Bedankt voor de opbouwende kritiek
het commentaar van Deathchant heb ik proberen te verwerken in #3, maar nu ik een begin heb gemaakt met die foto kunnen de anderen niet achterblijven. Eigenlijk heb ik nog nooit zoveel in Photoshop gedaan, een beetje verzadiging erbij is meestal alles. Alleen nu kom ik erachter dat ik er ook dingen van je commentaar op andere foto's in heb gestopt, maar goed.
Voor:

Na:

Enterveenweg #2 by Maarten van Heek, on Flickr
Hier is eerst het contrast verhoogd door het donkere gedeelte donkerder te maken, vervolgens wat USM en kleurcorrecties (gele platanen zullen ook niet de bedoeling zijn), en daarna heb ik alleen de lucht een andere contrastcurve gegeven om het blauw meer uit te laten komen. Overigens denk ik niet dat hij overbelicht is/was, misschien dat het komt door het directe zonlicht van linksachter terwijl er toch een behoorlijk grijze lucht hangt.
Misschien is hij nu weer wat te blauw (witbalans) geworden, maar ik vind wel dat hij verbeterd is.
PowerUp: mist doet het altijd goed, zeker ook in het zwartwit.
Edit: op een nieuwe pagina dus even de oude erbij geplaatst
Voor:

Na:

Enterveenweg #2 by Maarten van Heek, on Flickr
Hier is eerst het contrast verhoogd door het donkere gedeelte donkerder te maken, vervolgens wat USM en kleurcorrecties (gele platanen zullen ook niet de bedoeling zijn), en daarna heb ik alleen de lucht een andere contrastcurve gegeven om het blauw meer uit te laten komen. Overigens denk ik niet dat hij overbelicht is/was, misschien dat het komt door het directe zonlicht van linksachter terwijl er toch een behoorlijk grijze lucht hangt.
Misschien is hij nu weer wat te blauw (witbalans) geworden, maar ik vind wel dat hij verbeterd is.
PowerUp: mist doet het altijd goed, zeker ook in het zwartwit.
Edit: op een nieuwe pagina dus even de oude erbij geplaatst
[ Voor 11% gewijzigd door mvh op 14-10-2011 18:54 ]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together