WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/rocking%2520ziltoid.gif?f=community)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Script kun je nergens terug zien...enige is de snelheid!Alieunited schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:14:
Zag de update van mintberry ook al via de toolbox langs komen. Mooi OTA binnen halen tijdens voetbal
Draait erg soepel, batt twee dagen red ik meestal net niet.
Kan je die scripts ook ergens zien in de settings, had ook nog niet draaien.
Dan werkt je script
Tubes....It's what make music music!
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow

WTF! Nu reboot, restart, reinstall met kernelscript en daarna een nieuw gedownloade rom... Nog steeds geen muziek

Nog 1 poging maar anders word het weer vrolijk Galnet installeren...
[ Voor 55% gewijzigd door Touchdomex op 06-12-2011 22:27 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Raar genoeg bij mij niet... Meerdere downloads maar geen music app... Nu weer galnet en eventjes instellen en daarna weer rustig knallenAlieunited schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:47:
Bij mij zit de music app er gewoon in, ben ik ook fan van.
Er zijn meer people die last hadden van het verdwijnen van sommige apps.Touchdomex schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:05:
[...]
Raar genoeg bij mij niet... Meerdere downloads maar geen music app... Nu weer galnet en eventjes instellen en daarna weer rustig knallen
Maar hier is de oplossing:
http://forum.xda-develope...p=20047478&postcount=1106
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
YouTube: Samsung Galaxy S - MIUI Mintberry v 1.12.2 NL
[ Voor 32% gewijzigd door Ulysses op 06-12-2011 23:17 ]
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Statief voor zowel de telefoon als de camera
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Deze fix werkt niet/krijg het niet werkende.Embryo1 schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:54:
[...]
Die apps hoef je niet te verwijderen, want dit zou een oplossing kunnen zijn: (HATE was erg tevreden)
http://forum.xda-develope...p?p=19447888&postcount=41
[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware 4de post.
Voorts zul Mint Berry met de Mint Bolt tweak wel hebben geprobeerd, maar die draait snel en stabiel.
ES file explorer. Heb root maar als ik hem wil verwijderen krijg ik crashes en als ik hem wil vervangen kan het niet...
Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Waar kan ik deze downloaden? Als ik namelijk naar die post ga en dan bij de installatie instructies op download ROM klik dan krijg ik versie 1.11.25 en niet 1.12.2?silitek schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:43:
MIUI MintBerry 1.12.2
- MintBolt! scripts now added by default! (based on Thunderbolt! 2.1.6)
- Kernel updated to Platypus NEO18-update1
- Launcher updated to 1.12.2 with additional options and scrollable widget support
Dik in orde weer deze fijne MIUI
[afbeelding] [afbeelding]
edit: sorry, al gevonden. Voor de mensen die dezelfde scheelheid als ik hebben. HIER is ie
Maakt het nog uit welke bootloader je gebruikt? Ik zit nu op de laatste nightly van CM met de bootloader van JVT maar ik haal maar een uur of 8 uit mijn batterij en dat is toch net wat te weinig. Als ik dan berichten lees over mensen die 48 uur halen dan vind ik het helemaal weinig. Volgens CPU spy gaat hij wel in deep sleep.
[ Voor 25% gewijzigd door addictive_rhymz op 07-12-2011 07:13 ]
Mag ik vragen hoe je je lockscreen zo hebt gemaakt? Ik heb het draadje van MintBerry op XDA doorgespit, maar ben het niet tegengekomen.silitek schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:43:
MIUI MintBerry 1.12.2
- MintBolt! scripts now added by default! (based on Thunderbolt! 2.1.6)
- Kernel updated to Platypus NEO18-update1
- Launcher updated to 1.12.2 with additional options and scrollable widget support
Dik in orde weer deze fijne MIUI
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Zit in the themes van MIUI. Is overal wel te vinden. Gewoon die lijst van online themes doorspitten en je hebt hemMast3rWill schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:14:
[...]
Mag ik vragen hoe je je lockscreen zo hebt gemaakt? Ik heb het draadje van MintBerry op XDA doorgespit, maar ben het niet tegengekomen.
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Hihi de V4 poort is er alweer
http://forum.xda-develope...p=20070620&postcount=1139Touchdomex schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:59:
[...]
Deze fix werkt niet/krijg het niet werkende.
ES file explorer. Heb root maar als ik hem wil verwijderen krijg ik crashes en als ik hem wil vervangen kan het niet...
Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Er is net een aanpassing gemaakt. Nu zouden de problemen verholpen moeten zijn.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UJXXXTQCGLQB.zip
corresponderende bestanden in corresponderende mappen pushen/plaatsen
Begin met het bestand in de bin map
Dit is de fancy rotation animation mod voor de s2 met een extra bestand
[ Voor 26% gewijzigd door Sayko op 07-12-2011 17:09 ]
Wat is het? Wat doet het?Sayko schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:06:
Iemand zin en lef om dit even te testen op de s1?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UJXXXTQCGLQB.zip
corresponderende bestanden in corresponderende mappen pushen/plaatsen
post aangepast
Ik heb in het Mint Berry forum al velen gezien, die zijn overgestapt van Darky naar Mint Berry. Zij waren laaiend enthousiast. Dus probeer het een keer , kijk naar de vele mogelijkheden en oordeel zelf.Dark0z schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:50:
Werkt die mintberry sneller dan darky rom?
Ik denk dat er dan weer een Mint Berry gebruiker meer is.
Op welke 'versie' van android draait Mint berry ?Embryo1 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:34:
[...]
Ik heb in het Mint Berry forum al velen gezien, die zijn overgestapt van Darky naar Mint Berry. Zij waren laaiend enthousiast. Dus probeer het een keer , kijk naar de vele mogelijkheden en oordeel zelf.
Oke..Want ik draai nu 2.3.5 stock, Na een tal van custom roms. Maar vind de stock toch echt heerlijk draaien. Al ben ik toch wel weer aan wat nieuws toe. Dus Galnet / ICS oid?
Ik zie het plaatje nog niet helemaal met MIUI etc.
http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/showthread.php/2713-MIUI-V4-Already-Ported-to-SGS
IS galnet dan een tak van MIUI oid?
[ Voor 32% gewijzigd door Dacuuu op 07-12-2011 22:48 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Vroeger niet maar sinds kort hebben ze volgens mij een zeer nauwe samenwerking en vooral de ontwikkeling gaat echt snoeihard. Nieuwe dingen komen vrij vaak bij MIUI Scotland vandaan. FM-radio, ICS nu en die ICS is in meerdere varianten.HaTe schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:53:
Galnet is inderdaad een dev die MIUI rom's aanpast. Wel een hele goedeHij is volgens mij ook sterk betrokken bij de officiële MIUI. Staat ook aangegeven als MIUI Scotland..
Raden jullie aan om naar Mintberry te gaan of te wachten op ICS? Ik heb namelijk geen zin om 2x te wipen met al dat gedoe erbij.
Draai het nu zelf een halve dag maar denk wel dat ik "over" ben. Het van alles geprobeerd. Stock, Darky, Doc, GingerReal, CM7 en nu deze. Het is wel zo dat geen stock rom qua snelheid in de buurt komt van CM7 gebaseerde roms. Alleen CM7 drainde mijn batterij heel erg en deze (tot nu toe) nog niet. Daarnaast kan ik voor zover ik begrijp (nog niet getest) bij MIUI per AP instellen of ik een static IP wil of niet. Dit is voor mij persoonlijk ideaal. Maar dit moet ik dus nog testen.Embryo1 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:34:
[...]
Ik heb in het Mint Berry forum al velen gezien, die zijn overgestapt van Darky naar Mint Berry. Zij waren laaiend enthousiast. Dus probeer het een keer , kijk naar de vele mogelijkheden en oordeel zelf.
Naar mijn persoonlijke smaak is het wel iets te iPhonish dus heb er al Zeam launcher op gezet en dat maakt een hoop goed. Daarnaast zijn alle lockscreen mods voor MIUI echt een verademing.
edit: typo
Dit is dus mijn manier van installeren?
If you're coming from Cyanogenmod or Samsung firmware based ROM
- Download the ROM from here
- Reboot to recovery
- Wipe data/factory reset
- Flash downloaded zip
- The installer will take care of the rest
Edit, moet ik nog rekening houden met mijn "EFS" folder?
[ Voor 53% gewijzigd door Dacuuu op 08-12-2011 11:10 ]
Ja alles werkt verder gewoon normaal. Market zit er standaard al in. Die manier van installeren klopt inderdaad. En een backup van je EFS moet je ALTIJD achter de hand hebben, wat je ook gaat flashen.Dacuuu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:06:
Toch maar eens kijken hoe ik de mintberry er op zet. Zit nu Stock 2.3.5. Kan ik met mintberry wel alle apps normaal draaien? (Swiftkey, Tweetdeck,nu.nl app,android market.Rabo app..)
Dit is dus mijn manier van installeren?
Edit, moet ik nog rekening houden met mijn "EFS" folder?
Nu nog even kijken hoe het zit met Google Authenticator, ik heb 2 way protection. Maar na de flash moet ik die app opnieuw instellen. Heb wel de 10 backup codes. Maar moet eerst zeker weten hoe en wat.addictive_rhymz schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:15:
[...]
Ja alles werkt verder gewoon normaal. Market zit er standaard al in. Die manier van installeren klopt inderdaad. En een backup van je EFS moet je ALTIJD achter de hand hebben, wat je ook gaat flashen.
EFS maakt niet uit hoe 'oud' dat is he, omdat de EFS backups die ik heb, al een tijdje terug gemaakt zijn.
Want ik heb het volgende:
efs - na darky 5.6 met XEN code
efs - KOR code
efs - XEN code
Efs na 8.0 versie 2
Efs na darky 8.0
Efs tar back Up
EFS XEN moet wel goed zijn denk ik. XEN is gewoon originele Nederlandse. En er zit gewoon de standaard gmail account in. Ik weet niet hoe dat authenticator werkt maar als het met de normale gmail app werkt dan moet het zeker goed komen.Dacuuu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:32:
[...]
Nu nog even kijken hoe het zit met Google Authenticator, ik heb 2 way protection. Maar na de flash moet ik die app opnieuw instellen. Heb wel de 10 backup codes. Maar moet eerst zeker weten hoe en wat.
EFS maakt niet uit hoe 'oud' dat is he, omdat de EFS backups die ik heb, al een tijdje terug gemaakt zijn.
efs - KOR code
efs - XEN code
Efs na 8.0 versie 2
Efs na darky 8.0
Efs tar back Up
Je kan ook een backup maken van Google Authenticator met Titanium Backup, en na het flashen terug zetten met data.Dacuuu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:32:
[...]
Nu nog even kijken hoe het zit met Google Authenticator, ik heb 2 way protection. Maar na de flash moet ik die app opnieuw instellen. Heb wel de 10 backup codes. Maar moet eerst zeker weten hoe en wat.
efs - KOR code
efs - XEN code
Efs na 8.0 versie 2
Efs na darky 8.0
Efs tar back Up
To be, or not to be...
Ja, goede keus. Momenteel 1 van de toppers.Dacuuu schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:21:
MIUI MintBerry Edition 1.12.2-2 Geinstallerd, Wat ziet dat er goed uit en wat werkt het lekker!
Ook leuk, dat je via OTA met de verschilende kernels kunt testen.
hoe kan je dat via die ota doen dan??Embryo1 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:44:
[...]
Ja, goede keus. Momenteel 1 van de toppers.
Ook leuk, dat je via OTA met de verschilende kernels kunt testen.
Via OTA downloaden en in CWM installeren.hikhakhok schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:54:
[...]
hoe kan je dat via die ota doen dan??
MintBerry is idd de rom momenteel.
Maar dat vond ik al een tijdje
[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 08-12-2011 21:00 . Reden: toevoeging ]
Ik kwam van stock JVS (2.3.5) af(met CF kernel) voor het installeren van mintberry moest ik factory reset doen. Als ik dit deed in CWM liep het balkje niet vol en kon ik oneindig wachten. Na een batt pull nog eens geprobeerd. Maar niet gelukt. Toen gewoon mintberry er maar overheen geflashed. In de guide stond ook dat hij de 1e keer in een bootloop kwam. Dit heb ik ook niet gehad. Kan ik morgen vanuit CMW nu een factory reset doen?( met mintberry dus)silitek schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:59:
[...]
Via OTA downloaden en in CWM installeren.
MintBerry is idd de rom momenteel.
Maar dat vond ik al een tijdje
Edit: En moet erg wennen aan de launcher, kan ik elke willekeurige andere launcher installeren?
Als ik op instellingen -> systeem -> over de telefoon -> software-update klik. Krijg ik elke keer een FC op Procescom.android.settings..
[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 08-12-2011 21:16 ]
Deze app is altijd actief in tegenstelling tot WhatsApp, Gmail etc als ik kijk in Settings > System > Battery > Battery use (op MintBerry MIUI 1.12.2-2). Is dat normaal?
Op mijn vorige MintBerry versie was WhatsApp ook altijd actief, maar nu niet meer dus.
To be, or not to be...
Nu net de nieuwste mintberry miui geinstalleerd, na het lezen van jullie ervaringen werd ik toch wel nieuwsgierig. Ziet er wat 'zakelijker' uit dan cyanogenmod, meer iphoneriger
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Waar ik benieuwder naar ben is niet zozeer de snelheid, maar hoe hard de batterij leeg gaat. Dat is me toch even flink tegengevallen, alhoewel met CM7 de telefoon langer 'in het rood' kan staan dan op stock, voordat ie reboot.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Klopt, maar Ik draai nu 1 day mintberry. en die owned de stock en custom(darky's etc) zeer hard! Mintberry heeft echt een heerlijke flow, een flow die ik bij iets anders nog nooit gehad heb.418O2 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:02:
élke rom is de eerste dagen snel, om het goed te beoordelen moet je m.i. toch minimaal een week draaien voor je 't zeker weet.

Sindsdien werkt mijn GPS heeeeel erg slecht, nauwelijks ontvangst. Continu weg.
Wifi heeft zelfs naast mijn router nog maar 2 streepjes bereik, bij elke router, terwijl andere mobiele telefoons (oa een stock SGS) wel 5 streepjes hebbe
Mijn accu is in 6 uur helemaal leeg. Enkel wifi aan en om de 10 minuten tweetdeck controleren...
Elke dag loopt mijn mobiel 1x vast, moet dan herstarten via de knop...
3G is on-ge-loof-lijk langzaam
Mijn huidige kernel is speedmod 2.6.35.7
Welke kernel raden jullie aan om een stuk meer accu/wifi/gps/3G/minder herstarts te krijgen?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik zou de kernel nemen die in Mintberry zit..maar dan zit je ook vast aan de rom MIUIF.West98 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:04:
Ik heb een paar probleempjes sinds ik mijn kernel heb veranderd (weten jullie vast nog wel)
Sindsdien werkt mijn GPS heeeeel erg slecht, nauwelijks ontvangst. Continu weg.
Wifi heeft zelfs naast mijn router nog maar 2 streepjes bereik, bij elke router, terwijl andere mobiele telefoons (oa een stock SGS) wel 5 streepjes hebbe
Mijn accu is in 6 uur helemaal leeg. Enkel wifi aan en om de 10 minuten tweetdeck controleren...
Elke dag loopt mijn mobiel 1x vast, moet dan herstarten via de knop...
3G is on-ge-loof-lijk langzaam
Mijn huidige kernel is speedmod 2.6.35.7
Welke kernel raden jullie aan om een stuk meer accu/wifi/gps/3G/minder herstarts te krijgen?
ook geen straf trouwens
Sterker nog, het Wifi signaal zal ook beduidend beter zijn.silitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:19:
[...]
Ik zou de kernel nemen die in Mintberry zit..maar dan zit je ook vast aan de rom MIUI![]()
ook geen straf trouwens
custom rom begin ik (nog) niet aan... eerste zal waarschijnlijk android 4.0 ics zijn. CM9 oidsilitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:19:
[...]
Ik zou de kernel nemen die in Mintberry zit..maar dan zit je ook vast aan de rom MIUI![]()
ook geen straf trouwens
nog iets anders?

OkF.West98 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:33:
[...]
custom rom begin ik (nog) niet aan... eerste zal waarschijnlijk android 4.0 ics zijn. CM9 oid
nog iets anders?
Stock rommetjes met daarbij horende kernels draai ik nou, wat zal het zijn kleine 2jaar niet meer!!
Ik heb nu 2.3.5 op een geroote SGS 1. Via Rom manager (install rom from SD-card) heb ik het geprobeerd, maar dat werkt niet. Via CWM heb ik het geprobeerd, maar dat lukte niet en via de recoverymode heb ik het geprobeerd.
Wat doe ik verkeerd, ik snap er niets van. Elke keer kom ik in een soort loop terecht die ik alleen kan stoppen door de batterij te verwijderen en opnieuw te flashen met Odin.... Hellup!
Duidelijke handleiding is er niet!!Hoppa! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:59:
Ik krijg Mintberry niet geïnstalleerd....
Ik heb nu 2.3.5 op een geroote SGS 1. Via Rom manager (install rom from SD-card) heb ik het geprobeerd, maar dat werkt niet. Via CWM heb ik het geprobeerd, maar dat lukte niet en via de recoverymode heb ik het geprobeerd.
Wat doe ik verkeerd, ik snap er niets van. Elke keer kom ik in een soort loop terecht die ik alleen kan stoppen door de batterij te verwijderen en opnieuw te flashen met Odin.... Hellup!
Ok, vooruit dan:
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and flash again the downloaded zip.
- Reboot
[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 09-12-2011 17:08 . Reden: toevoeging ]
Custom ROM's & custom Firmwaresilitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:37:
[...]
Oken dat vraag je in een Custom topic
![]()
Stock rommetjes met daarbij horende kernels draai ik nou, wat zal het zijn kleine 2jaar niet meer!!
Ik zal het in overweging nemen... Linkje?
Sorry man, ik kon het echt niet vinden. Hij is nu aan het installeren. En hij doet het!! Thanks.... Maar wat ziet mijn oog, geen Nederlandse taal?silitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:06:
[...]
Duidelijke handleiding is er niet!!
Ok, vooruit dan:
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and flash again the downloaded zip.
- Reboot
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Kun je installeren of je doet het gewoon zoals het hoort in het engelsHoppa! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:28:
[...]
Sorry man, ik kon het echt niet vinden. Hij is nu aan het installeren. En hij doet het!! Thanks.... Maar wat ziet mijn oog, geen Nederlandse taal?
OTA (rom toolbox)dutch language packet downloaden en even in CWM de zip flashen en zie daar....Hoppa! schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:28:
[...]
Sorry man, ik kon het echt niet vinden. Hij is nu aan het installeren. En hij doet het!! Thanks.... Maar wat ziet mijn oog, geen Nederlandse taal?
Edit: Na wat gerommel met de themes ziet Mintberry er zo uit.
Enige rom ,CM idem die niet inkakt na een week use...blijft razend snel en stabiel.

[ Voor 34% gewijzigd door silitek op 09-12-2011 18:00 . Reden: toevoeging ]
Welke theme is dat? Die is echt botergeil!silitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:30:
[...]
OTA (rom toolbox)dutch language packet downloaden en even in CWM de zip flashen en zie daar....
Enige rom ,CM idem die niet inkakt na een week use...blijft razend snel en stabiel.
@ Dacuuu
Als ik op instellingen -> systeem -> over de telefoon -> software-update klik. Krijg ik elke keer een FC op Procescom.android.settings..
Is dit nog steeds zo? Of bad flash?
Na een nieuwe flash nog steeds. Enige optie om een Stock samsung rom te flashen en overnieuw te doen. Maar het boeit me verder niet. Als er een update is(komt die via die OTA functie die bij mij crasht?) dan download ik hem wel los en flash hem via CWM.gabn88 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:13:
[...]
Welke theme is dat? Die is echt botergeil!
@ Dacuuu
Is dit nog steeds zo? Of bad flash?
Welke Skin is dat? Ziet er Freak'n goed uit!silitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:30:
[...]
OTA (rom toolbox)dutch language packet downloaden en even in CWM de zip flashen en zie daar....
Thnx voor die link. Toch heb ik enige twijfel voordat ik deze wil gaan proberen. Ik zit momenteel op 2.3.5. ROM maar hij is nog nooit geroot. Welke stappen moet ik nu eerst zetten voordat ik mintberry kan installeren vanaf recovery > boot? En waar plaats ik die .zip precies, gewoon in de home folder, of een speciale map?silitek schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:06:
[...]
Duidelijke handleiding is er niet!!
Ok, vooruit dan:
- Reboot
Dit geld dus voor mij?
- Reboot to recovery
- Flash downloaded zip (bedoelen ze hier eerst de ROM zip?)
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and flash again the downloaded zip. (en hier de mintberry zip 100mb?)
- Reboot
[ Voor 27% gewijzigd door peakaboo op 10-12-2011 02:31 ]
Theme is (V13) (alle verkrijgbaar online thema's) met Iconen en achtergrond van "M8", Font "Roboto"
GenieWidget ICS transparant app.
MintBerry.Zip zet je op je interne SD. Als je 2de recovery CWM draaid kun je de handleiding volgen. Wat ook nooit ontbreken mag op je "interne SD" is "Lippols kernel Cleaning script". kun je draaien voor de Rom flash.Thnx voor die link. Toch heb ik enige twijfel voordat ik deze wil gaan proberen. Ik zit momenteel op 2.3.5. ROM maar hij is nog nooit geroot. Welke stappen moet ik nu eerst zetten voordat ik mintberry kan installeren vanaf recovery > boot? En waar plaats ik die .zip precies, gewoon in de home folder, of een speciale map?
Dit geld dus voor mij?
- Reboot to recovery
- Flash downloaded zip (bedoelen ze hier eerst de ROM zip?)
- only from samsung: Your phone will reboot and go into bootloop. That's normal. Press Power + Home + Vol Up for 10 seconds and flash again the downloaded zip. (en hier de mintberry zip 100mb?)
- Reboot
[ Voor 62% gewijzigd door silitek op 10-12-2011 08:29 . Reden: toevoeging ]
V13? Ik heb de iconen en achtergrond van m8 wel gezien, en font "roboto" heb ik ook gevonden... het gaat mij vooral om de lockscreen, die ik echt nergens kan vinden?silitek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:18:
[...]
Theme is (V13) (alle verkrijgbaar online thema's) met Iconen en achtergrond van "M8", Font "Roboto"
EDIT: En welke weather widget is dat trouwens... ziet er ook leuk uit
[ Voor 16% gewijzigd door gabn88 op 10-12-2011 19:38 ]
Even op zoek gaan naar die layout.silitek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:18:
[...]
[...]
MintBerry.Zip zet je op je interne SD. Als je 2de recovery CWM draaid kun je de handleiding volgen. Wat ook nooit ontbreken mag op je "interne SD" is "Lippols kernel Cleaning script". kun je draaien voor de Rom flash.
Ik weet dat Lippols het hoofd is van mintberry. Maar wat doet dat kernel clean script? Ja de kernel cleanen. Maar is dat nuttig na dat je mintberry installed hebt?
Cleaning script voor elke rom of andere kernel draaien. Geen must maar een pre..Dacuuu schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 09:42:
[...]
Even op zoek gaan naar die layout.
Ik weet dat Lippols het hoofd is van mintberry. Maar wat doet dat kernel clean script? Ja de kernel cleanen. Maar is dat nuttig na dat je mintberry installed hebt?
Zo heb ik nooit geen gezeik met FC's of app's die spontaan verdwenen zijn na een rom/kernel flash
Misschien een bekende vraag. Maar waar haal ik dat cleaning script vandaan?silitek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:08:
[...]
Cleaning script voor elke rom of andere kernel draaien. Geen must maar een pre..
Zo heb ik nooit geen gezeik met FC's of app's die spontaan verdwenen zijn na een rom/kernel flash
Hiero..Dacuuu schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:42:
[...]
Misschien een bekende vraag. Maar waar haal ik dat cleaning script vandaan?
FC's? Het is me gelukt om alles werkend te krijgen, ik draai op build 7 geloof ik de laatste. Ziet er erg mooi uit, heb echt het gevoel dat ik een nieuw toestel in m'n handen heb (mijn SGS is bijna 1,5 jaar oud).silitek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:08:
[...]
Cleaning script voor elke rom of andere kernel draaien. Geen must maar een pre..
Echter heb ik 1 probleempje op dit moment, al mijn SIM-kaart contacten zijn pleite... Ik heb alleen de contacten uit google/gmail meegenomen. Voor zover ik weet komen deze progjes om te flashen toch nooit aan je SIM-kaart? Zou wel balen zijn, 150 nummers kwijt
Edit: Gelukkig, heb het al opgelost! Ik moest de contacten handmatig importeren vanaf de SIM-kaart. Ik schrok, normaal leest het toestel ze meteen uit. Zal wel door ICS komen :-)
[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 10-12-2011 16:06 ]
@silitek: Ik heb meerder geniewidget apks gevonden, maar welke heb jij? (die van 1.24 MB, of een kleinere van rond de 500/600 kb?) En welke lockscreen heb jij?
EDIT: Thnks! Heb hem gevonden door te zoeken op edu (chinesetekens v.1.3 heb ik, ziet er wel hetzelfde uit)
[ Voor 28% gewijzigd door gabn88 op 11-12-2011 10:26 . Reden: Hartelijk bedankt @Silitek ]
GenieWidget_ICS_Transparent-signed.apk ...gabn88 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:40:
Waarom werkt pinch-to-zoom zo slecht in mintberry?hij flikkert de hele tijd bij meerdere apps, bv maps (klein beetje), thinkfree office (heel erg), browser (ook heel erg)... hmm, nu doet hij het wel weer, wel raar, net of de touch bediening soms niet goed aan gaat als je het scherm aan doet...
@silitek: Ik heb meerder geniewidget apks gevonden, maar welke heb jij? (die van 1.24 MB, of een kleinere van rond de 500/600 kb?) En welke lockscreen heb jij?
Screenlock zit in online theme genaamd (chinese tekens V12 van de auteur edu. Goed zoeken tussen de theme's
Verwijderd
Kan iemand mij de link geven waar de zoom patch te vinden is.
Ik wil graag de volume toetsen weer gebruiken ipv met de vingers over het scherm te wrijven om te zoomen
Ik draai Omega 9.0
Deze versie van het Custom Rom topic moet je dan wel hebben hè...Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:48:
Ik draai Omega 9.0
Nickname does not reflect reality
Thnx! kan ik dit script nu ook nog gebruiken? Dus nu ik Mintberry er al helemaal op heb staan? Heb dus gewoon de default kernel die bij mintberry zit. Want hier staat:
HOW TO:
- Place the zip file in your internal SDCARD
- Flash it as a normal package from ClockworkMOD recovery
- Flash any kernel
- Reboot
Dit script is bedoeld VOOR het flashen van een kernel. Wat je wel kan doen is de (NEO v18) kernel downloaden met de rom toolbox... Beide cleaning scripts (lippols + wills) en dan kernel opnieuw flashen... Als je het goed doet ben je dan niks kwijt aan data (dus geen factory reset).Dacuuu schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:58:
[...]
Thnx! kan ik dit script nu ook nog gebruiken? Dus nu ik Mintberry er al helemaal op heb staan? Heb dus gewoon de default kernel die bij mintberry zit. Want hier staat:
HOW TO:
- Place the zip file in your internal SDCARD
- Flash it as a normal package from ClockworkMOD recovery
- Flash any kernel
- Reboot
@Silitek, heb jij bij die lockscreen ook dat whatsapp/berichten etc. niet meer getoond worden in de statusbalk? En wist je dat als je onder het blauwe browser vakje klikt het vakje weer veranderd in music player? (met knopjes) Super N-a-i-s!
Is de NEO V18 de kernel die automatisch bij Mintberry zit? Want de stock kernel bij mintberry werkt hier erg lekker! Bedankt voor je info omtrent het cleanen.gabn88 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:22:
[...]
Dit script is bedoeld VOOR het flashen van een kernel. Wat je wel kan doen is de (NEO v18) kernel downloaden met de rom toolbox... Beide cleaning scripts (lippols + wills) en dan kernel opnieuw flashen... Als je het goed doet ben je dan niks kwijt aan data (dus geen factory reset).
@Silitek, heb jij bij die lockscreen ook dat whatsapp/berichten etc. niet meer getoond worden in de statusbalk? En wist je dat als je onder het blauwe browser vakje klikt het vakje weer veranderd in music player? (met knopjes) Super N-a-i-s!
Edit: Platypus NEO18-update1 is dus de stock kernel bij mintberry 1.12.2
Net even de BLN Control app geinstalleerd. Maar BLN zit niet in de kernel verwerkt aldus de BLN app.
Al blijven de BLN 'knopjes' wel branden na een whatsapp, gemiste oproep. Smsje. Of is dat een soort van namaak BLN van mintberry zelf? En als iemand mij beld, Dan knippert het scherm ook. 1 seconden aan(zie je wie de beller is, en de kans om op te nemen) en 1 seconden ongeveer het scherm zwart. Maar dan kan je ook niet opnemen. Snapt je wat ik bedoel?
Ja, dat wist ik errug mooie lockcreen..gabn88 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:22:
[...]
Didle (Neo) kernel van MintBerry is al uitstekend!!..incl Mintbolt script trouwens. Mocht je ooit een andere willen, cleaning scriptjes draaien eerst. (ik doe dat ook altijd bij een rom flash)Dacuuu schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:11:
[...]
Is de NEO V18 de kernel die automatisch bij Mintberry zit? Want de stock kernel bij mintberry werkt hier erg lekker! Bedankt voor je info omtrent het cleanen.
Edit: Platypus NEO18-update1 is dus de stock kernel bij mintberry 1.12.2
Net even de BLN Control app geinstalleerd. Maar BLN zit niet in de kernel verwerkt aldus de BLN app.
Al blijven de BLN 'knopjes' wel branden na een whatsapp, gemiste oproep. Smsje. Of is dat een soort van namaak BLN van mintberry zelf? En als iemand mij beld, Dan knippert het scherm ook. 1 seconden aan(zie je wie de beller is, en de kans om op te nemen) en 1 seconden ongeveer het scherm zwart. Maar dan kan je ook niet opnemen. Snapt je wat ik bedoel?
BLN kun je achterwege laten omdat de kernels notificatie led bezit..hetzelfde dus.
[ Voor 54% gewijzigd door silitek op 11-12-2011 15:38 . Reden: toevoeging ]
Waarom had ik dit niet eerder gedaan.
Waar zit de app manager?

Is die taal versie van 1.11 compatible met 1.12? en doet deze ook de NL spellingscontrole toevoegen?
Compjoeters... hu?
- Touchdomex
- Nu online
Poke of the QueenSlow
Menu--> settings --> programs --> Manage applications.olson schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:42:
Net ook geswitched van darky naar mintberry. Super snel tot nu toe.
Waarom had ik dit niet eerder gedaan.Alleen heb ik een hele domme vraag.
Waar zit de app manager?mis ik iets? ik zie alleen apps op mijn home screens. verder nergens.
Is die taal versie van 1.11 compatible met 1.12? en doet deze ook de NL spellingscontrole toevoegen?
Voor de rest is je homescreen je appmanager eigenlijk
Kan je de notificatie led ook nog ergens aanpassen, of uit zetten? Want het het werkt niet icm met de BLN appsilitek schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:34:
[...]
Ja, dat wist ik errug mooie lockcreen..Met berichten zou kunnen daar nog niet opgelet!!
[...]
Didle (Neo) kernel van MintBerry is al uitstekend!!..incl Mintbolt script trouwens. Mocht je ooit een andere willen, cleaning scriptjes draaien eerst. (ik doe dat ook altijd bij een rom flash)
BLN kun je achterwege laten omdat de kernels notificatie led bezit..hetzelfde dus.
BLN app niet meer nodig uitzetten kan wel maar dan moet je een kernel flashen die geen notificatie led bezit.Dacuuu schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:38:
[...]
Kan je de notificatie led ook nog ergens aanpassen, of uit zetten? Want het het werkt niet icm met de BLN app
Zal niet meevallen vele kernels bezitten notificatie led...
Maar waarom zou je daar afscheid van willen nemen?..standaard ingebakken wel zo handig
Werkt:Dacuuu schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:38:
[...]
Kan je de notificatie led ook nog ergens aanpassen, of uit zetten? Want het het werkt niet icm met de BLN app
Settings -> Personal -> LED Settings niet?
"Led settings" niet aanwezig in MIUI mintberry wel in CM7, SuperOSR b.vSOEFuture schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:57:
[...]
Werkt:
Kijk nog eens goed dan, ik heb dat menuutje hier duidelijk staan met Mintberry 1.12.2-2. Weet alleen niet of het werktsilitek schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:06:
[...]
"Led settings" niet aanwezig in MIUI mintberry wel in CM7, SuperOSR b.v
Verwijderd
In de laatste MintBerry heb ik gewoon een menu met 'Led settings' waardoor ik de notificaties aan of uit kan zetten.silitek schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:06:
[...]
"Led settings" niet aanwezig in MIUI mintberry wel in CM7, SuperOSR b.v
Hier heb ik nooit last van gehad. Eerst gewoon stock JVT met repartition geflasht. Toen Semaphore kernel erover heen. En toen in CWM de zip van Mintberry geflashed. Geen enkel probleem mee gehad.peakaboo schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 02:27:
[...]
Funny, niet in mijn MintberrySOEFuture schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:08:
[...]
