Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:31:
ssd: crucial m4, of samsung 830..
arctic silver zou ik persoonlijk ook zeker doen!
processor? ik zou de 3610 uit de ivy bridge serie nemen, anders de 2670 uit de sandy bridge.

beide zijn snel zat!
Je zou zelfs nog de Intel 330 serie SSD kunnen kiezen.
Kost maar 77,35 t.o.v. 99,95 voor de Samsung 830.

Beiden S-ATA 3 t.o.v. de oude 320 serie welke nog SATA 2 was (en dus duidelijk de mindere, hoewel wel goedkopere, keuze)
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:17:
En wat raad je dan aan van configuratie?

- Arctic Silver Koelpast neem ik dan wel
- Welke SSD kaart?
- Welke processor?

Prijs liefst rond de 1.000 excl. BTW houden...
Leuk, maar wat ga je er eigenlijk mee doen? Wie weet is een systeem van 800 euro ook wel voldoende ;) Enige probleem is dat dit geen aankoop topic is, daarvoor kun je beter in het BBG topic kijken want dit is echt een ervaringen & bespreek topic (zie regels tweakers.net)

Artic Silver is gewoon een echte do, kost te weinig om niet te doen. Maakt de notebook koeler, stiller en bij Turbo cpu's ook nog eens sneller ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral zwaar op werken :-)

Photoshop, Indesign, Dreamweaver, Word, ... Alles dooreen op draaien dus, samen met Spotify, Skype & gewoon surfen.. Maar zou dan graag hebben dat alles zo goed als meteen opstart, een pc die niet "volle bak" aan't blazen is of superheet wordt.

Zou deze avond nog willen bestellen. Wat raad jjij me aan? En wat met die hard drive, maakt het uit in welke volgorde je die bestelt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primair zou ik altijd een SSD pakken (komt het OS dan ook op) en secundair de normale harddisk.
Zolang je maar kiest voor een goede SSD zal het allemaal soepel lopen, meer 3Dpower dan de GT 650m van de 15CL45 heb je niet nodig. Je zou enkel voor photoshop nog kunnen overwegen de 3720QM te pakken aangezien die nog wat extra punch met zich meebrengt voor niet veel meer geld maar het is zeker niet nodig.

Ik weet niet wat voor systeem u nu heeft maar als hij meer dan 2 jaar oud is zal dit al meer dan een verdubbeling in performance worden ;)

Verdere aankoopvragen echter liever in een BBG topic want zoals de waarschuwing in het topic zegt: Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic. Daarvoor hebben we de NBBG topics en ik wil wel graag me aan de regels van tweakers.net houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:44:
Leuke reviews, maar vooral gebaseerd op benchmarks... Waarom Tweakers niets schrijft over het toetsenbord,
schermen, fans, geluidsproductie, bouwkwaliteit, scharnieren, aansluitingen... Dat is gewoon eeuwig zonde :X
Het is geen review van de notebook, maar van de processoren ;)
CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:06:
Klopt ook, maar je kan toch foto's toevoegen van kijkhoeken van schermen bijvoorbeeld daar kan iedereen zelf uit concluderen wat die er van vindt... Wat betreffende toetsenborden, ja dat is persoonlijk inderdaad en daarom erg lastig, maarja dit zijn alleen benchmarks, benchmarks, benchmarks. Heel leuk, maar ik wil toch graag weten hoe de laptop dichtklapt, hoe het toetsenbord aanvoelt enzovoort. Nu gaat dat me wel lukken, want ik heb vandaag een nieuwe laptop besteld dus ik kom er zelf wel achter, maar toch vind ik 't gewoon jammer, ook al is het lastig.

Maar ik ken het ja, toen ik een review plaatste over m'n laptop, liep ik uit m'n nek te lullen want andere reviews zeiden dit en dat dus waarom CLB opeens het toetsenbord goed vond typen, nee, dat kon absoluut niet :+ :)
Je hebt subjectief en je hebt subjectief. Als je zegt, ik vind hem prima typen... Dan doe je daarmee een subjectieve uitspraak waar ik vervolgens niet veel aandacht aan besteed. En als je zegt: ik vind hem prima typen, want <insert hier argumenten> en <insert hier bronnen>, dan doe je een subjectieve uitspraak die wel te onderbouwen is.

Over bronnen gesproken:
royalt123 schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:43:
Ik ben nu wel erg geintreseerd in PBOOK 17CL45 gt650 gddr5
wegens goede prijs en gpu.
Maar is nog nergens review te vinden voor behuizing kwaliteit en bij notebooktotaal staat nergens levertijd.
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested als review van het vergelijkbare 15.6" model. En natuurlijk actuele gebruikservaringen na een jaartje gebruik: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011" bijvoorbeeld. Houd er ook meteen rekening mee dat je Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" als scherm krijgt als je een mat 17.3" scherm bestelt.
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:49:
Artic Silver is gewoon een echte do, kost te weinig om niet te doen. Maakt de notebook koeler, stiller en bij Turbo cpu's ook nog eens sneller ;)
Niet zo lang geleden hoorde ik een niet nader te noemen clevo dealer zeggen dat de koelpasta optie alleen werd aangeboden omdat de concurrentie het ook doet en om te voorkomen dat allerhande tweakers het zelf gaan doen en daarmee de garantie verprutsen (garantie vervalt als je hem open maakt? Nee toch?). Het vervangen van de koelpasta was, aldus de beste dealer "echt K#Twerk". Over de daadwerkelijke voordelen werd geen woord gesproken in die discussie.

En dat de laptop koeler, stiller en sneller is... Ik laat me graag overtuigen, maar ik kan zelf geen bronnen vinden om die stelling te onderbouwen. Misschien upgrade ik dan wel mijn eigen koelprut (pricewatch, en dan sorteren op prijs. De bovenste ) naar AS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:21:
Het is geen review van de notebook, maar van de processoren ;)
Stimmt, maar je hebt ze toch staan, jammer :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik zie dat er op de 17CL46 een hdmi en dvi uitgang zit . Is het daarmee mogelijk om op beide uitgangen tegelijk schermen aan te sluiten en dus op die manier een dual-screen setup gemaakt kan worden ? ( ik zou dan het scherm van de laptop niet willen gebruiken , maar puur mijn 2 externe schermen voor beeldweergave )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:11:
Ik zie dat er op de 17CL46 een hdmi en dvi uitgang zit . Is het daarmee mogelijk om op beide uitgangen tegelijk schermen aan te sluiten en dus op die manier een dual-screen setup gemaakt kan worden ? ( ik zou dan het scherm van de laptop niet willen gebruiken , maar puur mijn 2 externe schermen voor beeldweergave )
De notebook kan in principe 2 schermen aansturen. Welke dat zijn is niet zon ramp.
Alleen HDMI + DVI zijn eigenlijk het zelfde signaal en die poort is dus gedeeld.

