Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:43:

- root de telefoon (one click root?)
Kan ook makkelijker met R4root uit de market. In ieder geval voor JPA.
Rooten en weer unrooten met één x drukken. 30 sec. wachten en klaar! :)
De rest van je vragen kan ik helaas nog geen antwoord op geven. Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht aan SuperOneClick tool, R4Root kom ik nergens tegen eigenlijk :?

edit: iemand nog een reactie op mn eerdere vraag?

[ Voor 27% gewijzigd door Cartman! op 17-11-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Even een handigheidje voor mensen met 2.2 dat ik net ergens tegen kwam:

Screenshots maken kan heel eenvoudig met Froyo, geen software meer nodig!
• Ga naar het scherm waar je een screenshot van wil maken
• houd de "back" toets (rechts naast home :P) ingedrukt
• druk daarbij de "home" toets in
• wacht op de melding dat de screenshot gemaakt is
• et voilla je vind je screenshot in de map "ScreenCapture" op je interne SD

8)7 grr, verkeerde topic, My Bad! 8)7 (vandaar dat de topic search dit nog niet opleverde ;))

[ Voor 16% gewijzigd door floriske.nl op 17-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
floriske.nl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:49:
Even een handigheidje voor mensen met 2.2 dat ik net ergens tegen kwam:

Screenshots maken kan heel eenvoudig met Froyo, geen software meer nodig!
• Ga naar het scherm waar je een screenshot van wil maken
• houd de "back" toets (rechts naast home :P) ingedrukt
• druk daarbij de "home" toets in
• wacht op de melding dat de screenshot gemaakt is
• et voilla je vind je screenshot in de map "ScreenCapture" op je interne SD
Wel handig ja :)
Dat is dan een Samsung onderdeeltje.
Want de standaard Froyo heeft dit niet

*overigens heeft dit weinig met Custom Roms te maken*

[ Voor 6% gewijzigd door TripleQ op 17-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Doc heeft aangekondigt vanavond weer wat te uploaden.. link
(voor degene die het nog niet gevonden hadden)

Edit: De nieuw rom van Doc wordt gebaseerd op I9000ADJP5 built 3/11/2010

Nou heb ik eigenlijk een vraag..!
Ik draai dus de TW-GTG.. maar elke keer als ik update.. dan kan ik mijn schermen opnieuw in stellen..
al m'n snel koppelingen opnieuw plaatsen.. widgets.. heel vervelend dus..

Hoe kan ik dit voorkomen?

[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 17-11-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:34:
Ik dacht aan SuperOneClick tool, R4Root kom ik nergens tegen eigenlijk :?

edit: iemand nog een reactie op mn eerdere vraag?
Ik heb alleen op root gezocht en gevonden in de android market. Als dat niet werkt zoek dan op RyanZA, dat is de developer van die app.

Edit Sorry, het is Z4root. 8)7 Info

Gelijk de eerste keer gelukt bij mij. Na een herstart krijg je de optie om te un-rooten als je hem niet gelijk al ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ah, die zie ik wel in de market ja. Volgens mij is de boel me al wat duidelijker ondertussen.

- update naar 2.2
- root de foon
- installeer ROM manager
- boot in recovery met Clockwork recovery
- backup maken met nandroid (mijn backup is dan zo goed als stock met root dus? hier kan ik _altijd_ op terugvallen?)
- andere roms proberen / update.zip toepassen van dingen die ik wil proberen

als er iets opfokt dan kan ik mijn nandroid backup terugzetten, maar hoe? Als de foon niet boot kan ik niet meer bij nandroid komen bijv toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi even een vraag, het gaat zo hard hier . Probeer zoveel mogelijk te lezen maar ik zie het even niet.Ik heb in augustus mijn galaxy via odin geflashed naar WJM2 en samset kernel 1.8 met ext4 lagfix. Sindsdien er nooit meer iets mee gedaan. Kan ik nu in 1 keer alles op nieuw flashen naar 2.2. of moet dat in stappen. En die ext4 lagfix verwijderen? vr gr janco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:21:
hoi even een vraag, het gaat zo hard hier . Probeer zoveel mogelijk te lezen maar ik zie het even niet.Ik heb in augustus mijn galaxy via odin geflashed naar WJM2 en samset kernel 1.8 met ext4 lagfix. Sindsdien er nooit meer iets mee gedaan. Kan ik nu in 1 keer alles op nieuw flashen naar 2.2. of moet dat in stappen. En die ext4 lagfix verwijderen? vr gr janco
Sowieso moet je lagfix verwijderen. daarna kan je gewoon de stappen volgen om andere firmware er op te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
thommy86 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:31:
Doc heeft aangekondigt vanavond weer wat te uploaden.. link
(voor degene die het nog niet gevonden hadden)

Edit: De nieuw rom van Doc wordt gebaseerd op I9000ADJP5 built 3/11/2010

Nou heb ik eigenlijk een vraag..!
Ik draai dus de TW-GTG.. maar elke keer als ik update.. dan kan ik mijn schermen opnieuw in stellen..
al m'n snel koppelingen opnieuw plaatsen.. widgets.. heel vervelend dus..

Hoe kan ik dit voorkomen?
Wat zijn de verbeteringen van de i9000ADJP5 firmware? (afgezien mogelijke verbeteringen van Doc/kalpic zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik krijg morgen mijn Galaxy S terug van een reparatie en ik zie net dat ze er de Nederlandse JPP op hebben gezet. Heeft iemand misschien interesse in die firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb net 2.2 erop gezet via KIES en dat ging prima, toen factory reset gedaan, cache wipe en de sd kaart geformatteerd (laatste 2 via recovery). Toen z4root gedownload en en uitgevoerd. Heb daarna ROM manager erop gezet en gekozen voor Backup Current ROM. Toen ging ie ClockwordMod downloaden na toestemming. Systeem vroeg om een naam (standaard datum+tijd) en heb OK geklikt. Toen rebootte de foon in recovery 3e met de fout dat ie niet kon toepassen. reboot gekozen en nu zit ik weer gewoon in de foon, alles werkt verder. Maar welke stap mis ik nu om een backup te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50
Je hebt geen ClockWorkMod Recovery?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die heeft ROM Manager voor me gedownload dus dat lijkt me van wel. Als ik "Reboot into Recovery" kies dan reboot ie netjes maar naar recovery 3e en daarna dat de signature niet goed is en dan stopt ie.

hmm, ik dacht dat CWM die 2e zou installeren maar dat is dus niet zo, hij heeft 2e nodig om te kunnen installeren... Hoe regel ik nu t makkelijkst 2e :? (ik heb dus al ge-root)

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 17-11-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50
Dan moet je CF-root installeren, daar zit recovery 2e bij :) Zie de tutorial in de TS over Doc's mod

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gaat dat niet conflicteren dan met z4root die me toestel al ge-root heeft? Op een of andere manier hoopte ik dat t zonder Odin kon ;)

overschrijft Odin dan gewoon enkele files ipv. alles? Ik begrijp nog steeds niet wat Odin precies is/doet.

krijg wel vaak "netwerkfout" in de market in 2.2 :{

[ Voor 39% gewijzigd door Cartman! op 17-11-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
oclf uit de market heeft 2e daar heb ik mee geroot toen ik nog 2.1 draaide

Xiaomi 13T Pro

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Gaarne wat advies.
Had jm2 (origineel) heb oclf lagfix en root uitgevoerd. 1,5 maand later, telefoon starte niet meer op (alleen logo). Heb factory reset en cache wipe uitgevoerd.

Nu wil ik graag nwe firmware erop zetten.

Moet ik nu eerst de "oude" lagfix eraf halen en unrooten (of is dat met de factory reset automatisch al gebeurd)?

En dan, Froyo via Kies of Odin? Of de Kalua versie?

• thommy86
Ik ervaar sinds gister enkele "lags" met mijn sgs.. ik kan het eigenlijk niet echt lags noemen.. maar hij reageerd soms helemaal niet meer.. gister was ik een youtube filmpje aan het kijken en halverwege stopte hij er mee.. ik kon toen helemaal niks meer.. toen heb ik een bat. pull gedaan.. vandaag gebeurde het zelfde maar na 30 sec. kreeg ik de melding. "kan video niet afspelen" en daarna een FC.

ook was ik aan het bellen nadat ik had opgehangen wilde ik weer bellen.. ik wilde hem van toetsblok halen.. maar geen reactie.. ook niet met je knoppen.. na 15 sec. kreeg ik hem van toetsblok af en kon ik gewoon bellen.. ophangen lukte daarna alleen niet..

Wat is hier aan de hand?

Draai Doc. JPA v7.6.2
Kernel Speedmod k3r5
Alle tweaks aan en alles EXT4
BLN ook aan..

Edit:

Hij blijft nu vaker hangen.. als ik heb van toetsblok wil halen en daarna iets doe.. dan blijft hij daarop hangen..
haal hem net van toetsblok.. druk op applicaties en hij blijft hangen.. zeker 15 sec..!?!?!?!?! :?

[ Voor 12% gewijzigd door thommy86 op 18-11-2010 16:10 ]

• thommy86
sattertje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:49:
Gaarne wat advies.
Had jm2 (origineel) heb oclf lagfix en root uitgevoerd. 1,5 maand later, telefoon starte niet meer op (alleen logo). Heb factory reset en cache wipe uitgevoerd.

Nu wil ik graag nwe firmware erop zetten.

Moet ik nu eerst de "oude" lagfix eraf halen en unrooten (of is dat met de factory reset automatisch al gebeurd)?

En dan, Froyo via Kies of Odin? Of de Kalua versie?
Als je de oclf app hebt kun je zien wat je geactiveerd hebt.. als je firmware wilt flashen moet je altijd je lagfix disablen..

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:22:
Gaat CF-Root niet conflicteren dan met z4root die me toestel al ge-root heeft? Op een of andere manier hoopte ik dat t zonder Odin kon ;)
Iemand nog een antwoord op deze vraag?

edit: ben t maar gewoon aant proberen...Odin blijft alleen hangen op "SetupConnection" :?

ik snap nog iets niet:
Smallbandversie: I9000XXJPP
Build-nummer: FROYO.XWJPA

Met *#1234# krijg ik:
PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2

welke moet ik nu hebben:
- CF-Root-XX_XEU_JPO-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (XX komt overeen)
- CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (JPA komt overeen)

Heb die JPA maar genomen, flashen met Odin gelukt op de laptop en daarna is ie geboot :) Nu ff kijken of ik recovery 2e heb...

- recovery 2e aanwezig
- backup aant maken van huidige ROM met ClockworkMod Recovery
- BacklightNotification v2.2 with Universal-lagfix erop gezet via update.zip
- BLN doet het! :) Dat was m'n reden om dit allemaal te fixen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Cartman! op 18-11-2010 21:49 ]

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Net ADJP5 geflashed van Doc, staat net op xda.

kernel 2.6.32.9 hardcore@speedmod-i1r2 #14

Geen lagfix toegepast, doe ik sinds 7.5 al niet meer. Werkt prima zonder

• thommy86
ReFresh F5 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:54:
Net ADJP5 geflashed van Doc, staat net op xda.

kernel 2.6.32.9 hardcore@speedmod-i1r2 #14

Geen lagfix toegepast, doe ik sinds 7.5 al niet meer. Werkt prima zonder
Deze ga ik morgen flashen.. batterij is bijna leeg.. heb je geen tweaks toepast?
alles nog RFS? zou je zodra je het weet je ervaring kunnen posten?

snelheid, browser, batterij, GPS..enz,,

• Cartman!
  • Niet online
Als jullie flashen, betekent t dan dat je alles kwijt bent en schoon begint? Of installeer je zoiets via ROM manager :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Cartman! schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:11:
Als jullie flashen, betekent t dan dat je alles kwijt bent en schoon begint? Of installeer je zoiets via ROM manager :?
Ik gebruik doc's rom, als je een andere versie van zijn rom hebt kun je zijn laatste versie er gewoon overheen flashen zonder data/app loss. Maar het kan natuurlijk misgaan dus altijd zorgen voor een backup.

Vannacht battery 3% down op 7 uur tijd, 3g/wifi disabled. Gewoon RFS no tweaks of lagfix. GPS nog niet gebruikt maar veel positieve reacties, sneller en preciezer. Browser en snelheid is goed..Niks op aan te merken.

[ Voor 25% gewijzigd door Laidback Luc op 19-11-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Ook DOC v8 geinstalleerd, alles draait soepel. Quadrant voor: 1707, na 1824 met overkill lagfix. GPS fix buiten <10sec... Extra guide (via XDA): http://nfye.com/toolkit/Doc-Froyo.pdf. Wel flashen met 100% batterij..

Edit: aardige uyitleg over recovery mode, rommanager en cwm : YouTube: Samsung Galaxy S Clockwork Mod Recovery Mode & How to Fix Android SDK Error Tutorial

[ Voor 40% gewijzigd door Taigu op 19-11-2010 11:27 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ReFresh F5 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:56:
[...]

Ik gebruik doc's rom, als je een andere versie van zijn rom hebt kun je zijn laatste versie er gewoon overheen flashen zonder data/app loss. Maar het kan natuurlijk misgaan dus altijd zorgen voor een backup.
Hoe doe ik dat precies? Ik heb met nandroid een backup gemaakt en die map van SD naar mn pc gekopieerd. Maar als ik mn toestel brick dan kan ik via Odin er 'gewoon' een stock rom op flashen om opnieuw te beginnen toch? Daarna zou ik via nandroid een restore kunnen doen van die data die ik gebackupt heb. Klopt mijn denkwijze?

Als aanvulling, waar haal je een stock JPA vandaan en kies je dan alleen PDA om de boel te fixen en laat je PIT leeg :? (net zoals ik dus CF-Root geflasht heb)

@buddhole: Die video had ik gisteren gekeken ja maar echt volledig is ie niet. Als je op 2.2 zit heb je geen 2e recovery en dan werkt die ClockworkMod Recovery niet zonder dat je CF-Root gebruikt hebt (wat je moet flashen via Odin).

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 19-11-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Cartman! schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:21:
[...]

Hoe doe ik dat precies? Ik heb met nandroid een backup gemaakt en die map van SD naar mn pc gekopieerd. Maar als ik mn toestel brick dan kan ik via Odin er 'gewoon' een stock rom op flashen om opnieuw te beginnen toch? Daarna zou ik via nandroid een restore kunnen doen van die data die ik gebackupt heb. Klopt mijn denkwijze?

Als aanvulling, waar haal je een stock JPA vandaan :?
Heb je de DOC thread op XDA uberhaupt gelezen? Hier de exacte install. instructies, voor installatie van af 2.2 Stock of upgrade van doc 7.6.2 naar Doc 8.

Stock firmwares kun je van samfirmware (zie TS) halen. Backuppen kan via nandroid, rommanager of titanium. Tot nu toe heb ik alleen wat widgets opnieuw moeten activeren, verder geen dataverlies. Bij het upgraden van 7.6.2 naar 8 wordt dit vermeld:
i've found that factory reset causes more problems than it's worth when flashing these roms. i flashed from 7.6.2 without doing anything except wiping cache, dalvik cache and battery stats. i didn't even disable lagfix.
Inmiddels haal ik ca 2000 en lijtk het apparaat nog snappier op 1,2Ghz @ DocRomV8_Nude&Raw.ADJP5 Kernel 2.6.32.9 jw@jw-ubuntu #215

Edit: @Cartman! op deze link: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm staan alle stock firmwares inclusief het bijbehorende pit bestand. Verder raad ik je aan om CWM via RomManager te installeren, wel zo makkelijk. Deze notities staan er bijvoorbeeld bij:
$ I9000XWJP6
Flashing way I9000XWJP6: First I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Than I9000XWJP6 without RE-Partion use 803.pit.
$ I9000XXJPM
Flashing way I9000XXJPM: First I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Than I9000XXJPM without RE-Partion use 803.pit.
$ I9000XWJPO
Flashing way I9000XWJPO: First I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Than I9000XWJPO without RE-Partion use 803.pit.
$ I9000XWJPA
Flashing way I9000XWJPA: First I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Than I9000XWJPA without RE-Partion use 803.pit.
En hier alles over cf-root.

