Ik zal het even allemaal netjes opschrijven
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de pc zonder peripherals is 600 euro. Dit is zonder SSD, en zonder peripherals.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Tobo en muis heb ik wel of regel ik nog wel ergens. Scherm is een 1920x1200 of 1920x1080 scherm. Verder heb ik geen componenten die ik mee neem. Ik gebruik een NAS voor opslag van mijn media bestanden, dus grote storage is niet nodig in de nieuwe bak.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ik wil graag dat het systeem stil is, want het moet in de woonkamer staan. Een video-kaart die dus staat te blazen als ik aan het gamen ben is niet wenselijk (dan krijg ik mijn vriendin op de niet-leuke manier over me heen). Ik wil graag een SSD in de nieuwe bak, en daar heb ik ook los budget voor. Zowel SSD als HDD kunnen dus buiten beschouwing blijven. Eigenlijk is het enige dat ik daarvoor hoef te weten hoeveel GB ongeveer nodig is als je een spelletje of 3-4 tegelijk op je computer hebt staan, samen met windows.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik heb een lichte voorkeur voor Intel, omdat die processoren mij over de jaren heen minder problemen hebben gegeven dan de AMD varianten. Tegelijkertijd is dit voor mij een niet-kritisch systeem, dus als er iets van downtime is is dat ook weer niet het einde van de wereld.
Verder ben ik zo'n idioot die wel wil gamen, en het liefst ook met deze bak een jaartje of 2-3 vooruit wil kunnen voordat hij doorgeschoven wordt in de familie. Dat hoeft niet allemaal op high/ultra te zijn, maar ook weer niet low graphic settings. Tegelijkertijd vind ik het verbruik ook belangrijk, ik wil geen 800W aan componenten erin hebben, als dat maar 10%-20% verbetering geeft tov 300W aan componenten.
Het is een delicate balans tussen prestaties, verbruik, prijs en herrie, waar ik graag wat hulp in kan gebruiken
Verder ben ik niet van plan om ooit SLI of Crossfire te gaan draaien, of verder te overclocken dan standaard toegestaan is op een processor of videokaart.
Wat voor soort gamer ben je?
Momenteel speel ik alleen Starcraft 2 en World of Warcraft, omdat mijn laptop niet meer trekt. Op deze PC zouden waarschijnlijk zowel first person shooters en ook spellen als Civ 5 komen. Op zich heb ik op Anandtech al wel gevonden dat zowel SC2 als WoW erg CPU intensief zijn, en dat spreekt ook voor Intel.
Graag hoor ik of jullie hier nog verbeteringen op hebben.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 35,81 | € 35,81 |
1 | Intel Core i5 2400 | € 150,70 | € 150,70 |
1 | XFX Pro 450W | € 41,80 | € 41,80 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,63 | € 36,63 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II | € 195,50 | € 195,50 |
1 | Asus P8H67-M Pro v3.0 | € 88,74 | € 88,74 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 566,18 |