Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:41:
Wat is op dit moment de rom om te hebben op je SGS? draai nu Anarkia 0.41, maar heb wat last van laggggg in deze rom.
oftewel ik wil wat flashen, maar zie door het vele geflash de afgelopen weken even niet meer helder wat nu eigenlijk een relaxte rom is...
Nou, in ieder geval niet de exotische 'net niet'-dingen. Er zijn gewoon een 5-tal ROMs
die eigenlijk super goed zijn; Slim ICS, Team ICSSGS, Dark Knight, Cyanogenmod en
AOKP/Gummy. Veel van de overige ROMs zijn een gebouwd op basis van 1 boven-
staande en zijn het gewoon écht niet voor mij. Veel hebben lag, zijn traag, krijgen dan
opeens spontane reboots, klote batterij en ga zo maar door. Flash inmiddels zo'n 30x
per week een andere ROM voor wat testdoeleinden en dit is wat ik vind. Mijn dagelijkse
SGS heeft sinds het begin al CM9 en maakt af- en toe een uitstapje naar WeUI maar
de rest hoef ik niet, strak sync schema, goede modem, beetje OC/UV op Glitch kernel
en ik heb NIKS te klagen, hoeveel apps ik ook heb (en nee ik gooi niet mijn telefoon de
hele dag op WiFi, laat het scherm uit en ga dan eens kijken HOE GOED mijn batterij
is ghehehe).
Daarnaast verschilt het nogal in wat jij relaxed vindt en wat Silitek, Touchdomex of wat
ik relaxed vind; puur persoonlijk. Maar dit is een stukje advies dat ik kan meegeven. Qua
snelheid en performance gaat mijn benchmarkje deze week even uitgebreid worden met
de up-to-date ROMs tot deze week en mogelijk wat andere test-invalshoeken maar de
ROMs die hierboven staan zijn sowieso het allerbeste (en in het speciaal uiteraard CM9)
En :boks: voor de SGS3.