Na uren scripten, debuggen en redesignen pagina van oude Riftkaart is het eindelijk klaar.
Om beetje internationaal herkenning te krijgen wordt nieuwe link:
http://mrdummy.net/riftworldmap/
We noemen nu gewoon riftworldmap.
Wat tref je daar aan:
- opzoeken op diverse iconen (kan van alles wat, om aan te geven op de map)
- mouseover iconen voor details (soort tooltip)
- je hoeft niet alle velden invullen, vul alleen wat nodig is. Coords zijn wel verplicht.
- nu meer map navigatie mogelijkheden:
* jump zone
* click-move
* cursor move (met cursorknop boven)
* springen naar icoon die je wilt bekijken
Moven met muisknop ingedrukt op map a la Googlemaps wordt niet gedaan omdat het iets complexer is. De click-move en jump zone maakt iets wat goed zodat je toch nog sneller heen gaat. Zo weet ik dat alles nog goed gaat.
- Meer input velden voor elke icoon
- Instructies nu apart gehouden
- Panelen weg te klappen voor vrij zicht map
- Map namen worden nu getoond en kunnen op hidden gezet worden als tekst in de weg staat bij icoon plaatsen
- Nieuw is de zoomlevel, map is te bekijken in level 1,2 en 3. Level 3 is maximale vergroting en komt gelijk op pixelniveau als Rift map. Helaas heb ik nog geen 1:1 map data voor, dus voorlopig is het uitvergrote map. Dat wordt later nog wel vervangen zodra ik nieuwe map images hebt voor zoomlevel 3.
- Op zoomlevel 3 kun je dus heel precies icoon plaatsen, of handmatig coords intikken vanuit je game coords.
- Nieuw is invoer op Rift coords, dus niet op afwijkende map pixels. Ook gevonden iconen hebben ernaast rift coords.
Er komt nog een beveiliging in bij iconen plaatsen waarbij je gewaarschuwd wordt als dezelfde icoon erg vlakbij is. Dat wordt mss morgen gemaakt, maar ik raad je aan eerst op te zoeken voordat je zelf icoon plaats, om dubbel invoer te voorkomen.
Op dit moment is Riftworldmap al behoorlijk verbeterd en mapveld is nu 700x700 pixels groot. Ik kan later versie toevoegen van 900x900 maar ik denk dat meeste mensen hiermee wel vooruit komen.
Meer datainvoer hulp is altijd welkom. Ik ga tijdens headstart voortdurend gegevens invoeren wat ik allemaal tegenkom :-)
[
Voor 7% gewijzigd door
MrDummy op 24-02-2011 00:33
]