Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Geen matches
Pino112 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:49:
Vrij binnenkort wordt ook een Sense ROM gelanceerd voor de SGS, ben benieuwd hoe die zal lopen.
Ken Sense verder niet, dus lijkt me wel leuk om uit te proberen :)
De tread op xda over sense is anders behoorlijk dood.. te ingewikkeld omdat alles teveel verbonden is met de framework..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ReFresh F5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:15:
Haha :+ , thx guys. Vanavond maar eens een stock froyo'tje flashen en CM7 erachteraan

Ohja, had nog een probleempje, CM7 zag mijn externe sd kaart niet.. lag dat ook aan mij? :+
je externe sd kaart is bereikbaar via /emmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Geen matches
MIUI RC5 is er.... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Geen matches
Welke stock froyo gebruiken jullie voor te flashen naar CM7?

Ik heb zojuist

1. stock XWJS8 geflasht
2. speedmod kernel
3. CM kernel.tar
4. in CWM de .zip geflasht.

Krijg nog altijd strepen in het beeld voor de bootanimation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De strepen krijg je omdat je de bootloader van JVK niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Geen matches
wtf, ik dacht dat ik juist froyo moest hebben..

En die JVK bootloader krijg ik dus alleen door een stock JVK te flashen he? en dan weer opnieuw CM7?

Edit: Kan dit verder nog problemen opleveren? Anders bespaar ik me de moeite :X

[ Voor 21% gewijzigd door Laidback Luc op 15-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
ReFresh F5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:05:
wtf, ik dacht dat ik juist froyo moest hebben..

En die JVK bootloader krijg ik dus alleen door een stock JVK te flashen he? en dan weer opnieuw CM7?

Edit: Kan dit verder nog problemen opleveren? Anders bespaar ik me de moeite :X
Uhh..MIUI of CW7 vanaf froyo doe maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
CM7 kan je prima flashen vanaf JVK, dat heb ik zelf ook gedaan, dus een andere rom vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
Matched: firmware
3.2 Flashing from JVK to MIUI
You must first downgrade the firmware to Froyo (which MUST include a Froyo Bootloader - check in zip via WinRar for boot.bin and sbl.bin) It has been found that the Gingerbread bootloader has caused major problems. It is recommended that you downgrade to Eclair JM1 then upgrade to JS5 (files are avaliable on Galnet's Website) and then follow Galnet's MIUI guide to flash MIUI.

Froyo bootloader dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
Volgens Supercurio was het vandaag de Gingerbread release gepland maar is deze last-minute 1 week uitgesteld! Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
arnoutzw schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:48:
You must first downgrade the firmware to Froyo (which MUST include a Froyo Bootloader - check in zip via WinRar for boot.bin and sbl.bin) It has been found that the Gingerbread bootloader has caused major problems. It is recommended that you downgrade to Eclair JM1 then upgrade to JS5 (files are avaliable on Galnet's Website) and then follow Galnet's MIUI guide to flash MIUI.

Froyo bootloader dus...
^^Juist!!.. ;) MIUI RC5 maar eens aan het testen met:
KERNEL CM7/MIUI] 13/04,platypus,Voodoo SOUND&COLOR,OC/UV,SLQB,LED notif,NODEBUG,...

Op de bekende bugs na..althans camera is al beter, ziet het er veelbelovend uit.
Voodoo sound prima Elke dag aan de lader maar ach... 8)

Edit: Batery improvement in de kernel is goed. -30% in 8 uur _/-\o_ mede ook door modem JPM

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 16-04-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op samsung.nl kun je sinds net de handleiding voor gingerbread downloaden. lijkt erop dat gingerbread dit weekend of na dit weekend officeel gelanceerd gaat worden door samsung. Dus lekker een weekje wachten tot darky Release uitkomt :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

arnoutzw schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:48:

Froyo bootloader dus...
.Zip gecheckt en had inderdaad geen bootloader. Morgen nog maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Geen matches
Vraagje aan tweakers hier:

Ik zit nu op Darky RC3 en wil nu naar RC4. Kan ik nou direct vanuit Darky App installeren of moet ik dat hele gedoe van JVK bootloaders installeren opnieuw doen?

Edit: heb het al :D

Install RC4:

- Over RC3: Select NO-WIPE in Darky's app and flash in CWM.

Aan de andere kant, teveel problemen met RC4. Dus laat het denk ik even staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Relief2009 op 16-04-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Geen matches

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Geen matches
http://forum.xda-develope...ead.php?t=806195&page=199

Voodoo Sound werkt grotendeels met Gingerbread nu. Heeft iemand dit met RC3/RC4 geprobeerd? Het kost wel geld voor Voodoo Plus, maar vind het wel waard. Wil alleen weten of het werkt :D

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 16-04-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: galaxy
ReFresh F5 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:00:
Welke stock froyo gebruiken jullie voor te flashen naar CM7?

Ik heb zojuist

1. stock XWJS8 geflasht
2. speedmod kernel
3. CM kernel.tar
4. in CWM de .zip geflasht.

Krijg nog altijd strepen in het beeld voor de bootanimation
http://www.androidworld.n...enmod-op-galaxy-s-53.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 21:21
Geen matches
Net JVB geflashed, voelt zo goed als het zelfde als JVK. Nog te weinig getest om te kunnen zeggen of hij stabieler is. Mijn JVK crashde toch wel zo'n beetje elke dag en starte zichzelf opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
tommy320 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:19:
Net JVB geflashed, voelt zo goed als het zelfde als JVK. Nog te weinig getest om te kunnen zeggen of hij stabieler is. Mijn JVK crashde toch wel zo'n beetje elke dag en starte zichzelf opnieuw op.
JVK is ook stabiel! Nooit problemen gehad. JVB zal niet veel beter zijn als ik de "changelog" lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 23:14
Geen matches
hoe kan ik het beste updaten van MIUI RC4 naar de RC5? en evt andere kernel?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Geen matches
Henkie schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:13:
hoe kan ik het beste updaten van MIUI RC4 naar de RC5? en evt andere kernel?
Ik heb RC5 gewoon erover heen gegooid! Werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:27
Geen matches
Relief2009 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 01:30:
Vraagje aan tweakers hier:

Ik zit nu op Darky RC3 en wil nu naar RC4. Kan ik nou direct vanuit Darky App installeren of moet ik dat hele gedoe van JVK bootloaders installeren opnieuw doen?

Edit: heb het al :D

Install RC4:

- Over RC3: Select NO-WIPE in Darky's app and flash in CWM.

Aan de andere kant, teveel problemen met RC4. Dus laat het denk ik even staan.
ik heb zojuist RC4 geprobeerd te installen:

- eerst via Darky App (WIPE op YES gezet), dit werkte niet, kreeg een bootloop. dus eerst weer alles teruggezet met restore.
- tweede poging, WIPE op NO gezet in Draky App en geflasht vanaf daar. geen rpobleem, draait nu RC4.

volet iets minder soepel aan dan RC3 tot nu toe. heb ook de 3rd party apps meegeinstalleerd vanuit Darky App, maar die er meteen weer afgegooid. zit niet veel bruikbaars tussen volgens mij.

update: na paar uur draait hij weer lekker 'snappy' :) erg tevreden over deze RC4. ook wel funky transitions, power off animaties etc :D

[ Voor 6% gewijzigd door B-Force op 16-04-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
Geen matches
Dag mensen van tweakers, ik heb ook geen update via kies gekregen Als ik kijk naar de versie die jullie hebben komt het niet overeen met die van mij.

Ik had een tijd geleden een Scandinavische Froyo op mijn telefoon. Nu heeft mijn collega dat eraf kunnen halen en had een tijd geleden een andere versie gezet waardoor ik 2.2.1 kon instaleren. Ik had hem gevraagd om gewoon weer de Nederlandse versie erop te zetten.

Maar ik heb deze gegevens dus staan:

Android-versie:
2.2.1

Smalbandversie:
I9000XXJPY

Kernel-versie:
2.6. 32. 9
root@SEP-51 #1

Build-nummer:
Froyo.XXJPY

Ik neem aan dat dit geen Nederlandse versie is? Weet iemand hoe ik wel aan de Nederlandse versie kan komen? Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:07
Geen matches
Dat kun je daar niet aan zien. XXJPY is slechts het buildnummer. Als je kies gebruikt om te updaten moet je de productcode XEN hebben. Dat kun je vinden door op de telefoon *#1234# in te typen. Zo staat er bij mij nu I9000XENJS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
Geen matches
Oh ok, dat staat bij mij nu dus ook

PDA:
I9000XWJS5

PHONE:
I9000XXJPY

CSC:
I9000XENJS3

Heb het net zelf gefixt met deze link, blijkbaar had ik een engelse versie op zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door Kizanko op 16-04-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Geen matches
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:24:
[...]

Ik heb RC5 gewoon erover heen gegooid! Werkt gewoon ;)
I can confirm, andere kernel wordt odin werk, maar de cyanogenmod versie voldoet prima voor mij.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Geen matches
dan voor kernel via ODIN, alleen een PDA selecteren en flashen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Geen matches
Ik heb dus de gapps file via de Cm7 wiki gevonden (gapps-gb-20110307-signed.zip) en al twee keer via CWM geinstalleerd, maar ik krijg de google apps simpelweg niet in mijn menu.

Heb net een verse wipe-versie van juwe 3.2 geflashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Henkie schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:08:
dan voor kernel via ODIN, alleen een PDA selecteren en flashen maar?
Hoef niet!!..ook in Cm7 werkt een andere kernel flash met "SGS kernel flasher" app.... sim-pel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:59:
Ik heb dus de gapps file via de Cm7 wiki gevonden (gapps-gb-20110307-signed.zip) en al twee keer via CWM geinstalleerd, maar ik krijg de google apps simpelweg niet in mijn menu.

Heb net een verse wipe-versie van juwe 3.2 geflashed...
morgen komt misschien juwe 3.3 uit. Deze blijkt weer een stukje sneller te zijn en is er wat toegevoegd qua functies,als meerdere lockscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Ben toch maar met MIUI aan de slag gegaan. Na een hoop geklooi met Js8 heb ik mijn SD kaart maar eens leeggegooid en ben ik vanaf JS5 begonnen.

Ging toen redelijk soepel en nu draait MIUI :) Ziet er leuk uit, even wennen. Ben benieuwd hoe het blijft lopen.

had mijn darky 10rc3 wel het idee dat de snelheid verminderde. Of ik raakte eraan gewend natuurlijk.

Ik liet mijn vriendin even met MIUI spelen en ze vond het sneller aanvoelen dan haar eigen telefoon.

Een LG Speed2x.. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 17-04-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Geen matches
De MIUI rom is mijn grote favoriet op 2.3. Mooi design en alle bugs worden wekelijks weggewerkt. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu de rom officieel wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Maar hij draait dus soepeler dan CM7, waarop hij gebasseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:37:
Maar hij draait dus soepeler dan CM7, waarop hij gebasseerd is?
Lijkt me onwaarschijnlijk.
Had beide en heb niet echt merkbaar verschil.
Alleen heb ik het idee dat MIUI's multitasking ding nogal traag opent en ook switchen gaat naar mijn idee trager.
Maar dat kan ook komen door het verschillende visuele effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Oke. Ik haf gisteravond ff zin om te klooien, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Laatst online: 16-09 08:52
Geen matches
MIUI ziet er echt sleek uit. Alleen jammer dat er zoveel wit in zit. Niet echt bevorderlijk voor de batterijduur en haalt, naar mijn mening, de schoonheid van het SAMOLED scherm weg. Doet Darky het wel beter met zijn zwarte thema.
Ik blijf voorlopig op stock JVK. De huidige customs zijn niet naar mijn wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
yur400 schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:57:
MIUI ziet er echt sleek uit. Alleen jammer dat er zoveel wit in zit. Niet echt bevorderlijk voor de batterijduur en haalt, naar mijn mening, de schoonheid van het SAMOLED scherm weg. Doet Darky het wel beter met zijn zwarte thema.
Ik blijf voorlopig op stock JVK. De huidige customs zijn niet naar mijn wens.
Mwahh...MIUI ziet er wel degelijk goed uit op amoled-s scherm. Darky is eenheidworst aan het worden.
En met de juiste kernel is de batterij duur nog niet zo gek...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
Geen matches
PDA: I9000XWJVB
PHONE: I9000XXJVK
CSC: I9000XEEJV3

Deze heb ik vervolgens met de CF-Root-XW_XEE_JVB-v3.1-CWM3RFS kernel vervangen, en daarna alles van rfs naar ext4 omgezet. Ik kwam van Froyo 2.2 met ext2 oneclicklagfix, moet zeggen dat ik het tot nu toe nog niet allemaal heel schokkend anders vind aanvoelen. Hopelijk heb ik op z'n minst betere accuduur.

Aangezien ik gister iets te vaak tegen een schijnbaar dode foon heb aangekeken even de volgende vraag ter geruststelling:

Kan ik straks als ie beschikbaar is de XEN csc als losse file naar m'n foon flashen m.b.v. Odin? Of moet ik per se de complete XEN set van 3 files + pit met re-partition gebruiken? Uiteraard na eerst ext4->rfs terugzetten.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Radiodurans schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:04:
PDA: I9000XWJVB
PHONE: I9000XXJVK
CSC: I9000XEEJV3

Deze heb ik vervolgens met de CF-Root-XW_XEE_JVB-v3.1-CWM3RFS kernel vervangen, en daarna alles van rfs naar ext4 omgezet. Ik kwam van Froyo 2.2 met ext2 oneclicklagfix, moet zeggen dat ik het tot nu toe nog niet allemaal heel schokkend anders vind aanvoelen. Hopelijk heb ik op z'n minst betere accuduur.

Aangezien ik gister iets te vaak tegen een schijnbaar dode foon heb aangekeken even de volgende vraag ter geruststelling:

Kan ik straks als ie beschikbaar is de XEN csc als losse file naar m'n foon flashen m.b.v. Odin? Of moet ik per se de complete XEN set van 3 files + pit met re-partition gebruiken? Uiteraard na eerst ext4->rfs terugzetten.
Tegenover JVK verrandert er niet zo veel in JVB. Ook de moeite niet om deze switch te maken. Wel als je nog op Froyo rondhuppeld en KIES makkers die niet kunnen/durfen te flashen.

XEN terug doe je met Root Explorer in efs map nv_data.bin en nv_data.bin.md5 (kijk op datum) weg gooien.
Je originele staat ook in de map. Reboot en je GS pak automatisch weer je XEN terug.

Easy as that :+ werkt ook ook in GB en Cm7

Edit: voor MIUI is het wel goed nieuws met de origineel release van GB kunnen de Dev's de source gebruiken
om de fouten die er nu nog in zitten te repareren >:) Volgende week vrijdag eens kijken!!

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 17-04-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Geen matches
silitek schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:15:
[...]

XEN terug doe je met Root Explorer in efs map nv_data.bin en nv_data.bin.md5 (kijk op datum) weg gooien.
Je originele staat ook in de map. Reboot en je GS pak automatisch weer je XEN terug.

Easy as that :+ werkt ook ook in GB en Cm7
Hm, dat heb ik net geprobeerd via terminal emulator als su, maar dat werkt helaas niet. De .nv_data.bin.bak en .nv_data.bin.bak.md5 zijn van Nov 24 19:50, de nv_data.bin en nv_data.bin.md5 van Apr 17 14:27 ;) Misschien ligt het aan het feit dat ik wel eens 'phone EFS Clear' heb aangevinkt tijdens flashen met Odin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Radiodurans schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:35:
[...]

Hm, dat heb ik net geprobeerd via terminal emulator als su, maar dat werkt helaas niet. De .nv_data.bin.bak en .nv_data.bin.bak.md5 zijn van Nov 24 19:50, de nv_data.bin en nv_data.bin.md5 van Apr 17 14:27 ;) Misschien ligt het aan het feit dat ik wel eens 'phone EFS Clear' heb aangevinkt tijdens flashen met Odin :X
Nee, je systeem moet R/W zijn (instellen in root explorer), 2bestanden verwijderen kan in Root Explorer app...deze laat ook verborgen bestanden zien. Nov 24 is het origineel dus efs Clear is niet van toepassing.

je moet wel een betaal versie bezitten van Root explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Geen matches
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk, het verwijderen gaat prima, /efs is rw:

code:
1
/dev/block/stl3 on /efs type rfs (rw, nosuid,nodev,noatime,nodiratime,vfat,llw,check=no,gid/uid/rwx,iocharset=utf8)

Probleem is dat na booten de csc nog dezelfde is als ik hierboven heb geschreven, de xee versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
Voor de liefhebbers, de laatste versie van cm 7 is inmiddels weer te vinden op de sourceforge van codeworkx

http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
I.c.m. laatste Kang is alles weer flink verbeterd t.o.v. vorige maand.
Draait goed allemaal :). SD fixed _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Heb miui er weer afgegooid. Toch te fancy en kost veel accu. Nu overgegaan naar GingerReal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
418O2 schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:09:
Heb miui er weer afgegooid. Toch te fancy en kost veel accu. Nu overgegaan naar GingerReal
Ik vind MIUI steeds beter worden. Nu RC5b inmiddels met Zach nieuwste kernel. MIUI camera eindelijk werkend enz.
Theme's dowloads, werkt allemaal. En batterij-drain vind ik wel meevallen.
Het is vooral een smooth en snappy rommetje. Nu nog de officiële 2.3.3 source gebruiken en MIUI is final.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Geen matches
edit: et sgs kernelflasher dus, maar ik vind alleen de 13-04 release van zijn kernel in zijn topic?

kernel geflashed, nu alleen dus een andere IMEI in mn status staan, kon met de EFS backup terugzetten ofzo toch?

[ Voor 102% gewijzigd door Henkie op 18-04-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Geen matches
silitek schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:57:
[...]

Ik vind MIUI steeds beter worden. Nu RC5b inmiddels met Zach nieuwste kernel. MIUI camera eindelijk werkend enz.
Het is vooral een smooth en snappy rommetje. Nu nog de officiële 2.3.3 source gebruiken en MIUI is final.
8)
En daar wacht ik dus f op...dan ga ik hem ook s proberen _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Geen matches
dave1972 schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:05:
[...]

En daar wacht ik dus f op...dan ga ik hem ook s proberen _/-\o_
Gewoon ff een zwarte skin installeren op Miui en screen brightness terug schroeven, dan is het prima te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Henkie schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:58:
edit: et sgs kernelflasher dus, maar ik vind alleen de 13-04 release van zijn kernel in zijn topic?

kernel geflashed, nu alleen dus een andere IMEI in mn status staan, kon met de EFS backup terugzetten ofzo toch?
Zit in RC5b...standaard. Flashen van RC5 naar RC5b behoud al je settings en app's. Wel in CWM davik cache en format/cache cleanen. That's It ;)

Edit: IMEI verkloot!! Welke versie Zach heb je geflash? Ondemand?

kernel is ook los te flashen in cwm..maar ik zou het totaalpakket nemen. kost je niks ;)
Darf schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:17:
[...]

Gewoon ff een zwarte skin installeren op Miui en screen brightness terug schroeven, dan is het prima te doen. :)
;) ..alleen black MIUI theme is voor mij al voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door silitek op 18-04-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Geen matches
Lekker hoor dit! De open source GB staat nu op de site van samsung. Zal niet lang meer duren voordat cm7 en miui final zijn >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Geen matches
bart_wbd schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:42:
Lekker hoor dit! De open source GB staat nu op de site van samsung. Zal niet lang meer duren voordat cm7 en miui final zijn >:) >:)
Damn dat is goed nieuws :D. Had gister nog gekeken maar toen stond hij er nog niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Geen matches
zag het inderdaad!

hoop gedonder gehad met MIUI, maar werkt nu lekker (op mijn IMEI na haha!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Ik gok vrijdag a.s. RTM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Geen matches
Damn.. weekendje druk bezig.. en gelijk een hoop gemist.. zie dat de source gerealesed is...! :D

dat wordt deze week weer een heleboel flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Geen matches
silitek schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:57:
[...]

8)
Wat lees ik hier nou..! Toch over ja..!

Ik draai nu nog RC4c met zach kernel.. draait verder goed.. en heb hem even helemaal gemaakt zoals ik hem mooi vind.. heb gister wel RC5 bij me broertje er opgezet maar veel verschil is er niet.. beide draaien echt soepel..! en me batterij heeft gister met minimaal gebruik maar 40% verspilt.. niet slecht voor een drain bug toch..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
thommy86 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:41:
[...]

Wat lees ik hier nou..! Toch over ja..!

Ik draai nu nog RC4c met zach kernel.. draait verder goed.. en heb hem even helemaal gemaakt zoals ik hem mooi vind.. heb gister wel RC5 bij me broertje er opgezet maar veel verschil is er niet.. beide draaien echt soepel..! en me batterij heeft gister met minimaal gebruik maar 40% verspilt.. niet slecht voor een drain bug toch..!
:P ..Yep, na Rc2 (wat overigens ruk was) MIUI even gelaten voor wat het was..maarrr
Nu de source is vrijgegeven kan ik me niet meer inhouden om de switch nu al te maken.

Edit: je had gelijk wat battery-drain betreft. Is nog nie zo gek :*)
Enige wat nog ontbreek is video-record/playback 720P Werkt nu wel.

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 18-04-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Geen matches
silitek schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:27:
[...]

:P ..Yep, na Rc2 (wat overigens ruk was) MIUI even gelaten voor wat het was..maarrr
Nu de source is vrijgegeven kan ik me niet meer inhouden om de switch nu al te maken.
Ik vond RC2 niet tegen vallen.. RC3 was dan al een stuk beter.. Soms kun je beter even wachten met flashen.. afgelopen vrijdag heb ik wel meteen RC5 gedownload.. maar niet op me foon gezet.. iets later was RC5b alweer uit.. ik kan ook niet wachten op de final..!! heel lang zal het inderdaad niet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Laatst online: 28-09 12:32
Geen matches
ik heb net rc5b geflasht maar nu kan ik niks installeren uit market, want hij zegt dat ik geen ruimte heb?
wat te doen?
en klopt het dat hij geen muziek ziet, die op mijn eigen sc card staat?

[ Voor 22% gewijzigd door hikhakhok op 18-04-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
hikhakhok schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:15:
ik heb net rc5b geflasht maar nu kan ik niks installeren uit market, want hij zegt dat ik geen ruimte heb?
wat te doen?
en klopt het dat hij geen muziek ziet, die op mijn eigen sc card staat?
Nee, klopt niet. ExterneSD met daarop worden alle MP3's gewoon herkent hier met Rc5b
In CWM format/data/cache/davik cache proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
Geen matches
silitek schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:26:
[...]

Nee, klopt niet. ExterneSD met daarop worden alle MP3's gewoon herkent hier met Rc5b
In CWM format/data/cache/davik cache proberen!
werkt niet:( als ik mijn tel aan de pc hang, vind hij ook alleen maar interne sd card. overnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Geen matches
@hikhakhok, heb jij toevallig ook last bij het opstarten van strepen over je scherm?
Anders mss ook een gevalletje verkeerde bootloader zoals bij mij.

CM7 <3 Battery drain valt nog best mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ReFresh F5 schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:31:

Vooral nu, kan met recht zeggen dat hij érg lang meegaat voor wat ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 14:21
Geen matches
De CM7 devs hebben alleen niks aan die GB source..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
Geen matches
ReFresh F5 schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:31:
@hikhakhok, heb jij toevallig ook last bij het opstarten van strepen over je scherm?
Anders mss ook een gevalletje verkeerde bootloader zoals bij mij.

hij doet het:) , alleen nu werkt mijn locksrceen niet meer.
nee heb geen strepen bij het opstarten.
kan je van miui naar cm7?

[ Voor 8% gewijzigd door hikhakhok op 18-04-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Geen matches
HaTe schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:06:
[...]

Ik dacht dat ze juist zaten te wachten op Gingerbread-drivers, included bij die source.

[ Voor 8% gewijzigd door Alternativ op 18-04-2011 15:24 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]

Fout. Ze hebben er wel wat aan, alleen is het vrij lastig om er de juiste info uit t e halen. Samsung haalt de boel nogal eens overhoop, en houdt zich niet aan de standaard.

quote op xda: "Give us time . . . we only just got it, and most of the devs haven't even looked at it yet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Geen matches
[...]

Tuurlijk wel, het kan helpen bij het fixen van de camera e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Geen matches
Oke, dan neem ik dat terug. Een paar maanden geleden zeiden ze dat ze er toch niks aan zouden hebben áls er sources zouden komen van GB..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:09:
hoe bevalt gingerreal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als ik naar een nieuwe MIUI realease wil wat is dan de procedure?
Wipe system/cache/data en factory reset/wipe cache partition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:54:
Als ik naar een nieuwe MIUI realease wil wat is dan de procedure?
Wipe system/cache/data en factory reset/wipe cache partition ?
http://www.theandroidsoul.com/galaxy-s-miui-rom/

Ik vond het al vreemd. Maar hier staat alles in, zelfs hoe je kunt updaten.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Erg goed! Zuinig en erg snel.

Net 2.2 er op gezet. Deze week komt 3.0 op basis van de officiele rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Hier ook een tevreden GingerReal-gebruiker, ik zit op 2.1.1, ben benieuwd naar 3.0. Merk weinig verschil met Doc rom eigenlijk. Darky ben ik na 8 afgehaakt, na 5 kwam er iedere 3 dagen een nieuwe major versie en t werd steeds slomer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
juwe 4.0 is uit.. gebasseerd op gingerbread jvb, helemaal top dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:31:
[...]

Erg goed! Zuinig en erg snel.

Net 2.2 er op gezet. Deze week komt 3.0 op basis van de officiele rom
oke dat is mooi. ik gebruik juwe en merk dat de batterij toch niet super is. Maar het is wel de snelste zover ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:20:
juwe 4.0 is uit.. gebasseerd op gingerbread jvb, helemaal top dus..
er blijken nog wat problemen te zijn met installeren, waaronder ik.. bootloop namelijk. dus ik zou nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Ik heb juwe ook geprobeerd, maar ik kreeg gapps er niet ingeflashed.

Er zijn idd probs met de custom jvbs. Gingerreal is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
Geen matches
Hey gasten,

Ben met de nieuwe darky v10 rc4 aan het stoeien en heb de stappen tot 2 keer toe precies opgevolgd en zit nu in een bootloop is er een andere manier om darky v10rc4 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightWish1978 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 02:35:
Hey gasten,

Ben met de nieuwe darky v10 rc4 aan het stoeien en heb de stappen tot 2 keer toe precies opgevolgd en zit nu in een bootloop is er een andere manier om darky v10rc4 te installeren.
flash met odin die JVK firmware van http://www.samfirmware.com/firmwares.htm
vervolgens flash je met odin de darkykernel 1.0...
zet vervolgens darky 10 v3 zip bestand op je interne geheugen.
Download vervolgens de darky app en zet live wallpapers uit.
Ga naar recovery en installeer darky 10 v3.
Nadat je deze versie geïnstalleerd hebt, ga je weer naar recovery en installeer je 10 v4.

Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: rooten
Zijn er ook mensen die de standaard stock draaien van de laatste 2.3.3 want ik had ergens weer gelezen dat iemand erg tevreden was qua snelheid,stabilteit en batterij. Het toestel daarna rooten moet geen probleem zijn.

Iemand die zijn ervaringen even kan neerpennen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Ik draai gingerreal en dat is een licht getweakte JVK en die draait al super.

Voor stock 2.3.3 users kan je beter in het gewone SGS topic zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
418O2 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:59:
Ik draai gingerreal en dat is een licht getweakte JVK en die draait al super.

Voor stock 2.3.3 users kan je beter in het gewone SGS topic zijn
Je hebt gelijk :) ik draai nu zelf darky RC4 maar is nog niet helemaal super maar daar wil ik verder ook niet over klagen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
Darky en Doc's roms zijn een beetje bloated geworden. Ik hoef zelf ook niet zoveel poespas.

Extended powermenu en lag/screenfixes zijn genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
Voor de MIUI onder ons een nieuwe Kernel:
[KERNEL][CM7/MIUI][19/04/11] 1.44GHz OC/UV,Voodoo Sound & Color, LED Notif..

Werkt super. OC 1200 1400 Mhz (stable) en OnderVoltage :
kan ook naar 1500/1600 zelfs...wauw :9 Quandrant 2700

1440 MHz - 1.500v / -50mv
1400 MHz - 1.450v / -50mv
1300 MHz - 1.425v / -75mv
1200 MHz - 1.350v / -50mv
1000 MHz - 1.250v / -50mv
800 MHz - 1.200v / -75mv
400 MHz - 1.200v / -100mv
100 MHz - 0.950v / -125mv

Mocht je van Zach kernel afkomen read de post eerst!!!!!!........
http://forum.xda-develope...read.php?t=1041532&page=2

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 19-04-2011 16:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:35
Geen matches
Ik ben weer terug van 2.3.3 naar 2.2.1 gegaan. Ik ergerde me heel erg aan het trage unlocken van het toestel. Met 2.2.1 komt het scherm instant op als je op de home knop drukt, met 2.3.3 duurt het 1-2 seconden ofzo. Plus dat er in 2.3.3 een bug schijnt te zitten dat je aan het begin van een gesprek 2 seconden lang niet kan praten en je ook niks hoort (wat mij betreft toch een ernstige bug is!) Wel jammer, want 2.3.3 draait toch erg soepel. Ik merk ook dat ik gewend ben geraakt aan de scherpte van Speedmod, ik vind GB een heel onscherp scherm hebben :X

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geen matches
welke rom had je voor 2.3.3?

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:35
Geen matches
Officiële JVB, met de ext4 gehackte kernel van Supercurio.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
Geen matches
[quote]silitek schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:

800 MHz - 1.200v / -75mv

heeft het veel nut om, hem zover over te clocken?
en de batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
silitek schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:

800 MHz - 1.200v / -75mv

Ik draai nu MiUI RC5b nog nooit andere kernel geflasht op MIUI.
Kan ik deze kernel zo via CWM flashen zonder andere dingen te doen?
BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hikhakhok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:17:

heeft het veel nut om, hem zover over te clocken?
en de batterij duur?
Weet niet, afwachten, maar draait lekker smooth in ieder geval.
Batterij weet ik morgen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Geen matches
vanmorgen mijn MIUI RC5b van de lader gehaald en nu al op 30%, gaat me toch iets te hard, morgen maar eens een andere 2.3.3 rom proberen, iemand nog tips voor een iets zuinigere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Geen matches
silitek schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:

800 MHz - 1.200v / -75mv

oc vind ik toch wel eng.. mijn gevoel zegt gewoon dat het er niet voor gemaakt is.. mja daar moet ik maar even over heen :P wil het namelijk toch testen..!!

Zit zelf nog op rc4 omdat vlak na rc5 de source gereleased is.. dus wil eigenlijk tot vrijdag wachten..

dit neemt niet weg dat ik geen kernel kan testen..!! :) ga hem vanaaf proberen.. maar begin toch zonder oc.. kan daarna altijd nog..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Geen matches
Ik heb die van mij ook wel eens overgeclocked, maar kwam maar tot 1125 op het hoogste voltage (standaard, -0mV). Dit was met de Insane kernel, misschien lag het daar wel aan. Anders heb ik gewoon een slecht OC-bare foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Geen matches
thommy86 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:42:
[...]

oc vind ik toch wel eng.. mijn gevoel zegt gewoon dat het er niet voor gemaakt is.. mja daar moet ik maar even over heen :P wil het namelijk toch testen..!!

Zit zelf nog op rc4 omdat vlak na rc5 de source gereleased is.. dus wil eigenlijk tot vrijdag wachten..

dit neemt niet weg dat ik geen kernel kan testen..!! :) ga hem vanaaf proberen.. maar begin toch zonder oc.. kan daarna altijd nog..!
Draaid als de brandweer deze kernel. CPU weer op stock staan het is nogal warm lijkt me niet echt top. OnderVoltage wel doorgevoerd. Komt ten goede van de batterij..
:)
HaTe schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:48:
Ik heb die van mij ook wel eens overgeclocked, maar kwam maar tot 1125 op het hoogste voltage (standaard, -0mV). Dit was met de Insane kernel, misschien lag het daar wel aan. Anders heb ik gewoon een slecht OC-bare foon.
Oc van 1200 Mhz gehad hoger nooit op froyo en niet eens stabiel. Nu 1600 Mhz :o
Hardware samsung kick-ass momenteel..
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:24:
[...]
Ik draai nu MiUI RC5b nog nooit andere kernel geflasht op MIUI.
Kan ik deze kernel zo via CWM flashen zonder andere dingen te doen?
BvD
Yep, in Cwm. Kom je van zach kernel af read de post^^

[ Voor 35% gewijzigd door silitek op 19-04-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar is die CM7/MIU te vinden
Ik draai nu DarkyRc4
Is het makkelijk om over te gaan naar CM7/MIU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tip voor mensen die juwe 4.0 erop willen zetten. Je moet deze gewoon over juwe 3.2 heen flashen. Dat is het enige.Dus niet naar stock jvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Geen matches
Voodoo sound voor Darky 10.0 gingerbread 2.3.3

Had deze link nog niet langs zien komen, net geflasht met odin en werkt bij mij tot nu toe prima!
http://www.darkyrom.com/c...e-2-x-ginger-kernel.2072/

Ook even de voodoo sound app uit de market downloaden en installeren

veel test plezier

[ Voor 12% gewijzigd door DARKviper123 op 19-04-2011 18:59 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:01
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik geprobeerd om darky's rom 9.0 te instaleren op mijn Galaxy S.
Alleen loop ik vast bij het instaleren van de rom in de recovery mode. Daar geeft hij namelijk aan dat hij:

''e: can't open /sdcard/update.zip''

in het rood. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik gebruik deze guide:

http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%209.0_V1.7.pdf

die op tweakers bekend is. Zijn hier stappen vergeten, of zet ik de update.zip in de verkeerde map.

De gegevens van mijn telefoon:

PDA: I9000XWJS5
PHONE: I9000XXJPY
CSC : I9000XENJS3

Ik draai de telefoon op android 2.2.1. En heb ook voordat ik begon een factory reset uitgevoerd. Kan in beide menus komen dmv de knop combinaties.

Zou iemand mij kunnen helpen via personal message, of mss zelfs via msn?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 40 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.