Verwijderd

Iemand al ervaring met I9000XFJP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik werk al een aantal dagen met Axura Beta2 en die werkt echt goed. Ik vind het vreemd/jammer dat ik niemand anders erover hoor, want deze firmware verdiend meer aandacht vind ik, ondanks dat het een beta is, werkt hij echt goed. Zijn er meer mensen die hiermee werken, zoja, wat vinden jullie van deze firmware?

spectron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niemand anders er over hoort zou wat info of een link voor mij iig erg gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Voor meer info over Axura Firmware:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Hoi,

Ik wil graag die Axura op mijn GS zetten, maar elke keer als ik via Rom Manager die Clockwork recovery wil installeren en ik ga rebooten, krijg ik toch elke keer de standaard Android recovery die de zip file niet kan herkennen (signing).

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Dan heb je je toestel niet geroot denk ik. Zie link voor de root die ik heb gebruikt, dan werkt het wel ;-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Als je Axura hebt geflasht, geef hem dan even de tijd om alles te installeren, dat duurt even.

[ Voor 22% gewijzigd door spectron op 26-11-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50
spectron schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:58:
Dan heb je je toestel niet geroot denk ik. Zie link voor de root die ik heb gebruikt, dan werkt het wel ;-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Als je Axura hebt geflasht, geef hem dan even de tijd om alles te installeren, dat duurt even.
Jij bent dus echt iemand die niet weet wat je aan het doen bent.

Rooten is niet de oplossing. De link die jij geeft is toevallig wel de oplossing. Het is inderdaad een Root methode, maar het gaat niet om het rooten, maar om de recovery die daar bij zit, namelijk 2e. Recovery 3e laat ongesigneerde zip's niet toe.

[ Voor 1% gewijzigd door HaTe op 27-11-2010 11:17 . Reden: Ergens een niet vergeten ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Jammer dat je zegt dat ik niet weet wat ik doe, want ik probeer iemand te helpen met een oplossing en de oplossing die ik hem geef staat ook in verschillende topics in XDA.

Ik heb zelf geen 2de recovery probleem, maar ik moest het ook op deze manier oplossen. Vandaar dat ik hem dit ook vertel en volgens mij is daar niks mis mee. We zijn hier om elkaar te helpen, niet waar? :)

Offtopic:

Is het je nog gelukt Fanste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Inderdaad zijn we er om elkaar te helpen en daarom vertelt Hate je dat je de goede methode aandraagt alleen dat het wel of niet geroot zijn niet de oorzaak is van het door Fanste genoemde probleem, maar dat dat het gevolg is van het hebben van de verkeerde recovery. Dus hij helpt jullie inderdaad om beter te begrijpen wat jullie nu eigenlijk doen. Wat je basically doet is het vervangen van je kernel zonder root access door een kernel met root access, en een andere recovery die wel unsigned zips accepteert.

[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 27-11-2010 09:03 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Maarten21 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 05:23:
[...]

Ik denk niet dat er echt een veel snellere is, als je al speedmod hebt.
Ik zit zelf op Doc's Froyo JPO v8 (nog geen zin in BUJP8 v9, want daar is een wipe voor nodig), welke ik heel fijn vind. (Heb voor het eerst een GPS fix binnenshuis met minimaal 7 satellieten :P)

Verder is het wachten op de Cyanogen mod. Die schijnt enorm snel te zijn (als je de Quadrant-cpu scores mag geloven), maar er moet nog redelijk wat aan gebeuren voordat het (voor mij) acceptabel te gebruiken is.

PS: Welke versie van speedmod heb je? Voor als je 't nog niet wist: In alle versies voor v9 zit een bug die je /system kan corrupten. Lees dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=848471
Thanks. Maar hoe kan ik zien welke versie ik nu heb? En hou zou ik moeten updaten naar K9? Ik zie in het XDA topic van de Speedmod kernel dat ik eerst naar een stock rom moet gaan (via Odin) en vervolgens de nieuwe kernel moet flashen.

"To get the phone to work with K9, the best way is to flash a stock ROM PDA section from Odin to install a 'clean' /system."

Waar vind ik een stock rom? Op dit moment bevat mijn toestel:

PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2

Stel ik wil Doc's rom flasher, dan kan ik kiezen uit XWJPA V8 en BUJP8 V9. Werkt de BUJP8 V9 versie wel op mijn toestel (aangezien ik nu XWJPA heb)? Ik zie echter geen v9 van XWJPA.

[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 27-11-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
barzi schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:38:
[...]

Thanks. Maar hoe kan ik zien welke versie ik nu heb? En hou zou ik moeten updaten naar K9? Ik zie in het XDA topic van de Speedmod kernel dat ik eerst naar een stock rom moet gaan (via Odin) en vervolgens de nieuwe kernel moet flashen.

"To get the phone to work with K9, the best way is to flash a stock ROM PDA section from Odin to install a 'clean' /system."

Stel ik wil Doc's rom flasher, dan kan ik kiezen uit XWJPA V8 en BUJP8 V9. Werkt de BUJP8 V9 versie wel op mijn toestel (aangezien ik nu XWJPA heb)? Ik zie echter geen v9 van XWJPA.
Ik heb de BUJP8 V9 er op gezet (met zoals in het topic staat, de goede kernel?) (die 265mhz update.zip oid).

Tering jantje, wat een verschil met de vorige Doc 7.6.2 dacht ik. Wat héééééérlijk snel!!! Geen laxfix er op staan, hij werkt ZOOOOOO lekker! (en ik overdrijf niet)!!

Hulde voor Doc, dit werkt echt niet normaal zo lekker! Accu schijnt weer stukken beter te zijn (mede ook door kernel had ik begrepen). Wat is dit lekker werken zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
barzi schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:38:
[...]

Als je Doc's rom erop wil zetten hoef je je alleen maar te houden aan de instructies die in dat topic staan. Namelijk deze (je moet ClockWorkMod al wel hebben):

01. Download K9 CWM file (from here), put it in your internal sdcard, also put Doc's ROM (JPOv8/JPAv8/BUJP8v9).
02. Boot into recovery.
03. Flash the K9 kernel, DO NOT REBOOT.
04. Go to Advanced ULK options -> reboot into recovery.
05. Now choose mounts and storage -> Format system
06. Now flash Doc's ROM, and immediately after, flash K9 CWM zip AGAIN! (Without a reboot in between)
07. Select reboot after flashing K9 CWM zip. Now if you had a lagfix applied before, you will get a prompt about change in config. Just select "remove new config" here.
08. DO NOT FLASH any bugged kernel after this, or you will have to repeat this process.
maurits82 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:35:
[...]

Ik heb de BUJP8 V9 er op gezet (met zoals in het topic staat, de goede kernel?) (die 265mhz update.zip oid).

Tering jantje, wat een verschil met de vorige Doc 7.6.2 dacht ik. Wat héééééérlijk snel!!! Geen laxfix er op staan, hij werkt ZOOOOOO lekker! (en ik overdrijf niet)!!

Hulde voor Doc, dit werkt echt niet normaal zo lekker! Accu schijnt weer stukken beter te zijn (mede ook door kernel had ik begrepen). Wat is dit lekker werken zeg!
Ik ben naar de JPO v8 gegaan, omdat ik geen zin had in een wipe van m'n data. Ook zie ik het nut niet van de BUJP8. Die is eigenlijk bedoeld voor vodafone branded phones, dus ik heb geen reden om te denken dat die versie verbeteringen heeft t.o.v. JPO.

Verder moet ik ook zeggen dat ik eerst werkte zonder lagfix en dat dit heerlijk ging. Later heb ik de lagfix toch geactiveerd (ext4) omdat het na een tijdje toch trager begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Maarten21 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:57:
[...]

Als je Doc's rom erop wil zetten hoef je je alleen maar te houden aan de instructies die in dat topic staan. Namelijk deze (je moet ClockWorkMod al wel hebben):

01. Download K9 CWM file (from here), put it in your internal sdcard, also put Doc's ROM (JPOv8/JPAv8/BUJP8v9).
02. Boot into recovery.
03. Flash the K9 kernel, DO NOT REBOOT.
04. Go to Advanced ULK options -> reboot into recovery.
05. Now choose mounts and storage -> Format system
06. Now flash Doc's ROM, and immediately after, flash K9 CWM zip AGAIN! (Without a reboot in between)
07. Select reboot after flashing K9 CWM zip. Now if you had a lagfix applied before, you will get a prompt about change in config. Just select "remove new config" here.
08. DO NOT FLASH any bugged kernel after this, or you will have to repeat this process.

[...]

Ik ben naar de JPO v8 gegaan, omdat ik geen zin had in een wipe van m'n data. Ook zie ik het nut niet van de BUJP8. Die is eigenlijk bedoeld voor vodafone branded phones, dus ik heb geen reden om te denken dat die versie verbeteringen heeft t.o.v. JPO.

Verder moet ik ook zeggen dat ik eerst werkte zonder lagfix en dat dit heerlijk ging. Later heb ik de lagfix toch geactiveerd (ext4) omdat het na een tijdje toch trager begint te worden.
En kan ik dat gewoon volgen als ik nu versie 8 van de kernel heb geinstalleerd (stock rom)? Ik las in het opic van de speedmod kernel dat er problemen kunnen ontstaan (corrupt filesysteem). En kan de vodafone versie van de rom (enige versie waar v9 van is, de rest is v8) gewoon flashen op een niet-vodafone model? En waarom is er geen versie 9 van de overige modellen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik heb net Doc's BUJP5 v9 er op gezet en ik merk geen verschil met Doc's JPO v7. Ik had gedacht dat de browser wel gefixed zou zijn, maar die is nog steeds rete sloom als er grote plaatjes op de pagina staan (zie Galaxy S topic).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
HaTe schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:08:
Ik heb net Doc's BUJP5 v9 er op gezet en ik merk geen verschil met Doc's JPO v7. Ik had gedacht dat de browser wel gefixed zou zijn, maar die is nog steeds rete sloom als er grote plaatjes op de pagina staan (zie Galaxy S topic).
Hmm, hier juist geen last meer van.

Ook hoe snel de foto's laden, niet normaal meer.

Ik heb wel een recente I9000, misschien dat dat iets uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Laatst online: 10-09 13:05
niemand hier al een Insanity geprobeerd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843019

mij bevalt ie uitermate goed, lekker licht (mb's) en vlot. Ben er zo tevreden over dat ik nieuwe rom 'ultimate' nog even niet probeer (maar het jeukt wel, was er wel benieuwd naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BETA1 Cyanogenmod
- new initial kernel
- added mainline changes
- new ADW-Launcher
- fixed GPS
- wpa_supplicant from AOSP
- /system on ext4
- support for both sdcards at recovery (apply "update.zip" at main menu goes to external sdcard, "choose zip from sdcard" works for both)
- recovery has the ability to flash zImages directly (be carefully)
- ongoing build numbers now

Net geflasht, kreeg tijdens het toepassen van de update.zip 2x een foutmelding...maar 3x was scheepsrecht.
Nu toe aan me eerste boot, scherm staat al 2minuten op GALAXY S, had van te voren een wipe gedaan. en kwam vanaf een eerdere beta van cyanogenmod

We wachten maar geduldig af :-)

Nu al tijd bezig, kom maar niet verder als het bootscherm...
Probeer nu helemaal opnieuw te beginnen vanaf JPM zoals in de openingpost staat van xda (downloaden duurt lang)

[ Voor 13% gewijzigd door TripleQ op 28-11-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Ik heb 'm ook net geinstalleerd. Ga nu de wifi uitproberen, want die mistte ik wel een beetje ;-)

/Update
De Google apps moet je wel ff opnieuw installeren na de update. Verder loopt ie als een zonnetje.

[ Voor 36% gewijzigd door deputy op 28-11-2010 23:28 ]

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou na veel gepruts heb ik hem ook eindelijk werkend.

Maar wifi is net zoals bij iedereen op XDA dood.

Nouwjah, ook geen zin om nu nog iets anders te doen. Wil slapen :-)
Morgen overdag toch niet thuis, dus die wifi kan ik wel eventjes missen. Het syncen van mijn email duurt alleen fftjes op gprs snelheid (geen 3g ontvangst hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Heb eindelijk besloten om mijn SGS te gaan rooten.
Kan iemand me helpen want weet echt niet welke rom ik moet kiezen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Zanzarismo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:57:
z4root, te vinden in de market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Japperrrr schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:08:
[...]

z4root, te vinden in de market :)
Thanks. Kan ik deze gewoon meteen installeren?
Wil ook graag de standaard apps van samsung o.a telegraaf, minidagboek, write and go etc er af gooien.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzarismo schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:34:
[...]

Thanks. Kan ik deze gewoon meteen installeren?
Wil ook graag de standaard apps van samsung o.a telegraaf, minidagboek, write and go etc er af gooien.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Doc rom installeren, ben je meteen ook van al die meuk af.
In mijn ogen de beste rom op t moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:37:
[...]

Doc rom installeren, ben je meteen ook van al die meuk af.
In mijn ogen de beste rom op t moment.
Is daar ook een n00bhandleiding voor?
Die in de beginpost snap ik niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een goede app om te kijken welke programma's stroom verbruiken. Ik heb sinds Doc's rom v9 erg veel last van battery drain, en ik heb het idee dat er 1 of enkele programma's verantwoordelijk zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zanzarismo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:57:
En als ie geroot is, wat wil je er dan mee doen?

alleen iets als root explorer: z4root nemen, gewoon vanuit de market en klaar
roms flashen, update.zip gebruiken: CF-Root flashen met Odin

ik had eerst z4root maar toen kon ik nog steeds niks en moest ik CF-Root flashen waarmee z4root gebruiken overbodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzarismo schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:45:
[...]

Is daar ook een n00bhandleiding voor?
Die in de beginpost snap ik niet helemaal :P
Als ik jou was zou ik je eerst eens goed gaan inlezen in t flashen dan. Je kan je telefoon namelijk wel aardig verneuken ermee, niet onherstelbaar overigens, maar wel tijdelijk onbruikbaar.
Er zijn genoeg duidelijk handleidingen. Een beetje eigen inititief wordt op prijs gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06
Het heeft mij anderhalve dag en 4 vragen gekost voordat ik me zeker genoeg voelde om een andere rom te flashen.

Stappenplan: Rooten (z4root)
Zorg dat de 3 knoppen methode werkt (eventueel 3 button fix installeren)
CWM (Clockworkmod) installeren (vervangt het standaard recovery menu met een uitgebreidere).
Maak backups (nandroid --> rom manager), titanium backup (programma's)
Download een rom en plaats hem op de SD kaart.
Volg de handleiding heel precies! Zorg dat je voldoende tijd hebt :)

Als je zorgt dat je een backup maakt vanuit CWM of Rom manager, kun je in combinatie met een werkende 3 knoppen methode altijd terug naar de originele stand.

LET WEL: Dit is een extreem beknopte beschrijving om je een beetje beeld te geven van het proces.

Je kan ook flashen vanaf je windows pc (noodzakelijk als je volledig terug wil naar fabrieksstaat), met Odin, windows software.

Ik zou zeggen begin op je gemak in te lezen, ook wat het allemaal doet. Ik heb nog geen hele duidelijke pagina gevonden waar alles op staat. Maar zolang je de eerste paar berichten van doc's pagina niet begrijpt zou ik er nog niet aan beginnen. Bij hem staat het extreem duidelijk en er staan ook links en FAQ's wat het allemaal betekent.

Dus neem de tijd en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ondertussen Beta2 van cyanogenmod geinstalleerd,
geeft mij een quadrant score van 2288 :9

oa wifi en superuser issues zijn gefixt ten opzichte van de beta gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
TripleQ schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:50:

Wat zijn op dit moment nog de grootste problemen met CyanogenMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:50:

Is het geluid/gezoem uit de speaker nu gefixed?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Japperrrr schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:27:
[...]

Wifi houd er soms spontaan mee op, maar goed, ff uit/aan zetten en het werkt weer.
Verder heb ik er weinig problemen mee...

Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg bugs nog, maar schijnbaar gebruik ik al die functies nooit.
Moet je maar even op de bugtracker kijken

En geluid/gezoem uit de speaker heb ik al helemaal nooit gehad, lijkt me iritant.
Maar als ik op xda zo lees, zijn de 'alsa' = geluiddrivers problemen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Heb ook de Beta2 draaien en het geruis is er nog. Het is heel zacht (moest mijn muziek net uitzetten om het te checken) en niet storend. Batterij duur is erg goed, GPS werkt snel en nauwkeurig (vandaag uitgebreid in de Sneeuw files getest). Bluetooth werkt voorlopig nog niet.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ik wil mijn sgs gaan rooten en lagfix toepassen, maar wil graag voor de zekerheid de originele froyo achter de hand hebben voor als er iets misgaat. Ik weet dat er op xda ergens een link moet staan, maar ik kan hem niet vinden. Iemand een link voor me naar de stock firmware voor de galaxy s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Marbo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:15:
Ik wil mijn sgs gaan rooten en lagfix toepassen, maar wil graag voor de zekerheid de originele froyo achter de hand hebben voor als er iets misgaat. Ik weet dat er op xda ergens een link moet staan, maar ik kan hem niet vinden. Iemand een link voor me naar de stock firmware voor de galaxy s?
Of deze ;)
http://www.multiupload.com/H4JB54LJ58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
I-King schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:16:

CWM (Clockworkmod) installeren (vervangt het standaard recovery menu met een uitgebreidere).

Waar kan ik deze vinden?? Heb wel de Rom Manager van CWM uit de market gedownload. Wat is trouwens die Superuser?

Maak backups (nandroid --> rom manager), titanium backup (programma's)

Heb die 2 programma's gedownload. Ik kan mijn gegevens backuppen als ik in de recovery zit?

Download een rom en plaats hem op de SD kaart.

Welke van Doc kan ik het beste nemen (kom er echt niet uit op XDA)

Volg de handleiding heel precies! Zorg dat je voldoende tijd hebt :)

Als je zorgt dat je een backup maakt vanuit CWM of Rom manager, kun je in combinatie met een werkende 3 knoppen methode altijd terug naar de originele stand.

LET WEL: Dit is een extreem beknopte beschrijving om je een beetje beeld te geven van het proces.

Je kan ook flashen vanaf je windows pc (noodzakelijk als je volledig terug wil naar fabrieksstaat), met Odin, windows software.

Ik zou zeggen begin op je gemak in te lezen, ook wat het allemaal doet. Ik heb nog geen hele duidelijke pagina gevonden waar alles op staat. Maar zolang je de eerste paar berichten van doc's pagina niet begrijpt zou ik er nog niet aan beginnen. Bij hem staat het extreem duidelijk en er staan ook links en FAQ's wat het allemaal betekent.

Dus neem de tijd en succes!
Bedankt voor je uitgebreide reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Japperrrr schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:27:
[...]

http://code.google.com/p/...0-cyanogenmod/issues/list
Hier kan je 't zelf bijhouden :)

De lijst is voor mij te lang en gevuld met te belangrijke functies van de SGS om Cyanogenmod dagelijks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Iemand ervaring met garantie en custom rom? Ik heb 2.2 stock, daarna geroot met CF-Root en een kernelpatch geinstalleerd (BLN mod). Ik heb 2 rare plekken op m'n scherm (lijkt op newtonringen) en wil hem terugsturen. Is het wijs om te flashen naar stock en dan op te sturen of moet t niet uitmaken? Ik zou zeggen dat m'n software niks met het hardware-defect te maken heeft maar wellicht denken zij daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Er schijnt wel een mailing geweest te zijn naar alle service-centra vanuit Samsung.
Dat ze er extra op moeten letten op icoontjes als "Super user" etc...Daaraan is te zien of die geroot is.

Dus ik denk dat je het beste eventjes een stock rom kan flashen zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:45:
Er schijnt wel een mailing geweest te zijn naar alle service-centra vanuit Samsung.
Dat ze er extra op moeten letten op icoontjes als "Super user" etc...Daaraan is te zien of die geroot is.

Dus ik denk dat je het beste eventjes een stock rom kan flashen zonder root
+1, ik zou het risico ook niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, welke firmware kan ik t beste flashen, gewoon 2.1 nemen van samfirmware denk ik maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:10:
Ok, welke firmware kan ik t beste flashen, gewoon 2.1 nemen van samfirmware denk ik maar?
Waarom niet gewoon jpa? Anders jm2 of jp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Cartman! schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:42:
Iemand ervaring met garantie en custom rom? Ik heb 2.2 stock, daarna geroot met CF-Root en een kernelpatch geinstalleerd (BLN mod). Ik heb 2 rare plekken op m'n scherm (lijkt op newtonringen) en wil hem terugsturen. Is het wijs om te flashen naar stock en dan op te sturen of moet t niet uitmaken? Ik zou zeggen dat m'n software niks met het hardware-defect te maken heeft maar wellicht denken zij daar anders over?
Heb je ook foto's van de plekken op je scherm? Het Vodafone-filiaal in Eindhoven vertelde mij dat er op het scherm geen garantie zit, maar er zitten twee rare vlekken op mijn scherm die je alleen onder een bepaalde hoek of wanneer er met vette vingers overheen geweest is ziet. Ik heb op XDA een topic open staan met foto's, zal de link zo even posten.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780470

[ Voor 3% gewijzigd door Japperrrr op 02-12-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Precies dat is het ja, maar dan een stukje kleiner. Gisteren bij Hi geweest in de winkel en zij wilden hem wel voor me opsturen voor garantie. Ik heb alleen geen zin in een voorstel dat ik 400 euro mag betalen voor een nieuw scherm of 60euro voor retour zegmaar :{

edit: waarom zou er op t scherm geen garantie zitten? heel raar... :D

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 03-12-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:02:
Precies dat is het ja, maar dan een stukje kleiner. Gisteren bij Hi geweest in de winkel en zij wilden hem wel voor me opsturen voor garantie. Ik heb alleen geen zin in een voorstel dat ik 400 euro mag betalen voor een nieuw scherm of 60euro voor retour zegmaar :{

Zou het misschien met de zuurgraad van jullie huid te maken kunnen hebben? De foto's wekken bij mij de indruk dat het toch echt slijtageplekken zijn of iets dergelijks. Vreemd en vervelend probleem.

Even een andere vraag. Mijn toestel is geroot en voorzien van CWM. Nu wil ik graag een batterijmod toepassen om een percentage te laten zien. Bij de DocRom heb ik dit ooit toegepast door zijn theme te installeren via CWM.

Nu draai ik echter een stock Rom. Kan ik dit makkelijk doen? Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Iemand een idee of handige link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:27:
[...]

Zou het misschien met de zuurgraad van jullie huid te maken kunnen hebben? De foto's wekken bij mij de indruk dat het toch echt slijtageplekken zijn of iets dergelijks. Vreemd en vervelend probleem.
Dan zouden er wel meer dan 2 kleine plekjes dat moeten hebben. Overigens heb je wel een punt hoor want ik heb een hele droge huid dus heb regelmatig een zalfje op m'n handen tegen de droogte. Maar als het 'gewoon' glas is dan zou je daar nergens last van moeten hebben lijkt me. Plus, het is het probleem van de fabrikant dat ze dat niet goed getest hebben dan, niet het mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Beste Tweakers,

Ik heb mijn telefoon in het begin geroot naar de JPK versie van alles (met odin)
PDS: I9000XXJPK
PHONE: I9000XXJPK
CSC I9000OXAJPK
Buildinfo 2010.09

Dit werkt nu allemaal prima maar zou graag over willen naar de verbeterde versie om zo ook ervoor te zorgen dat de kies problemen zich oplossen maar dat is een ander punt.

Begrijp ik het nu goed dat om naar de JPO / JPA te gaan dat er een ander methodiek wordt gebruikt dan Odin? En moet ik dan eerst terug naar een andere versie (downgrade) vanwaar ik naar de nieuwste ga?

Waar kan ik dan het beste deze bestanden vinden want in de maas van XDA heb ik in het begin ook verschillende geprobeerd waardoor ik uiteindelijk een italiaanse had waar ik niks mee kon omdat de APN instellingen niet werkte.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net pas een dag een Samsung Galaxy. Enige aanbevelingen hier qua rom?
Die 'meeste views' topics met roms van/voor de Galaxy op XDA?! Of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ekitch schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:08:
Beste Tweakers,

Ik heb mijn telefoon in het begin geroot naar de JPK versie van alles (met odin)
PDS: I9000XXJPK
PHONE: I9000XXJPK
CSC I9000OXAJPK
Buildinfo 2010.09

Dit werkt nu allemaal prima maar zou graag over willen naar de verbeterde versie om zo ook ervoor te zorgen dat de kies problemen zich oplossen maar dat is een ander punt.

Begrijp ik het nu goed dat om naar de JPO / JPA te gaan dat er een ander methodiek wordt gebruikt dan Odin? En moet ik dan eerst terug naar een andere versie (downgrade) vanwaar ik naar de nieuwste ga?

Waar kan ik dan het beste deze bestanden vinden want in de maas van XDA heb ik in het begin ook verschillende geprobeerd waardoor ik uiteindelijk een italiaanse had waar ik niks mee kon omdat de APN instellingen niet werkte.
Op deze zelfde pagina staat een link geplaatst door mijzelf waar alle bestanden worden gehost die je nodig hebt om naar stock JPA te flashen. Hiervoor kun je Odin gewoon gebruiken.

Dus als je een eventuele lagfix hebt draaien dien je die ongedaan te maken. Backup van gegevens maken en flashen die hap. Re-partion aanzetten en 512 pit gebruiken. Zo doet Samsung het ook ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:14:
Ik heb net pas een dag een Samsung Galaxy. Enige aanbevelingen hier qua rom?
Die 'meeste views' topics met roms van/voor de Galaxy op XDA?! Of wat?
De [Doc] Rom's zijn erg populair een werken vaak erg goed. Ik draai zelf momenteel de stockrom met de aangepaste speedkernel van Hardcore. Dit werkt heerlijk voor mij. Het is maar net hoe je jouw Galaxy zelf wilt hebben ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 03-12-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:22:
[...]

De [Doc] Rom's zijn erg populair een werken vaak erg goed. Ik draai zelf momenteel de stockrom met de aangepaste speedkernel van Hardcore. Dit werkt heerlijk voor mij. Het is maar net hoe je jouw Galaxy zelf wilt hebben ;)
Whehe, ik wil 'm gewoon retesnel en getweaked hebben, á la HTC wat ik een beetje gewend ben/was, moet wel zeggen dat het echt wennen is dit toestel, maar wat een ding _O_. Beetje tegendraads van mij om tegen de zgn. nadelen :'( in toch voor een Samsung te gaan in plaats van een Desire HD, maar geen verkeerde keuze geweest wat ik zo 1,2,3 al merk (maar met recht ieder zijn eigen ding). Samsung van mij is nog helemaal nieuw, dus vandaag maar ff een beetje ehh 'kloten' _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
BillSpaarbank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:22:
[...]

Op deze zelfde pagina staat een link geplaatst door mijzelf waar alle bestanden worden gehost die je nodig hebt om naar stock JPA te flashen. Hiervoor kun je Odin gewoon gebruiken.

Dus als je een eventuele lagfix hebt draaien dien je die ongedaan te maken. Backup van gegevens maken en flashen die hap. Re-partion aanzetten en 512 pit gebruiken. Zo doet Samsung het ook ;)
Dus hoef niet terug te flashen maar kan gelijk naar JPA/JPO flashen en dan beginnen met rooten?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ekitch schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:15:
[...]

Dus hoef niet terug te flashen maar kan gelijk naar JPA/JPO flashen en dan beginnen met rooten?
Inderdaad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waarom staat er op samfirmware.com dan eigenlijk dat je eerst 2.1 moet flashen en daarna pas JPA/JPO :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:54:
Waarom staat er op samfirmware.com dan eigenlijk dat je eerst 2.1 moet flashen en daarna pas JPA/JPO :?
Geen idee. Servicecentra van samsung doen het ook niet als ik Kalua mag geloven.

Ik heb vele malen teruggeflashed naar stock JP6 of JPA en nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:58:
[...]

Geen idee. Servicecentra van samsung doen het ook niet als ik Kalua mag geloven.

Ik heb vele malen teruggeflashed naar stock JP6 of JPA en nooit problemen ondervonden.
Ik flash ook alles direct, ga echt niet terug om weer verder te flashen, daar is geen logica voor te verzinnen volgens mij :)

WEL moet je voor sommige custom roms een bepaalde versie geinstalleerd hebben (voor CyanogenMod heb je namelijk het modem van JPM of nieuwer nodig)... Dan snap ik het nog, maar als alles geflashed wordt dan zit toch alles al in de package en wordt toch alles overschreven?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Cartman! schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:02:

Het is makkelijk praten vanaf een afstandje, maar ik zou met beide opties niet akkoord gaan. Je heb garantie op je telefoon en dus ook op je scherm. Als er nou een afdruk van een hamer in je scherm zat dan kan de leverancier stellen dat je onjuist met het apparaat bent omgegaan, die vlekken is toch echt iets anders. Zie ook de vele anderen met dit probleem.

Daarnaast zijn de kosten ook belachelijk, te beginnen met € 400,- voor een scherm. Zeg als leverancier dan gewoon dat je een nieuwe probeert te verkopen. En dan € 60,- voor een retour? Alsof je telefoon naar Azie wordt verstuurd ter reparatie, sure. Dat ding gaat volgens mij gewoon naar een servicecentre hier in Nederland. Dat zou hooguit € 15,- moeten kosten enkele reis. Aangezien jij er niets aan kunt doen is het wel zo fair dat de leverancier de terugzending voor zijn rekening neemt.

Ter vergelijking, mijn SGS ligt nu bij een service centre, zelf gebracht. Als het probleem met mijn SGS onder garantie valt dan betaal ik geen kosten, als het geen garantie is dan kan ik alsnog kiezen om hem op eigen kosten te laten repareren. Doe ik dat, dan betaal ik de reparatie. Doe ik het niet dan betaal ik € 30,- onderzoekskosten. Dat zijn normale bedragen imho. Neem anders eens contact op met de service centres, ze staan op de Samsung website.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zie dat er in Utrecht 3 service-centra zitten maar ik denk dat ik hem eerder via Hi laat versturen. Als er dan 30 euro onderzoekskosten zijn dan moet geloof ik Hi die betalen ipv. ik zelf. Hoelang ben jij hem overigens al kwijt?

Die prijzen van net zijn fictief eh, ik heb hem nog zelf in handen maar ik zag zulke bedragen voorbij komen in topics over newton-ringen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Maak aub een topicreport ipv dergelijke replies.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 04-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de beste manier om mijn galaxy s te rooten? Hij is echt zo enorm traag.
Z4root installeren en daarna OCLF?

Ik heb mijn apps op 2 GB die de galaxy s heeft gereserveerd van het intern geheugen, kan ik dit hier allemaal laten staan (standaard locatie), gebeurt daar niks mee?

Ook heb ik navigon mappen etc. op mijn SD-kaart staan, gaat dit ook niet verloren?

Waar moet ik mee opletten bij rooten via deze manier? Zou het klote vinden al werkt er dadelijk iets niet meer lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:35:
Wat is nu de beste manier om mijn galaxy s te rooten? Hij is echt zo enorm traag.
Z4root installeren en daarna OCLF?

Ik heb mijn apps op 2 GB die de galaxy s heeft gereserveerd van het intern geheugen, kan ik dit hier allemaal laten staan (standaard locatie), gebeurt daar niks mee?

Ook heb ik navigon mappen etc. op mijn SD-kaart staan, gaat dit ook niet verloren?

Waar moet ik mee opletten bij rooten via deze manier? Zou het klote vinden al werkt er dadelijk iets niet meer lekker..
Een kernel met ULF flashen, zoals SpeedMod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:45:
[...]

Een kernel met ULF flashen, zoals SpeedMod :)
Nja dan kan ik weer opnieuw beginnen ;) Ik wil gewoon op de makkelijkste manier rooten. Is met z4root de makkelijkste manier? En waar moet ik dan nog rekening mee houden? Ik wil niet dat me applicaties het dadelijk niet meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Je raakt ook niks kwijt. Als alleen root is het niet de makkelijkste, maar root+lagfix wel denk ik. In ieder geval wel het beste + dat je nog wat snelheids tweaks krijgt en BLN ;)
Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:56:
Je raakt ook niks kwijt. Als alleen root is het niet de makkelijkste, maar root+lagfix wel denk ik. In ieder geval wel het beste + dat je nog wat snelheids tweaks krijgt en BLN ;)
Gewoon doen
Hoezo is het niet de makkelijkste dan? Ik hoef nu toch alleen maar de z4root apk te installeren, herstarten en de oclf apk te installeren en dan ben ik klaar?

Of moet ik mijn SD kaart ook ontkoppelen voor de OCLF?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:05:
[...]

Hoezo is het niet de makkelijkste dan? Ik hoef nu toch alleen maar de z4root apk te installeren, herstarten en de oclf apk te installeren en dan ben ik klaar?

Of moet ik mijn SD kaart ook ontkoppelen voor de OCLF?
Persoonlijk vind ik OCLF troep..
Maar doe wat je wilt, ik denk dat je met SpeedMod kernel wel het meeste tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:47:
[...]

Persoonlijk vind ik OCLF troep..
Maar doe wat je wilt, ik denk dat je met SpeedMod kernel wel het meeste tevreden bent.
Heb de OCLF al geinstalleerd ;) Toch bedankt voor je hulp!

Ging toch een stuk makkelijker dan de manier waarop ik mijn HTC Hero moest rooten. Eigenlijk is het allemaal niet zo moeilijk, maar je moet toch best met een paar dingen rekening houden. Nu bij de Galaxy S hoef je eigenlijk nergens rekening mee te houden, bij de Hero juist wel. Maar dat was dan ook gelijk met het installeren van een Custom Rom enzo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Net die update gedaan naar froyo... wat is de generale consensus over die update?Want voor mij lag'd ie nog steeds bij het starten van programma's etc. Merk geen verschil.

En hoe krijg ik dat groene icoontje terug van taakbeheer op mijn 'desktop' waarop ie aangeeft hoeveel programma's je nog niet hebt afgesloten? Dat is na de update weg... ''taakbeheerder'' zelf is er nog wel, maar die handige teller is weg.

[ Voor 41% gewijzigd door Kyo op 05-12-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Kyo schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:40:
Net die update gedaan naar froyo... wat is de generale consensus over die update?Want voor mij lag'd ie nog steeds bij het starten van programma's etc. Merk geen verschil.

En hoe krijg ik dat groene icoontje terug van taakbeheer op mijn 'desktop' waarop ie aangeeft hoeveel programma's je nog niet hebt afgesloten? Dat is na de update weg... ''taakbeheerder'' zelf is er nog wel, maar die handige teller is weg.
Welke 'custom' rom heb je geflashed? Het kan zijn dat de taakbeheerwidget daar is uitgesloopt.

Ik neem aan dat je weet hoe je een widget op je homescreen plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb een probleempje geprobeerd om nieuwe doc rom te flashen maar is misgelopen om lang verhaal kort te houden krijg me telefoon ook niet meer in recovery mode alleen download mode.

Hoe kan ik me telefoon weer fixen om weer van voor af aan te beginnen met flashen?

EDIT: Ben der al uit (odin)

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 05-12-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen misschien, na op sites zoals Androidwereld te hebben gekeken en XDA zijn mij tóch nog wat dingen onduidelijk.

Ik heb dit allemaal gedownload:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/444/knipsela.jpg

Vast gedaan:

- geroot (met SuperOneClick)
- SDK geinstalleerd en getest

Wat nu verder?! Ik heb tig sites afgezocht maar echt een duidelijke handleiding kan
ik niet echt vinden.

Eentje op Androidwereld, maar probleem is dat ik geen power + vol + home knop functie
heb op mijn Samsung Galaxy, daar staat geen soltion voor bijgevoegd / gemaakt. Moet
het allemaal vanaf SD kaart 'geladen' worden dan?

Info over telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/1152/snap20101205171846.png

Help help iemand?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:59:
Kan iemand mij helpen misschien, na op sites zoals Androidwereld te hebben gekeken en XDA zijn mij tóch nog wat dingen onduidelijk.

Ik heb dit allemaal gedownload:

[afbeelding]

Vast gedaan:

- geroot (met SuperOneClick)
- SDK geinstalleerd en getest

Wat nu verder?! Ik heb tig sites afgezocht maar echt een duidelijke handleiding kan
ik niet echt vinden.

Eentje op Androidwereld, maar probleem is dat ik geen power + vol + home knop functie
heb op mijn Samsung Galaxy, daar staat geen soltion voor bijgevoegd / gemaakt. Moet
het allemaal vanaf SD kaart 'geladen' worden dan?

Info over telefoon:

[afbeelding]

Help help iemand?
Regel 1 bij flahen, zorgen dat je 3button combo t doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:24
Misschien is het al te laat, maar je moet de 3 button combo (vol+home+power) werkend krijgen voordat je hier aan gaat begginen. Er zijn diverse fixes te vinden, kijken maar op XDA Developers/Google/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maareh...wat is nu precies je vraag dan? Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:07:
[...]

Maareh...wat is nu precies je vraag dan? Wat wil je bereiken?
Je snapt mijn vraag toch, of is het zo moeilijk.

1. ik ben een leek in flashen van roms op een Android-toestel
2. ik heb gezocht op i-net naar handleidingen / tutorials / stap-voor-stappers
3. a.d.h.v. reeds gevonden handleidingen heb ik wat dingen gedownload waarvan er gezegd werd 'heb je nodig'
4. ik kon vervolgens niks vinden over hoe het te installeren in welke volgorde ed en dacht laat ik het eens op Tweakers.net vragen
5. dank voor de nuttige replies tot nu toe

(...ik ga even checken hoe ik die 3-button-combo erop kan krijgen
hoe kan het trouwens in godsnaam dat niet iedereen dit standaard
heeft....)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:18:
(...ik ga even checken hoe ik die 3-button-combo erop kan krijgen
hoe kan het trouwens in godsnaam dat niet iedereen dit standaard
heeft....)
Omdat Samsung het niet leuk vind dat mensen, anders dan zijzelf en servicecentra, hem toepassen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06
In dit forum is bijna alles te vinden: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665

Three button fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821698

Populaire custom ROM, met installatieinstructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703

Alles wat niet duidelijk is, probeer eerst de termen op te zoeken. De meeste zijn wel te vinden in dit forum. Mocht het niet lukken vraag maar. Maar ga er vanuit dat je een paar dagen bezig bent met uitzoeken. Belangrijkste is echter de 3 knoppen fix, zolang deze niet werkt kun je hem beschadigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vind dit wel een makkelijke uitleg met foto's voor de gene die het moeilijk vinden om goed te flashen.
Lees deze goed door:
http://nfye.com/toolkit/Doc-Froyo.pdf
En de uitleg van de makers zelfs dan moet het goed komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Ben hier al even niet geweest.. veeels te druk..!

maar heb een hele interessante Rom gevonden..
zag dat hij hier nog niet gepost is..

Ultimate V3.0

Heb hem zelf nog niet draaien.. maar ga hem wel in de gate houden.
beetje laat om nu nog te gaan flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de replies, ik ga ermee aan de slag _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:18:
[...]

Je snapt mijn vraag toch, of is het zo moeilijk.
Ik zie een aantal mapjes maar niet wat nu je uiteindelijke doel is. Wil je gewoon een andere rom? Zoek je bepaalde eisen in een rom? Wat vind je niet goed aan je huidige rom? Wat snap je wel en wat snap je niet?

Maar met zo'n reply is de zin om je evt. te helpen al een beetje weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dit is prachtig nieuws voor het porten van bijvoorbeeld Android 2.3 naar de Galaxy S. De hardware van de Nexus S is praktisch gelijk aan die van de Galaxy S.

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 06-12-2010 17:22 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
boaty schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:21:
Dit is prachtig nieuws voor het porten van bijvoorbeeld Android 2.3 naar de Galaxy S. De hardware van de Nexus S is praktisch gelijk aan die van de Galaxy S.
Ik denk en hoop dat het niet heel lang gaat duren.. Dit is mooi nieuws..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
boaty schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:21:
Mwah, ik lees dat het verschil in opslag voor problemen kan zorgen. En Google gebruikt geen rfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Pino112 schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:20:
[...]

Mwah, ik lees dat het verschil in opslag voor problemen kan zorgen. En Google gebruikt geen rfs..
Dat is toch een voordeel?

Ik denk ook dat de sdkaart een probleem kan leveren. Android kan er maar 1 tegelijk mounten die removable is.. Met CyanogenMod hebben ze daar ook problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Bovendien is niet alleen de SD kaart het probleem schijnt maar ook het type opslag. Maar het lijkt mij dat de kans alsnog groter geworden is op een port naar Gingerbread voor de Galaxy S aangezien er ondanks de verschillen ook veel overeenkomsten zijn waar dan bij de port dus geen of slechts weinig aandacht meer aan hoeft te worden besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Een klein vraagje. Paar maanden terug (ik had destijds nog 2.1) had ik de OCLF via de market gedownload en toegepast. Toen Froyo uit kwam had ik natuurlijk netjes disabled en unroot.

Nou als ik in de recovery menu kom (3button combo), zie ik nog steeds de keuze 'update.zip' staan. Noch via een file manager, noch via de pc (verborgen bestanden weergeven staat gewoon aan) kan ik deze bestand zien. Ik wil het graag verwijderen, maar het is nergens te bekennen. Ik heb sinds ik 2.2 heb, niks aan root of lagfixes gedaan, het is dus gewoon stock.

Weet iemand een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door baba420 op 06-12-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
update.zip is gewoon een standaard keuze. Dat is hoe android zich normaal update, later bij custom recovery's zijn er menuutjes toegevoegd waar je je eigen bestand kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Dankjewel voor je snelle reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
BETA 3 beschikbaar van Cyanogenmod

Zie forum Cyanogenmod

Let er wel op als je upgrade, dat je weer opnieuw google apps toepast.
Had 't pas paar uur later door, toen iemand mij belde, dat haar nr in beeld kwam ipv de naam....
Zonder Gapps heb je natuurlijk ook geen sync met je contactpersonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Heb net Z4root en daarna OCLF toegepast, supereenvoudig. Quadrant score nu bijna verdubbeld naar 1890. Had de laatste weken erg veel last van lag opeens. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:27:
BETA 3 beschikbaar van Cyanogenmod

Zie forum Cyanogenmod

Let er wel op als je upgrade, dat je weer opnieuw google apps toepast.
Had 't pas paar uur later door, toen iemand mij belde, dat haar nr in beeld kwam ipv de naam....
Zonder Gapps heb je natuurlijk ook geen sync met je contactpersonen
Dit geldt voor zo goed als elke ROM die je flasht... Al je accounts (Google, Facebook, Twitter) moet je opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:42:
[...]

Dit geldt voor zo goed als elke ROM die je flasht... Al je accounts (Google, Facebook, Twitter) moet je opnieuw toevoegen.
Dat is niet wat hij bedoelt.
De google apps zitten er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:06:
[...]

Dat is niet wat hij bedoelt.
De google apps zitten er niet in.
Dat is idd niet wat ik bedoel,
Als je geen wipe doet, is normaal gesproken gewoon al je mail/contactpersonen gewoon nog op je toestel aanwezig.

Maar aangezien in de cyanogenmod geen google apps zit (market/gmail etc...) moet je Google Apps los downloaden en flashen.

Normaal gesproken kijkt het updatescript van Cyanogenmod of je google apps al hebt, backupt het, en zet het na de installatie weer terug. Maar dat is dus precies wat nu nog niet werkt.

Dit alles is omdat Cyanogenmod een jaartje terug wat boze brieven van Google ontving ivm het illegaal verspreiden van Google apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag advies! Mijn telefoon is op dit moment gekoppeld aan mijn pc tijdens het unrooten.

Ben mijn Galaxy S aan het unrooten met oneclick en zie nu het volgende in beeld:

Waiting for device...

OK

Running rageagainstthecage...
ROOTED

Getting mount path...
/dev/block/stl9
OK

Remounting system with read-write access...

OK

Removing su...

OK

Removing Superuser.apk...

OK

Removing Superuser.apk...

Het programma doet nu al zo'n 5 min niks meer. De knoppen "Root" "Unroot" e.d. zijn grijs. De superuser app is weg uit mijn menu van de galaxy. Maar is hij nu al klaar? Kan ik hem loskoppelen en zonder zorgen naar de reparateur sturen (hij moet namelijk worden gerepareerd, omdat er problemen zijn met mijn mini USB aansluiting)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zou t lekker met z4root doen uit de market (of van XDA developers, geloof dat er wat problemen zijn met z4root in de market dat ie soms verwijderd wordt enzo). Gewoon .apk downloaden, installeren en op de grote knop 'root' rammen, 30 seconden wachten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Nieuwe firmware van Samsung!!! Froyo 2.2.1 !
Dus ze zijn de Galaxy S nog niet vergeten

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Hoop dat Doc zn magie snel gaat toepassen op deze rom, de quadrant scores zien er iig heel goed uit.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu JPU (2.2.1) draaien, alles stukken vloeiender en snappy :D
Als je deze gaat flashen maak dan een back-up want alles wordt gewiped!

-edit-
werkende root methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:45:
Heb nu JPU (2.2.1) draaien, alles stukken vloeiender en snappy :D
Als je deze gaat flashen maak dan een back-up want alles wordt gewiped!

-edit-
werkende root methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
Klinkt goed. Heb je deze via kies op de sgs gekregen ?
Heeft kies een nieuwe versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloysxda schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:48:
[...]

Klinkt goed. Heb je deze via kies op de sgs gekregen ?
Heeft kies een nieuwe versie ?
Kies (het programma zelf) heeft wel een nieuwere versie maar geen firmware, deze komt van samfirmwares, flashen met Odin.
Pagina: 1 ... 3 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.