Of juist wel voor de wat oudere toestellen.UltraSub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:32:
Hmm. Die zullen vast en zeker niet goedkoper gaan worden.
Nog gevraagd of het alleen de 16gb is?NotSoSteady schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:01:
Ik heb Vodafone gemaild, en ze zeggen dat de iPhone 5 gewoon bij F&A beschikbaar zal zijn, bij de lancering van het toestel moest ik de site in de gaten houden.
Voor mij is 16gb geen probleem, met mijn 8gb iPhone4 red ik het momenteel net niet (nog 1,4gb vrij na TomTom, 2gb muziek en wat kleine dingetjes) maar ik kan begrijpen dat sommige mensen 32 of 64gb willen.feddesman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:12:
[...]
Nog gevraagd of het alleen de 16gb is?
ben benieuwd! Als de 16gb iPhone5 voor een "redelijke prijs" bij F&F komt, 2 jaar 40-45€ en gratis wil ik er nog over na denken, anders helaas overslaan...
Kan je je bij Vodafone de iphone 5 dan ook pre-orderen, want als abbo ben ik benieuwd of je eerder aan de beurt bent!
Iphone 5 -- eerste Iphone
Kan je bij vodafone eigenlijk ook duo sim kaarten aanvragen?En dan in normale sim en nano sim?
Ik gebruik namelijk een nokia voor me werk en iphone prive.
nog niks over bekendfeddesman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:49:
Kan je bij vodafone eigenlijk ook duo sim kaarten aanvragen?En dan in normale sim en nano sim?
Heeft iemand nog een F&F-code over? Ik zou heel graag een DM ontvangen en als beloning krijg je een kusje van mijn vriendin!
als je goed doet terug lezen, weet je dat ik een hele zwik friends and fmaily codes heb.boe.i schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:41:
Heeft iemand nog een F&F-code over? Ik zou heel graag een DM ontvangen en als beloning krijg je een kusje van mijn vriendin!
mét een email-adresalwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:43:
[...]
als je goed doet terug lezen, weet je dat ik een hele zwik friends and fmaily codes heb.dm me
PhD i.o.
Ik heb je een dm gestuurd!alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:43:
[...]
als je goed doet terug lezen, weet je dat ik een hele zwik friends and fmaily codes heb.dm me
Is het mogelijk om op 28 september een contract te tekenen om vervolgens pas in december te laten ingaan ?
Weet iemand of dat mogelijk is ?
Anders moet ik verlengen bij me huidige provider om een nieuwe toestel te kunnen uitkiezen.
Anders moet ik verlengen bij me huidige provider om een nieuwe toestel te kunnen uitkiezen.
nopeatoombom schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:21:
Is het mogelijk om op 28 september een contract te tekenen om vervolgens pas in december te laten ingaan ?
Jouw inside-knowledge weet nog niet wanneer de iPhone 5 via de F&F te koop is? Anders denk ik er over om hem maar via de normale webstore te doen als hij uit is.
PhD i.o.
Ja always! Kijk eens even in die glazen bol van je! ^^ dank.
Ik heb eens even rond gekeken, en als ik er van uit ga dat de iPhone 5 32GB los 750€ kost dan kom ik als ik mijn huidige abonnement zou houden uit op 46.25€ gemiddeld per maand.
Dit is met unlimited data bij KPN en 100 min/sms, maar volgens de voorwaarden van mijn abo zou ik wel maar 1mbit/384kb hebben, alleen bij real world testing haal ik vrij makkelijk 5mbps download en 1mbps upload.
Denken jullie dat Vodafone dalijk nog een interessanter abonnement kan leveren? Veel data vind ik wel belangrijk omdat ik van plan ben om muziek te gaan streamen via internet radio. (maar voor een goede prijs wil ik natuurlijk wel consessies maken, aangezien de prijzen echt absurd hoog zijn)
Dit is met unlimited data bij KPN en 100 min/sms, maar volgens de voorwaarden van mijn abo zou ik wel maar 1mbit/384kb hebben, alleen bij real world testing haal ik vrij makkelijk 5mbps download en 1mbps upload.
Denken jullie dat Vodafone dalijk nog een interessanter abonnement kan leveren? Veel data vind ik wel belangrijk omdat ik van plan ben om muziek te gaan streamen via internet radio. (maar voor een goede prijs wil ik natuurlijk wel consessies maken, aangezien de prijzen echt absurd hoog zijn)
Ik heb te horen gekregen begin oktober uiterlijk midden oktober. dus binnen een maandMaximus schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:26:
[...]
Jouw inside-knowledge weet nog niet wanneer de iPhone 5 via de F&F te koop is? Anders denk ik er over om hem maar via de normale webstore te doen als hij uit is.
Dat is positief, de huidige codes blijven gewoon geldig in de F&F store ook na de mogelijke aflopende ticker?alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:05:
[...]
Ik heb te horen gekregen begin oktober uiterlijk midden oktober. dus binnen een maand
PhD i.o.
yep, 3 maanden zijn ze geldigMaximus schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:16:
[...]
Dat is positief, de huidige codes blijven gewoon geldig in de F&F store ook na de mogelijke aflopende ticker?
waarom zou je muziek gaan streamen wat veel data kost als je spotify hebt, waarin je nummers offline kan opslaan?noobynater schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:00:
Ik heb eens even rond gekeken, en als ik er van uit ga dat de iPhone 5 32GB los 750€ kost dan kom ik als ik mijn huidige abonnement zou houden uit op 46.25€ gemiddeld per maand.
Sptoify kost dan sowieso ook 10€/m, maar ik wil vooral luisteren naar dingen zoals di.fm. Zelf weet ik meestal niet wat ik wil luisteren, en ik weet ook niet hoeveel ik ga streamen dus wil ik het ook best met een kleine databundel doen (1GB) en dan maar gewoon niet streamen of heel gelimiteerd. Verder lijkt me het ook wel relaxt om gewoon Youtube te kunnen Streamen als ik daar ooit zin in heb (niet voor muziek).alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:20:
[...]
waarom zou je muziek gaan streamen wat veel data kost als je spotify hebt, waarin je nummers offline kan opslaan?
Maar ik heb zelf een aardige muziek collectie, en veel muziek die ik luister is niet beschikbaar op diensten zoals Spotify.
Maar is 46.25 een nette prijs historisch gezien? Ik snap dat niemand hier de prijzen weet van iPhone 5 abonnementen, maar het lijkt met dat deze redelijk gelijk zullen zijn aan de iPhone 4s.
@alwaysleft heb ook een DM verstuurd. Hopelijk heb je er nog een paar over
Ok dus niet voorinschrijving oid.alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:05:
[...]
Ik heb te horen gekregen begin oktober uiterlijk midden oktober. dus binnen een maand
Jammer
Mischien dan een F&F sim only en los toestel.
Dat is een kleine 900 euro voor de 16Gb incl 90 belminuten en 1 gb data voor 1 jaar.
[ Voor 20% gewijzigd door feddesman op 15-09-2012 14:54 ]
antwoord van Vodafone:
Geachte heer ____,
Dank u voor uw bericht over de iPhone 5.
Dit toestel zal hoogstwaarschijnlijk niet direct via de Friends & Family website van Vodafone worden aangeboden. Ik zou u willen adviseren de website hiervoor in de gaten te blijven houden.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Sadia
Vodafone Klantenservice
Geachte heer ____,
Dank u voor uw bericht over de iPhone 5.
Dit toestel zal hoogstwaarschijnlijk niet direct via de Friends & Family website van Vodafone worden aangeboden. Ik zou u willen adviseren de website hiervoor in de gaten te blijven houden.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Sadia
Vodafone Klantenservice
Verwijderd
Da's jammer, ben benieuwd hoe lang 't duurt voordat 'ie ook daar te bestellen is... en of ik me in kan houden 'm niet ergens anders te bestellen omdat ik niet kan/wil wachten ;-)
Beetje zelfde verhaal hier.. Ik wil weg bij t-mobile maar zonder F&F is Vodafone niet echt interessant.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:07:
Da's jammer, ben benieuwd hoe lang 't duurt voordat 'ie ook daar te bestellen is... en of ik me in kan houden 'm niet ergens anders te bestellen omdat ik niet kan/wil wachten ;-)
Verwijderd
Precies, en het is nog maar afwachten wat Vodafone voor actie introduceert na 1 oktober, dikke kans dat zij ook wel inspelen op de iPhone5 release en de aanbiedingen wat minder aantrekkelijk worden... Misschien toch ook maar eens T-Mobile bellen of ze een aanbieding doen als ik bij ze blijf...
De laatste pagina's gaan echt alleen maar over de Friends & Family website van Vodafone. Onder de streep ben je bijna net zo duur uit als gewoon in de winkel reserveren (Vodafone / BelCompany) en afsluiten.
Ik denk nadat ze voldoende voorraad hebben in de winkels en webshop, het daarna pas in de F&F shop gaan aanbieden. Gezien de grote vraag naar de iPhone 5 kan het nog heel lang duren.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:07:
De oplossing is gewoon om een Sim Only te nemen
Ik ga misschien wel voor een Sim Only met F&F voor 1 jaar, kan ik straks weer de iPhone 5S nemen
Hoeveel denken jullie dat de iPhone 5 simlock vrij gaat kosten? Want kijkend naar verleden (iPhone 4s) dan lijkt het 650 (16GB), 750 (32GB), 850 (64GB). Maar ik heb het andere jaren niet gevolgd dus ik kan dit alleen concluderen door een beetje naar oude artikelen te zoeken.
16GB zal wrs 659 zijn en zo telkens 100 erbij...
Sim Only kan ook, ik vind alleen de verkapte "gespreid betalen" wel fijn, is makkelijker te verkopen aan de vrouw 
Vraag ik me nu wel af. Wat is er zo goed aan F&F sim only bij Vodafone? op bijvoorbeeld http://www.typhone.nl/sim-only/vodafone zie ik ze voor minder... ?
Vraag ik me nu wel af. Wat is er zo goed aan F&F sim only bij Vodafone? op bijvoorbeeld http://www.typhone.nl/sim-only/vodafone zie ik ze voor minder... ?
Haha, dat bij mij ook de enige reden waarom ik eigenlijk geen Sim Only wilTimDJ schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:42:
Sim Only kan ook, ik vind alleen de verkapte "gespreid betalen" wel fijn, is makkelijker te verkopen aan de vrouw

Wil graag de iPhone 5 los kopen, met een goede sim-only (uiteraard + web). Alleen is er bij vodafone f&f geen een met >350 minuten? (bel zo'n 450-500 per maand) Heeft iemand eventueel iets anders aan te raden?
Bij Hi is het internet maar 2.0mb/s..

[ Voor 9% gewijzigd door keanu_ op 15-09-2012 21:10 ]
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand bij TM. Als ik bijvoorbeeld morgen een F&F afsluit met nummerbehoud, hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Ik neem aan dat dan over een maand pas geporteerd kan worden, toch? Iemand daar ervaring mee? Verloopt dat soepeltjes, of is het een drama?
Ik ging van HI naar T-Mobile, kon geen maand wachten dus een maand een dubbel abonnement gehad. Op het nieuwe abonnement een tijdelijk nummer gehad.UltraSub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:13:
Ik heb een opzegtermijn van 1 maand bij TM. Als ik bijvoorbeeld morgen een F&F afsluit met nummerbehoud, hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Ik neem aan dat dan over een maand pas geporteerd kan worden, toch? Iemand daar ervaring mee? Verloopt dat soepeltjes, of is het een drama?
Ik loop tegen exact hetzelfde aan.. Tegenwoordig selecteer je je bundel op MBs niet op minuten of sms lijkt het wel. Het enigste waar je nog veel minuten krijgt zijn de zakelijke abbo's, dus ik ga daar maar eens voor kijken.keanu_ schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:08:
Wil graag de iPhone 5 los kopen, met een goede sim-only (uiteraard + web). Alleen is er bij vodafone f&f geen een met >350 minuten? (bel zo'n 450-500 per maand) Heeft iemand eventueel iets anders aan te raden?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Hebben jullie al bij Telfort gekeken? Daar kun je tot 1GB aan data krijgen met 500 mins, en je kunt het zelf volledig samenstellen. http://shop.telfort.nl/sim-only/samenstellen/
Edit: hoe lang duurde het vorig jaar voordat de iPhone 4s te bestellen was in Nederland, een week na de rest van de wereld?
Edit: hoe lang duurde het vorig jaar voordat de iPhone 4s te bestellen was in Nederland, een week na de rest van de wereld?
[ Voor 26% gewijzigd door noobynater op 15-09-2012 21:45 ]
Telfort heeft inderdaad wat meer samenstel mogelijkheden, alleen is het internet daar ook wat traag met 2.0mb/s.. Wil toch wel minimaal 7.2mb/s
Ik zie het, niet goed gekekennoobynater schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:11:
Dat kun je daar ook krijgen, maar dat is dan weliswaar wel weer 3€/maand extra...
Verder geen ervaring met Telfort, zit al >10 jaar bij Hi..!
[ Voor 13% gewijzigd door keanu_ op 15-09-2012 22:25 ]
tsja, ik ook zoiets en heb met mijn domme kop 2 jaar geleden niet voor een databundel a 2,50 p/mnd gekozen die ook nog eens onbeperkt was. Betaal iets van 20 euro p/m voor 120min en wat SMS (icm mijn huidige HTC Desire die toen net uit was).

Sowieso is die huidige leaseconstructie van Hi bagger, eind deze maand stap ik wel over naar Vodafone met de F&F actie. Even afwachten wat de iPhone 5 doet icm een abonnement, anders wordt het een 4S
Telfort is een dochter bedrijf van KPN zo ver ik weet, net zoals Hi.keanu_ schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:15:
[...]
Ik zie het, niet goed gekeken
Verder geen ervaring met Telfort, zit al >10 jaar bij Hi..!
Ja die lease constructies van KPN zijn echt veels te duur, en ik hoop echt dat het flopt. Het zorgt er gewoon voor dat ik sowieso niet meer bij KPN/Telfort/Hi een abonnement met telefoon wil nemen.vhal schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:26:
[...]
Sowieso is die huidige leaseconstructie van Hi bagger, eind deze maand stap ik wel over naar Vodafone met de F&F actie. Even afwachten wat de iPhone 5 doet icm een abonnement, anders wordt het een 4S
Edit: overigens heb ik zo'n ongelimiteerd abonnement van KPN ook voor 2,50, maar het is ook weer niet zo geweldig aangezien het gelimiteerd is aan 1024/384 alehoewel ik sinds deze maand ineens 5mbps down haal en 1mbps up. Binnenkort eens goed testen.
[ Voor 13% gewijzigd door noobynater op 15-09-2012 22:38 ]
Ik hoop dat de abbo's snel komen, al de onzekerheid PFFF !!!
Helaas. Mijn friends and family codes zijn op. Hoop dat ik veel mensen gelukkig heb kunnen maken. Zal me melden als ik weer codes heb
I'm happy!! Bedankt man!alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:09:
Helaas. Mijn friends and family codes zijn op. Hoop dat ik veel mensen gelukkig heb kunnen maken. Zal me melden als ik weer codes heb
Vast wel, heel erg bedankt!alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:09:
Bedankt!alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:09:
mannymanny
Wtf ik krijg net (paar minuten geleden) mail van vodafone (ik heb ze eerder gemaild wanneer ik een nanosim kon krijgen).
)
(eigenlijk schrijft vodafone de 21e16-09-2012 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
De nano-simkaart gaat niet verkocht worden op 28 september. De datum waarop Vodafone de nano-simkaart gaat verkopen is op het zelfde moment dat de iPhone 5 uitkomt. Die datum is nog niet bekend.
Met vriendelijke groet,
Vodafone klantenservice
[ Voor 62% gewijzigd door itsme op 16-09-2012 14:47 ]
Nothing to see here
Ik dacht dat 28 September de datum was dat de iPhone 5 in Nederland uit zou komen? Misschien willen ze het nog niet publiekelijk bekend maken vanuit de providers.
Ik heb geen idee, Apple zelf kondigde 28 september aan, wat valt er dan nog onbekend te zijn?noobynater schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:50:
Ik dacht dat 28 September de datum was dat de iPhone 5 in Nederland uit zou komen? Misschien willen ze het nog niet publiekelijk bekend maken vanuit de providers.
Snap er niets van maar ik denk dat ik maar alvast wat schuurpapier ga inslaan ...
Nothing to see here
Ik denk dat Vodafone ze gewoon gaat leveren op het moment dat ze ook de iPhone 5 gaan leveren, zou anders namelijk een beetje dom zijn. En ik geloof ook niet dat Vodafone later met de iPhone komt dan de concurrentie.
KPN heeft ze vanaf 21 beschikbaar in de shops, volgens Vodafone zal er pas op 28 oktober een SIM swop mogelijk zijn.noobynater schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:54:
Ik denk dat Vodafone ze gewoon gaat leveren op het moment dat ze ook de iPhone 5 gaan leveren, zou anders namelijk een beetje dom zijn. En ik geloof ook niet dat Vodafone later met de iPhone komt dan de concurrentie.
Mee eens alleen snap ik dan niet dat ze contact met mij hebben opgenomen, mijn vraag was al beantwoord, daarna krijg ik ineens mail dat ze zich vergist heeft en eerdere reactienoobynater schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:54:
Nog mooier kijk wat @vodafonenl tweet:Helaas heb ik mij vergist in de datum met betrekking tot de verkoop van de nano-simkaart. Deze wordt pas verkocht op het moment dat Vodafone de iPhone 5 zal gaan verkopen.
https://twitter.com/vodafoneNL/statuses/247319439559753729
[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 16-09-2012 15:06 ]
Nothing to see here
Is het denkbaar dat de Apple Store Amsterdam of APR winkels ook nano-simkaarten kunnen uitgeven? Je kunt daar immers toch ook een iPhone met abonnement aanschaffen, waarbij je neem ik aan meteen de juiste sim erbij krijgt, dus dan hebben ze ze wel liggen...
Ik denk dat de providers wachten op een officiële bevestiging van Apple zelf. Je kan als provider nu niet gaan roepen dat de i5 de 28e al verkrijgbaar is, terwijl je nog helemaal geen bevestiging van Apple hebt ontvangen.
Ik ga er vanuit dat ze de media niet verkeerd informeren:Silversin schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:18:
Ik denk dat de providers wachten op een officiële bevestiging van Apple zelf. Je kan als provider nu niet gaan roepen dat de i5 de 28e al verkrijgbaar is, terwijl je nog helemaal geen bevestiging van Apple hebt ontvangen.
Reactie Vodafone:De iPhone 5 zal vanaf 28 september beschikbaar zijn. Vodafone zal de Nano-SIM kaart voor de iPhone 5 dan direct meeleveren. De Nano-SIM zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone 5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar de iPhone 5 kunnen een SIM swop aanvragen.
Vodafone laat in een reactie aan iPhoneclub weten dat de nano-simkaart vanaf 28 september in combinatie met de iPhone 5 geleverd zal worden. Bestaande abonnees kunnen een simkaartwissel bij Vodafone aanvragen. We hebben aan Vodafone gevraagd of er ook plannen zijn om de nano-sim op 21 september los aan te bieden, maar hebben nog geen reactie gekregen. Vodafone’s Webcare zegt op Twitter dat er geen kosten zijn verbonden aan je eerste simwissel.
Weet iemand hoe je de betaling moet voltooien als je je iPhone voor besteld in de online store?
Ik heb vorig jaar de 4S ook online gekocht maar dat was pas in december en niet in oktober.
Mijn vraag is dus: kan ik pre-orderen en dan kiezen voor een bankoverschrijving?
Heb het geprobeerd uit te vinden op google maar daar werd ik niet veel wijzer.
Ik heb vorig jaar de 4S ook online gekocht maar dat was pas in december en niet in oktober.
Mijn vraag is dus: kan ik pre-orderen en dan kiezen voor een bankoverschrijving?
Power to the beat.
Zie dat de F&F de prijzen van de iPhone heeft verhoogd? Een vriendin van me bestelde vorige week met een code van alwaysleft de iPhone 4S voor 69 euro incl. een abonnement van 33 euro per maand. Nu kost het toestel met hetzelfde abonnement opeens 119 euro
. Misschien dat dit de prijzen worden van de iPhone 5?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ja kan.ronaldm3 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:26:
Weet iemand hoe je de betaling moet voltooien als je je iPhone voor besteld in de online store?
Nice
Zal d'r alleen wel een risico bestaan dat ik hem dan een paar dagen later heb omdat het geld dan niet gelijk bij hun op de rekening staat.
Power to the beat.
Ga er toch maar niet vanuit dat je hem op de releasedatum krijgt, ik was vorig jaar één van de eersten, kreeg hem pas een week later.ronaldm3 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:32:
[...]
Nice![]()
Zal d'r alleen wel een risico bestaan dat ik hem dan een paar dagen later heb omdat het geld dan niet gelijk bij hun op de rekening staat.
Maar dan kunnen we dus nog wel even profiteren van de 19% btw.NotSoSteady schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:35:
[...]
Ga er toch maar niet vanuit dat je hem op de releasedatum krijgt, ik was vorig jaar één van de eersten, kreeg hem pas een week later.
Power to the beat.
Correct.ronaldm3 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:37:
[...]
Maar dan kunnen we dus nog wel even profiteren van de 19% btw.
Mocht iemand nog f&f codes overhebben, dan houd ik me aanbevolen..
Iemand enig idee hoelang een Vodafone F&F code geldig is?
Ik heb een code, maar twijfel of ik wacht totdat de Iphone 5 via F&F beschikbaar is.
Of toch een sim-only bestellen en de Iphone los kopen... #dilemma
Ik heb een code, maar twijfel of ik wacht totdat de Iphone 5 via F&F beschikbaar is.
Had je al de search gebruikt om het antwoord te vinden?Leejon schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:34:
Sensei_D in "[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11"
Hoi!
SIM-only van bijvoorbeeld Simyo of Ben is een stuk voordeliger.Leejon schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:34:
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Drie maanden.Leejon schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:34:
valt wel mee afhankelijk van je situatie. Ik wil minimaal 350 minuten per maand en 1GB internet.Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:38:
[...]
SIM-only van bijvoorbeeld Simyo of Ben is een stuk voordeliger.
Ben 2jaar 500min: 24,98 p/m + 14,99 aansluitkosten. 3.6Mbit
F&F 2 jaar 350min: 25,11 p/m + 0 14.4mbit
Totaal 2jaar::
Ben : 614,51
F&F: 602,64
Is er eigenlijk al bekend wanneer de iPhone 5 op F&F komt? Ik las hier ergens dat het bevestigd was dat die er op kwam, alleen niet wanneer
. Wat ik vreemd vind is dat de prijzen van de 4S sinds een aantal dagen zijn verhoogd van 69 euro naar 119 euro icm. een abonnement van 33 euro per maand. Lijkt mij juist dat het goedkoper zou moeten worden?
Ze willen de laatste waarschijnlijk tegen hogere marge slijten om zo de 5 goedkoper te kunnen aanbieden? Marges schijnen erg slecht te zijn op Apple apparatuur.Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:24:
Is er eigenlijk al bekend wanneer de iPhone 5 op F&F komt? Ik las hier ergens dat het bevestigd was dat die er op kwam, alleen niet wanneer. Wat ik vreemd vind is dat de prijzen van de 4S sinds een aantal dagen zijn verhoogd van 69 euro naar 119 euro icm. een abonnement van 33 euro per maand. Lijkt mij juist dat het goedkoper zou moeten worden?
Was mij ook opgevallen overigens. De 30 euro per maand heeft mijn vader 2 weken terug goedkoper aangeschaft.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Is dat zo ja? Ik dacht gehoord te hebben dat een iPhone maar zo'n €175 kost aan productiekosten. Correct me if i'm wrongKecin schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:38:
[...]
Ze willen de laatste waarschijnlijk tegen hogere marge slijten om zo de 5 goedkoper te kunnen aanbieden? Marges schijnen erg slecht te zijn op Apple apparatuur.
Was mij ook opgevallen overigens. De 30 euro per maand heeft mijn vader 2 weken terug goedkoper aangeschaft.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ik kijk er niet van op als we straks 150 euro bijbetalen voor het 33 euro abonnement. Dan kom je op 942 euro voor 2 jaar. Met een sim-only ben je na 1 jaar rond de 860 euro kwijt en voor 2 jaar zo'n 1040 euro. Het voordeel is dat je na 1 jaar gemakkelijker het toestel kan verkopen en vervolgens de 5s kan kopen. Maar F&F is hoe dan ook goedkoper als je er 2 jaar mee wil/kan doenKecin schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:38:
[...]
Ze willen de laatste waarschijnlijk tegen hogere marge slijten om zo de 5 goedkoper te kunnen aanbieden? Marges schijnen erg slecht te zijn op Apple apparatuur.
Productiekosten ja. Je vergeet de Retail kosten, Marketing kosten, R&D kosten, transport kosten, belasting-kosten, personeelkostenJeroenvde89 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:40:
[...]
Is dat zo ja? Ik dacht gehoord te hebben dat een iPhone maar zo'n €175 kost aan productiekosten. Correct me if i'm wrong
Aha inderdaad ja. Ze zullen vast wel genoeg over houden om van rond te komenDannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:43:
[...]
Productiekosten ja. Je vergeet de Retail kosten, Marketing kosten, R&D kosten, transport kosten, belasting-kosten, personeelkostenUiteindelijk loopt het dus veel hoger op.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
F&F is geen lease dus je kan na een jaar gewoon het toestel verkopen en een nieuwe ophalen.Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:42:
[...]
Ik kijk er niet van op als we straks 150 euro bijbetalen voor het 33 euro abonnement. Dan kom je op 942 euro voor 2 jaar. Met een sim-only ben je na 1 jaar rond de 860 euro kwijt en voor 2 jaar zo'n 1040 euro. Het voordeel is dat je na 1 jaar gemakkelijker het toestel kan verkopen en vervolgens de 5s kan kopen. Maar F&F is hoe dan ook goedkoper als je er 2 jaar mee wil/kan doen.
De iPhone 5 zal toch vanaf 28 september (als het goed is) ook los te koop zijn bij vodafone winkels en andere telecomwinkels?
Ja klopt, maar je betaalt dan natuurlijk wel 33 euro per maand tot je abonnement voorbij is. Maar als je kijkt dat je maar 150 euro bijbetaalt, dan weet ik even niet wat nu daadwerkelijk goedkoper is in de praktijkNotSoSteady schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:49:
[...]
F&F is geen lease dus je kan na een jaar gewoon het toestel verkopen en een nieuwe ophalen.
Ben echt benieuwd of hij er vrijdag opkomt, ga dan meteen T-mobile bellen en ze nog veel succes wensen met hun trage netwerk
Ga uit van een latere levering bij de winkels plus het feit dat ze niet zo happig zijn om losse verkoop. Daar verdienen de winkels niks aan namelijk.virish01 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:54:
De iPhone 5 zal toch vanaf 28 september (als het goed is) ook los te koop zijn bij vodafone winkels en andere telecomwinkels?
Hier staat wat
Denk dat je het beste bij een lokale Media Markt of Saturn kunt zijn. Tot nu toe hebben de mensen daar ieder jaar veel succes.virish01 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:54:
Dan is het nog een van de goedkopere aanbieders inderdaad. Maak er zelf ook vrolijk gebruik van :)!Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:42:
[...]
Ik kijk er niet van op als we straks 150 euro bijbetalen voor het 33 euro abonnement. Dan kom je op 942 euro voor 2 jaar. Met een sim-only ben je na 1 jaar rond de 860 euro kwijt en voor 2 jaar zo'n 1040 euro. Het voordeel is dat je na 1 jaar gemakkelijker het toestel kan verkopen en vervolgens de 5s kan kopen. Maar F&F is hoe dan ook goedkoper als je er 2 jaar mee wil/kan doen.
Winst is puur voor Apple. De marges zijn zo klein om zodoende de toestellen niet tegen dump prijzen weg te kunnen doen. Veel mensen associëren/ontlenen toch een bepaalde 'status' aan zo'n product. Tenminste, dat is graag wat Apple er van maakt. (Ik ga bij deze trouwens een hele fanboy discussie uit de weg, wel of geen Apple. I don't careJeroenvde89 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:40:
[...]
Is dat zo ja? Ik dacht gehoord te hebben dat een iPhone maar zo'n €175 kost aan productiekosten. Correct me if i'm wrong
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dus als ik naar een vodafone winkel zou lopen en zou zeggen ik wil graag een iPhone 5 maar wel los, zullen ze dan zeggen dat dat niet kan dan? Of gaan ze dan zeggen dat ze uitverkocht zijn? Ze kunnen toch niet gaan zeggen: nee sorry meneer ik verkoop hem niet aan je omdat je er geen abonnement bij neemt.Flappiewappie schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:58:
[...]
Ga uit van een latere levering bij de winkels plus het feit dat ze niet zo happig zijn om losse verkoop. Daar verdienen de winkels niks aan namelijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
Willen ze bij de media markt ook heel graag de telefoons met een abonnement verkopen of maakt hun dat niet uit?Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:59:
[...]
Denk dat je het beste bij een lokale Media Markt of Saturn kunt zijn. Tot nu toe hebben de mensen daar ieder jaar veel succes.
Volgens mij verkopen ze daar geen eens telefoons mét abonnementen.virish01 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:04:
[...]
Willen ze bij de media markt ook heel graag de telefoons met een abonnement verkopen of maakt hun dat niet uit?
Tegenwoordig welJeroenvde89 schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:12:
[...]
Volgens mij verkopen ze daar geen eens telefoons mét abonnementen.
Oke! Ik kon er zo snel niks over vinden op hun site, vandaar.
Ook Media Markt verkoopt in beginne de nieuwe iPhone vaak alleen i.c.m. abonnementen. Precies zoals Flappiewappie al zegt, verdient een winkel op de losse verkoop van een iPhone vrijwel niets.
hmmm waar verkopen ze behalve bij de apple store dan wel zeker de toestel los in het begin?
Volgens mij nergens.virish01 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:00:
hmmm waar verkopen ze behalve bij de apple store dan wel zeker de toestel los in het begin?
Zit erover na te denken om van T-Mobile over te stappen op Vodafone. Als iemand een F&F code heeft hoor ik het graag!
Nergens zeker, heel misschien de premium resellers, maar verwacht ook daar een latere levering. Die distributie vanuit Apple is zo strak dat ze rechstreeks uit het vliegtuig naar de Apple stores gaan. Naar andere winkels gaat niet direct (distributie wordt niet geregeld vanuit Apple) en zal dus waarschijnlijk vertraging opleveren.virish01 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:00:
Dag zelf is voor de apple store gaan liggen, al het andere is nu nog onbekend maar op de dag zelf gaat vrijwel zeker niet lukken.
Telecom winkels hebben daar wel "trucs" voor. Bijvoorbeeld zeggen dat ze allemaal gereserveerd zijn e.d. Ze zijn natuurlijk ook niet verplicht om je die telefoons te verkopen. Wat wel eens wil helpen is om te zeggen dat je al een abo hebt lopen bij de provider van de winkel; daar kunnen ze een beetje coulant mee zijn. Die iPhones zijn zeker de eerste week zo gewild dat mensen makkelijk een abo erbij nemen als je een iPhone op voorraad hebt. Telecom winkels krijgen dan ook provisie naar verkocht abo, niet naar verkochte telefoon.
Hier staat wat
Aha, dat wist ik niet. Dat is mooi k*t dan. Had op marktplaats al iemand gevonden voor mijn 4S, maar dan moet ik dus een week (of meer) zonder mobiel.Flappiewappie schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:07:
[...]
Nergens zeker, heel misschien de premium resellers, maar verwacht ook daar een latere levering. Die distributie vanuit Apple is zo strak dat ze rechstreeks uit het vliegtuig naar de Apple stores gaan. Naar andere winkels gaat niet direct (distributie wordt niet geregeld vanuit Apple) en zal dus waarschijnlijk vertraging opleveren.
Dag zelf is voor de apple store gaan liggen, al het andere is nu nog onbekend maar op de dag zelf gaat vrijwel zeker niet lukken.
Telecom winkels hebben daar wel "trucs" voor. Bijvoorbeeld zeggen dat ze allemaal gereserveerd zijn e.d. Ze zijn natuurlijk ook niet verplicht om je die telefoons te verkopen. Wat wel eens wil helpen is om te zeggen dat je al een abo hebt lopen bij de provider van de winkel; daar kunnen ze een beetje coulant mee zijn. Die iPhones zijn zeker de eerste week zo gewild dat mensen makkelijk een abo erbij nemen als je een iPhone op voorraad hebt. Telecom winkels krijgen dan ook provisie naar verkocht abo, niet naar verkochte telefoon.
Ja idd dit wist ik dus ook niet. Zat zo te hopen op een nieuwe telefoon 28 september. Mjaa ik ga niet uren lang in de rij staan
. Dan maar een week langer wachten
Is die pricewatch een grap op tweakers?
WTF SERIEUS.
pricewatch: Apple iPhone 5 16GB Zwart
1600 euro voor een fuckking 2 jarig iphone abbonement met maar 75 belminuten?
WTF SERIEUS.
Foutje denk ik? Die toestelprijs moet hij niet meetellen als je zo'n groot abonnement neemt.Draakje5 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:00:
Is die pricewatch een grap op tweakers?
WTF SERIEUS.
Ziekelijk hoog via die site idd :):Jeroenvde89 schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:06:
[...]
Foutje denk ik? Die toestelprijs moet hij niet meetellen als je zo'n groot abonnement neemt.
T-Mobile iSmart 150 2 jaar (normaal € 44,50 p/mnd) € 22,25
Onbeperkt Internet (normaal € 4,95 p/maand) € 0,00 *
(Maandelijkse kosten € 22,25 * incl. BTW)
(Maandelijkse kosten na 6 maanden € 44,50)
Apple iPhone 5 16GB Black € 662,00
Verzendkosten € 4,95
En daaronder staat dit:
Eenmalige kosten: € 666,95 incl. BTW
Kan nooit kloppen dus, die eenmalige kosten zijn dus inclusief de toestelprijs dus inderdaad eenmalige kosten. Sowieso ziekelijk duur. Je betaalt gewoon de volle mik voor het toestel en het abonnement. Niemand die zo dom is dat te bestellen hoop ik.
[ Voor 16% gewijzigd door Dannydekr op 17-09-2012 14:10 ]
Waar kan ik wel al een betrouwbare prijs vinden? Want alles komt daar vrijwel boven de 1000€ uit. Bij mijn 4 destijds was het voor 1 jaar 420€ + abbo kosten van 360€.Dannydekr schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:08:
[...]
Ziekelijk hoog via die site idd :):
T-Mobile iSmart 150 2 jaar (normaal € 44,50 p/mnd) € 22,25
Onbeperkt Internet (normaal € 4,95 p/maand) € 0,00 *
(Maandelijkse kosten € 22,25 * incl. BTW)
(Maandelijkse kosten na 6 maanden € 44,50)
Apple iPhone 5 16GB Black € 662,00
Verzendkosten € 4,95
En daaronder staat dit:
Eenmalige kosten: € 666,95 incl. BTW
Kan nooit kloppen dus. Sowieso ziekelijk duur. Je betaalt gewoon de volle mik voor het toestel en het abonnement. Niemand die zo dom is dat te bestellen hoop ik.
Hoe zit dat dan bij de MM´s in Duitsland? Waarom kan het daar wel en hier nietFlappiewappie schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:07:
[...]
Nergens zeker, heel misschien de premium resellers, maar verwacht ook daar een latere levering. Die distributie vanuit Apple is zo strak dat ze rechstreeks uit het vliegtuig naar de Apple stores gaan. Naar andere winkels gaat niet direct (distributie wordt niet geregeld vanuit Apple) en zal dus waarschijnlijk vertraging opleveren.
Let op:
Let ook even op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
De volgende zaken m.b.t. Vodafone F&F zijn niet toegestaan:
- posts over het genereren van codes
- aanbieden van codes
- vragen om codes
Algemene discussie over de actie is wel toegestaan.
Let ook even op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
De volgende zaken m.b.t. Vodafone F&F zijn niet toegestaan:
- posts over het genereren van codes
- aanbieden van codes
- vragen om codes
Algemene discussie over de actie is wel toegestaan.