Beste leden,
Ik zit te denken om mijn thuis netwerk uit te breiden met een thuis Server waarop ik verschillende systemen virtueel kan draaien. Ben op dit moment ook bezig om bestaande netwerk componenten te vervangen.
Doel is: 1 Server met virtualisatie en opslag van data als doel.
Ik ben benieuwd of er nog meer leden op dit forum zijn die hier ervaringen mee hebben en deze graag willen delen.
Enkele eisen:
1. stil en zuinig
2. qua afmetingen niet groot, Server wil ik wegwerken in de meterkast
3. geen toestenbord, muis of scherm voor beheer
4. mogelijk besturingsystemen, Server 2008R2 & Windows 7
Er zijn topics aanwezig die ingaan op het bouwen van een eigen Server maar volgens mij niet specifiek op het samenstellen van een virtualisatie Server. Mocht dat wel zo zijn, mijn excuses hiervoor.
Ik zit te denken om mijn thuis netwerk uit te breiden met een thuis Server waarop ik verschillende systemen virtueel kan draaien. Ben op dit moment ook bezig om bestaande netwerk componenten te vervangen.
Doel is: 1 Server met virtualisatie en opslag van data als doel.
Ik ben benieuwd of er nog meer leden op dit forum zijn die hier ervaringen mee hebben en deze graag willen delen.
Enkele eisen:
1. stil en zuinig
2. qua afmetingen niet groot, Server wil ik wegwerken in de meterkast
3. geen toestenbord, muis of scherm voor beheer
4. mogelijk besturingsystemen, Server 2008R2 & Windows 7
Er zijn topics aanwezig die ingaan op het bouwen van een eigen Server maar volgens mij niet specifiek op het samenstellen van een virtualisatie Server. Mocht dat wel zo zijn, mijn excuses hiervoor.