Beste Tweakers,
Mijn bejaarde 8 jaar oude computer is aan vervanging toe, wat gaat de tijd toch hard. Deze was vroeger een high-end super videoblaster. Mijn nieuwe computer gaat zeker weten een samengestelde worden. Dit alles ga ik bij Mycom bestellen zover mogelijk om het simpel te houden. Omdat dit mijn eerste keer is, laat ik hem liever samenstellen bij Mycom, waarbij Mycom op hun geassembleerde computers ook 3 jaar garantie geeft, voor meerprijs +€49. Ik ben langs hun winkel geweest en daar kun je een offerte maken. Aangezien Mycom redelijk goed concurreert met overige internetwinkels zonder retailshops is het vertrouwd om daar te bestellen.
Gebruik: Alleskunner photoshop, muziekstudiotje, tot max gebruik van af en toe high-end games (Shogun2, Crysis2, ME,Battlefield3, DMC4) gecombineerd met 24" LED Full HD 2ms screen, dus moet mooi zijn, maar ben geen hardcore gamer, desnoods instellingen op high dan very-high.
Budget: 700-1000. Dit is vrij flexibel, met de volgende redenen:
1. Ik twijfel of ik nu een OCZ vertex 2 60gb erbij neem, terwijl ik wel een supersnelle computer wil ben het wachten zat. Verstandig om 3-4 maanden te wachten in de hoop dat ze veel goedkoper zijn, of is de Spinpoint F3 7200rpm al snel genoeg. Hoeveel keer sneller is deze OCZ SSD tov Spinpoint HDD?
Is de Crucial 64gb SSD sata600 echt beter dan de OCZ SSD sata300? Firmware update en no problem toch?
2. wel/niet CM 212 plus CPU cooler ipv stockcooler bij i5 2500k boxed, ik ga misschien lichtjes overclocken (ook 1e keer), is deze cooler al voldoende, of is koel kwaliteit eigenlijk pruts en betaal je 26.98 euro voor stilte. Veel raden mugen2 aan, maar deze is dubbel zo duur. Als overclocken niet teveel risico's meeneemt, dan ga ik er zeker voor. Mycom bouwt deze gratis erin dan, maar ik zou deze apart dan moeten bestellen.
3. En die behuizing natuurlijk: ik twijfel tussen HAF912 (goedkoop, maar krap), HAF922 (duur, maar veel ruimte en handige toolless clicksystem) of de CM 690 II Advanced (prijs goed, maar krap zeggen mensen)
Ik ga later denk ik weleens een kaartje instoppen, maar dan moet het gemakkelijk gaan en niet dat je alles eruit moet halen omdat die kabel gebogen zit ofwel te krapjes. Goedkopere kasten die net zo goed zijn (en vooral stil moeten zijn) zijn de tips altijd welkom! Liefst: stille kast, gebalanceerd, goedkoop en geld overhouden voor upgrade andere onderdelen.
SAMENVATTEND, dit is de eerste keer dat ik een samengestelde computer in huis neem en wil deze voorzover mogelijk bij Mycom bestellen ook assembleren. Ik ga onderdelen apart kopen, alleen als deze significant dominanter is dan een onderdeel die bij Mycom te koop is. Ik weet niet of ik blij moet zijn met deze samenstelling waar ik max 1000 voor betaal: i5,4gb,1TB,ssd,1gb video.
Hopelijk kunnen de Tweakers me vertellen of de meerprijs van 49 euro waard is voor assemblage incl. 3 jaar garantie totaal waard is. Daarna kan ik af en toe met upgrades beetje bijhouden, maar ik laat hem bij de eerste configuratie eigenlijk weer 6 jaar meedoen(toekomstgericht). En wat jullie zouden kiezen bij de drie genoemde twijfelpunten met afweging/motivatie. De computer staat in de slaapkamer waar ik ook studeer, stilte en rust best belangrijk. Alvast bedankt! ^^
hieronder mijn lijst: de genoemde prijzen zijn niet zo goedkoop als dat er staat, totaalprijs bij mycom is: max 914.85 excl windows, incl assemblage, incl. haf922.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 44,- |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master HAF 922 | € 94,50 | € 94,50 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 173,74 | € 173,74 |
1 | Corsair Builder CX600 | € 54,26 | € 54,26 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 94,- | € 94,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,63 | € 36,63 |
1 | Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 | € 136,91 | € 136,91 |
1 | Asus P8P67 (B3) | € 126,50 | € 126,50 |
Bekijk collectie