Toon posts:

gratis site variant zonder reclame Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• oluijks
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
Allereerst, t.net is al jaren één van mijn fav sites, hulde! Maar, ik ga me steeds meer irriteren aan de reclame uitingen op de site. Het is echt in je face!

Ik begrijp dat het economisch gezien wellicht bijna een noodzaak is, maar zou er niet een variant van de site kunnen komen zonder al die reclames? Dus zonder dat ik duku moet gaan lappen?

Bedoel, is het echt nodig? Wat verdient t.net daar eigenlijk aan?

Verder: blijft een topsite!

Groet,
Olaf

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Natuurlijk is het echt nodig.
Wat denk jij, dat het allemaal vrijwilligers zijn?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2021
er was ooit een tijd...

ach met de advertenties, ik heb de hoop domweg opgegeven met die onzin online. Ze mogen van mij aan zolang ze niet ineens herrie beginnen te maken, de halve pagina overnemen of andere troep. T.net heeft dat allemaal verbroken, sinds die permanent op de adblock.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat denk je zelf? Je noemt zelf de twee opties al, reclame of doekoe lappen. Het is geen hobbysite, maar er moeten daadwerkelijk mensen en gezinnen van onderhouden worden :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Voor de prijs van een biertje in de kroeg, of een Magnum bij een tankstation per 2 (twee) maanden ben je ervan verlost. 1,25€ per maand verlost je van alle reclame irritatie.

Verder is het antwoord : Nee, we kunnen de site met het team dat er achter zit niet in de lucht houden van de wind en de zon. Zouden het graag zonder reclame doen maar dat gaat helaas niet. Tenzij alle accounthouders een abo nemen, dan gaat per morgen alles uit.

[Voor 33% gewijzigd door zeef op 16-11-2010 01:02]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

oluijks schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:24:
Ik begrijp dat het economisch gezien wellicht bijna een noodzaak is, maar zou er niet een variant van de site kunnen komen zonder al die reclames? Dus zonder dat ik duku moet gaan lappen?
Even gebaseerd op jouw profiel waaruit ik opmaak dat je programmeur hebt: Ik begrijp dat het economisch gezien wellicht bijna een noodzaak is, maar zou je niet wat software voor me kunnen maken zonder al die reclames? Dus zonder dat ik duku moet gaan lappen?

;)

Voor niets gaat de zon op, en dat geldt hier ook. Banners zijn de belangrijkste inkomsten die T.net krijgt; hoe wilde jij de redactie en het management brood op de plank laten zetten als er geen reclame meer zou zijn en gebruikers ook geen cent bijdragen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• oluijks
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
NMe schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:02:
[...]

Even gebaseerd op jouw profiel waaruit ik opmaak dat je programmeur hebt: Ik begrijp dat het economisch gezien wellicht bijna een noodzaak is, maar zou je niet wat software voor me kunnen maken zonder al die reclames? Dus zonder dat ik duku moet gaan lappen?

;)

Voor niets gaat de zon op, en dat geldt hier ook. Banners zijn de belangrijkste inkomsten die T.net krijgt; hoe wilde jij de redactie en het management brood op de plank laten zetten als er geen reclame meer zou zijn en gebruikers ook geen cent bijdragen?
Helemaal met je eens!

Zeker, genoeg proggers hier die best een uurtje links of rechts zouden willen meewerken en ik zeker! Belangeloos!

Vergeet niet dat er ook achter t.net gewoon een aantal bedrijven zitten die duku verdienen hoog in het vaandel hebben staan, iets hoger dan de gemiddelde t.net bezoeker die gewoon een lekkere site wil hebben zonder al die teringzooi reclames.

Ik vind het niet nodig, het is niet nodig en het vernacheld de kwaliteit van deze belangrijke site. Punt. Doel van t.net toen het begon was niet om geld te genereren, maar om kwalitatieve info te geven, dat lijkt en gaat zeker zijn doel voorbij schieten.

Ik gun een ieder zijn verdienste, maar laten we eerlijk zijn. Als dit zo doorgaat is deze prachtige site over een aantal jaar niets anders als een NU.nl voor tweakers. Je zult de info nauwelijks meer kunnen zien door alle ellende, dan is het bijna net als tv kijken.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
oluijks schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 02:24:
Zeker, genoeg proggers hier die best een uurtje links of rechts zouden willen meewerken en ik zeker! Belangeloos!
Tof aanbod, maar het probleem is een beetje dat het in de lucht houden van een website zoals Tweakers.net geen wikipedia-achtige activiteit is (die organisatie moet overigens continue om geld bedelen om te kunnen blijven bestaan, maar dat terzijde); ik ben er van overtuigd dat er honderden developers onder de Tweakers zijn die graag wat tijd bij zouden willen dragen, maar een paar honderd man een uurtje aan onze code laten sleutelen gaat vrees ik niet veel opleveren.
Hetzelfde geldt voor nieuwsberichten en reviews - het is veel inhoudelijk werk dat we volgens een bepaalde structuur gedaan willen hebben. Dat laat zich bijna niet organiseren met vrijwilligers.
Ik vind het niet nodig, het is niet nodig en het vernacheld de kwaliteit van deze belangrijke site. Punt. Doel van t.net toen het begon was niet om geld te genereren, maar om kwalitatieve info te geven, dat lijkt en gaat zeker zijn doel voorbij schieten.
Dat je het niet nodig vind kan zijn, maar of het nodig is kan je denk ik moeilijk beoordelen. Wederom zie Wikipedia: het alternatief is vragen om donaties om de onherroepelijk met het runnen van een grote site meekomende kosten te kunnen dragen. Wij kiezen voor advertenties omdat dat uiteindelijk een structurelere en betrouwbare inkomstenbron is. Over de inhoud en werking van de advertenties kun je uiteindelijk discussie voeren, wij volgen daarin voor een belangrijk deel de marktontwikkeling maar sluiten bepaalde - elders gebruikelijke - vormen nog altijd uit (zoals advertenties met geluid, popups/popunders en inter/prestitials)
Verder proberen we voor zover mogelijk commentaar vanuit de community mee te nemen bij de ontwikkeling van de heftiger advertentievormen.

Ik schaam me er niet voor dat het genereren van inkomsten uit Tweakers.net een doel op zich is geworden: alleen op die manier kunnen we door blijven investeren in het bedrijf. Als ik bij m'n baas kom met het verhaal dat de uitgaven 0% rendement hebben opgeleverd krijg ik niet snel toestemming om door te ontwikkelen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
http://tweakers.net/aboshop/
Een uurtje links of rechts is wat anders als een website + bijbehorende servers + bijbehorende werknemers die 24/7/365 hun werk moeten doen..

Daarnaast let de crew van t.net erg goed op welke reclame er word geplaatst, zo heb ik nog nooit last gehad van gigantische reclames of banners.

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2010 07:55]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In theorie kan je personele kosten inderdaad verminderen of verwijderen door gratis vrijwilligers in te zetten. En als die vrijwilligers allemaal thuis zitten, scheelt het ook weer op de huisvesting en vervoerskosten. Zie Daniel's antwoord waarom dat niet niet zo'n goed idee is.

Bovendien is personeel niet het enige dat geld kost, zelfs al is het wel de grootste kostenpost. We geven ook duizenden euro's per jaar uit aan nieuwe serverhardware om de site uberhaupt te kunnen draaien. Wellicht dat daar nog iets op bespaard kan worden, maar dan verliest de site waarschijnlijk een deel van de snelheid en de vrij hoge beschikbaarheid die jullie nu gewend zijn. En de 'hosted by TRUE'-knop bovenaan de pagina is ook reclame, dat moet dan natuurlijk ook weg... Komen er ook nog eens extra hosting-kosten bij (we doen al gauw 20-30TB/maand met 16+ servers verdeeld over twee racks). Al met al denk ik dat we nog aardig moeten bedelen om donaties om uberhaupt dergelijke kosten te kunnen blijven voldoen :)

• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Ik vind het niet nodig, het is niet nodig en het vernacheld de kwaliteit van deze belangrijke site.
Obvious troll is obvious.
Doel van t.net toen het begon was niet om geld te genereren, maar om kwalitatieve info te geven, dat lijkt en gaat zeker zijn doel voorbij schieten.
Toen Ron Jeremy begon aan z'n hobby-cum-carriëre1 was het doel ook niet geld verdienen. Toch moet je als je een beetje succesvol wordt wel degelijk je doel daarop gaan zetten om door te kunnen gaan: je bent immers niet één iemand die z'n hobby uitvoert, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt het allemaal wat volwassener en gaan er meer en meer mensen voor hun inkomen afhankelijk zijn van wat ooit als hobby begon.
Als je nu de reclame-geldkraan dichtdraait voor t.net moet Daniel straks mijn gazon komen maaien om z'n wagenpark af te betalen. Dat wil je die man toch niet aandoen. Vooral niet omdat het gazon echt mini is, dus hij moet het heel vaak maaien voor het afbetaald is...

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-03 22:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Olaf zelf werkt voor pepernoten? Of hoe moet ik het zien dat iemand uit 1973 praat over doku lappen?!

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik Tweakers tot op heden vrij netjes vind omgaan met hoe ze de site 'uitbuiten'. De standaard Google Adsense bijvoorbeeld bovenaan deze pagina in het grijs stoort mij totaal niet!
ACM schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:14:
[...]

We geven ook duizenden euro's per jaar uit aan nieuwe serverhardware om de site uberhaupt te kunnen draaien. Wellicht dat daar nog iets op bespaard kan worden, maar dan verliest de site waarschijnlijk een deel van de snelheid en de vrij hoge beschikbaarheid die jullie nu gewend zijn. En de 'hosted by TRUE'-knop bovenaan de pagina is ook reclame, dat moet dan natuurlijk ook weg... Komen er ook nog eens extra hosting-kosten bij (we doen al gauw 20-30TB/maand met 16+ servers verdeeld over twee racks). Al met al denk ik dat we nog aardig moeten bedelen om donaties om uberhaupt dergelijke kosten te kunnen blijven voldoen :)
Zeker nadat Tweakers zelf ook een special heeft gehad over clouds, wordt het na verloop van tijd niet voordeliger voor Tweakers om hosting uit te besteden aan een cloud? Hierdoor zouden jullie veel makkelijker kunnen schakelen wanneer het druk en of rustig is en heb je garanties op continuïteit. Of valt dit vies tegen en is zelf hosten, onderhouden en mensen hiervoor in dienst hebben voor Tweakers nog steeds goedkoper/beter?

[Voor 65% gewijzigd door swtimmer op 16-11-2010 12:07]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41
[...]

Helemaal met je eens!

Vergeet niet dat er ook achter t.net gewoon een aantal bedrijven zitten die duku verdienen hoog in het vaandel hebben staan, iets hoger dan de gemiddelde t.net bezoeker die gewoon een lekkere site wil hebben zonder al die teringzooi reclames.

Ik gun een ieder zijn verdienste, maar laten we eerlijk zijn. Als dit zo doorgaat is deze prachtige site over een aantal jaar niets anders als een NU.nl voor tweakers. Je zult de info nauwelijks meer kunnen zien door alle ellende, dan is het bijna net als tv kijken.
Heb je Microsoft al gebeld om te bellen of ze Windows niet gewoon even gratis kunen maken?!

Sorry, maar als je zo reageert dan ben je imho de connectie met de rest van de wereld een beetje verloren.
Ik vind het niet nodig, het is niet nodig en het vernacheld de kwaliteit van deze belangrijke site. Punt.
Jij vind, dus het is? Apart. Daarnaast hangt de kwaliteit van de site direct samen met het feit dat er inkomsten worden gegenereerd. Zonder deze inkomsten heb je minder reviews, minder nieuws, minder kwaliteit, minder T.net. Die inkomsten maken het mogelijk voor de crew om echt in een bericht te duiken, alle informatie boven water te halen en net dat stukje extra kwaliteit te bieden wat je ergens anders niet tegenkomt.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:33

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geboortejaar 1973? Sorry hoor maar hoe kan een volwassen kerel nou serieus dit soort dingen roepen? Voor niks gaat de zon op :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geloof dat je niet helemaal gelezen hebt wat ik zei, lees het nog eens. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het was hier een running gag dat onze Olaf de statiegeldflessen kreeg bij wijze van loon ;) Dat zou dan de nieuwe situatie worden inderdaad.
Zeker nadat Tweakers zelf ook een special heeft gehad over clouds, wordt het na verloop van tijd niet voordeliger voor Tweakers om hosting uit te besteden aan een cloud? Hierdoor zouden jullie veel makkelijker kunnen schakelen wanneer het druk en of rustig is en heb je garanties op continuïteit. Of valt dit vies tegen en is zelf hosten, onderhouden en mensen hiervoor in dienst hebben voor Tweakers nog steeds goedkoper/beter?
Het is heel moeilijk te zeggen of Cloud-diensten nu wel of niet goedkoper zijn. Bij cloud-diensten moet je sowieso betalen voor het dataverkeer, wat we nu nauwelijks hoeven. En dan gaat automatisch al bijna elke vergelijking in het voordeel van onze huidige situatie :)
Zaken als development, redactie e.d. hebben bovendien volgens mij een veel groter aandeel in de personele kosten, dus ook daar zal niet heel veel bespaard kunnen worden als we over gaan naar een hosted service (ongeacht of dat dan een clouddienst is of niet).

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Tot een bepaalde grootte kan je een site prima laten draaien met "goodwill", na die tijd wordt het helaas wat moeilijker.

Op een gegeven moment werkt "extra server capaciteit die iemand over heeft" niet meer en moet je eigen servers gaan regelen. Dan gaan de kosten direct al flink omhoog en word het opeens een stuk lastiger om alles draaiend te houden.

Dan heb je nog oplossingen als simpele google ads voor een klein beetje inkomsten met daarbij plaatjes gehost via simplecdn oid. Erg goedkoop maar ook _zeer_ traag. Een site als tweakers.net heeft gewoon een flinke grootte en zelfs als je alleen het forum zou willen draaien met alleen maar gratis medewerkers dan zouden de kosten nog steeds aanzienlijk zijn.

Al lijkt mij persoonlijk dat bijna alle kosten (en inkomsten) in de frontend van de site zitten. Sterker nog, gezien de huidige prijs van banners e.d. kan je redelijk aannemen dat de pricewatch het grootste gedeelte van de inkomsten genereert ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:00

Herman

FP ProMod
Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat er users zijn die deze verwachting hebben. Een compleet serverpark draait, er moet voldoende bandbreedte zijn, wij willen hoogwaardige redactionele stukken, goede lay-out, innovatieve applicaties etc. maar dit alles mag niks kosten én er mogen geen advertenties zijn? Dat is toch niet realistisch?
Persoonlijk vind ik het huidige concept, wat ons elke dag weer wordt aangeboden, uitzonderlijk! Voor iedereen is deze site gratis te bezoeken! Werkelijk alle delen van de site is voor iedereen gratis toegankelijk. Maar voor degenen die geen ads willen, is voor een paar tientjes anderhalf tientje :+ in het jaar ook dat mogelijk. Mijn insziens mogen wij in onze handjes knijpen met het T.net wat hier voor ons toegankelijk is.

Door mijn studie heb ik een beetje inzicht in financien gekregen. Daarbij weet ik dat de economische levensduur van hardware kort is en de afschrijvingen groot. Het mag best gezegd worden dat ik het uitzonderlijk vind dat met al deze overheadkosten de website vrij toegankelijk is. Daar doe ik mijn petje voor af.

Daarbij mag ook rekening gehouden worden dat, in tijden van economische crisis waarin men makkelijk bezuinigt op reclamekosten, ik het een wonder vind dat T.net niet enkel wil prolongeren maar zelfs verbeteren. Dat zijn hele grote ambities. Helemaal als we beseffen dat consumentenelektronica verhoudingsgewijs erg onder druk ligt. Laat dat nou net de voornaamste inkomstengroep van T.net zijn. En in deze economische situatie wordt verlangt dat T.net maar zonder banners moet?

Waarom wil men altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• zeef
  • Laatst online: 22:28
Paar tientjes? Slechts anderhalf tientje per jaar en u bent bannerfree! :+

• MuddyMagical
  • Laatst online: 16:41
zeef schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:57:
Paar tientjes? Slechts anderhalf tientje per jaar en u bent bannerfree! :+
Topic's zoals deze zijn wel mooie reclame mogelijkheden inderdaad. Mij heb je er vanavond weer bij!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee