De controller van een ssd is één van de belangrijkste aspecten waarnaar potentiële ssd-kopers kijken.
In het verleden zijn er verschillende slechte controllers (voornamelijk van JMicron) gebruikt bij ssd's, en velen willen die ssd's mijden.
Ik wil het volgende uitbreiding voor de Pricewatch voorstellen voor ssd's:
1. Het aspect 'controller' toevoegen, zichtbaar in de specs van de ssd's
2. Deze zichtbaar te maken bij de filters
3. Deze wellicht ook beschikbaar te maken als mogelijke keuze als kolom
Daarna wil ik ervoor zorgen dat voor zover mogelijk de controllers gevuld worden voor alle (momenteel 399) ssd's.
Ik heb dat soort opwerkslagen eerder in Pricewatch gedaan.
Ik durf nog niet te zeggen van welk percentage de controller te achterhalen is, maar ik vermoed ca. 40%.
Veel fabrikanten maken niet bekend welke controller ze gebruiken.
Gelukkig is het bij de nieuwere modellen wel bekend, bijvoorbeeld controllers van Sandforce, Intel, Jmicron, Samsung etc.
p.s. ik heb de laatste 3 ssd topics gestart: Het grote SSD topic ~ Deel 6 en de 2 delen ervoor
In het verleden zijn er verschillende slechte controllers (voornamelijk van JMicron) gebruikt bij ssd's, en velen willen die ssd's mijden.
Ik wil het volgende uitbreiding voor de Pricewatch voorstellen voor ssd's:
1. Het aspect 'controller' toevoegen, zichtbaar in de specs van de ssd's
2. Deze zichtbaar te maken bij de filters
3. Deze wellicht ook beschikbaar te maken als mogelijke keuze als kolom
Daarna wil ik ervoor zorgen dat voor zover mogelijk de controllers gevuld worden voor alle (momenteel 399) ssd's.
Ik heb dat soort opwerkslagen eerder in Pricewatch gedaan.
Ik durf nog niet te zeggen van welk percentage de controller te achterhalen is, maar ik vermoed ca. 40%.
Veel fabrikanten maken niet bekend welke controller ze gebruiken.
Gelukkig is het bij de nieuwere modellen wel bekend, bijvoorbeeld controllers van Sandforce, Intel, Jmicron, Samsung etc.
p.s. ik heb de laatste 3 ssd topics gestart: Het grote SSD topic ~ Deel 6 en de 2 delen ervoor
[ Voor 19% gewijzigd door ByteDelight op 18-11-2010 15:00 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com