[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook december 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
Ik zit ook een nieuwe laptop met sandy bridge te overwegen, maar wat ik me eigenlijk afvroeg, is het mogelijk om bij een asus/dell laptop ook de dvd-drive te vervangen voor een optibay zoals dat bij apple's kan en daar een ssd in te duwen? Ik gebruik de dvd-drive namelijk alleen met het installeren van windows, terwijl een kleine ssd voor een besturingssysteem + matlab me wel handig lijkt.

Heeft iemand overigens een goede review gevonden van het asus n53sv full hd paneel? ik kan namelijk alleen een review vinden van de variant met het 1366x768 paneel, en ik heb nu al een laptop met zo weinig pixels en dat bevalt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik heb gisteren nog mij slot loading driver vervangen door een intel postvile, ik had deze besteld:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363
8 pond.

Ik gebruik de dvd drive, annex blu-ray lezer, toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Optibay? Bedoel je gewoon zo'n caddy om je DVD drive te wisselen voor enekel een SSD? In dat geval: Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ja dat bedoelde ik, bedankt voor de snelle reacties en de link:).

Zit overigens in deze laptop hetzelfde paneel als de asus n53sv:
http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four ?

[ Voor 53% gewijzigd door Bastard op 02-03-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.

Een vrij brak scherm als je het mij vraagt. Een schril contrast tegenover de xps 15. (contrast 3x beter, gamut 50% hoger)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:57:
Het hangt wel van de prijs af. Ik heb maar even het duurste model van Dell genomen + FHD scherm (1000 euro). Ze zijn wel aan elkaar gewaagd:

Dell
- Beter scherm
- 7200rpm HDD
- Veel grotere accu

Asus:
- 1 jaar extra garantie
- 140GB meer
- 2GB werkgeheugen extra (6GB vs 4GB)

Ik kan geen winnaar aanwijzen imho. Het hangt echt van je eisen af. Beide hebben ze een aantal pro's. De Dell is uiteindelijk beter up te graden. Deze heeft al een goed scherm, het geheugen kun je er altijd nog bij zetten en extra garantie kun je kopen. De Asus heeft die upgrades niet meer nodig en heeft een jaar extra garantie. Maar je zit wel met een minder scherm, tragere HDD en kleine accu.

Ik denk dat je vooral de keuze moet bepalen op:
1. Is het scherm belangrijk?
2. Is de lange accuduur belangrijk?
Indien één van beiden met ja wordt beantwoord zou ik de dell nemen, ander zul je de pro's en con's moeten afwegen.
De xps 15 is ge-update op de nederlandse site, met 1080p, 9-cel accu, en GT540m 2GB kost hij:
ongeveer €1040 €1054 inclusief de 5% kortingsbon
Met 6-cel en GT525m komt de prijs ongeveer 50 euro lager uit.

De asus is ook weer leverbaar zie ik:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
goedkoper, meer geheugen, 2 jaar garantie, grotere maar tragere hdd, slechter scherm, en veel mindere accu. Zoals GENETX in de post hierboven al fijn uitlegt.

Met clicket toetsenbord overigens, het gerucht gaat dat er een backlit toetsenbord in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij het Duitse model is het optioneel iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik gezien ja, maar bij het nederlande model staat er geen optie tussen.
Enkele mensen schijnen erin te zijn geslaagd om via de klantenservice kosteloos een backlit toetsenbord te bestellen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik dacht even na over de garantie van 1 tot 2 jaar. Bij mijn oude Asus had ik ook 2 jaar garantie en die ging dus ook binnen een half jaar kapot. Daarna ging ie pas na 3 jaar kapot. Oftewel 1 jaar garantie zou genoeg moeten zijn.

Natuurlijk is dit maar 1 voorbeeld, maar voor mij genoeg om voor de Dell te gaan. Tevens is een 140 Gb grotere HD niet zon voordeel als de snelheid een nadeel is.

Weten jullie of je in Duitsland 2 jaar garantie krijg op een dell laptop?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell is standaard 1 jaar.

In belgie is de minirumtermijn 2 jaar, in nederland heb je onbepaalde tijd garantie, maar reken op een boel getouwtrek als je je gelijk wilt halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Ik heb zojuist deze notebook besteld:
https://www.alternate.nl/...ASUS/N53SV-SX003V/497401/?
broertje van de n53sv-sz016 qua spec's maar minus 2gb intern geheugen, voordeel is dat deze wel een stuk goedkoper (900 ipv 980 euro) en leverbaar is.
De dell xps15 is ook zeker leuk, maar ik heb redelijk goede ervaringen met asus laptops en 150 euro vind ik belangrijker dan een beter scherm en accu, ik photoshop namelijk niet en 95% van de tijd zit ik in de buurt van een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel even op dit bericht:
KAdrifter schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:36:
hmmz vreemd, ik had wat verder geklikt en toen kwam ik 'm tegen bij een webshop en daar stond dat ie gewoon bluetooth en een fullhd scherm had, maar inderdaad wel 2gb geheugen mist. Verder was volgende die site deze laptop met de hm65 chipset uitgerust i.t.t. de hm55 van de sz016v (al zal dat qua snelheid niet echt veel verschil maken lijkt me)

link:
http://www.salland.eu/pro...4-n53sv-sx003v.html?ref=2

edit: even nagevraagd, ze hebben eigenlijk geen flauw idee over welke laptop het daar gaat, dus ik zou 'm niet zo bestellen :X .
Controleer de specs goed als je hem binnen hebt, het zou wel eens een foutje kunnen zijn.
Mocht dat zo zijn kun je hem kosteloos terugsturen onder de noemer wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Ik heb 'm ook bij die shop gekocht omdat daar onder rembours verzenden 5 euro extra kost en veel bedrijven verzenden laptops gewoon in de doos zelf, ik hoop dat ik de spec's dan van de doos kan lezen en indien deze niet overeenstemmen met de opgegeven specificaties accepteer ik 'm gewoon niet :). zo niet heb ik 2 tientjes verloren, wat ook nog wel te overzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Heeft eigenlijk de Asus betere speakers in vergelijking tot de Dell? Zie dat de Asus is uitgerust met Bang & Olafson speakers namelijk..

[ Voor 5% gewijzigd door RommelD op 04-03-2011 10:37 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dell heeft de beste speakers die je ooit in een laptop hebt gezien ;)
Zie ook de review van anandtech:
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Met de asus schijnt het ook niet echt slecht te zijn overigens:
'Speakers

The Asus N53SV, alike a few colleagues, adorns itself with the "Sonic Master" logo, which is supposed to stand for an especially appealing soundscape. In fact, Sonic Master also provides the Asus N53SV with a full and prominent sound at a good maximum volume when enabled. A dedicated subwoofer could improve the sound volume a bit. Overall, the N53SV can be said to have an excellent sound in comparison to other multimedia notebooks.
Besides that: The Asus N53SV has an optical S/PDIF audio out in combination with the headphone socket. This makes it possible to transmit audio files digitally to the domestic stereo system.'

Allebei dus stukken beter dan het standaard laptop geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fabrikant is wel de laatste die ik vertrouw als het om speakers gaat, ik hoorde juist dat de speakers weinig soeps waren.

Ik zoek even een bron. Ik weet niet zeker of het echt over deze laptop ging, of over een andere asus.
Edit: nee, dat was een andere laptop, alle reviews op tweakers melden een goed geluid: pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

Edit: de laptop met het slechte geluid was dus productreview: Asus P31F-RO090X review door Topsecret, vandaar de verwarring.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:13:
De fabrikant is wel de laatste die ik vertrouw als het om speakers gaat, ik hoorde juist dat de speakers weinig soeps waren.

Ik zoek even een bron. Ik weet niet zeker of het echt over deze laptop ging, of over een andere asus.
Edit: nee, dat was een andere laptop, alle reviews op tweakers melden een goed geluid: pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

Edit: de laptop met het slechte geluid was dus productreview: Asus P31F-RO090X review door Topsecret, vandaar de verwarring.
bron was ook notebookcheck;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Weet iemand of er nog nieuwe concurrenten voor de Asus en Dell XPS15 zijn uitgekomen? Wil graag binnen afzienbare tijd 1tje bestellen maar wil natuurlijk niet te vroeg iets kiezen als er net een beter alternatief is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternatief in de zin: compact met hoge resolutie?

Niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:27:
Alternatief in de zin: compact met hoge resolutie?

Niet dat ik weet.
In de zin van: dezelfde prijsklasse en groote scherm, maar betere specs (meer geheugen, grotere HD, blueray player etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:42:
Thanks, daar kan ik zeker wat mee!
Omdat je er veel mee gaat slepen en het echt een werk laptop wordt, zou ik 100% voor een Latitude gaan. De XPS is toch meer een multimedia apparaat en hoewel deze zeker stevig is, zou ik me beter voelen met het blok stevigheid van de Latitude in de tas - en de multimedia features van de XPS zal je niet gaan gebruiken.

Op dit moment koop je bijvoorbeeld een E6510 met i5-560M (ivm VM) en FullHD scherm voor +- EUR 1350.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dezelfde prijs heb je een xps 15 met:

9 cel accu
sandy bridge quadcore
full-hd (duh..)
4 jaar garantie
evt. accudental damage

Dat lijkt mij een stuk betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Als ik er niet veel mee zou slepen zou ik het helemaal met je eens zijn. Harstikke leuk die features, maar als je ze niet gebruikt (en volgens z'n beschrijving doet hij dat niet) dan heeft dat ook geen meerwaarde. Wellicht alleen de processor (maar zelfs daarvan kun je je afvragen of dat de meerprijs waard is), maar hij kan wachten op de SB versie van de Latitudes, die zullen vanzelf wel komen binnenkort.

Accidental warranty is heel fijn, maar als je elke 6 maanden je laptop terug moet sturen omdat-ie het begeven heeft na dag in dag uit 8x per dag in en uit een tas gehaald worden, dan is dat alsnog heel vervelend.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets terugsturen, het is in-home ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Beste mensen,

Ik heb een vraag aan jullie, kunnen jullie mij misschien adviseren welke notebook ik het beste kan kopen.

Mijn budget ligt rond de 700 tot 1000 euro.

Waar wordt hij voor gebruikt:

- Vmware (Ben nu bezig met MCTIP vandaar)
- Games
- films

hoop dat jullie mij kunnen helpen ik zit zelf te twijfelen tussen:

- Dell Alienware M11X
- Inspiron 15R (4GB, Core i5 450M)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig bent:

Je komt aan met een concreet budget d:)b
Vervolgens kom je aan met 2 zeer uiteenlopende laptops -O-

Het slimste is om eerst je eisen op papier te zetten, en vervolgens een selectie te maken van laptops die aan die eisen voldoen. Vervolgens pas je zo nodig je budget of je eisen aan. Enkele dingen die van belang zijn: (in volgorde wat imo. belangrijk is, ja, ik vind schermresolutie belangrijk ;) )

schermresolutie
schermgroote
accuduur
bouwkwaliteit/garantie
hoeveelheid RAM
grafische kaart
processor.

Voor meer info kan je ook de CSL Notebook Buy Guide even doorkijken, hij is dan wel outdated, maar nog steeds handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Mijn Asus n53sv-sz016 is inmiddels binnen, zal nog wel een review typen (had 'm eigenlijk al af, maar zat een fout op de pagina en toen was ie foetsie)

Dingen die opvallen:
- Voelt zeer solide aan, redelijk veel alu gebruikt, geen toetsenbord flex, geen kraakjes en ziet er strak uit.
- Goed geluid, voor een laptop dan, viel me erg mee vergeleken met de andere laptops die ik gehoord heb.
- heel veel bloatware, 3 pagina's aan geinstalleerde programma's.
- geen meegeleverde recoverydisk, je moet zelf een backup maken en daar komen dus al die programma's ook bij, ga dus een software refund aanvragen en zelf een schone installatie doen.
- het scherm, het is standaard veel te helder, spiegelt en de kijkhoeken zijn matig, beter dan mijn oude asus laptop, maar mijn oude ibm t42 of mijn 2443bw doet het een stuk beter wat dat betreft.
- hij is veel koeler/stiller/zuiniger dan verwacht, de laptop verbruikt idle ongeveer 12w, wat echt veel minder is dan ik in gedachte had.
- Eigenlijk kun je er best goed op gamen
- Hij is nogal fors voor een 15.6" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je die 12w gemeten? Via performance monitor staat er een filtertje "battery discharge" voor de wat preciezere metingen. Via het stopcontact neem je namelijk ook de efficientie van de voeding mee (al snel 80-90%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

RommelD schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:25:
Heb even gekeken of ik in de buurt kon komen van de Asus:

FARBAUSWAHL Metalloid Aluminum Abdeckung
PROZESSOR Intel® Core™ i7-2630QM Prozessor der zweiten Generation, 2,00 GHz, mit Turbo Boost 2.0 bis zu 2,90 GHz
BETRIEBSSYSTEM Original Windows® 7 Home Premium, 64bit, Deutsch
SYSTEM WIEDERHERSTELLUNG Windows® Betriebssystem Wiederherstellungsmedien nicht enthalten ändern
OFFICE SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 Deutsch ändern
SERVICE UND SUPPORT 1 Jahr begrenzter Service - Abhol- und Reparaturservice ändern
UNFALLSCHUTZ Kein Support bei Unfallschäden ändern
DATASAFE ONLINE BACKUP DataSafe Online Backup 2GB – Lizenz für 1 Jahr ändern
SICHERHEITSLÖSUNG McAfee® SecurityCentre - Schutz für 15 Monate ändern
LÖSUNGEN ZUM DIEBSTAHLSCHUTZ Computrace LoJack for Laptops, 1-Jahres-Lizenz - im Lieferumfang des PCs enthalten ändern
LCD 40 cm (15.6") FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) 1080p mit 2.0 Mega Pixel integriertes Webcam ändern
ARBEITSSPEICHER 4.096 MB Dual-Channel DDR3 mit 1.333 MHz \[2 x 2.048] ändern
OPTISCHE LAUFWERKE 8x DVD+/-RW Optical Drive ändern
FESTPLATTE 640-GB-Serial ATA-Festplatte (7.200 1/min) ändern
GRAFIKKARTE 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafikkarte ändern
WIRELESS-NETZWERKANBINDUNG Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) ändern
HAUPTAKKU Lithium-Ionen-Hauptakku mit 9 Zellen und 90 Wh ändern
TV-TUNER TvTuner nicht enthalten ändern
Zubehör
Im Lieferumfang Ihres Systems enthalten
MOBILES BREITBAND Mobile Broadband Module - no SIM card included
Order Information XPS L502x Order - Germany
Lieferdokumente German Documentation
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Dell System Media Kit XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Power Supply 130 Watt Netzteil
Standard-Support 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Taschen Keine Tragetasche
Kabel European 250V Power Cord
Tastatur Interne Tastatur - Deutsch (QWERTZ)
Bundle N02X5M06

Totaal 1019 euro.

Oftewel meer dan de Asus en geen 6 maar 4 Gig geheugen :(

Zonder het HD scherm is hij dan nog maar 819 euro. De vraag is of de 40 cm (15.6") HD WLED True-Life (1366x768) 720p mit 2.0 Mega Pixel integriertes Webcam echt veel slechter is in gebruik. Kan je ueberhaubt het verschil zien op zon klein scherm?
Beetje jammer, keek net voor exact de samenstelling als hierboven en de prijs was omhoog gegaan naar 1229 euro... :(

Nu via een ander minuutje exact dezelfde pc: 1139 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Volgens mij heb je hem al voor €864 + verzendkosten + scherm = ~1084. Het scherm is dan wel duur, maar ook 3x zo als als de asus.

Zonder 9-cel gaat er nog eens €50 vanaf.

Edit: minder nog, € 1.054,05 voor de vetste config met 1080p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:44:
Hoe heb je die 12w gemeten? Via performance monitor staat er een filtertje "battery discharge" voor de wat preciezere metingen. Via het stopcontact neem je namelijk ook de efficientie van de voeding mee (al snel 80-90%)
battery discharge hangt zo rond de 10 nu, maar ik ben wel updates aan het installeren dus echt idle is het niet, maar zijn dat Watt's of procenten van de Charge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milliwatts, maar dat hangt af van je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Maar dan heb je dus wel de 500 Gig hd ipv 640 (kost 40 euro extra)

Dus bij mekaar dan 1119 euro. Dus dat is prijs nummer 3 :p

Wat is 1054,05 euro voor een configuratie? Kan je copypasten?

[ Voor 20% gewijzigd door RommelD op 10-03-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nieuwepc.com/links/dell/configure/N00X5M06/ + full-hd + kortingsbon.
De bon staat ook op de nieuwepc pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Check. Als ik de standaard config + hd upgrade + accu update + 5% korting bon:
€ 1.092,05

Ik zal nog even kijken of ik nog van ergens anders kortingsbonnen kan krijgen

Voor de duitse site hetzelfde idee:

http://delljetzt.blogspot...ebote%2C+Informationen%29

5% korting voor laptops vanaf 800 euro en 10% korting vanaf 1100 euro.

[ Voor 48% gewijzigd door RommelD op 10-03-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is standaard met 9 cel, of mis ik iets?

De 10% bonnen zijn overigens nieuw, sinds vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

In Duitsland niet...

Zijn er ook 10% kortingsbonnen in NL?

Ik zit te kijken naar het geheugen, ze geven aan dat het Dual-Channel DDR3 mit 1.333 MHz geheugen is. Is dit nog dan een speciale versie voor laptops, oftewel welke versie kan ik los bestellen en erbij zetten? Wil namelijk kijken op de pricewatch of het niet voordeliger is om zelf los 2 GB geheugen te kopen en erbij te zetten (dell vraagt er namelijk 70 Euro voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, maak je keuze:
http://tweakers.net/price...Y2OcgbLt2Ae8a66f51qAofxw8

De 10% bonnen weet ik het fine niet van, het schijnt dat er de vorige week eentje was. Probeer het kortingsbonnen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Check. Dus veel goedkoper om los te kopen het geheugen. Heb jij nog gehoord dat Dell laptops compatibiliteits problemen hebben met geheugen van bepaalde merken of niet-dell geheugen?

Kortingsbonnen topic? Heb je een link, ik kan het niet vinden met de search.

[ Voor 18% gewijzigd door RommelD op 10-03-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, alleen apple wil nog wel eens moeilijk doen met bepaalde typen. De chips komen toch allemaal uit dezelfde fabriek van samsung of hynix. Kingston en OCZ maken helemaal geen chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Super.
Kortingsbonnen topic kan ik alleen niet vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat in het shopping forum: Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Met de 10% kortings bonnen kom ik op de duitse site op 1025 euro en op de nl site op 1036. Aangezien ik nu in Duitsland woon en ook vaak emails moet tikken met de üäö etc. ga ik waarschijnlijk voor de duitse versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo all,

Heb een Asus laptop op het oog en wil er HD filmpjes mee kunnen editten van mijn GoPro HD camera, hiermee schiet ik 1080p en 720p beelden mee.

Gebruik Adobe after effects in 64-bit en daar moet de laptop ook geen moeite mee hebben.
Is deze laptop geschikt en heeft het beeldscherm hiervoor ook een goed formaat ?

Wordt mijn eerste laptop en wil er ook niet al teveel aan uitgeven 700,- is wel de max.

Heb er niet echt haast mee en zag dat er nieuwere processors uitkomen binnekort, misschien het wachten waard ivm prijsdaling en/of keuze snellere laptop voor dezelfde prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom 17"? Waarom geen desktop?

videobewerken schreeuwt om veel cores en een hoge resolutie, met deze laptop mis je beiden. Echt draagbaar is een 17" ook niet te noemen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen desktop in mijn woonkamer die veel ruimte in beslag neemt, waarom een 15" dan dat vind ik erg klein.

Ik dacht dat dit wel 1 van de betere betaalbare laptop was, maar niet goed genoeg dus voor wat ik wil.
Wat is dan bijvoorbeeld wel een geschikte laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is voldoet hij, maar je mist 2 dingen die ik erg belangrijk vind voor dit soort werkzaamheden:

goed scherm
snellere cpu

maar dat past niet in dat budget, helaas. (sowieso is een desktop een beter idee bij dit soort eisen, voor €500-600 heb je al een desktop zonder scherm die 2x zo snel is)

Na een snelle blik op de pricewatch is deze een betere keus:
pricewatch: Asus K72JT-TY081V
Met het geld wat je dan bespaart kun je de opslagcapaciteit opkrikken naar 1,28TB, extra RAM, of gewoon in je zak steken. Er kunnen namelijk 2 harde schijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ben geinteresseerd in de Sony Vaio VPC-F13S0E (of variant ervan) maar ik heb vooral een vraag over de warmte- en geluidsproductie van deze laptop. Bij gebruik van een wat zwaardere grafische game, gaat deze laptop heet worden en de fan vol blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke nou lastige keuzes allemaal, dan overweeg ik toch om mijn desktop te gaan upgraden aangezien je daar meer voor je geld krijgt.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.I.G. schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:18:
Ben geinteresseerd in de Sony Vaio VPC-F13S0E (of variant ervan) maar ik heb vooral een vraag over de warmte- en geluidsproductie van deze laptop. Bij gebruik van een wat zwaardere grafische game, gaat deze laptop heet worden en de fan vol blazen?
De F staat met name bekend om zijn vervelende fan. Ik weet niet in hoeverre elk model daar last van heeft.

Maar hoe dan ook: neem geen verouderde technologie meer, een SB i7-2620QM is een factor 1,7-1,8 sneller. Op dit moment leverbaar in:

xps 15
xps 17

De asus is een leuke laptop, de xps 15 is iets duurder (+€80) maar gaat 2x zo lang mee op de accu en heeft een veel beter scherm. En de xps 17 is een wat meer desktopvervanger met wat meer moeite om een goed scherm te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:29:
[...]

De F staat met name bekend om zijn vervelende fan. Ik weet niet in hoeverre elk model daar last van heeft.

Maar hoe dan ook: neem geen verouderde technologie meer, een SB i7-2620QM is een factor 1,7-1,8 sneller. Op dit moment leverbaar in:

xps 15
xps 17

De asus is een leuke laptop, de xps 15 is iets duurder (+€80) maar gaat 2x zo lang mee op de accu en heeft een veel beter scherm. En de xps 17 is een wat meer desktopvervanger met wat meer moeite om een goed scherm te bemachtigen.
Gaat de xps 15 dan 8.5 uur mee op de batterij als wifi uitstaat en de laptop in energiebesparing staat? Mijn Asus N53SV gaat dan 4.15 mee en dat vond ik zelf eigenlijk al erg netjes voor de hardware die erin zit :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu is 2x zo groot en de hardware is identiek, onder de gebruiksomstandigheden zou je het dubbele moeten halen.
Maar ik vermoed dat die 4 uur is gehaald onder erg lichte load. Notebookcheck komt slechts tot 2 uur en 40 minuten met surf test op wifi:
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:32:
De accu is 2x zo groot en de hardware is identiek, onder de gebruiksomstandigheden zou je het dubbele moeten halen.
Maar ik vermoed dat die 4 uur is gehaald onder erg lichte load. Notebookcheck komt slechts tot 2 uur en 40 minuten met surf test op wifi:
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html
Het is idd zonder wifi aan, gwn enkel MS Word aan, dus idd erg lichte load. Als ik Wifi aanzet haal ik eig nog altijd wel iets boven de 3 uur normaal gezien. En een 720p film bekijken, lukt gedurende 2.45 ongeveer.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een relevante test dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:14:
Niet echt een relevante test dus :+
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens :p Dat hangt ervan af waarvoor je hem allemaal gebruikt.
Ik gebruik hem voor films in de trein (waar die 2.45 uur dus handig is, kan ik bijna altijd de hele film zien op de accu), voor fotobewerking en gamen (altijd aan het lichtnet) en voor noteren in de les (student handelsingenieur) waar die 4.15 uur meestal voldoende is. Ik laad hem dan terug op over de middag aan een stopcontact en ik ben terug klaar voor de namiddag ;). Voor jou dus mss geen relevante test maar voor andere mensen mss wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde op die 4.15 uur, die zul je in de praktijk zo goed als nooit halen. De filmtest zonder wifi is wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

XPS 15 besteld :)

Nu kijken of de laptop een beetje snel binnen komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:29:
[...]

xps 15
xps 17

Dus even voor de Sony die ik op het oog had:

Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Quad core (1,73 - 2,93 GHz) met 6 MB L2/L3 Cache

Dat is dus oudere technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, nieuwe SandyBridge CPU's hebben een Core ix 2xxx-notatie ipv Core ix xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:29
Hoi allen,

voor een vriend van me moet ik een nieuwe laptop aanschaffen. Ik mocht tot €1.000,- gaan, maar gezien zijn wensen moet ik hier ruimschoots onder kunnen blijven mijn inziens. Liever €600,- dan €1.000,-

+/- 17" scherm
Snel
Toekomstgericht
Nummeriek toetsenbord
Aardig wat opslagruimte (500GB ongeveer)
Er hoeft niet op gegamed te worden, maar full HD, en windows Aero moeten wel vloeiend weergegeven kunnen worden.
Windows 7

Ik zit zelf te denken aan een laptop met i3 processor (evt. i5 wanneer de meerprijs gering is) met 3/4 GB DDR3 geheugen..

Wat ik ook erg interessant vind is een laptop met SSD. Het gene ik alleen niet kan vinden is een laptop die een SSD combineert met een traditionele harde schijf; zodat windows en programma's op de SSD worden geinstalleerd van bijvoorbeeld 80GB, en de documenten op de gewone harde schijf van bijvoorbeeld 500GB worden geplaatst.

Enig idee of deze er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kant en klaar amper, maar dat is niet interessant, zeker prijstechnisch niet. Je kan beter zoeken naar laptops met ruimte voor 2 harde schijven. Dan kun je er zelf nog een SSD bij zetten. Let wel op dat sommige fabrikanten wel de ruimte hebben, maar de aansluiting mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:17
hallo,

Was benieuwd wat jullie vinden van deze laptop: pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V
in mijn ogen een zeer goede laptop, full HD scherm, i7, uitbreidbaar geheugen en (verschillende reviews gelezen) goede speakers. het nadeel is alleen een 6 cell batterij.

Nu zat ik te zoeken en te zoeken in de price watch of er een vergelijkbaar product is, of een beter product voor dit geld. Is er een betere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
GENETX schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:07:
[...]

Kant en klaar amper, maar dat is niet interessant, zeker prijstechnisch niet. Je kan beter zoeken naar laptops met ruimte voor 2 harde schijven. Dan kun je er zelf nog een SSD bij zetten. Let wel op dat sommige fabrikanten wel de ruimte hebben, maar de aansluiting mist.
Oké bedankt..

Had inderdaad al door dat ze er bijna niet zijn.. De enige laptops met SSD zijn de laptops waar direct een 1TB harde schijf in zit, en daardoor direct 3.000,- kosten..

Zelf inbouwen is geen probleem.. Maar hoe kom ik er achter of een laptop genoeg ruimte en genoeg aansluitingsmogelijkheden heeft? Hoe staat dat aangegeven?

EDIT: en oja, hoe herken ik laptops met de 2e generatie i3/i5 processoren??

[ Voor 5% gewijzigd door powermarcel10 op 15-03-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
kanem0chi schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:07:
hallo,

Was benieuwd wat jullie vinden van deze laptop: pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V
in mijn ogen een zeer goede laptop, full HD scherm, i7, uitbreidbaar geheugen en (verschillende reviews gelezen) goede speakers. het nadeel is alleen een 6 cell batterij.

Nu zat ik te zoeken en te zoeken in de price watch of er een vergelijkbaar product is, of een beter product voor dit geld. Is er een betere laptop?
Ja, dit is een verouderd model. Er is niemand die verstand heeft van laptop's die je die laptop zal adviseren voor 900 euro, voor 960+ euro heb je de opvolger en die is op bijna alle vlakken veel beter. Een andere optie is een dell xps15, die heeft recentelijk ook een update gehad. Sowieso zou ik geen non-sandy bridge laptop kopen als je voor praktisch het zelfde bedrag een laptop kan kopen met een sandy bridge processor.

edit: deze dus: pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

[ Voor 26% gewijzigd door Bastard op 15-03-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:08:
EDIT: en oja, hoe herken ik laptops met de 2e generatie i3/i5 processoren??
Aan het nummer: xxx is eerste generatie, 2xxx is de 2e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
powermarcel10 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:08:
Zelf inbouwen is geen probleem.. Maar hoe kom ik er achter of een laptop genoeg ruimte en genoeg aansluitingsmogelijkheden heeft? Hoe staat dat aangegeven?
Niet, dat is het grote probleem. We willen je best helpen met het zoeken naar een geschikte laptop. Alleen zal ik het "vuile" werk niet doen. je zal zelf even moeten zoeken op het internet of GoT of mensen die laptop hebben en gekeken hebben of er een extra harde schijf in kan. Zo zijn er wel Asus N73-series die dat volgens mij hebben, hetzelfde geldt voor een Dell XPS 17 of de MSI GR660 (gamingnotebook die je vast niet mooi vindt).

Echter moet je ook oppassen, want sommige modellen hebben wel de ruimte, maar niet de aansluiting. Het is echt een zeer complexe kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:33:
[...]

Aan het nummer: xxx is eerste generatie, 2xxx is de 2e generatie.
Oké, dankje.. Zijn deze er al wel voor laptops dan? Ik vind alleen laptops met aanduidingen als: i5 460M, i3 370M enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor:
http://tweakers.net/price...9hZLq1M6UGA8dUo3_Jc641Vp_
+ xps 15, xps 17, en 2 zakelijke modellen van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Oké, maar dat zijn nog wel 2 van de weinigen zie ik.. De core i3 serie is nog helemaal neit beschikbaar, en van de core i5 en i7 zijn er alleen nog maar de high-end varianten zo te zien.. Nog even afwachten dus denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, bij dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Alleen maar bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment wel, of je moet in de doelgroep van apple vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ja precies.. Oké, bedankt.. Wat i3 betreft bedoel je hé? Is er al wel een groot aantal i5 SB laptops op de markt? En weet jij toevallig hoe gangbaar het is dat een laptop een extra plek heeft voor een harde schijf? Dit ivm de wens om er een SSD bij in te drukken..

EDIT: Apple is geen optie.. De gene voor wie ik de laptop uitzoek wil graag een windows machine..

[ Voor 16% gewijzigd door powermarcel10 op 16-03-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen 17" hebben plek voor een extra schijf, je kan ook de doe het zelver uithangen en de dvd driver vervangen door een caddy met SSD, net als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:22:
Ik doelde op die 4.15 uur, die zul je in de praktijk zo goed als nooit halen. De filmtest zonder wifi is wel relevant.
In de praktijk zal je die mijns inziens even zeer kunnen halen als de filmtest. Er zijn toch genoeg mensen, die wel eens een verslag moeten typen of voor diegenen die nog op school/universiteit zitten, een samenvatting, taak, paper... Er zijn toch genoeg momenten waar je (tijdens professionele activiteiten) enkel MS Word gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik kan echt bijna geen laptops vinden met de nieuwe generatie sandy brich processors.. Alleen een aantal i7 modellen, en hele enkele i5 modellen.. Ik dacht dat halverwege februari alles al ingeburgerd zou zijn, maar niet dus.. Enig idee wanneer we de i3 varianten kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Beste tweakers,

Ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Probleem een Azerty toetsenbord.

Verder gewenst:

-HDMI poort (ook audio signaal)
-Usb 3.0
-Liefst I3 CPU
-Matige GPU
-Liefst17.4 inch scherm of groter (liefst mat)
-Niet luidruchtig.
-Prijs minder dan 700 euro.

Voorlopig is het beste dat ik gevonden heb een
ACER AS.7741G-484G50MN

http://www.vandenborre.be...ge518.vdb?Detail=KuabL2k8

Probleem ik ben niet zo een fan van acer, en vraag me ook af of een i5 even stil is als een i3.

Dus weet iemand iets beter of is dit het meeste bang for my buck.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
"Probleem een Azerty toetsenbord." Beetje vaag vind je zelf ook niet...?

"Probleem ik ben niet zo een fan van acer, en vraag me ook af of een i5 even stil is als een i3." Beetje vaag vind je zelf ook niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Beste Tweakers,

Graag had ik advies van jullie over mijn nieuwe aankoop.

Notebook Specs:

XPS 15

- 2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
- 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
- 15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
- 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
- 8x optisch dvd+/-rw-station
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card
- 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
- Metalloid Aluminum Cover
- Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)

Deze notebook ga ik voor het onderstaande gebruiken:

- Games op mid - low niveau
- Video
- VMware moet zeker kunnen draaien.

Twijfel:

Ik heb ben denken aan sandybrigde CPU, maar weet niet of er veel verschil in zit.
Daarbij denk ik dat een I7 ook zijn ding doet.

Totaal € 779,00 (wel zonder I7 dan)

Link: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je budget is niet bepaald optimaal besteed. Kijk hier eens voor een handig overzicht:
http://nieuwepc.com/dellxps15.html
Als je serieus wat met VM's gaat doen kan ik je enkele upgrades aanraden:
full-hd scherm. Spreekt voor zich.
SSD, als je wilt dat het opstarten van een VM met een factor 3 word versneld
Meer RAM, lijkt mij ook voor zich spreken. Ik heb nu 1 VM open om wat te testen (met 1,25GB gealloceerd), en daarmee is de limiet wel bereikt tenzij je echt gaat proppen. (goed, er kan er nog een bij maar dan gaat hij swappen, en dat is zelfs met een SSD niet te doen)

Ik zou persoonlijk wat meer besteden en de goedkoopste i5 nemen met een full-hd scherm. De upgrade naar een i7 is afhankelijk van je gebruik niet eens merkbaar.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee gaat doen, student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik ben inderdaad student.
Dus je raad mij aan een SSD aan te schaffen met I5 en Full HD Scherm en natuurlijk RAM.
Welk prijskaartje kom je dan op uit? Waar haal je die SSD vandaan, kan ik die laten inbouwen in de XPS15?

Mijn budget is 1000 euro.

Bedoel je deze misschien:

Intel Core i5-560M 2,66GHz 15,6" WXGA LED TFT (1366x768) met TrueLife 4GB 500GB 1GB nVidia GeForce 420M GT DVD+/-RW €788 McAfee SecurityCenter 15 maanden

Nog een vraag:

Is een 2GB nVidia Geforce 435M GT aan te raden voor games?

[ Voor 7% gewijzigd door blastfire op 17-03-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Let ook op met virtualisatietechnieken. De ene Intel processor is mank en bevat bv geen Direct IO voor virtual machines (De i7's allemaal wel, de i5 5xxM ook. Van SandyBridge weet ik het niet. Check het even op http://ark.intel.com als je van dat soort technieken gebruik wilt maken.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 17-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de processoren hebben die beginnen met een 2, dit zijn de sandy bridge processoren deze zijn heel veel sneller.
Maar de vraag is waar je de rest van je budget aan wilt besteden. Met een i5 en full-hd zit je al aan de €900, een upgrade naar i7 en 9-cel batterij kost 150, extra ram kost €80 aftermarket, en een fatsoenlijke SSD krijg je ook niet voor een poep en een scheet. Ik denk dat je daarom het beste voor een van de volgende 3 kunt gaan:

xps 15 met i5 en full-hd voor €900
of xps 15 met i7 enfull-hd 9 cel batterij voor €1050

Bij de upgrade naar de asus krijg je een i7 en wat RAM, maar je krijgt een veel slechter scherm en een lagere accuduur (iets onder de 3 uur, de xps zou ongeveer 4 uur halen). als je nog iets meer uitgeeft aan de i7 xps 15 krijg je het scherm weer terug in combinatie met een accuduur die zo rond de 5 en een half uur zou bedragen.

De afweging tussen deze modellen moet je zelf maar maken.

Nu vraag je je waarschijnlijk af: wat is dat full-hd? Kijk hier maar eens:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
GENETX schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:00:
Let ook op met virtualisatietechnieken. De ene Intel processor is mank en bevat bv geen Direct IO voor virtual machines. Check het even op http://ark.intel.com als je van dat soort technieken gebruik wilt maken.
Dat ook ja, ik was een tijd geleden op onderzoek gegaan en kon eigenlijk niet vinden wat je daarmee kan. Volgens mij is dat met name servers interessant om bepaalde interfaces exclusief aan een VM toe te wijzen, op een manier die vergelijkbaar is met usb apparaten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Normaalgesproken is het idd fijn voor servers ja. Toch kan het soms ook handig zijn op laptops. Die van mij heeft het niet, maar ik zou het persoonlijk toch wel missen. Dan zit je eerder te spreken van kleinschalige VM's, maar wel specialistisch. Ik heb nu voor mijn opleiding een ARM-emulator in een VM. Nu hoef ik daar niet veel mee, maar als je gelijk je IO kan aanspreken, dan is dat erg een pluspunt om een systeem te testen op je laptop, voor je het in een embedded systeem zet. Je virtuele omgeving komt dan dichter bij de werkelijkheid dus.

/offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Maar de XPS 15 kan ik niet krijgen in Full HD, wel gewoon HF. Tenzij jij iets weet wat ik niet weet ;-)
Bedankt voor de kortingsbon trouwens.

Maar volgends Dell is:
xps 15 met i7 enfull-hd 9 cel batterij voor €1050 helemaal niet mogelijk.
Ze zeggen dat alleen XPS 17 deze ugrades heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door blastfire op 18-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel:
http://configure2.euro.de...6e7cc428f9f5b5d203e8a02ba
Schermupgrade uitvoeren, kortingsbon eroverheen.

Dan zit ik op precies € 1.054,05 met de specs: i7 2630QM, 9 cel batterij, 1080p scherm, en GT540m.

offtopic:
Wellicht ten overvloede, maar de sales afdeling van dell is vrij kut, alsof ze helemaal niets willen verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Jij bent goed :*) Die helpdesk smeert mij gewoon een XPS 17 aan.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik ga voor deze laptop als ie uitkomt, en prijs bekend is

http://www.notebookcheck....0eg-Notebook.49612.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is al bekend:
1699 Euro
Alternatief met een iets mindere gpu maar €500 goedkoper is de xps 17 met 3d, wat imo niets meer dan een grimick is.
De vaio F past ook in dat rijtje, voor €1999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Zit er veel verschil in deze CPUs? dit wil ik graag nog weten voor ik mijn XPS 15 koop met Full hd :-)

Ik krijg standaard de : 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz [Inbegrepen in prijs]

2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz
2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
2e generatie Intel® Core™ i7-2820QM Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz

[ Voor 10% gewijzigd door blastfire op 18-03-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dualcore is een downgrade, en de duurdere i7 is zijn geld niet waard omdat je met turbo toch effectief op dezelfde snelheid uitkomt... Nee, ik raad standaard de godkoopste quad aan, de i7 2630QM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Ik ben niet lastig :P

Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1]
Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty) [Inbegrepen in prijs]
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty) meerprijs € 0,00

Is dit toetsenbord los weet iemand dat, want dan laat ik het zoals het is.?

Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord [meerprijs € 40,00 of € 2/maand1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind je die optie?

Dat is een ingebouwd backlit toetsenbord, zoals op de macs. Ik heb er zelf ook een in mijn studio 15 gezet (aftermarket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Heb deze optie gevonden
Via deze link: http://configure.euro.del...l.com&c=nl&l=nl&cs=nldhs1

Dus backlit is relax, er staat niet goed bij of het intern is daarom.
Maar het is dus wel intern?

Heb gekozen voor de XPS 17 met deze specs:

Base - 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem - Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels
Geheugen - 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord - Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord
Grafische kaart - 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Harde schij -f 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Optische stations - DVD+/-RW (DVD, CD read and write)
Draadloze connectiviteit - Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Standaardondersteuning - 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support - 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Primary Battery - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
LCD - 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Prijs: €1177 met kortingsbon

Is iets duurder maar dan heb je ook wat denk ik zo :*)

XPS 15:

Grafische kaart - 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card (Geen 3D)
Schermgroote: 15,4 inch
Toetsenbord: Standaard QWERTY

XPS 17:

Grafische kaart - 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Graphics Card - 3D Capable
Schermgroote: 17 inch
Toetsenbord: Backlit QWERTY

125 eurie verschil, voor mooie opties.

[ Voor 135% gewijzigd door blastfire op 19-03-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 850 kan ik een witte macbook kopen die nog niet uit de verpakking is gehaald.
Echter, ik heb hem nodig voor video editing en hij moet mobiel zijn, vandaar dat ik geen desktop aanschaf.
Het gaat om dit systeem:

Hallo,

is het mogelijk om premiere cs5 op deze laptop te draaien? (en ook een beetje fatsoenlijk mee te kunnen bewerken?) (korte filmpjes HD)

Processor : Intel Core 2 Duo - P7550
Kloksnelheid : 2.40 GHz
Besturingssysteem : Mac OSX 10.6 Snow Leopard
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
Max. intern geheugen : 4096 MB

Videokaart : Nvidia GeForce GT 320M
Videokaartgeheugen : Gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik niet doen, 850 is meer dan ik voor mijn studio 15 had neergeteld anderhalf jaar geleden, dat ding heeft:

Dezelfde processor
evenveel RAM
betere gpu
4 jaar garantie
blu-ray (nutteloos, maar was goedkoper 8)7 )
full-hd scherm

Ik weet dat het een mac is, maar voor mij zou het het echt niet waard zijn te investeren in zulke oude technologie. Daar koop je vandaag iets voor wat 3 a 4x zo snel is met videobewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dit systeem wat ik voor 940 euro zou kunnen overkopen:

Schermformaat 13.3"

Processor Intel Core i5 2,3 GHz dual-core

Geheugen 4096 MB (2x 2048 MB)

Harddisk 320 GB S-ATA 5400 rpm

CD-/DVD-Rewriter Superdrive DVD+/-RW DL

Videokaart Intel HD Graphics 3000 processor 384MB DDR3 SDRAM shared

Netwerkkaart Gigabit

Draadloze netwerkkaart AirPort Extreme Wi-Fi 802.11n

Webcam FaceTime HD camera

Bluetooth ja

FireWire ja

Besturingssysteem Mac OS X versie 10.6 Snow Leopard

Any good?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
dat is een prima prijs voor die macbook pro. Hoe kom je aan die prijs?
weet je welke i5 het is, de nieuwe sandybridge of de oude?

[ Voor 30% gewijzigd door birdibird op 25-03-2011 09:09 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via marktplaats lang lopen zoeken. Zou het mogelijk zijn met die laptop om wel enigzins te kunnen editen (dslr beelden hd onder andere) met premiere pro cs5 of final cut ...

Thanks!
Pagina: 1 2 3 Laatste