Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
2de Cwm recovery?..zo ja, "install zip from sd" niet update.zipPeterHid schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:04:
Beste Tweakers,
Vandaag heb ik geprobeerd om darky's rom 9.0 te instaleren op mijn Galaxy S.
Alleen loop ik vast bij het instaleren van de rom in de recovery mode. Daar geeft hij namelijk aan dat hij:
''e: can't open /sdcard/update.zip''
in het rood. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik gebruik deze guide:
http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%209.0_V1.7.pdf
die op tweakers bekend is. Zijn hier stappen vergeten, of zet ik de update.zip in de verkeerde map.
De gegevens van mijn telefoon:
PDA: I9000XWJS5
PHONE: I9000XXJPY
CSC : I9000XENJS3
Ik draai de telefoon op android 2.2.1. En heb ook voordat ik begon een factory reset uitgevoerd. Kan in beide menus komen dmv de knop combinaties.
Zou iemand mij kunnen helpen via personal message, of mss zelfs via msn?
Alvast bedankt!
Zet Darky's zip op je interne Sd niet in een map
Tubes....It's what make music music!
tot nu toe ben ik verliefd op miui:)
Ik heb al een hele tijd geleden namelijk mijn telefoon geroot en er een andere firmware opgezet. Nu wilde ik alleen een tijdje geleden mijn telefoon weer helemaal 'normaal' maken zodat ik mijn telefoon kon updaten met Samsung Kies. Heb van alles geprobeerd waaronder het terugzetten van de fabriek instellingen maar nog steeds is mijn telefoon nog niet zoals in het begin.
Ik zal jullie even de gegevens geven zoals die nu op mijn telefoon staan:
Firmwareversie: 2.1update1
Baseband-versie: I9000XXJM3
Kernelversie: 2.6.29 root@SE-S603 #2
Buildnummer: ECLAIR.XWJM7
Nu is mijn telefoon erg traag en wil ik graag een betere versie er op zetten. Kan ik hier gewoon overheen flashen of moet ik iets anders eerst doen? Welke stappen kan ik nu het beste nemen om mijn telefoon weer optimaal te kunnen laten presteren? Bij voorbaat alvast bedankt voor de adviezen!
source12. Mysterious Battery Drain
Some people have been seeing battery drain on RC3 & RC4. It comes randomly and apparently once it starts the only way to stop it is to reboot... But it comes back :eek: after a while (not with everyone of course, just a few).
You can identify this drain by checking the Battery Use in Settings : if Android OS is above 20%, often between 40 and 60% of the battery consumption while your phone has been idle most of the time, then that's it.
The good news is that there is a fix
Apparently (XDA) there are 2 system apps that are responsible for this leak, here's what to do using Titanium Backup :
- Find Software Update & Samsung Account, select them one by one and "Clear Data".
- Now you need to freeze Software Update (if you have the Pro version of Titanium Backup) or to backup the app and delete it. Since you don't delete the backup, it's like a freeze. (But keep the backup in case you want it back for some obscure reason)
That's it, now you are running Gingerbread with an amazing speed & battery life
Mijn problemen zijn opgelost! Heel erg bedankt voor je moeite!silitek schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:43:
[...]
2de Cwm recovery?..zo ja, "install zip from sd" niet update.zip
Zet Darky's zip op je interne Sd niet in een map
Maar nu heb ik nog 1 vraag, is Darky's Rom 10.0 al stabiel? en al in de Final version?
Wil toch heel graag dat gingerbread shutdown effectje hebben.
Darky zit op RC4, stabiel maar niet final. De final mag je nog even op wachten want Darky heeft aangekondigd dat hij (tijdelijk) gaat stoppen met de ontwikkeling van zijn ROM.PeterHid schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:02:
[...]
Mijn problemen zijn opgelost! Heel erg bedankt voor je moeite!
Maar nu heb ik nog 1 vraag, is Darky's Rom 10.0 al stabiel? en al in de Final version?
Wil toch heel graag dat gingerbread shutdown effectje hebben.
Ik draai nu RC4. Je kan alle animaties aanzetten en dan heb je dat héérlijke effect.
Verwijderd
CM7 en MIUI zijn twee verschillende ROMs! De kernel die over te klokken is tot 1.4 Ghz werkt alleen voor deze twee ROM's. Je zult dus eerst over moeten gaan op Cyanogenmod7 of MIUI. Met Darky zal de kernel in ieder geval NIET werken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:21:
Waar is die CM7/MIU te vinden
Ik draai nu DarkyRc4
Is het makkelijk om over te gaan naar CM7/MIU
Ik heb hem geprobeerd, maar mijn telefoon sprong twee keer spontaan in in reboot bij gebruik van de XDA app. Ik had overclocking zelfs uit staan. Voor mij is 'ie nog even niet stabiel genoeg. Wel mooi deze ontwikkelingen
Voorlopig gebruik ik Bilboa1's kernel. Die is voor mij toch het meest stabiel van de custom kernels voor CM7.
Bericht van 11 november..Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:05:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Deze telefoon is al half jaar oud ofzo, dus zo hard zal het niet meer lopen met de posts (150 pagina's gaat hij denk ik niet halen).Daarnaast is het veel fijner om maar 1 topic te moeten doorzoeken naar tweaks, dan 2-3-4-5 delen.
Ik zou het wel mooi vinden om in de startpost de beste custom roms naar voren te zien komen.
Maar ik heb geduld hoor:), ben allang blij dat we van al die KIESposts af zijn.
Verwijderd
Blijft inderdaad goed, maar die nieuwe TkGlitch ook moet ik zeggen!Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:16:
[...]
Voorlopig gebruik ik Bilboa1's kernel. Die is voor mij toch het meest stabiel van de custom kernels voor CM7.
Beide draaien smooth en betere batterij.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:37:
[...]
Blijft inderdaad goed, maar die nieuwe TkGlitch ook moet ik zeggen!
Beide draaien smooth en betere batterij.
De eerste keer heb ik hem over de stock kernel geflasht, dat ging goed. Nu had ik hem over Bilboa1's geflashed, maar daarna kreeg ik steeds reboots, zelfs direct na het ontgrendelen van de SIM. Alle widgets waren ook weg.
Dus, eerst stock geflashed en daarna TkGlitch...geen problemen.
Ik verander nog even niets aan de standaard instellingen, even afwachten of dit goed gaat.
Verwijderd
Ok mooi. Ik heb enkel een interne SD format uitgevoerd, USB aangekoppeldVerwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:02:
[...]
Dus, eerst stock geflashed en daarna TkGlitch...geen problemen.
TkGlitch erop gezet en geflashed, daarna meteen in gebruik genomen. Tot op
heden ben ik nog een blij man
Verwijderd
Waarom zou je je SD kaart formatteren? Da's niet nodig om van Kernel te wisselen.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:12:
[...]
Ok mooi. Ik heb enkel een interne SD format uitgevoerd, USB aangekoppeld
TkGlitch erop gezet en geflashed, daarna meteen in gebruik genomen. Tot op
heden ben ik nog een blij man.
Verwijderd
dus een 'schoonmaak' was wel even nodig
Hey bedankt voor de info is inmiddels geluktVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:53:
[...]
flash met odin die JVK firmware van http://www.samfirmware.com/firmwares.htm
vervolgens flash je met odin de darkykernel 1.0...
zet vervolgens darky 10 v3 zip bestand op je interne geheugen.
Download vervolgens de darky app en zet live wallpapers uit.
Ga naar recovery en installeer darky 10 v3.
Nadat je deze versie geïnstalleerd hebt, ga je weer naar recovery en installeer je 10 v4.
Zo heb ik het gedaan.
Verwijderd
Wii Remote support (bluetooth profile)
Weet iemand of er Juwe of een andere ROM ook WiiMote support mogelijk is?
MIUI voelt niet meer beta aan... wel op OC 1.44Ghz en met UV aan natuurlijk.
overclock houd stand tot heden..snelheid is wel merkbaar maar stock is ook al prima.
Mocht ik geen last krijgen met dit warme weer is het een blijvertje....
Edit: Benchmark en Grafisch geweld (stress) niet stabiel op 1.44 GPU loopt dan ver boven de Idle 200Mhz.
Kan de GS niet aan.. 1200 maar eens testen
[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 20-04-2011 14:16 . Reden: toevoeging ]
Ik heb nu al 2x gehad dat mijn accu ineens snel leeg liep. In battery mix zie ikvdat het achtergrondproces androidsysteem 42% accu trekt. Na een reboot is dat dan over. Ik laad elke nacht op. Gingerreal 2.2 draai ik.
Iemand tips om te achterhalen wat t precies is? Android zelf zegt dat de weergave 45% kost en het systeem 42%
Verwijderd
Ondertussen heb ik de apk al verwijderd doormiddel van een "remount,rw" en adb (rm -r /data/apps/launcher...) maar de melding blijft?
Little Problem here,
i was on MIUI.
first flashed stock 2.3.3 by odin
booted the phone
then speedmod k13c by odin
battery pull
reboot into recovery
installed 2.1 WIPE by CWM
now phone stucks at Galaxy S GT-i9000 screen!
iemand hier enig idee?
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Hoe lang blijft hij hangen..? kan altijd toch even duren..
[ Voor 65% gewijzigd door thommy86 op 21-04-2011 11:36 ]
Welke app gebruik je voor oc/uv.?
ik Pimp my cpu.. maar begrijp niet helemaal hoe die app het werkt.. draai de nieuwste miui versie van boz.. met kernel van TK-glitch.. deze kernel moet nog net iets bruter zijn.. tk-glitch draait zelf 1.54 / 1.30 in mijn ogen snel en zuinig
ja stock JVB vanaf samfirmware (link die ook aangegeven staat in de post van stefunel).Alieunited schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:49:
Heb je wel stock JVB geflashed?
en factory reset etcetera ook geprobeerd, blijft nog steeds hangen op het GT-i9000 scherm!
[ Voor 16% gewijzigd door Henkie op 21-04-2011 12:11 ]
Thommy ik heb beide apps maar vind voltage controle fijner. Huidige situatie is CPU stock maar wel met UV aan i.v.m. batterij duur. laagste3 mhz -25 max.thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:55:
@ Silitek
Welke app gebruik je voor oc/uv.?
ik Pimp my cpu.. maar begrijp niet helemaal hoe die app het werkt.. draai de nieuwste miui versie van boz.. met kernel van TK-glitch.. deze kernel moet nog net iets bruter zijn.. tk-glitch draait zelf 1.54 / 1.30 in mijn ogen snel en zuinig
Haal 2dagen nu en dat vind ik best..
Ben wel benieuwd naar vrijdag a.s in MIUI valt nog wel wat te sleutelen
ik ga wel even kijken hoe die werkt.. maar begrijp niet hoe pimp my cpu werkt.. en of het aan staat enzo..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:04:
[...]
Thommy ik heb beide apps maar vind voltage controle fijner. Huidige situatie is CPU stock maar wel met UV aan i.v.m. batterij duur. laagste3 mhz -25 max.
Haal 2dagen nu en dat vind ik best..
Ben wel benieuwd naar vrijdag a.s in MIUI valt nog wel wat te sleutelen
alles is grijs..

ik ging er van uit dat dat voor Darkys gold.yur400 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:21:
Zo ongeveer 13 posts boven je heeft B-Force Darky gequote voor een mogelijke oplossing voor "The Mysterious Battery Drain"
Het kutte is dat ik niet constant zit te kijken wat t verbruik is en ik dus niet gelijk in de gaten heb dat het zo hard gaat. Gisteren was mijn accu om 3 uur al op 20% ipv 70% normaal
Grijs staat niet aan:thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:23:
[...]
ik ga wel even kijken hoe die werkt.. maar begrijp niet hoe pimp my cpu werkt.. en of het aan staat enzo..
alles is grijs..
[afbeelding]
Tik op een item naar een lagere spanning voor de gekozen frequentie in te stellen
Lange Tik op een item om de geselecteerde frequentie als Max frequentie of min frequentie instellen
Druk op de knop Menu om:
"Stress CPU ": stress de cpu
"Save Profile": uw huidige configuratie wordt opgeslagen in sdcard
"Load Profile": het herstel van een vorige opgeslagen configuratie.
"Profiel verwijderen": verwijderen van een eerder opgeslagen configuratie.
"Reset": herstelt u de oorspronkelijke waarden (bewaard wanneer je de applicatie geïnstalleerd)
Pas op met "opslaan & boot"
oke.. de eeste stappen had ik al gedaan.. maar dan reboot hij na dat ik max aan heb gegeven..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:46:
[...]
Grijs staat niet aan:
Tik op een item naar een lagere spanning voor de gekozen frequentie in te stellen
Lange Tik op een item om de geselecteerde frequentie als Max frequentie of min frequentie instellen
Druk op de knop Menu om:
"Stress CPU ": stress de cpu
"Save Profile": uw huidige configuratie wordt opgeslagen in sdcard
"Load Profile": het herstel van een vorige opgeslagen configuratie.
"Profiel verwijderen": verwijderen van een eerder opgeslagen configuratie.
"Reset": herstelt u de oorspronkelijke waarden (bewaard wanneer je de applicatie geïnstalleerd)
Pas op met "opslaan & boot"
bij de tussen stappen moet het voltage dan toch ook aan gepast worden.. anders heb ik 1500/1300 en 1400/1450..
Weet iemand de naam van de package? Ik heb data wel gedelete, maar via root explorer heten ze anders, en kan ik ze dus niet vinden..B-Force schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:19:
- Find Software Update & Samsung Account, select them one by one and "Clear Data".
- Now you need to freeze Software Update (if you have the Pro version of Titanium Backup) or to backup the app and delete it. Since you don't delete the backup, it's like a freeze. (But keep the backup in case you want it back for some obscure reason)
source
Speedmod K15A-T:
- MDNIE Sharpness Fix and some color tuning
- FM Radio sound fixes based on Voodoo Sound
- TinyRCU
- Volume level fixes
- Startup script tweaks
- Updated to jhash3
- HZ=500 version only
Source: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044519
Had ergens gelezen dat HZ=500 conflicteerde met GB?
Na max setting Korte tik geven en instellingen mV pop-up..althans hier welthommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:00:
[...]
oke.. de eeste stappen had ik al gedaan.. maar dan reboot hij na dat ik max aan heb gegeven..
bij de tussen stappen moet het voltage dan toch ook aan gepast worden.. anders heb ik 1500/1300 en 1400/1450..
hij reboot al als ik 1200 als max wil instellen..!silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:49:
[...]
Na max setting Korte tik geven en instellingen mV pop-up..althans hier wel
Zit ergens een kink in de kabel bij je..switch eens over op Voltage controle appthommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:11:
[...]
hij reboot al als ik 1200 als max wil instellen..!
oke.. aan de slag..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:37:
[...]
Zit ergens een kink in de kabel bij je..switch eens over op Voltage controle app
ik kan instellen
1540
1500
1400
1200
1000
800
400
100
wat zijn de meest voor de hand liggende instellingen..
1440 MHz - 1.500v / -50mv
1400 MHz - 1.450v / -50mv
1300 MHz - 1.425v / -75mv
1200 MHz - 1.350v / -50mv
1000 MHz - 1.250v / -50mv
800 MHz - 1.200v / -75mv
400 MHz - 1.200v / -100mv
100 MHz - 0.950v / -125mv
deze staan in de 1st post van TK-glitch.. maar snap dat elke foon anders is..
maar hij draait 1500/1300 dat lijkt me zo onwaarschijnlijk..
wat voor schedule heb jij staan?
ik heb het nu staan zoals hier boven.. staat klaar in vc voor apply
Verwijderd
http://forum.xda-develope...p=13083885&postcount=6954
400 Mhz - 50 en 100 Mhz -25. Voor de rest zelfde setting. ( laatste 2 wat moeten verhogen anders werd mijn GS niet meer wakker vanuit screen off) prima zo!!thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:27:
[...]
oke.. aan de slag..
ik kan instellen
1540
1500
1400
1200
1000
800
400
100
wat zijn de meest voor de hand liggende instellingen..
800 MHz - 1.200v / -75mv
100 MHz - 0.950v / -125mv
deze staan in de 1st post van TK-glitch.. maar snap dat elke foon anders is..
maar hij draait 1500/1300 dat lijkt me zo onwaarschijnlijk..
wat voor schedule heb jij staan?
ik heb het nu staan zoals hier boven.. staat klaar in vc voor apply
voor alsnog niet gebruiken zou ik zeggen, je foon werkt alleen met usb kabel/lader aangesloten... er zit een nasty bug in dat je foon niet meer "ontwaakt" nadat je scherm uit is gegaan zonder er een usb kabel/lader aan te hangenVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:39:
Er worden vorderingen gemaakt met CM7. Codeworkx heeft vandaag weer een TEST versie op het xda forum gezet. Vooral de batterij gaat langer mee, lijkt het.
http://forum.xda-develope...p=13083885&postcount=6954
nadat ik hem ge applied heb.. moet ik hem saven in boot als alles werkt..hoe zet ik oc eigenlijk weer uit als hij vanavond toch te heet wordt? welke schedule heb je?silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:50:
[...]
400 Mhz - 50 en 100 Mhz -25. Voor de rest zelfde setting. ( laatste 2 wat moeten verhogen anders werd mijn GS niet meer wakker vanuit screen off) prima zo!!
Verwijderd
Schijnt dat sommigen dat hebben ja. Ik heb daar geen last van gehad. Bij de laatste testversie is de quadrantscore wel gedropt van 1700 naar 1000 bij mij.Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:50:
[...]
voor alsnog niet gebruiken zou ik zeggen, je foon werkt alleen met usb kabel/lader aangesloten... er zit een nasty bug in dat je foon niet meer "ontwaakt" nadat je scherm uit is gegaan zonder er een usb kabel/lader aan te hangen
Overigens merk ik daar in het gebruik niets van. Hij voelt echt snel en smooth aan!
Mijn:thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:52:
[...]
nadat ik hem ge applied heb.. moet ik hem saven in boot als alles werkt..hoe zet ik oc eigenlijk weer uit als hij vanavond toch te heet wordt? welke schedule heb je?
800 MHz - 1.200v / -75mv
400 MHz - 1.200v / -50mv
100 MHz - 0.950v / -25mv
Scheduler op cfq (beter voor multi) Governor ondermand.
Pas op met saven in boot.. stel dat het fout gaat hang je in een reboot lus door de setting anders boot weer in default.(save)
Gewoon "Apply run for now"..(zet mijn GS toch nooit uit).
[ Voor 2% gewijzigd door silitek op 21-04-2011 16:14 . Reden: toevoeging ]
ik zet hem ook nooit uit.. maar reboot wel eens.. alleen een ander thema reboot al.. heb hem nou geklot op 1540 boven in allemaal -50 hij wordt niet veel warmer dan anders.. soms als hij aan het opladen is dan is die warmer..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:11:
[...]
Mijn:
800 MHz - 1.200v / -75mv
400 MHz - 1.200v / -50mv
100 MHz - 0.950v / -25mv
Scheduler op cfq (beter voor multi) Governor ondermand.
Pas op met saven in boot.. stel dat het fout gaat hang je in een reboot lus door de setting.
Gewoon "Apply run for now"..(zet mijn GS toch nooit uit)
net even een quadrant edaan en kom op 2372.. maar de CPU score is echt niet normaal..!! (6792)
[ Voor 12% gewijzigd door thommy86 op 21-04-2011 16:26 ]
Supercool tochthommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:15:
[...]
ik zet hem ook nooit uit.. maar reboot wel eens.. alleen een ander thema reboot al.. heb hem nou geklot op 1540 boven in allemaal -50 hij wordt niet veel warmer dan anders.. soms als hij aan het opladen is dan is die warmer..
net even een quadrant edaan en kom op 2372.. maar de CPU score is echt niet normaal..!! (6792)
niet dus..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:17:
[...]
Supercool toch..hou het in de gaten of het stabiel blijft.
type net een bericht in whatsapp.. toen bleef hij hangen.. met gevolg, een reboot.. ergens voltage telaag?
Moet je bij states ook aanvinken wat je wilt..?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 17:24 ]
nou vind het wel erg intressant eigenlijkVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
Uhm.. Is het niet mogelijk om voor het voltage deel een apart topic te openen?? Heeft mijns inziens niet direct iets met custom roms te maken.. En de laatste tig posts gaan over niets anders
Samsung Flip 7
Ik vind zelf ook dat dit zeker te maken heeft met het customize van je rom.. en daarom zijn wij tweakers toch hier.. om dit soort dingen met elkaar te kunnen bespreken.. ik zelf heb hier nog geen ervaring mee.. sommige post zijn ook nutteloos.. maar een noob vraag vind ik niet meteen nutteloos.. je kan niet overal verstand van hebben..Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
Uhm.. Is het niet mogelijk om voor het voltage deel een apart topic te openen?? Heeft mijns inziens niet direct iets met custom roms te maken.. En de laatste tig posts gaan over niets anders
Je moet toch ergens beginnen..!
volledig mee eensthommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:36:
[...]
Ik vind zelf ook dat dit zeker te maken heeft met het customize van je rom.. en daarom zijn wij tweakers toch hier.. om dit soort dingen met elkaar te kunnen bespreken.. ik zelf heb hier nog geen ervaring mee.. sommige post zijn ook nutteloos.. maar een noob vraag vind ik niet meteen nutteloos.. je kan niet overal verstand van hebben..
Je moet toch ergens beginnen..!
Samsung Flip 7
Kleine review..zal deze zo nodig aanpassen voor de startpost..thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:30:
[...]
niet dus..
type net een bericht in whatsapp.. toen bleef hij hangen.. met gevolg, een reboot.. ergens voltage telaag?
Allereerst, beseffen we dat geen twee CPU's gelijk zijn gemaakt. Net als met PC Overclocking, is er het geluk van een loting.1,4 GHz haalbaar weleens waar niet dat je in staat zult zijn om dit te doen, noch het betekent dat mijn UV-instellingen voor u zal werken.
Het bereiken van 1,2 GHz moet haalbaar zijn voor bijna alle gebruikers.
Na dat punt is het echter een kwestie van geluk. Veel gebruikers halen 1,2Ghz, maar 1,3 Ghz 1,4 GHz krijgen en dat de kansen voor stabiliteit dramatisch verlagen.
Ik heb nog niemand 1,5 GHz of 1,6 GHz stabiel gezien.
Dus beginnen bij 1,2 GHz en proberen om de stabiliteit met de laagst mogelijke UV-instellingen die u kunt krijgen om je levensduur van de batterij te verbeteren/verlengen wanneer deze volledig stabiel is, ga dan voor een beetje meer snelheid als je wilt totdat u uw limiet te bereiken.
Proces:
Het volgende is het proces dat ik te gebruiken om 100% stabiliteit te krijgen. Ik hoop maar dat het een beeld geeft en een idee over hoe de stabiliteit te bereiken.
Ik gebruik normaal deze instellingen voor 1200MHz:
1200MHz @ -100
1120Mhz @ -100
1000MHz @ -100
900MHz @ -100
800MHz @ -100
400Mhz @ -100
200MHz @ -100
100MHz @ -100
Na vaststelling van deze, klikt u op de Apply knop Nu maar niet gelijk de Boot-instellen totdat u zeker weet dat deze stabiel is voor u om op te slaan.
Om te controleren of de stabiliteit heb ik de eerste run de stabiliteits-Test programma en loop ongeveer 30 keer te laten (50 aanbevolen)
Als hij faalt geef het nog een schot als het weer mislukt dan is het tijd om de spanningen aan te passen voor 1200MHz.
Mijn ervaring is dat de stabiliteit Test crasht naar het beginscherm wanneer zij behoefte aan meer spanning heeft dus als het crasht verlaag u de UV-tot -75 en test opnieuw.
Wanneer u in staat bent om deze test te slagen, kunt u naar Neocore en looping Neocore proberen en de loopt voor ongeveer 5 tot 10 minuten te laten.
Als Neocore bevriest, althans voor mijn telefoon, betekent dit dat de spanning te hoog is dus ik moet de UV-droppen.
Daar is waar de hele truc is. Proberen uit te vinden wat UV spanning goed genoeg is om de stabiliteit proef doorstaan te kunnen, maar nog steeds laag genoeg zodat Neocore niet kan bevriezen.
Dit kost veel trial and error, speciaal wanneer gaan voor 1,4 GHz!
Een ander ding is dat de UV-instelling voor de frequentie onder diegene die u voor gaan net als 1120 en 1000 bijvoorbeeld, hebben een invloed op de stabiliteit die u probeert te bereiken op 1200MHz, omdat de telefoon niet te grote spanning sprongen kan doen .
Dit wordt nog belangrijker als je bijvoorbeeld wilt weten dat het veranderen voor 1,2 GHz tot -50 Dat geeft je stabiliteit in de stabiliteits-test, maar dan moet je -75 om Neocore doorstaan. Wat doe je dan? Wat ik heb gedaan met de relatieve succes is, gebruik -75 maar dan door de spanning te verhogen om de frequenties lager dan 1200.
Bijvoorbeeld als ik had
1200MHz @ -75
1120Mhz @ -100
1000MHz @ -100
Ik zou veranderen naar:
1200MHz @ -75
1120Mhz @ -75
1000MHz @ -75
test vervolgens Stabiliteit Test om te kijken of deze wijzigingen door kunt geven zonder dat de spanning voor 1,2 GHz aan te passen zo te voorkomen dat Neocore bevriezing kwestie van verhogen.
Een ander proces sommige gebruikers doen is gewoon Neocore lopen gedurende ongeveer 30 minuten en het lijkt een goed alternatief voor sommigen. hangt allemaal af van uw telefoon.
Dus, krijg je beeld, betekent dit een LOT van trial and error en een herstart van uw telefoon. Voor 1,2 GHz kan dit pijnloos, maar als je hoger wilt gaan, bovenstaande stappen door lopen.
Een ander ding om te overwegen is dat sommige telefoons lijken beter te werken met kernels dat slechts een topsnelheid hebben na 1Ghz in tegenstelling tot kernels die meerdere snelheden opties bieden werk dus dit is nog een andere variabele om mee te werken.
Vergeet ook niet dat de telefoon opnieuw op te starten, accu uit trekken hoef niet. Gewoon druk en houd het volume omhoog en Power knop en zal opnieuw op te starten.
Ik ben er zeker van dat met deze gids overclock wat duidelijkheid schept.
Ik hoop dat dit helpt sommigen van u proberen om uw telefoons de grenzen te verleggen en plezier te hebben!
Programma's nodig voor het testen:
#1 Stability Test
#2 Neocore
(uit de Market)
[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 22-04-2011 12:51 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Sense for SGS
Als de downloadlink beschikbaar is maar even uitproberen
Verwijderd
Wat is hier het voordeel van als ik vragen mag?
En het is dus wederom op basis van CM7, dus
ze hebben en:
- battery drainage
- geen external SD (terwijl op nieuwe CM7 update wel werkt?!?)
Batterydrain is vandaag opgelost door CM7-devteamVerwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:22:
[...]
Wat is hier het voordeel van als ik vragen mag?
En het is dus wederom op basis van CM7, dus
ze hebben en:
- battery drainage
- geen external SD (terwijl op nieuwe CM7 update wel werkt?!?)
Die external SD is er inderdaad niet, maar het is ook nog maar een hele vroege beta he. Zal allemaal nog komen.
Voordeel is de Sense-interface, maar dan op je SGS.
Verwijderd
Zag nog geen download linkjes staan, eerst zien dan gelovenPino112 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:29:
[...]
Batterydrain is vandaag opgelost door CM7-devteam
Hmm, ok. Wacht wel even op de reacties, ken Sense alleen nogPino112 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:29:
Voordeel is de Sense-interface, maar dan op je SGS.
maar van mijn oude HTC die draaide op WinMo

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 19:36 . Reden: wat vergeten hè.... ]
dat heb ik ook gehad, heb ik bij 100 hz inplaats van -125 naar -100 gebracht, en nu geen last meer van:)thommy86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:30:
[...]
niet dus..
Mooie uitleg.. ik zie het graag terug in de TS..silitek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:53:
[...]
Kleine review..zal deze zo nodig aanpassen voor de startpost..
Allereerst, beseffen we dat geen twee CPU's zijn gelijk gemaakt. Net als met PC Overclocking, is er het geluk van de loting.1,4 GHz is betekent niet dat je in staat zullen zijn om dit te doen, noch het betekent dat mijn UV-instellingen voor u zal werken.
Het bereiken van 1,2 GHz moet haalbaar zijn voor bijna alle gebruikers.
Na dat punt is het echter een kwestie van geluk. Veel gebruikers halen 1,2Ghz, maar 1,3 Ghz 1,4 GHz krijgen en de kansen van de stabiliteit dalen dramatisch.
Ik heb nog niemand 1,5 GHz of 1,6 GHz stabiel gezien.
Dus beginnen bij 1,2 GHz en proberen om de stabiliteit met de laagst mogelijke UV-instellingen die u kunt krijgen om je levensduur van de batterij te verbeteren/verlengen wanneer deze volledig stabiel is, ga dan voor een beetje meer snelheid als je wilt totdat u uw limiet te bereiken.
Proces:
Het volgende is het proces dat ik te gebruiken om 100% stabiliteit te krijgen. Ik hoop maar dat het een beeld geeft en een idee over hoe de stabiliteit te bereiken.
Ik gebruik normaal deze instellingen voor 1200MHz:
1200MHz @ -100
1120Mhz @ -100
1000MHz @ -100
900MHz @ -100
800MHz @ -100
400Mhz @ -100
200MHz @ -100
100MHz @ -100
Na vaststelling van deze, klikt u op de Apply knop Nu maar niet om de Boot-instellingen totdat u zeker weet dat deze stabiel zijn voor u om op te slaan.
Om te controleren of de stabiliteit heb ik de eerste run de stabiliteits-Test programma en loop ongeveer 30 keer te laten (50 aanbevolen)
Als hij faalt geef het nog een schot als het weer mislukt dan is het tijd om de spanningen aan te passen voor 1200MHz.
Mijn ervaring is dat de stabiliteit Test crasht naar het beginscherm wanneer zij behoefte aan meer spanning dus als het crasht verlaag u de UV-tot -75 en test opnieuw.
Wanneer u in staat zijn om die test te slagen, kunt u naar Neocore en looping Neocore proberen en het loopt voor ongeveer 5 tot 10 minuten te laten.
Als Neocore bevriest, althans voor mijn telefoon, betekent dit dat de spanning te hoog dus ik moet de UV-droppen.
Daar is waar de hele truc is. Proberen uit te vinden wat UV spanning goed genoeg is om de stabiliteit proef doorstaan te kunnen, maar nog steeds laag genoeg zodat Neocore niet bevriezen.
Dit kost veel trial and error, speciaal wanneer gaan voor 1,4 GHz!
Een ander ding is dat de UV-instelling voor de frequentie onder de degene die u voor, gaan net als 1120 en 1000 voor bijvoorbeeld, hebben een invloed op de stabiliteit die u probeert te bereiken op 1200MHz, omdat de telefoon niet te grote spanning sprongen kan doen .
Dit wordt nog belangrijker als je bijvoorbeeld te weten dat het veranderen van 1,2 GHz tot -50 geeft je stabiliteit voor stabiliteits-test, maar dan moet je -75 om Neocore doorstaan. Wat doe je dan? Wat ik heb gedaan met de relatieve succes is, gebruik -75 maar dan is de spanning te verhogen om de frequenties lager dan 1200.
Bijvoorbeeld als ik had
1200MHz @ -75
1120Mhz @ -100
1000MHz @ -100
Ik zou veranderen naar:
1200MHz @ -75
1120Mhz @ -75
1000MHz @ -75
test vervolgens Stabiliteit Test om te kijken of deze wijzigingen kunt doorgeven zonder dat de spanning voor 1,2 GHz direct zo te voorkomen dat Neocore bevriezing kwestie van verhogen.
Een ander proces sommige gebruikers doen is gewoon Neocore lopen gedurende ongeveer 30 minuten en het lijkt een goed alternatief voor sommigen. hangt allemaal af van uw telefoon.
Dus, als je kunt beeld, betekent dit een LOT van trial and error en een herstart van uw telefoon. Voor 1,2 GHz moet worden pijnloos, maar als je wilt om hoger te gaan, om veel van de bovenstaande stappen voor te bereiden.
Een ander ding om te overwegen is dat sommige telefoons lijken beter met kernels dat slechts een topsnelheid hebben na 1Ghz in tegenstelling tot kernels die meerdere snelheden opties bieden werk dus dit is nog een andere variabele om mee te werken.
Vergeet ook niet dat de telefoon opnieuw op te starten, accu uit trekken hoef niet. Gewoon druk en houd het volume omhoog en Power knop en zal opnieuw op te starten.
Ik ben er zeker van deze gids kan een stuk beter gedaan worden.
Ik hoop dat dit helpt sommigen van u proberen om uw telefoons grenzen te verleggen en plezier te hebben!
Programma's nodig voor het testen:
#1 Stability Test
#2 Neocore
(uit de Market)
Verwijderd
Oeh leuk:DPino112 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:11:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044637
Sense for SGS![]()
Als de downloadlink beschikbaar is maar even uitproberen.
/even wat anders.
Ik heb nu de Takglitch kernel.
Kan ik gewoon MIUI updaten zoals altijd?
Zal ik doen!! Nogwat foutjes eruit halen. Nieuwe kernel:thommy86 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:25:
[...]
Mooie uitleg.. ik zie het graag terug in de TS..
[KERNEL][CM7/MIUI][22/04/11] V6pre-u2 - 1.44GHz OC/UV,VoodooSound/Color, LED Notif..
1.44 lijkt stabiel nu..Temp loopt op in Stability-test naar 47C (100 runs) Neocore houd ook stand (loop20)
settings:
1440 MHz - 1.475v / -50mv
1400 MHz - 1.425v / -50mv
1300 MHz - 1.375v / -50mv
1200 MHz - 1.325v / -50mv
1000 MHz - 1.275v / default
800 MHz - 1.200v / -50mv
100 MHz - 0.950v / -100mv
Rom RC6 is ook uit...met language pack incl:
[ROM] MIUI 2.3.3 for Galaxy S - v1.4.22 [RC6 - Based On Official - New FAQ, READ IT]
Edit: excuus, dat bedoel je ook zie ik nu....
RC6 erop..icoontjes anders verder geen grote verranderingen.
[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 22-04-2011 18:43 ]
Zal hetzelfde zijn als in RC5 en dat was al niet gek..alhoewel draai even de kernel die meekomt met RC6Henkie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:44:
en de batterij?
CM7_SGS_platypus-kernel_20110421_22_twoface
Kijken of deze invloed (positief) op de batterijdrain bezit...
ff wachten dan nog maar op een latere release
Nee, ik linkte naar originele + language pack.silitek schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:52:
[...]
Rom RC6 is ook uit...met language pack incl:
[ROM] MIUI 2.3.3 for Galaxy S - v1.4.22 [RC6 - Based On Official - New FAQ, READ IT]
Edit: excuus, dat bedoel je ook zie ik nu....
RC6 erop..icoontjes anders verder geen grote verranderingen.
De MAMBO-versie is idd nu ook uit, waar jij naar linkte. Is deze: http://hexdiv.co.uk/miui-mirror/MIUI9000_RC6_1.4.22.zip
Met deze changelog:
MIUI RC6:
*Updated to 1.4.22
*Updated to I9000 Language pack
*3D Fix/EXT fix/SD card speed fix remains
*Now using Vexillium theme as default (same thing more icons)
*Now using CM7_SGS_platypus-kernel_20110421_22_twoface
*New Keyboard (still needs to be themed orange but is darker, thanks to MinimalBread creator David)
*and other little things!
Imei weg
EDIT: Na het flashen van CM7 staat hij er meteen weer in?! Heb nog geen backup terug gezet, gaat dat automatisch bij het installeren van CM7 ofzo?
Edit2: Dan maar bij CM7 blijven voorlopig

[ Voor 52% gewijzigd door Jay-v op 23-04-2011 11:59 ]
van welke firmware kwam je af toen je miui flashte?Jay-v schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:29:
ik dacht ik flash even Miui rc6 om te klooien....
Imei weg. Had wel een backup dus nu even proberen hem terug te halen....
EDIT: Na het flashen van CM7 staat hij er meteen weer in?! Heb nog geen backup terug gezet, gaat dat automatisch bij het installeren van CM7 ofzo?
Edit2: Dan maar bij CM7 blijven voorlopig... G-mail app doet het niet... Even opnieuw installeren
Verwijderd
EFS kán automatisch gaan, indien het een backup 'van...' was. En misschien helpt een fabrieksreset betreffende je Gmail-app.Jay-v schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:29:
Edit2: Dan maar bij CM7 blijven voorlopig... G-mail app doet het niet... Even opnieuw installeren
Verwijderd
EDIT: Non Whipe version geflashed, en hij werkt weer:D
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 15:36 ]
Verwijderd
x2thommy86 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 02:35:
wat is eigenlijk de max temp voor de cpu..?
Die van mij een uur lang de stability test laten draaien, hij werd behoorlijk warm >50 graden.
Logisch ja, maar hoe heet mag deze worden?
Verwijderd
Kom van doc en darky.. dacht laat ik eens wat anders proberen.
Maar dit is echt 100% anders!!! Wat zullen mijn iphone vrienden jaloers worden!
Iemand tips voor andere kernels? (wil toch wel BLN)
En hoe krijg ik het in het NLs..
Verder houd ik dit even want dit is gewoon een NIEUWE telefoon!!!!
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041532Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:28:
Iemand tips voor andere kernels? (wil toch wel BLN)
50 graden is wel de grens. Maar idle graad of 32. Temp loopt alleen ver op in GPU gebruik.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:12:
[...]
x2
Die van mij een uur lang de stability test laten draaien, hij werd behoorlijk warm >50 graden.
Logisch ja, maar hoe heet mag deze worden?
RC6 met two face kernel gaat zuinig met batterij om..nog niet gehad.
Format/data oppassen daardoor mijn originele efs kwijt. Staat nog wel ergens op m'n PC/backup alshet goed is.
Voor de rest prima in orde...
Verwijderd
Die heb ik goed gebackupped staansilitek schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:53:
[...]
Format/data oppassen daardoor mijn originele efs kwijt. Staat nog wel ergens op m'n PC/backup alshet goed is.
Hier ben ik hem kwijt..althans voor nou ach ja, zolang je IMEI nog maar klopt .
lees dat er voor sommige mensen met een twoface kernel een bug zit die reboot als je belt..silitek schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:53:
[...]
50 graden is wel de grens. Maar idle graad of 32. Temp loopt alleen ver op in GPU gebruik.
RC6 met two face kernel gaat zuinig met batterij om..nog niet gehad.
ik draai tevreden de boz versie.. met tk-glitch kernel alleen voor boz.. de moeite waard hoor..!!
Sommige hebben idd last van een call-reboot bug. Echter, heb ik daar totaal geen last van.thommy86 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:36:
[...]
lees dat er voor sommige mensen met een twoface kernel een bug zit die reboot als je belt..
ik draai tevreden de boz versie.. met tk-glitch kernel alleen voor boz.. de moeite waard hoor..!!
Wel een auto-rotation probleem gehad. Boz is in principe basic zelfde dan Rc6. Kernel maakt het verschil
ATM
Ahumm...toch een call- reboot met Rc6 na 5minuten..Boz V5c is uit deze eens een try geven
http://www.multiupload.com/517DNR2Y3I
[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 24-04-2011 10:57 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Nu mis ik de Voodoo sound
Hoe krijg ik deze hierop
Ik kom van Darky 10 V4 daar had ik het wel weer op.
Ik heb geen paypal of creditcard om hem te kopen
Ik kwam van Doc V11. CM7 heeft blijkbaar automatisch mijn EFS hersteld van backup. Alles is inmiddels hersteld. De Gmail app werkte weer na een herinstallatie..thommy86 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:44:
[...]
van welke firmware kwam je af toen je miui flashte?
Verwijderd
0: Be sure that you're based on a Froyo FW! CRUCIAL.
Dan kan je toch geen Gingerbread hebben of zit dat in de bestandjes?
Samsung Flip 7
Verwijderd
http://sourceforge.net/pr...galaxys/Language%20Packs/
Alleen Italiaans en Frans
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 13:56 ]
NL/Dutch language (nog) niet voor MIUI..dave1972 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:52:
Hallo, ik heb de nieuwe MIUI geflashed en werkt top, alleen heb ik hem in t engels..........is dr een ned versie? heb al bij de instellingen gekeken maar daar staat niks bij...of moet ik een languagepack downloaden?....groetjes Dave
ok top thanks....tis f wennen maar wel een mooie rom...strakkies f die snelle kernel proberen
Samsung Flip 7
Verwijderd
Ik heb een Galaxy S 4G (Amerikaans model, T959V) en wilde de 3 button modus activeren. Ik ben echter zo slim geweest om dit klakkeloos te volgen....dus voor de 'gewone' Galaxy S.
Maar goed, alles werkte dus ik de bootloader vervangen, alles gelukt en wel. Telefoon uit dus ik trok een paar sec later de usb kabel eruit en wilde telefoon aanzetten: zwart scherm en geen teken van leven meer. Zag ik daarna tot min schrik dat in Odin het vinkje bij 'auto reboot' aanstond. Nu de vraag of ik het proces heb onderbroken door de stekker eruit te trekken of dat ie sowieso niet opstartte omdat de bootloader niet goed is (het laatste lijkt mij).
Nu de vraag wat te doen. Ik zou het raar vinden als er geen 'simpele oplossing' is om een harde reset te geven of wat voor iets dan ook maar ik ben bang dat het helemaal niet zo simpel zal gaan. Ik heb alle mogelijke combo's al gemaakt (batterij eruit, volume + en - ingedrukt houden, Odin opstarten en usb erin).
Zijn er hier mensen met een riffbox die hun diensten aanbieden? Voor een hardware brick (daar valt dit onder toch) is een usb jig geen oplossing toch?
Verwijderd
Ik had gelezen dat je bij een black screen of death geen jig kan gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 18:20 ]
Ja, daar zeg je wat helemaal geen teken van leven meer blijft een JTAG nog over misschien.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:19:
Dat vind ik niet erg, altijd handig om te gebruiken. Maar hij geeft geen teken van leven he. Straalt zo'n jig dan een bepaald signaal uit dat de telefoon opeens opstart in die download modus? Zoals gezegd: hij doet echt niks meer.
Ik had gelezen dat je bij een black screen of death geen jig kan gebruiken.
Vind het wel vreemd dat een bootloader (waarschijnlijk de verkeerde) je GS kills
Ook omdat de flash actie al succesvol voltooid was enkel auto-reboot onderbroken maar dat mag de oorzaak niet zijn.
In de regel software sloopt geen hardware..wat gebeurd er al de SG aan de lader (220v) ligt?..iets van beeld?
Edit: Hoeveel spanning zat er nog in de accu?. Iemand in directe omgeving voor een test-accu?
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 24-04-2011 19:25 ]
Verwijderd
Precies. Aan de lader gebeurt er ook niks. Beeld 0,0 (ook niet heel licht gedimt).silitek schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:22:
[...]
Ja, daar zeg je wat helemaal geen teken van leven meer blijft een JTAG nog over misschien.
Vind het wel vreemd dat een bootloader (waarschijnlijk de verkeerde) je GS kills
Ook omdat de flash actie al succesvol voltooid was enkel auto-reboot onderbroken maar dat mag de oorzaak niet zijn.
In de regel software sloopt geen hardware..wat gebeurd er al de SG aan de lader (220v) ligt?..iets van beeld?
Edit: Hoeveel spanning zat er nog in de accu?. Iemand in directe omgeving voor een test-accu?
Accu stond op +/- 75%, geen test-accu in de buurt.
Idd een JTAG maar die ga ik niet zelf aanschaffen. Ik zoek eerder een mannetje die dergelijke reparaties uitvoert.
Verwijderd
Samsung Flip 7
Problemen met KIES horen in dit topic.