[ Voor 25% gewijzigd door Taigu op 19-11-2010 13:36 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
buddhole schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:31:
Heb je de DOC thread op XDA uberhaupt gelezen? Hier de exacte install. instructies, voor installatie van af 2.2 Stock of upgrade van doc 7.6.2 naar Doc 8.
Nee, had ik niet gelezen want ik had ook niet gevraagd hoe ik DOC moet installeren, het ging mij om de laatste zin...het backuppen. Dat heb ik blijkbaar goed gedaan dan ;)
Stock firmwares kun je van samfirmware (zie TS) halen. Backuppen kan via nandroid, rommanager of titanium. Tot nu toe heb ik alleen wat widgets opnieuw moeten activeren, verder geen dataverlies. Bij het upgraden van 7.6.2 naar 8 wordt dit vermeld:
Die was ik wel tegengekomen ja maar hoopte dat t ergens stond zonder weer ergens te hoeven registreren ;)
Edit: @Cartman! op deze link: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm staan alle stock firmwares inclusief het bijbehorende pit bestand. Verder raad ik je aan om CWM via RomManager te installeren, wel zo makkelijk.
Jep, CWM heb ik via RomManager geinstalleerd, ik heb CWM geinstalleerd en via nandroid toen eerst een backup gemaakt.

edit: heb nu bij samfirmware even JPA (dutch) gedownload, voor de zekerheid altijd handig om te hebben...
edit: DOC ziet er best cool uit, je kunt zo (begrijp ik) je hele eigen rom bouwen zonder Telegraaf app erin bijv :)

Kom elke keer met nieuwe vragen... Ik zie Odin 1.0 en Odin 1.3 en SamsungFirmware zegt in hun guide dat je Odin 1.0 moet gebruiken terwijl ik gisteren voor CF-Root 1.3 heb gebruikt. Maakt dat verschil nog uit ?

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 19-11-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Cartman! schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:31:
edit: heb nu bij samfirmware even JPA (dutch) gedownload, voor de zekerheid altijd handig om te hebben...
edit: DOC ziet er best cool uit, je kunt zo (begrijp ik) je hele eigen rom bouwen zonder Telegraaf app erin bijv :)
Zeker slim om dat vooraf allemaal inzichtelijk en bij de hand te hebben. Ik gok dat DocRomV8_Nude&Raw.ADJP5 binnenkort op xda komt. Dat is een hele lege rom, kun je zelf bepalen wat je wel en wat niet installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ah, ik zie nu bij die JPA van samfirmware dat er 3 files inzitten. Moet je dan al die files in 1 keer flashen op je toestel en zit je dan helemaal op stock? Er staat bij "Note" maar er zit verder niks in die zip behalve die 3 tar.md5's :{

@buddhole: zie net je post, moet je voor stock JPA eerst flashen met JM8 en daarna met JPA? Waar vind ik die info terug op samfirmwares.com :?
nm..t staat eronder. Dus voor de zekerheid: ik moet eerst alle bijgevoegde files flashen met Odin naar de foon en daar overheen flash ik JPA en dan heb ik weer stock 2.2?

sorry voor alle vragen maar er is geen centrale plek of wiki waar zulke dingen uitgelegd worden, geen gek idee om zulke info over recovery en stock firmwaren in de TS te behandelen.

[ Voor 55% gewijzigd door Cartman! op 19-11-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyanogen FTW!!!

Sorry net geinstalleerd en ik sta te kijken van de snelheid en smoothness die die nu al heeft, laat staan als die naar final status gaat!

Nog een paar gebreken maar ik kan er zekers mee leven!

ext SD is niet echt bruikbaar helaas (je vind hem wel in je file-browser terug maar de music/video player zoekt niet in die map :S)

[ Voor 23% gewijzigd door watercoolertje op 19-11-2010 14:22 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Cartman! schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:51:
Ah, ik zie nu bij die JPA van samfirmware dat er 3 files inzitten. Moet je dan al die files in 1 keer flashen op je toestel en zit je dan helemaal op stock? Er staat bij "Note" maar er zit verder niks in die zip behalve die 3 tar.md5's :{

@buddhole: zie net je post, moet je voor stock JPA eerst flashen met JM8 en daarna met JPA? Waar vind ik die info terug op samfirmwares.com :?
nm..t staat eronder. Dus voor de zekerheid: ik moet eerst alle bijgevoegde files flashen met Odin naar de foon en daar overheen flash ik JPA en dan heb ik weer stock 2.2?

sorry voor alle vragen maar er is geen centrale plek of wiki waar zulke dingen uitgelegd worden, geen gek idee om zulke info over recovery en stock firmwaren in de TS te behandelen.
Als er 3 bestanden in zitten, dan kun je deze alledrie in een keer flashen,je hebt dan een PDA, Phone en CSC bestand. Als er maar 1 bestand in zit, dan is dat het PDA bestand wat dan ook afdoende is. Over het volledig terugbrengen naar stock, ik heb dit zelf nog niet gedaan. Volgens deze (let op, dit artikel gaat over de vibrant, dus niet de bestanden gebruiken) en deze link is hij helemaal stock . Hier nog een extra guide. Je kunt er volgens mij niet veel over vinden omdat het zo voor de hand liggend is, verder niet kwaad bedoeld :)

Verder over PIT files: A .PIT file is set of configuration instructions that Odin uses when formatting a phone in order to prepare it to accept new Firmware. Sometimes you will see Odin flashes that don't need a .pit file. This usually happens when the new Firmware to be flashed is the same or of a similar configuration to the Firmware that already exists on the phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
watercoolertje schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:17:
Cyanogen FTW!!!

Sorry net geinstalleerd en ik sta te kijken van de snelheid en smoothness die die nu al heeft, laat staan als die naar final status gaat!

Nog een paar gebreken maar ik kan er zekers mee leven!

ext SD is niet echt bruikbaar helaas (je vind hem wel in je file-browser terug maar de music/video player zoekt niet in die map :S)
Hoe issie? :)

Ik zit ook te denken aan Cyanogen, maar alleen als ie wat meer 'af' is.
De volgende issues zitten er nog in: http://code.google.com/p/...0-cyanogenmod/issues/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Draait hier perfect, alleen GPS is nog onbruikbaar..
En videootjes afspelen gaat nogal schokkerig

Maar verder voor normaal gebruik werkt die prima.

Trouwens het probleem van die externeSD kaart schijnt ermee te maken hebben, dat Android het helemaal niet ondersteund 2sd kaarten in 1 toestel. De Galaxy heeft dit dus wel, en dus heeft Samsung dat zelf in Android ingebouwd. En Cyanogenmod werkt dus enkel alleen maar met pure Androidcode.

Ik geef ze nog een week ofzo, en dan zijn vast al die issue's wel opgelost

https://github.com/codeworkx

Hier kan je de voortgang zien van de sourcecode + commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
buddhole schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:34:
[...]
Je kunt er volgens mij niet veel over vinden omdat het zo voor de hand liggend is, verder niet kwaad bedoeld :)
Maar als iemand z'n toestel brickt dan kun je hem toch weer oplappen door 'gewoon' stock te flashen? Je zou zeggen dat dit met regelmaat gebeurt dat iemand terugwil naar stock toch om vanaf stap 1 weer opnieuw te beginnen met klooien.

edit :waarom zou t kwaad bedoeld zijn? we zijn er om elkaar te helpen toch? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 19-11-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm het grootste probleem wat ik nog met de beta van Cyanogenmod vindt is dat als je gebeld wordt dat het 6 seconden duurt voordat je scherm opspringt en kan opnemen!!
Ben daarom maar weer terug naar Doc's rom 7.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:12:
Hmm het grootste probleem wat ik nog met de beta van Cyanogenmod vindt is dat als je gebeld wordt dat het 6 seconden duurt voordat je scherm opspringt en kan opnemen!!
Idd, dat probleem heb ik hier ook nog wel.
Maar je hoort wel dat je gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarten21 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:39:
[...]

Hoe issie? :)

Ik zit ook te denken aan Cyanogen, maar alleen als ie wat meer 'af' is.
De volgende issues zitten er nog in: http://code.google.com/p/...0-cyanogenmod/issues/list
Tja die lijst zegt genoeg, verder voelt het erg lekker aan, betere respons dat absoluut!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Wat maakt Cyanogenmod beter dan bijvoorbeeld Doc's roms?

Voor de mensen die nog JP5 gerelateerde modem en CSC zoeken:

GT-I9000_I9000ADJP5_I9000ADJP3_CODE-MODEM_OSP-MID en CSC_I9000O2UJP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buddhole schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:20:
Wat maakt Cyanogenmod beter dan bijvoorbeeld Doc's roms?

Voor de mensen die nog JP5 gerelateerde modem en CSC zoeken:

GT-I9000_I9000ADJP5_I9000ADJP3_CODE-MODEM_OSP-MID en CSC_I9000O2UJP3
Geheel baseerd op android open source
Geen Samsung ware erop
Geen csc file nodig.
Zeker internet vele maler sneller!!

Zolang het 6 seconden probleem nog niet opgelost is blijf ik op Doc's rom, Werkt ook heel erg prettig zonder lagfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kan iemand even met Titanium Backup de Swype-apk met Nederlandse taal uploaden? Ik heb de Spike Speedy Edition v3.0 OC geïnstalleerd en kom er net achter dat die slechts een paar talen bevat.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Japperrrr schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:55:
Kan iemand even met Titanium Backup de Swype-apk met Nederlandse taal uploaden? Ik heb de Spike Speedy Edition v3.0 OC geïnstalleerd en kom er net achter dat die slechts een paar talen bevat.. 8)7
swype jpa van de doc rom
http://www.multiupload.com/R9AHWMEXO3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:12:
B20101120
- ALSA Recording (Voicesearch works fine, Ringdroid not)
- ALSA Recording forced to 44100 (sampleRate)
- Internal SD-Card is now at /mnt/emmc
- External SD-Card is now at /mnt/sdcard
- USB-Sharing for booth Cards is working
- Phone App wake-up should be fixed for incomming Calls
- Included FM-App (MIUI), but needs some fixes

Ga 'm weer compileren :)

**
Hmm Lijkt erop dat de GIT corrupt is, krijg ineens foutmeldingen tijdens het compileren.
Download de zip nu maar

**
Angry Birds werkt nu ook weer!...Ben alleen mijn data backup kwijt :( Moet ik weer overnieuw beginnen met alle levels :(

**
Raar dat ik niet kan compileren trouwens, net alsof ik stukken code mis, terwijl ik mijn sync wel heb gedaan.
Misschien maar weer eens een complete resync doen, maar dat kost uren met 200kb/s :-(

[ Voor 22% gewijzigd door TripleQ op 20-11-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bah, m'n topic op XDA heeft nog geen enkele reply van iemand die weet hoe t zit :{ Wat zouden jullie nu doen als je toestel brickt of als je schoon opnieuw wilt beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

@ Cartman!

Sowieso eerst zeker zijn dat je download mode in kan, zo niet --> 3 button fix installeren.

Als je je toestel bricked, (zoals ik al een aantal x heb gedaan) (ik) zet er dan JM9 op van Kalua (Kalua = Tweaker hier + samsung service medewerker) en ga vandaar weer verder.

Waarom JM9 en niet JPA/JPO ? omdat ik met JM9 Recovery 2e heb en heel simpel unsigned update.zip's kan draaien.

Verder is het heeeel belangrijk als je met custom roms en dergelijke gaat werken en prielen, dat je een backup maakt van je EFS map op je telefoon.

Daar staan je IMEI gegevens in, als die corrupt raakt zonder backup, ben je ver van huis.

Hoe je dit allemaal doet?
Ik heb in mijn verhalen termen gegeven, die heel makkelijk op te zoeken zijn op XDA:

-3 button fix
-EFS folder
-Download mode
-2e Recovery

En als je er echt niet uit komt, PM me gerust.

Zag dat je nog een aantal specifieke vragen had op XDA:
- What happens with a possible lagfix which was done?
- Will I lose root? (i think yes since it should be at stock)
- Will old stuff be still on the internal sd? (like stuff from CF-Root) or will my internal sd be completely stock now?
- What do the PDA/Phone/CSC files really contain? (PDA = kernel?)
- Do you have to remove SIM when doing this?
1.Lagfix zal met flashen weggaan, je flashed nml een nieuwe kernel.
2. Root zal ook weggaan.
3.Ik wipe data/cache/kalvik cache sowieso na een flash (behalve bij DoC's roms, daar doe ik dit van te voren)
Mij lijkt zolang je dit niet doet, dat er nog steeds van alles op zal staan.
4. Heb zo een idee, maar laat dit liever over aan iemand die er 100% zeker van is.
5. Ik verwijder mijn SIM + External SD kaart als ik ga flashen, sommige doen dit niet. (Better safe then Sorry, is mijn motto)

[ Voor 36% gewijzigd door GSlayer op 20-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Thanks voor je uitleg :) Een complete n00b ben ik niet (meer), ik had al met rootexplorer een backup gemaakt van /efs omdat ik dit gelezen had. De 3 button recovery heb ik gewoon dus dat is verder geen probleem.

Maar het belangrijkste in m'n verhaal is dus... als ik de boel opfok en dan met Odin flash naar JM8 of JM9 door de juiste pit file te kiezen en alle 3 die files te flashen (csc, phone, pda) dan ben ik weer good to go toch? (daarna direct even data/cache wipen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Cartman! schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:56:
Thanks voor je uitleg :) Een complete n00b ben ik niet (meer), ik had al met rootexplorer een backup gemaakt van /efs omdat ik dit gelezen had. De 3 button recovery heb ik gewoon dus dat is verder geen probleem.

Maar het belangrijkste in m'n verhaal is dus... als ik de boel opfok en dan met Odin flash naar JM8 of JM9 door de juiste pit file te kiezen en alle 3 die files te flashen (csc, phone, pda) dan ben ik weer good to go toch? (daarna direct even data/cache wipen natuurlijk).
Ja gewoon de originele firmware flashen(csc, phone en pda inderdaad) en dan is het toestel weer helemaal terug naar stock oftewel zoals die bij samsung uit de fabriek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Moet je dan in Odin re-partition nog aanzetten eigenlijk? (edit: nm, net gevonden dat dit inderdaad moet :))

Nog n vraagje: klopt t dat een kernel slechts een wijziging is aan je huidige rom en dat een custom rom compleet je huidige rom vervangt? Hoe staat de tool Rom manager hierin, is dat gewoon een tooltje om makkelijker het wisselen van roms mogelijk te maken of doet t meer?

[ Voor 74% gewijzigd door Cartman! op 20-11-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:19
je lagfix gaat trouwens weg door de repartition, niet door de andere kernel.

je vraag over de kernel klopt. je moet de kernel van android eigenlijk zien als de explorer.exe van windows.
als je de kernel vervangt dan wijzig je eigenlijk alleen de aansturing van je huidige rom.
een custom rom is een aanpassing op een rom of een compleet nieuw gebouwde rom (cyanogen), flash je dit dan vervang je eigenlijk alles wat op je foon staat meestal inclusief kernel.

je PDA file bevat oa je /system directory (dus de software van de telefoon zelf) en eventueel de kernel
de CSC is de country specific nog iets. hier staan onder andere APN's (3g internet toegangspunten) voor gedefinieerd en vaak extra bloatware zoals een telegraaf app. zorg er voor dat je de juiste csc gebruikt!
je PHONE is het modem gedeelte van een rom, dit zorgt voor de aansturing van de radio (geen 538 ;) oid) maar het verzenden en ontvangen van gegevens van het bel gedeelte en mobiel internet

[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 20-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:00:
je lagfix gaat trouwens weg door de repartition, niet door de andere kernel.
Can I uninstall completely Voodoo?

Of course. take a look at the documentation if you want to disable it.
If you really want to uninstall it, you’ll need to flash another kernel like the original coming with your Firmware, or flash at least the “PDA” version of a Firmware.
Mij lijkt dus dat het flashen van een andere kernel je lagfix (althands de voodoo lagfix) doet weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Voor mensen die docrom v8 flashen.
bij mij werkt het modem JP3 niet goed.. mensen aan de andere kant van de lijn horen me heel scherp en hol.
heb nu modem JPP geflasht en dat klinkt al een stuk beter.. volgens sommige nog wel hol maar in ieder geval verstaanbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
thommy86 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:56:
Voor mensen die docrom v8 flashen.
bij mij werkt het modem JP3 niet goed.. mensen aan de andere kant van de lijn horen me heel scherp en hol.
heb nu modem JPP geflasht en dat klinkt al een stuk beter.. volgens sommige nog wel hol maar in ieder geval verstaanbaar..
Ik heb v8 ook, maar hier heb ik nog geen last van gehad.
Tot nu toe ook maar 1 telefoontje gehad en dat ging (naar mijn weten) prima.

Er is nu ook een 8.01 versie, hoewel ik niet weet wat daar beter aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Maarten21 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:11:
[...]

Ik heb v8 ook, maar hier heb ik nog geen last van gehad.
Tot nu toe ook maar 1 telefoontje gehad en dat ging (naar mijn weten) prima.

Er is nu ook een 8.01 versie, hoewel ik niet weet wat daar beter aan is.
Heb vandaag redelijk wat gebeld.. niemand die er wat van zei alleen me zus.. omdat ik gister bij me broertje ook v8 erop had gezet vroeg ik of hij commentaar had gehad.. en ook daar was het zo.. toen ging ik maar op docs forum kijken en er waren meer klachten.. heb net me doc rom pakket klaar gemaakt om te flashen.. ik installeer altijd touch wizz GTG maar dan ben ik elke keer me schermen kwijt.. daarom nu maar in de rom geplakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Can I uninstall completely Voodoo?

Of course. take a look at the documentation if you want to disable it.
If you really want to uninstall it, you’ll need to flash another kernel like the original coming with your Firmware, or flash at least the “PDA” version of a Firmware.
GSlayer schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:26:
[...]

[...]

Mij lijkt dus dat het flashen van een andere kernel je lagfix (althands de voodoo lagfix) doet weggaan.
nee dus... lees eens goed ;) eerst disablen (disablen zorgt ervoor dat bij de volgende boot je bestandsysteem weer omgezet wordt naar standaard RFS) en dan een andere kernel, flash je alleen een andere kernel zonder ext4 support ( bij een voodoo lagfix) dan boot je telefoon niet meer door, aangezien de nieuwe (stock?) kernel geen ext4 kan benaderen

[ Voor 9% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 21-11-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bij voorbaat excusses, antwoord op mijn vraag is hier waarschijnlijk al te vinden. Echter zit ik in Afrika met een zeer langzame internet verbinding en is zoeken daardoor lastig.

Probleem, zat te spelen met mijn telefoon, een tweak applicatie uit de market die o.a. de voodoo lag fix installeert. Zag de mogelijkheid batterij icoon aan te passen. Gedaan, telefoon restarten en nooit meer aangaan. De telefoon zit in een soort loop en komt niet voorbij het Galaxy logo. Als je met je telefoon speelt loop je dit risico. Een keer hardgrondig shit gezegd en de telefoon in restore mode gestart.

En nu komt het gekke, een factory reset werkt niet. Telefoon blijft niet opkomen. Ook een format van de interne SD kaart lijkt niet te werken. update.zip (die nog steeds in de root staat) blijft namelijk aanwezig. Wat ik ook doe in restore mode niks lijkt te helpen.

Zijn er nog andere mogelijk (ADB, ODIN ofzo) om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Altijd_Lastig schreef op zondag 21 november 2010 @ 09:57:
Bij voorbaat excusses, antwoord op mijn vraag is hier waarschijnlijk al te vinden. Echter zit ik in Afrika met een zeer langzame internet verbinding en is zoeken daardoor lastig.

Probleem, zat te spelen met mijn telefoon, een tweak applicatie uit de market die o.a. de voodoo lag fix installeert. Zag de mogelijkheid batterij icoon aan te passen. Gedaan, telefoon restarten en nooit meer aangaan. De telefoon zit in een soort loop en komt niet voorbij het Galaxy logo. Als je met je telefoon speelt loop je dit risico. Een keer hardgrondig shit gezegd en de telefoon in restore mode gestart.

En nu komt het gekke, een factory reset werkt niet. Telefoon blijft niet opkomen. Ook een format van de interne SD kaart lijkt niet te werken. update.zip (die nog steeds in de root staat) blijft namelijk aanwezig. Wat ik ook doe in restore mode niks lijkt te helpen.

Zijn er nog andere mogelijk (ADB, ODIN ofzo) om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen?
Dit probleem had ik dus ook, update.zip in de root gelaten en gaan flashen zonder de voodoo fix te disablen.

Mijn oplossing: download de JM2 (I9000XWJM2) fw op samfirmwares samen met de I9000XXJM1 CSC en flashen via Odin

Lees goed de instructies op samfirmwares alvorens te flashen. ( vergeet niet vinkje bij re-partition zetten! )

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:24
thommy86 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:56:
Had precies hetzelfde, ik klonk scherp en schel op de hoge tonen door de telefoon met de de standaard Doc v8.0.1 rom. Probleem verholpen na het instaleren van de JPD modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Bobbika schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:46:
[...]

Had precies hetzelfde, ik klonk scherp en schel op de hoge tonen door de telefoon met de de standaard Doc v8.0.1 rom. Probleem verholpen na het instaleren van de JPD modem.
Is JPD de enige die je hebt geprobeerd? en mag ik vragen waarom je voor JPD hebt gekozen? JPP werk ook prima.. maar soms nog wat hol.. heb je daar met JPD last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
thommy86 schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:07:
[...]

Is JPD de enige die je hebt geprobeerd? en mag ik vragen waarom je voor JPD hebt gekozen? JPP werk ook prima.. maar soms nog wat hol.. heb je daar met JPD last van?
Ja JPD is de enige die ik heb geprobeerd en ik heb deze gekozen vanwege de comments over het batterij verbruik van deze modem, die schijnt goed te zijn (voor 7.6.2. althans, ik draai net als jij v8 en ik moet nog een battery stats wipe doen om dat te kunnen bevestigen). Over de geluidskwaliteit, deze is prima voor mij, nog steeds af en toe scherp op de hoge tonen, maar ik vond mezelf niet hol klinken op de voicemail. :)
Van wat ik lees schijnt het trial en error te zijn met de verschillende modems, dus kijk gewoon welke voor jou het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:22:
nee dus... lees eens goed ;) eerst disablen (disablen zorgt ervoor dat bij de volgende boot je bestandsysteem weer omgezet wordt naar standaard RFS) en dan een andere kernel, flash je alleen een andere kernel zonder ext4 support ( bij een voodoo lagfix) dan boot je telefoon niet meer door, aangezien de nieuwe (stock?) kernel geen ext4 kan benaderen
Maar hoe uninstall je die lagfix als je toestel gebrickt is dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Voor iedereen die op Doc's v8(.01) zit:

hebben jullie al de AOSP lockscreen, extended power menu en led notification gevonden voor deze versie? Die staan namelijk niet in de startposts van doc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Cartman! schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:13:
[...]

