Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:06:
Volgens mij heeft elk touchpad multitouch, je moet het alleen in de driver enabelen, wat geld kost bij synaptics.
Maar je kan ook gewoon de driver van een ander vendor gebruiken, werkt prima.
Ja maar de sony heeft dus een 'alps' touchpad en internet staat al bol met topics over dit probleem.. en nog 0 oplossingen .. (dus two finger scrolling waar het mij om gaat, dat werkt iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

JT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:49:
Wel een krachtpatser. Maar verder imho niet zo bijzonder :)
Niets bijzonders?

Hoeveel notebooks zijn er die 1.7kg wegen en waar je dit soort cpu's in kan plaatsen en dan ook nog 13.3inch voor dit geld?
Ik ken ze niet of ja wellicht zijn ze er wel maar dan een stuk duurder denk ik?

Ik vind het product bepaalde aspecten hebben die wel bijzonder zijn, maar niet perfect want dat bestaat niet.. als de resolutie nu een stukje hoger was geweest... maar ja dat is helaas zo goed als nooit met bepaalde uitzonderingen daar gelaten.
Toch ben ik voor dit geld nog geen interessantere producten tegen gekomen dus hij staat op mijn lijstje.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 06-06-2011 10:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
CT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:05:
Ik ga nu toch maar voor de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2314G50N

Scheelt me 700+ euro met de (onzekere) vaio SA.
Want geen multitouch-touchpad en geen home/end keys vind ik toch wel een ernstig gemis ten opzichte van een backlit keyboard dat je veel minder vaak nodig hebt.
En ik wil nu echt opengl 3.1 compatible zijn :P anders hield ik mijn oude notebook nog wel even.

En tsja de resolutie, 2011 is gewoon nog niet het jaar van de resoluties helaas..

En het geld dat ik nu bespaar kan ik mooi op mijn rekening laten, want over een half jaar ga ik toch op vakantie naar azie, wellicht dat ik dan eindelijk de ultieme notebook kan scoren :)

Ik zal tzt mijn UL30VT met Qwerty op V&A zetten hier 8) voor de koopjesjagers
Ik ben wel benieuwd naar een review, ga je die schrijven als je hem binnen hebt? :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

BTO kan maar 3 uur op een accu..
Een GT520...
De asus U31SD heeft 2x zoveel accu tijd en ook een GT520.. en weegt ook maar 1.7kg
De timelinex kan 7uur op een accu weegt paar honderd gram meer, maar heeft wel een GT540
etc..
Allemaal is er een i7 type te krijgen (wellicht niet in NL, maar de doelgroep hiervoor is ook niet zo groot)
Vandaar niet heel bijzonder..

@StefanvanGelder
Ja ik zal zeker een (korte) product review plaatsen over de belangrijkste highlights, met name de throtteling waar nu veel geruchten over de ronde gaan, en waardoor veel mensen 'm nu niet durven te kopen..

[ Voor 23% gewijzigd door CT op 06-06-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 11:26
CT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:47:
Allemaal is er een i7 type te krijgen (wellicht niet in NL, maar de doelgroep hiervoor is ook niet zo groot)
Vandaar niet heel bijzonder..
De goedkoopste vergelijkbare uit de pricewatch is iig 1800+! terwijl die BTO maar 1199 is :)
Ik vind het een mooie laptop voor die prijs.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

pino22 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Niets bijzonders?

Hoeveel notebooks zijn er die 1.7kg wegen en waar je dit soort cpu's in kan plaatsen en dan ook nog 13.3inch voor dit geld?
1,7kg met een accu die met een i7 <2 uur leeg is ja ;) 8 cells zag je eerder rond de 2kg komen. GT520 is ook in meerdere 13,3" te vinden. Wat hierboven al wordt gezegd, Asus is imho een stuk interessanter. Geen i7 maar wel veel langere accuduur. Alleen een snellere cpu maakt een laptop voor mij niet bijzonder. Daarnaast ook nog de vraag hoe warm de laptop wordt...Als je bedenkt dat er 15/16" laptops zijn die nog problemen hebben met het koelen van een i7 quad core dan verwacht ik voor een 13" niet veel goeds.

Het zal wel een leuke laptop zijn, maar een i7 maakt het voor mij niet heel bijzonder ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 06-06-2011 11:07 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37

epic_gram

undercover moderator

JT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:59:
Fusion E-350 is leuk, 12" is ook goed te doen voor evt wat langere tijd en als het goed is een normaal full size keyboard :) Op zich prima ding, hou er alleen rekening mee dat de CPU kracht beperkt is. Weet niet of je zware toepassingen moet gaan draaien?
ja de CPU kracht is beperkt, maar ik draai vergelijkbare software nu op mijn athlon 3200+ en daar gaat het ook prima op dus met zo'n apu moet het helemaal goedkomen. Vooral als mijn SSD (kingston V series) erin past, dan is hij denk ik snel genoeg. :*) Alleen de MSI ondersteund geen multitouch, helaas. Dat is wel echt een nadeel. Dan kan ik misschien beter voor de pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed gaan...

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multitouch is vaak enkel een driverkwestie hoor. Fabrikanten moeten extra betalen, maar doorgaans kun je, mocht MSI het echt niet ondersteunen, gewoon een driver van een andere fabrikant nemen.

En om aan te geven hoe not speciaal het is, zelfs laptops van 5 jaar terug kunnen het met de juiste driver. Nog ver voor de hele multitouch hype en toen eigenlijk geen enkele laptop het had. Ondersteuning voor mijn A6T kwam volgens mij 3 jaar later nog eens in een driver van Acer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

JT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:01:
[...]

1,7kg met een accu die met een i7 <2 uur leeg is ja ;) 8 cells zag je eerder rond de 2kg komen. GT520 is ook in meerdere 13,3" te vinden. Wat hierboven al wordt gezegd, Asus is imho een stuk interessanter. Geen i7 maar wel veel langere accuduur. Alleen een snellere cpu maakt een laptop voor mij niet bijzonder. Daarnaast ook nog de vraag hoe warm de laptop wordt...Als je bedenkt dat er 15/16" laptops zijn die nog problemen hebben met het koelen van een i7 quad core dan verwacht ik voor een 13" niet veel goeds.

Het zal wel een leuke laptop zijn, maar een i7 maakt het voor mij niet heel bijzonder ofzo.
Mja je hebt ook wel een punt, maar op 1 of andere manier vind ik hem echt interessant en zelfs zonder quad core.. maar de Asus waar je het over hebt, ik heb denk ik gemist welk exemplaar dit exact is.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

ik moet eerlijk bekennen dat ik liever een MSI heb dan een HP, om een rede die gewoon ergens tussen mijn oren zit denk ik. :$ Ik zie HP toch een beetje als acer maar dan iets meer voor de zakelijke markt. MSI staat juist bekend om hun energiezuinige componenten van goede kwaliteit, en met name energiezuinig spreekt mij heel erg aan. Dus ja, ik wil echt dolgraag de MSI boven de HP, alleen dat multitouch is echt een afknapper voor mij. Kan ik evt gewoon een HP driver ofzo gebruiken voor een ander touchpad of moet ik dan eerst een andere laptop vinden met hetzelfde touchpad die wel multitouch ondersteund?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gevoel heb ik echt niet bij MSI, althans niet bij notebooks. Dat vind ik doorgaans maar plastic dingen met veel flex (zeker in het toetsenbord) en relatief weinig kwaliteit in de behuizing. Ze geven 2 jaar garantie en lopen verder wel stabiel etc, wat wel goed is verder, maar de bouwkwaliteit.... De HP DM1 gaf mij op de CES echt een hele goede indruk qua afwerking wat dat betreft. En een laptopje krijgt wel wat klappen te weerstaan.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 06-06-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
2 jaar garantie op laptops krijg je al via de EU.. of ze netjes en soepel met jouw rechten omgaan is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GENETX schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:03:
Dat gevoel heb ik echt niet bij MSI, althans niet bij notebooks. Dat vind ik doorgaans maar plastic dingen met veel flex (zeker in het toetsenbord) en relatief weinig kwaliteit in de behuizing. Ze geven 2 jaar garantie en lopen verder wel stabiel etc, wat wel goed is verder, maar de bouwkwaliteit.... De HP DM1 gaf mij op de CES echt een hele goede indruk qua afwerking wat dat betreft. En een laptopje krijgt wel wat klappen te weerstaan.
HP maar 1 jaar op de cheape laptops en op de iets duurdere 2 jaar...vind ik wel veelzeggend over het vertrouwen in hun eigen producten in de goedkope klasse.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
pino22 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Niets bijzonders?

Ik vind het product bepaalde aspecten hebben die wel bijzonder zijn, maar niet perfect want dat bestaat niet.. als de resolutie nu een stukje hoger was geweest... maar ja dat is helaas zo goed als nooit met bepaalde uitzonderingen daar gelaten.
Toch ben ik voor dit geld nog geen interessantere producten tegen gekomen dus hij staat op mijn lijstje.
vergeleken met de asus u31sd vind ik het best een interessante optie. USB 3.0 vind ik een groot voordeel boven de asus.

Ik wil hem vooral voor Lightroom gebruiken dus een externe hd is altijd aangesloten. Iemand een idee hoe Lightroom zou draaien op een MBA trouwens ?

Vraag me af wat de ervaringen zijn van de mensen die em gekocht hebben de laatste paar weken. Iemand al een review gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Is het overigens normaal dat windows 7 1 gig fysiek geheugen verbruikt direct na booten? Ik heb de meeste non-MS services en boot programma's uitgezet. Morgen ga ik van 2 gig naar 6 gig, maar toch.. beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Megalomania schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:09:
[...]

vergeleken met de asus u31sd vind ik het best een interessante optie. USB 3.0 vind ik een groot voordeel boven de asus.
De acer 3830TG heeft wel usb 3 en een snellere videokaart en bluetooth. En is ook nog is goedkoper dan de asus (1 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als ik zou moeten kiezen tussen een Acer of Asus.. Zou voor mij geen moeilijke keuze zijn.
Bij mij op het werk worden toch wel veel Acer's verkocht alleen gaan er ook veel binnen een jaar rma en dat is denk ik niet echt positief, acer heeft een enorme uitval rate.
En veel van de klanten die ooit een acer hadden gekocht omdat ze geen extra 10-20 euro bv wilden uit geven voor een ander merk kopen blijkbaar daarna aan nooit meer een acer, dat is wat wij iig terug zien in de verkopen.
Zelf zeg ik zals je paar euro meer kan uit geven ga dan gewoon voor een merk als Asus.. Dat is echt beter geregeld kwa rma's tov Acer en kwalitatief zet ik Asus ook boven Acer :P

[ Voor 60% gewijzigd door pino85 op 06-06-2011 17:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

pino22 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:11:
Als ik zou moeten kiezen tussen een Acer of Asus.. Zou voor mij geen moeilijke keuze zijn.
Bij mij op het werk worden toch wel veel Acer's verkocht alleen gaan er ook veel binnen een jaar rma en dat is denk ik niet echt positief, acer heeft een enorme uitval rate.
En veel van de klanten die ooit een acer hadden gekocht omdat ze geen extra 10-20 euro bv wilden uit geven voor een ander merk kopen blijkbaar daarna aan nooit meer een acer, dat is wat wij iig terug zien in de verkopen.
Zelf zeg ik zals je paar euro meer kan uit geven ga dan gewoon voor een merk als Asus.. Dat is echt beter geregeld kwa rma's tov Acer en kwalitatief zet ik Asus ook boven Acer :P
Eindeloze discussie is mijn ervaring (heb dat eerder geprobeerd :+ ) maar ben het 200% met je eens, ik heb _precies_ dezelfde ervaringen. Vooral mensen gehad die geen Acer en geen HP meer wilde. En RMA cijfers ondersteunden waarom.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Goed nieuws. In NL dus onder de 1000 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

GENETX schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:03:
dus jij zou de HP aanraden boven de MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het scheelt van model tot model. Laatst zag ik een 2 jaar oude 15" MSI laptop die was zeer goed gebouwd. Mijn MSI X340 was niet best. Mijn HP DM3 was zeer stevig. Maar ik heb ook slechte HPs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Philflow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:36:
Het scheelt van model tot model. Laatst zag ik een 2 jaar oude 15" MSI laptop die was zeer goed gebouwd. Mijn MSI X340 was niet best. Mijn HP DM3 was zeer stevig. Maar ik heb ook slechte HPs gezien.
oke, naja ik heb de knoop doorgehakt, ik ga voor de HP DM1. Ik breid hem uit met 2 GB extra ramgeheugen en de SSD die ik nu in mijn pc heb. *O* Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp en adviezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:47:
[...]

13" onder de 1300?? :9
Onder de €1300 of niet... Laat ze er alsjeblieft een bovengemiddeld scherm in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:52:
[...]

Onder de €1300 of niet... Laat ze er alsjeblieft een bovengemiddeld scherm in stoppen.
Ja, maar duurder dan een Sony Z haak ik af :P Die ligt buiten mijn budget :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

JT schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:45:
[...]

Eindeloze discussie is mijn ervaring (heb dat eerder geprobeerd :+ ) maar ben het 200% met je eens, ik heb _precies_ dezelfde ervaringen. Vooral mensen gehad die geen Acer en geen HP meer wilde. En RMA cijfers ondersteunden waarom.
Ha ja dat is zo, ach ja mensen leren de 2e keer wel van de eerder gemaakte keuze :P
Dat ziet er goed uit!
epic_gram schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:33:
[...]

dus jij zou de HP aanraden boven de MSI?
Ik persoonlijk niet, zou voor MSI gaan als de specs nagenoeg gelijk zijn en kwa prijs ook.
Maar de HP DM1 is wat je zo leest ook geen slecht product ofzo;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Hoe zijn de ervaringen met de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH) ?
De cashback actie geld tot 30 juni, dus volgens mij kan je met een factuur tot 30 juni nog aanspraak maken op die 100 euro korting, en dan is deze slechts 350 euro!
Zit toch wel te twijfelen om voor deze te gaan, mede omdat ik mijn laptop alleen voor office taken en kijken van hd filmpjes ga gebruiken.

Ik kan alleen geen ervaringen vinden over deze laptop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59
Willie Billie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:42:
Hoe zijn de ervaringen met de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH) ?
De cashback actie geld tot 30 juni, dus volgens mij kan je met een factuur tot 30 juni nog aanspraak maken op die 100 euro korting, en dan is deze slechts 350 euro!
Zit toch wel te twijfelen om voor deze te gaan, mede omdat ik mijn laptop alleen voor office taken en kijken van hd filmpjes ga gebruiken.

Ik kan alleen geen ervaringen vinden over deze laptop :S
Die 100 euro is zeker ook geldig op dit product? Is wel erg goedkoop namelijk. Zit alleen niet zo lekker met de AMD. Maar volgens mij hebben ze ook een Intel versie ervan. Ziet er leuk en simpel uit die Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Als ze nu eens die frame zouden verkleinen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ownooo, zie ik daar weer zo'n lelijke bobbel batterij uitsteken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die "bobbelbatterij" is puur een voetje om ervoor te zorgen dat het ding licht naar voren gekanteld staat. De vorm van het ding is namelijk nogal.. bootvormig, als je begrijpt wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, precies wat ik bedoel met 16:9 = onzin

Als ze er straks 21:9 van maken, kun je er echt post-it notes op plakken 8)7

(onder het scherm...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Sony SA staat op de nederlandse Sony site als bestelbaar 8)

http://www.sony.nl/product/vn-s-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

falconxp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:01:

Dus toch :)
1.379,00 Euro en verplicht een i7 :P

Als ik niet gister al (lekkere timing weer) de timelinex besteld had, had ik wellicht deze genomen.. maar het touchpad en keyboard blijven toch een jammerlijk minpunt.
Maar laat de eerste reviews maar komen :) het kan altijd nog.

Maar ik ben wel blij dat ik niet de SB voor 1200 gekocht had, want dan sloeg ik mezelf nu wel voor mijn kop, want de SB met i7 en 7400rpm is net zo duur als deze SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Zeer fraai, wel wat prijzig ook, beetje wat opties aanklikken en je gaat al rap richting de 2000 Euro...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57

Investig8or

What goes up, could come down

CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:16:
[...]

Dus toch :)
1.379,00 Euro en verplicht een i7 :P

Als ik niet gister al (lekkere timing weer) de timelinex besteld had, had ik wellicht deze genomen.. maar het touchpad en keyboard blijven toch een jammerlijk minpunt.
Maar laat de eerste reviews maar komen :) het kan altijd nog.

Maar ik ben wel blij dat ik niet de SB voor 1200 gekocht had, want dan sloeg ik mezelf nu wel voor mijn kop, want de SB met i7 en 7400rpm is net zo duur als deze SA.
Als er nou een i5-2410m in en die WWAN optie eraf kon zou de SA zo €300 minder kosten... Dan had ik hem gelijk besteld. Maar dan zit ie ook behoorlijk in het vaarwater van de SB, hoewel die ook iets goedkoper is geworden. Daar is de 6630 geen optie meer...

Verdorie, zo dichtbij en toch zo ver weg :+

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Toch jammer idd dat je dat wwan er niet uit kan knikkeren of de i7 voor een i5 kan in wisselen..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
falconxp schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:01:

Toch nog dus, ondanks de geruchten.

Zelf vind ik dit in ieder geval qua specificaties een zeer goede notebook. Een echte krachtige thin and ligt mét een hoge resolutie scherm. En momenteel dus ook de enige in zijn soort. De prijs vind ik echt meevallen voor wat je krijgt. Een Core i7 had van mij niet gehoeven, dan bespaar ik liever iets voor een Core i5. Zelf hoop ik dat dit een doorbraak zal zijn in de krachtigere thin and light notebooks.
Processor: Intel® CoreTM i7-2620M 2,70GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium [64 bit]
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 33,7 cm LCD, 1600x900 + camera
Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
Beveiligingsfuncties: Beveiligingsfuncties
Connectiviteit: Draadloos WAN
Batterij: Standaardbatterij
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Starter
Antivirusprogramma: Geen bescherming
Adobe® Creation: Premiere + Photoshop® proef
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe® Lightroom 3
Sony Creative software: Geen Imagination Studio Suite
Tevens meegeleverd
C0000000933_SB2: Wireless Display
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Poorten: 2 USB 2.0 + 1 USB 3.0
AC-adapter: 1 AC-adapter
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight
Draadloos LAN: Draadloos LAN (802.11a/b/g/n)
Bluetooth® 2.1: EU2600001D00000H3O_SB2

€ 1.379,00
Ik heb dik gedrukt paar dingen aangegeven wat me echt meest opvalt, maar eigenlijk is dit het totaal pakket, zoals het lage gewicht en compacte design wat dit volgens mij een heel mooi product maakt. Rest nog de vraag hoeveel garantie je krijgt, maar ik neem aan dat dit "gewoon" standaard 2 jaar pick-up and return garantie is.

Ik wacht nog in ieder geval wat reviews af en hoop dat er modellen komen met i5 core met en iets lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Bij mij ligt de psychologische grens ook rond de < 1000 Euro (liefst niet meer dan 800).. ooit een macbook gehad van >1200 euro en wat een ellende, ging steeds wat stuk aan en dan voel je je echt rot en ben je constant bezig met reparatie verzoeken en garantie gedoe.. ook al was het bijv. een scheurtje in de casing of verkleuring of wat er al niet meer aan de hand was.

Heb nu een ASUS van 600euro en daar is nu een klein hoekje afgebroken, dat maakt me een stuk minder (eigenlijk niks) uit. Slijten doen ze toch na verloop van tijd, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp die ik ook ten volste gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:53
Voor iedereen die een ThinkPad X220 overweegt te kopen: in de VS kopen scheelt veel geld, zelfs als je hem hier nog heen laat shippen. Ter illustratie, vorige week 2 X220's besteld (een vriend van me wilde ook een) met de volgende configuratie:

• 12.5" IPS scherm
• Intel Core i5-2520M
• 4GB PC3-10600 DDR3
• 720p webcam
• 250GB 5400RPM drive (heb nog een SSD liggen waardoor ik die vervang)
• 6-cell accu

De kosten hiervoor waren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ 1837.20    2x Lenovo ThinkPad X220
$   92.74    Shipping door USUnlocked.com (voor een US shipping address)
--------------
$ 1929.94    

€ 1315.00    Omgerekend naar EUR
€  249.85    19% BTW
€   30.00    Geschatte inklaringskosten UPS (zie bedragen tussen de 10 en 20 euro voorbijkomen, dus dit lijkt me een ruime schatting)
--------------
€ 1594.85    Totaal

Die inklaringskosten weet ik dus niet zeker, maar veel meer zal het lijkt me niet zijn. Dit alles komt dus neer op 800 euro per laptop, een vrij goede deal als je realiseert dat het goedkoopste model in Nederland verkrijgbaar met IPS scherm (een must voor mij) ongeveer 1600 euro kost. Daar tegenover heb ik natuurlijk wel een iets langzamere CPU, HDD en minder garantie, maar voor de helft van de prijs neem ik dat graag voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:57:
Bij mij ligt de psychologische grens ook rond de < 1000 Euro
Zo denk ik er eigenlijk ook over. Als een notebook het geld waard is, maar > 1000 euro kost zoals deze Sony, zal ik niet zeggen dat hij duur is. Maar inderdaad het omgaan met een apparaat en de komende "gebruik-schade" van 1400 euro zal ik heel wat anders ervaren dan van 550 (mijn huidige notebook :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59
Investig8or schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Als er nou een i5-2410m in en die WWAN optie eraf kon zou de SA zo €300 minder kosten... Dan had ik hem gelijk besteld. Maar dan zit ie ook behoorlijk in het vaarwater van de SB, hoewel die ook iets goedkoper is geworden. Daar is de 6630 geen optie meer...

Verdorie, zo dichtbij en toch zo ver weg :+
Ja beetje goedkoop van Sony, de SB was dus met alle mogelijk opties en nu de SA er is, halen ze alle beste opties weg voor de SA. Dan kan je bij de SA weer niet zoveel kiezen (ja een goud kleurtje wat niemand neemt).

Maar is het 100% zeker dat de SA lichter en dunner is dan de SB? Kan me haast niet voorstellen, want alle knoppen zitten op dezelfde positie.

-----edit----
Wat nog smeriger is is de zogenaamde actie van Sony SB met gratis Blu Ray schrijver. Vergeleken met nu was dat dus een startprijs van 200 euro hoger. Daardoor moest ik mijn SB halen bij een internetwinkeltje (computerpirates). Heb nu een vingerprint erop zitten die ik niet wil en een harde schijf van 500GB terwijl ik al blij zou zijn met een 320GB (die ga ik deze maand nog vervangen voor een SSD). Zou me toch weer 130 euro schelen. Aan de andere kant moest ik dan wel 3 weken wachten ipv 2 dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door kx22 op 07-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kx22 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Ja beetje goedkoop van Sony, de SB was dus met alle mogelijk opties en nu de SA er is, halen ze alle beste opties weg voor de SA. Dan kan je bij de SA weer niet zoveel kiezen (ja een goud kleurtje wat niemand neemt).

Maar is het 100% zeker dat de SA lichter en dunner is dan de SB? Kan me haast niet voorstellen, want alle knoppen zitten op dezelfde positie.
Over het gewicht is inderdaad nog discussie. Snap ook niet helemaal waarom er meerdere modellen uitgebracht zou moeten worden, volgens mij kost dat de fabrikant alleen maar meer geld. Blijkbaar toch niet of levert het andere voordelen op, maar als ik zie liever dat fabrikanten voor elke formaat notebook 1 model uitbrengen maar dan zo veel mogelijk aanpasbaar maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 07-06-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op de US site heb je die opties wel. maar als je er dan, zoals hierboven bij die X220, handling, shipping, clearance en VAT bij op gaat tellen ben je bijna (maar niet helemaal) hetzelfde kwijt als de goedkoopste optie in Nederland. Als iemand hem zo voor je kan meenemen wordt het natuurlijk wel interessant.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De SA zou in eerste instantie qua concept de opvolger worden van de Z, maar is zwaar vertraagd en zou eerst helemaal niet uit komen. Van de SB zouden alleen die 2 goedkope modellen komen en 2 modellen van de SA, met een i5/128gb ssd/900p en eentje met een i7/256gb ssd/1080p. Opvolgers dus van de Z13M en Z13Z.

Toen werd de SA zwaar vertraagd en is mij door een medewerker van Sony verteld dat de SA helemaal niet zou komen. Daarom kwam er ineens die SB van 1900 euro bij. Nou brengen ze blijkbaar toch nog die SA uit, maar anders dan eerst bedoeld. Geen i5, alleen 900p en geen 1080p scherm en een stevigere videokaart met 1gb.

En inderdaad om te voorkomen dat die SA in het vaarwater van de SB komt ws alleen met een i7. Maar wel met een hele rare positionering op de markt, eentje die ik niet helemaal vat. Zeker als je kijkt naar de komende Z.

Ik wacht wel op de 13" varaint van de Asus UX21 :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
JT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:50:
De SA zou in eerste instantie qua concept de opvolger worden van de Z, maar is zwaar vertraagd en zou eerst helemaal niet uit komen. Van de SB zouden alleen die 2 goedkope modellen komen en 2 modellen van de SA, met een i5/128gb ssd/900p en eentje met een i7/256gb ssd/1080p. Opvolgers dus van de Z13M en Z13Z.

Toen werd de SA zwaar vertraagd en is mij door een medewerker van Sony verteld dat de SA helemaal niet zou komen. Daarom kwam er ineens die SB van 1900 euro bij. Nou brengen ze blijkbaar toch nog die SA uit, maar anders dan eerst bedoeld. Geen i5, alleen 900p en geen 1080p scherm en een stevigere videokaart met 1gb.

En inderdaad om te voorkomen dat die SA in het vaarwater van de SB komt ws alleen met een i7. Maar wel met een hele rare positionering op de markt, eentje die ik niet helemaal vat. Zeker als je kijkt naar de komende Z.

Ik wacht wel op de 13" varaint van de Asus UX21 :)
volgens mij zou de SA alleen de carbon fibre variant worden. Maar dat i nu niet het geval, maar als de kwaliteits controle beter is bij de SA is het wel een zeer mooie laptop. Vind de SB teveel flex hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, SA zou 1,45kg worden en dunner enzo. Dat is het niet geworden. SA is nu gewoon een net-niet faalding om de tijd tot de intro van de Z op te vullen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe het me de levertijden van de U31SD modellen zit, winkels in de PW hebben allen niks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:18:
Ja, SA zou 1,45kg worden en dunner enzo. Dat is het niet geworden. SA is nu gewoon een net-niet faalding om de tijd tot de intro van de Z op te vullen :P
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want de Z wordt een andere type apparaat. Aangezien hij geleverd wordt met en dockingstation. Ik verwacht dan ook meer als een type MBA en Asus UX30, met waarschijnlijk geen videokaart en geen optische station (waar je een SSD in kan doen) wat de SA dan wel heeft. Verder is er op het moment (van andere fabrikanten) ook geen vergelijkbare krachtige thin and light met 1600 x 900 resolutie.

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 07-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Net mijn timelinex 3830tg binnen gekregen, eerste indruk:

- Erg 'dun' & stevig (en ook erg mooi/metaal achtig) uiterlijk, voelt veel meer solide dan mijn Asus UL30VT en is ook wat dunner en smaller
- Scherm 'hing' voelt en ziet er ook veel duurzamer uit dan mijn Asus
- Het scherm is okay (kleuren lijken wel iets veller dan mijn Asus, maar dit kan aan de brightness liggen)
- Toetsenbord heeft niet heel veel flex, wellicht omdat het onderdeel is van de hele toplaag, en niet 'een onderdeel van' zoals bij de asus (ul30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:57:
Net mijn timelinex 3830tg binnen gekregen, eerste indruk:

- Erg 'dun' & stevig (en ook erg mooi/metaal achtig) uiterlijk, voelt veel meer solide dan mijn Asus UL30VT en is ook wat dunner en smaller
- Scherm 'hing' voelt en ziet er ook veel duurzamer uit dan mijn Asus
- Het scherm is okay (kleuren lijken wel iets veller dan mijn Asus, maar dit kan aan de brightness liggen)
- Toetsenbord heeft niet heel veel flex, wellicht omdat het onderdeel is van de hele toplaag, en niet 'een onderdeel van' zoals bij de asus (ul30)
Zat net wat info te zoeken over deze notebook, kan je misschien wat foto's schieten? En hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag, ik zag hem net bij Alternate voor 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vraaag schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:06:
[...]

Zat net wat info te zoeken over deze notebook, kan je misschien wat foto's schieten? En hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag, ik zag hem net bij Alternate voor 580.
excl btw zeker ;)
ik had 658 incl btw en verzend

ik zal dezer dagen een reviewtje maken als hij helemaal up en running is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:09:
[...]

excl btw zeker ;)

Aha, ex btw inderdaad haha. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk zijn laptop fabrikanten (en hun klanten) best wel conservatief vind ik. Ik had verwacht dat de SSD veel sneller zou doorbreken en dat de optische schijf veel sneller zou verdwijnen. Zo duur zijn losse SSD units niet meer als ik in de pricewatch kijk, een fatsoenlijke Intel of OCZ 120 Gig kost zo'n 165 Euro, maar Sony durft er nog 300 Euro voor te vragen als upgrade over een HDD, belachelijk. En hoe vaak heb je die DVD drive nou echt nodig? Zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
Tja, de reeds geproduceerde "gewone" harde schijven willen geen wees blijven en zijn ook op zoek naar een huis. Dit is het gevolg van naijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Vraaag schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:20:
Iemand enig idee hoe het me de levertijden van de U31SD modellen zit, winkels in de PW hebben allen niks op voorraad.
Mailtje terug van Komplett, verwachten aankomende vrijdag wat binnen te krijgen, we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:10:
Eigenlijk zijn laptop fabrikanten (en hun klanten) best wel conservatief vind ik. Ik had verwacht dat de SSD veel sneller zou doorbreken en dat de optische schijf veel sneller zou verdwijnen. Zo duur zijn losse SSD units niet meer als ik in de pricewatch kijk, een fatsoenlijke Intel of OCZ 120 Gig kost zo'n 165 Euro, maar Sony durft er nog 300 Euro voor te vragen als upgrade over een HDD, belachelijk. En hoe vaak heb je die DVD drive nou echt nodig? Zonde van de ruimte.
Caddy kopen voor de optische station en er SSD in doen. Weet alleen niet af dit ook zo makkelijk gaat bij de SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb helaas geen normale fotocamera, maar zelfs zo zie je al dat het acer scherm veel meer kleur weergeeft dan mijn asus (ul30).. terwijl in de reviews gezegd wordt dat het een vreselijk scherm is :P (hoe verschrikkelijk was mijn asus dan?)

Screen

En het scherm zit vast met een soort sony-z afwerking:

Right

Het geluid klinkt voor een notebook trouwens nog best goed (hoewel ik altijd game met een headset) er zit dan ook een 'lange'speaker in:

Keyboard 2

En om even aan te tonen hoe plat hij wel net is (platter dan mijn ul30):

Height

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer kleur? Of is het scherm gewoon veel te blauw ingesteld? Kan het niet goed zien op de foto.
Philflow schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:57:
Iedere individuele Asus of Acer laptop kan weer een ander scherm hebben. 't is maar net wat ze hebben liggen.

Wel maf dat er zo weinig reviewers zijn die daar aandacht aan besteden.
Hint.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedere individuele Asus of Acer laptop kan weer een ander scherm hebben. 't is maar net wat ze hebben liggen.

Wel maf dat er zo weinig reviewers zijn die daar aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Regeneration schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:15:
[...]

Caddy kopen voor de optische station en er SSD in doen. Weet alleen niet af dit ook zo makkelijk gaat bij de SA.
Weet ik, snap ik. Maar waarom doen ze het niet zelf gelijk goed, op enkele uitzonderingen na? Zou Apple dan toch weer de eerste moeten zijn om in een volgende generatie Macbook Pro de optische drive en de HDD helemaal te dumpen? Uiteindelijk gaat het die kant echt wel op, maar ik had verwacht dat de ontwikkelingen sneller zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:09:
[...]

excl btw zeker ;)

Geef ff een headsup als je de review online zet, ik ben normaal alles behalve into Acer omdat dit merk een erg hoge uitval rate heeft maar toch wat ik zo her en der lees zit dit product wel stevig goed in elkaar.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:04:
[...]

Weet ik, snap ik. Maar waarom doen ze het niet zelf gelijk goed, op enkele uitzonderingen na? Zou Apple dan toch weer de eerste moeten zijn om in een volgende generatie Macbook Pro de optische drive en de HDD helemaal te dumpen? Uiteindelijk gaat het die kant echt wel op, maar ik had verwacht dat de ontwikkelingen sneller zouden gaan.
Eerste? Ik had 4 jaar geleden al een Sony TZ met HDD + SSD zonder optisch station. Kon je zo configureren op de Sony site in Japan. Die had trouwens ook al islands keys die Apple ook overgenomen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lezen... ;) Ik schrijf "helemaal", dus dan ik bedoel ook helemaal, over de hele notebook lijn. ;) Ze zijn er inderdaad al wel, ik heb zelf een MBA, maar het blijven tot nu toe uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Apple heeft maar 1 versie van hun product en eenmaal ze iets aanpassen aan hun product, dan wordt het gewoon een standaard ding. Er zijn nu genoeg bedrijven die al jaren laptops met SSD en zonder optische station produceren, enkel zijn dit dan de duurdere versies en koopt of hoort de consument dit gewoon niet. Maar als Apple zijn producten eenmaal zonder optische station en met SSD produceren, dan gaat de consument dit zien als iets standaard.

Hetzelfde met tablets. 5 jaar geleden waren er ook tablets op de markt. Niemand die er iets van wist en het nut er niet in zag totdat Apple zo'n product op de markt brengt. Dan denkt de consument dat het wel goed moet zijn en beginnen ze massaal te kopen. Apple heeft zo'n naam opgebouwd en andere bedrijven kunnen hun alleen maar volgen!

Wacht tot volgend jaar, dan zal elke laptops kleiner zijn dan 3 cm hoog, ongeveer 2 kg wegen, hebben ze waarschijnlijk geen optische station meer en laptops die geen budget zijn, zullen waarschijnlijk berust worden met SSD INDIEN APPLE ZIJN MACBOOK ZO UITRUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:33:
Lezen... ;) Ik schrijf "helemaal", dus dan ik bedoel ook helemaal, over de hele notebook lijn. ;) Ze zijn er inderdaad al wel, ik heb zelf een MBA, maar het blijven tot nu toe uitzonderingen.
ik zou ook niet verbaasd zijn als we in de macbook pro 2012 de HDD + SDD combi gaan zien. Lenovo doet dat ook al. met 7mm drives als de nieuwe standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:04:
[...]

Ben ik ook wel mee eens, helemaal bij modellen waar een en ander aan te passen is zoals op de Sony site, Dell site enz. verwacht je inderdaad dergelijke mogelijkheden. Maar er zijn ook wel meerdere dingen die ik anders zou willen zien, eigenlijk niet gebeurd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mudi schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:34:
...
Wacht tot volgend jaar, dan zal elke laptops kleiner zijn dan 3 cm hoog, ongeveer 2 kg wegen, hebben ze waarschijnlijk geen optische station meer en laptops die geen budget zijn, zullen waarschijnlijk berust worden met SSD ...
Ik dacht dat ook altijd, en nog steeds wel eigenlijk, maar toch heb ik ook het gevoel dat het allemaal veel langzamer gaat en dat die 1 jaar wel eens 5 jaar zou kunnen worden. Maar ik hoop dat je gelijk krijgt, zou ook veel logischer zijn.
Regeneration schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:37:
[...]
Ben ik ook wel mee eens, helemaal bij modellen waar een en ander aan te passen is zoals op de Sony site, Dell site enz. verwacht je inderdaad dergelijke mogelijkheden. Maar er zijn ook wel meerdere dingen die ik anders zou willen zien, eigenlijk niet gebeurd... :P
Soms zijn die opties er ook wel, maar dan zijn ze vaak weer zo achterlijk duur dat je het inderdaad beter zelf kan doen, achteraf, zoals jij al suggereerde.

Ik zag pas in de trein trouwens iemand met een vrij nieuwe, dunne 13 inch Acer zonder optische drive. Geen idee welk type het was. Zag er best goed uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Fiber op 07-06-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Woah, die nieuwe acer timelineX zijn wel nice :O
Dat chiclet keyboard en die behuizing spreken mij wel aan :O!
Is daar ook een goedkopere versie van met bijv alleen een i3?
Ik heb een laptop nodig voor office stuff dus heb een gt540 niet nodig.
Dus die eruit en dan cheaper, waar?:D
Dvd drive mag er ook wel uit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Willie Billie op 07-06-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:48:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want de Z wordt een andere type apparaat. Aangezien hij geleverd wordt met en dockingstation. Ik verwacht dan ook meer als een type MBA en Asus UX30, met waarschijnlijk geen videokaart en geen optische station (waar je een SSD in kan doen) wat de SA dan wel heeft. Verder is er op het moment (van andere fabrikanten) ook geen vergelijkbare krachtige thin and light met 1600 x 900 resolutie.
Videokaart ok, maar de Z heeft straks ook een 900p scherm en een i7. En SSD of HDD. Die dockingstation wordt btw ws naar alle waarschijnlijkheid niet geleverd bij de goedkope uitvoeringen. Punt is dat ze al die dingen ook in de SB konden stoppen. Keuze voor snellere GPU was er al, enige echte verschil is het 900p scherm en ook die had in een SB gepast. Daarom snap ik de positionering niet. 900p en een zwaardere GPU (die eerst wél verkrijgbaar was op de SB) is het enige verschil.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:51:
Ik heb helaas geen normale fotocamera, maar zelfs zo zie je al dat het acer scherm veel meer kleur weergeeft dan mijn asus (ul30).. terwijl in de reviews gezegd wordt dat het een vreselijk scherm is :P (hoe verschrikkelijk was mijn asus dan?)

[afbeelding]

En het scherm zit vast met een soort sony-z afwerking:

[afbeelding]

Het geluid klinkt voor een notebook trouwens nog best goed (hoewel ik altijd game met een headset) er zit dan ook een 'lange'speaker in:

[afbeelding]

En om even aan te tonen hoe plat hij wel net is (platter dan mijn ul30):

[afbeelding]
Damn hij is nice!

Twijfel echt tussen die Acer en deze Asus:
pricewatch: Asus U31SD-RX080V

Van de Asus kan ik zo weinig foto's e.d. vinden. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Vraaag op 08-06-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, de SA is een 13.3" notebook, de Z11 is een 13.1 notebook. Dat betekent:

Dat het een ander scherm is dan in de Z
Dit scherm hopelijk ook beschikbaar word in 13.3 laptops van de concurrentie...

Waarom is dit belangrijk? voor zover ik weet is dit het eerste 13.3" 16:9 scherm met een andere resolutie dan 768p.

En weet iemand wat voor maat blu-ray speler er in de S series zit? Volgens een statement van dell kan er namelijk geen blu-ray drive geconfigureerd worden omdat de benodigde unit (9.5mm, slim slot-in) niet bestaat. Of zit er een tray in?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Vraaag schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:20:
volgens mij heeft mycom hem op voorraad (als je hem laat bezorgen)

http://www.mycom.nl/Produ...SDRX092X--i52410M/1167145

Het gaat wel om de 092x versie.

wat mij over de streep trok was het feit dat ze een pixelgarantie en standaard 3 jaar garantie op laptops geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pino22 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:12:
[...]

Geef ff een headsup als je de review online zet, ik ben normaal alles behalve into Acer omdat dit merk een erg hoge uitval rate heeft maar toch wat ik zo her en der lees zit dit product wel stevig goed in elkaar.
Er is al een grote notebookcheck test waar alles in wordt belicht

Gister nog even gegamed (battlefield bad company 2) en dat gaat op grote en volle mappen goed op medium details, bij high krijg je toch aardig wat lag op hele drukke stukken. En kwa geluid/hitte was het allemaal minder dan mijn UL30VT (die het in low details deed). Dus van het throttelen heb ik nog weinig gemerkt :P Maar ik heb dan ook de i3 versie, wellicht dat deze minder warm wordt.

Maar ik denk dat met een bios-update (nog niet gedaan) en nieuwere drivers (gebruik nog de meegeleverde nvidia) de prestates nog verbeterd kunnen worden. Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om dit alles te gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

CT schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:59:
[...]

Er is al een grote notebookcheck test waar alles in wordt belicht

Gister nog even gegamed (battlefield bad company 2) en dat gaat op grote en volle mappen goed op medium details, bij high krijg je toch aardig wat lag op hele drukke stukken. En kwa geluid/hitte was het allemaal minder dan mijn UL30VT (die het in low details deed). Dus van het throttelen heb ik nog weinig gemerkt :P Maar ik heb dan ook de i3 versie, wellicht dat deze minder warm wordt.

Maar ik denk dat met een bios-update (nog niet gedaan) en nieuwere drivers (gebruik nog de meegeleverde nvidia) de prestates nog verbeterd kunnen worden. Ik hoop dat ik dit weekend tijd heb om dit alles te gaan testen :)
Bedankt voor je link, ik vind het echt een interessant product, gaat ook lang mee op de accu.
Ben wel benieuwd hoe lang de accu mee gaat als je gamed, wellicht dat jij dat kan testen.
Zit 1 jaar garantie op je notebook toch? dat vind ik aan 1 kant wel een minpunt van het product.

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 08-06-2011 10:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hebben ze daar ook getest. 2 uur en 33 minuten onder de conditie "Last (volle Helligkeit)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

ohh ik dacht dat ze enkel maximale helderheid hadden ingesteld maar had niet gelezen dat ze het gamen getest hadden.
Tnx dat je dit even verduidelijkt.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2023
Dat is de tijd met de classic test niet een game. Je kan de batterij tijd een beetje afleiden van het stroomverbruik dat ze gemeten hebben. Het maximale verbuik is 79.9 en de median is 42.8 (classic test). Ik schat het gemiddelde verbuik tijdens gamen zo rond 60 is, dus denk dat die het zo rond 1.5 uur uithoudt wanneer je gamed.

Wat eigenlijk een groter probleem is dan de batterijtijd is de hitte die produceert wordt. 60 w is een hoop voor deze formfactor. Mijn laptop wordt al aardig warm met 30 W verbruik (ook 13.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Ik denk dat ik de 3830 ga bestellen. MaxICT heeft hem op voorraad alleen de Shopreviews zijn niet allemaal je van het. Ook zo jammer dat er geen enkele shop in de buurt zit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vraaag schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:35:
Ik denk dat ik de 3830 ga bestellen. MaxICT heeft hem op voorraad alleen de Shopreviews zijn niet allemaal je van het. Ook zo jammer dat er geen enkele shop in de buurt zit. :p
Ik heb em van max ict (zie mijn shopreview aldaar) die is toch best positief ;)
Binnen 1 dag had ik 'm al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Ik heb em van max ict (zie mijn shopreview aldaar) die is toch best positief ;)
Binnen 1 dag had ik 'm al.
Ja klopt, maar die boven jou is dan weer wat minder, maar ze hebben hem op voorraad dus ik bestel morgen ochtend en dan hoop ik hem vrijdag gewoon binnen te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren,

Ik zie hier http://www.dell.com/nl/p/...del_id=inspiron-m301z-amd een leuke Dell, slank en licht. Er zit een AMD Turion II Neo K645 (dual core) in, maar ik kan daar op internet niet bijzonder veel over vinden. Kan iemand mij vertellen wat dit voor processor is en waar de prestaties liggen in verhouding tot de intels? Alvast bedankt.

(ja, ik verander snel van gedachten, het kan ook zomaar weer wat anders worden ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 07:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een van de slechtste dell's die er zijn imo. Gewoon niet doen: De neo is een brakke processor en een i3 is op de een of andere manier net zo duur..
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33689.0.html

Je hebt op dit moment onder ander de vostro 13, al is die niet dun:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3550/fs
neem het goedkoopste model, en voeg zo nodig de (naar onder uitstekende!) 9 cels accu toe en de HD6630m. Let op: ex. BTW.

De acer hierboven is ook leuk, maar ik ben op de aan of andere manier niet zo'n fan van acer.. en asus heeft ook leuke modellen in de pricewatch staan (bv: pricewatch: Asus U31SD-RX080V). De vostro hierboven is meer gericht op een mobiel workstation. Krachtig, lange accuduur, maar relatief zwaar en dik.

Ik schop deze even richting het juiste topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:31:
Je hebt op dit moment onder ander de vostro 13, al is die niet dun:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3550/fs
neem het goedkoopste model, en voeg zo nodig de (naar onder uitstekende!) 9 cels accu toe en de HD6630m. Let op: ex. BTW.
Bedoel je nou niet (alweer :P) de Vostro 3350 - 13" ipv de 3550 - 15" ? :)

Je kunt trouwens beter een wat duurder basismodel nemen, in plaats van een goedkoper model aan te kleden.. kan een stuk voordeliger uitpakken.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;(

Ik had even gekeken, en bij het gelikte model is het goedkoper om het goedkoopste model te nemen en die te upgraden, bij een duurder model ben je €100 verder voor alleen 2GB RAM en een brakke GPU.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46
Binnen mijn budget van +/- 400 euro blijven er twee laptops over. Ik wil een laptop gebruiken voor home/office applicaties. Ik speel geen spellen.

Welke laptop raden jullie mij aan?

- Lenovo Edge 13
en
- MSI X350-472NL

Het grootste verschil is denk ik de processor: Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 (MSI) en de AMD Turion II Neo K685 (Lenovo). Maar welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Volgens notebookcheck de K685:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Je hebt nog eens 100 euro cashback actie tot 30 juni voor de Lenovo Edge 13! Dus die zou voor 300 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RutgerFR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:22:
Het grootste verschil is denk ik de processor: Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 (MSI) en de AMD Turion II Neo K685 (Lenovo). Maar welke is beter?
Passmark CPU:
Intel SU7300: 977
AMD neo k685: 1113

AMD ietsje sneller.

De MSI vind ik alleen een stuk mooier.... maar ik baal zo hiervan: Max 2GB geheugen ;(
http://nl.msi.com/product/nb/X350.html#?div=Specification

edit:
En hier een review met 4GB erin, terwijl op de officiële site max 2GB staat??
http://computershopper.com/laptops/reviews/msi-x-slim-x350

Iemand met een x350 die kan bevestigen of er 4GB in kan of niet? (marzman?)

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh op 09-06-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstone, bedankt! Maar als ik nou een 'Slim&Light' notebook wil.. Ik vind die van Dell erg mooi, maar die is dus alleen met brakke AMD's te krijgen. Zijn er andere opties? GEEN Macbook Air, ik heb een persoonlijk probleem met Apple. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk zelf eens in de pricewatch wat je dan nog meer mooi vind. Acer, MSI, Asus, ze hebben allemaal gelijkwaardige modellen. Alleen kennen wij je smaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb een review gemaakt van de Acer TimelineX 3830TG en wat dingen belicht die andere reviews niet echt bekeken hebben:
productreview: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2314G50N review door CT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:54:
Ik heb een review gemaakt van de Acer TimelineX 3830TG en wat dingen belicht die andere reviews niet echt bekeken hebben:
Heb hem net besteld. :) " Order verzonden naar magazijn" is huidige status. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is die AMD trouwens een brakke processor? Ik heb totaal geen verstand van benchmark scores ofzo, en ik kan ook niet op die site(notebookcheck) want ik zit in China. Verder is hier precies hetzelfde te koop, nog wel meer trouwens. Is het geen mogelijkheid om een andere cpu in die Dell te zetten? Domme vraag misschien, maar je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb net een update aan mijn review gedaan - de notebook heeft inderdaad een throttle probleem - maar je kan dit relatief simpel oplossen, maar hopelijk komt acer zelf met een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
CT schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:56:
Ik heb net een update aan mijn review gedaan - de notebook heeft inderdaad een throttle probleem - maar je kan dit relatief simpel oplossen, maar hopelijk komt acer zelf met een oplossing :)
Top! Thanks voor het uitzoekwerk haha. Op hoeveel GHz idled CPU dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet er weinig toe op welke snelheid de CPU idlet, daar heb ik een tijd geleden uitgebreid onderzoek naar gedaan. De meest effectieve snelheid bleek 1.866 of 2.133ghz met mijn bak, ofwel de hoogste snelheid waarmee het minimale voltage mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:58:
Het doet er weinig toe op welke snelheid de CPU idlet, daar heb ik een tijd geleden uitgebreid onderzoek naar gedaan. De meest effectieve snelheid bleek 1.866 of 2.133ghz met mijn bak, ofwel de hoogste snelheid waarmee het minimale voltage mogelijk is.
I know, maar vroeg het me af. :p Mijn i3 in mijn HP DV3-4150 idled op 1.2 GHz.

Status van mijn bestelling is sinds 14:20: "Order in behandeling bij magazijn". Hopen dat ik ook nog een verzendbevestiging krijg.. (was voor 16:30 besteld, morgen in huis).

edit:
Verzonden. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Vraaag op 09-06-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Hij is binnen. Meteen voorzien van een verse installatie van Win7 Professional 64bit.
Beetje jammer dat bijna alle drivers die Acer op haar website heeft staan niet te installeren zijn.
http://support.acer.com/u...t.aspx?tab=1&modelId=3634

Bij alle Intel dingen krijg ik:
Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software. 8)7

edit:
Windows 7 komt direct bij technet vandaan dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vraaag op 10-06-2011 18:53 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.