Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Heads up, LG Optimus One gebruikers:

beide Gingerbread roms die op XDA te vinden zijn, zijn inmiddels klaar voor dagelijks gebruik ;)

(behalve voor wie echt bluetooth headset nodig heeft, dat is m.i. de enige 'critical' bug, maar het ziet er niet naar uit dat ze dit snel opgelost krijgen...)

Voor de volledigheid:

Andy's GB rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909242 (gebaseerd op CM maar gestript van alles wat CM specifiek is)
Mik's GB rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=946354 (unofficial CM port)

EDIT: bovendien krijg je dit toestel bijna letterlijk bij twee pakjes boter: Op Coolblue vind je 'm namelijk voor 189€, als je daar de 70€ cashback van LG van aftrekt kom je in het dumbphone prijssegment terecht...

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 04-04-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Cyphax

Moderator LNX
Poe, 189 euro voor dit toestel. Da's wel erg scherp hee.
'k Weet zo net nog niet of ik wel zin heb om de foon te upgraden naar Gingerbread, LG komt er zelf ook nog mee.

Dank je voor de links trouwens!

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Ik heb er sinds vandaag ook een LG P500 bij. Leuk en voor weinig overgenomen van iemand die z'n abo verlengd had en een goede telefoon had. Deze was nog ongebruikt in doos.

Nu kan ik de firmware updaten maar ik denk niet dat dat verstanding is ivm het rooten. Ik heb nu Android v2.2
v10b (1 oct 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:03:
...
Nu kan ik de firmware updaten maar ik denk niet dat dat verstanding is ivm het rooten. Ik heb nu Android v2.2
v10b (1 oct 2010)
inderdaad, beter gewoon rooten en dan een gehackte firmware erover heen :)

Voor wie niet geïnteresseerd is in Gingerbread is Noejn's Void. ook een goed alternatief... had ik voordien en was ik helemaal tevreden van (tot de Gingerbread microbe begon te kriebelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oh je moet 'm rooten voor je 'm kan updaten?
Dan moet ik sowieso wachten tot ie weer geroot kan worden. Na de update ging dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik denk dat je beter weer downgrade als je wil rooten, of (misschien eindeloos lang) wacht tot ze een manier gevonden hebben om 2.2.2 te rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:06:
[...]

inderdaad, beter gewoon rooten en dan een gehackte firmware erover heen :)

Voor wie niet geïnteresseerd is in Gingerbread is Noejn's Void. ook een goed alternatief... had ik voordien en was ik helemaal tevreden van (tot de Gingerbread microbe begon te kriebelen)
Ik heb hem inieder geval net even geroot met "Z4root" Zij we toch iets flexibeler.
Ik kijk wel even rond voor een andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf1965
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-06-2022
Even een vraag. Ik zit te twijfelen. Ik wil de LG Optimus One graag kopen maar 1 voorwaarde is dat Spotify moet kunnen draaien op het toestel. Ik heb een Spotify premium account en maak daar veel gebruik van op mijn huidige toestel een Nokia E5. Heeft iemand Spotify op zijn LG Optimus One?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
In belgië hebben we geen spotify, maar als ik surf naar m.spotify.com kan ik het programma zonder problemen installeren (via manual download, het is niet available in market, allicht aangezien ik belg ben)... dus ik gok dat dat wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
olaf1965 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:37:
Even een vraag. Ik zit te twijfelen. Ik wil de LG Optimus One graag kopen maar 1 voorwaarde is dat Spotify moet kunnen draaien op het toestel. Ik heb een Spotify premium account en maak daar veel gebruik van op mijn huidige toestel een Nokia E5. Heeft iemand Spotify op zijn LG Optimus One?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Spotify staat in de market, dat betekent dat het moet werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Cyphax schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:37:
[...]

Spotify staat in de market, dat betekent dat het moet werken. :)
Firefox browser staat ook in de market, maar werkt niet ;) ..
Flash player staat ook in de market, maar werkt niet ;) ..

Dat het in de market staat, zegt nog niks.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:56:
[...]

Staan Firefox en Flash bij jou in de market? Dat zou niet moeten; in de market staan doorgaans geen apps die niet voor jouw toestel geschikt zijn. Firefox staat dus niet in de market, die werkt niet op ARMv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4NG3R schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:56:
[...]

Daarom staan beide er ook niet meer in. Spotify daarentegen nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Is het eigenlijk mogelijk om streaming video te bekijken op dit dingetje?

bv politiek24?
bij wmv optie krijg je enkelt plug in content scherm,terwijl wmv van sd wel afspeelt.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HMC schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:47:
Is het eigenlijk mogelijk om streaming video te bekijken op dit dingetje?

bv politiek24?
bij wmv optie krijg je enkelt plug in content scherm,terwijl wmv van sd wel afspeelt.
Draait onder Silverlight.

of met SPBTV

http://spb.com/android-software/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wow,dat SPBTV werkt inderdaad prima. Prima app. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 22:29
Ik krijg de melding:"Firmware is bijgewerkt naar versie V10H_00" ..... Als u de firmware wilt bijwerken koppelt u het toestel met de kabel aan de PC en start u PC Suite.

Het daadwerkelijk bijwerken heb ik nog niet gedaan, wie wel?
Ben ik dan alle instellingen en apps kwijt?
De gekochte apps kan ik altijd terugkrijgen, ook na een harde reset of op een ander toestel toch?
Is er een manier om alle apps en instellingen te backuppen en later teug te kunnen zetten?

Pjor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjoromura schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:54:
Ik krijg de melding:"Firmware is bijgewerkt naar versie V10H_00" ..... Als u de firmware wilt bijwerken koppelt u het toestel met de kabel aan de PC en start u PC Suite.

Ik niet. Je kan hem dan niet rooten.Dat vind ik belangrijker dan een niet 2.3 upgrade.Deze upgrade is 2.2.1 of 2.2.2
De gekochte apps kan ik altijd terugkrijgen, ook na een harde reset of op een ander toestel toch?
Is er een manier om alle apps en instellingen te backuppen en later teug te kunnen zetten?

Pjor.
Doorgaans ben je alles kwijt. Op m'n Hero was dat niet het geval. Toch maar een backup maken, in case of.Er zijn vele gratis backup programma's in de market te vinden.

Na een hardreset krijg je niets meer terug, ook geen gekochte apps.Je krijgt hem terug zoals je hem uit de doos haalde. Gekocht apps heb je op je PC staan, of kun je herdownloaden.
http://www.2portant.nl/web/node/83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pjoromura schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:54:
Een paar weken terug heb ik dat gedaan.
Nee, ik was helemaal niets kwijt. Sterker nog, ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
@Dutchphoto: Dank voor de heldere link. Wat is het voordeel van rooten? Ik heb tot nu toe alles kunnen installeren wat ik wilde, ik heb alleen (nog) geen custom ROM's geprobeerd. Heb je een vb van een goeie bu app?
@Cyphax: Echt geen verschil, wat zou dan het voordeel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pjoromura schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:47:
@Cyphax: Echt geen verschil, wat zou dan het voordeel kunnen zijn?
'k Weet niet, ik heb geen releasenotes gelezen ofzo. Kan zijn dat het voornamelijk bugfixes zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

bij mijn update maandje of 2 geleden was ik ook niets kwijt. alleen wat meer opties in settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
2.2 -> 2.2.2 en niet meer rootbaar; da's alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spete
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11-2021
Ben op zoek naar een OSX versie van de PC suite. Heb al gezocht op de LG site, maar niets kunnen vinden. Volgens mij heb ik 'm daar wel gezien een paar weken geleden, of droom ik nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Er is blijkbaar een nieuwe root methode die 2.2.2 wel kan rooten: GingerBreak.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Good luck!

EDIT: zelf niet geprobeerd, maar op het XDA forum voor P500 meldt men dat dit inderdaad werkt!

[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2011 10:16 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Wat is toch het voordeel van rooten behalve custom ROM's installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pjoromura schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:28:
Wat is toch het voordeel van rooten behalve custom ROM's installeren?
Er zijn dingen die je niet kan doen in Android tenzij je gebruik maakt van de onderliggende Linux; zoals bijvoorbeeld een backup maken van applicaties en deze ook volledig terugzetten (ipv opnieuw installeren en alles kwijt zijn). Titanium Backup bijvoorbeeld.

Of je kan een webserver, ftp server, ssh server,... draaien op je android telefoon...

Maar voor mij is het bijzonderste voordeel inderdaad dat je een custom recovery kan installeren, waarmee je systeembackups kan maken ('nandroid') en waarmee je custom roms kan installeren. Ik gebruik slechts 2 apps waarvoor ik root nodig heb, en dat zijn clocksync (klok van P500 loopt ettelijke seconden mis per dag) en titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjoromura schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:47:
@Dutchphoto: Dank voor de heldere link. Wat is het voordeel van rooten? Ik heb tot nu toe alles kunnen installeren wat ik wilde, ik heb alleen (nog) geen custom ROM's geprobeerd. Heb je een vb van een goeie bu app?
Voor sommige programma's moet je rooten. Zoals programma's die apps op de SD kaart installeren, zoals app2sd. Je kan alleen custom rom's gaan proberen als je je P500 geroot hebt.
Kortom. Rooten maakt je device flexibeler.Controle hebben over de hardware.
Rooten gaan eigenlijk vanzelf als je Z4ROOT gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Sinds een paar dagen heb ik 2.3 op mijn OO staan. Om precies te zijn die CyanogenMod versie van mik_os van xdadevelopers. Werkt echt perfect! Met de originele rom had ik veel last van random rebooten en spontaan unmounten van de sd kaart, en dat lijkt nu tot het verleden te behoren. Wat mij betreft loont het niet echt de moeite om te wachten op de officiele LG rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 15:38
Ik denk dat ik toch bij de OFW ga blijven. Ik vind de dropdown bovenaan super en het LG toetsenbord ook.
Wat me wel al stoort nu (heb deze 1 dage in bezit) is dat het soms 5sec duurt eer het scherm flipt als ik wil typen. Kan ik deze delay niet aanpassen? is zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
De 2.3 cyanogenmod die ik heb heeft dat dropdown menu wel, inderdaad superhandig :)
Alleen dat LG keyboard is uiteraard niet meegekomen. Dat standaard 2.3 toetsenbord is wat dat betreft geen vooruitgang, de toetsen zijn stukken kleiner wat niet fijn typt.
Je schermprobleem herken ik niet.. al klinkt het niet vreemd. De originele firmware is nogal buggy imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 15:38
als je van portrait naar landscape gaat, flip uw LG het scherm direct? Misschien ligt het dan idd aan de OFW. Soms flipt hij helemaal niet dan moet ik de gsm nog eens recht houden en daarna weer plat zodat hij het dan na 5 sec dan toch doet. Het toetsenbord is na 1 dag gebruik toch niet zo goed als ik eerst dacht, mijn vingers lijken veel te groot om op die smalle toetsen te typen. Is er geen beter toetsenbord app aan te raden voor mensen met normal vingers? Ik weet: het scherm is klein maar er staan er allesinds een paar toetsen die ik zou kunnen missen. Misschien een modulair toetsenbord waar ik zelf mijn toetsen kan kiezen die ik wil zien, zou pas leuke app zijn of bestaat dit al? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Ik gebruik Smart Keyboard (https://market.android.co...ial&feature=search_result), werkt superrrrrr, en ik heb toch dikke vingers.
Pjor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:10
Dit klinkt allemaal erg goed. Ik heb nog de officiele 2.2 firmware van LG en heb last van wat bugs, sommige die hier ook genoemd worden:

- Unmounten en remounten van SD card
- Spontane crashes (5x meegemaakt... tel zit volledig vast)
- Reageert soms traag bij scrollen door het menu of typen van een sms
- Als tel gelockt is en in mijn broekzak zit, wordt 'ie soms toch ge-unlockt en krijg je leuke situaties, zoals onbedoeld bellen en vage smsjes sturen.
- Zacht geluid... bel en media volume is niet hard
- Touchscreen reageert soms matig, meerdere keren drukken nodig
- Twitter app werkt niet meer, credentials worden niet geaccepteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens de overstap naar 2.3 ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 10:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

segil schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:17:
Dit klinkt allemaal erg goed. Ik heb nog de officiele 2.2 firmware van LG en heb last van wat bugs, sommige die hier ook genoemd worden:

- Unmounten en remounten van SD card
- Spontane crashes (5x meegemaakt... tel zit volledig vast)
- Reageert soms traag bij scrollen door het menu of typen van een sms
- Als tel gelockt is en in mijn broekzak zit, wordt 'ie soms toch ge-unlockt en krijg je leuke situaties, zoals onbedoeld bellen en vage smsjes sturen.
- Zacht geluid... bel en media volume is niet hard
- Touchscreen reageert soms matig, meerdere keren drukken nodig
- Twitter app werkt niet meer, credentials worden niet geaccepteerd.

Ik denk dat ik ook maar eens de overstap naar 2.3 ga maken :)
Heb je al wel een normale update gedaan via de LG website?

Dat unmounten en mounten had ik in het begin ook is niet meer te vinden in de huidige software

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:15:
Er is blijkbaar een nieuwe root methode die 2.2.2 wel kan rooten: GingerBreak.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Good luck!

EDIT: zelf niet geprobeerd, maar op het XDA forum voor P500 meldt men dat dit inderdaad werkt!
Gingerbread is Android v2.3 (.3)
V10H is Android 2.2.2(Froyo) nog steeds geen 2.3

Wikipedia: Google Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:44:
[...]

Gingerbread is Android v2.3 (.3)
V10H is Android 2.2.2(Froyo) nog steeds geen 2.3

Wikipedia: Google Android
Leer lezen, nergens zeg ik dat er een officiële Gingerbread rom beschikbaar is.

De Gingerbreak root methode schijnt ook te werken voor de voorheen 'onrootbare' 2.2.2 V10H etc... versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:29:
Leer lezen, nergens zeg ik dat er een officiële Gingerbread rom beschikbaar is.
Waar schrijf ik dat dan dat jij dat zou hebben geschreven. Moet je zelf niet leren lezen :P
De Gingerbreak root methode schijnt ook te werken voor de voorheen 'onrootbare' 2.2.2 V10H etc... versies.
Hij is er niet voor bedoeld.Ik ga de gok niet nemen en wacht wel op off.Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
LG Optimus One krijgt Android 2.3.3 Gingerbread

Yes!

http://www.androidplanet....ndroid-2-3-3-gingerbread/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
...

Eerst zien, dan geloven. Het filmpje was al eerder te zien, en de kernel versie wordt niet getoond... kan dus eventueel gewoon gefilmd zijn op een van de bij elkaar gehackte Gingerbread versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LG heeft al veel eerder laten weten dat er een officiële update naar Gingerbread komt. Zo gek is dat filmpje niet dan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik geloof echt wel dat de update komt :) maar iedereen kan zo'n filmpje maken op basis van een van de XDA GB roms lijkt mij... Ik zou daar niet teveel gevolgtrekkingen uit durven maken.

Ik ben zelf trouwens naar Froyo (Void.) teruggekeerd... Het probleem van alle GB roms is nog steeds dat Bluetooth maar half werkt (meer bepaald: je kan niet bellen met bluetooth headset, en bluetooth ftp doet het ook niet), en dat mis ik wel.

Bovendien gaat de telefoon langer mee op Void. (Froyo) dan op eender welke GB ROm die ik geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nou ik hoop dat de update inderdaad binnenkort komt, maar het zou mij ook niets verbazen als het nog even duurt. En ach, zo vreselijk vind ik dat niet. De telefoon doet 't prima en ik heb eigenlijk helemaal geen klachten.

Wat ik wel jammer vind is de mate waarin de diverse aanbieders het OS wijzigen. Zo hield ik de Samsung van m'n zusje (een Galaxy Ace) naast die van mij, en zij kan in de instellingen bijvoorbeeld het gebruikte lettertype aanpassen. Ik kan dat niet, en ik vind dat eerlijk gezegd geen goede zaak. Het is hartstikke mooi dat LG voor mij een mooie standaardinstelling neerzet, maar om me nou de mogelijkheid tot het aanpassen van dit soort zaken te ontnemen gaat me wat ver. Andersom miste zij ook instellingen die ik wel weer had. Vaag. En jammer dat Google dat toelaat.

Misschien kan ik als ik 'm weer root wat meer dingen wel aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 17-05-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Het standaard lettertype is inderdaad niet fantastisch.

Ik kan je deze thread aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801160

Ikzelf gebruik het Ubuntu10.10 fontpack, da's een stuk beter leesbaar dan de standaard font.

EDIT: je moet inderdaad rooten en een recovery installeren; vervolgens kan je de zips in bovenstaande thread flashen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 17-05-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-04 12:21
(jarig!)
Hallo,

Ik overweeg deze telefoon ook. Redelijk goedkope smartphone, en voor een scholier die krap bij kas zit is dit een prima uitkomst. maar ik heb een vraagje; Ik heb geen internet abonnement, maar kan ik dan nog wel wat met deze telefoon. kan je gewoon de internetverbinding uitzetten maar de Wi-Fi aan laten staan zodat je niet onverwachts tegen een torenhoge rekening aanloopt?

Groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:34
treinentom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:02:
Hallo,

Ik overweeg deze telefoon ook. Redelijk goedkope smartphone, en voor een scholier die krap bij kas zit is dit een prima uitkomst. maar ik heb een vraagje; Ik heb geen internet abonnement, maar kan ik dan nog wel wat met deze telefoon. kan je gewoon de internetverbinding uitzetten maar de Wi-Fi aan laten staan zodat je niet onverwachts tegen een torenhoge rekening aanloopt?

Groet,
Tom
Yep. Heeft mijn dochter ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

treinentom schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:02:
Hallo,

Groet,
Tom
Zo heb ik het wel ingesteld staan. (Pre-paid dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bij mij staat het ook zo ingesteld dat ie automatisch verbindt met wifi op het werk en thuis. Ik vind dat zelfs zonder dat het extra geld kost wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Laatst online: 15-04 12:21
(jarig!)
Oke, bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Let er wel op dat je in de instellingen ook de APN saboteert (dit is nodig om bij je provider in te loggen voor internet functies). Anders gaat je telefoon, ondanks dat je synchroniseren hebt uitgezet, toch leuke dingetjes doen op internet. Ook 3g netwerken uitzetten, gewoon alles uitzetten wat niks met 2g (telefonie) te maken heeft. Je merkt het namelijk niet dat er apps synchroniseren, tot je prepaid kaart leeg is..
Als het eenmaal zover is moet je hier maar op Googlen, er zijn meerdere webpagina's over volgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Datatoegang Aan [ niet aangevinkt ]
Dataroaming [ niet aangevinkt ]

Das alles wat ik heb.. Nooit wat anders gedaan, nooit contact gehad met een Mobiel netwerk zonder dat ik er om vroeg :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Nou, bij mij werd er wel dergelijk afgeschreven zonder dat ik gekke dingen deed. Misschien hangt dit ook van de applicaties af die op je telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:26:
...

Eerst zien, dan geloven. Het filmpje was al eerder te zien, en de kernel versie wordt niet getoond... kan dus eventueel gewoon gefilmd zijn op een van de bij elkaar gehackte Gingerbread versies.
15 mei 2011, 18:58
De LG Optimus One krijgt voor het einde van de maand een update naar Android 2.3.3. In een video is te zien wat het te bieden heeft. LG is daarmee aan de late kant, want Gingerbread (2.3) is al sinds december op de markt. Lastig punt daarbij was dat Gingerbread eigenlijk een 1 GHz-processor nodig heeft, terwijl de Optimus One niet verder komt dan 600 MHz. Romain Guy van Google ontkende echter de minimale specificaties en LG kondigde vervolgens aan dat de update voor eind mei beschikbaar komt. Op internet is nu een video te zien, waarin Android 2.3.3 al op de LG Optimus One (P500)...
http://drimble.nl/dossier...roid-233-gingerbread.html

Officiele Android 2.3.3 video
YouTube: ‪Optimus One p500 Gingerbread ROM ufficiale‬‏

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 23-05-2011 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja dat is hetzelfde filmpje; we blijven hopen maar enig scepticisme is ons niet vreemd ;)

EDIT: onder het filmpje staat er 'in arrivo in estate' => vrij vertaalt: komt deze zomer...

[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 23-05-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Laatst online: 20-04 20:47
Vandaag mijn P500 binnengekregen. :) Ik heb geprobeerd de telefoon te rooten, maar wanneer ik mijn P500 aansluit aan de computer laadt de telefoon op, maar maakt geen verbinding met de PC. SuperOneClick blijft vastzitten bij "Waiting for device". Ik gebruik geen verlengdraad, kan het zijn dat de kabel defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Waarom gebruik je niet Z4 root? Veel effectiever, en ben je geen PC voor nodig.

Staat daarnaast "Alleen Massaopslag" aan? Zonder dat zal je PC de 1e keer je telefoon waarschijnlijk niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
ik zou niet weten hoe ik Z4 root op de telefoon zou kunnen zetten. Het apk-bestand staat al op de micro-SD, maar er is geen file explorer o.i.d. in Android om het bestand te openen. (Heb ook nog geen internet verbinding) Wanneer ik de telefoon aansluit aan de PC laadt deze alleen op, er wordt ook geen externe harde schijf herkend (de USB-geluiden zijn er ook niet als ik de telefoon aansluit/afkoppel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

thoragz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:07:
ik zou niet weten hoe ik Z4 root op de telefoon zou kunnen zetten. Het apk-bestand staat al op de micro-SD, maar er is geen file explorer o.i.d. in Android om het bestand te openen. (Heb ook nog geen internet verbinding) Wanneer ik de telefoon aansluit aan de PC laadt deze alleen op, er wordt ook geen externe harde schijf herkend (de USB-geluiden zijn er ook niet als ik de telefoon aansluit/afkoppel).
Er staat zo'n nogwattes -office op standaard. Hiermee kan je gewoon je files exploren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
Oke bedankt! Ook als ik "Alleen massa-opslag" in-/uitschakel wordt er geen externe harde schijf herkend. Kan ik ervan uitgaan dat de kabel defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

thoragz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:35:
Oke bedankt! Ook als ik "Alleen massa-opslag" in-/uitschakel wordt er geen externe harde schijf herkend. Kan ik ervan uitgaan dat de kabel defect is?
Nee. Het koste bij mij ook wat gepruts voordat hij het deed :+ (Zowel onder WinXP Pro SP3 als WIn7 Pro x86-64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
En wat voor gepruts dan als ik vragen mag? :D Heb al van alles geprobeerd - behalve een nieuwe kabel - en m'n PC herkent nog steeds geen aangesloten mobiel/geheugenkaart..

Iemand ook enig idee wat de oplaadtijd voor de telefoon is? Inmiddels zit de telefoon op 92% na meer dan 4u opladen..

[ Voor 26% gewijzigd door thoragz op 29-05-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408778

Hallo,

Volgens de PC suite kon ik een nieuwe versie firmware installeren. Ik had versie v10H erop staan, maar nadat ik de telefoon van de update had voorzien weigert die nou op te starten.

De gsm blijft hangen bij het android logo, iemand een idee om em te resetten of terug te zetten naar een oudere versie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:37:
Tja dat is hetzelfde filmpje; we blijven hopen maar enig scepticisme is ons niet vreemd ;)

EDIT: onder het filmpje staat er 'in arrivo in estate' => vrij vertaalt: komt deze zomer...
Hier werd Mei genoemd.
http://staenz.com/520/lg-...bread-update-by-may-2011/
We weten nu dat dat niet zo was ;)

(8 juni)
En hier schrijft men dat ie al online zou zijn op een Russische website. Officieel zou het een paar weken kunnen duren, gerekend vanaf 8 Juni.
http://www.android-ginger...-3-3-lg-optimus-one-p500/

Hier wordt July genoemd
http://www.manast.com/201...ead-update-in-july-video/

Hier wordt Sept. genoemd:
http://aliwaqas.info/andr...ptimus-one-p500-official/
Ook nog zomer als het voor de 21ste is ;)

En dat staat ook hier. Nog f w8ten dus:
http://phonetipstricks.co...mus-one-p500-in-september

en zo blijven we aan de gang. Kortom. Er is er maar eentje die het echt weet, LG 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 12-06-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Heads up: eerste officiële GB updates zijn blijkbaar uit (in Roemenië en rusland , weliswaar).

Source code zal dus wel volgen... Yay!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143260 (rusland)

EDIT: veel kans dat hier de officiële 'Europe Open' firmware komt (aangezien de server 'forbidden' geeft ipv 'not found'): http://csmg.lgmobile.com:...NEUBK/V20c_00/V20C_00.kdz

[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 27-06-2011 20:56 . Reden: toekomstige standaard download toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327017

Zal inderdaad niet lang meer duren.

Zit wel te wachten op die update, hopelijk werkt mijn gps dan weer goed, na de laatste kleine update van LG krijg ik bijna nooit meer een gps lock/signaal (tenminste ik denk dat het daar aan ligt..).

Edit: na reboot werkt mijn gps weer goed! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 327017 op 28-06-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 327017 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:38:
Zal inderdaad niet lang meer duren.

Zit wel te wachten op die update, hopelijk werkt mijn gps dan weer goed, na de laatste kleine update van LG krijg ik bijna nooit meer een gps lock/signaal (tenminste ik denk dat het daar aan ligt..).

Edit: na reboot werkt mijn gps weer goed! _/-\o_
Heb je dan die nieuwe firmware geïnstalleerd? Of vergeet je al wekenlang je gsm opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heinj schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:58:
Let er wel op dat je in de instellingen ook de APN saboteert
Gewoon de APN (data) wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:39:
[...]

Heb je dan die nieuwe firmware geïnstalleerd? Of vergeet je al wekenlang je gsm opnieuw op te starten?
Heb die update zeker al een maand ja, en ik wist niet dat een reboot nodig was, immers na de update moest ie uit zichzelf rebooten. Verder reboot ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
heeft de v20g firmware ook de nederlandse taal aan boord ?, of is het alleen Russische
firmware 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Toestel is trouwens nog maar 100 euro bij de Belcompany.
Met gratis lader en autohouder erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
100 euri bij Belcompany?
Ik wil er nog wel één maar voor dat bedrag kan ik 'm niet vinden, linkje?
Bij Pricewatch voor €141, nog net te duur voor een reservetoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Pjoromura schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:33:
100 euri bij Belcompany?
Ik wil er nog wel één maar voor dat bedrag kan ik 'm niet vinden, linkje?
Bij Pricewatch voor €141, nog net te duur voor een reservetoestel.
ga er maar langs :)
99,95€ !!

simlockvrij en zoals gezegd met autohouder en lader :)
net 2.3 Gingerbread er op gezet en hij is snel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistral trident
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-03 18:11
android 2.3 gingerbread is op de lg update site te verkrijgen ik heb het net geinstalleerd en draait erg goed ik heb trouwens mijn lg optimus one ook voor 100 euro gescoord bij belcompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LG Update site? Welke site?

Oh de tool van LG is een update van meer dan 116MB aan het binnenhengelen. Ben benieuwd of dat 2.3 is.

[edit]
Ja het is 'm. 2.3.3, via het tooltje van LG, die heeft het gewoon van begin tot eind gedaan. :)
Eerste indruk: niet zo vreselijk veel verschillen. :+
Klein beetje meer kleur her en der. Scrollen lijkt een klein beetje soepeler te gaan in het applicatieoverzicht, maar dat kan ook aan mij liggen. :+
En het toetsenbord is iets verbeterd. Maar nog steeds geen pijltjestoetsen. ZO irritant om als je een typo gemaakt hebt en je bent 6 letters verder, dat je bijna niet terug kan om het te verbeteren... ik snap dat niet.

[ Voor 139% gewijzigd door Cyphax op 06-07-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

ffuuuu daar schrok ik ff.. Telefoon laten updaten, start ik hem op. Android laad logo.

loading...
loading...
loading..
(5 mins later)
loading..

FFUUUUUU je gaat toch niet vertelen dat m'n firmware naar de klote is?

Maar 10 secs later starte hij door naar een mooi nieuw interface.
welke direct werd vervangen door Launcherpro :+ .

1e ervaring is dat het systeem een stuk soepeler lijkt te zijn. IIG het draaien van het scherm gaat een stuk vlotter. En ook de GPS heeft sneller een fix :) .

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 06-07-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nu wachten tot FranciscoFranco op XDA een nieuwe (stabiele) kernel releaset die compatibel is met stock 2.3.3 ;) Zijn 18.1 was onovertroffen op Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:48:
ffuuuu daar schrok ik ff.. Telefoon laten updaten, start ik hem op. Android laad logo.

loading...
loading...
loading..
(5 mins later)
loading..

FFUUUUUU je gaat toch niet vertelen dat m'n firmware naar de klote is?
Dat dacht ik ook heel eventjes, maar bedacht me ook dat dat de eerste keer wel alleen zal zijn. 't Is toch een heel nieuw OS wat ie moet booten, en instellingen die misschien gemigreerd moeten worden, dat soort dingen, who knows. Gaat iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Begin je (ik dan dus ook) daarna weer met een "kaal" toestel waarin alle instellingen moeten worden gedaan,
waarop alle apps opnieuw moeten worden gedownload via de Market
en waarop alle andere apk's opnieuw moeten worden geïnstalleerd?

Heb er zin in maar moet dan wel eerst m'n huiswerk doen en er veel tijd voor uittrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik had alles nog gewoon. Dat neemt 'ie mooi over, ik heb nog niets opnieuw moeten instellen of installeren. Je krijgt in het begin wel een paar vragen die je anders doen vermoeden, maar dat kan je negeren.

(Toen ik het menu de eerste keer opende was het overigens in eerste instantie net zo leeg als bij een kale installatie, daar schrok ik even van, maar na een paar seconden begon ie alle iconen te plaatsen van alle apps die ik geinstalleerd heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb trouwens 1 puntje van irritatie gevonden aan A2.3 op de P500. De volumetoets draait niet meer mee met het scherm..

Als jij je telefoon verticaal houd (Dus als een klasieke telefoon) is de bovenste toets harder, en de onderste toets zachter. Gewoon logisch en zoals het was dus.

Houd je hem echter in landscape mode is de toets naar LINKS harder, en naar RECHTS zachter. Terwijl dit bij 2.2.1 juist net andersom was (Met de volumebalk mee IPV ertegenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pjoromura schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:00:
Begin je (ik dan dus ook) daarna weer met een "kaal" toestel waarin alle instellingen moeten worden gedaan,
waarop alle apps opnieuw moeten worden gedownload via de Market
en waarop alle andere apk's opnieuw moeten worden geïnstalleerd?

Heb er zin in maar moet dan wel eerst m'n huiswerk doen en er veel tijd voor uittrekken!
Ik had alles nog mooi.

En toen probeerde ik in recovery op te starten (wat als je geen custom recovery hebt je toestel reset :((( ) en toen was ik alles dus toch nog kwijt...

Gelukkig had ik uit voorzorg een backup van m'n smsen gedaan, en worden alle contacts gesynct met Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Potdorie.

Mijn dochter heeft zo'n ding, wil hem dus updaten via PC Suite. Krijg ik hem toch niet meer in die modus. Eerst zat er bij instellingen/verbindingen een USB-modus vraag, maar die zie ik niet meer. Ding is verhuisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hmm dat zit altijd in het notificatiescherm dat je omlaag trekt, geen idee of het uberhaupt ergens anders ook te vinden is?
Dat stukje UI is nog wel voor verbetering vatbaar. Het zou ook fijn zijn als je in zou kunnen stellen dat ie dat altijd automatisch doet als je 'm aan een PC ofzo hangt... ik kan niet vinden of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cyphax schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:46:
Hmm dat zit altijd in het notificatiescherm dat je omlaag trekt, geen idee of het uberhaupt ergens anders ook te vinden is?
Dat stukje UI is nog wel voor verbetering vatbaar. Het zou ook fijn zijn als je in zou kunnen stellen dat ie dat altijd automatisch doet als je 'm aan een PC ofzo hangt... ik kan niet vinden of dat kan.
Nope, kan enkel kiezen voor wel of geen USB-massa opslag. heb dat zo ooit eens ingesteld en nu dus lastig te veranderen.

Ach, na wat geklootviool lijkt hij nu wel te updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 08-07-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Maartend:
Ja, heb ik ook wel eens gehad. Comp gereset, telefoon ook, nog een keer.
Zelfs keer hele USB modem meuk verwijderd uit windows.
Toen kwam ie wel weer automatisch met "connected".

Het feit dat je USB massa aan/uit kan zetten is ook wel een teken dattie verbonden is overigens, maar PC suite ziet hem niet.

Hier in Indonesia net V10G aangeboden gekregen.
Meteen geupdate.
Zal eerst V10H ook nog wel komen tzt. Jammer dat dat allemaal zo lang duurt.
(Niet dat ed telefoon slecht werkt, zeker niet)
Ik weet niet of als je v10H niet installeert, of dan later wel 2.3.3 aangeboden wordt.

Met wat voor versie nummer wordt 2.3.3 op de telefoon aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb V20C staan als versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij ziet hij geen update?
LGmobileUpdate geprobeerd en PC suite IV.

Ik heb V10E

:/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 327017 op 08-07-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Misschien heb je de ANEUBK versie? daar is nog geen update voor.

Je kan zien of er al een update is door in volgende url: http://csmg.lgmobile.com:...2.jsp?esn=<serial_number> je serienummer in te voeren.

Ik heb een ANLDBK versie, en mijn officiële update is V20C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik denk dat, maar ik snap niet dat er verschillende updates/versies zijn? Ik heb alleen de officiële update tool gebruikt van LG, waar hij 1 keer een update heeft gedaan, blijkbaar naar ANEUBK..

Die link werkt niet voor mij trouwens. Gaat dat lang duren of geen idee, voordat ze die versies ook updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weten jullie toevallig of de update tool van LG alles naar fabrieksinstellingen zet? Of worden oude gegevens gebackupped. Mijn vriendin is aardig ver met Angry Birds en wil dit niet kwijtraken }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 327017 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:14:
Die link werkt niet voor mij trouwens. Gaat dat lang duren of geen idee, voordat ze die versies ook updaten?
pas de url aan, vul je serienummer in waar ik <serial_number> gezet heb.

Wat die ANEUBK betreft, dat is gewoon de 'versie' die je gekocht hebt (de serienummers zijn verdeeld in versies afhankelijk van, denk ik, het distributiekanaal.)

Ik heb 'm gekocht bij een belgische webwinkel die 'm blijkbaar uit nederland geïmporteerd heeft, vandaar de nederlandse versie.

Jij hebt 'm misschien online gekocht, of jouw winkel heeft de gewone europese versie verdeeld.
Sj44k13 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:06:
Weten jullie toevallig of de update tool van LG alles naar fabrieksinstellingen zet? Of worden oude gegevens gebackupped. Mijn vriendin is aardig ver met Angry Birds en wil dit niet kwijtraken }:O .
Zie mijn reactie een paar posts hoger. De update tool van LG zorgt dat je geen data verliest. Maar dan moet je niet zo stom zijn om via uitproberen van recovery zelf al je data te gaan wissen 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 09-07-2011 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Krijg de telefoon niet herkend:S Alle drivers voor p500 gedaan en nog steeds niet. Soms krijg ik ook alleen vraagtekens te zien bij programma. Btw... Kan hem ook niet verwijderen, staat niet in het software lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:Android Gingerbread v2.3.3 beschikbaar!
Dryhte schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:30:
Misschien heb je de ANEUBK versie? daar is nog geen update voor.

Je kan zien of er al een update is door in volgende url: http://csmg.lgmobile.com:...2.jsp?esn=<serial_number> je serienummer in te voeren.

Ik heb een ANLDBK versie, en mijn officiële update is V20C.
Link werkt niet.Niet met en zonder serienr tussen "<>"

Hij is beschikbaar. Zie "over deze telefoon" v20C_00 zie ik.Downloading.............116.59MB and installing now "Emergency mode!!", klaar na 11.26 RESET!
De mijne staat nu op 2.3.3 Gingerbread :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143047

Ik zie ondermeer andere iconen in de topbar. Kijk hoe het met opstarten staat.Duurt nog even lang afsluiten trouwens ook. Voor de rest weet ik nog niet.

Ik zie nog een oranje fade effect als je onderaan de pagina bent en omhoog scrolled terwijl dat niet meer gaat.

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 09-07-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:58:
Update:Android Gingerbread v2.3.3 beschikbaar!

[...]

Link werkt niet.Niet met en zonder serienr tussen "<>"

Hij is beschikbaar. Zie "over deze telefoon" v20C_00 zie ik.Downloading.............116.59MB and installing now "Emergency mode!!", klaar na 11.26 RESET!
De mijne staat nu op 2.3.3 Gingerbread :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1143047

Ik zie ondermeer andere iconen in de topbar. Kijk hoe het met opstarten staat.Duurt nog even lang afsluiten trouwens ook. Voor de rest weet ik nog niet.

Ik zie nog een oranje fade effect als je onderaan de pagina bent en omhoog scrolled terwijl dat niet meer gaat.
toon volledige bericht
Um... Ja dus, was al eventjes beschikbaar ;) zie posts 6&7 juli

Mijn link zou wel moeten werken (maar je moet de <> ook weglaten); maar die vertelt je gewoon wat de standaard LG software ook vertelt, namelijk wat de meest recente firmware voor jouw toestel is (en in een moeite ook welke versie je hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Sj44k13 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:20:
Krijg de telefoon niet herkend:S Alle drivers voor p500 gedaan en nog steeds niet. Soms krijg ik ook alleen vraagtekens te zien bij programma. Btw... Kan hem ook niet verwijderen, staat niet in het software lijstje.
Heb het opgelost: usb debug moest aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:44:
[...]

Um... Ja dus, was al eventjes beschikbaar ;) zie posts 6&7 juli

Mijn link zou wel moeten werken (maar je moet de <> ook weglaten); maar die vertelt je gewoon wat de standaard LG software ook vertelt, namelijk wat de meest recente firmware voor jouw toestel is (en in een moeite ook welke versie je hebt)
Beter 1x teveel dan 2x te weinig.
Ik was de tweede bij wie die link niet werkte.Maar niet meer belangrijk.
Ik kreeg de melding via de P500 dan mag ik aannemen dat die OFW prima geschikt is. Ik had v10H
Ik was alleen aan het zoeken naar een upgrade optie in de telefoon zoals ik op m'n HERO ook had. Die was er niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 10-07-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Een ding wat me meteen opvalt: bij zeer matig gebruik gaat de batterij waanzinnig lang mee. Heb momenteel (na opladen terwijl toestel uit stond en dan deleten van battery stats) 67% over na 1 dag en 12u. Een halfuurtje bellen, beetje wifi, beetje 3G, verder de hele tijd alles af (ok dus da's erg licht gebruik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Update ging probleemloos maar 't blijft eng ....
Eerst ging de LG tool zichzelf updaten, gaf melding dat daarna de PC gereboot moest worden, ging echter direct met P500 aan de gang!
Ik had geen zin in een halve firmware install en dan een spontane PC reboot dus proces onderbroken.
Eerst netjes PC gereboot en LG tool gestart. P500 werd probleemloos gevonden, benodigde zooi gedownload en geupdatet. Dit duurde wel lang en het "emergency scherm" op de P500 is ook eng.
Een kleine 10 minuten later was 2.3 daar. Ook eng dat 'ie lijkt kaal op te starten en om taal en tijdzone vraagt.
Eenkele icoontjes waren van het homescreen verdwenen maar kon ik er zo weer op zetten.
Al met al geen problemen. Inderdaad "lijkt?" het scherm soepeler te reageren op veeg bewegingen en ik heb ook het idee dat er minder accugebruik tijdens rust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Haha ik heb precies hetzelfde ervaren met het updaten van een GT540, had daar al wat problemen mee gehad en toen ga ie eerst nog een fout ook :S Heb hem toen maar laten liggen en ben wat anders gaan doen, al liep het wel goed af en stond alles er nog goed op :)
Dit soort dingen schijnen zo te horen bij LG, heb nooit anders gehad met hun toestellen.

Dat ie met 2.3 zuiniger is klopt wel, want er is in 2.3 behoorlijk geknutseld om het gebruik wat om laag te krijgen en je kunt nu ook beter zien wat het meetste verbruikt heeft (met een heel mooi grafiekje ook nog eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjoromura schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:59:
Update ging probleemloos maar 't blijft eng ....
Eerst ging de LG tool zichzelf updaten, gaf melding dat daarna de PC gereboot moest worden, ging echter direct met P500 aan de gang!
Ik had geen zin in een halve firmware install en dan een spontane PC reboot dus proces onderbroken.
Eerst netjes PC gereboot en LG tool gestart. P500 werd probleemloos gevonden, benodigde zooi gedownload en geupdatet. Dit duurde wel lang en het "emergency scherm" op de P500 is ook eng.
Een kleine 10 minuten later was 2.3 daar. Ook eng dat 'ie lijkt kaal op te starten en om taal en tijdzone vraagt.
Eenkele icoontjes waren van het homescreen verdwenen maar kon ik er zo weer op zetten.
Al met al geen problemen. Inderdaad "lijkt?" het scherm soepeler te reageren op veeg bewegingen en ik heb ook het idee dat er minder accugebruik tijdens rust is.
Ik zat ook wel even te "zweten" temeer omdat je niet ziet welke versie erop gezet werd.Ik was even bang dat die V10H erop zou gooien. Maar ik had de melding van V20C al gekregen. Dus dat kon bijna niet.Maar toch. Ik zocht ook naar een upgrade optie in de telefoon. Maar die was er niet. M'n HERO had dat wel. Inderdaad. Hij start helemaal nieuw op en je moet weer wat instellingen invoeren. Vreemd is echter dat hij m'n email gewoon nog steeds wist. Want daar vroeg hij ook naar. Efin. Inderdaad. Met de batterij doe je langer.

Ik wou eigenlijk ook die notificatie bar kwijt en vervangen door "Notification Toggle"
Maar daar zal een CFW voor nodig zijn.

M'n berichten zijn niet meer ingelezen, waarschijnlijk vanwege die threaded SMS.Eens kijken hoe ik dat weer ga restoren.
Pagina: 1 2 3 Laatste