deel 4/4
Samenvatting en nog wat losse opmerkingen die ik eerder ben vergeten.
De laptop bevalt prima, maar hij is echt als je gaat voor de specs. Er zitten voorzover ik zie geen echte slecht ontworpen dingen op/aan, maar de afwerking zou beter kunnen ogen. Door de mand genomen een beest van een machine voor een nette prijs zonder noemenswaardige problemen. Ook is de service (zoals zovaak gemeld) van notebook totaal uitstekend. Waarschijnlijk had ik zonder de bovenmatige inzet van nbt dan ook een dell genomen. Hoewel ik die wel mooier vind is het maar afwachten hoe lang die mee gaat. Met deze ben ik verzekerd van een altijd goede en spoedige service en als je hem soms echt niet kan missen is dat belangrijk. Bij een pc durf ik nog wel wat aan te zien maar een laptop is toch gevoeliger, ook omdat die meer wordt vervoerd.
De folie die ik er op het laatste moment bij heb gedaan bevalt iets minder goed dan verwacht. Ik was vergeten dat het er op zat dus op het begin dacht ik... tis net alsof er een laag plastic over zit (toen kreeg ik dus ook een duh moment, want die zit er ook op). Ik kan het moeilijk uitleggen maar het is een bepaald soort schittering (ongetwijfeld bedoeld om reflectie tegen te gaan). Maar als je gewoon rustig op werkt is het niet lastig ofzo. Als je op een vervelende plek zit en reflectie hebt van eea is dat een stuk lastiger dus ik laat het er ook gewoon op.
Driver installatie werkte redelijk, maar het zag er wel erg basaal uit allemaal. Mij lijkt het wel handig als je 1 keer op start klikt en dat alles dan er op komt maar dat zal wel niet lukken. Ook moest ik eerst windows update draaien voordat ik de drivers van cd kon gebruiken. Normaal zou ik tochal liever direct de nieuwste downloaden maar ik wilde even de echte bto ervaring ondergaan en niet door mijn eigen gepruts de mist in gaan

.
BTO reageerden heel vlot op mijn kleine issue met de drivers, maar vind jammer van de te krappe sleeve (tot 2x toe met een jaar tussenpoos) en dat ze zelf niet even iets beter hebben gekeken naar stukke pixels. Toen ik het rode scherm ervoor deed zag ik op een afstand van 50cm direct dat er 1 zwart puntje zat. Dit is mijn 4e lcd scherm maar de eerste met een stukke pixel (ik test altijd in de winkel waar ik koop) dus ik wist ook niet goed je moest kijken. Maar tot mijn verbazing valt het snel op, mits je maar alle 5 schermen bekijkt (wit/zwart/rood....). Ik hoop en verwacht dat ik alles snel met ze kan regelen.
Hou je van service en wat directe eerlijk advies... dan is notebooktotaal uitstekend. Hij weet heel veel van heel veel en probeert je te helpen en niet datgene te verkopen waar de hoogste marges opzitten oid (zoals bij bv mediamarkt en de beruchte monster cables). Persoonlijk hou ik wel van mensen met een beetje hart voor de zaak en daarom gun ik hem die omzet ook. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat er bij elk probleem je er in redelijkheid uit kan komen. Ik ben niet iemand die verwacht dat je voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar als je als klant redelijk bent en als verkoper ook dan moet je er in 99% van de gevallen uit komen.
Wat ik heel netjes vond van BTO was dat ze de pixel garantie in prijs hebben verlaagt toen ik met een netjes aangekleed verzoek kwam. Daardoor is de pijn net wat minder om dat te nemen (indien je houd van perfectie).
Als ik dingen ben vergeten zal ik die met edits hier achteraan plakken. Vragen kan ik ook beantwoorden en ik zag dat er al wat stonden...
specs 17cl35
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP)
- Anti-glans folie: Geen (wel genomen
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander
- Externe USB DVD drive: Geen
- Garantie: 2 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden)
- Microsoft Office: Geen office licentie
- Pixelgarantie: 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Geen besturingssysteem
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 13-08-2011 21:38
]