Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Agent-X schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:04:
Pak de zip eerst eens uit om er zeker van te zijn dat je geen crc errors hebt?

Goed gedaan met die jig trouwens :)
ik ben wel blij met deze JIG. Ik kan onbeperkt de boel verknallen :+

Het is me trouwens nog wel gelukt om er een nightly build op te krijgen. Vanuit de Cyanogen recoverymode heb ik eerst weer een volledige wipe gedaan en nogmaals de zip geïnstalleerd. Dit keer lukte het wel.
Maar ik ben inmiddels al weer terug op stock omdat de CM10.1 toch niet helemaal mijn ding is. Ik vind het te omslachtig en te veel dingen die eerst gecustomized moeten worden om fatsoenlijk te werken.
Dacuuu schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Als je een normale (goed gemaakte jig wil) ik heb er nog wel een paar :-). Verder.0, misschien eerst even een stock 3 bestands firmware flashen. Inc pit512. En erna weer een custom er op.
Mijn JIG werkt perfect. En ik kan er zo weer eentje in elkaar solderen voor niks.

Mijn standaard procedure is ook altijd eerst een volledig werkende stock rom installeren ****512.pit, PDA, PHONE en CSC files) En daarna vaak de laatste Officiele Samsung Gingerbread versie en dan pas de Clockworkmod en andere rom's. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

kendo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:39:
[...]

ik ben wel blij met deze JIG. Ik kan onbeperkt de boel verknallen :+

Het is me trouwens nog wel gelukt om er een nightly build op te krijgen. Vanuit de Cyanogen recoverymode heb ik eerst weer een volledige wipe gedaan en nogmaals de zip geïnstalleerd. Dit keer lukte het wel.
Maar ik ben inmiddels al weer terug op stock omdat de CM10.1 toch niet helemaal mijn ding is. Ik vind het te omslachtig en te veel dingen die eerst gecustomized moeten worden om fatsoenlijk te werken.
Zou als ik jou was cm10.0 eens proberen.
Zeer stabiel en eigenlijk een sobere stock android ervaring met wat extra's.
En snel!

Stock is een drama. Slecht van samsung die laatste update.

Leuk om je JIG avontuur te lezen trouwens

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik blijf maar bezig..............wat ik ook probeer, cm9, cm10, cm10.1. Alles eindigt in dezelfde error. (status 7)

Het maakt niet uit of ik ze probeer te installeren vanaf de externe SD of vanaf het interne geheugen.

Ik heb toch weer een CM10.1 aan de praat gekregen.

Android 4.2.1 - i9000xxjvt - 10.1 20130105

Dit draait wel heel erg lekker :) Toch blij dat ik even doorgezet heb. Battery drain is alleen een ramp. Binnen 35minuten van 98% naar 75% gegaan. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door kendo op 05-01-2013 14:30 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
kendo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:18:
Ik blijf maar bezig..............wat ik ook probeer, cm9, cm10, cm10.1. Alles eindigt in dezelfde error. (status 7)

Het maakt niet uit of ik ze probeer te installeren vanaf de externe SD of vanaf het interne geheugen.

Ik heb toch weer een CM10.1 aan de praat gekregen.

Android 4.2.1 - i9000xxjvt - 10.1 20130105

Dit draait wel heel erg lekker :) Toch blij dat ik even doorgezet heb. Battery drain is alleen een ramp. Binnen 35minuten van 98% naar 75% gegaan. 8)7
Mijn ervaring is om eerst ff naar de stock 2.3.6 samsung rom te gaan. Wel ff opletten omdat het na de officiele flash meestal eindigt met een error waardoor hij niet meer wil booten. Heeft met de partitie indeling te maken. ff dbdata.rfs.tar flashen en hij doet het weer.

Nu die batterij zou ik even mee opletten dat hij niet plots een pak minder is geworden in capaciteit.
Ik heb (had) er eentje productie datum 2010-05 (staat op de batt geprint) die in 2 weken tijd gewoon rotslecht was geworden en vreemde fenomenen veroorzaakte.
Nu op ebay.de een originele galaxy plus 1650mAh gescoord, past perfect, voor 11€ en daar haalt ie gewoon 3 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik flash ook altijd eerst de stock rom terug voordat ik een CM rom probeer.

De batterij zal ik even checken want die gaat echt heel snel zo.

Dan heb ik nog een probleem met de apollo speler. Deze speelt enkel een paar seconden per nummer af waarna deze begint te stotteren om vervolgens naar het volgende nummer te springen.

Edit:

Het audio probleem lijkt aan de externe SD card te liggen. Wanneer ik de audio bestanden op het interne geheugen plaats, spelen ze wel goed af.
Ik ga nog even wat andere sd kaartjes proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door kendo op 05-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Mercarra schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:52:
[...]

Ik heb hier ook last van. De phone app gebruik ik eigenlijk bijna nauwelijks. Toch goed voor 50% van het verbruik. Iemand een oplossing?
Ik heb het probleem voor mezelf in ieder geval gevonden, hoop dat het ook voor jullie werkt.
Systeeminstellingen>Apparaat Advanced>HSPA>Alleen UMTS (dus geen HSDPA of HSUPA) aanvinken.

Heb ook even getest of dit uitmaakt voor de snelheid van mijn mobiele internet en maakte niets uit voor Ben.

Probleem zat er volgens mij in dat m'n telefoon continu aan het proberen was verbindingen te maken wat enorm veel energie kostte. Nu gaat m'n batterij zeer makkelijk een dag mee en misschien wel 2 bij minder fanatiek gebruik.

Hoop dat dit ook voor jullie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik draai nu een tijdje met CM 10.0 en GoLauncherEX. Wat op zich weer een upgrade was vanaf CM9 en CM9.1. Verder devil kernel met max memory (402mb).
Ik merk alleen dat ik vaak zelf apps moet sluiten/killen voordat mijn telefoon weer een beetje normaal/responsive wordt. Anders is er namelijk echt niet mee te werken. Zeker als ik in de running apps kijk en deze in het rood zit, is de telefoon echt stroperig.
Is er een optie om het kill beleid o.i.d. aan te passen anders dan het installeren van een task killer?
Ik dacht dat task killers niet meer nodig waren vanaf 4.0 roms.
P.S. huidige governor: lagfree en profile: smooth
I/O scheduler: sio

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik probeer op een SGS de 3button combo fix te installeren, tot nu toe zonder succes.
Na een eerste brick een JIG besteld en gelukkig weer in de download mode kunnen komen.
Hierdoor hoef ik ook het hele ADB verhaal niet meer te doen.
Een hele poos gezocht(*1) naar "Aries_P-SBL.tar.md5" omdat ik nog de "oude" odin methode probeerde. Dat heb ik uiteindelijk gedaan, maar de combo werkt nog steeds niet. Download mode wel, maar recovery mode niet. Dan zie ik allemaal gekleurde blokjes in beeld.

Daarom de Heimdall (1.3.1) methode uit de OP maar eens gaan proberen, maar die geeft "libusb error: -12".
Ook versie 1.1.1 van Heimdall geeft hetzelfde probleem.
Ik gebruik Windows 7 64bit.

*1: (het web staat vol met downloadsites die je een of andere installer willen laten installeren of het bestand niet meer hebben)

Edit:
Na wat verder zoeken een andere mogelijkheid via Odin gevonden, maar kan nergens het benodogde "PSbl_stockJPU.tar.md5" bestand vinden om te flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 07-01-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
De download mode werkt bij mij niet via de 3 knoppen methode. Wat ik ook probeer. De recoverymode juist weer wel.

Aangepaste bootloaders die het probleem op zouden moeten lossen, resulteren bij mij in een download mode met gekleurde strepen.
Ik kan alleen in de download mode komen met ADB of met de JIG.

idd. Het grote probleem met al die "how to's" en "custom rom's" is dat de informatie ontzettend gefragmenteerd is.
De 1 zegt dit de ander weer dat. En daar komt nog bij dat 9 van de 10 download links gewoon niet meer werken.

[ Voor 26% gewijzigd door kendo op 08-01-2013 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 7 weken een een Cyanogenmod 10 Stable ROM op mijn telefoon. Ik installeer Cyanogenmod 10 regelmatig opnieuw, maar iedere keer als de ROM er ongeveer 4 weken op staat, is alles in eens een stuk trager. Apps open trager en de animaties stotteren.

Ik heb Advanced Task Killer er op staan waar ik regelmatig wat apps mee kill. Daarna werkt de telefoon wel weer wat sneller, maar dat is meestal maar even.

Voor mijn vorige telefoon (Galaxy Ace) waren er op XDA best veel tweaks en scripts te downloaden. Voor de Galaxy S kan ik echter geen tweaks en scripts vinden, alleen voor Gingerbread. Zijn deze er wel voor ICS en/of JB?

Ik heb niet extreem veel apps geinstalleerd. Ik installeer alleen apps die ik nodig heb en ik verander verder niet veel aan de instellingen. Ik zoek eigenlijk een ROM die gewoon snel blijft, ook na een aantal weken.

Weet iemand toevallig nog dingen die ik in kan stellen, zodat mijn telefoon wat sneller blijft? OC naar 1,2 GHz heb ik geprobeerd, maar dan reboot ie steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:26:
Ik heb nu 7 weken een een Cyanogenmod 10 Stable ROM op mijn telefoon. Ik installeer Cyanogenmod 10 regelmatig opnieuw, maar iedere keer als de ROM er ongeveer 4 weken op staat, is alles in eens een stuk trager. Apps open trager en de animaties stotteren.

Ik heb Advanced Task Killer er op staan waar ik regelmatig wat apps mee kill. Daarna werkt de telefoon wel weer wat sneller, maar dat is meestal maar even.

Voor mijn vorige telefoon (Galaxy Ace) waren er op XDA best veel tweaks en scripts te downloaden. Voor de Galaxy S kan ik echter geen tweaks en scripts vinden, alleen voor Gingerbread. Zijn deze er wel voor ICS en/of JB?

Ik heb niet extreem veel apps geinstalleerd. Ik installeer alleen apps die ik nodig heb en ik verander verder niet veel aan de instellingen. Ik zoek eigenlijk een ROM die gewoon snel blijft, ook na een aantal weken.

Weet iemand toevallig nog dingen die ik in kan stellen, zodat mijn telefoon wat sneller blijft? OC naar 1,2 GHz heb ik geprobeerd, maar dan reboot ie steeds.
Gingerbread met tweaks installeren. Of CM9 stable pakken. Die blijven bij mij toch wel het langste stabiel en snel. Zonder al teveel moeite.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Tw1ks schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:18:
[...]

Ik heb het probleem voor mezelf in ieder geval gevonden, hoop dat het ook voor jullie werkt.
Systeeminstellingen>Apparaat Advanced>HSPA>Alleen UMTS (dus geen HSDPA of HSUPA) aanvinken.

Heb ook even getest of dit uitmaakt voor de snelheid van mijn mobiele internet en maakte niets uit voor Ben.

Probleem zat er volgens mij in dat m'n telefoon continu aan het proberen was verbindingen te maken wat enorm veel energie kostte. Nu gaat m'n batterij zeer makkelijk een dag mee en misschien wel 2 bij minder fanatiek gebruik.

Hoop dat dit ook voor jullie werkt.
Helaas werkt dit niet voor mij. Heb ook getest of het beter gaat met alleen 2G netwerk aan maar dat maakt niks uit. Het telefoon proces (RIL) houdt de telefoon wakker. Ik krijg hem niet meer in in Deep Sleep... alleen als ik vliegtuig modus aanzet ;)

Edit: Ik heb nog maar eens een full wipe uitgevoerd. Nu gaat hij weer in deep sleep! Ik draai de 4.2.1 Mackay rom van XDA.

[ Voor 6% gewijzigd door PsycoHero op 09-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn SGS heb ik de originele fw 2.3.6 staan.
Bestaat er een betrouwbare en tevens aan te bevelen rom zonder dat ik problemen met de battery of iets dergelijks krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Is er al iets bekend over Ubuntu Phone OS voor SGS? Aangezien ze reclame maken met dat 'ie met dezelfde drivers en kernels kan werken lijkt mij dat er binnenkort een port komt?
Ik wil graag iets nieuws proberen want CM10 wordt nu wel heel erg traag en binnen 10 uur is 'ie helemaal leeg.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

F.West98 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:04:
Is er al iets bekend over Ubuntu Phone OS voor SGS? Aangezien ze reclame maken met dat 'ie met dezelfde drivers en kernels kan werken lijkt mij dat er binnenkort een port komt?
Ik wil graag iets nieuws proberen want CM10 wordt nu wel heel erg traag en binnen 10 uur is 'ie helemaal leeg.
Ik denk dat je beter CM10.1 opnieuw moet installeren. Hier draait het als een trein en batterijduur word steeds beter. Je moet alleen Google Now uitzetten want dat eet je volledige batterij op...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Touchdomex schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat je beter CM10.1 opnieuw moet installeren. Hier draait het als een trein en batterijduur word steeds beter. Je moet alleen Google Now uitzetten want dat eet je volledige batterij op...
Ik heb CM10.0 met mijn eigen mod, en ik denk dat het een combi is van:
- 120+ apps
- GNow (zal ik uitzetten)
- Customized versie met andere partitieindeling (CM7) want anders krijg ik weer die datamelding

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen?? ik heb van een vriend van mijn een sgs gekregen nadat hij een poging had gedaan om te rooten. Het enige wat ik weet is dat het een nederlands model sgs is met gingerbread (geen idee welke versie!) zodra je het toestel opstart zie je het begin scherm met merk en type en daar blijft het bij. iemand een idee??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:45:
kan iemand mij helpen?? ik heb van een vriend van mijn een sgs gekregen nadat hij een poging had gedaan om te rooten. Het enige wat ik weet is dat het een nederlands model sgs is met gingerbread (geen idee welke versie!) zodra je het toestel opstart zie je het begin scherm met merk en type en daar blijft het bij. iemand een idee??????
*#1234# bellen of bij de instellingen van de telefoon kijken. Dit had je volgens mij eenvoudig kunnen vinden door even te zoeken ;)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 12-09 10:05
Hoe kan hij nou bij de instellingen van de telefoon komen, als de telefoon niet opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Raymond schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:07:
Hoe kan hij nou bij de instellingen van de telefoon komen, als de telefoon niet opstart?
Klopt, ik had het verkeerd gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Kun je nog in download mode of recovery mode komen? Anders een usb jig kopen of naar een service punt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Ik heb mijn altijd nog werkende galaxy s ook weer even een nieuw rommetje geinstalleerd.
Nieuwste nightly.

http://imgur.com/a/PP4kd#0

CM 10.1 2013-01-13 nightly
JusTunBEAN inverted gapps voor wit naar zwarte standaard google apps.
JusTunBean Black Theme

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:16:
#%@#$@!!! Ik heb succesvol meerdere keren mijn telefoon geroot, geflashed etc. Nu heb ik het al een tijd niet meer gedaan, kreeg mijn telefoon continue in een bootloop. Heb ik geprobeerd de .pit te flashen (512), staat repartition aan! O M G, mijn telefoon is gebricked. Ik raak een beetje in panic attack, ik Google me inmiddels rot... maar mocht iemand me kunnen helpen, heel graag! Help!
Updatetje voor mensen die wellicht hetzelfde zullen meemaken: JIG is binnen maar helaas gebeurt er helemaal niets als ik die aansluit. Mijn I9000 is dood en officieel een baksteen, helaasch. Voor nu even weinig Android meer voor mij, dagelijks main device is voor nu een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BoyzNDaHood schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Updatetje voor mensen die wellicht hetzelfde zullen meemaken: JIG is binnen maar helaas gebeurt er helemaal niets als ik die aansluit. Mijn I9000 is dood en officieel een baksteen, helaasch. Voor nu even weinig Android meer voor mij, dagelijks main device is voor nu een iPhone.
Wat is de staat van de behuizing? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Chrome rand boven en hoekje is deels weg (echt slechte kwaliteit overigens), achterkant best okay + scherm perfect (screenprotector). Maar ik verkoop/geef hem niet weg als je dat bedoelt. Ben altijd wat huiver met (eventuele) data, berichten, foto's enz. dat nog op mijn telefoon geheugen staat.

[ Voor 3% gewijzigd door BoyzNDaHood op 15-01-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als een JIG niet werkt, was er nog een andere methode waar duurdere hardware voor nodig is, iets met JTAG. Je zou daarvoor ook naar een Samsung Service center kunnen gaan had ik begrepen. Geen idee of die daar kosten voor rekenen.
Google er even op, misschien heb je er iets aan.
Edit:
Ik heb het youtube filmpje gezien, de hele print moet eruit. Flinke operatie dus.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 15-01-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Where are you?®

Whoop, net van de CM 10 naar CM 10.1 gegaan met full wipe en reset. Wat werkt dat toch enorm fijn :D Had 10.1 al draaien op mijn Galaxy Tab 2 en daar is de batterij duur echt geweldig (3 dagen met nog 19% batterij over met WiFi continu aan, screen 40% aan en regelmatig browsen en gamen)

Op de Galaxy S draait het ook als een tiet, wat een verademing. Ik heb de telefoon echter op MP gezet omdat mijn Note II net binnen gekomen is :) dus dan heb ik er niets meer aan maar ik heb genoten van deze telefoon moet ik zeggen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:53:
[...]

http://www.androidworld.n...0-gaat-niet-meer-aan.html
Je zou in dit forum "Makker" kunnen benaderen. Die heeft al vele "bakstenen" weer tot leven gebracht, en velen weer gelukkig gemaakt. Dit allemaal voor minimale kosten, en met grote resultaten.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heeft iemand een tutorial om mijn samsung galaxy s plus te voorzien van cm10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

groggy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:08:
Heeft iemand een tutorial om mijn samsung galaxy s plus te voorzien van cm10 ?
Je zit bij de verkeerde telefoon te kijken maar XDA geeft genoeg info. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Notna schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:36:
Whoop, net van de CM 10 naar CM 10.1 gegaan met full wipe en reset. Wat werkt dat toch enorm fijn :D Had 10.1 al draaien op mijn Galaxy Tab 2 en daar is de batterij duur echt geweldig (3 dagen met nog 19% batterij over met WiFi continu aan, screen 40% aan en regelmatig browsen en gamen)

Op de Galaxy S draait het ook als een tiet, wat een verademing. Ik heb de telefoon echter op MP gezet omdat mijn Note II net binnen gekomen is :) dus dan heb ik er niets meer aan maar ik heb genoten van deze telefoon moet ik zeggen.
Heb je een nightly genomen of de officiele 10.1? Ik twijfel om maar weer te upgraden aangezien mijn SGS met 10.0 weer enorm traag is. En welke kernel / modem gebruik je?

Ik denk dat ik te veel apps en background processen heb :(

Zelfs een task killer maakt hem niet meer zo snappy 8)7

Of zet ik te veel terug vanuit TB?

Wil nog wel eens voor de test volledig mijn interne kaartje volledig wipen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Beste alles wipen en gewoon zo kaal mogelijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Touchdomex schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:48:
Beste alles wipen en gewoon zo kaal mogelijk draaien.
Zie net dat 10.1 alleen nog nigthlies zijn.

Als ik factory reset in CWM doe en dan de laatste nightly is dat voldoende? De partities worden toch opnieuw aangemaakt als ik me niet vergis.

Of is er een betere manier om zo schoon mogelijk te beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

imdos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Als ik factory reset in CWM doe en dan de laatste nightly is dat voldoende? De partities worden toch opnieuw aangemaakt als ik me niet vergis.

M1 komt er binnenkort aan las ik gisteren/vandaag op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

imdos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:30:
[...]

Als je van CM 10 komt en naar 10.1 gaat upgraden, geeft CWM vanzelf aan dat de partitites opnieuw ingedeeld moeten worden en zal dan rebooten; partitioneren en verder gaan met de flash.

Overigens is een wipe + reset altijd goed om te doen; even je apps en instellingen met je Google account synchroniseren en gaan met die banaan :)

P.s Met 10.1 kan je automagisch laten updaten (check voor nightlies bijv.) met changelog. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Notna schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:54:
[...]

Als je van CM 10 komt en naar 10.1 gaat upgraden, geeft CWM vanzelf aan dat de partitites opnieuw ingedeeld moeten worden en zal dan rebooten; partitioneren en verder gaan met de flash.

Overigens is een wipe + reset altijd goed om te doen; even je apps en instellingen met je Google account synchroniseren en gaan met die banaan :)

P.s Met 10.1 kan je automagisch laten updaten (check voor nightlies bijv.) met changelog. Handig!
Fijn, ik heb het alleen niet zo op de google backup, gebruik TB wel. 8)

Dat updaten, is dat zonder verlies van user settings? of gewoon een clockwordmod achtige constructie met reboot e.a. :?

@Touchdomex, M's zijn enkel een monthly release las ik op cm. Dus zo veel meerwaarde heeft het wachten daarop niet, of zie ik iets over het hoofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

de nightlies updaten is simpelweg het OS updaten en blijft van je settings af. Tenzij ze die patchen natuurlijk, dan is het een ander verhaal. Maar in de regel; elke update is gewoon net een normale OS update en veranderd dus niets aan je settings. Je telefoon reboot in recovery, hij installed de package, reboot, gaat apps optimizen (cache o.a) en klaar is imdos.

Also; als je van CM 10 naar CM 10.1 gaat weet ik niet of Titanium backup een goed plan is om spul mee terug te zetten, maar dat merk je vanzelf wel 9of even goed inlezen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:45:
Deze softbrick is eenvoudig te herstellen door het toestel in de downloadmode te zetten via een of USB JIG of, als het nog werkt, via de 3 button combo. Maar er zijn toestellen waarbij de knoppen combinatie überhaupt al niet werkt dus dan is een JIG wel aan te raden.
Vervolgens kun je andere software flashen met bv. ODIN.

Ik heb mijn CM 10.1 20130105 nu bijna 2 weken draaien. En hij is nog steeds lekker snel en soepel.
En ook het drainage probleem lijkt mee te vallen.
Ik gebruik de telefoon elke dag als mp3 speler van 7:00uur tot 17:00uur en tussendoor regelmatig even browsen en Email checken. De accu loopt dan terug van 99% naar zo'n 38%.

En vandaag heb ik een 2e Galaxy S i9000 binnengekregen zodat ik wat meer kan spelen zonder dat ik zonder telefoon kom te zitten :P .
De 2e i9000 is trouwens in perfecte staat en gaat dus eerst dienst doen als mijn daily. Ik heb hem meteen even geflashed met CM10.1 20130118 NIGHTLY. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Een noob vraag, ik kom van een 2.3 mintberry versie en net CM10.1 net geinstaleerd, eerst de stock rom. Er zit geen playstore in en kan nergens mn google account instellen...
Ik heb even een playstore apk geprobeerd maar die openen doet niets.

Kan iemand mischien wat duidelijkheid geven?

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 19-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mutatie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:58:
Een noob vraag, ik kom van een 2.3 mintberry versie en net CM10.1 net geinstaleerd, eerst de stock rom. Er zit geen playstore in en kan nergens mn google account instellen...
Ik heb even een playstore apk geprobeerd maar die openen doet niets.

Kan iemand mischien wat duidelijkheid geven?
Gapps wel geflashed? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Dat was em inderdaad, helemaal over het hoofd gezien :X , thnx!

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 19-01-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb nu 10.1 naar mijn zin draaien. Andere skin,apps, widgets ed. Maar wat is er na CM10.1 nog te doen met de i9000? Zijn er hier ook mensen die misschien compleet andere rom's hebben draaien(met bv. gelijkwaardige of betere prestaties)

Hoe ver gaan jullie in het aanpassen/customizen van de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kendo schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:33:
Ik heb nu 10.1 naar mijn zin draaien. Andere skin,apps, widgets ed. Maar wat is er na CM10.1 nog te doen met de i9000? Zijn er hier ook mensen die misschien compleet andere rom's hebben draaien(met bv. gelijkwaardige of betere prestaties)

Hoe ver gaan jullie in het aanpassen/customizen van de software?
Niet eigenlijk. CM10.1 met Lunar Sky als theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Is er trouwens een manier om zonder een andere launcher te gebruiken de dock icons in cm10.1 te veranderen?
(ik hou echt niet van al die gekleurde icons op mn homescreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mutatie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:17:
Is er trouwens een manier om zonder een andere launcher te gebruiken de dock icons in cm10.1 te veranderen?
(ik hou echt niet van al die gekleurde icons op mn homescreen)
Andere thema installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik voel me nu echt ff heel simpel maar ik ben daar naar op zoek en kan geen thema's vinden :X
Met vorige roms had ik er geen moeite mee...
Ik weet niet of het via XDA kan maar vind het daar behoorlijk onoverzichtelijk.

Ik moet zeggen dat zolang het een beetje stabiel blijft dit wel erg lekker draait, had lang geleden eens een android 4 rom geprobeerd toen 4 net uit was en dat liep voor geen meter.
Ik doe nu tegen de 3 jaar met mn SGS en het dingetje stoomt maar door :)

Edit:
Nvm, heb Go launcher er maar (weer) op gezet.
Goede thema's zijn nog wel welkom :)

[ Voor 77% gewijzigd door Mutatie op 20-01-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik zit nu ongeveer een dagje op de nieuwste CM10.1 (van de 19e) en mijn mobiel is weer lekker snappy. _/-\o_

Zit nog op de originele kernel en ZSJPG modem heb ik ook niet bijgewerkt.

Ben weer blij met deze mijn mobiel :) Kan er weer mee werken zo, hij is weer lekker responsief. :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb mijn oplader bij mijn ouders laten liggen. 3 uur reistijd + NS-vertraging :(

Ik heb ergens gelezen dat de snelheid van laden wordt bepaald dor de kernel, en niet bepaald het Ampère van de oplader.
Ik heb ook weer ergens gelezen dat een lader met een andere Ampère waarde problemen kan veroorzaken.
Ik heb de laatste M versie van CM 10.0 om mijn SGS staan.

Dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel:
Kan ik mijn oplader van mijn Nexus 7(2 Ampère) gebruiken om mijn SGS1 op te laden?

Ik gebruik nu een USB kabel die ik aansluit op mijn PC. Maar mijn SGS is ook mijn wekker, dus niet heel handig. Mijn PC staat ver van mijn bed af.

Ik wil geen risico nemen. Logisch. Ik heb laatst mijn cheap iPod lader gebruikt met mijn SGS1, maar toen deed mijn touchscreen het niet. Teken dat ik dat niet moet doen zo, straks frituur ik mijn telefoon met mijn N7 oplader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nexus 7 oplader kan perfect. Hij laad in mijn geval dan ook sneller op dus.

Ik doe het zelf ook namelijk omdat die juist 2A is ipv minder dan 1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

En jij merkt geen rare dingen aan je telefoon tijdens het opladen? Of erna? En jij kan hem gewoon gebruiken? Doe jij dit al lang?

vragen, vragen, vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jmk schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:33:
En jij merkt geen rare dingen aan je telefoon tijdens het opladen? Of erna? En jij kan hem gewoon gebruiken? Doe jij dit al lang?

vragen, vragen, vragen :)
Ik doe het af en toe. Lader van Samsung ligt naast mijn bed en mijn Nexus lader gaat mee op reis juist omdat die zo snel hem volpompt. Elke nacht naast mijn bed dus aan de lader. Telefoon blijft gewoon functioneren. Daarna gebeurd er ook weinig. Ik kan hem gewoon gebruiken alleen de kabel is wat kort :+

Wel heb ik een Polarcell :+ Originele accu van Samsung is al een tijd dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Weet iemand wat at the moment een mooie ROM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ashen Shugar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:54:
Weet iemand wat at the moment een mooie ROM is?
Waarvoor ga je hem gebruiken/wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Een dagelijkse ROM met als speerpunten; stabiliteit, accuduur en functies.
CM bevalt mij meestal prima, maar aangezien dit inmiddels een vrij oud toestel is het misschien verstandig om een wat oudere ROM te pakken?

Ik heb geen idee, is namelijk niet mijn eigen telefoon, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Touchdomex schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:41:
[...]

Ik doe het af en toe. Lader van Samsung ligt naast mijn bed en mijn Nexus lader gaat mee op reis juist omdat die zo snel hem volpompt. Elke nacht naast mijn bed dus aan de lader. Telefoon blijft gewoon functioneren. Daarna gebeurd er ook weinig. Ik kan hem gewoon gebruiken alleen de kabel is wat kort :+

Wel heb ik een Polarcell :+ Originele accu van Samsung is al een tijd dood :+
Bedankt voor de moeite! Dan ga ik er gewoon vanuit dat dat veilig is.

Ik heb trouwens al bijna 2 jaar de originele accu van Samsung, en die doet het nu nog heel goed. eens in de 2 dagen opladen. Zeker nu ik mijn SGS1 als telefoon gebruik en mijn N7 als speledingetje en nieuwslezer. Perfecte combo! Ook nog eens veel goedkoper dan een high end phone!!
Ashen Shugar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:05:
CM bevalt mij meestal prima, maar aangezien dit inmiddels een vrij oud toestel is het misschien verstandig om een wat oudere ROM te pakken?

Ik vind CM 10.0 perfect. Als 10.1 (wat dus eigenlijk Android 4.2 is) bijna 100% stabiel is gooi ik die er misschien op.

Ik vind stabiliteit het belangrijkste. Daarna komt snelheid. Op beide punten scoort cm 10.0 zeer goed. Zeker in vergelijking met Stock Samsung 2.x (bedroevend)

[ Voor 30% gewijzigd door jmk op 20-01-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ashen Shugar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:05:

Wat vind je voor functies belangrijk? Moet alles werken? Dus ook radio? :+ In dat geval beste eigenlijk stock pakken. Daar werkt echt alles van de telefoon. Boeit radio geen fuck dan een CM build.

Anders CM10 stable pakken. Updates krijgt hij dan op de telefoon. Geen geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Mooi, dan pak ik die. Had ik eigenlijk al min of meer uitgekozen, maar wist niet hoe betrouwbaar die was.

Werkt SuperOneClick Root nog? Informatie lijkt allemaal wat outdated te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Komt FM radio nog eens in de stabiele CM branch trouwens? Nog positieve ontwikkelingen?

Webradio kan ook, maar is in de praktijk onderweg niet handig. FM is dan beter.

CM is standaard rooted. Ik ken in ieder geval niet anders?

[ Voor 16% gewijzigd door jmk op 20-01-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ashen Shugar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:15:
Mooi, dan pak ik die. Had ik eigenlijk al min of meer uitgekozen, maar wist niet hoe betrouwbaar die was.

Werkt SuperOneClick Root nog? Informatie lijkt allemaal wat outdated te zijn :(
Gewoon met Odin flashen. Is het snelste en stabielste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jmk schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:15:
Komt FM radio nog eens in de stabiele CM branch trouwens? Nog positieve ontwikkelingen?

Webradio kan ook, maar is in de praktijk onderweg niet handig. FM is dan beter.

CM is standaard rooted. Ik ken in ieder geval niet anders?
Ja standaard root.

Radio werkt alleen maar goed en stabiel met stock based roms.

Destijds wel eens deze geprobeerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155776

Was erg fijn en stabiel. Alleen luister ik toch geen radio dus dan maar CM10.1 nightly's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Nu heb ik sinds een paar dagen de CM10.1 nightlies draaien, werkt wel fijn. Enige nadeel is dat in 10 uur tijd mn accu leeg is, dat vind ik toch wel wat minder.. Nu is de M1 release uit, eens kijken wat dat doet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hmm tot zover geen last van.. altijd lastig om de accu te peilen maar bv in de hele nacht is er bij mij ongeveer 15% afgegaan wat niet anders dan normaal was hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 21-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Chiron schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:54:
Nu heb ik sinds een paar dagen de CM10.1 nightlies draaien, werkt wel fijn. Enige nadeel is dat in 10 uur tijd mn accu leeg is, dat vind ik toch wel wat minder.. Nu is de M1 release uit, eens kijken wat dat doet.
Volgens mij niet zo veel verschil. Het enige (althans wat ik heb kunnen ontdekken) is dat het een soort van maandelijkse release is. Dit om mensen te ondersteunen die nightly te eng vinden.

Ik zit sinds kort op de nightly van de 19e en ben weer helemaal blij met mijn telefoon. Ook kan ik vanuit settings gewoon direct een nieuwe rom downloaden.

Het zou helemaal mooi zijn als ik dan niet meer een volledige wipe hoef te doen voor de upgrade, maar ik denk dat zo'n operatie niet goed gaat uitpakken ;)

Of hebben mensen dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik ben hier een telefoon voor het eerst aan het flashen, maar ik loop een beetje vast. Heb het vaker gedaan, maar dan op een ZTE Blade :)

Volgens de handleiding van CM moet ik de volgende stappen doen:
4. Untar hardcore's ClockworkMod Recovery into the Heimdall directory.
5. On the computer, open a terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage

Geen idee :S
Iemand :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ashen Shugar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:29:
Ik ben hier een telefoon voor het eerst aan het flashen, maar ik loop een beetje vast. Heb het vaker gedaan, maar dan op een ZTE Blade :)

Volgens de handleiding van CM moet ik de volgende stappen doen:
4. Untar hardcore's ClockworkMod Recovery into the Heimdall directory.
5. On the computer, open a terminal and run the following command from the Heimdall directory:
heimdall flash --kernel zImage

Geen idee :S
Iemand :)?
Pak odin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Dat had je me al aangeraden... 8)7

Thanks again.

Nou fijn is dat. Odin herkent de telefoon niet. Idem voor KIES.
Googlen maar weer... Toch blij met mijn ZTE :)

[ Voor 72% gewijzigd door Kwabbernoot op 22-01-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik heb CM9 draaien met modem ZSJPG. Echter gaat de accu op 3g behoorlijk snel leeg, terwijl ik niets met de telefoon doe. Op alleen G of wifi (altijd aan) gaat de accu langer mee als ik niets met de telefoon doe.

Waar kan dat aan liggen? Aan de modem of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ashen Shugar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:42:
Dat had je me al aangeraden... 8)7

Thanks again.

Nou fijn is dat. Odin herkent de telefoon niet. Idem voor KIES.
Googlen maar weer... Toch blij met mijn ZTE :)
Driver pack goed erop gezet? Probeer die eens los erop te zetten. Je hebt kies namelijk niet nodig voor het koppelen met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Herinstalleren, verschillende packs... en... gelukt!

Maar nu het volgende probleem; na de eerste flash met odin heb ik nog steeds een 3e recovery.
Deze handleiding gevolgd, alleen het linkje voor XWJW5 is dood. Dus ergens anders de .tar vandaan gehaald. Misschien dat dat het probleem is? Al lijkt die identiek.

Of kan ik gewoon met de 3e recovery CM10 installeren?

[edit] ik heb per ongeluk de originele ROM geflashed in plaats van een rooted kernel. Ik kan echter de XWJW5 kernel niet vinden.

[edit2] gelukt! Google vertelde mij dat deze ook werkt!
Niet dus, krijg een recovery reload.

[ Voor 26% gewijzigd door Kwabbernoot op 22-01-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Dus op zoek naar een rooted kernel, behorend bij XWJW5. Waar vind ik die? XDA levert mij niks op.

[edit] En gelukt _/-\o_ Geen idee hoe :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kwabbernoot op 22-01-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Ik kan voor 80 euro een Galaxy S in goede staat kopen, en heb momenteel een HTC Desire. Die draait CM9 of hoger al niet echt vloeiend, dus ik vroeg me af: is de Galaxy S voor 80 euro een goede stap om te zetten? Kan het toestel nog vloeiend werken met CM10 en zijn er tekortkomingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

iChaos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:43:
Ik kan voor 80 euro een Galaxy S in goede staat kopen, en heb momenteel een HTC Desire. Die draait CM9 of hoger al niet echt vloeiend, dus ik vroeg me af: is de Galaxy S voor 80 euro een goede stap om te zetten? Kan het toestel nog vloeiend werken met CM10 en zijn er tekortkomingen waar ik rekening mee moet houden?
Waarom niet gewoon doorsparen en een fatsoenlijk toestel kopen die wel nieuw is?

Je merkt bij CM10.1 dat hij er al moeite mee begint te krijgen..Dus de volgende versie is twijfelachtig of die ook meegaat.

CM10.1 werkt vloeiend maar niet alles meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

imdos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Volgens mij niet zo veel verschil. Het enige (althans wat ik heb kunnen ontdekken) is dat het een soort van maandelijkse release is. Dit om mensen te ondersteunen die nightly te eng vinden.

Ik zit sinds kort op de nightly van de 19e en ben weer helemaal blij met mijn telefoon. Ook kan ik vanuit settings gewoon direct een nieuwe rom downloaden.

Het zou helemaal mooi zijn als ik dan niet meer een volledige wipe hoef te doen voor de upgrade, maar ik denk dat zo'n operatie niet goed gaat uitpakken ;)

Of hebben mensen dit al geprobeerd?
Als je een nieuwe nightly download upgrade hij enkel je Android systeem. Alles blijft zoals het is en intact (tenzij er een feature die je aangezet hebt verwijderd dan wel aangepast wordt). Verder hoef je geen wipe meer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Notna schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 07:45:
[...]

Als je een nieuwe nightly download upgrade hij enkel je Android systeem. Alles blijft zoals het is en intact (tenzij er een feature die je aangezet hebt verwijderd dan wel aangepast wordt). Verder hoef je geen wipe meer te doen :)
Pfff, hij is goed raar aan het doen. Vrij frequent reboots en mijn /sdcard kan niet meer automatisch mounten.

Ik heb laatst nog een update gedaan van CM10.1 van de 19e naar de 24e omdat ik ineens veel verbruik had (> 50%) door Google Services. Ik had ondertussen chrome sync al uitgezet, maar had nog niet het idee dat dit echt hielp. Iemand hier nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
iChaos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:43:
€80 voor een goed onderhouden I9000 is niet duur. Ik heb zelfs nog niet zo lang geleden €140 betaald voor een erg mooi toestel.(als 2e toestel)

Dankzij de CM10.1 nightly's ,is de I9000 weer supersnel en mooi vloeiend. En nog steeds goed te customizen. Ik zie voor mezelf nog steeds geen reden om een nieuwer model te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
imdos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:46:
[...]

Pfff, hij is goed raar aan het doen. Vrij frequent reboots en mijn /sdcard kan niet meer automatisch mounten.

Ik heb laatst nog een update gedaan van CM10.1 van de 19e naar de 24e omdat ik ineens veel verbruik had (> 50%) door Google Services. Ik had ondertussen chrome sync al uitgezet, maar had nog niet het idee dat dit echt hielp. Iemand hier nog een tip voor?
Toch een volledige Wipe uitvoeren. Dat hielp bij mij ook toen mijn toestel snel leegliep en vaak opnieuwe opstartte op een CM10.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

PsycoHero schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:19:
[...]

Toch een volledige Wipe uitvoeren. Dat hielp bij mij ook toen mijn toestel snel leegliep en vaak opnieuwe opstartte op een CM10.1 rom.
Inderdaad, de enige remedie. Erg jammer alleen dat ik een week geleden pas was "geupgrade". Vind CM10.1 4.2.1 wel fijner werken nu al.

Terugzetten van apps en instellingen kost me toch gauw weer 2 uur.

B-i-B
Ik heb al mijn instellingen weer terug en mijn SGS loopt weer lekker vloeiend op stock kernel/governor. Hopelijk nu langer dan een weekje 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door imdos op 28-01-2013 19:47 . Reden: back-in-business ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op Remics v2... Android 4.2.1.
Maar mijn bln werkt niet meer de laatste dagen, weet iemand een oplossing?
Als ik naar BLN ga dan zegt hij dat de mod niet geinstalleert is maar twee dagen terug deed hij het nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:34:
Ik zit op Remics v2... Android 4.2.1.
Maar mijn bln werkt niet meer de laatste dagen, weet iemand een oplossing?
Als ik naar BLN ga dan zegt hij dat de mod niet geinstalleert is maar twee dagen terug deed hij het nog...
Kernel ff opnieuw flashen ???

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Iemand al ervaringen met MIUI.JB.i9000.3.2.1.Multi 4.1.2 SGS (02/02/2013)?
Ik heb em er net op gezet, volgens mij lijkt dat best goed te werken...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DaViDoViTsCh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:59:
Ik ben eigenlijk van MIUI afgestapt sinds die niet meer netjes ondersteund word door het team zelf. Sindsdien draai ik hoofdzakelijk nog Cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousfist
  • Laatst online: 08-09 12:22
Mijn SGS met CM10 heeft een andere eigenaar gekregen namelijk mijn moeder. Het is haar eerste smartphone, best grappig om je moeder uit te leggen hoe alles werkt en voor jou alles als zelfsprekend is.
Ben nu sinds 2 weekjes de gelukkige eigenaar van een Nexus4, gekocht in Duitsland.
Zal het vele rommetjes installeren/tweaken op mn oude SGS missen maar ik ga vrolijk verder op mn N4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 07:38
DaViDoViTsCh schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:59:
Zal hem binnenkort weer eens installeren, MIUI werkte altijd erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb onlangs CyanogenMod 10.1 nighly geinstalleerd op mijn samsung galaxy s, maar mijn batterij gaat in een vrij tempo leeg. Einde van de dag ik ik misschien een 20% over terwijl ik enkele whatsapp kijk en misschien (max) een half uur in de trein op internet zit.

Ik heb mijn modem al vervangen naar XXJVU, maar dat lijkt geen verschil te leveren. Verder heb ik echt alles uitgezet wat data op de achtergrond kan verzenden uitgezet en daarnaast altijd scherm zo laag mogelijk qua brightness. Wat zou ik anders kunnen doen?

Welke modem gebruiken jullie op de I9000?

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 10-02-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dark0z schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:37:
Ik heb onlangs CyanogenMod 10.1 nighly geinstalleerd op mijn samsung galaxy s, maar mijn batterij gaat in een vrij tempo leeg. Einde van de dag ik ik misschien een 20% over terwijl ik enkele whatsapp kijk en misschien (max) een half uur in de trein op internet zit.

Ik heb mijn modem al vervangen naar XXJVU, maar dat lijkt geen verschil te leveren. Verder heb ik echt alles uitgezet wat data op de achtergrond kan verzenden uitgezet en daarnaast altijd scherm zo laag mogelijk qua brightness. Wat zou ik anders kunnen doen?

Welke modem gebruiken jullie op de I9000?
ZSJPG.

Hoe staan je CPU-settings? Daarnaast internet met een slechte verbinding is echt moordend... Vooral op 3G. Heb je toevallig google now aan?

Daarnaast is CM10.1 gewoon een batterij-eter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Touchdomex schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:30:
[...]

ZSJPG.

Hoe staan je CPU-settings? Daarnaast internet met een slechte verbinding is echt moordend... Vooral op 3G. Heb je toevallig google now aan?

Daarnaast is CM10.1 gewoon een batterij-eter
Kan je met CM10.1 de cpu settings aanpassen? Heb in ieder geval nog niks daarover gevonden in het standaardmenu. Google Now heb ik niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dark0z schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Kan je met CM10.1 de cpu settings aanpassen? Heb in ieder geval nog niks daarover gevonden in het standaardmenu. Google Now heb ik niet ingeschakeld.
Developer opties aanzetten in 4.2.1 gaat anders. Die moet je eerst activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Touchdomex schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Developer opties aanzetten in 4.2.1 gaat anders. Die moet je eerst activeren.
Thanks,

cpu settings staan op:

Governor: ondemand
Minimal kloklsnelheid: 100
Maximal kloksnelheid: 1000
instellen tijdens opstarten: is uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dark0z schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:26:
[...]

Thanks,

cpu settings staan op:

Governor: ondemand
Minimal kloklsnelheid: 100
Maximal kloksnelheid: 1000
instellen tijdens opstarten: is uitgevinkt.
staat goed. Nu je battery stats. Welke app gebruikt het meeste en hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Touchdomex schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:35:
[...]

staat goed. Nu je battery stats. Welke app gebruikt het meeste en hoeveel?
mijn scherm neemt 45% in een staat op laagste stand voor wat mogelijk is in cm. daarna volgt mobile standby (radio) met 15% en daarna met 12% de browser. de rest percentages zijn zaken als android besturingssysteem wifi, telefoon inactief en whatsapp. allemaal onder de 9%

Daarnaast heb ik ZSJPG geinstalleerd. Lijkt wel iets live saven te zijn. Maar zodra ik ga internetten gaat mijn batterij al gauw 1 procent per minuut.

Ik heb wel mijn scherm ooit eens laten vervangen bij zo'n spotgoedkoop telecomhokje, zou het misschien aan de kwaliteit van het scherm liggen dat het zoveel batterij eet? Daarnaast heeft de batterij een half jaar stil gelegen, misschien dat het daardoor verzwakt is geraakt?

met matig gebruik (alleen whatsapp af en toe checken, scherm paar x aan en uit (gaat automatisch uit na 1 minuut) en misschien drie kwartier op internet klooien) red ik net aan de 20 a 24uur. Geen idee of dat normaal is.

[ Voor 42% gewijzigd door AOC op 13-02-2013 14:36 ]

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
45 minuten op internet klooien wil je accu best goed drainen, helemaal op 3G. Bovendien slurpen de vaak witte achtergronden van pagina's veel energie. En zoals je zelf al aangeeft is de batterij niet meer nieuw. Ik denk dat dit 'gedrag' dan vrij normaal is en lang niet zo slecht als je zelf denkt. Je kan ook kijken naar een Polarcell accu (even zoeken in dit topic), niet duur en schijnt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:02
Heb gisteren de ZSJPG bij de CM10.1 gezet, maar vandaag heeft mijn vrouw geen whatsapp of WiFi meer :X

Tsja, leg dan maar eens uit, hij deed het toch O-)

Iemand een idee welke modem file standaard in CM10.1 zit, zodat ik die weer terug kan flashen? Ik heb hem geinstalleerd met recovery mode, install from zip. Dat is toch de juiste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DaSuperGrover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Heb gisteren de ZSJPG bij de CM10.1 gezet, maar vandaag heeft mijn vrouw geen whatsapp of WiFi meer :X

Tsja, leg dan maar eens uit, hij deed het toch O-)

Iemand een idee welke modem file standaard in CM10.1 zit, zodat ik die weer terug kan flashen? Ik heb hem geinstalleerd met recovery mode, install from zip. Dat is toch de juiste methode?
ZSJPG zit al standaard in CM10.1.... D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
|:( 8)7 ;( 7(8)7

Oh wat dom van me....

Methode om modem te installeren is wel de juiste? Of moet dit met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DaSuperGrover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:27:
|:( 8)7 ;( 7(8)7

Oh wat dom van me....

Methode om modem te installeren is wel de juiste? Of moet dit met Odin?
Methode is de juiste :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Thnx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

crispo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:39:
45 minuten op internet klooien wil je accu best goed drainen, helemaal op 3G. Bovendien slurpen de vaak witte achtergronden van pagina's veel energie. En zoals je zelf al aangeeft is de batterij niet meer nieuw. Ik denk dat dit 'gedrag' dan vrij normaal is en lang niet zo slecht als je zelf denkt. Je kan ook kijken naar een Polarcell accu (even zoeken in dit topic), niet duur en schijnt prima te werken.
Polarcell binnen. Wat een verschil. Heb nu 20 uur erop zitten en 28% verstookt van de batterij. Mijn oude batterij was dus echt waardeloos. Nu nog even experimenteren met verschillen radio's kijken of dat verschil levert.

Ook heb ik zo nu en dan klachten dat ik slecht verstaanbaar ben aan de andere kant van de lijn, waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
_/-\o_ Sinds CM10.1 over is op android 4.2.2 gaat de batterij duidelijk langer mee in standby en bij weinig gebruik! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Mijn batterij gaat juist heel snel leeg. Ik zit op SlimRoms 4.2.1 en de batterij gaat met normaal gebruik (heel de dag door whatsapp, af en toe muziek luisteren, facebook etc.) net (en soms net niet) een dag mee. Opmerkelijk is dat het verbruik van het scherm erg hoog is (45%). Misschien toch maar overstappen op CM10.1 of Helly Bean dan.

edit: Ik heb overigens ook de Polarcell batterij.

edit2: Het zou ook aan Android 4.2.1 kunnen liggen. Zo is de batterijduur bij de Nexus 4 onder Android 4.2.2 ook veel beter.

[ Voor 25% gewijzigd door DoubleTo op 20-02-2013 19:20 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 132 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in dit topic.