[MMORPG] Rift: Planes of Telara Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 75.838 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:17:
over het algemeen denk ik dat de moeilijkheidsgraad net wat te laag ligt (als je bedenkt dat ik in een relatief korte tijd de 300 grens van rune crafting heb gehaald)
Crafting in Rift is iets voor erbij om tijd te doden maar niets meer. Het zuigt nogal, er zijn ook een hoop opmerkingen over geweest maar Trion legt daar de prioriteit niet op.

[ Voor 54% gewijzigd door Lukin op 19-02-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 maart is US release, 4 maart is de EU release. Als je hem pre-ordered kun je vanaf de 24e al spelen, ongeacht of je in de US woont of EU.

Speel het spel ook sinds 3 betas geloof ik, mijn rogue is nu lvl 37 en heb mijn WoW-subscriptie stop gezet na 4 jaar. Ben er dus echt over te spreken. Bijna alle rogue specs onderhand geprobeerd, en moet zeggen dat vooral binnen een handomdraai kunnen switchen tussen zon beetje 4 verschillende rollen echt geweldig is.(Tank/Ranged/Melee/Supporthealing). Ga ik iig nog erg veel gebruik van maken. Zijn hier al mensen die met een groep ofzo hebben afgesproken samen op een Shard te gaan spelen? Lijkt me we wel leuk namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Waar moet ik hem pre-orderen dan om al vanaf de 24e te kunnnen spelen? Krijg je dan vast een key in de mail ofzo ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het officiele forum mag geloven maakt het niet uit waar je hem pre-ordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maakt inderdaad niet uit, als je de cd code maar toevoegd aan je trion account. Ik heb het zelf via steam gedaan, niet goedkoopste oplossing maar werkte gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het is al aardig gelukt om Rift kaart pagina functioneel te maken. Er is al meer verbeterd.
Zie de resultaat hier: http://mrdummy.net/riftkaart/
Iconen worden nu opgeslagen.

Je kan iconen plaatsen, je kan opzoeken waar ze zijn, en je kan bestaande iconen editen.
Alleen er is geen login aanwezig, dus iedereen kan eraan komen.
Hou het netjes, de beveiliging komt later nog bij.
Wel kan ik weghalen vanaf de bepaalde tijdstip en ip als het een rommel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Er is nu een 18 minuten video met endgame PvE content:
http://www.g4tv.com/video...s-Blight-Zone/?quality=hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:12:
Als ik het officiele forum mag geloven maakt het niet uit waar je hem pre-ordered.
Het enige verschil tussen waar je hem preordered, is de Collectors Edition items.
http://www.riftgame.com/en/products/exclusives.php

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Maar krijg je als je hem pre-ordered al de cd-key per mail ofzo? ook als je geen digital download versie koopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Finetuning, verbeteren delen en debuggen Rift kaart pagina.
Het is nu stuk beter en als er nog fouten zijn, meld het maar even.
Je mag serieus meehelpen met toevoegen iconen, ik ga nu proberen zoveel mogelijk artifacts opsporen.
Ik raad je wel eerst bestaande gegevens op te zoeken mocht er al wat in zitten, dan worden opgeslagen iconen getoond uit de database.

De iconen kan je wel veranderen, maar ze worden niet volledig gewist uit database, zodat ik bij misbruik iconen kan terugzetten. Dit lijkt beetje op open versie "wikipedia" welke ook history heeft zodat het hersteld kan worden.
Login is daarmee niet noodzakelijk.

Hou het alstublieft netjes, dan hebben we wat aan en kunnen anderen met plezier gebruiken en iconen opzoeken.

Kom maar naar http://mrdummy.net/riftkaart/

Tip: ik gebruik soul walk om locaties op te zoeken. Je kan ze zien (gathering en artifacts), en je loopt ook snel rond zonder last te hebben van mobs. En ik kom vrijwel overal, ook aan andere kant.

[ Voor 11% gewijzigd door MrDummy op 20-02-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Hm, zie dat de CE op Bol.com 59 euro kost. Dat valt wel mee volgens mij. Op andere sites staan ze voor 69 euro.

Na de closed beta toch ook maar de open beta aan het proberen en het bevalt me eigenlijk wel.
Na een Cleric nu een Rogue gemaakt: Saboteur/Ranger/Marksman. En dat werkt tot nu toe wel erg lekker. :D Paar bommetjes op een enemy gooien, laten ontploffen en op naar de volgende, ze zijn zo dood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik heb voor beide kanten de beginzones bekeken, maar ik zie er nog niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De beginzones zijn instanced, waardoor ze niet normaal in map staan. En je vliegt zo doorheen zodat het geen misser is. Je bent zo weer klaar mee op level 6-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zijn er bij de release eigenlijk verschillende servers voor US en EU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
-SaveMe- schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:58:
Zijn er bij de release eigenlijk verschillende servers voor US en EU ?
Jup, deze zijn er. Alleen mag je zelf kiezen op welke servers je gaat spelen.
Eindelijk weer eens een bedrijf die het snapt :)

Verder is het trouwens zo dat je, als je de game boxed pre-ordered, dat de winkels de pre-order keys moeten hebben zodat je vanaf donderdag mee mag doen aan de headstart. Vraag dit echter wel even na voordat je een winkel kiest waar je de game gaat kopen :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik heb m bij bol.com besteld, heb niets ontvangen van een pre-order key oid. Dus ik denk dat die er niet aan zit te komen. Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg, maar mss dat iemand dat wel erg vind ;). Bij bol.com staat er gewoon dattie verzonden wordt op verschijningsdatum.

Kwam er trouwens ook iets van een Nederlandstalige "ik ben casual en log 1-2 keer in de week in om eventjes te spelen" guild? Of heb ik dat verkeerd begrepen van het skimmen van deze topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
MrDummy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:38:
De beginzones zijn instanced, waardoor ze niet normaal in map staan. En je vliegt zo doorheen zodat het geen misser is. Je bent zo weer klaar mee op level 6-7.
Dat noem ik de newbie zones.
De begin zones zijn freemarch en de guardian versie daarvan.

Ik zie in die zones nog geen icons.
Ik zie nu dat ik eerst moet zoeken voordat ik de icons op de map zie.
Merroc schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:22:
Ik heb m bij bol.com besteld, heb niets ontvangen van een pre-order key oid. Dus ik denk dat die er niet aan zit te komen. Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg, maar mss dat iemand dat wel erg vind ;). Bij bol.com staat er gewoon dattie verzonden wordt op verschijningsdatum.

