Toon posts:

Onafhankelijkheid GoT Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 19:37
N.a.v. de vertraging in de uitlevering van de nieuwe Nokia N8 vatte ik in het bestaande N8 topic mijn problemen samen met de manier waarop Nokia hierover communiceerde, namelijk geheel niet ('connecting people').
Pas toen ik mijn reservering telefonisch wilde annuleren kreeg ik meer informatie van Nokia: de levering is enkele weken uitgesteld. Mijn zorg over het hierover niet communiceren naar klanten werd niet helemaal begrepen: of ik toch mee wilde doen aan een telefonische enquête over de service van hun Sales Call Center ....

Deze informatie wilde ik op GoT delen en daarbij wellicht ook Nokia een signaal geven wat te doen aan hun PR. Ik zou het zonde vinden als een hardwaretechnisch mooi product als de N8 in het rijtje komt van de Mercedes A-klasse (Elandproef) en de iPhone4 (Antenna Gate) door arrogant PRutswerk in de communicatie.

Uiteraard hoort dergelijke informatie eigenlijk niet in een technisch topic, de mod vroeg mij daarom een topic te openen onder Telecomproviders. Dat heb ik daarop gedaan met de misschien te provocerende topic titel "Noka N8merrie".
Dit gezien de slechte positie van Nokia in de high end smart phone markt, de abrupte wisseling in CEO en omdat ik inmiddels van nog een andere Nokia medewerker had begrepen dat er vertraging was, maar dat dit niet naar buiten mocht worden gecommuniceerd.

Binnen 5 minuten had ik een bemoedigende reactie in het topic, toch werd het daarna door een mod gesloten.

Een uur na mijn topic opening werd er in Telecomproviders een vergelijkbaar topic geopend over de levertijden etc voor de N8 door iemand met zakelijke banden met Nokia.
Twee (2!) minuten na zijn post volgt er een post van een Nokia medewerker met een warrig statement over de levering van de N8. Dat er geen vertraging is, er veel belangstelling is voor het toestel en de 'software nu nog wordt geoptimaliseerd voor de ultieme user experience'. Dat riekt naar vertraging, zeker omdat mij bij de reservering beloofd was dat het toestel al 2 dagen geleden naar me verzonden had zullen zijn.

Deze gelijktijdigheid is op zijn minst erg toevallig. Topicstarter post daarop erg blij te zijn met deze reactie; een vertaling van een wollig verhaal dat eerder op Engadget was gepost...

Mijn opmerking dat er al een topic is over deze beslommeringen wordt -uiteraard- door een mod verwijderd.

Ik krijg hierdoor het gevoel (kan dat niet verder bewijzen) dat Tweakers hier belangen dient die nergens worden geduid. Zou het prettig vinden dat te weten, als dat wel zo is.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben gehad in andere gevallen waar er kritiek werd geleverd op specifiek producten of organisaties?

Ik hoop namelijk dat dit forum een plek blijft voor geluiden van verschillende kanten, vooral ook kritische (geen gezeur) door gebruikers. Fabrikanten hebben in mijn ogen genoeg geld en mogelijkheden hun verhaal te communiceren en mogen dat wat mij betreft natuurlijk ook nog doen in fora.

Draadloos laden op onze Zon

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als ik dat topic wat gesloten is lees kan ik niets ontdekken wat normaal gesproken wel toegelaten zou worden (geen discussiewaarde/rant en verbasteringen als N8merrie worden net als termen als Windhoos niet op prijs gesteld). Lijkt me dus helemaal niet vreemd dat dat topic gesloten is, laat staan dat het gesloten is wegens commerciële belangen van Tweakers.net.
Dat kort na jouw topic iemand anders een topic heeft geopend over de levertijd van dit toestel lijkt me gewoon een goede actie van Nokia PR. Mogelijk getriggerd door jouw topic, maar wat is daar verkeerd aan.

[Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 22-09-2010 01:08]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• emmerx
fsfikke schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:06:

Dat kort na jouw topic iemand anders een topic heeft geopend over de levertijd van dit toestel lijkt me gewoon een goede actie van Nokia PR. Mogelijk getriggerd door jouw topic, maar wat is daar verkeerd aan.
Niets.
Mits natuurlijk mods daar posts toelaten om ook de andere kant van het verhaal te belichten.

Verfrissend voor mij om jouw kijk te zien.

• Krusher
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik heb een abonnement, ik kijk T.net zonder reclame, en toch zie ik iets als dit:

Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten eigenlijk.

:+

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

emmerx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:14:
[...]

Niets.
Mits natuurlijk mods daar posts toelaten om ook de andere kant van het verhaal te belichten.

Verfrissend voor mij om jouw kijk te zien.
Natuurlijk moet er ruimte zijn voor alle kanten van een verhaal. Maar naar mijn ervaring is dat op T.net ook altijd mogelijk. Maar men kijkt wel naar hoe het gebracht wordt. Nou kan ik natuurlijk geen verwijderde posts zien dus dat is wat lastig te beoordelen. Maar je kan altijd contact opnemen met de betreffende mod om de verwijdering te bediscussiëren, mocht je daar niet uit komen kan je het altijd nog hogerop zoeken.
Krusher schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:15:
Ik heb een abonnement, ik kijk T.net zonder reclame, en toch zie ik iets als dit:

[afbeelding]

Omdat er Apple in staat? ;) Er staat toch geen reclame in?
Een banner-free abbo betekend niet dat de informatie in jouw profiel anders behandeld wordt dan anderen.

[Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 22-09-2010 01:24]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waaorm moet de integriteit van GoT/Tweakers meteen in twijfel getrokken worden als blijkt dat we bepaalde topics niet toestaan? :?

GoT is een discussieforum. We zijn geen platform waar je even lekker kan ranten, als je dat wil doen kun je dat op je tweakblog doen ofzo. Topics op GoT hebben twee belangrijke criteria: er moet enigszins niveau in zitten, en er moet een discussie uit volgen. Voldoe je niet aan één of beiden van deze criteria, dan is jouw topic niet levensvatbaar.

Daarnaast: de forumcrew is geheel vrijwillig en heeft geen flauw idee van enige marketing- en sales-afspraken. Wij houden alleen het forum leefbaar en krijgen daarin voor 99% de vrije hand vanuit het hoofdkantoor. Reclame en advertenties beperken zich bijna volledig tot de frontpage en zelfs daar wordt het netjes omkaderd en als reclame aangekondigd; content zal nooit verkocht worden. Tweakers verkoopt bijvoorbeeld geen "goeie reviews". Een tijdje terug hadden we een reclame voor een game op de FP staan die vervolgens van de redactie een matige score kreeg in de review. Dat is een stukje integriteit waar je op moet kunnen vertrouwen en altijd op hebt kunnen vertrouwen op Tweakers. Het slotje op jouw topic staat helemaal los van wat voor reclamedeal dan ook. :)

@Krusher: dat is geen reclame, dat is gewoon een manier om je te wijzen op het feit dat de gebruikersprofielen gewijzigd zijn en dat je nu meer informatie over jezelf kan geven binnen de site. Dat je daar een iPad bij kan winnen is toch alleen maar een leuk extraatje? Het is nadrukkelijk geen advertentie, wel een actie.

[Voor 3% gewijzigd door NMe op 22-09-2010 01:29]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• emmerx
@ fsfikke

Het gaat me er niet om individuele posts en verwijderingen te evalueren, ik ben benieuwd naar de grote lijn.

Zonde als het zou komen door een kleinigheid als de titel "n8merrie".

Ik zal mijn volgende GoT-posts proberen een lager 'rant' gehalte te geven.
Gaat mij om de inhoud en niet om de verpakking.

En ik blijf zeer geïnteresseerd hoe dit voor Nokia gaat aflopen.
NMe schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:26:
Waaorm moet de integriteit van GoT/Tweakers meteen in twijfel getrokken worden als blijkt dat we bepaalde topics niet toestaan? :?

GoT is een discussieforum. We zijn geen platform waar je even lekker kan ranten, als je dat wil doen kun je dat op je tweakblog doen ofzo. Topics op GoT hebben twee belangrijke criteria: er moet enigszins niveau in zitten, en er moet een discussie uit volgen. Voldoe je niet aan één of beiden van deze criteria, dan is jouw topic niet levensvatbaar.
Ik hoop aan het criterium nivo te hebben voldaan; kan ik zelf moeilijk beoordelen.
En discussie kwam er zeker na mijn topic, alleen in dat andere later geopende. En de reactie kwam ook nog eens van de 'uitgedaagde' waarmee een doel van mijn post was bereikt.

Twijfelen aan de integriteit deed ik overigens niet meteen. Pas toen iemand anders de topics las opperde die het. Was gewoon een vraag van me, immers niet elke journalistiek uitgave is tegenwoordig vrij van commercie. En dan wil ik graag weten wie er achter zit.

[Voor 60% gewijzigd door emmerx op 22-09-2010 01:39]

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

NMe schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:26:
...

@Krusher: dat is geen reclame, dat is gewoon een manier om je te wijzen op het feit dat de gebruikersprofielen gewijzigd zijn en dat je nu meer informatie over jezelf kan geven binnen de site. Dat je daar een iPad bij kan winnen is toch alleen maar een leuk extraatje? Het is nadrukkelijk geen advertentie, wel een actie.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op dergelijke DM's/PM's. Ik heb dan ook Geen Reclame stickers dan wel acties op mijn snail mail box, en mijn telefoonnummer is niet bekent bij de diverse firma's.

:+

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Krusher schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:35:
[...]

Ik persoonlijk zit niet te wachten op dergelijke DM's/PM's. Ik heb dan ook Geen Reclame stickers dan wel acties op mijn snail mail box, en mijn telefoonnummer is niet bekent bij de diverse firma's.
T.net ziet het niet als reclame, dus dan krijgen mensen met een geen reclame abbo het ook te zien. Jammer dat het 'laat mij niets zien dat ik niet wil zien-abonnement' nog niet bestaat.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Ik zie geen reclame. Wel een mededeling je profiel bij te werken. Tweakers heeft hier indirect een commercieel belang bij, zeker. Dit is echter geen (expliciete) commerciële uiting.

Motor-forum.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

emmerx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:31:
Ik zal mijn volgende GoT-posts proberen een lager 'rant' gehalte te geven.
Gaat mij om de inhoud en niet om de verpakking.
Een rant heeft geen inhoud ;) . Ik zou zeggen: ga voor rant-vrij en blijf inhoudelijk.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

emmerx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:31:
Ik hoop aan het criterium nivo te hebben voldaan; kan ik zelf moeilijk beoordelen.
En discussie kwam er zeker na mijn topic, alleen in dat andere later geopende. En de reactie kwam ook nog eens van de 'uitgedaagde' waarmee een doel van mijn post was bereikt.
Maar dat is het probleem een beetje. Jouw topicstart nodigde niet uit tot discussie, die was namelijk gewoon een rant richting Nokia. Het zou al iets heel anders zijn geweest als je anderen naar hun ervaringen zou hebben gevraagd en daarbij ook de jouwe zou hebben gepost. En zo zijn er vast nog wel meer andere insteken die niet meteen zo'n negatieve toon zetten in het topic. En daarmee bedoel ik niet dat je niet negatief mag zijn over bedrijven ofzo, maar dat je zelfs negatieve feedback ook netjes kan verwoorden en onderbouwen. Negatieve posts met een positieve toon, zeg maar. :)
Twijfelen aan de integriteit deed ik overigens niet meteen. Pas toen iemand anders de topics las opperde die het. Was gewoon een vraag van me, immers niet elke journalistiek uitgave is tegenwoordig vrij van commercie. En dan wil ik graag weten wie er achter zit.
Tweakers bestaat uit een aantal onderdelen. Grofweg gesplitst in tweeën heb je de frontpage en het forum. Het forum is eigenlijk grotendeels vrij van alle commercie. We hebben sinds kort wel het fenomeen "sponsored topics" en we kennen natuurlijk allemaal de Google ads, maar afgezien van dat blijft het forum schoon. Zoals ik eerder al zei krijgen we grotendeels de vrije hand.