Kijk nog eens goed dan, ik heb dat menuutje hier duidelijk staan met Mintberry 1.12.2-2. Weet alleen niet of het werkt
A, draai 1.12.2 nog voor de 2-2...zou kunnen
Edit: Wel een funny HD lockscreen momenteel..Pay-versie i.c.m Go Locker app..

[ Voor 30% gewijzigd door silitek op 11-12-2011 19:13 . Reden: toevoeging ]
Kan jij mij uitleggen hoe jij dit gedaan heb? Ik heb zelf ook Darky, maar vraag me af of Mintberry daarover heen te installeren is. Daarnaast vroeg ik mij af of het altijd zo is dat al je app's verdwijnen bij het installeren van een nieuwe romolson schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:42:
Net ook geswitched van darky naar mintberry. Super snel tot nu toe.
Waarom had ik dit niet eerder gedaan.Alleen heb ik een hele domme vraag.
Waar zit de app manager?mis ik iets? ik zie alleen apps op mijn home screens. verder nergens.
Vind het ook fijn hoor. Maar voor het geval ik het ffe uit wil hebbensilitek schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:46:
[...]
BLN app niet meer nodig uitzetten kan wel maar dan moet je een kernel flashen die geen notificatie led bezit.
Maar waarom zou je daar afscheid van willen nemen?..standaard ingebakken wel zo handig
toen ik de 1e keer Mintberry flashde, zag ik de LED settings volgens mij. Maar nu kan ik het nergens meer vinden. Erg boeiend is het geloof ik niet. Aangezien het allemaal opties zijn om je led kleur etc te veranderen geloof ik.SOEFuture schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:57:
[...]
Werkt:
Verwijderd
Ik ben gisteren ook geswitched, vraag me eveneens af waarom ik het niet eerder gedaan heb. Je kan hem gewoon 'over' Darky heen zetten, maar je bent dan inderdaad al je apps en data kwijt, die zal je dus even moeten backuppen evenals je smsjes.Dark0z schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:37:
[...]
Kan jij mij uitleggen hoe jij dit gedaan heb? Ik heb zelf ook Darky, maar vraag me af of Mintberry daarover heen te installeren is. Daarnaast vroeg ik mij af of het altijd zo is dat al je app's verdwijnen bij het installeren van een nieuwe rom
http://www.totallydubbed....-ics-beta-port-for-i9000/
Het is mij echter tot op heden nog niet gelukt de juiste usb drivers te installeren. Als ik een willekeurige bestandsnaam in de folder google, krijg ik echter geen duidelijke toturial of installatie guide. Is iemand hier in staat mij uit te leggen wat er precies moet gebeuren om de usb driver werkend te krijgen?
Zeker te weten dat je de juiste USB-drivers bezit?..Ik heb de ICS rommetjes tot beta 2 gedraaid.kaaasje schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:52:
Ik heb onlangs ICS Beta 2 via de volgende methode geinstalleerd.
Het is mij echter tot op heden nog niet gelukt de juiste usb drivers te installeren. Als ik een willekeurige bestandsnaam in de folder google, krijg ik echter geen duidelijke toturial of installatie guide. Is iemand hier in staat mij uit te leggen wat er precies moet gebeuren om de usb driver werkend te krijgen?
Met de drivers (64-bits) pakket in mijn bezit werkte USB-mounten prima!
Werking is simpel zodra de drivers op je PC staan is het plug&play...
Edit: Deze dus
[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 11-12-2011 19:04 . Reden: toevoeging ]
Ja idd, tenminste je bedoelt dat de menu toets en back toets oplichten als je een bericht ontvangt? Maakt de SGS juist compleet, want dat miste ik juist op dit toestel. Nu hoef je niet zelf te kyken of je al een bericht hebt ontvangensilitek schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:46:
[...]
BLN app niet meer nodig uitzetten kan wel maar dan moet je een kernel flashen die geen notificatie led bezit.
Ik heb net http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363593 geïnstalleerd, en usb deed het meteen (nadat ik het aangezet zoals in de FAQ staat).kaaasje schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:52:
Ik heb onlangs ICS Beta 2 via de volgende methode geinstalleerd.
40% weg in 1 nacht... Accu log zegt ook niet heel veel buiten dat de launcher continue wat aan het doen is?
Compjoeters... hu?
Waarschijnlijk heb je dan wifi aan en 1 of 2 accounts op push staan met syncen + whatsapp + eventueel nog andere apps die continu syncen? Dan gaat het hard namelijk... Wat ik altijd doe is 's nachts airplane modus aan... wel zo rustig en +/- 1 % verbruik in 10 uur en je hebt 'sochtends gewoon een wekkerolson schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:42:
Leuk die mintberry 1.22 maar mijn accu gaat toch wel heel erg hard (alleen WiFi aan).
40% weg in 1 nacht... Accu log zegt ook niet heel veel buiten dat de launcher continue wat aan het doen is?
Tot nu toe moet ik zeggen dat mintberry super bevalt... Alleen als je hem tot 1600Hz overclocked gaat het hard als je scherm aan staat
Problemen met KIES horen in dit topic.