Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvraemdo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:10:
Voor het snel converteren (zonder te monteren) van mijn videobestanden (HD 1080p AVCHD van mijn Panasonic-videocamera) gebruik ik 'Freemake Video Converter', een programma dat gebruik zou kunnen maken van de nvidia Cuda-ondersteuning door de GT555M van mijn 17CL35.
Dat zou ik ook niet doen... http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8

CUDA = troep voor video versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Darkstone, bedankt voor de link, ik wist echt niet dat het zo slecht gesteld is met de beeldkwaliteit van video's die getranscodeerd worden dmv Cuda GPU-acceleratie. Ik ben totaal nog niet thuis in de wereld van de videobewerking, alle hulp/tips kan ik goed gebruiken.

Zo te zien is Intel QuickSync hele andere koek (serieuze snelheidswinst voor een miniem verlies aan kwaliteit), maar jammer genoeg nog maar door een paar programma's ondersteund? Misschien nog even wachten, en voorlopig gebruik blijven maken van 'Freemake Video Converter' (wat aan de trage kant, maar gratis en ondersteuning voor heel wat videoformaten)

Ondanks het feit dat Cuda niet de 1e keuze is als je gaat voor beeldkwaliteit, zou ik toch graag weten of je de GT555M in de 17CL35 kan 'dwingen' om een handje toe te steken bij het transcoderen van video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38
HEUJ! net de BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop besteld bij notebook totaal.
kan niet wachten om hem in me bezit te krijgen.

voel me weer net een klein kind die op sinterklaas wacht (A)

@notebooktotaal wat is trouwens ongeveer de levertijd op dit model?

[ Voor 14% gewijzigd door nickertNL op 13-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickertNL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:40:
HEUJ! net de BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop besteld bij notebook totaal.

En het is het wachten wel waard verwacht ik :)
Ik heb even wat ruimte dus pak de laptop weer en ga er wat mee spelen. Zal erna mijn bevindingen posten met wat plaatjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
@notebooktotaal
Kunen we zeer binnekort een 14" notebook verwachten met een 1600x900 scherm of een andere hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet. Ik had het er vorige week ook al over, maar clevo heeft geen 14" of kleiner met een 900p scherm in het assortiment. Tenzij er in de tussentijd dingen zijn veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvraemdo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:12:

Ondanks het feit dat Cuda niet de 1e keuze is als je gaat voor beeldkwaliteit, zou ik toch graag weten of je de GT555M in de 17CL35 kan 'dwingen' om een handje toe te steken bij het transcoderen van video.
Je kunt optimus automatisch laten regelen of hem vastzetten in de NVIDIA Display settings.

Zie hier: http://download.bto.eu/Ma...rimus/optimus_profile.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickertNL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:40:

@notebooktotaal wat is trouwens ongeveer de levertijd op dit model?
Ik ken het gevoel ;)
De levertijd is ong. 3 tot 4 werkdagen. BTO doet z'n best voor ons ze zo snel mogelijk te verzenden :)
Strijdhagen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:36:
@notebooktotaal
Kunen we zeer binnekort een 14" notebook verwachten met een 1600x900 scherm of een andere hoge resolutie.
Ik zelf ben er mee bezig, tevens zal ik dit wanneer ik weer contact heb met BTO bespreekbaar maken :)

Is een goede 3D kaart nog vereist? Anders zijn er sowieso al alternatieven. (nja goed is relatief, maar een GTX 580m gaat het niet worden zegmaar ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 1/4 Intro
Eindelijk heb ik wat tijd vrij kunnen maken voor het doen van de review/koop verhaal. Ik geef een beetje een lang verhaal omdat ik denk dat de overwegingen die ik heb gemaakt door meer worden gemaakt. Mogelijk helpen mijn ervaringen anderen dan ook. Ik zal het in een aantal stukken knippen om het makkelijker leesbaar te houden

De reden dat ik deze laptop heb gekocht is omdat ik naast mijn 13' laptop met een ulv cpu een laptop nodig had met een groter scherm (liefst full hd) en een stukje krachtigere cpu. In eerste instantie wilde ik de asus 17' n73, maar toen ik een filmpje zag waarbij het toetsenbord in zijn geheel veerde bij het indrukken van een knop twijfelde ik daar over. Mede door de moeilijke leverbaarheid (voor een redelijke prijs) ben ik verder gaan kijken.

Voor een kleine meerprijs (van 850 voor de asus naar 1000) kwam ik uit bij een mooie configuratie van een dell xps 17 met een verlicht toetsenbord, een intel netwerk module, een full-hd 3d ready scherm, 4gb en een 2630qm. Hierbij wilde ik zelf het geheugen vervangen voor 8gb. Omdat je het verlichte toetsenbord niet via de site kan bestellen heb ik het gedaan bij een verkoper. Dit liep absoluut niet soepel. Eerst stuurde hij een offerte zonder de korting en na 3x vragen waarom ik op de offerte geen verlicht toetsenbord zag zei die dat hij dat niet had gedaan omdat dat boven het door mij gestelde budget zou komen. Toen ik dat merkte zei ik dat als hij dingen schrapt van de offerte die ik er expliciet op wil hebben dan verwacht ik dat hij dat duidelijk zegt. De hele reden dat ik het bij hem deed was vanwege het verlichtte toetsenbord ! Ik raakte vermoeid omdat ik meer heb te doen dan hem bezig te houden en heb vervolgens exact gezegd wat ik wilde dat hij deed. Een x configuratie voor y prijs met de kortingsbonnen die ik had. Na een tijdje te hebben gewacht zonder email en last dat andere tweakers ook problemen met hem haddden (een zekere mohamed nogwattes) heb ik hem vervolgens gezegd dat ik een andere verkoper wil omdat ik geen vertrouwen meer in hem had. Vervolgens kreeg ik een andere verkoper en binnen no time had ik een correcte config voor een correcte prijs en ik was klaar om te bestellen. Maaar..... de service van dell zat mij toch niet lekker. Ik dacht toch nog even wat rondneuzen hier en daar en na een heel erg beroerd verhaal op de blog van een tweaker (linkje weet ik even niet meer) kwam ik tot de conclusie dat de kans groot is dat alles wel okay zou gaan, maar na de issues met een onhandige verkoper (en het schijnt dat ze bij de verkoop juist goede service leveren en erna niet meer) en het redelijke bedrag wilde ik het er niet op gokken.

Vervolgens kwam ik uit bij BTO. Prima laptop, maar hij ziet er toch niet zo gelikt uit als dell. Na veel gelezen te hebben in dit topic kwam notebook totaal er steeds in terug op een positieve manier. Altijd goed advies, steeds correct, eerlijk en bijzonder behulpzaam en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Omdat de laptop voor mij belangrijk is voor mijn werk is het voor mij belangrijk dat ik hem bij problemen niet opeens maanden moet missen. Ook hou ik er van om een behulpzaam aanspreekpunt te hebben met gedegen kennis. Om te testen heb ik eerst via mail contact gehad en later via de telefoon en de indruk die hij maakte was consequent positief.

Dus nu zat ik wel een beetje met een dilemma, kiezen voor de naar mijn mening mooiere xps17 met een beter scherm maar mindere specs of toch de "hollandse" bto met uitstekende service, de best mogelijke hardware voor je geld maar wat saai en zonder de luxe afwerking (geen verlicht toetsenbord, geen jbl sub etc)... Na nog wat gesproken te hebben met Notebooktotaal was ik echter verkocht... liever een laptop bij een nederlandse ondernemer met hard voor de zaak dan een dell bij een multinational waarbij je slechts een nummertje bent.

Bij het hele bestel proces heeft nbt mij meer dan tevreden gesteld en ik durfde zelfs vooraf met ideal te betalen (normaal doe ik ALTIJD onder rembours, ook al kost dat wat meer).

Na krap een week kreeg ik eindelijk de laptop binnen en heb ik hem uitgepakt:
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_01.png
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_02.png
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_03.png
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deel 2/4

Mijn eerste indruk was dat de afwerking toch net wat minder was dan bv de hp laptop er naast. Dingen zagen er iets minder mooi uit en de nadruk leek te hebben gelegen bij het goedkope en makkelijke productie. Dit is bijvoorbeeld terug te zien in de knoppen en de led indicatoren:

Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_05.png

Er is gekozen om geen apparte "echte" knoppen te doen maar slecht het uitfrezen van 3 kanten uit het plastic en op die manier een knop te creëren. Geen probleem natuurlijk, maar het staat niet heel elegant. Daarnaast heeft allen de aanknop een dubbele functie als indicator (geeft licht). De andere drie zijn gewoon stickers op het plastic. Ze zien er opzich niet zo bijzonder uit
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_06.png
Alleen de plaatsing is wat onlogisch, als je namelijk van boven er op kijkt zie je ze niet. de volgende afbeelding is onder een redelijk normale kijkhoek

Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_07.png
Wederom niet erg, maar gewoon niet helemaal netjes afgewerkt.

Verder voelt het wel stevig aan en zijn de schanieren lekker stevig (althans zo voelt het). Kortom een nette laptop, maar net niet helemaal de puntjes op de i gezet wat betreft het design.

Maar er waren ook gelukkig een aantal meevallers. Het booten in windows gaat heel snel, dit komt zeer waarschijnlijk met name door de hybride schijf. De pc gaat net voorbij de post van het bios terwijl de laptop al halverwege win7 boot is. In pakweg 20 seconden is die dan ook klaar terwijl de pc dan nog een stuk moet.