Grofweg is de frontpage ook op te delen in twee delen: content en advertising. Content staat voor 99% los van advertenties. Het komt wel eens voor dat een artikel tegelijk geplaatst wordt met een reclamecampagne, maar de daadwerkelijke inhoud van zo'n artikel is niet te koop. Journalistieke integriteit is belangrijker dan direct geldelijk gewin, en dat moet ook wel, want anders jaag je natuurlijk je gebruikers weg. :)

@Krusher: het is geen reclame, het is gewoon iets dat je op een nieuwe feature van de site wijst. Je kan het wegklikken en dan zie je de melding niet meer als je gewoon cookies aan hebt staan, of je kan je profiel eventjes opnieuw submitten, ben je er ook vanaf op andere pc's. Laten we vooral geen probleem maken van iets dat je binnen 2 seconden kwijt bent en dat bovendien nog eens offtopic is hier ook...

• emmerx
NMe schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:59:
[...]
Maar dat is het probleem een beetje. Jouw topicstart nodigde niet uit tot discussie, die was namelijk gewoon een rant richting Nokia. Het zou al iets heel anders zijn geweest als je anderen naar hun ervaringen zou hebben gevraagd en daarbij ook de jouwe zou hebben gepost. En zo zijn er vast nog wel meer andere insteken die niet meteen zo'n negatieve toon zetten in het topic. En daarmee bedoel ik niet dat je niet negatief mag zijn over bedrijven ofzo, maar dat je zelfs negatieve feedback ook netjes kan verwoorden en onderbouwen. Negatieve posts met een positieve toon, zeg maar. :)
Was niet als rant bedoeld, meer als uitdagen van een nog onvolwassen of arrogante industrietak.
Ik kan daarover een beetje meespreken omdat ik ooit heb gewerkt voor Siemens Mobile.

Het is toch bizar als een bedrijf je aangeeft over een maand te gaan versturen en zelfs 2 dagen na die gecommuniceerde leverdatum nog helemaal niks van zich heeft laten horen? Laat staan antwoord geeft op je vragen.

Maar ik heb daarbij dus kennelijk niet de goede toon gebruikt voor GoT en teveel emotie in het stukje gebracht.
Ik dacht zelf dat het een feitelijke opsomming was 'opgeleukt' met mijn pittige meningen daarover.
Zoals de voorbeelden en oplossingen uit andere industrieën.

Over vragen naar ervaringen, er staat aan het einde van mijn post letterlijk:
"Hoe gaat Nokia dit oplossen? Ben benieuwd naar jullie ideeën, meningen en ervaringen."

En er kwam dus zelfs een reactie van Nokia los. Die in andere media werd tegengesproken en later weer werd bekrachtigd ...
Maar de uitnodiging was wel degelijk aangekomen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

[afbeelding]

Ik kan alleen nergens de voorwaarden vinden van het winnen van de iPad. Iemand een link?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maeslant schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:59:
[...]

Ik kan alleen nergens de voorwaarden vinden van het winnen van de iPad. Iemand een link?
Bij deze: http://tweakers.net/profielactie :)

Intentionally left blank

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 09:47
Deelname is uitgesloten voor:

1. personen die niet voldoen aan de hierboven omschreven vereisten;
2. alle medewerkers van Tweakers, en;
3. iedereen die direct of indirect in organisatorische zin betrokken is bij deze Actie.
:'(

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ja, maar jij werkt toch bij Tweakers.net? :p

• zeef
Glaanie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:55:
[...]

Ja, maar jij werkt toch bij Tweakers.net? :p
WINNNNNNNNNNNNN \o/

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

a.k.a. Martijn

is vrijwillige crew ook een medewerker van tweakers? We staan geenzins officieel op een lijst van medewerkers verwacht ik :)?

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• MuddyMagical
  • Laatst online: 28-03 21:02
LOOOOSSEEEEE.... :P
De Actie wordt georganiseerd door Tweakers.net B.V. gevestigd te (1033 SL) Amsterdam aan de mt. Lincolnweg 40 (hierna "Tweakers").

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nomad schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:26:
is vrijwillige crew ook een medewerker van tweakers?
Ook wij zijn medewerkers, ja. :P Helaas. :'(
We staan geenzins officieel op een lijst van medewerkers verwacht ik :)?
offtopic:
Je staat op de MoaM-lijst? :+

[Voor 29% gewijzigd door NMe op 23-09-2010 15:30]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

a.k.a. Martijn

NMe schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:29:
[...]

Ook wij zijn medewerkers, ja. :P Helaas. :'(

[...]

offtopic:
Je staat op de MoaM-lijst? :+
Mocht ik winnen, dan wil ik best voor een dagje van die lijst hoor :+. Zet je me de dag erop maar weer op die lijst :D.

[Voor 11% gewijzigd door Nomad op 23-09-2010 15:40]

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bananeman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:39:
Ik zie geen reclame. Wel een mededeling je profiel bij te werken. Tweakers heeft hier indirect een commercieel belang bij, zeker. Dit is echter geen (expliciete) commerciële uiting.
Maar is wel actie nr 3 waar T.net de 'grens' opzoekt van een 'ad-free' t.net. We hadden de MS cloud topics (sponsored), nu Cougar (sponsored), waar is de grens?

Natuurlijk kan je over de topics heenlezen, je kan de melding wegklikken, maar zo kan je ook ads blocken en met een CSS filter ook nog wel wat leuke acties ondernemen.

Kijk maar eens op de frontpage, T.net heeft gewoon indirect commercieel belang bij bepaalde 'acties', maar dat betekend niet dat dan geen kritiek op mag worden geuit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zeef
SinergyX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:53:
[...]

Maar is wel actie nr 3 waar T.net de 'grens' opzoekt van een 'ad-free' t.net. We hadden de MS cloud topics (sponsored), nu Cougar (sponsored), waar is de grens?

Natuurlijk kan je over de topics heenlezen, je kan de melding wegklikken, maar zo kan je ook ads blocken en met een CSS filter ook nog wel wat leuke acties ondernemen.

Kijk maar eens op de frontpage, T.net heeft gewoon indirect commercieel belang bij bepaalde 'acties', maar dat betekend niet dat dan geen kritiek op mag worden geuit.
Iedereen kan gesponsorde topics uitzetten in z'n profiel. Daar hoef je niet eens een abo voor te hebben. En ja : we zijn commercieel. Ik geef het toe. Het schandelijk maar waar. Want van de lucht, zon en wind draaien we niet. Er moet dus geld verdiend worden om brood op de plank te brengen.

Maar wees gerust, als abo ding je wel mee naar de iPad, ook al ben je nu en in de toekomst gevrijwaard van reclame. ;)

[Voor 17% gewijzigd door zeef op 23-09-2010 16:08]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Een melding om je profiel bij te werken nu de opties veranderd zijn is toch heel iets anders dan reclame? Wil je ook dat .Plans niet meer zichtbaar zijn bij een banner-free abo?

Als dan al maakt T.net reclame voor zichzelf. Als je dat liever niet ziet kan je beter about:blank in je adresbalk typen ipv T.net.

• MuddyMagical
  • Laatst online: 28-03 21:02
[...]

Vraag me af of je dan ook die iPad weigert als je hem wint. Principes toch?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee