En toch wil ik nog een potje breken over deze feature. In reviews, ook die van t.net, wordt steeds benadrukt dat het type controller van groot belang is. Het maakt nogal uit of er een JMicron, een indillinx of een sanfdforce (1200 of 1500 maakt zelfs verschil) in zit.
Het argument dat Samsung bv. niet verteld welke chipset is gebruikt, lijkt mij een ondergeschikte reden (of zelfs drogreden). Ook samsung weet dat de controller van groot belang is, en dat er veel informatie over wordt verzameld en dat in elke review erover wordt gesproken. Het lijkt me dan aan samsung om zijn beleid te veranderen.
Dit wordt mede geïllustreerd door grote fabrikanten als OZC die het tegenovergestelde doen. Zij gebruiken het type controller bij wijze van spreken juist als marketinginstrument of verkoopargument gebruiken.
Ik stel voor om een veld aan te maken. En om daar voor alle types, waar wel informatie van de controller aanwezig is, alvast de gegevens in te voeren. Dit doet recht aan de fabrikanten die wel expliciet willen vermelden welke controller ze gebruiken. En het maakt het ook mogelijk om gegevens aan te vullen als een bedrijf als Samsung uiteindelijk meer gegevens bekend maakt. HEt blijft ze vrij staan om de gegevens niet bekend te maken, in dat geval blijft het veld gewoon leeg (Cq. met een "-"gevuld).