Wat je ook kunt proberen (in theorie) is twee displayport monitoren kopen en deze daisychainen.
Hier heb je echter displayport 1.2 voor nodig volgens de techspecs. (en de BTO is 1.1a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Local Host schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:11:
Jahoor, je kan 2 schermen via DVI en HDMI tegelijk aansturen, uiteraard gaat je interne scherm dan wel uit.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je een AMD kaart hebt en minimaal een scherm aansluit met displayport. Maar doorgaans weer niet in combinatie met switchable graphics. Bovendien, als je een notebook koopt met een bepaalde optimus implementatie kan je wel het interne scherm openhouden: dat kan als één van de video outs is aangesloten op de discrete grafische kaart, en een op de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Bedankt voor jullie duidelijke reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
oke, en nu heb ik een probleem met mijn clevo w170hr..
mijn optimus doet het niet meer, en hij word loeiheet
er staat op dit moment niks open (cpu tussen 0 en 2 procent, ram heeft maar 19 procent in gebruik.
tog blijft de gt555 maar loeien, het ding word loeiheet, en krijg het niet anders voor elkaar..

er zit een vga knop op, waarmee je kan , het maakt niet uit of de knop groen of oranje is.. hij shakelt niet over..

na een reboot ook niet..

het status lampje van optimus, blijft ook gewoon op het metertje staan (gtt555 dus), en hij is zo heet, dat hij niet meer op schoot te houden is..

wie kan mij hiermee helpen, wat kan dit zijn??

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend om te horen dat u last ondervindt.

Persoonlijk raad ik u aan uw dealer te mailen of te bellen, dit moet namelijk even in meer detail bekeken worden met een kenner en kan niet 123 zo in dit topic beantwoord worden.
Dit gezien er meerdere variabelen kunnen zijn die meespelen in dit verhaal en het anders een gokspelletje wordt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik zou eens opstarten met een linux live cd, weet je gelijk of het software of hardware is? Op eigen verantwoordelijkheid natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
hoezo linux live cd?
switchable graphics is altijd een "pain in the ass" geweest onder linux,
dus in linux zal het ook niet werken?

temperaturen lopen ook TE hoog op..
idle doet de i7-2630qm een dikke 60 graden (dat is ruim 10 graden warmer dan ik ideaal vind)
na 10 seconden stressen, schiet hij naar de 95+, ik durf hem niet langer te laten lopen... fans slaan allemaal aan, en ik geloof ook wel dat hij niet naar 100 loop (Dat hoop ik iig) maar ik vind de temperaturen, best wel heel ziekelijk hoog!

ik zal hem eerst morgen eens uit elkaar halen, alles schoon maken, en eventueel een nieuw dotje pasta erop doen...

even een side note!
deze machine is niet bij bto, of xnb gekocht.. zoals hieroven, zal het door hun hoogstwaarschijnlijk opgelost worden... service waar ik deze machine heb gekocht is #$%%$^%

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:03:
hoezo linux live cd?
switchable graphics is altijd een "pain in the ass" geweest onder linux,
dus in linux zal het ook niet werken?

temperaturen lopen ook TE hoog op..
idle doet de i7-2630qm een dikke 60 graden (dat is ruim 10 graden warmer dan ik ideaal vind)
na 10 seconden stressen, schiet hij naar de 95+, ik durf hem niet langer te laten lopen... fans slaan allemaal aan, en ik geloof ook wel dat hij niet naar 100 loop (Dat hoop ik iig) maar ik vind de temperaturen, best wel heel ziekelijk hoog!

ik zal hem eerst morgen eens uit elkaar halen, alles schoon maken, en eventueel een nieuw dotje pasta erop doen...

even een side note!
deze machine is niet bij bto, of xnb gekocht.. zoals hieroven, zal het door hun hoogstwaarschijnlijk opgelost worden... service waar ik deze machine heb gekocht is #$%%$^%
Je hebt een PM, wij willen best helpen, maar laten we het hier over BTO notebooks houden en niet rondom Clevo barebones ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb hem gelezen, en je heb reply!

top, en thnx voor de aangeboden hulp!
leuk om te zien, dat er tog nog mensen, hart voor hun business hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn hier mensen met ervaring met de 15CL46 en het backlight keyboard...
EDIT: Zie CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" :)

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 05-05-2012 14:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, je bent nummer 2: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" + de post erboven. Maar die had je waarschijnlijk al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
@clb..
maak eens foto van dat apparaat!!

ik wil het allemaal eens goed zien!

je hebt nu last van het voorbeeldige probleem: clevo keyboards..
en eigenlijk clb, bedank ik je, bij deze, en dat bedoel ik echt niet lullig..
maar dit bevestigd voor mij, dat ik niet de enigste ben, met een brak keyboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's van een BTO 15CL46 hier ;)

Wat het keyboard betreft, ik weet niet welk model je hebt maar dit is een compleet nieuw model.
Heb ook wel eens last gehad met een keyboard van Logitech (sterker nog, mijn Ultra-X is net echt definitief kapot gegaan :( ... 1.5 jaar geleden stopte opeens mijn linker shift met vastzitten, m'n F1 gaat zwaar en mijn insert zit al sinds dag 1 scheef ... maar nu is mijn space defect 8)7 ) en dit is dus al m'n 2e ultra-x.

Nouja, zo zie je soms kan het gek lopen maar niets wat niet opgelost kan worden.
Ik weet zeker dat CLB zijn leverancier het toetsenbord zal omruilen (nouja ... ga er vanuit ;) En dat zou jouw leverancier ook moeten doen maar je gaf al aan daar problemen mee te hebben?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Foto's zoals gevraagd, lekker brak, geen zin, geen goed licht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yd5dGfamoQJ0KHuvCxfQqg8T/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LnQUrYZVdfau5uf2WZi9e8FG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZZ928pRdHxIghFEaPrutLKtO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k1BINJ9Of0rPFT5uQ8ttlL1d/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 05-05-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk om te zien dat in het donker (toen ik de foto's nam, ook deze, was het fel licht) je het echt wel heel duidelijk ziet en best wel ... stiekem ... cool is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zeker weten :) Klopt het dat je geen batterijtijd kan zien? Ik kan alleen het percentage zien van de accu?
Normaal zie je toch altijd een tijd met 'nog 2 uur en 21 minuten' ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat hangt af van de laptop, bios en chips in de accu.
Ik weet dat inderdtijd toen ik ooit nog het grote Acer 80x topic opende er zelfs een user is geweest die toen een speciale tool heeft geschreven om alsnog het percentage * gebruikstijd te kunnen toen.

Zal maandag eens onderzoeken welk systeem het nou wel en welke het niet doet.
Zag het zelf namelijk ook al. (hoewel niet hinderlijk omdat je na 2 of 3 keer wel weet hoelang hij nog meegaat, m'n iphone weet ik bij 20% is dat nog 30 minuten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee... hoor het graag... vind het we fijn om gewoon een 'uren / minuten' te zien ipv 'te weten' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:24:
Jazeker, je bent nummer 2: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" + de post erboven. Maar die had je waarschijnlijk al gezien.
Helaas heeft UK83 geen contact met ons gezocht hierover, echter hebben wij zojuist wel een mail verzonden naar Clevo hierover (na aanleiding van CLB zijn bericht), just to be sure.
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:07:
Zeker weten :) Klopt het dat je geen batterijtijd kan zien? Ik kan alleen het percentage zien van de accu?
Normaal zie je toch altijd een tijd met 'nog 2 uur en 21 minuten' ofzo?
Dit komt meestal na een tijdje, Windows moet eerst rekenen hoelang hij echt meekan.
Leeg laden en vol laden, daarna moet het er bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee :) Dan wacht ik het wel af... M'n vorige barebone had het ook niet (na 2/3 weken ofzo) mja..
Er zullen ook wel third party apps zijn die het kunnen, maar als het niet via third party hoeft, dan graag.

EDIT: Ik ga wel even op zoek naar een mooie batterij-gadget voor Win7, zal ook voldoen voor mij ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 04-05-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Een accu, althans die van mij, heeft een counter 'discharge rate' wat een door de accufirmware berekende discharge rate in mAh is. Samen met de de actuele capaciteit, die je eveneens vanuit de accu kunt uitlezen, weet je hoe lang de laptop nog mee gaat.

Laptops zonder discharge rate coutertje heb ik al even niet gezien. Maar zo veel let ik daar ook niet op.. De counters kan je zie in performance monitor, battery status, discharge rate. Alleen lijkt performance monitor verdwenen in windows 8!?!?! dus ik kan het op het moment niet testen.

Of beter nog..
code:
1
2
3
$computer = "LocalHost" 
$namespace = "root\WMI" 
Get-WmiObject -class BatteryStatus -computername $computer -namespace $namespace

plakken in powershell. Standaard in W7/8

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het lijkt er op dat de flatcable niet helemaal goed vast zat...
Vanochtend contact gehad met de leverancier en heb dus het toetsenbord eruit gehaald, flatcable gecheckt en weer teruggedaan... Is denk / kan gebeurd zijn met het plaatsen van 2 RAM-modules onder het toetsenbord (zodat ik twee lege sleuven had via de onderkant) Vandaag weinig tijd maar m'n issues lijken / zijn helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
BTO_USER schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:06:
[...]

Jahoor, je kan 2 schermen via DVI en HDMI tegelijk aansturen, uiteraard gaat je interne scherm dan wel uit.
Ik zoek al een paar weken naar een antwoord (en BTO kan het niet met zekerheid zeggen) dus vraag ik hier eens.

Dat je twee schermen kan aansluiten, is dus bevestigd.Maar wat is de maximum resolutie die je ermee kan halen? Om het even concreet te stellen: kan je 2 schermen aansluiten met een resolutie van 2560 x 1600 ?

Volgens Nvidia zelf zou het kunnen via displayport en dual link dvi maar het hangt af van de implementatie van de OEM producent.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Kenhas schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:34:
[...]

Ik zoek al een paar weken naar een antwoord (en BTO kan het niet met zekerheid zeggen) dus vraag ik hier eens.

Dat je twee schermen kan aansluiten, is dus bevestigd.Maar wat is de maximum resolutie die je ermee kan halen? Om het even concreet te stellen: kan je 2 schermen aansluiten met een resolutie van 2560 x 1600 ?

Volgens Nvidia zelf zou het kunnen via displayport en dual link dvi maar het hangt af van de implementatie van de OEM producent.
Clevo zegt:

Can a customer connect 2 screens with a 2560 x 1600 resolution? No.
P170EM only will support 2560 x 1600 resolution via Display port
P170EM DVI port design is with single link only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Voor de mensen die uren en de minuten willen zien kan ik 1 ding aanraden: BatteryCare

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 19:54

psyy138

blackbulls.nl

CLB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:26:
Okee :) Dan wacht ik het wel af... M'n vorige barebone had het ook niet (na 2/3 weken ofzo) mja..
Er zullen ook wel third party apps zijn die het kunnen, maar als het niet via third party hoeft, dan graag.

EDIT: Ik ga wel even op zoek naar een mooie batterij-gadget voor Win7, zal ook voldoen voor mij ;)
battery bar is een hele goede

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja die heb ik nu geïnstalleerd, maar vind hem niet mooi in / veelste groot.. maar het voldoet wel voor even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Batterycare is een prima programma. Bij de energiebeheerinstellingen van batterycare kan je de laptop automatisch naar UMA optimus mode laten schakelen als je de plug uittrekt. Dit lukte mij niet via Win 7.
Een ander toppertje is Win7audioswitcher, kan je eenvoudig/automatisch wisselen van audiokanaal, dit in tegenstelling tot Win 7 waar dit toch een beetje omslachtig is (lees 0 tot 2 handelingen tov van 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik deze tooltjes anders in de startpost laten zetten?
Neem aan dat ze bij iedereen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Moet normaal gezien bij iedereen werken, die Win7audioswitcher moet je wel zelf toevoegen bij op te starten programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Zo vanmiddag mijn 17CL46 geconfigureerd en besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Und der specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

De Standaard config met de 3820QM + coolpasta, 8 Gb extra geheugen en de 6230 dual band wireless kaart.

Een SSD heb ik nog liggen ( intel 240GB 520 serie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Ik zie hier toch af en toe wat vreemde klachten voorbij komen, en hoewel ik ook begrijp dat tevreden klanten minder vaak hun ervaringen delen, twijfel ik toch een beetje of ik wel een BTO laptop moet kopen.

Ook ik moet de laptop elke dag vervoeren naar het werk en terug, overigens doe ik dit dan wel weer in een auto waar het ding dus niet veel klappen opvangt.

Waar ik misschien het meeste bang voor ben is wanneer ik (door mijn beperkte budget) de 15CL35 aanschaf met standaard garantie, dat ik de laptop om de zoveel tijd moet opsturen. Hetgeen me waarschijnlijk toch ook weer aardige wat verzendskosten zou brengen.

Ook qua pixels in het scherm las ik een paar dingetjes, en dat lijkt me ook niet erg fijn.

Vandaar dat ik graag zou willen weten, aan de hand van jullie ervaringen, of het verstandig is de garantie uit te breiden naar pick up & return en een pixelgarantie erbij te nemen. Zo wordt de laptop voor mij wel weer ongeveer 100 euro duurder (10% van het totaalbedrag dan), maar verdien ik dat later dan wel terug?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Xamsix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:14:
Ik zie hier toch af en toe wat vreemde klachten voorbij komen, en hoewel ik ook begrijp dat tevreden klanten minder vaak hun ervaringen delen, twijfel ik toch een beetje of ik wel een BTO laptop moet kopen.

Ook ik moet de laptop elke dag vervoeren naar het werk en terug, overigens doe ik dit dan wel weer in een auto waar het ding dus niet veel klappen opvangt.

Waar ik misschien het meeste bang voor ben is wanneer ik (door mijn beperkte budget) de 15CL35 aanschaf met standaard garantie, dat ik de laptop om de zoveel tijd moet opsturen. Hetgeen me waarschijnlijk toch ook weer aardige wat verzendskosten zou brengen.

Ook qua pixels in het scherm las ik een paar dingetjes, en dat lijkt me ook niet erg fijn.

Vandaar dat ik graag zou willen weten, aan de hand van jullie ervaringen, of het verstandig is de garantie uit te breiden naar pick up & return en een pixelgarantie erbij te nemen. Zo wordt de laptop voor mij wel weer ongeveer 100 euro duurder (10% van het totaalbedrag dan), maar verdien ik dat later dan wel terug?
ik heb zelf geen extra garantie genomen ( zelfde laptop ) dit omdat de standaard 2 jaar genoeg is. ze hebben ook gezegt dat je na de 2 jaar ook altijd bij de dealer ( notebooktotaal ) terecht kon voor evt. problemen en pixelgarantie heb ik er wel bij genomen voor de zekerheid. ook al is de kans klein toch is het handig omdat je anders een nieuw scherm nodig hebt als het het irritant vind en dat kost geld zonder de pixel garantie ... correct me if i'm wrong.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
psyy138 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:43:
[...]

ik heb zelf geen extra garantie genomen ( zelfde laptop ) dit omdat de standaard 2 jaar genoeg is. ze hebben ook gezegt dat je na de 2 jaar ook altijd bij de dealer ( notebooktotaal ) terecht kon voor evt. problemen en pixelgarantie heb ik er wel bij genomen voor de zekerheid. ook al is de kans klein toch is het handig omdat je anders een nieuw scherm nodig hebt als het het irritant vind en dat kost geld zonder de pixel garantie ... correct me if i'm wrong.
Ja de 2 jaar vind ik ook prima. Maar het gaat mij meer om het verschil tussen pick up & return en de standaard carry-in garantie. Immers als je de laptop een aantal keer moet opsturen kan dat redelijk prijzig worden.

Hoe bevalt jou de laptop verder? Qua prestaties maar ook qua casing etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:43:
[...]

Het is inderdaad zo dat we buiten de 2 jaar standaard nog altijd een 3e jaar ratio service geven.
Maar los daarvan en in beantwoording tot de vraag van de user.

Pickup & return garantie is meestal overbodig, rekent u namelijk zelf maar eens uit hoevaak u de notebook wel niet moet terugsturen om daar "winst" op te kunnen maken. Het is geen auto die om de 6 maanden voor een beurt moet hoor ;) Als een notebook 5 keer defect gaat zou ik u sowieso niet die kosten laten betalen. Retourkosten zijn ook altijd op kosten van ons of de door u gekozen dealer / BTO.

Sowieso kost verzenden (langsbrengen is ook altijd een optie) binnen NL een tientje, vanuit België 15 euro. Tevens duurt pickup & return garantie iets langer, de dag dat u de klacht meldt kan de notebook namelijk niet opgehaald worden aangezien hij dan nog ingeboekt bij de vervoerder moet worden. Bij carry-in kunt u meteen langs (op afspraak natuurlijk) of hem opsturen na bevestiging RMA. Scheelt dus netto één dag. Maar heeft u wel de zekerheid qua transport daar dit dan buiten uw verantwoording ligt. (wel goed verpakken uiteraard!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
[...]

Het is inderdaad zo dat we buiten de 2 jaar standaard nog altijd een 3e jaar ratio service geven.
Maar los daarvan en in beantwoording tot de vraag van de user.

Pickup & return garantie is meestal overbodig, rekent u namelijk zelf maar eens uit hoevaak u de notebook wel niet moet terugsturen om daar "winst" op te kunnen maken. Het is geen auto die om de 6 maanden voor een beurt moet hoor ;) Als een notebook 5 keer defect gaat zou ik u sowieso niet die kosten laten betalen. Retourkosten zijn ook altijd op kosten van ons of de door u gekozen dealer / BTO.

Sowieso kost verzenden (langsbrengen is ook altijd een optie) binnen NL een tientje, vanuit België 15 euro. Tevens duurt pickup & return garantie iets langer, de dag dat u de klacht meldt kan de notebook namelijk niet opgehaald worden aangezien hij dan nog ingeboekt bij de vervoerder moet worden. Bij carry-in kunt u meteen langs (op afspraak natuurlijk) of hem opsturen na bevestiging RMA. Scheelt dus netto één dag. Maar heeft u wel de zekerheid qua transport daar dit dan buiten uw verantwoording ligt. (wel goed verpakken uiteraard!)
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik zat bij jullie te kijken voor de nieuwe laptop. Komt het vaak voor dat er defecte pixels zijn, maw is een pixelgarantie aan te raden?

Verder is de 15CL35 goed voor gamen / adobe programma's en videobewerking neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 15CL35 is dan wel de "vorige" generatie maar eigenlijk nog meer dan ruimvoldoende geschikt.
Zeker ook het 95% gamut scherm is een welkome toevoeging tot zijn mogelijkheden.

De pixelgarantie kunnen we lang of kort over praten maar om de real-world cijfers te geven:
Ong. 1 op de 16 (afhankelijk van het type scherm, dit is het gemiddelde) schermen heeft een live pixel.
Van deze livepixels zit vervolgens weer 80% binnen 2cm van de schermrand.

Een dode pixel komt veel minder voor, ong. 1 op de 70 schermen.

De keuze is dus aan u maar het komt veel minder voor dan zeg 3 jaar geleden toen de markt werdt overspoeld door goedkope TN type panelen uit restpartijen.

Voor meer informatie hierover en wat wij er mee doen kunt u het beste even mailen of dm' en.
Het is namelijk niet de bedoeling dat ik dit topic gebruik als reclamebord vandaar dat ik alleen in het algemeen hier kan spreken. (wil wel aan de regels van tweakers.net houden ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Onlangs heb ik mijn ogen laten vallen op de nieuwe P•BOOK 15CL45. Over 2 weken ben ik van plan deze te gaan bestellen. Alleen wil ik nog het één en ander weten m.b.t. deze notebook.

- De 15CL45 heeft volgens mij de optie om 2 harde schijven in te plaatsen met behoud van een dvd brander. Daarom wil ik hier wellicht een SSD (256 GB Samsung Series) en HDD (willekeurige 7200rpm'er) in plaatsen. Tot mijn verbazing merk ik dat om een 2e harde schijf in te bouwen te kosten (voor hetzelfde product) veel hoger liggen. Waarom is dit zo? Is het zo moeilijk deze 2e harde schijf erbij te plaatsen, want anders koop ik liever zelf een extra HDD. Of ligt het eraan dat er veel tijd moet worden besteed aan de instellingen bij het gebruik van 2 verschillende hard disks.

- Zijn er uberhaupt verveldende nadelen m.b.t. tot het gebruik van een SSD met een andere willekeurige HDD? En wat is verstandig op de SSD te zetten en wat op de HDD? (behalve besturingssysteem dat uiteraard op de SSD moet)

- Heeft de P•BOOK 15CL45 veel slechtere speakers dan de X•BOOK 15CL46 of zijn deze ook van een 'beter' merk als ONKYO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

marijnvonk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:39:
Onlangs heb ik mijn ogen laten vallen op de nieuwe P•BOOK 15CL45. Over 2 weken ben ik van plan deze te gaan bestellen. Alleen wil ik nog het één en ander weten m.b.t. deze notebook.

- De 15CL45 heeft volgens mij de optie om 2 harde schijven in te plaatsen met behoud van een dvd brander. Daarom wil ik hier wellicht een SSD (256 GB Samsung Series) en HDD (willekeurige 7200rpm'er) in plaatsen. Tot mijn verbazing merk ik dat om een 2e harde schijf in te bouwen te kosten (voor hetzelfde product) veel hoger liggen. Waarom is dit zo? Is het zo moeilijk deze 2e harde schijf erbij te plaatsen, want anders koop ik liever zelf een extra HDD. Of ligt het eraan dat er veel tijd moet worden besteed aan de instellingen bij het gebruik van 2 verschillende hard disks.
Als je bij de eerste disk kijk kan je zien dat er al 1 harddisk inzit, Als je deze disk verandert betaal je enkel de meerprijs.
bij de 2de disk zit nog niets, hierdoor betaal je niet de meerprijs maar het volledige bedrag. Hier zit het verschil in prijs.
- Zijn er uberhaupt verveldende nadelen m.b.t. tot het gebruik van een SSD met een andere willekeurige HDD? En wat is verstandig op de SSD te zetten en wat op de HDD? (behalve besturingssysteem dat uiteraard op de SSD moet)
Nee, je kan zonder problemen een SSD en een harddisk naast elkaar doen.
Wat je op je SSD kan zetten is een beetje je eigen keuze, net hoe groot hij is. Ik adviseer altijd enkel programma's op je SSD te zetten die je elke dag gebruikt (EN Windows uiteraard), een game die je 1 keer in de week een uurtje speelt kan je prima op je harddisk zetten.
- Heeft de P•BOOK 15CL45 veel slechtere speakers dan de X•BOOK 15CL46 of zijn deze ook van een 'beter' merk als ONKYO?
De 15CL45 heeft 2 speakers, de 15CL46 heeft er ook 2 met 1 sub (totaal 3 dus)
De 15CL46 heeft wel beter geluid, dit omdat hij wat dikker is en de speakers dus wat groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:06:
[...]

Als je bij de eerste disk kijk kan je zien dat er al 1 harddisk inzit, Als je deze disk verandert betaal je enkel de meerprijs.
bij de 2de disk zit nog niets, hierdoor betaal je niet de meerprijs maar het volledige bedrag. Hier zit het verschil in prijs.
Dat dekt de kosten bij lange na niet. Als je bijvoorbeeld zelf een M4 aanschaft in plaats van die optie te selecteren bij de 2e harddisk, bespaar je €65. En koop je een losse caddy met losse intel 320 erbij? Dan bespaar je ook een redelijk aantal tientjes.
Xamsix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik zat bij jullie te kijken voor de nieuwe laptop. Komt het vaak voor dat er defecte pixels zijn, maw is een pixelgarantie aan te raden?
Bij dode pixels -> wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:47:
[...]

Dat dekt de kosten bij lange na niet. Als je bijvoorbeeld zelf een M4 aanschaft in plaats van die optie te selecteren bij de 2e harddisk, bespaar je €65. En koop je een losse caddy met losse intel 320 erbij? Dan bespaar je ook een redelijk aantal tientjes.
Dat was zijn vraag niet ;)
Dat een SSD bij Winkel X goedkoper is dan bij ons lijkt mij niet zo gek, Winkel X is een doorgeef luik, dat zijn wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
BTO_USER schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:06:
[...]

[...]

Nee, je kan zonder problemen een SSD en een harddisk naast elkaar doen.
Wat je op je SSD kan zetten is een beetje je eigen keuze, net hoe groot hij is. Ik adviseer altijd enkel programma's op je SSD te zetten die je elke dag gebruikt (EN Windows uiteraard), een game die je 1 keer in de week een uurtje speelt kan je prima op je harddisk zetten.

[...]

De 15CL45 heeft 2 speakers, de 15CL46 heeft er ook 2 met 1 sub (totaal 3 dus)
De 15CL46 heeft wel beter geluid, dit omdat hij wat dikker is en de speakers dus wat groter zijn.
Top! Bedankt voor de reactie! Had ik kunnen weten met die prijs :p Dan schaf ik wellicht toch zelf maar SSD + HDD aan die ik zelf in te laptop ga plaatsen. Weet iemand hoe gemakkelijk dit gaat in een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@marijnvonk: geen ervaring met BTO laptops maar over het algemeen is dat een kwestie van enkele schroefjes losmaken zodat de onderkant open kan. De HDD's zelf wisselen / plaatsen hangt een beetje af van merk tot merk, sommige kan je zelfs zonder dat er een schroevendraaier aan te pas komt wisselen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt reuze mee maar het hangt van het model af hoe precies.

Als je ervaring hebt met normale computers lukt je dit echter ook wel :)
Gewoon proberen dus, let wel, het is wel op eigen risico. Op de rest zal natuurlijk gewoon garantie blijven bestaan maar stel je maakt iets stuk tijdens het installeren dan heeft dat wel gevolgen.

Neem dus, als je onzeker bent, rustig de tijd er voor.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Ok, thanks voor de info beide. Met gewone pc's heb ik dit al vaker gedaan dus dan zal dat hopelijk geen probleem worden. Dan zet ik die 2e harde schijf er gewoon handmatig later bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik wil wel wat foto's maken van de 15CL46 en HDD-compartimenten marijnvonk, indien je dat handig / leuk vind?

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 10-05-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Op zich is dat al wel heel prettig als je dat zou willen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Xamsix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:37:
[...]

Ja de 2 jaar vind ik ook prima. Maar het gaat mij meer om het verschil tussen pick up & return en de standaard carry-in garantie. Immers als je de laptop een aantal keer moet opsturen kan dat redelijk prijzig worden.