Kwam er trouwens ook iets van een Nederlandstalige "ik ben casual en log 1-2 keer in de week in om eventjes te spelen" guild? Of heb ik dat verkeerd begrepen van het skimmen van deze topic?
Er zijn meerdere sites/winkels die geen code geven.
In dat geval moet je een screenshot/scan/foto van het aankoopbewijs naar Trion sturen, ze zullen je dan je account aanpassen.

[ Voor 51% gewijzigd door Jegorex op 20-02-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Jegorex schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:58:
[...]
Dat noem ik de newbie zones.
De begin zones zijn freemarch en de guardian versie daarvan.

Ik zie in die zones nog geen icons.
Ja, de website is nog nieuw, is pas vandaag gemaakt en begin ik nu met aanvullen data. De zone Droughtlands is wel voor groot deel gevuld met artifacts, heb uren rond moeten lopen en draaien met camera, maar de makers van Rift maken ons wel lastig, ze zitten vaak echt goed verstopt. Zelfs dieper in de bergen staan wel wat artifacts. Het is niet echt eerlijk speurwerk. Dankzij soul walk ben ik de geest en heb ik geen last van mobs, zo kan ik stevig doorlopen en doorzoeken.

Ik zit helaas aan Guardian side, dus input zal vooral daar komen. De overige zones kan ik alleen aanwijzen, maar niet aanduiden voor welke quest en wat het is. Dat mag jij meehelpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Renquin schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:02:
[...]

Jup, deze zijn er. Alleen mag je zelf kiezen op welke servers je gaat spelen.
Eindelijk weer eens een bedrijf die het snapt :)

Verder is het trouwens zo dat je, als je de game boxed pre-ordered, dat de winkels de pre-order keys moeten hebben zodat je vanaf donderdag mee mag doen aan de headstart. Vraag dit echter wel even na voordat je een winkel kiest waar je de game gaat kopen :)
Welke shop kan ik em box-preorderen en alvast de key krijgen. Wil wel graag vanaf de 24e van start ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Er komt nog een comment veld bij in Riftkaart! Wacht dus even met invoeren data.

Update: de Where/Comment veld is toegevoegd, en Merchant icoon ook.
De veld is bedoeld om locatie beter aan te wijzen, vooral voor artifact.

Iemand is al een het invullen, bedankt, maar nu moet je de website even refreshen voor update.
Tip: staan teveel iconen in de weg, gebruik Icon Search functie om teveel iconen weg te halen (b.v. andere zone nemen) dan kan je verder. Je kan wel waarschuwing krijgen als er al een icoon op dezelfde X,Y staat, dan moet je iets schuiven. Een icoon naam wordt getoond welke het is, zodat je kan opzoeken.

De gestimuleerde Rift coords klopt nog niet helemaal, dus morgen even uitrekenen.

Update 2: Ik ga morgen proberen 2x zoom erin programmeren, dat maakt iconen plaatsen iets makkelijker en ook meer uit elkaar in drukke Sanctum. Hiervoor moet ik mapvenster iets vergroten en script geschikt maken.

[ Voor 113% gewijzigd door MrDummy op 21-02-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Merroc schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:22:
Volgens hun website ontvang je wel een code om eerder te kunnen spelen. Die zal je tzt wel krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
superbassie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:02:
[...]

Volgens hun website ontvang je wel een code om eerder te kunnen spelen. Die zal je tzt wel krijgen dan.
Ah ja, ik zie het inderdaad nu net staan. Stond niet bij mijn bestelling, dus ik heb er waarschijnlijk overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:12
Zo, wat een geweldige game is dit!
Ik heb hem een paar dagen geleden gelijk gepreordered via Steam en loop nu vrolijk rond op mijn schildpad.

Maar ik vroeg me toch af, op welke server gaat tweakers spelen op de 24e? Ras? Defiant, Guardians? Type? PvP, PvE ?

Wel handig om dit in de begin topic te zetten, want dan weet iedereen waar ze naartoe moeten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
MrDummy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:58:
Update 2: Ik ga morgen proberen 2x zoom erin programmeren, dat maakt iconen plaatsen iets makkelijker en ook meer uit elkaar in drukke Sanctum. Hiervoor moet ik mapvenster iets vergroten en script geschikt maken.
Waarom mensen niet de ingame-coords kunnen laten invullen, is stuk handiger dan het gepriegel op de map,
en die data is nauwkeuriger, omdat ingame coords zijn.
Mocht om wat voor reden de ingame coords en map niet helemaal 1-1 uitkomen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Man, heb echt loads of fun met m'n Nightblade/Bard/Riftstalker.

PvP en PvE zijn beide leuk :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09
Op zich verfrissend dat alle rassen gewoon humanoid zijn, dus geen koeien enzo. Het nadeel, heb ik gemerkt, is dat zodra je een beetje uitzoomt het eigenlijk geen barst meer uitmaakt of je naar Guardians of Defiant kijkt. Waar ik eerst nog zeker wist dat ik Defiant zou gaan (Defiant necrolock naar lvl28 geleveld in de afgelopen closed beta-events) voel ik nu meer voor Guardians (nu een lvl23 Guardian Nightblade). Simpelweg omdat het qua feel nauwelijks uitmaakt maar ik de omgeving aan de guardian side (Silverwood, Gloamwood) zoveel mooier en leuker vind dan Freemarch en Stonefield.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Teunis schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:05:
[...]

Waarom mensen niet de ingame-coords kunnen laten invullen, is stuk handiger dan het gepriegel op de map,
en die data is nauwkeuriger, omdat ingame coords zijn.
Mocht om wat voor reden de ingame coords en map niet helemaal 1-1 uitkomen.
Ja, het is gebleken dat gamecoords niet goed uitlopen ondanks dat factor pixels - rift exact 3 is. De reden is simpel: de nulpunt blijkt iets anders te staan. Dus ik moet die virtuele nulpunt in Rift coords opsporen en uitrekenen. De zoom factor is niet alleen voor beter localiseren, maar ook om in drukke plaatsen de iconen meer van elkaar te zetten zodat je beter ziet.
Ik ga straks gamecoords analyseren en hoop een zo goed mogelijke benadering te hebben. :)

Tijdens exploren van de gebied merk ik op dat gathering plaatsen niet zoveel aanwezig zijn. Niet zoveel bij elkaar zoals in Aion en Wow, maar handjevol over grote gebied. De gather radar laat zien dat je meer moet rondlopen om te kunnen gatheren. Dit zou betekenen dat mats in crafting stuk lager moeten zijn en niet honderd stuks voor mooie craft.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 21-02-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
OxiMoron schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:25:
Man, heb echt loads of fun met m'n Nightblade/Bard/Riftstalker.

PvP en PvE zijn beide leuk :)
Rogues zijn in PvP weer even irritant als dat ze ooit geweest zijn helaas :(

Gister een aantal Warfronts gedaan, als er 1 rogue op me zit dan heb ik een hele kleine kans dat ik het overleef. Zijn het er meer dan 1 dan ben ik gewoon hard de lul. Is niet tegenop te healen :( (Cleric met Warden/Sentinal/Templar).

Moet denkik maaris wat beter naar de Templar tree kijken, misschien dat het helpt :)

Verder gister naar lvl 28,7 gelvld en denk dat ik het hier bij houd voor deze beta.
Tijd om ff wat energie te sparen voor donderdag en dan lekker een all-nighter doen. Is lang geleden dat ik zoveel zin in een MMO heb gehad ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
wel, na deze beta een beetje gespeeld te hebben (lvl19 geworden) heb ik besloten het ook te gaan spelen. Ik heb echter een irritatie punt dat vooral bij rifts een rol speelt; targetten van enemies. Ik zie gewoon de nameplates nauwelijks met al die raiders etc. hoe kun je nu snel een mob selecteren? tab lijkt niet altijd even goed te werken en er is blijkbaar geen auto target wanneer een mob dood is en je buttonbashed op een spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Yokidrink schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:38:
wel, na deze beta een beetje gespeeld te hebben (lvl19 geworden) heb ik besloten het ook te gaan spelen. Ik heb echter een irritatie punt dat vooral bij rifts een rol speelt; targetten van enemies. Ik zie gewoon de nameplates nauwelijks met al die raiders etc. hoe kun je nu snel een mob selecteren? tab lijkt niet altijd even goed te werken en er is blijkbaar geen auto target wanneer een mob dood is en je buttonbashed op een spell.
Zet het op het forum. Van wat ik begrepen heb is dat ze heel actief luisteren naar de spelers.

Bij mij is opgevallen dat dmg done op je target altijd boven zijn hoofd wordt weergegeven. Bij grote mobs valt het dus standaard buiten beeld, tenzij je van onderen kijkt, wat weer minder overzicht geeft over gebeurtenissen. Ik heb gekeken voor een instelling maar tot zover niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
MrDummy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:58:
Er komt nog een comment veld bij in Riftkaart! Wacht dus even met invoeren data.

Update: de Where/Comment veld is toegevoegd, en Merchant icoon ook.
De veld is bedoeld om locatie beter aan te wijzen, vooral voor artifact.

Iemand is al een het invullen, bedankt, maar nu moet je de website even refreshen voor update.
Tip: staan teveel iconen in de weg, gebruik Icon Search functie om teveel iconen weg te halen (b.v. andere zone nemen) dan kan je verder. Je kan wel waarschuwing krijgen als er al een icoon op dezelfde X,Y staat, dan moet je iets schuiven. Een icoon naam wordt getoond welke het is, zodat je kan opzoeken.

De gestimuleerde Rift coords klopt nog niet helemaal, dus morgen even uitrekenen.

Kan je niet beter de google maps API gebruiken? zit eigenlijk genoeg in wat "wij" willen gebruiken. (pinpointing, vector van de map, drag & drop etc..)

Ik was een IRL maat tegengekomen op Rift, probleem is dat hij Guardian en ik Defiant ben. Dus op release ga ik toch van factie wisselen :)
Gister nog een paardje bijelkaar weten te sparen, die level 40 mechanische paard is echt iets wat je MOET kopen. movementspeed is gewoon te belangrijk voor die 33 platinum.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23

Roshnak

PSN: Roshgill

Wanneer komt deze game eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Roshnak schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:00:
24 feb - headstart
1 maart - US release
4 maart - EU release

Na wat getest heb besloten om 30 dagen een rogue te gaan spelen,
daarna ga bekijken of ik een subscription ga toevoegen.

Eigenlijk speel huidige open-beta bijna niet. voornamelijk omdat geen zin heb om 30x door de zelfde content te gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Teunis op 21-02-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Roshnak schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:00:
De 24e, deze week dus. Dan begint de headstart voor de mensen die 'em gepreordered hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Yokidrink schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:38:
Je kan ergens in je opties (zit op m'n werk, dus kan even niet precies aangeven waar, gewoon even alle settings doorlopen) aangeven dat je "smart targetting" wilt aanzetten. Dit wil zeggen dat je, als je een skill aanklikt zonder dat je een mob getarget hebt, deze de mob die het dichtst bij je zal targetten met de eerste klik op je skill. Je tweede klik zal de skill dan activeren op deze target.

Ik hoop dat dit je helpt :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
Renquin schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:05:
[...]

Je kan ergens in je opties (zit op m'n werk, dus kan even niet precies aangeven waar, gewoon even alle settings doorlopen) aangeven dat je "smart targetting" wilt aanzetten. Dit wil zeggen dat je, als je een skill aanklikt zonder dat je een mob getarget hebt, deze de mob die het dichtst bij je zal targetten met de eerste klik op je skill. Je tweede klik zal de skill dan activeren op deze target.

Ik hoop dat dit je helpt :)
Dat gaat helpen ja :) dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:51:
[...]
Kan je niet beter de google maps API gebruiken? zit eigenlijk genoeg in wat "wij" willen gebruiken. (pinpointing, vector van de map, drag & drop etc..)
Ik heb ook naar gekeken maar ik word niet snel wijzer van. Ik ken dat vanwege andere site die WoW map weergeeft. Het is inderdaad prachtig.

Maar ik moet ook zelf van leren. Ik wil mijn programmeerskills verbeteren op php/mysql/javascript en de website vormt dus goede uitdaging om zo goed mogelijk te programmeren en te verbeteren. Bovendien, zelf maken word je ook wijzer van en kan ik precies instellen wat ik wil hebben.
Dus waarom niet? Elke keer wat ik programmeer, zie ik nieuwe mogelijkheden. Bovendien, ik moet gamecoords goed nabootsen, hoe zou ik dat doen in google api?

Dus, er valt altijd te verbeteren en mooi te maken. Maar ik moet ook keuzes maken en compromis zoeken om alles bruikbaar te houden. Ik wil script universeel houden voor komende mmo's zodat ik beetje hoeft te aanpassen, en kan het gelijk gebruikt worden als hulpmiddel.

Ik heb nu ook pre-order Digitale CE geplaatst. Dat doe ik via D2D, maar wel de UK zijde. Die heeft 20% vatfree korting, zodat CE ongeveer 37 Euro gaat kosten.
Ik heb diverse shops bekeken, maar ik erger me enorm aan grote prijsverschillen. De echte CE box kost je al snel 80 Euro, meestal 60 Euro. Maar ik snap ook niks meer van dat Digitale CE box in gewone shops ook 60 Euro kost. Er is duidelijk ergens dik geld verdiend voor niks, als je weet dat D2D je maar 37 Euro kost, bijna de helft goedkoper.
Meeste online winkels hebben geen korting op Rift spel. De uitschieters zijn D2D en TheHut.com die wel korting hebben, maar TheHut.com heeft geen CE. Met normale box is het wel goedkoopste: GPB 24,85, wat je op ~30 Euro kost met mogelijke free delivery.

Let wel op grote verschillen voor (Digitale) CE versie:
- D2D, met EU keuze krijg je geen korting en betaal je dus volle smak €59,95 voor.
- D2D, met US keuze is er geen korting en kost je $59,95. Dat zou je ongeveer 42 Euro kosten.
- D2D, met UK keuze kost het GBP 39,95. Maar daar is 20% korting "vatfree", en kost het dan GBP 31,96. Als de wisselkoers lief blijft kost het dus rond 37 Euro.
Zoals je kan zien is EU irritant duur. Dat is te verwachten op Rift store, maar het zit gewoon niet lekker. Gelukkig kent Internet geen grenzen en dus kan men goedkopere elders halen. Toch wel balen voor EU kant.

Denk erom: als je normale in EU koopt, weet je ook dat je elders nog goedkoper een CE kan kopen met meer leuke extra's. De normale is SLECHTS tientje goedkoper..... dus €49,95.... Beter goed rondkijken.
Kies dus UK of US valuta, niet EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Renquin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:37:
[...]
En voor de mensen die bang zijn dat ze snel door alle content heen zullen zijn, de huidige beta client is ~3gb, de client die op de Alpha server draait (dus de server die alle content heeft) is tussen de 7 en 8gb.
Ik ben ondertussen wel benieuwd wat voor content er dan allemaal nog in de full release zal zitten (en in de Alpha) die niet in deze laatste Beta zit. Ik dacht dat in deze Beta de hele wereld al speelbaar was? Of komen er nog een boel nieuwe gebieden bij enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:35:
[...]
Ik heb nu ook pre-order Digitale CE geplaatst. Dat doe ik via D2D, maar wel de UK zijde. Die heeft 20% vatfree korting, zodat CE ongeveer 37 Euro gaat kosten.
Ik heb diverse shops bekeken, maar ik erger me enorm aan grote prijsverschillen. De echte CE box kost je al snel 80 Euro, meestal 60 Euro. Maar ik snap ook niks meer van dat Digitale CE box in gewone shops ook 60 Euro kost. Er is duidelijk ergens dik geld verdiend voor niks, als je weet dat D2D je maar 37 Euro kost, bijna de helft goedkoper.
De echte box versie van de CE bevat veel meer dan alleen de digitale extra's, de waarde daarvan ligt rond de 20 euro dacht ik. Vandaar de meer prijs over de Digitale CE. Als je naar de EU versie van D2D gaat, dus de D2D.co.uk krijg je altijd je prijzen in ponden en nooit in euro's tenzij je dit zelf doet om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

SnoeiKoei schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:43:
[...]
Ik ben ondertussen wel benieuwd wat voor content er dan allemaal nog in de full release zal zitten (en in de Alpha) die niet in deze laatste Beta zit. Ik dacht dat in deze Beta de hele wereld al speelbaar was? Of komen er nog een boel nieuwe gebieden bij enzo?
Ik weet niet hoe de poster op 3GB komt, bij mij is de beta client dik 8GB

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

SnoeiKoei schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:43:
[...]
Ik denk dat laatste beta al bruikbaar is voor live, het is gewoon hetzelfde (heb ik gezien bij Aion) en wordt voor Headstart/Live nog een patch overheen gedaan en kan je al spelen in de headstart.
De laatste beta is namelijk al ruim 7 GB groot.

De wereld is niet helemaal bereikbaar ivm level limiet. Daardoor kan je niet in bepaalde zones komen.
Zo weet ik dat als je tot L20 geen stap kan zetten in Broughtlands, en pas boven L20 ineens wel?
Ik ga dus van uit dat zones gelockt blijven zolang je level te laag is. Dit is anders dan WoW en Aion waar je wel meteen overal mag spelen, en je gewoon beter moet uitkijken ivm je level. Spelen op eigen risico dus.
Iemand mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
MrDummy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat laatste beta al bruikbaar is voor live, het is gewoon hetzelfde (heb ik gezien bij Aion) en wordt voor Headstart/Live nog een patch overheen gedaan en kan je al spelen in de headstart.
De laatste beta is namelijk al ruim 7 GB groot.

De wereld is niet helemaal bereikbaar ivm level limiet. Daardoor kan je niet in bepaalde zones komen.
Zo weet ik dat als je tot L20 geen stap kan zetten in Broughtlands, en pas boven L20 ineens wel?
Ik ga dus van uit dat zones gelockt blijven zolang je level te laag is. Dit is anders dan WoW en Aion waar je wel meteen overal mag spelen, en je gewoon beter moet uitkijken ivm je level. Spelen op eigen risico dus.
Iemand mee eens?
Er is specifiek gezegd dat je een retail client moet downloaden om mee te kunnen doen aan de headstart. De huidige beta client is dus na vandaag waardeloos.

Het hard level locken van zones is wel één van de meer idiote dingen die een ontwikkelaar kan doen. Rift maakt hier dan ook geen gebruik van. Er zijn wel natuurlijke obstakels zoals NPC's en Mobs die een level 20 kunnen hinderen om een level 40 zone in te gaan puur vanwege het feit dat hij als hij niet op past zo dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Gisteren ben ik met m'n Necro/Chloro/Dom naar 38 (bijna 39) geleveled nadat ik eerst een warrior (Para/rift/nogiets) naar 18 gespeeld had. Wat me met de warrior op viel is de enorme snelheid waarmee je tegenstanders neer gaan. De dps van melee classes is enorm tov mages. Ik denk dat ik in minder dan een derde van de tijd naar 18 ging dan met m'n mage. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat in pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb hem 2x gepre-ordered bij 12game.com. Als het goed is krijg ik dan ook de code voor de headstart. Ben benieuwd!

Btw, welk ras/class/source/whatever moet ik kiezen om zo'n hunter (=gun + pet) te spelen. Vond ik in WoW nl de leukste om te spelen ...

EDIT:
net de codes al ontvangen! Superrrrrrr! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 21-02-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De ranger soul heeft een pet. De marksman soul is ranged zonder pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:08:
Btw, welk ras/class/source/whatever moet ik kiezen om zo'n hunter (=gun + pet) te spelen. Vond ik in WoW nl de leukste om te spelen ...
Dat is Rogue, met de soul Ranger. Marksman past daar ook goed bij als tweede soul, en als derde Saboteur. Ras maakt niet uit, alle rassen kunnen alles worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Volg het topic toch al dik een week :P besloten om maar eens actief mee te doen ;)

Heb zelf direct bij trion de normale versie besteld (in dollars) omgerekend heb ik €37,86 betaald.

Ben er nog niet helemaal over uit welke class ik ga spelen, ik denk een rogue met bard/bladedancer om te beginnen en levelen. Mijn 2e character zal een cleric worden :)

Heb tot level 20 gespeeld daarna de interesse verloren omdat toch alles weer weggaat :D Moet zeggen dat ik iron tomb een leuke snelle instance vond!

Mijn server wordt hoogstwaarschijnlijk Whitefall aan de Defiant kant.
Hebben jullie niet het idee dat bijna iedereen Defiant gaat spelen? Ik ben bang dat defiant toch wel de overhand zal hebben op de meeste servers. Nu zal dit voor warfronts niet veel uitmaken (crossrealm) maar voor open world PVP lijkt me dit erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb dus gewoon via de EU shop de CE gekocht. Had niet door dat je zelf terug kon switchen en dat het ook eigenlijk niet uitmaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10
Huntard schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Dat is Rogue, met de soul Ranger. Marksman past daar ook goed bij als tweede soul, en als derde Saboteur. Ras maakt niet uit, alle rassen kunnen alles worden.
Ik heb al tweede soul toen Bard gekozen, grappig genoeg kan je met de spells die je daarvan krijg, meer damage doen dan je base skills van Ranger of Marksman :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
SinergyX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Ik heb al tweede soul toen Bard gekozen, grappig genoeg kan je met de spells die je daarvan krijg, meer damage doen dan je base skills van Ranger of Marksman :P
Ik merkte ook inderdaad al dat de Bard zeer veel damage kan dealen en daarbij ook nog eens healing finishers heeft! het leek mij een ideale level combinatie met wat extra dps van bladedancer en eventueel meer defence van riftstalker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kan ik vanaf Donderdag al spelen als ik de game pre order? Hoe werkt dat dan? Krijg je een code dan waarmee je al kan spelen?

Denk dat ik hem gewoon op Bol.com bestel. 49.95, bij de Media Markt gaat die ook 49.95 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
Mijn class bij live wordt wat ik nu in de beta heb, een marksman/riftstalker/assassin. Een teleporterende, snel rennende, poisonende sniper :). Speelt lekker weg, ook zeer zeker in pvp.

Vraag me inderdaad wel af waar de tweakertjes gaan zitten, kwa server, maar ook kwa kant. Ik heb in deze beta van allebei de kanten een char geleveld en viel me toch wel flink wat verschillen op:
- Veel meer wow chat/gebash en algemeen "jeugdig" taalgebruik aan de Defiant
- Guardian is veel rustiger, ook wat rifts betreft. Waar ik bij de Defiant om de 10 minuten in een rift belandde, was dit, afgezien van de invasions, bij de guardian eerder om t half uur.
- Het beetje pvp dat ik gedaan heb aan beide zijde lijkt te duiden dat de Guardians met minder zijn, maar wel iets beter georganiseerd (verglijkbaar met de Horde, als je deze verglijking wilt maken).
- Begin gebied van de guardian is meer rondrennen, je verkent het gebied sneller en de settlements zijn iets verder uit elkaar. Daarnaast is de hoofdstad iets verder rennen, maar gelukkig hebben ze wel van die portal dingen :).

Zelf ben ik er nog niet over uit. Defiant verhaal vond ik persoonlijk iets beter/leuker. Maar het nivo van de chat viel me tegen. Waarschijnlijk wordt mijn keuze uiteindelijk bepaald door of de tweakers of de abilities van de rassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Mag er reclame gemaakt worden voor een guild voor Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Maduth schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:15:
Tussen recruiten, en gewoon vertellen op welke server/side/guild je gaat spelen is groot verschil :P

Volgens mij is niet echt de bedoeling, maar de andere kan is wel dat veel tweakers liever bij elkaar zitten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:51:
Als ik het goed begrijp kan ik vanaf Donderdag al spelen als ik de game pre order? Hoe werkt dat dan? Krijg je een code dan waarmee je al kan spelen?

Denk dat ik hem gewoon op Bol.com bestel. 49.95, bij de Media Markt gaat die ook 49.95 kosten.
Kan je als je het daar besteld, doorgeven welke preorder gift je hebt gekregen? bij verschillende shops krijg je een andere pulsating rune als peorder gift.
Maduth schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:15:
Nee, maar dat staat niet in de weg dat je het in je sig kan zetten.
Merroc schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:51:
Mijn class bij live wordt wat ik nu in de beta heb, een marksman/riftstalker/assassin. Een teleporterende, snel rennende, poisonende sniper :). Speelt lekker weg, ook zeer zeker in pvp.

Vraag me inderdaad wel af waar de tweakertjes gaan zitten, kwa server, maar ook kwa kant. Ik heb in deze beta van allebei de kanten een char geleveld en viel me toch wel flink wat verschillen op:
- Veel meer wow chat/gebash en algemeen "jeugdig" taalgebruik aan de Defiant
- Guardian is veel rustiger, ook wat rifts betreft. Waar ik bij de Defiant om de 10 minuten in een rift belandde, was dit, afgezien van de invasions, bij de guardian eerder om t half uur.
- Het beetje pvp dat ik gedaan heb aan beide zijde lijkt te duiden dat de Guardians met minder zijn, maar wel iets beter georganiseerd (verglijkbaar met de Horde, als je deze verglijking wilt maken).
- Begin gebied van de guardian is meer rondrennen, je verkent het gebied sneller en de settlements zijn iets verder uit elkaar. Daarnaast is de hoofdstad iets verder rennen, maar gelukkig hebben ze wel van die portal dingen :).

Zelf ben ik er nog niet over uit. Defiant verhaal vond ik persoonlijk iets beter/leuker. Maar het nivo van de chat viel me tegen. Waarschijnlijk wordt mijn keuze uiteindelijk bepaald door of de tweakers of de abilities van de rassen.
PvP wordt geregeld met een even aantal def/guard, en is ook tussen servers. (kijk maar, dan zie je trubkopf of rubicon achter namen staan "randomriftspeler@icewatch" oid).

Wat betreft het gezeik dat rift op WoW lijkt, disconnect even van de 1-9 en de 10-19 chats, scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:38:

Wat betreft het gezeik dat rift op WoW lijkt, disconnect even van de 1-9 en de 10-19 chats, scheelt een hoop.
Er wordt inderdaad veel gezeurt over WoW maar dat is normaal lijkt me, wow is nu eenmaal de standaard waaraan alles wordt gemeten. Wil niet zeggen dat het af en toe vermoeiend is maar god.. 't is ook wel erg vermakelijk hoor. Mensen die gewoon en half uur spenderen aan wow dit en wow dat.. hoe kun je nu vergelijken als je niet eens echt speelt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Wow gezeik is inderdaad extreem, maar ik verwacht als het live is dat deze weer lekker in wow zitten en wij hier geen last meer van hebben. Bij Lotro beta was hetzelfde verhaal.

kKaltUu Warfronts zijn inderdaad balanced en cross realm, maar open world pvp is enige balance toch wel van belang. In een contested area kan ik toch gewoon een guardian neerknuppelen? ik heb het zelf nog niet gedaan overigens, alleen warfronts. :)

Guardian chat is in de beta veel rustiger dan Defiant, vandaar ook dat ik denk dat guardian waarschijnlijk underpopulated wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal doorgeven welke gift ik heb gekregen. Mij is nog altijd niet duidelijk hoe ik vanaf de 24e kan spelen. Kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:46:
Ik zal doorgeven welke gift ik heb gekregen. Mij is nog altijd niet duidelijk hoe ik vanaf de 24e kan spelen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Je krijgt wel een mailtje met de informatie voor die tijd; net als voor de beta's.

ze ronden eerst de open beta af voordat ze dat gaan regelen. Om de hitchhuikersguide te quoten: "DON'T PANIC"

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Top... dan geen reclame maar c'est moi gaat op Icewatch waarschijnlijk spelen ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxiMoron schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Je krijgt wel een mailtje met de informatie voor die tijd; net als voor de beta's.

ze ronden eerst de open beta af voordat ze dat gaan regelen. Om de hitchhuikersguide te quoten: "DON'T PANIC"
Haha i won't panic :). Ik heb hem gepreorded bij bol.com, zal hier laten weten welke gift ik krijg. Wellicht dat we even een lijstje moeten samenstellen van wie op welke server gaat spelen? Maakt het spelen nog leuker als we bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
[...]

PvP wordt geregeld met een even aantal def/guard, en is ook tussen servers. (kijk maar, dan zie je trubkopf of rubicon achter namen staan "randomriftspeler@icewatch" oid).

Okee, dat cross server PVP wist ik nog niet.
Met de chat duidde ik meer op het wat volwassener niveau van de Guardian chat. Stuk minder gescheld enzo. Daar ik bij de Defiants inderdaad zin kreeg om die 1-9 / 10-19 chats uit te zetten, hoeft dat bij de Guardians niet.

Ik heb m dus ook bij bol.com besteld, zodra ik meer weet laat ik het wel horen. Wel apart trouwens dat er maar 10e verschil tussen CE en normale versie bij bol.com zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Merroc schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Okee, dat cross server PVP wist ik nog niet.
Met de chat duidde ik meer op het wat volwassener niveau van de Guardian chat. Stuk minder gescheld enzo. Daar ik bij de Defiants inderdaad zin kreeg om die 1-9 / 10-19 chats uit te zetten, hoeft dat bij de Guardians niet.

Ik heb m dus ook bij bol.com besteld, zodra ik meer weet laat ik het wel horen. Wel apart trouwens dat er maar 10e verschil tussen CE en normale versie bij bol.com zit.
Is ook bij steam, amazon etc... 49,95 voor de normale, 59,95 voor de CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:51:

Pre-order code krijg je, je moet wel daarna payment kiezen, plan kiezen en dan is het opgeslagen.
De pre-order code wordt (vrijwel) altijd per email verstuurd, omdat je geen box krijgt op 24 feb, maar pas op 3/4 maart.

Vanwege klein prijsverschil is digitale CE aanbevolen, en liefst via D2D, bespaar je aardig geld mee. (37 t.o.v. 60 Euro!) En als je normale koopt voor 49,95 ben je eigenlijk al afgezet, als je weet dat je voor dezelfde bedrag allang CE kan kopen bij de sommige shops. Daarom: kijk maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yokidrink schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:44:
Er wordt inderdaad veel gezeurt over WoW maar dat is normaal lijkt me, wow is nu eenmaal de standaard waaraan alles wordt gemeten. Wil niet zeggen dat het af en toe vermoeiend is maar god.. 't is ook wel erg vermakelijk hoor. Mensen die gewoon en half uur spenderen aan wow dit en wow dat.. hoe kun je nu vergelijken als je niet eens echt speelt hehe
Komt ook omdat er nu veel mensen de open beta spelen eigenlijk klaar zijn met WOW, en naar iets anders op zoek zijn. Die zijn eigenlijk gewoon MMO zat maar willen het niet toegeven, en gaan dan maar een beetje zitten trollen. Dat was op Argent idd redelijk drama in vooral de 1-9 chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Hydra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:02:
[...]

Komt ook omdat er nu veel mensen de open beta spelen eigenlijk klaar zijn met WOW, en naar iets anders op zoek zijn. Die zijn eigenlijk gewoon MMO zat maar willen het niet toegeven, en gaan dan maar een beetje zitten trollen. Dat was op Argent idd redelijk drama in vooral de 1-9 chat.
En omdat mensen die nu betalen voor WoW, gratis even een andere MMO kunnen proberen. Natuurlijk trekt Rift ook MMO-maagden maar een heleboel mensen die een nieuwe MMO gaan proberen hebben al ervaring met WoW. Een heleboel van hen haken heus wel weer af als ze alleen nog maar Rift kunnen spelen als ze daar (ook) voor moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
[...]
Dit is alleen in warfronts.
In open world PvP is dat natuurlijk niet zo.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor mij is de beta periode nu afgelopen aangezien ik niet op tijd thuis ben vanavond. Ik heb vanaf beta 5 alleen maar als warrior gespeeld en pas gister heb ik een echt goede build voor pvp gemaakt. Ik speel vooral pvp maar ik merk wel dat er bij de guardians minder vaak ingeschreven wordt voor een warfront als bij de defiant waardoor ik langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Sneezzer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:11:
[...]

Dit is alleen in warfronts.
In open world PvP is dat natuurlijk niet zo.
Ja, ik had het over warfronts, mijn excuus.
Ik merk dat veel gebieden een grote defiant aanwezigheid hebben, todat je bij scarwood reach en/of gloamwood komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Pre-order code krijg je, je moet wel daarna payment kiezen, plan kiezen en dan is het opgeslagen.
De pre-order code wordt (vrijwel) altijd per email verstuurd, omdat je geen box krijgt op 24 feb, maar pas op 3/4 maart.

Vanwege klein prijsverschil is digitale CE aanbevolen, en liefst via D2D, bespaar je aardig geld mee. (37 t.o.v. 60 Euro!) En als je normale koopt voor 49,95 ben je eigenlijk al afgezet, als je weet dat je voor dezelfde bedrag allang CE kan kopen bij de sommige shops. Daarom: kijk maar uit.
Thx voor de info. Zag het trouwens op amazon.co.uk nog goedkoper staan. http://www.amazon.co.uk/R...640707&pf_rd_i=1000299573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Voor degenen zonder credit card: Vanaf woensdag kun je ook met paypal betalen! Uit de RIFT WATCH nieuwsbrief #8:
PayPal will be available as a payment option starting Feb. 23!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
ResuCigam schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet hoe de poster op 3GB komt, bij mij is de beta client dik 8GB
Mijn client toen ik poste was ~3GB (beta 4/5 client).
Dus vandaar :)
Inmiddels voor beta 7 is de client idd een stukje gegroeid.

Hopelijk komt de live client snel beschikbaar, zodat we iig tijd genoeg hebben deze te downloaden voor de game launcht.

edit:
btw, bij Dynabyte is de boxed CE 60,- Of dat wastie iig 2 weken terug :)

[ Voor 9% gewijzigd door Renquin op 21-02-2011 13:50 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de order bij Bol.com toch maar geannuleerd en het spel via amazon.co.uk besteld. Tevens een link naar informatie over wanneer je de headstart code kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:44
Goededag heren Tweakers,

zijn er meer mensen die moeite hebben met het registreren van de Code die je krijgt bij STEAM op je account?
Zodra ik die code in vult word ik doorverwezen naar de subscription tab welke voor mij compleet nutteloos is omdat ik de game al gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Huntard schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Ik ga bij de start drie puppets maken:

1) Main; Rogue/Ranger/Marksmen :9

2) Samern met mijn zus char; Mage/Pyromancer/?

3) Anything, auction hall puppet 8)

Ik heb er zin in. Kunnen we gewoon verder spelen met de geinstalleerde beta versie of wordt het een nieuwe download ?

Ik Twijfel nog over wel of niet op een PvP server. IK ben niet echt van de PvP, gaat mij meer om het questen/exploration/etc... Wow heb ik destijds wel op een RP-PvP server gespeeld. Weet niet of dat hier heel irritant is ?

Nog goede sites om me in te lezen met Tips, Faqs, etc ?

[ Voor 19% gewijzigd door -SaveMe- op 21-02-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

BrianV schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:13:
Goededag heren Tweakers,

zijn er meer mensen die moeite hebben met het registreren van de Code die je krijgt bij STEAM op je account?
Zodra ik die code in vult word ik doorverwezen naar de subscription tab welke voor mij compleet nutteloos is omdat ik de game al gekocht heb?
Zoals je op STEAM hebt kunnen lezen heb je om deze game te kunnen spelen naast het spel zelf een maandelijks abonnement (subscription) nodig. Dus zodra jij de code invoert vraagt hij wat voor abonnement je wilt nemen. Dit is zeker niet "compleet nutteloos".

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
-SaveMe- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:13:
[...]
Nog goede sites om me in te lezen met Tips, Faqs, etc ?
Ik vermaak me zeer goed met telarapedia.com!
Staat zeker nuttige informatie op, en je kan het nog altijd aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
ResuCigam schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:18:
[...]

Zoals je op STEAM hebt kunnen lezen heb je om deze game te kunnen spelen naast het spel zelf een maandelijks abonnement (subscription) nodig. Dus zodra jij de code invoert vraagt hij wat voor abonnement je wilt nemen. Dit is zeker niet "compleet nutteloos".
Ik ging er stiekem van uit dat net zoals bij alle andere MMO's wel een maand "gratis" kreeg :X
Hmm nu maar hopen dat ze op de 24ste (pre release) de optie hebben voor paypal (bezit namelijk geen CC) :N

Ik probeerde de game te registreren op mijn RIFT account maar helaas, even afwachten hoe dat gaat rond de 24ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
ResuCigam schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:18:
[...]

En zelfs al ga je enkel de eerste maand de game uitproberen, dan nog moet je betalingsgegevens invullen voordat je die eerste maand kan spelen. Je kan daarna gelijk je sub cancellen, maar ivm de kortingen die je op je sub krijgt als je pre-ordered, is dit niet aan te raden. Deze krijg je niet meer terug als je eenmaal een keer je sub gecancelled hebt.
BrianV schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:30:
Ik ging er stiekem van uit dat net zoals bij alle andere MMO's wel een maand "gratis" kreeg :X
Hmm nu maar hopen dat ze op de 24ste (pre release) de optie hebben voor paypal (bezit namelijk geen CC) :N

Ik probeerde de game te registreren op mijn RIFT account maar helaas, even afwachten hoe dat gaat rond de 24ste.
Die krijg je ook :)

[ Voor 23% gewijzigd door Renquin op 21-02-2011 14:35 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
[...]

Je krijgt ook inderdaad je 30 dagen gratis, maar je moet wel al een creditcard koppelen.
Deze week wordt volgens mij nog paypal support toegevoegd.
Er wordt pas geld afgeschreven op het moment dat je 30 dagen gratis verlopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
Heeft iemand alle puzzels al gedaan? In elk "gebied" is er een loot en een puzzel te vinden die (vaak) epic items geeft.

Ik heb ze gister allemaal gedaan, en heerlijke items gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
[...]

Zoals je een paar posts hierboven kunt lezen: vanaf woensdag kun je met paypal betalen.
En ja je krijgt 30 dagen speeltijd bij kopen van het spel.
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:38:
Heeft iemand alle puzzels al gedaan? In elk "gebied" is er een loot en een puzzel te vinden die (vaak) epic items geeft.

Wat voor puzzels zijn dat? Kun je een voorbeeld geven?

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-02-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Renquin schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:35:
[...]

En zelfs al ga je enkel de eerste maand de game uitproberen, dan nog moet je betalingsgegevens invullen voordat je die eerste maand kan spelen. Je kan daarna gelijk je sub cancellen, maar ivm de kortingen die je op je sub krijgt als je pre-ordered, is dit niet aan te raden. Deze krijg je niet meer terug als je eenmaal een keer je sub gecancelled hebt.

[...]

Die krijg je ook :)
Allemaal heel leuk en aardig van de makers van RIFT ook had ik een CC dan had ik die nog steeds niet aan hun gekoppeld.
Als ze slim zijn ( waarschijnlijk komt dit er ook ) introduceren ze meerder opties ala Ideal of gamecard.
Ik heb inderdaad op meerdere websites/forums gelezen dat ze Paypal willen koppelen zodat je zelf een gametijd kan kopen zodra die verlopen is (zoals het ook gaat bij wow)

Back to the awesomeness of RIFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:38:

lake of solace & in stonefield ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Laatst online: 19-07 16:19
Iemand die bij Bol besteld heeft toevallig al zijn headstart key binnen? Ik heb Bol een mailtje gestuurd maar ze antwoordde dat de key pas op de dag van release kwam, wat toch wel redelijk laat is als je een headstart wilt :P.

Overigens, geweldige game, ik heb alleen performance issues. Op mijn Sandy Bridge met 8gb geheugen en een AMD 6870 videokaart kan ik het met alles op ultra spelen rond de 30 fps in gebieden met veel ground clutter en 50 fps in andere stukken. Vreemd genoeg zodra ik shadows aanzet stort mijn fps compleet in. Nieuwste videokaartdrivers maken overigens wel een flink verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Siyara op 21-02-2011 14:59 . Reden: additionele info m.b.t. performance issues. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Ik ga met een paar collega's Guardian spelen op een PvP server.
Is er al bekend wat de server namen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Siyara schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:56:
Iemand die bij Bol besteld heeft toevallig al zijn headstart key binnen? Ik heb Bol een mailtje gestuurd maar ze antwoordde dat de key pas op de dag van release kwam, wat toch wel redelijk laat is als je een headstart wilt :P.

Overigens, geweldige game, ik heb alleen performance issues. Op mijn Sandy Bridge met 8gb geheugen en een AMD 6870 videokaart kan ik het met alles op ultra spelen rond de 30 fps in gebieden met veel ground clutter en 50 fps in andere stukken. Vreemd genoeg zodra ik shadows aanzet stort mijn fps compleet in. Nieuwste videokaartdrivers maken overigens wel een flink verschil.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat dat komt omdat de engine waarop rift is gebouwd een bepaalde manier van shadows gebruikt die voor nvidia cards is geoptimaliseerd maar dus zuigt @ ati cards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
BrianV schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:51:
[...]

lake of solace & in stonefield ?
Dat zijn er 2, nu de overige 6 nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
BrianV schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:41:
Als ze slim zijn ( waarschijnlijk komt dit er ook ) introduceren ze meerder opties ala Ideal of gamecard.
Ik heb inderdaad op meerdere websites/forums gelezen dat ze Paypal willen koppelen zodat je zelf een gametijd kan kopen zodra die verlopen is (zoals het ook gaat bij wow)
Er staat ergens op de officiele fora dat PayPal vanaf woensdag mogelijk zal zijn, maar het blijft afwachten totdat het ook echt kan natuurlijk :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Siyara schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:56:
Heb daar vandaag m'n pre-order geplaatst, maar hoop nu wel dat ik die key op tijd krijg. :o
Lijkt me wel, anders is het raar dat ze bovenaan zetten dat je eerder kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:10:
[...]

Maar wat bedoel je nou met zo'n puzzel? Gewoon een lootbox op een moeilijk bereikbare / onverwachte plaats? In dat geval heb ik er 1 gevonden, helaas geen epic loot, wel een leuke blue dagger. Ergens aan de grens van Silverwood was dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
kKaltUu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:10:
[...]

Je mag best deze informatie met mij delen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Laatst online: 19-07 16:19
Viggen schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Volgens mij had ik ergens gelezen dat dat komt omdat de engine waarop rift is gebouwd een bepaalde manier van shadows gebruikt die voor nvidia cards is geoptimaliseerd maar dus zuigt @ ati cards...
Dat is wel naar. Hopen dat er nog het één en ander geoptimaliseerd kan worden met latere drivers of gameupdates. Vind het sowieso vervelend als een game geoptimaliseerd is voor 1 type videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 00:48
hydrosine schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:35:
[...]

Je krijgt ook inderdaad je 30 dagen gratis, maar je moet wel al een creditcard koppelen.
Deze week wordt volgens mij nog paypal support toegevoegd.
Er wordt pas geld afgeschreven op het moment dat je 30 dagen gratis verlopen zijn.
Paypal ondersteuning is er vanaf de 23e bron

Ik heb me de afgelopen week goed vermaakt met de open beta. M'n Dwarven Cleric Drinara is inmiddels L39 en vermaakt zich prima als main healer in dungeons en rifts.

Ik heb gisteren voor het eerst de Runic Descent voltooid. En daar zitten een paar leuke (en dodelijke) puzzels in. Gelukkig had de group ook een Bard anders was het nog flink lastig geworden. Nu kwamen we er met twee wipes doorheen. Wat mijn inziens best aardig is aangezien niemand van ons daar eerder was geweest.

Ik heb inmiddels ook de CE in preorder bij Bol, hopelijk sturen zij de code op tijd voor de headstart aanstaande donderdag.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:31:
[...]
Thx voor de info. Zag het trouwens op amazon.co.uk nog goedkoper staan. http://www.amazon.co.uk/R...640707&pf_rd_i=1000299573
Net onder 25 GBP is mooi, maar....
Lees voorwaarden:
Super Saver Delivery to European destinations
Customers in the following countries can get free delivery for orders over £25 on eligible items.
Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Andorra, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Vatican city, Poland.

Mogelijk net niet gratis gestuurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:03:
[...]

Net onder 25 GBP is mooi, maar....
Lees voorwaarden:
Super Saver Delivery to European destinations
Customers in the following countries can get free delivery for orders over £25 on eligible items.
Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Andorra, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Vatican city, Poland.

Mogelijk net niet gratis gestuurd. :(
Achja heb ook nog een dvd en xbox 360 gamepje besteld. Ook vele malen goedkoper dan in nederland ;).
En ook al bestel je alleen die game dan ben je toch een stuk goedkoper uit dan wanneer je hem hier besteld of via d2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik vind het vooral jammer dat de beta straks stopt. Ik speel nog maar sinds de laatste beta, net niet genoeg tijd gehad om een eerste dungeon etc uit te proberen. Had graag nog een weekje gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:12
OxiMoron schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:07:
Ik ga met een paar collega's Guardian spelen op een PvP server.
Is er al bekend wat de server namen worden?
Ik heb deze vraag ook al eerder gevraagd deze dag, maar ik denk niet dat men al weet waar wij Nederlanders gaan bivakkeren.
Ben er toch wel een tikkeltje benieuwd naar.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.