@ Cartman!
Sowieso eerst zeker zijn dat je download mode in kan, zo niet --> 3 button fix installeren.
Als je je toestel bricked, (zoals ik al een aantal x heb gedaan) (ik) zet er dan JM9 op van Kalua (Kalua = Tweaker hier + samsung service medewerker) en ga vandaar weer verder.
Waarom JM9 en niet JPA/JPO ? omdat ik met JM9 Recovery 2e heb en heel simpel unsigned update.zip's kan draaien.
Verder is het heeeel belangrijk als je met custom roms en dergelijke gaat werken en prielen, dat je een backup maakt van je EFS map op je telefoon.
Daar staan je IMEI gegevens in, als die corrupt raakt zonder backup, ben je ver van huis.
Hoe je dit allemaal doet?
Ik heb in mijn verhalen termen gegeven, die heel makkelijk op te zoeken zijn op XDA:
-3 button fix
-EFS folder
-Download mode
-2e Recovery
En als je er echt niet uit komt, PM me gerust.
Zag dat je nog een aantal specifieke vragen had op XDA:
- What happens with a possible lagfix which was done?
- Will I lose root? (i think yes since it should be at stock)
- Will old stuff be still on the internal sd? (like stuff from CF-Root) or will my internal sd be completely stock now?
- What do the PDA/Phone/CSC files really contain? (PDA = kernel?)
- Do you have to remove SIM when doing this?
1.Lagfix zal met flashen weggaan, je flashed nml een nieuwe kernel.
2. Root zal ook weggaan.
3.Ik wipe data/cache/kalvik cache sowieso na een flash (behalve bij DoC's roms, daar doe ik dit van te voren)
Mij lijkt zolang je dit niet doet, dat er nog steeds van alles op zal staan.
4. Heb zo een idee, maar laat dit liever over aan iemand die er 100% zeker van is.
5. Ik verwijder mijn SIM + External SD kaart als ik ga flashen, sommige doen dit niet. (Better safe then Sorry, is mijn motto)
[
Voor 36% gewijzigd door
GSlayer op 20-11-2010 12:33
]