Mag ik vragen hoe jij dit geinstalleerd hebt? Gewoon van 4.2.1 cyangenmod 10.1 naar 4.2.2.? Werken de Gapps ook naar behoren ?PsycoHero schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:18:
Sinds CM10.1 over is op android 4.2.2 gaat de batterij duidelijk langer mee in standby en bij weinig gebruik!
Gewoon via cm-updater (Settings => about phone => CM updates) . Ik zie dat ik ook over benDark0z schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Mag ik vragen hoe jij dit geinstalleerd hebt? Gewoon van 4.2.1 cyangenmod 10.1 naar 4.2.2.? Werken de Gapps ook naar behoren ?
Heb gisteren nog een update gedaan (dus heb de versie van de 18e) en zie nu ook dat ik inderdaad op een hogere versie zit.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik draai de Mackay ROM die is steeds gebaseerd op de laatste CM versie, dus automatisch 4.2.2. Helemaal stock draait deze super. Het is nog een Nederlandse ROM bakker ookDark0z schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Mag ik vragen hoe jij dit geinstalleerd hebt? Gewoon van 4.2.1 cyangenmod 10.1 naar 4.2.2.? Werken de Gapps ook naar behoren ?
link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2024269
Aan te raden is om een full wipe te doen mocht je batterij problemen denken te hebben. Dit hielp bij mij een aantal weken terug ook toen ik overstapte op deze ROM.
Verwijderd
Goedemiddag allen,
Ik heb een probleempje met mijn Galaxy S GT-i9000. Na enkele maanden Cyanogenmod 9 gedraaid te hebben, kwam mijn GSM gisteren in een bootloop te zitten. Ik heb hem weer aan de praat gekregen door de originele stock rom te installeren en daarna weer te upgraden naar een nieuwere stockversie (Gingerbread.XWJW5) voor de zekerheid. Daarna heb ik het geroot met Semaphore 2.7.4
Bijna alles werkt nu weer, maar mijn simkaart wordt niet herkend. Blijkbaar is er iets misgegaan met mijn EFS partitie en nu wordt deze gewist elke keer als ik opnieuw opstart. Ik heb een backup van mijn NV_data.bin en NV_data.bak waardoor de simkaart herkend kan worden zodra ik deze weer in de EFS folder plaats. Het is echter heel vervelend om dit elke keer te moeten doen als mijn GSM herstart.
Ik heb al geprobeerd om een EFS clear te doen via Odin, de GSM opnieuw te partitioneren, en ik heb 6 verschillende roms gebruikt; ik blijf hetzelfde probleem ondervinden.
Als ik naar een oplossing zoek op Google krijg ik voornamelijk resultaten hoe je je EFS kan backup'en en restoren, maar niets over mijn specifieke probleem met het wipen van de EFS partitie met een reboot.
Weet iemand misschien een oplossing?
Koen
Ik heb een probleempje met mijn Galaxy S GT-i9000. Na enkele maanden Cyanogenmod 9 gedraaid te hebben, kwam mijn GSM gisteren in een bootloop te zitten. Ik heb hem weer aan de praat gekregen door de originele stock rom te installeren en daarna weer te upgraden naar een nieuwere stockversie (Gingerbread.XWJW5) voor de zekerheid. Daarna heb ik het geroot met Semaphore 2.7.4
Bijna alles werkt nu weer, maar mijn simkaart wordt niet herkend. Blijkbaar is er iets misgegaan met mijn EFS partitie en nu wordt deze gewist elke keer als ik opnieuw opstart. Ik heb een backup van mijn NV_data.bin en NV_data.bak waardoor de simkaart herkend kan worden zodra ik deze weer in de EFS folder plaats. Het is echter heel vervelend om dit elke keer te moeten doen als mijn GSM herstart.
Ik heb al geprobeerd om een EFS clear te doen via Odin, de GSM opnieuw te partitioneren, en ik heb 6 verschillende roms gebruikt; ik blijf hetzelfde probleem ondervinden.
Als ik naar een oplossing zoek op Google krijg ik voornamelijk resultaten hoe je je EFS kan backup'en en restoren, maar niets over mijn specifieke probleem met het wipen van de EFS partitie met een reboot.
Koen
http://www.androidworld.n...d-kaart-kapot-wat-nu.htmlVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:34:
Goedemiddag allen,
Ik heb een probleempje met mijn Galaxy S GT-i9000.
Koen
Mogelijk kun je dit eens proberen.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Beste Embryo1,
Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas enkel een 2gb microSD. Zal het eens overwegen om een grotere te kopen, en dan hopen dat dat het probleem verhelpt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas enkel een 2gb microSD. Zal het eens overwegen om een grotere te kopen, en dan hopen dat dat het probleem verhelpt.
ik ben van plan om over te stappen van 2.3.6 root naar CM10.0 stable,
draaien alle apps probleemloos ? ik ben bang dat mijn navigatie en camera minder gaan scoren; ervaringen?
draaien alle apps probleemloos ? ik ben bang dat mijn navigatie en camera minder gaan scoren; ervaringen?
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 21:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Poke of the QueenSlow
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Gewoon google navigatie?smeijers schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:24:
ik ben van plan om over te stappen van 2.3.6 root naar CM10.0 stable,
Het enige wat je echt verliest is FM en de echte Samsungdingen die behoren bij het Samsungframework. Daar moet je rekening mee houden,
Navigatie en camera draaien eigenlijk prima. Geen enkele problemen mee.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
bedankt..
inderdaad google nav.
klinkt goed!
even op een rij: android 2.3.6 JW4 / JW5 / speedmod kernel
ik hoef, nadat ik dalvik en cache gewiped heb
alleen nog maar de CM 10.0 zip file en de Gapps.zip te flashen en klaar is ie?
zo mooi zijn...
inderdaad google nav.
klinkt goed!
even op een rij: android 2.3.6 JW4 / JW5 / speedmod kernel
ik hoef, nadat ik dalvik en cache gewiped heb
alleen nog maar de CM 10.0 zip file en de Gapps.zip te flashen en klaar is ie?
zo mooi zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door smeijers op 05-03-2013 20:22 . Reden: verheldering van de leesbaarheid ]
nog even ter aanvulling ( zie ook post hierboven) moet ik eerst ( zag het in een video uitleg ) CM9 flashen voordat ik CM 10 kan flashen?
Misschien dat je eerst je apps wilt backuppen met titanium backup.
Je kan gelijk cm10.1 flashen
Je kan gelijk cm10.1 flashen
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ik doorloop zorgvuldig een stappenplan, dus zal zeker backuppen,.. maar zie dat de verschillende stappenplannen niet altijd even eenduidig zijn.
overigens is er nog geen stable versie van CM 10.1 ? dacht ik...
kan er een expert even reageren? #ergdankbaar
Dat is niet heel moeilijk zelf te achterhalen:smeijers schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:55:
ik doorloop zorgvuldig een stappenplan, dus zal zeker backuppen,.. maar zie dat de verschillende stappenplannen niet altijd even eenduidig zijn.
http://get.cm/?device=galaxysmtd&type=stable
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Als je nu de laatste installeert, krijg je dan ook OTA de nieuwere versies?Brainpower schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:12:
[...]
Dat is niet heel moeilijk zelf te achterhalen:
http://get.cm/?device=galaxysmtd&type=stable
wat zijn globaal de voordelen van de SlimROMs t.o.v. CM10 ?
SlimROMs is lichter dan CM10, je kan zelf kiezen welke addons je wilt en welke niet. Wel is het zo dat er van CM10.1 nightlies zijn, terwijl SlimROMs gemiddeld één nieuwe release per week heeft.smeijers schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:25:
wat zijn globaal de voordelen van de SlimROMs t.o.v. CM10 ?
Ik zit nu al een paar maanden op CM10.1.en doe regelmatig een Nightly update. Maar de laatste tijd is de telefoon zo traag als dikke s**t. Ook is de battery drain verschrikkelijk. Zonder de app "2G auto toggle" is mijn batterij soms binnen een halve dag leeg.
Het wordt weer eens tijd voor een volledige wipe.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
En dan de snelheid van de Mackay Rom en Kernel ervaren ??kendo schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:26:
Ik zit nu al een paar maanden op CM10.1.en doe regelmatig een Nightly update. Maar de laatste tijd is de telefoon zo traag als dikke s**t. Ook is de battery drain verschrikkelijk. Zonder de app "2G auto toggle" is mijn batterij soms binnen een halve dag leeg.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2024269
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Jij draait ook de Mackay Rom? En hoe bevalt je dat?
Ik heb 2 S'en dus ik ga er voorzien van wat nieuws.
Ik heb 2 S'en dus ik ga er voorzien van wat nieuws.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Al geruime tijd gebruik ik de Mackay Rom en ben er heel erg tevreden over. De rom is soepel, snel en erg stabiel. Ook het batterij verbuik is voor mij voldoende. Ik denk dat je ook enthousiast wordt van deze Rom. Maar zoals altijd smaken verschillen. Er zijn 2 versies zoals je kunt lezen. Ik gebruik de "complete" versie.
ok! Ik ga hem eens proberen.
vraagje...
Ik had een 10.1 nightly Cyanogenmod draaiende op de S. Helaas pakte die niet elke wifi verbinding, Deed de play store het wel, maar kreeg ik geen enkele download compleet binnen en sd kaartjes werden niet goed herkend.
Kan ik nu het beste de 10.0 stable Cyanogenmod er op zetten of (zoals hierboven) de Mackay rom?
Wat is de fijnste rom voor een normale gebruiker (beetje app, facebook, browsen) niets geks verder.?
Ik had een 10.1 nightly Cyanogenmod draaiende op de S. Helaas pakte die niet elke wifi verbinding, Deed de play store het wel, maar kreeg ik geen enkele download compleet binnen en sd kaartjes werden niet goed herkend.
Kan ik nu het beste de 10.0 stable Cyanogenmod er op zetten of (zoals hierboven) de Mackay rom?
Wat is de fijnste rom voor een normale gebruiker (beetje app, facebook, browsen) niets geks verder.?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
CM10.1 M2 is als het goed is net uit. Had je die geprobeerd? Meestal is dit op te lossen door nog een keer alle stappen te doen en echt alles netjes wissen en backups niet terugzetten voorlopig.Pusherman_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:52:
vraagje...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
CM10.0 stable was ook niet helemaal lekker, vind nog steeds m'n wifi niet (router reboot, ander kanaal etc. geprobeerd) en kreeg continu de melding 'keyboard has stopped'.Touchdomex schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:55:
[...]
CM10.1 M2 is als het goed is net uit. Had je die geprobeerd? Meestal is dit op te lossen door nog een keer alle stappen te doen en echt alles netjes wissen en backups niet terugzetten voorlopig.
nu die 10.1 m2 maar even proberen.
/edit
gelukt.. het downloaden van apps lukt ook weer!
alleen, nu een ander probleem. Ik heb alleen g-apps en whatsapp geinstalleerd en hij begint nu bij het downloaden van FB te zeuren dat ik te weinig opslagruimte heb.
interne opslag is maar 82,66 MB aan ruimte. USB opslag is 7,17GB. Ergens zit die verdeling dus niet helemaal lekker, is dat aan te passen?
/edit 2
aaaaaarghh...
geprobeerd om de partities aan te passen. daarna was natuurlijk m'n bestaande installatie gewist.
Als ik nu probeer om exact hetzelfde bestand CM10.1 m2 weer opnieuw te installeren krijg ik een error 0 en breekt hij hem af
wat doe ik verkeerd?
[ Voor 38% gewijzigd door Pusherman_ op 13-03-2013 00:26 ]
Ik zit nu ook op de Mackay Rom (full version 2.7.9)Embryo1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:22:
Al geruime tijd gebruik ik de Mackay Rom en ben er heel erg tevreden over. De rom is soepel, snel en erg stabiel. Ook het batterij verbuik is voor mij voldoende. Ik denk dat je ook enthousiast wordt van deze Rom. Maar zoals altijd smaken verschillen. Er zijn 2 versies zoals je kunt lezen. Ik gebruik de "complete" versie.
Ik heb een factory reset en een fullwipe gedaan en ook de Dalvik cache geleegd. Hij is nu weer lekker snel. Al liep hij wel meteen 2x vast na de eerste boot. Maar nu geen last meer.
Eeens zien wat deze Rom doet!
Heb je ook via odin een stock firmware proberen te flashen met de 512.PIT erbij en met repartition aan?Pusherman_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:20:
[...]
CM10.0 stable was ook niet helemaal lekker, vind nog steeds m'n wifi niet (router reboot, ander kanaal etc. geprobeerd) en kreeg continu de melding 'keyboard has stopped'.
nu die 10.1 m2 maar even proberen.
/edit
gelukt.. het downloaden van apps lukt ook weer!
alleen, nu een ander probleem. Ik heb alleen g-apps en whatsapp geinstalleerd en hij begint nu bij het downloaden van FB te zeuren dat ik te weinig opslagruimte heb.
interne opslag is maar 82,66 MB aan ruimte. USB opslag is 7,17GB. Ergens zit die verdeling dus niet helemaal lekker, is dat aan te passen?
/edit 2
aaaaaarghh...
geprobeerd om de partities aan te passen. daarna was natuurlijk m'n bestaande installatie gewist.
Als ik nu probeer om exact hetzelfde bestand CM10.1 m2 weer opnieuw te installeren krijg ik een error 0 en breekt hij hem af
wat doe ik verkeerd?
[ Voor 43% gewijzigd door kendo op 16-03-2013 14:44 ]
Nee nog niet. Hoe gaat dat in z'n werking?kendo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:33:
Heb je ook via odin een stock firmware proberen te flashen met de 512.PIT erbij en met repartition aan?
Ik neem aan dat je eerder met Odin hebt geflashed!?
Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik alle bestanden heb moeten flashen.
Ik ga het even proberen op mijn 2e i9000. (Van cm10.1 terug naar stock )
edit:
http://www.sendspace.com/file/tplbn3 link voor stock rom en .pit
zorg dat je de usb drivers hebt geïnstalleerd(bij mij werkte alleen windows update)
* start odin
* zet USB debugging aan in de phone
* zet de phone in downloadmode
* hang de phone aan de pc
* odin voegt de phone nu toe
* laad pit(repartition staat automatisch aan)
* laad PDA
* laad PHONE
* laad CSC
* start
Na een reboot zet je de phone weer in downloadmode en laad je de semaphore kernel in de PDA box van odin en start.
Je phone zou nu geroot moeten zijn.
Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik alle bestanden heb moeten flashen.
edit:
zorg dat je de usb drivers hebt geïnstalleerd(bij mij werkte alleen windows update)
* start odin
* laad PDA
* laad PHONE
* laad CSC
* start
Na een reboot zet je de phone weer in downloadmode en laad je de semaphore kernel in de PDA box van odin en start.
[ Voor 167% gewijzigd door kendo op 16-03-2013 19:06 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Net mijn telefoon doodgeflashed
JIG besteld. Was aan het flashen en toen ging alles op fail. Moest hem afbreken. Nu gaat hij niet meer aan....
Ik ook met mijn random flashen

Ik ook met mijn random flashen
Welk modem raden jullie aan in combinatie met Tele2 en CM10.1 nightly.
Ik heb nu XXJVT volgens mij (Onder baseband version staat I9000XXJVT). Ik krijg echter soms klachten dat mijn verbinding slecht is.
Ik heb nu XXJVT volgens mij (Onder baseband version staat I9000XXJVT). Ik krijg echter soms klachten dat mijn verbinding slecht is.
Probeer ZSJPG, je kunt eindeloos proberen totdat je de voor jou goede hebt gevonden.
Ik draai nu al een tijdje Cyanogenmod 10.0, maar het valt me op dat de navigatie niet altijd probleemloos werkt. Het kan een hele tijd duren voordat ik signaal heb in de auto, soms valt de verbinding tijdens het rijden weg soms gaat alles ook probleemloos. Erg wisselend dus, en niet betrouwbaar. Heeft iemand daar tips voor?
Helaas is dat iets wat niet met software op te lossen valtMiks schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:06:
Ik draai nu al een tijdje Cyanogenmod 10.0, maar het valt me op dat de navigatie niet altijd probleemloos werkt. Het kan een hele tijd duren voordat ik signaal heb in de auto, soms valt de verbinding tijdens het rijden weg soms gaat alles ook probleemloos. Erg wisselend dus, en niet betrouwbaar. Heeft iemand daar tips voor?
GPS ontvangst is altijd al de zwakste feature geweest van onze Galaxy S.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb gisteren een variant op deze methode uitgevoerd. Eerste keer dat ik mijn SGS helemaal opengemaakt hebKoldur schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:45:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1697217
Heeft erg goed geholpen op mijn oude SGS!!
Vooralsnog is de GPS inderdaad een stuk nauwkeuriger dan voorheen!
Mooi dat het heeft geholpen.PsycoHero schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:23:
[...]
Ik heb gisteren een variant op deze methode uitgevoerd. Eerste keer dat ik mijn SGS helemaal opengemaakt hebAangezien de telefoon zelf helaas niet kapot te krijgen is, bij normaal gebruik.
Vooralsnog is de GPS inderdaad een stuk nauwkeuriger dan voorheen!
Ik snap alleen niet waarom "de telefoon helaas niet kapot te krijgen is", dat is toch alleen maar mooi!?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb nog een erg fijn sim only abo voor weinig met veel data. Heb met mezelf afgesproken geen nieuw toestel te kopen zolang deze nog werkt zoals het hoort en de laatste Android versie kan draaien met custom rommetjes...Koldur schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:02:
[...]
Mooi dat het heeft geholpen.
Ik snap alleen niet waarom "de telefoon helaas niet kapot te krijgen is", dat is toch alleen maar mooi!?
Financieel moet ik op de kleintjes letten dus is het inderdaad een fijn foontje, maar ik zou toch best graag eens wat modernere hardware in mijn zak willen hebben
Ik wil je best uit de brand helpen hoor.PsycoHero schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:12:
[...]
Ik heb nog een erg fijn sim only abo voor weinig met veel data. Heb met mezelf afgesproken geen nieuw toestel te kopen zolang deze nog werkt zoals het hoort en de laatste Android versie kan draaien met custom rommetjes...
Financieel moet ik op de kleintjes letten dus is het inderdaad een fijn foontje, maar ik zou toch best graag eens wat modernere hardware in mijn zak willen hebben
Als je dat niet wilt, wil ik hem wel met toestemming uit je hand tikken
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
tnx, ben dit even gaan proberen, maar ik kom er nog niet helemaal uit.kendo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:24:
Ik neem aan dat je eerder met Odin hebt geflashed!?
edit:
* start odin
* laad PDA
* laad PHONE
* laad CSC
* start
De Phone start niet meer op in android, wellicht had ik dat nog niet helemaal duidelijk gemaakt. Ik heb dus alleen toegang tot de CWM recovery...
/edit
na wat klooien met de drivers inderdaad heb ik het aan de gang gekregen en er staat nu weer stock op.. ik vind het nu ook wel even prima zo... wellicht dat ik binnenkort weer eens kracht heb om een custom rom te gaan proberen, maar met al het gekloot wat ik er mee gehad heb, nu even niet!
ding is nog van m'n buurman ook... niet eens voor mezelf.
iedereen hier onwijs bedankt voor de hulp!
[ Voor 15% gewijzigd door Pusherman_ op 20-03-2013 20:35 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Jig is binnen
Kan in download mode komen. Nu juiste firmware flashen en hopen op het beste

Ik heb een i9000. Kleine geschiedenis:
1. Ooit stond er een 2.3.5 op, niet geroot. Dit ging op een gegeven moment tergend langzaam en met vele vastlopers.
2. Geroot, ging iets sneller, maar de interesse in CM was gewekt.
3. CM 7.2 erop gezet, erg enthousiast.
4. Na een tijdje uitproberen was de ervaring dat de batterij nogal snel leegliep.
5. Stock 2.3.6 + Root erop gezet.
Nu echter weer het probleem van een langzaam systeem. Met name als ik internet even heb uitgezet en het weer aanzet, willen Whatsapp en Gmail tegelijkertijd alles binnenhalen wat ik gemist heb, en dan kan ik mijn telefoon een paar minuten niet gebruiken terwijl ie alles synchroniseert.
Ik heb al een paar oplossingen gezien, bijv. die Powercell batterij en dan toch maar weer teruggaan naar CM7.2?
Wat zijn jullie adviezen? Ik wil graag een lekker snel systeem, stock firmware is geen probleem, als het maar sneller gaat dan nu. Eventueel een mooie custom firmware met lange batterijduur.
Is CM9 of CM10.0 (stable) aan te raden in mijn situatie? Of is het batterijverbruik slechter dan bij CM7.2?
1. Ooit stond er een 2.3.5 op, niet geroot. Dit ging op een gegeven moment tergend langzaam en met vele vastlopers.
4. Na een tijdje uitproberen was de ervaring dat de batterij nogal snel leegliep.
Nu echter weer het probleem van een langzaam systeem. Met name als ik internet even heb uitgezet en het weer aanzet, willen Whatsapp en Gmail tegelijkertijd alles binnenhalen wat ik gemist heb, en dan kan ik mijn telefoon een paar minuten niet gebruiken terwijl ie alles synchroniseert.
Ik heb al een paar oplossingen gezien, bijv. die Powercell batterij en dan toch maar weer teruggaan naar CM7.2?
Wat zijn jullie adviezen? Ik wil graag een lekker snel systeem, stock firmware is geen probleem, als het maar sneller gaat dan nu. Eventueel een mooie custom firmware met lange batterijduur.
Is CM9 of CM10.0 (stable) aan te raden in mijn situatie? Of is het batterijverbruik slechter dan bij CM7.2?
Ik zou als ik jou was CM10.0 erop zetten. Ik persoonlijk hou het met mijn 2 jaar oude battery(standaard) nog heel goed uit.WizZie- schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:39:
Ik heb een i9000. Kleine geschiedenis:
De SGS1 heeft wel wat beperkingen, zelfs met zo'n goede ROM als CM.
1. Na loop van tijd mogelijk trager. Full wipe doet wonderen.
2. Veel apps vlak na elkaar openen die vrij zwaar zijn(is al snel zwaar tegenwoordig) maakt je systeem instabiel. Uitzetten, batterij er uit, en weer aanzetten verhelpt dat.
Je zou CM10.0 icm met bijvoorbeeld Tasker kunnen gebruiken. Nu in de aanbieding. Hier kan je services zoals netwerk, wifi, helderheid, geluid, heel goed inplannen zodat je telefoon weinig batterij gebruikt als je van te voren weet dat je hem niet gaat gebruiken. Zoals 's nachts of als je toch niet kan opnemen.
Ikzelf heb deze tactiek gevolgt: Mijn SGS voor communicatie zoals bellen, SMS, whats app en browsen als ik geen WIFI en en toch iets wil opzoeken. En een Nexus 7 WIFI voor alle leuke Android dingen, zoals social dingen en games. Sinds ik mijn N7 heb, gaat mijn batterij van mijn SGS1 zelfs 2 dagen mee(1 nacht niet opladen).
Yippie kayak, other buckets!
Thanks. Heb inmiddels CM10 erop geknald en het ziet er leuk en gelikt uit. Chrome werkt iets trager dan verwacht maar algemene indruk is positief. Helaas wel het batterij probleem... Ik bedoel, als ie idle is, verbruikt ie maar weinig power, maar zodra je dingen erop gaat doen gaat het percentage zo rap naar beneden. Wel jammer.
Vinden jullie dat niet irritant? Ik heb hem om 8 uur vanochtend eruit gehaald en ben 17:00 uur thuis. Batterij is bijna dood (10%) en ik heb niet heel veel meer gedaan dan een beetje surfen, Whatsappen en Gmailen op 1G of WiFi. (Zit nu op CM10.) Brightness op laagst, verder default settings.
Ben een beetje teleurgesteld dat ik 400 euro voor een Smartphone heb betaald in januari 2011, maar dat ie met de stock firmware langzaam is (ook geroot) en met een custom firmware snel batterij verbruikt
Vinden jullie dat niet irritant? Ik heb hem om 8 uur vanochtend eruit gehaald en ben 17:00 uur thuis. Batterij is bijna dood (10%) en ik heb niet heel veel meer gedaan dan een beetje surfen, Whatsappen en Gmailen op 1G of WiFi. (Zit nu op CM10.) Brightness op laagst, verder default settings.
Ben een beetje teleurgesteld dat ik 400 euro voor een Smartphone heb betaald in januari 2011, maar dat ie met de stock firmware langzaam is (ook geroot) en met een custom firmware snel batterij verbruikt

[ Voor 43% gewijzigd door Atomius op 02-04-2013 16:56 ]
Ik heb een kennis en heeft hetzelfde als jij. Staat je wifi aan als je je 3G netwerk gebruikt? Dat blijft hij continue scannen en notificeren over open netwerken.
Ook schijnt de optie knipperende trackball optie uitzetten te helpen. Anders branden je leds continue als hij in je zak zit als je een email sms etc. hebt gehad.
Misschien een optie een andere nieuwe grotere accu te bestellen. Niet duur en mag best na 2 jaar. Ik dacht iets van 15 euro, had laatst een link gezien op GOT, maar waar?
Andere sugesties bat. duur te verbeteren zijn welkom.
Ook schijnt de optie knipperende trackball optie uitzetten te helpen. Anders branden je leds continue als hij in je zak zit als je een email sms etc. hebt gehad.
Misschien een optie een andere nieuwe grotere accu te bestellen. Niet duur en mag best na 2 jaar. Ik dacht iets van 15 euro, had laatst een link gezien op GOT, maar waar?
Yippie kayak, other buckets!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
http://www.ebay.nl/itm/Po...-EB575152VU-/390280069621jmk schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:23:
Ik heb een kennis en heeft hetzelfde als jij. Staat je wifi aan als je je 3G netwerk gebruikt? Dat blijft hij continue scannen en notificeren over open netwerken.
Inderdaad die Polarcell aanschaffen. En een ander modem flashen (ZSJPG!) kan ook wonderen verrichten. Bij mij hou ik met hetzelfde telefoongedrag altijd meer dan 50% over na een dag van 9 uur, op 3g of wifi maakt niet heel veel verschil. Kan het zijn dat je op een plek zit met slecht bereik?
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Die zit stock in CM10.1 dus weet niet of je daar zoveel winst mee kan halen.crispo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 05:50:
Inderdaad die Polarcell aanschaffen. En een ander modem flashen (ZSJPG!) kan ook wonderen verrichten. Bij mij hou ik met hetzelfde telefoongedrag altijd meer dan 50% over na een dag van 9 uur, op 3g of wifi maakt niet heel veel verschil. Kan het zijn dat je op een plek zit met slecht bereik?
Ik heb vanmorgen Slim Bean 4.2.2 versie 1.1 (JB) erop gezet en waarempel, de batterij gaat langer mee dan CM7.2/10.0, wellicht iets minder lang dan stock, maar het scheelt niet veel. Fijn
[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 03-04-2013 20:03 ]
hoi,
wat is de beste manier om de simkaart te unlocken zonder te betalen??
http://www.randomshouting...g-galaxy-s-jpp-build.html
die misschien??
MVG, Arjan
wat is de beste manier om de simkaart te unlocken zonder te betalen??
http://www.randomshouting...g-galaxy-s-jpp-build.html
die misschien??
MVG, Arjan
@Touchdomex: dacht inderdaad al gelezen te hebben dat zsjpg tegenwoordig standaard bij CM10.1 zat maar wist het niet zeker meer.
@arjan445: neem aan dat je bedoelt dat je de simlock eraf wil halen. Hoe lang heb je 'm al en van welke provider? Want bij de meeste providers kan je gewoon na 1 jaar de unlock code krijgen.
En anders kun je hier ook even kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
Of via een app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=906255
@arjan445: neem aan dat je bedoelt dat je de simlock eraf wil halen. Hoe lang heb je 'm al en van welke provider? Want bij de meeste providers kan je gewoon na 1 jaar de unlock code krijgen.
En anders kun je hier ook even kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
Of via een app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=906255
[ Voor 12% gewijzigd door crispo op 04-04-2013 11:17 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vrij ernstig probleem met mijn SGS+.
Ik heb me er ooit Cyanogenmod 9.0 opgezet en dit liep op rolletjes.
Totdat er een tijdje geleden een update beschikbaar was waar ik niet omheen kon.
Daarna startte mijn telefoon niet verder op dan het laadlogo van cyanogenmod.
Dit wist ik vrij makkelijk te verhelpen door via recovery modus het bestand wat nog steeds om mijn externe SD-kaart stond, overnieuw te flashen en zodoende de eerste versie van cyanogenmod die ik erop had gezet, terug te zetten.
Toen werkte die weer prima, totdat mij eergisteren weer hetzelfde overkwam.
Weer startte de telefoon niet op.
Dus dacht ik het weer op diezelfde manier te doen.
Helaas las mijn telefoon opeens de SD-kaart niet meer, waar het bestand opstaat.
Al ontzettend vaak overnieuw opgestart, maar niks werkte.
Iedere keer moest ik de batterij eruit halen om de telefoon weer uit te zetten.
Ik heb ook al geprobeerd de batterij er een hele dag uit de telefoon te laten, maar dat mocht niet baten.
Het enigste wat ik mezelf kan bedenkten is om het bestand in recovery modus vanaf mijn PC op mijn telefoon te zetten.
Mijn vraag luidt dus: kan dit, en zoja, hoe?
Of heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt!
Ik heb een vrij ernstig probleem met mijn SGS+.
Ik heb me er ooit Cyanogenmod 9.0 opgezet en dit liep op rolletjes.
Totdat er een tijdje geleden een update beschikbaar was waar ik niet omheen kon.
Daarna startte mijn telefoon niet verder op dan het laadlogo van cyanogenmod.
Dit wist ik vrij makkelijk te verhelpen door via recovery modus het bestand wat nog steeds om mijn externe SD-kaart stond, overnieuw te flashen en zodoende de eerste versie van cyanogenmod die ik erop had gezet, terug te zetten.
Toen werkte die weer prima, totdat mij eergisteren weer hetzelfde overkwam.
Weer startte de telefoon niet op.
Dus dacht ik het weer op diezelfde manier te doen.
Helaas las mijn telefoon opeens de SD-kaart niet meer, waar het bestand opstaat.
Al ontzettend vaak overnieuw opgestart, maar niks werkte.
Iedere keer moest ik de batterij eruit halen om de telefoon weer uit te zetten.
Ik heb ook al geprobeerd de batterij er een hele dag uit de telefoon te laten, maar dat mocht niet baten.
Het enigste wat ik mezelf kan bedenkten is om het bestand in recovery modus vanaf mijn PC op mijn telefoon te zetten.
Mijn vraag luidt dus: kan dit, en zoja, hoe?
Of heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Terug naar stock flashen en kijken of het dan wel allemaal goed gelezen wordt?
Overigens is dit specifiek het SGS topic zonder de + maar ik kan best wel een beetje helpen
Overigens is dit specifiek het SGS topic zonder de + maar ik kan best wel een beetje helpen
Heb de Polarcell batterij nu een tijdje binnen, hebben jullie veel verschil gemerkt?
[ Voor 8% gewijzigd door Atomius op 10-04-2013 14:24 ]
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Ja ongeveer een halve dag langer.WizZie- schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:24:
Heb de Polarcell batterij nu een tijdje binnen, hebben jullie veel verschil gemerkt?
Heb mijn S1 ( root, 2.3.6 gps met externe muis i.c.m. met appje bluetooth gps werkte goed) aan mijn lief geschonken , zelf nu op S3. Wat een verademing! werkt met 4.1.2 ; batterij houdt het met intensief gebruik dagje vol. en.super GPS fix zonder externe muis, en heerlijk snel! iPhone 4S was uiteindelijk niet mijn keuze. Opent de mogelijkheden om verder met S1 te gaan modden.
Hoe lang duurt het installeren van een nieuwe rom normaalgezien?
Heb geprobeerd voor de eerste keer een andere rom erop te zetten aangezien de stock 2.3.6 problemen had sinds kort zodat ik gn wifi en 3g meer had..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2075637 heb ik gedownload en op de interne sd kaart gezet. Dan mijn oude 2.3.6 (met root kernel en cmw app) opgestart en vervolgens de cmw app opgestart en op flash update geclicked en daar de gedownloade zip aangeduid.
Vervolgens start hij terug op met een logo van CyanCore op men scherm maar zo is het al een halfuur ondertussen.. Ik ga ervanuit dat hij vast staat, dus batterij er maar uit en opnieuw proberen? Wat heb ik mis gedaan?
Edit: geraak nog wel in recovery modus en download modus maar pc ziet de sgs niet.
Edit2: via recovery modus nogmaals dezelfde rom geïnstalleerd en nu doet ie het wel.
Heb geprobeerd voor de eerste keer een andere rom erop te zetten aangezien de stock 2.3.6 problemen had sinds kort zodat ik gn wifi en 3g meer had..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2075637 heb ik gedownload en op de interne sd kaart gezet. Dan mijn oude 2.3.6 (met root kernel en cmw app) opgestart en vervolgens de cmw app opgestart en op flash update geclicked en daar de gedownloade zip aangeduid.
Vervolgens start hij terug op met een logo van CyanCore op men scherm maar zo is het al een halfuur ondertussen.. Ik ga ervanuit dat hij vast staat, dus batterij er maar uit en opnieuw proberen? Wat heb ik mis gedaan?
Edit: geraak nog wel in recovery modus en download modus maar pc ziet de sgs niet.
Edit2: via recovery modus nogmaals dezelfde rom geïnstalleerd en nu doet ie het wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 16-04-2013 19:18 ]
Als je van GB naar een ROM van JB wilt moet je inderdaad vaak 2 keer flashen vanwege de partitiestructuur (meen ik). Dus dat klopte in jouw geval.
help.
Sinds vanmorgen start mijn telefoon niet door (bootloop)
nu kom ik dus ook niet meer in CWM...
Nu weet ik dat er een cmw repair is, maar kan die nergens meer vinden.
Die zet je met odin erop en je komt weer in cwm .
Weet iemand waar ik die kan vinden?
Draai slim bean 2,9
Draai slim bean 2,9
En als je de batterij eruit haalt, dan er weer in om vervolgens via de 3bc in recovery te komen. Lukt dat ook niet?
nee, blijft in bootloop...
Update:
heb semaphore er opnieuw opgezet met odin, start nog niet maar wel CWM, nu slim bean en gapps opnieuw geflashed en alles doet het weer, Heb dus geen wipe gedaan en nu staat alles er nog gewoon op....
Update:
heb semaphore er opnieuw opgezet met odin, start nog niet maar wel CWM, nu slim bean en gapps opnieuw geflashed en alles doet het weer, Heb dus geen wipe gedaan en nu staat alles er nog gewoon op....
[ Voor 80% gewijzigd door iefie op 18-04-2013 12:57 ]
Volgens mij stond deze in de OP, anders het topic even doorzoeken op reacties van hetratje, die heeft hem wel eens gepost.iefie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 06:06:
help.
Draai slim bean 2,9
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Omdat CM10.1 en Slimbean bij wat stabiliteitsproblemen gaven, zit ik nu al weer een tijdje op de Android 4.2.2 Mackay ROM. Recentelijk geupdate naar 2.7.9.
De eerste paar weken draait alles super stabiel. Maar dan eigenlijk uit het niets komen er bij mij verbindingsproblemen. De sterkte van het 3G/GSM signaal loopt steeds verder achteruit totdat ik de melding krijg:
"alleen noodoproepen HI"
De enige manier om weer een signaal te krijgen is door een reboot. Maar na een dag is het signaal weer helemaal weg. Waarschijnlijk is dit slechte signaal ook de reden dat mijn i9000 nog maar 8uur meegaat(standby) op een volle lading. Met 3G uit kan die gewoon 3 dagen liggen.
Ik heb 2 i9000 liggen die beide de zelfde ROM draaien en ook beide de zelfde problemen hebben.
Iemand anders met Mackay Rom die het zelfde ervaart?
De eerste paar weken draait alles super stabiel. Maar dan eigenlijk uit het niets komen er bij mij verbindingsproblemen. De sterkte van het 3G/GSM signaal loopt steeds verder achteruit totdat ik de melding krijg:
"alleen noodoproepen HI"
De enige manier om weer een signaal te krijgen is door een reboot. Maar na een dag is het signaal weer helemaal weg. Waarschijnlijk is dit slechte signaal ook de reden dat mijn i9000 nog maar 8uur meegaat(standby) op een volle lading. Met 3G uit kan die gewoon 3 dagen liggen.
Ik heb 2 i9000 liggen die beide de zelfde ROM draaien en ook beide de zelfde problemen hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 21-04-2013 14:25 ]
Ik ervaar die problemen niet, maar ik zit op versie 2.10.0. De recentste.kendo schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:24:
Omdat CM10.1 en Slimbean bij wat stabiliteitsproblemen gaven, zit ik nu al weer een tijdje op de Android 4.2.2 Mackay ROM. Recentelijk geupdate naar 2.7.9.
Na een full wipe was dit probleem bij mij opgelost @kendo
Mackay draait prima hierna, ook na enkele maanden
Mackay draait prima hierna, ook na enkele maanden
2.10 staat er bij mij nu ook op. Ik doe altijd een full wipe. Maar de batterydrain is nog steeds aanwezig.
Na nog geen 4 uur standby, is ie van 100% naar 74% gegaan.
Is idd wel erg veel. Ik heb Wifi aanstaan in en rond de woning en enkele apps syncen bv. pas om de 8 uur.kendo schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:20:
2.10 staat er bij mij nu ook op. Ik doe altijd een full wipe. Maar de batterydrain is nog steeds aanwezig.
Mogelijk is je dekking van 3G wat zwak. Het kan aan veel factoren liggen. Mijn batterij verloop na een nacht in standby bv. 10 uur, is dan nog geen 10%. Maar bij actieve apps, heb ik bv. ook Youtube en Playstore "gekilled".
Wat is een goed modem voor Cyanogenmod 7.2, voor je accuduur?
3G is echt killing voor mijn batterij. Met 3G uit, doet ie zo 4 dagen standby en licht gebruik.
Met 3G aan, is ie na 12uur standby leeg.
Als je een goed 3G ontvangst hebt valt het batterij gebruik ook nog wel mee. Als je in een gebied zit waar het signaal zwak is dan blijft de telefoon de hele tijd zoeken, dat kost veel stroom.kendo schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:57:
3G is echt killing voor mijn batterij. Met 3G uit, doet ie zo 4 dagen standby en licht gebruik.
Hij zit een beetje heen en weer te pendelen tussen HSPA en 3G.
Met de stock ROM eigenlijk nooit geen last van gehad.
Ik gebruik nu het xxjvt modem. Volgens mij standaard bij de Mackay ROM.
Nog een punt is de ontzettend slechte dekking. Regelmatig worden gesprekken zomaar afgebroken en nog steeds krijg ik de "alleen noodoproepen" meldingen.
Ik ga de stock rom er weer eens opgooien, want dit is ook niks. Het uiterlijk is prachtig nu met 4.2.2. maar de functionaliteit is ruk.
Nog een punt is de ontzettend slechte dekking. Regelmatig worden gesprekken zomaar afgebroken en nog steeds krijg ik de "alleen noodoproepen" meldingen.
Ik ga de stock rom er weer eens opgooien, want dit is ook niks. Het uiterlijk is prachtig nu met 4.2.2. maar de functionaliteit is ruk.
[ Voor 43% gewijzigd door kendo op 29-04-2013 11:58 ]
Ik werk met de XXJW4, mogelijk kun je die proberen, voor je over(terug) gaat. Of anders 2G als je in zo'n slecht dekkingsgebied bent.kendo schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:14:
Hij zit een beetje heen en weer te pendelen tussen HSPA en 3G.
Verwijderd
Ik ben voor een vriend op zoek naar een goede, stabiele ROM die zonder al te veel omwegen geinstalleerd kan worden vanaf stock 2.3.6. Ik heb vroeger op mijn oude Galaxy S wel eens Darky ROM gezet, die beviel mij toen wel, maar heb verder geen ervaring met flashen.
Liefst iets zo kaal mogelijk zodat alles een beetje smooth blijft, dan lijkt mij JB of ICS misschien niet zo'n goed idee? Is er bijvoorbeeld een goede final Gingerbread ROM ofzo aan te raden? Ik hoor jullie suggesties graag!
Liefst iets zo kaal mogelijk zodat alles een beetje smooth blijft, dan lijkt mij JB of ICS misschien niet zo'n goed idee? Is er bijvoorbeeld een goede final Gingerbread ROM ofzo aan te raden? Ik hoor jullie suggesties graag!
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Moet alles werken?Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:20:
Ik ben voor een vriend op zoek naar een goede, stabiele ROM die zonder al te veel omwegen geinstalleerd kan worden vanaf stock 2.3.6. Ik heb vroeger op mijn oude Galaxy S wel eens Darky ROM gezet, die beviel mij toen wel, maar heb verder geen ervaring met flashen.
Verwijderd
Liefst wel, GPS wil hij bv wel gaan gebruiken (hoewel bekend is dat die enigszins gebrekkig is).
Hij is geen veeleisende gebruiker, dus hele speciale launchers ofzo hoeft voor hem niet, hij wil het wel graag gewoon stabiel en snel houden...
Hij is geen veeleisende gebruiker, dus hele speciale launchers ofzo hoeft voor hem niet, hij wil het wel graag gewoon stabiel en snel houden...
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Gaat vooral ook om de radio die niet op Gingerbread werkt. De rest werkt afaik wel allemaal.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:26:
Liefst wel, GPS wil hij bv wel gaan gebruiken (hoewel bekend is dat die enigszins gebrekkig is).
- Touchdomex
Poke of the QueenSlow
Persoonlijk zou ik zelf kijken naar CM10.1 dan. Als die niet goed genoeg draait naar CM10.0. CM is imho de stabielste rom.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:30:
Radio hoeft niet te werken.
Andere optie is een stock based rom maar die zijn meestal oud. Waarom trouwens een custom rom op die telefoon? Draait de huidige rom niet meer goed?
[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 12-05-2013 17:32 ]
Verwijderd
Hij klaagt over de lag in de stock rom, ook na factory reset. Denk je dat bv CM10.1 daar een verbetering op is of zijn er andere fixes die daar bij stock rom ook al kunnen helpen? Ik heb vroeger ook wel eens die one-click-lag fix gebruikt, maar ik weet niet of dergelijke verbetering in recentere roms al standaard ingebakken zitten?
Ik heb een jaar geleden de Galaxy S van mijn vrouw geroot en er een custom rom opgezet.
Deze heeft het tot vorige week lekker gedaan. Vorige week liep de telefoon compleet vast en bleef sindsdien hangen in het opstartscherm.
Ik heb via de recovery cyanogenmod 10.1 geflashed. En er daarna een JB rom opgezet.
Na het flashen van deze rom kreeg ik de melding dat het IMEI nummer gewijzigd was. De telefoon deed het verder prima, alleen werkte wifi niet. Ik heb daarna nog wat roms geprobeerd, maar deze gaven steeds dezelfde melding en ook geen werkende wifi.
Ik heb daarna weer proberen te flashen na cyanogenmod 9 om wifi werkend te krijgen, maar dit flashen is niet gelukt. Ik heb daarna de gehele telefoon gewiped om weer opnieuw te beginnen met flashen.
Situatie nu: de recovery modus (via 3 button combo) werkt niet meer. De telefoon laat alleen het startscherm zien.
Ik heb ook via de dowloadmodus ( gele androidpoppetje ) geprobeert via odin iets te flashen, maar de telefoon maakt geen verbinding met odin.
De usb drivers ( ik draai w8) heb ik geprobeerd te instaleren, maar dit lukt ook niet. Ik heb daarna als laaste kies geinstalleerd, om zo de usb drivers up to date te krijgen, maar dat haalt ook niks uit.
Ik word er redelijk moedeloos van, maar misschien weten jullie nog iets dat ik kan proberen?
Deze heeft het tot vorige week lekker gedaan. Vorige week liep de telefoon compleet vast en bleef sindsdien hangen in het opstartscherm.
Ik heb via de recovery cyanogenmod 10.1 geflashed. En er daarna een JB rom opgezet.
Na het flashen van deze rom kreeg ik de melding dat het IMEI nummer gewijzigd was. De telefoon deed het verder prima, alleen werkte wifi niet. Ik heb daarna nog wat roms geprobeerd, maar deze gaven steeds dezelfde melding en ook geen werkende wifi.
Ik heb daarna weer proberen te flashen na cyanogenmod 9 om wifi werkend te krijgen, maar dit flashen is niet gelukt. Ik heb daarna de gehele telefoon gewiped om weer opnieuw te beginnen met flashen.
Situatie nu: de recovery modus (via 3 button combo) werkt niet meer. De telefoon laat alleen het startscherm zien.
Ik heb ook via de dowloadmodus ( gele androidpoppetje ) geprobeert via odin iets te flashen, maar de telefoon maakt geen verbinding met odin.
De usb drivers ( ik draai w8) heb ik geprobeerd te instaleren, maar dit lukt ook niet. Ik heb daarna als laaste kies geinstalleerd, om zo de usb drivers up to date te krijgen, maar dat haalt ook niks uit.
Ik word er redelijk moedeloos van, maar misschien weten jullie nog iets dat ik kan proberen?
Ik hoop dat je ooit een nandroid backup hebt gemaakt of ten minste een EFS backup. Je EFS partitie/folder is kwijtgeraakt en kan je niet zomaar zelf aanmaken. Hierin staan de gegevens zoals IMEI nummer en MAC adressen. Anders moet je hem stock flashen en bij een service center laten herstellen, waarvoor je moet betalen.peppie71 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:59:
Ik heb een jaar geleden de Galaxy S van mijn vrouw geroot en er een custom rom opgezet.
Nee, ik heb nooit een backup gemaakt.
Ik ben nu bezig met one click unbrick, maar ik krijg de usb drivers voor w8 niet goed.
De telefoon maakt verbinding met de pc, maar is zichtbaar als een gadget serial en het bijwerken van de stuurprogramma`s als een samsung modem.
Iemand enig idee hoe ik de drivers in de juiste vorm op de pc krijg?
Ik ben nu bezig met one click unbrick, maar ik krijg de usb drivers voor w8 niet goed.
De telefoon maakt verbinding met de pc, maar is zichtbaar als een gadget serial en het bijwerken van de stuurprogramma`s als een samsung modem.
Als je nooit een backup gemaakt hebt dan zal je het daarmee helaas ook niet oplossen. Wil je het oplossen? Dan moet je naar een Samsung service center en betalen....
Hier staan de laatste drivers http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2038555peppie71 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:17:
Nee, ik heb nooit een backup gemaakt.
Nu als het niet lukt van de drivers zou ik iemand zoeken met een win7 pc en dan een 2.36 standard Samsung image image erop te zetten via odin.
Wat ik mij kan herinneren is dat je misschien een fout krijgt na odin tijdens het opstarten, maar 'google' die melding en die verwijst weer naar xda waar een zeer klein file'tje te flashen was via odin.
Dan zou je volledig stock zitten en kan je testen of alles werkt. ...... dan weer een andere kernel flashen met cwm en je bent terug vertrokken.
Het is gewoon gelukt om de Galaxy weer werkend te krijgen!Luke-san schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:21:
[...]
Hier staan de laatste drivers http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2038555
Nu als het niet lukt van de drivers zou ik iemand zoeken met een win7 pc en dan een 2.36 standard Samsung image image erop te zetten via odin.
Wat ik mij kan herinneren is dat je misschien een fout krijgt na odin tijdens het opstarten, maar 'google' die melding en die verwijst weer naar xda waar een zeer klein file'tje te flashen was via odin.
Dan zou je volledig stock zitten en kan je testen of alles werkt. ...... dan weer een andere kernel flashen met cwm en je bent terug vertrokken.
Ik kreeg weer verbinding met Odin. Ben eens verder gaan googelen en kwam op de volgende pagina uit:
http://forum.xda-develope...hp?p=30415128&postcount=1
via deze pagina op de volgende:
http://forum.xda-develope...p?p=29331775#post29331775
De juiste rescuekit gedownload en telefoon start weer op, gaat weer in recovery en is weer 100 % werkend!
Ik zal wel vanaf nu een nandroid backup maken!
Mooi! Dat scheelt een hoop gedoe en irritatie! Gelukkig was de EFS partitie blijkbaar niet helemaal weg, goed idee hem even te backuppen.
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 21-05-2013 21:54 ]
Super, geeft alvast een goed gevoel!peppie71 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:14:
[...]
Het is gewoon gelukt om de Galaxy weer werkend te krijgen!
Ik kreeg weer verbinding met Odin. Ben eens verder gaan googelen en kwam op de volgende pagina uit:
http://forum.xda-develope...hp?p=30415128&postcount=1
via deze pagina op de volgende:
http://forum.xda-develope...p?p=29331775#post29331775
De juiste rescuekit gedownload en telefoon start weer op, gaat weer in recovery en is weer 100 % werkend!
Ik zal wel vanaf nu een nandroid backup maken!
Download even efs backup http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1308546
Backup die data even op je computer. Ben je in ieder geval gerust dat je hem altijd hebt want sommige roms wipen soms de interne sd.
Doe ik, dank je wel. Het is wel gaaf om te zien hoe de mensen op XDA overal tot op de bodem induiken.
Daar kunnen veel fabrikanten nog wat van leren.
Daar kunnen veel fabrikanten nog wat van leren.
Wilde m´n Slim Bean vernieuwen en had gelezen dat ik daarvoor CM 9-10 moest installeren en kunnen booten. Maar krijg SB nu niet meer geìnstalleerd en zit blijkbaar vast aan CM10.
Al enkele malen een wipe data / factory reset / wipe cache partition / wipe dalvik cache uitgevoerd. Niets helpt.
Iemand enig idee om dat alsnog te kunnen doen ?
Las dat ik na de data wipe een format system ( in mounts and storage) moest uitvoeren, dus gedaan, maar nu geen root access meer.
http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.html
daarna Semaphore 2.7.4 erop en dan de rest. Werkt niet altijd in 1 keer maar goed.
Al enkele malen een wipe data / factory reset / wipe cache partition / wipe dalvik cache uitgevoerd. Niets helpt.
Iemand enig idee om dat alsnog te kunnen doen ?
Las dat ik na de data wipe een format system ( in mounts and storage) moest uitvoeren, dus gedaan, maar nu geen root access meer.
http://www.androidworld.n...buiten-kies-om-xwjvh.html
daarna Semaphore 2.7.4 erop en dan de rest. Werkt niet altijd in 1 keer maar goed.
[ Voor 18% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-06-2013 01:20 ]
simpele vraag maar ik kom er niet helemaal uit: moet je je telefoon eerst flashen voordat je er een custom rom op kunt zetten?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Dat is hetzelfdeepic_gram schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:26:
simpele vraag maar ik kom er niet helemaal uit: moet je je telefoon eerst flashen voordat je er een custom rom op kunt zetten?
Je moet 'm eerst rooten, dan CWM erop, zie ook TS
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Tis het makkelijkste om het achterstevoren te bekijkenepic_gram schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:26:
Meeste custom roms komen als .zip die je met CWM (clockworkmod recovery) kan flashen. Om CWM te installeren heb je root-toegang nodig op je telefoon. Om roottoegang te krijgen kan je bv SuperOneClick-root gebruiken, of je kan een custom kernel flashen via Odin. Bv CF-root. Maar is ook wel afhankelijk van welke versie er nu op je telefoon staat.
Welke custom rom wil je flashen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Was het maar waar. Hij blijft bij mij en bij vele anderen hangen op stap 7 en gaat met geen mogelijkheid verder. Ik ben er nooit doorheen gekomenMaximusTG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:56:
[...]
Om roottoegang te krijgen kan je bv SuperOneClick-root gebruiken,
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zojuist Cyanogenmod 10.1 RC5 (gister gereleased) erop gezet.
Ben benieuwd of die een beetje stabiel is..
Ben benieuwd of die een beetje stabiel is..
Ik heb geen idee nog welke rom ik wil, ik wil eentje waarmee alles werkt (poos terug las ik dat er een rom was waarbij de radio niet meer werkte) en verder maakt het mij niet zo uit.MaximusTG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:56:
[...]
Tis het makkelijkste om het achterstevoren te bekijken.
Meeste custom roms komen als .zip die je met CWM (clockworkmod recovery) kan flashen. Om CWM te installeren heb je root-toegang nodig op je telefoon. Om roottoegang te krijgen kan je bv SuperOneClick-root gebruiken, of je kan een custom kernel flashen via Odin. Bv CF-root. Maar is ook wel afhankelijk van welke versie er nu op je telefoon staat.
Welke custom rom wil je flashen?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik zou gewoon Cyanogenmod 10.1 nemen, is het stabielste.epic_gram schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:48:
[...]
Ik heb geen idee nog welke rom ik wil, ik wil eentje waarmee alles werkt (poos terug las ik dat er een rom was waarbij de radio niet meer werkte) en verder maakt het mij niet zo uit.
Maar dan geen radio....barcawinner schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Ik zou gewoon Cyanogenmod 10.1 nemen, is het stabielste.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.
Problemen met KIES horen in dit topic.