat ^_^

**edit
Nevermind, gevonden. Moest de 2e action bar eerst nog in de settings aanzetten. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Draven op 26-01-2011 11:15 ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Kapotlood
  • Laatst online: 05-11 14:55
Kan iemand me vertellen hoe dat Public Grouping werkt eigenlijk? Of krijg je daar in-game nog een hint voor op ten duur? Ik ben nog maar level 4, dus heel ver ben ik nog niet, hehe.

De framerate mag iets stabieler van me... of ik nu op Medium, High of Ultra zet, m'n framerate blijft rond de 18fps hangen. Op zich valt er wel mee te spelen, maar 't is nogal vreemd dat dit zo op één niveau blijft hangen terwijl m'n PC niet héél langzaam is (i3 550 op 3.2Ghz, 4GB ram, Ati HD 5670 512MB).

De quests zijn wel van het niveau "ga daar naar toe en dood x mobs", maar omdat het wat beter met het verhaal klopt voelt 't wat beter aan. De mobs zien er mooi en vol variatie uit tot nu toe, er zit nu al in mijn ogen een mooie diepte in de wereld, zowel in verhaal maar ook omdat er goed gebruikt wordt gemaakt van heuvels en trappen e.d.

Ook de interactieve objecten maken de wereld nét even wat levendiger omdat de mededelings-posters en statues ook iets toevoegen aan het verhaal.

Vanavond hopelijk lekker verder spelen en eens kijken wat er nog meer te doen is zodra je uit het startersgebied bent :)

• GeoHound
dus als ik het goed begrijp heb jij in nog geen 4 uur lvl 30 gehaald :O ?
damn dan ben ik echt traag... ben nu bij lvl 11 :S
grind je of ga je als een gek door die quests heen ?

sorry ik zag die post van santee niet..
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:22:
Even een verslagje.
-wall of text inc

BETA 5 - Gaurdian:

• SnoeiKoei
  • Nu online
Draven schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:11:
[...]

Juist, dat snap ik. Ik druk esc > edit layout
Dan zet ik ability bar 2 op enable, ik schuif 'm tegen ability bar 1 aan en druk op save. Verder gebeurd er niets. Ik heb dan nog steeds maar een action bar in m'n HUD. Vandaar dat ik het gevoel heb dat ik iets over het hoofd zie.. Heb alleen geen idee wat ^_^
Je moet eventuele 2e t/m zoveelste bottom / side action bars aanzetten in settings

edit: en ik moet vaker F5 doen voor ik antwoord geef :X

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-01-2011 11:21 ]

• pingkiller
  • Laatst online: 05-11 22:21
Tja, kreeg gister na 5 min al het 'been there done that' gevoel. Weinig vernieuwd eigenlijk. Misschien ben ik ook wel klaar met mmorpgs na 10 jaar.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Heb me er even mee vermaakt maar ik zal Rift niet in huis halen. Ik speel al 5,5 jaar WoW en moet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik naar een nakomelingetje zit te kijken. De UI bijvoorbeeld lijkt in mijn ogen wel heel erg veel op die van WoW en als ik WoW beu begin te worden zal ik dus zeker niet op een MMORPG overstappen die er veel op lijkt.
Ik denk dat als je succes wilt hebben met een nieuwe MMORPG je met iets heel nieuws moet komen en zeker geen WoW cloon waarbij je wat classes uit WoW mixt en zo nieuwe classes maakt.

• Kapotlood
  • Laatst online: 05-11 14:55
De interface is wel een béétje standaard inderdaad... maar ik denk dat je met een MMOrpg al snel aan dit soort interfaces zit. Je hebt je lading spells/actions/potions, en je eigen avatar's HUD en die van je vijand/pet, en je hebt een Map e.d. Ik denk niet dat je daar snel omheen kunt met MMO's :)

Daarentegen kun je alles wel indelen en vergroten/verkleinen zoals je zelf wilt, en zijn de bewegingen veel beter. Plus ik vind de interactie en het verhaal wel beter geïntegreerd. Zolang ze niet in het gevaarlijke herhaal-verhaal vallen zoals zoveel MMO's dat doen (ik had dat gevoel namelijk heel sterk bij LOTR online), dan zou dit best eens een leuke game kunnen worden/blijven.

Verwijderd

nee ik heb 6 uur gedaan over 27-30 :D de instance liep tot diep in de nacht door.. dus :P
-zoals al eerder vermeld ik heb beta 1-4 meegemaakt en dus had ik al een lvl 27 character aan het begin van beta 5

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 11:41 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:28:
Heb me er even mee vermaakt maar ik zal Rift niet in huis halen. Ik speel al 5,5 jaar WoW en moet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik naar een nakomelingetje zit te kijken. De UI bijvoorbeeld lijkt in mijn ogen wel heel erg veel op die van WoW en als ik WoW beu begin te worden zal ik dus zeker niet op een MMORPG overstappen die er veel op lijkt.
Ik denk dat als je succes wilt hebben met een nieuwe MMORPG je met iets heel nieuws moet komen en zeker geen WoW cloon waarbij je wat classes uit WoW mixt en zo nieuwe classes maakt.
Runes of Magic en Allods zijn toch redelijk succesvol geworden, dat zijn de 'echte' wow-clones :P De settings van Rift spreekt mij wel veel meer aan dan het 'fantasy orc/elf/human' principe, iets meer 'new age' insteek. Jammer dat de uiteindelijke uitwerking gewoon zo.. 'gewoon' is :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:00:
[...]

Ja, even een party vormen en dan rechter muis op de naam -> "join instance" en klaar.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:16:
Kan iemand me vertellen hoe dat Public Grouping werkt eigenlijk? Of krijg je daar in-game nog een hint voor op ten duur? Ik ben nog maar level 4, dus heel ver ben ik nog niet, hehe.

De framerate mag iets stabieler van me... of ik nu op Medium, High of Ultra zet, m'n framerate blijft rond de 18fps hangen. Op zich valt er wel mee te spelen, maar 't is nogal vreemd dat dit zo op één niveau blijft hangen terwijl m'n PC niet héél langzaam is (i3 550 op 3.2Ghz, 4GB ram, Ati HD 5670 512MB).

De quests zijn wel van het niveau "ga daar naar toe en dood x mobs", maar omdat het wat beter met het verhaal klopt voelt 't wat beter aan. De mobs zien er mooi en vol variatie uit tot nu toe, er zit nu al in mijn ogen een mooie diepte in de wereld, zowel in verhaal maar ook omdat er goed gebruikt wordt gemaakt van heuvels en trappen e.d.

Ook de interactieve objecten maken de wereld nét even wat levendiger omdat de mededelings-posters en statues ook iets toevoegen aan het verhaal.

Vanavond hopelijk lekker verder spelen en eens kijken wat er nog meer te doen is zodra je uit het startersgebied bent :)
Ja wil ook wel weten; ik heb nog nooit een mmorpg gedaan tot deze beta.
En mijn 8800GT draait het nog oke op medium (40-50fps) dus als de instellingen niet zoveel uitmaken (volgens jou) ga ik eens hoger proberen.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.