[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

Bedankt voor de opbouwende kritiek :) het commentaar van Deathchant heb ik proberen te verwerken in #3, maar nu ik een begin heb gemaakt met die foto kunnen de anderen niet achterblijven. Eigenlijk heb ik nog nooit zoveel in Photoshop gedaan, een beetje verzadiging erbij is meestal alles. Alleen nu kom ik erachter dat ik er ook dingen van je commentaar op andere foto's in heb gestopt, maar goed.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6226/6239861239_9886581293_m.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6153/6243584549_7e73f57bce_z.jpg
Enterveenweg #2 by Maarten van Heek, on Flickr

Hier is eerst het contrast verhoogd door het donkere gedeelte donkerder te maken, vervolgens wat USM en kleurcorrecties (gele platanen zullen ook niet de bedoeling zijn), en daarna heb ik alleen de lucht een andere contrastcurve gegeven om het blauw meer uit te laten komen. Overigens denk ik niet dat hij overbelicht is/was, misschien dat het komt door het directe zonlicht van linksachter terwijl er toch een behoorlijk grijze lucht hangt.
Misschien is hij nu weer wat te blauw (witbalans) geworden, maar ik vind wel dat hij verbeterd is.

PowerUp: mist doet het altijd goed, zeker ook in het zwartwit.

Edit: op een nieuwe pagina dus even de oude erbij geplaatst :)

[ Voor 11% gewijzigd door mvh op 14-10-2011 18:54 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@PowerUp: dat zal de verklein-service van SmugMug zijn die loop te kloten met die onscherpte.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Ik heb de andere twee ook een update gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6092/6247030340_23c4e8abdb.jpg
Lago dei Caprioli #2 by Maarten van Heek, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6156/6247030142_644f28ee36.jpg
Stream 2 - #2 by Maarten van Heek, on Flickr

Dat riviertje is inderdaad een lastige met het felle licht. Ik heb hem selectief meer belicht in de schaduwgedeelten, maar dat kan wel een beetje quick 'n dirty zijn gegaan.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Prima update deblaauwn!
Je platen spreken nu een stuk meer.
Vind de eerste de betere, goede compositie. De tweede is naar mijn smaak toch wat te druk, daar zou ik de compositie toch anders gelegd hebben met wat meer de nadruk op t water.
@PowerUp, sfeervolle plaat, mooie bw conversie
Verder complimenten aan LinkinTED en gimpy. Wat een schitterende platen!

Bij deze mijn poging een idyllisch stukje NL op de gevoelige plaat vast te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6151/6215696314_76d33f0924_z.jpg
Notenlaan, Mariënwaerdt by Jan Nieuwkoop, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@deblauwn: Goed bezig, de geupdate zijn erg mooi om te zien
@BlaTieBla: Gewelsige compositie. Ook de BW vind ik best goed gelukt

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6236/6257812273_df7908edc3_z.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-10-2011 21:15 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

M.E.Amrani schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:03:
@deblauwn: Goed bezig, de geupdate zijn erg mooi om te zien
@BlaTieBla: Gewelsige compositie. Ook de BW vind ik best goed gelukt

[afbeelding]
Wat vind je er zelf van?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Mijn eerste indruk was: "Een Van Gogh?"

Door de texturen, contrast en de overbelichting lijkt het welhaast impressionisties bij de 1e blik. Was dat de bedoeling?

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 19-10-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Yep dat was de bedoeling. Daarom vind ik de bewerking ook gelukt. Misschien ongewoon, maar naar mijn idee wel leuk

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Mijn eerste indruk was: bah! Maar ik bleef kijken, en eigenlijk vind ik de bewerking wel leuk. Inderdaad weer eens wat anders, zoals je zelf al aangaf. Echter, de compositie had een stuk beter gekund: de bomen en de voorgrond zijn leuk, en komen goed tot hun recht met deze bewerking, maar de mensen in het midden zijn misplaatst en maken het geheel wat rommelig. Het bankje staat er wel goed zo. Conclusie: ditzelfde shot, zelfde bewerking, maar dan zonder mensen erop, was een prima foto geweest :)

Edit: de mensen breken de diepte-as van je plaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Zonder die mensen zou het oog veel meer de diepte in worden getrokken, via het bankje.

[ Voor 10% gewijzigd door Eelke Spaak op 19-10-2011 14:23 ]

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Die mensen zijn toch het onderwerp van de foto?

edit: werktitel 'Picknick in the Alsace'

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 19-10-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Het ging mij hier om de totaliteit, dus de omgeving + het levendige/menselijke. Heb dus bewust ervoor gekozen om de mensen ook in beeld te brengen. Maar ik snap wel wat je bedoelt Eelke

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

@De Blaauwn: Updates zien er toch wel stukken beter uit!

@shiverzz: Mooie dieptewerking en fijne kleuren. Wat ik jammer vind is dat je vooral rechts toch nog best veel door de bomenrij heen kan kijken. Hierdoor word ik niet helemaal de diepte ingesleurd. Jammer!

@M.E.Amrani: De compositie vind ik wel tof, nice! De gebruikte bewerking is niet echt mijn smaak... Ik denk echter wel dat de plaat het daar wel van moet hebben, ergens heb ik zomaar het vermoeden dat de foto veel minder aantrekkelijk zou zijn in normale bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6049/6267475906_d536e236af_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: Eerste reactie; geen idee wat ik er mee moet of kan. Weer een dertien in een dozijn plaatje van de zee, maar vervolgens krijg ik mijn ogen maar moeilijk los van de foto. Ik zie opeens een nieuwe desktop achtergrond bij me verschijnen. Heerlijke plaat. Prachtige kleuren, mooie verdeling. Enige puntje is dat ik rechts (boven) in het water een walvis/springende orca/monster van lochness of zou verwachten :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@LinkinTED
Geniaal....wat een fantastische plaat!
@gimpy
Heerlijke plaat zeg, iets over op de goede plek op het juiste moment :)
@Huig
Erg blauw hoor. Ik vind je foto ook erg plat, mis een voorgrond die lekker wat diepte aan je foto geeft.
@BlaTieBla
heerlijke plek en de bewerking smaakt mij ook wel....fijne plaat!
@PowerUp
Op zich netjes, prima compositie en standpunt. Maar deze foto leunt wel heel sterk op de zwart wit conversie en het contrast, dat is jammer.
@deblaauwn
Prima updates! De eerste foto is erg netjes valt weinig meer op aan te merken zo. De tweede foto is mij veel te druk. De foto van het landweggetje vind ik niet zo geweldig. Met de lichtmeting ben je de mist in gegaan waardoor de lucht totaal is uitgebeten, is misschien wel iets terug te halen maar bij mij verdwijnt zo'n foto direct in de prullenbak ;)
@Shiverzz
Netjes en prima standpunt, maar wel het soort foto die je erg vaak voorbij ziet komen.
@M.E.Amrani
Waar ik voorheen nog wel eens zoiets had van "hé dat is bijzonder en hebben we nog niet gezien, mooi" vind ik dat je bij deze foto ook weer volledig de plank mis slaat. Sorry maar het is niet mijn ding.
@marceltuit
Heerlijke plaat! Goede compositie met de diagonaal in de voorgrond en de beweging in de achtergrond doet het erg goed, anders was hij een stuk saaier geweest. In de kleine versie vind ik wel teveel verscherping in de voorgrond zitten maar dat ligt aan flickr aangezien het in de grote versie niet het geval is.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6095/6268415103_af3fc9a1d9_z.jpg
Somewhere high in the Swiss Alps by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BlaTieBla: Tnx! Die walvissen/orka's/monsters lieten het helaas afweten. Er zwommen op de voorgrond wel zeeolifanten, maar die zie je niet door de lange sluitertijd.

@Amstel76: Tnx. De verscherping van Flickr is idd wel balen, de kleine versies zijn idd op het randje :(

Jou plaat ziet er goed uit. De huisje volgen een mooie lijn van rechts naar links. Ook de wolken tegen de berg zijn erg nice. Enige minpuntje vind ik die driehoek linksonder; die valt een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@ME Amrani: Ik ben over het algemeen een beetje tegen extravagante bewerkingen, maar hier vind ik het wel werken, het ziet er echt uit als een schilderij. Goed gedaan.

@marceltuit: Een geslaagde plaat, ik vind de diagonaal in de voorgrond goed, het enige wat mij een beetje stoort is de lucht, daar zit zo'n streep in, is dat natuurlijk?

@amstel76: Een mooie foto, maar ze mist een beetje contrast en kleur voor mij, het was natuurlijk bewolkt dus daar kan je niet zo veel aan doen :)

Hier een foto die ik deze zomer genomen heb in de Spaanse Pyreneeen. Ik ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6050/6285238577_fa7166838a_z.jpg
Canyon di Aniscola, Spain by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit: Een geslaagde plaat, ik vind de diagonaal in de voorgrond goed, het enige wat mij een beetje stoort is de lucht, daar zit zo'n streep in, is dat natuurlijk?
Die streep is de bovenkant van nevel ofzo. Was in het eggie ook ;)

Jou plaat kijkt best lekker weg. Wel had ik dat bruggetje onderaan of helemaal eraf gelaten; of helemaal erop. niet zo halfbakken als nu ;)

Vind het licht ook wat hard. Denk dat het wat warmer mag ;)

Wel een indrukwekkend landschap trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Amstel76 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:56:
...
@deblaauwn
Prima updates! De eerste foto is erg netjes valt weinig meer op aan te merken zo. De tweede foto is mij veel te druk. De foto van het landweggetje vind ik niet zo geweldig. Met de lichtmeting ben je de mist in gegaan waardoor de lucht totaal is uitgebeten, is misschien wel iets terug te halen maar bij mij verdwijnt zo'n foto direct in de prullenbak ;)
...
Bedankt voor je commentaar (de anderen ook, hoor ;)). Betreffende dat landweggetje, op de nieuwe versie valt het toch nog wel mee hoe uitgebeten hij is?

Toegegeven, hij is wel wat aan de lichte kant, maar volgens mij moet de weg niet veel donkerder. Waar haal je in zo'n geval een 'betere' lichtmeting vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
@Amstel

Gave foto! Heb je deze ook als wallpaper formaat?
Dm me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Nog eentje van mij, genomen op de top van Fuente De na een heel steile kabelbaan waar je een fantastisch zicht uit had, jammer genoeg had dat blauw plastieke ruiten...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6033/6294720330_2da1ba468e_z.jpg
Fuente De, Picos de Europa by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Bij beide platen is het licht inderdaad nogal hard LaurentS, maar je hebt niet altijd voor het kiezen wanneer je waar bent helaas. Ook zijn sommige kleuren naar mijn smaak net iets té verzadigd. Composities zijn wel fijn.

Amstel76: Lekkerr, mooie zachte kleurtjes.

Ikzelf ben vorige week even de uiterwaarden in geweest en kwam met deze platen thuis. Toen ik ze bekeek op de pc werd ik blij verrast door het paard wat op de tweede staat, die had ik tijdens het schieten niet gezien.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6216/6295889421_e94f9c1851_z.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6211/6295890605_f53c152563_z.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Is een telefoonfoto (SGS2) maar toch niet minder geslaagd :)

[url]http://farm7.static.flickr.com/6108/6286031832_f5e0cf73a2_b.jpg[/]
Zonsopgang in Duivendrecht op 17-10 omstreeks 8:00 by JoSchaap

net als deze van de zonsondergang:

[url]http://farm7.static.flickr.com/6114/6279778453_4ca5c4728c_b.jpg[/]
uitzicht zonsondergang duivendrecht by JoSchaap

omgezet naar een linkje

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 31-10-2011 12:22 . Reden: toch wel wat minder geslaagd. Dit is niet het minimum niveau wat wij verwachten in dit topic. ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave platen whiskeyphreak, vooral de tweede! Heerlijk sfeertje zit er in de foto. De eerste vind ik niet zo super. Ik heb het gevoel dat ik iets mis, maar kan er even de vinger niet opleggen wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Vind de 2e ook lekkerder. nr1 is vooral oranje en toch erg donker. Bij de 2e 'kijk' je verder, doordat je nog 3 'lagen' struiken/bomen hebt vanaf het paard, op foto 1 is het de brug en dan een bomensilhouet die samenvalt met de grote groep bomen links. Op foto 2 vallen die 'lagen' achter de grote groep bomen. Op foto 2 zit nog een vleem roze in de lucht, meer kleuren dus. De wolken zijn mooier en de zon in het water ook. Nummer 2 vind ik erg sfeervol, mooie foto!

Je hebt de foto's volgens mij wel vlak bij elkaar geschoten. Het lijkt iig hetzelfde water, dezelfde bomen en alles. Foto 1 wat meer vanaf rechts? Grappig dat er toch zo verschillende foto's uitkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door douPel op 31-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Scheelde inderdaad enkele tientallen meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@WhiskyPhreak: in de eerste vind ik de elektriciteitsmasten storen. De tweede is mooi. Je zou de vliegende vogels uit #1 kunnen *kuch*clonen*kuch* naar #2. En dan een beetje in de rechter (boven) hoek. Dan gebeurt er net wat meer in de foto.

* BlaTieBla is niet vies van een beetje fotomagisch manipuleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Moet inderdaad gewoon kunnen BlaTieBla, mits het maar niet opvalt ;)

(en dat je er niet om gaat liegen, zoals weleens gebeurt bij wedstrijden oid :( )

Afgelopen zaterdag ochtend was ik vroeg ter plaatse voor de zonsopgang. Was even bang dat het niks zou worden gezien de bewolking, maar het viel mij alleszins mee:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6239/6310084476_b1d7d52752_z.jpg
Kwade Hoek by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6101/6294338368_a521191a79_z.jpg
Burning sky by Marcel Tuit, on Flickr

Ik had nog geprobeerd om de platen enigszins hetzelfde uit te laten komen qua kleurstelling na de bewerking, maar dat valt nog best tegen. dat kwartiertje tijdsverschil dat er tussenzit is al een gigantisch verschil wat betreft belichting etc... blijf ik me elke keer weer over verbazen met landschapsfotografie.

[ Voor 14% gewijzigd door Polariteit op 03-11-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Goed bezig Marcel! Vooral de tweede vind ik erg mooi!

Ik weet niet of dit ook onder 'landschappen' valt, een bos landschap met paddenstoelen:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6108/6313559252_f7cbbfcf07_z.jpg
Paddenstoelen! by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

imo een prima landschapsplaat, is weer eens wat anders ;)

wel vind ik dat de uitvoering iets anders had gekund:
-hij is wat aan de donkere kant
-de achtergrond is wat druk, die zou ik onscherper hebben gemaakt. zodat de aandacht echt op de paddenstoelen valt, en niet ook op de bladeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Polariteit op 08-11-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
@gimpy: ik vind hem ook ietsjes te donker, hoewel dat bij de grotere versie minder storend is. Verder een mooi herfstplaatje.
@marceltuit: Het licht verandert heel snel tijdens zonsondergang ja. De tweede vind ik beter dan de eerste, omdat de kleuren ook in het water te zien zijn. Bij de eerste vult de gekleurde lucht een te klein deel van de foto.
@WhiskyPhreak: Ik vind de eerste mooier licht hebben, en de ganzen zijn ook altijd mooi met zo'n plaatje. De tweede heeft wat minder sfeer vind ik.

Nog eentje van afgelopen zomer, Broadford in Schotland:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6114/6326227133_c11260b425_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4001/4657103180_943a683fc4_b.jpg
Augustus 2008, Zwitserland

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@powerup: ik zou even een klein stukje van de onderkant afcroppen, zodat die stukjes gras(?) eraf zijn.

@Robberto: Wat vind jij van de foto's van de voorgangers? Jou post is nu gewoon een doodordinaire fotodump; en dat stimuleert mij iig niet om te gaan reageren op jou foto...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Kettrick

Rantmeister!

@marceltuit : Mooie foto's, mijn voorkeur gaat uit naar 2e, zowel de lucht als het water heeft iets meer inhoud. Het lijkt overigen als ze niet 100% recht zijn, of is dat gezichtsbedrog ?

@gimpy : Zoals al eerder opgemerkt, de onderkant is iets donker :), vreemd genoeg trekken de bladeren meer aandacht dan de paddestoelen ( bij mij iig :) )

@powerup : Mooie foto, reflectie is niet overdreven en maakt het een mooi geheel.

@Roberto : Leuke foto, maar de stukken beton links maken de foto wat onrustig en niet erg plezierig om naar te kijken.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6239/6330516461_1a42746a16_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6031/6330517085_21c337423d_z.jpg

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@powerup:Mooie zachte kleuren.
Wat compositie betreft niet zo sterk. Ik denk vooral door een gebrek aan iets op de voorgrond.
Eigenlijk wordt je door de brug de foto ingtrokken. Dus misschien had de brug anders in beeld moeten staan (iets meer naar de vroorgrond bijvoorbeeld)

@kettrick: eerste foto is best mooi, mooie kleuren.
Op de tweede foto zie ik niets interresants en rommelig en druk.

Verwijderd

Zowel op de eerste als op de tweede wil ik naar die prachtige inversie kijken alleen er zitten wat bomen in de weg. Je kan wel wat meepakken van de voorgrond maar zorg dan wel voor een uitzicht.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@kettrick: tnx voor je comment. Kan heel goed dat ze niet 100% recht zijn; ik kan het niet goed beoordelen aangezien er een duinenrij op de horizon ligt ;)

Jou eerste foto heeft wel mooi licht te pakken. Voor het mooie zou ik de rechterboom links in het kader geplaatst hebben denk ik. Je tweede foto is niet zo heel spannend inderdaad. enige mooie vind ik de mooie blauwe lucht.

En eens met apojapo, de achtergrond lijkt me best interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Kettrick: Gezien de hoge locatie was daar volgens mij wel meer uit te halen. Nu zijn het (zoals al eerder is opgemerkt) wat bomen en takken (waarbij de eerste wel in mooi licht staat).
@Robertto: Klassieke-foto-vanuit-een-trein-genomen insteek, maar de omgeving zit wat tegen. Vooral de moderne electriciteitspalen/lijnen en het beton vind ik niet passen in het plaatje. Aan de andere kant is het wel een aardige tegenstelling van moderne staal en beton meuk in een prachtig landschap.

Een early-morning fotootje van Groot Heidestein in Zeist met de heide in bloei. Vol open op f/1.5 geschoten.
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Portfolio/Nature/i-vwmcjtv/1/M/L1001964-M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

compo+reflecties zijn wel ok. Heb je in de reflectie van de rechterboom iets weggewerkt ofzo? Daar zie ik een geblurred iets.

Heb je bewust voor deze kleuren gekozen? ik vind ze te blauw en groen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Die blur is een windvlaag over het water of zo gecombineerd met een relatief lichte strook zand in het water. De kleurstelling vond ik zelf wel mooi. Het origineel heb ik er niet veel voor hoeven wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17

Bonbridge

35-85

@ Bladibla, Ik vind idd. die windvlaag best wel afbreuk doen aan de foto. Het stoort mij behoorlijk, jammer.

Ik heb deze van de week gemaakt met mijn nieuwe 24-70L lens. Ik vind qua landschappen Nederland nooit zo boeiend, doe mij maar mooie gebergtes. Daar had ik dan natuurlijk ook mijn winnende HotShot Foto van gemaakt ;)

Twee uit mijn dorp die ik nog wel oke vond:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6217/6340026687_60c88a138a.jpg
a Leaf on the Rocks please by MerijnG, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6115/6331434949_6d4ff4a89e.jpg
Cold Morning by MerijnG, on Flickr

En dan nog eentje bij de tempel waar J. Lopez haar clip heeft opgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6219/6312390136_afc980f85b.jpg
Archeology by MerijnG, on Flickr

Ik ben alleen niet heel tevreden over mijn nabewerking bij deze laatste.

[ Voor 5% gewijzigd door Bonbridge op 15-11-2011 18:14 ]

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Blatiebla: jammer van de windvlaag inderdaad, toch vind ik het een fijne plaat om naar te kijken.

Bonbridge: bij de eerste is er misschien nèt te weinig echt een verdwijnpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
@Blatiebla: Mooie en rustige plaat om naar te kijken. Hij heeft wel een beetje veel blauw zo op het eerste gezicht.

@Bonbridge: Bij die tweede foto heb ik echt het gevoel dat het koud was. Die van de tempel is op zich natuurlijk niks mis mee maar toch een stuk mooier zonder toeristen en hekjes, waar jij overigens niks aan kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6229/6348578946_ce3170f690_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door zxcvb op 16-11-2011 16:17 . Reden: verkeerde foto geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Bonbridge: wat je eens moet proberen is om meerdere foto's te maken (van statief) met tussen pauzes van 1 minuut. Die foto's blenden om zo de mensen er uit te krijgen. Niet het meest gemakkelijke werkje, maar kan resultaten geven waarbij je geen mens ziet op die toeristische trekpleisters.
De derde vind ik zelf een vakantie foto voor in het album. De eerste twee zijn beduidend beter, alhoewel ik misschien bij de eerste het hekje er buiten had gelaten.
@zxcvb: scheve horizon in een landschap topic... da ken eg nie :)
Het kleine fel rode puntje (de zon) zou ik weggelaten hebben. Misschien een paar minuutjes wachten met afdrukken. De kleuren zijn verder mooi en er zit nog een goede doortekening in het gras/akker-ding op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
BlaTieBla schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:55:

@zxcvb: scheve horizon in een landschap topic... da ken eg nie :)
Het kleine fel rode puntje (de zon) zou ik weggelaten hebben. Misschien een paar minuutjes wachten met afdrukken. De kleuren zijn verder mooi en er zit nog een goede doortekening in het gras/akker-ding op de voorgrond.
Ik zie nu dat ik de verkeerde foto heb geupload... Die er nu staat is de goede met rechte horizon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6105/6364716979_84668eeee3.jpg
London Skyline Silhouette by npmeijer, on Flickr

De Londense skyline als silhouet tegen de ondergaande zon. Had hem oorspronkelijk als HDR, maar op deze manier vind ik 'm veel authentieker. Is 1 foto die ik zo heb gecropped dat het een panorama lijkt. Had graag de zon nog wat meer achter de Big Ben gehad, aan de andere kant zorgt dit zo denk ik wel voor een rustigere compositie.

zxcvb: de zon boven het huis wat iets meer in de voorgrond staat stoort een beetje, voor de rest een geweldige zonsondergang natuurlijk!

Bonbridge: ik hebt het meeste met de eerste denk ik, compositie is daar het beste. Het hekje vind ik juist wel erg goed. De tweede foto is erg onheilspellend, dus als dat de bedoeling was is het zeker gelukt. De derde vind ik niet zo bijzonder: tuurlijk het is een prachtig gebouw maar er is niet echt sprake van interessant licht.

BlaTieBla: sfeervolle plaat, al vind ik de grassprieten in de voorgrond niet zo mooi - daar had ik liever iets anders gezien. Voor de rest geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@bonbridge: In je eerste 2 foto's vind ik de zwart wit bewerking niet zo heel geslaagd.De derde vind ik wel interessant; alleen die kuil op de voorgrond doet afbreuk aan de compo.

@zxcvb: mooie kleuren in de lucht. Voorgrond zou ik misschien nog iets afgeknipt hebben. is in principe niet zo heel interessant (mijn mening)

@kasuras: op zich interessante plaat. Alleen ik vind er te veel zwart inzitten. Sommige silhouetten worden te zeer overheerst door de brug(?).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6107/6364409691_16e6b0b5ba_z.jpg
Split in two parts... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ Marceltuit, Mooi Mooi Mooi!!! Prachtige zachte kleuren, mooi strak water! Had de molens mssn iets mer naar rechts gedaan. Dan had je waarschijnlijk alleen weer met een halve schuur op de achtergrond gezeten. Bovendien geeft die molen rechts in de verte nog wel wat diepte in je plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@bonbrigde, die 2de doet het voor mij.

@zxcvb, Inderdaad iets later afdrukken, dan krijg je zo'n lucht als bij die van Kasuras.

@Kasuras, Het pano idee is leuk! Vindt hem persoonlijk wat aan de donkere kant, er mist wat details in de plaat.
Heb je hem in raw? zodat je wellicht wat minder zwart er in kunt doen?

@Marceltuit, Mooi foto! Lekkere kleuren. Hij straalt rust uit en dan mag ik wel.

Kleine bijdrage van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-1G8xDTsC7zo/TqhdC1pCIMI/AAAAAAAAEpc/RNWguQIMBfk/s640/IMG_9955.jpg
Kreelse plas @ Ginkelse Heide

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks doupel en jorammeke. Wat betreft de positionering van de molens: juist door het beetje dieptewerking heb ik toch gekozen om 3 molens in 1 te pakken. ik heb praktisch dezelfde foto ook met de middelste foto naar rechts; en ik vind die persoonlijk minder sterk qua compo.

@jorammeke: mooie plaat qua kleur. Enige minpuntje vind ik dat de reflecties in het water aanzienlijk donker zijn dan de echte bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@jorammeke: mooie plaat qua kleur. Enige minpuntje vind ik dat de reflecties in het water aanzienlijk donker zijn dan de echte bomen.
Was mij ook opgevallen maar het was daar echt zo.. Het water leek haast inktzwart.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ah ok, ja dan is het wel logisch dat de reflecties donker zijn. Toch vind ik het wel 'opvallen' in de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij een ven/veenplas met helder maar donker water gebeurt dit wel vaker. Je kijkt voor de helft nog "in" het water, waardoor alles donkerder wordt. vergelijk de spiegeling van de omgeving in een glas cola :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat de molen links niet goed tot zijn recht komt. En door het formaat van de meest rechtse molen komt de middelste ook niet goed tot zijn recht. Ik zou de rechtse wegcroppen en de 2 linkse molens allebei op 1/3 van de foto gecompositioneerd hebben. Verder wel chapeau voor de sfeer, want die is top! Mooie kleuren ook!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Je eerste opmerking kan ik mij nog inkomen; maar je tweede snap ik niet helemaal... wellicht doordat de middelste teveel in het midden staat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn aandacht wordt van de middelste molen afgeleid door die mini rechtse, zo bedoel ik dat :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met Deathchant eens vwb de compositie van de molens. Ze staan te ver uit elkaar en de linker molen staat te veel in een hoek. Ook had ik de horizon niet in het midden gezet, de reflectie is daarvoor niet sterk genoeg. Wel hele mooie kleuren en de belichting is ook heel goed gedaan.

@ Jorammeke, de reflectie is mooi maar dat alleen is voor mij te weinig in jouw plaat. Er mist nog een echt onderwerp om je aandacht vast te houden. Met wat minder lucht vind ik hem al wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

@marceltuit: mooie zachte kleuren, en de compositie vind ik eigenlijk ook best aardig.

@Jorammeke: op zich een goede plaat, maar een duidelijk onderwerp zou er inderdaad wat meer spanning in kunnen brengen.

Mijn bijdrage is afgelopen maand geschoten in de Sierra Nevada (die in Spanje).
Na een hele dag flink gewandeld te hebben werden we tegen de avond getrakteerd op deze schitterende zonsondergang.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7155/6441368047_68f6f3512e_z.jpg
Sierra Nevada, Cañar by Jan Nieuwkoop, on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door Shiverzz op 04-12-2011 16:36 . Reden: horizon rechtgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

@Shiverzz
Hele mooie sfeer plaat! :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
@shiverzz: heb je meer foto's hiervan gemaakt? Het stadje is nu erg weggedrukt in een hoekje en lijkt ongelukkig afgesneden. Als je nog een foto hebt die iets ruimer is, of waar het stadje beter op past, zou ik die nemen. De horizon staat volgens mij ook niet horizontaal. Buiten dat is het een prachtige plaat met mooie kleuren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

volledig eensch met mijn voorganger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

heel erg gaaf shiverzz! Vind het wel meevallen met het weggedrukt zijn van het stadje. enige wat ik kan bedenken is dat hij niet afgesneden had moeten zijn. Verder super, vooral de laagjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bedankt voor t commentaar. Nog even over t dorpje;
ik heb verschillende crops uitgeprobeerd op deze plaat omdat ik zelf in eerste instantie ook niet volledig gelukkig was met hoe het dorpje erop stond. Echter, het deel wat ik nu heb weggecropped deed eigenlijk alleen maar afbreuk aan het "sprookjesachtige" wat ik de plaat mee wilde geven. Ik ben inmiddels wel gewend aan de compositie hoe die nu is, en ben daar eigenlijk wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Shiverzz schreef op zondag 04 december 2011 @ 04:00:
Mijn bijdrage is afgelopen maand geschoten in de Sierra Nevada (die in Spanje).
Als ik naar de wolkenlijn kijk en naar de kerktoren staat ie voor mijn gevoel niet horizontaal. Desondanks een sfeervolle foto inderdaad.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Thanks for the heads up!
Inmiddels gecorrigeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:13
@Shiverzz,
Een van de mooiste foto's die ik ooit gezien heb. Goed bezig.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Wat een plaatje Shiverzz! Post hier nooit, maar dit is een uitzondering :)
Volgens mij is ie toch vrijwel horizontaal..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
mouzetc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:10:
Wat een plaatje Shiverzz! Post hier nooit, maar dit is een uitzondering :)
Volgens mij is ie toch vrijwel horizontaal..
De foto is dan ook gecorrigeerd door Shiverzz, eerst stond die iets minder recht :)

Mooie foto inderdaad! Altijd mooi om verschillende lagen in landschapfoto's te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Laatst online: 13-09 14:12
prachtig die lagen in het landschap!

Edit: Dan maar een tweetal landschappen van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7169/6443370577_5e39be3ec1.jpg
Zabriskie Point - Death Valley by RVeenvliet, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6473128051_3a869afa31.jpg
Untitled by RVeenvliet, on Flickr

[ Voor 89% gewijzigd door User88 op 08-12-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasarus, Ik vind hem te donker. Wanneer je het water eraf zou hebben gecropped komt de silhouette echter een stuk beter uit de verf.

Hele sterke foto Shiverzz. Ik vind het dorpje ook iets teveel in een hoek maar gezien je toelichting is het goed te begrijpen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7169/6471238229_a9c409258e_z.jpg
Trolheimen by ApoJapo1, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@user88: leuk, death valley. erg heet kan het daar zijn! wat betreft je foto's: Je foto van zabriskie point vind ik niet zo geslaagd vanwege de z/w conversie. Dat gebied staat bekend om staan mooie kleuren in de rotsen, en dat komt juist in een zw versie niet tot uiting.

Je tweede foto vind ik wat flets. Wel lekkere compo zoals ik ze zelf ook erg veel gemaakt heb tijdens mijn vakantie.

@apojapo: Allebei mooie platen waarop het enige wat op te merken is, dat het niet in wat mooier licht is gefotografeerd. Verder vind ik het kleurenpalet in 1 mooi en de reflecties in 2 zijn supergaaf.

Van mij ook maar een plaatje van Death Valley:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7150/6477550587_3394a174e5_z.jpg
Going down, to the heat.... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 13:00

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Shivers: Ik vind het stadje helaas ook iets te veel in de hoek gedruk.... Verder erg lekker.

@User88: Die eerste plaat vind ik sterk. Mooie patronen. De 2e plaat probeert een bepaalde diepte op te roepen maar dat lukt niet lekker op de een of andere manier. De weg stopt iets te vroeg denk ik.

@apojapo: Doe mij nummer 2 maar. Heerlijke reflectie en mooi landschap.

@Marcel: Super die diepte. Alleen die afrit naar rechts leidt meer af dan het iets toevoegt. Heb je em toevallig ook geschoten toen je 100 meter verder was?

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met ''sys'' eens dat je de weg rechts wat afleidt, klein detail wat hem ook iets onrustig maakt is het gekleurde asfalt wat je nog net rechtsonder ziet. Voor de rest vind ik het een geweldige plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks voor de reacties. Wat betreft de afslag: dit vond ik persoonlijk juist een toevoeging, het maakt de weg niet zo rechttoe rechtaan. Hier had ik zelfs bij nemen foto al rekening mee gehouden. Grappig hoe smaken verschillen :D

Wat betreft het stukje anders gekleurd asfalt onderin geef ik je eigenlijk wel gelijk. Was mij eerst niet opgevallen, maar nu het mijn aandacht heeft irriteert het me een beetje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Laatst online: 13-09 14:12
Bedankt voor jullie commentaar.
Marcel, ik denk ook dat de foto sterker zal zijn zonder de afslag en dan misschien met dat bord 65 op de voorgrond. De foto helt naar mijn gevoel iets naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlaTiebla, aardige reflectie met een leuke compo en kleuren. Ikzelf had het stukje voorgrond weggelaten.

zxcvb, mooie kleuren, wel jammer dat de zon net bij het huisje ondergaat. De voorgrond had er van mij af gemogen. Het zorgt toch niet voor diepte en oogt ook wat saai.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7157/6528639155_3554a8f0cc_z.jpg
Jotunheimen by ApoJapo1, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6528225383_995b80048a_z.jpg
Lake by ApoJapo1, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
@apojapo1, ik vind ze weer erg mooi. Waar haal je al die tijd vandaag om zoveel mooie foto's op zo veel verschillende plekken te maken?
Over de foto's zelf. De eerste heeft een hele mooie dieptewerking, goede voorgrond en de kleuren zijn mooi.
Foto 2 is indrukwekkend door zijn dreigende lucht. Al trekt de lichte voorgrond wel wat veel aandacht. De foto een panorama formaat geven door de onderkant er af te croppen zou hem misschien beter maken. Al kan het wel zijn dat de foto dan wat van zijn diepte gaat missen. Een andere optie, de voorkant van de foto wat donkerder maken (zonder te croppen dus), zodat je oog wat meer naar de diepte wordt getrokken en niet bij het lichte voorstuk blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Niels. Ik neig bij n2 ook om voor een pano formaat te gaan. Echter wordt die dan wat saai en mis ik daardoor wat diepte. De grond is inderdaad wat licht. Als ik dit donkerder maak mis ik een beetje het contrast met de lucht maar je hebt gelijk dat je aandacht dan wat meer naar de achtergrond gaat en hij oogt daardoor ook wat rustiger... moeilijk dus.
Op zich is het niet zo moeilijk om op al die ''verschillende plekken'' te zijn. Ze liggen allemaal aan elkaar en er is eigenlijk geen één plek waar je geen kans maakt op een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave landschappen weer apojapo. Vind het licht in 1 erg mooi.

de grote/originele versies kijken trouwens niet echt lekker, ze ogen korrelig.

Qua compo allebei prima. Al vind ik in de eerste dat golfplaten dak teveel aandacht trekken, past ook niet echt in het landschap is mijn mening ;)

• Kevinp
  • Laatst online: 12-09 11:04
Ik ben op vakantie geweest, en met wat foto's de volgende panorama gemaakt.

Anyhow, waar zou je zoiets kunnen laten afdrukken? (orginele resulutie is iets van 8600x2256 ofzo).

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7021/6594611703_303e278132_m.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Universal Creations op 29-12-2011 18:56 . Reden: maximaal 640pixels breed ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Het kruidvat doet dit:

* - panorama-formaat: 20x60; 30x90; 40x120; 50x150 cm

Mooie foto trouwens :)

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@kevinp: Mooie panorama, je ziet het mooi van rechts de waterval helemaal naar links de rest van de rivier doorlopen. Had misschien nog ietsie meer groothoek gemogen, de waterval is net wat krap rechst

• Kevinp
hypz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:46:
@kevinp: Mooie panorama, je ziet het mooi van rechts de waterval helemaal naar links de rest van de rivier doorlopen. Had misschien nog ietsie meer groothoek gemogen, de waterval is net wat krap rechst
Het is niet eens een groothoek :). Het is een samengestelde. Maar je hebt gelijk verder hoor al heeft dat de rede dat daar zoals je een klein beetje kan zien een of ander lelijk gebouw staat welke je liever niet hebt.

Het is zonde dat zo'n mooi stukje natuur eigenlijk zo lelijk is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Het is weer even geleden dat ik in China ben geweest. Maar deze spiegelfoto vond ik toch de moeite waard om te posten ;). Dit is Yangshuo in het zuiden van China. Prachtig gebied en staat bekent als het karstgebergte, mocht je ooit naar China gaan ga zeker naar Guilin (grote stad) of Yangshuo (klein boerendorp).

1. Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.net/fs71/i/2011/359/7/1/yangshuo_with_dusk_by_tenbult-d4k5dyq.jpg

Ik ben al een tijdje bezig om een fotoboek te maken (ik ben nu al een maand of 5 bezig, langzamerhand komt er vorm in). Nu zit ik alleen met twee foto's van de Tiger Leaping Gorge. Ik heb de volgende twee foto's:

2. Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2011/365/d/b/tiger_leaping_gorge_ii_by_tenbult-d4kt3by.jpg

3. Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2011/365/0/8/tiger_leaping_gorge_by_tenbult-d4kt343.jpg

Foto 2. geeft voor mijn gevoel meer dat het meer beklemmend is, maar hierdoor heb ik wel het gevoel dat je aandacht eerder naar de rivier getrokken wordt.

Foto 3. geeft voor mij een gevoel van grote en meer hoe het gebied rondom de rivier eruit ziet.

Baal overigens van de uitgebeten witte vlek links bovenin, maar ja kan er nu nog weinig aan doen :)

Wat denken jullie?

@Kevinp: Kijk eens op www.posterxxl.nl heb ik inmiddels een keer of 20 gebruikt en de prijs / kwaliteit is erg goed. Ik heb namelijk niet gezien dat ze je kleuren aanpassen (ze drukken hem zo af zoals je hem upload). Verder vind ik je panorama beetje aan de krappe kant afgesneden... Ik had net iets meer willen zien onderin en rechtonder bij de waterval.

@apojapo1: Je hebt inderdaad gelijk vaak als het wat slechter weer is ga ik niet zo snel erop uit (komt ook dat ik nog wat fotoboeken nog moet afmaken maar goed), maar ook met slecht weer kan je natuurlijk mooie foto's maken. Je tweede foto is aan de linkerkant wel erg donker, verder geeft de foto wel een mooie dreigende lucht. Lijkt alsof je in de bovenste foto in photoshop van lab color / apply image gebruik maakt, klopt dat? Leuke compositie en lichtspel.

@Marceltuit: Heb je ook nog een foto zonder die afslag? Je kijkt met de afslag erin niet zo lekker de foto in... Wat je vaak wel heb met zo'n kaarsrechte weg die de bergen in loopt. De kleuren in de bergen lijken een beetje flets (vergeleken met het gras / struiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@Silvermoon
Je foto's ogen erg flets. Ziet er vreemd uit samen met de blauwe lucht.

@apojapo1
Bij foto 1 vind ik de schaduwen over het landschap erg mooi.
Foto 2 geeft echt het idee dat het weer op omslaan staat. Mooie dreigende lucht en leuk dat eenzaam hutje bij het meer.

@marceltuit
Mooie plaat, krijgt echt het idee dat die weg eindeloos doorgaat.

Hier een probeersel van mij, genomen tijdens mijn vakantie in de alpen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7142/6612527431_26b149569b.jpg
Galtur by roy.piepers, on Flickr

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@silvermoon: eerste plaat is wel gaaf. Jammer van de deels witte lucht, dat maakt de plaat gelijk een stuk fletser.

Wat betreft je vraag: foto 2 of 3? ik zou gaan voor foto 2, maar met de kleuren van foto 3 ;)

In foto 3 vind ik de voorgrond niet zo veel toevoegen, en vind ik de uitgebeten lucht te veel aandacht trekken.

@dalus: Jammer van die uitgebeten lucht. Ook zou ik even opletten voortaan dat er geen halve bomen op je foto staan ;)

Je foto doet het hier overigens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
knip, graag op 640 pixels breedte foto's plaatsen :)

Ik ben geen fotograaf, maar neem de occasionele snapshot. Feedback om mijn snapshots interessanter te krijgen is altijd welkom.

[ Voor 45% gewijzigd door Nordlys op 09-01-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
koentje115 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben geen fotograaf, maar neem de occasionele snapshot. Feedback om mijn snapshots interessanter te krijgen is altijd welkom.
ff links aanpassen ajb, krijg niets te zien hier vanwege geen login op dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
koentje115 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Je foto's zijn vrij vierkant. Naar mijn mening is een landschap toch iets breeds waar je even naar weg kan kijken. De onderwerpen zijn ook niet echt uit de juiste hoek genomen, vrij hoog allebei. Geen idee waar je stond bij foto 1, maar ik denk dat een lager standpunt interessanter kan zijn, met meer view op de puntige berg en wat meer stad en water. De bergketen in de achtergrond spreekt me niet zo aan. Voor foto 2 met de vuurtoren had er ook wat meer beeld boven gemogen, eventueel een horizon, en wat duidelijkheid van de voorgrond.
Over de kwaliteit van de foto's zelf: ze zijn nogal contrastloos, de kleuren zijn vrij dof en springen er niet echt uit. Ik gok dat het aan de camera ligt (compact?) maar met nabewerking kan je dit vrij eenvoudig oplossen.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Laat ik ook weer eens wat posten :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/300404_240700139310110_100001103765630_622030_221918178_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294085_240698825976908_100001103765630_622023_555189983_n.jpg

Meertje in Frankrijk met wat lichtspielerij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:13
Onderste is wel erg mooi 8)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Silvermoon schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:01:

@Kevinp: Kijk eens op www.posterxxl.nl heb ik inmiddels een keer of 20 gebruikt en de prijs / kwaliteit is erg goed. Ik heb namelijk niet gezien dat ze je kleuren aanpassen (ze drukken hem zo af zoals je hem upload). Verder vind ik je panorama beetje aan de krappe kant afgesneden... Ik had net iets meer willen zien onderin en rechtonder bij de waterval.
Klopt, deze is ook meer uit toeval ontstaan dat ze bij elkaar paste. Helaas is hier niet altijd goed de mogelijkheid om alles zo op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@Neographikal, zelf vind ik de bovenste de mooiere/interessantere. Het licht daar is écht veel beter dan op foto 2. Bij foto 2 zijn die startrails wel leuk, maar ze zijn een beetje vaag, als in niet erg duidelijk, juist iets wat je bij dit soort foto's toch wil zien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

eens met trancesetter. de startrails zijn te donker om interessant te zijn.

daarnaast is het licht/schaduwenspel op foto 1 gewoon erg interessant. wat ik dan wel weer jammer vind is de paarsige lucht, die past niet bij het geel van de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
Laat ik er ook maar even twee neerzetten. Drie uit Patagonie/Antarctica.

Perito Moreno:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6627112977_d75f09c2d3_z.jpg
IMG_4780_DxO by mattia_v, on Flickr

Beagle Channel
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7152/6626874607_51856f7b03_z.jpg
IMG_0291_DxO by mattia_v, on Flickr

Deception Island, Antarctica (zwart wit)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7023/6626899753_b62bc6bdd7_z.jpg
IMG_6368_DxO by mattia_v, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Eerste en tweede zijn mooi! De zwart-wit bewerking kon beter, ik zou er wat meer contrast in gooien of bepaalde delen lichter maken, ik weet nu niet precies waar je de aandacht wilt leggen in de foto. Zitten ook wat stofvlekjes in lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Nordlys op 11-01-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@marceltuit
Foto werkt weer. Zal eens kijken of ik met een HDR nog wat ervan kan bakken. Foto is genomen met heel veel tegen licht.

@neographikal
Kleur van de lucht icm het licht op het water is erg mooi.

@Mattia
De eerste vind ik ook wel wat hebben. Mooi ruig landschap plaat oogt alleen wat onrustig doordat het zo divers is.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
@mattia: Ik vind de eerste twee erg fraai, het laat mooi de ruigheid van die streek zien. De derde vind ik zo in z/w niet helemaal tot zijn recht komen. Er zit ook aardig wat stof op de sensor zo te zien. Commentaar op andermans foto's wordt overigens gewaardeerd.
@neographikal: de eerste van de twee vind ik ook de betere. Die heeft iets op de voorgrond wat de tweede mist. Misschien dat een andere crop de tweede wat beter tot zijn recht laat komen.
@dalus: jammer van de uitgebeten lucht maar voor de rest een erg fijne plaat om naar te kijken.
@Silvermoon: wat een bizar gebergte. Ik zit steeds te kijken wat nu recht is en wat niet. Het fletse stoort mij niet zo, het past wel bij het dorre daar vind ik.

Mijn eigen bijdrage. Gisterochtend was het heel even zonnig lenteachtig weer. De compositie is behoorlijk centraal, maar in combinatie met de schaduwen van de bomen vind ik dat zo het beste uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7018/6672715113_1a121b56c4_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi licht en schaduwen idd PU! De schaduwen vind ik juist van deze (anders toch wel saaie) compo.

@mattia: eerste is erg mooi, vraag me alleen af of een iets hoger standpunt niet wat mooier was geweest zodat je de structuren op de grond wat beter had gezien.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6539577869_11de390119_z.jpg
Glacier Point Road by Marcel Tuit, on Flickr

Vind in deze plaat vooral de combinatie van bos/bergen+waterval en mooie blauwe lucht erg fijn uitkomen. Enige minpunt vind ik het vlak rechtsonder, maar als ik dat eraf ga croppen krijg ik een te rare uitsnede; dus bewust gekozen om het erin te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@PowerUp
Leuke plaat, leuk gevonden met dat zonlicht achter de bomen. Compositie inderdaad niet heel bijzonder, maar door het lichtval wel weer een leuke foto.

@marceltuit
Erg mooie plaat. Dat rechts onderin stoort mij totaal niet. Mooi verloop, de bossen voorop, bergen, waterval, maar ook een stralende blauwe lucht. Erg mooi.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!