• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06
Iemand ervaring met deze smartphone? Ik twijfel tussen de Samsung Apollo en deze. De LG is nog wat duurder maar heeft een beter scherm (HVGA) en meer RAM

Model LG Optimus One P500
Processor: 600 MHz Qualcomm
Ram: 512 MB
Rom: 172 MB
Form factor Block
Networks 2G - 850/900/1800/1900
3G - 900/2100
HSCSD No
GPRS Yes
EDGE Yes
UMTS Yes
HSDPA Yes
WLAN / Wi-Fi Yes
Weight 129 gram
Dimensions (HxWxD) 114 x 59 x 13mm
Battery 1500 mAh
Standbytime (h) 700
Talktime (m) 480
SMS Yes
MMS Yes
Email Yes
IrDA No
Bluetooth Yes
USB Connectivity Yes
GPS Yes
Java Yes
FM Radio Yes
Camera Yes
Camera resolution 3 megapixel, autofocus
Camera Flash/Light No
Second Camera NA
Video recording Yes
Colour display Yes
Number of colours 256,000
Display resolution (WxH) 320 x 480 pixels, TFT capacitive
LCD Inch 3.20
Second Display NA
Touchscreen Yes
Memory 170 MB. Expandable up to 32 GB with microSD card
Ringtones / Music file format MP3
MP3 Yes
Games Yes
Calendar Yes
Voicedialing No
Predictive text Yes
WAP version Android HTML Webkit
RSS reader No
Voicememo Yes
PC Synchronization Yes
SyncML No
CPU NA
Operating System Android 2.2 Froyo

Als iemand een mooie openingspost wil maken doe dan gerust. Heb er niet echt tijd voor.

[Voor 9% gewijzigd door Cowboy_Henk op 09-12-2010 09:15]

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Ik heb 'm. Heb ook geen tijd voor een openingspost maar wie vragen wil stellen doet maar :) Bang for Euro-gewijs is 'ie in elk geval geniaal; snellere processor dan Wildfire, 512MB RAM en dubbele resolutie (HVGA tgo QVGA). Bovendien heeft het toestel al Froyo :)

Er is inmiddels een recovery uit; die vind je hier: http://androidforums.com/...us-one-p500-thunderg.html

Verder interessante fora voor dit toestel:
- XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=836
- Androidforums: http://androidforums.com/lg-optimus-one-p500/

[Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 28-11-2010 13:49]

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:24
Ik ben aan het kijken voor de vrouw... ze wil nu ook een Android phone.. ( Ik heb mijn Hero nu al 14 maanden ).

Ze belt super weinig mobiel, maar wil hem voor d'r agenda gebruiken etc..

Is het mogelijk om met de LG rom Launcher Pro te installeren?

• Dryhte
Ja hoor ik gebruik Launcher Pro, en die draait erg vlot (zoals we gewoon zijn). Ik gebruik de Messaging en Facebook widgets van LauncherPro, en Calwidget voor m'n kalenders; geen echte 'power user' dus, beetje bellen, smsen en verder inderdaad ook gewoon als agenda.

• Dryhte
Goed nieuws: LG belooft upgrade naar Gingerbread! ( http://www.engadget.com/2...-gingerbread-angry-horde/ )

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 11:32

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Mijn cadeau voor dinnetje is besteld :)

ben benieuwd hoe vlot dit allemaal zal verlopen, ze heeft nu ook een LG maar enorme nest! vandaar maar een nieuwtje.

Zelf BB gebruiker dus voor mij, wie gaat anders de apps moeten installeren, zal het ook een nieuwe ervaring worden, android :)

Update: iemand goede ervaringen met screen protectors en/of gloves voor die apparaatje? vrouwen gebruiken een handtas en zou zonde zijn om het scherm al meteen vol krassen te hebben...

[Voor 24% gewijzigd door dj_vibri op 16-12-2010 09:51]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Anoniem: 144700

Update: iemand goede ervaringen met screen protectors en/of gloves voor die apparaatje? vrouwen gebruiken een handtas en zou zonde zijn om het scherm al meteen vol krassen te hebben...
Deze hoesjes zijn echt spot goedkoop en zitten als gegoten om de LG Optimus One.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06
Hier is nog een review http://www.gsmarena.com/lg_optimus_one_p500-review-544.php

True, it's only got a moderately clocked CPU running at 600MHz, but with the performance boost from Froyo it feels reasonably fast and responsive most of the time and the plenty amounts of RAM give it enough app-toggling punch. Here go the rest of the specs:
Key features:

* 3.2" 256K-color capacitive TFT touchscreen of HVGA resolution (320 x 480 pixels); Multi-touch input
* Quad-band GSM/GPRS/EDGE support
* Dual-band 3G with HSDPA (7.2 Mbps)
* 600MHz CPU running Android 2.2 Froyo; 419MB RAM
* 3 megapixel autofocus camera; face and smile detection, geotagging
* VGA video recording @ 18fps
* microSD card slot, up to 32GB, 2GB in the box
* Standard 3.5mm audio jack
* Standard microUSB port (charging)
* GPS receiver with A-GPS; Digital compass
* Wi-Fi b/g; Wi-Fi hotspot functionality built-in
* Bluetooth 2.1 with A2DP
* Accelerometer for screen auto rotate; Proximity sensor
* FM radio with RDS
* Office document editor
* Portrait and landscape on-screen QWERTY keyboard
* Social networking integration
* DivX/XviD support
* Smart dialing
* Excellent loudspeaker performance

Main disadvantages:

* Slow CPU makes editing Office documents a chore
* Camera is just 3MP, has no lens protection, no flash and no dedicated shutter key
* No Flash support in the browser despite Froyo
* No front facing camera

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

;( snik, net bericht gekregen dat hun stock voorraad op is. Vorige vrijdag betaling gedaan en bericht gehad dat het ontvangen was en verzending zo snel mogelijk ging gaan...

Daarnet bericht gehad dat het bestelde item zeer in trek is bij andere personen en dus voorlopig niet meer in voorraad is. Verwachte leveringsdatum: 22/12 :( maar mailtje gestuurd met de vraag of ik de phone nog voor vrijdag ga hebben *fingers crossed*

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Anoniem: 179946

Hallo,

Het leek me eens tijd om mijn HTC Touch (jaja de eerste!) te vervangen...
De LG Optimus One lijkt mij een leuk Android toestel en indien jullie het niet erg vinden had ik graag een paar zaken gevraagd:

-draait Android 2.2 vlot? (menu's schuiven vlotjes, scrollen gaat lekker etc...)
-kun je met dit toestel pinch/zoomen tijdens het surfen en/of als je een foto bekijkt in een album?
-met welk type keyboard voer je tekst in? Is het zo'n typisch gsm keyboard waarbij elk getal 3 letters heeft of kan je werken met een full Azerty keyboard?

Bij voorbaat dank!

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 11-01-2011 21:22]

• Dryhte
Anoniem: 179946 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:43:
Hallo,

De LG Optimus One lijkt mij een leuk Android toestel en indien jullie het niet erg vinden had ik graag een paar zaken gevraagd:

-draait Android 2.2 vlot? (menu's schuiven vlotjes, scrollen gaat lekker etc...)
Redelijk vlot, ja, zeker door de 512MB RAM (nooit last van reload van de UI!)
-kun je met dit toestel pinch/zoomen tijdens het surfen en/of als je een foto bekijkt in een album?
Jazeker. Ik gebruik het nooit want dubbel tikken gaat zoveel vlotter :) maar het lukt wel degelijk.
-met welk type keyboard voer je tekst in? Is het zo'n typisch gsm keyboard waarbij elk getal 3 letters heeft of kan je werken met een full Azerty keyboard?
Eender welk keyboard je download :) Ik gebruik zelf Swiftkey, en daar heb je azerty & nederlands (en engels,...) woordenboek. Maar LG heeft een redelijk functioneel keyboard meegeleverd met zowel een typische gsm layout als een full qwerty (geen azerty denk ik, te lui om te checken)

Tip: de modding community is in gang geschoten (zie xdaforums), en zeker de void. rom van noejn ziet er veelbelovend uit. Ik heb 'm nog niet kunnen uitproberen omdat ik de telefoon momenteel niet kan missen (er moest eens iets mis gaan ;) ) maar zodra de druk er zakelijk een beetje af is wordt dit de eerste rom die ik test! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=887281

EDIT:

tip2: het minst goede aan dit toestel is het scherm wegens de geringe kleurdiepte. Dit zorgt voor een gepercipieerde onscherpte omdat de standaard font er slecht ge-anti-aliasd uit ziet. Je kan echter andere fonts downloaden en flashen via de custom recovery. Ikzelf heb de ubuntu 10.10 en die heeft minder last van de onscherpte.
fonts: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=801160
custom recovery: http://androidforums.com/...us-one-p500-thunderg.html

[Voor 38% gewijzigd door Dryhte op 12-01-2011 15:58. Reden: meer info]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Hallo,

Bij voorbaat dank!
Dryhte heeft je belangrijkste vragen al wel beantwoord, wat ik wel kan doen is mijn ervaringen even delen met je, ik heb dit toestel sinds vorige week. Ik heb het goedkoopste abonnement afgesloten bij de KPN (met internetverbinding) en daar is dit toestel een van de toestellen die je er gratis bij krijgt. Ik heb even gedubbed tussen de Wildfire en deze. De Wildfire heeft het voordeel dat ik 'm in actie heb gezien bij een collega, en dat het een HTC is, en die zijn over het algemeen toch wel goed. De LG zou een beetje een gok worden, maar die heeft wel echt meer power en een hogere resolutie; de Wildfire is wel erg beperkt op dat vlak.

Goed, de gok heb ik genomen, want ik mocht van NMe geen Wildfire meenemen, en ik heb er geen moment spijt van vooralsnog: de telefoon werkt voor mij gewoon erg goed. Hij is vlot zat (maar uiteraard zijn de (veel) duurdere 1GHz-telefoons nog vlotter), ik heb me nog aan niets geergerd tijdens het gebruik van de telefoon. De review van Tweakers van een maandje terug was ook positief, in de zin dat het voor een toestel met zo'n prijskaartje wel veel biedt, maar het is geen high end smartphone. Toch krijg je het meeste van wat de high end smartphones bieden met deze telefoon volgens mij ook gewoon. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58
heb nu net een optimus one, maar ik kan niet browsen.

als ik de browser start geeft ie aan dat ie overwachts is afgesloten bla bla.
nu heb ik alles al geprobeert, gereset, cache gewist noem maar op.

iemand een idee?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Lukt het met Opera wel? (appstore)

• mregeling
Ja, dat is ook zo raar :(
Niemand verder hier last van ?
Wat ik ook doe, krijg hem niet geopend.
En er is geen nieuwe sw update dus dat kan ik ook niet proberen

• mregeling
De applicatie Browser (proces.com.android.browser) is onverwachts gestopt.
Probeer het opnieuw

Dit krijg ik de hele tijd :(

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk betaalbaar toestel, en gewoon hier verkrijgbaar ipv dat je hem zelf moet importeren. Ik zat al naar de Sony X8 te kijken, maar deze ziet er ook wel netjes uit. Ik vraag me alleen ook wel af wat de kwaliteit van LG is (van andere telefoons kan ik me vooral klachtentopics herinneren ). Dat de camera onbeschermt is dat is wel jammer, de camera op mijn huidige telefoon was daarom helemaal waardeloos tot ik op het idee kwam het plastic glaasje uit de behuizing te drukken waarna hij weer goed is (tot de lens zelf beschadigd :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Bedankt voor de vorige reacties. d:)b

Ben nu ook de tevreden bezitter van een Optimus One.
Het toestel bevalt me prima en voor die prijs vind ik dat je echt veel in return krijgt.
Het scherm oogt netjes, het touchscreen reageert goed en voor de rest ben ik nog volop op Android ontdekkingsreis :)

[Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 17-01-2011 19:12]

• Dryhte
Anoniem: 179946 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:51:
Bedankt voor de vorige reacties. d:)b

Ben nu ook de tevreden bezitter van een Optimus One.
Het toestel bevalt me prima en voor die prijs vind ik dat je echt veel in return krijgt.
Het scherm oogt netjes, het touchscreen reageert goed en voor de rest ben ik nog volop op Android ontdekkingsreis :)
d:)b

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-03 14:53
Is al voor €16,- p/m te krijgen. Incl. internet.
http://www.gsmtopdeal.nl/...timus-one-belsms25wnw.asp

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Het lijkt mij beter om even hier mijn vraag te plaatsen als een nieuw topic te openen:
Kan je op deze telefoon wel Youtube filmpjes kijken? (Applicatie/gewoon op youtube.com maakt niet uit) Want ik lees her en der dat de ARMv6 proc geen FLASH ondersteunt/aankan of whatever.

Zelf beantwoord door ff op de LG site te kijken, en daar zie ik dit logo staan:
http://www.lg.com/nl/img/featuredlogo/you_tube_small.jpg

En een kleine (Vrijwel onbelangrijke vraag) kan je Angry Birds hierop spelen :9 .

Edit: En kan je je homescreen een andere achtergrond geven? Alles wat ik op reviews zie is die sterren achtergrond. Vandaar ;) .

[Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2011 17:15]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:11:
Het lijkt mij beter om even hier mijn vraag te plaatsen als een nieuw topic te openen:
Kan je op deze telefoon wel Youtube filmpjes kijken? (Applicatie/gewoon op youtube.com maakt niet uit) Want ik lees her en der dat de ARMv6 proc geen FLASH ondersteunt/aankan of whatever.

Zelf beantwoord door ff op de LG site te kijken, en daar zie ik dit logo staan:
[afbeelding]

En een kleine (Vrijwel onbelangrijke vraag) kan je Angry Birds hierop spelen :9 .
Eh, daar ga ik wel vanuit. Zou niet weten waarom niet iig.
Edit: En kan je je homescreen een andere achtergrond geven? Alles wat ik op reviews zie is die sterren achtergrond. Vandaar ;) .
Gewoon op je homescherm op de menutoets (het meest rechtse knopje) drukken, dan krijg je een paar opties waaronder "Achtergrond".

• D4NG3R
Thx, ik had hem al besteld. Maar schrok opeens een beetje "wakker" toen mij tebinne schoot dat ik dat had gelezen :X ..

Nog 1 klein vraagje: Weet jij/iemand anders misschien of je een pouch kan krijgen voor de Optimus One? Zo'n ding dus:

Of nog liever zoiets (Deze is voor de iPhone, maar even het idee)

Kan er zelf (online) zo geen vinden :/ .

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59
Die laatste zijn in bosjes op Ebay te vinden voor een paar euro.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
D4NG3R schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:
Thx, ik had hem al besteld. Maar schrok opeens een beetje "wakker" toen mij tebinne schoot dat ik dat had gelezen :X ..

Nog 1 klein vraagje: Weet jij/iemand anders misschien of je een pouch kan krijgen voor de Optimus One? Zo'n ding dus:

[afbeelding]

Of nog liever zoiets (Deze is voor de iPhone, maar even het idee)
[afbeelding]

Kan er zelf (online) zo geen vinden :/ .
Ik heb mijn hoesje (lijkt op die middelste van de eerste afbeelding) bij de BelCompany gehaald, daar heb ik de telefoon en het abonnement ook vandaan. Niet een paar euro (wel 20), maar 't is een hele fijne hoes.

• D4NG3R
Zit nu nog met 1 klein (groot :-( ) probleem. Ik kan geen USB link starten!

Ik heb via de instellingen de USB verbinding al op "Alleen Massaopslag" gezet. Maar bij het inpluggen van de USB kabel in de computer, gaat hij alleen opladen. Ik krijg geen melding dat er iets van een USB mass storage device is aangesloten..

De SD die ik probeer te bereiken is gewoon die standaard bij de telefoon word geleverd (die van 2GB). En ik gebruik de USB kabel die bij de telefoon zat voor de verbinding.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het kan zijn dat je een driver nodig hebt. Ik heb zelf wel een driver van LG geinstalleerd in de hoop het aan de praat te krijgen, maar het ging pas werken nadat ik die instelling die jij al hebt veranderd aangepast had. Die combinatie maakt dat het werkt voor mij, dus kan je even proberen.
Hier wat meer, hopelijk lost het je probleem op. :)

[Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 26-01-2011 14:26]

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 16:09
Ik denk er aan om een LG Optimus One te kopen en ik wil'em ook voor navigatie gebruiken en ben nog een noob op Android gebied, is er een Nederlandstralig navigatieprog, turn by turn die het op deze LG doet?
Pjor

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pjoromura schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:14:
Ik denk er aan om een LG Optimus One te kopen en ik wil'em ook voor navigatie gebruiken en ben nog een noob op Android gebied, is er een Nederlandstralig navigatieprog, turn by turn die het op deze LG doet?
Pjor
Google Maps zit er standaard bij en doet ook turn to turn tegenwoordig.

/▌

• D4NG3R
Is dit turn-by-turn eigenlijk gratis? Heb het alleen nog maar ff bekeken binnen het WiFi van mijn eigen netwerk, ik neem aan dat als ik buiten kom hij overgaat op een 3G verbinding?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is wel gratis, maar je hebt wel internet nodig. Dat heb je sowieso snel nodig op een smartphone :)

/▌

Hey guys!

Als je op het rode KLOK widget drukt (ofwel in instellingen ofwel in het tweede rechtse homescreen) dan verduistert je scherm en krijg je een digitale klok met weerbericht te zien.

Iemand enig idee of je die klok en weerbericht apart op je homescreen kan zetten?
Nu draai ik op het homescreen Digital Clock widget en Snowstorm widget ... maar het had leuk geweest mocht ik de uur en weerfunctie van de KLOK widget kunnen gebruiken zonder dat je scherm verdonkert en je dus 'in' die app zit.

Als iemand tips heeft... :)

• D4NG3R
Marzman schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 07:39:
Het is wel gratis, maar je hebt wel internet nodig. Dat heb je sowieso snel nodig op een smartphone :)
Het is dus niet gratis (Internet kosten). Jammer :/ Heb weinig zin om extra te betalen voor een internet abbo.

Anoniem: 283201

Wil ook dit toestel aanschaffen maar zit met volgende vragen:

- Heb nog nooit touchscreen gebruikt. Kan je gemakkelijk typen met dit toestel?
- Hoe werkt de kalenderfunctie? Dit (en mobiel internet) is toch wel héél belangrijk voor me. Surfen gaat blikbaar heel vlot maar een goede kalender is ook van groot belang voor me.

• D4NG3R
Anoniem: 283201 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:05:
Wil ook dit toestel aanschaffen maar zit met volgende vragen:

- Heb nog nooit touchscreen gebruikt. Kan je gemakkelijk typen met dit toestel?
Het touchscreen werkt erg prettig als toetsenbord wanneer je in landscape modus zit (Op zijn zij dus) maar portrait is NIET prettig om te typen. Gewoon bellen ect is wel super makkelijk in portrait modus.
- Hoe werkt de kalenderfunctie? Dit (en mobiel internet) is toch wel héél belangrijk voor me. Surfen gaat blikbaar heel vlot maar een goede kalender is ook van groot belang voor me.
Met de kalender heb ik geen ervaring, maar het mobiel internet (Via wifi teminste) gaat soepel. In/uitzoomen gaat makkelijk en text is goed leesbaar.

http://cgi.benl.ebay.be/U...rgers&hash=item3358f8ce00

En zou dit werken voor dit toestel? Rij met twee verschillende auto's en zou in elke auto dan één willen kopen (en wil er daarom ook geen van 20 euro kopen).

• D4NG3R
Anoniem: 283201 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:23:

En zou dit werken voor dit toestel? Rij met twee verschillende auto's en zou in elke auto dan één willen kopen (en wil er daarom ook geen van 20 euro kopen).
Zo'n dingetje kan ook: http://www.miniinthebox.c...lack-dc-12v-_p124270.html

• maartend
Nog zo'n site.

Thnx
Sommige dingen zijn wat goedkoper op DX, andere weer duurder.

[Voor 11% gewijzigd door maartend op 02-02-2011 09:16]

• Dryhte
Anoniem: 283201 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:23:

deze gaat niet werken, is voor mini usb, gsm's hebben typisch micro usb (de O1 ook)

• Dryhte
D4NG3R schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:01:
[...]

Het is dus niet gratis (Internet kosten). Jammer :/ Heb weinig zin om extra te betalen voor een internet abbo.
Heb het zelf nooit gedaan, maar ik heb gelezen dat je wel op voorhand je reisroute kan inladen (via wifi) en dan moet je maar zorgen dat je niet mis rijdt he ;) (zodat je binnen de ingeladen route blijft)

Probleem is dat ik iets met een kabel zoek... Dan hoef ik diegene die meegeleverd is niet steeds meenemen.

Ook een goedkoop lederen hoesje zoek ik, sites zijn welkom >:)

• Dryhte
Anoniem: 283201 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:47:
[...]

Probleem is dat ik iets met een kabel zoek... Dan hoef ik diegene die meegeleverd is niet steeds meenemen.

Ook een goedkoop lederen hoesje zoek ik, sites zijn welkom >:)
maar voordeel is wel dat je dan je mp3speler of fototoestel (of...) ook kan opladen met hetzelfde ding he ;) Ik zorg gewoon dat ik in m'n auto een mini en micro usb kabeltje heb liggen (heeft usb poort), dan kan ik opladen wat ik wil.

Alleen jammer dat de Nokia 5130 van mijn vriendin niet wil opladen over usb, anders hadden we echt alleen die usb kabels nodig ;)

• D4NG3R
Als het goed is wel ja ;) . En zoals al was aangegeven: Als je een 12v -> USB poort dingetje koopt, kan je deze straks ook mooi gebruiken voor andere eventuele USB apparaten.

• maartend
Ik denk het wel, maar ik zou ook eens op dealextreme kijken. Liggen de prijzen lager.

Is het iemand al gelukt om een hotmail account in te stellen op de LG Optimus One? Lukt maar niet...

• D4NG3R
Werkt hier perfect, 1e poging.

Kan je me eens zeggen hoe je dat juist hebt gedaan? Heb hier écht alles geprobeerd...

• D4NG3R
Ik heb mijn hotmail adress ingevuld, en mijn wachtwoord. Thats it :P?

Je gebruikt toch wel de 'mail' app. En niet de gmail app?

[Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 05-02-2011 17:53]

Het is me uiteindelijk toch gelukt.

Iets anders:

Is het mogelijk om de wekker te laten afgaan wanneer het toestel is uitgeschakeld? Dit was zo bij mijn blackberry maar hier lukt het precies niet...

• D4NG3R
Nee.

• Dryhte
Anoniem: 283201 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:44:
Het is me uiteindelijk toch gelukt.

Iets anders:

Is het mogelijk om de wekker te laten afgaan wanneer het toestel is uitgeschakeld? Dit was zo bij mijn blackberry maar hier lukt het precies niet...
Nee.

Daar is een bug report voor bij google, en daar hebben ze het geklasseerd als 'declined' - dit veronderstelt veel meer integratie met de hardware. Vandaar dat het bij een Nokia en een Blackberry wel werkt, en op een windows mobile en android toestel normaal gezien niet... (het schijnt ook niet te werken op iphone maar daar ben ik niet zo zeker van)

edit: hier... http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1942#c108

[Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 07-02-2011 09:08. Reden: even bug report opgezocht]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Cyphax schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Ik heb mijn hoesje (lijkt op die middelste van de eerste afbeelding) bij de BelCompany gehaald, daar heb ik de telefoon en het abonnement ook vandaan. Niet een paar euro (wel 20), maar 't is een hele fijne hoes.
denk dat dinnetje net dezelfde heeft gekocht: BelCompany en 20€ :) past PERFECT!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Leuk compact modelletje. (+ leuke aanbieding gsmtopdeal incl autolader en carkithouder)
Browser werkt snel en de instellingen staan er rap in.
Accuduur is nog wel kort, schijnt na een paar keer laden beter te worden. (ondanks dat wifi/bt/3g internet al uit staat)
De instelling voor het rijden in de auto is handig, weinig kleur en opties maar basic wat nodig is.
navigatie fix gaat vlot (wel een zeik stem van google)
De camerafunctie is traag, geen flits en maar 3megapixel. Camera op zich is de afknapper van het model.
(voor de vrouw was de camera geen must ze gebruikte het nu op de N95 ook niet)

jammer dat het in NL een ondergewaardeerd toestel is.
Deels begrijpelijk door de LG achtergrond.

Maar de meerwaarde van een beter scherm, android 2.2+ , genoeg geheugen en vlotte processor Maken dit wel de betere lowbudget android telefoon.

hoesjes/cases en screenprotectors zijn via ebay volop te vinden voor weinig.

• D4NG3R
De accuduur is gelukkig langer als bij de meeste smartphones. Ik heb van 1u 's middags tot 5u 's avonds muziek geluisterd, en filmpjes gekeken. De batterij ging van 100% naar grofweg 83%. WiFi & 3G staan uit.

• HMC
  • Laatst online: 19:09

HMC

Pluviophile

Heb Optimus One nu ook sinds zondag middag.
Eerste Smartphone (kom van Nokia N73).

Veel gelezen hier sinds de review van Tweakers, paar maandjes terug.

Heerlijk ding, en Android is intuitief goed voor deze beginner.
Lekker veel te leren, en zien, en ontdekken.
Nog niet echt Apps gedownload of zo, komt wel.
Alleen even snel een stopwatch gepakt. Gratis, en werkt.

Heb nog niet alles door, en mijn dikke vingers hebben moeite met het horzontale toetsenbord, maar gaat al beter.

Ik was bang voor de batterij, maar heb hem zondag nacht laten opladen, en het is nu Dinsdag 17.30 (jakarta), en hij is nog steeds op zo'n 33%.

Hij houdt het zeker tot mijn alarm morgenochtend uit, misschien de hele Woensdag ook nog wel

Edit: Voor de volledigheid, een overzicht van gebruik:

* Wifi AAn overdag, op werk. Uit 's nachts thuis (geen network in de buurt)
* 3G uit (hoef geen GMail updates/internet via gsm provider)
* veel gespeeld met instellingen en door vensters bladeren. (nieuw speeltje, ja toch)
* Scherm brightness op bijna minimaal (meer dan voldoende)

[Voor 25% gewijzigd door HMC op 08-02-2011 12:32]

Eat the bugs, live in a pod

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08-2022

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wat is gemiddelde accuduur van deze toestel in standby? Zeg maar hoeveel dagen voordat ie aan laadkabel moet...

• HMC

HMC

Pluviophile

Voor mij dus nu bijna 3 dagen bij nieuw gebruik.
Er zijn mensen die zeggen dat het iets beter wordt na verloop van tijd.
Ik vind 3 dagen al mooi.

Vraagje.
Heb een fotootje, portrait mode op comp staan.
Via USB mass storage in DCIM folder gegooid.
Kan hem dan alleen benaderen via OI file manager.
Kan met geen mogelijkheid dit normaal als portrait full screen wallpaper plaatje instellen.
Hij wil me horizontaal (landscape) een selectie laten maken van dat plaatje.
Ook met landscape plaatje geprobeerd, roteren maakt het nog vager.
Krijg het niet voor elkaar.

Hoe krijg ik een simpel portrait plaatje (al in juiste resolutie, 480x320) als schermvullend achtergrondje?

Misschien goeie app voor? Of hoe krijg ik em in de Gallery?

• D4NG3R
MrDummy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:53:
Wat is gemiddelde accuduur van deze toestel in standby? Zeg maar hoeveel dagen voordat ie aan laadkabel moet...
4 a 5 dagen bij minimaal gebruik, zonder WiFi en 3G.

HMC schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:54:

Hoe krijg ik een simpel portrait plaatje (al in juiste resolutie, 480x320) als schermvullend achtergrondje?

Misschien goeie app voor? Of hoe krijg ik em in de Gallery?
Ik maak gewoon een directory op de sd kaart (via usb verbinding met de PC kan je de sd kaart gewoon aanspreken als een externe schijf) waar ik foto's insteek.

Deze directory met foto's wordt automatisch weergegeven als je de gallery opendoet.
Om een foto als achtergrond in te stellen moet je gewoon op menu drukken (op homescreen), of je vinger ingedrukt houden op je homescreen achtergrond... Uit het menu dat dan te voorschijn komt kies je achtergronden en dan gallerij. Dan is het enkel nog een zaak van je foto te selecteren en eventueel het window te resizen voor de foto/wallpaper selectie.

Werkt bij mij perfect zo en is heel makkelijk. :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 09-02-2011 12:02]

• HMC

HMC

Pluviophile

Werkt goed, map op SD kaart, plaatje erin...maar...
Weer zelfde probleem:
Je moet een selectie maken, en die selectie/crop is landscape/horizontaal.

Heb juist dit plaatje uitgezocht uit mn foto collectie, omdat deze al portrait is.
Zou dus zo moeten kunnen.

EDIT: Laat maar hangen. Moet natuurlijk gewoon een landscape plaatje zijn, want hij scrollt mee met de verschillende tabs. Duf, mijn fout.

Heb trouwens dat Google Gestures geinstalled vandaag.
Werkt perfect op onze Optimus One.
Moest wel eerst Barcode installen, ook geen prbleem, en camera is goed.

[Voor 14% gewijzigd door HMC op 10-02-2011 10:29]

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 15:16
sinds een week ben ik ook in bezit van een P500. Hebben jullie ook last dat het touchscreen soms niet goed reageert? Als ik een app wil starten uit de lijst van apps, dan werkt het selecteren soms niet goed... het wordt dan een scrollactie, terwijl ik toch op de app druk. Andere keren krijg ik juist een dubbele touch als ik 1x druk, zoals in smsjes... anderen daar ook last van? Volgens LG moet ik de telefoon maar opsturen voor reparatie, maar dat doe ik liever niet. Heb 'm online gekocht en dan ben ik 'm weer een tijdje kwijt. Misschien dat een scherm callibratie helpt, maar weet niet of dat bestaat voor dit toestel?

Volgens de LG support afdeling (vandaag gebeld) zou Android 2.3 sinds een paar dagen uit moeten zijn voor de P500 en te downloaden zijn. Nou, ik heb gelijk gezocht met die geweldige LG software upgrade tool, maar hij vindt geen nieuwere versies. Iemand anders meer geluk met een upgrade naar 2.3?

• HMC

HMC

Pluviophile

Touchscreen is inderdaad niet altijd super gevoelig.
De symptomen die u beschrijft komen mij bekend voor.
Een vriend van mij heeft een iPhone, en inderdaad, die reageert vlotter.
Kostte wel 4x zoveel, en batterij gaat net een dag mee, als hij hem slechts als normale sms/bel telefoon gebruikt.
Zit hier nu op dik 2x 24 uur, en heb volop ge-wifi'd, etc.
Ik vind het een prima ding, ik ben er blij mee.

Ben nu al een uur aant Googlen/zoeken, maar ik zie nog maar weinig over Android 2.3.
Alleen dat het confirmed is by LG, ergens in begin December.

Ik snap zowiezo niet zo goed hoe dat in z'n werk gaat.
Gaat LG dit voor ons doen, of moeten we onze ogen op de Android website houden?
SDK is wel al uit, maar ik zie nergens "Get Gingerbread now!"

• segil
Tsja, volgens de support afdeling van LG komt de upgrade beschikbaar (zou al moeten zijn zelfs) via hun update tool. Dus ik zou het daarmee proberen. En de komende tijd de site in de gaten houden.

Iemand ervaring met het modden van dit toestel en wat dat doet met je garantie? Volgens LG vervalt dan je garantie... stel dat het modden goed werkt en je na een tijdje een hardware probleem hebt (knopje los, touchscreen slecht)... kan je dan de originele firmware terug plaatsen, zodat het modden niet meer zichtbaar is en LG de reparatie zal uitvoeren onder garantie?

• Dryhte
segil schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:18:
Tsja, volgens de support afdeling van LG komt de upgrade beschikbaar (zou al moeten zijn zelfs) via hun update tool. Dus ik zou het daarmee proberen. En de komende tijd de site in de gaten houden.
Lijkt me sterk dat ze daar nu al klaar mee zouden zijn ;)
segil schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:18:
Iemand ervaring met het modden van dit toestel en wat dat doet met je garantie? Volgens LG vervalt dan je garantie... stel dat het modden goed werkt en je na een tijdje een hardware probleem hebt (knopje los, touchscreen slecht)... kan je dan de originele firmware terug plaatsen, zodat het modden niet meer zichtbaar is en LG de reparatie zal uitvoeren onder garantie?
geen probleem, op XDA is een topic waarin beschreven wordt hoe je je originele firmware downloadt en terugzet

• segil
Reactie van LG:

Geachte heer Segil,

Allereerst wil ik mijn excusses aanbieden voor het ontvangen van onjuiste informatie.
Het klopt inderdaad dat de update 2.3 van android al beschikbaar is maar dat verschilt per telefoon.
De software update voor uw p500 zal binnekort vrijgegeven worden, maar helaas kan ik hier geen specifieke data's over geven.

Graag wil ik u bedanken voor het contact opnemen met de LG electronics klantenservice.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

LG Customer Service

Nog ff geduld dus :)

• joosd
Hier ook een LG P500 die minder makkelijk "toucht" dan..( de HTC desire HD.)
Heb beide telefoons hier liggen en de P500 is voor het geld echt een leuk toestel.
opties die opvallend makkelijker zijn is vanaf boven naar beneden slepen en op die manier allerlei connecties uit/aan kunnen zetten en het uit "standby" komen door een druk op de knop ipv alleen via de aan/uit knop bovenop. Navigon software werkt ook goed!

• D4NG3R
Mijn touchscreen werkt gewoon heerlijk naar behoren, ik hoef alleen maar met mijn vinger over het scherm te "glijden" ik druk niet eens echt.

Het enige minpunt wat ik tot zover aan het toestel heb kunnen vinden, is het afspelen van HQ youtube filmpjes..

Wanneer ik bijv Angry birds heb gespeeld, of rockplayer aan heeft gestaan. Crashed de videospeler direct bij een HQ youtube filmpjes (Kan video niet afspelen). Alleen een totale reset (Uit/Aan) zorgt ervoor dat ze weer fatsoenlijk afspelen...

Daar slaat de 600Mhz processor toch naast de spijker denk ik :/ .

Of is het echt mijn fout omdat ik sommige apps niet goed afsluit? (Sommige apps hebben geneens een "Close" of "Quit" optie :? )

[Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 15-02-2011 15:41]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja, sommige apps lijk je inderdaad niet te kunnen sluiten en die lijken ook altijd op de achtergrond te blijven draaien. Dat is ronduit irritant.

• HMC

HMC

Pluviophile

Dat van de apps vind ik ook wel vervelend.
Als ik een tijdje veel gedaan heb, dan restart ik de phone.
Kost ook hoop energie, dat booten, maar ik denk op de long run een betere keus.
(Mischien maakt het niets uit, of is het zelfs slechter, ben ik nog niet achter).

Zit nu op 3x24 uur, en de batterij zit op precies 20%.
Zou wel voor een record willen gaan, maar ben bang dat de batterij de nacht niet volhoudt, en dat dan mijn alarm morgenochtend niet afgaat :P

Trouwens, wat ik vandaag zag...
Hebben jullie ook stof ONDER de glasplaat?
Heb de P500 nu bijna 2 weken, en er zitten al aardig wat stofjes onder de glasplaat.
Een grotere witte in het midden, en paar vlekjes van kleine stofjes aan linker bovenkant.
Ik kan het zien als het scherm uit is, overdag.
Als het scherm actief is zie ik het verder niet, ook 's avonds niet, maar ik hoop niet dat dit erger wordt.

Geen idee hoe ze er komen, en al helemaal geen idee hoe ik ze er ooit uit ga krijgen.
Vooral die grotere in het midden is me een raadsel.

Ik ben trouwens helemaal verliefd op dat pull-down menu van de bovenkant, om connecties aan/uit te zetten.
Hebben andere Android phones dat ook?
Lees in verschillende reviews dat dit een pluspunt van de P500 is (en daar ben ik het mee eens), maar is dit een LG ding, of is het standaard?

[Voor 12% gewijzigd door HMC op 16-02-2011 11:39]

• joosd
[b]Ik ben trouwens helemaal verliefd op dat pull-down menu van de bovenkant, om connecties aan/uit te zetten.
Hebben andere Android phones dat ook?
Lees in verschillende reviews dat dit een pluspunt van de P500 is (en daar ben ik het mee eens), maar is dit een LG ding, of is het standaard?
LG ding zoals geschreven 3 posts hierboven.
simpele snelle optie! mijn HTC desire HD heeft het niet (helaas)

• D4NG3R
HMC schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:30:
Trouwens, wat ik vandaag zag...
Hebben jullie ook stof ONDER de glasplaat?

Geen idee hoe ze er komen, en al helemaal geen idee hoe ik ze er ooit uit ga krijgen.
Vooral die grotere in het midden is me een raadsel.
Ik heb dit met mijn vorige mobiel, DS en PSP gehad. Maar (nog) niet met mijn P500.

Het is een fabricagefout (Behalve vlak langs de rand) als het in het midden zit. Maaruh, ik kan je nu al zeggen: Nee. De winkel gaat dit niet vergoeden, omdat het alleen zichtbaar is met zon op het (uitstaande) scherm.

• HMC

HMC

Pluviophile

Toch maar aan laten staan afgelopen nacht, zonder opladen, op airplane mode.
Test. Doorstaan.

Nu dus weer bijna 24 uur verder.
4 dagen is toch niet slecht.
Nu Bat op 3%.

Ik ben onder de indruk.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb zo'n App gedownload, Android Assistant (12 features) by Aaron, puur als startup manager. Wat wordt wel geladen, wat niet. In dit geval, worden dingen (als het goed is) dus meteen gekilled, na boot.

Geprobeerd. Bv hoeft van mij Gmail, etc, niet meteen actief te zijn.
Ik start het wel als ik het nodig heb.
Maar als je dan na de boot kijkt wat er allemaal runt, dan staan die apps/widgets/etc, zoals Gmail, er nog wel gewoon bij als actief.

Betekent dat dat die App (Android Assistant) niet werkt?
Moet je eerst Rooten? Er staat in de beschrijving van de App dat hij de rechten heeft om Apps af te sluiten.
Gebruik nu regelmatig die grote knop in TaskKiller, want dat manueel stoppen van apps iedere keer hoeft van mij ook niet echt. Maar dan heb je weer dat je ringtone bv op standaard staat en niet op wat je zelf op de One hebt gezet.

Zucht, ik wil dus gewoon eigenlijk kunnen beheren wat er wel en niet na boot runt.
Iemand tips?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die apps zijn als het goed is zo van opzet dat het niet zo vreselijk veel uitmaakt dat ze in de achtergrond draaien. Ik zou me om die standaardapps dan ook zeker geen zorgen maken. :)

• HMC

HMC

Pluviophile

Had moeite met PC Suite 4 vinden.
Had wel al dat kleine tooltje van LG site.
Die is slechts voor Phone Software update.
Eindelijk PC Suite 4 gevonden. Phone Software gekozen, wat denk je?
Dat tooltje wordt opgestart.

Kon Software updaten naar V10E.
Dacht dat dat nieuwe Android zou zijn.
Nou ja, niet dus, slechts kleine update.
Heb nu een App Installer. Meteen maar dat kompasje geinstalled.

Hoefte verder niks terug te zetten aan contacts, etc.
Netjes weer.
Dat was met mijn Nokia wel anders toen.

Iemand al meer nieuws over Android 2.3 voor onze P500?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nee, LG geeft geen datum. Kan nog even duren.
Op zich geen ramp, ik vind 2.2 prima werken, doet alles wat ie moet doen best goed. :)

• segil
Ben nog niet helemaal gelukkig met het touchscreen... lukt nauwelijks om een sms foutlook te typen... soms reageert 'ie te snel, waardoor 1 x drukken vertaalt naar 2 toetsaanslagen.. andere keer vertraagt 'ie bij het drukken, waardoor het lijkt dat 'ie een aanslag niet herkent... blijf het lastig vinden :(
Maar voor de rest, onwijs leuk ding! Mijn eerste droid, kan 'm niet vergelijken met andere toestellen. Kan niet wachten op 2.3, en daarna custom rom erop :) Hopelijk werkt SaaD dan ook volledig, met geluidsopname en al... ben wel benieuwd om mezelf te horen snurken! 8)

Heeft iemand de P500 al netjes in een autohouder gekregen? Op xda forum las ik dat iemand daar een iphone 2 houder voor gebruikte. Mooiste is een houder met stroomaansluiting ingebouwd :p

Owja, nog iets aparts, en of anderen dat herkennen: als ik de gsmuit m'n broekzak haal en unlock, dan starten bijna alle apps (sms, market, internet) in landscape mode en draaien dan terug naar portrait. Terwijl ik de gsm toch rechtop houd. Anderen hier ook last van?

[Voor 14% gewijzigd door segil op 25-02-2011 16:07]

• D4NG3R
Cyphax schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:32:
Nee, LG geeft geen datum. Kan nog even duren.
Op zich geen ramp, ik vind 2.2 prima werken, doet alles wat ie moet doen best goed. :)
Tjah.. Android 2.3 zou meer gebruik maken van je geheugen, en aangezien de P500 daar lekker veel van heeft. Zouden sommige apps wat vlotter moeten lopen :D

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
segil schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:05:
Heeft iemand de P500 al netjes in een autohouder gekregen? Op xda forum las ik dat iemand daar een iphone 2 houder voor gebruikte. Mooiste is een houder met stroomaansluiting ingebouwd :p
Ik kreeg een autohouder bij de telefoon toen ik het abonnement afsloot. ERG fijne houder. Is van LG zelf. Daar zit een kabel bij voor naar de 12v.
Owja, nog iets aparts, en of anderen dat herkennen: als ik de gsmuit m'n broekzak haal en unlock, dan starten bijna alle apps (sms, market, internet) in landscape mode en draaien dan terug naar portrait. Terwijl ik de gsm toch rechtop houd. Anderen hier ook last van?
Nee, misschien is je accelerometer in de war?

• Pjoromura
Super toestel, voor de €219,00 !!!
Ik kom van vele jaren Win Mobile nu bij Android, `t is even wennen maar ik wil niet meer terug.
De standaard mail app crashed bij mij op Exchange (push) mail, daarvoor gebruik ik nu "Enhanced Email" een betaalde app maar werkt wel heet prettig en overruled de Exchange policy.
Voor navigeren Igo My Way, werkt super.
Touchscreen, niet echt geweldig maar valt goed mee te leven.
Ik gebruik in de auto gewoon een goedkope universele houder van Halfords en een 12v adaptertje, mocht iemand een alles in 1 oplossing hebben en waar te koop hoor ik het graag.
Welke app is echt onmisbaar voor dit phoontje?
Pjor.

• D4NG3R
HMC schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:54:
Kon Software updaten naar V10E.
Hoe? Bij mij word er aangegeven dat er geen nieuwe updates zijn, terwijl mijn huidige versie V10B is.

Uw telefoon heeft al de laatste software versie. Er is geen update nodig.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik kreeg het bericht over V10E iedere dag als ik op werk aant WiFi'en was.
Thuis geprobeerd te dowloaden dus, en ging goed.

Niet dat er erg veel verschil is.
Voor het oog slechts de app installer.
Ik merk verder weinig van performance verschillen etc.

Edit:
Het stof onder de glasplaat wordt steeds erger :'(

[Voor 10% gewijzigd door HMC op 01-03-2011 10:34]

• D4NG3R
In dat geval wacht ik er wel eventjes mee.. Zolang ik straks Android 2.3 maar kan installeren vind ik het best :Y)

• Anoniem: 392068
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Is er eigenlijk al iets bekend omtrent de update naar 2.3?
Ik moet zeggen dat ik dit echt een top toestel voor deze prijs vind!
Alleen jammer van het missen van Flash.
Maar ach verder draait alles gewoon heerlijk snel!
Heeft iemand eigenlijk een goed alternatief voor het toetsenbord gebruik nu de stock android ipv het lg toetsenbord wat echt een hel was!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tja, Flash, er is geen versie voor deze processor. Idioterie vind ik, het ding draait op 600MHz, wat snel zat zou moeten zijn (maar in de praktijk heb ik Flash nog niet gemist). Nog veel dommer is Mozilla, wiens nieuwe browser nieteens werkt op de ARM6. En die processor zit in VEEL telefoons (alleen deze LG is al miljoenen keren over de toonbank gegaan, wat te denken van de Wildfire en andere mid-end smartphones).
Voor de update naar 2.3 moeten we gewoon wachten. Niets van bekend. Het zou me zelfs niet verbazen als ze het uiteindelijk maar laten zitten. LG heeft niet voor niets een hele slechte naam op het gebied van updates.

[Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 04-03-2011 16:04]

• segil
On its Italian Facebook Page, LG has said the Optimus P500 will receive an update to Android 2.3 in September.
Link

damn, als dat klopt duurt dat nog wel ff :'( :/

• Dryhte
Anoniem: 392068 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:53:
Is er eigenlijk al iets bekend omtrent de update naar 2.3?
Ik moet zeggen dat ik dit echt een top toestel voor deze prijs vind!
Alleen jammer van het missen van Flash.
Maar ach verder draait alles gewoon heerlijk snel!
Heeft iemand eigenlijk een goed alternatief voor het toetsenbord gebruik nu de stock android ipv het lg toetsenbord wat echt een hel was!
Ik gebruik momenteel (op Noejn's Void.) het Gingerbread Keyboard:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202

Werkt erg goed en bevat woordenboeken voor tientallen 17 talen (wel gigantische download, voor een toetsenbord)

• Pjoromura
Ik krijg de LG PC suite IV niet aan de praat onder mijn twee Windows 7 PC's. Wel op een oud beestje met XP maar die gaat binnenkort weg.
Het werkt ook niet als ik de P500 in USB modus zet. Is er een driver nodig voor W7?

• D4NG3R
Hoe ik het aan de praat kreeg:
- USB modus op Opslag Only zetten
- Aansluiten op de Win7 PC
- Win7 afsluiten
- Win7 opstarten
Terwijl windows 7 opstart krijg je op je P500 waarschijnlijk de melding dat je USB modus in kan gaan- Dit accepteer je

Windows7 zal hem (hopelijk) zien als een USB massaposlag device (Wat het ook is).

Anoniem: 202460

Ik heb hem ook besteld, met de 70,00€ cashback van LG is dit echt wel een supertoestel voor weinig geld (na cashback slechts 159,00€).

• D4NG3R
Hoe wat waar cashback!?

http://www.lgpromo.be/optimus-one-cashback/

Die zeker.. Is Belgie only :'( .

[Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2011 22:36]

Anoniem: 202460

Is inderdaad enkel belgie, voor die 1 keer dat ze hier in dit apenland is eens iets goed doen ben ik erbij hoor!!!
Hopelijk is de levertijd zoals beloofd en heb ik hem morgenvroeg reeds aan huis.

• D4NG3R
Damn... 70 euro terug kan ik ook wel gebruiken. Mooi wat beltegoed halen & de rest mooi in een setje goede oordopjes steken :+ .

• HMC

HMC

Pluviophile

Hebben jullie dan helemaal geen last van stof onder de glasplaat?
Het wordt bij mij met de dag erger.

En ik ben niet de enige.

Meeste hebben het onderin het scherm.
Dan komt het waarschijnlijk via de USB binnen.
Ik heb het bovenin, zoals sommige anderen ook.
Dan komt het waarschijnlijk via de luispreker.

Sommigen hebben het aan boven- en onderkant.

De thread op XDA over het stofprobleem:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=863045

Hier een (Russische) foto shoot van hoe hem open te maken:
http://russianforester.livejournal.com/1426.html

De video op YouTube om hem te openen:
YouTube: How to disassemble the LG-P500 Optimus One - The first instruction video out there

Heb het nog niet gedaan.
Ga ik rustig voor zitten int weekend.
Ziet er moeilijker uit dan bij oude telefoontjes.

Verder nog steeds toptelefoontje hoor.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb geen last van stof onder het scherm. Hopelijk komt dat omdat ik de telefoon altijd in de hoes heb, behalve als ik 'm gebruik. Die hoes zit er vrij strak omheen. Ik heb het weleens gehad met een N70, maar die was niet zo lastig open te maken.

• segil
Iemand ervaring met de nieuwe V10H versie? Kreeg vandaag melding dat een update beschikbaar is, versie 10H. Ik lees wel in elke forums dat je problemen krijgt met het rooten. Ik heb mijn P500 nog niet geroot en vraag me af of na de upgrade naar 10H (Android 2.2.2) er nog een mogelijkheid bestaat om te rooten. Iemand enig idee? Ik heb nog geen ervaring met het rooten van een Android toestel.

Artikel over V10H op XDA
Artikel over V10H en rooten

• Dryhte
Consensus op XDA schijnt te zijn dat de 2.2.2 update niet meer te rooten is. Daarom blijf ik er nog even af ;)

• D4NG3R
Totdat we Android 2.3 krijgen ga ik toch niet updaten :+ niet alsof ik nu aan het rooten ben.. Maar just in case :P .

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
z4root werkt iig niet meer, die lijkt te crashen. Ik vind het geen ramp, ik hoef 'm nooit te rooten ofzo.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee