Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Een vriend van me heeft dmv de volgende opties te kopieren uit MW2 zijn lag iets kunnen verminderen op sommige maps.

seta sys_configureGHz "11.2073"
seta sys_gpu "ATI Radeon HD 2400"
seta sys_sysMB "2047"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
En om ontopic te gaan;

Ik kan alleen maar bevestigen dat een AV, intelcore en AMD-5870 niet per definitie lag o.i.d. veroorzaakt. Draai hier wel een quadcore, dus het vermoeden van de dualcores blijft bestaan.
In SP geen enkele hickup of lag.
In MP bij de meeste servers een voelbare lag. In het lijstje staat er officieel +-50ms. In werkelijkheid is het volgens mij veel meer. Welke server ik kies, NL of anders is niet van invloed. Ook de ideeën die hier omschreven worden lossen niets op. My 2 cents, het ligt bij gameserver.com of steam. Daar lijkt het inmiddels ook op door hun eigen nieuwsberichten zoals ik hier lees.
Heb je dus last van lag in MP, zou ik lekker een patch afwachten en in de tussentijd wat goeie servers proberen te vinden. Ik heb inmiddels al wat favorieten waar ik merkbaar minder lag heb. Opvallend genoeg wordt daar ook wat 'volwassener' gespeeld. Ik vermoed dat er in die gevallen geen 10-jarige aan de instellingen heeft gefutseld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
grannymark schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:34:
[...]

Een vriend van mij had een Intel c2d e6600 @ stock met 8GB ram en een NVIDIA GTX260 kaart. Het spel was onspeelbaar. Vandaag zijn CPU vervangen voor een Intel c2q q9550, spel liep als een trein.

Wel ongelofelijk trouwens. Die Core 2 duo's waren tot voor kort nog prima game CPUtjes.
Grappig, ik heb laatst Frontlines Fuel of War (SP) op een C2D gepoogd te spelen, lukte voor geen meter door het gestotter vanaf 2e map ofzo.
Na wat zoeken op i-net bleek dit alleen zo te zijn bij dualcore CPU's (vooral onder Win7), single-cores en quadcores hadden er geen last van :?

Fix bleek gelukkig relatief simpel: spel starten, alt-tab, ctrl-alt-del > taakbeheer > processen.
Vervolgens de prioriteit van het proces van de game op LAAG ingesteld (rechtermuisknop op proces>prioriteit instellen). Terug naar game, en weg gestotter :)

Wie weet werkt dit ook voor CoD:BO (er zitten namelijk net zo als bij FFOW radiografische autootjes in, misschien ligt het daaraan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Hello World. We're here, working. We will patch all platforms, as always. I'll have info of substance once we catch our breath. #ItsBeen1Day
Josh Olin, Treyarch-manager/CoD:BO-developer op Twitter.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen die bij mij op dit moment met dit spel bekend zijn:

- Vrij matige performance ivm MW2: Sommige maps <60fps waar ik in MW2 op 90 was gelocked, PC: GTX 460, X4 965, 4GB ram(net nieuw allemaal)
- Lag; zelfs als de ping van mij en veel andere spelers vrij degelijk is (~50) zie ik iedereen nog warpen, ookal is mijn FPS 60+ meestal.
- FPS-problemen: Zegt de game dat ik 70 FPS heb, toch loopt het lang niet zo vloeiend als bijv. CoD2/4/MW2 met die framerate. Het is toch instabiel, ondanks dat de FPS hoog blijft. Een soort microlag ofzo.
- FPS problemen aan het begin van een ronde, vooral met schieten. Als ik bijvoorbeeld een game join, een shotgun pak en begin te schieten dan is bij het eerste schot gewoon een zware FPS-lag te merken, en blijft mijn scherm soms zelfs ~1 seconde hangen. Ook soms als je dood wordt geschoten van dichtbij gebeurt dit. Na wat spelen wordt dit geleidelijk aan minder, maar bij nieuwe maps gebeurt het wederom.
-Vrij hoge pings: Heb nog geen pings gezien die ik in honderden andere servers van CoD1-4 heb gehad(15-30). Altijd minimaal 50 ping.
- Een vervelende, gerushte browser: Barebones filter mist waardoor deze servers niet te vinden zijn, de tab friends werkt niet, favorites ook niet bij mij. Bovendien verschijnt soms data van een tab bij een andere tab (TDM games bij de tab Wager, etc).
- Het ontbreken van /connect. Ik kan geen IP joinen van een vriend, en moet dus via de brakke ingame friendslist in zijn game proberen te komen. Erg vreemd.
- Iedereen vindt andere servers als je browsed; het lijkt alsof de game een fractie van alle servers zoekt en deze weergeeft wat per persoon verandert. Opzich geen ramp, bij geen een CoD-game vond je alle servers(dit zou overload bezorgen voor clients) maar zonder /connect is het toch vervelend.
- Niet mogelijk om meer dan 500 CoD-points in te zetten bij wager matches(niet zeker): Ik kan, als ik een game join, alleen kiezen voor 500 CoD-points. Ik wil veel meer vergokken, 500 is niets als je al 50.000 hebt.
- Akimbo/dual wield: Het linker wapen wordt met je rechter muisknop bediend en vice versa, slordige bug.
- Geluid: Voetstappen, defuse-sounds zijn niet te horen (Wat is het nut van Ninja dan precies?) en dual wielded wapens, iig de automatische, zijn echt veel te zacht.
- Joinen van games kan niet voordat de server browser stopt met zoeken.

Dat zijn de problemen die door mij geconstateerd zijn. Een hele waslijst dus. Dit spel heeft echt dringend een patch nodig. Het speelt dan soms nog re-de-lijk op mijn systeem, maar het hoort echt VEEL beter en vooral vloeiender te spelen. Het spel zelf is namelijk helemaal niet slecht, maar de PC-versie is echt belabberd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
HyperioN schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:53:
[...]

Josh Olin, Treyarch-manager/CoD:BO-developer op Twitter.
:)
Nu maar hopen dat die patch het niet in de war gooit bij de mensen waarbij het wel goed werkt..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Ik heb echt NERGENS last van.
Vrienden etc hoor ik er ook veel over.

Intel i7, 870
5850, saphhire
4gig GeiL ramm

edit:
Heb A.A. op 4x en alles op high of extra ..

[ Voor 18% gewijzigd door Famous op 10-11-2010 23:58 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:38
Wat mij opviel is dat mijn gpu regelmatig terugclocked naar zijn 2d mode (300 mhz ipv 600mhz). Daarbij haal je nog geen 3 fps in de lobby indien je 1 core disabled... (e6750 @ 3.0 Ghz). Het zit dus goed mis met de gamecode.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Er is niemand waarbij het goed werkt. Er zijn mensen die denken dat het goed werkt omdat ze teveel MW2 hebben gespeeld. Leg het spel echter maar eens naast CoD4 kwa performance. Daar warpen mensen niet soms 3 meter(dit heeft niets met mijn locale pc te maken) en zijn de pings WEL degelijk(kijk maar hoe vaak er nu in je game mensen met pings van 100+ zitten). Ook jouw spel heeft problemen met dual wield, absurde CPU-usage, een lastige server browser, e.d. Ik speel ook vrijwel elke game op 60+ FPS maar erger me toch dood aan de stommiteiten die TreyArch heeft begaan met de PC-versie.

Verwijderd

Kan iemand met een klein beetje verstand van hardware nog mijn vraag beantwoorden? Please
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:06:
Kan iemand met een klein beetje verstand van hardware nog mijn vraag beantwoorden? Please
Denk niet dat BO lekker zal lopen met jouw specs....
Of je moet echt alles op low of uit zetten.
AMD Athlon 64 3800+
Geforce 8800 GT
1 of 2 gig aan geheugen

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
superbassie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:17:
[...]

Denk niet dat BO lekker zal lopen met jouw specs....
Of je moet echt alles op low of uit zetten.

[...]
Volgens de minimale systeemeisen is er een Core 2 duo E6600 of een Phem x3 nodig om het spel te kunnen spelen. De CPU die je hebt zijn behoorlijk wat trager dan deze bovengenoemde CPU's... Met andere woorden, nee, het spel zal praktisch onspeelbaar voor je zijn.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hebben er al mensen zombies geprobeerd te spelen met steam-vrienden (PC dus)? Elkaar inviten wil maar niet lukken... Ik start een private match en ga dan naar het Friends scherm, stuur een invite, friend accepteert en blijft dan gewoon op connecting hangen eeuwenlang... Paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde.
Toen omgewisseld, vriend start een private match en start mij een invite, en als ik die accepteer join ik (na vrij lange tijd connecting) opeens een random lobby met mensen die ik niet ken :/ Erg vreemd allemaal...

Mijn iRacing profiel

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
geen probs so far met zombies voor mij en mn vrienden; de rest van de mp daarentegen :|
DM.Aram schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:20:
Mijn config is te vinden op http://pastebin.com/at8sNzkK, is een dikke improvement op mijn FPS en lags (vrijwel geen nu).

Kopieer niet letterlijk, er staan ook graphic opties en mijn in-game naam staat er ook tussen
Heb je config gebruikt en ik moet zeggen dat het wel beter speelt! :o
Zal morgen nog eens testen...

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
DM.Aram schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:20:
Mijn config is te vinden op http://pastebin.com/at8sNzkK, is een dikke improvement op mijn FPS en lags (vrijwel geen nu).

Kopieer niet letterlijk, er staan ook graphic opties en mijn in-game naam staat er ook tussen
Whoa _/-\o_

Het gestotter is helemaal weg :D

AMD x4 940BE 3.6Ghz
2x 4770
4gb

Verwijderd

Ik lees dat gameservers.com de maxRate heeft verhoogd van alle servers, een restart is wel nodig. Ik heb net een random server Domination gespeeld en het liep over het algemeen prima(60 fps, weinig/geen warping gezien) maar het was wel een paar keer zonder reden choppy, dat opeens je FPS freezed voor ~0.5 seconde en dan ben je meestal dood. Of je rent door een huisje en je ziet gewoon dat er tientallen frames worden geskipt opeens, daarna is het weer een minuutje soepel. Erg vreemd en vervelend, maar dit potje was over het algemeen echt prima speelbaar.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Vergeleken met MW2/WaW is BO niet helemaal fris als je het mij vraagt.

Ik speel voornamelijk SP en ben toch wel 'rare' dingen tegengekomen:

Settings:
1920x1200 @ 4aa (AI advanced - Max detail settings)

- Geluid haperingen/stotteringen of gewoon rare 'lag' in het geluid.
- CPU usage die gewoon bij het 'laden' ongeveer 10 seconden op 100% blijft hangen.
- Geheugen gebruik dat ineens omhoog schiet naar ~6.5GB (Max 7.1GB gezien) tijdens het laden of gewoon onvoorspelbaar ergens midden in een map.
- Ondanks dat m'n FPS redelijk stabiel blijft en dus geen framedrops waarneem het laggy aanvoelt.
- Sommige 'scripted' events die ineens maf gaan doen, 'npc's' die ineens warpen of supersnel rennen en bovenop je zitten.
- Slecht hoorbare npc's die kennelijk toch 'tips' geven in het geval van een 'event'.

En in 2 gevallen die ik tegenkwam dat ik het level heb moeten herstarten omdat ik dood ging en respawnde midden in een groep vijandelijke npc's. Aantal keer gehad dat ik op onverklaarbare reden dood ging, dus geen enkele vijand in zicht, dus geen 'exploding barrel' of 'Grenade' melding. Ook al gehad dat ik gewoon dood ging terwijl ik in dekking zat en er met m'n 'maten' niets gebeurde.

Ik had al naar die config tweaks gekeken, maar ik mag aannemen dat als 4 cores naar 100% gaan BO wel degelijk alles gebruikt, BO ziet er beter uit dat MW2/WaW maar zoveel beter nou ook weer niet terwijl deze wel goed speelde dit is het eerste spel dat ik tegenkom waar ik geluid problemen heb.

Bij mij staat trouwens MultiGPU "1" aan en Multithreaded_device "0".

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:06:
Er is niemand waarbij het goed werkt. Er zijn mensen die denken dat het goed werkt omdat ze teveel MW2 hebben gespeeld. Leg het spel echter maar eens naast CoD4 kwa performance. Daar warpen mensen niet soms 3 meter(dit heeft niets met mijn locale pc te maken) en zijn de pings WEL degelijk(kijk maar hoe vaak er nu in je game mensen met pings van 100+ zitten). Ook jouw spel heeft problemen met dual wield, absurde CPU-usage, een lastige server browser, e.d. Ik speel ook vrijwel elke game op 60+ FPS maar erger me toch dood aan de stommiteiten die TreyArch heeft begaan met de PC-versie.
Hier helemaal geen last van lag/fps drops/warpende mensen etc. Uiteraard is er nog wel steeds de brakke server browser en friends list.

Verwijderd

Hopelijk zit hier iemand bij die het weet :s..
Ik speel BO op de ps3 alleen kan ik een maatje van me (in me vriendenlijst) wel een invite sturen maar hij komt niet in mijn party.. bij andere geen probleem alleen bij hem en het is wederzijds!
Helppp :)

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
ooit gehoord van portforwarding, 9 van de 10 heeft je matti KPN.

automation fanboy

superbassie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:02:
[...]

Heb je config gebruikt en ik moet zeggen dat het wel beter speelt! :o
Zal morgen nog eens testen...
Kan je zeggen wat er anders is in zijn config file?
(Zit op het werk atm en kan de file niet DL'en of de link openen)

Verwijderd

Punkbuster schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:24:
Weet ik eerlijk gezegt niet, heb hem net een berichtje gedaan maar slaapt nog denk ik..
Rare is voorheen kon het wel en hadde hetzelfde probleem met mw2.
Wat houdt portforwarding in? (leek)

krijg net antwoord en hij heeft Tele2
Ik heb UPC

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 08:33 ]

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Er is een officieel antwoord van de community manager JD_2020

http://www.callofduty.com...ewtopic.php?f=71&t=313146

de Maxrate is naar 25000 geschroeft door Gameservers. De post van JD was van 5 uur geleden.

Kan iemand een testje doen? Can't do it myself at the moment
Jup, ben ook wel benieuwd of die 25000 maxrate geholpen heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:55:
Ik lees dat gameservers.com de maxRate heeft verhoogd van alle servers, een restart is wel nodig. Ik heb net een random server Domination gespeeld en het liep over het algemeen prima(60 fps, weinig/geen warping gezien) maar het was wel een paar keer zonder reden choppy, dat opeens je FPS freezed voor ~0.5 seconde en dan ben je meestal dood. Of je rent door een huisje en je ziet gewoon dat er tientallen frames worden geskipt opeens, daarna is het weer een minuutje soepel. Erg vreemd en vervelend, maar dit potje was over het algemeen echt prima speelbaar.
Mooi, die van mij direct geherstart. Straks kijken of het scheelt.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik hoop ook dat het heeft gewerkt... Nu moeten de servers natuurlijk wel ff restarten, maar neem aan dat dit wel gebeurd is..

Zal straks ff kijken of het heeft gewerkt, kan het nu ook niet :(

Werk laat het niet toe 8)7

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
Ook wat ik jammer vindt...

Dat je in de Browser geen IP kan invoeren van een favo server of wat dan ook :(

Had wel iets beter gekunned :(

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Heb gister avond een uurtje gespeeld met de MP en ik ondervind aanzienlijk minder last van lag en framedrops...weet niet wat de ervaring nu zijn met de SP (anders merk ik dat vanavond zelf wel :P) 8)7

• Misiek

Misiek

Gisteren nog even wat performance en tweaking testjes gedaan. Helaas met weinig resultaat. De geheugen setting werkt wel. Deze veranderd van 1 GB naar 2 GB. Hierdoor gaat het laden sneller, maar het laggen blijft.

Zoals eerder vermeld in Bootcamp op Macbook Pro 15 (2008).

Wat resultaten:
-1280x800 - no shadows - high textures - no AA gedaan -> 40 fps
-1440x900 - no-shadows - high textures - no AA -> 40 fps
-1440x900 - no-shadows - high textures - 4x AA -> 35 fps
-1280x800 - no shadows - high textures - 4x AA gedaan -> 40 fps

Met textures op Normal veranderd de framerate met 1 - 3 frames. Conclusie is dat het niet uit maakt welke graphics settings je doet.

Hoop op update voor het weekend. De maxrate is er in ieder geval al 1!

• Frevo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
Punkbuster schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:24:
Ik heb dus KPN (Speedtouch 780) en idd een probleem met party's op m'n PS3.
In de PS3 instelling staat NAT type op 2. Prima en met MW2 ook nooit problemen gehad. Met BO dus wel. Als ik in de setting van BO kijk dan staat NAT type dan ook op 'strict'.
Ik heb de poorten open gezet die op callofduty.com worden aangegeven, uPnP staat aan.. Router reboot, PS3 reboot... niets werkt. :'(

• Punkbuster
KPN heeft de slechtste routers, matti van heeft glasvezel en die kan helemaal niet connecten.
Probeer je PS3 ( statisch ip) in DMZ mode te zetten.

automation fanboy

• Soundstorm2010
Of stap over naar andere ISP :P

(als je wilt weten, ik HAAT KPN... voor mij mogen ze hun spullen inpakken en wegwezen |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Soundstorm2010 op 11-11-2010 09:17 ]

Verwijderd

Ik heb wel dit gevonden om te fixen dat invite gebeuren:

One person invites the other to the party. Once the invite is received, that person should sign out of the PSN and then sign back in. Then accept the invite and it should put you into the party!

• Frevo
Punkbuster schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:12:
KPN heeft de slechtste routers, matti van heeft glasvezel en die kan helemaal niet connecten.
Probeer je PS3 ( statisch ip) in DMZ mode te zetten.
Ik had m'n PS3 ondertussen al een statisch ip gegeven (hielp natuurlijk ook niets). DMZ heb ik nog niet geprobeerd. Heb je een goede linktip of moet ik even googelen hoe dat werkt? ;)

Edit: ik heb wel wat gevonden, ga ik vanavond eens proberen. Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Frevo op 11-11-2010 09:43 ]

• Frevo
Soundstorm2010 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:13:
Of stap over naar andere ISP :P

(als je wilt weten, ik HAAT KPN... voor mij mogen ze hun spullen inpakken en wegwezen |:(
Ik heb eigenlijk nooit problemen met KPN of die Speedtouch. En als je in zo'n boerengat als ik woont heb je ook niet zoveel keus..

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Mijn game draait op sommige servers harstikke goed en op sommige heb ik weer veel last van lag,
fps gaat van 35 naar 60, ik ben FPS drops wel gewent van andere games zoals TF2 in het eerste jaar.

ik draai op een:
Intel i7 860
6gb DDR3 geheugen
Nvidia GS 320 ( Dit is een slechte videokaart en ben ook aan het sparen voor een nieuwe ;) )

Het enigste probleem dat ik ben tegen gekomen zijn de SPAWNS. je komt steeds op de zelfde plek terrecht waar dan weer een gast op zit te campen. ik ben de naam van de map vergeten, maar door dat gecamp ( en omdat ik jaren lang geen CoD heb gedaan, alleen maar competief TF2) had ik een eindscore van 8 kills en 28 death.

Daarnaast moeten ze van mij die barbones mode uitbreiden en niet random FFA of DM, maar gewoon zelf laten kiezen. SpawnCampers blijven de ergste

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Punkbuster
Frevo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:30:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit problemen met KPN of die Speedtouch. En als je in zo'n boerengat als ik woont heb je ook niet zoveel keus..
DMZ houdt wel in dat er geen firewall zit op die IP. ( hij staat als waren tussen het modem en de router in.) Dan hoor je NAT1 hebben.

automation fanboy

Verwijderd

Dit topic is er niet voor upgrade advies. Daarvoor kun je beter even rond kijken in één van de hardwarefora :).

[ Voor 114% gewijzigd door PromoX op 11-11-2010 10:13 ]

• Soundstorm2010
als je geen geld limiet hebt, zou ik voor een HD6870 gaan.. maar een hd6850 werkt ook goed...

Kijk anders eens bij BBG videokaarten ;)
daar zou je meer succes hebben

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:48:
Hoofdpaneel: MSI GF615M-P33
Geheugen (RAM): DDR3 4096 MB - 1333 MHz
Processor: AMD® Athlon™ II X2 250 (2x 3,0 GHz)
[knip
welke van de twee ?en dan moet er nog een videokaart bij, welke zouden jullie aanraden zodat ik het soepel kan spelen en het er normaal uitziet? liefst alles op high.

moet het dan lukken?
Welk merk geheugen is dat? Ik heb HyperX van Kingston (4GB 1333Mhz).
Met de processor zit het wel goed (ik heb die ook) en ik zou als ik jou was wel een goede videokaart erin gooien.

Ik heb een HD4770 en kan alles moeiteloos op 1900x1200 spelen maar als je meer toeters en bellen wilt aanzetten dan doe je er goed aan om een HD5770 erin te gooien. Kost de wereld niet (1GB variant koop je al vanaf €110,-) en dan kun je heel veel leuks doen. :)

Je hebt voor weinig een goed setje als ik het zo bekijk. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 09:49
Zoals ik gisteren ookal aangaf is onze server 1 van de eerste geweest na reqeust waarvan de rate is veranderd . Begin in de avond was ik nog vrij positief erover , maar na het horen van klachten en al blijf ik denk ik van mening dat het voor veel mensen ook niet zal helpen .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik vroeg me dus af waarvoor ik nou een X3 proc. nodig had. Nu is het wel duidelijk. Het spel is op dit moment zo slecht gecodeerd, dat het gewoon 100% gebruit van mijn X2.

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
na veel gekloot ben ik maar weer terug gestapt naar win xp aangezien dat de problemen die ik had bij BC2 ook fixe ( die kwamen door kut ati support van of ati of EA )

en nu werkt de singe player perfect niks geen ge kut meer met performance en kan hem met ongeveer alles op hoog spelen multiplayer werkt ook perfect alleen kan ik geen resolutie class of server filter aan passen want dan crached de game ........

• Frevo
Punkbuster schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:45:
[...]

DMZ houdt wel in dat er geen firewall zit op die IP. ( hij staat als waren tussen het modem en de router in.) Dan hoor je NAT1 hebben.
Ik ga het proberen!
Even rondgekeken op de internets en er schijnen heel wat mensen te zijn met het zelfde probleem.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Paksoy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:22:
Ik vroeg me dus af waarvoor ik nou een X3 proc. nodig had. Nu is het wel duidelijk. Het spel is op dit moment zo slecht gecodeerd, dat het gewoon 100% gebruit van mijn X2.
Ik heb dan 2 x 2core cpu (zie sig) en bij mij vliegt hij ook naar de 100% op 4 cores en tijdens deze 'load' zie ik m'n geheugen ook volstromen varierend van 4 tot 6gb (standaard 1,5-2gb in gebruik door achtergrond apps) en dan praat ik over SP, MP ga ik niet eens proberen atm.

Bij een vriend van mij met een 2 x quadcore setup (Xeon 54xx geloof ik) gebeurt precies hetzelfde, ook hier 8 cores 100%, het laden duurt bij hem netzolang en bij hem loopt het geheugen ook langzaam vol.

Na ongeveer 2,5 uur spelen zakt het geheugen gebruik niet meer onder de 6.1gb.

Het gekke is dat ondanks dat het geheugen vol loopt, cpu load afentoe naar 100% vliegt ik kwa FPS geen drops merk alleen het geluid lijkt dan te laggen/stotteren/haperen komt niet vaak voor maar begin wel een patroon te zien, meestal als je een 'mini event' krijgt b.v.
spoiler:
Bij de gevangenis uitbraak moet je opgegeven moment een helikopter neerhalen met een harpoen kennelijk moet je op een speciaal moment schieten en gaan liggen
Is niet duidelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Soundstorm2010
Ze moeten het ook interessant maken, anders is het niet leuk, je moet ook zelf veel moeite doen :P

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
NickThissen schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:43:
Hebben er al mensen zombies geprobeerd te spelen met steam-vrienden (PC dus)? Elkaar inviten wil maar niet lukken... Ik start een private match en ga dan naar het Friends scherm, stuur een invite, friend accepteert en blijft dan gewoon op connecting hangen eeuwenlang... Paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde.
Toen omgewisseld, vriend start een private match en start mij een invite, en als ik die accepteer join ik (na vrij lange tijd connecting) opeens een random lobby met mensen die ik niet ken :/ Erg vreemd allemaal...
Heb jij het al voor elkaar gekregen om met vrienden een zombie match te starten? ik heb hier precies hetzelfde probleem, mijn NAT-type is volgens MW2 gewoon open... iemand een oplossing?

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Knul schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:25:
[...]

Heb jij het al voor elkaar gekregen om met vrienden een zombie match te starten? ik heb hier precies hetzelfde probleem, mijn NAT-type is volgens MW2 gewoon open... iemand een oplossing?
Ik heb gisteravond een Zombie match met 4 man gespeelt. Het werkte niet bij de andere 3, maar als ik host was werkte het wel. Mijn Nat is uiteraard open.

Als ik iemand anders probeerde te connecten bleef hij hangen op het scherm: connecting to game lobby.

Maar het is dus wel degelijk mogelijk! :)

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:45:
[...]

Mooi, die van mij direct geherstart. Straks kijken of het scheelt.
En, werkt het nu beter? Is nu ook de 100% CPU opgelost (dat hij problemen had omdat de ping te hoog was ofzo, of dat hij gewoon niet zijn data kwijtkon en dat ging multiplyen)

Kiek em goan!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Op sommige servers of mappen lijkt het fps probleem erger. Iets anders dat me is opgevallen, dat volgens mij thuis hoort in de categorie gameplay. Je kan tijdens het spelen geen custom class samenstellen. Waarschijnlijk is dit anderen ook al opgevallen. Je moet dus steeds eerst uit de server om de custom class te kunnen instellen. Op de 360 zou dit wel mogelijk zijn. Dat de ontwikkelaar dit niet is opgevallen vind ik apart.

Ik had al een vermoeden voor de release toen ze alleen maar 360 materiaal lieten zien, dat zoiets zou gebeuren. Verder vind ik FFA en TDM erg chaotisch. Je spawned op willekeurige plekken. En soms spawned de vijand vlak achter je. Ze kunnen beter iets doen met een spawn/team basis, zodat je dan ten iedere geval nog enigsinds als een team bezig bent. Dit vind ik eigenlijk niets.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 11-11-2010 13:15 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Misiek

Misiek

De serverside fix heeft niks met de belasting van je processor te maken.... dus Nee

• Eviltwin-NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
quote Geplaatst op woensdag 10 november 2010 23:20

DM.AramMijn config is te vinden op http://pastebin.com/at8sNzkK, is een dikke improvement op mijn FPS en lags (vrijwel geen nu).

Thanks, dit scheeld voor mij een hele boel lag _/-\o_ _/-\o_

Moest alleen alles even één voor één langs gegaan maar was het wel waard.

Greetingz,

Eviltwin

• Misiek

Misiek

Mensen hier al geprobeerd als je een MP game joined om in de console '/stoprecord' uit te voeren?

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Eviltwin-NL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:17:

DM.AramMijn config is te vinden op http://pastebin.com/at8sNzkK, is een dikke improvement op mijn FPS en lags (vrijwel geen nu).

Greetingz,

Eviltwin
@ Aram, zie ik nu goed dat jij nog dx7 gebruikt? :S

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ok ik had al wat connectie interrupted problemen de dag van de release, maar vandaag kom ik zelfs de games niet meer in. En als ik er per ongeluk in kom is het om de paar seconden connection interrupted. Gek word je ervan! Hoop dat ze snel met een fix komen. COD 4 speel ik zonder problemen of lag.

Ik speel het op de xbox 360 trouwens.

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:42
Mijn probleem is dat ik level 21 ben , en nog steeds nergens geen barebones opties heb gevonden , niet in de server list , nergens.

Heeft treyarch dit voor de pc eruit gehaald ?

Ik ben al 3 dagen rond aan het zoeken , overal aan het vragen ,maar niemand heeft er een antwoord erop.

Hoe kan dit ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Eviltwin-NL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:17:

Greetingz,

Eviltwin
Voor mij werkt dit dus totaal niet, zelfde lag blijft aanwezig. Ik heb ook meerdere cfg's getest met kleine aanpassingen maar geen effect. Het enige wat normaal draait is Zombies, zowel co-op als solo.

Echt heel jammer, ik moet nu op een patch gaan zitten wachten totdat het spel bespeelbaar is..ik heb dit nog nooit meegemaakt met een game :/ Gelukkig ga ik dit weekend lekker een weekendje weg dus hopende dat er maandag een fix klaarstaat wanneer ik terug ben 8)

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
Ik weet niet of 't al gezegd is...

Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd (niet voor blackops maar omdat ik mn ssd had verkocht), en toen had ik 'per ongeluk' m'n physX aan laten staan. Deze zet ik normaal altijd uit, omdat de gpu dan te veel belast word.

Nu was het echter zo dat ik gister BO aant doen was en ik had gewoon 80-100 fps steady.
Mijn systeem is:
E8400 @3ghz
ENGTX 260
3Gb ram

Geen fpsdrops meer geen rare lag. Verder heb ik nog wat consolecommands gedaan:
/r_gpusync 2
/cl_maxpackets 100
/packetdup 3 (of cl_packetdup 3)
/com_maxfps 125
/r_multiGpu 0
/r_blur_allowed 0
/r_distortion 0
/r_dof_enable 0
/r_glow_allowed 0
/cg_brass 0
/r_cachemodellighting 1
/r_cacheSmodellighting 1
/r_specular 0 // 'k weet alleen niet of het ook daadwerkelijk word toegepast, ik kan het niet zien anyway
en nog een command met

render 1
of
multirender 1 //iets voor multicores ieg

---

En in prestige mode krijg je wsch extra classes gezien de cfg:
seta prestigeclass1 "CUSTOM 6"
seta prestigeclass2 "CUSTOM 7"
seta prestigeclass3 "CUSTOM 8"
seta prestigeclass4 "CUSTOM 9"
seta prestigeclass5 "CUSTOM 10"

--

En om gewoon kleine letters en kleuren te gebruiken in je classnames:
^1 ^2 ^.. etc.
/seta customclass1 "^2GROOTklein" //GROOTklein

OHja.. Van de eerste 24:00 uur ben ik bijna gelijk nadat ik in een Treyarch server ben geweest er niet meer in gegaan... wat zijn dat brakke servers zeg :S:S... misschien dat dat ook helpt

[ Voor 23% gewijzigd door highmastdon op 11-11-2010 15:14 ]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb een vraag of meerdere mensen dit probleem ook hebben.
In de singleplayer in bijvoorbeeld campaign mode, na de interrogation verschijnt er altijd een wit scherm dat dan ongeveer 15 secondes blijft hangen. In die tussentijd hoor/zie/doet het niks en werkt steam ook niet.
In de multiplayer blijft hij op random momenten in het menu vastlopen, steam doet het dan ook niet, je hoort ook niks voor 15 secondes (dit verschijnt niet in-game).
Hebben anderen dit ook?

Ik vind het raar omdat de eerste keer dat ik black ops had geinstalleerd, de game gewoon soepel verliep en nadat ik mijn computer uit/aan had gezet, krijg ik ineens van die vastloop momenten in de menu's. :S

• highmastdon
ProCeela schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:16:
Mijn probleem is dat ik level 21 ben , en nog steeds nergens geen barebones opties heb gevonden , niet in de server list , nergens.

Heeft treyarch dit voor de pc eruit gehaald ?

Ik ben al 3 dagen rond aan het zoeken , overal aan het vragen ,maar niemand heeft er een antwoord erop.

Hoe kan dit ?
barebones options?

• highmastdon
Z_Jr schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:50:
Ik heb een vraag of meerdere mensen dit probleem ook hebben.
In de singleplayer in bijvoorbeeld campaign mode, na de interrogation verschijnt er altijd een wit scherm dat dan ongeveer 15 secondes blijft hangen. In die tussentijd hoor/zie/doet het niks en werkt steam ook niet.
In de multiplayer blijft hij op random momenten in het menu vastlopen, steam doet het dan ook niet, je hoort ook niks voor 15 secondes (dit verschijnt niet in-game).
Hebben anderen dit ook?

Ik vind het raar omdat de eerste keer dat ik black ops had geinstalleerd, de game gewoon soepel verliep en nadat ik mijn computer uit/aan had gezet, krijg ik ineens van die vastloop momenten in de menu's. :S
Heb je een overclock runnen? Want het lijkt erop dat iets vast loopt. Misschien is je geheugen kaput oid. Wat voor voeding heb je? misschien kan die 't niet trekken.

Heb je dit met andere games ook?

• HesRuud
highmastdon schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:39:

Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd (niet voor blackops maar omdat ik mn ssd had verkocht), en toen had ik 'per ongeluk' m'n physX aan laten staan. Deze zet ik normaal altijd uit, omdat de gpu dan te veel belast word.

Nu was het echter zo dat ik gister BO aant doen was en ik had gewoon 80-100 fps steady.
Mijn systeem is:
E8400 @3ghz
ENGTX 260
3Gb ram

/r_gpusync 2
/cl_maxpackets 100
/com_maxfps 125
/r_multiGpu 0
/r_blur_allowed 0
/r_distortion 0
/r_dof_enable 0
/r_glow_allowed 0
/cg_brass 0
/r_cachemodellighting 1
/r_cacheSmodellighting 1
/r_specular 0 // 'k weet alleen niet of het ook daadwerkelijk word toegepast, ik kan het niet zien anyway
en nog een command met

render 1
of

---

--

^1 ^2 ^.. etc.
Zal het thuis eens proberen! Als dit klopt ben ik je eeuwig dankbaar (heb namelijk ook een E8400, dus de kans dat dit lukt schat ik hoog in! :).

Edit:
Werkte niet... hopen op een snelle patch... -,-"

Kiek em goan!

• highmastdon
soulfightah schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:08:
[...]

Zal het thuis eens proberen! Als dit klopt ben ik je eeuwig dankbaar (heb namelijk ook een E8400, dus de kans dat dit lukt schat ik hoog in! :).
"k heb trouwens win7 draaien ;)

• highmastdon
highmastdon schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:39:

Mijn systeem is:
E8400 @3ghz
ENGTX 260
3Gb ram

/r_gpusync 2
/cl_maxpackets 100
/com_maxfps 125
/r_multiGpu 0
/r_blur_allowed 0
/r_distortion 0
/r_dof_enable 0
/r_glow_allowed 0
/cg_brass 0
/r_cachemodellighting 1
/r_cacheSmodellighting 1
en nog een command met

render 1
of
/seta r_multithreaded_device 1
^^

/seta rate "25000"

---

--

^1 ^2 ^.. etc.
Toevoeging:

OHja.. Van de eerste 24:00 uur ben ik bijna gelijk nadat ik in een Treyarch server ben geweest er niet meer in gegaan... wat zijn dat brakke servers zeg :S:S... misschien dat dat ook helpt

Schakel stereoscopic drivers service uit: Dat doet wonderen : _/-\o_
En ga naar Start > run (of windowstoest+r) > services.msc > Nvidia Stereoscopic driver (UITZETTEN)

• Misiek

Misiek

Blijkbaar komt er een hotfix aan. Middernacht: http://forums.steampowere...?p=18508999&postcount=204

Zijn waarschijnlijk de eerste fixes. Verwacht dus geen wonderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Misiek op 11-11-2010 15:24 ]

Verwijderd

Ik heb ook lag in multiplayer.
Zombie ook wel iets maar veel minder gezien dit met 4 spelers is

Specs: Q9550 @ stock
6 gb mem
HD5850 toxic 2gb (10.8)
win vista ultimate x64
res: 1600x900

Nu wil ik proberen met console aanpassingen de lag minder te maken, maar nu las ik dat er Steam accounts gebanned waren omdat in MW2 de console aangezet was.
nu weet ik dat VAC die mensen banned omdat voor MW2 een patched exe (dus andere crc denk ik zo) nodig was.
In BlackOps is voor de SP/Coop de console aan te zetten door in de config.cfg 'monkeytoy' op '0' te zetten
Kun je veilig de console aanzetten en de eerder genoemde commando's gebruiken in zowel MP als SP zonder gebanned te worden op Steam?

Beetje dure hobbie om alle spellen kwijt te raken alleen maar omdat ik de lag probeer op te lossen

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12
Console is legaal in Black Ops.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Misiek schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:23:
Blijkbaar komt er een hotfix aan. Middernacht: http://forums.steampowere...?p=18508999&postcount=204

Ranom user op steam forums vind ik niet zo'n betrouwbare bron eigenlijk..

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Verwijderd

grannymark schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:23:
[...]

Volgens de minimale systeemeisen is er een Core 2 duo E6600 of een Phem x3 nodig om het spel te kunnen spelen. De CPU die je hebt zijn behoorlijk wat trager dan deze bovengenoemde CPU's... Met andere woorden, nee, het spel zal praktisch onspeelbaar voor je zijn.
Dan komt de volgende vraag. Kan ik zo'n processor kopen waardoor het spel wel een beetje loopt?

Mijn specs zijn:
Videokaart: Nvidia Geforce 8800 GT
Moederbord: Asus A8N-SLI SE
Geheugen: 1 of 2 gig aan geheugen (kan er eventueel wat bij kopen)
Voeding: Tagan TG580-U22, 580 Watt

Kan mijn moederbord zo'n snellere processor aan? Of is een gehele nieuwe pc bij mij de enige oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 15:39 ]

MicScott schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:37:
[...]

+1, ik geloof er weinig v an.

Verwijderd

MicScott schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:37:
[...]

Hij heeft wel goeie Rep. Kan misschien dus wel kloppen. Zou ze wel netjes staan eigelijk met een fix komen.

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Nog even over mijn config

Klik hier om mijn config te downloaden.

Deze config installeer je door naar je CoD:BO map te gaan (bij mij is dit C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops). Vervolgens druk je op "players", daarin staat een bestand config_mp.cfg. Dit open je met kladblok en vervolgens kopieer je mijn config erin (overwrite dus).

In deze config heb ik zoveel mogelijk geoptimaliseerd, voor zover dat natuurlijk kan. Ik heb een aantal standaard dingen veranderd (met name de dingen die ik nog wist van CoD:MW). Verder heb ik zelf nog wat getweakt door erheen te scrollen en wat aanpassingen te maken.

Graphics:
- 1920x1080 (hij gaat automatisch naar de grootste resolutie beschikbaar)
- high
- AA2x
- geen shadows
- geen kogelgaten
- geen glow op wapens
- geen glow rond spelers
- maxfps 100
- lagometer aan
- fpsmeter aan

andere binds dan je misschien gewend bent:
- knife is scroll up en V
- nade is niet meer middle mouse, alleen nog G

Bij mij levert deze config een lagless gameplay (en ik had net zo'n last van lag als jullie, namelijk: onspeelbaar).

Wat betekent dat?
- E8400 @ 3,8
- HD4870 1GB OC (twee schermen, full HD en 19"wide)
- 4GB geheugen
- snelste abonnement van Ziggo
- draadloos internet

Steamcloud heb ik voor alles uitgezet. Ik zorg gewoon dat mijn backup software een backup maakt van de 'players' folder.
Steamcloud zet je uit door in Steam zelfs bij de opties (ergens een tabblad) "use steamcloud" oid uit te vinken.

Edit: FPS op 75 of 125 is een beter plan dan 100 (wist ik stiekem ook wel)

[ Voor 16% gewijzigd door DM.Aram op 11-11-2010 15:53 ]

See you in another life, brother.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

roB:de schreef op 6 11 november 2010:
[...]
May you cant play the game on the max. resolutions - but on high, of course. the engines are pretty similar - there is just a requirement-difference (unofficial)
Ja ik zie dat ie goed op de hoogte is :)

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

DM.Aram, dat zijn identiek dezelfde specs als mijn pctje, dus ik ga je config zeker testen. Heb je verder nog dingen uitgezet zoals bv. steamcloud etc?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

DM.Aram schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:46:

Deze config installeer je door naar je CoD:BO map te gaan (bij mij is dit C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops). Vervolgens druk je op "players", daarin staat een bestand config_mp.cfg. Dit open je met kladblok en vervolgens kopieer je mijn config erin (overwrite dus).

In deze config heb ik zoveel mogelijk geoptimaliseerd, voor zover dat natuurlijk kan. Ik heb een aantal standaard dingen veranderd (met name de dingen die ik nog wist van CoD:MW). Verder heb ik zelf nog wat getweakt door erheen te scrollen en wat aanpassingen te maken.

Graphics:
- high
- AA2x
- geen shadows
- geen kogelgaten
- geen glow op wapens
- geen glow rond spelers
- maxfps 100
- lagometer aan
- fpsmeter aan

Bij mij levert deze config een lagless gameplay (en ik had net zo'n last van lag als jullie, namelijk: onspeelbaar).

Wat betekent dat?
- E8400 @ 3,8
- 4GB geheugen
- draadloos internet
Zet je max FPS op 75 of 125. Geeft je een kleine boost in jumps, en kan soms zelfs je leven redden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Steamcloud heb ik voor alles uitgezet. Ik zorg gewoon dat mijn backup software een backup maakt van de 'players' folder.

@hierboven: 125 eens proberen, thanks

[ Voor 14% gewijzigd door DM.Aram op 11-11-2010 15:52 ]

See you in another life, brother.

Verwijderd

fps > jumps, das zo pre Q3 tijd he...
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:15:
fps > jumps, das zo pre Q3 tijd he...
Call of Duty black ops = Aangepaste WaW engine.
WaW engine = Aangepaste CoD4 engine
CoD4 Engine = Aangepaste CoD2 engine
CoD2 Engine = Zwaar gemodificeerde Wolfenstein engine
Wolfenstein Engine = Aangepaste Q3 engine
:>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:18:
[...]

Aangepast ja... misschien is dat ook wel aangepast :+

Verwijderd

Misiek schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:23:

Lees die post eens die je aanhaalt:
Also we get a hotfix in the next few hours for BlackOps. i would bet, in lesser than 8 hours.
Daar staat, in slecht Engels, dat hij wedt dat er binnen een paar uur een hotfix gaat komen. Ik wed dat hij ongelijk heeft.
Ben ik nu officieel de bron dat er geen hotfix komt?

• highmastdon
D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:18:
[...]

Thumbs UP

Strafejumping FTW

Ik doe 't sinds cod2 en 't werkt in cod4 waw mw2 EN Black Ops. Dus

Maar idd. ik heb 'm ook op 125 staan

• highmastdon
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:26:
Ik heb ook lag in multiplayer.
Zombie ook wel iets maar veel minder gezien dit met 4 spelers is

Specs: Q9550 @ stock
6 gb mem
HD5850 toxic 2gb (10.8)
win vista ultimate x64
res: 1600x900

Nu wil ik proberen met console aanpassingen de lag minder te maken, maar nu las ik dat er Steam accounts gebanned waren omdat in MW2 de console aangezet was.
nu weet ik dat VAC die mensen banned omdat voor MW2 een patched exe (dus andere crc denk ik zo) nodig was.
In BlackOps is voor de SP/Coop de console aan te zetten door in de config.cfg 'monkeytoy' op '0' te zetten
Kun je veilig de console aanzetten en de eerder genoemde commando's gebruiken in zowel MP als SP zonder gebanned te worden op Steam?

Beetje dure hobbie om alle spellen kwijt te raken alleen maar omdat ik de lag probeer op te lossen
Console in BO is legaal. In MW2 werd hij door een injection ge-enabled. Daar zijn mensen voor gebanned... Waaronder ik :P

Verwijderd

Volgende aanpassingen en ik heb geen lag meer.

FIX: Change settings - Multiplayer - Allow Downloading - OFF

Run steam on low process priority
Black Ops on high on high process priority
(alt tab then task manager, then right click each .exe)

And for FPS lag fix type. - "/demo_enabled 0" inside console
unlock fps: /max_fps 250 ( max fps rate 250 ) Else it locks at 91.

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 15:40
Nog meer mensen die de single player niet kunnen spelen?

Als ik een new game start, loopt ie alle filmpjes door zoals het hoort. Daarna krijg ik gewoon een zwart scherm met een cursor er in te zien. Spel is alleen nog maar af te sluiten door het proces te beëindigen.

Hulp?

Verwijderd

Ik moet dan altijd gewoon met wat langer wachten. Na verloop van tijd verschijnt het beeld vanzelf.

Verwijderd

even snel een vraagje als ik iets invoer in de console, bijvoorbeeld /maxfps enzo, lukt t wel, kijk ik meteen erna is t zoals ik t wil, maar als ik dan een paar minuten later kijk, is het weer teruggegaan naar de standaard waarde.
wat doe ik fout? hoe sla je de console gegevens als t ware op?
Ik zou dat soort aanpassingen gewoon veranderen in de config_mp.cfg file in je Steam map.
Daarna 'Alleen-lezen' aanvinken, dan zou 'ie het moeten onthouden.

• HesRuud
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:34:
even snel een vraagje als ik iets invoer in de console, bijvoorbeeld /maxfps enzo, lukt t wel, kijk ik meteen erna is t zoals ik t wil, maar als ik dan een paar minuten later kijk, is het weer teruggegaan naar de standaard waarde.
wat doe ik fout? hoe sla je de console gegevens als t ware op?
Blackops heeft de neiging om de config aan te passen, geen idee waarom hij het doet maar het is FCKING IRRITANT!
Maar is hierboven uitgelegd hoe je dat tegen moet gaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door HesRuud op 11-11-2010 17:50 ]

Kiek em goan!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja, mijn Black Ops blijft uit tot er een fix is. Alles geprobeerd en ga me er steeds meer aan ergeren. Echt slecht dat een game zo gereleased wordt..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

superbassie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:49:
Ik zou dat soort aanpassingen gewoon veranderen in de config_mp.cfg file in je Steam map.
Daarna 'Alleen-lezen' aanvinken, dan zou 'ie het moeten onthouden.
hmm ja dat heb ik dus allebei al gedaan... blijft t gewoon doen :S heel vreemd...`
EDIT: iets als demo_enabled staat niet inde cfg file, kan alleen via console.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 18:08 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

DM.Aram schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:46:

Graphics:
- high
- AA2x
- geen shadows
- geen kogelgaten
- geen glow op wapens
- geen glow rond spelers
- maxfps 100
- lagometer aan
- fpsmeter aan

Wat betekent dat?
- E8400 @ 3,8
- 4GB geheugen
- draadloos internet

Steamcloud zet je uit door in Steam zelfs bij de opties (ergens een tabblad) "use steamcloud" oid uit te vinken.

Edit: FPS op 75 of 125 is een beter plan dan 100 (wist ik stiekem ook wel)
oh man thanks, dankzij dit werkt het bij mij nu netjes. Nog steeds stutters maar het maakt het meer speelbaar (heb zelfde setup, alleen me cpu niet oc'd) dus heb wel wat dingen naar beneden gehaald. Maar die lagometer is dat zwarte ding rechts onderin neem ik aan. Hoe zet ik die uit?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

drawLagometer op 0 zetten ipv 1.

Verwijderd

Barca schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:50:
Ik heb zojuist Black Ops ontvangen via MediaOffer, maar nu is het de FRANSE VERSIE als ik de cover moet geloven. "Version française intégrale".

Maakt dat nog verder wat uit? Ik neem aan dat nu niet ineens al het geluid en dergelijke, en alle popups, Frans zijn? Want ik had een filmpje gezien waar dat zo was.
Dit bericht ontving ik gisteren van Mediaoffer:

Geachte klant,

Uw bestelling voor de PC versie van Call of Duty: Black Ops is op maandag 8 november verzonden. U heeft het spel ondertussen al ontvangen of kunt u vandaag of morgen verwachten. Na enkele reacties hebben wij vernomen dat er een gedeelte van de levering Franstalige covers heeft.

Wij hebben hier navraag over gedaan en door een drukfout bij de uitgever Activision zijn er een hoop exemplaren verspreid door Nederland met een Franstalige cover. De handleiding en het spel zijn volledig in het Engels. Indien u een Engelstalige cover wilt ontvangen kunt u contact met ons opnemen, dan zullen wij gaan kijken of wij deze naar u kunnen verzenden.

Met vriendelijke groet,

Mediaoffer

Zelf heb ik wel gewoon de engelstalige versie maar je kan dus alsnog de Engelstalige aanvragen, voor zover dat de moeite is. Het gaat tenslotte enkel om de cover.

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:44:
[...]

Dit bericht ontving ik gisteren van Mediaoffer:

Geachte klant,
Had ook dat mailtje ontvangen.. zelf de Englese versie. Toch netjes van Mediaoffer.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Dit vind ik zojuist in mijn control panel van mijn gehuurde Black Ops server:

Black Ops Server Browser
Nov 11, 2010 - 10:45am EST
Treyarch will be releasing a fix for the server browser in the next 24 hours that should correct the problem with being able to find your server on the server browser. We appreciate your patience in this matter.

Further updates about this issue and other common issues with Black Ops will be posted at http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=11&t=41310

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Nou hopen dat ze de echte problemen ook snel gaan aanpakken want ondanks de config tweaks loopt het nog bij lange na niet zo smooth als andere CoD's.

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb echt bizar veel van gestotter, maakt niet uit welke resolutie en graphic opties oid. Dan loopt die op een moment heel soepel maar daarna zakt de fps voor enkele seconden naar de 10. Ik word er echt schijtziek van, is er al woord van Treyarch?

Verwijderd

De SP werkt vandaag ineens een stuk vloeiender!
Ik heb het volgende in de config.cfg veranderd
r_multiGpu op 0
r_vsysnc op 0
r_blur_allowed op 0
r_distortion "0"
r_dof_enable "0"
r_glow_allowed "0"
cl_maxpackets "100"
En voor de mp_config.cfg heb ik de config van DM.Aram gebruikt.
Verder BlackOps process op highest, steam op lowest priority.
Steam cloud uit.
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Let op:
Als je slim bent lees je ook even deze post.