Op het begin viel mij op dat de behuizing een lichte trilling heeft van waarschijnlijk de harde schijf. Niet echt storend, maar zoals ik eerder heb gezegd hecht ik veel waarde aan comfort en ergonimie. Gelukkig bleek dat vooral te komen omdat ik hem druk liet werken (installeren steeds, downloaden, bestanden van netwerk halen). In idle trilt die nauwelijks en is die ook voor het gehoor stil.

De warmte schrok ik op begin ook wat van, maar in normale idle toestand valt dat prima mee. Aangezien ik veel develop betekend dat ik de laptop vaak kortstondig veel belast (compilen/runnen) en dan weer een tijd idle laat. Daarom is voor mij vooral het piekvermogen van belang en dat die verder stil/rustig is in idle toestand.

De netwerk kaart haalde ik op het begin maar 4mb/s mee. Nadat ik hier flink in de settings ben wezen aanpassen kreeg ik het uiteindelijk op 300mbit ingesteld en haalde ik 15 megabyte/sec. Ik had sneller gehoopt, maar het is ook weer niet heel beroerd. Wel viel mij op dat de default instellingen nogal verre van optimaal zijn. Maar niets waar een tweaker niet uit komt.

Verder weinig bijzonderheden, veel snelheid in dit beest maar een stil katje als je hem niet belast. Geen super afwerking maar wel ruim voldoende. Aangezien ik veel waarde hecht aan de service (ik heb ook pixel garantie genomen en pickup & return) weet ik dat mocht er wat gebeuren, ik geen stress heb omdat ik weet dat het in goede handen is bij notebook totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

@fietspomp
Kun je de speciale instelling die je hebt gedaan voor Wireless eens met ons delen? En welk type kaart? Welke router?
De meeste gebruikers komen namelijk niet hoger dan 3 tot 6 MB/s. Ben benieuwd naar jou instelling.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
@nickertNL, ik denk dat je beter uit kunt gaan van 5-7 dagen, aangezien het volgens mij best druk is BTO op het moment. En ik zie dat fietspomp ook ongeveer een week heeft moeten wachten en die van mij zit na 4 werkdagen nog in productie: ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

venom1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:01:
@nickertNL, ik denk dat je beter uit kunt gaan van 5-7 dagen, aangezien het volgens mij best druk is BTO op het moment. En ik zie dat fietspomp ook ongeveer een week heeft moeten wachten en die van mij zit na 4 werkdagen nog in productie: ).
Ja klopt, we hebben een erg drukke periode momenteel maar volgende week zijn de vakanties van medewerkers voorbij en draaien we weer op volle snelheid.
Normaliter kunnen we in 1 a 2 werkdagen een systeem op maat leveren. Wachten we op onderdelen dat zit dit gem tussen de 3 en 5 werkdagen. Door het jaar heen gemeten zit onze levertijd op 2 tot 3 werkdagen. Dit is excl. Transport uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deel 3/4
Dan zijn er helaas wel wat dingen die nog moeten worden afgehandeld. Helaas zit er een stukke subpixel in. Ik snap niet helemaal waarom daar niet beter op is gecontroleerd door BTO (gezien de pixel garantie) want nu kan die dus direct weer terug. Gelukkig heb ik pickup & return :).
Ik weet niet of ik geluk heb of pech, maar het gaat om een dode rode subpixel links onder in het scherm. Ik heb geprobeerd hier een foto van te maken maar die is niet helemaal scherp. In "het echt" zie je gewoon een heel klein zwart hokje.
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_10.png

Bij gewoon wit en zwart beeld valt het niet heel veel op maar toen ik ging controleren met de rgb kleuren zag ik het direct. mocht je zelf eens een test willen doen, deze vond ik wel handig http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php.

De stukke pixel ziet er zo uit bij wit beeld. Wederom niet helemaal scherp, maar in het echt zie je dat die licht groenig is door het ontbreken van rood
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_11.png

De reden echter dat ik de laptop nu heb gekocht is omdat ik nog even 2 weken weg wil maar wel een deadline heb voor een opdracht... daarom had ik een krachtige nieuwe laptop nodig. Aangezien ik op korte termijn weg wil maakt dit het ophalen en retourneren weer lastiger. Mede omdat het niet gaat om iets vervelends als 3 stukke pixels in het midden oid, hoop ik dat ik op een andere manier een compensatie kan krijgen. De RMA procedure gaat echter via BTO en daar heb ik net gisteren contact mee gehad dus hoe dit afloopt kan ik nog niet melden

Daarnaast is er een issue met de sleeve. Toevallig had mijn collega een jaar geleden een laptop van BTO gekocht voor meer dan het dubbele dan de mijne en hij kreeg daar een sleeve bij die net te krap was. Dus ik heb bij de bestelling aangegeven dat ik een PASSENDE sleeve wil. De verbazing was groot toen ook ik een hele mooie sleeve kreeg. die net niet paste:

Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_08.png
Afbeeldingslocatie: http://supremus.nl/bto_09.png

Gelukkig heb ik er ook een tas bij (voor extern vervoer), maar liever bewaar ik de laptop in huis in de sleeve...
Geen groot probleem en ongetwijfeld komt dit wel goed, maar wel een eigenaardigheid. Het is ook geen 15' sleeve trouwens. Hij past wel kwa omvang, maar de laptop is te dik. Je moet waarschijnlijk iets met de dikte van een macbook air hebben wil je hem kunnen gebruiken om zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
HahahahaxD dat vind ik wel grappig met die sleeve: P mssn is het een voor een ander model 17 inch van bto of gewoon een ruime 15 inch;p. Jammer van die dode subpixel: ( btw 1 dooie subpixel op een full hd scherm kan je toch niet slecht noemen: P

[ Voor 18% gewijzigd door venom1 op 13-08-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@fietspomp
Gewoon de laptop aanmelden bij onze TD en dan gaan we het pixel probleem oplossen. Kijk, op het moment dat wij checken, dan doen we uiteraard, heeft het scherm een uur gedraait. Pixels, als ze al optreden, is dit meestal in de beginperiode, zeg maar in de eerste 2 tot 3 weken. Of binnen 6 uur. Ergens daar tussenin.

Het heeft voor ons geen zin niet te controleren want dan komen ze toch terug.

Dus even aanmelden en dan wordt je systeem kosteloos opgehaald en thuisbezorgd. Na deze oplossing gaat voor jou een nieuwe periode van 30 dagen pixel garantie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deel 4/4
Samenvatting en nog wat losse opmerkingen die ik eerder ben vergeten.

De laptop bevalt prima, maar hij is echt als je gaat voor de specs. Er zitten voorzover ik zie geen echte slecht ontworpen dingen op/aan, maar de afwerking zou beter kunnen ogen. Door de mand genomen een beest van een machine voor een nette prijs zonder noemenswaardige problemen. Ook is de service (zoals zovaak gemeld) van notebook totaal uitstekend. Waarschijnlijk had ik zonder de bovenmatige inzet van nbt dan ook een dell genomen. Hoewel ik die wel mooier vind is het maar afwachten hoe lang die mee gaat. Met deze ben ik verzekerd van een altijd goede en spoedige service en als je hem soms echt niet kan missen is dat belangrijk. Bij een pc durf ik nog wel wat aan te zien maar een laptop is toch gevoeliger, ook omdat die meer wordt vervoerd.

De folie die ik er op het laatste moment bij heb gedaan bevalt iets minder goed dan verwacht. Ik was vergeten dat het er op zat dus op het begin dacht ik... tis net alsof er een laag plastic over zit (toen kreeg ik dus ook een duh moment, want die zit er ook op). Ik kan het moeilijk uitleggen maar het is een bepaald soort schittering (ongetwijfeld bedoeld om reflectie tegen te gaan). Maar als je gewoon rustig op werkt is het niet lastig ofzo. Als je op een vervelende plek zit en reflectie hebt van eea is dat een stuk lastiger dus ik laat het er ook gewoon op.

Driver installatie werkte redelijk, maar het zag er wel erg basaal uit allemaal. Mij lijkt het wel handig als je 1 keer op start klikt en dat alles dan er op komt maar dat zal wel niet lukken. Ook moest ik eerst windows update draaien voordat ik de drivers van cd kon gebruiken. Normaal zou ik tochal liever direct de nieuwste downloaden maar ik wilde even de echte bto ervaring ondergaan en niet door mijn eigen gepruts de mist in gaan :).

BTO reageerden heel vlot op mijn kleine issue met de drivers, maar vind jammer van de te krappe sleeve (tot 2x toe met een jaar tussenpoos) en dat ze zelf niet even iets beter hebben gekeken naar stukke pixels. Toen ik het rode scherm ervoor deed zag ik op een afstand van 50cm direct dat er 1 zwart puntje zat. Dit is mijn 4e lcd scherm maar de eerste met een stukke pixel (ik test altijd in de winkel waar ik koop) dus ik wist ook niet goed je moest kijken. Maar tot mijn verbazing valt het snel op, mits je maar alle 5 schermen bekijkt (wit/zwart/rood....). Ik hoop en verwacht dat ik alles snel met ze kan regelen.

Hou je van service en wat directe eerlijk advies... dan is notebooktotaal uitstekend. Hij weet heel veel van heel veel en probeert je te helpen en niet datgene te verkopen waar de hoogste marges opzitten oid (zoals bij bv mediamarkt en de beruchte monster cables). Persoonlijk hou ik wel van mensen met een beetje hart voor de zaak en daarom gun ik hem die omzet ook. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er bij elk probleem je er in redelijkheid uit kan komen. Ik ben niet iemand die verwacht dat je voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar als je als klant redelijk bent en als verkoper ook dan moet je er in 99% van de gevallen uit komen.

Wat ik heel netjes vond van BTO was dat ze de pixel garantie in prijs hebben verlaagt toen ik met een netjes aangekleed verzoek kwam. Daardoor is de pijn net wat minder om dat te nemen (indien je houd van perfectie).

Als ik dingen ben vergeten zal ik die met edits hier achteraan plakken. Vragen kan ik ook beantwoorden en ik zag dat er al wat stonden...

specs 17cl35
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP)
- Anti-glans folie: Geen (wel genomen
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander
- Externe USB DVD drive: Geen
- Garantie: 2 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden)
- Microsoft Office: Geen office licentie
- Pixelgarantie: 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Geen besturingssysteem
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:12:
HahahahaxD dat vind ik wel grappig met die sleeve: P mssn is het een voor een ander model 17 inch van bto of gewoon een ruime 15 inch;p. Jammer van die dode subpixel: ( btw 1 dooie subpixel op een full hd scherm kan je toch niet slecht noemen: P
Waarom? Ik raad al heel lang schermen aan met een resolutie van 1080p, maar ik ben er nog maar weinig tegengekomen waar een dode pixel in zat. 2 volgens de search*. In beide gevallen werd het paneel ter plekke vervangen (in-home garantie ) zonder pixelgarantie.

Een dode pixel is gewoon een defect. Daar zullen de meeste fabrikanten het niet mee eens zijn, maar blijkbaar worden deze panelen alsnog verkocht om 30 cent per paneel te besparen, of iets dergelijks...

*sharp (sony) panelen uitgezonderd... In het F11 topic is iemand geweest met 5 laptops met dode pixels op een rij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@fietspomp
We zullen ervoor zorgen dat je systeem met een goede Sleeve terug komt wanneer je systeem bij ons is geweest voor die pixel. Je kunt er trouwens ook op wachten hoor als je de moeite wilt nemen om langs te komen. Geen probleem, zal ongeveer een half uurtje duren schat ik zo in.

Check maar even met onze TD en meldt hem vast aan via onze website (service/support) dan krijg je snel een RMA (reparatie) nummer en kan de boel in gang worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fietspomp, bedankt voor je top review!
Ik heb echter nog wel een vraag, hoe zit het met de prestaties van de 9 cell accu? Hoe lang gaat hij ongeveer mee als je er zuinig mee werkt? Ik heb namelijk een lange accuduur nodig om mijn colleges zonder lader te kunnen volgen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:31:
[...]

Waarom? Ik raad al heel lang schermen aan met een resolutie van 1080p, maar ik ben er nog maar weinig tegengekomen waar een dode pixel in zat. 2 volgens de search*. In beide gevallen werd het paneel ter plekke vervangen (in-home garantie ) zonder pixelgarantie.

Een dode pixel is gewoon een defect. Daar zullen de meeste fabrikanten het niet mee eens zijn, maar blijkbaar worden deze panelen alsnog verkocht om 30 cent per paneel te besparen, of iets dergelijks...

*sharp (sony) panelen uitgezonderd... In het F11 topic is iemand geweest met 5 laptops met dode pixels op een rij. :X
aha dat is idd weinig, nou ik dacht het er meer waren aangezien ik laatst mijn htc sensation heb gehaald en pas bij de 3de telefoon had ik een zonder dooie pixels: P. Dan zit ik nu te twijfelen of ik niet nog even pixelgarantie moet toevoegen aangezien ik dat niet heb.

Oh wacht ik lees nu pas dat het vervangen werd zonder pixelgarantie? Dan moet het eentje mssn midden in het scherm zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door venom1 op 13-08-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:32:
fietspomp, bedankt voor je top review!
Ik heb echter nog wel een vraag, hoe zit het met de prestaties van de 9 cell accu? Hoe lang gaat hij ongeveer mee als je er zuinig mee werkt? Ik heb namelijk een lange accuduur nodig om mijn colleges zonder lader te kunnen volgen.
Thanks!
Volgens mij zou dat ongeveer even lang zijn als de xps 15 met 6-cel batterij. De vorige generatie ging exact gelijk op, dus ik gok dat dat nu ook weer zo is.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4027/34180.png

Hij doet het dus zo'n 4.5 uur volgens http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5. Als dat niet genoeg is, en je hebt een 1080p scherm nodig, zit je min of meer vast aan de xps 15 met uitstekende (dubbelzinnig ;) ) 9-cel batterij. Dit doet het 7 uur in dezelfde test. Tenzij je 50% meer wilt uitgeven aan een workstation met 9-cel batterij. (zoals de W520 of de elitebook reeks).

Ja, ik weet dat ik nu weer de xps 15 noem. Maar ik vertrouw notebookcheck niet echt als het om accuduur gaat, en weinig andere sites hebben een review van de 15CL35-barebone in deze configuratie. Dan maar zo.
Misschien vind je het ook leuk om hem als tweakblog te posten? In een topic als dit raakt een review erg snel zoek.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:04:
[...]

Ja klopt, we hebben een erg drukke periode momenteel maar volgende week zijn de vakanties van medewerkers voorbij en draaien we weer op volle snelheid.
Normaliter kunnen we in 1 a 2 werkdagen een systeem op maat leveren. Wachten we op onderdelen dat zit dit gem tussen de 3 en 5 werkdagen. Door het jaar heen gemeten zit onze levertijd op 2 tot 3 werkdagen. Dit is excl. Transport uiteraard.
En dan dus nog één dag transport maakt weer mijn 3 á 4 werkdagen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:26:
deel 4/4
Samenvatting en nog wat losse opmerkingen die ik eerder ben vergeten.

Hou je van service en wat directe eerlijk advies... dan is notebooktotaal uitstekend. Hij weet heel veel van heel veel en probeert je te helpen en niet datgene te verkopen waar de hoogste marges opzitten oid (zoals bij bv mediamarkt en de beruchte monster cables). Persoonlijk hou ik wel van mensen met een beetje hart voor de zaak en daarom gun ik hem die omzet ook. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er bij elk probleem je er in redelijkheid uit kan komen. Ik ben niet iemand die verwacht dat je voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar als je als klant redelijk bent en als verkoper ook dan moet je er in 99% van de gevallen uit komen.
Bedankt voor de review en lovende woorden :)
Dat is nou net ons streven!

Mogelijk, zoals Darkstone voorstelt, nog handig om hem als review of tweakblog te posten op tweakers? Dan zal ik hem in de OP opnemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie @Darkstone !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:59:
@fietspomp
Kun je de speciale instelling die je hebt gedaan voor Wireless eens met ons delen? En welk type kaart? Welke router?
De meeste gebruikers komen namelijk niet hoger dan 3 tot 6 MB/s. Ben benieuwd naar jou instelling.
Dat wilde ik inderdaad ook doen, ik kijk even of ik hier een bruikbaar verhaal van kan maken. Het koste mij namelijk 30 minuten en heel veel getest (terwijl ik niet onhandig ben met computers).
venom1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:12:
Ja ik zei ook tegen mijn collega wil je een sleeve kopen... past zeker 95% van je laptop in :P
BTO_USER schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:31:
@fietspomp
We zullen ervoor zorgen dat je systeem met een goede Sleeve terug komt wanneer je systeem bij ons is geweest voor die pixel. Je kunt er trouwens ook op wachten hoor als je de moeite wilt nemen om langs te komen. Geen probleem, zal ongeveer een half uurtje duren schat ik zo in.

Check maar even met onze TD en meldt hem vast aan via onze website (service/support) dan krijg je snel een RMA (reparatie) nummer en kan de boel in gang worden gezet.
Ik ben er van overtuigd dat we er uit komen. Ik had ook direct message gestuurd aangaande dit. Toevallig ben ik nu in groningen en straks in limburg. met de deadlines en wat niet al maakt dat het net wat vervelender. Als mijn laptop bij de post kwijt raakt zal ik direct nieuwe moeten kopen namelijk :'(
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:32:
@fietspomp, bedankt voor je top review!
Thanks!
Ik heb hem uit de losse pols geschreven zonder echte spellingscontrolle, dus het zal wel geen literair hoogstandje zijn. Het is echter wel een eerlijke review waarbij ik heb geprobeerd een gebalanceerd beeld te geven. Accuduur zal ik inderdaad even naar kijken nog. Ik heb er simpelweg nog niet lang genoeg op de acuu voor gezeten. Wel heb ik voor mobiel gebruik een 13' die makkelijk 6 uur mee kan. Het lijkt mij niet ideaal als collega laptop. Voor mij dient die dan ook als desktop vervanger eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

En dan dus nog één dag transport maakt weer mijn 3 á 4 werkdagen ;)

[...]
Ik ga altijd voor safe indien mogelijk, ik kan niet aankomen bij de klant dat opdracht niet klaar is omdat laptop door de postbode zoek was gemaakt :P Kans is klein maar toch als kwaliteit en deadlines belangrijk zijn...

Bedankt voor de review en lovende woorden :)
Dat is nou net ons streven!

Mogelijk, zoals Darkstone voorstelt, nog handig om hem als review of tweakblog te posten op tweakers? Dan zal ik hem in de OP opnemen.
Het was gewoon eerlijk hoe ik het heb ervaren. Na die horror verhalen van dell kopers die voor 1000e de boot in gaan omdat ze na 6 reparaties te horen krijgen dat ze hem zelf hebben stuk gemaakt is het zeker geen overbodige luxe om te letten op de service. Dat is naar mijn mening ook het grote punt waar de best buy guides de mist in gaan. Dell kan je eigenlijk alleen bij dell kopen (als je gebruik wil maken van de kortingscouponnen etc).

Ik ben trouwens iemand die pas sinds 1 week de direct message heeft ontdekt.. moet even die andere dingen uitvissen. Ik wilde dat overigens ook al doen, maar ik dacht eerst maar eens even mijn verhaal hier neerzetten voor de tweakers. Kan ik er later nog een consistent verhaal van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fietspomp

Hoe zit het met de geluidsproductie van de gt555 als je de laptop laat werken? haardroger geluid of niet al te storend zoem geluid?

Je hebt de folie om je scherm mat te maken maar toch krijg je schitteringen in het scherm? hoe bevalt jou de helderheid en kleuren met die folie er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:54:
@fietspomp

Hoe zit het met de geluidsproductie van de gt555 als je de laptop laat werken? haardroger geluid of niet al te storend zoem geluid?

Je hebt de folie om je scherm mat te maken maar toch krijg je schitteringen in het scherm? hoe bevalt jou de helderheid en kleuren met die folie er op?
Ik hou niet van helder beeld maar het hangt ook af van de omgeving. Doorgaans heb ik het op de 1-na of 2-na laagste stand van brightness (vind ik rustig voor de ogen), maar in heldere omgevingen moet het natuurlijk op vol soms.De helderheid zelf vind ik ruim voldoende. Maar ik denk dat je in de volle zon niet zal kunnen gebruiken (maar dat is een aanname, ik heb nog niet een laptop gezien die dan echt prettig werkt)

De folie is met name bedoeld om geen reflecties te hebben. Het is lastig uitleggen maar ik zie wel dat er iets op zit. Je kan er wel doorheen kijken en op een gegeven moment wen je daar ook wel aan, maar het is toch een beetje kiezen wat je wil. Ik heb zelf een matte en glans monitor aan mijn pc hangen. Mat is geen reflectie maar glans heeft mooiere kleuren en dieper zwart. Omdat ik hem gebruik voor werk weegt de antiglans voor mij het zwaarste, maar het is niet alleen maar voordelig. (ik weet het trouwens niet zeker, het is slechts een indruk. Ik kan niet de folie er af halen om het te bevestigen, maar theoretisch zou het ook het scherm zelf kunnen zijn)

Het geluid is zonder meer acceptable. Zodra je hem belast is het wel wat meer, maar bij mij is de belasting altijd relatief kort. Ik ga nooit uren zitten spelen ofzo (en als ik dat doe mag die best wat lawaai maken). Echter als ik werk hou ik van rust. (het is bewezen dat relatief zacht geruis/gezoom etc in kantoor heel erg een stress verhogend effect heeft.) Wat betreft dat soort dingen ben ik dan ook bovengemiddeld kritisch omdat ik best veel achter een computer werk.

edit

ik ga even achter de computer weg want moet nog 100 dingen doen voordat ik weg ben, maar ik zal vragen natuurlijk zeker beantwoorden. Er komt nog een addendum met netwerk instellingen en ik dacht nog wat maar ben ik alweer vergeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergelijk het effect van de matte folie altijd met rgbnoise in GIMP. Wit ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MFlw6WqAWe2AnbcWuEdEPrRz/full.png

en dat vind ik bij de folie die ik had getest gewoon heel erg irritant. Let er maar eens op: een glansscherm heeft altijd perfect, egaal wit. Dat is meteen duidelijk als je een mat en glansscherm naast elkaar zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:05:
Ik vergelijk het effect van de matte folie altijd met rgbnoise in GIMP. Wit ziet er ongeveer zo uit:

[afbeelding]

en dat vind ik bij de folie die ik had getest gewoon heel erg irritant. Let er maar eens op: een glansscherm heeft altijd perfect, egaal wit. Dat is meteen duidelijk als je een mat en glansscherm naast elkaar zet.
Ja dat heeft er heel veel van inderdaad _/-\o_ . Dat beschrijft het beter dan mijn "schittering". Het is inderdaad maar net waarvoor je kiest. Maar voor 20e vind ik het geen ramp om het er af te halen, maar ik kijk er makkelijk "doorheen". Mijn werkplek is wel goed, maar ik heb vaak gehad dat ik door de reflectie bijna niets kan zien van het beeld. Dan ben ik juist weer heel tevreden met de folie (verwacht ik).

edit
owja, ik had nog wat getest met performance en warmte, moet er ook nog even bij maar dat houden jullie tegoed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Glare vs Non Glare.
Het is bijna als kiezen tussen twee kwaden.
Glare, fantastisch mooi helder, mooie kleuren, beter contrast.
Non Glare, voor mij als wereldreiziger een must, geen spiegelingen meer. Dat beetje "korrelige" neem ik op de koop toe. Ben ik sneller aan gewend dan een glansscherm. Voor mij is non glare de standaard, maar het gaat altijd ten koste van iets.

Wie zei het ook alweer, elk voordeel heeft zo z'n nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:07:

Bij gewoon wit en zwart beeld valt het niet heel veel op maar toen ik ging controleren met de rgb kleuren zag ik het direct. mocht je zelf eens een test willen doen, deze vond ik wel handig http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php.
Valt altijd te proberen.

http://www.jscreenfix.com/

http://www.ilovefreesoftw...-rizone-pixel-repair.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje (dank voor alle foto's en uitleg over deze laptops) en ben sinds kort ook eigenaar van een 15CL35.

Via het forum van notebookreview.com over dit model(Clevo W150HR) heb ik een tip gevonden om het geluid en vooral de warmte iets terug te dringen wanneer de cpu vol gas gaat. Dan gaat namelijk de turbo aan en wordt het voltage van de cpu nogal wat verhoogd. van 0.9V naar 1.2V zo uit me hoofd.

http://forum.notebookrevi...0hr-owners-lounge-57.html
"You can also adjust the power settings to Max CPU Usage 99% which disables TurboBoost... it runs about 10C cooler that way and there's not much loss in performance as most games aren't very CPU intensive."

Ik heb het getest met Supreme commander 2 en openhardwaremonitor op de achtergrond.
De cpu komt niet boven de 2ghz uit en blijft redelijk koel op gemiddeld 72 C graden.
De fan blijft ook een stuk stiller hierdoor.

De turbo wordt niet gebruikt. Het kost iets performance, op hoge presentaties had ik 3fps meer in Crysis 1.

Met de turbo aan wordt de cpu rond de 88 graden en maakt de fan ook aardig wat lawaai.

En over de batterijtijd: 2 uur en 40 minuten, wi-fi aan, internet browsen en soms een flash filmpje. scherm op 50%.

(specs: 15CL35, 9cell hi-cap batterij, artic silver pasta, Intel wireless-n 1030)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 01:54 . Reden: (verkeerde link) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
Ik heb die accu nooit nodig, die ik kies altijd voor hoge prestaties :)

Moet je die accu eigenlijk in de laptop laten zitten als je hem toch nooit gebruikt? Moet je die überhaupt wel laden als je hem niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

desalniettemin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 07:50:
Ik heb die accu nooit nodig, die ik kies altijd voor hoge prestaties :)

Moet je die accu eigenlijk in de laptop laten zitten als je hem toch nooit gebruikt? Moet je die überhaupt wel laden als je hem niet gebruikt?
Nee dan zou ik hem er uit halen, je zou hem echter wel eens in de zoveel tijd gewoon kunnen gebruiken. Constant in de lader laten zitten is echt gewoon een doodsteek voor accu's, naar een paar jaar houden ze practisch geen lading meer vast en kun je ze weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Paar vraagjes:

Zit al hele tijd te azen op een BTO laptop maar heb een paar issues.

Zou graag 32GB RAM erin pleuren wegens Server2008/Hypervisor vm's met Exchange, SQL server 2008, Sharepoint 2010 Enterprise etc etc maar BTO geeft maximum mogelijkheid van 16GB, ondersteunen de mobos 32GB niet of wordt het afgeraden, als het wel lukt, kan je zonder RAM bestellen en er zelf 8GB latjes insteken?

Welke mobos worden gebruikt?
Komt de 6990M binnenkort ook beschikbaar?
Hoe snel na intro van bv Sandy Bridge E of zelfs Ivy Bridge verwacht BTO dat ze zulke systemen kunnen aanbieden?
Heb namelijk nu nog een 16GB Dell Latitude tot ergens oktober november om te gebruiken, erna zou ik toch echt eentje willen aankopen, als BTO maand of zo na intro al systemen kan leveren zou ik nog geneigd zijn van ff te kunnen wachten ;)
Maar langer gaat niet omdat ik ws stage ga volgen int buitenland en em dan te laten opsturen, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Graviton12 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:05:
Paar vraagjes:

Zou graag 32GB RAM erin pleuren wegens Server2008/Hypervisor vm's met Exchange, SQL server 2008, Sharepoint 2010 Enterprise etc etc maar BTO geeft maximum mogelijkheid van 16GB, ondersteunen de mobos 32GB niet of wordt het afgeraden, als het wel lukt, kan je zonder RAM bestellen en er zelf 8GB latjes insteken?

Hoe snel na intro van bv Sandy Bridge E of zelfs Ivy Bridge verwacht BTO dat ze zulke systemen kunnen aanbieden?
Heb namelijk nu nog een 16GB Dell Latitude tot ergens oktober november om te gebruiken, erna zou ik toch echt eentje willen aankopen, als BTO maand of zo na intro al systemen kan leveren zou ik nog geneigd zijn van ff te kunnen wachten ;)
Maar langer gaat niet omdat ik ws stage ga volgen int buitenland en em dan te laten opsturen, meh.
Ik zoek idd ook naar 32GB :) De 6990m is al beschikbaar trouwens.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Nee dan zou ik hem er uit halen, je zou hem echter wel eens in de zoveel tijd gewoon kunnen gebruiken. Constant in de lader laten zitten is echt gewoon een doodsteek voor accu's, naar een paar jaar houden ze practisch geen lading meer vast en kun je ze weg gooien.
Dat valt volgens mij wel mee... Als er iets de doodsteek voor accu's is is het wel het nooit gebruiken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Paar jaar? Het kan al naar paar maanden (overnacht laadt het systeem dan toch de accu bij)

Als je de accu voor een tijd niet gaat gebruiken (laten we zeggen 1+ week) raad ik het volgende aan:

1: De accu tussen de 30 en 40% opladen of leeglopen (voorkeur heeft leeglopen, dus anders even naar 100% opladen en dan leegtrekken)
2: Op een koele / droge plek leggen
3: Maximaal 1 maand laten liggen, dan 100% opladen en weer leegtrekken + terug naar 100%

Zo blijven de cellen in de accu in de beste staat, ik heb hier een oude ThinkPad, al 8 jaar oud en hij gaat nogsteeds 3 uur mee op de accu. Ding heeft ondertussen 400 cycles meegemaakt ... maar blijft werken ... als je er maar netjes mee omgaat :)
Paar vraagjes:

1: Moederborden kan ik niet zeggen want dat verschil per model.
2: Zie berichten in dit forum, vanaf 24 augustus dus.
3: Daar zit meestal wel een lead-in time van 2+ maanden in. Het moet nog worden getest geleverd en geproduceerd.
4: Volgens de chipsetspecs (HM67) zou je gewoon 4x 8Gb moeten kunnen installeren, de enige mogelijke limitatie die je tegen zou komen is een bios limitatie maar het lijkt mij wel vreemd als deze erop zit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:05:
Let er maar eens op: een glansscherm heeft altijd perfect, egaal wit.
Dat is meteen duidelijk als je een mat en glansscherm naast elkaar zet.
Zeg er dan wel meteen bij dat dit geldt voor glare-schermen met een matte folie en niet voor standaard matte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kJ7g9aa93icDXzbv0R821AXC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/csYez5faVLI5p4SqrXQrEaKD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jg2o1FlfWlf1zbF2sHEW9kWZ/full.jpg
Heb altijd perfecte witte schermen gehad, zonder dit wazige effect wat ik bv. wel op m'n telefoon heb met matte protector.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De Compaq die ik nu gebruik is 3½ jaar oud. De accu heb ik de eerste keer na in gebruik name laptop, geladen en daarna nooit meer eruit gehaald of gebruikt, maar hij is nog steeds 100 % geladen en doet het nog steeds als ik stekker eruit haal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Zeg er dan wel meteen bij dat dit geldt voor glare-schermen met een matte folie en niet voor standaard matte:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb altijd perfecte witte schermen gehad, zonder dit wazige effect wat ik bv. wel op m'n telefoon heb met matte protector.
Op een plaatje kan je dat toch niet zien ;)

Ik ik heb trouwens nog nooit een fatsoenlijk (slechte schermen van 5 jaar oud wel, maar daar zit ik liever niet achter...) mat paneel gezien, dus ik kan er verder niet veel over zeggen. Als er een mat scherm zou bestaan zonder die noise issues zou ik dat ook nemen, denk ik.
desalniettemin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:46:
De Compaq die ik nu gebruik is 3½ jaar oud. De accu heb ik de eerste keer na in gebruik name laptop, geladen en daarna nooit meer eruit gehaald of gebruikt, maar hij is nog steeds 100 % geladen en doet het nog steeds als ik stekker eruit haal :?
100% geladen betekent niet dat hij het even lang doet als bi aankoop. Er zijn zat accu's tegenwoordig die binnen 2 jaar het loodje leggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:50:
Op een plaatje kan je dat toch niet zien ;)
Jij misschien niet, maar ik wel dat ik me er twee jaar lang niet aan gestoord heb en het er dus niet was ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:46:
Laat de accu maar eens 100% leeglopen. Grote kans dat hij van bijv. 60 procent opeens naar 40 of 20 procent schiet i.v.m. een dode cell. En hoelang gaat hij nog mee op één lading? Zal vast niet zoals vroeger zijn (goed dat heb je dus nooit getest haal ik uit je bericht ;))

Punt is, een accu is een gebruiksproduct en dat is dan ook te merken, ze gaan meestal als eerste defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je kan de accu er toch ook gewoon uitlaten? Of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Ik krijg juist slijtage door de accu helemaal te laten leeglopen, op 1 maand had de batterij reeds 12% slijtage. Vooraleer ik dit doorhad (nochtans nagevraagd voor de aankoop :? ), in energiebeheer de batterij op tijd in sluimerstand te laten lopen(op vb 10%). Nu zijn we nog een maand verder, en er is geen verdere slijtage bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
dask schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:25:
Ik krijg juist slijtage door de accu helemaal te laten leeglopen, op 1 maand had de batterij reeds 12% slijtage. Vooraleer ik dit doorhad (nochtans nagevraagd voor de aankoop :? ), in energiebeheer de batterij op tijd in sluimerstand te laten lopen(op vb 10%). Nu zijn we nog een maand verder, en er is geen verdere slijtage bijgekomen.
Ja de accu wordt beschadigd als je deze heelleeemaaaaall leeg trekt, ook wel diepontlading genoemd.

"Diepontlading gebeurt wanneer de accu te leeg is en heeft interne beschadiging tot gevolg."
Maar normaal komt dit niet voor aangezien je laptop zich dan al heeft uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de accu zelf zit ook wat electronica om te voorkomen dat de accu zichzelf onder de 10% leegtrekt, bij mijn exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Ik vond het een beetje raar omdat ik had nagevraagd hoe de batterij in topconditie te houden.
Dus dan is het eigenlijk niet normaal dat er slijtage bijkomt op deze manier? Of had ik van in het begin dit softwarematig moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus? Mijn accu had ook 12% wear na een maand. Dat is na bijna 2 jaar nu 20%. Je kan de achteruitgang van accu's niet tegengaan, hoogstens vertragen.

Ik rag mijn accu overigens helemaal af.. Ik maak elke week zeker wel en aantal cycles. Ik kan dat helaas niet uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Ik was gewoon ongerust, moest die trend zich voortzetten, zou er na 6 maanden niet veel meer van de accu overblijven :N . Maar blijkbaar is de wearness na de eerste maand normaal, aangezien jouw waarden. I'll keep my fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 12:18

Wut

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:42:
Als je de accu voor een tijd niet gaat gebruiken (laten we zeggen 1+ week) raad ik het volgende aan:

1: De accu tussen de 30 en 40% opladen of leeglopen (voorkeur heeft leeglopen, dus anders even naar 100% opladen en dan leegtrekken)
2: Op een koele / droge plek leggen
3: Maximaal 1 maand laten liggen, dan 100% opladen en weer leegtrekken + terug naar 100%

Zo blijven de cellen in de accu in de beste staat, ik heb hier een oude ThinkPad, al 8 jaar oud en hij gaat nogsteeds 3 uur mee op de accu. Ding heeft ondertussen 400 cycles meegemaakt ... maar blijft werken ... als je er maar netjes mee omgaat :)
En wat als je de accu af en toe gebruikt, haal je dan de stekker er uit telkens als de batterij bij 100% is om em weer te laten leeglopen en dan opnieuw tot 100%? Of gaat een laptop automatisch over op de directe voeding als de batterij op 100% zit en de stekker nog in het stopcontact zit?

Altijd een desktop gehad dus ik weet weinig af van accu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boudewijn_v_z en @fietspomp

Nu jullie de laptop hebben, met de wetenschap van nu en de plussen en minnen tegenover elkaar zettend, zou je hem dan weer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Paar vraagjes:

Het probleem zit hem in de beschikbaarheid van modules. Heb net even zitten kijken en momenteel biedt alleen Samsung ze bij ons aan. Voor 4 modules kun je 3x een 17CL35 kopen....zo ongeveer (lees >2000 euro). Beter is nu een notebook te kopen met 16GB en wellicht over een aantal maanden je notebook upgraden. Prijzen zullen wel snel dalen als de serieproductie op gang koopt, nu is het nog voor industrieel en the happy few.
Wut schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:08:
[...]
En wat als je de accu af en toe gebruikt, haal je dan de stekker er uit telkens als de batterij bij 100% is om em weer te laten leeglopen en dan opnieuw tot 100%? Of gaat een laptop automatisch over op de directe voeding als de batterij op 100% zit en de stekker nog in het stopcontact zit?

Altijd een desktop gehad dus ik weet weinig af van accu's...
Als importeur adviseren we een batterij te gebruiken. Opladen naar 100% en opgebruiken naar 0%, dit minimaal een paar keer per maand, zeg 1 keer per week. In dit scenario kunnen we er vanuit gaan dat een batterij minimaal tussen de 600 en 1000 cycli haalt van ontladen en opladen. We merken dat de meeste mensen 3 tot 5 jaar met hun batterij doen, zij hebben zich hier ook niet echt aan gehouden dus volgens mij valt het in de praktijk wel mee.

Dus ons advies, eens per week een batterij gebruiken. Er gaan zoveel verhalen de ronde, maar ook na overleg met onze fabrikanten vorig jaar hebben we deze conclusie getrokken.

vanwege de hoge kwaliteit van de batterijen tegenwoordig hebben we de garantie van 6 maanden verlengd naar 12 maanden

[ Voor 39% gewijzigd door BTO_USER op 14-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ze niet bij dell inkopen? http://accessories.euro.d...e_irrank=3&~ck=dellSearch
Ik zou trouwens wachten met het bestellen van modules. Je moet niet raar opkijken als de prijs over 3 maanden met de helft is gezakt. Een tijd terug waren ze nog €800 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ja dit is dus het effect als de productie laag is en waarschijnlijk de gehele productiecapaciteit naar een paar partijen gaat. Ik zag net dat de prijslijst van Samsung in US$ was. Nou goed, kun je er 2x een 17CL35 voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
@BTO-user

- Zijn alle 17CL37's van de komende levering al verkocht/gereserveerd?
- Is er nieuws over de komst van de Intel 6300 Wifi optie in NL?
- Kunnen die 6300 modules zo in een 17CL37 gezet worden oftewel zijn er fysiek 3 antennes aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ik heb even geen zicht op de vrije voorraad, hier kun je beter over mailen / bellen.

Ik heb Intel vorge week gesproken en ze vinden het zelf ook vreemd dat er voor de 6300 kaart (450MB) nog geen opvolger is als in de 6330. Dit hoor ik een dezer dagen.

Een 6300 kaart kan inderdaad in een 17CL37, echter is er geen voorraad van en Bluetooth ontbreekt, als je daar mee kunt leven ( geen bluetooth ) dan zijn er wel mogelijkheden. Hierover zul je dan echt even moeten bellen / mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe 17CL35-GT555 opgehaald in IJsselstein. Leerde meteen de mensen van BTO kennen, een bedrijf waar ik tot dan nog niet van gehoord had.
Ik kwam bij BTO door mijn ervaringen met Dell. Ik ben jarenlang fan geweest van Dell, zelfs bij Unisys gewerkt (partner van Dell in NL), maar zonder in al teveel details te treden, Dell lijdt onder zijn eigen grootte en macht. De kleine ondernemer en de consument tellen niet meer voor Dell en kunnen zogezegd aan het gas. Voor mij nooit meer een Dell.
Nu dus deze medium range gaming laptop en tot nu toe blij verrast door de prestaties en afwerking. Ik speel niet veel games maar wat ik speel eist vrij veel en het apparaat houdt het allemaal prima bij. Wordt wel warm en blaast hard, maar ik kreeg zelfs een gratis laptop cooler erbij, en de warmte is dus geen probleem.
De machine is natuurlijk nieuw maar ik heb er vertrouwen in dat BTO - wat de toekomst ook brengt - mij altijd netjes zal behandelen, anders dan Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:38
@ BTO_USER

Is het mogelijk de 17CL35 of 15CL35 te bestellen zonder harde schijf of zonder DVD station. En als er een harde schijf in moet, kan die dan eventueel gestoken worden in de caddy, zonder DVD station dan?

Ik heb hier thuis nog een SSD, een gewone laptopschijf en een blu ray station liggen voor in een laptop die ik dan graag zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:12:
Ik heb even geen zicht op de vrije voorraad, hier kun je beter over mailen / bellen.

Ik heb Intel vorge week gesproken en ze vinden het zelf ook vreemd dat er voor de 6300 kaart (450MB) nog geen opvolger is als in de 6330. Dit hoor ik een dezer dagen.

Een 6300 kaart kan inderdaad in een 17CL37, echter is er geen voorraad van en Bluetooth ontbreekt, als je daar mee kunt leven ( geen bluetooth ) dan zijn er wel mogelijkheden. Hierover zul je dan echt even moeten bellen / mailen.
*Mail gestuurd met verkoop gerelateerde vragen.*

[ Voor 0% gewijzigd door Double-X-L op 14-08-2011 20:54 . Reden: verkoop gerelateerde vragen..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

sonina schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:27:
@ BTO_USER

Is het mogelijk de 17CL35 of 15CL35 te bestellen zonder harde schijf of zonder DVD station. En als er een harde schijf in moet, kan die dan eventueel gestoken worden in de caddy, zonder DVD station dan?

Ik heb hier thuis nog een SSD, een gewone laptopschijf en een blu ray station liggen voor in een laptop die ik dan graag zou gebruiken.
Een harddisk kunnen wij inderdaad in een caddy bouwen, dit vindt u terug op de website. Ik neem aan dat het dan bedeoeling is dat wij het eerste harddisk slot leeg laten en de harddisk die daar hoort ( de 500GB-7200rpm b.v.) in de caddy bouwen? Zeg ik het zo goed?

Bel of mail ons hier even want de uiteindelijke oplossing is te verkoop gerelateeerd om hier op het forum te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
BTO_USER schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:58:
[...]
Het probleem zit hem in de beschikbaarheid van modules. Heb net even zitten kijken en momenteel biedt alleen Samsung ze bij ons aan. Voor 4 modules kun je 3x een 17CL35 kopen....zo ongeveer (lees >2000 euro). Beter is nu een notebook te kopen met 16GB en wellicht over een aantal maanden je notebook upgraden. Prijzen zullen wel snel dalen als de serieproductie op gang koopt, nu is het nog voor industrieel en the happy few.
Nou, die prijzen zijn niet mis, kan precies toch maar beter voorlopig voor 16GB gaan, die prijzen zijn zo goedkoop, ik kan beter idd 2 laptops kopen omg.
Voor nog geen 200 euro heb je al goed quad channel 16GB, alleen nog niet gezien wat de timings zijn en Mhz.

Edit: Beetje in de war nu :) Als je 4 bankjes vult, ben je dan verplicht quad channel te nemen of zijn ze allemaal quad channel, dus dat het van het mobo afhangt, als ik in de pricewatch ga zien vind ik heel redelijk geprijsde geheugens terug van 8GB maar dan staat er "1" bij aantal.

[ Voor 15% gewijzigd door Graviton12 op 14-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Graviton12
Inderdaad, het is wel zoals Darkstone al aangaf goed mogelijk dat de prijzen snel halveren wanneer de massa productie op gang is, nu nog echt voor een kleine doelgroep. Denk aan mini industriele PC's met maar 1 geheugen slot, dan is dit de enige mogelijkheid voor 8GB en betalen ze het er graag voor. Maar komt goed, we weten hoe snel het kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BTO_USER

Hebben alle laptops die jullie verkopen een glossy scherm met een gamut van 60%?

Even de nieuwere 95% gamut schermen buiten beschouwing latend zijn andere waardes die ik tegenkwam op clevo gebaseerde systemen: 90% gamut Glossy en 72% gamut Mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Graviton12 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Nou, die prijzen zijn niet mis, kan precies toch maar beter voorlopig voor 16GB gaan, die prijzen zijn zo goedkoop, ik kan beter idd 2 laptops kopen omg.
Voor nog geen 200 euro heb je al goed quad channel 16GB, alleen nog niet gezien wat de timings zijn en Mhz.

Edit: Beetje in de war nu :) Als je 4 bankjes vult, ben je dan verplicht quad channel te nemen of zijn ze allemaal quad channel, dus dat het van het mobo afhangt, als ik in de pricewatch ga zien vind ik heel redelijk geprijsde geheugens terug van 8GB maar dan staat er "1" bij aantal.
Zover ik weet lopen alle 4GB laptop modules van 1333Mhz op een CL9 timing.
Afhankelijk van de CPU in je laptop ben draai je 1333Mhz en ga je vanaf de 2720QM 1600 kunnen draaien.
Quad channel is niet ter sprake omdat het hier niet om 4 separate geheugen kanalen gaat.
4 slots vullen is blijft dus dual channel.

PW laat 1 type 16GB kit zien van 2x 8GB a 560,-
pricewatch: Kingston KTS-SESK2/16G
Het geheugen wat jij ziet is voor desktop systemen en geen laptop aka SO-DIMM geheugen.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:38:
@BTO_USER

Hebben alle laptops die jullie verkopen een glossy scherm met een gamut van 60%?

Even de nieuwere 95% gamut schermen buiten beschouwing latend zijn andere waardes die ik tegenkwam op clevo gebaseerde systemen: 90% gamut Glossy en 72% gamut Mat.
Dergelijke hoge gamut waardes zijn vooralsnog alleen weggelegd voor RGB led en zgn wide-gamut CCFL.
Simpel gezegd is dat backlight dat niet alleen wit is maar ook kleuren weergeeft waarmee je de gamut (het kleuren bereik) kunt vergroten.

De conventionele schermen met CCFL of LED backlight gaan tot 75% en komen sowieso niet in de 90% range.

[ Voor 31% gewijzigd door Double-X-L op 14-08-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 15 heeft 95% gamut met een variant op Wled.
Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:42:
De conventionele schermen met wit CCFL of LED backlight komen niet aan dergelijke waarden.
Uhm. Jawel. CCFL gaat tot boven de 100%.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:55:

[...]

Hoeveel resultaten zou men krijgen als je

search 'Darkstone XPS15 *.* /p'

zou doen ;)

No offence/troll/flame intended....

quote]Darkstone schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:55:

[...]

[/quote]

Zijn dat dan niet de wide-gamut CCFL schermen die je alleen tegenkomt in de prof. scene.
Die gaan we in de home use laptop of Clevo's voorlopig niet tegen komen lijkt me.

[ Voor 36% gewijzigd door Double-X-L op 14-08-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:19:
@Boudewijn_v_z en @fietspomp

Nu jullie de laptop hebben, met de wetenschap van nu en de plussen en minnen tegenover elkaar zettend, zou je hem dan weer kopen?
ja, het is een prima laptop voor z'n prijs.

Ik had ook naar de ASUS N53SV SZ404V (groot en niet geweldig scherm)en de Dell xps 15 (buiten mijn budget) zitten kijken maar uiteindelijk toch voor BTO gegaan vanwege de goede reviews over notebooktotaal.nl. En de prijs natuurlijk. Goedkoopste i7+FullHD en aardige batterij+GPU die ik kon vinden :)

Het enige minpunt is eigenlijk het toetsenbord, het typt wel lekker maar er is eigenlijk maar 1 media toets. pause/play. (Fn+ `~ toets) geen volgende en vorige. Ook is Optimus niet helemaal soepel, moet af en toe handmatig programma's toevoegen aan de whitelist van de nvidia gpu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:38:
@BTO_USER

Ik zal het morgen eens opvragen bij Clevo. Maar het klopt denk ik wel, in de P150, P170, X7200 en P180 zitten betere panels. Dit is zichtbaar, een 17 inch 17CL35 heeft dus een ander panel (met minder Gamut) dan een 17CL36. Of dit 90% is zal ik morgen wel bevestigd krijgen.

Een 95% gamut scherm heeft bij Clevo vooralsnog alleen betrekking op een 15 inch scherm, niet op een 17 inch scherm. Voor zover ik weet is er dus geen Clevo in 17 inch verkrijgbaar met 95% Gamut.

Als ik het bevestigd heb gekregen zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:02:
[...]

Ik zal het morgen eens opvragen bij Clevo. Maar het klopt denk ik wel, in de P150, P170, X7200 en P180 zitten betere panels. Dit is zichtbaar, een 17 inch 17CL35 heeft dus een ander panel (met minder Gamut) dan een 17CL36. Of dit 90% is zal ik morgen wel bevestigd krijgen.

Een 95% gamut scherm heeft bij Clevo vooralsnog alleen betrekking op een 15 inch scherm, niet op een 17 inch scherm. Voor zover ik weet is er dus geen Clevo in 17 inch verkrijgbaar met 95% Gamut.

Was het niet zo dat de 15" van fabrikant 'weet ik veel' (gebruikt in de XPS15 en andere) momenteel het enige high gamut scherm is voor de norrmale markt. Een 17" heb ik dan ook nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even wat druk met andere dingen en probeer ook nog even de laatste eindjes op te lossen met BTO. Maar ik zal zeker alle vragen beantwoorden. Maar ik hou van een netjes volledig antwoord en daar heb ik nu even niet de tijd voor :P

Edit,
is er ook een manier om te kijken of de cpu throttled. Het kan toeval zijn maar ik heb het idee dat als de gt555 gaat werken dat de processor minder goed scoort. Ik weet niet hoe het zit met de koeling maar het lijkt mij niet ondenkbaar dat de warmte soms net niet goed kan worden afgevoerd? Of is dat onmogelijk ? Daar wil ik ook nog even naar kijken want viel mij gisteren op en lijkt me wel relevant voor anderen :).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:06:
[...]
Was het niet zo dat de 15" van fabrikant 'weet ik veel' momenteel het enige high gamut scherm is voor de norrmale markt. Een 17" heb ik dan ook nog nergens gezien.
Ja klopt, voor zover ik weet is er 1 fabrikant van dergelijke scherm op de open markt. Maar meestal volgen er dan al snel meer als er een grote markt voor blijkt te zijn. Morgen weet ik meer aangaande de 17 inch schermen. Standaard worden er meestal al goede schermen gebruikt, zoals je kunt zien in de posts hiervoor zijn de mensen tevreden met het huidige scherm en de kwaliteit hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een 90%: B173HW01 v4. zowel mat als glans. In de G73, studio 17 was deze verkrijgbaar.
Maar het is verder niet echt een goed scherm, en ik heb liever het 3D scherm uit de xps 17 bijoorbeeld. Die heeft betere specs voor de rest.
Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

Hoeveel resultaten zou men krijgen als je

search 'Darkstone XPS15 *.* /p'
Ik had ook W520 kunnen zeggen, maar dat geeft weinig raakvlak met de doekgroep hier ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:00:
[...]
Ook is Optimus niet helemaal soepel, moet af en toe handmatig programma's toevoegen aan de whitelist van de nvidia gpu. :+
Dit horen we inderdaad vaker en wellicht lost een driver update dit in de toekomst op. Dit is dan ook het enige nadeel van Optimus, verder zien we alleen maar voordelen. Blijkbaar is niet ieder programma / game in staat gedetecteerd te worden als "te zwaar voor de intel" bij het starten. Dus Whitelisten is vooralsnog de enige goede oplossing die altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Wel een 90%: B173HW01 v4. zowel mat als glans. In de G73, studio 17 was deze verkrijgbaar.
Maar het is verder niet echt een goed scherm, en ik heb liever het 3D scherm uit de xps 17 bijoorbeeld. Die heeft betere specs voor de rest.

[...]

Ik had ook W520 kunnen zeggen, maar dat geeft weinig raakvlak met de doekgroep hier ;)
Lol, klopt inderdaad en aangezien jij zo'n laptop hebt, is het juist prima dat je vergelijking trekt vanuit eigen ervaring. Dus ik waardeer je input zeker, was ff in de melige modus ;)

Ohja en nice job met je SSD betrouwbaarheids onderzoek, verfrissend artikel.

Zou het nu toch weleens willen zien hoe zo'n gamut scherm er dan uit ziet.
Er zijn ook mensen die de kleuren wat verzadigd vinden of praat ik nou poep?

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 14-08-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:16:
[...]
Bel ons maar eens voor een afspraak. Misschien niet Darkstone voorkeurs merk :) maar dan ik je het zo laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Lol, klopt inderdaad en aangezien jij zo'n laptop hebt, is het juist prima dat je vergelijking trekt vanuit eigen ervaring. Dus ik waardeer je input zeker, was ff in de melige modus ;)
Ik heb er geen :>
Nee hoor, er zijn ook mensen die de kleuren te verzadigd vinden. Maar doorgaans is de keuze 60% vsn 95%... en dan moet je gewoon het laatste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
[...]
Nee hoor, er zijn ook mensen die de kleuren te verzadigd vinden. Maar doorgaans is de keuze 60% vsn 95%... en dan moet je gewoon het laatste kiezen.
We moeten er ook rekening mee houden dat dit niet in ieders budget past, zo ook dat mensen die meerprijs liever bij hun SSD leggen of andere opties. Het standaard scherm is al van zeer goede kwaliteit, reeds veel besproken. En, dat dit alleen opgaat voor mensen die in de markt zijn voor een 15 inch, tot het moment dat hier ook 17 inch van gaat komen. Momenteel niet verkrijgbaar in de modellen van Clevo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
[...]

Nou, die 95% is niet altijd beter :9 :

"The expensive screen is garbage.
YouTube: 0814110014 - YouTube
Here's the ghosting in action."

(van het Clevo W150HR forum: http://forum.notebookrevi...0hr-owners-lounge-64.html)

En dat gaat dan over het 15.6" Matte 95% NTSC Color Gamut Screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
[...]

Bel ons maar eens voor een afspraak. Misschien niet Darkstone voorkeurs merk :) maar dan ik je het zo laten zien.
Wacht ik even het antwoord op mijn eerdere mail af, kan ik er wellicht meteen 1 meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Double-X-L schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:40:
[...]

Wacht ik even het antwoord op mijn eerdere mail af, kan ik er wellicht meteen 1 meenemen ;)
Antwoord krijg je van me op de email.
Hou er wel rekening mee dat er 4 tot 6 uur gestest moet worden voor een machine klaar is om verstuurd te worden. We zitten momenteel zo rond de 2 tot 3 dagen levertijd vanwege de drukte van back2school etc etc.
Ik zou hem je graag meegeven maar dan moet je wel een broodtrommeltje meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:44:
[...]

Antwoord krijg je van me op de email.
Hou er wel rekening mee dat er 4 tot 6 uur gestest moet worden voor een machine klaar is om verstuurd te worden. We zitten momenteel zo rond de 2 tot 3 dagen levertijd vanwege de drukte van back2school etc etc.
Ik zou hem je graag meegeven maar dan moet je wel een broodtrommeltje meenemen :)
Check je DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Ik snap niet dat jij geen xps 15 hebt, je hebt het bijna in ieder laptop forum over dat ding. Ik zou bijna denken dat dell je betaalt om hun product te promoten. Ik snap dat je het een goed kwaliteit/prijs product vindt enzo maar afentoe mag het iets minder xps en iets meer algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 17cl35 gt555 is naast standaard uitvoering wel te krijgen met 17.3" Full HD (1920x1080) Glossy 90% NTSC Color Gamut LED Backlit LCD of 17.3" Full HD (1920x1080) Matte 72% NTSC Color Gamut LED Backlit LCD. Vraag is dan wel, ook bij een 1600x900 scherm of enkel voor 1920x1080 scherm?

Zie: http://www.mythlogiccorp.com/configure.php?id=83

De 95% Gamut is enkel verkrijgbaar voor 1920x1080 schermen voor zover ik heb begrepen.

Een beetje flauw om een paneel dat zichtbaar minder is in de 17cl35 te plaatsen, notabene een van de belangrijkste onderdelen in een laptop. Maak dan de prijs iets hoger maar ga niet op het scherm bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 900p 17" schermen zijn zonder enige uitzondering budget. Niet nemen als je veel waarde hecht aan het scherm.

Als je een 17" met een goed scherm zoekt kan ik eigenlijk alleen de xps 17, envy 17 (3D), en M17x aanraden. Simpelweg omdat ik geen idee heb welk scherm clevo op dit moment gebruikt in hun laptops...
Als je wilt helpen kan dat door de hier beschreven procedure te volgen: [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops misschien is het een bekend paneel.

Je linkt trouwens naar een pagina waar een 90% gamut paneel in staat. Namelijk een B173HW01 v4. Dit paneel werd bijna 2 jaar geleden al aangeboden in de studio 17 en G73 (de eerste alleen in de VS, en de 2e slechts kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
venom1 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:13:
[...]

Ik snap niet dat jij geen xps 15 hebt, je hebt het bijna in ieder laptop forum over dat ding. Ik zou bijna denken dat dell je betaalt om hun product te promoten. Ik snap dat je het een goed kwaliteit/prijs product vindt enzo maar afentoe mag het iets minder xps en iets meer algemeen.
Agreed ;)

En even wat tegengas over de opgehemelde XPS 15 (van engadget):
"It's a pretty bright, beautiful picture on this particular screen, too, and though the contrast isn't quite as high as we'd like, Dell's software will automatically adjust the backlight to give you the best out of your blacks and whites. It's also quite glossy, unfortunately, and viewing angles are pretty terrible here, as the picture becomes far less vibrant if you shift your head even slightly to the left or right."
Dus dat ding heeft een lage contrast, erg glossy en erg slechte kijkhoeken. Als je ook maar iets naar links en rechts gaat, heeft dat al effect op de kleuren.

En met een GT 525M gamen kan ik je ook niet aanraden (7k 3DMark06...)

[ Voor 47% gewijzigd door bitpixl op 15-08-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je naar linkt is de xps 15z. Dat is een heel andere (imo vrij slechte) laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:49:
Waar je naar linkt is de xps 15z. Dat is een heel andere (imo vrij slechte) laptop. ;)
Ah vandaar! Ik dacht al, waarom ben je nou zo vol van dat ding? |:(
Nou, maar eens kijken waarom je zo vol bent van deze XPS 15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het gewoon een erg goede laptop is die ook nog eens goedkoper is dan de concurrentie.. Maar dat is niet de point van dit topic. Stuur maar een DM voor een samenvatting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al benchmarks met het verschil tussen de 15CL38 en 15CL37 in verband met hun batterijduur? Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze twee en ik vraag me gewoon af of die Optimus van Nvidia's GTX 560M een meerwaarde biedt tegenover de betere power van de HD 6990M, ik bedoel ik ga die power niet laten vallen om een verschil in batterij te krijgen van 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
de 17CL37 is bij notebookplus afgelopen dagen al 50 euro omhoog geschoten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 15CL37/38 met GTX560m heeft GEEN optimus. Alleen in de M17x en toshiba quosima werkt dat.

Als ik even een willekeurige review erbij pak:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4458/39001.png
is het verschil tussen de 6970m en GTX460m redelijk. Scheelt een half uur tot uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm inderdaad, maar is het verschil tussen 6990 en GTX560 nog even groot? Het duurt waarschijnlijk nog even voor de reviews zullen beginnen binnenstromen over de laptops met HD6990M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt. Ik denk dat de HD6990m marginaal meer stroom verbruikt dan de vorige generatie, en de GTX560m hetzelfde als de vorige generatie. De GTX560m is niet meer dan een hoger geclockte, power-geoptimaliseerde GTX460m maar volgens mij word er daarmee vooral gedoeld op het verbruik onder load.

Maar als je hem mobiel wilt gebruiken zou ik eerder uitwijken naar iets anders. De GTX555m heeft wel optimus en is niet gigantisch trager: Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4496/39507.png
terwijl de accuduur letterlijk 2x zo hoog ligt met iets meer dan 5 uur met deze laptop, en rond de 3 a 4 uur met de BTO 15CL35-555m (welke overigens en tragere variant van de GT555m gebruikt)

Niet dat ik de M14x een goede laptop vind, maar als je een apparaat koopt met relatief slechte accuduur terwijl dat belangrijk is, en een GTX560m heb ik toch het idee dat je niet bepaald op de sweet spot zit...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:15:
Via het forum van notebookreview.com over dit model(Clevo W150HR) heb ik een tip gevonden om het geluid en vooral de warmte iets terug te dringen wanneer de cpu vol gas gaat. Dan gaat namelijk de turbo aan en wordt het voltage van de cpu nogal wat verhoogd. van 0.9V naar 1.2V zo uit me hoofd.

http://forum.notebookrevi...0hr-owners-lounge-57.html
"You can also adjust the power settings to Max CPU Usage 99% which disables TurboBoost... it runs about 10C cooler that way and there's not much loss in performance as most games aren't very CPU intensive."

Ik heb het getest met Supreme commander 2 en openhardwaremonitor op de achtergrond.
De cpu komt niet boven de 2ghz uit en blijft redelijk koel op gemiddeld 72 C graden.
De fan blijft ook een stuk stiller hierdoor.

De turbo wordt niet gebruikt. Het kost iets performance, op hoge presentaties had ik 3fps meer in Crysis 1.

Met de turbo aan wordt de cpu rond de 88 graden en maakt de fan ook aardig wat lawaai.

(specs: 15CL35, 9cell hi-cap batterij, artic silver pasta, Intel wireless-n 1030)
Interessant, bedankt voor de tip!
Hoewel ik niet te veel last heb van de warmte en de fan, maar zal het zeker eens uitproberen. Het lijkt me een goede oplossing tijdens hittegolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 08:58
Hey laptop tweakers,

Ik zoek een goede koelpasta voor mijn Clevo p170hm met GTX 485m ,momenteel gebruik ik AS5 maar onder heavy load gaat mijn gpu temp tot 92°c "ok wel 10% oc op gpu en mem"

heeft er iemand ervaring met Thermalright Chill Factor 3? en mag je producten zoals Coollaboratory Liquid Ultra
aanbrengen op een laptopchip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:05:
Goed punt. Ik denk dat de HD6990m marginaal meer stroom verbruikt dan de vorige generatie, en de GTX560m hetzelfde als de vorige generatie. De GTX560m is niet meer dan een hoger geclockte, power-geoptimaliseerde GTX460m maar volgens mij word er daarmee vooral gedoeld op het verbruik onder load.

Maar als je hem mobiel wilt gebruiken zou ik eerder uitwijken naar iets anders. De GTX555m heeft wel optimus en is niet gigantisch trager: [afbeelding]
terwijl de accuduur letterlijk 2x zo hoog ligt met iets meer dan 5 uur met deze laptop, en rond de 3 a 4 uur met de BTO 15CL35-555m (welke overigens en tragere variant van de GT555m gebruikt)

Niet dat ik de M14x een goede laptop vind, maar als je een apparaat koopt met relatief slechte accuduur terwijl dat belangrijk is, en een GTX560m heb ik toch het idee dat je niet bepaald op de sweet spot zit...
Ja die heb ik ook al bekeken, maar het wordt de bedoeling dat de laptop een desktop replacement wordt wanneer ik ga studeren volgend jaar, dus hij zal meestal wel aan het lichtnet hangen, das geen probleem. Ik dacht gewoon dat de GTX560M optimus ondersteunde, waardoor hij dan eigenlijk veel zuiniger zou zijn dan de HD6990M.
Zelf al wordt het een desktopvervanger, wat extra batterijduur kan eerlijk gezegd nooit kwaad. Maar als het dan ten koste moet gaan van de prestaties, wat ik zeer belangrijk vindt, dan blijk ik toch wel bij de 6990M, toch bedankt voor de info, aangezien ik dacht dat Nvidia alle GTX 5XXM modellen uitruste met optimus, blijkbaar alleen maar de highhighend moddellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle GTX560m's hebben optimus. Maar het is alleen dell en toshiba hebben ervoor gekozen het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Clevo dus niet. Waarom Clevo, waarom laat je ons in de steek?
Pagina: 1 ... 21 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.