Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9.5mm in de sony SB.

De intel 320 is trouwens zowel 7.5 als 9.5mm hoog mbv een verwijderbaar plastic randje. Althans, dat X25-m werkt zo, en de 320 is voor het grootste deel hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Vandaag nog een Intel 320 ingebouwd, die heeft net als de X25m inderdaad dat randje erop zitten om tot 9.5mm te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

In het overweldigende aanbod aan notebooks ben ik al een tijdje op zoek naar een compacte 13.3" met een Intel Core i5 2410M, eventueel met GT520M / GT540M erbij maar dat is geen noodzaak. Asus heeft er wel een aantal die van toepassing zijn zoals de pricewatch: Asus P31SD-RO075X maar wat ik me af vroeg is of er geen bestaan in deze categorie met een meer design look casing? Zwart en grijs zijn nogal alledaags dus weet iemand of zoiets ook in b.v. rood oid te verkrijgen zijn zonder direct te moeten overstappen naar een Sony VAIO? In de EEE serie heb je b.v. de pricewatch: Asus Eee PC 1008P-BRN139S maar performance wise is dit een stap terug.

Merk op dat ik een vervanger zoek voor een Zepto Znote 6324W, een Intel Core 2 Duo T7300 met een GeForce 8600M GT 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er al een topic over thin & light notebooks die groter zijn dan 14 inch, want ik vind niets via de search.

Ik zoek namelijk een laptop die niet te klein is, aangezien ik hem dagelijks zou gebruiken. En voor dezelfde reden zou ik graag dus een dunne en lichte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:
Bestaat er al een topic over thin & light notebooks die groter zijn dan 14 inch, want ik vind niets via de search.

Ik zoek namelijk een laptop die niet te klein is, aangezien ik hem dagelijks zou gebruiken. En voor dezelfde reden zou ik graag dus een dunne en lichte hebben.
Nee, zo'n topic is er niet. Simpel gezegd is een "thin & light" ook echt dun en licht... Hoe groter het formaat, hoe meer gewicht hij in de schaal legt en zichzelf zo buiten de categorie zet.

Maar, om je vraag te beantwoorden: Voor jou hebben ze de Dell XPS 15z gemaakt! :)

Kijk bij serieuze interesse ook even in het Dell Waardebonnen Topic, dat kan je een aardige duit schelen!

[ Voor 12% gewijzigd door Danny the dog op 23-06-2011 13:13 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik, en Regeneration zijn ook al enige tijd op zoek naar een leuke 15" thin en light. Ik zoek eigenlijk de lichtste laptop met 1080p binnen een redelijk budget, de 15z is echter nauwelijks lichter dan mijn studio 15... 2.54KG vs 2.66. en gek genoeg een stuk groter :/

Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/3875/unledgwo.png
studio 15: 29-39 x 372 x 253 ofwel 1.14-1.54 x 14.65 x 9.96. Waarbij ik moet vermelden dat de dikte geen punt is. Ik verbaas me nog steeds hoe goed die min of meer willekeurige keus aan mijn eisen voldoet :P

Echter, dat blijkt een moeilijke opgave. Vroegâh had dell de latitude z. een 16" met een gewicht van 2GK. Het prijspunt lag echter veel te hoog. Tevens zat er slechts een 900p scherm in. Exit 2/3e van mijn eisen (de prijs, en het scherm). Want zeg nu zelf, wat heb je aan een 15" als een 11" dezelfde resolutie heeft? Helemaal niets. Maar dan blijven er dus 2 opties:

xps 15z, en die is niet echt... high quality als je het mij vraagt. En de bekende xps 15 van 2.9Kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, er zijn er niet veel beschikbaar, heb eens op de site van ASUS gekeken en er zitten wel redelijk lichte en dunne tussen maar allemaal met een resolutie van 1366 x 768:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7W66t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, en die zou ik ook best willen kopen... als er een 1080p scherm in zat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:

In praktijk helaas > 14" niet mogelijk zonder een hoog gewicht > 2,4 kg en grote afmetingen (zie voorbeeld van Darkstone). Wellicht dat de komende 14" Dell XPS 14z iets wordt. Er moet momenteel een afweging gemaakt worden tussen de grote van het scherm en de compactheid en gewicht van de notebook. (Wellicht dat de dunne vouwbare schermen daar over een aantal jaren verandering kan brengen.) Een 15" of 14" zou dan goed formaat zijn, maar dan wel graag < 2 kg en compact. Dat "kan niet" ben ik niet meer mee eens, als je bijvoorbeeld ziet dat de compacte en lichte Sony SA (1,65 kg) of de oudere Sony Z (1,45 kg) zoveel hardware past in een 13" begrijp ik niet waarom fabrikanten een 15" niet veel compacter en lichter kunnen maken. Bovendien toont de oude Latitude Z van 16" van 2,0 kg nog eens extra aan dat een grote notebook ook licht kan zijn.

Om even terug te komen op je vraag, als je ook graag hoge resolutie scherm wil dan zou je de discussie voort kunnen zetten in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
In de pricewatch geselecteerd op <2,06kg, 14"-16" en weergave van CPU, gewicht en schermresolutie aangezet...

Kom je wel bij de duurdere machines uit als je een recente CPU wilt, zoals deze HP ProBook rond de € 1100,-

[ Voor 7% gewijzigd door Danny the dog op 23-06-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De T420s van Lenovo heeft nog goeie specs, het is wel een 14 inch.
Licht (1,67kg), redelijk dun: 21 mm - 26 mm, heeft ook nog een goede batterij duur, en een resolutie van 1600 x 900. Wel wat aan de dure kant.

En "dat kan niet" geloof ik ook niet.
Als ze gewoon een ultraportable nemen van 13 inch en het scherm in een 15,6 inch veranderen met dezelfde hardware dan zou hij in theorie zelf dunner kunnen zijn (meer verspreiding van de hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pricewatch is niet te vertrouwen, zie bijvoorbeeld pricewatch: Dell Latitude E6400 (E6400-M111NL)
gewicht volgens PW: 1.9Kg
gewicht volgens notebookcheck: 2.32Kg...

Ik kwam net ook een HP tegen die volgens de pricewatch 2.4Kg weegt. Notebookcheck spreekt echter over een gewicht van... 2.96Kg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Da's een slechte zaak dan :P
(waar haalt de PW zijn info vandaan dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De info word gecrawld van webwinkels, welke dit weer crawlen van de leveranciers.
En we weten allemaal dat dell, HP & co niet altijd helemaal eerlijk zijn over het gewicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aha... En bestaat er geen mogelijkheid voor gebruikers (Tweakers) om onjuiste info handmatig aan te passen / te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Jazeker, ik doe het wel eens, maar er is in je eentje geen beginnen aan. Klik een model aan, rechtsboven, specs verbeteren...

Als we allemaal nou eens 1 model voor onze rekening nemen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel. En dat doe ik ook regelmatig. Maar dan gaat het meestal om obivous fouten, zoals een verkeerde schermresolutie.
De fout in het gewicht merk je eigenlijk alleen op als je echt zoekt op de laptop.

Als je naar de specs gaat, en je kijkt onder het zoekvlak zie je staan "specs verbeteren". Houd er rekening mee dat de specs mogelijk weer worden overschreven de volgende keer dat deze worden gecrawld. Bijvoorbeeld, de processor in de pricewatch: Acer Aspire Ethos AS5951G-2414G50MN (LX.RGZ02.015) heb ik gisteren gecorrigeerd. Nu klopt hij opnieuw niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan idd wel, zoals Darkstone al zegt. Maar je moet de PW niet gebruiken om juiste specs te vinden. Er zullen altijd wel fouten instaan.

Voor juist gewicht en battery life: Notebookjournal en Notebookcheck. Voor overige specs: de fabrikant.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 23-06-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 15:31
Danny the dog schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:33:
Aha... En bestaat er geen mogelijkheid voor gebruikers (Tweakers) om onjuiste info handmatig aan te passen / te corrigeren?
Neen -> je kunt een melding doen dat de specs niet correct zijn en aangeven wat de juiste specs zijn (met bron). Knopje rechtsboven in PW specificaties scherm. Door de PW mods wordt e.e.a. dan handmatig (?) aangepast.

Edit: spuit zoveel...

[ Voor 3% gewijzigd door Geomaris op 23-06-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Net wat fotos van de Sony Vaio Z2 bekeken op de chinese website it168.com. Niet echt mijn type laptop kwa design.

http://benyouhui.it168.com/thread-1675661-1-1.html

Hieronder wat fotos

Afbeeldingslocatie: http://www.falconxp.tweakdsl.nl/z2/z2_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.falconxp.tweakdsl.nl/z2/z2_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.falconxp.tweakdsl.nl/z2/z2_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.falconxp.tweakdsl.nl/z2/z2_11.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door falconxp op 23-06-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er dun uit. Als ik even snel reken
12.7 mm = 0.50 inch
Edit: dat is zonder scherm... met scherm zijn de afmetingen 23.5px:
18.1 millimeters = 0.71 inch
De MBA is 17mm hoog op zijn dikste punt

Ook lijkt hij aan de voorkant dikker...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Scharnieren zien er wel vreselijk fragiel uit...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat viel mij ook meteen op. Maar ik denk niet dat sony zoiets zou shippen als het niet voldoende stevig in elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Dell heeft ook zoiets gehad met de adamo. Lijkt mij niet echt lekker werken. De laptop steunt op het scherm/scharnier. Werkt misschien wel goed op een buro maar hoe op de schoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://news.cnet.com/i/bto/20091104/IMG_0623_610x457.jpg
Dat is echt zo'n laptop waar ik na de introductie NOOIT meer iets over heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Het zijn innovatieve designs maar ik denk dat ik de laptop zwaar beschadig met te hard typen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door falconxp op 23-06-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Mijn oude Dell Inspiron kan ruim 180 graden plat, dat kom je helaas ook niet vaak meer tegen. Is toch best handig soms. Zoals die Adamo is wel weer goed voor de koeling trouwens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:36:
Dat viel mij ook meteen op. Maar ik denk niet dat sony zoiets zou shippen als het niet voldoende stevig in elkaar zat.
Ik kan nou niet zeggen dat Sony de laatste tijd de kwaliteit omhoog schroeft, eerder omlaag om mee te kunnen gaan in de prijzenoorlog. SB is bijv ook niet echt je van het qua bouwkwaliteit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat roep ik ook al bijna 1½ jaar :P Maar ik denk niet dat zelfs sony iets zou shippen wat bij wijze van spreken per direct uit elkaar dondert. Het is wel hun high-end lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
hangt heel sterk van het type af, de Z serie is echt heel degelijk, die C serie van nu ziet er ook wel degelijk uit.

Vind de SB alleen wat teveel flex hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Nog maar even wachten dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding ziet er alleen dun uit door de hoek waarin de foto is genomen. Je kan de dikte nog ongeveer verdubbelen
Wel een pluspunt, die dunne randen om het scherm, ik weet niet of je wel eens een los paneel hebt gezien maar de randen zijn een stuk dunner dan je zou vermoeden, kijk mijn laptop maar:

Skip naar 1:10. Er kan nog makkelijk 3mm af, en mijn scherm heeft al vrij dunne bezels. (9.5mm als ik me het goed herinner)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:51:
... ik weet niet of je wel eens een los paneel hebt gezien maar de randen zijn een stuk dunner dan je zou vermoeden...
Ik heb wel eens een paar laptops volledig uit elkaar gedraaid ja... (en werkend na het nodige donor-werk weer werkend in elkaar gezet)
Er zit idd bijna niks om zo'n paneel heen, behalve een profieltje zo dik als blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Laptopmag staat er een hands-on van de deze Samsung series 3 notebooks. Ze zien er niet onaardig uit moet ik zeggen, heeft wat weg van de Asus UL / U series notebooks. Die 12" ziet er wel dun uit maar die 15" is verre van dun en gewoon anders. Ik hecht overigens meer waarde aan een laag gewicht en dat zouden ze ook zijn zonder dat er waarden genoemd worden. Viel me inderdaad ook op dat er een dunne rand om het scherm van de notebooks zit, zoals Darkstone ook vermelde. Waar ik nog op hoop is een hoge resolutie (voor de > 14" versies), maar Samsung lijkt hier vooralsnog niet aan mee te doen. Wie weet zijn dit de eerste die wel hoge resolutie schermen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ze schijnen wel matte schermen te gaan gebruiken, net als Asus, dus het begin is er... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag ik mij af, hoeveel mensen willen nu echt matte schermen? Tijd voor een poll:
Het gaat over laptops trouwens, dus niet met het argument aankomen dat je imac onbruikbaar is op een zomerse dag...

Poll: Glossy of maymat :X ?
Glossy? Sterf!
Ik heb een kleine voorkeur voor mat
Glossy? mat? what's the difference?
Ik neig toch naar glossy
glossy <3
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=372818&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

In mijn ervaringen is een glansscherm toch beter, maar ik zit bijna altijd binnen en mijn scherm kan een stuk feller dan gemiddeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mat bij hele goede schermen (MBP 17" bijv.) is goed te doen. Mat bij een slecht scherm vind ik lelijk. Liever glossy.

De poll is niet zo duidelijk voor mij, ik heb glossy <3 gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb getracht met de poll een compromis te maken tussen de extremen :P Ik heb liever glossy, maar tegen een goed mat scherm zou ik geen nee zeggen. Dwz dat wit er nog steeds wit uit ziet, zonder noise ertussen.

Het moge duidelijk zijn dat het thin-en-light volk glossy liever ziet verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Niet verdwijnen. Liever keuze mogelijkheden. ;) Ik neig naar een goede mat, maar resolutie, kleurweergave en lichtopbrengst zijn natuurlijk ook belangrijk. Mijn MBA13 is een heel redelijk compromis, maar het kan altijd beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er altijd voor relatief weinig een matte folie opplakken. Dat heb ik ook gedaan maar ik vond het 3x niets, maar dat zal ook wel te maken hebben gehad met de prijs van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:52:
Het moge duidelijk zijn dat het thin-en-light volk glossy liever ziet verdwijnen...
Is ook logisch, juist de kleinere lichtere laptops worden vaak onderweg gebruikt, waar spiegeling de meeste problemen oplevert. Thuis of in een kantoor kun je de gordijnen dichtdoen, in de trein wordt dat wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:57:
In mijn ervaringen is een glansscherm toch beter, maar ik zit bijna altijd binnen en mijn scherm kan een stuk feller dan gemiddeld.
Dat. Maar vooral dat laatste! Ik heb eens een matte laptop gezien die zo'n brak backlight had dat zelfs een 170 cd/m2 backlight met spiegelscherm nog beter leesbaar was.

Mat zorgt er voor dat je het wellicht iets eerder kunt zien en dus een iets minder sterk backlight nodig hebt, maar uiteindelijk weegt die laatste veel zwaarder imho. Daarbij, je wilt niet een laptop in de volle zon gebruiken is mijn ervaring: De laptop wordt ontiegelijk heet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel een groot verschil in hoor, met mn matte folie kon ik in de volle zon nog prima GoT-en. Met een glansscherm moet je in de schaduw al moeite doen.
Dat weegt voor mij echter niet op tegen de nadelen van de matte coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:57:
Dan vraag ik mij af, hoeveel mensen willen nu echt matte schermen? Tijd voor een poll:
Waar ik eerst veel waarde hechte aan een non-glossy scherm, optische station, afmetingen en betaalbaarheid. Is het nu meer resolutie, gewicht, betaalbaarheid en afmetingen. Als ik kon kiezen heb ik zeker nog de voorkeur voor een non-glossy scherm, want ook binnen heb ik vaak last van de irritante reflecties, van lampen of de zon. Ik heb dan ook gestemd op "Glossy? Sterf!" maar had eigenlijk beter voor "Ik heb een kleine voorkeur voor mat" moeten stemmen, want het gaat zoals Darkstone ook zegt gaat het ook om de kwaliteit van de schermen. Bovendien is keuze tussen de twee is de beste oplossing, zoals Fiber zegt, maar helaas is in praktijk erg weinig keuze in de schermen van notebooks. Hoog tijd voor verandering vind ik. Ik zou graag meer keuze in (hogere) resoluties, keuze in wel/niet glossy én de kwaliteit van het scherm willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal,

Ik ben een laptopje aan het zoeken voor mijn studie volgend jaar. Nu is het zo dat ik van desktops vrij veel af weet en ik dus de spec weet, alleen zijn er zo veel laptops dat het best lastig kiezen is.

Gezien ik hem mee moet nemen moet de laptop niet te zwaar en te dik zijn, vandaar dat ik in dit topic uitkom.

Ik zou zelf graag een i5 van de 2e generatie willen omdat de laptop vloeiend moet werken zodat ik hem thuis ook met plezier gebruik. Voor de rest zou ik dus graag niet zo'n zware laptop willen met een mooi design.Ik heb net voor mijn desktop een SDD aangeschaft en ik denk dat ik mijn laptop daar ook mee wil uitrusten, gezien het vaak opnieuw opstarten en afsluiten.

Ik zit zelf te denken aan eentje van de Somy VAIO E series gezien deze laptop's er wel mooi en licht uit zien en deze aan mijn hardware en prijs eisen (rond de 600 euro) voldoen. Ik kan echter ook nergens vinden of er SATA-600 in deze laptops zit.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met deze laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er een 2e gen Intel Core CPU inzit dan heeft ie ook SATA 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tc-Chub schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:13:
Ik zit zelf te denken aan eentje van de Somy VAIO E series gezien deze laptop's er wel mooi en licht uit zien
De nieuwste Sony Vaio E met 2nd gen Core i heeft geen 14" meer, die overigens met 2,35 kg verre van licht is. Bovendien is de E serie last van een hoge piep en is de accuduur zeer beperkt met max ~ 2 uur. Ik zou hem afraden. Kijk anders voor ervaringen in het [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series topic.

Kan je anders wat meer toelichten? Zoals, wat definieer je als "licht"? Welk schermformaat prefereer je? Wil je een hoog resolutie scherm? En wat wil je er mee doen? Dan kan meer gericht advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik zie inderdaad dat het met de accu niet goed gesteld is. Dat is uiteraard ook een belangrijk punt gezien ik geen zin heb om elke dag de oplader mee te nemen. Dan valleen de VAIO's eigenlijk al wel af ja.

Met licht bedoel ik dat je hem prima in de schooltas kan doen zonder dat je er last van hebt dat de tas heel zwaar wordt. Ik denk dat 15' inch prima is voor een laptop die ik mee moet nemen. De schermresolutie maakt me niet zo heel veel uit, als het maar een goed scherm is.

Ik ga er op school gewoon mee internetten, word, excel etc en eventueel nog wat boekhoudigsprogramma's die ik nodig heb. Het is dan belangrijk dat de laptop vloeiend is dus daarom wilde ik graag een i5 (ook voor de toekomst) en eventueel een SSD.

Ik vind dat de laptop er wel een beetje mooi uit mag zien gezien je zo'n ding telkens in het openbaar bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C series wel:
http://www.sony.nl/product/vn-c-series

Triest trouwens, de enige betaalbare <15" met een 900p scherm is er eentje uit niet zo geweldige sony budgetlijn...
Tc-Chub schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:33:
als het maar een goed scherm is.
Dan kom je dus per direct bij een macbook of [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 á €750-850 uit... en die is vrij log qua gewicht (2.87Kg)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hmm dat idee had ik eigenlijk al ja. Maar ik vind de XPS 15 eigenlijk niet zo mooi als ik eerlijk moet zijn. Ja de macbook is inderdaad ook datgene wat ik nodig heb, maar goed dan de prijs....

Nu zit ik qua prijzen te twijfelen om dan misschien toch een i3 te nemen met een SSD dat zou ook nog kunnen. Wat zeggen jullie gericht op 3 a 4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het merendeel van de processoren zijn best wel... overkill tegenwoordig. Ik heb nog een p8600, die was 4 jaar geleden al te koop. Maar toch heb ik het gevoel dat mijn bak sneller is in 99% van de taken dan een nieuwe i7 zonder SSD erbij. Het goede scherm draagt daar natuurlijk ook aan bij ;)
Als je moet kiezen tussen een SSD en een snelle processor: neem de SSD.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja heel veel mensen hebben niet in de gaten dat een HDD al jaren de beperkende factor is. Ik ben nu zelf ook over op de desktop maar dit zou ik dan ook graag in de laptop willen.

Is er dan een goede i3 te koop met mijn eisen waarvan ik dan de HDD Kan vervangen voor een SATA-600 SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat. Maar dan zou ik eerst even uitpluizen of je nu op zoek bent naar een 12-14" of 15" laptop, en in het geval van de 15" laptop of een hoog resolutie scherm gewenst is. Voordat we straks met een laptop aankomen die niet aan jouw eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik weet het in dit geval niet, omdat ik het me niet kan inbeelden. Zijn de laptops die je aandraagt dan niet in allebei de maten verkrijgbaar of is dan de prijs weer te hoog bij de 15"?

Is er toevallig een plaatje op het internet dat ik op mijn scherm een 15 en een 13 inch scherm kan simuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een 11" scherm past precies evenveel als op een 15" scherm als de resolutie hetzelfde is (en ja, dat is zo).
Het verschil tussen 1366*768 en 1920*1080 kan je hier zien: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen in de 6 plaatjes. Je mag zelf gokken wat welke resolutie is ;)

En zoals ik al zei, als je een goed scherm wilt, dwz hoger dan 768p of een scherm van simpelweg wat hogere kwaliteit zit je min of meer vast aan de xps 15. Helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm inderdaad een groot verschil. Ik draai op dit beeldscherm wat ik nu gebruik bij mijn desktop (24") 1920 * 1200. Dat is een fijne verhouding vind ik zelf.

Ik zie net de N53 serie van ASUS langskomen, volgens mij is dat ook wel een laptop die aan mijn richtlijnen voldoet?

Edit: Mm, een slecht toetsenbord lees ik overal, dat is minder. Ik blijf nog even doorzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Tc-Chub op 25-06-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 is identiek aan de xps 15, maar ik heb toch het idee dat de xps 15 het op elk gebied eigenlijk net een stapje beter doet. Ik ga ze nu niet opnoemen omdat dit het thin en light topic is, maar ik weet maar een enkel punt te verzinnen waar de N53 het beter doet, en dat is de garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet er nog 2 :) Levertijd en de kans op stuk gaan, tenminste als we de onderzoeken moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans op stuk gaan valt niets over te zeggen met zulke nieuwe series. Zowel de body van de xps 15 als de N53** zijn al ongeveer een half jaar tot een jaar oud. Ik heb van beiden nog geen serieuze klachten gehoord. Ervan uitgaande dat je geen exemplaar ontvangt wat al bij aankomst minpunten vertoont, de quality control lijkt bij asus toch iets beter. Maar dat kan ook koffiedik kijken zijn omdat er op dit forum veel meer ervaringen zijn met de xps 15 dan met de N53**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Omdat ik in dit topic de vraag stelde ga ik hier toch maar even door. In hoeverre voldoet de K53 aan mijn specificaties denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus K53SV-SX146V?
Voldoet prima volgens mij, maar ik zou me afvragen of een kleiner formaat met dezelfde resolutie niet beter geschikt is. Ik ben niet zo thuis in de thin en light markt, maar voor iets meer dan €600 moet toch wel iets te krijgen zijn met een significant langere accuduur dan de K53 zonder al te veel in te moeten leveren op (niet-grafische) prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik denk ook dat een formaatje kleiner ook prima is. Ik heb goede ogen dus dat kan ik wel lezen. Ik kan dus ook gewoon laptop met een 13 inch scherm en 1920 * 1080 resolutie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Tc-Chub schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:20:
... ook gewoon laptop met een 13 inch scherm en 1920 * 1080 resolutie krijgen?
LOL - gewoon... Helaas!

Zoek anders eerst eens in de pricewatch en gebruik de filters... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hahah ik zie het al ja, dan zijn er geen resultaten :p

Maar ik vond wel deze laptop toen ik even aan het surfen was: pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2314G50N

Het nadeel is echter, bedenk ik me nu ineens, dat als ik een SSD in mijn laptop plaats, ik gelijk een 128GB ssd nodig heb, omdat ik geen extra schijf voor de data erbij kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:20:
Ja ik denk ook dat een formaatje kleiner ook prima is. Ik heb goede ogen dus dat kan ik wel lezen. Ik kan dus ook gewoon laptop met een 13 inch scherm en 1920 * 1080 resolutie krijgen?
Daarvoor sla je gewoon de [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen open en kijk je bij het gewenste formaat. Min of meer alle notebooks die geen 1366*768 of 1280*800 bevatten staan hierin.

Maar, ik zie het nut van een 15" laptop tov. een 13" laptop met diezelfde resolutie gewoon niet.
Tc-Chub schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:29:
Het nadeel is echter, bedenk ik me nu ineens, dat als ik een SSD in mijn laptop plaats, ik gelijk een 128GB ssd nodig heb, omdat ik geen extra schijf voor de data erbij kan zetten.
Ohh, dan sloop je de DVD drive eruit en plaats je een SSD erin.Dat heb ik ook gedaan met mijn 15" laptop. De 2e schijf word min of meer exclusief gebruikt voor films en VM-backups.

Het model wat je opnoemt is trouwens niet het meeste geschikt voor gamen, zie http://www.notebookcheck....-Subnotebook.53799.0.html. Hij throttle''t als een gek.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:33:
[...]
Maar, ik zie het nut van een 15" laptop tov. een 13" laptop met diezelfde resolutie gewoon niet.
Voordelen die ik zie: Ergonomischer werken & grotere letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hahah maar dan heb je geen DVD drive meer haha. Maar ik kijk inderdaad nog wel even verder, maar ik vind dat de keuze wel lastiger is als bij een desktop, gezien je die compleet zelf kunt samenstellen.

Edit: Wat is Throthle?

[ Voor 6% gewijzigd door Tc-Chub op 25-06-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:35:
[...]

Voordelen die ik zie: Ergonomischer werken & grotere letters.
Ik word gek van die grote letters op standaardschermen btw...
En trouwens, hij heeft een desktop. Dus ergonomisch zal het in zo'n vaart niet lopen. Hij kan altijd nog zijn externe scherm aansluiten.
Dat betekent dat de prestaties een stuk minder zijn onder bepaalde omstandigheden. Zoals je in de review kunt lezen draait de processor op 1.2Ghz in plaats van 2.9Ghz tijdens het gamen omdat hij de hitte niet aankan :')

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Maar ik ben trouwens helemaal niet van plan om echt te gaan gamen op deze laptop. Af een toe een spelletje is leuk maar over het algemeen is hij gewoon voor snel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is waar, maar als een laptop al moeite heeft met een normale game geeft dat niet veel vertrouwen in wat er gebeurt als er na een jaar een dot stof in de koeling zit. Ik zou een dergelijke laptop dan ook zeker vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik zoek nog even op het internet, en dan ga ik binnenkort toch wel even langs een grote computerzaak want ik wil de laptop toch eerst zien voordat ik zoiets koop via het internet. Het valt mij op dat elke laptop wel ergens problemen mee heeft zowat. Lastig is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Wat zeg je over deze dan:

pricewatch: Asus K53E-SX095V

Of

pricewatch: Asus K53SJ-SX216V

Wel een 15.6 scherm maar voor de rest voldoet hij wel aan alle specificaties. Hij ziet er wel goed uit, SATA-600. Snelle i3 (lijkt me snel zat voor de komende 4 jaar icm een SSD)

Dan is er alleen een verschil tussen de GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook.
Ik zou, als niet-gamer, de K53E nemen. Die gaat ook nog eens een hele lange tijd mee op de accu:
http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/5
recordhouder met een groot scherm en sandy bridge op dit moment.

Als je nog goedkoper uit wilt zijn kan je ook Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..." nemen. Al heeft die SATA3. SATA2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Nee dat is maar een Pentium Dualcore, dat vind ik iets te langzaam. Ik vind het trouwens wel jammer dat er geen 13.3 inch met een i5 versie van de K53 is, dan had ik die genomen. Maar zoals gezegd ga ik dus toch eerst naar een winkel want ik wil ze zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets is er wel.
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs
Goedkoopste model en dan upgraden naar een i5. Let op: prijzen zijn ex. btw.
Asus heeft ook wat modellen maar daarvan is alleen de pricewatch: Asus U31SD-RX092X leverbaar gek genoeg. En dan zie je al erg dicht bij het hogere segment qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat klopt. Ik vind dit echt lastig. Maar aan de sony vaio is alleen de accu slecht en voor de rest is het een prima laptop?

Want eigenlijk vind ik die nog het mooist en daar kan je voor een leuke prijs goede optie's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sony heeft ook last van een vervelende pieptoon. Bovendien is de service omrent dat model verschrikkelijk, volgens sony valt alles binnen de gestelde specificaties :X .

Gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
Edit: verkeerde topic

[ Voor 106% gewijzigd door StygMa op 26-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HWi over Asus 1215B

Vaio SB in een ander filmpje.

[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 26-06-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:21:
Zoiets is er wel.
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs
Goedkoopste model en dan upgraden naar een i5. Let op: prijzen zijn ex. btw.
Asus heeft ook wat modellen maar daarvan is alleen de pricewatch: Asus U31SD-RX092X leverbaar gek genoeg. En dan zie je al erg dicht bij het hogere segment qua prijs.
Ze leveren bij Dell de vostro 3350 met een AMD HD7450M RadeonTM 8)7

Trouwens, een leuke deal bij Dell op dit moment.
De 5420 voor 700 euro met i3 SB, 2 GB DDR3, 250 GB HDD, 14" 1600x900, 6 cell battery.

Scoort vrij goed op notebookjournal.de
http://www.notebookjournal.de/tests/dell-latitude-e5420-1408

Nadelen:
- Geen USB 3.0 alhoewel er wel een bay komt zodat je de optische drive kunt vervangen door een USB 3.0 slot.
- Gewicht: Aan de vrij hoge kant met 2.3 kg (6 cell en optische drive)
- Hoogte: 3 cm
- 1 jaar garantie

Dus we kunnen onmogelijk zeggen dat we te maken hebben met een thin & light notebook, maar deze heeft wel enorm veel voordelen:

- Prijs: voor 700 euro
- Batterijduur: Ongeveer 6 uur werkplezier op normaal gebruik.
- Scherm: 1600x900
- Bay om je optische drive te vervangen voor een HDD zodat je een kleinere SSD erin kan stoppen.

Dus zoek je een 14" waarbij je niet elke dag je laptop mee moet sleuren en enkel af en toe meeneemt voor op school te werken, dan is dit toch een ideaal laptop.

Je koopt jezelf een bay voor 30 euro (ebay), een SSD voor 90 euro en een 4 gb voor 30 euro en je hebt voor 850 euro een i3 SB, 6 GB DDR3, 60 GB SSD + 250 GB HDD, 14" 1600x900, 6 cell battery.
Niet slecht zo'n systeem, alleen jammer dat het op Dell.nl is (kortingsbon werkt enkel op dell.nl). Anders had ik het waarschijnlijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Ze leveren bij Dell de vostro 3350 met een AMD HD7450M RadeonTM 8)7
Ja dat klopt, zie Verwijderd in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121". Ik ben er nog niet helemaal uit of het een typfout is of een nieuwe (28nm) rebrand.
Je koopt jezelf een bay voor 30 euro (ebay), een SSD voor 90 euro en een 4 gb voor 30 euro en je hebt voor 850 euro een i3 SB, 6 GB DDR3, 60 GB SSD + 250 GB HDD, 14" 1600x900, 6 cell battery.
Niet slecht zo'n systeem, alleen jammer dat het op Dell.nl is (kortingsbon werkt enkel op dell.nl). Anders had ik het waarschijnlijk besteld.
Er zijn ook zakelijke bonnen, maar ik ben er nog niet achter hoe je daaraan komt.
Fietsbel in "Dell Waardebonnen Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik had hem van hier: http://waardebon.blogspot.com/

Ook is de Dell Latitude E6220 interessant, alleen veel te duur voor mij:

zelfde stats als hierboven (behalve scherm: 12.5in UltraSharp HD(1366x768) Anti-Glare Slim LED-backlit), maar:
- met 3 year garantie op zowel laptop als batterij.
- Gewicht: 1.6 kg met 6 cell
- Hoogte: 1" (24,7 mm)
- Prijs 1050 euro (iets aan de hoge kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moah. Als je zoveel gaat uitgeven moet je gewoon de lenovo X220 nemen. Die kost maar iets van €800 geimporteert uit US met ips scherm, i5, SSD, enzovoorts. Volgens mij is die ook nog een stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een nieuwe 13 inch notebook. Na wat zoeken heb ik twee modellen gezien de aan de verwachtingen voldoen, namelijk de Samsung SF310 en de Samsung SF311. Het enige noemenswaardige verschil tussen deze notebooks is de processor en de videokaart (i3-380m en Geforce 310m in de SF310 tegen i3-2310m en Geforce 520m in de SF311). Volgens de pricewatch is het verschil in prijs ongeveer 100 euro.
Is volgens jullie de SF311 100 euro extra waard op basis van deze verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Phil, je hebt ff verkeerd ge copy paste.. filmpjes zijn beide van de Asus ;)

Interessant trouwens dat ze zeggen dat de ion chip op de 1215N beter presteert dan de fusion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:01:
moah. Als je zoveel gaat uitgeven moet je gewoon de lenovo X220 nemen. Die kost maar iets van €800 geimporteert uit US met ips scherm, i5, SSD, enzovoorts. Volgens mij is die ook nog een stuk lichter.
Dan mag je me toch eens vertellen hoe je de X220 met i5, SSD en IPS scherm voor iets meer dan 800 kunt verkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo leuke laptop voor 800 eur! Maar heeft ie ze nou besteld? Dan weten we pas de echte kosten.
Danny the dog schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:24:
Interessant trouwens dat ze zeggen dat de ion chip op de 1215N beter presteert dan de fusion...
Ja dat viel mij ook al op. Ik dacht dat het andersom was.

[ Voor 91% gewijzigd door Philflow op 26-06-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 11:26
http://www.laptopmag.com/...-eee-pc-1215b.aspx?page=2
Daar concluderen ze ook dat de ION sneller is, zowel in WoW als in 3DMark06.
Vind daarom de E-350 van nu wel tegen vallen :S vind ze eigenlijk best wel duur, terwijl ze een stuk goedkoper dan de Atom+ION zouden zijn :S
@Mrhat
Die SF311 is vooral grafisch iets beter.
Ik zou dan voor de SF310 gaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Willie Billie op 26-06-2011 10:35 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is op wat voor settings etc etc. Misschien dat traag geheugen ook uitmaakt. Want volgens notebookcheck maakt de E-350 weer gehakt van Ion....
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
En in game benchmarks zie je ook wel verschil in games:
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 26-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:01:
Was wel zonder SSD, maar met gewone 250GB HDD.
Dus, dan kom je wel rond de € 900 - 950 uit met SSD...

Maar toch, een erg mooi dingetje, zelfs met de 320GB (minimale optie, dus waar die 250 vandaan komt?) op 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop,..(budget maakt niet zo veel uit <900/1000)

(eisen: <14","prima"accuduur, een game kunnen doen,maar vooral 't formaat/gewicht van beiden spreken me aan (weet dat acer lichter is maar desalniettemin geen "zware" apparaten)
ps: VAIO SB -> veel slechtere videokaart...SA--> te duur (1300)) (SB met 6630 zou perfect zijn..)

nu heb ik de volgende 2 op het oog:
acer 4830TG
+/-700e

vaio C icm hogere resolutie scherm, en de 6630.
+/-860e

voor en nadelen spreken voor zich, (prijs- = bouwkwaliteitsverschil; acer accuduur; vaio scherm; beiden i5) maar ben benieuwd naar jullie reacties..!

(throttle issues acer écht ernstig?..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
Ik vind dit ook wel een erg mooie laptop : LG P420. Jammer dat deze niet leverbaar is in nederland..

- Intel Core i5-2410M (2,30 bis 2,90 GHz)
- 14,0 Zoll Display (Glare; HD-Ready; 1366 x 768 Pixel)
- 4 GB DDR3 Arbeitsspeicher
- 500 GB Festplatte (5.400 U/min.)
- Nvidia Geforce GT 520M; Intel HD Graphics 3000
- WLAN (b / g / n); Ethernet (1.000 MBit/s); Bluetooth 3.0
- 3x USB 2.0; HDMI; VGA; Kartenleser; Audio Out
- Windows 7 Home Premium 64 Bit
- Akku: 48 Wh/ 4.400 mAh

[ Voor 50% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-06-2011 14:37 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

WVL_KsZeN schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:35:
Ik vind dit ook wel een erg mooie laptop : LG P420. Jammer dat deze niet leverbaar is in nederland..
...
Wat maakt deze zo speciaal dan? Lijkt mij een vrij standaard 14 incher met een uitermate slecht scherm.

Dan liever één van deze twee, zelfde specs maar dan kleiner, lichter, betere accu en gewoon leverbaar. Scherm kwaliteit weet ik niet uit mijn hoofd, zal ook niet super zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/281143;281622

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 26-06-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kleine accu.

Ik heb liever dat ze hem 3mm dikker maken en er een 94wh accu in stoppen of iets dergelijke. Kost wat, maar dan heb je ook echt all day battery life waarmee ze zo graag adventeren.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik wil mijn 3830TG gaan vergelijken met mijn oudere DV3 van HP, alleen als ik 3DMark11 op de HP run dan gebruikt ie de Intel HD Graphic ipv de HD5470? De notebook ligt aan de stroom en is ingesteld op GPU voor Hoge Prestaties maar toch pakt ie de Intel HD (wat neer komt op een score van net 400), strange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je rechtsklik -> draaien met nvidia gpu doen, of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:15:
...
(SB met 6630 zou perfect zijn..)
...
Je bedoelt deze...? O-)
pricewatch: Sony Vaio VPC-SB1A9E (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff duurt wel erg lang voordat de Asus 1215B in Nederland leverbaar is.... zit te denken om hem in het buitenland te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:16:
Dan moet je rechtsklik -> draaien met nvidia gpu doen, of iets in die richting.
Wat moet ik rechtsklikken? Op Run kan je niet rechts drukken, en als je het programma uitvoert kan je ook niks kiezen. :p
Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.