Goed, ondanks dat ik al ben voorgegaan door verschillende posters over hun belevingen in de nieuwe zones wil ik toch mijn steentje bijdragen. Vooral ook omdat ik volgens mij nog niet echt de horde kant van de verschillende questlines en zones heb langs zien komen.
Ik ben op mijn main begonnen in Silverpine. Silverpine was in mijn ogen altijd al een leuke zone, vol met lore en redelijk aaneengesloten questlines die het verhaal van de zone goed wisten te verwoorden. De veranderingen... zijn immens, en redelijk briljant! Ik was echt onder de indruk van de gehele verhaallijn, en was, ondanks dat ik natuurlijk een tikkeltje hoog level was voor de zone, echt betrokken bij het verhaal. Grofweg gaat het om de nieuwe generatie Forsaken, en alles wat daarbij komt kijken, zowel in positieve als negatieve zin... Ik zal verder niet spoilen, ondanks dat bepaalde feiten al vrijgegeven zijn, maar het tweede deel van de verhaallijn voert je onder andere Gilneas in, en vanaf dat punt gebeuren er echt coole dingen... Van alle zones die ik tot nu toe heb gespeeld is dit verreweg de meest Epic zone.
Vervolgens word je in Hillsbrad gedumpt. Gankfest 2010? NUH UH! Alliance is echt volledig weggevaagd. Je wordt aan de hand van drie NPCs die je direct in het begin van de zone al tegenkomt door de zone heen geholpen, en in tegenstelling tot Silverpine heeft deze zone een behoorlijk hoge Comedy factor. Het einde daarentegen is weer behoorlijk serieus, en je verlaat de zone met een behoorlijke klapper... Zeer vermakelijke zone.
Dan Arathi Highlands. Behalve een nieuwe questhub voor de Horde zijn er vrijwel geen nieuwe quests, je rent je het leplazarus tussen de nieuwe hub en Stromgarde, en je eindigt met dezelfde saaie grindquests in Hammerfall. Op het behalen van de achievement voor je Loremaster titel na zou ik deze zone skippen. Boring, grindy, niets nieuws.
Goed, snel door naar Hinterlands. Een stuk beter dan Arathi, hoewel er niet veel nieuwe quests in deze zone zijn gestopt. De flow van quests is wel een stuk beter. Je begint aan de kust en wordt daarna pas in <die enorme troll zone met al die trappen> gedumpt, waarbij de resitijd ernstig verkort wordt door een handige teleporter. Je eindigt de zone min of meer in het centrum van de map, met de weer in ere herstelde quest om die enorme spin in dat kleine meertje te summonen. Licht arachnofobisch aangelegde mensen zullen snel weg willen nadat ze hiermee klaar zijn

Omdat ik Hinterlands altijd een prettige zone heb gevonden heb ik Hinterlands wel als prettig ervaren, maar ik kan me voorstellen dat je de zone ook behoorlijk grindy vinden.
WPL tijd! Deze zone is weer totaal veranderd. Ik ben misschien 3 quests tegengekomen die er voorheen al in zaten, maar de rest is echt totaal veranderd. Beginnend in Andorhal, vervolgens het terugveroveren van de inmiddels gecleansede farms voor de horde, weer een tripje naar Andorhal met een verrassende cameo, en eindigend met werk voor de Argent Crusade en Zen'Kiki (lol!). Leuke zone, goede flow, af en toe een leuke quest (spinnen 'herderen' op de rug van een paard) maar vooral een leuk verhaal.
Silverpine en Hillsbrad: zeer de moeite waard. Arathi: avoid like the plague. Hinterlands en WPL: ok.
TBC.