PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Enige irritante is dat hij af en toe wanneer je een auto krijgt terug gaat naar je huis het laden een aantal minuten duurt, terwijl het de andere keer een paar seconden is.
Ik denk dat het aan de verbinding (met PSN?) ligt, maar ik heb nog niet geprobeerd hem 'offline' te spelen.
Helaas, maar problemen zoals dit komen wel vaker voor. Dit is over een paar dagen uiterlijk weer verleden tijd! Ik had precies hetzelfde met CoD: MW2 de eerste dagen en CoD: Black Ops. Je kan de maker van Gran Turismo niet de schuld geven van deze problemen, het ligt eerder aan Sony die nodig zijn PSN moet upgraden!jslavenburg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:10:
[...]
Dat is eerder een work-around. Je koopt immers geen MP spel om alleen SP te spelen, zo ook GT5.
Dat is juist het probleem waar er nu over gepraat wordt. Even je netwerkstekker eruit trekken en het moet verholpen zijn. Duurt niet lang voordat het probleem is opgelost denk ik.KappeNou schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:12:
Gisteren kon ik ook eindelijk racen! Ik moet zeggen tot nu toe voldoet hij wel aardig aan mijn verwachtingen.
Enige irritante is dat hij af en toe wanneer je een auto krijgt terug gaat naar je huis het laden een aantal minuten duurt, terwijl het de andere keer een paar seconden is.
De GT4 feeling is terug bij mij en dat is goed genoeg voor mij. De uitdaging om er een goede rondetijd uit te persen! 2e Hands auto zoeken etc. Ja ik ben er blij mee.
flickr - WOT Profile - Game PC
Ik heb B ook bijna op goud....Moet alleen dat remmen nog, freaking hell.....de 1e van alles en ik haal hem niet op goudGizzy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:24:
Heb GT5 gisteren ook aangezwengeld. Tijdens het eten laten installeren. Gelukkig nog geen vastlopers gehad. Heb nu license B op goud gereden en even met mijn vriendin wat splitscreen gedaan. Ik moet zeggen het is een leuk spel. Alle voors en tegens zijn inmiddels de revue gepasseerd, maar leuke game om te doen en het geld waard uiteindelijk imho.
De GT4 feeling is terug bij mij en dat is goed genoeg voor mij. De uitdaging om er een goede rondetijd uit te persen! 2e Hands auto zoeken etc. Ja ik ben er blij mee.

K to the KillaZ
Die van de FRS online was netjes verzonden, maar tot mijn verbazing duurde bol nog zon 3 weken voor die tot levering over gingen, deze dan ook maar gecanceled, en de Mediamarkt netjes afgebeld.
Nu kreeg ik gister dus geen post, en wegens staking vandaag en morgen dus ook niet....
Met een kwaaie kop (ik wacht al te lang) de FRS gebeld en die hadden er nog genoeg liggen, en zouden er 1 appart leggen (alweer).
Kom ik daar aan laten ze me niet binnen - omdat het kwart voor 6 is (zijn tot 6 open werd mijn verteld)
Toen maar naar de mediamarkt gereden.... in de schappen enkel en alleen GT5 Collecters edition.. WTF...
Gelijk even gevraagd - blijken er nog 314 stuks achter in t magazijn te liggen... hoezo mensen een duurdere versie laten kopen?

Gister gespeeld - in eerste instantie zonder de 1.01 patch... want inet lag eruit.
Later gister avond gefixed en 1.01 geinstaleerd.. amai.. wat een slechte patch...
De patch bied dan wel een installatie optie - die je bijna een uur kost - maar sinds die patch is GT5 enorm traag (hiervoor was het 2 keer zo snel - zonder installatie)
Geen last van vastlopers... misschien dat t helpt, maar ik heb een van de laatste PS3 fat models (net voor introductie van de slim) - wellicht heeft het met hardware te maken?
Verder kan ik 1 ding kwijt: Wat een gruwlijk vette game
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sg9LipFU6ek]
PSN: Shiver23

Nice ik heb m int zilver je kan m tunen tot 840PKSL65 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:35:
Zijn er nou ook matte kleuren voor je auto? Heb er nog niks over kunnen vinden maar lijkt mij wel gaaf om dit met mijn C63 te doen
[afbeelding]
Vooral gisteravond was het drama, nu is het prima allemaal ( lekker dagje vrij )
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Beetje overdwars gooien met de handrem? Zo heb ik het nog niet in GT5 gedaan, maar in eerdere versies werkte dat wel goed.KillaZ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:25:
[...]
Ik heb B ook bijna op goud....Moet alleen dat remmen nog, freaking hell.....de 1e van alles en ik haal hem niet op goud![]()
PSN: jannvsdvinvs
Trek je netwerkkabel er eens even uit?ChrisAB schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:07:
Ik heb nu problemen in het menu.. Kan niks meer! Zie mijn controller niet op het scherm.. Terwijl deze wel aan staat en reageert alleen nog maar op de PS button lang ingedrukt.. Restart en reboot al gedaan..
Oplossing want kan geen eens racen?
Het kan zijn dat je dan direct een melding krijgt dat je niet kan connecteren. Als dat niet helpt dan heeft het niet met het netwerk te maken denk ik.
Ik had het probleem gisteren ook opeens weer

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 25-11-2010 09:40 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik zit draadloos op mijn netwerk. De draadloze verbinding verbreken werkt ook?kaos- schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:22:
[...]
Dat is juist het probleem waar er nu over gepraat wordt. Even je netwerkstekker eruit trekken en het moet verholpen zijn. Duurt niet lang voordat het probleem is opgelost denk ik.
Dat is niet waar ... de GT3RS v1 werkt niet met GT5 helaas ... wachten op de upgrade set duurt te lang ... wil racen met mijn stuurtje!Sander H schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:59:
[...]
De Fanatec stuurtjes staan er ook niet tussen, maar werken wel 100%. Maakt dus niet zoveel uit, voor mij in ieder geval
tuurlijk! of je router uitzettenKappeNou schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:38:
[...]
Ik zit draadloos op mijn netwerk. De draadloze verbinding verbreken werkt ook?
En hoeveel gaat dat kosten? Hij is nu nog helemaal standaard in het wit met zwarte velgenLL Southside schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:37:
[...]
Nice ik heb m int zilver je kan m tunen tot 840PK
+1Gizzy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:24:
Heb GT5 gisteren ook aangezwengeld. Tijdens het eten laten installeren. Gelukkig nog geen vastlopers gehad. Heb nu license B op goud gereden en even met mijn vriendin wat splitscreen gedaan. Ik moet zeggen het is een leuk spel. Alle voors en tegens zijn inmiddels de revue gepasseerd, maar leuke game om te doen en het geld waard uiteindelijk imho.
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Had nou niet bepaald gedacht dat die 500 ook daadwerkelijk die helling zou doen, niks mis mee lijkt meShiver23 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:29:
Iemand dit al geprobeerd? (actie vanaf 3:20) Met een Fiat 500 op Eiger rally circuit.
[video]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
ja idd!Capo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:43:
Hoe bruut is het om op een bocht af te knallen met tig ferrari's en dan om je heen de knallen uit de uitlaten te horen tijdens het afremmen op de eerste chicane.
ik vind t spel echt GEWELDIG, inderaad wat kartelige schaduw, maar stoor ik me niet aan. ik vind het grafisch goed maar vooral vind ik het geweldig dat het spel zo waanzinnig uitgebreid is.
Ik zie niemand trouwens wat schrijven over dat je ook een eigen coureur moet opleiden, verbaasde me gisteren over die modus dat ik niet zelf kon rijden maar iemand moest begeleiden
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
B-spec is wel gaaf, heb gister mijn coureur op pad gestuurd met een LP640 tegen civic'sHenkS schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:46:
[...]
ja idd!
ik vind t spel echt GEWELDIG, inderaad wat kartelige schaduw, maar stoor ik me niet aan. ik vind het grafisch goed maar vooral vind ik het geweldig dat het spel zo waanzinnig uitgebreid is.
Ik zie niemand trouwens wat schrijven over dat je ook een eigen coureur moet opleiden, verbaasde me gisteren over die modus dat ik niet zelf kon rijden maar iemand moest begeleiden
Heb er +/- 180.000 aan uitgegeven gewoon alles "full custom" kopen.SL65 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:40:
[...]
En hoeveel gaat dat kosten? Hij is nu nog helemaal standaard in het wit met zwarte velgen
Hij zou eigenlijk brandweer rood moeten wezen..!
Track "generator" wil je zeggen?jslavenburg schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:46:
Heeft iemand eigenlijk de track designer al geprobeerd?
Maar anyway, altijd beter dan niks denk ik dan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Dan maar een RS6 haha check het filmpje maar!
YouTube: Gran Turismo 5 - Audi RS6 POWER!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 09:56 ]
PSN: jannvsdvinvs
Ik heb hem nog niet getest, wat kan je ermee doen?Phusebox schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:50:
[...]
Track "generator" wil je zeggen?![]()
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik heb alle 5 de GT's nu gehad, en de lol van de licenses is er nu wel af.. Je zit gewoon letterlijk de doodsaaie trek-op-rem-af proefjes te doen van alle andere versies. En steeds maar weer 0,02sec te kort komen..Nog een keer!
Maar goed, na al die games heb ik nog steeds moeite om de perfecte bocht te nemen..
Ik heb het idee gekregen dat Polyphony's idee van "de perfecte GT" is dat de gewichtsverdeling bij aanremmen tot op de gram berekend kan worden in plaats van op de kilo. Who are they trying to please?
De graphics zijn zó tegenstrijdig.. als ik meekijk met een ander valt mijn bek open van de gebouwen in Rome en de details van het wegdek waar je overheen rijdt, maar bij iedere start zie je een schaduw onder je auto met kartels zo groot als bakstenen en erger ik me (bijna) kapot.
En waarom toch een X aantal uren stoppen in de feature dat je je hoofd kan bewegen voor de PS-Eye om in de cockpit om je heen te kijken (waarbij X waarschijnlijk 'veel' is)?
1. Een klein deel van de GT5 spelers heeft een PS-Eye
2. Een klein deel van die spelers probeert de feature
3. Een klein deel van die spelers denkt "wow! dat blijft ik gebruiken!"
Om hoeveel spelers hebben we het dan na twee weken, die de feature gebruiken en dus nuttig maken? Vanuit de gedachte van een GT5-programmeur te gek om te maken, maar doe dat in je teststudio en niet in de retail versie graag.. scheelt ons weer een half jaar wachten of werk die kartels weg.
Verder natuurlijk baggertraag maar dat lossen ze wel op de komende dagen (is de press release er al over de 'overwhelming number of players' van Sony?
Helaas, de RS4 is een "2e hands" auto, dus niet een premium. Je kan 'm als het goed is vinden bij de occasions, maar wellicht dat hij pas na een tijdje zichtbaar wordt? De lijst van occasions veranderd van tijd tot tijd.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:51:
Misschien stomme vraag maar er staat dat er 1000 auto's in de game zitten... Ook op die carlist staan er auto's zoals RS4 enz.. Maar in de game kan ik ze nergens vinden.. of wordt dit een DLC?
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reactie! Dat is wel heel jammer...Marando schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:58:
[...]
Helaas, de RS4 is een "2e hands" auto, dus niet een premium. Je kan 'm als het goed is vinden bij de occasions, maar wellicht dat hij pas na een tijdje zichtbaar wordt? De lijst van occasions veranderd van tijd tot tijd.
verder heb ik eigenlijk nog wienig races gedaan behalve de specials.. Karten is echt belachelijk makkelijk, Nascar weer verdomde moeilijk
Ohja de Top Gear Races.. whaha wel grappig maar ook te makkelijk weer
[ Voor 14% gewijzigd door BiLo op 25-11-2010 10:02 ]
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
PSN: Geengrenzuh
Phusebox, het gebeurt niet snel, maar ik word nu wel moe van je.Phusebox schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:50:
[...]
Track "generator" wil je zeggen?![]()
Je post alleen negatief.
Je hebt wel gelijk, het is geen track editer maar een "random" generator. Maar dat weten we allemaal.
Tuurlijk mag je kritiek uiten, maar een post over het genieten van uitlaatgeluiden als je met z'n allen een bocht in duikt zie ik bij jou nooit vandaan komen.
Een beetje meer balans tussen de goede en de slechte zaken zou wat minder mensen tegen het hoofd stoten.
Het is niet helemaal een wanproduct
- En, er zitte een mat zwarte kleur in.
Speel dan de AMG specials! Alleen maar Nordschleife.. echt super vet.. maar ook knap lastigGeengrenzuh schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:03:
Licensies heb ik op één na B op goud. Verder nog niet gedaan. Er is zo ont-zet-tend veel te doen in deze game, niet normaal. Kan niet wachten totdat ik de Nordschleife met dag/nacht cyclus en dynamisch weer unlock!
Verwijderd
En het verdiend ook nog goed, tenminste als je goud haalt. Wel apart dat je dan ook het prijzengeld van zilver en brons wint.DylanE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:05:
[...]
Speel dan de AMG specials! Alleen maar Nordschleife.. echt super vet.. maar ook knap lastig
misschien handig om je versnellingen wat langer te maken, kom je niet in de begrenzer op het rechte stukVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:51:
Misschien stomme vraag maar er staat dat er 1000 auto's in de game zitten. Ook op die carlist staan er auto's zoals RS4 enz. Maar in de game kan ik ze nergens vinden.. of wordt dit een DLC?
Verwijderd
Ehh, ja klopt haha maar het is niet mogelijk om je 6de versnelling apart langer te maken. En ik wou gewoon even kijken hoe die optrok haha.THID schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:08:
[...]
misschien handig om je versnellingen wat langer te maken, kom je niet in de begrenzer op het rechte stuk
Hm das balen.. V2 werkt wel out of the boxJarnoootje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:40:
[...]
Dat is niet waar ... de GT3RS v1 werkt niet met GT5 helaas ... wachten op de upgrade set duurt te lang ... wil racen met mijn stuurtje!
Hmm ik vond dat ik een positieve post had geplaatst, in de zin van dat dit nog altijd beter is dan helemaal niks qua customizen van tracks.Magevael schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:03:
[...]
Phusebox, het gebeurt niet snel, maar ik word nu wel moe van je.
Je post alleen negatief.
Je hebt wel gelijk, het is geen track editer maar een "random" generator. Maar dat weten we allemaal.
Tuurlijk mag je kritiek uiten, maar een post over het genieten van uitlaatgeluiden als je met z'n allen een bocht in duikt zie ik bij jou nooit vandaan komen.
Een beetje meer balans tussen de goede en de slechte zaken zou wat minder mensen tegen het hoofd stoten.
Het is niet helemaal een wanproduct
En qua spelen, tja ik heb de game nog nergens voor een normale prijs kunnen vinden. Weiger 65 te betalen, en via internet is even geen optie gezien de stakingen.
Dat soort winkels kennen ze hier niet in een straal van 30 km
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2010 10:21 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
55,- bij Mediamarkt/Saturn?Phusebox schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:18:
[...]
En qua spelen, tja ik heb de game nog nergens voor een normale prijs kunnen vinden. Weiger 65 te betalen, en via internet is even geen optie gezien de stakingen.
[ Voor 18% gewijzigd door bsmpower op 25-11-2010 10:20 ]
//offtopic:Sander H schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:16:
[...]
Hm das balen.. V2 werkt wel out of the box
STERF! dat wil ik stiekem niet horen
//ontopic:
Hopelijk wordt de v2 upgradekit snel verstuurd ... tot die tijd maar klooien met de controler en straks alle brons/zilver met stuurtje naar goud brengen
koop de volldig aanpasbare versnellingsbak, dan kun je zelf kiezen wat je ratio's zijn en het aantal versnellingenVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:12:
[...]
Ehh, ja klopt haha maar het is niet mogelijk om je 6de versnelling apart langer te maken. En ik wou gewoon even kijken hoe die optrok haha.
Ja die zijn zeker vet! M'n opgefokte impreza kan in ieder geval al niet wachten om los te gaan op die baan.DylanE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:05:
[...]
Speel dan de AMG specials! Alleen maar Nordschleife.. echt super vet.. maar ook knap lastig
De stakingen gelden niet voor pakketjes dacht ik!Phusebox schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:18:
[...]
Hmm ik vond dat ik een positieve post had geplaatst, in de zin van dat dit nog altijd beter is dan helemaal niks qua customizen van tracks.
[...]
Dat soort winkels kennen ze hier niet in een straal van 30 kmen als ik dan zover moet rijden ben ik dat ook weer kwijt aan benzine / parkeerkosten.
Dat soort momenten maakt weer dat ik de problemen van schaduw toch even naar de achterkant schuif.
[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 25-11-2010 10:27 ]
PhD i.o.
Mijn carrera doet het ook gewoonJarnoootje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:21:
[...]
//offtopic:
//ontopic:
Hopelijk wordt de v2 upgradekit snel verstuurd ... tot die tijd maar klooien met de controler en straks alle brons/zilver met stuurtje naar goud brengen
SorryJarnoootje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:21:
[...]
//offtopic:
//ontopic:

Ik heb ook eventjes met de controller geprobeerd, en dat reed verrassend goed vond ik
Vergeleken met Forza 3 een stuk beter, daar kon ik lastig doseren met sturen. In GT5 gaat het een stuk vloeiender.
Ik speel ook wel *stiekem* met de controler ... maar het is zo zuur om te zien dat naast je ps3 een GT3RS stuurtje staat WAT NIET WERKT!Sander H schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:26:
[...]
Sorry![]()
Ik heb ook eventjes met de controller geprobeerd, en dat reed verrassend goed vond ik![]()
Vergeleken met Forza 3 een stuk beter, daar kon ik lastig doseren met sturen. In GT5 gaat het een stuk vloeiender.
Maar het spel is te verslavend om niet te spelen
Online is me nog niet gelukt, maar lijkt erop dat je dus geen 'random' meer kan joinen? Wel kan je specifieke rooms joinen (nummer), maar verder nog weinig online gevonden. Wel is er voice chat, welke de host qua data en kwaliteit kan instellen.
[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2010 10:31 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Yup geprobeerd, werkt best grappig maar zorg maar dat je genoeg licht in je omgeving hebt want anders werkt het voor geen meter.bsmpower schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:17:
Iemand de Head-Tracking optie al geprobeerd? Ik ga het vanavond eens testen.
Tevens als je een 2de persoon in je buurt hebt en die beweegt gaat je cockpit alle kanten op, leuke gimmick maar race meestal toch met de hood/bumpercam.
Ik heb die baan nog niet eens gereden.. heb er gister zoveel uren in gestoken en heb tegelijkertijd nog zoooveel nog niet gezienSinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:29:
Wat vinden we van de nieuwe track, met die 360 brug? Vind het echt een superbaan, supersnelle stukken met heuvels en flink remmen, randje slippend om rond te cruizen
Online is me nog niet gelukt, maar lijkt erop dat je dus geen 'random' meer kan joinen? Wel kan je specifieke rooms joinen (nummer), maar verder nog weinig online gevonden.
Online racen, Course Maker, Museam, Photo Travel, regenraces, nachtraces, Nordschleife, vele andere tracks, snellere wagens.. staan allemaal nog op mij te wachten
Gister ook op die baan gereden, vind 'm vet!!SinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:29:
Wat vinden we van de nieuwe track, met die 360 brug? Vind het echt een superbaan, supersnelle stukken met heuvels en flink remmen, randje slippend om rond te cruizen
Online is me nog niet gelukt, maar lijkt erop dat je dus geen 'random' meer kan joinen? Wel kan je specifieke rooms joinen (nummer), maar verder nog weinig online gevonden. Wel is er voice chat, welke de host qua data en kwaliteit kan instellen.
Verwijderd
Die heb ik geïnstalleerd zal misschien wel een foutje zijn..DylanE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:21:
[...]
koop de volldig aanpasbare versnellingsbak, dan kun je zelf kiezen wat je ratio's zijn en het aantal versnellingen
Nope, wel je driving assists etc. Naarmate je verder komt wordt de AI automatisch ook moeilijker, en komt het echte schademodel tot leven.DylanE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:33:
Zijn er eigenlijk nog mogelijkheden om de moeilijkheidsgraad hoger te zetten? En de schade?
Met 300 head-on tegen een muur en gewoon meteen helemaal game-over ja? Die kans acht ik relatief geringSander H schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:36:
en komt het echte schademodel tot leven.
Nickname does not reflect reality
Gisteren 1 herhaling opgeslagen, alleen dat duurt zeker wel even voordat hij geconverteerd is en geupload naar youtube of niet?
Burp
Zal ook wel afhangen van je connectie-snelheid zou het niet? Niet eenvoudig antwoord op te geven imho also.Wii4all schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:42:
Gisteren 1 herhaling opgeslagen, alleen dat duurt zeker wel even voordat hij geconverteerd is en geupload naar youtube of niet?
Plus de snelheid van Youtube zelf, die heeft soms ook flinke hikjesBrad Pitt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:43:
Zal ook wel afhangen van je connectie-snelheid zou het niet? Niet eenvoudig antwoord op te geven imho also.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geen idee, denk het ook niet. In ieder geval wordt mechanische schade pas later unlockedBrad Pitt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:39:
[...]
Met 300 head-on tegen een muur en gewoon meteen helemaal game-over ja? Die kans acht ik relatief gering
Cape Ring is dat toch? Gister ook voor het eerst gedaan. Echt een paar mooie bochtencombinaties zitten daar inderdaad in!SinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:29:
En voor wie makkelijk die 'op zijn kop' trophy wil halen, Trial Mountain laatste S-bocht voor de finish, eerste stuk via het gras dan rechts het heuveltje pakken, 99% kans op een dak-slider
Of 49,- bij MediaMarkt Cruquius
Gisteren lopen kloten met die VW busjes op TopGear track... frustrerend soms, maar werd wel op 0,003 1ste...
Heb B-licenties wel gehaald, maar krijg B2 (met die 147 Ti) en B6 (met die 207 GTI), maar niet op goud
Ik zit ook nog te dubben wat ik zal doen in die beginners klasse met die European & World Classic Serie... Ik wil eigenlijk een leuke oude Alfa Romeo kopen, maar hoe vaak wordt nu die occassiondealer geupdate? Of is dat echt random... Soms na een uur en soms na 5 minuten ofzo?
Gaar dat ik weer een hele dag moet werken... Vanavond pas weer verder en hopelijk eens wat vette wagens kopen en tunen
Verwijderd
Ik schrok eerst wel een beetje van de vastlopers en de soms lange laadtijden tussen de menu's maar de oorzaak daarvan is inmiddels verklaard. Zal vanzzelf wel verholpen worden. Maar waar ik best wel van baal is het feit dat savegames gewoon niet te backuppen zijn. Dit kan toch eigenlijk niet? Wat nu als je PS3 kapot gaat? Voor nu zou het nog niet zo'n grote ramp zijn maar als mensen straks heel ver gevorderd zijn, tig auto's hebben gekocht, getuned en weet ik niet allemaal gedaan hebben en de harddisk gaat stuk? Dan ben je alles kwijt en kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Beetje belachelijk eigenlijk. Sony had dit risico gewoon zwaarder moeten laten wegen dan hun redenen om die beveiliging toe te passen.
En dan maar wat anders gaan doen als GT5 ....
Pre-order gedaan bij Wehkamp, *zucht* 1 week levertijd met de dagtekening van gisteren. Crap!

Order geannuleerd en heel Groningen afgebeld voor een CE. Nu had gelukkig Saturn deze nog liggen.
Anyway, it brings back good memory's. Fantastische game, lobby werkt ook goed. Zelfs met controller is het prima te doen, B license bijna volledig gehaald op Gold op die domme Megane corner test na.
Nog even snel een paar potjes tegen een collega (met een G27) gedaan, dat ging iets makkelijker dan ik had gedacht. GT ervaring werpt toch zijn vruchten af, blijkbaar...
Verheugt zich nu al op vanavond
I browse with Vivaldi
Hoe haal je die..?Capo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:01:
"loony tune" thropy is ook gelukt. Die dak slider maar eens proberen LOL
En dan maar wat anders gaan doen als GT5 ....
Heb tot nu to alleen de High roller thropy behaald.. Kreeg ik bij mn 2e aanschaf van de C63 AMG....
Het hele B-psec is wel erg gaaf, alleen zoo frustrerend dat je het stuur zelf niet in handen hebt.. haha mja dat is natuurlijk ook de bedoeling
http://forums.logitechio....g/G27-and-GT5/td-p/517573
Anders geef ik ff bijna 300 euro uit voor een stuur speciaal voor GT5... met halve ondersteuning.
Total loss
Schrijf een auto af door ermee over de kop te slaan.
B-spec is:
De juiste richting
Win je eerste B-Spec-race
Als ik het wist .....LL Southside schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:12:
[...]
Hoe haal je die..?
Heb tot nu to alleen de High roller thropy behaald.. Kreeg ik bij mn 2e aanschaf van de C63 AMG....
Heb aantal auto's getuned , stuk of 4.
Ik vond de 207gti bocht in Tsukuba ook het lastigst. Moet zeggen het is wel een van mijn favo bochten met RWD die bocht daaro. Vooral in een race is die bocht op zoveel manieren te nemen om toch goed achter een concurrent uit te komen. IIG die vond ik het lastigst. Bij de B2 moet je op het laatst niet de ideale lijn volgen maar rechtdoor rijden aan het einde van de bocht, scheelt bijna een tiende. Bij B6 is het belangrijk om je apex eigenlijk net na de punt van de bocht te hebben. Dus rechterband over de curbstones krijgen op het moment dat de curbs terug naar rechts beginnen te lopen.Dr. Quipers schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:52:
[...]
Of 49,- bij MediaMarkt Cruquius
Gisteren lopen kloten met die VW busjes op TopGear track... frustrerend soms, maar werd wel op 0,003 1ste...Gelijk een leuke trophy erbij 'Fotofinish'
Die Elise op TopGear is wel pittig zeg... glijden dat ding.. Hou hem amper op de baan.
Heb B-licenties wel gehaald, maar krijg B2 (met die 147 Ti) en B6 (met die 207 GTI), maar niet op goud
Ik zit ook nog te dubben wat ik zal doen in die beginners klasse met die European & World Classic Serie... Ik wil eigenlijk een leuke oude Alfa Romeo kopen, maar hoe vaak wordt nu die occassiondealer geupdate? Of is dat echt random... Soms na een uur en soms na 5 minuten ofzo?
Gaar dat ik weer een hele dag moet werken... Vanavond pas weer verder en hopelijk eens wat vette wagens kopen en tunen
[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 25-11-2010 11:35 ]
Planning: installeren, eten, racen.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Nog een link.Unbreukable schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:18:
Pffff nu blijkt dat de G27 inderdaad niet helemaal ondersteund is door GT5... het meeste werkt (zelfs de rev lights) maar er is niets in te stellen (buttons etc. zijn niet bruikbaar).
http://forums.logitechio....g/G27-and-GT5/td-p/517573
Anders geef ik ff bijna 300 euro uit voor een stuur speciaal voor GT5... met halve ondersteuning.
http://forums.logitechio....-Logitech-G27/td-p/472983
Vindt net de complete lijst:Capo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:21:
[...]
Als ik het wist .....
Heb aantal auto's getuned , stuk of 4.
http://www.insidegamer.nl/playstation3/granturismo5/trophies
Ja is een fanatec carrera toch de betere en goedkopere optie! Daarom is mijn G25 de deur uit gegaan!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Alleen achteruit rijden is wat irritant, vroeger kon je 'terugschakelen' naar achteruit, nu werkt dit enkel via Driehoekje (knop bij de shifter). Al lijkt het met normale 6-bak instelling wel gewoon te werken.Brad Pitt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:38:
Ik vind het met de G25 echt fantastisch rijden eigenlijkAlles doet het, stuurt lekker, pedalen top, best te doen!
Had ik ook last van, heb toen reverse maar gewoon op de rechter rode knop op het stuur zelf gezet (staat standaard op groot licht aan/uit), werkt een stuk fijner als er iets fout gaatSinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:40:
[...]
Alleen achteruit rijden is wat irritant, vroeger kon je 'terugschakelen' naar achteruit, nu werkt dit enkel via Driehoekje (knop bij de shifter). Al lijkt het met normale 6-bak instelling wel gewoon te werken.
JoepW schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:39:
Fanetic GT3RS V2 & CSP. Helemaal het einde. Echt vechten met het stuur
SinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:40:
[...]
Alleen achteruit rijden is wat irritant, vroeger kon je 'terugschakelen' naar achteruit, nu werkt dit enkel via Driehoekje (knop bij de shifter). Al lijkt het met normale 6-bak instelling wel gewoon te werken.
Heb zelf een DFGT...Brad Pitt schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:38:
Ik vind het met de G25 echt fantastisch rijden eigenlijkAlles doet het, stuurt lekker, pedalen top, best te doen!
Hoe doen jullie eigenlijk in game de race settings van je wagen aanspassen????
Ach, helemaal vergeten dat je de knoppen kan aanpassenWussie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:41:
Had ik ook last van, heb toen reverse maar gewoon op de rechter rode knop op het stuur zelf gezet (staat standaard op groot licht aan/uit), werkt een stuk fijner als er iets fout gaat
das de nordschleife met een getunde SLS.
heb alles goud, maar de laatste een volle ronde, moet je 7minuut 5 seconde halen en ik haal net 7:12.637.
en was een complete foutloze en extreem snelle lap
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
dat mijn nieuwe PS3 voorlopig maanden in de kast zal blijven staan.
Volledige installatie gedaan en direct mijn fanatec stuur uit de kast gehaald.
Ik heb een Fanatec Porsche Wheel Turbo S met de clubsport pedals en was super benieuwd hoe de game speelt met dit mooi stukje hardware.
De Fanatec Turbo S heb ik nu ongeveer 1 jaar en ik heb de hele tijd mijn Logitech G25 aangehouden, voor het geval dat de G25 beter zou sturen dan met de PWTS.
Na 3 races gereden te hebben met de Fanatec heb ik dus mijn G25 van het zolder gehaald om deze eens te testen met GT5.
Het verschil is dramatisch groot. Als je eenmaal de PWTS met clubsport pedals gewend bent, is een G25 een soort speelgoed stuurtje geworden. Niet dat mijn G25 niet goed stuurt of zo, maar de PWTS is gewoon tig keer beter.
Mijn goede werkende G25 gaat dan ook vandaag of morgen in de verkoop.
Mijn eerste indrukken van GT5 (ik zit nu op level 10)
-Arcade races zijn te makkelijk, ook als je moeilijk kiest. Misschien als je level hoger word, dat de races ook moelijker worden in de arcade modus. Ik hoop dat in iedergeval wel. Weet iemand of dit het geval is??
-Grafisch is het best wel een mooie game, maar er zijn absoluut racegames die er beter uit zien.
-Forza3 kan nu ruim 1 jaar later nog steeds stand houden tegen over GT5. Als er een Forza 3 ultimate edition uit zou komen met alle DLC's en nog wat tweaks is het misschien wel een mooiere en beter game dan GT5
-Het ouderwetse gevoel dat ik vroeger had van GT1 komt weer terug: licences halen, auto's verzamelen ect ect.
-Online heb ik de game nog niet gespeeld, maar ik ben meer een off line racer.
-Ik hoop dat er een update komt voor het geluid van de botsingen.
-Ik heb nog geen schade kunnen ontdekken
-Karten en Rally is super gaaf
-Ik heb natuurlijk nog niet alle races kunnen bekijken, maar het lijkt net of er minder carriere races zijn dan in Forza 3 (welke ik nog steeds niet helemaal heb uitgespeeld)
-Ik wacht nog steeds op mijn PS3 eye en ben benieuwd naar de head tracking feature.
-Jammer dat je niet net zoals in GT5 Prolouge het nivo van de AI in kunt stellen
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 26-11-2010 09:20 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik hou al een tijdje dit topic in de gaten en heb besloten om mijzelf te registreren.
GT5 bevalt mij tot nu toe goed muv de al eerder genoemde minpunten zoals het geluid bij een aanrijding en op sommige punten de graphics. Dit neemt voor mij niet weg dat ik hier nog veel plezier aan ga beleven.
Weet iemand of het mogelijk is om naar de zijkanten van je eigen car te kijken? Dit doe je natuurlijk niet altijd, maar is naar mijn mening wel vet als je een paar dikke velgen hebt gekocht en deze ingame (op een recht stuk baan natuurlijk) af en toe kan bewonderen. Nu kijk ik alleen naar de achterkant van de auto (cockpit view kan ik maar niet aan wennen).
Vooral de CSP pedalen zijn een wereld van verschil ten opzichte van de G25. Zo fijn die loadcell en als je bij max brake komt de lichte trilling in het pedaal. Ja echt zo'n wereld van verschil die Fanatec CSP pedalen. Daarnaast zijn bij de fanatec stuurtjes veel dingen op het stuur in te stellen. FFB, Deadzone, Sensitivity etc. Dat kan bij logitech alleen op de pc of als je gelukt hebt in het spel.Henkus schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:49:
Volledige installatie gedaan en direct mijn fanatec stuur uit de kast gehaald.
Ik heb een Fanatec Porsche Wheel Turbo S met de clubsport pedals en was super benieuwd hoe de game speelt met dit mooi stukje hardware.
De Fanatec Turbo S heb ik nu ongeveer 1 jaar en ik heb de hele tijd mijn Logitech G25 aangehouden, voor het geval dat de G25 beter zou sturen dan met de PWTS.
Na 3 races gereden te hebben met de Fanatec heb ik dus mijn G25 van het zolder gehaald om deze eens te testen met GT5.
Het verschil is dramatisch groot. Als je eenmaal de PWTS met clubsport pedals gewend bent, is een G25 een soort speelgoed stuurtje geworden. Niet dat mijn G25 niet goed stuurt of zo, maar de PWTS is gewoon tig keer beter.
Mocht je trouwens WRC 2010 doen, let dan op volgens mij werken de fanatec stuurtjes nog niet met die game. Voor alle fanatec eigenaren kijk even naar op google naar 911 wheel .com de eerste hit is van de eigenaar van fanatec. Hier zijn vaak de nieuwste firmwares te vinden! De support site van fanatec is niet up to date.
[ Voor 11% gewijzigd door Gizzy op 25-11-2010 11:55 ]
Verwijderd
Waarom zie ik bij jou toch altijd en eeuwig weer het verhaal dat je games illegaal speelt? Wat is de meerwaarde daarvan? Leuk voor je hoor, maar het hoort volgens mij niet thuis op een liefhebberssite als Tweakers. En het lijkt me ook volstrekt onnodig het hier te vermelden, geen enkele meerwaarde.
Verder ben ik het met je eens dat de eerste races makkelijk zijn, maar probeer de Elise maar eens op het Special Event. Die is al een stuk lastiger.
Wat is er dan precies beter? FFB, accurater?Henkus schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:49:
Nu is het weer de PWTS, dan is het weer de GTR3, dan weer G25, denk dat het ook stukje persoonlijke voorkeur is.
En gut gut wat stoer, te vermelden dat je een PS3 jailbreaked heb staan

GoT Racing League
Hopelijk fixen ze de server issues snel, zodat ik goed kan testen met online features, kan ik van het weekend beginnen met de opzet om wat leuke GoT races te organiseren. Nu je dus ook rooms kan joinen obv een nummer, is het niet nodig iedereen in je friendlist te hebben, scheelt weer wat problemen
Nu nog features testen als limitaties op auto's, settings of 'championships'.
[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2010 11:58 ]
Wat imho beter is:SinergyX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:55:
[...]
Wat is er dan precies beter? FFB, accurater?
Nu is het weer de PWTS, dan is het weer de GTR3, dan weer G25, denk dat het ook stukje persoonlijke voorkeur is.
En gut gut wat stoer, te vermelden dat je een PS3 jailbreaked heb staan
Feeling in de pedalen van de CSP van Fanatec.
FFB is ook beter inderdaad en beter af te stellen.
Specifieke driftmode is in te stellen op de fanatec stuurtjes
De omvang van het stuurtje is wat fijner, past beter in mijn handen.
Het instellen van het stuur middels het stuur zelf zonder software is echt goud waar. 5 sets aan settings kunnen in het stuur worden opgeslagen.
G25 heeft de volgende voordelen
Ingebouwde table clamp is beter.
De bijgeleverde pedalen van de g25 zijn beter dan de standaard pedalen (plastic) van Fanatec.
Ik ben een enorme Schumacher fan, maar dat was echt de allervetste inhaal ever. ook vanwege de spelers en de situatie.Maximus schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:23:
Had gister bij licence test S-9 echt een grandioze Hakkinen-Schumacher inhaalactie zoals ze die deden op SPA. Slipstreamn, de auto voor je haalt een ander in, jij duikt op de andere kant van de baan, drie man breed over 't asfalt en de laatste pakken bij de chicane waar jij net even wat later remt dan de ander. Vervolgens de replay en dan de opgloeiende remmen zien op Le Mans, fan-tas-tisch.
Dat soort momenten maakt weer dat ik de problemen van schaduw toch even naar de achterkant schuif.
[video]
Niets voor niets gaf Schumacher aan dat dit de enige man was voor wie hij echt tot het gaatje moest (met Senna natuurlijk, maar die hebben maar kort samen gereden)
En ook nog een dilemma hebben ook omdat ie nog op 3.41 staat.Henkus schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:49:
2-3 jaar geleden kocht ik speciaal een PS3 omdat GT5 uit zou komen.
Omdat die 'oude' PS3 gejailbreaked is en GT5 zo'n game is die je gewoon orgineel moet hebben, had ik besloten om een nieuwe PS3 slim 320gb GT5 bundel te kopen.
Gisteren morgen heb ik deze nieuwe slim met 320gb harddisk gehaald.
Ik zet de nieuwe PS3 slim aan (met de GT5 disk al in mijn hand) en zag dat er nog firmware 3.41 nog op stond.
Nu zat ik dus met een dilemma: Installeer ik GT5 op mijn 'oude' PS3 of op de nieuwe Slim.
Ik heb de game uiteindelijk maar op mijn 'oude' fat PS3 geinstalleerd en hou dus mijn gloed nieuwe PS3 slim voorlopig aan voor de jailbreak.
Dit houd echter onmiddelijk in dat mijn nieuwe PS3 voorlopig maanden in de kast zal blijven staan.

Jailbreak is juist de oorzaak van je dilemma.

Legaal was makkelijker geweest en goedkoper geweest.
[ Voor 54% gewijzigd door Flex0r op 25-11-2010 12:08 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Dus je hebt een nieuwe PS3 gekocht om spellen te spelen die in een paar maanden uit zijn gekomen en spellen die je in 1e instantie niet de moeite waard vond om te spelen. Veel plezier ermee
Dit topic is gesloten.
Gran Turismo 5 Foto Topic