Maar hoe uninstall je die lagfix als je toestel gebrickt is dan? :)
door via odin te flashen en repartition te gebruiken, dus alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Precies, dus is het niet perse nodig om het dus te disablen voordat je gaat flashen, dat wilde ik ermee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Cartman! schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:26:
Precies, dus is het niet perse nodig om het dus te disablen voordat je gaat flashen, dat wilde ik ermee zeggen.
Alleen via Odin+repartition dus :)

Als je flasht dmv een zip via clockwordmod bv is het wel aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:20:
Voor iedereen die op Doc's v8(.01) zit:

hebben jullie al de AOSP lockscreen, extended power menu en led notification gevonden voor deze versie? Die staan namelijk niet in de startposts van doc.
Ja deze heb ik er ook op zitten. zoek in de thread op xda er staat ergens een link naar toe vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:39:
[...]

Ja deze heb ik er ook op zitten. zoek in de thread op xda er staat ergens een link naar toe vermeld
Een van de laatste posts van Doc is dat hij er nog mee bezig is.
http://forum.xda-develope...ight=extended#post9338305

Today, 06:14 PM
Originally Posted by Bo$s" "How about Extended Power Menu for v8.0.1 ?"
DocRambone: "Have not started yet, miss my power menu guru: Tayatama"

vraag me dus af hoe jij 't gefixt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Misschien mis ik wat, maar onder 8.0 (Raw) heb ik simpel de XWJPA_AOSP_lockscreen_extented_power_menu.zip geinstalleerd voor 7.6.2 geinstalleerd. Werkt zoals gewenst.edit:power menu werkt zoals het moet, theme geeft problemen bij het status menu.

[ Voor 35% gewijzigd door Taigu op 21-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
yassine schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:44:
[...]

Dit probleem had ik dus ook, update.zip in de root gelaten en gaan flashen zonder de voodoo fix te disablen.

Mijn oplossing: download de JM2 (I9000XWJM2) fw op samfirmwares samen met de I9000XXJM1 CSC en flashen via Odin

Lees goed de instructies op samfirmwares alvorens te flashen. ( vergeet niet vinkje bij re-partition zetten! )

Succes :)
Thanks, was ik al bang voor.
Kan ik dan niet gelijk de froyo downloaden (die stond er op, geinstalleerd via kies), een download van 200mb duurt hier ongeveer 6 uur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Als je de kosten vergoedt wil ik best alles wat je nodig hebt voor je op een usb-stick zetten en per post opsturen, maar het gaat wel een tijdje duren voor je dat dan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Japperrrr schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:52:
Als je de kosten vergoedt wil ik best alles wat je nodig hebt voor je op een usb-stick zetten en per post opsturen, maar het gaat wel een tijdje duren voor je dat dan hebt.
Dank je wel, erg vriendelijk, maar niet nodig.

Er zijn hier internet cafes met een wat betere verbinding (512kb max), ga ik vanmiddag na het werk even langs en kijken of die verbinding een beetje. Anders maar een nacht downloaden op het werk.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:44:
[...]

Een van de laatste posts van Doc is dat hij er nog mee bezig is.
http://forum.xda-develope...ight=extended#post9338305

Today, 06:14 PM
Originally Posted by Bo$s" "How about Extended Power Menu for v8.0.1 ?"
DocRambone: "Have not started yet, miss my power menu guru: Tayatama"

vraag me dus af hoe jij 't gefixt hebt :)
ik heb deze erop staan http://forum.xda-develope...70507&highlight=AnDRoDeNa
download de jp5 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
Enige tijd geleden heb ik via Odin mijn SGS geupdate met het pakketje van Kalua.

pit: s1_odin_20100512.pit
CSC: GT-I9000-CSC-XENJP2.tar.md5
PDA: I9000XWJP6-REV03-ALL-low-CL618121.tar.md5
Phone: MODEM_I9000XXJPM.tar.md5

*#1234#
PDA: I9000XWJP6
PHONE: I9000XXJPM
Build info: 2010. 10

Nu wil ik mijn SGS voorzien van de laatste officiële Nederlandse firmware (froyo) welke via KIES te krijgen is. Het probleem is dat ik niet weet welke bestanden het zijn en waar ik deze kan downloaden. Kan iemand mij op de juiste weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:14:
Enige tijd geleden heb ik via Odin mijn SGS geupdate met het pakketje van Kalua.

*#1234#

Nu wil ik mijn SGS voorzien van de laatste officiële Nederlandse firmware (froyo) welke via KIES te krijgen is. Het probleem is dat ik niet weet welke bestanden het zijn en waar ik deze kan downloaden. Kan iemand mij op de juiste weg helpen?
Ja, de zoekfunctie gebruiken...
zoek maar eens op megapaul en jpa, kan je hem zo via kies binnen krijgen.
En anders ga je naar samfirmwares om via odin te flashen (wat mijns inziens de moeilijke optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:52
Resinman schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:14:

*#1234#

Kalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
http://www.multiupload.com/BMYQFCIXXH

PDA: I9000XWJPA-REV03-ALL-low-CL658725.tar.md5
Phone: MODEM_I9000XXJPP.tar.md5

Veel plezier voor diegene die nog niet geupgrade hebben.
Succes !

[ Voor 43% gewijzigd door Merdera op 22-11-2010 16:20 ]

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ugh, ik ga niet zo'n lelijke theme op m'n telefoon zetten :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
Bedankt, helemaal gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:26
Zoals we weten konden we een maand geleden via een registeraanpassing, een scandinavische Froyo via kies installeren. Dat heb ik een paar weken geleden ook gedaan en draait op mijn sgs best goed. Hierna heb ik nog geen factory reset gedaan. Het enige wat bij mij niet werkt , zijn de flash filmpjes
Dus zie ik eigenlijk niet echt een reden om de officiele NL froyo te installeren, maar ben wel benieuwd of dit nog de moeite waard is.
Kan iemand misschien even aangeven wat het verschil is tussen de scandinavische en de NL Froyo 2.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Aloysxda schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:21:
Zoals we weten konden we een maand geleden via een registeraanpassing, een scandinavische Froyo via kies installeren. Dat heb ik een paar weken geleden ook gedaan en draait op mijn sgs best goed. Hierna heb ik nog geen factory reset gedaan. Het enige wat bij mij niet werkt , zijn de flash filmpjes
Dus zie ik eigenlijk niet echt een reden om de officiele NL froyo te installeren, maar ben wel benieuwd of dit nog de moeite waard is.
Kan iemand misschien even aangeven wat het verschil is tussen de scandinavische en de NL Froyo 2.2 ?
Ik denk dat je beter af bent met een custom ROM. Ik ben nu Darky's Legendary Steel Edition v4.1 aan het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
Er schijnt een probleem te zijn met de hardcore speedmod kernel. Hij mount /system zonder error-check zodat deze op de (lange) termijn corrupt kan raken. Althans dat is wat ik er van begrijp.

Speedmod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
Probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=847975

Ik ben verder niet zo onderlegd in het hele gebeuren. Draai zelf de DOC rom 7.6.2 en ben er heel tevreden over. Heb nog wat teveel problemen gehoord over v8 (met name de spraakkwaliteit). Verder zie ik nog geen reden om te updaten.
Behalve natuurlijk de nieuwe kernel, maar ik lees in de reacties diverse problemen over mensen waar het toestel niet meer boot. Ik wacht het dus nog even af!

Edit: Mocht je /system al corrupt zijn, deze methode lijkt te werken: http://forum.xda-develope...?p=9364645&postcount=2649

[ Voor 9% gewijzigd door I-King op 23-11-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
I-King schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:59:
Er schijnt een probleem te zijn met de hardcore speedmod kernel. Hij mount /system zonder error-check zodat deze op de (lange) termijn corrupt kan raken. Althans dat is wat ik er van begrijp.

Speedmod: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
Probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=847975

Ik ben verder niet zo onderlegd in het hele gebeuren. Draai zelf de DOC rom 7.6.2 en ben er heel tevreden over. Heb nog wat teveel problemen gehoord over v8 (met name de spraakkwaliteit). Verder zie ik nog geen reden om te updaten.
Behalve natuurlijk de nieuwe kernel, maar ik lees in de reacties diverse problemen over mensen waar het toestel niet meer boot. Ik wacht het dus nog even af!

Edit: Mocht je /system al corrupt zijn, deze methode lijkt te werken: http://forum.xda-develope...?p=9364645&postcount=2649
De problemen zijn alleen als je van een kernel gebasseerd op SpeedMod K8 of lager naar een officiele Samsung kernel gaat of een kernel die is gebasseerd op de officiele zoals SpeedMod K9. Zolang je voorlopig blijft bij de SpeedMods K8 of lager kernel, zal dit probleem zich niet voor doen. Doc's Rom, ook 8.0.1 is gebasseerd op een oudere SpeedMod kernel, niet op de K9 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Dat klopt. Het is alleen 'gevaarlijk' om bij een oude kernel te blijven op de lange termijn. Er kan corruptie optreden, alleen de mate waarin dat gebeurd is lastig in te schatten blijkbaar. Ik had DOC mod en heb geflasht naar k9, maar mijn telefoon wilde niet starten. Heb veel moeite moeten doen om hem weer werkend te krijgen, maar hij doet het inmiddels weer. Wel op K8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Wat ik heb gedaan:
- JM9
- factory reset
- Darky's Legendary Steel Edition v4.1 (Speedmod)
- a=ext4
- R64's theme
- Restart

Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Mag ik vragen waarom je eerst naar JM9 bent gegaan en niet naar de laatste versie die Kalua heeft gepost?
Edit: Ik vermoed omdat je dan geen 2e recovery meer hebt? Maar dan zou je met Odin/Heimdall bijvoorbeeld deze kernel kunnen flashen toch?

Ik ben blij dat ik bijvoorbeeld de doc rom heb kunnen toepassen, maar dat was allemaal via zipjes en CWM en OCLF om te rooten etc. Dus geen andere programma's benodigd. Nu zal ik echter naar stock moeten en dat kan dus alleen via flash programma's... De fix van supercurio werkt helaas nog niet via de zip methode...

Edit 2: Zou je me willen assisteren om hem weer helemaal op orde te kunnen krijgen? Kan ik zo met Odin/Heimdall flashen als ik die JM9 gevonden heb? Moet ik repartition ook doen etc? Ben ik dan alles op mijn interne sd kwijt? Het is me nu nog even onduidelijk wat het effect er precies van is. Het liefste behoud ik natuurlijk zoveel mogelijk van mijn gegevens. Gewoon K9 flashen via CWM laat de telefoon hangen op het bootscherm en loopen.

[ Voor 96% gewijzigd door I-King op 23-11-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb CF-Root geflashed voor 2e recovery en toen BLN+universal lagfix geinstalleerd via update.zip, ging perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Heeft iemand de Sense versie al geprobeerd van Xda? Ik heb wat foto's gezien en het ziet er wel supervet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Het verbaast me dat er weinig aandacht is voor de Cyanogen beta. Die zorgt ervoor dat je van alle Samsung applicaties af bent en dat de telefoon veel sneller is. Ik zal hieronder de na- en voordelen die ik zie opschrijven. Ben benieuwd wat jullie er van vinden in vergelijking met (aangepaste) Samsung roms.

Voordelen:
Veel sneller
Mooier
Applicaties werken naar behoren (Email en calendar werken samen; telefoon applicatie is beter; batterij gebruik laat alle applicaties zien in plaats; Market download alle eerder geinstalleerde applicaties na het flashen van een nieuwe rom)

Nadelen:
Bluetooth werkt nog niet
Speaker laat constant een hele zachte ruis horen
Batterij gebruik is nog vrij hoog (waarschijnlijk door de speaker)
GPS werkt nog niet

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik ben het ook aan het volgen van de Cyanogen beta, maar voor mij moeten de nadelen eerst nog weggewerkt worden. Ik maak veel gebruik van GPS, dus voor mij is deze nog niet praktisch. Maar het ziet er wel veelbelovend uit!

Verder, voor de DOC Rom fix (wellicht ook andere roms) om K-9 te kunnen installeren:
quote: kalpik
This is the correct way to flash:

1. Download K9 CWM file, put it in your sdcard, also put Doc's ROM.
2. Boot into recovery.
3. Flash the K9 kernel, DO NOT REBOOT.
4. Go to Advanced ULK options -> reboot into recovery.
5. Now choose mounts and storage -> Format system
6. Now flash Doc's ROM, and immediately after, flash K9 CWM zip AGAIN! (Without a reboot in between)
7. You phone should boot right up now.
8. DO NOT FLASH any bugged kernel after this, or you will have to repeat this process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bobbika schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:55:
[...]

De problemen zijn alleen als je van een kernel gebasseerd op SpeedMod K8 of lager naar een officiele Samsung kernel gaat of een kernel die is gebasseerd op de officiele zoals SpeedMod K9. Zolang je voorlopig blijft bij de SpeedMods K8 of lager kernel, zal dit probleem zich niet voor doen. Doc's Rom, ook 8.0.1 is gebasseerd op een oudere SpeedMod kernel, niet op de K9 kernel.
Ik begrijp het niet helemaal.

Ik heb gister voor de zekerheid even terug geflashed naar de officiele JPA. Dus Phone, modem en CSC. Verder alles gewiped en geformat.

Heb ik dan nog steeds kans op die bestandscorruptie? Ik draaide XXJPA_7.6.2 inclusief de speedkernel I1.2.

Ik wilde sowieso even terugflashen omdat de zogenaamde colorfix mijn scherm alleen maar lelijker maakt.

-EDIT- Gevonden, bij een reflash geen problemen. Toch nog maar even verder lezen wat het nou precies betekend en uitzoeken welke kernel nu veilig is.

[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-11-2010 15:08 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
deputy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:51:
Het verbaast me dat er weinig aandacht is voor de Cyanogen beta. Die zorgt ervoor dat je van alle Samsung applicaties af bent en dat de telefoon veel sneller is. Ik zal hieronder de na- en voordelen die ik zie opschrijven. Ben benieuwd wat jullie er van vinden in vergelijking met (aangepaste) Samsung roms.

Voordelen:
Veel sneller
Mooier
Applicaties werken naar behoren (Email en calendar werken samen; telefoon applicatie is beter; batterij gebruik laat alle applicaties zien in plaats; Market download alle eerder geinstalleerde applicaties na het flashen van een nieuwe rom)

Nadelen:
Bluetooth werkt nog niet
Speaker laat constant een hele zachte ruis horen
Batterij gebruik is nog vrij hoog (waarschijnlijk door de speaker)
GPS werkt nog niet
Mijn reden dat ik nog geen aandacht heb voor de Cyanogen rom heb jij heel netjes verwoordt onder je kopje 'nadelen'.
Bluetooth interesseert me niet zo, maar de rest is voor mij een deal-breaker.

Zodra alles zo goed als af is, zal ik 'm zeker flashen! Heb het compleet gehad met de troep van Samsung (RFS, apps, updates, Kies, etc)

edit: er zijn nog wel meer bugs: http://code.google.com/p/...0-cyanogenmod/issues/list
Bijvoorbeeld: De Camera werkt niet als je geen externe SD kaart hebt.
nog een dealbreaker :)

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten21 op 24-11-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb eerst mijn telefoon naar JM9 Eclair geflashed en daarna via CMW naar Darky's Legendary Steel Edition 4.1 met R64's Theme Mod (JPO Froyo, lagfixed) geflashed. Gisteravond de batterij opgeladen en vanmorgen zat er nog 96% in. Verder is deze ROM gewoon heerlijk snel en helemaal perfect. Echt een aanrader :)

(Zonder een CPU-vretende live wallpaper kan ik misschien nog betere waarden halen!)

[ Voor 12% gewijzigd door Japperrrr op 24-11-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Maarten21 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:09:
[...]

Mijn reden dat ik nog geen aandacht heb voor de Cyanogen rom heb jij heel netjes verwoordt onder je kopje 'nadelen'.
Bluetooth interesseert me niet zo, maar de rest is voor mij een deal-breaker.

Zodra alles zo goed als af is, zal ik 'm zeker flashen! Heb het compleet gehad met de troep van Samsung (RFS, apps, updates, Kies, etc)

edit: er zijn nog wel meer bugs: http://code.google.com/p/...0-cyanogenmod/issues/list
Bijvoorbeeld: De Camera werkt niet als je geen externe SD kaart hebt.
nog een dealbreaker :)
Ik dacht dat tweakers zo'n rom wel zouden proberen ook al werkt het een en ander nog niet :*) Dat van die camera wist ik nog niet, maar wie heeft er nou geen externe sd kaart >:)

Maar je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is de rom nog niet aan dagelijks gebruik toe. (Kan je nagaan hoe genoeg ik heb van de Samsung roms!)

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
deputy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:52:
[...]

Ik dacht dat tweakers zo'n rom wel zouden proberen ook al werkt het een en ander nog niet :*) Dat van die camera wist ik nog niet, maar wie heeft er nou geen externe sd kaart >:)

Maar je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk is de rom nog niet aan dagelijks gebruik toe. (Kan je nagaan hoe genoeg ik heb van de Samsung roms!)
Ja, dat heb ik ook wel zo langzamerhand.
Ik zit nu aan de Doc's rom. Dat update trouwens ook wel heel makkelijk dmv de clockwordmod recovery. Alle data blijft gewoon staan, etc.

Hoe zit dat met de Cyanogen rom? Als er een nieuwe versie komt, moet je dan moeilijk gaan reflashen met Odin of hebben ze daar al wat simpelers op gevonden?
Edit: Ik zie dat je ook gewoon via CWM kan updaten

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten21 op 24-11-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
deputy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:52:
[...]

Ik gebruik hem ook gewoon voor dagelijks gebruik...
Externe SD heb ik ook, en BT gebruik ik helemaal nooit

GPS is al gefixt in de laatste sources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

deputy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:51:
Het verbaast me dat er weinig aandacht is voor de Cyanogen beta. Die zorgt ervoor dat je van alle Samsung applicaties af bent en dat de telefoon veel sneller is.
Reden voor mij is dat het nog iets te vroeg is om deze te draaien (lees: BETA) en om van de samsung apps af te zijn zijn meerdere manieren.

Heb zelf alleen de samsung apps die ikzelf ook daadwerkelijk wil.

Ben uiteindelijk wel van plan om Cyanogen te gaan draaien, maar dan moet het wel allemaal werken.

Ik houd het iig in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb m'n foon gisterenochtend om 8.00 uur van de lader gehaald en nu is ie nog 37% :) Dat op FroYo stock met voodoo lagfix en BLN mod, ben er erg tevreden mee. Weinig mee gedaan opzich (ff gebeld, ff facebook, ff internetten). 2.1 moest ik na n dag al aan de lader hangen dus ik zie zeker vooruitgang, zelfs op stock. Ik zie geen reden om DOC of Cyanogen te proberen, die 'domme' apps heb ik met LauncherPro gewoon verborgen, ruimte genoeg dus daar hoef ik t ook niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Wat is op dit moment de snelste custom rom die wel volledig functioneert? Draai nu de standaard froyo dom ivm de speedmod kernel, maar ben benieuwd of er een rom is die (veel) sneller is? Op het xda forum zie ik door de bomen het bos niet meer.

• Maarten21
barzi schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:44:
Wat is op dit moment de snelste custom rom die wel volledig functioneert? Draai nu de standaard froyo dom ivm de speedmod kernel, maar ben benieuwd of er een rom is die (veel) sneller is? Op het xda forum zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik denk niet dat er echt een veel snellere is, als je al speedmod hebt.
Ik zit zelf op Doc's Froyo JPO v8 (nog geen zin in BUJP8 v9, want daar is een wipe voor nodig), welke ik heel fijn vind. (Heb voor het eerst een GPS fix binnenshuis met minimaal 7 satellieten :P)

Verder is het wachten op de Cyanogen mod. Die schijnt enorm snel te zijn (als je de Quadrant-cpu scores mag geloven), maar er moet nog redelijk wat aan gebeuren voordat het (voor mij) acceptabel te gebruiken is.

PS: Welke versie van speedmod heb je? Voor als je 't nog niet wist: In alle versies voor v9 zit een bug die je /system kan corrupten. Lees dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=848471

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49
I-King schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:44:
Mag ik vragen waarom je eerst naar JM9 bent gegaan en niet naar de laatste versie die Kalua heeft gepost?
Edit: Ik vermoed omdat je dan geen 2e recovery meer hebt? Maar dan zou je met Odin/Heimdall bijvoorbeeld deze kernel kunnen flashen toch?

Ik ben blij dat ik bijvoorbeeld de doc rom heb kunnen toepassen, maar dat was allemaal via zipjes en CWM en OCLF om te rooten etc. Dus geen andere programma's benodigd. Nu zal ik echter naar stock moeten en dat kan dus alleen via flash programma's... De fix van supercurio werkt helaas nog niet via de zip methode...

Edit 2: Zou je me willen assisteren om hem weer helemaal op orde te kunnen krijgen? Kan ik zo met Odin/Heimdall flashen als ik die JM9 gevonden heb? Moet ik repartition ook doen etc? Ben ik dan alles op mijn interne sd kwijt? Het is me nu nog even onduidelijk wat het effect er precies van is. Het liefste behoud ik natuurlijk zoveel mogelijk van mijn gegevens. Gewoon K9 flashen via CWM laat de telefoon hangen op het bootscherm en loopen.
Alleen als je een corrupt systeem hebt moet je een volledige versie flashen met repartition. Aangezien hij bij jou blijft hangen is je /system al corrupt.

Ik heb gister avond de boel geupdate via de instructies van kalpik en dat verliep ok ik heb v8JPO er opgezet en wil eerst weer even zien wat er met de nieuwe JP8 is.

Xiaomi 13T Pro

• I-King
Btje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:57:
[...]

Alleen als je een corrupt systeem hebt moet je een volledige versie flashen met repartition. Aangezien hij bij jou blijft hangen is je /system al corrupt.

Ik heb gister avond de boel geupdate via de instructies van kalpik en dat verliep ok ik heb v8JPO er opgezet en wil eerst weer even zien wat er met de nieuwe JP8 is.
Bedankt voor je bericht, maar het is gelukt, zie post: op woensdag 24 november 2010 11:58. Ik heb idd kalpik's methode gebruikt.
Pagina: 1 2 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.