Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 31.326 views

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Vanmiddag 2 vette acties...

Op Prohorovka, mijn team ging rechts over de weg heen. Ik camp bij de spoorwegovergang op links met mijn KV. Komt een T1 heavy met een Stug III aan. Ik damage al op afstand die T1 maar trok me toch terug. Ik ga dus vlak achter de overgang staan.

En ja hoor, de Stug III doet precies wat ik dacht, hij komt de overgang op, maar als je dat doet ga je eerst omhoog voordat je omlaag komt dus zodra zijn buik over de rand komt, ram ik een 122mm HE, 1 shot, 1 kill.

Afijn, trek me iets verder terug en verrekt, die T1 doet exact hetzelfde, hij zat al op 43% dus ook nu 1 round was genoeg.

Vervolgens op Komarin, ik sta in een klein dorpje aan de rechterkant van de map. Mijn team is bijna helemaal weg. Ik (KV), 2 arties en een Jadgpanzer zijn over. Opeens uit de bosjes voor mij kruist er een Jagdpanzer op zon 10 meter van me vandaan. Ik schiet op zijn tracks en hij wordt immobilized, maar om 1 of andere reden komt hij wel met zijn gun richting mij te staan en schiet 1 round, die bounced. Ik geef vol gas want ben nog aan het reloaden, ram hem dus en zodra ik reloaded ben schiet ik 122mm HE point blank af, boem dood.

Heerlijke potjes. Genoeg exp verzameld om mijn 107mm erop te zetten.

"Oooh Jeroen!"

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

Ik ben maar wat minder gaan spelen, vanwege de aankomende release heb ik niet echt zin om nog te grinden voor een Jagdtiger. En om nou nu nog een medium lane in te gaan :P Maar ach, altijd leuk om met mijn Ferdinand af en toe Stug's en hetzers met 1 shot op te blazen :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Mijn T-44 is nu eindelijk elite en ik ben al goed op weg naar de laatste gun voor de T-54 en de volgende TD, de ISU-152. Ook al lekker veel free exp voor de ISU-152, de teller staat inmiddels op meer dan 49k zodat ik de tracks en motor meteen kan kopen. Daarnaast kan ik ook al de beste gun van de SU-152 nemen en de eerste radio. Misschien dat ik door spaar voor de volgende gun maar ik zit eraan te denken om iets free exp te gebruiken om de ISU sneller te kunnen kopen, zoveel speel ik namelijk niet meer (in ieder geval niet zo dicht op de launch) :)

Overigens heb ik de eerste screenshots aan de TS toegevoegd, uiteraard klikbaar :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 20:57
Heb ik eindelijk de t32, is het een grote tegenvaller! wat een bagger tank zeg..slechtere draaihoek, snelheid en minder power
patrickos85 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:28:
Heb ik eindelijk de t32, is het een grote tegenvaller! wat een bagger tank zeg..slechtere draaihoek, snelheid en minder power
Heb je de upgrades al? Uiteraard logisch dat je langzamer raakt naarmate je tank groter wordt :)

• patrickos85
nee upgrades nog niet binnen. Maar dit is wel een heel groot verschil met zijn voorganger de T29
Als je puur naar de specs kijkt is de T32 een stukje beter, alleen wel opvallend dat je met een mindere turret begint want die heeft veel minder armor. View range is veel groter, evenals de damage (ten koste van de RoF) en de hull amor iets groter. Stock zijn ze beide qua turret speed, max speed en traverse speed gelijk :)
Long story short, je moet het wel in het juiste perspectief zien :)

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 18:31
Ik vind het eigenlijk maf dat er geen faction based war is per battle, alle tankjes zijn gewoon gemixed. Waarom is het geen USSR tegen Axis en Alied tegen Axis oorlog? Op de bijbehorende maps. Is dat nog wel geplanned voor in de toekomst?

[Voor 5% gewijzigd door Bulls op 04-02-2011 23:27]

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 12:26
Ik denk dat dit gedaan is met balance in het achterhoofd.

5800X3D - RTX3080 - 1440p@270Hz Inventaris

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Vanavond mijn 107mm unlocked op mijn KV. De racks, experience en credits racken nu echt goed op. En wanneer ik eerder dood ben, snel switchen naar mijn Hetzer. Blijft een bagger TD maar goed, wil de Stug III unlocken.

"Oooh Jeroen!"

• Bulls
Rynji schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:28:
Ik denk dat dit gedaan is met balance in het achterhoofd.
Ja ok maar je kan de stats toch balanceren zodat het wel eerlijk is. Ik vind geloofwaardigheid sterker afwegen dan de zogenaamde balance, terwijl je nog steeds battles hebt met 10 tankdestroyers in één team en 1 in het andere.
Tja het is geen tank simulator het is een tank shooter met rpg elementen, beetje arcade stijl. Realisme is te vinden in de maps en voor zover kan in de tanks zelf, dat je dan gemixed zit stoort me eigenlijk niet, de gameplay is goed en daar draait het om :)
Er komen nog wel clanwars met de clanpage maar niet wat jij bedoelt.

• Zimmer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 11:58
Bulls schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:26:
Ik vind het eigenlijk maf dat er geen faction based war is per battle, alle tankjes zijn gewoon gemixed. Waarom is het geen USSR tegen Axis en Alied tegen Axis oorlog? Op de bijbehorende maps. Is dat nog wel geplanned voor in de toekomst?
Dit wordt na de release toegevoegd, samen met andere battle types en grotere maps (30 vs 30)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zimmer schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 05:29:
[...]
Dit wordt na de release toegevoegd, samen met andere battle types en grotere maps (30 vs 30)
Faction based battles, source :?

[Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-02-2011 10:11]

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
Kaap schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:10:
[...]

Faction based battles, source :?
Verscheidene keren heeft Overlord het erover gehad op de Officiele WoT Forums, ook heeft het een keer op de frontpage gestaan.
Enige wat ik zo gauw kon vinden was:
Q: What changes, if any, are planned for company mode? So as to allow smaller tanks to participate in, instead of the current system which weighs by tier alone (e.g. two Pz 4 = one IS-7)?

A: Company battles are going to be divided into serveral sub modes: 1) according to overall tier of a company, 2) limited to min/max tier of vehicles in it, 3) faction-based company battles.

Most probably overall tier division for companies will correspond to current battle leagues.
Voor zover ik zag dus niet voor random battles en zolang eerste 2 punten niet ingevoerd zijn zal je mij niet zo snel met een company zien spelen, tenzij er meer tweakers een tier 9-10 tank hebben (of high tier SPG/TD's ) ;)

• Bulls
Wanneer worden tanks nou gespot? Ik zie ze amper zelf en moet echt afgaan op de rode tags van anderen. Is het binnen je sight range of binnen de radio range, en dan heb je nog dat ze verborgen zijn.
Bulls schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:41:
Wanneer worden tanks nou gespot? Ik zie ze amper zelf en moet echt afgaan op de rode tags van anderen. Is het binnen je sight range of binnen de radio range, en dan heb je nog dat ze verborgen zijn.
Wat de radio precies doet durf ik niet te zeggen dat snap ik zelf ook niet helemaal. Dacht zelf altijd dat het voor de range van de stipjes op de minimap waren :)

Het tanks spotten gebeurd inderdaad aan de hand van je view range. Dit alleen wel afhankelijk van verschillende factoren waarvan jij er al eentje noemt, namelijk cover. Daarnaast nog of ze schieten of niet en of ze camouflage hebben :) Soms werkt het visibility systeem niet helemaal goed maar daar zijn ze mee bezig en reeds aan het testen op de RU test server.

Mijn avondje WoT kan niet meer stuk! In een stuk of 8-9 battles, 3x top gun en 3x sniper en meer dan 25 kills gemaakt :) Helaas niet alles gewonnen maar vaak was de exp zelfs met een loss nog heel acceptabel!
Zo komt de ISU er nog wel een keertje :)

[Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 05-02-2011 23:32]

• patrickos85
Volgens mij is de radio aanwezig zodat jij van anderen kan 'horen' dat er tanks binnen hun range zijn. Wanneer jij een target ziet, dan geef je dat door met de radio aan anderen.

Lijkt mij het meest logische iig :)

Spotten gebeurt nog steeds niet goed. Er stonden meerdere tanks ver binnen mijn viewing range, maar toch zie ik ze niet omdat ze covered zijn denk ik. Maar dat word op de schop gedaan heb ik begrepen, dus ik ben benieuwd

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 12:28
Wat patrickos zegt klopt inderdaad. Als een friendly tank een vijandelijke tank spot zal jij dat ook zien zolang jouw/zijn radio elkaar kan bereiken. Hoe hoeger het bereik van je radio, hoe beter jij een overzicht hebt van de map dus.
Dat is min of meer wat ik al dacht dus :)
Wellicht dat ik dat ook nog in de TS ga opnemen.

Zojuist wat potjes gedaan voor de eerste victory en begin was een beetje moeizaam maar ik kom alweer op gang. Net een potje in de SU-152, 8 kills en helaas ook een teamkill omdat er een stug voor stond die ik door de bosjes en ingezoomed niet of nauwelijks kon zien terwijl ik wel een enemy had getarget (zonder autoaim uiteraard). Toch wel lekker veel exp :)

• Zimmer
Wat valt je op aan dit plaatje?

Ik reed in mijn VK4502 :)

[Voor 12% gewijzigd door Zimmer op 06-02-2011 12:21]

60 hits received? Pff dat hoef ik echt niet op mijn mediums of TD's te hebben tenzij ze x tier lager zijn :P

• Zimmer
Het was ook een vreemd potje, ik stond als enige de vlag te verdedigen op de nieuwe stad map (Stad links, rechts open veld+paar huisjes) en opeens kwamen er overal mediums vandaan, gelukkig waren het allemaal auto-aim noobs :P

Nog 30k XP te gaan voor Maus!

Anoniem: 394033

De radio dient enkel om tanks die je spot door te seinen aan teamleden, dus hoe groter de range van je radio hoe verder je dat kan doorseinen aan andere tanks van je team.

Je view range wil zeggen hoe ver je kan kijken en dus vijandige tanks kan spotten, dit is echter wel met een korrel zout te nemen omdat je niet weet wat je tegenstander heeft van camoflage. Die kan een camonet bijhebben + een elitetank waarvan de crew camoskill heeft, is de enemy in beweging, is die aan het shieten.

Allemaal factoren die ervoor zorgen of je de enemy kan spotten of niet. Zo kan het dus voorvallen dat je sommige enemy tanks moet naderen tot op 100m om die te kunnen zien bijv. In sommige gevallen kan het dus inderdaad zijn dat je gekilled wordt voor je iets of iemand hebt gezien. Alsook de hoogte en grootte hebben belang, daarmee dat je TD meestal veel later zal spotten als bijv. een tiger, omdat die dan weer veel hoger is.

Heel interessant :

http://forum.worldoftanks...and-why-updated-20110108/

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 394033 op 06-02-2011 14:03]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zimmer schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:09:
[...]

Verscheidene keren heeft Overlord het erover gehad op de Officiele WoT Forums, ook heeft het een keer op de frontpage gestaan.
Je bedoelt waarschijnlijk clan wars, dat is waar straks WoT om moet gaan draaien. Maar clans != faction based. Alleen germans tegen usa of usa tegen russia zit niet in de pijpleiding.

Die faction based company fights, mjah, tis straks toch allemaal clan wars wat de klok luidt.

"Oooh Jeroen!"

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voor faction teams (en historisch correcte uitrusting op een map + jaartal) en balancering met aantallen moet je bij Forgotten Hope zijn.
Battle of the Bulge

Ground Forces

* Jagdpanzer IV/70 (V)
* PzKpfw IV Ausf. H
* PzKpfw VI "Tiger"
* PzKpfw VI Ausf. B "TigerII/Königstiger"
* SdKfz 124 "Wespe"
* SdKfz 234/2 "Puma"
* SdKfz 251/1 "Hanomag"
* StuG III Ausf. G
* Sturmpanzer IV "Brummbär"

versus

* M10 Wolverine
* M3A1 Halftrack
* M4A1 Sherman
* M4A3 Sherman IV 105mm (arty)
* T19 HMC 105mm (half track vrachtwagen arty)

Stationary Weapons

* 8.8cm Flak 18 "88"

versus

* 105mm Howitzer Mk II
De Duitsers vallen aan en proberen de Amerikaanse vlaggen te veroveren. Voor de Amerikanen is het campen, verdedigen en arty support oproepen. Ik hoor al spelers klagen over onbalans.

Als de Soviets in het offensief gaan:
Seelow Heights

Ground Forces

* Goliath
* Jagdpanther
* Jagdpanzer IV/70 (V)
* PzKpfw V "Panther" Ausf. G
* SdKfz 124 "Wespe"

versus

* IS-2
* OT34 Flametank
* OT34/85 Flametank
* SU-76
* T-34
* T-34/85
* Willys MB2 (US License)
* Zis 5

Aircraft

* Junkers Ju 87B-2 "Stuka"

versus

* IL2 Sturmovik
* La7

Stationary Weapons

* 75mm Pak 40
* 8.8cm Flak 18 "88"

versus

* 105mm Howitzer Mk II
* Zis 3
En hoe ziet Prokhorovka eruit?
Prokhorovka

Ground Forces

* PzKpfw IV Ausf. H
* PzKpfw V "Panther" Ausf. D
* PzKpfw VI Ausf. B "TigerII/Königstiger"
* SdKfz 124 "Wespe"
* SdKfz 184 "Elefant/Ferdinand"
* SdKfz 222
* SdKfz 251/1 "Hanomag"
* SdKfz 7 "Flak18"
* StuG III Ausf. G
* Typ 82 Kübelwagen

versus

* BM-13N Katyusha
* BT-7
* Churchill Mk IV
* KV-1
* M3A1 (US License)
* SU-76
* T-34
* Willys MB2 (US License)
* Zis 5

Aircraft

* Junkers Ju 87B-2 "Stuka"
* Messerschmitt BF 109E

versus

* IL2 Sturmovik
* TB-3
* Yak 9

Stationary Weapons

* 2cm Flak 38
* 75mm Pak 40
* 8.8cm Flak 18 "88"

versus

* 40mm Bofors
* Zis 3
Beste Soviet tank gun op die map is de stock gun van de T-34.

Ik herinner nog M4A1 Sherman in Operation Goodwood, manueel gun omhoog om weinig rechte baan te corrigeren en hopen dat je een low profile StuG kon raken. Maar of je een StuG kan penetreren is een andere vraag, eerder uitzondering dan regel. De StuG kan zich goed verstoppen, een Shermanbestendige front armor naar de vijand richten, wordt weinig geraakt en schiet met een lekkere gun terug. Sherman Firefly is een belangrijke asset, de enige geallieerde tank aan het Westfront dat een beetje competitieve gun heeft. Zwakke armor verbergen en terugsnipen. StuG konden in RL dermate goed campen, dat Shermans en T-34's frontaal op de gun zich spiesen. Ze werden dus gespot als er plotseling een Duitse 75 mm gun in je interieur zit.

Het verschil is dat iedereen als infanterie in Forgotten Hope rondloopt en in een beschikbaar voertuig springt. Er kan dan met de aantallen T-34's, Tigers, M4 Shermans,... gebalanceerd worden of er is een ongelofelijke hoeveelheid aan campingmogelijkheden voor de infanterie voorzien.

In WoT brengt iedereen zijn eigen tank met skills, uitrusting,... mee.

[Voor 10% gewijzigd door rapture op 06-02-2011 19:53]

• Zimmer
Kaap schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk clan wars, dat is waar straks WoT om moet gaan draaien. Maar clans != faction based. Alleen germans tegen usa of usa tegen russia zit niet in de pijpleiding.

Die faction based company fights, mjah, tis straks toch allemaal clan wars wat de klok luidt.
Nope, hij heeft het gehad over Battles buiten clans om, land tegen land. En sinds wanneer zijn clans faction based? Dat zou als resultaat hebben dat alle clans in russiche tanks spelen.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Waar zeg ik dat clans factionbased zijn :?

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
Kaap schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Daar zeg je dat

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Nee hoor, dat zeg ik daar niet :+

!= of <> wordt wel vaker gebruikt om te stellen: ongelijk aan

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
Daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb nog wel redelijk wat Mechanica/Natuurkunde/Wiskunde gehad dus daar zal het niet aan liggen. En alsnog, ik denk dat een ramp zal worden, aangezien de balance compleet zoek is tussen de verschillende facties.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zimmer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:22:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb nog wel redelijk wat Mechanica/Natuurkunde/Wiskunde gehad dus daar zal het niet aan liggen. En alsnog, ik denk dat een ramp zal worden, aangezien de balance compleet zoek is tussen de verschillende facties.
Faction vs faction zal zwaar unbalanced zijn ja. At the moment zijn de Russische tanks iets meer in het voordeel maar het valt altijd iets in het water omdat er gemixed wordt. Faction vs faction zou dat geheel ontnemen.

Vandaar dat ik niet denk dat zon game modus er zou gaan komen. En waarom zouden ze eigenlijk. Ik bedoel, wat is de toegevoegde waarde dat je tegenstanders allemaal van dezelfde faction zijn.

Iets anders, hele weekend veel gespeeld, mijn KV-3 unlocked en gekocht en tevens op mijn Hetzer de Stug III kunnen unlocken. Kom echter nog 100K te kort om de laatste te kopen. KV-3 voor alsnog mixed feelings. Op mijn KV met de 107mm ragde ik er op los, ook tegen hoge tiers kon ik aardig wat damage doen. Op de KV-3 heb ik diezelfde gun nu gemount maar het lijkt alsof de performance veel lager is geworden ook al zijn de tegenstanders hetzelfde gebleven. Crew zit tussen de 75-80%, ze kwamen van 96% af dus ook dat zal niet zo heel erg veel verschil maken.

"Oooh Jeroen!"

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
in (geschreven) wiskunde zie je vaker een "=" met een "/" er doorheen. door het ontbreken van een teken daarvan hebben ze er (bij voornamelijk programmeren) "!=" van gemaakt.

ik zag laatst in een overzicht van de US tak iets van Christie tanks, Klik

iemand enig idee wat dit voor tanks zijn?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Zimmer
skoozie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:30:

iemand enig idee wat dit voor tanks zijn?
Jazeker, Christie was een tankontwerper, een prototype hiervan is gekocht door de russen, deze hebben zij uiteindelijke gemaakt als de BT2, de BT7 was een evolutie hiervan. Dit zijn bijzondere tanks door de ophanging die ze gebruiken, meer informatie hierover @ Wikipedia: Christie suspension

Maus is ook binnen, en tering, wat is dat ding groot, hij past achter geen enkel huisje of bosje.

[Voor 30% gewijzigd door Zimmer op 07-02-2011 09:54]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De beste gun voor mijn SU-152 unlocked, rate of fire met 2 schoten per minuut omhoog, lekker geluid, accurater en voelt als een killer aan.

2 A-20 scouts one-shotted. Toen faalde onze rechterflank en ik verplaatste mijn TD snel naar een betere positie. Daar kwam de halve team van de vijand in onze base. 4 tanks one-shotted en alleen een duel tegen T29 bleef over. Ik probeerde dwars door zijn gun te schieten (werkt goed tegen Tiger II's) en penetreerde niet, dan maar op de tracks en de zijkant. Ik kon met mijn beperkte armor niet lang genoeg uithouden.
Uiteindelijk faalde onze aanval via de linkerflank ook.

Gecomprimeerd plaatje dat binnen 600px breedte past.

De volgende stap zou een ISU-152 met 122mm BL-9S worden. Nog accurater en meer penetratie. 152mm BL-10 ziet door lage rate of fire en nog hogere penetratie als een all or nothing gun.

• Zimmer
Het is algemeen bekend dat je bij de Amerikanen niet op de koepel moet schieten, want dat is de enige plek waar ze armor hebben. Bij Russen heeft het ook weinig nut door hun lage profiel, waardoor er veel op bounced. Bij de Duitsers is het echter prijsschieten als je voor de turret gaat, er gaat altijd wel wat kapot (Jammer genoeg...)

Begin steeds meer te wennen aan de Maus, en dat je niet achter de meeste cover past maakt niet zoveel uit, de tank is de cover :P Hij kan echt ontzettend veel verdragen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:14
Ik zit nu o.a. in een Su-76, maar het valt me bij die tank op dat ik echt elk potje bij (veel) grotere tanks wordt gezet en dus ook niet veel meer kan doen dan wat rond te scouten. In mijn PzkpfwII heb ik dat probleem veel minder en wisselt het veel meer. Is het normaal dat je met een TD bij grotere tanks wordt gezet of wordt dat nog beter ?

[removed]

Dat is al veel vaker gevraagd en dat is normaal net als voor SPG's. Die worden in hogere tier battles ingedeeld.
Veelal kun je goed meekomen maar er zijn ook potjes dat je bijna onderaan staat (en zelfs dan kun je met goed spelen alsnog de meeste kills maken ;)).

• redwing
psychoclown schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:10:
Dat is al veel vaker gevraagd en dat is normaal net als voor SPG's. Die worden in hogere tier battles ingedeeld.
Veelal kun je goed meekomen maar er zijn ook potjes dat je bijna onderaan staat (en zelfs dan kun je met goed spelen alsnog de meeste kills maken ;)).
Met SPG's lukt dat wel, maar met deze bak kan ik 10 keer raak schieten en nog niets raken, zowel met AP als HE. Het viel me vooral met deze tank op dat ik van de laatste 20 potjes er 20 bij de onderste 5 zat.... :) Meestal beschadig ik dus een paar tanks en wordt daarna met 1 schot zelf kapot geschoten.

[Voor 7% gewijzigd door redwing op 07-02-2011 20:23]

[removed]

Weten waar je moet raken is ook een handige tip. Sowieso kun je het altijd proberen op de tracks ;)

• Lector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06-2018
redwing schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:19:
[...]

Meestal beschadig ik dus een paar tanks en wordt daarna met 1 schot zelf kapot geschoten.
Als low-level TD verplaats ik mezelf standaard na twee schoten. Meerdere kills zitten er niet vaak in tijdens deze potjes, wel veel tanks om te beschadigen.

• Zimmer
Lector schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:47:
[...]

Als low-level TD verplaats ik mezelf standaard na twee schoten. Meerdere kills zitten er niet vaak in tijdens deze potjes, wel veel tanks om te beschadigen.
Kills zijn sowieso niet hetgene waar een TD voor moet gaan, TDs zijn puur bedoeld om de vijand op afstand te houden. Dat is mijn mening iig :P. Ook al zijn er natuurlijk moment waarop je wel vol in de aanval kan gaan, zeker met een Jagdpanther of Ferdinand :)

• redwing
Zimmer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:47:
[...]

Kills zijn sowieso niet hetgene waar een TD voor moet gaan, TDs zijn puur bedoeld om de vijand op afstand te houden. Dat is mijn mening iig :P. Ook al zijn er natuurlijk moment waarop je wel vol in de aanval kan gaan, zeker met een Jagdpanther of Ferdinand :)
Tja, maar als er een heavy op je af kunt blijft ie echt niet op afstand ;) Ach, binnenkort kan ik de opvolger pakken en dan eens kijken of die het wat beter doet.

[removed]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 18:47
redwing schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:02:
Ik zit nu o.a. in een Su-76, maar het valt me bij die tank op dat ik echt elk potje bij (veel) grotere tanks wordt gezet en dus ook niet veel meer kan doen dan wat rond te scouten. In mijn PzkpfwII heb ik dat probleem veel minder en wisselt het veel meer. Is het normaal dat je met een TD bij grotere tanks wordt gezet of wordt dat nog beter ?
De SU-76 is gewoon een pokketank, de SU-85b trouwens ook. Ze hebben last van dezelfde bug, en dat is dat ze idd bij veel te hoge tiers ingedeeld worden.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 10:15
redwing schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:19:
[...]

Met SPG's lukt dat wel, maar met deze bak kan ik 10 keer raak schieten en nog niets raken, zowel met AP als HE. Het viel me vooral met deze tank op dat ik van de laatste 20 potjes er 20 bij de onderste 5 zat.... :) Meestal beschadig ik dus een paar tanks en wordt daarna met 1 schot zelf kapot geschoten.
Hebben de russen ook zon korte 105MM?

Wat ik wel eens doe is de korte 105MM pakken met HE. Je zult niet veel kils hebben maar wel gigantisch veel hits, en kapotte modules op tanks :P. Wat resulteert in veel XP. Ook one shot je bijna alles onder de VK3601 :P.

• patrickos85
gisteravond nog wat potjes gespeeld, maar zonder premium maak ik zo erg verlies :'(

Denk dat mijn kanon de helft van de gespeelde rondes kapot is gegaan :{

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
User.tmp schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:12:
[...]

De SU-76 is gewoon een pokketank, de SU-85b trouwens ook. Ze hebben last van dezelfde bug, en dat is dat ze idd bij veel te hoge tiers ingedeeld worden.
Dat is de bug waar de leopold ook nog steeds last van heeft. Heb om die reden ook nog maar een pzrIII gekocht.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 09:55

Ed_L

Crew Council
Nou, ik ben er ook maar eens mee begonnen. Een cavalerist/tweaker die nog geen WoT speelt kan natuurlijk niet :P
Gisteren eigenlijk zo ongeveer de hele dag gespeeld omdat ik toch alleen thuis zat. Ben nu iig van de MS-1/Leichttraktor/Cunnignham af en ben nu vooral bezig met de BT-2 en de PzII. Daarmee kom je nog wel eens in Tier1 groepjes terecht, maar mag je ook af en toe meedoen met Tier 2 potjes, incl SPG. Merk wel dat het van belang is om direct te weten wat je voor je loop hebt, want er zijn zat tanks (zoals de PzIII Ausf A.) waar ik met geen mogelijkheid een deuk in schiet.

Meest memorabele moment tot nu toe: Potje op Ensk waarbij de vijand veel te veel zwaar spul heeft voor mijn nietige BT-2. Met de volle 54kph door de linies heen breken om daarna vol de vij SPG in de zijkant te rammen en te vernietigen. Heerlijk! :)

• redwing
Ik ben nu van de PzKpfwII in de Luchs over gestapt en kwam er pas na een paar gevechten achter dat ik er een 2 cm kanon op had staan ipv de 5 cm. Met die 2 cm schiet je dus echt door niets heen. Verder ben ik bijna van mijn SU76 af, ik moet alleen de credits nog verdienen voor de volgende :)

Wat is trouwens het slimste om te doen met oude tanks, alles verkopen of sommige bewaren ?

[Voor 13% gewijzigd door redwing op 08-02-2011 12:52]

[removed]

Dat is een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt, in de TS staat een stukje over elite tanks.
Vind het zelf handig om (zeker in de beta) met elite tanks exp om te zetten in free exp :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Ja, maar dan moet je er wel mee spelen, natuurlijk :P

• patrickos85
redwing schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:44:
Ik ben nu van de PzKpfwII in de Luchs over gestapt en kwam er pas na een paar gevechten achter dat ik er een 2 cm kanon op had staan ipv de 5 cm. Met die 2 cm schiet je dus echt door niets heen. Verder ben ik bijna van mijn SU76 af, ik moet alleen de credits nog verdienen voor de volgende :)

Wat is trouwens het slimste om te doen met oude tanks, alles verkopen of sommige bewaren ?
Op het moment is het het beste om er meerdere te hebben. Stel dat jou tank als eerste kapot geschoten is. Dan kan het zijn dat je voor 12/4minuten je neus van binnen kan leegpeuteren ;)

Of je stapt uit het gevecht naar je tank overzicht, kiest er 1 die nog wel werkt en ga daarmee verder spelen. Leverd je credits en XP voor die tank op.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Elite status is meer voor tanks die je wilt houden. Zo hoor ik dat Ferdinand ammo erg duur in gebruik is, dan wil ik een JagdPanther voor geld maken.

• Zimmer
Gizzy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:27:
[...]

Dat is de bug waar de leopold ook nog steeds last van heeft. Heb om die reden ook nog maar een pzrIII gekocht.
Dit is geen bug, de Leopold is een zogenaamde Scout. Net als de M5 & A20, snelle tanks die voor de horde uitspurten om te kijken waar de vijand zit (En daarbij snel doorgaan, waarna de spelers een volgend potje joinen op hun "Main" tank) Bij artillery is dit ook geen bug, dit omdat een Tier5 arty een Tier 5 tank alleen maar hoeft aan te kijken om hem te killen. Als voorbeeld; een tier7 artillery (GW Tiger) kan mij, tier 10 (Maus, 3200hp) bijna 1-shotten met een goede hit, maar een Tiger1 (ook tier 7) kan niet eens door mijn armor heen komen.
Ja, maar dan moet je er wel mee spelen, natuurlijk
Later in het spel blijf je je oude tanks spelen omdat ze gewoon leuk zijn om mee te spelen :) Ik heb een Maus, maar gebruik nog steeds met regelmaat mijn Tiger2 en VK4502.
Zimmer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:04:
[...]

Dit is geen bug, de Leopold is een zogenaamde Scout. Net als de M5 & A20, snelle tanks die voor de horde uitspurten om te kijken waar de vijand zit (En daarbij snel doorgaan, waarna de spelers een volgend potje joinen op hun "Main" tank) Bij artillery is dit ook geen bug, dit omdat een Tier5 arty een Tier 5 tank alleen maar hoeft aan te kijken om hem te killen. Als voorbeeld; een tier7 artillery (GW Tiger) kan mij, tier 10 (Maus, 3200hp) bijna 1-shotten met een goede hit, maar een Tiger1 (ook tier 7) kan niet eens door mijn armor heen komen.
Goede scouts blijven juist zo lang mogelijk leven om tanks maar in het oog te houden.
Moet ik alleen wel bij zeggen dat ik er totaal niet goed in ben :P

• Zimmer
Ik vind het juist handig als ik aan het begin van de battle kan zien welke tank waar naar toe gaat. Zeker met de trage tanks waar ik mee rijd.
Goed nieuws:
Projected timeline for v.0.6.3.7 on EU server - February 14-17.

• redwing
patrickos85 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Op het moment is het het beste om er meerdere te hebben. Stel dat jou tank als eerste kapot geschoten is. Dan kan het zijn dat je voor 12/4minuten je neus van binnen kan leegpeuteren ;)
Dat is wat ik sowieso altijd doe. Ik heb momenteel van elke factie een tank die ik aan het upgraden ben (light tank/SPG/TD). Zodra er eentje kapot is switch ik naar de volgende.

[removed]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
Ik vraag me af hoe jullie omgaan met crew,
tot nu toe had ik voor elke nieuwe tank nieuwe crew, toen ik van mijn SU-5 (crew 95%) ging naar een SU-8 (crew 50%) kon ik niets meer raken. als test de crew van de SU-5 er in in de hoop dat het iets beter zou gaan, (ze hadden al ervaring in een SPG dacht ik, enkel de nieuwe tank even wennen... maar echt veel verschil merkte ik niet. Heeft het zin om crew te hergebuiken? als crew bijvoorbeeld camoflage heeft in een tank, heeft hij dat dan ook voor de andere tank? of is het handiger voor de speeltijd voor als je opgeblazen wordt iedere takn zijn dedicated crew te hebben?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Weet ik eerlijk gezegd niet zo'n concreet antwoord op, zelf koop ik namelijk, sinds mijn eerste tier 5 tank, altijd 75% crew omdat het naar verhouding toch geen drol kost :) Het levelen naar 100% gaat in hoge tier tanks naar mijn mening ook een heel stuk sneller.
Ik heb wel eens crew overgezet maar ik kon er niet echt wijzer uit worden of ze nou beter waren dan 50% crew :)

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

De enige reden waarom ik de crew had overgezet was omdat ze dan de skills overdroegen. Verder zou ik ook niet weten of ze beter presteren..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Remagine
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-01-2022
Als je vaak dood gaat en je wilt nadat je opgeblazen bent gewoon verder spelen dan is het sowieso handiger om een andere tank met eigen dedi crew te hebben staan. Anders moet je steeds die poppetjes omwisselen wat ook weer tijd kost. Als je bijv meerdere medium tanks hebt waar je nog enkele crewmembers van in de barracks hebt staan zou je het wel kunnen wisselen.

