Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Omdat ik erover denk om mijn huidige Dell laptop te vervangen ben ik aan het rondkijken welke ik zou willen hebben en daarbij kwam ik deze thread tegen omdat de BTO laptop wel wat kunnen zijn.

De discussie over de levensduur van batterijen is leuk en geeft aan dat er nogal wat onbegrip is over batterijen en hun levensduur. Omdat ikzelf meetinstrumenten onwikkel voor m'n werk heb ik ook te maken met batterijen en hun eigenschappen.
Ik zal daarom proberen wat zaken uit te leggen.

Ten eerste de batterijen zelf, die beginnen met verouderen vanaf het moment dat ze gemaakt zijn, dit is een vast gegeven, een cel verouderd ongeacht wat er verder mee gebeurd.
Hoe snel ze verouderen hangt af van de chemische samenstelling, de kwaliteit van de cel, de opslag en de gebruiks temperatuur en hoe ze in de praktijk gebruikt worden.

Dan de capaciteit van een cel.
Als een cel geproduceerd is weet niemand wat de capaciteit exact is, aan de hand van de samenstelling weet de fabrikant in welk gebied het zal liggen b.v. 2200 - 2600 mAh en meestal verkopen ze de cellen dan als in dit voorbeel een 2200 mAh cel.
De werkelijke capaciteit moet ''bepaald'' worden door de cel helemaal op te laden, daarna weer te ontladen
en tot ie echt helemaal leeg is en daarna weer volledig te laden.
Omdat Li-Ion batterijen gevoelig zijn voor te ver laden en ontladen moet dit proces goed gecontroleerd worden want in beide gevallen loop je het risico dat er in de celj chemische processen niet goed gaan waardoor er in de cel gasvorming optreed en deze uit elkaar spat en/of in brand vliegt.

Om te zorgen dat de cel goed geladen en ontladen wordt moet men de spanning van de cel meten, de fabrikant van de cel geeft namelijk aan wat de minimale ontlaadspanning en de maximale laadspanning is.
Omdat dit vrij kritisch is zij er speciale chips ontwikkeld die de cel spanning meten en het laden en ontladen beeindigen als de spanning te hoog of te laag wordt.

Omdat te bepalen hoeveel lading er in de batterij zit zijn er 'fuel gauges' ontwikkeld, dit zijn chips die naast de cel spanning ook de stroom door de cel meten en een interne klok hebben waarmee ze de tijd in de gaten houden.
Als je de stroom weet en je weet hoeveel seconden(of minuten/uren) de cel ontladen of geladen wordt dan kun je daarmee berekenen hoeveel capaciteit de cel heeft.
Die berekeningen worden meestal door die chips zelf gedaan en kan via een interface en een programma uitgelezen worde, in de pc zitten dat soor chips meestal op de SM bus en kan je die (als je weet waar je mee bezig bent ) redelijk simpel uitlezen.
Dit is wat Windows en al die tooltjes doen: ze lezen de informatie van de fuel gauge in het batterij pack (meestal zitten de chips daarin omdat de informatie bij het pack hoort) en presenteren die aan de gebruiker.
Door bij te houden hoe snel de capaciteit van het batterijpack tijdens gebruik afneemt kan een programma ook berekenen wat de verwachte gebruiksduur van het pack is.

Er zijn echter een aantal onzekerheden. De spanning, stroom en tijd worden gemeten.en bij alle drie heb je te maken met de nauwkeurigheid van de meting waardoor je fouten krijgt. Dat komt door de tolerantie van de componenten. De metingen worden ook beinvloed door de temperatuur dus temperatuurschommelingen leveren extra fouten op.De meting van een fuelgauge kan er dus zo al enkele procenten naast zitten.
En omdat er bij elek keer laden en ontladen steeds weer nieuwe fouten bij komen kan de capaciteit die gemeldt wordt in de loop[ der tijd steeds meer afwijken van de werkelijke waarde.
Dat merk je als gebruiker in de praktijk doordat windows b.v. meldt dat je nog een uur kunt werken terwijl je pc na een kwartier al uitgeschakeld wordt omdat de batterij leeg is.
Door af en toe je batterijpack helemaal leeg te trekken, dus gebruiiken tot ie uitgeschakeld wordt, en daarna weer volledig op te laden zul je de opgetelde fouten verkleinen en wordt de indicatie beter.

Over de levensduur van een batterij pack is moeilijk iets te zeggen.

Dit hangt onder ander af van de kwaliteit van de cellen die gebruikt worden om het batterij pack te maken, je hebt uiteraard goede en minder goede fabrikanten.
Maar ook de kwaliteit van de elektronica en de keuzes die de fabrikant van een batterijpack maakt hebben invloed. Als je een cel verder ontlaaad of oplaad als door de fabrikant van de cel wordt opgegeven dan wordt in het begin de gebruikstijd langer maar het zal de levensduur van het pack niet ten goede komen.
Ook de snelheid van laden heeft invloed, als een pack heel snel geladen wordt dan is deze wel snel vol maar dat laden gebeurd dan met een hoge stroom wat extra warmte ontwikkeling in de cel geeft en dat is weer nadelig voor de levensduur.
De temperatuur waarbij het pack gebruikt wordt speelt een rol.
Hoe ver het pack ontaden is als deze langere tijd niet gebruikt wordt en de temperatuur waarbij ie opgeslagen wordt heeft invloed.
Hoe snel het pack ontladen wordt (dus hoe zwaar wordt ie belast ) heeft invloed.

De vuistregels die in dit topic gegeven zijn kloppen en helpen om de levensduur te verlengen maar omdat er zoveel factoren zijn die invloed hebben op de levensduur van een batterijpack blijft een uitspraak over hoe lang een pack moet meegaan een gok.
Dat zal vast de reden zijn waarom batterijpacks meestal een relatief korte garantie termijn hebben, de levensduur hangt van zoveel factoren af dat het gewoon niet te voorspellen is.

Ik dacht dat ik op m'n werk pc nog informatie heb staan met aanbevelingen van cel fabrikanten, ik zal dat eens opzoeken en als er nog nuttige dingen bij zitten dit hier ook plaatsen.

Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Als ik meer wil weten over de BTO laptops zal ik de vragen hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt BTO met details over de nieuwe modellen dan die er aan zitten te komen? de nieuwe processors komen begin juni op de markt zijn er dan direct ook al nieuw modellen of duurt dat nog langer dan? ben wel benieuwd namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:08:
[...]

maar dat tooltje haalt toch gewoon de gegevens van windows af? want zelfs windows geeft bij mij aan dat die 0% is terwijl ik nog een klein halfuurtje op 0% kan door gaan.
Daarom vraag ik me af of er een manier is op dit te resetten, of een soort van calibratie te starten.
Ik wou nog antwoord geven maar ik denk dat HWGuy een heel duidelijk en uitgebreid antwoord heeft gegeven.

Maar door te doen wat u nu doet "reset" u alsware de info (zoals ook omschreven door HWGuy) en kan er weer extra capaciteit vrijkomen. Dit is inderdaad wel met een risico bij hele oude accu's (één van de cellen is stuk) hij rekent de capaciteit van een defecte cell er dan bij maar valt uit op bijv. nog 20% accu.

Komt nu zeer weinig meer voor maar ik weet nog van 10 jaar geleden dat een accu bijvoorbeeld zomaar van 40% naar 20% kon springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Ik wou nog antwoord geven maar ik denk dat HWGuy een heel duidelijk en uitgebreid antwoord heeft gegeven.

Maar door te doen wat u nu doet "reset" u alsware de info (zoals ook omschreven door HWGuy) en kan er weer extra capaciteit vrijkomen. Dit is inderdaad wel met een risico bij hele oude accu's (één van de cellen is stuk) hij rekent de capaciteit van een defecte cell er dan bij maar valt uit op bijv. nog 20% accu.

Komt nu zeer weinig meer voor maar ik weet nog van 10 jaar geleden dat een accu bijvoorbeeld zomaar van 40% naar 20% kon springen.
heb de laptop nu 2 keer totaal leeg laten lopen en s' nachts opgeladen en zie wel dat de batterij langer meegaat maar nog niet waar ik op hoop. de slijtage is inmiddels van 60 terug geschroefd naar 55.
maar ik kan nog steeds een tijdje doorgaan op 0%, ik ga het de komende tijd nog herhalen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 15CL48 besteld met de volgende specs:
15CL48-GTX660:
15.6 inch NON-Glare / FULL HD 1920 x 1080
NVIDIA GTX660-2GB DDR5
Intel HM77 chipset
Intel® Core™ i7-3630QM Quad Core Processor (6MB Cache,2.3 GHz, Turbo Mode 3.3GHz)
16GB DDR3 (1600MHz) Memory Crucial
250GB Samsung 840 serie Solid State Disk (SSD)

Dikke bak voor een leuke prijs, laptop is in de aanbieding op de site zelf.
Hoe is het trouwens met de hitte afgifte van de laptop als je erop zit te gamen?
Mijn vorige laptop is XXODD met alle koeling aan de rechterkant zodat je lekker koel WASD kan gebruiken.
Hier zit de koeling linksboven onder het toetsenbord, dit kan misschien warm worden?
Iemand hier ervaring mee?

Ik ga trouwens de laptop ophalen in IJsselstein, ik zou het daar ook kunnen vragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Is iemand anders het ook opgevallen dat als je je laptop aanpast, de meerprijs van het artikel, er nóg meer bijgeteld word in de prijs?

Bijv: laptop in de aanbieding van €998,- extra koelpasta á €6,- nieuwe prijs €1006,-

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens notebookcheck worden temperaturen van 22.1° boven ambient gehaald. Vreemd, aangezien de CPU throttlet als een gek en uberhaubt niet in turbo boost gaat. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen opzoeken zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mauro101 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:12:
Is iemand anders het ook opgevallen dat als je je laptop aanpast, de meerprijs van het artikel, er nóg meer bijgeteld word in de prijs?

Bijv: laptop in de aanbieding van €998,- extra koelpasta á €6,- nieuwe prijs €1006,-
Zijn die prijzen van de upgrades (6 euro) niet exclusief btw? en de totale prijs inclusief btw?

[ Voor 6% gewijzigd door Paragon93 op 29-05-2013 14:42 ]

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Volgens notebookcheck worden temperaturen van 22.1° boven ambient gehaald. Vreemd, aangezien de CPU throttlet als een gek en uberhaubt niet in turbo boost gaat. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen opzoeken zoeken.
Bedankt! Dit vond ik er zelf uit:

However this should not prove to be a major limitation as the wrist rest and WASD key areas remained within an acceptable range with measured temperatures of 32°C (90°F) and 36°C (97°C) respectively.

Ik heb ook de koelpasta besteld die gemiddeld 6 graden lage moet uitvallen. Maargoed, hier is mijn vraag dus ook mee beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De '6 graden koeler' van de koelpasta is totale bullshit en tevens geldverspilling. De koelpasta zorgt volgens mij ook alleen maar voor hogere case temperatuur. ( het verschil is vast onmeetbaar klein, maar toch ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
mauro101 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:12:

Dit komt door het verschil in BTW. De 998€ is de prijs Incl btw en de 6€ is de prijs Excl btw. De prijs gaat eigenlijk van 825€ ex btw naar 831€ ex btw.

Ik ben zelf aan het kijken voor de 17CL48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:56:
De '6 graden koeler' van de koelpasta is totale bullshit en tevens geldverspilling. De koelpasta zorgt volgens mij ook alleen maar voor hogere case temperatuur. ( het verschil is vast onmeetbaar klein, maar toch ).
mijn bto 15cl35 word in stress 95% (core 1, de rest +/-90), stevig warm dus.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Tja, een steeds terug komende discussie en Darkstone z'n mening is inmiddels bekend bij menige tweaker.

Tijdens ons onderzoek enkele jaren geleden zijn we op zoek gegaan naar een betere koelpasta dan de standaard fabrieks koelpasta. In tegenstelling tot andere aanbieders van laptops op maat, wilden we voor een lage meerprijs toch een betere pasta aanbieden. Uit onze tests bleek dat Artic de beste presterende oplossing had. De Artic pasta verlaagd de overgangsweestand beter dan de fabriekspasta tussen de processor en koelpaat. Zilver geleid ook beter warmte dan bv keramische pasta's ( veelgebruikte standaard pasta's ). Doordat de warmte / hitte makkelijker en sneller van processor naar de koperen koelpaat kan blijft het systeem koeler. Volgens sommige website tot 10 graden, volgens onze tests 5 tot 6 graden.

Of het volgens Darkstone zijn krachtige woorden ( hij zal waarschijnlijk een krachtig punt richting de lezer willen maken) ook echt "Bullshit" is moet ieder maar voor zich beslissen, of het die 6 euro waard is ook. We baseren dit op onze bevindingen en die van anderen. Die tests laten echt zien dat de bedrijfstemperatuur significant lager is dan met standaard of sommige veel duurdere alternatieve pasta's. BTO heeft er voor gekozen deze pasta aan te bieden vanwege de goede testresutaten en niet vanwege de bijzonder goede commerciele resultaten. Dan hadden we net als anderen een 3 of 4-voud gevraagd.

En BTO betekend Built To Order dus het bieden van keuzes voor klanten. Dan doen we dan ook graag.
psyy138 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:01:
[...]
mijn bto 15cl35 word in stress 95% (core 1, de rest +/-90), stevig warm dus.
Koelsysteem al eens gerenigigd? Anders even afspraak maken met de TD dan kan dit bij ons geregeld worden. Vervangen we meteen de koelpasta even voor je :)

[ Voor 8% gewijzigd door BTO_USER op 29-05-2013 22:36 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Volgens [url=/Review-Schenker-XMG-A522-Clevo-W350ET-barebones-Notebook.80018.0.html]notebookcheck[/] worden temperaturen van 22.1° boven ambient gehaald. Vreemd, aangezien de CPU throttlet als een gek en uberhaubt niet in turbo boost gaat. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen opzoeken zoeken.
Gaan we weer 8)7

Het is al 10x aangetoond dat het er niet is, maar luisteren naar echte users ho maar.
Maar wel leuk dat in je eigen review staat
he Core i7-3610QM reached its typical performance level of 6.27 points in the Cinebench R11.5 multi-core test, demonstrating none of the “Turbo lock” issues previously mentioned.
Dus je spreekt jezelf, weer eens, tegen.

Wat doe je eigenlijk hier in het topic buiten negatief zijn over BTO?
En kom niet aan met je maar het GPU verhaal... want daar is al lang die nieuwe bios voor. Zoals je weet.

En dan als laatste puntje; mijn 17CL48 (ja ik heb er een) heeft er geen last van. Period.
Wacht even, het is totale bullshit en even later is het ... volgens mij (dus je weet het niet zeker?)
Wat voor nut heeft zon reactie nou? Keer op keer vraag ik het je, ik krijg nooit antwoord.

Ik gebruik in al mijn systemen Artic Silver (en dus ook in mijn BTO laten plaatsen) en het verschil is er.
En hoe kun jij uberhaupt zon statement maken als je het nog nooit naast elkaar hebt getest?

Heb ik je de vorige keer ook al gevraagd toen je hier mee aankwam.

@ BTO. Nette reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Al reeds een paar maanden van mijn BTO 15CL35 vanaf en ik kan de comment die psyy138 maakte over de temperatuur van die krellen alleen maar beamen. Zelfs met de zogezegde extra koelpasta klom hij in de meeste gevallen (tijdens UT2004 dan nog, niet echt de meest veeleisende game van het moment) tot de 95°C, waarna hij begon te throttlen. Met andere woorden, een gamelaptop waarop je niet langer dan 20 minuten op kan gamen was vrij nutteloos.

Beloofde batterijduur van 4 uur was ook onzin. Op de energiesparende-stand was ik al blij dat ik er anderhalf uur kon uitpuren. Heerlijk in een drukke aula op school met geen stopcontacten in de buurt.

I don't blame BTO, maar zij verkopen die Clevo's, en die komen mijn huis niet meer binnen. 1100 euro volledig weggesmeten. Voor de helft kunnen verkopen en daarna een Lenovo Ideapad Y580 gekocht en van niets meer last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O- _O-

Het is werkelijk tijden geleden dat ik zo heb gelachen. Ik citeer, BTO_USER op 26 maart 2012, 8 voor 10 in de ochtend:
Ah ja, die koelpasta deden wij niet. Hebben we echt over moeten nemen van XNB want mensen gingen er bij ons om vragen. Is echt K#Twerk, oude pasta eraf, vetvrij maken, nieuwe erop. Voor die 10 minuten werk vragen we 6 euro maar liever doe ik het ook niet. Er zijn van die tweakers die alles beter weten en het anders zelfs gewoon gaan doen, garantie vervallen of niet dat maakt ze niet uit. Dan doen wij het liever als service voor die paar euro's dan maakt het in ieder geval geen kortsluiting.
Sorry voor de sneer, maar ik vind het lachwekkend.
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Gaan we weer 8)7

Het is al 10x aangetoond dat het er niet is, maar luisteren naar echte users ho maar.
Maar wel leuk dat in je eigen review staat

[...]

Dus je spreekt jezelf, weer eens, tegen.
Hij vroeg om de uitstoot bij gaming..
Wacht even, het is totale bullshit en even later is het ... volgens mij (dus je weet het niet zeker?)
Wat voor nut heeft zon reactie nou? Keer op keer vraag ik het je, ik krijg nooit antwoord.
Volgens mij begrijp je mijn post verkeerd. Zoals Gixxer17 het zei leek het alsof hij geloofde dat de case temperatuur daalde. Maar dat lijkt mij een behoorlijk incorrecte conclusie.
Ik gebruik in al mijn systemen Artic Silver (en dus ook in mijn BTO laten plaatsen) en het verschil is er.
Dat is de omgekeerde wereld. Er wordt iets beweerd ( ik noem maar wat.. 'god bestaat' ) en er wordt verwacht dat de andere partij gaat bewijzen dat het waar is. Zo werkt de wetenschap dus niet.

De 6 graden winst is gebaseerd op natte vingerwerk. Het is onbekend hoe de standaard koelpasta presteert..

Maar dat is niet alles. Laten we even aannemen dat de bewering inderdaad klopt. Dat de temperatuur inderdaad 6 graden daalt. Dan heeft dat dit als netto effect:

voor de klant:
• een paar euro armer.
• merkt geen verschil in de praktijk... als er fatsoenlijke koeling wordt toegepast.

Voor bto:
• een paar euro extra verdiend
• kleinere kans dat de klant terugkomt vanwege koeling.

De klant betaalt om het risico op een defect/ontwerpfout te verlagen.. vervolgens wordt ook nog geprobeerd het recht te praten. Omdat auto analogieën populair zijn: stel je voor dat je moet betalen voor een steviger desktopkastje terwijl de fabrikant in kwestie levenslange garantie geeft op het deurtje in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo ken ik er ook nog wel paar.
Je draait er weer mooi omheen.
Dat is de omgekeerde wereld. Er wordt iets beweerd ( ik noem maar wat.. 'god bestaat' ) en er wordt verwacht dat de andere partij gaat bewijzen dat het waar is. Zo werkt de wetenschap dus niet.
Het is inderdaad de omgekeerde wereld dat jij consistent blijft beweren dat mijn laptop totaal shit is (dat zijn jouw woorden) en dat hij terugclocked terwijl er al lang is bewezen dat het niet zo is.

Zelfde met de touchpad, slijt volgens jou als een gek. Gebruik mijn laptop echt intensief iedere dag, geen slijtageplekken. Kan niet spreken over oude modellen natuurlijk ... maar dat lijkt mij ook niet meer zo relevant.

Idem Turbo mode. Ik bevestig het, andere users bevestigen het, notebookforums bevestigd het, BTO.
En toch is jouw verhaal de waarheid.

En als de temp lager is weet jij dat (turbo bins) de cpu sneller in (of hogere) Turbo mode staat want dat werkt ook deels met een thermal treshold. (immers terugschalen naar de normale clockfreq doet hij bij een bepaalde treshold)

Maar het is al laat, ik moet morgen naar mijn werk en wie probeer ik nou te overtuigen?

Ga jij eerst zelf maar eens een BTO of voor mij part je Dell uitrusten met Artic Silver en meet het verschil en kijk wat dat doet voor de performance en fangeluid. Dan, ja dan kun je wat zeggen.

Op mijn systemen merk ik verschil en thats final.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Oh, darkstone op ze lange tenen getrapt in het BTO forum!?

Oud nieuws Darkstone...inmiddels is iedereen gewoon verder gegaan met z'n leven en niet blijven hangen in defecte langspeelplaat verhalen.

In de praktijk levert Artic silver een winst op tov van de standaard fabrieks koelpasta. En standaard fabriekspasta is geen ontwerpfout. Wat praat jij nu weer voor een onzin.

Een klant 6 euro "armer"?? Ach, de keuze ligt bij de klant, wij vinden het prima. Of de klant nu besteld met koelpasta of zonder koelpasta.

Met brandstof verlagende spoiler of zonder...maar zonder maakt de standaard spoiler nog geen productiefout....om inderdaad in autotermen te praten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:28:
Zelfde met de touchpad, slijt volgens jou als een gek. Gebruik mijn laptop echt intensief iedere dag, geen slijtageplekken. Kan niet spreken over oude modellen natuurlijk ... maar dat lijkt mij ook niet meer zo relevant.
Ik heb nooit beweerd dat het model van jouw laptop slijt, maar die van de W150**, W170** en P150** wel. Dat de rest ook slijt acht ik aannemelijk, maar ik heb nooit foto's gezien waar dat het geval was. Dat is voor de andere modellen wel zo.
Ga jij eerst zelf maar eens een BTO of voor mij part je Dell uitrusten met Artic Silver en meet het verschil en kijk wat dat doet voor de performance. Dan, ja dan kun je wat zeggen.
Regel jij even een setje factory-applied clevo koelpasta?
Op mijn systemen merk ik verschil en thats final.
'god bestaat, punt uit'. Ehm, ja. Uiterst overtuigende bewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vreemd, aangezien de CPU throttelt als een gek en uberhaubt niet in turbo boost gaat.
Hou je nou eens op met je gal gozer?
De CPU, elke CPU uit deze serie in ELKE laptop (ook je beloved Dells' en AW's), throttled op opgenomen vermogen lang LANG voordat temperatuur een issue wordt.

Als je 8 100% actieve threads (4 echt en 4 HT) hebt (wat je met gamen nooit hebt) op de Turbo Boost snelheid dan zit je zo over de 55W en schakelt hij na een x aantal seconden een stapje terug.
Het trekt dan gewoon meer vermogen op de Boost snelheid dan dat hij 24/7 aan mag van Intel.
Zo heeft Intel dat bedacht en zo hoort het te werken. 55W is de limiet, punt (tenzij je met Throttlestop gaat werken, maar dat is buiten de specs en buiten je garantie).

Als welke laptop dan ook met deze CPU's niet throttled vanaf zijn Turbo Boost frequentie met 8 threads op 100% dan loopt hij uit de specs van intel omdat je meer dan 55W verstookt.

Dit heb je zelf allemaal ook al eens aangegeven in je blog dus je WEET hoe het in elkaar steekt. Dat je nu weer begint over 'throttelen als een gek' geeft wel weer aan dat je moedwillig de mensen op het verkeerde been probeert te zetten door ze te laten denken dat er een probleem is.

Dit is je reinste misleiding dus hou er nou maar over op.

p.s. ik heb ook beter koelpasta gebruikt en dat scheelt dus wel. Enkel prusters die niet weten hoe ze koelpasta aan moeten brengen verklooien het en ja, dan wordt het er niet beter op.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:28:
Ga jij eerst zelf maar eens een BTO of voor mij part je Dell uitrusten met Artic Silver en meet het verschil en kijk wat dat doet voor de performance en fangeluid. Dan, ja dan kun je wat zeggen.
Jullie zijn beiden van harte welkom bij BTO! De koffie staat klaar, graag wel eerst even tijd afstemmen.

Goede discussies daar houden wij wel van maar waar gaat dit over.....over een investering van 6 euro in twee rijstkorrels aan koelpasta (op GPU en CPU) waarvan de een vindt dat het iets toevoegd en de ander niet. Wij op basis van een meting en de de ander op basis van een mening. Dat is het ongeveer.

En wat betreft die Turbo mode. Oud nieuws Darkstone, misschien heeft je defecte langspeelplaat nog een kant B :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Hou je nou eens op met je gal gozer?
De CPU, elke CPU uit deze serie in ELKE laptop (ook je beloved Dells' en AW's), throttled op opgenomen vermogen lang LANG voordat temperatuur een issue wordt.
Dat klopt inderdaad. Maar een CPU die niet boven de stock clocks uitkomt wanneer de GPU wordt gebruikt, lijkt mij voldoende voor de classificatie 'throttlet als een gek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:35:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat het model van jouw laptop slijt, maar die van de W150**, W170** en P150** wel. Dat de rest ook slijt acht ik aannemelijk, maar ik heb nooit foto's gezien waar dat het geval was. Dat is voor de andere modellen wel zo.

[...]
Regel jij even een setje factory-applied clevo koelpasta?

[...]

'god bestaat, punt uit'. Ehm, ja. Uiterst overtuigende bewering.
1: Dat heb je wel gedaan.

2: Als ik dat doe ... kom jij dan langs? ;) Niet dat ik enig idee heb waar maar eBay zal vast het kunnen regelen. (en waarom moet ik dat betalen als ik het resultaat al weet? :+)

3: Wie betrekt God nou weer in de discussie? Nee dat is een argument.
Jemig zeg, wat een niveau.

Je kent het verschil tussen theorievorming door inductie en deductie?
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:40:
[...]

Dat klopt inderdaad. Maar een CPU die niet boven de stock clocks uitkomt wanneer de GPU wordt gebruikt, lijkt mij voldoende voor de classificatie 'throttlet als een gek'.
Fijn dat je ook niet even ingaat op de rest van zijn reactie.
Maar iets wat op de basis (wat niet zo is, maar laten we het even aannemen) gelijk blijft trottlet toch niet? Of ben ik nou gek.

Nog los van het feit dat het niet waar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:35:
[...]

Wat doet de grote Darkstone nu? Aannames? Lees ik dat goed.....AANNAMES????

Ik acht het aannemelijk dat God bestaat maar ik probeer die mening niet bij iedereen "door z'n strot" te duwen als enige waarheid.

Amen zou dan netter zijn geweest namelijk :)...of neem ik dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik me kan herrineren gebruik ik altijd de term 'brak touchpad' of iets in die strekking, of als alternatief 'vermoedelijk slijtend touchpad'. Zo niet, dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan voor het doen van uitspraken waarvan de correctheid niet onmiddellijk kan worden bewezen. (noch ontkracht, trouwens).
3: Wie betrekt God nou weer in de discussie? Nee dat is een argument.
Jemig zeg, wat een niveau.
Ik maakte de vergelijking naar de bekende discussie of god nu wel of niet bestaat. In het midden latend of dat nu wel zo is of niet, als iemand vermeld dat god bestaat of dat koelpasta zinvol is en vervolgens aan mij wordt gevraagd om met tegenargumenten te komen, dan vind ik dat de omgekeerde wereld. Zeker wanneer die bewering wordt gedaan door iemand die niet onpartijdig is (ergo, op de website van bto, welke direct financieel belang heeft bij die uitspraak).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je gebruikt nu de reactie van BTO.
Maar ik begon hier over lang voor dat BTO ging reageren.

En jouw onpartijdigheid trek ik toch ook zeer in twijfel gezien je reacties.
Dat zul je vermoedelijk niet leuk vinden ... maar je roept het wel over jezelf af (je hebt nogsteeds niet op Tijgert zijn gehele reactie gereageerd. Maar je ziet dat soort reacties roep je op bij mensen)

Mijn antwoord is, als je hethet over God wilt blijven houden; In dit geval kun je er achter komen of Hij bestaat of niet. Namelijk als je de stap naar de koelpasta winkel maakt ... daar zal Hij staan of niet.

Een ander heeft dat al wel gedaan en hem gezien. Duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Je hebt gelijk, wij vragen een vergoeding voor deze koelpasta...vanwege het fet namelijk....let op nu komt ie: HET KOST NAMELIJK GELD!!! ( ongeveer 2 Cappucino's op een Utrechts terras ).

Maar, je hebt een belangrijk punt geraakt en doet alsof wij bakken met geld verdienen aan koelpasta met als doel mensen op te lichten.... onzin natuurlijk. Wij zullen de prijs heroverwegen. Ik zou de site maar eens in de gaten houden, er kan morgen wel eens iets gaan veranderen. :) Die uitdaging heb je ons wel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee, dat is alles behalve voldoende want het bewijst niks, het geeft enkel een onbekend probleem aan met DIE specifieke laptop. Het zegt niks over de oorzaak of de serie laptops.

Je geeft niet aan (met onafhankelijk bewijs want je praat zoveel poep hier dat niemand je nog serieus neemt zonder onafhankelijk en geverifieerde feiten) waarom hij throttled, temperatuur of vermogen. Je geeft ook niet aan welke laptop hier last van zou hebben en of het hier mogelijk om een eenvoudig defect gaat ipv een minder ontwerp. Er is zelfs geen oordeel van een expert/verkoper/producent bekend die er naar gekeken zou hebben en dus al helemaal niet van jou (want jij hebt hem nooit in je vingers gehad, correct me if I'm wrong).
Noem eens bronnen en doe wat aan je gebrek aan geloofwaardigheid hier.

Ik 'vermoed' (dat klinkt als een aanname en ik weet when you ASSUME you make an ASS of U and ME) dat je ergens vandaan hebt dat een bepaalde laptop met een enkele koeling voor de CPU en GPU ging throttlen en dat je dat extrapoleert naar ALLE Clevo laptops.

Een enkelvoudige koeling voor twee heethoofden (de CPU en de GPU tegelijk op een enkele fan) *kan* gebrek aan koelingsvermogen geven bij intensief gebruik.
Maar een 15CL48 heeft hier helemaal geen last van want die heeft een aparte fan voor zowel de GPU als de CPU. Dat wist je al dus ik zeg het nog een keer: misleiding eerste klas.
Dat de rest ook slijt acht ik aannemelijk,
Lekker feitelijk onderbouwd ook. Een beetje naar hartelust extrapoleren met 0,0 eigen ervaring of feiten.
Mijn 17CL47 gebruik ik meerdere uren per dag, elke dag en ziet er nog uit als nieuw, ik extrapoleer dat dan naar alle Clevo's en zeg dat alle touchpads prima zijn. Die ene zogenaamde rotte (met vette chipsvingers) was een simpel defect.
(je hebt nogsteeds niet op Tijgert zijn gehele reactie gereageerd. Maar je ziet dat soort reacties roep je op bij mensen)
Reageren op mensen die weten waar ze over praten is te gevaarlijk voor hem. Voor je het weet zit hij helemaal in de hoek geluld en staat hij nog meer voor paal hier (als dat al kan).
Net als in de politiek: als iemand ECHT weet waar hij over praat maar het zint je niet, of slaat je met argumenten, ervaring en logica om de oren: Struisvogelen! Negeren en hopen dat hij weg gaat.

Doe ik niet dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 30-05-2013 00:19 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:59:

Een ander heeft dat al wel gedaan en hem gezien. Duidelijk?
Ergo: gebakken lucht. Net als de wetenschapper die beweerde een algoritme te hebben bedacht voor oneindige lossless compression. En er was niemand die hem wou geloven als hij alles niet zou publiceren. Gek he?
Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:08:
Nee, dat is alles behalve voldoende want het bewijst niks, het geeft enkel een onbekend probleem aan met DIE specifieke laptop. Het zegt niks over de oorzaak.
Tenzij ik me heel erg vergis was de reactie ook gericht op die specifieke laptop. In de review zelve wordt bovendien nog een verklaring gegeven voor het fenomeen: het is een bewuste keuze om de laptop niet in turbo te laten gaan wanneer de GPU actief is, wat bijvoorbeeld gebeurt wanneer er en extern scherm wordt aangesloten via hdmi.
Lekker feitelijk onderbouwd ook. Een beetje naar hartelust extrapoleren met 0,0 eigen ervaring of feiten.
Mijn 17CL47 gebruik ik meerdere uren per dag, elke dag en ziet er nog uit als nieuw, ik extrapoleer dat dan naar alle Clevo's en zeg dat alle touchpads prima zijn. Die ene zogenamade rotte (met vette chipsvingers) was een defect.
Als jij wilt beargumenteren dat jouw touchpad niet slijt met de hierboven genoemde argumenten, dan heb je daar alle recht toe. Net zoals ik alle recht heb om te beweren dat het touchpad van de 17cl48 waarschijnlijk slijt omdat ik ten minste eenmaal een w150**, w170** of P150** heb gezien met een versleten touchpad. Misschien als we nu gewoon allebei onze argumenten geven, heeft de eventuele vraagsteller daar een stuk meer aan dan de bewering dat er poep wordt gepraat.

Is iedereen hier onbekend met discussietechnieken ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:55:

Ik maakte de vergelijking naar de bekende discussie of god nu wel of niet bestaat. In het midden latend of dat nu wel zo is of niet, als iemand vermeld dat god bestaat of dat koelpasta zinvol is en vervolgens aan mij wordt gevraagd om met tegenargumenten te komen, dan vind ik dat de omgekeerde wereld. Zeker wanneer die bewering wordt gedaan door iemand die niet onpartijdig is (ergo, op de website van bto, welke direct financieel belang heeft bij die uitspraak).
Stel je voor dat het ons meer gaat kosten dan het oplevert? Dan moeten we jou uitspraak eigenlijk.....promoten!? Buiten het feit dat het werkt natuurlijk.....maar ja beter is nu dat ik zeg dat het niet werkt? Neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag van mij best 10 euro vragen voor 'arctic silver 5' en 15 euro voor 'thermaltake ultra XYZ'. Maar wanneer er wordt beweerd dat dat X winst oplevert zonder dat daar enige onderbouwing voor mogelijk is (anders had ik in de discussie hierboven wel bronnen gezien...), dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. En moet je ook niet raar opkijken als er gezeurd word dat het geldverspilling is. De klant wordt verleid met beloften die bij wijze van spreken net zo goed uit de hoge hoed gehaald hadden kunnen zijn. Sterker nog, wie weet is dat wel gebeurd. Er is immers geen enkele manier om dat te bewijzen.

Bij een onafhankelijke partij is het dan nog wel mogelijk om het argument van vertrouwen aan te halen. Maar dat gaat bij een partij met direct financieel belang natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tenzij ik me heel erg vergis was de reactie ook gericht op die specifieke laptop. In de review zelve wordt bovendien nog een verklaring gegeven voor het fenomeen: het is een bewuste keuze om de laptop niet in turbo te laten gaan wanneer de GPU actief is, wat bijvoorbeeld gebeurt wanneer er en extern scherm wordt aangesloten via hdmi.
Afgezien van het feit dat 'niet in turbo gaan' wat anders is dan throttelen lijkt het me sterk dat het hier gaat over de 15CL48 (of Clevo naam), want dat was het model van discussie. Zo wel dan zou ik graag de review zelf willen lezen. Mag ik de link van je?
Als jij wilt beargumenteren dat jouw touchpad niet slijt met de hierboven genoemde argumenten, dan heb je daar alle recht toe. Net zoals ik alle recht heb om te beweren dat het touchpad van de 17cl48 waarschijnlijk slijt omdat ik ten minste eenmaal een w150**, w170** of P150** heb gezien met een versleten touchpad.
Ik beargumenteer inderdaad dat mijn touchpad niet aan abnormale slijtage onderhevig is met dat ik de laptop zelf dagelijks in gebruik heb. Eigen ervaring, dag in dag uit, is een onbetwistbaar argument, in ieder geval voor mijn laptop... maar het lijkt mij sterk dat ik de enige ben waar het niet overmatig slijt.

Jij beweerd dat alle touchpads van alle modellen overmatig slijten gebaseerd op een enkele visuele opname van een enkele laptop, geen eigen ervaring, geen kennis van de gebruiksomstandigheden of manier van reinigen zelfs.

Jouw redenering en logica is zelfs lagere school onwaardig. Je lijkt wel zo'n bible-belt bewoner die alles geloofd wat er in dat sprookjesboek staat met de redenering 'ja maar ik lees het dus dan is het waar want het is de bijbel...' en dan vervolgens allerlei onzin uit kraamt om maar te rechtvaardigen dat logica, recente wetenschap en onderzoek allemaal fout is en dat oneindig herhaalde gedrukte lettertjes van mensen die dachten dat donder en bliksem een teken van de goden was de echte waarheid is. (beetje lange zin, lees hem maar twee keer als het je de eerste keer niet lukt zoals mij ;) ).

Als je dat zelf niet in ziet dan draai ik mijn hoofd vragend naar de andere discussie deelnemers want hoe moet je een eigenwijs kind met oogkleppen op die vingers in zijn oren heeft en NANANANANANANANA schreeuwt nu iets duidelijk maken? (beeldspraak he, ik noem je niet echt een lagere school kind, die zijn tegenwoordig denk ik best slim).

Maar de meeste mensen hier weten natuurlijk al lang dat je de waarheid wel weet, maar dat deze door jou zo veel mogelijk verdraaid moet worden om twijfel te zaaien en zieltjes te winnen voor andere (lees: jouw favoriete) laptops.
Is iedereen hier onbekend met discussietechnieken ofzo :P
Nee hoor, we doen het allemaal prima tegen jou want tot nu toe geloofd niemand je en hebben we de grootste lol om je.
Maar wanneer er wordt beweerd dat dat X winst oplevert zonder dat daar enige onderbouwing voor mogelijk is (anders had ik in de discussie hierboven wel bronnen gezien...), dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat
Je wilt graag bronnen en onderbouwing? Ken je internet? Zoek eens op thermal paste reviews en vergelijkingen en zeg dan nog eens met een strak gezicht dat goede thermal paste niks uit maakt.

Oh wacht, allow me: Een, Twee, Drie en een van mijn favorieten: Vier

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 30-05-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:54:
[...]

Afgezien van het feit dat 'niet in turbo gaan' wat anders is dan throttelen lijkt het me sterk dat het hier gaat over de 15CL48 (of Clevo naam), want dat was het model van discussie. Zo wel dan zou ik graag de review zelf willen lezen. Mag ik de link van je?
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Alle clevo's zonder mxm slot en ivy bridge vertonen dit gedrag.
Ik beargumenteer inderdaad dat mijn touchpad niet aan abnormale slijtage onderhevig is met dat ik de laptop zelf dagelijks in gebruik heb. Eigen ervaring, dag in dag uit, is een onbetwistbaar argument, in ieder geval voor mijn laptop... maar het lijkt mij sterk dat ik de enige ben waar het niet overmatig slijt.
Je leest over het woordje waarschijnlijk heen.
Jij beweerd dat alle touchpads van alle modellen overmatig slijten gebaseerd op een enkele visuele opname van een enkele laptop, geen eigen ervaring, geen kennis van de gebruiksomstandigheden of manier van reinigen zelfs.
stuk of 10 eerder...
Je wilt graag bronnen en onderbouwing? Ken je internet? Zoek eens op thermal paste reviews en vergelijkingen en zeg dan nog eens met een strak gezicht dat goede thermal paste niks uit maakt.

Oh wacht, allow me: Een, Twee, Drie en een van mijn favorieten: Vier
En op basis van deze bronnen kunnen we de conclusie trekken dat de bewering '6 graden koeler' waar of niet waar is? Nee.

(Je 2e en 4e bron zijn trouwens waardeloos vanwege het ontbreken van de kamer temperatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:42:
Bij een onafhankelijke partij is het dan nog wel mogelijk om het argument van vertrouwen aan te halen. Maar dat gaat bij een partij met direct financieel belang natuurlijk niet op.
Argumenten van vertrouwen...duh....jij bent lekker betrouwbaar gebleken in je laatst posts, het heeft je zelfs een officieel excuus gekost ten aanzien van Alpha_Delta. Om vervolgens een dicussie te starten of God nu wel of niet bestaat?

Een koelpasta met Zilver erin werkt om de overgangsweerstand tussen koelplaat en processor te verlagen dan de standaard fabriekskoelpasta. Dit weet feitelijk iedereen of zou iedereen kunnen beargumenteren....behalve Darkstone natuurlijk. Die houdt 6 euro op structurele oplichting.

Ik val in herhaling:
BTO_USER schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:39:
[...]
Goede discussies daar houden wij wel van maar waar gaat dit over.....over een investering van 6 euro in twee rijstkorrels aan koelpasta (op GPU en CPU) waarvan de een vindt dat het iets toevoegd en de ander niet. Wij op basis van een meting en de de ander op basis van een mening. Dat is het ongeveer.
Misschien nog een leuke link. Buiten het feit dat deze site ook vermakelijk is ( ze testen namelijk ook Chocolade, Mosterd en Lippenstift als koelpasta's ) doen ze ook tests met de meest bekende after market koelpasta's ( en tandpasta's ). Wat anderen er ook over beweren ( niet nodig om hier namen te noemen ), het blijkt in de praktijk een verschil uit te maken. Met of zonder commercieel belang, echt hoge wiskunde is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.btodownloads.nl/index.php?dir=Marketing/PICTURES/TEMP/&file=koelpasta.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een onafhankelijke test van de prestaties van AS5 bewijst natuurlijk niet dat AS5 6 graden beter presteert dan het stock spul. Uit de door jouw geposte grafiek kun je namelijk niet afleiden hoe het stock spul presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:43:
Een onafhankelijke test van de prestaties van AS5 bewijst natuurlijk niet dat AS5 6 graden beter presteert dan het stock spul. Uit de door jouw geposte grafiek kun je namelijk niet afleiden hoe het stock spul presteert.
Ja dat klopt. Dat is die 5 tot 6 graden waar we het over hadden maar die test vind jij niet boeiend want die is niet "onafhankelijk".

Nogmaals, je blijft rondcirkelen in je eigen verhaaltjes terwijl iemand met kennis van zaken weet dat een goede aftermarkt pasta een verschil uitmaakt met de standaard aanwezige fabriekspasta. Ik denk dat vele tweakers er zo over denken. Daarbij willen de meeste tweakers ook wat te kiezen hebben, en nu komt het mooie, ze hebben de vrijheid om het niet te kiezen. Cool he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyvk89
  • Laatst online: 22-09 12:15
Onlangs heb ik een 17cl48 aangeschaft via NBT, met als extra's een 256gb ssd, dual-band wifi en koelpasta. Aangezien dit een ervaringen topic is (en geen afbrandtopic @Darkstone) wil ik hier graag plaatsen dat ik ontzettend tevreden ben met mijn aankoop. Op voorhand was ik op zoek naar een laptop voor dagelijkse dingen, maar waar ik ook prima op kan gamen.

De laptop ziet er strak en zakelijk uit, voelt stevig aan en merk weinig tot geen flex in het toetsenbord.
Alle games die tot nu toe hierop zijn gespeeld, draaien perfect op de hoogste settings in 1080p resolutie.
Tijdens het gamen hoor je de laptop in turbo mode gaan dus die geruchten zijn, zoals al vaker vermeld, simpelweg niet waar.

Daarnaast moet ik het serieus nog meemaken dat de temperatuur van de GPU boven de 70 graden uitkomt, gemeten tijdens het gamen op de hoogste settings. Hierbij moet ik wel vermelden dat de laptop op een notepal u3 staat, die overigens voor iedere 17" laptop wel aan te bevelen is. Maar waar ik nog het meest over te spreken ben is de snelheid van een SSD schijf. Dit is mijn eerste systeem met een SSD schijf en man wat een verschil!

Voor deze aankoop heb ik natuurlijk wat research gedaan over andermans ervaringen.
En ik vind het verwonderlijk dat het continue bashen van clevo laptops door Darkstone, toegelaten wordt in dit ervaringen topic. Helemaal als diegene zelf niet beschikt over een bto laptop van deze tijd.

Conclusie:
De 17CL48 ziet er strak uit, bouwkwaliteit is prima en presteert boven mijn verwachtingen.

Voor degenen die twijfelen over de aankoop van een bto laptop, laat je niet gek maken just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:53:
[...]

Ja dat klopt. Dat is die 5 tot 6 graden waar we het over hadden maar die test vind jij niet boeiend want die is niet "onafhankelijk".

Nogmaals, je blijft rondcirkelen in je eigen verhaaltjes terwijl iemand met kennis van zaken weet dat een goede aftermarkt pasta een verschil uitmaakt met de standaard aanwezige fabriekspasta. Ik denk dat vele tweakers er zo over denken. Daarbij willen de meeste tweakers ook wat te kiezen hebben, en nu komt het mooie, ze hebben de vrijheid om het niet te kiezen. Cool he!
Bedankt voor de opheldering, ik kom zo langs om de laptop op te halen, die hadden jullie erg snel klaar trouwens.
Eergisteravond besteld en gisteren al een mailtje dat ie klaarstond. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Bedankt voor de opheldering, ik kom zo langs om de laptop op te halen, die hadden jullie erg snel klaar trouwens.
Eergisteravond besteld en gisteren al een mailtje dat ie klaarstond. *O*
Graag gedaan, inderdaad lekker snel he? We hebben de assemeblage capaciteit flink opgeschroefd in de vakantiegeld periode, in de praktijk is het vanaf eind mei namelijk een stuk drukker:-)
Dannyvk89 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:
Voor deze aankoop heb ik natuurlijk wat research gedaan over andermans ervaringen.
En ik vind het verwonderlijk dat het continue bashen van clevo laptops door Darkstone, toegelaten wordt in dit ervaringen topic. Helemaal als diegene zelf niet beschikt over een bto laptop van deze tijd.

Conclusie:
De 17CL48 ziet er strak uit, bouwkwaliteit is prima en presteert boven mijn verwachtingen.

Voor degenen die twijfelen over de aankoop van een bto laptop, laat je niet gek maken just do it.
Bedankt voor het compliment. Darkstone zorgt voor een continue Fuzz dus hierdoor blijven we ook in de aandacht:-) Gelukkig kennen mensen de verhalen van hem inmiddels al en richten ze zich op real life gebruikers :) Zoals jij dus. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Darkstone in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Alle clevo's zonder mxm slot en ivy bridge vertonen dit gedrag.
Valt jou niet op dat dit de single fan config is waarvan ik al vermoede waar jij het over had en dus NIET de dual fan laptop (15CL48-GTX660) die Gixxer17 wilt hebben?
Mij wel!
Je leest over het woordje waarschijnlijk heen.
Nee hoor, ik citeer je toch?
Jouw 'waarschijnlijk' maakt het enkel nog minder geloofwaardig omdat je toegeeft het niet te weten. Iets beweren dat waarheid is waarvan je toegeeft het niet te weten... ben JIJ wel op de hoogte van discussie technieken? Je doet niet eens je best om je partijdigheid en onwetenheid te verbergen.
stuk of 10 eerder...
Tja, je zou wel 1000'en kunnen zeggen maar ondertussen geloofd hier geen hond je meer. Onafhankelijke bronnen (meerdere) en we zullen er nog eens naar kijken. Anders is het een broodje Darkstone.
En op basis van deze bronnen kunnen we de conclusie trekken dat de bewering '6 graden koeler' waar of niet waar is? Nee.
Eh ja, daar zijn reviews voor en al helemaal vergelijkings tabellen. Je kan exact zien wat de winst is in welke config. Een beetje schoolganger kan zelf best redelijk interpoleren of extrapoleren en in ieder geval voor zichzelf aannemelijk maken of het klopt/kan kloppen.
(Je 2e en 4e bron zijn trouwens waardeloos vanwege het ontbreken van de kamer temperatuur)
Ten eerste gaat het om het temperatuursverschil tussen de pasta's onderling en NIET t.o.v. de kamer waarin gemeten wordt en dan maakt omgevingstemperatuur weinig uit. (het gaat om de delta T niet om de absolute T).
Ten tweede geef je hiermee dus aan dat de andere 2 bronnen ook voor jou relevant zijn? Wees eens een man, zeg dan eens dat goede therma paste wel degelijk zin heeft.
Ik WEET dat als je als verkoper je klanten voorliegt je business langzaam afsterft. Helemaal op internet gaat dat een eigen leven lijden.
Een slimme verkoper bloed liever voor zijn klanten zodat zijn klanten zien dat hij vertrouwd kan worden als ze een grote aankoop overwegen.
ze testen namelijk ook Chocolade, Mosterd en Lippenstift als koelpasta's
Priceless! _O-
Er is geen bewijs nodig. Het is op internet al heel aannemelijk gemaakt dat AS5 beter koelt dan de meeste andere (en zeer waarschijnlijk ook cheapie fabrieks) pasta's (of lippestift).
Een klein beetje vertrouwen mag wel als je zo veel geld neer telt op een aankoop via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Valt jou niet op dat dit de single fan config is waarvan ik al vermoede waar jij het over had en dus NIET de dual fan laptop (15CL48-GTX660) die Gixxer17 wilt hebben?
Mij wel!
De 15CL48 is single-fan. Ik zie maar 1 vent aan de achterkant.
Er is geen bewijs nodig. Het is op internet al heel aannemelijk gemaakt dat AS5 beter koelt dan de meeste andere (en zeer waarschijnlijk ook cheapie fabrieks) pasta's (of lippestift).
Een klein beetje vertrouwen mag wel als je zo veel geld neer telt op een aankoop via internet.
Dan suggereer ik de uitspraak te veranderen in 'vermoedelijk X graden koeler, op basis van....'. Dan klopt er tenminste iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannyvk89 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:
Onlangs heb ik een 17cl48 aangeschaft via NBT, met als extra's een 256gb ssd, dual-band wifi en koelpasta. Aangezien dit een ervaringen topic is (en geen afbrandtopic @Darkstone) wil ik hier graag plaatsen dat ik ontzettend tevreden ben met mijn aankoop. Op voorhand was ik op zoek naar een laptop voor dagelijkse dingen, maar waar ik ook prima op kan gamen.

De laptop ziet er strak en zakelijk uit, voelt stevig aan en merk weinig tot geen flex in het toetsenbord.
Alle games die tot nu toe hierop zijn gespeeld, draaien perfect op de hoogste settings in 1080p resolutie.
Tijdens het gamen hoor je de laptop in turbo mode gaan dus die geruchten zijn, zoals al vaker vermeld, simpelweg niet waar.

Conclusie:

Bedankt voor de eerlijke feedback en fijn om te zien dat hij bevalt.
Laat het ook zeker weten als er ooit wat is want dit topic is er voor om ervaringen te delen en mocht er wat voordoen ook een oplossing te bieden.
Het is inderdaad jammer dat één bron constant het tegenovergestelde beweerd terwijl daar geen feiten tegenover staan.

Maar reacties zoals de uwe worden gelukkig ook gelezen door potentiele kopers en zo kan iedereen voor zichzelf afwegen hoe of wat. Velen bellen dan ook naar ons met de vraag hoe het zit, graag maak ik daar de tijd voor om het eerlijke verhaal te vertellen.
psyy138 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:07:
[...]

heb de laptop nu 2 keer totaal leeg laten lopen en s' nachts opgeladen en zie wel dat de batterij langer meegaat maar nog niet waar ik op hoop. de slijtage is inmiddels van 60 terug geschroefd naar 55.
maar ik kan nog steeds een tijdje doorgaan op 0%, ik ga het de komende tijd nog herhalen.
Hoe staat het nu met de accu? Al verbetering? Op een gegeven moment houdt het verbeteren, natuurlijk / helaas, op want er kan al slijtage zijn opgetreden maar ik neem aan dat hij nu wel langer blijft werken voor de 0% melding komt?
Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Ik WEET dat als je als verkoper je klanten voorliegt je business langzaam afsterft. Helemaal op internet gaat dat een eigen leven lijden.
Een slimme verkoper bloed liever voor zijn klanten zodat zijn klanten zien dat hij vertrouwd kan worden als ze een grote aankoop overwegen.
Dat kan ik alleen maar onderstrepen.
Tegenwoordig is het heel erg makkelijk (zoals we ook zagen) om onjuistheden te detecteren.

Dat is niet erg want dat houdt men scherp en is alleen maar in het voordeel van de klant.
Aan iedereen die twijfelt, raadpleeg zelf ook wat bronnen.

Zijn er nog twijfels? Dan wil ik (op onze kosten) zelfs twee de zelfde systemen naast elkaar zetten waarvan eentje AS 5 heeft en de andere een thermalpad. Kunnen jullie dit op ons kantoor in Rotterdam komen bekijken.

Wie weet wil Darkstone ook wel langskomen, kan hij meteen er een in het echt aanschouwen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 15CL48 is single-fan. Ik zie maar 1 vent aan de achterkant.
Kijk eens aan, ik heb te snel geoordeeld over Google Images. Je hebt gelijk, hij heeft een enkele fan. Excuus.
Dat zou echter inhouden dat hij nog steeds op normale maximale snelheden zijn werk doet en enkel niet op Turbo Boost snelheden draait met grafische toepassingen of HDMI. Dat is een consequentie van een kleine laptop met grote hete onderdelen en uiteraard enkel bedoel om het leven van je laptop te rekken.
Dat is echter nog steeds geen throttlen en wellicht nog steeds te overrulen met bijvoorbeeld het programma Throttlestop (kan iemand dit testen of dat werkt met een W350ET?).
Dan suggereer ik de uitspraak te veranderen in 'vermoedelijk X graden koeler, op basis van....'. Dan klopt er tenminste iets van.
De exacte verbetering in koelvermogen is altijd afhankelijk van hoe het aangebracht wordt en hoe de oude pasta er op zat, het blijft dus een benadering. Het kan 4 graden zijn, of 5, of 6, wie weet wel 7!
6 graden lijkt mij heel aannemelijk en ik denk ook wel dat er gesproken wordt uit ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 30-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vetgedrukte gedeelte is behoorlijk fout. Hoe kan je horen dat een CPU in turbo boost gaat? Volgens mij heeft user een verkeerd beeld van wat turbo boost is en wat het precies doet...
Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:59:
[...]

Kijk eens aan, ik heb te snel geoordeeld over Google Images. Je hebt gelijk, hij heeft een enkele fan. Excuus.
Dat zou echter inhouden dat hij nog steeds op normale maximale snelheden zijn werk doet en enkel niet op Turbo Boost snelheden draait met grafische toepassingen of HDMI. Dat is een consequentie van een kleine laptop met grote hete onderdelen en uiteraard enkel bedoel om het leven van je laptop te rekken.
Dat is echter nog steeds geen throttlen en wellicht nog steeds te overrulen met bijvoorbeeld het programma Throttlestop (kan iemand dit testen of dat werkt met een W350ET?).
Throttlestop werkt, maar onder prime95 + furmark klokt de CPU terug tot 1.2Ghz. Bovendien is het totaal absurd dat een normale gebruiker throttlestop moet draaien om dezelfde performance te krijgen als een concurrerende notebook. Om precies die reden heb ik de huidige XPS 15 helemaal tot op de grond afgebrand.

Dat het een consequentie is van een kleine laptop lijkt mij ook onzin. De sony S15, N56, Y500, inspiron 15R en M14x hebben deze problemen niet. Dan moeten ze die hardware maar niet aanbieden in dit chassis. Er bestaan niet voor niets 35w quadcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Hoe staat het nu met de accu? Al verbetering? Op een gegeven moment houdt het verbeteren, natuurlijk / helaas, op want er kan al slijtage zijn opgetreden maar ik neem aan dat hij nu wel langer blijft werken voor de 0% melding komt?

[...]
ik zie elke keer een kleine verbetering maar kan nog steeds een klein halfuurtje op 0% blijven werken.

even terugkomend op dit verhaal op het forum.
BTO_USER schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:34:

[...]

Koelsysteem al eens gerenigigd? Anders even afspraak maken met de TD dan kan dit bij ons geregeld worden. Vervangen we meteen de koelpasta even voor je :)
hoe kan ik de laptop het beste reinigen en welke plekken?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:16:
[...]

[...]

Throttlestop werkt, maar onder prime95 + furmark klokt de CPU terug tot 1.2Ghz.
Oké en nu even weer realistisch. Wie gaat zowel een burn in tool voor de CPU draaien en tegelijkertijd een 3D benchmark programma?

Nog los van dat als je de CPU volledig belast met een ander programma je nooit goede 3D performance zult behalen.. (dus een benchmark alla futuremark heeft dan geen nut)

Er is al eerder bevestigd dat onder normaal gebruik er geen issue is.
Maar jou overtuigen lijkt onmogelijk. Dus opnieuw nodig ik je uit om langs te komen, mag je zelf komen testen. En DAN heb je wat te zeggen :)
psyy138 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:20:
[...]

ik zie elke keer een kleine verbetering maar kan nog steeds een klein halfuurtje op 0% blijven werken.
even terugkomend op dit verhaal op het forum.

[...]

1: Dat is toch al een aardige verbetering denk ik. Maar hij normaliseert steeds verder.
Of je ooit nog 100% terug gaat naar het normaal is te bezien. Om hem nu altijd 100% leeg te trekken is ook niet verstandig dus gebruik hem tussendoor ook paar keer "normaal".

2: Bij levering is een briefje bijgesloten met instructies maar in principe:
Kap er vanaf (onderkant) en zachtjes de fan uitblazen. Na verloop van tijd (zeker bij huisdieren of een stoffige werkomgeving) kan er namelijk stof tusen de koelribben van de outlet van de heatpipe komen.

Let wel op dat je stappen neemt tegen statische elektriciteit.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Throttlestop werkt, maar onder prime95 + furmark klokt de CPU terug tot 1.2Ghz. Bovendien is het totaal absurd dat een normale gebruiker throttlestop moet draaien om dezelfde performance te krijgen als een concurrerende notebook.
Ik kan die 1.2GHz niet vinden, waar staat dat? Zonder bewijs is het slechts een ongefundeerde bewering.
Dat een concurerend notebook in exact dezelfde config en layout 'mogelijk' niet de Turbo Boost uitschakeld zal wel zijn redenen hebben, maar dat betekent niet automatisch dat het beter is.
Ik kan met Throttlestop met gemak op 65W draaien, wat een desktop CPU ook doet, maar of dat slim is voor de lange termijn...
De sony S15, N56, Y500, inspiron 15R en M14x hebben deze problemen niet.
Elke keer als ik iets wil duidelijk maken voeg ik er links bij.
Elke keer als jij iets duidelijk wilt maken doe je dat niet.
Het zou helpen als je voor het gemak eerst eens aannemelijk maakt dat de opgenoemde laptops dezelfde componenten hebben en dezelfde layout en dezelfde prijs. Appelen en peren.
Er bestaan niet voor niets 35w quadcores.
Ja, maar de 35W CPU's zijn allemaal of dual cores of veel langzamere quadcores. Er zijn ook zelfs 17W CPU's als het moet.
Als je gaat voor de maximale bang voor je buck (Watt) dan is een normale CPU zonder Turbo Boost veel beter dan een low voltage variant met Turbo Boost (plus dat je dan alsnog de Turbo Boost kan gebruiken bij niet grafische applicaties).

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 30-05-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Ik kan die 1.2GHz niet vinden, waar staat dat? Zonder bewijs is het slechts een ongefundeerde bewering.
Dat een concurerend notebook in exact dezelfde config en layout 'mogelijk' niet de Turbo Boost uitschakeld zal wel zijn redenen hebben, maar dat betekent niet automatisch dat het beter is.
Ik kan met Throttlestop met gemak op 65W draaien, wat een desktop CPU ook doet, maar of dat slim is voor de lange termijn...
[...]
Elke keer als ik iets wil duidelijk maken voeg ik er links bij.
Elke keer als jij iets duidelijk wilt maken doe je dat niet.
Het zou helpen als je voor het gemak eerst eens aannemelijk maakt dat de opgenoemde laptops dezelfde componenten hebben en dezelfde layout en dezelfde prijs. Appelen en peren.
http://www.notebookcheck....4x-R2-Review.75290.0.html
45w quadcore, gt650m, CPU gewoon in turbo.
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html
idem, gewoon turbo
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
idem, gewoon turbo.

Sommige van de hierboven genoemde laptops klokken terug onder prime95 en furmark. Dat is jammer, en zou niet mogen gebeuren. Echter is het bij clevo zo dat de CPU in elke game niet in turbo boost raakt, terwijl dat bij de concurrentie wel mogelijk is bij games onder een bepaald load level. ( in de praktijk waarschijnlijk elk spel, totdat de fan na enkele maanden vol met stof zit ).
Ja, maar de 35W CPU's zijn allemaal of dual cores of veel langzamere quadcores. Er zijn ook zelfs 17W CPU's als het moet.
Dat is de prijs die je betaalt voor slechte koeling. Als blijkt dat de koeling maar 30w sustained aan moet je er geen 45w quadcore in gooien. (cijfers uit de lucht gegrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyvk89
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Het vetgedrukte gedeelte is behoorlijk fout. Hoe kan je horen dat een CPU in turbo boost gaat? Volgens mij heeft user een verkeerd beeld van wat turbo boost is en wat het precies doet...
De Turbo Boost zorgt er toch voor dat de cpu stapsgewijs het aantal mhz verhoogt? Dynamisch overclocken wanneer het nodig is. Op basis van dit (misschien wel verkeerde) beeld van turbo boost, neem ik aan dat de fans automatisch harder gaan draaien om deze hogere clocksnelheden beter te koelen. En daarom zeg ik dat ik de Turbo Boost aan hoor gaan. Is dit dan zo'n foute aanname?

Niet dat het me verder iets uitmaakt hoor. Maar vertel me eens waarom je zoveel problemen hebt met deze laptops? Mijn GPU komt niet boven de 70 graden bij games op de hoogste settings, op een coolpad. De bouwkwaliteit is gewoon erg degelijk, de service is uitstekend. Dan heb je toch gewoon te maken met een goed product? En alle bullshit die je claimed is dan toch compleet irrelevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:55:
[...]
Echter is het bij clevo zo dat de CPU in elke game niet in turbo boost raakt, terwijl dat bij de concurrentie wel mogelijk is bij games onder een bepaald load level. ( in de praktijk waarschijnlijk elk spel, totdat de fan na enkele maanden vol met stof zit ).

[...]
Onzin verhaaltjes weer, een paard is een hoefdier maar niet per definitie elk hoefdier is een paard.

De voor BTO gemaakte BIOS in de series waar Darkstone aan refereert werk gewoon in Turbo mode! Dat Clevo als default een andere levert...prima. Maar niet je "niet-bestaande ervaringen van Clevo" hier lopen posten het BTO forum. Ik neem niet aan dat gebruikers zitten te wachten op jou posts die inhoudelijk niet kloppen.

Iedereen die hier vragen over heeft kan zich melden bij de support afdeling van BTO. Dat lijkt mij een betere plek voor de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
want uiteraard is de verkoper altijd objectief..

k heb ng ergens een w150 clevo liggen, eens kijken of die cpu wil turbo-en vanavond

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannyvk89 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:11:
[...]

De Turbo Boost zorgt er toch voor dat de cpu stapsgewijs het aantal mhz verhoogt? Dynamisch overclocken wanneer het nodig is. Op basis van dit (misschien wel verkeerde) beeld van turbo boost, neem ik aan dat de fans automatisch harder gaan draaien om deze hogere clocksnelheden beter te koelen. En daarom zeg ik dat ik de Turbo Boost aan hoor gaan. Is dit dan zo'n foute aanname?
Alleen heeft dat niets met de fan te maken. De laptop zou altijd in turbo boost moeten draaien met de volgende 2 uitzonderingen:
• de temperatuur wordt te hoog
• Het TDP wordt overschreden.

Je laptop kan ook in 'turbo boost' gaan zonder dat de fans aangaan. Turbo boost is eigenlijk gewoon een fancy term voor 'thermal headroom'. De stock snelheden zijn zo gekozen dat het een absoluut worst case scenario is ( max cpu load + max IGP load + max mem load ).
Niet dat het me verder iets uitmaakt hoor. Maar vertel me eens waarom je zoveel problemen hebt met deze laptops? Mijn GPU komt niet boven de 70 graden bij games op de hoogste settings, op een coolpad. De bouwkwaliteit is gewoon erg degelijk, de service is uitstekend. Dan heb je toch gewoon te maken met een goed product? En alle bullshit die je claimed is dan toch compleet irrelevant?
• er zijn minstens 3 vergelijkbare concurrenten waarvan de kwaliteit niet word betwist. Deze zijn ten minste €200 goedkoper dan jouw vergelijkbare clevo.
• ondanks dat je meer betaalt dan voor een dell/asus, is er werkelijk geen enkele zinvolle manier om te onderbouwen dat de kwaliteit ook beter is. Terwijl dat omgekeerd wel het geval is.
• De bewering van jou dat de bouwkwaliteit goed is et. all is zinloos. Er wordt niet bij vermeld in vergelijking met wat. Stel dat je de €300 goedkopere inspiron had aangeschaft met dezelfde prestaties. Hoe groot is dan de kans dat je precies hetzelfde zou zeggen? Volgens mij erg groot.

(verder, dit is totaal irrelevant, maar ik ben het niet met je eens dat de service uitstekend is. Over de service van BTO heb ik weinig slechts gehoord, maar notebooktotaal lapt structureel de wet koop op afstand aan zijn laars. De overige verkopers maken daar ook vermelding van in de algemene voorwaarden, maar momenteel ontbreekt er concreet bewijs om te onderbouwen of dat beleid ook daadwerkelijk wordt nagestreefd. In any case: bij het niet correct naleven van de voorwaarden wet koop op afstand stijgt de termijn waarin je het product mag retouneren naar 6 maanden.)
BTO_USER schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:17:
Maar niet je "niet-bestaande ervaringen van Clevo" hier lopen posten het BTO forum.
Een citaat uit een review wordt afgedaan als 'niet bestaande ervaringen'...
aron225 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:27:

k heb ng ergens een w150 clevo liggen, eens kijken of die cpu wil turbo-en vanavond
Dat is totaal irrelevant voor deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:30:
[...]

(verder, dit is totaal irrelevant, maar ik ben het niet met je eens dat de service uitstekend is. Over de service van BTO heb ik weinig slechts gehoord, maar notebooktotaal lapt structureel de wet koop op afstand aan zijn laars. De overige verkopers maken daar ook vermelding van in de algemene voorwaarden, maar momenteel ontbreekt er concreet bewijs om te onderbouwen of dat beleid ook daadwerkelijk wordt nagestreefd. In any case: bij het niet correct naleven van de voorwaarden wet koop op afstand stijgt de termijn waarin je het product mag retouneren naar 6 maanden.)
Uh pardon?
Het wordt wel steeds gekker hier. Grenzen zijn nu wel bereikt.

Begrijp goed waar je mee bezig bent, want dit heet smaad en laster.
Je bevindt je nu op heel dun ijs.

En typisch dat je niet op onze reactie reageerde. (Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops")

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Een citaat uit een review wordt afgedaan als 'niet bestaande ervaringen'...

[...]
Een door jou gevonden Citaat van een Default Clevo review wordt inderdaad in het BTO topic afgedaan als een voor Darkstone niet bestaande BTO ervaring. Maar als je de ervaring wilt hebben stel ik voor dat je nu in de auto stapt en naar een BTO komt kijken waarvan jij zegt dat de Turbo niet werkt. Ik vermoed dat je je verhaal inzake BTO zult moeten bijstellen.

Kortom, verhaaltjes weer met veel knip en plak werk. Die kapotte langspeelplaat van je...zet hem nu eens op kant B ;) De meeste luisteraars hebben de plaat met kras nu wel gehoord en je nieuwe info voegt niet echt iets toe nog aan het verhaal.

Darkstone heeft niet zoveel grenzen, zijn gelijk is het enige gelijk. Dus ik denk dat ie nu in de auto stapt en onderweg is naar BTO...eh NOT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Uh pardon?
Het wordt wel steeds gekker hier. Grenzen zijn nu wel bereikt.

Begrijp goed waar je mee bezig bent, want dit heet smaad en laster.
Je bevindt je nu op heel dun ijs.

En typisch dat je niet op onze reactie reageerde. (Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops")
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Er is nog een 2e bron beschikbaar, maar die staat niet vrij op t' net.

Ik had geen antwoord gegeven op de post omdat ik dat al vaak genoeg had gedaan. Inderdaad zijn er niet veel mensen die een burn-in programma gaan draaien, maar dat programma geeft een goede indruk over de koeling wanneer er wat stof aanwezig is. Zojuist stonden er ook 2 posts waarvan melding wordt gemaakt van slechte koeling waardoor er onmogelijk GPU-intensieve applicaties gedraaid kunnen worden. Dat is helaas een veelvoorkomend scenarion, niet alleen bij clevo. Met een notebook welke niet terugklokt onder furmark heb je veel meer headroom voor het geval de koeling over tijd minder wordt.
BTO_USER schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:

Darkstone heeft niet zoveel grenzen, zijn gelijk is het enige gelijk. Dus ik denk dat ie nu in de auto stapt en onderweg is naar BTO...eh NOT ;)
Mijn gelijk is wat wordt beweerd door de grote reviewsites. Komt anandtech morgen met een positieve review over een clevo, dan raad ik het morgen aan. Dat heb ik altijd al beweerd, maar na 2 jaar blijft die positieve review not steeds uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyvk89
Bedankt voor de uitleg Darkstone, maar het verandert niks aan mijn punt dat de 17cl48 een uitstekend apparaat is voor de gemiddelde gebruiker. Wat jij allemaal met een laptop doet, geldt ook niet voor iedereen.

De volgende tip is opgebouwd uit gezond verstand, geen grafieken/onderbouwingen/benchmarks.

Gedraag je (in dit topic) nou eens als een volwassen vent, je hoeft niet altijd je gelijk te halen in dit topic/over clevo's algemeen. Jij schiet er niks mee op (toch?), BTO zit al helemaal niet te wachten op dit kinderachtige geflame.

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic. Daarvoor hebben we de NBBG topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Goede koelpasta, systeem regelmatig (laten) reinigen en je voorkomt al een hoop thermische problemen. Een laptop die vaak op de top van z'n kunnen presteert heeft zo af en toe (zeg eens per jaar) een schoonmaakbeurtje nodig. Zie het formulier dat wij in de verplakking plaatsen. Zaken als Turbo mode werken beter als er voldoende Thermische ruimte in het systeem aanwezig is. Die Thermische ruimte hou je op orde door het koelsysteem regelmatig te (laten) controleren en eventueel schoon te blazen/zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangaande het bericht over het zogenaamd structureel niet aan regelgeving houden.
We spreken volgens Darkstone over twee gevallen in het gehele bestaan van Notebook Totaal.

Dit waarborgt volgens hem de term structueel.

We verkopen jaarlijks velen honderden BTO’s. Uiteraard lopen wij dan ook wel eens tegen een teleurgestelde klant aan.
Dit lossen we in samenspraak met de klant op (zoals de aangehaalde persoon later ook bevestigd) .
Hier is geen woord aan gelogen gezien onze beoordelingen op tweakers.net en als de hoogst beoordeelde laptopwinkel op trustpilot.nl

Wij houden aan ons aan de Nederlandse wetgeving. Dat staat hier nogmaals zwart op wit.
Het geval waarnaar verwezen wordt is naar tevredenheid opgelost en alleen wij en de klant zijn bekend met wat er verder nog speelde.
Dat ga ik hier verder niet uit de doeken doen want doet er voor de overigen gebruikers niet aan toe. Het belangrijke is dat het is opgelost.

Verder het verzoek het hier nu weer eens over ervaringen te laten gaan.
Ik denk dat genoeg gebruikers nu hebben aangegeven dat ze dit veel liever zouden zien dan hetgeen wat nu afspeelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Notebook Totaal. Je hoeft je niet te bewijzen hoor :)
Jij weet hoe het zit, wij weten hoe het zit. En natuurlijk komt er wel eens een klant of een systeem retour. Dat kan ook niet anders, dat is de lage drempel van Internet. Niet iedereen komt van tevoren kijken en had achteraf toch iets anders verwacht. Ik ken geen onopgeloste zaken. En zoek eens op alternatieve merken, ook the big 5 hebben "wel eens" wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
@BTO_USER & Notebook Totaal

Ik zie niemand van Dell, HP, Asus of Acer hier een discussie aangaan. Ik vind het persoonlijk al erg goed dat jullie dit doen. Jullie zijn ervan op de hoogte dat mond tot mond reclame vooral via internet een zeer grote rol speelt voor jullie marketing. Dit is zeker waar, maar het is niet mogelijk om dit perfect uit te voeren. Het is allang duidelijk dat Darkstone gewoon niets beters te doen heeft en als hij van Acer of Dell zoveel aandacht zou krijgen hij daarover zou klagen. Bij normale marketing wegen negatieve ervaringen veel zwaarder dan positieve ervaringen. Dit komt doordat mensen die een positieve ervaring hebben gehad dit minder snel op een forum zullen plaatsen terwijl vrijwel iedere ontevreden klant zijn klacht ergens wil uiten. Overigens, grote bedrijven betalen ervoor om negatieve reacties op het internet te laten verdwijnen. Nu de reacties van darkstone nog altijd op het internet staan is het duidelijk dat jullie dit niet doen en aangezien hij de enige is wil dat best wat zeggen. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:02:
@BTO_USER & Notebook Totaal
Jullie zijn ervan op de hoogte dat mond tot mond reclame vooral via internet een zeer grote rol speelt voor jullie marketing. Dit is zeker waar, maar het is niet mogelijk om dit perfect uit te voeren.

Overigens, grote bedrijven betalen ervoor om negatieve reacties op het internet te laten verdwijnen.
Klopt, dat weten we en we doen ons best.

Overigens, grote bedrijven betalen zelfs mensen om positieve posts, kortingsbonnen te verdelen en likes te plaatsen op fora en social media. Gekker moet het niet worden toch :)

Bedankt voor het compliment! Wij gaan geen diuscussie uit de weg, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:26:
Dit waarborgt volgens hem de term structueel.
Alle tot nu toe bekende gevallen. Volgens mij is dat de definitie van structureel
Dit lossen we in samenspraak met de klant op (zoals de aangehaalde persoon later ook bevestigd) .
Hier is geen woord aan gelogen gezien onze beoordelingen op tweakers.net en als de hoogst beoordeelde laptopwinkel op trustpilot.nl
Niet zo gek als er vaak wordt gevraagd om daar een reactie achter te laten. Het zal niet de eerste keer zijn dat er hier op tweakers een 'review' langskomt met de openingszin 'er is mij gevraagd een review te plaatsen'. Niet dat daar iets mis mee is, maar het helpt de percentages wel om zeep.
Wij houden aan ons aan de Nederlandse wetgeving. Dat staat hier nogmaals zwart op wit.
Ja daar ben ik ook al eens ingetrapt. Wij houden ons aan de Nederlandse wet, maar onze laptops zijn maatwerk en vallen derhalve niet onder de wet koop op afstand. Haha!

Alle tot nu toe bekende feiten wijzen erop dat notebooktotaal het principe wet koop op afstand niet kent of van mening is dat dat niet voor hem geldt. Als je het niet eens bent met deze uitspraak suggereer ik een clausule op te nemen in de AV of hier simpelweg letterlijk te melden dat ik fout zit. Simpel zat: wanneer een klant binnen de door de wet koop op afstand gemelde termijn zijn bij notebooktotaal aangekochte laptop wil retourneren, kan dat dan kosteloos gebeuren? Ja of nee? Dan zul je mij er nooit meer over horen dat notebooktotaal moeilijk doet over het retourneren van spul.
Dannyvk89 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:55:

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic. Daarvoor hebben we de NBBG topics.
Die melding heb ik zelf geplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
@darkstone,
wat betreft het recht tot retourneren:
verdiep je hier eerst even in.. Er is zoiets als regelend en dwingend recht. Zie ook art 6:670BW.. Het klopt dat in de algemene voorwaarden van zowel notebooktotaal als bto enkele dingen staan die juridisch niet helemaal kloppen. Maar dit maakt helemaal niet uit! Ze stellen zich flexibel op en helpen klanten wanneer er iets aan de hand is, de voorwaarden zijn alleen bedoeld om zich in te dekken tegen gekken die misbruik proberen te maken en daarvoor kun je ze beter zo streng als kan opstellen. Als vervolgens blijkt dat wat in je voorwaarden staat niet mag dan zal een rechter dit onbinden.. No problem dus.. Volgens mij is er nog nooit een kort geding tegen bto of notebooktotaal aangespannen, maar je mag het gerust proberen. Ik geef je weinig kans van slagen.

Toevoeging: Zelfs in de algemene voorwaarden van wehkamp en bol.com staan fouten.. Een aangezien we het niet over een multinational hebben zou ik zeggen laat het lekker... Het opstellen van dergelijke voorwaarden kost echt veel geld (of tijd indien je een jurist bent) indien je dit fatsoenlijk wil doen. Het is dus makkelijk om wat (slechte) voorwaarden van andere te kopiëren en dit naar eigen invulling aan te passen.

[ Voor 20% gewijzigd door smuurmans op 30-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyvk89
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Haha ik weet dat je dat zelf geplaatst hebt... Maakt je ook hypocriet en ongeloofwaardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roddel & laster

[ Voor 156% gewijzigd door zeef op 09-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

psyy138 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Voor vragen hier omtrent graag even mailen of DM sturen ( zoals in dit geval reeds gedaan ). Ga bij twijfel niet zelf aan het sleutelen, niet dat het ernsig moeilijk is maargoed. We kunnen op afstand nooit over een ander z'n kennis en kunde oordelen. Maar waarom knoeien als je binnen 30 minuten weer met een schoon laptopje bij ons buiten staat? Laatste BIOS, Firmware, nieuwe koelpasta...etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik lees hier al een hele tijd maar reageer eigenlijk bijna nooit. Maar wou toch even een opmerking maken over de "koop op afstand". Let wel : dit gaat over België maar kan misschien beetje inspiratie geven in Nederland

Heb een tijdje geleden (augustus 2012) op allerlei plaatsen nagevraagd hoe het nu eigenlijk zit. Ben uiteindelijk terecht gekomen bij Paul Cambie. Die persoon heeft een zeer mooi gevuld naamkaartje waarop staat "Attaché - Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt - Handelsreglementering". Deze wist het volgende te vertellen
Artikel 47, § 4, 2°, voorziet in een uitzondering op het herroepingsrecht voor overeenkomsten "betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of snel kunnen bederven of verouderen."

De bewoording van deze uitzondering is duidelijk: het moet gaan om goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd. De uitwerking in de praktijk geeft echter aanleiding tot veel interpretatie. Niettemin dienen deze bepalingen, als uitzonderingen op een principieel herroepingsrecht restrictief geïnterpreteerd te worden, zoals ook blijkt uit de weinige rechtspraak over deze uitzondering. De consument heeft in principe het recht om zaken die hij niet heeft kunnen 'zien' (verkoop op afstand), te inspecteren en de aard, de kenmerken en werking ervan vast te stellen. Dit is de achterliggende doelstelling van het herroepingsrecht, en de onderneming die op afstand verkoopt moet dit mede incalculeren.

Langs de andere kant zou het onrechtvaardig zijn moest de handelaar die een product maakt volgens de specificaties van de consument, het herroepingsrecht van deze consument volledig ondergaan, waardoor het gefabriceerde product enkel herverkocht zou kunnen worden aan andere consumenten tegen een aanmerkelijk mindere prijs of in het geheel niet meer bruikbaar zou zijn voor verkoop nadien.

Maar het basiscriterium is dat het gaat om goederen "vervaardigd volgens de specificaties van de consument". Toegepast op de computersector, dient men ons inziens een onderscheid te maken tussen 'standaard'-hardware en software, en minder courante hardware en software. Een te ruime interpretatie van 'volgens de specificaties van de consument' mag niet tot gevolg hebben dat de onderneming zijn bedrijfsrisico te veel afwentelt op de consument.

Een zelden geïnstalleerde processor die men op vraag van de consument "assembleert" kan mijns inziens op de uitzondering aanspraak maken. Maar anderzijds mag deze uitzondering ook niet zo geïnterpreteerd worden dat alles wat maar enigszins afwijkt van een 'basispakket' als "volgens de specificaties van de consument" mag worden gezien.
Daarna nog beetje telefoontjes over en weer met verschillende diensten. Het kwam er eigenlijk op neer dat als bestelde systeem 20% afwijkt van de prijs voor de standaard configuratie, er sprake kan zijn van maatwerk. Die 20% wilden ze enkel telefonisch meedelen en niet per mail. Heb daarna nog een mail gekregen met volgende zinnetje
Dit standpunt van de administratie geldt onder voorbehoud van de soevereine interpretatiebevoegdheid van de Hoven en Rechtbanken van de wetten en reglementen
Moet zeggen, toch wel zeer duidelijk in zijn onduidelijkheid :+

Er zou een nieuwe richtlijn zijn die van kracht wordt in december 2013

[ Voor 1% gewijzigd door Kenhas op 30-05-2013 19:06 . Reden: jaartal was niet juist ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aansprakelijkheid op verzending heeft een vergelijkbare bepaling. Wanneer de verzending geschied overeenkomstig de specificaties van de klant, is de klant verantwoordelijk voor de verzending.

Door de rechtbank wordt dat echter geïnterpreteerd dat een bolletje met de keuze tussen 'tnt' en 'dhl onverzekerd' geen specificatie van de klant is. Maar 'pietje komt hem ophalen' wel. Zo ook mijn interpretatie van laptops, er valt imo niets te specificeren in de zin dat je zelf kunt bepalen wat er in komt.

edit: massive failure. Er viel een 'g' weg.

Daarnaast doet zelfs sony, baggerservice merk bij uitstek, mee aan de wet koop op afstand. Het volgende citaat vind ik daarom altijd erg treffend:
Dat zou anders zijn als het van algemene bekendheid was dat de NPL een onbetrouwbare organisatie is en eisers dus hadden moeten twijfelen aan de juistheid van een door de NPL gedaan aanbod.
http://blog.iusmentis.com...talen-ondanks-disclaimer/

Bij een betrouwbare partij als notebooktotaal mag je als klant natuurlijk verwachten dat je geen drastische achteruitgang in service krijgt tov. sony. Wie het daar niet mee eens is, staat vrij dat te beargumenteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb 2 maal voor mijn ogen gezien dat een klant een laptop wou retouneren met perfect vailide redenen, maar dat niet mogelijk bleek bij notebooktotaal. Sorry, maar ik geloof er echt niets van dat notebooktotaal zich flexibel opstelt.

Dit is echt niet de eerste keer dat ik vraag om duidelijkheid om het koop op afstand verhaal. Er wordt naar mijn mening om een echt antwoord heen gedraaid. We zullen zien of notebooktotaal nu wel bereid is om duidelijkheid te verschaffen. Ik wacht af.
Beste Darkstone,

Het antwoord is reeds gegeven, het staat zelfs in bold. Zie onze reactie hier: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Wat ons betreft zeer helder en duidelijk in zijn formulering.
Het is jammer dat je het niet gelooft maar onze klanten kennen de waarheid en het leven gaat verder.
We zullen het verder betreuren dat we je niet tot klant kunnen rekenen zodat je eindelijk eens een moderne BTO kunt gaan gebruiken.

Dan kun je ook meteen zien dat je het fout had op de Turbo mode en Artic Silver.

Mocht je toch, ooit, je fouten inzien en een BTO willen komen proberen of kopen ben je natuurlijk altijd welkom bij ons. De koffie staat klaar.

Verder zie ik geen nut of noodzaak verder op je lasterlijke reacties te reageren en is dit voor ons gesloten.
Notebook Totaal houdt zich aan de Nederlandse wet en regelgeving.
BTO_USER schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Voor vragen hier omtrent graag even mailen of DM sturen ( zoals in dit geval reeds gedaan ). Ga bij twijfel niet zelf aan het sleutelen, niet dat het ernsig moeilijk is maargoed. We kunnen op afstand nooit over een ander z'n kennis en kunde oordelen. Maar waarom knoeien als je binnen 30 minuten weer met een schoon laptopje bij ons buiten staat? Laatste BIOS, Firmware, nieuwe koelpasta...etc etc.
Dit zelfde gaat uiteraard op voor onze klanten. Maak gerust een afspraak

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord is niet gegeven. Jij meldt dat notebooktotaal zich houd aan de wet. Maar we weten ook dat jij van mening bent dat jouw laptops maatwerk zijn en daarom niet vallen onder de wet koop op afstand.

Daarom vraag ik je letterlijk: is het bij jou een probleem als de klant kosteloos en zonder opgaaf van reden een laptop wil retourneren binnen de bij wet koop op afstand gestelde termijn? Ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:28:
Daarom vraag ik je letterlijk: is het bij jou een probleem als de klant kosteloos en zonder opgaaf van reden een laptop wil retourneren binnen de bij wet koop op afstand gestelde termijn? Ja of nee?
Zoals reeds nu voor de derde keer vermeld houdt notebook totaal zich aan de wet.
Verder zijn wij bekend met de Wet Koop op afstand.

En voor de goede orde, wij hebben dit jaar NUL verzoeken gehad.
Dat zegt denk ik wel wat over onze producten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft nu nog steeds geen direct antwoord op de vraag of het bij notebooktotaal een probleem is om een laptop te retourneren binnen de voor de wet koop op afstand gestelde termijn. Naar jouw mening hou je je inderdaad aan de wet en ook aan de wet koop op afstand, omdat die helemaal niet van toepassing is.

Wanneer ik fout zit vraag ik je duidelijk te specificeren of een klant problemen kan verwachten wanneer hij binnen de door de wet koop op afstand gestelde termijn een laptop wil retouneren zonder opgaaf van reden. Daar wordt nu al 3 posts vakkundig omheen gedraaid.

Als het aantal verzoeken inderdaad op 0 ligt is het natuurlijk geen enkel probleem om een dergelijk statement te maken. Niets wat jij tot nu toe hebt gezegd bewijst echter dat het beleid sinds Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Potverdulleme, je gaat eens een dagje met de kinders wat leuks doen en 's avonds staat er een boekwerk klaar.. We gaan beginnen.
http://www.notebookcheck....4x-R2-Review.75290.0.html
45w quadcore, gt650m, CPU gewoon in turbo.
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html
idem, gewoon turbo
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html
idem, gewoon turbo.
Als ik alle reviews even snel doorscan en vergelijk dan lees ik ten eerste dat bijvoorbeeld de Asus ook een performance drop had naar 1.2GHz en dat het blijkbaar iets is wat wel eens voor komt in bepaalde omstandigheden. Veel belangrijker vind ik dat in bijvoorbeeld het spel Dirt Showdown JUIST de betreffende Clevo/BTO het hoogst scoort van alle vier de laptops, zonder Turbo Boost zelfs. Ik heb zo mijn bedenkingen wat ik zou kunnen vinden als ik alle vier de reviews echt aandachtig zou bestuderen en vergelijken maar op het eerste gezicht doet hij het met Turbo Boost uit in spellen zeker niet slechter.
De voor BTO gemaakte BIOS in de series waar Darkstone aan refereert werk gewoon in Turbo mode! Dat Clevo als default een andere levert...prima. Maar niet je "niet-bestaande ervaringen van Clevo" hier lopen posten het BTO forum. Ik neem niet aan dat gebruikers zitten te wachten op jou posts die inhoudelijk niet kloppen.
Nou, in 1 keer knock-out. Als BTO zelf zegt dat HUN bios deze restrictie niet heeft dan is deze laptop van alle vier al helemaal de snelste in games. Waar hebben we het dan nog over?
want uiteraard is de verkoper altijd objectief..
Objectiviteit betreft meningen, niet een feit als dit stellen over je eigen producten.
Gezien je historie hier ga ik er niet van uit dat je het opgepikt hebt, maar je had kunnen weten dat deze unlock enkel op BTO laptops zit en niet standaard op elke W150. Heb jij dan 'ergens' een BTO W150 gelijke?
er zijn minstens 3 vergelijkbare concurrenten waarvan de kwaliteit niet word betwist. Deze zijn ten minste 200 euro goedkoper dan jouw vergelijkbare clevo.
Als dat de drie door jou eerder genoemde laptops zijn dan klopt dat alvast niet.
Je suggereerd nu weer dat de kwaliteit wordt betwist en dat is volgens Notebookcheck dus niet zo, niet meer of minder dan de andere modellen die je noemt. Elke laptop heeft plussen en minnen.
• De bewering van jou dat de bouwkwaliteit goed is et. all is zinloos.
Een eigen ervaring is zinloos? We moeten zeker allemaal jouw subjectieve gezever geloven over laptops die je zelf niet hebt?
Er is nog een 2e bron beschikbaar, maar die staat niet vrij op t' net.
...en dus moeten we jou maar op je blauwe ogen en objectieve geschiedenis geloven... je bent zo vol van jezelf.
Overigens, grote bedrijven betalen ervoor om negatieve reacties op het internet te laten verdwijnen.
Grote bedrijven betalen ook om negativiteit over concurenten te verspreiden... toch, Darkstone?
Alle (2) tot nu toe bekende gevallen. Volgens mij is dat de definitie van structureel
Dan heb je het falikant mis en stel ik voor dat je nog eens goed op zoekt wat structureel nou betekent.
Niet zo gek als er vaak wordt gevraagd om daar een reactie achter te laten. Het zal niet de eerste keer zijn dat er hier op tweakers een 'review' langskomt met de openingszin 'er is mij gevraagd een review te plaatsen'. Niet dat daar iets mis mee is, maar het helpt de percentages wel om zeep.
Zoals (ook) al (veel veel) eerder gesteld klagen klagers heel vaak en hoor je blije mensen nooit. Er is niks mis mee dat beeld wat gelijker te maken. Laat de klagers maar klagen, maar laat de blije mensen ook vertellen waarom ze blij zijn. Je doet net alsof ze gevraagd wordt te liegen en dat is heel wat anders.
.. en is tevens een van de weinige keren dat je gelijk had en/of nuttig was.
Ik heb 2 maal voor mijn ogen gezien dat een klant een laptop wou retouneren met perfect vailide redenen,
Raar.. twee maal VOOR JE OGEN? Je stond er dus fysiek twee keer bij, beide keren van allebei dat het gebeurt is? What are the odds!?
Sorry, maar ik geloof er echt niets van dat notebooktotaal zich flexibel opstelt.
Weet je wat mij op valt, je hebt niks meer te zeiken over de laptops omdat al je onzin argumenten stuk voor stuk worden afgeschoten. Nu je het product niet meer kan bashen probeer je de verkoper/makers maar af te zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert, je slaat de spijker op z'n kop.
Zeker met je laatste twee opmerkingen.

Ik heb Darkstone reeds drie keer gemeld dat wij ons aan de Nederlandse wet houden.

Dat betekent dus ook de Wet Koop op afstand. Als een klant daar een beroep op doet wordt dat gehonoreerd.
Zolang voor onze, potentiële, klanten maar wel duidelijk is dat wij ons er aan houden heb ik er maar vrede mee genomen dat hij dat nog niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:46:
Als ik alle reviews even snel doorscan en vergelijk dan lees ik ten eerste dat bijvoorbeeld de Asus ook een performance drop had naar 1.2GHz en dat het blijkbaar iets is wat wel eens voor komt in bepaalde omstandigheden. Veel belangrijker vind ik dat in bijvoorbeeld het spel Dirt Showdown JUIST de betreffende Clevo/BTO het hoogst scoort van alle vier de laptops, zonder Turbo Boost zelfs. Ik heb zo mijn bedenkingen wat ik zou kunnen vinden als ik alle vier de reviews echt aandachtig zou bestuderen en vergelijken maar op het eerste gezicht doet hij het met Turbo Boost uit in spellen zeker niet slechter.
Als je de alinea erna goed zou lezen, zou je gelezen hebben dat dat in realistische situaties niet altijd problemen oplevert. Ik ben altijd kritisch wat betreft koeling en vind dat een slap excuus, maar er zijn tenminste games waar de turbo wel werkt. itt tot clevo.

En je haalt nu een game aan. Volgens mij had ik al eens duidelijk uitgezocht wat het verschil was over een stuk of 5 games. De exacte conclusie kan ik me even niet meer herrineren, maar het was niet 'clevo GTX 660m is even snel als msi GTX 660m. Ik zal het even opzoeken.

Edit: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops".
oordeel: dell-GT650m gemiddeld 10% sneller dan clevo GT650m.
Nou, in 1 keer knock-out. Als BTO zelf zegt dat HUN bios deze restrictie niet heeft dan is deze laptop van alle vier al helemaal de snelste in games. Waar hebben we het dan nog over?
Bijvoorbeeld dat bto geen objectieve bron is.
Raar.. twee maal VOOR JE OGEN? Je stond er dus fysiek twee keer bij, beide keren van allebei dat het gebeurt is? What are the odds!?
2 keer waar ik persoonlijk het advies gaf om gebruik te maken van de wet koop op afstand, in de volle overtuiging dat dat geen enkel probleem zou zijn.
[...]

Weet je wat mij op valt, je hebt niks meer te zeiken over de laptops omdat al je onzin argumenten stuk voor stuk worden afgeschoten. Nu je het product niet meer kan bashen probeer je de verkoper/makers maar af te zeiken?
Nee ik probeer een antwoord te destilleren uit op een vraag die ik 2 jaar geleden ook al heb gesteld. En notebooktotaal ontwijkt hem weer vakkundig. Ik kan net zo goed aan iemand van anonymous vragen of ze zich aan de wet houden. Natuurlijk! Daarom wil ik me ervan verzekeren dat mijn visie over de wet koop op afstand overeenkomt met die van notebooktotaal. Of juist niet.

Daarom hier voor de 4e keer: als een gebruiker een notebook aanschaft bij notebooktotaal, is het dan mogelijk deze kosteloos te retourneren binnen de door de wet koop op afstand gemelde termijn, precies zoals Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" geprobeerd heeft. Ja of nee. 'we houden ons aan de wet' is geen correct antwoord. Want ik weet dat jij daarmee bedoelt dat jouw laptops een uitzondering zijn van maatwerk. Mits oneens: ga 1 post van mij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:04:

2 keer waar ik persoonlijk het advies gaf om gebruik te maken van de wet koop op afstand, in de volle overtuiging dat dat geen enkel probleem zou zijn.
Aldus zelfverklaard ICT jurist Darkstone.
Hij weet niet alleen alles van producten die hij zelf niet heeft, hij kent de Nederlandse wet ook nog eens in zijn geheel _/-\o_

Dat is het probleem met jou, aannamens en geen feiten.
Nee ik probeer een antwoord te destilleren uit op een vraag die ik 2 jaar geleden ook al heb gesteld. En notebooktotaal ontwijkt hem weer vakkundig. Ik kan net zo goed aan iemand van anonymous vragen of ze zich aan de wet houden. Natuurlijk! Daarom wil ik me ervan verzekeren dat mijn visie over de wet koop op afstand overeenkomt met die van notebooktotaal. Of juist niet.
En als je begrijpend kunt lezen staat er, zoals ieder ander mens zal hebben gelezen, dat Notebook Totaal bevestigd zich aan de wet te houden. Dat jij de wet verder niet kent laat je duidelijk blijken (en smuurmans onderstreept) maar ik zie toch echt staan: Ja wij houden ons aan de wet koop op afstand voor de producten die we verkopen of leveren. Ik zie nergens staan, BTO's zijn uitgesloten.

Tenzij we in een omgekeerde wereld leven betekend dat ... precies. Dat je er dus gebruik van kan maken.
Is niet bepaald hogere wiskunde 8)7 Je kent het woord gehonoreerd?
Precies zoals lndrt in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" geprobeerd heeft. Ja of nee. 'we houden ons aan de wet' is geen correct antwoord. Want ik weet dat jij daarmee bedoelt dat jouw laptops een uitzondering zijn van maatwerk. Mits oneens: ga 1 post van mij terug.
Zo die quote heb ik nog niet eerder voorbij zien komen...

Ik lees hier:

1: Een klant die tevreden is over de service.
2: Een klant waar samen naar een oplossing is gezocht en gevonden
3: Ik zie Notebook Totaal schrijven dat er nog iets speelde.

Dus jij (en ik) kunnen helemaal niet weten wat er precies aan de hand was. Je doet, zoals altijd, weer een aannamen want feiten zijn je vreemd. Wees dan een man en bestel er zelf een, zie je meteen dat de 17CL48 helemaal geen slecht model is. Maar ik zou je wel eerst eens even goed inlezen hoe de wet echt werkt. Heb ik namelijk wel gedaan voor ik kocht.

En dan je tweede bron verhaal is al helemaal verwerpelijk. Misselijk gewoon.

Maar dan kom ik ook even met een “Darkstone” “feit”.
Hij is alleen uit op sarren en notebooktotaal pesten.
Hoe ik dit weet? Nou ik heb diverse bronnen, ik kan ze je niet met je delen, maar ik heb ze wel dus het is een feit.

:')

Als het niet zo triest zou zijn dat er nu 2 pagina's gevuld zijn met Darkstone onzin en wrok zou ik er om moeten lachen.

1: Het lukt hem maar niet om z'n Artic Silver verzinsel er doorheen te krijgen.
2: Vervolgens probeert hij het Turbo mode verhaal opnieuw op te rakelen. Gebruikers (inclusief mijzelf) bevestigen dat het geen probleem is, BTO bevestigd dat het geen probleem is, reviews bevestigen dat het geen probleem is. Ontkracht.
3: Dus dan maar bot op notebooktotaal inhakken. Maar ook dat lukt hem niet.

Ik zag op je profiel dat je student bent, besteed jij eigenlijk nog wel tijd aan je studie als je heel de dag kunt besteden het zonder enig verder zichtbaar doel of motivatie afkraken van een merk, fabrikant en leverancier? Make me understand.

En vergeet niet dat langstudeerders de belastingdienst (dus ons de betalers) veel geld kosten.
Doe sociaal en steek wat meer tijd in je studie ;) Wie weet kun je dan ook nog een cursus recht volgen.
Kun je de volgende keer eens spreken over feiten ipv aannamens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wow Alpha Delta das een hoop frustratie. Vergeet niet dat velen Darkstone inmiddels niet meer serieus nemen vanwege een twee- driesporen beleid en zijn defecte langspeelplaat principe? ( Voor de jongeren onder ons dat was een platte zwarte schijf die bij een defect telkens in hetzelfde spoor bleef en maar bleef herhalen). Dat is inmiddels ook wel duidelijk leesbaar.

En laten we eerlijk wezen, Darkstone heeft het topic weer actief en levendiger gemaakt dan ooit tevoren. Mensen trekken hun eigen conclussie, dat hebben we vandaag al gemerkt aan de aanvragen. Dus laat het joh!

Maargoed, alle aandacht blijkt goed te zijn. Keep the Topic alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:29:
[...]

Aldus zelfverklaard ICT jurist Darkstone.
Hij weet niet alleen alles van producten die hij zelf niet heeft, hij kent de Nederlandse wet ook nog eens in zijn geheel _/-\o_

Dat is het probleem met jou, aannamens en geen feiten.
Je hebt het over aannames, maar alles wat in het citaat genoemd is is een feit. Tenzij je wilt beweren dat ik lieg dat ik in de volle overtuiging was dat de wet koop op afstand geen enkel probleem is.
En als je kon lezen staat er, zoals ieder ander mens zal hebben gelezen, dat Notebook Totaal bevestigd zich aan de wet te houden. Dat jij de wet verder niet kent laat je duidelijk blijken (en smuurmans onderstreept) maar ik zie toch echt staan: Ja wij houden ons aan de wet koop op afstand.

Tenzij we in een omgekeerde wereld leven betekend dat ... precies. Dat je er gebruik van kan maken.
Is niet bepaald hogere wiskunde 8)7
De interprentatie van notebooktotaal is dat zijn notebooks buiten de wet koop op afstand vallen. Hij houd zich dus inderdaad aan zijn interprentatie van de wet koop op afstand. Mits oneens: maak een duidelijk statement. Daar vraag ik immers al meer dan 2 jaar om.
3: Ik zie Notebook Totaal schrijven dat er nog iets speelde.

[..]

Hoe ik dit weet? Nou ik heb diverse bronnen, ik kan ze je niet met je delen, maar ik heb ze wel dus het is een feit.
redelijk :') indeed.
Als het niet zo triest zou zijn dat er nu 2 pagina's gevuld zijn met Darkstone onzin en wrok zou ik er om moeten lachen.

1: Het lukt hem maar niet om z'n Artic Silver verzinsel er doorheen te krijgen.
Het enige wat een verzinsel is is dat AS5 6 graden koeler is dan de stock koelpasta.. anders had ik daar wel bronnen van gezien. Moet ik je de persoon citeren die meldde zelfs met de 'betere' koelpasta koeling issues te hebben?
2: Vervolgens probeert hij het Turbo mode verhaal opnieuw op te rakelen. Gebruikers (inclusief mijzelf) bevestigen dat het geen probleem is, BTO bevestigd dat het geen probleem is, reviews bevestigen dat het geen probleem is.
Ik heb geen flauw idee over welke review je het hebt. Maar ik zie enkel reviews die mijn verhaal bevestigen. Heb je misschien een linkje?
3: Dus dan maar bot op notebooktotaal inhakken. Maar ook dat lukt hem niet.
Wat is exactly het probleem voor notebookcheck om te beweren, 'ja hoor, onze notebooks vallen onder de wet koop op afstand'. Ik zie maar 1 probleem: notebooktotaal in kwestie vind dat dat niet zo is. In plaats van er omheen te draaien verwacht ik een duidelijk antwoord. Anders blijf ik beteren dat notebookcheck slechtere service levert dan sony.

Ik vond dat notebooktotaal het allemaal wel vakkundig deed. Dus ik ging googlen.. jawel, een positie in de politiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ben altijd kritisch wat betreft koeling en vind dat een slap excuus
Je zin is niet duidelijk. Je citeert iets en reageerd daarop maar zegt iets wat niet slaat op het citaat. WAT vind jij een slap excuus? Ik begrijp dat jouw kritische houding en mening superieur is aan die van anderen, waaronder gerenomeerde en professionele instanties?
maar er zijn tenminste games waar de turbo wel werkt. itt tot clevo.
Er is een paar berichten terug nog gepost dat van alle BTO's (en dus Clevo's) de turbo gewoon werkt. Blijf je deze bullshit nou eindeloos herhalen in de hoop dat het eens onbestraft voorbij sluipt en er niet op gereageerd wordt?
En je haalt nu een game aan. Volgens mij had ik al eens duidelijk uitgezocht wat het verschil was over een stuk of 5 games. De exacte conclusie kan ik me even niet meer herrineren, maar het was niet 'clevo GTX 660m is even snel als msi GTX 660m. Ik zal het even opzoeken.

Edit: Darkstone in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops".
oordeel: dell-GT650m gemiddeld 10% sneller dan clevo GT650m.
Ik vergelijk de enige game die alle vier de relevante/genoemde laptops gemeen draaiden en jij gaat dan opeens een Dell erbij halen en zeggen dat die sneller is. Je haalt echt alle registers open om maar te proberen Dell te promoten en Clevo neer te halen. Mensen krijgen langzaam het idee dat je studie zo slecht gaat dat je wel full time Dell moet promoten om rond te komen anders kan ik deze zijsprong niet verklaren.
(zou wel verklaren dat je zo laat door kan gaan, je hebt toch geen school)
Bijvoorbeeld dat bto geen objectieve bron is.
We hebben het hier niet over meningen en derhalve staat objectiviteit niet ter sprake, dat heb ik je mattie ook al eens gezegd.
Het gaat hier over feiten en wie beter dan BTO weet de technische feiten van een specifieke BTO bios?
Toon jij maar aan dat de BTO variant van de W150 geen Turbo toe laat en je hebt daar geloof ik al meerdere uitnodigingen voor gehad.
Dat jij persoonlijk advies gaf... Kwam je bij ze op de koffie om de zaak te bespreken of kwamen ze bij je op kantoor? Kan je ook zoiets als onpersoonlijk advies geven dan?

Naar wat ik lees zijn beide zaken alsnog opgelost en dat is iets dat gaat tussen die twee partjen dus daar weten wij nooit alle ins en outs van. Gaat ons ook niks aan.
En notebooktotaal ontwijkt hem weer vakkundig.
Ze geven anders correct antwoord en negeren je niet, iets wat je eigenlijk wel verdiend na al je BS hier.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze hier niet openlijk gaan verlaren alle laptops onder alle omstandigheden terug te nemen, daar zijn te veel variabelen voor. (en jezelf tot in den treure herhalen maakt niet dat je enige vorm van gelijk hebt).
Ik kan net zo goed aan iemand van anonymous vragen of ze zich aan de wet houden.
Een illegale en criminele organisatie vergelijken met laptopverkopers. Ik vind dat je zwaar over de schreef gaat en verachtelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:47:
[...]

Je zin is niet duidelijk. Je citeert iets en reageerd daarop maar zegt iets wat niet slaat op het citaat. WAT vind jij een slap excuus? Ik begrijp dat jouw kritische houding en mening superieur is aan die van anderen, waaronder gerenomeerde en professionele instanties?
Volgens mij is er inderdaad een zin weggevallen... Ik doelde op het feit dat ik altijd kritisch ben ten opzichte van koeling. Er zijn altijd mensen die beweren dat het onder reallistische omstandigheden geen probleem oplevert, maar dat vind ik een slecht excuus.
Er is een paar berichten terug nog gepost dat van alle BTO's (en dus Clevo's) de turbo gewoon werkt. Blijf je deze bullshit nou eindeloos herhalen in de hoop dat het eens onbestraft voorbij sluipt en er niet op gereageerd wordt?
Ik blijf deze 'bullshit' eindeloos herhalen totdat het een keer wordt bevestigd dat nbt/bto notebooks levert waarbij het draaien van throttlestop niet nodig is. En met bevestigen bedoel ik niet dat een financieel belanghebbende dat beweert, of iemand die mij al sinds jaar en dag af loopt te kraken.
Ik vergelijk de enige game die alle vier de relevante/genoemde laptops gemeen draaiden en jij gaat dan opeens een Dell erbij halen en zeggen dat die sneller is. Je haalt echt alle registers open om maar te proberen Dell te promoten en Clevo neer te halen. Mensen krijgen langzaam het idee dat je studie zo slecht gaat dat je wel full time Dell moet promoten om rond te komen anders kan ik deze zijsprong niet verklaren.
Ehm. De dell was de enige laptop welke ik kon vinden met een i7 en GT 650m gddr5.
We hebben het hier niet over meningen en derhalve staat objectiviteit niet ter sprake, dat heb ik je mattie ook al eens gezegd.
Het gaat hier over feiten en wie beter dan BTO weet de technische feiten van een specifieke BTO bios?
Toon jij maar aan dat de BTO variant van de W150 geen Turbo toe laat en je hebt daar geloof ik al meerdere uitnodigingen voor gehad.
Tsja. 'notebookcheck meldt dat de w150 geen turbo boost toe laat met de grafische kaart ingeschakeld. Het is onbekend of bto standaard het bios flasht zodat je daar geen last van hebt'. Zoiets?
Dat jij persoonlijk advies gaf... Kwam je bij ze op de koffie om de zaak te bespreken of kwamen ze bij je op kantoor? Kan je ook zoiets als onpersoonlijk advies geven dan?
Advies welke niet specifiek op een bepaald persoon gericht is vind ik inderdaad onpersoonlijk advies. Neem de NBBG's, dat is ook advies, maar niet persoonlijk.
Ze geven anders correct antwoord en negeren je niet, iets wat je eigenlijk wel verdiend na al je BS hier.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze hier niet openlijk gaan verlaren alle laptops onder alle omstandigheden terug te nemen, daar zijn te veel variabelen voor. (en jezelf tot in den treure herhalen maakt niet dat je enige vorm van gelijk hebt).
Dat lijkt mij geen enkel probleem. Immers weet notebooktotaal zelf te melden dat er dit jaar nog niet een iemand is geweest over de wet koop op afstand.
Een illegale en criminele organisatie vergelijken met laptopverkopers. Ik vind dat je zwaar over de schreef gaat en verachtelijk bent.
Ik kon zo even geen beter voorbeeld bedenken. Het toont in elk geval de uitspraak dat de wet wordt nageleefd in feite geen waarde heeft, aangezien daar zoveel verschillende interpretaties van bestaan. Daarom vraag ik naar de exacte interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:44:
[...]

Wat is exactly het probleem voor notebookcheck om te beweren, 'ja hoor, onze notebooks vallen onder de wet koop op afstand'. Ik zie maar 1 probleem: notebooktotaal in kwestie vind dat dat niet zo is. In plaats van er omheen te draaien verwacht ik een duidelijk antwoord. Anders blijf ik beteren dat notebookcheck slechtere service levert dan sony.

Ik vond dat notebooktotaal het allemaal wel vakkundig deed. Dus ik ging googlen.. jawel, een positie in de politiek...
Het komt echt niet aan. Maar zie Tijgert zijn reactie.
Ik lees knip en klaar; we houden er aan. Dat jij je in bochten wringt om er iets anders in te zien is jouw probleem maar verandert niets aan hun antwoord.

En nu je het hier ook niet kunt winnen ga je op de man spelen zie ik.
Maar vertel, is hij onze minister president? Of wie weet wel undercover staatsecretaris?

Relevantie 0.0
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:57:

[...]

Ik blijf deze 'bullshit' eindeloos herhalen totdat het een keer wordt bevestigd dat nbt/bto notebooks levert waarbij het draaien van throttlestop niet nodig is. En met bevestigen bedoel ik niet dat een financieel belanghebbende dat beweert, of iemand die mij al sinds jaar en dag af loopt te kraken.

Wow je leest ECHT niet. Wie bevestigd hier nou net allemaal in het topic dat ze er geen last van hebben? Niet alleen ik hoor. En waarom mijn ervaring als echte gebruiker niet relevant is ontgaat mij totaal.
Ja, wat? Omdat iemand je "afkraakt" omdat je liegt? Ik noem het eerder je op de realiteit wijzen.

[...]

Tsja. 'notebookcheck meldt dat de w150 geen turbo boost toe laat met de grafische kaart ingeschakeld. Het is onbekend of bto standaard het bios flasht zodat je daar geen last van hebt'. Zoiets?

8)7 ga er niet eens meer op in
[...]

Ik kon zo even geen beter voorbeeld bedenken. Het toont in elk geval de uitspraak dat de wet wordt nageleefd in feite geen waarde heeft, aangezien daar zoveel verschillende interpretaties van bestaan. Daarom vraag ik naar de exacte interpretatie.

Dude, het antwoord is gegeven. Als iemand een verzoek doet leven ze dit na. Het staat er.
Als je nou lef had zou je er een bestellen.
Darkstone, ga aub ergens anders mensen lastig vallen. Niemand neemt je meer serieus.
Als ik nbt was had ik al lang niet meer ingegaan op jou.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:57:
[...]

Ja ja ja...de kracht zit in het heralen. Praatjes weer, darkstone verhaaltjes. En Bullshit is het ;) , laat de quotes maar weg en het had geklopt.

Je zou een punt kunnen maken. Kruip achter je tafel vandaan, stap in de auto..tram of bus en kom naar BTO!! Wauw man, kun jij gewoon een primeur maken tov al die andere knip en plak sites die je als feit AANNEEMT...want daar is Darkstone goed in...aanmenen! Maareh, het is duidelijk....dan breekt je plaat en moet je je verhaal bijstellen. Weer een niet bestaand argument weg.

Voor iedere potientiele koper die twijfelt is dit jammer, ik zou die mensen bijna gaan adviseren bij ons langs te komen zodat ze de Darkstone verhaaltjes ook ineens snappen. Logisch dat wij er tijd in steken, het gaat ons merk aan en we hebben er belang bij dat de info klopt. Maar wat is jou doel om je plaatje te laten draaien? Heb je geen tuin :)

Voor iedereen die vragen heeft inzake Turbo mode icm zijn laptop...neem contact op met onze TD. Dit is een herhalng van eerdere berichten maar dat schijnt in te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 00:00:
Je hebt gelijk, wij vragen een vergoeding voor deze koelpasta...vanwege het fet namelijk....let op nu komt ie: HET KOST NAMELIJK GELD!!! ( ongeveer 2 Cappucino's op een Utrechts terras ).

Maar, je hebt een belangrijk punt geraakt en doet alsof wij bakken met geld verdienen aan koelpasta met als doel mensen op te lichten.... onzin natuurlijk. Wij zullen de prijs heroverwegen. Ik zou de site maar eens in de gaten houden, er kan morgen wel eens iets gaan veranderen. :) Die uitdaging heb je ons wel gegeven.
Artic Silver nu in de aanbieding voor 1 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:59:
Het komt echt niet aan. Maar zie Tijgert zijn reactie.
Ik lees knip en klaar; we houden er aan. Dat jij je in bochten wringt om er iets anders in te zien is jouw probleem maar verandert niets aan hun antwoord.
Wat klopt er niet aan de bewering dat 'wij houden ons aan de wet' geen fluit zegt over de gebruikte interpretatie van die wet? Ik vraag enkel duidelijkheid, maar het is duidelijk dat nbt die niet wil geven. Mits oneens...

...maak een duidelijk statement. Mits dat statement niet komt kan ik niet ander beweren dan dat je bij notebooktotaal geen aanspraak kan maken op de wet koop op afstand.
En nu je het hier ook niet kunt winnen ga je op de man spelen zie ik.
Maar vertel, is hij onze minister president? Of wie weet wel undercover staatsecretaris?

Relevantie 0.0
Dit bedoel ik nu met afkraken. Jij komt met het verhaal dat ik student ben. Lekker relevant, maar negeren. Wanner ik dezelfde, beter in de context, passende reactie plaats, komen er dit soort reacties. Het is voor veel mensen blijkbaar nog steeds lastig om de bal te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:21:
[...]
Artic Silver nu in de aanbieding voor 1 euro 8)7
Afspraak is afspraak! Er zou wat gebeuren. Gratis maken kan helaas niet, de site kan geen spullen verkopen voor NUL euro :)
Dan valt namelijk ook de essentie van verkopen weg...als in geld vragen voor de levering van een product.

Dat is een maximaal voordeel van 16 cent per graad celsius...goedkoper dan een avondje naar de Sauna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[b][message=40331867,noline]Darkstone schreef op vrijdag 31 mei 2013 @

[...]
Dit bedoel ik nu met afkraken. Jij komt met het verhaal dat ik student ben. Lekker relevant, maar negeren. Wanner ik dezelfde, beter in de context, passende reactie plaats, komen er dit soort reacties. Het is voor veel mensen blijkbaar nog steeds lastig om de bal te raken.
Inderdaad, irrelevant! We zullen zien wie van jullie dan het meest volwassen is. De meeste praatjes ken ik nu wel en andere denk ik ook. Zo niet scroll de laatste paar dagen even terug en....zucht!

Oeps dubbelpost...maar gelukkig geen herhaling :)

[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 31-05-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:24:
[...]

Wat klopt er niet aan de bewering dat 'wij houden ons aan de wet' geen fluit zegt over de gebruikte interpretatie van die wet? Ik vraag enkel duidelijkheid, maar het is duidelijk dat nbt die niet wil geven. Mits oneens...

...maak een duidelijk statement. Mits dat statement niet komt kan ik niet ander beweren dan dat je bij notebooktotaal geen aanspraak kan maken op de wet koop op afstand.
Je beweert maar een eind weg, we hebben je door.

Het enige wat mij nog rest te doen voor ik ga slapen (moet morgen werken, jij?)
Tijgert schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:47:
[...]

[...]

Vooral dat stukje in vette tekst, maar ook wat er voor komt.
Denk is na man, heb je ooit de wet wel gelezen en begrepen? Het is een zichttermijn dus ik zou als nbt ook niet zeggen stuur na 6 dagen intensief gebruik met krassen er op zonder opgaaf van reden maar terug.

Wat notebook totaal wel zegt (haha opnieuw...) dat ze zich aan de wet houden. De wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je hebt het over aannames, maar alles wat in het citaat genoemd is is een feit. Tenzij je wilt beweren dat ik lieg dat ik in de volle overtuiging was dat de wet koop op afstand geen enkel probleem is.
Heel simpel: Uit je blog en je eigen posts hier blijkt dat je exact wist waarom en hoe laptops throttlen op opgenomen vermogen terwijl je actief beweerde dat dat kwam door zogenaamde slechte koeling van de Clevo's.
Ja, je liegt. Je bent een leugenaar, een manipulator en niemand geloofd je. Het verbaasd mij oprecht dat er nog geen gerechterlijke stappen tegen je zijn ondernomen. (alhoewel misschien ook niet, deze discussie schijnt BTO geen windeieren te leggen omdat je door je wild om je heen slaan met onzin alleen maar kijkers trekt).
Het enige wat een verzinsel is is dat AS5 6 graden koeler is dan de stock koelpasta.. anders had ik daar wel bronnen van gezien.
Er is een plaatje van een bron geciteerd waar AS5 duidelijk 6 graden beter koelt dan een van de slechtste koelpasta die er voorhanden was.
Fabriekspasta is blijkbaar daarmee te vergelijken. 6 graden is dus heel reeel en aannemelijk.
Moet ik je de persoon citeren die meldde zelfs met de 'betere' koelpasta koeling issues te hebben?
Citaten van jou zijn de letters op het scherm niet waard.
Als er betere koelpasta dan standaard nodig is om iets normaal werkend te krijgen dan zijn er heel andere problemen van een aard en grootte waar we hier niks vanaf weten. Of ben jij 1:1 betrokken bij alle aspecten en stappen van deze zaak?
Maar ik zie enkel reviews die mijn verhaal bevestigen. Heb je misschien een linkje?
Je ziet reviews van een Clevo met een Clevo bios, niet van een BTO (Clevo) met een BTO bios. Die zijn dus niet te vergelijken volgens de makers zelf. Zo wel, heb JIJ daar een linkje van? Of beter! ga zelf de proef op de som nemen bij ze op kantoor! Je bent toch zo'n expert? Bewijs je expertise en je interesse in je vak dan eens, anders dan bashen op Tweakers.
Er zijn altijd mensen die beweren dat het onder reallistische omstandigheden geen probleem oplevert, maar dat vind ik een slecht excuus.
Dus jij vind het een vereiste dat iets ook onder onrealistische omstandigheden normaal moet blijven werken. Je zal dus net zo lang fantasie gebruiken om omstandigheden te verzinnen tot het een keer stokt en dan kom je erin en brand je het af... man je moet je eigen site beginnen! Kunnen andere hardware sites wel meteen opdoeken want jouw tests en eisen zijn ZO veel beter.
Ik blijf deze 'bullshit' eindeloos herhalen totdat het een keer wordt bevestigd dat nbt/bto notebooks levert waarbij het draaien van throttlestop niet nodig is
Je geeft tenminste zelf toe dat het bullshit is.. maar your wish is granted: bij deze bevestig ik, onafhankelijk van BTO in elke vorm, dat Throttlestop niet nodig is om de laptop (in mijn geval de 17CL47) normaal zijn werk te laten doen onder alle omstandigheden zoals Intel dat heeft bepaald.
Ik verklaar tevens dat men met Throttlestop enige en elke restrictie van Intel ongedaan kan maken en men de CPU zo hard kan laten gaan op elke core als dat de multiplier toe staat zo lang je wilt en dat de koeling dat makkelijk trekt. Ik wou dat ik een XM had i.p.v. een QM want er zit zat headroom in.

Oh, de VGA bios is ook unlocked dus die kan je ook overklokken, NOG meer gratis performance!
Ehm. De dell was de enige laptop welke ik kon vinden met een i7 en GT 650m gddr5.
Van de drie laptops die je noemde waren er minimaal twee en mogelijk alle drie uitgerust met een 650m, vandaar dat ik de scores zo goed vergelijkbaar vond.
Nou, volgens mij heeft een officiele BTO vertegenwoordiger/verkoper hier letterlijk verkaart dat geen enkele BTO laptop een Turbo block heeft bij gebruik van de grafische kaart. Dat lijkt me het ener-redelijkst officeel en geloofwaardig. Nog beter zou een in bloed ondertekent perkament zijn in een of andere kerk of tempel waar ik zelf bij ben, maar dat is wellicht wat veel werk, ik geloof ze zo ook wel.
Dat lijkt mij geen enkel probleem. Immers weet notebooktotaal zelf te melden dat er dit jaar nog niet een iemand is geweest over de wet koop op afstand.
Het aantal aanspraken op de wet heeft geen betrekking op enige verklaring omtrent uitgebreid iets uitkauwen in Jip en Janneke taal. Een bedrijf moet dat juridisch correct zeggen om andere interpretaties te voorkomen. Ik moet hier ook in alles les geven zeg.
Een new low! Clevo afzeiken... lukt niet. BTO afzeiken... lukt niet. Koeling afzeiken... lukt niet. Koelpasta dan maar afzeiken... lukt ook al niet. Turbo Boost implementatie afzeiken... weer niet. Op de man zelf dan maar... wanneer gaan we horen wie er stiekem homo is en/of een buitenechtelijke relatie heeft? Krijgen we dan later nog zwart geld verhalen en roddel en achterklap over gevangenis en wapens dealen?

Politici zijn erg goed met woorden omdat ze er kijhard op worden afgerekend. Geen enkel woord blijft onbenut door enige tegenstander.
Juridische zaken en documenten van bedrijven zijn dus net zo opgesteld om misbruik te voorkomen. Als iemand zo vakkundig en intelligent is om een succesvol bedrijf te hebben en in de politiek actief te zijn dan is dat iets om als scholier enkel respect voor te hebben. Maar je respecteerd niet eens de waarheid...
Mits dat statement niet komt kan ik niet ander beweren dan dat je bij notebooktotaal geen aanspraak kan maken op de wet koop op afstand.
Hiermee ga je lijnrecht in tegen wat de statement van NBT al is en meerdere keren is herhaald.
Het is voor veel mensen blijkbaar nog steeds lastig om de bal te raken.
HAHA, pot.. ketel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Tijgert schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:30:

[...]

Je ziet reviews van een Clevo met een Clevo bios, niet van een BTO (Clevo) met een BTO bios. Die zijn dus niet te vergelijken volgens de makers zelf. Zo wel, heb JIJ daar een linkje van? Of beter! ga zelf de proef op de som nemen bij ze op kantoor! Je bent toch zo'n expert? Bewijs je expertise en je interesse in je vak dan eens, anders dan bashen op Tweakers.

[...]
Klopt, BTO heeft een eigen Bios, dat hebben inmiddels al meerdere malen gemeld. Mensen die hier vragen over hebben of ooit een Bios hebben geplaatst zonder BTO logo kunnen zich melden bij onze TD. Dit is helaas wel weer een herhaling maar puur om het nogmaals duidelijk te maken.

Dus nogmaals...een Paard is een hoefdier maar niet ieder hoefdier is een Paard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 15CL48 bij BTO opgehaald, klantenservice geeft me een goed gevoel.
Laptop werd even opgestart, zo kon ik gelijk even kijken of het scherm dode pixels had wat niet zo was. Ook al had ik geen OS besteld, men had er Windows 7 Home Premium 64 bit op gezet om een en ander te testen. Handig want daar heb ik een licentie voor, scheelt weer installeren.
Enige nadeel daarvan is dat er zoals bij elke laptop met preinstalled OS standaard software bij zit die ik nooit gebruik of irritant vind maar goed, verwijderen is zo gebeurt.

Nog niet echt tijd gehad om games te benchmarken maar CoD Black Ops 2 werkt lekker vlot. Binnenkort nog even testen met Metro 2033.
Moet zeggen dat zo'n SSD ziek snel is als je normale HDD's gewend bent, OS en games opstarten is zo gebeurt!

Moet wel zeggen dat ik de metalen afwerking van mijn vorige Clevo barebone iets sjieker vond dan volledig kunststof wat deze heeft, voordeel is wel dat deze laptop een stuk lichter is dan mijn vorige 15,6 inch. En verder is het design gewoon strak en degelijk, de hinges van het scherm voelen ook vertrouwd stevig zoals het een Clevo betaamt. Dat heb ik met andere merken toch wel anders meegemaakt *kuch* Dell *kuch*.

Nu nog even een vraagje, is het ook mogelijk om in de BIOS Turbo mode van mijn i7 CPU uit of aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:56:
Ook al had ik geen OS besteld, men had er Windows 7 Home Premium 64 bit op gezet om een en ander te testen. Handig want daar heb ik een licentie voor, scheelt weer installeren.
Enige nadeel daarvan is dat er zoals bij elke laptop met preinstalled OS standaard software bij zit die ik nooit gebruik of irritant vind maar goed, verwijderen is zo gebeurt.
Klopt, die 30 dagen versie doen wij ter controle voor de eindgebruiker. Wij hebben geen enkele software geinstalleerd buiten de drivers en tools. Dus geen Office 30 dagen versie, geen virusscanner waar je later voor moet gaan betalen...helemaal niets.
Nu nog even een vraagje, is het ook mogelijk om in de BIOS Turbo mode van mijn i7 CPU uit of aan te zetten?
Mail even naar de TD, we hebben inmiddels nieuwe een update BIOS binnen begreep ik. Zie DM voor contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de opheldering, de laptop bevalt erg goed trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:34:
Bedankt voor de opheldering, de laptop bevalt erg goed trouwens!
Dat is goed te om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:19
Gebruik nu sinds een week een (gebruikte) Clevo P150HM met nVidia GTX580m en ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de machine!
De vormgeving is niet zo "blij" als modernere alternatieven (ik keek ook naar een Lenovo Y500 maar die had een spiegelend scherm, erg veel glimmend zwart en een veel te opzichtig toetsenbord) wat de laptop een wat meer zakelijke look geeft.
De gebruikte materialen voelen wel solide aan en ook het toetsenbord voelt strak en zoals het hoort.

Ik heb wel de indruk dat de aangeboden drivers op de Clevo/BTO sites niet worden geupdate maar daar is ook wel omheen te werken.

Wat is niet helemaal begrijp is de functie van het THX.zip bestand, wat doet dat precies?
<Edit> Na het doorlezen van de informatieve PDF handleiding die bij de drivers te vinden was bleek dat dit een tool is om de audioinstellingen van de laptop te beheren.
Ik had dit nog niet gemist.
Maken andere gebruikers ook gebruik van de THX tool?

[ Voor 27% gewijzigd door Leader98 op 31-05-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Even een verdere ervaring:

Na ontvangst van mijn 15cl14 bleek er 'bleeding' aan de onderzijde van mn scherm en deed 1 van de USB het niet.

Ik werd uiterst correct door Roberto te woord gestaan die mij doorverwees naar BTO.
Ook daar werd ik uiterst correct en ter zake kundig te woord gestaan.

Apparaat werd binnen 2 dagen hier opgehaald en dezelfde week nog retour gestuurd.
Ik heb nagevraagd wat er mankeerde en men vertelde mij dat 1 USB poort de aansluiting was losgeschoten en dat men een kleine modificatie had aangebracht tbv het scherm.

Thuis gekomen het apparaat uitgepakt en hij draait als een zonnetje.

Dus wat mij betreft zijn voorzorg én nazorg prima!

@Darkstone: Mijn vriendin heeft ooit eens een Dell gehad met een klein mankement direct na aankoop. Mocht ze gewoon een maand zonder pc doen.
Dus graag niet alleen afbranden en zieken en zeiken.
Elk product heeft zn prijs. Koop iets en beoordeel. Zelfs op een Rolls Royce kun je zaken aanmerken. ALS JE MAAR LANG GENOEG ZOEKT vind je altijd iets om te zeiken. (sorry voor de woordkeuze maar een ellenlang topic met alleen gezever noem ik zeiken).

Voor nu ben ik hartstikke tevreden en ik hoop dat over 2 of 3 jaren nog te zijn. Wie dan leeft.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

trapm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:57:
Even een verdere ervaring:

Na ontvangst van mijn 15cl14 bleek er 'bleeding' aan de onderzijde van mn scherm en deed 1 van de USB het niet.

Apparaat werd binnen 2 dagen hier opgehaald en dezelfde week nog retour gestuurd.

Thuis gekomen het apparaat uitgepakt en hij draait als een zonnetje.

Dus wat mij betreft zijn voorzorg én nazorg prima!
We hebben nu inderdaad een paar gevallen gezien met bleeding aan het IPS scherm, althans we dachten aan bleeding maar er bleek iets druk uit te oefenen op het scherm. Dit wordt inmiddels bij de assemblage extra gecontroleerd.

En uiteraard, omdat het hier een DOA betrof ( een defect binnen de eerste 7 dagen ) komen we hem dan thuis bij je ophalen, voor ons een standaard service...voor de ander een onmogelijk dienst. Ach ja. Wij kunnen hier niet oordelen over hoe een ander het doet, alleen duidelijk maken hoe wij het doen.

Omdat het hier gaat over ervaringen van echte gebruikers is jou post een welkome aanvulling ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BTO_USER op 31-05-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienoo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Niet meteen een ervaring maar voor de geïnteresseerden:
Ik heb gezien dat BTO twee modellen online heeft gezet met Haswell CPU en GTX765 GPU.
Voor meer info: http://www.bto.eu/html/li...ayPartnerID=1&PartnerID=1 (middelste twee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes de NDA volgen is voor BTO duidelijk niet weggelegd. De haswell's mogen pas verkocht worden vanaf 4 juni.

Edit: dus niet, maar alsnog veel te vroeg...
reviews: Haswell voor laptops: Core i7-quadcore getest

Edit; dus niet, de release is wel 4 juni.
http://www.engadget.com/2013/06/01/intel-haswell-launch/

Cashen is voor BTO duidelijk belangrijker dan de regels volgen. Zelfs xnotebooks wacht netjes de release af :F

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je gaat er toch zo prat op te kakelen dat dit een ervaringstopic is en geen ander soort topic?
Ga dan lekker elders lopen trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoticPC heeft de complete line up al o- hun site gezet:

http://www.xoticpc.com/cu...cessors-ct-95_51_421.html

hopen dat BTO etc dat ook snel gaat doen :)
Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.