Ik heb de 98% bug nog na 2x de oplaad-ontlaad cyclus te volgen. Heb jij gewiped in recovery of gewoon met SGS tools? Had je telefoon gewoon aan toen je hem oplaadde?Dries_Aendekerk schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:52:
[...]
Ik heb ook mijn batterijstats gewiped. Om mijn batterij te drainen had ik wifi/3G/GPS/bluetooth opgezet, filmpje laten afspelen en de telefoon in de kelder gelegd (nauwelijks ontvangst). Het duurde uiteindelijk 4h eer hij volledig plat was.
Ik merk wel een groot verschil nu! Ook die 98% bug is weg. Ik kan het alleen maar aanbevelen. :-)
Nu moet mijn GPS nog wat nauwkeuriger (momenteel denk de SGS dat ik een km verderop zit) en ik heb de perfecte telefoon!
Ik heb de procedure gevolgd zoals beschreven in dit topic:GandalfTheGrey schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:06:
[...]
Ik heb de 98% bug nog na 2x de oplaad-ontlaad cyclus te volgen. Heb jij gewiped in recovery of gewoon met SGS tools? Had je telefoon gewoon aan toen je hem oplaadde?
* Telefoon uit en helemaal opladen
* Starten in recovery (ik heb CWM);
* Battery stats wipen;
* Opstarten (toen bleef hij al even op 100%) en batterij drainen tot hij uitvalt;
* Hij viel een aantal keer uit op 4%, waarschijnlijk omdat ik toen aan het bellen was. Maar heb hem gewoon steeds opnieuw aangezet totdat hij helemaal plat was;
* Terug opladen tot 100% terwijl GSM aanstaat. Ik heb hem toen wel nauwelijks gebruikt (wat smsjes verstuurd);
Ik heb hem gisteren rond 21h van de lader gehaald. Hij staat nu op 72%, en heb hem ongeveer een uurtje intensief gebruikt (surfen via wifi). Mails worden om het half uur gecontroleerd. In vliegtuigmodus verliest hij nauwelijks energie (vannacht (8h) ongeveer 3%), dat was vroeger niet het geval. De percentjes gaan anderzijds precies wel wat sneller omlaag tijdens het surfen, maar dat kan ook een gevoel zijn.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ok dankje! Ga ik dan ook nog eens proberen.
Hebben jullie bij "normaal" gebruik auto brightness voor de helderheid van het scherm?
Hebben jullie bij "normaal" gebruik auto brightness voor de helderheid van het scherm?
[ Voor 13% gewijzigd door GandalfTheGrey op 09-01-2011 15:11 ]
Ik heb mijn telefoon nu ontladen met die stresstool die hierboven vernoemd is en de flashlight op max brightness. Hield het exact drie uur uit en veel beter zal het niet worden denk ik, want batterij was wel al redelijk goed vond ik. Dus als de telefoon nu op 72% met een uur surfen erbij zal dat wel op autobrightness zijn gok ik, aangezien één uur belasting op full brighness (was wel voortdurend een wit scherm natuurlijk) alleen al goed is voor 33%.GandalfTheGrey schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:33:
Ok dankje! Ga ik dan ook nog eens proberen. Heb jij auto brightness voor de helderheid van het scherm?
Wat ik mij wel nog afvraag: verbruikt het scherm op halve helderheid de helft van volle helderheid of werkt dat zo niet bij S amoled?
is er al iemand die darky 8 helemaal XEN heeft zonder verlies van apps?
in sgs toolbox staat alles op XEN maar met sgs tools staat de csc nog op oxa.
ik kan hem via rootexpolrer wel weer op XEN zetten maar ben dan de helft van de apps kwijt.
kan ik het ook op een andere manier doen?
ik kan hem via rootexpolrer wel weer op XEN zetten maar ben dan de helft van de apps kwijt.
Als alles werkt? lekker boeiend dan of er OXA of XEN staat toch?
Darky v8 met XEN geen enkel probleem. Niks kwijt stonden je app's niet op de SDkaart externe?iefie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:22:
is er al iemand die darky 8 helemaal XEN heeft zonder verlies van apps?
Laat XEN voor wat het is of je moet van KIES en al de Samsung App's houden...
Tubes....It's what make music music!
nee als ik mapje xen in root explorer zet, dan kan je via sgs toolbox en een aparte code je productcode wijzigen.
als ik dat heb gedaan ben ik vaste apps kwijt, dus niet alleen mijn eigen, maar bijv. google navigatie, maps, eigenlijk bijna alles, ik heb dan nog maar 1,5 pagina met apps.
hoe heb jij hem naar XEN gezet dan? via odin?
als ik dat heb gedaan ben ik vaste apps kwijt, dus niet alleen mijn eigen, maar bijv. google navigatie, maps, eigenlijk bijna alles, ik heb dan nog maar 1,5 pagina met apps.
Kan heel simpel nv_data.bin en nv_data.bin.md5 weggooien reboot klaar..wel even verifiëren in SGS tools of het origineel in backup staat. Alle andere methodes overbodig en niet nodig.iefie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:09:
nee als ik mapje xen in root explorer zet, dan kan je via sgs toolbox en een aparte code je productcode wijzigen.
Ik heb vandaag met odin I9000XXJPY ## van Samfirmware geflashed op mijn out of the box Galaxi S (omdat ik Kies niet wou gebruiken maar toch naar JPY wou)
JPY werkt als een trein alleen zie ik nu bij CSC : Unkown staan en het viel me al op dat ik geen standaard NL apps meer heb onder Samsung Apps.
Heb ik de verkeerde stock rom geflashed en kan dit van invloed zijn op de garantie?
JPY werkt als een trein alleen zie ik nu bij CSC : Unkown staan en het viel me al op dat ik geen standaard NL apps meer heb onder Samsung Apps.
Heb ik de verkeerde stock rom geflashed en kan dit van invloed zijn op de garantie?
Waarschijnlijk in Odin verkeerd gegaan. Firmware van Samfirmware nooit problemen met CSC gehad.Lanfear28 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:28:
Ik heb vandaag met odin I9000XXJPY ## van Samfirmware geflashed op mijn out of the box Galaxi S (omdat ik Kies niet wou gebruiken maar toch naar JPY wou)
Flash opnieuw..
Ok help 
Ook ik heb een SGS, en door dit topic besloot ik Darky's Rom v8.0 ook maar eens te installeren, want het ding was tergend traag de laatste tijd (2.2 Froyo).
Maar, ik wil graag de handleiding opvolgen en in het begin gaat het al de mist in. Ik kom met geen mogelijkheid in Recovery mode. Volume up, Home, Power... ik hou ze ingedrukt maar telkens weer start ie op de normale manier op. Nu had ik wel een andere manier gevonden, namelijk de applicatie One-Click-Root, dus via de PC. Hiermee kom ik inderdaad wel in de recovery mode, maar als ik daar de optie apply sdcard:update.zip kies krijg ik een foutmelding:
E:Signature verification failed
Installation aborted
Nu had ik wel gelezen dat er geen .zip achter het bestand mag staan maar dat is ook niet het geval (Windows 7) dus ik snap even niet wat er hier mis gaat... ik heb de bestanden zowel in de root gehad, als in het mapje SD op de telefoon. Hoe nu verder? Ik heb al wel tig dingen gelezen op internet, maar nergens een echt duidelijk walkthrough...
Ook ik heb een SGS, en door dit topic besloot ik Darky's Rom v8.0 ook maar eens te installeren, want het ding was tergend traag de laatste tijd (2.2 Froyo).
Maar, ik wil graag de handleiding opvolgen en in het begin gaat het al de mist in. Ik kom met geen mogelijkheid in Recovery mode. Volume up, Home, Power... ik hou ze ingedrukt maar telkens weer start ie op de normale manier op. Nu had ik wel een andere manier gevonden, namelijk de applicatie One-Click-Root, dus via de PC. Hiermee kom ik inderdaad wel in de recovery mode, maar als ik daar de optie apply sdcard:update.zip kies krijg ik een foutmelding:
Installation aborted
Nu had ik wel gelezen dat er geen .zip achter het bestand mag staan maar dat is ook niet het geval (Windows 7) dus ik snap even niet wat er hier mis gaat... ik heb de bestanden zowel in de root gehad, als in het mapje SD op de telefoon. Hoe nu verder? Ik heb al wel tig dingen gelezen op internet, maar nergens een echt duidelijk walkthrough...
Je moet even een kernel met 2e recovery flashen, en dan een update.zip van CWM (ClockWorkMod) op je interne kaartje zetten, die flashen en vervolgens het zip bestandje van Darky.DenMan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:04:
Ok help
Installation aborted
Duidelijk genoeg lijkt mij:DenMan schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:04:
Ok help
http://harmhoekstra.nl/op...ie%20Darky%208.0_V1.5.pdf
pfft gister voor collega ook zijn SGS die op stock 2.2 draaide geupdate naar darky v8.0
kost echt geen drol moeite hoor.
stap 1:
via Odin de juiste .tar file als PDA file flashen voor 2e recovery. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108KLIK
SGS in download mode zetten, connecten met PC, odin opstarten, pda file selecteren en klikken op start.
Stap 2:
voor clockworkmod 2e recovery de update.zip flashen via de bij stap 1 geinstalleerde 2e recovery.
download: http://www.multiupload.com/5CUIK88JM0
stap 3:
darky's rom naar de ROOT van de sd kopiëren en via de 2e recovery de zip installeren.
nog geen 15 minuten werk!
stap 1:
via Odin de juiste .tar file als PDA file flashen voor 2e recovery. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108KLIK
SGS in download mode zetten, connecten met PC, odin opstarten, pda file selecteren en klikken op start.
Stap 2:
voor clockworkmod 2e recovery de update.zip flashen via de bij stap 1 geinstalleerde 2e recovery.
stap 3:
darky's rom naar de ROOT van de sd kopiëren en via de 2e recovery de zip installeren.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
dit had ik al gedaan, en dan staat er bij sgs toolbox inderdaad bij allebei XEN, maar kijk je via sgs tools (een ander programma) of sgs info (wat in darky 8 zit) dan staat er nog steeds OXA en geen XENJP2.silitek schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:25:
[...]
Kan heel simpel nv_data.bin en nv_data.bin.md5 weggooien reboot klaar..wel even verifiëren in SGS tools of het origineel in backup staat. Alle andere methodes overbodig en niet nodig.
Kan iemand die verification fout opnemen in de TS, kan aan mij liggen maar niemand lijkt de moeite te nemen even de foutmelding te googlen en we krijgen keer op keer dezelfde vragen. De lol van t topic gaat er imo wel een beetje af zo

Wat moet ik nou dan in de TS zetten?
Ik kan jou ook wel mede TS eigenaar maken, dan kan je het zelf doen
Ik kan jou ook wel mede TS eigenaar maken, dan kan je het zelf doen
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ja thx voor die link, die had ik nog niet kunnen vinden, alleen voor 7.0silitek schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:20:
[...]
Duidelijk genoeg lijkt mij:![]()
Nee ok, het stelt zeker niet veel voor als je het allemaal weet. Ik ben dan ook meteen een stuk verder gekomen dan ik was, maar ik kom nu ff niet verder op het CWM gedeelte. In die handleiding staat dat de telefoon soms opnieuw opstart als je de optie Apply SDCARD:update.zip kiest, maar dat heeft die van mij ondertussen al 6 keer gedaan, dus volgens mij doe ik wat fout.Henkie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:05:
pfft gister voor collega ook zijn SGS die op stock 2.2 draaide geupdate naar darky v8.0
stap 1:
Stap 2:
stap 3:
Ik heb de update in m'n root staan (gewoon tussen alle mapjes (DCIM/SD/MEDIA etc) wordt daarmee bedoeld mag ik aannemen? Net als de darky mod.
Maar het lijkt er niet echt op dat ie CWM wilt starten...
Die heb ik ook even in de TS gezet. Wie is de maker van dat (Tweaker naam)?silitek schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:20:
[...]
Duidelijk genoeg lijkt mij:![]()
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Denk geen tweaker account. Maar dit is hem:HaTe schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:27:
[...]
Die heb ik ook even in de TS gezet. Wie is de maker van dat (Tweaker naam)?
http://www.harmhoekstra.nl/kb/index.php
http://forum.xda-developers.com/member.php?u=1191285
We zullen maar een bedankje sturen!!..wel het minste voor z'n inzet
[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 09-01-2011 20:40 . Reden: herstel ]
hhoekstra
hhoekstra
hhoekstra in "[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom..."
hhoekstra
hhoekstra in "[Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom..."
[ Voor 45% gewijzigd door SOEFuture op 09-01-2011 20:39 ]
Hmmm, het is inmiddels gelukt. Eigen fout, had blijkbaar een verkeerde update.zip erin staan. Nieuwe op m'n telefoon gezet en het ging in 1 keer goed.
En ik moet zeggen: Werkt super allemaal! Vlot, mooie layout, helemaal goed!
En ik moet zeggen: Werkt super allemaal! Vlot, mooie layout, helemaal goed!
Ik heb een 'NL' rom versie gedownload en geïnstalleerd die wel XEN geeft.iefie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:28:
[...]
dit had ik al gedaan, en dan staat er bij sgs toolbox inderdaad bij allebei XEN, maar kijk je via sgs tools (een ander programma) of sgs info (wat in darky 8 zit) dan staat er nog steeds OXA en geen XENJP2.
Vreemd. Heb een SD-card format gedaan, Darky v8 opnieuw geinstalleerd, battery stats gewiped en wanneer opnieuw opgeladen en toch vind ik dat mijn accu snel leeggaat.
Ik heb perfecte levensduur als ik het toestel niet gebruikt, met volgens mij minder dan 1% drain per uur. Echter zodra ik het scherm aanzet gaat de batterij té snel leeg. Zal morgen eens met de stock android launcher werken om te zien of dat scheelt. Anders toch weer terug naar Doc's rom.
Iemand anders nog tips misschien ?
Ik heb perfecte levensduur als ik het toestel niet gebruikt, met volgens mij minder dan 1% drain per uur. Echter zodra ik het scherm aanzet gaat de batterij té snel leeg. Zal morgen eens met de stock android launcher werken om te zien of dat scheelt. Anders toch weer terug naar Doc's rom.
Staat de helderheid op automatisch of op max?
Je moet iig 5uur met schem aan wel kunnen halen met v8 (ik iig wel)
Er is ook een tooltje waarmee je de het scherm zelf extra kan dimmen zodat je meer accutijd haalt, weet alleen even de naam niet meer...
Er is ook een tooltje waarmee je de het scherm zelf extra kan dimmen zodat je meer accutijd haalt, weet alleen even de naam niet meer...
[ Voor 37% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-01-2011 01:13 ]
Verwijderd
Cijfers? Wat verwacht je eigenlijk?DuvelDuvel schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:20:
Vreemd. Heb een SD-card format gedaan, Darky v8 opnieuw geinstalleerd, battery stats gewiped en wanneer opnieuw opgeladen en toch vind ik dat mijn accu snel leeggaat.
4inch scherm, 1ghz processor, 512mb ram, dat ie toch 5 dagen meegaat? Je kan beter even wakker worden, dit is nou een smartphone...
^^..Dat, met alle trucjes die er zijn haal je max 2dagen met je SG en dan doe je het goed.
Nieuwe/andere firmware c.q. launcher ect..helpt niet!!
Beetje winst pak je met clear battery status en de drain truc maar daar blijft het ook bij..
Idd dat is nou eenmaal high smartphone
Nieuwe/andere firmware c.q. launcher ect..helpt niet!!
Beetje winst pak je met clear battery status en de drain truc maar daar blijft het ook bij..
Idd dat is nou eenmaal high smartphone
Screenfilter? Zit idd standaard bij de Darky rom...Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:12:
Staat de helderheid op automatisch of op max?
En wat de batterij betreft: ik maak mij ook geen illusies meer, maar doen alsof je dat maar normaal moet vinden vind ik ook een verkeerd signaal. De fabrikanten hebben de telefoons volgestoken met allerlei functies, waar we nooit behoefte aan gehad hebben tot we er kennis mee maakten. Nu kunnen we niet meer zonder, maar als we er echt tenvolle gebruik van willen maken mogen we minstens twee batterijen mee sleuren. Ik hoop dat de volgende functie dan ook eens een innoverende batterij zal zijn, die de functies van de telefoon wel aankan. Neem het superamoled scherm: het is idd prachtig, maar je batterij is leeg als het drie uur aanstaat op zijn mooist (full brightness dus). Handig, voor een telefoon. Zelfde voor geen internet-2g-3g: je kant telkens niet meer zonder de volgende stap, maar het verbruikt altijd meer en meer batterij, terwijl die niet innoveren. Onhoudbaar.
Doc's kitchen heeft nu V7.5 als baserom.
iemand al geflashed? draai nu darky's V8, wilde eigenlijk wachten tot er een 2.3 based rom kwam
.
iemand al geflashed? draai nu darky's V8, wilde eigenlijk wachten tot er een 2.3 based rom kwam
Hebben jullie ook last van een vreemde beeldopbouw bij het verschuiven van een webpagina in de browser in Darky's ROM? De webpagina loopt tijdens het verschuiven door elkaar heen, het lijkt alsof het een combinatie is van het ingezoomde beeld met de oorspronkelijke grootte?
Heb ik ook wel eens gehad ja. Is "op te lossen" door even in of uit te zoemen. Ik heb ook geen idee hoe dit komt en weet ook niet of dit alleen bij Darky's ROM is of ook bij Doc's ROM.Lexus! schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:02:
Hebben jullie ook last van een vreemde beeldopbouw bij het verschuiven van een webpagina in de browser in Darky's ROM? De webpagina loopt tijdens het verschuiven door elkaar heen, het lijkt alsof het een combinatie is van het ingezoomde beeld met de oorspronkelijke grootte?
Ik denk trouwens dat ik de speedmod kernel eens erin zal flashen die ik bij doc gebruikte, want ik merk toch ook wel dat de batterij erg hard gaatDuvelDuvel schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:20:
Zijn er hier mensen die CyanogenMod gebruiken? Ik gebruik het nu een week en heb inmiddels alles zo gemaakt als ik het wilde hebben. Ziet er fantastisch uit en is ook nog eens ontzettend snel! Vooral het internetten gaat echt veel sneller vergeleken met de Samsung-firmwares. Het enige aandachtspuntje is dat je een goede taskmanager nodig hebt, anders is je batterij in no-time leeg. Echt een aanrader, hopen dat ze snel met Gingerbread komen
Kan ik je K12K aanraden. Voor het eerst na vele kernels en rom dat full loaded 100% blijf staan..Frigolamptje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:37:
[...]
Ik denk trouwens dat ik de speedmod kernel eens erin zal flashen die ik bij doc gebruikte, want ik merk toch ook wel dat de batterij erg hard gaat. Volledig opnieuw flashen doe ik niet meer, tenzij mss no-wipe, nu wordt het wachten op Gingerbread!
draai nu K12i en hij blijft ook wel op 100 % staan.. straks nieuwe doc flashen met K12k..silitek schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:21:
[...]
Kan ik je K12K aanraden. Voor het eerst na vele kernels en rom dat full loaded 100% blijf staan..
Jij ook, ik heb hem ook klaarstaan doc 7.5 en 12K kernel :-) met R64 theme.
Die ik dan helaas weer opnieuw moet flashen omdat hij (R64) een mooie update heeft gedaan.
Die ik dan helaas weer opnieuw moet flashen omdat hij (R64) een mooie update heeft gedaan.
thommy86 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:41:
[...]
draai nu K12i en hij blijft ook wel op 100 % staan.. straks nieuwe doc flashen met K12k..
Xiaomi 13T Pro
Ben van doc's rom even overgestapt naar de ultimate v5.5 rom met generation x als theme.
Het ziet er erg goed uit en het werkt prima.. De generation x theme is echt heel netjes afgewerkt. Jammer dat hij als hoofdkleur blauw heeft. (heb liever groen of rood)
Het ziet er erg goed uit en het werkt prima.. De generation x theme is echt heel netjes afgewerkt. Jammer dat hij als hoofdkleur blauw heeft. (heb liever groen of rood)
@thommy86 en @silitek Kan ik deze kernel gewoon in mijn Stock XXJPY flashen met CWM als update.zip zonder factory reset en forced closes? Of is het verstandige om dan hele nieuwe ROM te doen?
Dit zou gewoon moeten lukken.. alleen begrijp ik niet waarom je dan een stock rom wilt gebruiken.. je past je kernel al aan dus waarom niet voor complete rom.. met de kitchen kun je alles naar eigen smaak maken.. voor ieder wat wils..GandalfTheGrey schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:04:
@thommy86 en @silitek Kan ik deze kernel gewoon in mijn Stock XXJPY flashen met CWM als update.zip zonder factory reset en forced closes? Of is het verstandige om dan hele nieuwe ROM te doen?
Dank, heb geen zin om alles te moeten wipen/opnieuw installeren deze week
[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 10-01-2011 13:05 ]
een backup maken is toch zo gedaan.. full wipe.. alles weer fris en fruitig.. restore en klaar..GandalfTheGrey schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:05:
Dank, heb geen zin om alles te moeten wipen/opnieuw installeren deze week
daarna kan je goed updaten met een no-wipe..
maar ieder zijn ding natuurlijk.. Succes..!!
Verwijderd
Darky is al best een tijd op vakantie! 
Jammer dat als je telefoon het helemaal goed doet (zoals met darky 8.0) dat je toch een beetje ontheemd achterblijft als er geen nieuwere versies komen.
Wat ik overigens wel raar vind; ik kan de radio.nl app niet meer vinden, heeft dat iets te maken met al mijn gepriegel of bestaat het gewoon niet meer??
Jammer dat als je telefoon het helemaal goed doet (zoals met darky 8.0) dat je toch een beetje ontheemd achterblijft als er geen nieuwere versies komen.
Wat ik overigens wel raar vind; ik kan de radio.nl app niet meer vinden, heeft dat iets te maken met al mijn gepriegel of bestaat het gewoon niet meer??
Bij mij werkt darky8 + SpeedMod Froyo [K12K SOUND-FIX EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] als een trein (via CWM geflashed)
[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-01-2011 13:17 ]
Dat is een fijne combi..K12K is ook sneller dan vorige kernels.Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:17:
Bij mij werkt darky8 + SpeedMod Froyo [K12K SOUND-FIX EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] als een trein (via CWM geflashed)
Deze kernel is ook op stock rom te gebruiken..2e recovery Cmw
Wat is er jammer aan een bug vrije rom? Wat mis je dan nog wat in 8.1 ect moet komenVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:15:
Soms verdwijnen app uit de Market..
[ Voor 44% gewijzigd door silitek op 10-01-2011 13:34 ]
Hoe is speedmod K12K vergeleken met de standaard kernel in Darky 8 (voodoo v69.2) qua batterijduur en snelheid?
[ Voor 15% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-01-2011 13:43 ]
Dat noemen ze verwendVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:15:
Niemand hier CyanogenMod? Als ik tijd kan vinden schrijf ik misschien wel een korte Nederlandse uitleg over het installatieproces, het is echt de moeite waard.
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af.barzi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:43:
Hoe is speedmod K12K vergeleken met de standaard kernel in Darky 8 (voodoo v69.2) qua batterijduur en snelheid?
Waarom zou Darky niet zelf al direct voor de beste kernel kiezen?
Ik ben zelf eerst begonnen met Doc Roms, ook prima.
Maar sinds Darky werkt met NO-WIPE versies en vaak updates uitbrengt is het echt super!
Maar sinds ik zoals de meeste van jullie ook performance/update geil en verwend ben geworden
wil ik toch weer een andere kernel gaan gebruiken nu ik een rom heb gevonden waar ik weer langer
tevreden mee ben. Ik wil weer the next thing
Geen idee, heb 'm er net opstaan en heb gebruik ook gelijk de nieuwe versie van juice defender maar ik zie de grafiek van battery monitor langzaam dalen dus het zit wel goed volgens mij.barzi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:43:
CyanogenMod ligt toch even stil bij beta v6?, ik hoorde iets van werken aan CyanogenMod 7 ofzo?
Weet iemand wat het plan is want zowel de nexes gingerbread port als de CyanogenMod lijken stil te liggen...
Doc werkt altijd al met no-wipe versies?!!!?!? Zelf ben ik dan ook wel pro Doc.. (maar dat was denk ik wel duidelijk)Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:50:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af.
Waarom zou Darky niet zelf al direct voor de beste kernel kiezen?
Ik ben zelf eerst begonnen met Doc Roms, ook prima.
Maar sinds Darky werkt met NO-WIPE versies en vaak updates uitbrengt is het echt super!
Maar sinds ik zoals de meeste van jullie ook performance/update geil en verwend ben geworden
wil ik toch weer een andere kernel gaan gebruiken nu ik een rom heb gevonden waar ik weer langer
tevreden mee ben. Ik wil weer the next thing
De Kitchen is toch ook gewoon geniaal.. ik heb allle kernels al uitgeprobeerd.. Ik vind speedmod nu wel het snelst voelen.. heb k12k nog niet geflasht.. die is vanavond aan de beurt
ga niet weer op me werk de hele dag flashen
Heb even met De kitchen gewerkt maar vond/vind darky V8 met speedmod K12i (vanmiddag is de nieuwste aan de beurt haha!) toch het fijnste werken. ook qua batterijduur voelt darky wat beter aan!
Onwikkeling ligt zeker niet still.. codeworkx geeft aan niet alle tijd van de wereld te hebben..Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:52:
[...]
CyanogenMod ligt toch even stil bij beta v6?, ik hoorde iets van werken aan CyanogenMod 7 ofzo?
Weet iemand wat het plan is want zowel de nexes gingerbread port als de CyanogenMod lijken stil te liggen...
Als je op de hoogte wilt blijven kan je het best zijn twitter volgen.
http://twitter.com/codeworkx
Wat hierboven wordt gezegd of kijk hier, hier of hier. Als je die allemaal volgt ben je helemaal up-to-date vwb Cyanogenmod 7 en AOSP.Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:52:
[...]
Geen idee, heb 'm er net opstaan en heb gebruik ook gelijk de nieuwe versie van juice defender maar ik zie de grafiek van battery monitor langzaam dalen dus het zit wel goed volgens mij.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
codeworkx Daniel Hillenbrand
@Jbwdevos #cm7 for #sgs is still under heavy development. give us some time, we need it really.
mounting of both sdcards on #cm7 for #sgs fixed. good progress today
Blijkbaar is hij idd. hard bezig met CM7 en word er aan de CM6 port niet meer verder gewerkt.
@Jbwdevos #cm7 for #sgs is still under heavy development. give us some time, we need it really.
mounting of both sdcards on #cm7 for #sgs fixed. good progress today
Blijkbaar is hij idd. hard bezig met CM7 en word er aan de CM6 port niet meer verder gewerkt.
Verwijderd
De 256 of 500 HZ versie?Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:17:
Zal wel 500 zijn, aangezien hardcore aangeeft dat die het snelst zijn denk ik dat ook iedereen deze gebruikt
500hz iddFrigolamptje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:59:
[...]
Zal wel 500 zijn, aangezien hardcore aangeeft dat die het snelst zijn denk ik dat ook iedereen deze gebruikt
@boaty, bedankt voor de links
[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-01-2011 15:20 ]
Die is toch nog lang niet klaar?Japperrrr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:49:
Niemand hier CyanogenMod? Als ik tijd kan vinden schrijf ik misschien wel een korte Nederlandse uitleg over het installatieproces, het is echt de moeite waard.
//edit
Oh sorry, ik zat op de vorige pagina en zag niet bovenstaande comments. Mooi dat ze al aardig ver zijn, dat wist ik ook niet
[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 10-01-2011 16:32 ]
Graag gedaan. Draai CM6 nu op mijn telefoon en moet zeggen dat die mij prima bevalt. Alleen de FM-radio mis ik af en toe want die gebruikte ik wel regelmatig in de trein. Daarnaast merk ik wel dat de batterij toch iets sneller leeg gaat. Aan CM7 is nog veel meer aangepast onder de motor kap dan aan CM6. Voor CM7 hebben ze de hele partitionerings lay out en de filesystem lay out aangepast. Dit om toekomstige ports van toekomstige versies van Android van de Nexus S naar de Galaxy S te vereenvoudigen. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat straks allemaal gaat draaien op mijn telefoon.Lennart_1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:15:
[...]
500hz idd
@boaty, bedankt voor de links
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
heb gisteren darky's 8.0 er op staan, kwam van 7.8 af. nu had ik na 30 uur redelijk gebruik ( bellen, wat sms, regelmatig wifi/3g aan, half uurtje gps aan.) nog 56% accu over!
Darky is niet op vakantie, hij is z'n eigen community begonnen:
http://www.darkyrom.com/community/index.php
Die 500 Hz maakt inderdaad de telefoon iets sneller, maar voor mijn gevoel ook wat zenuwachtiger/springeriger bij het scrollen en verwisselen van homescreen enzo.Frigolamptje schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:59:
[...]
Persoonlijk vind ik de 256 Hz versie wat soepeler aanvoelen, in elk geval met de ROM's van Doc en Darky.
[ Voor 48% gewijzigd door Mr Magic op 10-01-2011 19:20 ]
Verwijderd
Relevant! Dankdank!Mr Magic schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:16:
[...]
Darky is niet op vakantie, hij is z'n eigen community begonnen:
http://www.darkyrom.com/community/index.php
[...]
darky8 + SpeedMod Froyo [K12K SOUND-FIX EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] 500hz + juicedefender agressive 6uur standby met 20min scherm gebruik = 10%/11% drop
Ik vind dit zeer netjes kwa verbruik (dit is zonder wifi)
Ik vind dit zeer netjes kwa verbruik (dit is zonder wifi)
Waarom juicedefender? Zulke tools slurpen juist vaak zelf een hoop resources omdat ze continu van alles zitten te checken. Android heeft van zichzelf een goede garbage collector. Heb diverse van zulke tools geprobeerd en bij allemaal ging m'n toestel minder lang mee.
Heb ook al tegenstrijdige effecten gemerkt bij dergelijke programma's. Mijn verbruik ligt wel wat hoger met dezelfde opstelling, maar dat zal dan wel aan de 3g verbinding liggen.Cartman! schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:32:
Waarom juicedefender? Zulke tools slurpen juist vaak zelf een hoop resources omdat ze continu van alles zitten te checken. Android heeft van zichzelf een goede garbage collector. Heb diverse van zulke tools geprobeerd en bij allemaal ging m'n toestel minder lang mee.
Net voor het eerst een echte custom ROM geïnstalleerd. Kwam van Stock JPY.
Heb de Beta kitchen van Doc geprobeerd met de kernel K van hardcore. Ik ben benieuwd naar mijn ervaringen. Ik laat het jullie weten (zowel snelheid als batterijduur etc).
PS: Had mijn package aangepast met nederlandse CSC versie en opnieuw gesigned
Restoren met Titanium gaat lekker. Alleen je accounts (Twitter, Gmail, Exchange) moet je blijkbaar opnieuw aanmaken. Deze worden niet gerestored?
Heeft DOCRom net als Darky de JPA wifi modules standaard? Of alleen met JPA modem?
Welke launcher gebruiken jullie?
Heb de Beta kitchen van Doc geprobeerd met de kernel K van hardcore. Ik ben benieuwd naar mijn ervaringen. Ik laat het jullie weten (zowel snelheid als batterijduur etc).
PS: Had mijn package aangepast met nederlandse CSC versie en opnieuw gesigned
Restoren met Titanium gaat lekker. Alleen je accounts (Twitter, Gmail, Exchange) moet je blijkbaar opnieuw aanmaken. Deze worden niet gerestored?
Heeft DOCRom net als Darky de JPA wifi modules standaard? Of alleen met JPA modem?
[ Voor 81% gewijzigd door GandalfTheGrey op 10-01-2011 23:32 ]
Die accounts vallen wellicht onder system settings bij titanium backup en die moet je dan ook gebackupped hebben? En vallen die wifi modules niet onder de modem? Die moet je zelf kiezen in de kitchen... Gebruikte zelf bij doc (en nu ook bij darky) de gingerbread launcher, werkt vlot en is mooi icm gingerbread theme.GandalfTheGrey schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:50:
Het effect is met bijv. juicedefender groter namate je meer programma's gebruikt die continue internet gebruiken.
Bijv. weer gadgets, twitter, gmail, gtalk, agenda, RSS feeds etc.
Maar ik heb nog eigenlijk nog niet objectief gemeten met en zonder, moet ik eigenlijk nog ooit doen, maar dan moet ik wel mezelf ertoe zetten meerdere uren niet mijn tel aan te raken
Maar ik heb nog eigenlijk nog niet objectief gemeten met en zonder, moet ik eigenlijk nog ooit doen, maar dan moet ik wel mezelf ertoe zetten meerdere uren niet mijn tel aan te raken
Als je je systeem niet gebruikt is android slim genoeg om je systeem niet te belasten met onzin.. mijn ervaring met dit soort programma's zijn juist alleen maar negatief.. uiteindelijk ben je meer juice kwijt door alleen al het switchen.. (wat juicedefender doet)Lennart_1337 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:11:
Het effect is met bijv. juicedefender groter namate je meer programma's gebruikt die continue internet gebruiken.
Hoe werkt het switchen van Lockscreen?
Als ik bij Menu > Instellingen > Weergave > Unlockscreen kijk zie ik Android, Samsung, Puzzle en Epic.
Anderen instellen heeft geen effect ook niet na een reboot. draai DocRom 7.5. Iemand een idee?
Als ik bij Menu > Instellingen > Weergave > Unlockscreen kijk zie ik Android, Samsung, Puzzle en Epic.
Anderen instellen heeft geen effect ook niet na een reboot. draai DocRom 7.5. Iemand een idee?
Dat, zelf laten regel door Android. Al die battery save app gebruiken stiekem veel source op de background. Zit met Darky v8 en K12K na 28uur op 72%. Wifi on/GPS on...scherm aan zo'n 3uur totaal.thommy86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:40:
[...]
Als je je systeem niet gebruikt is android slim genoeg om je systeem niet te belasten met onzin.. mijn ervaring met dit soort programma's zijn juist alleen maar negatief.. uiteindelijk ben je meer juice kwijt door alleen al het switchen.. (wat juicedefender doet)
Zou gewoon moeten werken Unlockscreen switch...geen reboot nodig. Zelf gebakken rom?GandalfTheGrey schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:42:
Hoe werkt het switchen van Lockscreen?
[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 11-01-2011 11:49 ]
Ik moet toch ook iets verkeerd doen dan, want dat haal ik met zelfde opstelling nooit. Wifi en gps staan altijd uit, 3g wel aan. Om halfuur synct tweetcaster en pushmail staat aan, dat kan toch niet zoveel meer verbruiken lijkt mesilitek schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Dat, zelf laten regel door Android. Al die battery save app gebruiken stiekem veel source op de background. Zit met Darky v8 en K12K na 28uur op 72%. Wifi on/GPS on...scherm aan zo'n 3uur totaal.
Wel in instellingen>draadloos en netwerken>wifi-instellingen>geavanceerd> wifi-slaapbeleid>als scherm wordt uitgeschakeld. Verder staat pushmail aan en BLN.Frigolamptje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:53:
[...]
Ik moet toch ook iets verkeerd doen dan, want dat haal ik met zelfde opstelling nooit. Wifi en gps staan altijd uit, 3g wel aan. Om halfuur synct tweetcaster en pushmail staat aan, dat kan toch niet zoveel meer verbruiken lijkt me
3g en alle APN settings staan overigens uit...
[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 11-01-2011 12:26 . Reden: toevoeging ]
Ja geen rare dingen aangeklikt. Gewoon Wipe Base Rom met Speedmod K12K en aantal Apps.silitek schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Dat, zelf laten regel door Android. Al die battery save app gebruiken stiekem veel source op de background. Zit met Darky v8 en K12K na 28uur op 72%. Wifi on/GPS on...scherm aan zo'n 3uur totaal.
[...]
Zou gewoon moeten werken Unlockscreen switch...geen reboot nodig. Zelf gebakken rom?
Welk thema heb je?GandalfTheGrey schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:56:
[...]
Ja geen rare dingen aangeklikt. Gewoon Wipe Base Rom met Speedmod K12K en aantal Apps.
Stock XXJPY theme. Komt het hierdoor? Kan ik er nog een ander theme overheen flashen?
Zoals beloofd mijn ervaringen kwa batterij gebruik van:
Darky8.0 + SpeedMod Froyo [K12K SOUND-FIX EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] 500hz + juicedefender en zonder juicedefender.
Ik heb no-led er ook op staan an nu is goed te zien wat voor hit dat heeft kwa batterijduur.
Dit is na precies 24uur gebruik:

Waar de langere witte lijntjes beginnen lag ik in bed.
- De drop van snachts kan ik niet verklaren
, noled staat snachts uit... (halverwege de grafiek)
- Tegen het einde begint de grafiek te dalen, toen kreeg ik een no-led notificatie met tijd + incoon, dit duurde 1,5 uur. (geen idee waarom ik tijd erbij aan had laten staan
)
- Daarna beginnen heel klein de witte lijntjes en had ik noled notificatie en juicedefender uitgezet om het verschil te bekijken.
Mijn bevindingen:
- Telefoon in standby + juicedefender 1% per ~1,5uur ~1uur
- Zonder juice-defender ~2% per uur
- Noled icon + tijd in lichtgrijs = ~4%/5% per uur.
Ik begon de meting met ~95% en eindigde na 24uur op 53% dus 42% drop zonder de tel al te veel gebruikt te hebben. (denk 40min gebruik)
Darky8.0 + SpeedMod Froyo [K12K SOUND-FIX EXT4-SYSTEM BLN2.3 STABLE] 500hz + juicedefender en zonder juicedefender.
Ik heb no-led er ook op staan an nu is goed te zien wat voor hit dat heeft kwa batterijduur.

- De drop van snachts kan ik niet verklaren
- Tegen het einde begint de grafiek te dalen, toen kreeg ik een no-led notificatie met tijd + incoon, dit duurde 1,5 uur. (geen idee waarom ik tijd erbij aan had laten staan
- Daarna beginnen heel klein de witte lijntjes en had ik noled notificatie en juicedefender uitgezet om het verschil te bekijken.
Mijn bevindingen:
Ik begon de meting met ~95% en eindigde na 24uur op 53% dus 42% drop zonder de tel al te veel gebruikt te hebben. (denk 40min gebruik)
Mooi overzichtje...waarom gebruik je No-led als je Kernel BLN ondersteund?. Mijn nachtelijke uren gaan in met 97% en wakker +/- 8uur later 96% met BLN aan zelfs.Lennart_1337 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:21:
Zoals beloofd mijn ervaringen kwa batterij gebruik van:
[afbeelding]
- De drop van snachts kan ik niet verklaren, noled staat snachts uit... (halverwege de grafiek)
- Tegen het einde begint de grafiek te dalen, toen kreeg ik een no-led notificatie met tijd + incoon, dit duurde 1,5 uur. (geen idee waarom ik tijd erbij aan had laten staan)
Mijn bevindingen:
No-led niet kapot van!
Juicedefender ook niet..
[ Voor 0% gewijzigd door silitek op 11-01-2011 13:53 . Reden: herstel ]
Heb dat programma ook even geïnstalleerd, 722ma is dat een normale waarde? Meen mij te herinneren dat Android op de HD2 max 500-600 was wat ik te zien kreeg, met een groter scherm...
Ja ik heb no-led er nu afgegooid maar ik vind het nog steeds raar dat als ik juicedefender helemaal uitzet en afsluit dat de accu zoveel meer belast wordt terwijl jullie zeggen dat het juist slechter moet zijn met juicedefender.
1% per 8 uur is echt heel netjes!
Dat betekend dat jij je tel zonder gebruik bijna een maand aan kan laten staan!
Red je dat met standaard instellingen?, of heb je extra getweakt?
Dat betekend dat jij je tel zonder gebruik bijna een maand aan kan laten staan!
Red je dat met standaard instellingen?, of heb je extra getweakt?
Misschien een domme vraag, maar hoe activeer je BLN bij Darky's Rom (v8.0)?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ja normaal bij gebruik (scherm aan, 3g/H aan)Frigolamptje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:28:
Heb dat programma ook even geïnstalleerd, 722ma is dat een normale waarde? Meen mij te herinneren dat Android op de HD2 max 500-600 was wat ik te zien kreeg, met een groter scherm...
In Recovery bij de Advanced opties van de Speedmod Kernel ?Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:52:
Misschien een domme vraag, maar hoe activeer je BLN bij Darky's Rom (v8.0)?
PS: Excuus had in één post moeten doen
[ Voor 7% gewijzigd door GandalfTheGrey op 11-01-2011 14:53 ]
Als ik 's nachts 3G en Wifi uit heb staan dan verbuikt ie ook maar 1% over een hele nacht. Als jij denkt dat je voordeel hebt bij JuiceDefender dan laat je t toch lekker staan?Lennart_1337 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:31:
Ik heb de "standaard" Darky's ROM 8.0 (geen Speedmod kernel), maar volgens de feature-list zit er ook BLN op:GandalfTheGrey schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:53:
[...]
In Recovery bij de Advanced opties van de Speedmod Kernel ?
PS: Excuus had in één post moeten doen
# Added the latest BLN App [BackLightNotifications]
Toch vind ik niets terug in recovery...
Verwijderd
Kijk eens bij je apps. Staan 2 nieuwe icoontjes bij.Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:59:
[...]
Ik heb de "standaard" Darky's ROM 8.0 (geen Speedmod kernel), maar volgens de feature-list zit er ook BLN op:
# Added the latest BLN App [BackLightNotifications]
Toch vind ik niets terug in recovery...
1. Circular Battery
2. BLN Control-free
3G is idd. de boosdoener, maar hoe zet jij die makkelijk aan en uit dan?Cartman! schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:56:
[...]
Als ik 's nachts 3G en Wifi uit heb staan dan verbuikt ie ook maar 1% over een hele nacht. Als jij denkt dat je voordeel hebt bij JuiceDefender dan laat je t toch lekker staan?Mijn foon werd een heel stuk trager toen ik die app probeerde iig en m'n accuduur korter.
Gaat dit ook met een tooltje die bijv. snachts 3G uitzet?
En bedoel je dan alleen 3G uit of al het data verkeer?
Wifi altijd aan..3g nooit aan. Wel bij geavanceerd wifi slaapbeleid instellen. BLN applicatie uit de Market halen.Cartman! schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:56:
[...]
Als ik 's nachts 3G en Wifi uit heb staan dan verbuikt ie ook maar 1% over een hele nacht. Als jij denkt dat je voordeel hebt bij JuiceDefender dan laat je t toch lekker staan?Mijn foon werd een heel stuk trager toen ik die app probeerde iig en m'n accuduur korter.
Voor diegene die, maar in Darky V8 zit deze standaard
Als ik wifi op een andere optie dan altijd aan zet, dan gaat meteen 3G/HSDPA aan als ik mijn scherm sluit.silitek schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:28:
[...]
Wifi altijd aan..3g nooit aan. Wel bij geavanceerd wifi slaapbeleid instellen. BLN applicatie uit de Market halen.
Voor diegene die, maar in Darky V8 zet deze standaard
's Nachts hoef ik echt geen email te ontvangen, maar ik heb hier geen app voor om dit uit te zetten. Het zou mooi zijn om dit te schedulen, maar tasker is daarvoor te uitgebreid en andere tools die ik heb gezien schakelen 3G niet uit maar bijv. wel bluetooth en wifi.
Ik gebruik verder y5 batterysaver, welke wifi aan zet op bekende plaatsen (werkt o.b.v. gsm masten) dus heb thuis altijd standaard wifi aan. Zodra ik wifi uit zet, schiet 3G/HSDPA aan en vrij snel daarna dmv y5 heb ik weer wifi aan. Dus dat is geen oplossing.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Overal is een oplossing voorimdos schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:45:
[...]
Als ik wifi op een andere optie dan altijd aan zet, dan gaat meteen 3G/HSDPA aan als ik mijn scherm sluit.
's Nachts hoef ik echt geen email te ontvangen, maar ik heb hier geen app voor om dit uit te zetten. Het zou mooi zijn om dit te schedulen, maar tasker is daarvoor te uitgebreid en andere tools die ik heb gezien schakelen 3G niet uit maar bijv. wel bluetooth en wifi.
Ik gebruik verder y5 batterysaver, welke wifi aan zet op bekende plaatsen (werkt o.b.v. gsm masten) dus heb thuis altijd standaard wifi aan. Zodra ik wifi uit zet, schiet 3G/HSDPA aan en vrij snel daarna dmv y5 heb ik weer wifi aan. Dus dat is geen oplossing.
Ik gebruik de widget SwitchPro om dat snel te doen, gewoon op m'n homescreen. Je kunt ook de gratis APNdroid pakken, minder mooi maar even effectief.Lennart_1337 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:17:
[...]
3G is idd. de boosdoener, maar hoe zet jij die makkelijk aan en uit dan?
Gaat dit ook met een tooltje die bijv. snachts 3G uitzet?
En bedoel je dan alleen 3G uit of al het data verkeer?
Ik ga nog een poging doen om mijn batterij te fixen. Ben nu mijn accu aan het laden, daarna ga ik Darky v8 en Speedmod kernel flashen. Vervolgens laat ik hem zonder app's een nachtje liggen om te kijken of het probleem weg is.
Moet ik voor het flashen van de speedmod kernel trouwens mijn voodoo uitzetten?!?
Moet ik voor het flashen van de speedmod kernel trouwens mijn voodoo uitzetten?!?
Ja. Alle lagfixes disablen!Jay-v schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:06:
Ik ga nog een poging doen om mijn batterij te fixen. Ben nu mijn accu aan het laden, daarna ga ik Darky v8 en Speedmod kernel flashen. Vervolgens laat ik hem zonder app's een nachtje liggen om te kijken of het probleem weg is.
En ik zal de no wipe versie van darky nog even opnieuw flashen als mijn batterij 100% opgeladen is, de vorige keer niet gedaan, mss heeft dat er wel iets mee te maken. Vind het verschil tussen gelijkaardige setups soms toch frappant. Je zou bijna beginnen geloven dat sommige batterijen gewoon beter zijn
Ik kan mijn voodoo lagfix niet disablen? foldertje "disable-lagfix" gemaakt in sdcard\Voodoo maar er gebeurt niks?
Rebooten in recovery en daar kan je lagfix uitschakelenJay-v schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:38:
Ik kan mijn voodoo lagfix niet disablen? foldertje "disable-lagfix" gemaakt in sdcard\Voodoo maar er gebeurt niks?
Nope, ook daar had ik gekeken, en is niets te vinden...Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:08:
[...]
Kijk eens bij je apps. Staan 2 nieuwe icoontjes bij.
1. Circular Battery
2. BLN Control-free
edit:
Laat maar, heb BLN Control-free van de market gehaald en geïnstalleerd. Het werkt nu! (circular batterij staat trouwens ook niet bij de apps).
Laat maar, heb BLN Control-free van de market gehaald en geïnstalleerd. Het werkt nu! (circular batterij staat trouwens ook niet bij de apps).
[ Voor 22% gewijzigd door DriesA op 11-01-2011 19:42 ]
Als je deze icoontjes niet hebt in darky's 8.0 heb je toch echt iets verkeerds gedaan. want ze zitten namelijk echt in 8.0 !Dries_Aendekerk schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Nope, ook daar had ik gekeken, en is niets te vinden...
edit:
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.