Toon posts:

Reclame in de nieuwe imageviewer Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:33:
[...]

Rechtsonder in de imageviewer zelf ;)
Ah, ok. Dat is wel de laatste plek waar ik zo'n optie zou zoeken eigenlijk. Is het niet een idee om dergelijke optie ook in de voorkeuren van T.net toe te voegen?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

zo, dat is een hele verbetering bedankt voor je harde werk en het aanhoren van veel gezeik de laatste weken crisp :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:36:
[...]

Ah, ok. Dat is wel de laatste plek waar ik zo'n optie zou zoeken eigenlijk. Is het niet een idee om dergelijke optie ook in de voorkeuren van T.net toe te voegen?
Het is ook een sessie-based pref (je hoeft er dus ook niet voor ingelogd te zijn), derhalve is een optie bij de functionaliteit zelf imo de meest logische plaats (vergelijkbaar met de weergave-modus van de productoverzichten in de pricewatch). Een user-based default zou inderdaad nog wel een aardige extra zijn, maar ons user-based voorkeuren systeem is nog niet zo geavanceerd op dit moment dat we daar makkelijk opties aan toe kunnen voegen ;)

Intentionally left blank

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Touchdomex

Meisje!

crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:33:
[...]

Rechtsonder in de imageviewer zelf ;)
Ik vind hem toch wel erg fancy die oude view :9 :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Fancy ook echt _O- Dat is inderdaad wel de goede naam ervoor.

Persuader of bytes.

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toch een beetje apart dat t.net zich ingeeft in de commentaren en dan een "optie" geeft om de "classic" te kunnen gebruiken. T.net is professioneel en deze imageviewer is dat niet, de commentaren bevestigen dit en het ingeven hierop bevestigd dit. Waarom niet gewoon de oude terug, als default en de nieuwe gewoon er uit.

Een nieuwe als de nieuwe deze een professioneel niveau heeft bereikt. Navigeren op basis van muisposities gaat het niet worden (lees: thumbnails is terug naar 2001 en heeft het nooit gered in het echte leven.) Thumbnailtjes die groter/kleiner wordenop basis van je muispositie, is leuk voor een "Jaap" die zijn blogjes doet, maar niet voor t.net, lijkt me duidelijk, waarom dan toch doen.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Anoniem: 34095 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:59:
Toch een beetje apart dat t.net zich ingeeft in de commentaren en dan een "optie" geeft om de "classic" te kunnen gebruiken. T.net is professioneel en deze imageviewer is dat niet, de commentaren bevestigen dit en het ingeven hierop bevestigd dit. Waarom niet gewoon de oude terug, als default en de nieuwe gewoon er uit.

Een nieuwe als de nieuwe deze een professioneel niveau heeft bereikt. Navigeren op basis van muisposities gaat het niet worden (lees: thumbnails is terug naar 2001 en heeft het nooit gered in het echte leven.) Thumbnailtjes die groter/kleiner wordenop basis van je muispositie, is leuk voor een "Jaap" die zijn blogjes doet, maar niet voor t.net, lijkt me duidelijk, waarom dan toch doen.
Ze kunnen natuurlijk niet opeens tegen Microsoft zeggen, we hebben jullie zak geld geïncasseerd, maar het werk was eigenlijk niets waard (de kapstok waar dit verhaal op hangt). Dus dan maar een extra feature implementeren waardoor er nóg meer waar voor het geld is. Iedereen blij!

Ach, zo lang je de keuze hebt (en niet voor een abonnement betaalt) vind ik deze oplossing wel prima.

Persuader of bytes.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is precies je probleem zolang de oude gewoon beschikbaar is en de nieuwe nog steeds verbeterd wordt? Laten we vooral niet gaan klagen om het klagen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je trekt hier conclusies op basis van een eenzijdige observatie; mensen die de nieuwe imageviewer wel mooier/beter vinden zal je niet zo snel horen klagen. Uiteraard proberen wij aan klachten tegemoet te komen, maar daarmee willen we niet zeggen dat we de nieuwe imageviewer zelf eigenlijk ook niets vinden. Integendeel zelfs, hoewel er waarschijnlijk nog wel ruimte voor verdere verbetering is (maar een beetje experimenteren moet kunnen toch? We zijn toch allemaal Tweakers? ;)).

Wat we ons het meest aangetrokken hebben is het feit dat de nieuwe imageviewer op tragere systemen en met sommige browsers (*kuch* IE8 *kuch*) echt bijna onwerkbaar traag was, en dat kon het makkelijkst worden opgevangen met een keuze voor een meer 'light-weight' thumbbar gebaseerd op die van de oude imageviewer. Deze is ook eenvoudiger touch-friendly te maken dan de 'fancy' variant.
Voor zover ik weet vinden veel mensen de 'thumbbar' toch wel erg handig om snel te navigeren binnen de imageviewer, dus wat daar zo 2001 aan is weet ik niet. Verder leuk dat je onze efforts afdoet als gepruts, maar dat is slechts jouw mening en wij zien dat toch anders...
Camacha schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:27:
[...]

Ze kunnen natuurlijk niet opeens tegen Microsoft zeggen, we hebben jullie zak geld geïncasseerd, maar het werk was eigenlijk niets waard (de kapstok waar dit verhaal op hangt). Dus dan maar een extra feature implementeren waardoor er nóg meer waar voor het geld is. Iedereen blij!

Ach, zo lang je de keuze hebt (en niet voor een abonnement betaalt) vind ik deze oplossing wel prima.
Er zijn uiteraard afspraken met Microsoft over hoe lang hun logo onderdeel is van de imageviewer, maar ook hier kan ik de mening dat het werk niets waard is geweest simpelweg niet onderschrijven...

Intentionally left blank

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb hem ook weer op classic gezet, werkt uitstekend nu. :)

:* crisp

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

crisp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:28:
Er zijn uiteraard afspraken met Microsoft over hoe lang hun logo onderdeel is van de imageviewer, maar ook hier kan ik de mening dat het werk niets waard is geweest simpelweg niet onderschrijven...
Begrijp me niet verkeerd, dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat als je zou besluiten de boel offline te gooien ten faveure van de oude opstelling, dat je dan tegen Microsoft impliciet zegt dat je werk rubbish was :)

Persuader of bytes.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Voor zover ik weet vinden veel mensen de 'thumbbar' toch wel erg handig om snel te navigeren binnen de imageviewer, dus wat daar zo 2001 aan is weet ik niet.
Die volgde ik inderdaad ook niet helemaal. Ik kan me eigenlijk geen image viewer indenken die niet vanuit thumbs naar grote afbeeldingen navigeert. De bekende fotoboeken op Flickr doen dat, maar bijvoorbeeld ook Apple's foto-albums, de albums op Hyves en Facebook, enz. Dat iets in 2001 ook al goed werkte wil natuurlijk niet zeggen dat het nu per se verouderd is. :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Camacha schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:49:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat als je zou besluiten de boel offline te gooien ten faveure van de oude opstelling, dat je dan tegen Microsoft impliciet zegt dat je werk rubbish was :)
Ah so, ja dat zou inderdaad een hele andere indruk wekken, maar dat hebben we ook nooit overwogen ;)
We hebben wel overwogen om de oude imageviewer wholesale als alternatief aan te bieden, maar technisch gezien was dat niet minder werk dan enkel een alternatief voor de thumbbar aan te bieden zoals we nu gedaan hebben :)

Intentionally left blank

• Niet online
Voor zover ik weet vinden veel mensen de 'thumbbar' toch wel erg handig om snel te navigeren binnen de imageviewer, dus wat daar zo 2001 aan is weet ik niet. Verder leuk dat je onze efforts afdoet als gepruts, maar dat is slechts jouw mening en wij zien dat toch anders…
Ik refereerde aan het gedrag van de thumbnails tov van muisposities. Ik heb het nergens over een storende thumbbar - want die zijn handig, maar de interactie ermee wil men graag zelf bepalen, ipv een osx-achtige-wanabee dock (overigens is dat wel ironisch met een MS logootje erbij). Ik kan mij van dat soort zaken inderdaad alleen sites uit 2001 van herinneren, de tijd dat men javascript begon te ontdekken en toe te passen met dhtml tierelantijnen.

Ik wilde me bij de "klagers" aansluiten en mijn mening geven - daar is een forum voor right ? De rest van de klagers weten het bestaan van dit topic niet.

