in de standaard app < mijn bestaanden> zie ik geen root. moet dus een andere explorer uit de market downloaden? ( superuser is geinstalleerd alleen< no apps in list> is de melding ...)Snoll3bulk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:15:
[...]
Met een aangepaste kernel ben je al geroot.
Verwijderd
Met mijn bestanden kan dat ook nietsmeijers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:52:
[...]
in de standaard app < mijn bestaanden> zie ik geen root. moet dus een andere explorer uit de market downloaden? ( superuser is geinstalleerd alleen< no apps in list> is de melding ...)
Android Mate, Root Explorer
bedankt..heb android mate geinstalleeerd...en geconstateerd dat het werkt.
root explorer beter? of ...
ondertussen constateer ik in vergelijking met de stock firmare 2.2.1 ( 2e versie ) een verslechterde GPS in tegenstelling tot de beschrijving in de logfiles
ondertussen constateer ik in vergelijking met de stock firmare 2.2.1 ( 2e versie ) een verslechterde GPS in tegenstelling tot de beschrijving in de logfiles
GPS problemen?..probeer deze app (beste app op dit moment) eens: [APP] GPS Aids != AIDS ¡Cazurros!- Aiding the SGS GPSsmeijers schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:13:
bedankt..heb android mate geinstalleeerd...en geconstateerd dat het werkt.
11 sat 11 fix in een nowtime, zelfs binnen een fix. Accuraat 10meter.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=955395
Tubes....It's what make music music!
Download dit proggie data via het 3g of wifi?silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:17:
[...]
GPS problemen?..probeer deze app (beste app op dit moment) eens: [APP] GPS Aids != AIDS ¡Cazurros!- Aiding the SGS GPS
Aan jou de keuze..Dacuuu schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:39:
[...]
Download dit proggie data via het 3g of wifi?
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Heb Dinsdag avond mijn gloednieuwe Samsung Galaxy S binnen gekregen, natuurlijk veel mee gespeeld en gedaan en het is echt een pracht ding. Lekker snel en werkt (vooralsnog) perfect.
Nou hoor/zie ik hier en daar veel over het installeren van custom rom's en het flashen van je SGS. Nou heb ik gelezen dat dit de snelheid goed doet, wat problemen zijn opgelost enz enz. Maar wat is het concrete voordeel dat je krijgt als je een nieuwe ROM installeert?
Ik heb al naar Darky's Rom gekeken en naar de Kitchen Rom applicatie(zo noem ik het maar even). Maar ik kom er nog niet echt uit.
Ik wil graag eerst weten wat ik moet doen/ga doen voordat ik straks met een onbruikbaar toestel rondloop.
Bij de kitchen app bijvoorbeeld kun je allerlei Kernels en Apps en Tweaks aanklikken maar wat doen deze, welke is beter welke kan je het beste pakken. Wat is een absolute NO-NO en wat wordt mij aangeraden om zeker te doen?
Het lijkt me leuk om in de toekomst met mijn apparaatje lekker te knutselen en dingetjes te doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Ik heb ik in dit topic ook al wat rondgeneusd maar ben er nog niet helemaal uitgekomen? Is het verstanding om eerst Darky's rom erop te zetten en aan het idee te wennen. Of via de Kitchen App gewoon meteen te beginnen?
Bvd,
Mark
Heb Dinsdag avond mijn gloednieuwe Samsung Galaxy S binnen gekregen, natuurlijk veel mee gespeeld en gedaan en het is echt een pracht ding. Lekker snel en werkt (vooralsnog) perfect.
Nou hoor/zie ik hier en daar veel over het installeren van custom rom's en het flashen van je SGS. Nou heb ik gelezen dat dit de snelheid goed doet, wat problemen zijn opgelost enz enz. Maar wat is het concrete voordeel dat je krijgt als je een nieuwe ROM installeert?
Ik heb al naar Darky's Rom gekeken en naar de Kitchen Rom applicatie(zo noem ik het maar even). Maar ik kom er nog niet echt uit.
Ik wil graag eerst weten wat ik moet doen/ga doen voordat ik straks met een onbruikbaar toestel rondloop.
Bij de kitchen app bijvoorbeeld kun je allerlei Kernels en Apps en Tweaks aanklikken maar wat doen deze, welke is beter welke kan je het beste pakken. Wat is een absolute NO-NO en wat wordt mij aangeraden om zeker te doen?
Het lijkt me leuk om in de toekomst met mijn apparaatje lekker te knutselen en dingetjes te doen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Ik heb ik in dit topic ook al wat rondgeneusd maar ben er nog niet helemaal uitgekomen? Is het verstanding om eerst Darky's rom erop te zetten en aan het idee te wennen. Of via de Kitchen App gewoon meteen te beginnen?
Bvd,
Mark
Begin eens met de openingspost van dit topic.
Ennuh Darky's rom en de rom die Docs Rom Kitchen genereerd komen op hetzelfde neer.
Ennuh Darky's rom en de rom die Docs Rom Kitchen genereerd komen op hetzelfde neer.
Welkom, custom rom is prima keuze. Darky is compleet maar rom is groot 240MB. Zelf 1 bakken met Doc's kitchen ben je vrij in toevoeging van het een en ander. Mijn laatste rommetje weegt maar 70MB en is razendsnel en vooral zuinig batterij (drain). Kernel, tja met voodoo 4 sound ontlopen ze elkaar niet zo veel. Persoonlijk kies ik voor hardcore's kernel (erg stabiel)..Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:12:
Hallo Tweakers,
Bvd,
Mark
In de SP staat een mooie duidelijke handleiding " How to"
Succes
Groeten op GoT hoef niet, doen we automatisch al
Verwijderd
Ik heb de openingspost al door gelezen, en ik kan mijn toestel op alle 3 de manieren starten, mijn vraag voorlopig en vooral voor nu is meer. Is er ergens een overzichtje welke Tweaks of kernel ik moet kiezen, ik ben meer bang dat ik iets verkeerd ga doen.418O2 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:30:
Begin eens met de openingspost van dit topic.
Als CNC heb ik de XEN-JS3(Staat NL onder dus denk dat dat wel goed moet zijn)
Als Kernel Hardcore's Kernel *RECOMMENDED*(Recommendend....)
Als Modem ?(Geen flauw idee welke ik moet hebben
Bij de Apps loop ik tegen het Swype toetsenbord aan. Er staan er 5 maar welke moet ik hebben?
Bij Tweaks weet ik ook niet welke ik moet hebben, wat doen ze en wat is wijsheid.
Theme's das neem ik aan een kwestie van google, en smaak
Boot animation en sound snap ik ook wel, het zijn meet die dingen als CNC, Kernel, Modem en Tweaks dat ik bang ben iets fout te doen.
Ok de hardcore versie dan, weet jij ook misschien welke versie swype ik mee moet pakken en als kernel of/en tweaks?silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:31:
[...]
Welkom, custom rom is prima keuze. Darky is compleet maar rom is groot 240MB. Zelf 1 bakken met Doc's kitchen ben je vrij in toevoeging van het een en ander. Mijn laatste rommetje weegt maar 70MB en is razendsnel en vooral zuinig batterij (drain). Kernel, tja met voodoo 4 sound ontlopen ze elkaar niet zo veel. Persoonlijk kies ik voor hardcore's kernel (erg stabiel)..
In de SP staat een mooie duidelijke handleiding " How to"
Succes
Groeten op GoT hoef niet, doen we automatisch al
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:38 ]
^^,,tweaks moet je maar even laten voor wat het is. In Hardcore kernel kun je in Cwm (2e recovery) alle tweaks op (e) enable zetten. Ook zonder is je SG al snel zat
Toestenbord standaard Samsung werk daar niet mee, gebruik gingerbread veel fijner
Toestenbord standaard Samsung werk daar niet mee, gebruik gingerbread veel fijner
Verwijderd
Oke ik heb met die kitchen deze opties gekozen:
XWJS5 v9.6.6 WIPE
XEN-JS3
Hardcore's Kernel
JPY Modem
Wat App's
Standard Ringtone
WPA Supplicant Standard
GingerMix v4
CIA Boot Animation
Standard Samsung Galaxy S sounds and ringtones
Nou moet ik dus mijn telefoon via Odin Flashen
En dan rom installeren via Recovery Scherm
Zit ik zo goed?
XWJS5 v9.6.6 WIPE
XEN-JS3
Hardcore's Kernel
JPY Modem
Wat App's
Standard Ringtone
WPA Supplicant Standard
GingerMix v4
CIA Boot Animation
Zit ik zo goed?
BijnaVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:04:
Oke ik heb met die kitchen deze opties gekozen:
XWJS5 v9.6.6 WIPE
XEN-JS3
Hardcore's Kernel
JPY Modem
Wat App's
Standard Ringtone
WPA Supplicant Standard
GingerMix v4
CIA Boot Animation
Zit ik zo goed?
Dan zet je gebakken rommetje op je interne SD kaart. Met 3-button of app Quick boot (market) en makkelijker in recovery Cwm "install zip from SD" kiezen en klaar.
vervolgens flashen vanuit Cwm..Odin kan in de kast enkel nog nodig mocht het mis gaan.
Verwijderd
Ik heb net met odin geflasht, en hij geeft succesvol aan, 13sec
maar nou doet men galaxy s niets meer, gaat niet in niks. Is dit de bedoeling dat ik nou men eigenste rom er op moet zetten?
maar nou doet men galaxy s niets meer, gaat niet in niks. Is dit de bedoeling dat ik nou men eigenste rom er op moet zetten?
Wat heb je In Odin geflash????....toch niet Doc's rom he.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:50:
Ik heb net met odin geflasht, en hij geeft succesvol aan, 13sec

Verwijderd
Nee nee, ik heb odin geopend, pit bestand geupload van de SP, mijn telfoon via usb naar de pc, gewacht tot er stond hardware kan worden gebruikt, op start gedrukt. toen stond er 1 succesfull. en daar links boven in kwam het vakje groen en daarin 13sec. toen heb ik gewacht maar men telefoon deed niks, toen proberen handmatig te booten doet hij ook niet.
waar ben ik fout gegaan
waar ben ik fout gegaan
Heb je alleen het .pit bestand geflasht? Zo ja, oei... Zo nee, aub een duidelijk stap voor stap uitleg wat je gedaan hebt (Moet je sowieso doen als je hulp wil).
Edit: En werkt je 3-knoppen recovery/download mode?
Edit: En werkt je 3-knoppen recovery/download mode?
[ Voor 14% gewijzigd door I-King op 17-02-2011 13:01 ]
Wat heb je dan bij PDA/MODEM/CSC neergezet in Odin? Flashen met alleen een pit is nooit de bedoeling. Met hierboven: als je in download-mode kan komen: pak bijv. JM8 firmware van samfirmware.com (accountje maken) en flash die met pit 512. Dan zit je op Android 2.1 en heb je 2e recovery. Dan het toestel rooten (met bijv. z4root) en een backup maken van /efs (koop RootExplorer in de market). Zet er dan ClockworkMod Recovery op (update.zip) en draai het. Dan kun je weer verder.
Heb je het topic van de kitchen wel gelezen op XDA? : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8789385
Volgens mij staan er nergens instructies om enkel een pit-file te flashen...
Heb je het topic van de kitchen wel gelezen op XDA? : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8789385
Volgens mij staan er nergens instructies om enkel een pit-file te flashen...
[ Voor 81% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2011 13:07 ]
Verwijderd
Hou het dan maar bij, Oei.
Ja alleen het .pit bestand. Welk bestand had ik er dan nog bij moeten pakken? En dit kan hopelijk toch nog wel verholpen worden?
Ja alleen het .pit bestand. Welk bestand had ik er dan nog bij moeten pakken? En dit kan hopelijk toch nog wel verholpen worden?
Zolang je nog in recovery/download kan niks aan de hand..je moet alleen opnieuw beginnen en alles wel op de juiste plaats inladen in Odin.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:02:
Hou het dan maar bij, Oei.
Verwijderd
Oke, ik ben nu de JM8 software van samfirmware aan het downloaden, moet ik dit dan ook met odin doen?
Dus dan die pit erin, en dan de andere bestanden bij phone, pda en csc?
Dan rooten met z4root, die backup maken /efs en die Clockworkmod recovery erop, en dan deze keer met odin goed flashen(zo heet dat toch).
`
ik snap alleen niet helemaal waar ik de pda/csc/phone bestandjes voor odin kan vinden
Dan rooten met z4root, die backup maken /efs en die Clockworkmod recovery erop, en dan deze keer met odin goed flashen(zo heet dat toch).
`
Download mode lukt wel, recovery mode niet, kan ik nu dus via odin, met die pit en de juiste bestandjes het process herhalen en dan zou alles opgelost moeten zijn dat ik de rom van de kitchen kan installerensilitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:15:
[...]
Zolang je nog in recovery/download kan niks aan de hand..je moet alleen opnieuw beginnen en alles wel op de juiste plaats inladen in Odin.
ik snap alleen niet helemaal waar ik de pda/csc/phone bestandjes voor odin kan vinden
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 13:30 ]
Ga je helpenVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:22:
Oke, ik ben nu de JM8 software van samfirmware aan het downloaden, moet ik dit dan ook met odin doen?
`
[...]
Download mode lukt wel, recovery mode niet, kan ik nu dus via odin, met die pit en de juiste bestandjes het process herhalen en dan zou alles opgelost moeten zijn dat ik de rom van de kitchen kan installeren
Stap1 meld je aan op http://www.samfirmware.com ga naar firmware sectie.
Download I9000 XEN I9000XWJS5.rar 1file pda inladen no pit
What can i do if i have only one file?
If you have one .tar file than is this the PDA version.
When you flash the PDA version everything will work the same like a full firmware.
Thats why many links have only one file!
Please when you have only one file SKIP RE-PARTITION!
Use only .PIT files if you have 3 files!
Duidelijk
Verwijderd
oke, als ik dit heb gedaan met odin dan werkt mijn toestel weer als eerst.
maar dan moet ik dus net als eerst met odin die pit en die CSC,PHONE,PDA bestandjes flashen toch? Maar waar vind ik die CSC PHONE PDA filetjes, of is dit dan niet meer nodig, kan ik dan die custom rom die ik via de kitchen app heb gemaakt, op mijn telefoon zetten en dan deze instaleren?
maar dan moet ik dus net als eerst met odin die pit en die CSC,PHONE,PDA bestandjes flashen toch? Maar waar vind ik die CSC PHONE PDA filetjes, of is dit dan niet meer nodig, kan ik dan die custom rom die ik via de kitchen app heb gemaakt, op mijn telefoon zetten en dan deze instaleren?
Nieuwste firmware die je download is 1file tar PDA inladen dus. CSC/PHONE/PIT niet nodig..Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:45:
oke, als ik dit heb gedaan met odin dan werkt mijn toestel weer als eerst.
staat ook duidelijk hierboven.In Odin flashen en laat je toestel starten.
Laten we eerst je toestel aan de gang krijgen root, custom Cwm later aan bod...
By the way: misschien wil je dat niet eens..standaard JS5 is al prima.
Succes
samfirmware.comVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:54:
Dankje, kan alleen password voor de files van samfirmware niet vinden,
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
* No full firmwareVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:54:
# Pass = samsung-firmwares.com
## Pass = samfirmware.com
edit: ik was te laat
[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 17-02-2011 13:57 . Reden: te laat ]
Gast, het staat allemaal gewoon op de site en in de start post. Lees dat gewoon evenVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:54:
Verwijderd
We hebben weer een beeld op de galaxy S
Moet ik hem nou nog steeds rooten met het programma z4root want ik krijg na het opstartscherm geen beeld, hij trilt 1 keer en daarna 3 keer.
Sorry van de vele vragen maar ik schoot een beetje in de stress omdat hij het niet meer deed.
Zal voortaan meer research doen en met enthousiasme in bedwang houden. Over of ik het nog wel/niet moet doen. Ik ga het toch proberen. Als dingen beter kunnen waarom niet, en na alles wat ik net heb gelezen moet dit ook wel lukken.
Heb alleen nog 1 vraagje, welke van de 3 firmwares op de openingspost, moet ik pakken om te flashen, heb al wel via Kies de firmware update gedaan. Of maakt het niet uit welke ik pak.
Moet ik hem nou nog steeds rooten met het programma z4root want ik krijg na het opstartscherm geen beeld, hij trilt 1 keer en daarna 3 keer.
Sorry van de vele vragen maar ik schoot een beetje in de stress omdat hij het niet meer deed.
Zal voortaan meer research doen en met enthousiasme in bedwang houden. Over of ik het nog wel/niet moet doen. Ik ga het toch proberen. Als dingen beter kunnen waarom niet, en na alles wat ik net heb gelezen moet dit ook wel lukken.
Heb alleen nog 1 vraagje, welke van de 3 firmwares op de openingspost, moet ik pakken om te flashen, heb al wel via Kies de firmware update gedaan. Of maakt het niet uit welke ik pak.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 14:16 ]
Hier raak ik je kwijt. Hoezo 3 Firmware's! Ga maar eens eerst lezen, veel lezen en daarna nog meer. In iedergeval werkt je SG weer met nieuwste firmware. Geen dank, graag gedaanVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:12:
We hebben weer een beeld op de galaxy S
Verwijderd
Ik dank je zeer voor je hulp maar nee, hij werkt nog niet met de nieuwste firmware, ik zet de samsung aan, krijg het opstart scherm, met het introbeeldje, daarna wordt het beeld zwart, en trilt hij 1 keer, hierna 3 keer. Dit herhaalt hij om de 30sec ongeveer.silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Hier raak ik je kwijt. Hoezo 3 Firmware's! Ga maar eens eerst lezen, veel lezen en daarna nog meer. In iedergeval werkt je SG weer met nieuwste firmware. Geen dank, graag gedaan
Recovery modus zegt:
Update media, please wait
E: Can't mount /dev/block/stl10
(invalid argument)
E;copy_dbdate_media: Can't mount DBDAT:
your storage not prepared yet, pleas UI menu for format en reboot actions.
copy default media content failed.
Ik tel hier toch 3?
Firmwares
Alle originele firmwares: XDA-topic
Originele Nederlandse firmware: Post Kalua met JS5, XEN JS3 (bedankt Kalua)
Nederlandse CSC voor Froyo 2.2.1: XEN JS3 Mirrors
Oud:
Nederlandse CSC voor Froyo 2.2: XEN JP2 (bedankt Kalua!)
Ik neem aan dat ik de Nederlandse CSC voor Froyo 2.2.1 moet nemen. Naja ik wil eerst de telefoon werkend krijgen, Heb al de guide van het XDA Forum met alle info over wat eerst wat daarna enz enz.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 14:25 ]
Volgens mij heeft hij nu JM8 geflashed.. en niet JS5.. om een custom firmware te flashen is dat alleen maar handiger natuurlijk..silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Hier raak ik je kwijt. Hoezo 3 Firmware's! Ga maar eens eerst lezen, veel lezen en daarna nog meer. In iedergeval werkt je SG weer met nieuwste firmware. Geen dank, graag gedaan
ik raak je alleen ook kwijt met 3 firmwares.. wat je nu moet doen is je 2e recovery krijgen..
dat kun je het beste doen door een speedmod kernel te flashen..
Edit..
volgens mij volg ik niet helemaal wat je hebt gedaan.. het beste kun je doen wat hier onder staat.. flashen met odin..
[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 17-02-2011 14:35 ]
^^ in dit geval de eerste firmware:
PDA: I9000XWJS5-REV030-ALL-low-CL869633.tar.md5
PHONE: MODEM_I9000XXJPY.tar.md5
CSC: GT-I9000-CSC-XENJS3.tar.md5
http://www.multiupload.com/3DF5PMDXP9
Let op!!..is geen 1file meer dus alles inladen op de juiste plaats in Odin.
waarom is het met 1file PDA niet gelukt?
PDA: I9000XWJS5-REV030-ALL-low-CL869633.tar.md5
PHONE: MODEM_I9000XXJPY.tar.md5
CSC: GT-I9000-CSC-XENJS3.tar.md5
http://www.multiupload.com/3DF5PMDXP9
Let op!!..is geen 1file meer dus alles inladen op de juiste plaats in Odin.
waarom is het met 1file PDA niet gelukt?
Ik heb hem gevraagd om laatste nieuwe bij Samsung.com (JS5) te donwloaden en omdat het maar 1file is kan er weinig fout. Maar zelfs dat lukt niet begrijp ikthommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:31:
[...]
Volgens mij heeft hij nu JM8 geflashed.. en niet JS5.. om een custom firmware te flashen is dat alleen maar handiger natuurlijk..
ik raak je alleen ook kwijt met 3 firmwares.. wat je nu moet doen is je 2e recovery krijgen..
dat trillen verhelp je met een factory reset..
[ Voor 49% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 14:34 ]
Verwijderd
Geen flauw idee, de file in PDA geladen gezorgt dat re-partition uit stond. De galaxy was herkend door de laptop, er stond added, alles was succesvol gebeurd.
Ik heb wel met JS5 gedaan.thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:31:
[...]
Volgens mij heeft hij nu JM8 geflashed.. en niet JS5.. om een custom firmware te flashen is dat alleen maar handiger natuurlijk..
dat trillen verhelp je met een factory reset..
oke vreemdVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:35:
Geen flauw idee, de file in PDA geladen gezorgt dat re-partition uit stond. De galaxy was herkend door de laptop, er stond added, alles was succesvol gebeurd.
[...]
Ik heb wel met JS5 gedaan.
Aha, natuurlijk wist hij dat nog niet..maar "that will do the tric"thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:39:
[...]
oke vreemdheb je een factory reset gedaan?
meestal
[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 14:42 ]
Verwijderd
factory reset via het recovery scherm gedaan, hij blijft nog steeds op de S staan met daaronder samsung galaxy s en het tril probleem
krijg nog steeds dit:
(invalid argument)
ben nu het zipje met de 3 bestandjes aan het download
recovery system 3e, moet ik dit op de een of andere manier naar 2e doen?
krijg nog steeds dit:
(invalid argument)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 14:47 ]
Ik vind dit heel vreemd.. je hebt toch een stock firmware gedownload?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:45:
factory reset via het recovery scherm gedaan, hij blijft nog steeds op de S staan met daaronder samsung galaxy s en het tril probleem
krijg nog steeds dit:
(invalid argument)
probeer dan maar die 3 te flashen..
maar je geeft aan dat je je foon net nieuw hebt.. dat betekend dat je standaard al JS3 (volgens mij) op je foon hebt.. JS5 is niet heel erg anders.. of ga je toch voor de custom roms?
omdat je nu toch al op froyo zit zou je voor je 2e recovery eerst CF-root moeten flashen via odin..
dit bestand moet als PDA behandelen.. zonder pit, zonder repartition..
link hiervoor moet je wel ingelogt zijn bij XDA
[ Voor 15% gewijzigd door thommy86 op 17-02-2011 14:51 ]
Probeer de losse bestanden maar eens. En met reboot wel geduld hebben..kan eerste keer lang duren.
ik heb zo het vermoeden dat je te gehaast bent...je bent de eerste die met een originele firmware van Samsung met 1file de mist in gaat.
@Tommy86..moet opnieuw beginnen ter info hij is al de mist ingegaan door alleen pit te flashen in Odin
Edit: Hardcore nieuwste Kernel speedmod k13b is er..met low memory tweak. Ik zeg doen
Latest K13B (16-Feb) - Lowmemorykiller tweak. CWM USB mount fixed. Improved display sharpness using AMOLED processing mode in MDNIE. Support for voice calls through headphones. Voodoo Sound v4
ik heb zo het vermoeden dat je te gehaast bent...je bent de eerste die met een originele firmware van Samsung met 1file de mist in gaat.
@Tommy86..moet opnieuw beginnen ter info hij is al de mist ingegaan door alleen pit te flashen in Odin
Edit: Hardcore nieuwste Kernel speedmod k13b is er..met low memory tweak. Ik zeg doen
Latest K13B (16-Feb) - Lowmemorykiller tweak. CWM USB mount fixed. Improved display sharpness using AMOLED processing mode in MDNIE. Support for voice calls through headphones. Voodoo Sound v4
[ Voor 45% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 15:04 . Reden: toevoeging ]
Flash eens met repartition aan.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:45:
krijg nog steeds dit:
(invalid argument)
EDIT: Flash JM8 eens met repartition en met de 512 pit. Daarna doet je toestel het waarschijnlijk weer. Daarna kan je weer upgraden.
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 17-02-2011 14:57 ]
Verwijderd
De download duurt ong 5 min, zal in deze tijd de galaxy aan laten staan misschien dat hij dan ondertussen wel boot.
Give it a try... duurt het langer dan 10 minuten dan heeft het geen zin.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:06:
De download duurt ong 5 min, zal in deze tijd de galaxy aan laten staan misschien dat hij dan ondertussen wel boot.
Mocht het niet in 1keer lukken naar JS5 dan Jay-v oplossing..JM8 werkt meestal "out of the box"
alhoewel het direct naar JS5 ook gewoon moet werken
[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 15:11 ]
Verwijderd
De pit ook meeladen .512?silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:09:
[...]
Give it a try... duurt het langer dan 10 minuten dan heeft het geen zin.
Mocht het niet in 1keer lukken naar JS5 dan Jay-v oplossing..JM8 werkt meestal "out of the box"
alhoewel het direct naar JS5 ook gewoon moet werken
Verwijderd
Jongens dankjewel, heb de JS5 eropgezet en hij werkt weer naar behoren. Die fout ga ik dus ook nooit meer maken. Dus nu staat de 2.2.1 versie erop, maar dus wat ik eerst met die .PIT had moeten doen heb ik dus als ware net gedaan? Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken?
Jij had alleen een pit geflasht zonder enige bestanden erbij.. dat gaat dus niet goed he..Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:28:
Jongens dankjewel, heb de JS5 eropgezet en hij werkt weer naar behoren. Die fout ga ik dus ook nooit meer maken. Dus nu staat de 2.2.1 versie erop, maar dus wat ik eerst met die .PIT had moeten doen heb ik dus als ware net gedaan? Of zit ik nou helemaal verkeerd te denken?
naar mijn weten zegt een pit alleen hoe je met de bestanden om moet gaan die je flasht.. Wat TripleQ! dus zegt
is alles naar wens verder?
[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 17-02-2011 16:23 ]
In het PIT bestand staat de partitie layout zoals hij ze gaat partitioneren...thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Jij had alleen een pit geflasht zonder enige bestanden erbij.. dat gaat dus niet goed he..
naar mijn weten zegt een pit alleen hoe je met de bestanden om moet gaan die je flasht..
Op zich ben ik erg tevreden over de laatste stock 2.2.1 firmware. Wat is jullie idee over het vervangen van de Kernel met bijvoorbeeld de versie van Hardcore?
Heeft dat zin? Ik draai naar tevredenheid widgetlocker maar voor sommige features heb ik root rechten nodig. 2 vliegen in 1 klap of hoor je ook gelijk een custom rom te draaien.
In het verleden veel Roms van Doc gedraaid, maar werd een beetje moe van het gevoel om steeds de laatste versie te moeten draaien
Heeft dat zin? Ik draai naar tevredenheid widgetlocker maar voor sommige features heb ik root rechten nodig. 2 vliegen in 1 klap of hoor je ook gelijk een custom rom te draaien.
In het verleden veel Roms van Doc gedraaid, maar werd een beetje moe van het gevoel om steeds de laatste versie te moeten draaien
Wat is het voordeel van low memory? alleen dat de batterij langer mee gaat? zelf draai ik nog K13A.. m'n broertje heeft gister K13B geflasht en die klaagde over een langere wake-up tijd..silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:52: Hardcore nieuwste Kernel speedmod k13b is er..met low memory tweak. Ik zeg doen
Nu houdt Android altijd 50MB interne RAM vrij. Hardcore heeft dit aangepast naar 36MB (de laagste memory stand). Hierdoor kan je dus effectief meer apps tegelijk hebben draaien..thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:00:
[...]
Wat is het voordeel van low memory? alleen dat de batterij langer mee gaat? zelf draai ik nog K13A.. m'n broertje heeft gister K13B geflasht en die klaagde over een langere wake-up tijd..
Sommige zeggen dat het hierdoor juist trager wordt op XDA. Andere zeggen dat het juist sneller wordt, omdat minder apps moeten opstarten, omdat ze allemaal kunnen blijven draaien. De Galaxy Tab heeft ook zo'n lage setting en daarom redeneerde hardcore dat dit ook mogelijk moet zijn voor de Galaxy S.
[ Voor 23% gewijzigd door GandalfTheGrey op 17-02-2011 17:07 ]
Ik ga het maar eens proberen.. denk zelf dat het vrij weinig uit zou maken..GandalfTheGrey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:06:
[...]
Nu houdt Android altijd 50MB interne RAM vrij. Hardcore heeft dit aangepast naar 36MB (de laagste memory stand). Hierdoor kan je dus effectief meer apps tegelijk hebben draaien..
Sommige zeggen dat het hierdoor juist trager wordt op XDA. Andere zeggen dat het juist sneller wordt, omdat minder apps moeten opstarten, omdat ze allemaal kunnen blijven draaien. De Galaxy Tab heeft ook zo'n lage setting en daarom redeneerde hardcore dat dit ook mogelijk moet zijn voor de Galaxy S.
wat zijn de ervaringen hier..?
Dat,..ik vind het positief. Je merk er niet zo mega veel van maar traag is het zeker niet.GandalfTheGrey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:06:
[...]
Nu houdt Android altijd 50MB interne RAM vrij. Hardcore heeft dit aangepast naar 36MB (de laagste memory stand). Hierdoor kan je dus effectief meer apps tegelijk hebben draaien..
Wat jij wil..voodoo4 sound is wel heel lekker in de kernels van nu. Hardcore is prima.BillSpaarbank schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:42:
Op zich ben ik erg tevreden over de laatste stock 2.2.1 firmware. Wat is jullie idee over het vervangen van de Kernel met bijvoorbeeld de versie van Hardcore?
In de afgelopen periode werden de rommetjes sneller en sneller.
Heden is het nog alleen fine tunning (tweaken) qua snelheid is de rek er wel uit nu..
Als je nu een lite rom bakt met Doc kan je een tijd vooruit, enige waar ik nog in mee ga is met de Kernels
[ Voor 40% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 17:48 ]
ik zit een te proberen een klein rommetje te maken.. maar kom echt niet aan die 70mb van jou.. en waarom zal je alle apps opnieuw aanklikken als je een no-wipe doet.. dan is dat toch niet nodig..silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:40:
[...]
Dat,..ik vind het positief. Je merk er niet zo mega veel van maar traag is het zeker niet.
Als je nu een lite rom bakt met Doc kan je een tijd vooruit, enige waar ik nog in mee ga is met de Kernels
zelf draai ik nog 9.5 uit de beta kitchen.. ik weet niet of er dingen veranderd zijn qua 9.6.6.. (waarschijnlijk alleen wat scripts) heb thuis nog geen internet (ben net verhuist.) dus moet alles op het werk maar een beetje bijhouden.
Edit.
Ik ga eigenlijk ook alleen mee met de kernels.. heb dan JS5 geflasht.. maar 9.6.6 weer niet.. daar zit de snelheid niet meer is.. (tot nu toe tenminste)
[ Voor 17% gewijzigd door thommy86 op 17-02-2011 17:53 ]
Je kunt ook heden mobiel een rommetje bakken. Zo heb ik het gedaan, erg makkelijk rechtstreeks bakken en op je SG ploffen. Hoezo compjoeterthommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:45:
[...]
ik zit een te proberen een klein rommetje te maken.. maar kom echt niet aan die 70mb van jou.. en waarom zal je alle apps opnieuw aanklikken als je een no-wipe doet.. dan is dat toch niet nodig..
zelf draai ik nog 9.5 uit de beta kitchen.. ik weet niet of er dingen veranderd zijn qua 9.6.6.. (waarschijnlijk alleen wat scripts) heb thuis nog geen internet (ben net verhuist.) dus moet alles op het werk maar een beetje bijhouden.
edit:
GPS problemen?..probeer deze app (beste app op dit moment) eens: [APP] GPS Aids != AIDS ¡Cazurros!- Aiding the SGS GPS
[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 17:57 ]
ja juist.. ik ga geen 100mb over de zo uber snelle hsdpa downloaden..! op werk download ik wat ik nodig heb.. kabeltje.. en klaar.. een kernel wil ik nog wel eens mobiel pakken.. die 6mb maakt het verschil niet..silitek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:53:
[...]
Je kunt ook heden mobiel een rommetje bakken. Zo heb ik het gedaan, erg makkelijk rechtstreeks bakken en op je SG ploffen. Hoezo compjoeterMoet je wel internet hebben uiteraard..
maar hoe krijg je je rom 70mb.. ik heb niks extra toegevoegd?
Ik heb veel dingen niet..b.v.geen live wallpapers en apps alleen het broodnodige.thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:57:
[...]
ja juist.. ik ga geen 100mb over de zo uber snelle hsdpa downloaden..! op werk download ik wat ik nodig heb.. kabeltje.. en klaar.. een kernel wil ik nog wel eens mobiel pakken.. die 6mb maakt het verschil niet..
maar hoe krijg je je rom 70mb.. ik heb niks extra toegevoegd?
Exact de stappen weet ik niet meer..
Kan het rommetje niet meer terughalen al van m'n interne SD af gegooid. Voor de geest staat 70MB.
Zal eens een rommetje bakken via PC eens kijken waar het verschil in zit..
Edit:
Idd klopt iets niet,minimale Doc rom is 117MB via PC. Denk dat de SG er langs zat.
Maar goed desalniettemin..erg snel.
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 17-02-2011 18:13 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Ja alles is verder naar wens, toestel werkt weer en merk er niks van dat hij het niet heeft gedaan(app's weg maar dat is zoiezo geen probleem)thommy86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Jij had alleen een pit geflasht zonder enige bestanden erbij.. dat gaat dus niet goed he..
naar mijn weten zegt een pit alleen hoe je met de bestanden om moet gaan die je flasht.. Wat TripleQ! dus zegt![]()
Maar heb ik hem nou al geflashd, of moet ik hiervoor een oudere firmware gebruiken, en hierna toch mijn ''zelfgebakken'' rom die ik via de Kitchen App heb gemaakt op de interne sd zetten, en deze via mijn SGS instaleren en dan een factory reset uitvoeren, of ga ik hiermee weer de fout in?
p.s. nogmaals bedankt tweakers voor het(over het internet)maken van mijn toestel
Even een vraagje:
ik zit op Doc v9_1_4 ROM met Speedmod 13A en JPY modem.
Nu zegt Kies dat ik van PDA JS3 naar JS5 kan updaten.
Ben ik dan dingen zoals root, Recovery en de Speedmod kernel kwijt? Oftewel ben ik dan weer terug naar fabrieksinstellingen?
Ben ik dan dingen zoals root, Recovery en de Speedmod kernel kwijt? Oftewel ben ik dan weer terug naar fabrieksinstellingen?
dus je wilt vanaf een custom rom direct updaten naar een originele? daar heb ik zelf geen ervaring mee. vraag me ook af of dat wel goed gaat? je kan toch een custom no whipe rom bakken uit doc's keuken?NOTC schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:45:
Even een vraagje:
ja je bent je root, recovery en kernel kwijt. als je een lagfix draait dan doet je tel niks meer na updaten. dus ik zou lekker een custom JS5 er op zetten als je die zo graag wilt.NOTC schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:45:
Even een vraagje:
ik heb zelf nu een relaxte battery "no drain" nadat ik Dclock eraf geknikkerd heb, deze was alleen al verantwoordelijk voor 16% van mijn batterijgebruik...
nu verlies ik 's nachts 0% batterij

ik draai speedmod 13b alles op ext4 met JS5 Sconau rom, 's nachts staat 3g en wifi uit via tasker.
NOTC schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:45:
Even een vraagje:
Nee, ik wil niet terug naar een originele. Ik vroeg me gewoon af, of het kon en wat de gevolgen daarvan zijn,Dacuuu schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:59:
[...]
dus je wilt vanaf een custom rom direct updaten naar een originele? daar heb ik zelf geen ervaring mee. vraag me ook af of dat wel goed gaat? je kan toch een custom no whipe rom bakken uit doc's keuken?
Gister voor het eerst een custom rom geïnstalleerd na veel lezen en uitzoeken.
De nieuwste Doc's Kitchen rom js5 + Speedmod K13b, + jpx modem. En alle tweaks aan, en lagfix alles aan.
Haal quadrant score van 1600-1700!
Ben erg tevreden dus, m'n phone voelt als nieuw.
Alleen ik mis een paar dingen. Ik heb vrijwel zeker bij het bakken de extra dingen aangevinkt, zoals sgs tools, faster fix etc. Alleen deze kan ik nergens vinden bij mijn apps??
De nieuwste Doc's Kitchen rom js5 + Speedmod K13b, + jpx modem. En alle tweaks aan, en lagfix alles aan.
Haal quadrant score van 1600-1700!
Alleen ik mis een paar dingen. Ik heb vrijwel zeker bij het bakken de extra dingen aangevinkt, zoals sgs tools, faster fix etc. Alleen deze kan ik nergens vinden bij mijn apps??
Haal mini uninstaller app uit de market. Kijk daarmee of deze applicatie's wel zijn geinstalleerd.Freich schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:18:
Gister voor het eerst een custom rom geïnstalleerd na veel lezen en uitzoeken.
Haal quadrant score van 1600-1700!![]()
Zo ja, verwijderen en app's opnieuw halen in doc's kitchen doormiddel van "update.zip" of market.
Had al gekeken bij kitchen om met update.zip ze opnieuw te installeren. Alleen als je update.zip kiest heb je veel minder opties (logisch), maar ook de utilities zijn weg onder het Apps tabblad. Dus ook sgs tools etc.silitek schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:58:
[...]
Haal mini uninstaller app uit de market. Kijk daarmee of deze applicatie's wel zijn geinstalleerd.
Zo ja, verwijderen en app's opnieuw halen in doc's kitchen doormiddel van "update.zip" of market.
Wat je nu moet doen is zorgen dat je 2e recovery krijgt.. hier zijn veel tuts over, maar even snel dan.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:13:
[...]
Ja alles is verder naar wens, toestel werkt weer en merk er niks van dat hij het niet heeft gedaan(app's weg maar dat is zoiezo geen probleem)
Maar heb ik hem nou al geflashd, of moet ik hiervoor een oudere firmware gebruiken, en hierna toch mijn ''zelfgebakken'' rom die ik via de Kitchen App heb gemaakt op de interne sd zetten, en deze via mijn SGS instaleren en dan een factory reset uitvoeren, of ga ik hiermee weer de fout in?
p.s. nogmaals bedankt tweakers voor het(over het internet)maken van mijn toestel
- CF-root flashen via odin (link heb ik je gister gepost)
- flash een speedmod kernel (deze bevat CWM) dit doe je deze als update.zip te flashen.
(over het algemeen moet je deze 2 keer als update.zip flashen)
dan krijg je een groene ipv blauwe recovery..
nu kun je de rom die op je sd kaart staat flashen..
succes
^^..speedmod oneclick installer zwerft nog steeds in de market, zie ik.
Nog makkelijker!! (geen Odin nodig)..weleens waar een wat oudere kernel maar dan bezit je wel Cwm 2e recovery.
En zoals de app zegt in 1click
Nog makkelijker!! (geen Odin nodig)..weleens waar een wat oudere kernel maar dan bezit je wel Cwm 2e recovery.
En zoals de app zegt in 1click
Eindelijk een Minimale drain snachts.. het is wel geen 0% maar toen ik wakker werd was hij 1% minder dan toen ik me ogen dicht deed.. (toen ik opstond 2% maar goed..!)

Is een rom die deodexed en zipaligned is , sneller dan een stock rom die dat niet is ? Ik heb geen behoefte aan custom rom en ik zag dat er op XDA nu ook een aantal stock roms staan ( oa xwjs3 en xwjs5) waar niks anders mee gebeurt is dan dat ze deodexed en zipaligned zijn.. Ik voreg me af of dat snelheidswinst opleverd. Hoef ook geen custom themes etc dus daarvoor heb ik het niet nodig .
Je kunt toch gewoon een nieuwe rom bakken met alles wat je hebben wilt, deze dan gewoon unzippen op je pc, en dan de .apk van de programmas op je SGS zetten?Freich schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:12:
[...]
Had al gekeken bij kitchen om met update.zip ze opnieuw te installeren. Alleen als je update.zip kiest heb je veel minder opties (logisch), maar ook de utilities zijn weg onder het Apps tabblad. Dus ook sgs tools etc.
Of maak ik nou een denkfout?
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ah ok als t zo makkelijk is!blitzkrieg schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:58:
[...]
Je kunt toch gewoon een nieuwe rom bakken met alles wat je hebben wilt, deze dan gewoon unzippen op je pc, en dan de .apk van de programmas op je SGS zetten?
Of maak ik nou een denkfout?
Iemand nog ervaring met JPX of JPY modem, Heb nu JPX, vraag me toch af welke er beter is. Op xda was iemand die JPX het beste vond. (Een Nederlander).
Lekker die temperatuur van 15 graden C. Die van mij schommelt altijd rond de 34 graden Cthommy86 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:44:
Eindelijk een Minimale drain snachts.. het is wel geen 0% maar toen ik wakker werd was hij 1% minder dan toen ik me ogen dicht deed.. (toen ik opstond 2% maar goed..!)
[afbeelding][afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Ansenyi op 18-02-2011 12:47 . Reden: Screenshot erbij. ]
To be, or not to be...
In principe zou het iets sneller moeten zijn, alleen ga je dit waarschijnlijk niet merken.breinstein schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:57:
Is een rom die deodexed en zipaligned is , sneller dan een stock rom die dat niet is ? Ik heb geen behoefte aan custom rom en ik zag dat er op XDA nu ook een aantal stock roms staan ( oa xwjs3 en xwjs5) waar niks anders mee gebeurt is dan dat ze deodexed en zipaligned zijn.. Ik voreg me af of dat snelheidswinst opleverd. Hoef ook geen custom themes etc dus daarvoor heb ik het niet nodig .
Heb je een linkje toevallig? Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.
die van mij schommelt ook rond die temp.. 15 graden was op een koud nachtkastje.. en de hij heeft de hele nacht liggen slapen.. nu die wakker is.. gewoon weer vrolijk 33 graden op dit moment..Ansenyi schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:37:
[...]
Lekker die temperatuur van 15 graden C. Die van mij schommelt altijd rond de 34 graden C
[afbeelding]
Ok, dan hou ik het gewoon bij mijn stock JWS5 met speedmod .. Bevalt me prima, maar ik dacht als het sneller gaat switch ik naar een deodexed rom ..
hier is het linkje btw : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790
hier is het linkje btw : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=948790
Verwijderd
Ik heb even naar het topic van de CF root op XDA gekeken en dit staat er:thommy86 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:32:
[...]
Wat je nu moet doen is zorgen dat je 2e recovery krijgt.. hier zijn veel tuts over, maar even snel dan.
- CF-root flashen via odin (link heb ik je gister gepost)
- flash een speedmod kernel (deze bevat CWM) dit doe je deze als update.zip te flashen.
(over het algemeen moet je deze 2 keer als update.zip flashen)
dan krijg je een groene ipv blauwe recovery..
nu kun je de rom die op je sd kaart staat flashen..
succes
THIS IS NOT A ROM - it is only a kernel. You need to have the JPx firmware already on your device. You do NOT need to wipe anything for this patch. You DO need to read the instructions.
Nou heb ik gisteren volgens mij de JM8 er opgezet, moet ik dan eerst een JP versie zoals JP6 eropzetten, of kan ik deze instructies nou meteen volgen:
- Unzip the attached CF-Root-JPx-vX.X.zip
- (USB) Disconnect your phone from your computer
- Start ODIN
- Click the PDA button, and select CF-Root-JPx-vX.X.tar
- Put your phone in download mode
- (USB) Connect the phone to your computer
- Make sure repartition is NOT checked
- Click the START button
- Wait for the phone to reboot
- Done (if it took you more than 30 seconds, you need practise!)
Omdat er dus JPx-vx.x.zip staat neem ik aan dat ik er eerst JP6 op moet zetten toch?
^^ Niet zo moeilijk doen gewoon speedmod oneclick installer uit de market..klaar heb je Cwm 2e recovery.

wel eerst root draaien..superoneclick root b.v.
wel eerst root draaien..superoneclick root b.v.
[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 18-02-2011 14:46 ]
Verwijderd
]Als ik dan de 2e recovery heb dan is het gewoon een kwestie van de pda file van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 pakken die via odin flashen en dan kan ik mijn custom rom via de Kitchen app op mijn interne sd zetten en die via mijn toestel installeren toch?
Maar welke moet ik dan hebben, deze staan er op de site:
CF-Root-JPH-v1.0.zip (5.98 MB, 2008 views)
CF-Root-JPH-v1.1.zip (5.98 MB, 3907 views)
CF-Root-JPK-v1.1.zip (5.98 MB, 7860 views)
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 1871 views)
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 14484 views)
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 1932 views)
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 26095 views)
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 872 views)
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 5244 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 2614 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 11910 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 1137 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 10076 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 1379 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 28299 views)
CF-Root-XX_XEU_JPX-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 634 views)
CF-Root-XX_XEU_JPX-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 4983 views)
CF-Root-XX_XEU_JPY-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 2158 views)
CF-Root-XX_XEU_JPY-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 20875 views)
Mijn telefoon zegt dit:
PDA: I9000 XWJS5
Phone I9000 XXJPY
CSC I9000 XENJS3
Maar welke moet ik dan hebben, deze staan er op de site:
CF-Root-JPH-v1.0.zip (5.98 MB, 2008 views)
CF-Root-JPH-v1.1.zip (5.98 MB, 3907 views)
CF-Root-JPK-v1.1.zip (5.98 MB, 7860 views)
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 1871 views)
CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 14484 views)
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 1932 views)
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 26095 views)
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.99 MB, 872 views)
CF-Root-JPJPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 5244 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 2614 views)
CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 11910 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.15.3.zip (5.98 MB, 1137 views)
CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 10076 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 1379 views)
CF-Root-XX_OXA_JPU-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 28299 views)
CF-Root-XX_XEU_JPX-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 634 views)
CF-Root-XX_XEU_JPX-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 4983 views)
CF-Root-XX_XEU_JPY-v1.3-BusyBox-1.15.3.zip (5.99 MB, 2158 views)
CF-Root-XX_XEU_JPY-v1.3-BusyBox-1.17.1.zip (5.93 MB, 20875 views)
Mijn telefoon zegt dit:
PDA: I9000 XWJS5
Phone I9000 XXJPY
CSC I9000 XENJS3
Verwijderd
ik vind persoonlijk dat jpx beter is. (minder batterij drain)Freich schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:04:
[...]
Ah ok als t zo makkelijk is!Ik dacht dat t niet zo eenvoudig kon. Ook niet aan gedacht
![]()
Iemand nog ervaring met JPX of JPY modem, Heb nu JPX, vraag me toch af welke er beter is. Op xda was iemand die JPX het beste vond. (Een Nederlander).
Verwijderd
Oke net mijn toestel geroot, de oneclick supermod geinstaleerd alles succesvol, nou wachten op een volle batterij. Maar kan ik dan meteen mijn custom rom op mijn sdtje zetten of moet ik nog iets flashen, ik dacht dat ik dat gister al had gedaan toen ik de nieuwe firmware eropzette met de .512 pit.
ik dacht dat je JS5 erop had gezet.. maar oke.. ik kende de one click speedmod niet.. maar is inderdaad heel handig.. deze flasht een k9 versie van speedmod.. het geeft je in ieder geval je 2e recovery..
zorg er wel voor dat je rommetje op je interne sd staat.. als je je batterij vol hebt kun je simpelweg via je recovery de rom flashen..
Succes
zorg er wel voor dat je rommetje op je interne sd staat.. als je je batterij vol hebt kun je simpelweg via je recovery de rom flashen..
Succes
Verwijderd
Oke, ja ik zal hem zo op men interne sd zetten, dan wachten en wachten, komt er in de recovery modus dan gewoon install sd kaart ofzo te staan?
in welke map moet ik mijn ROM zetten, of een aparte map zetten?
in welke map moet ik mijn ROM zetten, of een aparte map zetten?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 15:45 ]
heb je je recovery nog niet dan?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:31:
Oke, ja ik zal hem zo op men interne sd zetten, dan wachten en wachten, komt er in de recovery modus dan gewoon install sd kaart ofzo te staan?
ja er komt iets te staan van "install zip from sd" zoiets.. dan zie je je mapjes op de interne sd.. zip aanklikken en klaar..
als je dit eenmaal gedaan hebt, kan het in de toekomst niet makkelijker..
wil je een nowipe rom, een thema, een andere boot animatie, alles wat je in bijv. in de kitchen kan maken.. kun je op deze manier installeren..
speedmod kernel blijft zich ook ontwikkelen.. bij een update kun je de cwm versie pakken.. en ook zo installeren.. zo blijf je up to date..
misschien dat ik nou iets te veel zeg.. maar het is ook gewoon leuk..!
Verwijderd
Hahaha je even iets te veel informatie maar dat zal de tijd denk wel leren, ja ik kan nu als ik de recovery modus boot dan kan ik recovery modus 2e kiezen.
Nu op 68% dus nog even opladen. Gaat het snel als ik hem aan de netstroom leg als via de pc?
p.s. dus niet uitpakken en in een map zetten maar echt de zip op mijn sd zetten?
Nu op 68% dus nog even opladen. Gaat het snel als ik hem aan de netstroom leg als via de pc?
p.s. dus niet uitpakken en in een map zetten maar echt de zip op mijn sd zetten?
Kijk eens waar the masters mee bezig zijn : YouTube: Detailed demo of MIUI ROM v10.29 running on HTC Desire ( demo van de Desire, maar komt ook voor de i9000 )
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=954536
Kan niet wachten voor de release!
[ Voor 9% gewijzigd door Ronnymes op 18-02-2011 16:16 ]
follow @ twitter.com/ronnymes
Ziet er slick uitRonnymes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:15:
Kijk eens waar the masters mee bezig zijn : YouTube: Detailed demo of MIUI ROM v10.29 running on HTC Desire ( demo van de Desire, maar komt ook voor de i9000 )
Zou bijna zeggen: het beste van 2 werelden
Zip nooit uitpakken.. deze is gesigned.. dus die moet je mooi in zijn geheel op je sd zetten..Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:14:
Hahaha je even iets te veel informatie maar dat zal de tijd denk wel leren, ja ik kan nu als ik de recovery modus boot dan kan ik recovery modus 2e kiezen.
als je in je recovery opstart.. moet hij groen zijn ipv blauw..
via je pc laad hij veel langzamer op.. netstroom gaat sneller..
Echt bijzonder vind ik het niet...Ronnymes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:15:
Dat is pas revolutionair
Edit: MIUI rom voor de SG is er al..beta
Custom rom flashen maakt niet meer uit volle accu of niet..die tijd is geweest!Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:14:
Dus indien 2e Cwm flashen die hap
[ Voor 38% gewijzigd door silitek op 18-02-2011 17:16 ]
Verwijderd
I Did It! Custom Rom staat erop. Lekker wat appjes aan het instaleren en wat knutselen, 1 vraagje of iemand dat misschien nog weet. Die app voor je Launchers, ik heb nu launcher pro maar zou de ADW Launcher wel eens willen bekijken, weet ieand nog hoe dat appje heette?
Ondien je nu naar warez loopt te hengelen, dit is niet toe gestaan op GoT! De verschillende launchers zijn zo goed als allemaal in Android Market te vinden, al dan niet gratis of betaald.
Ondien je nu naar warez loopt te hengelen, dit is niet toe gestaan op GoT! De verschillende launchers zijn zo goed als allemaal in Android Market te vinden, al dan niet gratis of betaald.
[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 18-02-2011 22:19 ]
Heb je daar ook een bron voor? Want voor zover is weet is dat alleen het geval bij sommige ROMS zoals Darky's rom. Die maken een backup van de logfiles en zetten ze na de flash weer terug (als ik het goed begrijp).silitek schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:39:
[...]
Custom rom flashen maakt niet meer uit volle accu of niet..die tijd is geweest!
Dus indien 2e Cwm flashen die hap
De anders ROMS doen dit naar mijn weten (nog) niet en daardoor is het nog steeds belangrijk om met een volle accu te flashen. Of heb ik alles totaal verkeerd begrepen?
Bij het flashen van elke ROM zorg ik nog lekker voor een volle accu, just to be sure.
Doc's rom idem..laatste rom van doc met iets van 30% geflash. Maakt geen z*k uit..en als je rare kuren krijgt,SOEFuture schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:26:
[...]
Heb je daar ook een bron voor? Want voor zover is weet is dat alleen het geval bij sommige ROMS zoals Darky's rom. Die maken een backup van de logfiles en zetten ze na de flash weer terug (als ik het goed begrijp).
De anders ROMS doen dit naar mijn weten (nog) niet en daardoor is het nog steeds belangrijk om met een volle accu te flashen. Of heb ik alles totaal verkeerd begrepen?
Bij het flashen van elke ROM zorg ik nog lekker voor een volle accu, just to be sure.
na 2 a 3x opladen gedraagt je batterij zich weer als "normaal"..
welke vorm van kernels i.c.m. lagfix, tweaks heeft het meeste invloed op je drain..
100% load flash..ok natuurlijk maar het is geen must.uitgaande van eigen ervaring dan
Verwijderd
Even een vraagje, ik heb met die kitchen de Gingerbread Theme erop gezet, nou heb ik als ik mijn scherm lock, kan ik een balkje slepen voor ontgrendelen en voor geluid uit, kan dit aangepast worden, zoja hoe?
GoT is geen helpdesk! Wanneer je besluit je telefoon uit te rusten met een custom ROM dien je als gebruiker enige basis kennis te bezitten, jij hebt nu al een aantal vragen gesteld die of niet in dit topic thuis horen of vrij basis zijn. Nogmaals, dit soort basis vragen horen niet in dit topic.
GoT is geen helpdesk! Wanneer je besluit je telefoon uit te rusten met een custom ROM dien je als gebruiker enige basis kennis te bezitten, jij hebt nu al een aantal vragen gesteld die of niet in dit topic thuis horen of vrij basis zijn. Nogmaals, dit soort basis vragen horen niet in dit topic.
[ Voor 42% gewijzigd door Bullet NL op 18-02-2011 22:23 ]
instellingen>weergave>unlock screenVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:26:
Even een vraagje, ik heb met die kitchen de Gingerbread Theme erop gezet, nou heb ik als ik mijn scherm lock, kan ik een balkje slepen voor ontgrendelen en voor geluid uit, kan dit aangepast worden, zoja hoe?
En voor geluiden...in geluid>geluid vergrendeling

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 18-02-2011 20:35 ]
Verwijderd
Staat er niet tussen, ik heb :
Achtergronden
Letterype
Helderheid
Scherm aut draaien
Animatie
Time Out Scherm
Spaarstand
TV-Uit
Horizontale Kalibratie
Achtergronden
Letterype
Helderheid
Scherm aut draaien
Animatie
Time Out Scherm
Spaarstand
TV-Uit
Horizontale Kalibratie
Gingerbread theme he..ik ken die niet maar zo te lezen zit er maar 1 unlock screen in.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:35:
Staat er niet tussen, ik heb :
Achtergronden
Letterype
Helderheid
Scherm aut draaien
Animatie
Time Out Scherm
Spaarstand
TV-Uit
Horizontale Kalibratie
Andere Themes bezitten vaak 4 lock sreens kun je kiezen welke...
Verwijderd
Hm balen, naja zo erg is het niet maar als ik ze zelf kon toevoegen en kon weghalen zou dat natuurlijk leuk zijn
Gingerbread theme heeft alleen Android lockscreen.. Bijvoorbeeld generation x heeft ze alle 4..silitek schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:41:
[...]
Gingerbread theme he..ik ken die niet maar zo te lezen zit er maar 1 unlock screen in.
Andere Themes bezitten vaak 4 lock sreens kun je kiezen welke...
Mijn foon liep vanmiddag vast na een gemiste oproep, moest de batterij eruit halen om hem weer aan te kunnen zetten. Verder niks gemerkt en was de eerste keer terwijl ik die rom (Darky 8.0) alweer een week of 3 draai
Ik begrijp er ook helemaal niks van.. Wordt waarschijnlijk op nieuw flashen.. Blijft fc geven bij bijv. whatssapp en baterry mix en titanian backup..thommy86 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:58:
Zojuist valt me foon uit omdat de bat leeg was.. Nu zet ik hem net aan.. Kreeg ik ineens allerlei FC's..
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.