Persoonlijk ga ik voor elke tank toch gelijk voor de 75% crew. Hoef je als je dood bent enkel ff begin battle te klikken. Op die manier heb ik soms wel 3 tanks op 'in combat' staan. Stapeld leuk op met de credits en scheelt aardig in de tijd. Aangezien crew omtrainen ook tijd of geld kost lijkt het me weinig zin hebben.

camo etc week niet, heb ik nog niet gehaald met mun T29-je
Vandaag al wat potjes gedaan in de hoop wat victories te halen maar wil niet altijd even goed lukken. Wel steeds een aantal kills per potje maar vaak camped mijn team terwijl we juist wat verder naar voren zouden moeten staan.. resulterend in een defeat. Valt me op dat er best veel mensen online zijn overdag, ook steeds meer hoge tier tanks. Vandaag nog geen enkel potje bovenaan (of uberhaupt boven het midden) gestaan :)

• Zimmer
Zal maar weer een extra stukje schrijven over crew :)

Eerst om duidelijk te maken; Een tank crew moet getrained zijn voor het gebruik van een bepaalde tank, in een andere tank krijgen ze een penalty waardoor ze extreem veel slechter werk leveren! In de Personal File van een crew member kun je vinden voor welke tank een crew getrained is. Als je in hun File naar training gaat, kun je de persoon omtrainen naar een andere tank van dezelfde klasse, als een crew member op 100% zit, zal de retraining die 20.000 credits kost, een drop van 15% naar 85%, dit betekent dus dat de crew voor de nieuwe tank op 85% kennis zit, een gratis retraining zal ze naar 75% terugbrengen. Als je echter naar een andere klasse tank gaat (Bijvoorbeeld SPG > Heavys), zal de drop groter zijn, voor 20.000 credits zal hij terugvallen naar 75%, en voor niks naar 60%. Zodra de crew geretrained is, is hij te gebruiken in de nieuwe tank, de secondary skills blijven bij de retraining behouden! en deze zullen dus effect hebben op de tank.

@Remagine

Dit is compleet onrealistisch, een tankcrew is als het ware gewend aan een tank, en zal in een andere tank niet goed kunnen functioneren (Dit is hetzelfde als dat jij van Windows naar OSx overstapt, in het begin zal je alles vekeerd doen)

Ik retrain mijn crew vaak naar een nieuwe tank, dit puur omdat ik een dure tank wil rijden zoals hij bedoelt is. Want een driver die op 100% zit, zal de tank een stuk beter bestuurbaar maken dan een die op 50% zit.

Voor mijn Maus heb ik bijvoorbeeld gebruik gemaakt van mijn Tiger2 crew, 100% engineering, 100% cammo, en 50% Firefighting, met een drop van 15% voor 20k credits per member heb ik een hele goede crew in de tank zitten (Enige nadeel is dat er in de Tiger2 5members zitten, en in de Maus gaan er 6)

[Voor 0% gewijzigd door Zimmer op 09-02-2011 17:25. Reden: Typo :(]

Anoniem: 394033

Klopt volledig zimmer, ik hergebruik mijn crew ook altijd. Als ik een tank unlock gebruik ik steeds de crew van de vorige tank en retrain ze dan. Hoe hoger het percentage van je crew hoe beter ze zijn.

Juist de maus gekocht, wat is dat toch een beest ;)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

In mijn KV-3 zit mijn crew nu allemaal op 89%. Maar moet nog bijna de volledige exp grind doen voor mijn IS. Alle benodigde modules heb ik verder wel al unlocked. Heb de KV-3 nog maar sinds maandag.

Mijn secondary tank is mijn Stug III, ook sinds maandag aangeschaft. Die crew zit net op 77%, ik speel deze alleen als mijn KV-3 in battle is.

"Oooh Jeroen!"

Anoniem: 218650

En weten jullie al welke tanks je neemt na de hardwipe?

Voor mij in ieder geval de volgende:
  • M4A3, Easy Eight. Geweldige medium. Snelheid, accuraat en snel schieten. Kortom, wat ik belangrijk vind aan een medium
  • SU-100. Met de 100mm gun is dit een fantastische sniper. Kan makkelijk meekomen in rounds met tanks die 2 tiers of hoger dan jezelf zijn.
  • KV. Als je wordt ingedeeld in lage tierbattles, dan alles food voor je. 107mm uiteraard equippen.
Ben tevens ook heel nieuwsgierig naar de US TD-line

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ik denk dat als er verder niets aangepast gaat worden ik het volgende doe:

Heavy: USSR want de IS tanks zijn zwaar OP
Medium: T-54 want die is gewoon te OP, beetje om je target heen rijden, houdt zijn turret nooit bij
Light: geen
TD: nog geen idee welke het gaat worden, hangt beetje af van de USA TD's
SPG: geen

"Oooh Jeroen!"

Dat zal voor mij de USSR medium lijn zijn en TD lijn, want ik vind ze toch wel heel erg fijn spelen + ik heb het voordeel van modules die ik maar één keer hoef te researchen. Daarbij ga ik wederom vanaf de T-34 naar de SU-85 zodat ik een stuk af kan snijden :)
Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd naar de US TD's, de T95/T28 is in ieder geval echt een schoonheid :P
Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:27:
Niet helemaal mee eens, de heavies van elke factie hebben gewoon elk hun speelstijl en het voordeel van de IS'en is dat ze zo laag zijn inclusief de turret.
Medium: T-54 want die is gewoon te OP, beetje om je target heen rijden, houdt zijn turret nooit bij
Gaat verandering in komen in de komende patch dan wordt de T-54 15cm hoger en krijgt minder hp op de tracks, naast de Panther II buffs zal het weer balanced zijn :)

[Voor 44% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2011 12:31]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:28:
Niet helemaal mee eens, de heavies van elke factie hebben gewoon elk hun speelstijl en het voordeel van de IS'en is dat ze zo laag zijn inclusief de turret.
Wel eens een KV (tier 5) met 107mm uitgerust? Das gewoon zwaar OP voor zijn tier. De IS'en behouden die vuurkracht met nog zwaardere kalibers. Voeg daar de lage profile aan toe en je hebt een beest.

Ik vind dat jammer want persoonlijk ben ik zeer fan van de duitse looks maar ik zie gewoon te vaak Tigers en King Tigers het onderspit delven tegen russen.
psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:28:
Gaat verandering in komen in de komende patch dan wordt de T-54 15cm hoger en krijgt minder hp op de tracks, naast de Panther II buffs zal het weer balanced zijn :)
Ik lees het net ja, das heel mooi want ergerde me er groen en geel aan. Dan zal ik heel misschien een Panther of een Sherman gaan spelen. Medium is slechts mijn 3de prefered speelstijl.

"Oooh Jeroen!"

Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:08:
[...]

Wel eens een KV (tier 5) met 107mm uitgerust? Das gewoon zwaar OP voor zijn tier. De IS'en behouden die vuurkracht met nog zwaardere kalibers. Voeg daar de lage profile aan toe en je hebt een beest.

Ik vind dat jammer want persoonlijk ben ik zeer fan van de duitse looks maar ik zie gewoon te vaak Tigers en King Tigers het onderspit delven tegen russen.
Nope maar ik heb, denk ik, genoeg ervaring en genoeg gezien om te kunnen zeggen dat ze niet per definitie OP zijn.

Die Tigers en KT's mogen dan wel hoger zijn maar vaak wordt er mee gespeeld alsof ze onverwoestbaar zijn :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:19:
[...]

Nope maar ik heb, denk ik, genoeg ervaring en genoeg gezien om te kunnen zeggen dat ze niet per definitie OP zijn.

Die Tigers en KT's mogen dan wel hoger zijn maar vaak wordt er mee gespeeld alsof ze onverwoestbaar zijn :)
Ik bedoel ook niet echt helemaal OP maar in de praktijk hebben ze vaak wel een klein voordeel t.o.v. andere heavies. Tiger en King Tiger zijn eigenlijk tanks voor sniperen i.p.v. close combat. Maar goed, op sommige maps ontkom je er bijna niet aan.

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:27:
Ik denk dat als er verder niets aangepast gaat worden ik het volgende doe:

Light: geen
TD: nog geen idee welke het gaat worden, hangt beetje af van de USA TD's
SPG: geen
@ Heavy, hier ben ik het totaal niet mee eens. De IS3 is geen competitie voor de KT, mits er niet een mongool mee speelt.

@ Medium, ook hier ben ik het totaal niet mee eens, je moet ze gewoon wat meer op afstand houden, het is een compleet andere tank dan bijvoorbeeld de Panther2 (T54 is een meester in close combat, de Panther2 is de meester in vanaf afstand andere tanks bestoken en van cover naar cover sprinten. Kwa snelheid doet de Panther2 niks onder voor de T54)

Ik heb ervaring met elke duitse medium/heavy en naar mijn mening zijn de duitse en russiche tanks op elke tier aan elkaar gewaagd, het is alleen de vraag wat je speelstijl is, aan de hand hiervan zul je je tier moeten kiezen.

Over de KV; het komt jammer genoeg weinig voor dat je in een low tier battle terecht komt, 75% van de tijd wordt je bij tier8s in gegooid en ben je compleet kansloos.

Als de game live gaat zal ik kiezen voor de duitse Heavy/Medium/TD tree, voor erbij natuurlijk wel een M4A3e8, want dat is gewoon een geniale tank :P. En naar mijn mening zijn SPGs voor noobs, dus daar zal je me nooit in vinden.

(@ Psycho, KTs zijn ook onverwoestbaar, als je maar je tank goed neerzet :P. Je weet zelf hoe ik erin rijdt en hoeveel ik ermee kan weerstaan :P)

Edit;
Ik bedoel ook niet echt helemaal OP maar in de praktijk hebben ze vaak wel een klein voordeel t.o.v. andere heavies. Tiger en King Tiger zijn eigenlijk tanks voor sniperen i.p.v. close combat. Maar goed, op sommige maps ontkom je er bijna niet aan.
Als je slim speelt met een KT gebruik je het terrein zodat je de andere tanks op hun zwakke plekken kan raken, dit is zeker belangrijk in steden. Dit is natuurlijk van toepassing bij elke tank :)

[Voor 12% gewijzigd door Zimmer op 10-02-2011 13:48]

Zimmer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:46:
[...]

@ Psycho, KTs zijn ook onverwoestbaar, als je maar je tank goed neerzet :P. Je weet zelf hoe ik erin rijdt en hoeveel ik ermee kan weerstaan :P
Zeker zeker maar jij bent dan ook geen retard en weet hoe je de tank moet besturen ;)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Zimmer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:46:
[...]
En naar mijn mening zijn SPGs voor noobs, dus daar zal je me nooit in vinden.
Noem me een n00b (en dan heb je nog gelijk ook), maar gisteren toevallig voor de grap eens een AT-1 gekocht en de speelstijl past me wel. Half gedekt achter een LOA om een flank af te dichten, terwijl het manouevrerende deel via de andere flank probeert te doorbreken. :Y

• Zimmer
Ed_L schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:56:
[...]

Noem me een n00b (en dan heb je nog gelijk ook), maar gisteren toevallig voor de grap eens een AT-1 gekocht en de speelstijl past me wel. Half gedekt achter een LOA om een flank af te dichten, terwijl het manouevrerende deel via de andere flank probeert te doorbreken. :Y
Een AT1 is een TD :P

• patrickos85
Voordeel van de Tiger is de hogere rate of fire dan heavy tanks. Soms delf ik het onderspit omdat ze gewoon sneller kunnen schieten.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Maar je hebt wel gelijk wat betreft TD's, ze spelen ongelooflijk fijn. Iets wat ik, voordat ik in de SU-85 stapte, totaal niet had verwacht :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Wat ik vooral fijn vind aan TD's is dat je ook serieus meedoet als je onderaan de pikorde van je team zit. Dat heb ik met mijn PzIII Ausf A. dus helemaal niet. Als ik daarmee onderaan de lijst bungel, weet ik gewoon dat het gevecht niet langer dan een minuut duurt. Het ding is wel snel met 61kmh, maar trekt te traag op om serieus mee te scouten. En een gunfight overleeft hij nooit.
Ed_L schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:00:
Wat ik vooral fijn vind aan TD's is dat je ook serieus meedoet als je onderaan de pikorde van je team zit. Dat heb ik met mijn PzIII Ausf A. dus helemaal niet. Als ik daarmee onderaan de lijst bungel, weet ik gewoon dat het gevecht niet langer dan een minuut duurt. Het ding is wel snel met 61kmh, maar trekt te traag op om serieus mee te scouten. En een gunfight overleeft hij nooit.
In principe kun je altijd wel wat doen ook al sta je (bijna) onderaan maar ik snap wat je bedoelt.
Met een TD kun je nog serieus meekomen qua firepower en dik damage doen lukt ook wel tegen hogere tier tanks. Helemaal leuk als je (bijna) helemaal bovenaan staat, dan kun je vrijwel de meesten oneshotten :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Tot nu toe heb ik de meeste lol van mijn BT-2. Eergisteren de '3 one shot kills' medaille gescoord en gisteren de 'top ranked met minstens 6 kills' medaille. *O*

• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 10:26
Ik baal ervan dat ik constant wordt ingedeeld bij hogere tiers, rij ik daar rond met mn 25 per uur, kom ik een veel snellere tank tegen die me met 1 schot afmaakt. Of ik raak iemand 8x maar hij bounched constant af. Zeer frustrerend.
Saxsymbol schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:32:
Ik baal ervan dat ik constant wordt ingedeeld bij hogere tiers, rij ik daar rond met mn 25 per uur, kom ik een veel snellere tank tegen die me met 1 schot afmaakt. Of ik raak iemand 8x maar hij bounched constant af. Zeer frustrerend.
Zo te horen heb jij een speelstijl die niet past bij je tank en je schiet op de verkeerde delen van de tanks.
Zonder te noemen wat voor tank je rijdt kan er moeilijk advies gegeven worden :)

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-05 01:18
Zomaar tegen dit topic aangelopen en heb blijkbaar niet zo op zitten letten de laatste tijd want ik was niet op de hoogte van het bestaand van dit spel. Ik vrees ik nog steeds het vooroordeel heb dat als het gratis is, het niet leuk kan zijn....suf, ik weet het

Komend weekend komen er wat vrienden over om te lannen en er komt voor het eerst een vriendin van 1 van mn maten mee; probleem! Zij houdt niet van FPS en mn andere maten houden niet van MMORPG's dus dit is misschien wel een mooi compromis.

Ik heb dus maar 2 vragen:
is het moeilijk om mee te beginnen want we zijn maar een weekend bij elkaar en die willen we niet besteden aan het leren spelen van een spel?

is het leuk?
pillenboer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:47:
Ik heb dus maar 2 vragen:
is het moeilijk om mee te beginnen want we zijn maar een weekend bij elkaar en die willen we niet besteden aan het leren spelen van een spel?
Heel moeilijk is het niet maar er zijn wel veel dingen te leren om goed te worden. Het is echter wel lastig samen te spelen gezien een platoon maar uit 3 mag bestaan en je een premium account nodig hebt (meer info @ TS)
is het leuk?
Nogal een rare vraag in een topic waar een ieder enthousiast over het spel is, lees het topic eens door dan weet je genoeg.

• patrickos85
psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:50:
[...]

Heel moeilijk is het niet maar er zijn wel veel dingen te leren om goed te worden. Het is echter wel lastig samen te spelen gezien een platoon maar uit 3 mag bestaan en je een premium account nodig hebt (meer info @ TS)

[...]

Nogal een rare vraag in een topic waar een ieder enthousiast over het spel is, lees het topic eens door dan weet je genoeg.
Ik heb nu de T32 en het komt mij heel erg over als het farmen van credits en XP.

• Zimmer
patrickos85 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Ik heb nu de T32 en het komt mij heel erg over als het farmen van credits en XP.
Ik zie het meer als lol hebben in spelen, en ondertussen XP en credits verdienen voor een volgende tank.

• patrickos85
Zimmer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:18:
[...]

Ik zie het meer als lol hebben in spelen, en ondertussen XP en credits verdienen voor een volgende tank.
Op zich is het spelen nog wel leuk, maar ik heb vaak niet het juiste tactische inzicht of geduld om het vol te houden. Op de momenten dat ik het wel volhou dan gaat het goed (duh) :)
[...]

Inderdaad, tuurlijk is het grinden maar dat vind je in bijna elk spel met RPG elementen maar daarom kun je nog wel genieten van elk potje dat je speelt :) Je doet het immers voor de fun niet om iets anders.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

[...]

Behalve als je een Hetzer speelt :+ Dan is het 1 en al pure frustratie totdat je bij de Stug III komt.

"Oooh Jeroen!"

• Zimmer
patrickos85 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:27:
[...]

Op zich is het spelen nog wel leuk, maar ik heb vaak niet het juiste tactische inzicht of geduld om het vol te houden. Op de momenten dat ik het wel volhou dan gaat het goed (duh) :)
Dat heb ik dus ook :P

Gisteren een lading mooie potjes met Joerisan gespeeld, 2x Maus in ene platoon :). Er zat een Epic potje tussen. De map was Erlenberg (Kasteel op ene heuvel, rivier in het midden). Omdat we niet zo goed wisten wat we moesten doen besloten we maar op de heuvel te gaan staan en wachten op wat komen ging, eenmaal op de heuvel werd ons team kansloos afgeslacht op elk front. En toen waren we nog met zijn 2en over, op een heuvel, met tanks die van alle kanten op ons afkwamen. Het heeft zowaar nog 7? minuten geduurd voor ze ons neerhadden, en we hebben er nog ene hele lading meegesleurd. Er waren natuurlijk een paar zeikerds die ons voor noobs uitmaakten omdat we ze geen ondersteuning hadden gegeven, maar de comment dat we als "Kings'' vochten was toch wel leuk d:)b. We gebruikten trouwens de tactiek dat we elkaars achterarmor verdedigden, terwijl we constant in beweging waren, en zoveel mogelijk focusten op een tank.

Voor dat soort potjes speel je het spel, ik in ieder geval wel

Ik ben sinds vandaag trouwens een trotse bezitter van een spiksplinternieuwe ISU. Kon niet langer wachten dus ik heb een deel van de free exp gebruikt dus ik heb nog geen hogere tier gun helaas. Echter heb ik nog voldoende gold om free exp om te zetten dus dat gaat helemaal goed komen :)

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-05 01:18
psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:50:
[...]

[...]

laatste vraag was meer een knipoog naar de reacties in het topic. Heb het inderdaad niet helemaal doorgelezen maar wel de eerste 5 en laatste 4 pagina's...

We zijn van het weekend met zn vieren maar daar passen we wel een mouw aan.... We zullen het waarschijnlijk wel gaan proberen. Meer info na het weekend..
Succes en veel plezier maar ik denk dat dat wel zal gaan lukken, uitstekende game! :)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:42:
Behalve als je een Hetzer speelt :+ Dan is het 1 en al pure frustratie totdat je bij de Stug III komt.
Wat was Marder II toch mobiel, excellent view range en goede vuurkracht tegen de gebruikelijke doelwitten.

Een T-44 gehaald met upgraded turret, tracks en de D-10T gun. Een upgrade in penetratie zou handig zijn, maar daarvoor moet ik naar een T-54 grinden. Het is voornamelijk in mobiliteit en survivability verbeterd.

[Voor 29% gewijzigd door rapture op 10-02-2011 18:07]

rapture schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:02:
[...]
Wat was Marder II toch mobiel, excellent view range en goede vuurkracht tegen de gebruikelijke doelwitten.

Een T-44 gehaald met upgraded turret, tracks en de D-10T gun. Een upgrade in penetratie zou handig zijn, maar daarvoor moet ik naar een T-54 grinden. Het is voornamelijk in mobiliteit en survivability verbeterd.
De T-44 vind ik bijzonder fijn, komt niet altijd in de hoogste tier battles (zoals de T-54 wel bijna altijd doet) maar wel een stuk fijner dan de T-43 die gewoonweg traag aanvoelt :)

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-03 10:30
Zo naar een tijdje te hebben gelezen in dit topic en er nu eens de tijd er voor te hebben ga ik deze mmo ook maar eens uitproberen.
Lijkt me echt leuk om te doen en ben hem nou aan het binnentrekken.

Zitten jullie gewoon op de eu servers ? want als ik m`n account dan maak dan weet ik zeker dat ik goed zit.

hehe gek onnie

Yup, volgens mij allemaal wel op de EU servers.
Sinds de serversplit is de connectie tijdens het spelen nog een stuk stabieler geworden :)

Het is overigens alweer tijd voor een volgend deeltje: [MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2!

[Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2011 19:10]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee