Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Ik zou deze berichten niet met een korreltje zout nemen. Ik kom van Doc's rom (7.6) en heb sinds gisteren Darky's 5.2 erop gezet. De snelheid is echt merkbaar verbeterd! Ik heb nog geen enkele lag meegemaakt. Als ijkpunt gebruik ik de gallery en de galaxy Tab e-mail client. Beide programma's hadden last van lag, die is nu helemaal verdwenen, alles loopt vloeiend.lordMocro schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:31:
[...]
Ja ik ken de snelheid van mijn rom door en door, dus als ik een kleine snelheidswinst ervaar dan vind ik het al heeel wat. Dus zulke enthousiaste berichten altijd met een korrel zout nemen I guess.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Ik heb een poging gedaan, maar het was niet te doen. Had 7.6, maar moest de clean install wijze gebruiken. Hij is duidelijk sneller, mar wil eigenlijk m'n theme van doc terug, die was super mooi. Weet iemand of je dena theme op darky's rom kan installeren? En welke file ik dan moet gebruiken?HaTe schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:57:
Zijn er mensen die van Doc's rom naar Darky's JPU zijn gegaan en alle programma's nog hebben behouden? Hoe heb je dat gedaan?
Probeerde net een theme te flashen, maar die flipte en kon ik weer met odin helemaal opnieuw aan de slag...
Titanium backup werkte overigens gewoon prima, dus heb al m'n apps gewoon weer.
For the record, weergaloze, supersnelle rom.
Nee, dit heb ik ook.Cartman! schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:47:
edit: gelukt... in CSC hebben we allebei echter I9000OXAJPU staat, is het erg dat hier OXA staat ipv. XEN? Ik kan gewoon bellen met t toestel en ben in market of browser geen rare dingen tegengekomen.
Ik heb een speciaal voor Darky's ROM gemaakte indicator:lordMocro schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:25:
edit: enige wat ik mis is een goede procentuele indicator van de battery icon in de notification bar. De "sgs battery icon" was een heel strakke app die dit bewerkstelligde, maar die werkt alleen met JP6. Dit was voor mij by far de mooiste icoon.nvm, hehe, app geupdate en werkt nu.

Is hier te downloaden: http://db.tt/6jeIMdW
[ Voor 19% gewijzigd door Pino112 op 12-12-2010 18:13 ]
CSC vervangen door I9000XENJP2 ipv de multi CSC.Peter is Gamer schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:05:
Zijn er meer mensen die na het updaten naar de standaard JPU last hebben van het feit dat de telefoon via 3G niet een locatie kan vinden? Bijvoorbeeld mijn locatie in Google maps en het dichtstbijzijnde station in NS Reisplanner Xtra.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
En kan je ook met Odin los die CSC flashen om het te fixen of moet je dan opnieuw beginnen? (ook geen ramp, maar kost meer tijd)
[ Voor 71% gewijzigd door Cartman! op 12-12-2010 20:22 ]
Hoe moet je die installeren? via clockworkmod ?Pino112 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:11:
[...]
Nee, dit heb ik ook.
[...]
Ik heb een speciaal voor Darky's ROM gemaakte indicator:
[afbeelding]
ah al gevonden in XDA topic
Great rom, thank you Darky.
I mod framework-res.apk to show percent battery. Here it is.
http://db.tt/6jeIMdW
You can flash via CWM.
Sent from my GT-I9000 using XDA App
[ Voor 23% gewijzigd door hhoekstra op 12-12-2010 20:44 ]
http://www.multiupload.com/8IN085W6C0Cartman! schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:18:
Waar is die te downloaden?
En kan je ook met Odin los die CSC flashen om het te fixen of moet je dan opnieuw beginnen? (ook geen ramp, maar kost meer tijd)
Ik heb zelf nog nooit een CSC los geflasht. Ik doe altijd de volledige flash met repartition on.
Zeker met de XXJPU, want daarover had ik gelezen op XDA, dat de productcode weer bij een aantal was veranderd naar KOR.
Ik heb dus de XXJPU PDA en PHONE van Richthofen gebruikt met de XENJP2 van Kalua.
Alles is perfect gebleven, imei en productcode
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Moet mijne helaas ff terugflashen naar Eclair JM8 want ik moet em even inleveren, zitten 2 rare plekken op m'n scherm en begreep dat ze em niet checken als ze zien dat er custom firmware op gezet is ondanks dat t een hardware-probleem is

edit: en bedankt voor de link
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 12-12-2010 21:01 ]
Niet alle appdata is goed teruggezet, maar met Titanium Badkuip lukt het wel, na fitissen van script van kalpik.
Productcode was wel KOR geworden, opgelost door nvdata.bin en nvdata.bin.md5 te verwijderen.
[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 12-12-2010 21:26 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Nu wil ik best weer ODIN erbij pakken en met de Nederlandse CSC flashen. Voodoo lagfix kan ik disablen. Moet ik root ook disablen? (dus un-rooten?) Zo ja, hoe doe ik dat?
[ Voor 10% gewijzigd door baba420 op 12-12-2010 22:11 ]
Verwijderd
Enige wat ik miste in Darky's rom.
Thanks lordMocro!
Dit is echt veruit de beste rom die er tot nu toe is geweest, ook in verhouding, wow!
Ik vond het al een topapparaat, maar nu staat hij toch echt ver voor op de concurrentie.
[ Voor 94% gewijzigd door Fixer op 12-12-2010 22:20 ]
Thema vind ik wel iets te donker. Hebben jullie nog andere leuke (wat lichtere) thema's gevonden?
Daar ben ik ook benieuwd naar.barzi schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:23:
Dus als ik het goed begrijp is Darky's 5.2 echt sneller dan Doc's v2.0 (er is op dit moment al een 3.0 uit, maar die heb ik nog niet kunnen testen)?
Ik draai nu nog de v8 JPA van Doc, en wil sowieso een clean install doen. Twijfel tussen de v3 van Doc en de v5.2 van Darky..
Zeer nice, gebruik het nu ipv sgs battery icon. Past perfect in de darky theme.Pino112 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:11:
[...]
Nee, dit heb ik ook.
[...]
Ik heb een speciaal voor Darky's ROM gemaakte indicator:
[afbeelding]
Word je Darky gingerbread theme niet verwijderd met de sgs battery icon? Gebeurde bij mij en andere mensen wel, daar was ik niet zo blij mee!Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:09:
SGS Battery Icon mod, wat een app zeg!
Enige wat ik miste in Darky's rom.
Thanks lordMocro!
Dit is echt veruit de beste rom die er tot nu toe is geweest, ook in verhouding, wow!
Ik vond het al een topapparaat, maar nu staat hij toch echt ver voor op de concurrentie.
Ja ok, wauw, ik neem mijn woorden terug. Ik had de "korrel zout" opmerking getypt toen ik de rom net een uurtje had. Maar nu merk ik idd dat er bij de apps die normaal gesproken een 2-4s laadtijd nodig hebben nu bijna meteen opstarten. (zoals soundhound, duurde voorheen ongeveer 2s, notitie app 2s, camera ipv 3-4s nu niet meer dan 2s!). <--- dit kun je niet eens meer lag noemen, aangezien de iPhone 4 dit ook heeft (sorry, ik moest deze tel. toch ff noemen in deze thread, hehe).Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:24:
[...]
Ik zou deze berichten niet met een korreltje zout nemen. Ik kom van Doc's rom (7.6) en heb sinds gisteren Darky's 5.2 erop gezet. De snelheid is echt merkbaar verbeterd! Ik heb nog geen enkele lag meegemaakt. Als ijkpunt gebruik ik de gallery en de galaxy Tab e-mail client. Beide programma's hadden last van lag, die is nu helemaal verdwenen, alles loopt vloeiend.
![]()
Wat een verschil met toen ik de telefoon net gekocht heb zeg, maanden daarna had ik de drang om naar de snappy iphone 4 en windows phone 7 te gaan... Maar nu heb ik totaal geen spijt meer, lagfree en snappy ervaring met de nieuwe animaties in android!
[ Voor 40% gewijzigd door lordMocro op 13-12-2010 02:29 ]
Verwijderd
Ja, fuck, daar kwam ik net ook achter. Hele tijd blind gestaard op dat mooie icoontje:p.lordMocro schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:49:
[...]
Zeer nice, gebruik het nu ipv sgs battery icon. Past perfect in de darky theme.
[...]
Word je Darky gingerbread theme niet verwijderd met de sgs battery icon? Gebeurde bij mij en andere mensen wel, daar was ik niet zo blij mee!
[...]
Hoe krijg je hem weer terug?
Ik heb de installatie instructies van darky 5.2 weer opnieuw uitgevoerd. En alles was weer oké. Ik raad je de battery app aan van Pino112 (http://db.tt/6jeIMdW). Zoals ik al eerder zei, het past echt perfect in de gingerbread theme van Darky 5.2.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:49:
[...]
Ja, fuck, daar kwam ik net ook achter. Hele tijd blind gestaard op dat mooie icoontje:p.
Hoe krijg je hem weer terug?
Ik heb namelijk helemaal niks aan te merken op docs rom..
Yep thats me. Zorg er altijd voor dat je die XENJP2 CSC bij de hand houdt bij beta 2.2.x firmware. Dan behoud je altijd je eigen product code en juiste apn instellingen.Amboe schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:26:
[...]
Thanks! Handig om te weten!
EDIT: een zekere imparator (NL) op het XDA forum heeft zijn phone met JPU geflasht en beweert dat zijn productcode nog steeds XEN is en zijn IMEI nog intact is.
Maar: better safe than sorry!!!
Ben van plan Darky's ROM te flashen (kom van DOC 7.6). Heb jij die XENJP2 CSC bij de hand? Ik wil deze naderhand gewoon met CWM erop flashen. Uiteraard wil ik mijn IMEI ook behouden (kan iemand overigens bevestigen dat je je originele IMEI kwijtbent?). Kun je wat meer details en/of evt/ links gegeven naar de juiste files?Sayko schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:38:
[...]
Yep thats me. Zorg er altijd voor dat je die XENJP2 CSC bij de hand houdt bij beta 2.2.x firmware. Dan behoud je altijd je eigen product code en juiste apn instellingen.
/edit
CSC in Darky's ROM zijn overigens:
CPW
DBT
KOR
XEO
XEU
[ Voor 11% gewijzigd door NRGetic op 13-12-2010 12:03 ]
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Die CSC staat een paar posts boven je nog genoemd: http://www.multiupload.com/8IN085W6C0NRGetic schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:56:
[...]
Ben van plan Darky's ROM te flashen (kom van DOC 7.6). Heb jij die XENJP2 CSC bij de hand? Ik wil deze naderhand gewoon met CWM erop flashen. Uiteraard wil ik mijn IMEI ook behouden (kan iemand overigens bevestigen dat je je originele IMEI kwijtbent?). Kun je wat meer details en/of evt/ links gegeven naar de juiste files?
/edit
CSC in Darky's ROM zijn overigens:
CPW
DBT
KOR
XEO
XEU
Ik heb gewoon m'n originele IMEI nog alleen die productcode is nu OXA geworden dus, verder werkt alles zoals ik t gewend ben. Zorg sowieso altijd dat je een backup hebt van je /efs/ mapje, mocht er iets met je IMEI opfokken dan kun je t altijd nog herstellen.
Ja idd, die heb ik over het hoofd gezienCartman! schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:22:
[...]
Die CSC staat een paar posts boven je nog genoemd: http://www.multiupload.com/8IN085W6C0
Ik heb gewoon m'n originele IMEI nog alleen die productcode is nu OXA geworden dus, verder werkt alles zoals ik t gewend ben. Zorg sowieso altijd dat je een backup hebt van je /efs/ mapje, mocht er iets met je IMEI opfokken dan kun je t altijd nog herstellen.

Bedankt voor de tip(s)
/edit met bril op
Volgens H@te kun je ook dit doen:
Productcode was wel KOR geworden, opgelost door nvdata.bin en nvdata.bin.md5 te verwijderen.
[ Voor 13% gewijzigd door NRGetic op 13-12-2010 12:29 ]
daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.. maar vraag me gewoon af wat er zo kan verschillen.. heb voor dat ik over ging naar docrom een rom van darky gedraait maar sindsdien niet meer over gestapt.. docs roms blinken over het algemeen toch aardig uit.. stond van de week op het punt die van darky te pakken.. maar doc was toch net op tijd
Aangezien ik het altijd vergeet, en natuurlijk geen zin heb om het elke keer op te zoeken heb ik maar een super simpel ezelsbruggetje verzonnen, weet het nu altijd!1. Natuurlijk je toestel aan zetten.
2. Recovery mode – Volume omhoog + home + power
3. Download node – Volume omlaag + home + power
Erg simpel eigenlijkdownload = vol down + home = power
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Ja ik. Had ook niets aan te merken op Doc's ROM, maar uit studieontwijkend gedrag toch maar eens Darky's 5.2 geflashed. Hoewel Doc's ROM al goed was heeft die van Darky me echt overweldigd. Hij is echt merkbaar sneller dan die van Doc en ik vind het Gingerbread theme dat erin zit ook gewoon erg mooi.thommy86 schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:08:
Heeft er iemand Doc 3.0.1 vergeleken met Darky 5.2?
Ik heb namelijk helemaal niks aan te merken op docs rom..
Je kan ff een nandroid backup maken en even Darky 5.2 proberen, als t niks is restore je met nandroid, daar is t voor toch (zover ik weet)?thommy86 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:52:
[...]
daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.. maar vraag me gewoon af wat er zo kan verschillen.. heb voor dat ik over ging naar docrom een rom van darky gedraait maar sindsdien niet meer over gestapt.. docs roms blinken over het algemeen toch aardig uit.. stond van de week op het punt die van darky te pakken.. maar doc was toch net op tijd
Heb overigens totaal geen last van battery drain met Darky, gisteren kwam ie rond 14u van de lader en nu 24 uur later is ie 72% vol nog. Heb tijdens het slapen (8u) wel 3G eraf gehad zoals ik altijd doe.
in /efs heb ik niks staanNRGetic schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:25:
[...]
Volgens H@te kun je ook dit doen:
quote:
wel in /sd/productcodecheck/<datum> (hier heb ik 3 mappen staan inmiddels
of kijk ik verkeerd?
Compjoeters... hu?
Het is ook niet dat ik het niet wil proberen.. want dat is de moeite niet.. maar heb het op het moment zo druk.. en een doc rom download ik hier wel ff.. en zit ik op me foon.. voor ik het weet is hij klaar met flashen.. ben ook weinig aanwezig hier.. ben nu aan het werk.. en dan heb ik wel tijd om even hier ter lezen.. maar dan een andere rom te gaan flashen op werk gaat een beetje verCartman! schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:24:
[...]
Je kan ff een nandroid backup maken en even Darky 5.2 proberen, als t niks is restore je met nandroid, daar is t voor toch (zover ik weet)?
Heb overigens totaal geen last van battery drain met Darky, gisteren kwam ie rond 14u van de lader en nu 24 uur later is ie 72% vol nog. Heb tijdens het slapen (8u) wel 3G eraf gehad zoals ik altijd doe.
Wat is het dan dat die van darky sneller maakt.. zelf gebruik een een custom tw.. omdat ik dit gewoon de mooiste en fijnste launcher vindt.. is het dan niet puur de launcher die darky eventueel sneller maakt?
[ Voor 7% gewijzigd door thommy86 op 13-12-2010 14:38 ]
Ik weet niet of je verkeerd kijkt...mss niet op de goede plekolson schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:29:
[...]
in /efs heb ik niks staan
wel in /sd/productcodecheck/<datum> (hier heb ik 3 mappen staan inmiddels)
of kijk ik verkeerd?
Ik gebruik root explorer en in de map /efs staan wel degelijk de bestanden die je kunt backuppen.
Verder is hij wel mooi snel.
Dankje! Opgelost... Root explorer laat idd meer zien dan Linda filemanger!NRGetic schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:49:
[...]
Ik weet niet of je verkeerd kijkt...mss niet op de goede plek![]()
Ik gebruik root explorer en in de map /efs staan wel degelijk de bestanden die je kunt backuppen.
Heb nu weer mijn originele product code.
Compjoeters... hu?
Die vind ik juist supervetHaTe schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:53:
Ik stoor mij aan die lelijke animaties bij Darky's rom...
Verder is hij wel mooi snel.
@olson: backup die /efs map, die kan je reet redden als je iets opfokt mbt. imei. Heb op XDA al n hoop topic gezien van mensen die niet meer kunnen bellen/internetten omdat hun imei fucked is en ze geen backup hebben van /efs..
Ik moet zeggen dat de Darky 5.2 toch echt wel t snelste is wat ik tot nu toe gehad heb!
[ Voor 39% gewijzigd door olson op 13-12-2010 16:44 ]
Compjoeters... hu?
Verwijderd
Probeer dan eens de oneclick uit de market speedmod is inmiddels upgrade tot k10j...erg snel.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:30:
Hmmz ben aan het twijfelen, wil wel de snelheid van darky 5.2, maar vind het thema echt lelijk.
Zit je ook niet aan de thema's van Darky en Doc vast.
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Dat is heel makkelijk op te lossen.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:30:
Hmmz ben aan het twijfelen, wil wel de snelheid van darky 5.2, maar vind het thema echt lelijk.
met SGS Battery Icon app (op internet wel een download te vinden voor JPU), even super mooi batterij icoontje installeren, en als mooie bijkomstigheid ben je ook meteen van dat (in mijn ogen mooie) theme af van darky:P.
Dan zit je dus op standaard theme met vet mooi batterij icoontje en met darky's rom:D.
Wat meer kun jij wensen!
Wel eerst even Darky's rom installeren uiteraard:P
ps. Overigens heb ik Dena theme erover heen gegooid, maar vond Darky's toch mooier hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:51 ]
Aan de thema van Doc zit je sowieso niet vast. Zijn thema is een add-on.silitek schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:14:
[...]
Probeer dan eens de oneclick uit de market speedmod is inmiddels upgrade tot k10j...erg snel.
Zit je ook niet aan de thema's van Darky en Doc vast.
ook de wallpapers kan ik niet meer kiezen behalve de standaard van froyo.
Hij draait gewoon goed maar ik vind het raar dat die dingen nu allemaal verdwenen zijn.
Het waren juist handige tools.
Hoe krijg ik de ROM weer in de orginele status zonder reflash.
dan gaat mijn product code n.l weer terug naar KOR.
dat had ik juist verander maar deed daardoor een factory reset, dan ben ik weer terug bij af.
Nog een keer doen, maar dan zonder factory reset?detonated schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:35:
Zojuist darky's 5.2 geflashed dat is allemaal goed gegaan, maar nadat ik een 2 keer een factory reset had gedaan waren de utility's zoals sgs tools e.d weg.
ook de wallpapers kan ik niet meer kiezen behalve de standaard van froyo.
Hij draait gewoon goed maar ik vind het raar dat die dingen nu allemaal verdwenen zijn.
Het waren juist handige tools.
Hoe krijg ik de ROM weer in de orginele status zonder reflash.
dan gaat mijn product code n.l weer terug naar KOR.
dat had ik juist verander maar deed daardoor een factory reset, dan ben ik weer terug bij af.
Hoe kan je deze thema uitzetten of vervangen dan?Maarten21 schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:05:
[...]
Aan de thema van Doc zit je sowieso niet vast. Zijn thema is een add-on.
Ben gewoon nieuwsgierig of ik de enige ben en het zo hoord bij Darky's rom.
En de 5.2 rom van Darky is zo vlotjes ^^
Dat is inderdaad een bug van de JPU firmware.An1mA schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:30:
Ik neem aan dat het normaal is dat computer je sgs niet meer ziet als je voor de opties "KIES" selecteert ipv usb opslag... of media? Want normaal gesproken staat ie standaard op kies en ziet me computer me sgs wel gewoon, nu moet ik voor usb opslag gaan om me sgs te zien op me computer, niet zo'n ramp natuurlijk.
Ben gewoon nieuwsgierig of ik de enige ben en het zo hoord bij Darky's rom.
En de 5.2 rom van Darky is zo vlotjes ^^
Geluid speelt vertraagd af.
Lijkt te komen doordat WiFi om de 2 seconde aan het scannen is..
Meer mensen met dit probleem?
Compjoeters... hu?
Verwijderd
Mijne is ook niet super idd. Wifi gebruik ik niet.olson schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:10:
Hmm mijn batterij gaat niet heel lang mee met Darky 5.2
Lijkt te komen doordat WiFi om de 2 seconde aan het scannen is..
Meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
op auto, en 's nachts gegevensoverdracht uit, maar boeit me ook niet zoveel. Kom elke dag wel een stopcontact tegen gelukkig:)Cartman! schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:35:
Hoe heb je je scherminstelling staan? Ik heb deze op het minst fel staan en schakel 's nachts m'n 3G uit, hij is nu 2 dagen van de lader en nog 36% over. Dit is net zoals als toen ik op JPA zat overigens. Ik ben tevreden
En kan ik rooten terwijl de voodoo lagfix is geïnstalleerd?
Ik wil namelijk flashen naar JPU, nadat ik eerst een backup maken met Titanium backup heb gemaakt, maar ik weet niet zeker of dit kan als je voodoo lagfix al erop hebt staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Amboe op 14-12-2010 11:54 ]
Ik draai nu de gelekte versie van 2.2.1 en die werkt echt heel goed. Hij is ook heel makkelijk te flashen via odin. zie samfirmware.com voor de download.Dacuuu schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:07:
Mensen, ik draai nu de officiële 2.2 firmware. maar ik ben hier niet erg tevreden mee. veel 'lag' en soms apps die forced sluiten etc. Ik zag dat 2.2.1 uit was, al dan niet officieel. Ik wil gewoon een soepele SGS. wat is mij aan te raden om te doen, een custom rom installeren?(darky's rom ofzoiets?) of alleen de officiële 2.2 rooten en lag fixen? ik lees dit topic regelmatig door, maar vind het vrij moeilijk allemaal. al die termen etc.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Darky's rom:)Awsom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:39:
Welke lagfix en rootfix kan ik het beste gebruiken bij 2.2.1?
Zit alles in.
Anders cf root.
Kan er niks aan doen.. maar ik blijf toch bij docs rom..! maar dat is een gevoels kwestie.. !Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:54:
[...]
Darky's rom:)
Zit alles in.
Anders cf root.
Wat is er dan mis met de gewone 2.2.1 rom?Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:54:
[...]
Darky's rom:)
Zit alles in.
Anders cf root.
Verwijderd
Heb je hem wel al geprobeerd?thommy86 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:15:
[...]
Kan er niks aan doen.. maar ik blijf toch bij docs rom..! maar dat is een gevoels kwestie.. !
Moet trouwens zeggen dat ik geen ervaring heb met de jpu rom van doc.. Maar hoorde wel anderen die darky ook sneller vonden. Kan me wel voorstellen dat sommigen miss gek worden van de animaties van darky, maar ik niet:p.
Nee heb darky niet meer geprobeerd.. Doc wat net optijd met zijn release.. denk dat ik straks even die van darky flash.. om toch de verschillen te zien.. maar van doc weet ik dat hij blijft ontwikkelen.. darky is al eerder ermee gekapt.. toen ik de sgs net had draaide ik een rom van darky.. daarom heb ik meer vertrouwen in docs rom.. ook al is darky nu sneller.. de volgende versie weer doc misschien.. denk dat de verschillen niet heel groot zullen zijn.. straks maar even testen.. ik gebruik wel een custom touchwiz er overheen.. vind dat toch de fijnste launcher.. heb ook een zwarte google zoek balk.. ziet er heel mooi uit..Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:23:
[...]
Heb je hem wel al geprobeerd?
Moet trouwens zeggen dat ik geen ervaring heb met de jpu rom van doc.. Maar hoorde wel anderen die darky ook sneller vonden. Kan me wel voorstellen dat sommigen miss gek worden van de animaties van darky, maar ik niet:p.
Ik heb nog JPO van Doc. Voorlopig ben ik er nog tevreden mee. Gaat rap zat!Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:23:
[...]
Heb je hem wel al geprobeerd?
Ik denk dat er weinig verschil tussen de JPU van Doc en Darky zit. Daarnaast zal ik nooit Darky flashen omdat ik dan zo'n lelijke theme heb.
Daarnaast heb ik geen zin om te flashen. Een upgrade naar een nieuwe doc's versie is een kwestie van seconden, zonder verlies van data of apps, zelfs zonder backup/restore.
Daarom.. is gewoon makkelijk (en toch wel vertrouwd..) ik heb ook een tijd JPO gedraaid.. maar eerlijk is eerlijk.. niks is te vergelijken met JPU.. vind dit geen stap meer maar een sprong.. veel sneller.. je merkt gewoon als je een app start duurd het soms 3-4 sec.. nu 2 ofzo.. en dat merk je echt..Maarten21 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:31:
[...]
Ik heb nog JPO van Doc. Voorlopig ben ik er nog tevreden mee. Gaat rap zat!
Ik denk dat er weinig verschil tussen de JPU van Doc en Darky zit. Daarnaast zal ik nooit Darky flashen omdat ik dan zo'n lelijke theme heb.
Daarnaast heb ik geen zin om te flashen. Een upgrade naar een nieuwe doc's versie is een kwestie van seconden, zonder verlies van data of apps, zelfs zonder backup/restore.
Linkje naar Tom die darky en doc vergelijkt..
http://forum.xda-develope...?p=9809176&postcount=4611
Je moet wel geduld hebben.. de eerste keer duurd erg lang.. als je niet verder komt laat dan even weten wat je allemaal gedaan hebt..Awsom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:20:
Hmmm, Net geprobeerd te flashen naar darky's ROM. Maar nu komt mijn telefoon niet verder dan het 'S' teken wat je ziet bij startup? Dit blijft hij herhalen ...
stuk makkelijker te updaten..
daarvoor met je 2e recovery hebben.. een een cf-root..
dat is alles..
zip je op je interne sd en flashen maar..
Volg het eerste deel van de "Clean Guide" in het forum van Darky's rom.Dacuuu schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:07:
Kan iemand mij helpen om van de officiële versie 2.2 naar 2.2.1 te gaan? ik heb 2.2.1 al van samsfirmware vandaan. maar durf er nog niet goed aan te beginnen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091
Als je de Clean guide volgt t/m stap 9 heb je de originele 2.2.1 rom op je telefoon.
Kan niet mis gaan :-).
-----------
Zelf ben ik van Doc's JPU v2 overgestapt naar Darky en dat bevalt mij erg goed!
Sinds Doc's JPU v2 ging mijn batterij extreem snel leeg (minder als een dag zonder intensief gebruik). Ik kon niet vinden waardoor dit kwam dus toen ben ik overgestapt.
Darky's rom is echt snel!
Batterij snel leeg? op v2 ?Jay-v schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:27:
[...]
Volg het eerste deel van de "Clean Guide" in het forum van Darky's rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091
Als je de Clean guide volgt t/m stap 9 heb je de originele 2.2.1 rom op je telefoon.
Kan niet mis gaan :-).
-----------
Zelf ben ik van Doc's JPU v2 overgestapt naar Darky en dat bevalt mij erg goed!
Sinds Doc's JPU v2 ging mijn batterij extreem snel leeg (minder als een dag zonder intensief gebruik). Ik kon niet vinden waardoor dit kwam dus toen ben ik overgestapt.
Darky's rom is echt snel!
maar dat is eigenlijk ook raar omdat deze de zelfde kernel en modem gebruiken.. JPU is ook nog niet officieel.. dus dat zal de instabiliteit zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door thommy86 op 14-12-2010 17:41 ]
Na een paar mislukte pogingen de volledige clean install uitgevoerd met behulp van tips die ik her en der vond. Alles ging prima, alleen wat geduld hebben met de installatie zelf. De product code was eerst nog verkeerd, maar dat valt op te lossen en heb de APN settings maar handmatig toegevoegd. Die animaties heb ik op fast gezet zodat je ze nog net merkt, waarom een snelle rom installeren en dan animaties die een halve seconde duren...
Vodoo lagfix staat volgens mij wel aan (quadrant score is ongeveer 1500).
Buiten dat Kies hem niet meer vindt heb ik verder geen issues, ding reageert meteen als je iets doet, GPS werkt lekker snel, accu houdt het lang vol,...
Ik vind het goed zo. Mijn vorige mobiel was een LG arena, dus wanneer ik mijn SGS nu gebruik krijg ik iedere keer een grote smile
Een tip voor in de startpost: link naar een goeie basis instructie zoals die van darkyy en zet een aantal oplossingen erin, zoals
de juiste CSC voor nederland gebruiken in Odin
gebruik de correcte PIT file
maak een backup van je /efs/ folder met root explorer (om je IMEI en product code terug te kunnen zetten)
hoe je een zip file kunt flashen in CWM.
... wat ik nog meer vergeet
Enja, ik weet dat al dit soort oplossingen in dit topic staan en op XDA en google, alleen iemand die hiermee begint en met een probleem zit, ziet door de bomen het bos niet meer.