[MMORPG] Rift: Planes of Telara Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 75.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Ok duidelijk wbt de souls, mix n match like the candy store ;)
Ik ben heel benieuwd vanavond, ik zat net een youtube filmpje te kijken van een aantal mage combinaties en de graphics zien er erg goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
geemfriek schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:12:
Ik kan echt niet kiezen tussen de 2 volgende builds voor mijn character:

Ik ga meestal samenspelen met een vriend van me, die doet MM/Bard/Assassin

Welke van deze 2 builds is daar het beste bij? Ok voor PvP

Cleric: http://rift.zam.com/en/st...20/%20Justicar%20%2811%29

Warrior: http://rift.zam.com/en/st...L.Vgx00A0cM.Vtzdquu0z.x0o
Cleric is gewoon erg handig om te hebben. Ik heb bijna dezelfde levelling build overigens, alleen heb ik Purifier in plaats van Justicar voor de shields. Justicar is een melee soul, Inquisitor is een caster soul. Ik weet dus niet of je die twee wilt mixen. Warrior heb ik niet veel ervaring mee.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik heb het nu een tijdje gespeeld in totaal 3 beta's

heb nu 2x lv 20 chars en ik vind het nu al saai worden. Het is niet veel meer venieuwends dan wow, in wow vind ik de omgeving persoonlijk mooier.

De Rifts zijn uniek en is zeker leuk maar ik denk mocht ik hem kopen dat ik na een maand ook ben uitgekeken.

denk niet dat dit hem word voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok blijkbaar zijn er nog veel WoW fanboi's. 't begint een beetje vervelend te worden, doe je oogkleppen is af en speel dan rift. ik heb zelf veel GW gespeelt, wow wel geprobeerd maar vond het niks( voelde meer als een rpg omdat ik altyd alleen was:P) . ik zie rift dus ook niet als een wow kloon maar meer als een soort fusie tussen GW en WoW. je hebt het instant switch systeem voor builds + openwereld van mmo's ( wow). ik heb nu 3 beta's gespeelt en het bevalt me nog steeds. Classes zijn leuk goeie mix van standaard + nieuw. weinig grind enige dat er is word vaak afgewisseld door rifts.

anyway ik iriteer me dood aan alle wow spelers die in global chat alleen maar lopen te qq'e over wow vs rift. blijf alsjeblieft bij wow en laat de "mature" gamers lekker rift spelen xD

als iemand weet hoe je die chat uit kan zetten please let me know. is het enige wat me tegenhoud om het spel te pre-ordere.

OT: Beta 7 is weer een vooruitgang voor mij Soul system werkt een stukje beter doordat je ingame blijft + skill changes prima + icon's zien er nieuw uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:55:

als iemand weet hoe je die chat uit kan zetten please let me know. is het enige wat me tegenhoud om het spel te pre-ordere.
Dan krijgen de ''wow fanboys'' toch hun zin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09
Dat je onderscheid wilt maken tussen Rift- en WoW-spelers op basis van hoe "mature" ze zijn vind ik dan weer niet zo mature. Beide spellen mikken op hetzelfde publiek, suck it up. Dat gelul in-game over WoW is bijna alleen in de chat van de start zones, daarna wordt het snel minder. En na een paar weken ebt het heus wel weg. En zo niet, dan typ je "/leave channelnaam" en dan ben je uit het chat-kanaal waar je je aan stoort.

Hou er bovendien rekening mee dat er nu een boel actieve WoW-spelers even gebruik maken van de beta om naar Rift te kijken, een groot deel van die spelers blijft lekker bij WoW of gaat na een maand weer terug. Ben je die ook weer kwijt, als je dat zo graag wilt.

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 16-02-2011 16:06 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:24:
Geldt dat niet voor MMO's in het algemeen? Een MMO is leuk maar als dit al je 10e MMO is kan ik me voorstellen dat je er veel minder aan vindt.
Ik heb hiervoor alleen WoW gespeeld en dan is Rift best verfrissend moet ik zeggen.
Enigzins wel, eigelijk had ik beter chips moeten nemen als voorbeeld, cheese&onion bijvoorbeeld is al jaren op de markt, soms weten ze de smaak net iets te veranderen dat het weer lekker is om te eten en na een tijdje het weer het '10de mars' probleem wordt. Er zijn zoveel smaken chips op de markt, en zelfs binnen een smaak (paprika bv) heb je 10 verschillende merken die allemaal anders smaken.

Maar ik heb meer dan 10 MMO's gespeeld, denk eerder dat ik richting 50 inmiddels ga. De kracht die sommige MMO's hebben, om het voor een aardige tijd te spelen (lees, minimaal een jaar ofzo) is juist dat beetje extra of juist dat afwijkende van het 'standaard concept' dat het leuk blijft.

Rift is een lekkere casual MMO, makkelijk om in te komen, weinig kans dat je echt een fucked up character maakt (MMO's met bijvoorbeeld stats als str/dex/etc kan je echt fuckups maken, of juist skills maximaliseren die je 10 lvls later nooit meer gaat gebruiken), quests spelen lekker weg en geheel zit best wel goed in elkaar. Dit is een voordeel, maar ook een nadeel. Als je het 'casual' aspect al jaren hebt gespeeld (zeker de WoW spelers) kom je al in de 'hardcore' regio's, heroic boss hier, uber gear daar, imba PvP skills en vleugje e-peen, dan voelt Rift opeens simpel.

Elke game heeft last van WoW boys (gelukkig de aziatische MMO's een bizar stuk minder), Rift helaas een stuk meer omdat zij aardig op hetzelfde concept draaien dat WoW ook gebruikt. De enorme diversiteit van skills/classes op het eerste gezicht lijkt enorm leuk, maar helaas zie je in de chat (en ook hier) al snel dat gros van de community aantal sets als OP neerzet, aantal als epic fail, de rest moet je maar met rust laten, net als in WoW met de talents is er uiteindelijk maar 1 setup (met 2-3 spinoffs) die 'imba' is en iedereen afwijkend van deze setup krijgen een 'L2P newb'.

Maar Rift krijgt een gezonde community, WoW spelers verdwijnen na maandje of 2 spelen en tot die tijd moet je chat-bashing maar even for granted nemen, net zoals Lotro, Aion, DND, of elke andere 'WoW clone'. Vergeet ook niet dat WoW behoorlijk wat 'boring' klappen heeft gekregen, WoW spelers zoeken wat anders voor de time being, bashen op andere games is dan erg leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2011 16:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Hydra schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:58:
[...]

Mwa. Ik zie het meer zo: ik eet al 6 jaar Mars, met af en toe pauzes. Nu begin ik te merken dat ik zogauw ik aan een nieuwe Mars begin er eigenlijk meteen genoeg van heb. Af en toe neem ik een Milkeyway, maar dat is voor PvP georienteerd en gaat me dus snel vervelen. Eigenlijk wil ik graag een superdeluxe Tobleronereep waar ik nooit genoeg van ga krijgen, maar die bestaat helaas niet. Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe candybar. Deze Snikkers smaakt op zich een stuk lekkerder dan die Mars, en voorlopig kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik ben wel minder enthousiast geworden van candy-bars, maar toch is het eigenlijk de enige vorm van snoep waar ik bij terug blijf komen. Drop en kauwgom bijvoorbeeld zijn leuk een keer tussendoor, maar niet om significante hoeveelheden van te eten. Er zit in de nabije toekomst wel een nieuwe futuristische candybar aan te komen, maar dat is maar afwachten of dat wat wordt, dus voorlopig vermaak ik me prima met deze Snikkers.

Rifts en het soul systeem. Beiden ben ik tot nu toe erg positief over.
Helemaal mee eens, goede omschrijving _/-\o_

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:55:
Rechts klikken op de chat tab en bij de settings alles uit zetten?
Ik heb een extra tab aangemaakt voor de chat, zonder alle spam channels en een losse tab met alle loot en exp.

[ Voor 15% gewijzigd door Jegorex op 16-02-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik veel over Rift gehoord dus heb ik eens besloten om wat meer informatie er over op te doen. De game ziet er nog redelijk leuk uit en ik sta altijd wel open voor een nieuwe goeie MMO. Eén van de belangrijkste dingen die mij aantrekt in MMO's zijn questen. Ik heb het het al proberen op te zoeken maar kon nooit echt specifieke dingen vinden. Dus hier is mijn vraag, wat voor soort stijl heeft Rift van questen? Ik heb sinds de Cataclysm release van WoW constant zitten questen en nieuwe toons zitten maken gewoon om de nieuwe questen te doen tot ik max level was en dan weer opnieuw beginnen. Phasing en Vehicles quests zijn gewoon briljant! Heeft Rift dit ook of is het gewoon je standaard kill x of collect y quests? More info pl0x. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:15:
Dus hier is mijn vraag, wat voor soort stijl heeft Rift van questen? Ik heb sinds de Cataclysm release van WoW constant zitten questen en nieuwe toons zitten maken gewoon om de nieuwe questen te doen tot ik max level was en dan weer opnieuw beginnen. Phasing en Vehicles quests zijn gewoon briljant! Heeft Rift dit ook of is het gewoon je standaard kill x of collect y quests? More info pl0x. ;)
Het zijn inderdaad kill X en collect Y quests ja, ik ben nog geen vehicle quests ofzo tegengekomen in ieder geval. Van phasing heb ik ook weinig gemerkt (zeg maar niks :p). Maar goed, mijn hoogste character is level 23, dus ik heb nog lang niet alles gezien. Maar tot nu toe kan ik mij eigenlijk niet voor de geest halen dat het iets anders was als kill X en collect Y.

Maar goed, de open beta loopt nu, ik zou zeggen, schrijf je in en probeer het zelf uit. Hij duurt nog tot volgende week maandag, dus is nog wel even om een goede feel voor deze game te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Er is wel een quest aan de defiant kant waar je een machine moet activeren die dan meerdere monsters dood.
En zo zijn er nog een paar van dat soort quests, maar meestal is het inderdaad kill X en collect Y of help Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Cataclysm quests zijn 10x beter dan wat er in rift te vinden is atm. Rift quests lijken erg op de quests zoals ze in vanilla WoW waren.

Overigens vind ik het verschil tussen WoW en Rift redelijk klein. De 'feel' van de game is redelijk hetzelfde. Het enige dat vernieuwend is zijn de souls. Het verschil tussen WoW en everquest(een van de meeste bekende 3d mmo's in europa/US voor WoW) was veel groter dan het tussen WoW en rift.

Als rift de kwaliteit van quests had die WoW in cataclysm heeft, dan zou je misschien kunnen spreken van een evolutie van het genre. Maar dat heeft het echter niet. Het is nu gewoon meer van hetzelfde met een paar leuke nieuwigheidjes. Neemt niet weg dat het best een vermakelijk spel is en het goed inelkaar steekt(pollish)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pingkiller schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:20:
Cataclysm quests zijn 10x beter dan wat er in rift te vinden is atm. Rift quests lijken erg op de quests zoals ze in vanilla WoW waren.
Ik snap deze claim niet. Afgezien van wat coole phasing dingen zijn vrijwel alle quests in Cata nog steeds van het type "kill X" of "gather Y".

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Huh, er klopt iets niet. Ik dacht dat ik wat screenshots heb gemaakt, maar ze zijn niet meer toegevoegd aan screenshots directory. Alleen Beta 5 en 6 shots staan wel in, maar Beta 7 zie ik niet.

Iemand enig idee?

• Jegorex
MrDummy schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:14:
Huh, er klopt iets niet. Ik dacht dat ik wat screenshots heb gemaakt, maar ze zijn niet meer toegevoegd aan screenshots directory. Alleen Beta 5 en 6 shots staan wel in, maar Beta 7 zie ik niet.

Iemand enig idee?
Bij mij staan de screenshots er gewoon.
Ze staan in de map ...\RIFT\screenshots

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Hydra schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:49:
[...]

Ik snap deze claim niet. Afgezien van wat coole phasing dingen zijn vrijwel alle quests in Cata nog steeds van het type "kill X" of "gather Y".
Maar het verhaal er omheen is veel en veel beter. Zorgt voor voor immersion. Daarnaast worden de kill quests ook afgewisseld met andere quests en filmpjes.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
pingkiller schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:43:
[...]

Maar het verhaal er omheen is veel en veel beter. Zorgt voor voor immersion. Daarnaast worden de kill quests ook afgewisseld met andere quests en filmpjes.
En niet vergeten de Rifts die je tussen de quests door kan sluiten. Gisteren was er een ZEER grote aantal rifts wat ineens openging. stuk of 24 portals die we opeens moesten sluiten. De sterkste mobs daar zijn lvl 20, daar kon ik helaas niet veel tegen doen met mijn toen lvl 12 clericje, maar het was leuk om mee te maken.

Nu is mijn cleric lvl 15 en het bevalt me steeds beter. Als het goed is kan ik binnenkort voor het eerst een dungeon doen. ik kijk er naar uit :9

In het begin keek ik nogal gematigd tegen het spel aan, maar het is even doorzetten en dan krijg je telkens meer te zien :)

Zitten me nog wel wat dingen dwars, bijvoorbeeld een mount! die helpt zoveel en is een stuk fijner dan constant rondlopen. Wanneer je geholpen hebt met rifts, krijg je een soort van betaalmiddel in de vorm van stenen(oid) maar waar kan je daar dingen mee kopen?

• SnoeiKoei
patrickos85 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:19:
[...]
Zitten me nog wel wat dingen dwars, bijvoorbeeld een mount! die helpt zoveel en is een stuk fijner dan constant rondlopen. Wanneer je geholpen hebt met rifts, krijg je een soort van betaalmiddel in de vorm van stenen(oid) maar waar kan je daar dingen mee kopen?
Mounts kun je kopen zodra je het geld ervoor hebt (iig in de beta, eerst was er een level 20 eis maar die is voor de vorige beta vervallen), iets van 2 platinum (als je niet veel spendeert heb je dat al ruim voor level 20, alleen door alles te verkopen wat je niet gebruikt en quest rewards).

Voor die spullen die je kunt kopen met de currency die je uit rift events krijgt moet je bij vendors van "Planar Goods" (dat staat boven hun hoofd) zijn. Er zijn ook nog handelaars van "Rare Planar Goods" voor de spullen waar je ook de zeldzamere currencies uit rifts kunt uitgeven.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Grappig hoe mensen full necro willen. Heb gister juist alles eruit gehaald en in m'n warlock gestopt. De pet kon toch geen aggro houden dus dan maar lekker zelf dots en void bolt's spammen.

[ Voor 0% gewijzigd door OxiMoron op 17-02-2011 08:55 . Reden: typo ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• patrickos85
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:37:
[...]

Mounts kun je kopen zodra je het geld ervoor hebt (iig in de beta, eerst was er een level 20 eis maar die is voor de vorige beta vervallen), iets van 2 platinum (als je niet veel spendeert heb je dat al ruim voor level 20, alleen door alles te verkopen wat je niet gebruikt en quest rewards).

Voor die spullen die je kunt kopen met de currency die je uit rift events krijgt moet je bij vendors van "Planar Goods" (dat staat boven hun hoofd) zijn. Er zijn ook nog handelaars van "Rare Planar Goods" voor de spullen waar je ook de zeldzamere currencies uit rifts kunt uitgeven.
Toevallig heb ik bijna 2 platinum, dat komt mooi uit :)

Bedankt voor de info. Vanavond zal ik ernaar kijken d:)b

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Dat is raar want bij level 12 krijgt de necro een zeer goede tank pet.
Die houdt echt wel de agro :)
Was je soms lager dan level 12 ?

Wat ik GEWELDIG vind aan Rift zijn de mogelijk om souls te "koppelen " aan je eerste 3.
Ben nu met mijn nwe char level 15 en heb nu al 6 souls om uit te kiezen , echter maar 1 extra role kunnen kopen.
Is wel bijzonder want mijn role 1 is een ranged DPS cleric met Justicar voor de melee maar role 2 ben ik een full healer :) Echt super.
Role 3 kan ik zelfs nu een cleric tank zijn , aleen nog ff 2 plat sparen :(

FUMES et CARNES

• SnoeiKoei
OxiMoron schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:55:
Grappig hoe mensen full necro willen. Heb gister juist alles eruit gehaald en in m'n warlock gestopt. De pet kon toch geen aggro houden dus dan maar lekker zelf dots en void bolt's spammen.
Die Skeletal Stalwart kan echt prima tanken! En die heb je het snelst als je zoveel mogelijk punten in de Necro tree stopt he (lvl12). Op level 20 kun je 'm door een talent upgraden naar skeletal knight en dan is 'ie helemaal ace.

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:15:
De laatste tijd heb ik veel over Rift gehoord dus heb ik eens besloten om wat meer informatie er over op te doen. De game ziet er nog redelijk leuk uit en ik sta altijd wel open voor een nieuwe goeie MMO. Eén van de belangrijkste dingen die mij aantrekt in MMO's zijn questen. Ik heb het het al proberen op te zoeken maar kon nooit echt specifieke dingen vinden. Dus hier is mijn vraag, wat voor soort stijl heeft Rift van questen? Ik heb sinds de Cataclysm release van WoW constant zitten questen en nieuwe toons zitten maken gewoon om de nieuwe questen te doen tot ik max level was en dan weer opnieuw beginnen. Phasing en Vehicles quests zijn gewoon briljant! Heeft Rift dit ook of is het gewoon je standaard kill x of collect y quests? More info pl0x. ;)
De manier hoe je een quest aanneemt en voltooid is al briljant in elkaar gezet vind ik.
Mijn hoogste character is level 19 (warrior, duelwield) elke keer als ik een quest aanneemt of voltooid heb ik steeds het gevoel: ''yes weer 1tje af'' dat komt omdat je het spectaculair op je beeldscherm ziet.

- Het is iig anders dan alle andere mmo's die ik heb gespeeld.

• Huntard
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:18:
[...]

Die Skeletal Stalwart kan echt prima tanken! En die heb je het snelst als je zoveel mogelijk punten in de Necro tree stopt he (lvl12). Op level 20 kun je 'm door een talent upgraden naar skeletal knight en dan is 'ie helemaal ace.
Ikzelf gebruik eigenlijk altijd de dps pet. Meer damage, dus de mob is eerder dood, en ik heal mijzelf toch genoeg (door middel van essence link en life leech) om de damage die ze mij doen te absorben. Ten minste, tot level 23 aan toe :)

• Yokidrink
na installatie etc een necro aangemaakt en pvd.. nog nooit zo vaak dood gegaan lol. Dat was wel weer even wennen hoor, in WOW ga ik zelden dood wanneer ik aan het levellen ben maar hier? enfin, is natuurlijk ook een kwestie van wennen.
Het spel zelf ziet er wel mooi uit al denk ik dat mijn gpu een upgrade nodig heeft (4870x2), kiezen van de uiteindelijke class... hmmm gaat nog problemen geven, god wat een keuze aan souls etc!

• Huntard
Yokidrink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:09:
na installatie etc een necro aangemaakt en pvd.. nog nooit zo vaak dood gegaan lol. Dat was wel weer even wennen hoor, in WOW ga ik zelden dood wanneer ik aan het levellen ben maar hier? enfin, is natuurlijk ook een kwestie van wennen.
Ik denk dat je dan toch echt iets fout doet. Ik ga eigenlijk nooit dood (of ik moet echt een hele verzameling mobs binennrennen, 1-on-1 echter kan niks mij eigenlijk doodkrijgen als het rond hetzelfde level zit.), en ik heb een necro/warlock. Probeer je soms 5 mobs tegelijk te doden?

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:12
Voila ook enkele dagen gespeeld en even mijn ervaringen neerschrijven:

Ik heb een Gaurdian dwarf warrior.

Eerste indruk:
Leuk introfilmpje, ik was ineens mee waarom we daar aan het rondlopen waren. Ook onmiddellijk in de actie gezogen en had niet het gevoel dat ik de boertjes in het plaatselijke dorp aan het helpen was. Er was zelfs een quest waar ik de elite guard van één of andere hoge piet moest doden. Dit vond ik dan ook weer iets te overdreven. Maar wel leuke eerste indruk

Tweede indruk: Grafisch
Het is een mooi spel, grafisch zit het goed en het straalt mooie sfeer uit. Het positieve punt voor mij hierin was dat je enorm veel kan sleutelen aan de instellingen en dat heb ik ook gedaan. Ik heb denkik 15min gewoon stilgestaan om te kijken wat alles deed en hoeveel fps ik verloor of won door dit of dat in of uit te schakelen. Het resultaat is goed, ik draai nu aan constant 40 fps en ik vind het er zeer goed uitzien. Een paar dingen waar ik geen nood aan had afgezet en een paar dingen die ik belangrijk vind aangezet. Zeer goed pluspunt!

Nadeel is misschien dat voor mensen met minder geduld dit weer niet welkom is.

Tweede indruk: Combat
Het begin verloop zeer simplistisch, het wordt wachten tot je wat verder in de souls zit om een goed gevoel in het combat te krijgen. Ik vind het combat goed draaien, het doet goed wat je zegt en na een paar keer testen heb ik het gevoel veel aan te kunnen. Sommige animaties verlopen niet zo soepel maar hier heb ik geen last van.

Questen
Het questen verloop heel goed, veel quest en ook quest die goed bij elkaar aansluiten. Het zijn redelijk wat generic quests maar ik heb daar geen probleem mee. Als alles goed bij elkaar zit dan is het zelfs leuk. Positief is wel dat je makkelijk van dorpje naar dorpje wordt gestuurd zonder dat je zelf moet zoeken. Dit syndroom kom je bij veel startende MMORPGs tegen.

Rifts
Zeer speelbaar, sommige momenten heb je af en toe een riftje dat eens ergens komt en even rap weer de kop wordt ingeslaan. Andere momenten krioelt de map van invasies, rifts, mobs enz... De rifts zelf zijn vaak gewoon hetzelfde maar daar stoor ik me niet aan, ze zijn kort en leuk. De rewards zijn ook zeer leuk en dus zeker waard het te doen.

De invasies vond ik gewoon gek, ze lopen zo over je heen als je niet goed samenwerkt. Ook al zijn er een stuk of 30 spelers aan het rondlopen dan moet je goed oppassen om niet overlopen te worden. Echt leuk gedaan!

Crafting, Artifacts, Reputation
Crafting is zoals vele andere MMORPGs, het maakt dan ook geen groot deel uit van het spel. Die craftingorders heb ik in LOTRO al eens teruggezien en was toen niet echt een grote fan maar goed. Niet veel gecraft dus ga hier niet te verder op in.

Arftifacts zijn wel heel leuk gedaan, zo kan je tears of critters verzamelen om deze verzameling af te maken. Het gaat enorm ver en je kan zelf kiezen wat je rewards zijn. Ben zeer tevreden en verrast hierover.

Reputation is enorm belangrijk hier, gelukkig krijg je het ook makkelijk. Als je wat Rifts doet ben je zo opweg om al wat op rapen. Ben nog niet ver geraakt maar ik hou wel van repuation, iets waar je als je moeite doet veel voor terugkrijgt.

Besluit
Tot nu toe gespeeld tot level 17. Het eerste gebied was indrukwekkend groot en leuk (Silverwood). Tot hiertoe me enorm geamuseerd. Ga ik het kopen? Waarschijnlijk wel, jammer genoeg komt er zoveel goed uit dit voorjaar dat ik het nog moet bekijken. Wat wel zeker is moest ik een MMORPG spelen het deze zou zijn. Mijn abonnement van WoW loopt nog even door en zal deze stop zetten voor deze. In mijn ogen zegt dit veel aangezien ik heel veel geprobeerd heb maar steeds naar WoW terugkeerde.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59
heeft iemand al iets van een guide gevonden om die "talents" te levelen? ik ben een beetje veel bezig met het levelen, maar foraging/armorsmith/weaponsmith etc... schiet er echt bij in.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Yokidrink
Huntard schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat je dan toch echt iets fout doet. Ik ga eigenlijk nooit dood (of ik moet echt een hele verzameling mobs binennrennen, 1-on-1 echter kan niks mij eigenlijk doodkrijgen als het rond hetzelfde level zit.), en ik heb een necro/warlock. Probeer je soms 5 mobs tegelijk te doden?
Sorry, ik had hier specifieker in moeten zijn, one-on-one inderdaad geen probleem. 2 begint al erg lastig te zijn en 3 is death (die skellie pet gaat vlug dood). Maar goed, dit is wel op lvl6, ik neem aan dat naarmate ik meer skills krijg, het makkelijker zal worden en ik moet gewoon even wennen aan het feit dat het geen WoW is waar doodgaan een kunst is

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 11:12
Yokidrink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:31:
[...]
Sorry, ik had hier specifieker in moeten zijn, one-on-one inderdaad geen probleem. 2 begint al erg lastig te zijn en 3 is death (die skellie pet gaat vlug dood). Maar goed, dit is wel op lvl6, ik neem aan dat naarmate ik meer skills krijg, het makkelijker zal worden en ik moet gewoon even wennen aan het feit dat het geen WoW is waar doodgaan een kunst is
Ik denk dat je gewoon moet onthouden dat 1v1 de bedoeling is 1v2 even doorbijten wordt en meestal spannend blijft en 1v3 lopen is :). Als je het goed doet zou je normaal nooit meer dan 2 mobs op je moeten hebben, deze zou je dan wel af moeten kunnen.

• Huntard
Yokidrink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:31:
[...]

Ah ok. Ja dat klopt, en dat verandert eigenlijk ook niet echt. Vind ik opzich niet gek, je bent een mage, die hoort geen drie of vier mobs tegelijk aan damage te kunnen hebben. :)

Op level 12 krijg je een tank pet, misschien dat die wat meer kan hebben (geen idee, ik gebruik eigenlijk altijd de dps pet).

• SnoeiKoei
Huntard schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:03:
[...]

Ikzelf gebruik eigenlijk altijd de dps pet. Meer damage, dus de mob is eerder dood, en ik heal mijzelf toch genoeg (door middel van essence link en life leech) om de damage die ze mij doen te absorben. Ten minste, tot level 23 aan toe :)
Ik kan je vertellen dat het echt wel prettig is als je een pet op zijn minst een deel van de klappen kunt laten opvangen. Met die skeletal knight kun je meerdere mobs tegelijk tanken zonder dat je zelf aggro krijgt. Op wat hoger level (26 meen ik) kun je een spellcaster pet unlocken, doet goeie dps (ranged) maar is alleen nuttig in een group als iemand voor je kan tanken, want hij krijgt totaal geen aggro dus als je lekker staat mee te nuken komt iedereen op jou af. ALS je pet al aggro krijgt is ie ook zo neer. Melee dps pet is leuk. Doet idd leuk dmg maar het vechten tegen meerdere mobs tegelijk is dan ineens erg lastig.

Alle drie de pets uitvoerig getest maar uiteindelijk levelde ik solo gewoon het snelst met de tank pet (skeletal knight).

Btw, een mage hoort niet meerdere mobs tegelijk aan te kunnen? Je kunt best leuke AoE spells krijgen en als je een beetje aan cc doet is het al helemaal geen probleem. WoW-spelers zijn vaak alweer vergeten dat cc handig kan zijn (geen idee hoe dat bij Cata is maar bij WotLK was cc een vieze term).

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-02-2011 11:40 ]

• Yokidrink
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:38:
[...]
WoW-spelers zijn vaak alweer vergeten dat cc handig kan zijn (geen idee hoe dat bij Cata is maar bij WotLK was cc een vieze term).
ik ben niet vies van CC, het is een kwestie van uitvogelen welke spells nuttig zijn hiervoor. 't is zeker meer een uitdaging om te levellen dan in wow tegenwoordig dus ik ga wel wat tijd spenderen in deze beta

• patrickos85
Als cleric heb ik op mijn lvl 15 alleen een -30% speed CC, meer niet. Aangezien ik ook geen pet heb is het nog wel te doen tegen 2, maar niet tegen 3.

Mijn AoE dmg is ook niet om over naar huis te schrijven, maar dat zal later wel komen :)

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
[b]Yokidrink schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:09:
Het spel zelf ziet er wel mooi uit al denk ik dat mijn gpu een upgrade nodig heeft (4870x2)
Dat gevoel heb ik ook met mijn 8600GT O-) .
Het spel lijkt me opzich wel interessant, maar met de PC die ik nu heb schiet het allemaal niet op :p.
Sinds LineageII heb ik eigenlijk geen game meer kunnen vinden die me echt heeft weten te boeien. Ik zal van het weekend is wat uurtjes doorbrengen in Rift om te zien of dit me wel uren in de week bezig kan houden.

• SnoeiKoei
patrickos85 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:53:
Als cleric heb ik op mijn lvl 15 alleen een -30% speed CC, meer niet. Aangezien ik ook geen pet heb is het nog wel te doen tegen 2, maar niet tegen 3.

Mijn AoE dmg is ook niet om over naar huis te schrijven, maar dat zal later wel komen :)
Een cleric is dan ook geen mage he. ;)

• patrickos85
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Een cleric is dan ook geen mage he. ;)
Daar kan ik niet tegenin gaan :p

Ik zit toch te twijfelen of ik nu Rift ga kopen of wachten op Tera. Die zag er ook wel cool uit.

Verwijderd

Iemand die hier zo met mij wat wil Riften?
Ik maak gewoon een alt aan, en dan kunnen we samen questen/levelen :)
Lemme know ^^

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:18
patrickos85 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Daar kan ik niet tegenin gaan :p

Ik zit toch te twijfelen of ik nu Rift ga kopen of wachten op Tera. Die zag er ook wel cool uit.
Same here, ik denk dat TERA toch net wat leuker gaat worden. Maar de release daarvan duurt helaas nog wat langer.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:25:
Same here, ik denk dat TERA toch net wat leuker gaat worden. Maar de release daarvan duurt helaas nog wat langer.
Wat ik van TERA heb gelezen is het een koreaans grind-fest, ik ga lekker Rift spelen 8)

• patrickos85
ResuCigam schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Wat ik van TERA heb gelezen is het een koreaans grind-fest, ik ga lekker Rift spelen 8)
Van wat ik heb gelezen/gehoord is dat ze de EU versie zodanig veranderen dat het niet zo een grindfest is :P

Maar dit is het Rift topic, dus laten we het daar maar op houden :P

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
ResuCigam schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Wat ik van TERA heb gelezen is het een koreaans grind-fest
Dan moet je toch echt beter gaan lezen. ;)

Van RIFT heb ik alleen de allereerste beta gespeeld. Speelde wel lekker weg maar het had veel van Warhammer Online weg vond ik. En van dat spel heb ik nog een trauma...
Anyway, denk dat ik de retail versie wel ga proberen want beta's zeggen niet vaak alles. :)

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

superbassie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:14:
[...]
Dan moet je toch echt beter gaan lezen. ;)
Whatever, misschien moet je het zelf eens lezen...

• SnoeiKoei
TERA Online topic! -O-

Kom op jongens, dit gaat niet eens meer over een vergelijking met TERA, het wordt nou een soort welles/nietes spelletje over de vraag of TERA wel of niet een Koreaans grindfest is.

[ Voor 49% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-02-2011 15:59 ]

• patrickos85
SnoeiKoei schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:57:
TERA Online topic! -O-

Kom op jongens, dit gaat niet eens meer over een vergelijking met TERA, het wordt nou een soort welles/nietes spelletje over de vraag of TERA wel of niet een Koreaans grindfest is.
Vanwege mijn ervaringen als Mod op een ander forum voelde ik deze al aankomen. :P

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Hoe zit het met levellen eigenlijk? Ik vond het wel heel erg snel gaan, als 50 al de cap is zitten we daar in een weekje of twee al. Gister een avondje gespeeld en was meteen al lvl 13.

Denk dat ik dwarf Bard ga, wat een geniale combo is dat :)

En waar halen jullie toch al die koopjes vandaan? Ik wel hem graag de CE pre-orderen voor die 35 euro maar kan het echt niet vinden hoor, ook op Direct2Drive is hij gewoon 60 euro.

• SnoeiKoei
Ipenburg schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:14:
Hoe zit het met levellen eigenlijk? Ik vond het wel heel erg snel gaan, als 50 al de cap is zitten we daar in een weekje of twee al. Gister een avondje gespeeld en was meteen al lvl 13.

Denk dat ik dwarf Bard ga, wat een geniale combo is dat :)

En waar halen jullie toch al die koopjes vandaan? Ik wel hem graag de CE pre-orderen voor die 35 euro maar kan het echt niet vinden hoor, ook op Direct2Drive is hij gewoon 60 euro.
Levelen gaat steeds trager dus ik denk dat je best even nodig hebt om naar 50 te levelen. Maar idd, zeker aan het begin gaat het erg hard!
Ik merk wel dat je na een tijdje ook steeds verder moet gaan lopen voor quests enzo, in Scarlet Gorge bv doe je echt niet zoveel quests op 1 avond als in Freemarch.

Bij D2D is het het goedkoopst om op D2D USA te bestellen, dan betaal je in dollars hetzelfde bedrag wat je in de europese D2D in euro's kwijt bent. Komt nog wel een tax overheen bij het afrekenen dus reken jezelf niet te vroeg rijk, maar schelen doet het wel. En er circuleren kortingscodes voor D2D, staan ook een paar pagina's terug in dit topic nog wel genoemd.
Volgens mij is de normale editie trouwens 35 euro, niet de CE.

• Ipenburg
joramoudenaarde schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:26:
Bedankt voor de info SnoeiKoei, ik wist niet dat m'n toons werden gedelete :)

Net via Firefox (in plaats van Safari) geprobeerd de game aan te schaffen, en 't werkt! Ik had zelfs een promo code van D2D "payday", en de game kostte me daarom maar €33,50 via Paypal... mooie prijs dacht ik zo. En nu maar hopen dat Trion hun woord waar kan maken en in maart ook Paypal aan hun subscription-mogelijkheden toegevoegd heeft, anders is het speel plezier van korte duur, hehe.
Zoals hier, ik krijg dit niet voor elkaar :? En als ik de US doe krijg ik een Error: RIFT Digital Collector's Edition is Country restricted on your IP.

[ Voor 8% gewijzigd door Ipenburg op 17-02-2011 16:34 ]

• SnoeiKoei
Ipenburg schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Zoals hier, ik krijg dit niet voor elkaar :? En als ik de US doe krijg ik een Error: RIFT Digital Collector's Edition is Country restricted on your IP.
Haha dan zijn ze er blijkbaar eindelijk achter gekomen dat Europeanen massaal op de USA-site bestelden omdat ze dan minder betaalden :D Zat er dik in dat daar vroeg of laat een stokje voor werd gestoken!

Ben ik mooi op tijd geweest dus (normal edition, geen CE)

• Ipenburg
Nou ben ik weer lekker mee dan 8)7 iig bedankt.

Als iemand nog een ander leuk adresje heeft hoor ik het graag!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ipenburg schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:19:

Gewoon op D2D met de code vatfree bestellen op D2D.co.uk voor 20% korting. Dan betaal je 27.96 pond voor de normale editie, dat komt neer op 35 euro ongeveer.

[ Voor 12% gewijzigd door Lukin op 17-02-2011 17:50 ]

• SnoeiKoei
Lukin schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:49:
[...]

Gewoon op D2D met de code vatfree bestellen op D2D.co.uk voor 20% korting. Dan betaal je 27.96 pond voor de normale editie, dat komt neer op 35 euro ongeveer.
Da's dus geen 35 euro voor de CE, zoals ik al dacht.

• Ipenburg
[...]

Bedankt kerel _/-\o_ Meteen besteld.

Alleen nu moet ik als ik Apply Code op de Trion website invul mijn CC gegevens invullen om verder te gaan? Wat als ik nu geen CC meer heb? :)

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 15:57

Draven

It wasn't me

Even een testcreditcard aanmaken (zoek maar met Google). Na de eerste maand spelen kan je volgens mij verder met een subscription card.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Gisteren van lvl 15 naar lvl18 gegaan. Het lvlen gaat langzamer nu, maar het spel bevalt me nog steeds wel. Er zijn nog wel wat onduidelijkheden, maar dat worden er telkens minder :)

Daarnaast nog wat pvp gedaan. Ging niet verkeerd alleen voelde ik niet de drang om echt te winnen. Tging meer om uitzitten en beetje dmg dealen.

Jammer genoeg geen dungeon gedaan, maar dat komt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
[...]

Nou, ik weet niet welke wisselkoers jij aanhoud, maar ik heb voor mijn CE ~33 pond betaald. M'n CC afschrift verteld mij dat ik hiervoor €37,96 betaald heb.
Voor een digitale CE vind ik dit een prima bedrag. 27.96 pond is op het moment een euro of 32 waard :)

Nu weer over de game zelf: Gister weer wat zitten Riften in Rift. Je krijgt zo verdraaid veel exp voor het doen van Rifts, vooral als healer met instant cast spells :/ Stond continu bovenaan aan het lijstje (van wat ik gehoord heb wordt de lijst opgemaakt met hoeveel verschillende skills je in korte tijd gebruikt, dus gewoon button bashen).
Eigenlijk vaag, maar op een andere manier is het niet echt bij te houden.

Blijft een lekker spel though, ben nu lvl 24,9 en kan niet wachten totdat ik deze game eindelijk live kan spelen ipv beta, begin het een beetje vergane moeite te vinden nu...

[edit]heb ook m'n eerste dungeon gedaan, Iron Tombs. Lekker lineaire dungeon, zoals vele, maar wel met een paar leuke oplettertjes. Zeer leuke loot ook ^_^

En voor de mensen die bang zijn dat ze snel door alle content heen zullen zijn, de huidige beta client is ~3gb, de client die op de Alpha server draait (dus de server die alle content heeft) is tussen de 7 en 8gb.

[ Voor 14% gewijzigd door Renquin op 18-02-2011 08:39 . Reden: extra tekst ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen is voorlopig voor mij geen optie, niet omdat ik het niet zou willen, maar vanwege financiele redenen. Gisteren wel voor het eerst ook de PVP ingestapt en had daar meteen de eerste kill van het potje op mijn naam staan, vervolgens meerdere deaths, maar toch...dat voelde wel effe lekker. ;)

Ik ben nu ook in principe zo ver dat ik Iron Tombs kan gaan doen, helaas heb ik er voorlopig nog even geen tijd voor, want dit weekend ben ik bijna volledig weg. (Gelukkig is de reden daarvoor dan weer wel erg fijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Renquin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:37:
[...]

En voor de mensen die bang zijn dat ze snel door alle content heen zullen zijn, de huidige beta client is ~3gb, de client die op de Alpha server draait (dus de server die alle content heeft) is tussen de 7 en 8gb.
Moet je eens de map openen en uitzoomen. De wereld lijkt mij groot genoeg. Dat verraste mij wel eventjes! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Renquin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:37:
[...]

Blijft een lekker spel though, ben nu lvl 24,9 en kan niet wachten totdat ik deze game eindelijk live kan spelen ipv beta, begin het een beetje vergane moeite te vinden nu...
Dat gevoel ken ik, ik heb nu wel zin om te spelen maar alles wat ik nu doe met m'n huidige toons, kan ik straks weer opnieuw doen. Ik wacht wel tot de 24e voor ik weer speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
patrickos85 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:25:
[...]

Moet je eens de map openen en uitzoomen. De wereld lijkt mij groot genoeg. Dat verraste mij wel eventjes! :o
Tsjah, daar verschillen de meningen open, had gister nog een hele discussie met iemand die vanuit WoW kwam en de wereld maar klein vond. Verder nog iets van 10 dingen waar hij over liep te zeuren. Ben bang voor hem datie het niet lang in de guild uit gaat houden :')

Maar ik vind het ook groot zat idd, zeker als je bekijkt dat de instances een stuk groter zijn op lvl 50 dan dat ze zijn als je ze doet op standaard lvl-range.

Al met al ben ik zeer gecharmeerd van deze game en gok ik dat ik hier nog wel wat maanden/jaren in door ga brengen.

Moet alleen eerlijk toegeven datie niet zo heel lekker loopt op m'n huidige systeem :( Maja, moet wachten op m'n vakantiegeld/belastingteruggaaf voordat ik kan upgraden...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:53:
Dat gevoel ken ik, ik heb nu wel zin om te spelen maar alles wat ik nu doe met m'n huidige toons, kan ik straks weer opnieuw doen. Ik wacht wel tot de 24e voor ik weer speel :P
Heb ik ook. Ik heb sowieso het eerste deel van Freemarch nu wel een beetje gehad. Ik ga nog ff de Guardian side checken met een caster (necro / lock waarschijnlijk) maar ik moet dat eerste stuk de 24e idd weer helemaal opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
ik ben gister opnieuw gestart en nu met een druid/justicar/euh.. en dat is toch wel erg gaaf. zeker met zo'n 2hander mace.. die dingen zijn groot! het speelt ook leuker dan een necro/lock imho. En die Fairy.. erg grappig zo'n gevleugelde healer aan je zijde.
Een vraagje echter wbt wapens, wat is nu beter als een druid? 2hander of 1hander + shield?

Mijn vrouw is al aan het wanhopen dat ik weer een game ga spelen maar tjsa.. het is of wow of dit dus wat tijd betreft maakt het niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Ipenburg schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:19:

Ik heb hem besteld via http://www.thehut.com.

Code: SAVE2 gebruikt.

Kwam op 27,93€ voor de standard edition.

Normaal krijg ik ook de head start acces... geen idee hoe ik de key ga ontvangen. Waarschijnlijk via mail. Het komt wel in orde, The Hut is toch redelijk betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Yokidrink schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:28:
ik ben gister opnieuw gestart en nu met een druid/justicar/euh.. en dat is toch wel erg gaaf. zeker met zo'n 2hander mace.. die dingen zijn groot! het speelt ook leuker dan een necro/lock imho. En die Fairy.. erg grappig zo'n gevleugelde healer aan je zijde.
Een vraagje echter wbt wapens, wat is nu beter als een druid? 2hander of 1hander + shield?
Dit ligt er helemaal aan hoe je wilt spelen. 2hander is meer dmg, 1hander+shield is meer armor.
Komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.
Yokidrink schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:28:
Mijn vrouw is al aan het wanhopen dat ik weer een game ga spelen maar tjsa.. het is of wow of dit dus wat tijd betreft maakt het niet uit
Hehe, ik heb het geluk dat mijn vriendin gezellig mee gaat spelen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vind! Maar ga dit keer weer niet dezelfde fout maken door het spel op release te kopen en dan te zien dat het zo snel weer leegloopt. Heb dat te vaak met MMO's zien gebeuren.

Ben er gisteren ook achter gekomen dat je heel makkelijk een andere spec kan nemen. Vier verschillende zelfs, dat is wel een erg leuke toevoeging moet ik zeggen ;).

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Renquin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:51:
[...]
[...]

Mijn vriendin probeerde het, maar haar laptop kan het niet aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
Dit ligt er helemaal aan hoe je wilt spelen. 2hander is meer dmg, 1hander+shield is meer armor.
Komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.
Ja ik zit in dubio, de looks (highelf female very small) met een 2hander zijn gewoon cool en inderdaad meer dps. Voor survivability is het goed een shield te hebben maar aangezien mijn main soul druid is, zal mijn block minder zijn van wat ik lees. Ik probeer het beide wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Weet iemand in welke map screenshots terecht komen? Ik heb volgens mij een grafisch probleem sinds de laatste beta en wil even kijken of dat ook echt het geval is aan de hand van screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Doe mij er ook zo een, de mijne vindt computer-games sowieso maar onzin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:57:
Weet iemand in welke map screenshots terecht komen? Ik heb volgens mij een grafisch probleem sinds de laatste beta en wil even kijken of dat ook echt het geval is aan de hand van screenshots.
in je rift beta map\screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
patrickos85 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:54:
[...]
Mijn vriendin probeerde het, maar haar laptop kan het niet aan ;(
Hehehe, die van mijn vriendin trok het ook niet, daarom staat mijn laptop nu bij haar -.- :P
Yokidrink schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:55:
[...]
Ja ik zit in dubio, de looks (highelf female very small) met een 2hander zijn gewoon cool en inderdaad meer dps. Voor survivability is het goed een shield te hebben maar aangezien mijn main soul druid is, zal mijn block minder zijn van wat ik lees. Ik probeer het beide wel
True true, uiteindelijk is zelf testen het beste. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik 2hander lekkerder vind spelen als ik solo. Als je een beetje goed specced dan kan je gemakkelijk 3 mobs tegelijk aan (van gelijk lvl) en heb je dan i.m.o. meer aan extra dmg dan aan extra armor. Gewoon zorgen dat je ergens een heal over time of instant heal hebt ^_^
Hydra schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:59:
[...]
Doe mij er ook zo een, de mijne vindt computer-games sowieso maar onzin :D
Hehehe, het verbaasd me dat er nog dat soort meiden/vrouwen rondlopen tegenwoordig.
Zo'n beetje elke vrouw die ik ken heeft weleens de Sims of spelletjes.nl gespeeld enzo.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er tegenwoordig eigenlijk al een offline talent calc/builder beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_directeur
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:06:
Is er tegenwoordig eigenlijk al een offline talent calc/builder beschikbaar?
Jazeker: http://rift.zam.com/en/stc.html

-edit- Niet echt offline, ik moet beter lezen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door de_directeur op 18-02-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Renquin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:06:
Hehehe, het verbaasd me dat er nog dat soort meiden/vrouwen rondlopen tegenwoordig.
Zo'n beetje elke vrouw die ik ken heeft weleens de Sims of spelletjes.nl gespeeld enzo.
Mwoa, de meeste meiden die ik ken hebben daar niks mee eigenlijk, de enige met wie ik scharrelde die ook wel een beetje een gamer was (WoW zelfs) was ook een aardig stuk jonger. Meiden van rond de dertig in mijn target audience (hockeytypetjes) zijn d'r niet zo van. M'n vriendin heeft nieteens MSN, Facebook of Hyves ofzo. Vind het wel prima ook, heb niet zo de behoefte om het met haar over dat soort dingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
Ik heb me enkele dagen geleden ook aangemeld voor de OB. Heb jaren Wow gespeeld maar ik vind er niet zoveel aan, speel dus ook niet meer. Mijn gemis is dat geen leuke guild meer had met buddy's om samen mee te gamen. Dat vind ik persoonlijk het belangrijkst aan een MMORPG of je nu hardcore of casual bent, een guild is belangrijk. Als je maar een of twee keer per week online kan komen is het leuk om gelijk met wat buddy's een rift kan slopen, ondanks dat je casual gamer bent.

Heb de afgelopen dagen een Mage - Necro/warlock/stormcaller geleveld. Wilde de necro voor sterke bolts, warlock voor dots en stormcaller voor knockback. Speelt erg leuk om eerlijk te zijn.
Daarnaast ga ik nog een cleric aanmaken, weet nog niet hoe ik deze ga speccen.
Heb het idee dat je characters wel snel leveled. maar misschien wordt dit nog aangepast na de beta. max. level is 50 las ik. Heb me trouwens nog niet verdiept in de end-game content. neem aan dat rift's groter en moeilijker worden?
Het leuke aan rifts vind ik persoonlijk dat het open is. Kan me nog herinneren aan de begintijden van wow met die world bosses Kazzak en Azuregos. Machtig spannend vond ik dat persoonlijk.

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
vgroot schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:19:
Heb het idee dat je characters wel snel leveled. maar misschien wordt dit nog aangepast na de beta.
Reken er niet op... Dat zou betekenen dat je veel meer quests moet doen om een zone uit te kunnen naar de volgende. Tegen de tijd dat je Freemarch / Silverwood uit kunt omdat je level hoog genoeg is heb je in de huidige situatie al zo'n 90% van de quests in dat gebied gedaan. Er is geen alternatief (behalve grinden, heel veel rifts raiden of tig keer de eerste instance doen: allemaal saai.)
Met andere woorden, de gebieden lenen zich er niet voor om de level-snelheid te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hydra schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:09:
[...]Meiden van rond de dertig in mijn target audience (hockeytypetjes) zijn d'r niet zo van.
Mjuh, dat is net de generatie + doelgroep die zich meer bezighoud met andere zaken dan gamen/pc's/internet idd ;)

Grmbls... Was de game maar gewoon in de headstart. Begin er echt moe van te worden dat alles nu aanvoelt als totaal nutteloos -.- Enige wat ik nu online doe (naja, vanavond na werk iig) is chatten met guildies en alvast afspraken maken voor de headstart...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:45:
[...]

Reken er niet op... Dat zou betekenen dat je veel meer quests moet doen om een zone uit te kunnen naar de volgende. Tegen de tijd dat je Freemarch / Silverwood uit kunt omdat je level hoog genoeg is heb je in de huidige situatie al zo'n 90% van de quests in dat gebied gedaan. Er is geen alternatief (behalve grinden, heel veel rifts raiden of tig keer de eerste instance doen: allemaal saai.)
Met andere woorden, de gebieden lenen zich er niet voor om de level-snelheid te verlagen.
Tot zover vind ik het level snelheid wel goed gaan. Het bouwt snel op waarna het een stuk langzamer gaat rond lvl 16 en hoger. Dat heb ik ervaren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vind het levellen helemaal niet bijzonder snel eigenlijk. Mobs worden toch aardig wat sterker na level 18 ofzo, je bent wel langer bezig voor iets dood is.
patrickos85 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:23:
Tot zover vind ik het level snelheid wel goed gaan. Het bouwt snel op waarna het een stuk langzamer gaat rond lvl 16 en hoger. Dat heb ik ervaren iig.
Precies :)

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 18-02-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Om de 3 maanden zullen ze de level cap ook wel verhogen, zie je bij bijna elke MMO gebeuren. Dat zal het ook wel wat lastiger maken om het maximale level dan te halen, dat gaat dan nog veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:42:
Om de 3 maanden zullen ze de level cap ook wel verhogen, zie je bij bijna elke MMO gebeuren.
Oh ja, welke dan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ik moet trouwens bekennen dat ik echt een push-over ben :')

Zat ik pas nog te shoppen om de goedkoopste editie van Rift, zag ik gisteren bij het inloggen reclame van de strekking: "je hebt een standaard editie, upgrade hier naar CE!" Bedacht dat het straks toch wel verrekte handig is om meteen een mount te hebben en grote tassen dus ik ben erin getuind en heb het gedaan. Nu dus CE, voor 10 euro extra. Ongetwijfeld duurder dan dat ik meteen de CE had gekocht _O-

Nou maar hopen dat ze na de beta niet alsnog de oude lvl20 requirement voor gebruik van mounts weer invoeren want dan baal ik wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:46:
Nou maar hopen dat ze na de beta niet alsnog de oude lvl20 requirement voor gebruik van mounts weer invoeren want dan baal ik wel. :D
Nee omgekeerd, je zou juist moeten hopen dat ze het wél weer invoeren want in dat geval kan jij al lowlvl rondrijden op je schildpad en moeten anderen lopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Begonnen Lineage 2 en World of Warcraft niet met een cap van 50? Inmiddels zitten die al op een cap van 80/85 geloof ik. En er komen nog steeds nieuwe patches..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:27:
[...]

Begonnen Lineage 2 en World of Warcraft niet met een cap van 50? Inmiddels zitten die al op een cap van 80/85 geloof ik. En er komen nog steeds nieuwe patches..
wow begon met een cap op level 60, pas na iets van 3 jaar kwam de eerste uitbreiding met een hogere level cap.
Wow draait vanaf 2004, het is echt niet zo dat ze zo snel de level cap omhoog gooien. Volgens mij moet er ook eerst nieuwe content aan worden toegevoegd.

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

[...]

Dat is waar. Maar om de drie maanden is dan wel een heel overdreven voorbeeld. WoW was overigens 60 toen het begon.

[ Voor 4% gewijzigd door Bleet op 18-02-2011 17:32 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
En waar komen die "na drie maanden" vandaan dan? Volgens mij weet je best dat de eerste exp. in WoW pas na drie jaar kwam. Iedereen had toen wel een level 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb even wat aan het proggen geslagen omdat er nog geen fatsoenlijke map beeld bestaat voor artifacts.
Het resultaat is de concept, nog zonder database:
http://mrdummy.net/riftkaart/

Meeste iconen kun je erin plaatsen. Maar let op, er is nog geen database, dat komt morgen.
Dan ga ik wat data invoeren zodat mensen makkelijk door headstart kan spelen. Vooral artifact locaties komen erin, want ik heb al paar keer dezelfde artifacts tegengekomen en sommigen zijn lastig te vinden of zitten op de plaatsen die je niet verwacht.

Wordt nog vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrDummy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:26:
Ik heb even wat aan het proggen geslagen omdat er nog geen fatsoenlijke map beeld bestaat voor artifacts.

Meeste iconen kun je erin plaatsen. Maar let op, er is nog geen database, dat komt morgen.
Dan ga ik wat data invoeren zodat mensen makkelijk door headstart kan spelen. Vooral artifact locaties komen erin, want ik heb al paar keer dezelfde artifacts tegengekomen en sommigen zijn lastig te vinden of zitten op de plaatsen die je niet verwacht.

Ziet er goed uit alleen zou ik de map een maatje of 4x zo groot tonen. Nu is hij behoorlijk klein en moet ik telkens dat navigatie ding gebruiken om heen en weer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Lukin schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:09:
[...]
Ziet er goed uit alleen zou ik de map een maatje of 4x zo groot tonen. Nu is hij behoorlijk klein en moet ik telkens dat navigatie ding gebruiken om heen en weer te gaan.
Ik wil dat het allemaal past in 1024x768 pixels breedte. Dat is voor mensen met kleiner scherm of laptop ernaast, die niet veel groter is. Die gebruiken ze als 2e scherm om makkelijk rond te zoeken.
Op dit moment is het meer dan 900 pixels breed, dus het zit tegenaan.

We zullen zien of het in praktijk lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
MrDummy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:26:
Oeh, ziet er goed uit! Zijn artifacts btw altijd op vaste locaties? Dat is iets wat ik me nogal een afgevraagd heb in de laatste paar beta's ivm 4x dezelfde vinden op 4 verschillende plekken :/

Sowieso goed bezig!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Renquin schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Oeh, ziet er goed uit! Zijn artifacts btw altijd op vaste locaties? Dat is iets wat ik me nogal een afgevraagd heb in de laatste paar beta's ivm 4x dezelfde vinden op 4 verschillende plekken :/

Sowieso goed bezig!
Ja, het is gebleken dat artifacts altijd op vaste plaatsen staan. Maar ze respawnen traag, zeker minimaal half uur. Dus als iemand je voor is, zal je ze niet zien voor een poosje en denk je dat er geen artifact staat. Een makkelijke misser.
Wat je vindt op dezelfde plaats, moet ik even nakijken of het inderdaad zelfde is.

Ik heb nog steeds veel ontbrekende artifacts, daarom ga ik lijst proberen bijhouden, anderen mogen dus hun input invoeren en elkaar helpen vinden. :)
Inmiddels trek ik de locaties na op Telarapedia site, maar daar staan alleen de woorden, geen echte map locaties. Mijn pagina zal duidelijker maken, dan ben je tenminste in de buurt.

Ik heb ook map images die 3x zo groot is, maar het is enorm puzzelwerk. Voorlopig hou ik het met deze kaart, die wel volledig is.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 19-02-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Misschien is het ook handig om Cairns aan je type locatie toe te voegen.
Een Cairn is een soort hoop stenen die vooral op hoge plaatsen voorkomen (volgens de beta fora 1 per zone) waar je een item uit kan looten, het itemlevel schaalt met je eigen level. (kan je best mooie dingen uit krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bij beta 5 ook begonnen. Moet zeggen dat het spel me echt bevalt. Leuke en en meer dan genoeg quests. Craften heb ik me nog niet echt in verdiept. De game loopt lekker en gameplay is goed. Het downloaden van patchen gaat lekker snel.

Speel nu op Icewatch met nickname Casahtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben nu aan de Guardian side met een champion begonnen. Speelt leuk vind ik, gaat naast m'n cleric m'n 2e project worden. Heb ik een healer en een tank :) Ik vind de Guardian beginareas leuk, maar het holy yadda yadda geblaat staat me tegen. Dus ik blijf bij Defiants :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Ik moet wel zeggen dat de quest rewards zo rond level 30 wel enorm gaan tegenvallen als je het vergelijkt met de levels ervoor. Ik ben nu level 34 en zit vanaf level 31 al mobs/quests te doen die 2-3 levels boven het mijne zitten. Als rogue is dat behoorlijk goed te doen. Mijn tank-pet kan zo'n twee a drie mobs hebben die 2-3 levels boven het zijne zitten.
Volgens mij krijg je ook geen exp meer als je een quest inlevert die 10 levels onder je level zit; althans ik kwam toevallig nog een quest (2x) tegen in Freemarch toen ik er langs kwam, maar kreeg er niets meer voor behalve 'respect'.

Het is echt enorm rustig in de hogere gebieden, zo af en toe zie je een man of 4 hooguit, maar verder is het behoorlijk saai. Het gebied waar ik nu zit, over de brug rechtsonder Freemarch, is het behoorlijk kaal en .. mja.. open? Geen bebossing in ieder geval, maar alleen steen.

Overigens heb ik wel en compagnion gevonden (drop), dus nu rent er een paars konijntje achter me aan :P Ik ga in ieder geval proberen dit weekend nog wat levels te groeien, aangezien ik het spel zelf niet ga spelen. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

krvabo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:01:
Volgens mij krijg je ook geen exp meer als je een quest inlevert die 10 levels onder je level zit; althans ik kwam toevallig nog een quest (2x) tegen in Freemarch toen ik er langs kwam, maar kreeg er niets meer voor behalve 'respect'.
In WoW gebeurt dat ook hetzelfde, XP daalt steeds meer naarmate je level hoger wordt en quest later inlevert.
Alleen in Aion hebben de quests altijd eigen XP waarde, ongeacht de level. Die XP wordt niet hoger als je vroeg inlevert, maar ook niet lager als je 'm vergeten bent. Het is simpel gewoon vaste xp dat bij quest hoort. De hoogte van XP komt overeen met de quest level, dus dat is al meer fair. Het verschil is dat je minder snel kan levelen door weinig xp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Heb het toch maar een tweede kans gegeven. Toon naar L17 gebracht. De Rifts zijn wel leuk, maar wel erg chaotisch. Wel goed dat je zo makkelijk een raidgroep joint enzo. Instances heb ik nog niet gedaan. Ook heb ik me nog niet met de professions bezig gehouden.

Wel nog twee andere toons gemaakt en naar L8 gebracht. Mijn zus vindt het geweldig, dus ik heb afgesproken het toch te gaan kopen en dan samen te gaan spelen.

Dus ik ga me er maar eens wat meer in verdiepen, want ik snapte nog wel een aantal dingen niet hoe het werkte, zoals bijvoorbeeld met mijn mage. DIe heeft een staff (2h), maar ook een wand. Het lukt me niet om met de wand te 'schieten'. Wel jammer dat er maar 1 startgebied is, dat gaat snel vervelen.

Er is wel een heel groot minpunt imho en dat is op grafisch gebied: Ik speel op 1920x1200 settings ultra en object distance en environment distance op max. Dan nog is er enorme pop-up. Niet van foliage of kleine dingetjes, maar van enorme objecten, zoals reuze bomen, enorme rotsblokken, en dat soort dingen. Dat doet voor mij enorm af aan de beleving. Loop je een bepaalde kant op, lijkt het geheel vlak ofzo en dan ineens 'pop' een reuzebooom, of Rots waar je onderdoor moet. Dat is andere vergelijkbare spellen toch echt wel een stuk beter geregeld...

EDIT:
wanneer is nu eigenlijk de startdatum/release? Twijfel nog over een digitale aankoop of toch lekker gewoon een doos :)

EDIT2:
Hmmmm, op de Rift forums staat er nu 1 maart als release datum. De weinige NL shops die de game leveren hebben allemaal 4 maart staan. En digitaal kan niet bij gamersgate. Ik ben niet zo van steam... Hmmmm...

[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 19-02-2011 20:59 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

nou heb de cap bereikt. het spel wordt later wel wat saai...

En ben van mening dat quest rewards veel te hoog zijn en dan voornamelijk de equipment rewards. de equipment afdeling in het veilinghuis zit volledig vastgevroren. (wie heeft er nu nog nieuwe spul nodig wanneer dat van een reward al een rare item is (blauw))

Als master oufitter haal je dus totaal geen geld binnen met het craften van spul. alleen de bags verkopen wel aardig. als master runecrafter kun je nog wel wat geld binnen halen. maar dat gaat nu ook niet bepaald makkelijk. (meeste van t spul komt nu een veiling van 24 uur weer netjes bij je terug...)

En er zijn een aantal quests waarin je guardian guard moet vermoorden. nou alles leuk een aardig, Behalve op een PVE server, daar hebben ze de guards een boost gegeven tegen spelers, terwijl speler juist weer minder hitten op een guard (dan bedoel ik level 25 guard die met elke hit op jou 400+ hitten en jij maar en schamele 50 op die guard )

En dan komt er ook nog een bij dat ik een keer door de grond van een warfront ben gezakt en eindigde in freemarch :?

over het algemeen denk ik dat de moeilijkheidsgraad net wat te laag ligt (als je bedenkt dat ik in een relatief korte tijd de 300 grens van rune crafting heb gehaald)

always bring a towel

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.