Maar goed het is niet mijn site, als je denkt dat dit helemaal da bomb is, wie ben ik.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nogmaals, wat valt er nog te zeuren als je gewoon voor een klassieke view kan kiezen?

En FYI: dit soort dingen deed niemand in 2001. IE5.5 zou dit grafische geweld niet trekken en AJAX-achtige zut crossbrowser werkend krijgen in die tijd...nee. Als je het geen mooie feature vindt moet je het zelf weten; ik vind zelf de klassieke view ook prettiger. Maar kom dan in elk geval met steekhoudende argumenten of verdomd goede redenen als je vindt dat 't ding dan maar helemaal weg moet.

• Niet online
Ik weet niet hoe selectief jij wilt lezen, maar nogmaals het gaat mij om die irritante 2001 animaties en schijnbaar vind je dat zelf ook aangezien je de klassieke viewer prettiger vind - rara hoe zou dat komen.

Ik zeur niet, maar constateer - men geeft de optie om de klassieke viewer te kunnen gebruiken, helemaal fijn. Het geeft aan dat je nieuwe design heeft gefaald en dan moet je terug naar de drawingboard.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:52:
Ik weet niet hoe selectief jij wilt lezen, maar nogmaals het gaat mij om die irritante 2001 animaties en schijnbaar vind je dat zelf ook aangezien je de klassieke viewer prettiger vind - rara hoe zou dat komen.
Nogmaals, die animaties had je in 2001 of zelfs 2004 niet performant cross-browser klaar gekregen.
Ik zeur niet, maar constateer - men geeft de optie om de klassieke viewer te kunnen gebruiken, helemaal fijn. Het geeft aan dat je nieuwe design heeft gefaald en dan moet je terug naar de drawingboard.
Nee, jij vindt de nieuwe viewer niet goed werken. Dat is niet hetzelfde als een feit. Er is een goed alternatief geregeld en als reactie daarop begon jij te klagen dat het maar helemaal weggegooid moet worden. Wat schiet jij daarmee op? Wat schiet Tweakers daarmee op? Dat is geen selectief lezen van mijn kant, dat is reageren op jouw post die nota bene crisp's fix citeert/aanhaalt.

Er zijn vast ook mensen die de nieuwe viewer wel mooi vinden. Nog naast het feit dat hij nog steeds verbeterd wordt op basis van commentaar. Zeggen dat jij hem niet mooi vindt en dat hij daarom maar de prullenbak in moet is niet constructief.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 13:17
NMe schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:00:
Nee, jij vindt de nieuwe viewer niet goed werken.
Er zijn wel meer mensen die die nieuwe viewer niets vinden (anders was dit geen thread van bijna 10 paginas geworden). Plus het feit dat er aan gewerkt wordt dat de aangehaalde minpunten terecht lijken.

Ik denk dat de nieuwe viewer veel te snel live gebracht is ...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Warpozio schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:51:
[...]

Er zijn wel meer mensen die die nieuwe viewer niets vinden (anders was dit geen thread van bijna 10 paginas geworden). Plus het feit dat er aan gewerkt wordt dat de aangehaalde minpunten terecht lijken.

Ik denk dat de nieuwe viewer veel te snel live gebracht is ...
Ja, maar zie jij dat vervolgens als reden om hem te verbeteren, of als reden om hem in de prullenbak te mogen gooien?

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 13:17
NMe schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:46:
[...]

Ja, maar zie jij dat vervolgens als reden om hem te verbeteren, of als reden om hem in de prullenbak te mogen gooien?
ik zou hem offline halen, maken dat hij minstens even goed als de oude en daarna terug zetten met een user-pref zodat iedereen kan kiezen welke te gebruiken...

maar wie ben ik?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik heb niet het idee dat er nog een heel inhoudelijke discussie gaat komen. Als we door blijven wellis-nietessen gooi ik deze draad op slot.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Warpozio schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:54:
[...]

ik zou hem offline halen, maken dat hij minstens even goed als de oude en daarna terug zetten met een user-pref zodat iedereen kan kiezen welke te gebruiken...
Wat is er dan nog mis met de huidige switch die afgelopen donderdag is ingebouwd?

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee