Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Liefhebber van Tweakers
Aldus Fudzilla.Several early benchmarks of Nvidia’s upcoming GTX 560 Ti board were posted at the chiphell.com discussion board and the results look quite promising.
According to the figures, the 560 managed to outperform the old 460 by about 25 percent and the same goes for AMD’s HD 6870. Surprisingly, the 560 is very close to the Cayman based HD 6950, at least in 3Dmark.
The card scores P4118 in 3Dmark 11, while the Vantage score stands at P20644. As expected, the GTX 560 Ti ended up with 384 shaders, 32 ROPs, 1024MB of GDDR5 memory and a 256-bit bus with a total memory bandwidth of 128.3GB/s. The default GPU clock appears to be 823MHz, while the shaders and memory ended up at 1645MHz and 1002MHz respectively. This is quite a bit faster than the GTX 460, although some factory overclocked GTX 460 boards ended up at 850MHz.
Mind you, the results should be taken with a grain of salt, but nonetheless the GTX 560 appears to deliver impressive performance. It should be able to match AMD’s HD 6950, so at this point it all comes down to the price. The GTX 560 should launch later this month and January 25 is being tossed around as the launch date.
Ja want iedereen heeft 6 monitoren thuis staan héMarc Rademaker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:56:
[...]
Ehm lol? nieuws: CES: Asus toont HD 6970 met speciale koeler en 6 video-uitgangen
Zelfde koeler, 2x dvi, 4x displayport, allemaal bruikbaar, daar kan de GTX 580 niet tegenop
2x Dvi en hdmi is zat, wil je dan toch een of andere exotische setup pak dan zon eyefinity kaart.
Die koeler is echt leip, als je dan toch 3 slots gaat gebruiken kun je zowat wel een mini waterkoeler monteren(ala h50-h70 idee) Lijkt me niet dat dat ding verkoopt, je bent gelijk 3 en qua ligging soms 4 slots kwijt voor 1 kaart

if (!coffee) {
Work = false; }
nVidia zet het als vervanger van de GTX470 neer, prestaties en prijs zitten dan ook op ongeveer hetzelfde niveau.Pykow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:07:
Wat gaat de prijs worden van de GTX 560 ? 200 euro of veel meer ?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zeker, stond ook op het punt om de GB 460 te kopen nu maar eventjes wachten dan, buiten het feit dat ik ook nog mn mobo+cpu+ram ga vervangen is het budget er ook ff doorheenDeathchant schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:20:
hmmm 25 januari de launch....dan vraag ik me af wanneer de 2nd release komt, met de eigen cooling designs e.d. Ik vind die toch altijd wel meerwaarde hebben, vooral vanwege de pre-overklok en de goeie coolingsolutions. Ik was zo gebrand op de Gigabyte GTX460 SOC, maar ik kan beter wachten
Hopelijk komt die koeler van de pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI ook op de 560, is een erg stille en goed presterende koeler
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik hoop de koeler van de SOC of een mooie GoldenSample van Gainward. Maar ja, de laatste tijd stellen ze me wat teleur, zeker wat betreft de gtx460. Daarom viel mijn oog op de SOC van Gigabyte.
En hoe koeler hoe beter. Of dat nou vapor chamber of heatpipes zijn, of een combinatie. I don't care
Hopelijk gaan ze nu niet weer zo moeilijk doen met VRM koeling enzo...pffff
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 245699
@Deathchant; Op een gegeven moment moet je gewoon knopen doorhakken anders zit je over 3 jaar nog zonder nieuwe videokaart...
Anoniem: 263922
Maar ik denk dat het meer richting de gtx460 koeler zal gaan.
Volgens nV ~30% sneller dan de GTX460 dus...
Binnenkort tijd om op zoek te gaan naar een leuk 2e hands 460je voor SLI
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ow, het is geen kwestie van geen knopen doorhakken hoorAnoniem: 245699 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:19:
@Deathchant; Op een gegeven moment moet je gewoon knopen doorhakken anders zit je over 3 jaar nog zonder nieuwe videokaart...
Same here, ik bid nog steeds voor een iets snellere variant op de GTX580, ik heb nog 3 maanden dus hopelijk komt er iets kleins aan, een GTX585 ofzo?Deathchant schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:23:
[...]
Ow, het is geen kwestie van geen knopen doorhakken hoorik heb tijd ZAT. Het geld blijft lekker op de bank staan, dus....Het probleem was dat het geheugen dat ik voor X58 wilde nog niet leverbaar was en dat ik nog niet zeker was van het moederbord. Maar dat hoeft nu niet meer
Dus ik wacht gewoon lekker
(jaja weet het, had het al met iemand erover gehad en de kans is miniem of helemaal niet dat dit zal gebeuren maar ik heb precies hetzelfde, geld staat op de bank en ik speel de "waiting game").
Kepler komt in 2011 maar wanneer denken jullie, ergens aan het eind of midden 2011?
[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 14-01-2011 11:54 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Eind 2011 voor een high-end kaart waarschijnlijk, grote 28nm GPU's zullen ook wel weer een probleem zijn voor TMSC aangezien er nu al geruchten gaan over wat problemen bij TMSC op 28nm.Sm0k3r schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:47:
Kepler komt in 2011 maar wanneer denken jullie, ergens aan het eind of midden 2011?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
NEEEEEEEEE (ben niet echt verbaasd, dit is overdrijven btw).-The_Mask- schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:02:
[...]
Eind 2011 voor een high-end kaart waarschijnlijk, grote 28nm GPU's zullen ook wel weer een probleem zijn voor TMSC aangezien er nu al geruchten gaan over wat problemen bij TMSC op 28nm.
Ok wat zal ik doen dan, over 3 maanden een GTX580 kopen inclusief andere koeling (thermalright Shaman of Spitfire en clocken) of weer wachten en PC gamen nog een tijdje laten voor wat het is...
De Kepler specs of wat nvidia ons doet geloven zijn eigenlijk redelijk extreem en interessant genoeg om te wachten omdat hij 3x zo snel is i.t.t. de Fermi.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
NVIDIA laat altijd een heleboel geloven. Voordat die kaarten uit zijn is het net eind 2011 begin 2012. Lekker nu een price-performance kaart kopen, je zit altijd te wachten op het nieuwste van het nieuwste op deze manier; er staat altijd wel weer iets nieuws op de planning.Sm0k3r schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:32:
De Kepler specs of wat nvidia ons doet geloven zijn eigenlijk redelijk extreem en interessant genoeg om te wachten omdat hij 3x zo snel is i.t.t. de Fermi.
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Drie keer zo veel DP Gflops per watt als Fermi ja. SP en DP zijn twee dingen. SP is vooral voor gamen belangrijk en DP is vooral voor GPGPU belangrijk. M.a.w. DP is leuk maar op dit moment "nutteloos" tenzij je veel waarde hecht aan GPGPU. Daarbij komt ook nog eens dat het dus DP GFLOPS per Watt is. Over Kepler kunnen we dus niks zeggen. Immers hebben we het over verhoudingen. Kan dus best dat Kepler langzamer is als Fermi.Sm0k3r schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:32:
Kepler zal i.t.t. wat op de slide stond pas in 2012 het licht zien want Fermi is i.t.t. wat op de slide stond niet in 2009 uit gekomen maar in 2010. Wachten op iets beter in Hardwareland is eindeloos en slechts als op korte termijn iets beters uitkomt verstandig.
Dit heb ik zelf ondervonden met het wachten op Bulldozer
Betreffende slide trouwens:

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 14-01-2011 14:06 ]
Dit is niet 100% van elkaar afhankelijk natuurlijk. Het is echt niet zo dat er één team aan beide projecten werkt en dat door de vertraging van Fermi automatisch Kepler ook vertraagd is. Het kan zijn dat ze wat resources extra hebben moeten gebruiken voor Fermi die ze anders voor Kepler hadden ingezet, maar er wordt echt wel aan doorgewerkt hoor. Daarbij is het natuurlijk een kleine kans dat bij Kepler dezelfde problemen gaan plaatsvinden als bij Fermi. Denk dat het TQM proces wel een schop onder de kont heeft gekregen.madmaxnl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:06:
[...]
Kepler zal i.t.t. wat op de slide stond pas in 2012 het licht zien want Fermi is i.t.t. wat op de slide stond niet in 2009 uit gekomen maar in 2010.
Anoniem: 263922
En toch zei je het zo, pas het dan even aan voor je het post...madmaxnl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:06:
[...]
Kepler zal i.t.t. wat op de slide stond pas in 2012 het licht zien want Fermi is i.t.t. wat op de slide stond niet in 2009 uit gekomen maar in 2010. Wachten op iets beter in Hardwareland is eindeloos en slechts als op korte termijn iets beters uitkomt verstandig.
Ik persoonlijk neem het echter ook met een korrel zout, de vertraging bij fermi draagt ook wel aan die verwachting bij, net zoals het bij jou doet.
[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 51
Blijkbaar is de nvidia website weer eens aangepast (specificaties van grafische kaarten gedeelte)en tis deze keer,voor de verandering, er niet slechter op geworden de specs staan nu mooi duidelijk uitleesbaar.
Ook hebben de oude "echte" gpu reeksen een refresh gekregen, wss ten gevolge van de PR rond de miljardste GPU die gefabriceerd is geweest voor nvidia>
(de gpu's die niet onder nVidia naam werden verkocht worden hierbij niet meegeteld, riva TNT bv ..)
2 opmerkelijke puntjes
• Linken naar reviews zijn toegevoegd -->

• Er wordt voor de gtx580 enkel een min voeding van 600watt vermeld geen tdp... ;/ je zal hun dus er niet op pakken dat het meer is dan officieel aangeduid want officieel duiden ze niets meer aan -___-
En zeg nu nog eens dat Tegra2 en het Tegra platform geen succes kan worden, veel te veel links moeten bijvoegen over al die tablets die Tegra2 zouden gaan gebruiken

Dit topic is gesloten.