• Pjoromura
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-11 15:42
Ik gebruik Smart Keyboard (https://market.android.co...l&feature=search_result), werkt superrrrrr, en ik heb toch dikke vingers.
Pjor.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:12
Dit klinkt allemaal erg goed. Ik heb nog de officiele 2.2 firmware van LG en heb last van wat bugs, sommige die hier ook genoemd worden:

- Unmounten en remounten van SD card
- Spontane crashes (5x meegemaakt... tel zit volledig vast)
- Reageert soms traag bij scrollen door het menu of typen van een sms
- Als tel gelockt is en in mijn broekzak zit, wordt 'ie soms toch ge-unlockt en krijg je leuke situaties, zoals onbedoeld bellen en vage smsjes sturen.
- Zacht geluid... bel en media volume is niet hard
- Touchscreen reageert soms matig, meerdere keren drukken nodig
- Twitter app werkt niet meer, credentials worden niet geaccepteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens de overstap naar 2.3 ga maken :)

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-11 12:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

segil schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:17:
Dit klinkt allemaal erg goed. Ik heb nog de officiele 2.2 firmware van LG en heb last van wat bugs, sommige die hier ook genoemd worden:

- Unmounten en remounten van SD card
- Spontane crashes (5x meegemaakt... tel zit volledig vast)
- Reageert soms traag bij scrollen door het menu of typen van een sms
- Als tel gelockt is en in mijn broekzak zit, wordt 'ie soms toch ge-unlockt en krijg je leuke situaties, zoals onbedoeld bellen en vage smsjes sturen.
- Zacht geluid... bel en media volume is niet hard
- Touchscreen reageert soms matig, meerdere keren drukken nodig
- Twitter app werkt niet meer, credentials worden niet geaccepteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens de overstap naar 2.3 ga maken :)
Heb je al wel een normale update gedaan via de LG website?

Dat unmounten en mounten had ik in het begin ook is niet meer te vinden in de huidige software

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchphoto
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Dryhte schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:15:
Er is blijkbaar een nieuwe root methode die 2.2.2 wel kan rooten: GingerBreak.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Good luck!

EDIT: zelf niet geprobeerd, maar op het XDA forum voor P500 meldt men dat dit inderdaad werkt!
Gingerbread is Android v2.3 (.3)
V10H is Android 2.2.2(Froyo) nog steeds geen 2.3

Wikipedia: Google Android

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 27-11 17:33
Dutchphoto schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:44:
[...]

Gingerbread is Android v2.3 (.3)
V10H is Android 2.2.2(Froyo) nog steeds geen 2.3

Wikipedia: Google Android
Leer lezen, nergens zeg ik dat er een officiële Gingerbread rom beschikbaar is.

De Gingerbreak root methode schijnt ook te werken voor de voorheen 'onrootbare' 2.2.2 V10H etc... versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchphoto
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:29:
Leer lezen, nergens zeg ik dat er een officiële Gingerbread rom beschikbaar is.
Waar schrijf ik dat dan dat jij dat zou hebben geschreven. Moet je zelf niet leren lezen :P
De Gingerbreak root methode schijnt ook te werken voor de voorheen 'onrootbare' 2.2.2 V10H etc... versies.
Hij is er niet voor bedoeld.Ik ga de gok niet nemen en wacht wel op off.Gingerbread.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjoromura
LG Optimus One krijgt Android 2.3.3 Gingerbread

Yes!

http://www.androidplanet....ndroid-2-3-3-gingerbread/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
...

Eerst zien, dan geloven. Het filmpje was al eerder te zien, en de kernel versie wordt niet getoond... kan dus eventueel gewoon gefilmd zijn op een van de bij elkaar gehackte Gingerbread versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:58

Cyphax

Moderator NOS
LG heeft al veel eerder laten weten dat er een officiële update naar Gingerbread komt. Zo gek is dat filmpje niet dan, toch?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Ik geloof echt wel dat de update komt :) maar iedereen kan zo'n filmpje maken op basis van een van de XDA GB roms lijkt mij... Ik zou daar niet teveel gevolgtrekkingen uit durven maken.

Ik ben zelf trouwens naar Froyo (Void.) teruggekeerd... Het probleem van alle GB roms is nog steeds dat Bluetooth maar half werkt (meer bepaald: je kan niet bellen met bluetooth headset, en bluetooth ftp doet het ook niet), en dat mis ik wel.

Bovendien gaat de telefoon langer mee op Void. (Froyo) dan op eender welke GB ROm die ik geprobeerd heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Nou ik hoop dat de update inderdaad binnenkort komt, maar het zou mij ook niets verbazen als het nog even duurt. En ach, zo vreselijk vind ik dat niet. De telefoon doet 't prima en ik heb eigenlijk helemaal geen klachten.

Wat ik wel jammer vind is de mate waarin de diverse aanbieders het OS wijzigen. Zo hield ik de Samsung van m'n zusje (een Galaxy Ace) naast die van mij, en zij kan in de instellingen bijvoorbeeld het gebruikte lettertype aanpassen. Ik kan dat niet, en ik vind dat eerlijk gezegd geen goede zaak. Het is hartstikke mooi dat LG voor mij een mooie standaardinstelling neerzet, maar om me nou de mogelijkheid tot het aanpassen van dit soort zaken te ontnemen gaat me wat ver. Andersom miste zij ook instellingen die ik wel weer had. Vaag. En jammer dat Google dat toelaat.

Misschien kan ik als ik 'm weer root wat meer dingen wel aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 17-05-2011 11:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Het standaard lettertype is inderdaad niet fantastisch.

Ik kan je deze thread aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801160

Ikzelf gebruik het Ubuntu10.10 fontpack, da's een stuk beter leesbaar dan de standaard font.

EDIT: je moet inderdaad rooten en een recovery installeren; vervolgens kan je de zips in bovenstaande thread flashen.

[Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 17-05-2011 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 18:38
Hallo,

Ik overweeg deze telefoon ook. Redelijk goedkope smartphone, en voor een scholier die krap bij kas zit is dit een prima uitkomst. maar ik heb een vraagje; Ik heb geen internet abonnement, maar kan ik dan nog wel wat met deze telefoon. kan je gewoon de internetverbinding uitzetten maar de Wi-Fi aan laten staan zodat je niet onverwachts tegen een torenhoge rekening aanloopt?

Groet,
Tom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:57
treinentom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:02:
Hallo,

Ik overweeg deze telefoon ook. Redelijk goedkope smartphone, en voor een scholier die krap bij kas zit is dit een prima uitkomst. maar ik heb een vraagje; Ik heb geen internet abonnement, maar kan ik dan nog wel wat met deze telefoon. kan je gewoon de internetverbinding uitzetten maar de Wi-Fi aan laten staan zodat je niet onverwachts tegen een torenhoge rekening aanloopt?

Groet,
Tom
Yep. Heeft mijn dochter ook zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-12 22:27

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

treinentom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:02:
Hallo,

Groet,
Tom
Zo heb ik het wel ingesteld staan. (Pre-paid dus)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Bij mij staat het ook zo ingesteld dat ie automatisch verbindt met wifi op het werk en thuis. Ik vind dat zelfs zonder dat het extra geld kost wel zo prettig.

• treinentom
  • Laatst online: 01-12 18:38
Oke, bedankt voor de informatie!

• heinj
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2014
Let er wel op dat je in de instellingen ook de APN saboteert (dit is nodig om bij je provider in te loggen voor internet functies). Anders gaat je telefoon, ondanks dat je synchroniseren hebt uitgezet, toch leuke dingetjes doen op internet. Ook 3g netwerken uitzetten, gewoon alles uitzetten wat niks met 2g (telefonie) te maken heeft. Je merkt het namelijk niet dat er apps synchroniseren, tot je prepaid kaart leeg is..
Als het eenmaal zover is moet je hier maar op Googlen, er zijn meerdere webpagina's over volgeschreven.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Datatoegang Aan [ niet aangevinkt ]
Dataroaming [ niet aangevinkt ]

Das alles wat ik heb.. Nooit wat anders gedaan, nooit contact gehad met een Mobiel netwerk zonder dat ik er om vroeg :S .

• heinj
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2014
Nou, bij mij werd er wel dergelijk afgeschreven zonder dat ik gekke dingen deed. Misschien hangt dit ook van de applicaties af die op je telefoon staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchphoto
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:26:
...

Eerst zien, dan geloven. Het filmpje was al eerder te zien, en de kernel versie wordt niet getoond... kan dus eventueel gewoon gefilmd zijn op een van de bij elkaar gehackte Gingerbread versies.
15 mei 2011, 18:58
De LG Optimus One krijgt voor het einde van de maand een update naar Android 2.3.3. In een video is te zien wat het te bieden heeft. LG is daarmee aan de late kant, want Gingerbread (2.3) is al sinds december op de markt. Lastig punt daarbij was dat Gingerbread eigenlijk een 1 GHz-processor nodig heeft, terwijl de Optimus One niet verder komt dan 600 MHz. Romain Guy van Google ontkende echter de minimale specificaties en LG kondigde vervolgens aan dat de update voor eind mei beschikbaar komt. Op internet is nu een video te zien, waarin Android 2.3.3 al op de LG Optimus One (P500)...
http://drimble.nl/dossier...roid-233-gingerbread.html

Officiele Android 2.3.3 video
YouTube: ‪Optimus One p500 Gingerbread ROM ufficiale‬‏

[Voor 8% gewijzigd door Dutchphoto op 23-05-2011 02:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Tja dat is hetzelfde filmpje; we blijven hopen maar enig scepticisme is ons niet vreemd ;)

EDIT: onder het filmpje staat er 'in arrivo in estate' => vrij vertaalt: komt deze zomer...

[Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 23-05-2011 09:40]

• thoragz
  • Laatst online: 19-11 05:08
Vandaag mijn P500 binnengekregen. :) Ik heb geprobeerd de telefoon te rooten, maar wanneer ik mijn P500 aansluit aan de computer laadt de telefoon op, maar maakt geen verbinding met de PC. SuperOneClick blijft vastzitten bij "Waiting for device". Ik gebruik geen verlengdraad, kan het zijn dat de kabel defect is?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Waarom gebruik je niet Z4 root? Veel effectiever, en ben je geen PC voor nodig.

Staat daarnaast "Alleen Massaopslag" aan? Zonder dat zal je PC de 1e keer je telefoon waarschijnlijk niet zien.

• thoragz
ik zou niet weten hoe ik Z4 root op de telefoon zou kunnen zetten. Het apk-bestand staat al op de micro-SD, maar er is geen file explorer o.i.d. in Android om het bestand te openen. (Heb ook nog geen internet verbinding) Wanneer ik de telefoon aansluit aan de PC laadt deze alleen op, er wordt ook geen externe harde schijf herkend (de USB-geluiden zijn er ook niet als ik de telefoon aansluit/afkoppel).

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

thoragz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:07:
ik zou niet weten hoe ik Z4 root op de telefoon zou kunnen zetten. Het apk-bestand staat al op de micro-SD, maar er is geen file explorer o.i.d. in Android om het bestand te openen. (Heb ook nog geen internet verbinding) Wanneer ik de telefoon aansluit aan de PC laadt deze alleen op, er wordt ook geen externe harde schijf herkend (de USB-geluiden zijn er ook niet als ik de telefoon aansluit/afkoppel).
Er staat zo'n nogwattes -office op standaard. Hiermee kan je gewoon je files exploren :) .

• thoragz
Oke bedankt! Ook als ik "Alleen massa-opslag" in-/uitschakel wordt er geen externe harde schijf herkend. Kan ik ervan uitgaan dat de kabel defect is?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

thoragz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:35:
Oke bedankt! Ook als ik "Alleen massa-opslag" in-/uitschakel wordt er geen externe harde schijf herkend. Kan ik ervan uitgaan dat de kabel defect is?
Nee. Het koste bij mij ook wat gepruts voordat hij het deed :+ (Zowel onder WinXP Pro SP3 als WIn7 Pro x86-64)

• thoragz
En wat voor gepruts dan als ik vragen mag? :D Heb al van alles geprobeerd - behalve een nieuwe kabel - en m'n PC herkent nog steeds geen aangesloten mobiel/geheugenkaart..

Iemand ook enig idee wat de oplaadtijd voor de telefoon is? Inmiddels zit de telefoon op 92% na meer dan 4u opladen..

[Voor 26% gewijzigd door thoragz op 29-05-2011 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietje84
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06-06-2011
Hallo,

Volgens de PC suite kon ik een nieuwe versie firmware installeren. Ik had versie v10H erop staan, maar nadat ik de telefoon van de update had voorzien weigert die nou op te starten.

De gsm blijft hangen bij het android logo, iemand een idee om em te resetten of terug te zetten naar een oudere versie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchphoto
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:37:
Tja dat is hetzelfde filmpje; we blijven hopen maar enig scepticisme is ons niet vreemd ;)

EDIT: onder het filmpje staat er 'in arrivo in estate' => vrij vertaalt: komt deze zomer...
Hier werd Mei genoemd.
http://staenz.com/520/lg-...bread-update-by-may-2011/
We weten nu dat dat niet zo was ;)

(8 juni)
En hier schrijft men dat ie al online zou zijn op een Russische website. Officieel zou het een paar weken kunnen duren, gerekend vanaf 8 Juni.
http://www.android-ginger...-3-3-lg-optimus-one-p500/

Hier wordt July genoemd
http://www.manast.com/201...ead-update-in-july-video/

Hier wordt Sept. genoemd:
http://aliwaqas.info/andr...ptimus-one-p500-official/
Ook nog zomer als het voor de 21ste is ;)

En dat staat ook hier. Nog f w8ten dus:
http://phonetipstricks.co...mus-one-p500-in-september

en zo blijven we aan de gang. Kortom. Er is er maar eentje die het echt weet, LG 8)

[Voor 36% gewijzigd door Dutchphoto op 12-06-2011 01:52]

• Dryhte
Heads up: eerste officiële GB updates zijn blijkbaar uit (in Roemenië en rusland , weliswaar).

Source code zal dus wel volgen... Yay!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143260 (rusland)

EDIT: veel kans dat hier de officiële 'Europe Open' firmware komt (aangezien de server 'forbidden' geeft ipv 'not found'): http://csmg.lgmobile.com:...NEUBK/V20c_00/V20C_00.kdz

[Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 27-06-2011 20:56. Reden: toekomstige standaard download toegevoegd ;)]

• P-39
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-01-2014
Zal inderdaad niet lang meer duren.

Zit wel te wachten op die update, hopelijk werkt mijn gps dan weer goed, na de laatste kleine update van LG krijg ik bijna nooit meer een gps lock/signaal (tenminste ik denk dat het daar aan ligt..).

Edit: na reboot werkt mijn gps weer goed! _/-\o_

[Voor 20% gewijzigd door P-39 op 28-06-2011 16:08]

• Dryhte
P-39 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:38:
Zal inderdaad niet lang meer duren.

Zit wel te wachten op die update, hopelijk werkt mijn gps dan weer goed, na de laatste kleine update van LG krijg ik bijna nooit meer een gps lock/signaal (tenminste ik denk dat het daar aan ligt..).

Edit: na reboot werkt mijn gps weer goed! _/-\o_
Heb je dan die nieuwe firmware geïnstalleerd? Of vergeet je al wekenlang je gsm opnieuw op te starten?

• Dutchphoto
  • Niet online
heinj schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:58:
Let er wel op dat je in de instellingen ook de APN saboteert
Gewoon de APN (data) wissen.

• P-39
Dryhte schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:39:
[...]

Heb je dan die nieuwe firmware geïnstalleerd? Of vergeet je al wekenlang je gsm opnieuw op te starten?
Heb die update zeker al een maand ja, en ik wist niet dat een reboot nodig was, immers na de update moest ie uit zichzelf rebooten. Verder reboot ik nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:24
heeft de v20g firmware ook de nederlandse taal aan boord ?, of is het alleen Russische
firmware 2.3.3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
Toestel is trouwens nog maar 100 euro bij de Belcompany.
Met gratis lader en autohouder erbij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjoromura
100 euri bij Belcompany?
Ik wil er nog wel één maar voor dat bedrag kan ik 'm niet vinden, linkje?
Bij Pricewatch voor €141, nog net te duur voor een reservetoestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
Pjoromura schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:33:
100 euri bij Belcompany?
Ik wil er nog wel één maar voor dat bedrag kan ik 'm niet vinden, linkje?
Bij Pricewatch voor €141, nog net te duur voor een reservetoestel.
ga er maar langs :)
99,95€ !!

simlockvrij en zoals gezegd met autohouder en lader :)
net 2.3 Gingerbread er op gezet en hij is snel zat

• mistral trident
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 31-08 01:17
android 2.3 gingerbread is op de lg update site te verkrijgen ik heb het net geinstalleerd en draait erg goed ik heb trouwens mijn lg optimus one ook voor 100 euro gescoord bij belcompany

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
LG Update site? Welke site?

Oh de tool van LG is een update van meer dan 116MB aan het binnenhengelen. Ben benieuwd of dat 2.3 is.

[edit]
Ja het is 'm. 2.3.3, via het tooltje van LG, die heeft het gewoon van begin tot eind gedaan. :)
Eerste indruk: niet zo vreselijk veel verschillen. :+
Klein beetje meer kleur her en der. Scrollen lijkt een klein beetje soepeler te gaan in het applicatieoverzicht, maar dat kan ook aan mij liggen. :+
En het toetsenbord is iets verbeterd. Maar nog steeds geen pijltjestoetsen. ZO irritant om als je een typo gemaakt hebt en je bent 6 letters verder, dat je bijna niet terug kan om het te verbeteren... ik snap dat niet.

[Voor 139% gewijzigd door Cyphax op 06-07-2011 14:39]

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

ffuuuu daar schrok ik ff.. Telefoon laten updaten, start ik hem op. Android laad logo.

loading...
loading...
loading..
(5 mins later)
loading..

FFUUUUUU je gaat toch niet vertelen dat m'n firmware naar de klote is?

Maar 10 secs later starte hij door naar een mooi nieuw interface.
welke direct werd vervangen door Launcherpro :+ .

1e ervaring is dat het systeem een stuk soepeler lijkt te zijn. IIG het draaien van het scherm gaat een stuk vlotter. En ook de GPS heeft sneller een fix :) .

[Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 06-07-2011 23:55]

• Dryhte
Nu wachten tot FranciscoFranco op XDA een nieuwe (stabiele) kernel releaset die compatibel is met stock 2.3.3 ;) Zijn 18.1 was onovertroffen op Froyo.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
D4NG3R schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:48:
ffuuuu daar schrok ik ff.. Telefoon laten updaten, start ik hem op. Android laad logo.

loading...
loading...
loading..
(5 mins later)
loading..

FFUUUUUU je gaat toch niet vertelen dat m'n firmware naar de klote is?
Dat dacht ik ook heel eventjes, maar bedacht me ook dat dat de eerste keer wel alleen zal zijn. 't Is toch een heel nieuw OS wat ie moet booten, en instellingen die misschien gemigreerd moeten worden, dat soort dingen, who knows. Gaat iig prima.

• Pjoromura
Begin je (ik dan dus ook) daarna weer met een "kaal" toestel waarin alle instellingen moeten worden gedaan,
waarop alle apps opnieuw moeten worden gedownload via de Market
en waarop alle andere apk's opnieuw moeten worden geïnstalleerd?

Heb er zin in maar moet dan wel eerst m'n huiswerk doen en er veel tijd voor uittrekken!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ik had alles nog gewoon. Dat neemt 'ie mooi over, ik heb nog niets opnieuw moeten instellen of installeren. Je krijgt in het begin wel een paar vragen die je anders doen vermoeden, maar dat kan je negeren.

(Toen ik het menu de eerste keer opende was het overigens in eerste instantie net zo leeg als bij een kale installatie, daar schrok ik even van, maar na een paar seconden begon ie alle iconen te plaatsen van alle apps die ik geinstalleerd heb.)

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik heb trouwens 1 puntje van irritatie gevonden aan A2.3 op de P500. De volumetoets draait niet meer mee met het scherm..

Als jij je telefoon verticaal houd (Dus als een klasieke telefoon) is de bovenste toets harder, en de onderste toets zachter. Gewoon logisch en zoals het was dus.

Houd je hem echter in landscape mode is de toets naar LINKS harder, en naar RECHTS zachter. Terwijl dit bij 2.2.1 juist net andersom was (Met de volumebalk mee IPV ertegenin).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Pjoromura schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:00:
Begin je (ik dan dus ook) daarna weer met een "kaal" toestel waarin alle instellingen moeten worden gedaan,
waarop alle apps opnieuw moeten worden gedownload via de Market
en waarop alle andere apk's opnieuw moeten worden geïnstalleerd?

Heb er zin in maar moet dan wel eerst m'n huiswerk doen en er veel tijd voor uittrekken!
Ik had alles nog mooi.

En toen probeerde ik in recovery op te starten (wat als je geen custom recovery hebt je toestel reset :((( ) en toen was ik alles dus toch nog kwijt...

Gelukkig had ik uit voorzorg een backup van m'n smsen gedaan, en worden alle contacts gesynct met Google ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Potdorie.

Mijn dochter heeft zo'n ding, wil hem dus updaten via PC Suite. Krijg ik hem toch niet meer in die modus. Eerst zat er bij instellingen/verbindingen een USB-modus vraag, maar die zie ik niet meer. Ding is verhuisd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Hmm dat zit altijd in het notificatiescherm dat je omlaag trekt, geen idee of het uberhaupt ergens anders ook te vinden is?
Dat stukje UI is nog wel voor verbetering vatbaar. Het zou ook fijn zijn als je in zou kunnen stellen dat ie dat altijd automatisch doet als je 'm aan een PC ofzo hangt... ik kan niet vinden of dat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Cyphax schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:46:
Hmm dat zit altijd in het notificatiescherm dat je omlaag trekt, geen idee of het uberhaupt ergens anders ook te vinden is?
Dat stukje UI is nog wel voor verbetering vatbaar. Het zou ook fijn zijn als je in zou kunnen stellen dat ie dat altijd automatisch doet als je 'm aan een PC ofzo hangt... ik kan niet vinden of dat kan.
Nope, kan enkel kiezen voor wel of geen USB-massa opslag. heb dat zo ooit eens ingesteld en nu dus lastig te veranderen.

Ach, na wat geklootviool lijkt hij nu wel te updaten.

[Voor 4% gewijzigd door maartend op 08-07-2011 09:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:26

HMC

Pluviophile

@Maartend:
Ja, heb ik ook wel eens gehad. Comp gereset, telefoon ook, nog een keer.
Zelfs keer hele USB modem meuk verwijderd uit windows.
Toen kwam ie wel weer automatisch met "connected".

Het feit dat je USB massa aan/uit kan zetten is ook wel een teken dattie verbonden is overigens, maar PC suite ziet hem niet.

Hier in Indonesia net V10G aangeboden gekregen.
Meteen geupdate.
Zal eerst V10H ook nog wel komen tzt. Jammer dat dat allemaal zo lang duurt.
(Niet dat ed telefoon slecht werkt, zeker niet)
Ik weet niet of als je v10H niet installeert, of dan later wel 2.3.3 aangeboden wordt.

Met wat voor versie nummer wordt 2.3.3 op de telefoon aangeboden?

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ik heb V20C staan als versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-39
Bij mij ziet hij geen update?
LGmobileUpdate geprobeerd en PC suite IV.

Ik heb V10E

:/

[Voor 8% gewijzigd door P-39 op 08-07-2011 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Misschien heb je de ANEUBK versie? daar is nog geen update voor.

Je kan zien of er al een update is door in volgende url: http://csmg.lgmobile.com:...2.jsp?esn=<serial_number> je serienummer in te voeren.

Ik heb een ANLDBK versie, en mijn officiële update is V20C.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-39
Ja ik denk dat, maar ik snap niet dat er verschillende updates/versies zijn? Ik heb alleen de officiële update tool gebruikt van LG, waar hij 1 keer een update heeft gedaan, blijkbaar naar ANEUBK..

Die link werkt niet voor mij trouwens. Gaat dat lang duren of geen idee, voordat ze die versies ook updaten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Weten jullie toevallig of de update tool van LG alles naar fabrieksinstellingen zet? Of worden oude gegevens gebackupped. Mijn vriendin is aardig ver met Angry Birds en wil dit niet kwijtraken }:O .

• Dryhte
P-39 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:14:
Die link werkt niet voor mij trouwens. Gaat dat lang duren of geen idee, voordat ze die versies ook updaten?
pas de url aan, vul je serienummer in waar ik <serial_number> gezet heb.

Wat die ANEUBK betreft, dat is gewoon de 'versie' die je gekocht hebt (de serienummers zijn verdeeld in versies afhankelijk van, denk ik, het distributiekanaal.)

Ik heb 'm gekocht bij een belgische webwinkel die 'm blijkbaar uit nederland geïmporteerd heeft, vandaar de nederlandse versie.

Jij hebt 'm misschien online gekocht, of jouw winkel heeft de gewone europese versie verdeeld.
Sj44k13 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:06:
Weten jullie toevallig of de update tool van LG alles naar fabrieksinstellingen zet? Of worden oude gegevens gebackupped. Mijn vriendin is aardig ver met Angry Birds en wil dit niet kwijtraken }:O .
Zie mijn reactie een paar posts hoger. De update tool van LG zorgt dat je geen data verliest. Maar dan moet je niet zo stom zijn om via uitproberen van recovery zelf al je data te gaan wissen 8)7

[Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2011 07:05]

• Cobiwan
  • Niet online
Krijg de telefoon niet herkend:S Alle drivers voor p500 gedaan en nog steeds niet. Soms krijg ik ook alleen vraagtekens te zien bij programma. Btw... Kan hem ook niet verwijderen, staat niet in het software lijstje.

• Dutchphoto
  • Niet online
Update:Android Gingerbread v2.3.3 beschikbaar!
Dryhte schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:30:
Misschien heb je de ANEUBK versie? daar is nog geen update voor.

Je kan zien of er al een update is door in volgende url: http://csmg.lgmobile.com:...2.jsp?esn=<serial_number> je serienummer in te voeren.

Ik heb een ANLDBK versie, en mijn officiële update is V20C.
Link werkt niet.Niet met en zonder serienr tussen "<>"

Hij is beschikbaar. Zie "over deze telefoon" v20C_00 zie ik.Downloading.............116.59MB and installing now "Emergency mode!!", klaar na 11.26 RESET!
De mijne staat nu op 2.3.3 Gingerbread :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143047

Ik zie ondermeer andere iconen in de topbar. Kijk hoe het met opstarten staat.Duurt nog even lang afsluiten trouwens ook. Voor de rest weet ik nog niet.

Ik zie nog een oranje fade effect als je onderaan de pagina bent en omhoog scrolled terwijl dat niet meer gaat.

[Voor 115% gewijzigd door Dutchphoto op 09-07-2011 17:56]

• Dryhte
Dutchphoto schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:58:
Update:Android Gingerbread v2.3.3 beschikbaar!

[...]

Link werkt niet.Niet met en zonder serienr tussen "<>"

Hij is beschikbaar. Zie "over deze telefoon" v20C_00 zie ik.Downloading.............116.59MB and installing now "Emergency mode!!", klaar na 11.26 RESET!
De mijne staat nu op 2.3.3 Gingerbread :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143047

Ik zie ondermeer andere iconen in de topbar. Kijk hoe het met opstarten staat.Duurt nog even lang afsluiten trouwens ook. Voor de rest weet ik nog niet.

Ik zie nog een oranje fade effect als je onderaan de pagina bent en omhoog scrolled terwijl dat niet meer gaat.
Um... Ja dus, was al eventjes beschikbaar ;) zie posts 6&7 juli

Mijn link zou wel moeten werken (maar je moet de <> ook weglaten); maar die vertelt je gewoon wat de standaard LG software ook vertelt, namelijk wat de meest recente firmware voor jouw toestel is (en in een moeite ook welke versie je hebt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Sj44k13 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:20:
Krijg de telefoon niet herkend:S Alle drivers voor p500 gedaan en nog steeds niet. Soms krijg ik ook alleen vraagtekens te zien bij programma. Btw... Kan hem ook niet verwijderen, staat niet in het software lijstje.
Heb het opgelost: usb debug moest aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchphoto
  • Niet online
Dryhte schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:44:
[...]

Um... Ja dus, was al eventjes beschikbaar ;) zie posts 6&7 juli

Mijn link zou wel moeten werken (maar je moet de <> ook weglaten); maar die vertelt je gewoon wat de standaard LG software ook vertelt, namelijk wat de meest recente firmware voor jouw toestel is (en in een moeite ook welke versie je hebt)
Beter 1x teveel dan 2x te weinig.
Ik was de tweede bij wie die link niet werkte.Maar niet meer belangrijk.
Ik kreeg de melding via de P500 dan mag ik aannemen dat die OFW prima geschikt is. Ik had v10H
Ik was alleen aan het zoeken naar een upgrade optie in de telefoon zoals ik op m'n HERO ook had. Die was er niet.

[Voor 8% gewijzigd door Dutchphoto op 10-07-2011 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Een ding wat me meteen opvalt: bij zeer matig gebruik gaat de batterij waanzinnig lang mee. Heb momenteel (na opladen terwijl toestel uit stond en dan deleten van battery stats) 67% over na 1 dag en 12u. Een halfuurtje bellen, beetje wifi, beetje 3G, verder de hele tijd alles af (ok dus da's erg licht gebruik ;) )

• Pjoromura
Update ging probleemloos maar 't blijft eng ....
Eerst ging de LG tool zichzelf updaten, gaf melding dat daarna de PC gereboot moest worden, ging echter direct met P500 aan de gang!
Ik had geen zin in een halve firmware install en dan een spontane PC reboot dus proces onderbroken.
Eerst netjes PC gereboot en LG tool gestart. P500 werd probleemloos gevonden, benodigde zooi gedownload en geupdatet. Dit duurde wel lang en het "emergency scherm" op de P500 is ook eng.
Een kleine 10 minuten later was 2.3 daar. Ook eng dat 'ie lijkt kaal op te starten en om taal en tijdzone vraagt.
Eenkele icoontjes waren van het homescreen verdwenen maar kon ik er zo weer op zetten.
Al met al geen problemen. Inderdaad "lijkt?" het scherm soepeler te reageren op veeg bewegingen en ik heb ook het idee dat er minder accugebruik tijdens rust is.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Haha ik heb precies hetzelfde ervaren met het updaten van een GT540, had daar al wat problemen mee gehad en toen ga ie eerst nog een fout ook :S Heb hem toen maar laten liggen en ben wat anders gaan doen, al liep het wel goed af en stond alles er nog goed op :)
Dit soort dingen schijnen zo te horen bij LG, heb nooit anders gehad met hun toestellen.

Dat ie met 2.3 zuiniger is klopt wel, want er is in 2.3 behoorlijk geknutseld om het gebruik wat om laag te krijgen en je kunt nu ook beter zien wat het meetste verbruikt heeft (met een heel mooi grafiekje ook nog eens)

• Dutchphoto
  • Niet online
Pjoromura schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:59:
Update ging probleemloos maar 't blijft eng ....
Eerst ging de LG tool zichzelf updaten, gaf melding dat daarna de PC gereboot moest worden, ging echter direct met P500 aan de gang!
Ik had geen zin in een halve firmware install en dan een spontane PC reboot dus proces onderbroken.
Eerst netjes PC gereboot en LG tool gestart. P500 werd probleemloos gevonden, benodigde zooi gedownload en geupdatet. Dit duurde wel lang en het "emergency scherm" op de P500 is ook eng.
Een kleine 10 minuten later was 2.3 daar. Ook eng dat 'ie lijkt kaal op te starten en om taal en tijdzone vraagt.
Eenkele icoontjes waren van het homescreen verdwenen maar kon ik er zo weer op zetten.
Al met al geen problemen. Inderdaad "lijkt?" het scherm soepeler te reageren op veeg bewegingen en ik heb ook het idee dat er minder accugebruik tijdens rust is.
Ik zat ook wel even te "zweten" temeer omdat je niet ziet welke versie erop gezet werd.Ik was even bang dat die V10H erop zou gooien. Maar ik had de melding van V20C al gekregen. Dus dat kon bijna niet.Maar toch. Ik zocht ook naar een upgrade optie in de telefoon. Maar die was er niet. M'n HERO had dat wel. Inderdaad. Hij start helemaal nieuw op en je moet weer wat instellingen invoeren. Vreemd is echter dat hij m'n email gewoon nog steeds wist. Want daar vroeg hij ook naar. Efin. Inderdaad. Met de batterij doe je langer.

Ik wou eigenlijk ook die notificatie bar kwijt en vervangen door "Notification Toggle"
Maar daar zal een CFW voor nodig zijn.

M'n berichten zijn niet meer ingelezen, waarschijnlijk vanwege die threaded SMS.Eens kijken hoe ik dat weer ga restoren.

• Dutchphoto
  • Niet online
Ik heb overigens een probleem. Na het instellen van de grootte van het lettertype "groot" in de standaard browser, sluit die browser af met een foutmelding. Dat geldt eigenlijk voor alle browsers die ik geinstalleerd heb, Firefox ook. Ik heb daar geen last van gehad bij 2.2.1 Dus ik ben nu even aan het zoeken of ik daar nog meer meldingen over kan vinden. Kan een bug zijn hoeft niet. Ik dacht eerst dat het aan geheugen tekort lag.Maar ik heb wat meer vrijgemaakt en nog heb ik er last van.
Er schijnen nogal wat problemen van verschillende aard te zijn met Android 2.3.3

• Pjoromura
Ik was na de update helemaal niets kwijt, geen SMS en geen mail (maar daarvoor gebruik ik "Enhanced Email, super!)
Ik krijg sinds 2.3 regelmatig de melding dat "com.noshufou.android.su" het niet doet. Ik had mijn P500 in versie 2.2 geroot met Z4root, kan het daar mee te maken hebben?
En nu dan?

• Dutchphoto
  • Niet online
Pjoromura schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:31:
Ik was na de update helemaal niets kwijt, geen SMS en geen mail (maar daarvoor gebruik ik "Enhanced Email, super!)
Ik krijg sinds 2.3 regelmatig de melding dat "com.noshufou.android.su" het niet doet. Ik had mijn P500 in versie 2.2 geroot met Z4root, kan het daar mee te maken hebben?
En nu dan?
Ik ben ook niets kwijt maar het is niet teruggezet. Enhanced SMS is niets meer of minder dan threaded sms. SMS in chat vorm. Ik ben er niet "wild"van.

De mijne was ook geroot.

De melding die de browser geeft is
De applicatie browser(proces.com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw
Dan kan ik alleen nog maar sluiten. Opnieuw opstarten geeft hetzelfde effect. Er zijn op internet veel klachten aangaande deze update op verschillende toestellen.Er zal wel snel een bugfix komen.

Inmiddels opgelost door de browser cache in z'n geheel leeg te maken:
http://www.google.com/sup...id=59d07d22269f3902&hl=en

Overigens wel vreemd. Als je nu weer "groot"kies voor het font heb je hetzelfde probleem. Voorlopig kan ik alleen "normaal"kiezen. Lijkt mij een bug die schijnbaar ook al in 2.2 voorkwam. Heb ik nooit iets van gemerkt.

[Voor 19% gewijzigd door Dutchphoto op 13-07-2011 10:01]

• Pjoromura
Is het al iemand gelukt om de P500, waarop de officiële LG 2.3 update draait, te rooten?
Zo ja, hoe?

[Voor 9% gewijzigd door Pjoromura op 20-07-2011 09:55]

• Kaalus
  • Niet online
Je zou Gingerbreak kunnen proberen, deze is speciaal voor Gingerbread gemaakt en ik verwacht verder niet dat LG er iets van een beveiliging in heeft gedaan, misschien dat je in het service menu ook iets aan moet zetten maar dat is het dan wel ;)
Zie hier voor Gingerbreak :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

• Pjoromura
Ik had'm reeds geprobeerd met negatief resultaat. Die thread start ook met: "... If it does not work, it does not work. I can't "fix" the exploit, you will have to wait for a new exploit to come out, or root a different way!"

Dank voor het meedenken maar vandaar mijn vraag of het al iemand is gelukt met de P500?

(Ik kan wel een shell-connectie opzetten met ADB maar dan niet met schrijfrechten op root file, en Ik heb het ook al geprobeerd met Superoneclick, result negative)

Groet, Pjor.

• Dryhte
Het is mij gelukt op basis van een post van Doktornotor op XDA. Het was niet zozeer rooten van android dmv een programma, maar flashen van een custom recovery (daar ging het niet via ADB maar via LGMDP) en dan via de recovery SU installeren. (en dan via de market nog wat Busybox Installer)
Ik heb voor je gezocht maar kan de thread niet terugvinden (het helpt niet dat de user doktornotor blijkbaar gedelete is op xda)

EDIT: gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1146566 (zie derde post)

[Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 20-07-2011 17:45. Reden: gevonden...]

• Kaalus
  • Niet online
Het kan ook nog zo, heb nog even wat gezocht en dit gevonden www.lg-phones.org/how-to-...ad-on-lg-optimus-one.html
Toch een heel stukje makkelijker :)

• Pjoromura
@Drythe: Dank, idd ingewikkeld, mooi dat jij d'r nu ook bent, vraag ging echter niet om een custom, of snap ik jouw oplossing niet?
@AktiveHate. Dank, die had ik ook al geprobeerd, echter zonder de "echo 1 > .... ". Nu mét.
Na een reboot eindelijk gelukt.
Heb jij dat ook gedaan?

Groet, Pjor

• Kaalus
  • Niet online
Nee dat heb ik niet gedaan ik kwam het tegen :P
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk toestellen erachter te komen hoe te rooten enzo, ook al heb ik ze zelf niet.
Heb zelf "alleen" een LG GW620 en een HTC Desire Z, puur omdat ik hardware toetsenbord op men toestel wil.
Heb deze overigens ook allebei geroot en custom rom erop, maar vind het altijd leuk om te kijken hoe verschillende toestellen geroot moeten worden dus vandaar ;)

• Dutchphoto
  • Niet online
AktiveHate schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:45:
Het kan ook nog zo, heb nog even wat gezocht en dit gevonden www.lg-phones.org/how-to-...ad-on-lg-optimus-one.html
Toch een heel stukje makkelijker :)
Ook SuperOneClick schijnt ook te werken
How to root the LG P500

Dat is ook het geval met de laatste versies van Z4ROOT.Werkt bij mij niet.
Scherm blijft wit na controle of er geroot is.Afbreken en uninstallen maar.
Inmiddels ook deze uitgeprobeerd. Maar Superuser komt terug met een foutmelding. Dus ik neem aan dat de root niet gelukt is.
Gingerbreak zou moeten werken. Maar inmiddels is ie al 15min bezig met "running exploid" en nog geen reboot!

[Voor 29% gewijzigd door Dutchphoto op 22-07-2011 01:56]

• Dryhte
Pjoromura schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:28:
@Drythe: Dank, idd ingewikkeld, mooi dat jij d'r nu ook bent, vraag ging echter niet om een custom, of snap ik jouw oplossing niet?
Wel, op deze manier heb je custom recovery + root (custom recovery is handig om bijvoorbeeld een nandroid backup van je telefoon te maken, en helpt je in dit geval ook om SU te installeren).

Dit is de manier waarop ik mijn stock 2.3.3 geroot heb, ik dacht het dus maar te delen ;)

• Dutchphoto
  • Niet online
Uiteindelijk toch kunnen rooten met SuperOneClick. Ik was vergeten de SD te ontkoppelen.

• Smoes
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-08-2012
Heb na de update naar 2.3.3 problemen met wifi.
Hij vind de draadloze netwerkverbinging wel, kan gewoon mijn wachtwoord opgeven, maar krijg geen data binnen. Internetexplorer whatsapp ed werken niet. Wel via 3g.
Heb de tool networkinfo 2 geinstalleerd en deze geeft een goed ip adres aan, alleen als gateway 0.0.0.0.
Als ik daar op get klik om mijn external ip te krijgen komt hij met de melding error.
Als ik vanuit mijn pc ping met de telefoon antwoord hij gewoon.
Heb de telefoon al uit en aan gezet, net als mijn router.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Dryhte
Smoes schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:57:
Heb na de update naar 2.3.3 problemen met wifi.
Hij vind de draadloze netwerkverbinging wel, kan gewoon mijn wachtwoord opgeven, maar krijg geen data binnen. Internetexplorer whatsapp ed werken niet. Wel via 3g.
Heb de tool networkinfo 2 geinstalleerd en deze geeft een goed ip adres aan, alleen als gateway 0.0.0.0.
Als ik daar op get klik om mijn external ip te krijgen komt hij met de melding error.
Als ik vanuit mijn pc ping met de telefoon antwoord hij gewoon.
Heb de telefoon al uit en aan gezet, net als mijn router.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou eens gaan horen op xda-developers. Er zijn er daar meer met wifi problemen op 2.3.3, lijkt het. Ikzelf heb hier gelukkig geen last van (hout vasthouden).

Bij mij weigert mobiele data soms als ik 'm lang afgezet heb (workaround: vliegtuigmodus even aan en uit, dan werkt 3G terug als een zonnetje)...

Ik heb zo een voorgevoel dat we nog een nieuwe update mogen verwachten :)

• Dutchphoto
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:31:
[...]

Ik zou eens gaan horen op xda-developers. Er zijn er daar meer met wifi problemen op 2.3.3, lijkt het. Ikzelf heb hier gelukkig geen last van (hout vasthouden).
Drie keer op iets van hout tikken!;)
Ik heb geen wifi problemen wel andere, zie hierboven.
Ik krijg overigens nog steeds die melding dat v20_C er is?
Bij mij weigert mobiele data soms als ik 'm lang afgezet heb (workaround: vliegtuigmodus even aan en uit, dan werkt 3G terug als een zonnetje)...

Ik heb zo een voorgevoel dat we nog een nieuwe update mogen verwachten :)
Dat denk ik ook.

• Smoes
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-08-2012
Heb nu handmatig vast het ip adres ed ingevoerd en nu werkt het wel......
Maar erg handig is het niet.

• Pjoromura
Mijn "push" mail is niet lekker meer, ik heb steeds een zgn. verbindingsfout. Slechts bij toestel uit en weer aan zetten komen er een paar mailtjes binnen waarna hij weer in de status "verbindingsfout" terugvalt.
POP3 werkt wel en normaal browsen ook.
Het komt voor sinds ik een spelletje (Wordfeud, online Scrabble) heb geïnstalleerd. Deze heeft ook een cliëntachtige verbinding met internet. De-installatie werkt niet. Of het echt aan dit spel ligt, of dat het toeval is weet ik niet.
Ik heb enige tijd geleden de officiële LG 2.3 Gingerbread er op gezet.
Mijn plan is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, krijg ik dan 2.3 2.2 of 2.3 weer terug?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Krijg je dan 2.3 of 2.3? :+

Ik denk dat je dan 2.3 houdt, maar dan met alle instellingen weg/standaard.

• Pjoromura
Sorry, had in m'n post een tikfout gemaakt, daar nu hersteld. De originele (fabrieks) situatie was 2.2.
Later 2.3 er op gezet.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Ik was wel serieus met dat ik denk dat je dan 2.3 houdt. ;)

• Pjoromura
Dank je. :*)
Je bedoelt, de oude 2.2 is "weggeflashd" door 2.3 dus niet meer aanwezig dus ook niet meer met fabrieksinstellingen naar voren te halen?
Zo iets vermoedde ik al.

Ik zie er wel tegen op om al mijn instellingen kwijt te raken echter, als ik niet weet waardoor de fout komt is het misschien maar beter dat alles geleegd wordt...

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Pjoromura schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:03:
Dank je. :*)
Je bedoelt, de oude 2.2 is "weggeflashd" door 2.3 dus niet meer aanwezig dus ook niet meer met fabrieksinstellingen naar voren te halen?
Dat vermoed ik wel maar ik weet het niet zeker. Maar volgens mij wordt inderdaad de firmware gewoon overschreven en het zou me verbazen als er ergens een ROM inzit met de originele firmware die dan teruggezet wordt.
Ik zie er wel tegen op om al mijn instellingen kwijt te raken echter, als ik niet weet waardoor de fout komt is het misschien maar beter dat alles geleegd wordt...
Je kunt je instellingen wel eerst backuppen denk ik. Als je deze thread bekijkt dan wordt het een en ander wel aangeraden. Ik zou dat even bekijken dan proberen een backup te maken van je instellingen, of in elk geval de belangrijkste zaken.

• HMC

HMC

Pluviophile

Hier eindelijk ook GB binnen. (indonesia)
Phone zelf gaf al tijdje geen nieuwe update, maar toen ik 'em aan de comp hing was er wel een update.
Dacht dat jet V10H zou zijn, maar na update zag het er zo anders uit, dat ik ineens dacht: "wow, het is zover!"

Alle data was er nog, slechts paar snelkoppelingen waren weg, maar de apps zelf niet.

Het is allemaal wat kleuriger...de icoontjes bovenin, en zo.
De pattern lock ziet er ook wat leuker uit nu als je hem invoert.
Vond het eerst wat minder, maar nu vind ik het toch wel mooi.

Phone start iets sneller op (naar mijn gevoel), en sluit veel sneller af.
Wat ik zeker merk is dat als ik de sim-code heb ingevoerd dat ik ook echt meteen de phone kan gebruiken. Voorheen moest ik toch wel 30 seconden toezien hoe hij traag reageerde omdat dingen nog aan het laden waren.

Feit is dat hij veel beter reageert tijdens normaal gebruik.
Hij zoeft door de menu's en van links naar rechts.

Ik zie dat task killer (gebruikte ik wel eens) en het update progje uit de menu's zijn verdwenen.

Heeft LG toch mooi zijn belofte gehouden.
Klasse hoor.

Dit is 2.3.3.
Vraag me af of er nog 2.3.4 kmt.
Niet dat ik daar echt behoefte aan heb.
Het voelt nou al weer beetje als nieuwe phone :)

Betaalde Kremlin-troll

• P-39
Voor mij nog steeds geen update beschikbaar (v10e).

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Oud topic bumpen :+.

Zijn er eigelijk nog mensen hier die custom roms draaien? Ik probeer momenteel OpenOptimus wat me zeer goed bevalt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ziet er goed uit. Had geen idee dat ze nog specifiek dingen voor de O1 maakten. Deze ga ik zeker even goed bekijken, alhoewel ik mijn O1 niet als laggy ervaar.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik gebruik momenteel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574523

- Stock overclocked
- Batterij gaat langer mee
- Minder bugs

• Eld0
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 16:59
Is geroot en heb paar weken deze rom erop gezet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1811325
gebaseerd op jellybean 4.1.1. Ik kwam van de stock rom en wat een wereld verschil, alles gaat supersnel. Zeker aan te raden rom te upgraden voor deze telefoon, het is alsof je een hele nieuwe telefoon in je handen hebt

• Mottebelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-12 17:59
* schop *

Zijn er hier mensen die ICS/JB draaien op hun P500? M'n vriendin heeft de P500 en het zou mooi zijn als er een redelijk stabiele ICS/JB ROM is.

Is de ROM die hierboven wordt genoemd een beetje goed voor dagelijks gebruik?

• HMC

HMC

Pluviophile

Mottebelke, ik draai hier 4.0.4, uiteraard CM, hephappy. Perfect. Batterij gaat minder lang mee, maar dat kan ook door de leeftijd van de batterij zijn. Ze werken nu zelfs aan JB, een jonge gast, op XDA. Ik vind het prachtig. Iedereen al 20 nieuwe telefoons gekocht, en wij zitten nog steeds op old faithful. Je ziet nu wel dat stanAndroids veel van de features krijgen zoals deze phone ze 2.5 jaar geleden al had en CM ook al jaren heeft, maar ik vind het mooi. Ik noem maar de toggles in notification pull down scherm. Scherm klein, phone klein, geen flash ondersteuning, maar wat een phone.Ik geef toe dat ik drool naar nieuwere phones, zal waarschijnlijk voor G4 gaan, maar deze phone doet nog steeds wat ze moet doen. :>

Betaalde Kremlin-troll

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het probleem met 4.0+ is dat Youtube totaal niet meer werkt op HQ :9 . Vandaar dat it nog steeds lekker op 2.3.3 zit.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee