Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Ik heb overigens een probleem. Na het instellen van de grootte van het lettertype "groot" in de standaard browser, sluit die browser af met een foutmelding. Dat geldt eigenlijk voor alle browsers die ik geinstalleerd heb, Firefox ook. Ik heb daar geen last van gehad bij 2.2.1 Dus ik ben nu even aan het zoeken of ik daar nog meer meldingen over kan vinden. Kan een bug zijn hoeft niet. Ik dacht eerst dat het aan geheugen tekort lag.Maar ik heb wat meer vrijgemaakt en nog heb ik er last van.
Er schijnen nogal wat problemen van verschillende aard te zijn met Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 22:29
Ik was na de update helemaal niets kwijt, geen SMS en geen mail (maar daarvoor gebruik ik "Enhanced Email, super!)
Ik krijg sinds 2.3 regelmatig de melding dat "com.noshufou.android.su" het niet doet. Ik had mijn P500 in versie 2.2 geroot met Z4root, kan het daar mee te maken hebben?
En nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjoromura schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:31:
Ik was na de update helemaal niets kwijt, geen SMS en geen mail (maar daarvoor gebruik ik "Enhanced Email, super!)
Ik krijg sinds 2.3 regelmatig de melding dat "com.noshufou.android.su" het niet doet. Ik had mijn P500 in versie 2.2 geroot met Z4root, kan het daar mee te maken hebben?
En nu dan?
Ik ben ook niets kwijt maar het is niet teruggezet. Enhanced SMS is niets meer of minder dan threaded sms. SMS in chat vorm. Ik ben er niet "wild"van.
Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2009/01/android-g1-55-200x300.jpg

De mijne was ook geroot.

De melding die de browser geeft is
De applicatie browser(proces.com.android.browser) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw
Dan kan ik alleen nog maar sluiten. Opnieuw opstarten geeft hetzelfde effect. Er zijn op internet veel klachten aangaande deze update op verschillende toestellen.Er zal wel snel een bugfix komen.

Inmiddels opgelost door de browser cache in z'n geheel leeg te maken:
http://www.google.com/sup...id=59d07d22269f3902&hl=en

Overigens wel vreemd. Als je nu weer "groot"kies voor het font heb je hetzelfde probleem. Voorlopig kan ik alleen "normaal"kiezen. Lijkt mij een bug die schijnbaar ook al in 2.2 voorkwam. Heb ik nooit iets van gemerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 13-07-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Is het al iemand gelukt om de P500, waarop de officiële LG 2.3 update draait, te rooten?
Zo ja, hoe?

[ Voor 9% gewijzigd door Pjoromura op 20-07-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je zou Gingerbreak kunnen proberen, deze is speciaal voor Gingerbread gemaakt en ik verwacht verder niet dat LG er iets van een beveiliging in heeft gedaan, misschien dat je in het service menu ook iets aan moet zetten maar dat is het dan wel ;)
Zie hier voor Gingerbreak :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Ik had'm reeds geprobeerd met negatief resultaat. Die thread start ook met: "... If it does not work, it does not work. I can't "fix" the exploit, you will have to wait for a new exploit to come out, or root a different way!"

Dank voor het meedenken maar vandaar mijn vraag of het al iemand is gelukt met de P500?

(Ik kan wel een shell-connectie opzetten met ADB maar dan niet met schrijfrechten op root file, en Ik heb het ook al geprobeerd met Superoneclick, result negative)

Groet, Pjor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Het is mij gelukt op basis van een post van Doktornotor op XDA. Het was niet zozeer rooten van android dmv een programma, maar flashen van een custom recovery (daar ging het niet via ADB maar via LGMDP) en dan via de recovery SU installeren. (en dan via de market nog wat Busybox Installer)
Ik heb voor je gezocht maar kan de thread niet terugvinden (het helpt niet dat de user doktornotor blijkbaar gedelete is op xda)

EDIT: gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1146566 (zie derde post)

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 20-07-2011 17:45 . Reden: gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Het kan ook nog zo, heb nog even wat gezocht en dit gevonden www.lg-phones.org/how-to-...ad-on-lg-optimus-one.html
Toch een heel stukje makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
@Drythe: Dank, idd ingewikkeld, mooi dat jij d'r nu ook bent, vraag ging echter niet om een custom, of snap ik jouw oplossing niet?
@AktiveHate. Dank, die had ik ook al geprobeerd, echter zonder de "echo 1 > .... ". Nu mét.
Na een reboot eindelijk gelukt.
Heb jij dat ook gedaan?

Groet, Pjor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Nee dat heb ik niet gedaan ik kwam het tegen :P
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk toestellen erachter te komen hoe te rooten enzo, ook al heb ik ze zelf niet.
Heb zelf "alleen" een LG GW620 en een HTC Desire Z, puur omdat ik hardware toetsenbord op men toestel wil.
Heb deze overigens ook allebei geroot en custom rom erop, maar vind het altijd leuk om te kijken hoe verschillende toestellen geroot moeten worden dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AktiveHate schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:45:
Het kan ook nog zo, heb nog even wat gezocht en dit gevonden www.lg-phones.org/how-to-...ad-on-lg-optimus-one.html
Toch een heel stukje makkelijker :)
Ook SuperOneClick schijnt ook te werken
How to root the LG P500

Dat is ook het geval met de laatste versies van Z4ROOT.Werkt bij mij niet.
Scherm blijft wit na controle of er geroot is.Afbreken en uninstallen maar.
Inmiddels ook deze uitgeprobeerd. Maar Superuser komt terug met een foutmelding. Dus ik neem aan dat de root niet gelukt is.
Gingerbreak zou moeten werken. Maar inmiddels is ie al 15min bezig met "running exploid" en nog geen reboot!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 22-07-2011 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pjoromura schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:28:
@Drythe: Dank, idd ingewikkeld, mooi dat jij d'r nu ook bent, vraag ging echter niet om een custom, of snap ik jouw oplossing niet?
Wel, op deze manier heb je custom recovery + root (custom recovery is handig om bijvoorbeeld een nandroid backup van je telefoon te maken, en helpt je in dit geval ook om SU te installeren).

Dit is de manier waarop ik mijn stock 2.3.3 geroot heb, ik dacht het dus maar te delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk toch kunnen rooten met SuperOneClick. Ik was vergeten de SD te ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416620

Heb na de update naar 2.3.3 problemen met wifi.
Hij vind de draadloze netwerkverbinging wel, kan gewoon mijn wachtwoord opgeven, maar krijg geen data binnen. Internetexplorer whatsapp ed werken niet. Wel via 3g.
Heb de tool networkinfo 2 geinstalleerd en deze geeft een goed ip adres aan, alleen als gateway 0.0.0.0.
Als ik daar op get klik om mijn external ip te krijgen komt hij met de melding error.
Als ik vanuit mijn pc ping met de telefoon antwoord hij gewoon.
Heb de telefoon al uit en aan gezet, net als mijn router.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 416620 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:57:
Heb na de update naar 2.3.3 problemen met wifi.
Hij vind de draadloze netwerkverbinging wel, kan gewoon mijn wachtwoord opgeven, maar krijg geen data binnen. Internetexplorer whatsapp ed werken niet. Wel via 3g.
Heb de tool networkinfo 2 geinstalleerd en deze geeft een goed ip adres aan, alleen als gateway 0.0.0.0.
Als ik daar op get klik om mijn external ip te krijgen komt hij met de melding error.
Als ik vanuit mijn pc ping met de telefoon antwoord hij gewoon.
Heb de telefoon al uit en aan gezet, net als mijn router.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou eens gaan horen op xda-developers. Er zijn er daar meer met wifi problemen op 2.3.3, lijkt het. Ikzelf heb hier gelukkig geen last van (hout vasthouden).

Bij mij weigert mobiele data soms als ik 'm lang afgezet heb (workaround: vliegtuigmodus even aan en uit, dan werkt 3G terug als een zonnetje)...

Ik heb zo een voorgevoel dat we nog een nieuwe update mogen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dryhte schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:31:
[...]

Ik zou eens gaan horen op xda-developers. Er zijn er daar meer met wifi problemen op 2.3.3, lijkt het. Ikzelf heb hier gelukkig geen last van (hout vasthouden).
Drie keer op iets van hout tikken!;)
Ik heb geen wifi problemen wel andere, zie hierboven.
Ik krijg overigens nog steeds die melding dat v20_C er is?
Bij mij weigert mobiele data soms als ik 'm lang afgezet heb (workaround: vliegtuigmodus even aan en uit, dan werkt 3G terug als een zonnetje)...

Ik heb zo een voorgevoel dat we nog een nieuwe update mogen verwachten :)
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416620

Heb nu handmatig vast het ip adres ed ingevoerd en nu werkt het wel......
Maar erg handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Mijn "push" mail is niet lekker meer, ik heb steeds een zgn. verbindingsfout. Slechts bij toestel uit en weer aan zetten komen er een paar mailtjes binnen waarna hij weer in de status "verbindingsfout" terugvalt.
POP3 werkt wel en normaal browsen ook.
Het komt voor sinds ik een spelletje (Wordfeud, online Scrabble) heb geïnstalleerd. Deze heeft ook een cliëntachtige verbinding met internet. De-installatie werkt niet. Of het echt aan dit spel ligt, of dat het toeval is weet ik niet.
Ik heb enige tijd geleden de officiële LG 2.3 Gingerbread er op gezet.
Mijn plan is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, krijg ik dan 2.3 2.2 of 2.3 weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Cyphax

Moderator LNX
Krijg je dan 2.3 of 2.3? :+

Ik denk dat je dan 2.3 houdt, maar dan met alle instellingen weg/standaard.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Sorry, had in m'n post een tikfout gemaakt, daar nu hersteld. De originele (fabrieks) situatie was 2.2.
Later 2.3 er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik was wel serieus met dat ik denk dat je dan 2.3 houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Dank je. :*)
Je bedoelt, de oude 2.2 is "weggeflashd" door 2.3 dus niet meer aanwezig dus ook niet meer met fabrieksinstellingen naar voren te halen?
Zo iets vermoedde ik al.

Ik zie er wel tegen op om al mijn instellingen kwijt te raken echter, als ik niet weet waardoor de fout komt is het misschien maar beter dat alles geleegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pjoromura schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:03:
Dank je. :*)
Je bedoelt, de oude 2.2 is "weggeflashd" door 2.3 dus niet meer aanwezig dus ook niet meer met fabrieksinstellingen naar voren te halen?
Dat vermoed ik wel maar ik weet het niet zeker. Maar volgens mij wordt inderdaad de firmware gewoon overschreven en het zou me verbazen als er ergens een ROM inzit met de originele firmware die dan teruggezet wordt.
Ik zie er wel tegen op om al mijn instellingen kwijt te raken echter, als ik niet weet waardoor de fout komt is het misschien maar beter dat alles geleegd wordt...
Je kunt je instellingen wel eerst backuppen denk ik. Als je deze thread bekijkt dan wordt het een en ander wel aangeraden. Ik zou dat even bekijken dan proberen een backup te maken van je instellingen, of in elk geval de belangrijkste zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hier eindelijk ook GB binnen. (indonesia)
Phone zelf gaf al tijdje geen nieuwe update, maar toen ik 'em aan de comp hing was er wel een update.
Dacht dat jet V10H zou zijn, maar na update zag het er zo anders uit, dat ik ineens dacht: "wow, het is zover!"

Alle data was er nog, slechts paar snelkoppelingen waren weg, maar de apps zelf niet.

Het is allemaal wat kleuriger...de icoontjes bovenin, en zo.
De pattern lock ziet er ook wat leuker uit nu als je hem invoert.
Vond het eerst wat minder, maar nu vind ik het toch wel mooi.

Phone start iets sneller op (naar mijn gevoel), en sluit veel sneller af.
Wat ik zeker merk is dat als ik de sim-code heb ingevoerd dat ik ook echt meteen de phone kan gebruiken. Voorheen moest ik toch wel 30 seconden toezien hoe hij traag reageerde omdat dingen nog aan het laden waren.

Feit is dat hij veel beter reageert tijdens normaal gebruik.
Hij zoeft door de menu's en van links naar rechts.

Ik zie dat task killer (gebruikte ik wel eens) en het update progje uit de menu's zijn verdwenen.

Heeft LG toch mooi zijn belofte gehouden.
Klasse hoor.

Dit is 2.3.3.
Vraag me af of er nog 2.3.4 kmt.
Niet dat ik daar echt behoefte aan heb.
Het voelt nou al weer beetje als nieuwe phone :)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327017

Voor mij nog steeds geen update beschikbaar (v10e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Oud topic bumpen :+.

Zijn er eigelijk nog mensen hier die custom roms draaien? Ik probeer momenteel OpenOptimus wat me zeer goed bevalt!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ziet er goed uit. Had geen idee dat ze nog specifiek dingen voor de O1 maakten. Deze ga ik zeker even goed bekijken, alhoewel ik mijn O1 niet als laggy ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik gebruik momenteel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574523

- Stock overclocked
- Batterij gaat langer mee
- Minder bugs

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 19:25
Is geroot en heb paar weken deze rom erop gezet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1811325
gebaseerd op jellybean 4.1.1. Ik kwam van de stock rom en wat een wereld verschil, alles gaat supersnel. Zeker aan te raden rom te upgraden voor deze telefoon, het is alsof je een hele nieuwe telefoon in je handen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
* schop *

Zijn er hier mensen die ICS/JB draaien op hun P500? M'n vriendin heeft de P500 en het zou mooi zijn als er een redelijk stabiele ICS/JB ROM is.

Is de ROM die hierboven wordt genoemd een beetje goed voor dagelijks gebruik?

• HMC

HMC

Pluviophile

Mottebelke, ik draai hier 4.0.4, uiteraard CM, hephappy. Perfect. Batterij gaat minder lang mee, maar dat kan ook door de leeftijd van de batterij zijn. Ze werken nu zelfs aan JB, een jonge gast, op XDA. Ik vind het prachtig. Iedereen al 20 nieuwe telefoons gekocht, en wij zitten nog steeds op old faithful. Je ziet nu wel dat stanAndroids veel van de features krijgen zoals deze phone ze 2.5 jaar geleden al had en CM ook al jaren heeft, maar ik vind het mooi. Ik noem maar de toggles in notification pull down scherm. Scherm klein, phone klein, geen flash ondersteuning, maar wat een phone.Ik geef toe dat ik drool naar nieuwere phones, zal waarschijnlijk voor G4 gaan, maar deze phone doet nog steeds wat ze moet doen. :>

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het probleem met 4.0+ is dat Youtube totaal niet meer werkt op HQ :9 . Vandaar dat it nog steeds lekker op 2.3.3 zit.

Pagina: 1 2 3 Laatste