SnoeiKoei schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:24:
Geldt dat niet voor MMO's in het algemeen? Een MMO is leuk maar als dit al je 10e MMO is kan ik me voorstellen dat je er veel minder aan vindt.
Ik heb hiervoor alleen WoW gespeeld en dan is Rift best verfrissend moet ik zeggen.
Enigzins wel, eigelijk had ik beter chips moeten nemen als voorbeeld, cheese&onion bijvoorbeeld is al jaren op de markt, soms weten ze de smaak net iets te veranderen dat het weer lekker is om te eten en na een tijdje het weer het '10de mars' probleem wordt. Er zijn zoveel smaken chips op de markt, en zelfs binnen een smaak (paprika bv) heb je 10 verschillende merken die allemaal anders smaken.
Maar ik heb meer dan 10 MMO's gespeeld, denk eerder dat ik richting 50 inmiddels ga. De kracht die sommige MMO's hebben, om het voor een aardige tijd te spelen (lees, minimaal een jaar ofzo) is juist dat beetje extra of juist dat afwijkende van het 'standaard concept' dat het leuk blijft.
Rift is een lekkere casual MMO, makkelijk om in te komen, weinig kans dat je echt een fucked up character maakt (MMO's met bijvoorbeeld stats als str/dex/etc kan je echt fuckups maken, of juist skills maximaliseren die je 10 lvls later nooit meer gaat gebruiken), quests spelen lekker weg en geheel zit best wel goed in elkaar. Dit is een voordeel, maar ook een nadeel. Als je het 'casual' aspect al jaren hebt gespeeld (zeker de WoW spelers) kom je al in de 'hardcore' regio's, heroic boss hier, uber gear daar, imba PvP skills en vleugje e-peen, dan voelt Rift opeens simpel.
Elke game heeft last van WoW boys (gelukkig de aziatische MMO's een bizar stuk minder), Rift helaas een stuk meer omdat zij aardig op hetzelfde concept draaien dat WoW ook gebruikt. De enorme diversiteit van skills/classes op het eerste gezicht lijkt enorm leuk, maar helaas zie je in de chat (en ook hier) al snel dat gros van de community aantal sets als OP neerzet, aantal als epic fail, de rest moet je maar met rust laten, net als in WoW met de talents is er uiteindelijk maar 1 setup (met 2-3 spinoffs) die 'imba' is en iedereen afwijkend van deze setup krijgen een 'L2P newb'.
Maar Rift krijgt een gezonde community, WoW spelers verdwijnen na maandje of 2 spelen en tot die tijd moet je chat-bashing maar even for granted nemen, net zoals Lotro, Aion, DND, of elke andere 'WoW clone'. Vergeet ook niet dat WoW behoorlijk wat 'boring' klappen heeft gekregen, WoW spelers zoeken wat anders voor de time being, bashen op andere games is dan erg leuk.
[
Voor 3% gewijzigd door
SinergyX op 16-02-2011 16:23
]