Hoe bevalt jou de laptop verder? Qua prestaties maar ook qua casing etc...
tot heden zeer goed, prestaties zijn geweldig .. ik heb gewoon de standaard en dan met de betere koelpasta, hd 500gb+4gb ssd ,, egte aanrader als je tussen hdd en ssd twijfelt.
en ik vind de laptop stil genoeg om hem in de huiskamer te staan ook tijdens het gamen vind ik hem goed stil.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
marijnvonk schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:18:
Op zich is dat al wel heel prettig als je dat zou willen doen :D
Onderkant van de laptop... Begin met het ontkoppelen van je adapter en haal de batterij eruit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HcMmTDLAM1YlFqp78Wmto3Ng/full.jpg

Vervolgens twee schroefje verwijderen en dan kun je het HDD-klepje eraf halen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uIStPD6N6jdSQLQzSljO0KZv/full.jpg

Als je de optische drive / HDD-bay eruit wil halen hoef je nog maar 1 schroefje te verwijderen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vibeLz0nPaHR1vGRLBS2tzoC/full.jpg

In mijn primaire HDD-slot zit een 512GB SSD:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CDw3Lr559eEnxiEfBZ6BsEQk/full.jpg

Schroefje is verwijderd dus mijn HDD-bay kan eruit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lvwrjTSWnbwBCRR7Iow52j41/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xQjs7gfVNwOQ5ifTzrZnpC1Y/full.jpg

En in de HDD-bay zit een 750GB HDD 7200rpm voor de data-opslag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Zq3OKSeYvg236NbQUkcHdMX/full.jpg

BTO verkoopt volgens mij andere HDD-bays, waar je frontje van je optische drive op wordt vastgeklikt...
Zodoende lijkt het dan net alsof er 'n optische drive in de laptop zit, ik heb 'n bay van Clevo, dat is 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Mooie tip voor in de TS misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Thanks! Heel handig dit. Het ziet er ook wel heel erg gemakkelijk uit trouwens. Ik heb 2 oude HDD's in mijn pc die ik elk met 6 schroeven vast moest zetten in de HDD 'houders' . Vervolgens moest ik deze ook vervolgens weer vastschroeven in de kast. Geen leuke kliksysteempjes dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Alstu :) En achter de grote klep zitten onder andere nog twee geheugensloten, om meer RAM toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Oh, ok. Dat is ook goed om te weten. Ik denk dat ik het eerst bij 2 houd voor een wat langere accuduur. Merk je overigens bij 1866Mhz DDR3 (25 euro duurder) ram een groot prestatieverschil vergeleken met 1600 Mhz? En is deze compatible met een i7-3610QM processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Een 3610QM kan tot maximaal 1600MHz RAM aan.. 1866MHz RAM wordt dus teruggeklokt naar 1600MHz.
Snelheidsverschil is er niet / is nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:37:
Een 3610QM kan tot maximaal 1600MHz RAM aan.. 1866MHz RAM wordt dus teruggeklokt naar 1600MHz.
Snelheidsverschil is er niet / is nihil
De I7 3610QM werkt gewoon op 1866Mhz ;) Intel support het niet, maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan moeten we dus niet alles geloven wat op het www staat... Screenshotje van CPU-z op 1866MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige "voordeel" wat je nog zou halen bij 1866Mhz als de cpu "maar" op 1600Mhz draait is de eventuele betere latency's op het geheugen maar het is allemaal een beetje rommelen in de marge.

Als een cpu 1600Mhz support zou ik echter wel 1600Mhz geheugen pakken ;) Maar de meeste BTO's zijn nu al standaard met 1600Mhz uitgerust.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:41:
Dan moeten we dus niet alles geloven wat op het www staat... Screenshotje van CPU-z op 1866MHz
Wat bedoel je?

[ Voor 87% gewijzigd door BTO_USER op 10-05-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je een schreenshot wilt maken van dat het gewoon werkt ;) (gok ik zo)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Oftewel 1866MHz in een 3610QM config loopt ook gewoon op 1600MHz..? Wat ik dus pretendeerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/1465/geheugen.png

Nee, het geheugen werkt gewoon op 1866Mhz.

Op hoeveel Mhz draait jou I7 CLB? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankje! Grappig, dan is Intels website verkeerd, op een fijne manier.
Hier draait het op 1600MHz mag ik vanuit gaan, maar ik heb ook 1600MHz RAM :) Straks kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dit doet Intel al jaren hoor, ook met de vorige gen. I7 2670QM, deze draaien gewoon op 1600Mhz (http://ark.intel.com/products/53469).
Ja, laat even weten (met screenshot als kan), ben wel benieuwd.
jij had toch die licht blauwe Kingston modules? (Die op 1333Mhz draaien in de Clevos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
1600MHz like I said
Screenshots volgen in m'n review van de notebook, maar die plaats ik in het XNB-topic, waar het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:20:
Dankje! Grappig, dan is Intels website verkeerd, op een fijne manier.
Hier draait het op 1600MHz mag ik vanuit gaan, maar ik heb ook 1600MHz RAM :) Straks kijken!
Ondersteuning tot 1600 heeft bij mijn weten te maken met het synchroon draaien van RAM.
Als je daar vanaf wijkt door middels dividers a-synchroon te gaan draaien is de winst nihil en in sommige gevallen zelfs nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17

anc

Toch een kleine update hier.

Vanaf het begin dat ik mijn bto heb, (oktober vorig jaar) heb ik problemen met het toetsenbord gehad.
Eerst speling en af en toe niet aanslaan van karakters, waarbij meestal de j. Toen is mijn toetsenbord vervangen, de speling was weg maar het niet aanslaan bleef. Ik dacht eigenlijk dat ik gewoon moest wennen, maar het bleef en op alle andere computers waarop ik werk heb ik dit niet.

Mijn wifi spoorde ook niet echt, ik heb er een intel kaartje in laten zetten. Maar de snelheid kreeg ik niet die ik verwacht. Alleen daarnaast had ik er ook last van dat hij erg traag de netwerk verbinding opzetten. Na een herstart leek dat verdwenen, maar nu is het zelfs zo dat ik na elke herstart een driver repair moet uitvoeren. Je zou zeggen driver issue. Ik heb een 3 of 4 tal herinstalls gemaakt en toch elke keer speelde er wel iets met de wifi, dus geloof ik niet echt dat het een driver issue is.

En tot slot recentelijk zwarte vlekken in spellen, alsof hij onderdelen niet kan renderen. Kheb hem open gehad, ja er zat stof maar niet veel Dus de koeling doet z'n ding wel.

Met deze 3 punten is hij terug naar BTO voor reparatie. Ben erg benieuwd naar de service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:00:
1600MHz like I said
Screenshots volgen in m'n review van de notebook, maar die plaats ik in het XNB-topic, waar het hoort :)
ow interessant, welke modules gebruik je dan? Die Kingston 1600Mhz (blauw) die ook in je "oude" notebook zaten?
Wij hebben die modules niet meer (Enkel de paarse modules), dus testen of ze juist draaien is er niet bij voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die blauwe had ik los van Azerty en die zijn meeverkocht, heb nu dit: Kingston KHX1600C9S3P1K2/8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:16:
[...]

Onderkant van de laptop... Begin met het ontkoppelen van je adapter en haal de batterij eruit:
Ik druk daarna altijd een paar keer op de power button zodat de laptop echt volledig is ontladen, of is dit totaal zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:56:
Die blauwe had ik los van Azerty en die zijn meeverkocht, heb nu dit: Kingston KHX1600C9S3P1K2/8G
Wij lezen ook wel eens reviews hoor :) .
We moeten wel een beetje in de gaten houden wat er gebeurt natuurlijk.
Volgens mij had je je vorige laptop, waar je vrij kort van genoten hebt, geleverd gekregen met "verkeerd" Kingston geheugen vanaf je leverancier. Althans, zo kunnen we lezen in jou duidelijke en uitgebeide review.

Maakt ons niet uit hoor maar zo staat het in jou review toch met foto's + complete bestelling erbij? Mag je best zeggen hier hoor als iets niets klopt naar zoals je het had besteld / verwacht ;)

Ben blij dat je inmiddels de goede modules gevonden hebt want deze werken inderdaad wel goed!
dask schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:44:
[...]

Ik druk daarna altijd een paar keer op de power button zodat de laptop echt volledig is ontladen, of is dit totaal zinloos?
In principe is batterij verwijderen voldoende, maar een keer op de powerknop drukken kan nooit kwaad om de laatste lading in componenten eruit te krijgen. Zorg dat je antistatisch werkt indien je componenten aanraakt cq verwisseld/verwijderd.

[ Voor 18% gewijzigd door BTO_USER op 10-05-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan neem je dingen aan die niet waar zijn :) SSD heb ik ook zelf gefixt, 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Okee, dan hebben we je foto's in je review en bestellingsoverzicht verkeerd geinterpreteerd.

Dit lezende in de review:
Kingston HyperX modules, 2x onder het toetsenbord, zodat ik er zelf altijd nog makkelijk bij kan steken

De hardware die in het door mij aangekochte model bestaat uit:
- Intel Core i7 - 2630QM Quad Core (2.0GHz -2.9GHz Turbo, 6MB)
- 8GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 2 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE

vind ik die conclusie niet vreemd :P

Aan de hand van jou review en reacties daarop hebben ook wij veel vragen over die modules gekregen. Wij wisten niet van die "mindere" versies en hadden gewoon de "normale" 1600 versies, we schrokken ons rot. En toch denk ik dat er veel gebruikers met de verkeerde modules rondlopen, deze fout zal wel veel gemaakt zijn, zelfs door jou en ik ken je toch al vele jaren als iemand met kennis van zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Jeej venzendbevestiging is binnen :) leuk verjaarscadeau :P

Lekker snel gegaan dus ; afgelopen dinsdag besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Misschien een hele domme vraag:

Ik bezit een Bto P•BOOK 15CL35-GT555
Nu kan ik met geen mogelijkheid de optie vt-x aankrijgen. ik krijg overal de melding dat deze uitgeschakeld is.

hebben mensen soortgelijke problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Klopt, was bij mij ook (laptop van eind mei 2011), is opgelost met een BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
dask schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:11:
Klopt, was bij mij ook (laptop van eind mei 2011), is opgelost met een BIOS update.
mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan?

Ik heb van de website de software gedownload maar ik krijg steeds de melding dat deze niet compatible is met de windows die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 13:11
Dat zal je moeten doen vanuit DOS, via bijvoorbeeld een opstartdisk.

Als je niet weet hoe dit werkt, is het verstandiger om contact op te nemen met je dealer/BTO. Als het fout gaat ben je verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Inderdaad, zoals John767 reeds aangeeft moet het updaten juist gebeuren, als het fout loopt kan je laptop onbruikbaar worden.

Indien je niet te ver woont van NBT of BTO, kan je best even een afspraak maken.

De methode is al een paar keer gepost in dit forum, ik kan het zo direct niet vinden.
Anders vraag je of ze de procedure nog eens op het forum plaatsen, kan nooit kwaad.
Wacht zeker op een post van NBT of BTO met de juiste procedure alvorens je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
dask schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:12:
Inderdaad, zoals John767 reeds aangeeft moet het updaten juist gebeuren, als het fout loopt kan je laptop onbruikbaar worden.

Indien je niet te ver woont van NBT of BTO, kan je best even een afspraak maken.

De methode is al een paar keer gepost in dit forum, ik kan het zo direct niet vinden.
Anders vraag je of ze de procedure nog eens op het forum plaatsen, kan nooit kwaad.
Wacht zeker op een post van NBT of BTO met de juiste procedure alvorens je het zelf doet.
heb het gevonden, maar zal toch voor de zekerheid maar even contact opnemen.

Er is een nieuw BIOS voor de 15 en 17CL35 (Clevo W150HRM en W170HR) uit, deze support de Intel VT functie (hier waren wat problemen mee in eerdere biossen vandaar dat hij er niet tussen staat!)
Deze BIOS is enkel voor de modellen met de GT555 erin, dus niet GT540!!!

download:
http://download.bto.eu/No...-%20W170HR%20%28GT555%29/
Belangrijke opmerking.
Hoewel het flashen opzich niet moeilijk is raad ik iedereen aan contact op te nemen met zijn of haar dealer indien u dit nog niet eerder heeft gedaan of twijfelt over hoe het moet.

Als het bios flashen namelijk foutgaat valt dit typisch niet onder de garantie (welk merk dan ook).

Tevens moet er dus worden geflasht vanuit DOS.
Dit kan door de bios files te zetten op bijvoorbeeld een USB flashdisk die bootable is gemaakt via: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

p.s. was er bij aflevering wel vanuit gegaan dat de nieuwe bios erop stond. Heb dit dus even aan BTO teruggekoppeld dat ze het moeten updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 20-09 11:07
Misschien een domme vraag, maar heb je die vt-functie eigenlijk nodig als je zoals ik alleen maar internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
desalniettemin schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 07:14:
Misschien een domme vraag, maar heb je die vt-functie eigenlijk nodig als je zoals ik alleen maar internet?
Bij het internetten maak je geen gebruik van vt.
Hier van maak je gebruik als je virtueel software gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 13:11
Je kan zelfs virtueel software draaien zonder VT-x. Maar of het lekker werkt is een ander verhaal.
Je wilt het wel hebben met bijvoorbeeld VMWare, Xen (of andere platformen).

Voor de normale gebruiker voor internet, email en games gaat het 0,0 verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, en dan is er ook nog zoiets zoals VTd maar eigenlijk, zoals bij de meeste dingen, is het zo; als je niet weet dat je het nodig hebt heb je het vermoedelijk ook niet nodig.

Zelfde bij TV's ... ik ging shoppen voor een nieuwe TV en zag 100en termen ... weetje wat ik wou? Iets wat gewoon werkte. En al die gekke dingen zoals ultra black pro 600hz ultimate wide view bla bla? Ik mis ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik volg al ruime tijd dit topic omdat ik al een hele tijd op zoek ben naar een nieuwe laptop en BTO zo'n beetje alles bied wat ik wil. Echter wil ik een NVIDIA kaart en elke laptop die verkocht word bevat de optimus technologie van NVIDIA en ik draai als primair OS een Linux distributie.

Nu zal ik hier niet te veel op in gaan want zoals ik begrepen heb mogen jullie mij hier in dit topic niet adviseren maar ik vraag mij wel af wat de ervaringen zijn met de 15CL45 in combinatie met Linux. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?
  1. hoe goed werkt deze laptop met "bumblebee" (software packet voor optimus binnen Linux)?
  2. Al geprobeerd met bumblebee een game te spelen?
  3. Ik zou het niet vervelend vinden als de hele Intel GPU er niet in zou zitten, is het bij deze laptop mogelijk om de Intel kaart uit te zetten in de BIOS of kan je alleen de NVIDIA kaart uit zetten (of is beiden geen optie)?
  4. Als laatste vraag, ik zie af en toe maar toch wel regelmatig negatieve berichten over de keyboards die in de BTO laptops zitten. Hoe gegrond zijn deze berichten, type je naar een jaar door het keyboard heen of zijn het dunne (maar solide) toetsen waardoor het niet stevig aan voelt?
Ik hoop dat er al iemand is die zijn ervaringen kan delen met mij want het is nog een vrij nieuwe laptop maar op optimus na past deze laptop precies in mijn straatje dus ik ben zeer benieuwd.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bumblebee werkt altijd. Het is immers gewoon een kloon van optimus. maar als je toch linux gaat gebruiken, wat wil je dan gaan doen met die grafische kaart? Ervaringen zijn ongetwijfeld te vinden op google.

Edit: nu ja, altijd.... er zullen ongetwijfeld bugs in zitten :P Maar volgens mij werkt het voor alle recente optimus laptops.

Voor het toetsenbord kan je gewoon de reviews na slaan: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested er is niet enorm veel veranderd afaik. En inderdaad hoort deze vraag eigenlijk in het NBBG topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:12:
Hallo allemaal,

Ik volg al ruime tijd dit topic omdat ik al een hele tijd op zoek ben naar een nieuwe laptop en BTO zo'n beetje alles bied wat ik wil. Echter wil ik een NVIDIA kaart en elke laptop die verkocht word bevat de optimus technologie van NVIDIA en ik draai als primair OS een Linux distributie.

Nu zal ik hier niet te veel op in gaan want zoals ik begrepen heb mogen jullie mij hier in dit topic niet adviseren maar ik vraag mij wel af wat de ervaringen zijn met de 15CL45 in combinatie met Linux. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?
  1. hoe goed werkt deze laptop met "bumblebee" (software packet voor optimus binnen Linux)?
  2. Al geprobeerd met bumblebee een game te spelen?
  3. Ik zou het niet vervelend vinden als de hele Intel GPU er niet in zou zitten, is het bij deze laptop mogelijk om de Intel kaart uit te zetten in de BIOS of kan je alleen de NVIDIA kaart uit zetten (of is beiden geen optie)?
  4. Als laatste vraag, ik zie af en toe maar toch wel regelmatig negatieve berichten over de keyboards die in de BTO laptops zitten. Hoe gegrond zijn deze berichten, type je naar een jaar door het keyboard heen of zijn het dunne (maar solide) toetsen waardoor het niet stevig aan voelt?
Ik hoop dat er al iemand is die zijn ervaringen kan delen met mij want het is nog een vrij nieuwe laptop maar op optimus na past deze laptop precies in mijn straatje dus ik ben zeer benieuwd.

Alvast bedankt,
Ik zal even de vragen beantwoorden:

1: Zoals u kunt begrijpen is het een nieuw model, de voorganger (15CL35) had echter buiten wat bugs geen problemen. Zodra ik ervaringen heb met het nieuwe model (lees klanten melden dit aan ons) zal ik dit laten weten.

2: Gamen? Dat doe je toch onder Windows? ;) (maar serieus, de nVidia is gewoon actief dus 3D acceleratie zou moeten werken)

3: Het is een IGP dus echt uitzetten gaat niet. Wel was het zo op de vorige modellen dat de nVidia de primaire kaart was dus als de drivers niet werden geladen van de IGP dat hij uit bleef.

4: Ik zou eerder zeggen meerdere berichten door enkel personen. Ik heb namelijk als ik dit topic teruglees geen echte inhoudelijke klachten gezien. CLB (wat geen BTO was!) bleek gewoon een verkeerde gemonteerde kabel te zijn en de rest ging meer over de layout maar die is met de nieuwe modellen aangepast. Het zijn overigens Chinoy CICLET keyboards welke toch behoorlijk high-end zijn (zitten ook in ThinkPads) en vind het dan ook zelf vrij fijne toetsenborden :)

Maargoed, een toetsenbord is heel persoonlijk. Mijn ultra-x vond ik veel beter typen dan m’n nieuwe keyboard welke 3x zo veel koste.

En verder zie reactie Darkstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En ik had/heb een CL46, dus backlight en geen chiclet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:14:
4: Ik zou eerder zeggen meerdere berichten door enkel personen. Ik heb namelijk als ik dit topic teruglees geen echte inhoudelijke klachten gezien. CLB (wat geen BTO was!) bleek gewoon een verkeerde gemonteerde kabel te zijn en de rest ging meer over de layout maar die is met de nieuwe modellen aangepast. Het zijn overigens Chinoy CICLET keyboards welke toch behoorlijk high-end zijn (zitten ook in ThinkPads) en vind het dan ook zelf vrij fijne toetsenborden :)
Ik wel hoor...

aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Ik vond het toetsenbord zelf ook verschrikkelijk in de paar dagen dat ik hem heb gebruikt, en een stuk of 3 reviewers bij anandtech ook. Dat noem ik niet één persoon. Los daarvan ontgaat de relevantie met de fabrikant mij volledig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere berichten?
En "het" toetsenbord is zo nietszeggend. Of heb je alle BTO (Clevo, Mitac, MSI, en etc) keyboards geprobeerd? We blijven je steeds uitnodigen om eens langs te komen maar dat doe je niet.

Tot je dat hebt gedaan neem ik dan ook dit soort berichten niet serieus. En waarom de fabrikant relevant is? Omdat ThinkPads bekend staan om hun beste keyboards in de markt. Behoorlijk relevant als de zelfde components voor sommige BTO's worden gebruikt :)

De dagelijkse gebruikers (en niet een reviewer, kan je ook zat reviews laten zien op o.a. hardware.info die juist positief zijn) hoor je in iedergeval (bijna) niet.
Maar natuurlijk, geen enkel product is voor iederene perfect! Zoals mijn nieuwe logitech keyboard me compleet niet bevalt t.o.v. mij oude logitech.

Kritiek mag en MOET, daar leer ik met mijn onderneming van maar ook BTO, Clevo, en eigenlijk iedereen. Maar laten we nu niet steeds de zelfde oude koeien uit de sloot trekken.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica