Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heb ff het volgende overzichtje gemaakt:
(Ik bel niet zoveel en maak vaak gebruik van de Sport1Go en FoxSports app)

T-Mobile (verlenging): 455+45x12= 995,-
Hi: 455*+57x12= 1139,-
Vodafone: 410**+51x12= 1022,-

T-Mobile: 150 belminuten en 5GB
Hi: 200 belminuten en 4GB data
Vodafone: ''onbeperkt'' belminuten en 6GB + 6 maanden gratis Netflix

* inclusief aansluitingskosten
** geen aansluitingskosten vanwege friends and family

Ik neig naar verlengen bij T-Mobile, maar heb elke ochtend van Utrecht naar Amsterdam af en toe geen bereik wat heel storend kan zijn. Dit gebeurt ook als ik op bezoek bij vrienden en familie in de nieuwbouwwijken net buiten Utrecht . Voor de rest ben ik best tevreden bij deze provider

Eigenlijk heb ik nog maar 2 vragen:

Hebben Vodafone en T-Mobile beter (zie probleempje boven) bereik??
Bij welke 3 providers is de kans het grootst dat ik em komende vrijdag/zaterdag kan ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
smoken schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:41:
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen een "Vodafone versie" en een "normale" iPhone?
T-mobile simlock vs geen simlock

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

4G is best awesome :p

Je hebt sneller internet op je mobieltje dan veel mensen thuis uit de muur krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
nova schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:04:
[...]

T-mobile simlock vs geen simlock
Okay, alleen een evt. simlock dus....dat valt mee!
Nu wachten, verwachte afleverdatum is de 26e (afspraak is al gemaakt voor de middag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymondv.R.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 21:42
Heeft iemand die van de week telefonisch bij T-Mobile kon bestellen al een order nummer ontvangen? Ik mocht gister bestellen, maar heb alleen een bevestiging van mijn verlenging met iPhone 6 zonder order nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
De dekking van 3G en kwaliteit van het T-Mobile netwerk. Verder geen zin om het allemaal toe te lichten maar ik heb er ervaring genoeg mee.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Earzz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:20:
[...]

De dekking van 3G en kwaliteit van het T-Mobile netwerk. Verder geen zin om het allemaal toe te lichten maar ik heb er ervaring genoeg mee.
In Utrecht is de dekking van 3G en 4G prima.
In Oudenbosch niet :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Danielson schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:34:
Ik kan volgende week mijn abonnement verlengen, ik wil een T-Mobile 300m/2GB abonnement verlengen voor twee jaar i.c.m. met een iPhone 6 64GB.

Onder het motto; brutale mensen hebben de halve wereld. Eens een T-Mobile medewerker via de chat gevraagd hoe het zit met extra korting omdat ik al vele jaren een abonnement bij hun heb lopen, hij gaf aan dat klantenkorting zeker mogelijk is, maar dat verschilt per klant.

Iemand enig idee op welke korting je heel ongeveer moet rekenen? :)
Wat zei de medewerker toen je hem die vraag stelde?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18
Heb een vraag waar hopelijk iemand het antwoord op weet.
Ik ben ook op zoek naar het meest voordelige abbo met de iPhone 6.
Echter heb ik 2 kinderen die binnenkort jarig zijn en zoek voor hen een Sim only abbo (toestellen heb ik al).

Nu ben ik vooral geïnteresseerd in het familievoordeel van KPN/Hi, maar twijfel of ik het wel juist bereken.

Qua iPhone 6 toestel+abbo is zo te zien het voordeligst bij Hi.
Toestel iPhone 6 64gb kost €199
Per maand betaal je € 50 (4Gb internet en 100 belminuten)

Maar nu is mijn vraag het volgende:
Als ik voor 1 van mijn kinderen nou een Sim only bij KPN neem (hoofdgebruiker) ad € 17,50
is het dan zo dat mijn andere zoon korting krijgt bij een sim only bij Hi (€ 5 euro korting)
En ik vervolgens ook korting van € 10,00??

Of denk ik nu te makkelijk / zie iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik kreeg net deze e-mail van Hi in combinatie met een SMS:

"Hi,

Je hebt gekozen voor één van de allernieuwste toestellen. Het toestel is op dit moment nog niet op voorraad, maar we verwachten dit toestel binnenkort aan je te kunnen leveren.

Zodra het artikel aanwezig is, zal er contact met je worden opgenomen voor het maken van een afleverafspraak.

Groeten van Hi"

Gisterennacht besteld om 0:20. Ben benieuwd of dit nou goed of slecht nieuws is m.b.t. 26 september?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydekr schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:37:
Toch grappig dat een los toestel + SIM Only tegenwoordig duurder is als je het over 24 maanden doorrekent. Dit was 2 jaar terug nog omgekeerd :).

Dan ook nog eens de zeer karige bundels die je tegenwoordig met SIM-only krijgt. 6GB + 100 minuten bellen kost je bij Hi 30 euro per maand, de concurrentie blijft steken op 1-2GB of belachelijk hoge prijzen.
Echt hè, ik herinner me de tijd dat je een televisie bankstel werkelijk vanalles gratis erbij kreeg :D
In de tijd dat niemand "internet" op zijn telefoon had maar er wel telefoons waren t/m 1800 gulden los, of iets dergelijks, die dit wel konden. Vanafprijs was, dunno, 500 gulden zoiets, voor zo'n toestel los.
Geen enkele consument nam een mobiel abonnement in die tijd tho.
En ook niet heel veel mensen hadden veel grotere harde schijven dan 6GB :7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:52:
[...]

Echt hè, ik herinner me de tijd dat je een televisie bankstel werkelijk vanalles gratis erbij kreeg :D
In de tijd dat niemand "internet" op zijn telefoon had maar er wel telefoons waren t/m 1800 gulden los, of iets dergelijks, die dit wel konden. Vanafprijs was, dunno, 500 gulden zoiets, voor zo'n toestel los.
Geen enkele consument nam een mobiel abonnement in die tijd tho.
Ik weet nog dat onbeperkt internet de norm was en je hierbij 300 minuten kreeg. Een gloednieuwe iPhone had je dan voor 70 euro en je betaalde voor dit alles nog niet eens 30 euro per maand! Helaas stopte mensen met SMSén en waren de miljardengroei-berekeningen niet houdbaar en betalen we nu allemaal een godsvermogen en zijn we blij als je bij de 1 iets minder betaald :9

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds is Visual Voicemail niet eens inbegrepen bij iedere provider :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
2 keuzes:

- http://shop.www.hi.nl/hi/...3n4&O55=A24Mn7&abotermy=2
- http://www.gsmweb.nl/forms/hicat31167.htm

Zelfde abonnement maar toestel goedkoper bij GSMWEB. Daar heb ik alleen nog nooit besteld. Iemand goede/slechte ervaringen hiermee? Neig uiteraard naar GSMWEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
Nog een vraag over de hi abbo eindeloos.
Daar krijg je dus "gratis" Spotify bij.

Is het dan ook zo dat mijn vriendin daar ook gebruik van kan maken? Ook al heeft zij een Vodafone abbo met haar iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Daejji schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:13:
Nog een vraag over de hi abbo eindeloos.
Daar krijg je dus "gratis" Spotify bij.

Is het dan ook zo dat mijn vriendin daar ook gebruik van kan maken? Ook al heeft zij een Vodafone abbo met haar iPhone?
Je krijgt van Hi een speciale code waarmee je het gratis premium abonnement aan je Spotify account kan koppelen. Dus alles gaat via je eigen Spotify account: als je vriendin daarop inlogt, dan kan zij ook naar Spotify luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
Top, thx.
Dan wordt het wel weer een stuk interessanter om die abbo te nemen.

En als mijn zoon een Sim only van 17,50 euro bij KPN heeft, krijg ik dan ook nog eens 10 euro korting (familievoordeel) als ik een iPhone 6 bij hi neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Bekse schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:06:
2 keuzes:

- http://shop.www.hi.nl/hi/...3n4&O55=A24Mn7&abotermy=2
- http://www.gsmweb.nl/forms/hicat31167.htm

Zelfde abonnement maar toestel goedkoper bij GSMWEB. Daar heb ik alleen nog nooit besteld. Iemand goede/slechte ervaringen hiermee? Neig uiteraard naar GSMWEB.
Alleen je betaald pas het tweede jaar het daadwerkelijke tarief wat je bij Hi zelf 2 jaar lang hebt, vind die prijzen erg vreemd en GSMWEB zelf vind ik ook een vreemde onduidelijke site!
Daejji schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:22:
Top, thx.
Dan wordt het wel weer een stuk interessanter om die abbo te nemen.

En als mijn zoon een Sim only van 17,50 euro bij KPN heeft, krijg ik dan ook nog eens 10 euro korting (familievoordeel) als ik een iPhone 6 bij hi neem?
Je zal alleen niet allebei tegelijkertijd kunnen luisteren ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Mixpower op 19-09-2014 21:51 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
[quote]Mixpower schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:49:
[...]

Alleen je betaald pas het tweede jaar het daadwerkelijke tarief wat je bij Hi zelf 2 jaar lang hebt, vind die prijzen erg vreemd en GSMWEB zelf vind ik ook een vreemde onduidelijke site!

[...]

Ehm nee? Je kan bij die opties kiezen tussen de 1 jaar variant of de 2 jaar variant. Waar maak jij uit op dat de tarieven het 1e jaar anders zijn dan het 2e jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 19:57
GSMWEB bestaat al jaren. Mijn broer heeft daar ook 2 abonnementen afgesloten.

Hun site ziet er wel heel bagger uit.

Heb vanochtend mijn abbo geannuleerd (die ik vannacht had afgesloten via KPN.com), en heb nu mijn iPhone via GSMWEB besteld.

Bij KPN betaal je €199 (met verlenging) voor het toestel als je een iPhone 6 64GB wil, bij GSMWEB slechts €80. Voor de rest zijn de overige prijzen hetzelfde.

Maar ik had dus vannacht een iPhone 6 16GB besteld op KPN.com (toestelprijs was €99).

Toen ik via de mail te horen kreeg dat de prijzen van GSMWEB bleken te kloppen. Heb ik meteen mijn abbo van KPN.com geannuleerd.

Scheelt je €20. En voor die prijs krijg je bij GSMWEB de 64GB variant.

Hoe GSMWEB het flikt weet ik niet. Maar ben wel blij met hun prijzen.

Hoop wel dat ik bij de 1e batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

0xrubennft schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:35:
YES! M'n order bevestiging van Hi is nu eindelijk te checken. Heb 'm uiteindelijk kunnen bestellen om 00.12. Zo te zien wordt het pakketje de 26e geleverd. :)

Status van je bestelling
Stap 1:Je bestelling is goed ontvangen door onze logistieke partner-
Stap 2:Je bestelling is klaar om verzonden te worden19 september
Stap 3:Je bestelling is afgeleverd!26 september
Vandaag Hi telefonisch gesproken, dat stukje is compleet niks zeggend.

Wel kon ik ontfutselen dat ik hoogstwaarschijnlijk bij de eerste lichting zit *O*

* InFamous was dan ook druk aan het F5-en en heeft besteld om 0:09 toen de Iphone 6 plus eindelijk was unlocked, sorry voor de overlast!

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:47
Zojuist ook een mail van Hi ontvangen. Op statushi staat stap twee is voltooid, maar "Je hebt gekozen voor een nieuw toestel die nog niet direct leverbaar is". Om 0:20 de black 64GB plus besteld.
Hi,

Je hebt gekozen voor één van de allernieuwste toestellen. Het toestel is op dit moment nog niet op voorraad, maar we verwachten dit toestel binnenkort aan je te kunnen leveren.

Zodra het artikel aanwezig is, zal er contact met je worden opgenomen voor het maken van een afleverafspraak.

Groeten van Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Voordat ik op "verzenden" druk even een dubbelcheck:

Bij GSMWEB gaat je abonnement toch ook pas in als je oude afloopt? Verschrikkelijke noob question i know, maar nog nooit bij hen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Bekse schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:25:
Voordat ik op "verzenden" druk even een dubbelcheck:

Bij GSMWEB gaat je abonnement toch ook pas in als je oude afloopt? Verschrikkelijk noob question i know, maar nog nooit bij hen besteld.
Ik heb nog 6 maanden te gaan bij Hi.

Bij Hi/KPN mag je 6 maanden van te voren al verlengen. Dus ik heb gewoon "Verlenging van bestaand abonnement" gekozen.

KPN moet dan allemaal regelen. Heeft GSMWEB weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Sefaex schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:31:
[...]

Ik heb nog 6 maanden te gaan bij Hi.

Bij Hi/KPN mag je 6 maanden van te voren al verlengen. Dus ik heb gewoon "Verlenging van bestaand abonnement" gekozen.

KPN moet dan allemaal regelen. Heeft GSMWEB weinig mee te maken.
Ik zit nu bij Vodafone en ga daar dan dus weg. Het is dan nieuw abo + nummerbehoud neem ik aan. Dan vraag ik me dus af: gaat het abo van HI pas in als mijn Vodafone abo afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

Nee, die gaat direct in op het moment dat je telefoon geleverd word.

Kan je geen ingangsdatum aangeven?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Bekse schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:33:
[...]

Ik zit nu bij Vodafone en ga daar dan dus weg. Het is dan nieuw abo + nummerbehoud neem ik aan. Dan vraag ik me dus af: gaat het abo van HI pas in als mijn Vodafone abo afloopt?
Bij nummerbehoud bij overstappen gaat je abo in zodra de oude stopt (letterlijk op dezelfde dag). Echter ben je wel zelf verantwoordelijk voor de aanvraag. Dus als jij een verkeerde einddatum invoert, dan kan het zomaar zijn dat het niet overgenomen kan worden. Normaal krijg je hier een brief over. Maar als je het toestel al hebt gebruikt heb je kans dat het niet geannuleerd mag worden. Resultaat: het nieuwe abo gaat in met een ander 06 en je oude blijft lopen tot je die opzegt. Let dus goed op je einddatum!

Sinds kort is de overname termijn MAX 60 dagen. Dus als je abo pas in december afloopt, kan je nog NIET een nieuw abo aanvragen met nummerbehoud.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bekse schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:33:
[...]

Je krijgt een €0-contract met een tijdelijk ander nummer. In de tussentijd kan je ook gewoon je oude simkaart blijven gebruiken.

Vanaf de dag dat je abonnement verloopt bij Vodafone, dan wordt je €0-abonnement omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
ASNNetworks schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:38:
[...]

Bij nummerbehoud bij overstappen gaat je abo in zodra de oude stopt (letterlijk op dezelfde dag). Echter ben je wel zelf verantwoordelijk voor de aanvraag. Dus als jij een verkeerde einddatum invoert, dan kan het zomaar zijn dat het niet overgenomen kan worden. Normaal krijg je hier een brief over. Maar als je het toestel al hebt gebruikt heb je kans dat het niet geannuleerd mag worden. Resultaat: het nieuwe abo gaat in met een ander 06 en je oude blijft lopen tot je die opzegt. Let dus goed op je einddatum!

Sinds kort is de overname termijn MAX 60 dagen. Dus als je abo pas in december afloopt, kan je nog NIET een nieuw abo aanvragen met nummerbehoud.
Ok dus het gaat erom dat ik op het nummerbehoud formulier goed mijn einddatum invul. Dan voorkom ik dus dubbele kosten maar krijg ik wel zsm mijn nieuwe toestel. Snap ik het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Bekse schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:40:
[...]

Ok dus het gaat erom dat ik op het nummerbehoud formulier goed mijn einddatum invul. Dan voorkom ik dus dubbele kosten maar krijg ik wel zsm mijn nieuwe toestel. Snap ik het zo?
Yes. Bij een nummerbehoud aanvraag krijg je (normaal gesproken) alles gelijk al. Je krijgt de iPhone én een nieuwe simkaart van de nieuwe provider. In de tussentijd staat daar een €0 contract. Je betaalt dus hier niks voor, maar er staat dus ook geen bundel op. Let dus erop dat je de simkaart niet gebruikt, want je betaalt dan ALLES buiten de bundel. Je huidige simkaart werkt nog tot einde contract, even die in je iPhone 6 en je kan voorlopig je nieuwe iPhone gebruiken met je huidige abo. Op je einddatum stopt je oude simkaart: je hebt opeens geen signaal meer. Op dat moment wordt je nieuwe simkaart (die je dus al heb gekregen met je iPhone) geactiveerd met het nieuwe abonnement en je oude 06 nummer. Vanaf dat moment gaat je abo in en betaal je ervoor. Je krijgt nog een brief van je nieuwe provider voordat het zover is met de exacte tijden (bijvoorbeeld tussen 14:00 en 16:00) zodat je je simkaart bij je kan houden mocht je ergens heen gaan.

Indien er eenmalige aansluitkosten zitten (bij de meeste providers €30) betaal je die eerder al. Dus kijk er niet raar van op als je opeens over een maand een factuur krijgt van €30.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
ASNNetworks schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:46:
[...]

Yes. Bij een nummerbehoud aanvraag krijg je (normaal gesproken) alles gelijk al. Je krijgt de iPhone én een nieuwe simkaart van de nieuwe provider. In de tussentijd staat daar een €0 contract. Je betaalt dus hier niks voor, maar er staat dus ook geen bundel op. Let dus erop dat je de simkaart niet gebruikt, want je betaalt dan ALLES buiten de bundel. Je huidige simkaart werkt nog tot einde contract, even die in je iPhone 6 en je kan voorlopig je nieuwe iPhone gebruiken met je huidige abo. Op je einddatum stopt je oude simkaart: je hebt opeens geen signaal meer. Op dat moment wordt je nieuwe simkaart (die je dus al heb gekregen met je iPhone) geactiveerd met het nieuwe abonnement en je oude 06 nummer. Vanaf dat moment gaat je abo in en betaal je ervoor. Je krijgt nog een brief van je nieuwe provider voordat het zover is met de exacte tijden (bijvoorbeeld tussen 14:00 en 16:00) zodat je je simkaart bij je kan houden mocht je ergens heen gaan.

Indien er eenmalige aansluitkosten zitten (bij de meeste providers €30) betaal je die eerder al. Dus kijk er niet raar van op als je opeens over een maand een factuur krijgt van €30.
Bedankt allen voor de duidelijke uitleg --> *klikt op verzenden* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, vanavond nog eens met de vrouw een rondje telefoons kijken gedaan en we zijn samen op de 5S uitgekomen. We vonden het handig beide dezelfde foon te hebben ivm autohouder enzo en we zagen de meerwaarde van de 6 niet zo (eerder een minpunt ivm het formaat), zeker niet voor deze prijzen. 5S it is dus. Met Hi Family voordeel 32 euro per maand voor 2GB data, dat is vergelijkbaar met wat we nu betalen bij :{. T-Mobile :{. (blij dat we DAAR weg zijn trouwens. Echt op geen enkele straathoek in Nederland fatsoenlijk bereik).

Overigens kudos voor het bestelproces bij Hi, rond 9 uur besteld en nu al levering voor morgenmiddag afgesproken. Dat gaat vlotjes!

[ Voor 11% gewijzigd door Servor op 19-09-2014 23:06 ]

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik denk dat er heel veel mensen teleurgesteld gaan worden over de leveringen. Ik ga zelf uit van begin november (dan weet ik zeker dat ik em voor die tijd heb) ook al heb ik 00:06 telefonisch besteld bij vodafone. Ieder release is het feest met leveringdn

tikfouten? tjah..m..

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 00:15
Mijn Vodafone F&F abonnement is gek genoeg gewijzigd naar een normaal verlening abonnement.
Had dus gebeld en toen zeiden ze dat ze het niet kunnen veranderen, maar de huidige bestelling wel uit het systeem kunnen halen en het als nieuwe bestelling opgeven(bestellingstijd 16:00 dus) met de korting.
Dat wou ik dus niet, dus heb ik de bestelling maar zo gelaten als het is, dan maar 48 euro meer betalen.
Gek genoeg stond er trouwens ook dat ik de bestelling om 0:00 had gedaan terwijl ik pas om 1:45 besteld had.

Ze vertelde me ook dat ze een verzendtijd van 1-2 weken hebben.....

• Ered
Sefaex schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:01:
[...]

Prijzen van GSMweb kloppen echt. Contract van GSMweb is net binnengekomen en daar staat het in.

Bij KPN moet je €100 bijbetalen voor een iPhone 6 16GB als je verlengd.

Bij GSMweb (KPN) moet je maar €84 bijbetalen voor een iPhone 64GB als je verlengd.

De abonnementskosten zijn verder exact hetzelfde. Is toch een groot verschil

Wat gebeurt er trouwens als ik 2x verleng bij 2 verschillende sites ? Ontvang ik gewoon beide abonnementen thuis gestuurd ?

Ik heb namelijk bij GSMweb verlengd en ook via de KPN website.

Ik kan 1 abbo nu al annuleren. Maar ik wil eerlijk gezegd eerst even wachten welke abbo ik als eerst thuisgestuurd krijgt. :+

Je hebt toch 14 dagen bedenktijd.
Het abonnement dat het eerst bij hun in het systeem komt wordt gebruikt.
Dus waarschijnlijk die van KPN ongeacht de tijd aangezien het een tijdje duurt voordat GSMWeb confirmatie etc krijgt van KPN

• Servor
  • Niet online
Even een vraag die ook met providers en ambo's te maken heeft en hier dus ook wel thuishoort denk ik... onze iPhone 5S-en komen dus vanmiddag binnen en het duurt denk ik even voordat ons Hi abbo ingaat op de bijgeleverde SIM aangezien je met je maand opzegtermijn zit enzo, prima. Maar ik wil natuurlijk wel alvast mijn nieuwe telefoon gebruiken. Wij komen nu van de iPhone4/4S en hebben dus een micro SIM. Eén van Tele2 en één van T-Mobile. Dat moeten dus nano SIMs worden. Kan ik daarvoor naar elke willekeurige telecomwinkel gaan (vorige keer ving ik bot bij The Phone House voor het zelfde verhaal met mijn iPad 1 -> iPad mini Retina actie, ze konden geen SIM kaart overschrijven oid omdat het nummer al 'bezet' was ofzo? Erg wazig verhaal iig. Dat is uiteindelijk wel gelukt bij de Vodafone winkel zelf (op mijn iPad heb ik Vodafone)).

Of zal ik gewoon een SIM knipper halen voor die korte periode en verder niet moeilijk doen? ;)

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Servor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 08:38:
Even een vraag die ook met providers en ambo's te maken heeft en hier dus ook wel thuishoort denk ik... onze iPhone 5S-en komen dus vanmiddag binnen en het duurt denk ik even voordat ons Hi abbo ingaat op de bijgeleverde SIM aangezien je met je maand opzegtermijn zit enzo, prima. Maar ik wil natuurlijk wel alvast mijn nieuwe telefoon gebruiken. Wij komen nu van de iPhone4/4S en hebben dus een micro SIM. Eén van Tele2 en één van T-Mobile. Dat moeten dus nano SIMs worden. Kan ik daarvoor naar elke willekeurige telecomwinkel gaan (vorige keer ving ik bot bij The Phone House voor het zelfde verhaal met mijn iPad 1 -> iPad mini Retina actie, ze konden geen SIM kaart overschrijven oid omdat het nummer al 'bezet' was ofzo? Erg wazig verhaal iig. Dat is uiteindelijk wel gelukt bij de Vodafone winkel zelf (op mijn iPad heb ik Vodafone)).

Of zal ik gewoon een SIM knipper halen voor die korte periode en verder niet moeilijk doen? ;)
Je moet je sim knippen aangezien je nummerbehoud hebt aangevraagd. Als het goed is heb je namelijk bij de aanvraag ook je simnummer moeten invullen die je nu gebruikt. Mocht je een ander simnummer gaan gebruiken moet je dit ook weer meteen laten weten aan hi en dan zou de portering weer langer kunnen duren.

• Sefaex
Ered schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 01:40:
[...]

Het abonnement dat het eerst bij hun in het systeem komt wordt gebruikt.
Dus waarschijnlijk die van KPN ongeacht de tijd aangezien het een tijdje duurt voordat GSMWeb confirmatie etc krijgt van KPN
Heb gistermiddag mijn abbo van KNP laten annuleren.

Dus het moet nu wel goed komen.

Nu maar hopen dat GSMweb gewoon vanaf 26 sept kan leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 20-09-2014 09:23 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:33
Crap, kan niet via vodafone overstappen: contractdatum moet max. 60 dagen naar voren liggen. Mijn contract eindigt 11 dec.

Klopt het trouwens dat wanneer ik nu mijn abonnement zelf bij tmobile opzeg, ik geen nummerbehoud meer kan kiezen bij een andere (sim only) providor, omdat zij het abonnement dan ook zelf nog opzeggen voor mij bij tmobile?

Want ik wil best nog kijken of tmobile een aanbieding kan doen, maar anders wil ik er toch weg (met nummerbehoud elders).

[ Voor 59% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2014 09:41 ]

• Servor
  • Niet online
0xrubennft schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:05:
[...]

Je moet je sim knippen aangezien je nummerbehoud hebt aangevraagd. Als het goed is heb je namelijk bij de aanvraag ook je simnummer moeten invullen die je nu gebruikt. Mocht je een ander simnummer gaan gebruiken moet je dit ook weer meteen laten weten aan hi en dan zou de portering weer langer kunnen duren.
Het rare is dus dat ik geen simkaart nummer heb hoeven invullen. Terwijl ik wel zeker nummerbehoud heb aangevraagd, zo staat het ook in de bevestiging. Vaag. Ik ga wel even een knippertje halen bij de computer winkel hier om de hoek dan :).

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:29
Sefaex schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:58:
[...]

Zie:
[afbeelding]

Dit is de laatste mail die ik heb ontvangen van GSMweb:

[...]

Weet dus niet of ik een mail ga ontvangen als mijn abbo is goedgekeurd, of dat ik pas een mail ontvang als mijn iPhone op de post is gedaan.

Beetje vaag allemaal, maar goed we wachten het af.
Heb even gemaild naar GSMweb en ik krijg een formulier meegestuurd voor nummerbehoud. Ik vind het alleen nog steeds erg vreemd dat ik helemaal geen bevestigingsmail heb gehad van mijn bestelling, lijkt me toch niet helemaal normaal?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:47
chainzz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:01:
[...]

Heb even gemaild naar GSMweb en ik krijg een formulier meegestuurd voor nummerbehoud. Ik vind het alleen nog steeds erg vreemd dat ik helemaal geen bevestigingsmail heb gehad van mijn bestelling, lijkt me toch niet helemaal normaal?
Met een bevestiging of ordernumner sta je inderdaad wel sterker indien het misloopt.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
De laatste jaren altijd sim only gehad van Vodafone. Na enkele berekeningen was de iPhone 6 64GB icm een 2-jarig Red abonnement 165 euro goedkoper. Met geen toestelbijdrage in het maandbedrag zelfs 215 euro bij Coolblue.

Toestelbijdrage 25 euro p/m
Red 2-jaar 32 euro p/m
Eenmalig 34 euro

Totaal over 2 jaar 1402 euro

Simonly

Red 2-jaar 32 euro p/m
Eenmalig 799 euro

Totaal over 2 jaar 1567 euro

In de vroege ochtend eerst bij Vodafone besteld. Zij bleken uiteindelijk toch 68 euro duurder te zijn met de eenmalige toestel bijdrage. Enige wat ik mis bij Coolblue is 6 maanden gratis Netflix :)

• Sefaex
keanu_ schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:00:
[...]

Met een bevestiging of ordernumner sta je inderdaad wel sterker indien het misloopt.
Tja, vandaag werken ze tot 17:00... dus ik wacht het even af.

Als ik vandaag niks hoor dan neem ik maandag contact met ze op.

Het lijkt mij wel zo netjes om je klanten up te date te houden.

Je kan ook nergens op hun site de status van je order volgen.

Ze zijn wel de goedkoopste. Maar het brengt wel een aantal nadelen met zich mee.

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
M
Dannydekr schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:53:
[...]

Een flink data bundel en sim only gaat niet samen. 6GB en 100min van Hi voor 30euro per maand is het goedkoopste momenteel. De meesten bieden niet meer dan 3, ook jog eens voor veel meer geld.

Nu heb ik effectief voor (8GB+100min) 45 euro per maand en 79 euro bijetaling in 24maanden 1159 euro aan kosten. Met sim-only kom ik op 1419 (6GB+100min).
Waarom zou je een 2 jarige sim only nemen?

Een sim only + los toestel blijft goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Styx_ op 20-09-2014 11:41 ]

• chainzz
Sefaex schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:15:
[...]

Tja, vandaag werken ze tot 17:00... dus ik wacht het even af.

Als ik vandaag niks hoor dan neem ik maandag contact met ze op.

Het lijkt mij wel zo netjes om je klanten up te date te houden.

Je kan ook nergens op hun site de status van je order volgen.

Ze zijn wel de goedkoopste. Maar het brengt wel een aantal nadelen met zich mee.
Is inderdaad wel duidelijk dat ze de goedkoopste zijn doordat ze bespaard hebben op zaken als een fatsoenlijke website, klantenservice etc. Ik ben ook benieuwd of ik vandaag wat te horen krijg.

Ik zat trouwens even rond te kijken op Algebeld.nl en daar zijn de prijzen ook helemaal niet verkeerd: http://www.algebeld.nl/telefoons/apple/iphone-6-64gb-silver/

Een iPhone 6 64GB met Hi Internet Eindeloos 4G 2 jaar en 100 belminuten is daar 129 euro, dit is maar 4 euro duurder dan bij GSMweb.nl, en vergeleken met de 179 euro bij Hi zelf ook erg goedkoop. Misschien annuleer ik m'n order bij GSMweb wel en bestel ik bij Algebeld, die hebben tenminste wel een fatsoenlijke website waar je je orderstatus kan bijhouden etc.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
falconxp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:02:
In de vroege ochtend eerst bij Vodafone besteld. Zij bleken uiteindelijk toch 68 euro duurder te zijn met de eenmalige toestel bijdrage. Enige wat ik mis bij Coolblue is 6 maanden gratis Netflix :)
Ik heb hetzelfde abbo bij Coolblue , maar dan zonder een toestelbundel.
Dacht in eerste instantie ook dat het Netflix voordeel er dan niet zou zijn ,.... maar: http://www.pdashop.nl/abo.../vodafone-abonnement.html

Volgens mij geldt het gewoon voor alle RED abonnementen, ongeacht waar ze aangeschaft zijn?

Wanneer denken ze dat jouw toestel geleverd gaat worden trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door smoken op 20-09-2014 11:54 ]

• Draakje5
Even vergeleken.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2wovim8.jpg

• chainzz
Nou, net het contract toegestuurd gekregen van GSMweb via de mail, blijkt de iPhone opeens 495 euro te kosten in plaats van 125 euro... Die ga ik dus mooi annuleren, ik bestel wel bij Algebeld.nl.

• Sefaex
chainzz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:19:
Nou, net het contract toegestuurd gekregen van GSMweb via de mail, blijkt de iPhone opeens 495 euro te kosten in plaats van 125 euro... Die ga ik dus mooi annuleren, ik bestel wel bij Algebeld.nl.
Ik heb het volgende abonnement besteld via GSMWEB. Contract heb ik gisterochtend al teruggestuurd.

KPN (verlenging, 2 jaar)
iPhone 6 64GB
€54 per maand (met familievoordeel €44)
2500MB internet
Onbeperkt bellen en SMSen

Toestelprijs: €84 + €8 verzendkosten.

Op KPN.com betaal voor je exact hetzelfde €205,05 voor het toestel

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hoe kom je aan die familievoordeel dan?

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoi!

• Daejji
Krijg je die familievoordeel ook als iemand in je huis alleen maar een sim only heeft van KPN?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:47
Daejji schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:39:
Krijg je die familievoordeel ook als iemand in je huis alleen maar een sim only heeft van KPN?
Staat gewoon op die site.. Wel even beetje moeite doen hoor 8)7

• Draakje5
Toch maar t-mobile verlengd. Nog wat korting gekregen en de toezegging dat het toestel er binnen 2 weken is. Wel wat duurder maar in ieder geval het gemak van onbeperkt internet na het verbruik van de bundel en 4g wat er bij een simyo of simpel niet in zit.

Meer mensen bij tmobile verlengd? Ben wel benieuwd naar de abonnementskosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2014 13:51 ]

• Daejji
Er wordt overal gesproken over een KPN MOBIEL abonnement. Dus ik lees het alsof je een abonnement MET mobiel moet hebben?

En aangezien telecombedrijven nog wel eens mensen voor de gek willen houden wil ik het graag zeker weten.
Een ja of een nee had je trouwens minder moeite gekost ;).
Ik doe er nl. echt wel moeite voor en ben al van alles aan het lezen op de sites van Hi en KPN.
Het enige wat ik zeker weet is dat de hoofd abbo die van KPN moet zijn, en dan kun je desnoods een 2e bij Hi nemen.

Alleen wil ik niet dat ze straks zeggen, ja meneer; u heeft alleen maar een Sim Only bij KPN, en dat telt niet voor Familievoordeel. Maar ik zoek nog wel ff verder.

• EWK
  • Niet online

EWK

Daejji schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:54:
Er wordt overal gesproken over een KPN MOBIEL abonnement. Dus ik lees het alsof je een abonnement MET mobiel moet hebben?

En aangezien telecombedrijven nog wel eens mensen voor de gek willen houden wil ik het graag zeker weten.
Een ja of een nee had je trouwens minder moeite gekost ;).
Ik doe er nl. echt wel moeite voor en ben al van alles aan het lezen op de sites van Hi en KPN.
Het enige wat ik zeker weet is dat de hoofd abbo die van KPN moet zijn, en dan kun je desnoods een 2e bij Hi nemen.

Alleen wil ik niet dat ze straks zeggen, ja meneer; u heeft alleen maar een Sim Only bij KPN, en dat telt niet voor Familievoordeel. Maar ik zoek nog wel ff verder.
Ik ben het wel eens hoor, met keanu.

Ik googlede op 'kpn familievoordeel voorwaarden' en kwam hier uit. Hier staan de voorwaarden gewoon, kun je ze rustig nalezen en als je vragen hebt kun je ook KPN gewoon bellen neem ik aan.
KPN Mobiel Sim Only abonnementen vanaf 29 oktober 2012
Staat er toch gewoon? Even zelf moeite doen inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 20-09-2014 14:01 ]

Hoi!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ze willen bij HI en KPN echt HEEL graag mensen aan een abo + tel krijgen...

Werd alweer gebeld (na eerder al een keer gezegd te hebben geen interese meer te hebben > heb tel al los besteld bij typhone) om desnoods via een tweede aansluiting een iphone 6 te regelen. (ik heb nu SO en kan niet verlengen - wil ik ook niet)

Dat meisje aan de tel zei echt, 'ja meneer u heeft zich opgegeven voor de iphone 6 dus dat gaan we even voor u regelen, duurt maar 5 minuutjes...' Haha 8)7

Ik zeg wat denk je nou zelf.. ik ga toch geen 2e abonnement afsluiten voor 60 eu ofzo in de maand alleen om de iphone 6 te kunnen krijgen, ik koop hem lekekr los. Bovendien kunnen jullie niet eens garanderen dat ik hem dan ook op de 26e heb... Nou toen bond ze in en was t gesprek snel afgelopen haha :+

• Daejji
Ja, tuurlijk kun je ook bellen. En ik zoek ook altijd echt wel alles op, maar zo kun je het hele forum wel verwijderen op Tweakers.
Waarom heb je hier een topic over abonnementen dan vol met vragen die ook beantwoord kunnen worden als je ff belt?? Waarom zeg je dat niet tegen 9 van de 10 vragen die hier staan?
Zoek je een abonnement? Waarom kom je hier dan? Je kunt toch allemaal zelf zoeken op de diverse sites?

Wat jij noemt komt uit het rijtje van 2e abonnementen. Waar een 2e!!! abonnement aan moet voldoen om aan de korting te komen. Ik heb het nu de hele tijd over de hoofdabbo bij KPN!

Er staat nl. ook in dat rijtje: Hi Abonnement met toestel 11 maart 2012

Maar als je een Hi abonnement met toestel hebt en je 2e abonnement is ook bij Hi dan heb je GEEN recht op familiekorting als ik het goed heb begrepen.
Snap je wat mijn verwarring is?

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ben uberhaupt aant het twijfelen of ik nu wel direct een iPhone 6 wil kopen, maar één ding is zeker en dat is dat de telefoon niet binnen een paar maanden goedkoper gaat worden.

Nu voor mijzelf de volgende berekening gemaakt:

Abo vergelijking

Typhone Vodafone RED is het goedkoopst (wel i.c.m. verlenging), zelfs goedkoper dan F&F. Geen idee wat levertijden en beschikbaarheid iPhone bij die winkel is, heb ik geen ervaringen mee.

Neig echter toch wel naar Hi abbonnement (minus de spotify deal). Spotify is helaas alleen op de officiële HI site inclusief anders wijs Typhone o.i.d. nog goedkoper. Voordeel is dat je dan over het totaalbedrag 90 euro meer betaald, maar wel dik 8 GB data hebt én gebruik kunt maken van het KPN netwerk. Ben op zich niet ontevreden over Vodafone maar KPN heeft vaak toch wel beter 3g + 4g bereik.

Daarentegen zit je dan effectief gezien wel 2 jaar vast aan Spotify omdat je dat geld er bij incalculeert. Ik zou nu ook geen 2 jaar spotify kopen als dat kon...

[ Voor 8% gewijzigd door Tc-Chub op 20-09-2014 14:20 ]

• chainzz
Sefaex schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb het volgende abonnement besteld via GSMWEB. Contract heb ik gisterochtend al teruggestuurd.

KPN (verlenging, 2 jaar)
iPhone 6 64GB
€54 per maand (met familievoordeel €44)
2500MB internet
Onbeperkt bellen en SMSen

Toestelprijs: €84 + €8 verzendkosten.

Op KPN.com betaal voor je exact hetzelfde €205,05 voor het toestel
Het bleek dat er een éénjarig abonnement besteld was in plaats van een tweejarig abonnement (ik had toch echt twee jaar aangeklikt), daardoor was het zo duur. Ik denk dat ik alsnog ga annuleren bij GSMweb, ik vind het allemaal een beetje chaotisch en amateuristisch daar. Algebeld.nl is ongeveer net zo duur en daar kan je tenminste de status van je order bijhouden etc.

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:01
Net bij kpn bestelling geplaatst voor de iPhone 6 16 Gb... Nou afwachten.. Hopelijk gaat de levering vlot

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:50:
[...]

Toch maar t-mobile verlengd. Nog wat korting gekregen en de toezegging dat het toestel er binnen 2 weken is. Wel wat duurder maar in ieder geval het gemak van onbeperkt internet na het verbruik van de bundel en 4g wat er bij een simyo of simpel niet in zit.

Jep, abo verlengd met 24 maanden, iPhone 6 64GB voor 49 euro p.m. met 2GB data en onbeperkt bellen. Jij?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• Draakje5
nicow101 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:47:
[...]

Jep, abo verlengd met 24 maanden, iPhone 6 64GB voor 49 euro p.m. met 2GB data en onbeperkt bellen. Jij?
6 + 16GB (dus even duur als jouw 6 46GB) maar dan 500mb en 150 belmin. 24 maanden = €1140,-

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Wat zeiden ze nog meer over die 2 weken? Was dat iets speciaals voor jou of hebben ze blijkbaar dat vertrouwen daar.

Ik heb ook een tmob verlenging 5gb en 0 belminuten. 33 per maand. totaal 1141 2 jaar met een 6 16gb

I served in a company of heroes.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

[...]

hoe heb je die toezegging gekregen (telefonisch?)

heb zelf ook verlengd, van sim only 1gb/maand/geen idee hoeveel sms/belminuten (21p/m)
naar 36p/m voor 2gb/90belminuten/onbeperkt sms en bijbetaling toestel.

in totaal zou ik op hetzelfde uitkomen als ik hetzelfde sim only abonnement ging nemen komend jaar (en naar verwachting zou ik al een grotere databundel abonnement nemen).

• Ered
Werkt de door Vodafone opgegeven ordernummer voor iemand?
www.vodafone.nl/orderstatus zegt heletijd dat er een technische fout is opgetreden.

• Blarretje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Ered schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:56:
Werkt de door Vodafone opgegeven ordernummer voor iemand?
www.vodafone.nl/orderstatus zegt heletijd dat er een technische fout is opgetreden.
Ja, bij mij werkte dat een half uurtje geleden nog wel. Orderstatus is echter nog niet veranderd t.o.v. het moment van bestellen.

• Draakje5
randje schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:29:
[...]

hoe heb je die toezegging gekregen (telefonisch?)

heb zelf ook verlengd, van sim only 1gb/maand/geen idee hoeveel sms/belminuten (21p/m)
naar 36p/m voor 2gb/90belminuten/onbeperkt sms en bijbetaling toestel.

in totaal zou ik op hetzelfde uitkomen als ik hetzelfde sim only abonnement ging nemen komend jaar (en naar verwachting zou ik al een grotere databundel abonnement nemen).
Ja. Medewerker van tmobile zou garanderen dat hij mij op een goede plek in de rij zette waardoor ik 'm zeker in 2 weken zou hebben.

Wat heb je bijbetaald voor het toestel?

Edit: 606 voor 1 jaar zie ik. En 36 per maand. Dan heb je er nog 2euro afgekregen via de telefoon begrijp ik? Want de site is 38 euro per maand voor bestaande klanten.

Ik ben nog wat verder gaan zeuren tot de teammanager aan toe >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2014 17:45 ]

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:06
Ik moet nog twee maanden met mijn Tele2 abonnement, maar ik wil nu alvast een KPN abo afsluiten met nummerbehoud. Kan ik dan Tele2 afkopen bijvoorbeeld?

Ik wil dan via GSMweb een 54 euro p/maand abo afsluiten en 84 bijbetalen voor een iPhone 6 64GB. Maar hoe kunnen zij hetzelfde doen als KPN voor bijna 120 euro minder?

• Draakje5
Richard P schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:43:
Ik moet nog twee maanden met mijn Tele2 abonnement, maar ik wil nu alvast een KPN abo afsluiten met nummerbehoud. Kan ik dan Tele2 afkopen bijvoorbeeld?

Ik wil dan via GSMweb een 54 euro p/maand abo afsluiten en 84 bijbetalen voor een iPhone 6 64GB. Maar hoe kunnen zij hetzelfde doen als KPN voor bijna 120 euro minder?
2 maanden van te voren kan denk ik altijd wel zonder af te kopen?

Bij vodafone ten minste, kan ik met nummerbehoud 2 maanden voordat mijn tmobile contract zou aflopen het contract bij vodafone aangaan dat dus 2 maanden later dan zou ingaan.

• Richard P
Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:46:
[...]

2 maanden van te voren kan denk ik altijd wel zonder af te kopen?

Bij vodafone ten minste, kan ik met nummerbehoud 2 maanden voordat mijn tmobile contract zou aflopen het contract bij vodafone aangaan dat dus 2 maanden later dan zou ingaan.
En is dat met nummerbehoud?

• Sefaex
Richard P schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:43:

Dat vraag ik me dus ook af.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de iPhones misschien goedkoper inkopen ?

iPhones uit Duitsland/Frankrijk bijvoorbeeld ?

Enige nadeel van buitenlandse iPhones is dat je maar 1 jaar garantie hebt (dat las ik een paar paginas terug). Maar op GSMweb staat er dat je 2 jaar garantie hebt. Dus dan zal het wel gewoon om Nederlandse iPhones gaan.

Ik weet ook niet waarom ze goedkoper zijn dan KPN.com

Maar sites als GSMweb, GSMeasy, belsimpel etc etc... zijn bijna altijd goedkoper dan officiele websites van providers

• Richard P
Sefaex schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:52:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de iPhones misschien goedkoper inkopen ?

iPhones uit Duitsland bijvoorbeeld ?

Enige nadeel van buitenlandse iPhones is dat je maar 1 jaar garantie hebt (dat las ik een paar paginas terug). Maar op GSMweb staat er dat je 2 jaar garantie hebt. Dus dan zal het wel gewoon om Nederlandse iPhones gaan.

Ik weet ook niet waarom ze goedkoper zijn dan KPN.com

Maar sites als GSMweb, GSMeasy, belsimpel etc etc... zijn bijna altijd goedkoper dan officiele websites van providers
Belsimpel en Phoneshop bijvoorbeeld zijn weer veel en veel duurder dan KPN zelf, laat staan GSMweb. Het gaat toch om bijna 120 euro (199 vs 84), dat is een hoop geld en dus erg aantrekkelijk, maar een website die er zo uitziet wekt bij mij weinig vertrouwen. Shopreviews ook bijzonder naar...

Dan maar wat duurder.

Maar als ik het dus goed begrijp kan ik bij KPN nu een abo afsluiten met nummerbehoud, en zij regelen dan de overstap met Tele2? Hoe zit het dan met kosten voor de twee resterende maanden etc? Tele2 geeft aan dat je niet kan afkopen.

• Draakje5
Ja. Juist dan is dat limiet 2 maanden max.

-

Belsimpel is sowieso duurder, de iPhone los is daar duurder als de adviesverkoopprijs van Apple.

[ Voor 20% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2014 18:04 ]

• Draakje5
Richard P schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:01:
[...]

Belsimpel en Phoneshop bijvoorbeeld zijn weer veel en veel duurder dan KPN zelf, laat staan GSMweb. Het gaat toch om bijna 120 euro (199 vs 84), dat is een hoop geld en dus erg aantrekkelijk, maar een website die er zo uitziet wekt bij mij weinig vertrouwen. Shopreviews ook bijzonder naar...

Dan maar wat duurder.

Maar als ik het dus goed begrijp kan ik bij KPN nu een abo afsluiten met nummerbehoud, en zij regelen dan de overstap met Tele2? Hoe zit het dan met kosten voor de twee resterende maanden etc? Tele2 geeft aan dat je niet kan afkopen.
Jouw abbo gaat dan over 2 maanden in, nadat die van tele2 afloopt.

• Richard P
Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:05:
[...]

Jouw abbo gaat dan over 2 maanden in, nadat die van tele2 afloopt.
Sorry hoor, ik ben normaal niet zo dom als ik nu over kom.. Maar ik blijf bellen met m'n Tele2 sim? Krijg ik wel m'n iPhone 6 al dan? Ik heb namelijk al op de websites van KPN en Tele2 gezocht (die laatste ligt er nu overigens uit) maar daar vond ik niet hoe dit precies in z'n werk gaat.

• Draakje5
Voorbeeld:

Nu: ik heb tele2 abbo. Ik wil kpn abbo.

Tele2 abbo loopt af op 10november.

Ik stap over bij tele2 met nummerbehoud. Tele2 zegt abbo op bij kpn voor 10nov.

Tot 10 nov heb ik tele2 abbo. Daarna gaat kpn in.

En de iphone krijg je als het goed is nu al.

Verbeter me als ik het fout heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 20-09-2014 18:13 ]

• Sefaex
Richard P schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:01:
[...]

Dan maar wat duurder.

GSMWeb is misschien niet de beste mobile webwinkel. Maar het gaat toch om €120.

Daarnaast betaal je die €84 (toestelprijs) achteraf of aan de postbode.

Het ergste wat kan gebeuren is dat ik misschien een paar weken langer moet wachten op mijn iPhone. Maar ik was er zelf vrij vroeg bij (contract heb ik ook binnen een half uur terug gemaild gisterochtend). Dus ik ga er gewoon vanuit dat ik bij de 1e batch zit.

We zullen het zien volgende week.

Verwijderd

Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:41:
[...]

Ja. Medewerker van tmobile zou garanderen dat hij mij op een goede plek in de rij zette waardoor ik 'm zeker in 2 weken zou hebben.

Wat heb je bijbetaald voor het toestel?

Edit: 606 voor 1 jaar zie ik. En 36 per maand. Dan heb je er nog 2euro afgekregen via de telefoon begrijp ik? Want de site is 38 euro per maand voor bestaande klanten.

Ik ben nog wat verder gaan zeuren tot de teammanager aan toe >:)
Kom je helaas van een koude kermis thuis.. Heb zelf 4 jaar lang als shopmedewerker naast m'n studie vroeger gewerkt.. Je hebt als shopmedewerker en call centre agent geen fuck te zeggen over de "plek in de rij".. Leuke tekst die je van je leidinggevende op moet dreunen om te verkopen. Het is allemaal geautomatiseerd.. Denk je dat zoveel honderd / duizend man die de komende week het gaan bestellen ieder een voor een handmatig worden toegevoegd aan een kaartenbak systeem?

Hoop voor je dat je gewoon op tijd was, want op voorrang hoef je niet te rekenen.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33
Voor de mensen die in het buitenland zitten en bij vodafone verlengd hebben voor een iPhone 6: ook al staat in je abonnement "standaard met alles in 1 op reis aan", bij mij was de blox doodleuk uitgezet waardoor ik nu extra data kosten heb zitten maken! Heb 'm zelf maar weer aangezet...

• Richard P
Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:12:
Voorbeeld:

Nu: ik heb tele2 abbo. Ik wil kpn abbo.

Tele2 abbo loopt af op 10november.

Ik stap over bij tele2 met nummerbehoud. Tele2 zegt abbo op bij kpn voor 10nov.

Tot 10 nov heb ik tele2 abbo. Daarna gaat kpn in.

En de iphone krijg je als het goed is nu al.

Verbeter me als ik het fout heb.
Je bedoelt: Ik stap over naar KPN, en KPN zegt abonnement op bij Tele2?

Toevallig geldt voor mij 9 november als einddatum, dus dan zou het nu kunnen.

• Draakje5
Richard P schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:40:
[...]

Je bedoelt: Ik stap over naar KPN, en KPN zegt abonnement op bij Tele2?

Toevallig geldt voor mij 9 november als einddatum, dus dan zou het nu kunnen.
Juist. Jij gaat naar KPN. KPN verzorgt dan de opzegging voor jou bij Tele2. Jij hoeft dus niet bij Tele2 op te zeggen, dat doet KPN. vraag dat nog even goed na bij KPN, wellicht dat zij er andere voorwaarden op nalaten, maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

• Richard P
Draakje5 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:41:
[...]

Juist. Jij gaat naar KPN. KPN verzorgt dan de opzegging voor jou bij Tele2. Jij hoeft dus niet bij Tele2 op te zeggen, dat doet KPN. vraag dat nog even goed na bij KPN, wellicht dat zij er andere voorwaarden op nalaten, maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Thanks voor je uitleg in ieder geval, ik voel me net een gebruiker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluff
  • Laatst online: 17-09 18:00
Is abonnement nou tegenwoordig nog in sommige gevallen goedkoper dan sim only + toestel?

Zie hier bedragen langskomen van net €1100,-
Dan ben ik met mijn toestel van 800 euro toch altijd veel duurder uit als ik daar nog sim only bij moet pakken. Bedoel dan met name het excel bestand begin deze pagina.

Zit zelf al een paar dagen te kijken naar sim only maar dan kom ik nog steeds op vrij hoge bedragen per maand. Wil minimaal 2GB data per maand.

Zou het liefste Hi willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ralluff op 21-09-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
met 2GB internet kom je ook niet aan de €1100 voor 2 jaar geloof ik, niet met sim only, niet met abonnement. Dat excel sheetje (ik denk dat je die van mij bedoeld) was met 500mb internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Nu online
Apart hoe snel dingen geregeld worden vrijdagavond iPhone 6 bij typhone Vodafone met verlenging besteld. Gistermiddag mail dat mijn verlenging is ingegaan (kon pas per 31 okt verlengen?) wat ik apart vind. Betaal ik nou oude of nieuwe prijs...

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 12:15
Volgens mij de oude prijs. Bij mij was er ook onduidelijkheid over (besteld met f&f trouwens).
Ontvangstbevestiging gehad waarin stond dat mijn nieuwe abo per 19-9 (besteldatum) zou ingaan, terwijl mijn huidige nog tot eind oktober loopt. Hierover gebeld met Vodafone. In het systeem stond dat mijn nieuwe abo pas eind oktober in zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zie wisselende verhalen over overstappen met nummerbehoud. Wil van VF naar Hi. Einddatum van mijn contract is 26 december 2014, en ik mag dus nog niet overstappen met nummerbehoud.
Nu lees ik echter ook dat als je het abonnement gewoon opzegt, je het resterende aantal maanden voldoet en je er vanaf bent. Wat mij betreft zou ik dat best willen, per direct naar KPN, gewoon bij wijze van binnen nu en een week nummer porteren en starten met abo daar. Rekening van VF voldoen, and be done with it.

Maar kan dit nu of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:44:
Ik zie wisselende verhalen over overstappen met nummerbehoud. Wil van VF naar Hi. Einddatum van mijn contract is 26 december 2014, en ik mag dus nog niet overstappen met nummerbehoud.
Nu lees ik echter ook dat als je het abonnement gewoon opzegt, je het resterende aantal maanden voldoet en je er vanaf bent. Wat mij betreft zou ik dat best willen, per direct naar KPN, gewoon bij wijze van binnen nu en een week nummer porteren en starten met abo daar. Rekening van VF voldoen, and be done with it.

Maar kan dit nu of niet?
Je kan wel porteren, maar je krijgt er een extra nummer bij. eens je contract afloopt zal je oude nummer geporteerd worden naar je nieuwe sim en vervalt het nieuwe telefoonnummer. In principe kan je beide naast elkaar gebruiken tot je eerdere overeenkomst vervalt. je zal wel gewoon je contract moeten uitdienen. Afkopen kan tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:31:
Apart hoe snel dingen geregeld worden vrijdagavond iPhone 6 bij typhone Vodafone met verlenging besteld. Gistermiddag mail dat mijn verlenging is ingegaan (kon pas per 31 okt verlengen?) wat ik apart vind. Betaal ik nou oude of nieuwe prijs...
Nieuwe prijs gaat in vanaf 31 oktober, dus wanneer je verlenging ingaat. Als je moet bijbetalen voor het toestel zal dit wel gelijk worden gefactureerd als het wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:53:
[...]

Nieuwe prijs gaat in vanaf 31 oktober, dus wanneer je verlenging ingaat. Als je moet bijbetalen voor het toestel zal dit wel gelijk worden gefactureerd als het wordt verstuurd.
Ik heb het bij Typhone besteld dus al gelijk via Ideal voor toestel betaald. Ik heb van vodafone volgende email gehad:
Op 20-09-2014 is is je oude abonnement omgezet naar onderstaande abonnement.
Ook heb ik nu toegang tot 4G dus mijn abbo is wel daadwerkelijk veranderd. Ik neem aan dus nu ook 6GB ipv 11GB. Prijs is lager dan wat ik nu betaal dus dat is geen probleem.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:51:
[...]

Je kan wel porteren, maar je krijgt er een extra nummer bij. eens je contract afloopt zal je oude nummer geporteerd worden naar je nieuwe sim en vervalt het nieuwe telefoonnummer. In principe kan je beide naast elkaar gebruiken tot je eerdere overeenkomst vervalt. je zal wel gewoon je contract moeten uitdienen. Afkopen kan tegenwoordig niet meer.
Gewoon portering zoals ik gewend ben dus. Mijn bedoeling was om mijn einddatum voor een nieuw abonnement terug naar voren te halen. Raar eigenlijk dat dat niet (meer) kan. Zou VF toch niets uit moeten maken, hij krijgt gewoon al zijn centjes volgens afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:51:
[...]

Dat zag ik ook staan op de site van KPN:

Na je bestelling

Je ontvangt een simkaart met een tijdelijk nieuw nummer
Dit nummer kan je gebruiken totdat je huidige nummer is overgezet naar KPN. Je betaalt dan wel voor het gebruik (bellen, sms'en, mms'en, internet op je mobiel, etc.)

Kan ik mijn oude Tele2 abo dan nog gebruiken? Dus als ik nu bestel bji KPN, en mijn einddatum is 9 november, dan gebruik ik tot 9 november mijn Tele2 SIM? Zo ja, dan ga ik nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja bij een change naar een ander type abbo binnen dezelfde provider werkt dat anders.
TimDJ schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:07:
[...]

Ik heb het bij Typhone besteld dus al gelijk via Ideal voor toestel betaald. Ik heb van vodafone volgende email gehad:

[...]

Ook heb ik nu toegang tot 4G dus mijn abbo is wel daadwerkelijk veranderd. Ik neem aan dus nu ook 6GB ipv 11GB. Prijs is lager dan wat ik nu betaal dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:49
O.k.

Kom ik nu met de volgende situatie. Mijn contract bij t-mobile loopt tot 18-02-15. Is het mogelijk om nu al een contract in te laten gaan bij Hi voor in de toekomst? Met ander woorden nieuw hi abbo afsluiten, ingangsdatum 18-02-15, contract uitdienen bij t-mobile, toestel alvast in bezit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
henkna schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:23:
O.k.

Kom ik nu met de volgende situatie. Mijn contract bij t-mobile loopt tot 18-02-15. Is het mogelijk om nu al een contract in te laten gaan bij Hi voor in de toekomst? Met ander woorden nieuw hi abbo afsluiten, ingangsdatum 18-02-15, contract uitdienen bij t-mobile, toestel alvast in bezit krijgen?
Nope, die termijn is max 60 dagen. Dus je zou pas op 18dec kunnen overstappen met nummerbehoud. Ook zonder nummerbehoud geloof ik niet dat dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zonder nummerbehoud kan toch altijd. Nieuw abo, nieuw nummer, start meteen. Heb je gewoon twee volle abo's naast elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

bonyuri

Investigator!

Nu toch nog eens een vraag over GSMWeb.
Hoe kan het nou zijn dat als ik via GSMWeb bestel ik bij het verlengen van mijn KPN abonnement een iPhone 6 64gb gratis krijg, terwijl ik bij KPN zelf voor een iPhone 16gb nog bij moet betalen?

Ik vind de website van GSMWeb er maar vaag uitzien en vraag me echt af hoe betrouwbaar het is, zeker met het verschil in prijzen.

Iemand hier een goede uitleg voor?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Pagina: 1 ... 70 ... 88 Laatste

Let op:
Let ook even op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

De volgende zaken m.b.t. Vodafone F&F zijn niet toegestaan:
- posts over het genereren van codes
- aanbieden van codes
- vragen om codes

Algemene discussie over de actie is wel toegestaan.