pricewatch: Corsair HX750WTsaaralex schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:43:
[...]
Any good tips dan? Wat een geschikte voeding is, want zie de seasonics dan gelijk vanaf 720/850 naar de 150euro gaan... is dat onvermijdelijk?
Nee, op die website staat dat die voeding 1x 6pins en 1x 6+2 pins heeft.Tsaaralex schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:56:
[...]
4xop de site van seasonic http://www.seasonicusa.com/S12II-Bronze.htm staat dat die er 1 heeft
my goodness
Elke 6950 heeft 2x 6 nodig..
[ Voor 4% gewijzigd door Nixy op 04-04-2011 23:59 ]
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26Tsaaralex schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:43:
[...]
Any good tips dan? Wat een geschikte voeding is, want zie de seasonics dan gelijk vanaf 720/850 naar de 150euro gaan... is dat onvermijdelijk?
Tegenwoordig zijn er wel betere voedingen te krijgen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zoals? Ik denk dan aan de AX750 en de Seasonic X-760, maar die gaan dus meteen weer richting de 150 euro.-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:00:
Maar goed, dit is inderdaad meer iets voor het voedingtopic.
Hallo allemaal,
ik ben toe aan een nieuwe PC en wil deze voor het eerst zelf in elkaar zetten. Ik ben wel dermate slecht thuis in dit wereldje dat ik me maar op de BBGs gericht heb. Gezien mijn budget komt het €800-systeem in aanmerking, maar omdat ik niet wil gaan overklokken, wou ik het houden bij de kleinere tower en goedkopere voeding uit het basisgamesysteem. Een nieuwe monitor e.d. wil ik nu nog niet kopen. Ik heb me suf gelezen in reviews en forums en hoop dat het resulterende systeem in elk geval compatibel is. Het doel is een systeem dat de huidige games goed kan draaien; ik heb geld voor noch echte behoefte aan een €1000+ systeem.
Graag jullie deskundige commentaar
ik ben toe aan een nieuwe PC en wil deze voor het eerst zelf in elkaar zetten. Ik ben wel dermate slecht thuis in dit wereldje dat ik me maar op de BBGs gericht heb. Gezien mijn budget komt het €800-systeem in aanmerking, maar omdat ik niet wil gaan overklokken, wou ik het houden bij de kleinere tower en goedkopere voeding uit het basisgamesysteem. Een nieuwe monitor e.d. wil ik nu nog niet kopen. Ik heb me suf gelezen in reviews en forums en hoop dat het resulterende systeem in elk geval compatibel is. Het doel is een systeem dat de huidige games goed kan draaien; ik heb geld voor noch echte behoefte aan een €1000+ systeem.
Graag jullie deskundige commentaar
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 44,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 15,89 | € 15,89 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 79,70 | € 79,70 |
1 | MS-Tech CA-0300 Stingray SE | € 46,40 | € 46,40 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Cooler Master GX 550W | € 58,30 | € 58,30 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,- | € 36,- |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 107,90 | € 107,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 74,- | € 74,- |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 167,50 | € 167,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 651,64 |
Verwijderd
Ben echt m`n hoofd aan het breken hierover, heb een pagina terug een setupje van m`n toekomstige systeem gepost, waaronder een am3 mobo van asRock, een 890fx delux4.
Daarnaast staat er een xfx HD 6950 2GB bij, waar ik in de toekomst er een tweede bij wil zetten in Crossfire.
MIjn vraag is wel kan, als ik bij de crossfire supportlist van dit mobo kijk kom ik er niet helemaal uit
http://www.asrock.com/mb/...odel=890FX%20Deluxe4&c=CF
Onder het kopje specificaties op hun site staat dat crossfire wel kan. Ik zoek me al een tijdje suf, naar compatibiliteit van mobo e.d. en of dat uitmaakt.
Ook op hun support page (linkje)(hé dit werkt ook, cool
) staat dat het mobo wel Crossfire ondersteund (waar ik ook niet aantwijfel), maar die eerste link heeft het over kaarten en/of chipsets die ik niet herken in m`n eigen kaart.
Ook hier http://sites.amd.com/US/G...rtified-motherboards.aspx staat het bovengenoemde mobo niet bij. Weet iemand of ik er naast zit (hopelijk) of dat ik gewoonweg een ander mobo zal moeten uitzoeken?
Alvast bedankt!
Daarnaast staat er een xfx HD 6950 2GB bij, waar ik in de toekomst er een tweede bij wil zetten in Crossfire.
MIjn vraag is wel kan, als ik bij de crossfire supportlist van dit mobo kijk kom ik er niet helemaal uit
http://www.asrock.com/mb/...odel=890FX%20Deluxe4&c=CF
Onder het kopje specificaties op hun site staat dat crossfire wel kan. Ik zoek me al een tijdje suf, naar compatibiliteit van mobo e.d. en of dat uitmaakt.
Ook op hun support page (linkje)(hé dit werkt ook, cool
Ook hier http://sites.amd.com/US/G...rtified-motherboards.aspx staat het bovengenoemde mobo niet bij. Weet iemand of ik er naast zit (hopelijk) of dat ik gewoonweg een ander mobo zal moeten uitzoeken?
Alvast bedankt!
@janwillemk Als je CF gaat draaien heb je in ieder geval een zwaardere voeding nodig.
@slnc het mobo gewoon met CF. Als de fabrikant iets opgeeft dan doet dat het gewoon.
Niet zo achterdochtig!
@slnc het mobo gewoon met CF. Als de fabrikant iets opgeeft dan doet dat het gewoon.
Niet zo achterdochtig!
[ Voor 34% gewijzigd door thomasie op 05-04-2011 07:56 ]
Verwijderd
Zo, ik heb ff de tijd gemaakt om de kaas-schaaf er langs te halen. Gisteren was ik daar te moe voor.Tsaaralex schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:21:
Ok na wat tips en hints... de aangepaste versie.. heb ook gelijk maar wel de 2GB 6950 genomen voor dual monitor of grotere resoluties dan ik nu heb.. .de prijs is niet veel hoger en de baten lijken mij wel de moeite waard... Ook het extra kaartje laten zitten voor geluid zodat ik stiekem toch twee audio bronnen heb... !
Is dit te draaien ook met de gekozen voeding en dergelijke? Als dat zo is zou dit hem wel eens kunnen worden
1 | Terratec Aureon 5.1 PCI | € 17,- | € 17,- |
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 67,- | € 67,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 79,70 | € 79,70 |
1 | Lian Li PC-7FNW | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 252,42 | € 252,42 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 82,50 | € 82,50 |
1 | XFX PRO750W | € 79,69 | € 79,69 |
1 | OCZ Vertex 3 120GB | € 225,- | € 225,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Conceptronic Multifunction front panel with eSATA | € 18,90 | € 18,90 |
2 | Gigabyte GV-R695D5-2GD-B | € 219,50 | € 439,- |
1 | MSI P67A-GD55 (B3) | € 135,79 | € 135,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.607,80 |
Wat ik gedaan heb:
Windows home premium inplaats van pro. Is voldoende.
Beter mobo die Xfire doet met 8x8x en niet 16x4x(die via de southbridge dan vast gaat)
De toch niet zo snelle intel ssd ingeruild voor de nieuwe vertex 3
De DVD brander weg gegooid, dat doet je blueray brander ook.
XFX 750 watt voeding genomen, die moet ruim voldoende zijn.
De overpriced geluidskaart vervangen door een budget.
Je zou nog 40 euro kunnen besparen door 1GB versies te nemen. Opzich heb je ze pas bij hele hoge resolutie meer dan 1GB nodig. Maar als je denkt er lang mee te gaan doen, dan zijn 2GB's ook nog wel aan te raden.
Verwijderd
Kan je een paar voorbeelden geven van betere voedingen? Ik dacht juist dat de Corsair HX en AX modellen juist heel goed waren.-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:00:
[...]
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 12:51 ]
ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt door 2 x 6950 te nemen. je kunt deze altijd nog flashen naar 2x6970 door het bios aan te passen. Ik weet niet zeker of je overclock plannen hebt met je processor. ik denk het wel aangezien je de k-versie hebt. als je dit echt in grote stappen wilt doen neem dan een sterkere voeding aangezien je ook al een crossfire opstelling hebt staanVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:35:
[...]
Zo, ik heb ff de tijd gemaakt om de kaas-schaaf er langs te halen. Gisteren was ik daar te moe voor.
# Product Prijs Subtotaal 1 Terratec Aureon 5.1 PCI € 17,- € 17,- 1 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB € 67,- € 67,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 79,70 € 79,70 1 Lian Li PC-7FNW € 94,90 € 94,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 252,42 € 252,42 1 LG BH10LS30 Zwart € 82,50 € 82,50 1 XFX PRO750W € 79,69 € 79,69 1 OCZ Vertex 3 120GB € 225,- € 225,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 81,90 € 81,90 1 Conceptronic Multifunction front panel with eSATA € 18,90 € 18,90 2 Gigabyte GV-R695D5-2GD-B € 219,50 € 439,- 1 MSI P67A-GD55 (B3) € 135,79 € 135,79 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.607,80
Verwijderd
750 watt is ook ruim voldoende voor een overclock er bij. Daarbij is het systeem niet voor mij.
tombuis schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:00:
ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt door 2 x 6950 te nemen. je kunt deze altijd nog flashen naar 2x6970 door het bios aan te passen.
offtopic:
Dat van dat flashen is niet iets wat je zomaar kunt zeggen tegenwoordig.
Het werkt alleen op de 2GB modellen, die het originele PCB hebben (denk ik?). En dan soms nog steeds niet. Je kan het natuurlijk proberen, maar de kansen worden snel kleiner als je al niet met die 2 factoren te maken hebt.
Het werkt alleen op de 2GB modellen, die het originele PCB hebben (denk ik?). En dan soms nog steeds niet. Je kan het natuurlijk proberen, maar de kansen worden snel kleiner als je al niet met die 2 factoren te maken hebt.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Inderdaad het flashen van 6950 naar 6970 is nu vaak niet meer mogelijk gezien de producent dit hardware matig heeft 'opgelost'... Tenzij je een 'ouder' model 6950 met een oud PCB hebt of kan bemachtigen is de kans aanwezig dat je nog kan flashen naar 6970 bios..Nixy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:06:
[...]
offtopic:
Misschien is het handig als dit even duidelijk wordt vermeld ergens want ik zie nog erg vaak mensen die zeggen dat ze wel even het bios gaan flashen naar 6970...
Verwijderd
@nixy
hier staat wel veel over dit onderwerp + resultaten en een verdere discussie. Daar hebben ze het ook over de 1gb modelen en leggen ze verder uit hoe en wat. Excuus als dit niet ontopic is, laat het hierbij.
hier staat wel veel over dit onderwerp + resultaten en een verdere discussie. Daar hebben ze het ook over de 1gb modelen en leggen ze verder uit hoe en wat. Excuus als dit niet ontopic is, laat het hierbij.
Verwijderd
Pas een nieuwe MSI 6950 gekocht en die is gewoon netjes overgelockt naar een 6970TweakerXs schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:35:
[...]
Inderdaad het flashen van 6950 naar 6970 is nu vaak niet meer mogelijk gezien de producent dit hardware matig heeft 'opgelost'... Tenzij je een 'ouder' model 6950 met een oud PCB hebt of kan bemachtigen is de kans aanwezig dat je nog kan flashen naar 6970 bios..
Misschien is het handig als dit even duidelijk wordt vermeld ergens want ik zie nog erg vaak mensen die zeggen dat ze wel even het bios gaan flashen naar 6970...
Dat zegt niets over de eigenlijke leeftijd van de kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:56:
[...]
Pas een nieuwe MSI 6950 gekocht en die is gewoon netjes overgelockt naar een 6970
Misschien heb je er een 'van de onderste plank' gekregen, die de winkel al langere tijd had liggen. Dusdoende is het een oude kaart, en wellicht niet een nieuwe kaart waarop wat wijzigingen zijn aangebracht door AMD
Wie zegt dan dat het niet meer kan? Misschien dan ook met bewijs komen aangezien het gister nog wel prima kon, maar misschien vandaag niet meer.
AMD Nieuwsdiscussie
Het heeft er niets mee te maken of het gisteren nog wel kon en vandaag niet. Het gaat erom wat voor een soort kaart je krijgt. Het kan zijn dat je geluk hebt een een oudere versie krijgt, waarmee je nog wel kan unlocken maar als je pech hebt krijg je een nieuwer exemplaar en dan heb je waarschijnlijk pech-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:06:
Wie zegt dan dat het niet meer kan? Misschien dan ook met bewijs komen aangezien het gister nog wel prima kon, maar misschien vandaag niet meer.
Ik ga met The Mask mee, ik hoor tientallen verhalen dat het niet meer kan met de nieuwere kaarten (incl de reactie van AMD zelf), maar ik hoor ontzettend weinig (nooit) dat het ook daadwerkelijk niet gelukt is.
Een beetje voorzichtigheid mag toch ook wel geboden worden. Als we nu tegen iedereen zeggen "Joh, neem maar een HD6950, die kan je toch omtoveren tot een 6970" en het werkt niet, komen ze dadelijk bij ons zeuren dat ze nu een kaart hebben die niet doet wat wij verteld hebben, en dat ze eigenlijk beter gelijk een 6970 hadden kunnen kopen.mitsumark schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:18:
Ik ga met The Mask mee, ik hoor tientallen verhalen dat het niet meer kan met de nieuwere kaarten (incl de reactie van AMD zelf), maar ik hoor ontzettend weinig (nooit) dat het ook daadwerkelijk niet gelukt is.
Helemaal eensNixy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:06:
[...]
Een beetje voorzichtigheid mag toch ook wel geboden worden. Als we nu tegen iedereen zeggen "Joh, neem maar een HD6950, die kan je toch omtoveren tot een 6970" en het werkt niet, komen ze dadelijk bij ons zeuren dat ze nu een kaart hebben die niet doet wat wij verteld hebben, en dat ze eigenlijk beter gelijk een 6970 hadden kunnen kopen.
Verwijderd
Punt blijft dat het nog steeds kan.Nixy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:06:
[...]
Een beetje voorzichtigheid mag toch ook wel geboden worden. Als we nu tegen iedereen zeggen "Joh, neem maar een HD6950, die kan je toch omtoveren tot een 6970" en het werkt niet, komen ze dadelijk bij ons zeuren dat ze nu een kaart hebben die niet doet wat wij verteld hebben, en dat ze eigenlijk beter gelijk een 6970 hadden kunnen kopen.
Het KAN.. er is een kans dat.... Als iemand alleen een 6950 neemt en geen 6970 omdat jij zegt dat het wel kan en hij zo gewoon 100 euro bespaart, en het vervolgens niet kan....is dat wel erg zuur denk je niet?
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet meer kan. Enkel dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat het lukt..
Verwijderd
Nee, als ik zeg dat er een mogelijkheid is, betekend dat geen zekerheid. Daarbij als iemand zich gaat inlezen over hoe dit moet, zullen zij dit ook lezen.revivespirit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:07:
[...]
Het KAN.. er is een kans dat.... Als iemand alleen een 6950 neemt en geen 6970 omdat jij zegt dat het wel kan en hij zo gewoon 100 euro bespaart, en het vervolgens niet kan....is dat wel erg zuur denk je niet?
Zo laat je het anders wel overkomen met dit bericht: Nixy in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"Nixy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:12:
[...]
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet meer kan. Enkel dat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat het lukt..
Natuurlijk maar als iedereen zo superveel verstand ver pc's en onderdelen en toevallig de info over de ene 6950 die zich nou niet liet flashen naar een 6970.. zouden er hier heeel wat minder pagina's aan vragen zijnVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:17:
[...]
Nee, als ik zeg dat er een mogelijkheid is, betekend dat geen zekerheid. Daarbij als iemand zich gaat inlezen over hoe dit moet, zullen zij dit ook lezen.
[...]
Zo laat je het anders wel overkomen met dit bericht: Nixy in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
Verwijderd
En je punt is? Dat ze blind gaan flashen?revivespirit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:23:
[...]
Natuurlijk maar als iedereen zo superveel verstand ver pc's en onderdelen en toevallig de info over de ene 6950 die zich nou niet liet flashen naar een 6970.. zouden er hier heeel wat minder pagina's aan vragen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 19:24 ]
Dat flashen is vrij simpel en er is veel over te vinden op het WWW, dus van onwetendheid kan geen sprake zijn.
Feit is dat je een geslaagde flash nooit kunt garanderen. Sommige kaarten tonen artifacts na het flashen en ook dat staat overal vermeld. Maar ja, je hebt toch ook voor een 6950 betaald ipv eern 6970? Je kunt dus niks verliezen aleen maar winnen.
Feit is dat je een geslaagde flash nooit kunt garanderen. Sommige kaarten tonen artifacts na het flashen en ook dat staat overal vermeld. Maar ja, je hebt toch ook voor een 6950 betaald ipv eern 6970? Je kunt dus niks verliezen aleen maar winnen.
[ Voor 53% gewijzigd door rows op 05-04-2011 19:36 ]
Nou ja misschien niet helemaal blind maar er toch wel minder bij nadenken.. Hoe dan ook, ik heb hier geen zin inVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:24:
[...]
En je punt is? Dat ze blind gaan flashen?

Iemand zei hier een tijdje terug dat die msi twin frozr cooling van de gtx 570 bijv. niet alle componenten koelde enzo... Ik heb hier eigenlijk maar bar weinig over terug kunnen vinden.. Zo'n beetje elk review dat ik lees is erg positief over de msi twin frozr cooling..

Editje aan hierboven: niet iedereen gaat door het halve forum zitten spitten als ze iets verteld word in het bbg aanschaf gamesysteem.. maarja...genoeg hierover ;D
@ reinman hieronder...
Scherp.....heel scherp
[ Voor 14% gewijzigd door Brodo op 05-04-2011 19:36 ]
Verwijderd
Je bent een heel belangrijk woord in de topic titel vergeten: NIEUWS. Dit is geen nieuws en hoort dus ook niet in dat topic.Stef602 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:33:
Ik verbind jullie graag door met het ati discuss topic
CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121
Hihi, naar mijn mening is het wel nieuws, want als die dingen niet meer flashable zijn, vind ik dat best nieuwsVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:35:
[...]
Je bent een heel belangrijk woord in de topic titel vergeten: NIEUWS. Dit is geen nieuws en hoort dus ook niet in dat topic.

Verwijderd
Imho is het meer ervaringen topic.Stef602 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:36:
[...]
Hihi, naar mijn mening is het wel nieuws, want als die dingen niet meer flashable zijn, vind ik dat best nieuws![]()
Ik had het ook niet genoemd in de samenstelling hoor (dat was iemand anders). Ik verwachte nl niet dat de persoon daar in geintereseerd was. Het is alleen de stelling zo hard dat het niet meer kan van de ene op de andere dag klopt natuurlijk niet. De voorwaarden ervoor zijn wel te vinden.revivespirit schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:35:
[...]
Nou ja misschien niet helemaal blind maar er toch wel minder bij nadenken.. Hoe dan ook, ik heb hier geen zin in, je helpt de mensen goed, en nu zit ik je een beetje af te leiden...
Maarja
Waarschijnlijk word met niet alles gedoeld op de VRMs. Als ik daar een beetje op google dan zeggen mensen idd dat de VRM's niet gekoeld worden. Dat is idd nadelig voor overclocken.Iemand zei hier een tijdje terug dat die msi twin frozr cooling van de gtx 570 bijv. niet alle componenten koelde enzo... Ik heb hier eigenlijk maar bar weinig over terug kunnen vinden.. Zo'n beetje elk review dat ik lees is erg positief over de msi twin frozr cooling..
Idd, het word hier genoemd, kunnen we het net zo goed hier duidelijk maken.Editje aan hierboven: niet iedereen gaat door het halve forum zitten spitten als ze iets verteld word in het bbg aanschaf gamesysteem.. maarja...genoeg hierover ;D
@ reinman hieronder...
Scherp.....heel scherp
Kortom het komt op het volgende neer: Er bestaat een kans dat als je een 6950 koopt, en je probeert hem te flashen hij niet meer naar behoren werkt, of hij niet wil flashen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:40:
[...]
Imho is het meer ervaringen topic.
[...]
Ik had het ook niet genoemd in de samenstelling hoor. Ik verwachte nl niet dat de persoon daar in geintereseerd was. Het is alleen de stelling zo hard dat het niet meer kan van de ene op de andere dag klopt natuurlijk niet. De voorwaarden ervoor zijn wel te vinden.
[...]
Waarschijnlijk word met niet alles gedoeld op de VRMs. Als ik daar een beetje op google dan zeggen mensen idd dat de VRM's niet gekoeld worden. Dat is idd nadelig voor overclocken.
[...]
Idd, het word hier genoemd, kunnen we het net zo goed hier duidelijk maken.
Hier zijn wij van het GoT op tweakers NIET verantwoordelijk voor,
Dank u
Hoi, ik zal over een paar dagen mijn loon binnen krijgen en mijn nieuwe systeem bestellen.
Jullie hebben mij al een heel eind op weg geholpen, maar ik heb nog een vraag.
Ik heb gehoord dat de F4 (pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB) schijven corrupte firmware kunnen bevatten en dat je deze zelf zult moeten updaten.
Ik weet niet of dit het helemaal stabiel zal maken of niet, maar wat maakt deze beter dan deze schijven?
pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
Zoals je ziet heeft de laatste schijf een Cache van 64 MB ipv 32 MB, ook hebben de Seagate Barracuda's beiden 5900 rpm ipv 5200 rpm.
De SATA-600 uitvoering is slechts €5,- duurder dan de F4 schijf van Samsung.
Wat moet ik doen? Help me
Jullie hebben mij al een heel eind op weg geholpen, maar ik heb nog een vraag.
Ik heb gehoord dat de F4 (pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB) schijven corrupte firmware kunnen bevatten en dat je deze zelf zult moeten updaten.
Ik weet niet of dit het helemaal stabiel zal maken of niet, maar wat maakt deze beter dan deze schijven?
pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
Zoals je ziet heeft de laatste schijf een Cache van 64 MB ipv 32 MB, ook hebben de Seagate Barracuda's beiden 5900 rpm ipv 5200 rpm.
De SATA-600 uitvoering is slechts €5,- duurder dan de F4 schijf van Samsung.
Wat moet ik doen? Help me
Zijn deze schijven echt zoveel beter dat het het de 30 euro waard is om meer uit te geven voor 2 TB?

Kan ik deze setup zonder problemen in elkaar zetten?
en is 550 watt als voeding genoeg ?
alvast bedankt.
Neem een gtx 560 en de samsung f3Sweeney schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:54:
[afbeelding]
en is 550 watt als voeding genoeg ?
alvast bedankt.
Zit er een cpu cooler bij die processor /?
[ Voor 8% gewijzigd door Brodo op 05-04-2011 20:58 ]
1 | Samsung Syncmaster P2470H | € 207,41 | € 207,41 |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,27 | € 81,27 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 170,17 | € 170,17 |
1 | Antec HCG-520 | € 64,31 | € 64,31 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 224,90 | € 224,90 |
1 | Asus P8P67 | € 124,68 | € 124,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.012,64 |
Kan beter.Sweeney schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:54:
Voor 40 euro haal je ook wel 4GB werkgeheugen.
Voor enkele euro's meer haal je een snellere HD6870, is een betere koop
Moederbord kan waarschijnlijk wel goedkoper.
Is een bagger voeding welke verkocht wordt voor een veel te hoge prijs.en is 550 watt als voeding genoeg ?
AMD Nieuwsdiscussie
Sata 600 en waarschijnlijk ook 64MB cache zijn een beetje nutteloos, maakt niet echt uit welke je neemt dus.Moriar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:26:
Anyone? (a)
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB is denk ik wel de snelste ook omdat het de nieuwste is.
AMD Nieuwsdiscussie
is de snelheid niet afhankelijk van de rpm? spinpoint f3 1tb is 7200 rpm is dit dan niet zon 30-40% sneller? geen idee hoeveel je hier dan van gaat merken trouwens dat ter zijde
Is één de zoveel dingen waar het afhankelijk van is. Een 5400RPM HD kan ook prima sneller zijn dan een 7200RPM.
AMD Nieuwsdiscussie
ok! weer wat wijzer zo laat op de avond bedankt!!-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:37:
Is één de zoveel dingen waar het afhankelijk van is. Een 5400RPM HD kan ook prima sneller zijn dan een 7200RPM.
Weet iemand misschien of deze pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
Een beetje betrouwbaar is?
Want deze lijkt naar mijn idee (gekeken naar de specs) een goede keus.
Maar ik weet niet welke kwaliteit Seagate levert en ik vind ook niet veel reviews (uitgebreider dan zo'n tabelletje) hierover
Dit zou mij weer bijna €20,- schelen in aanschaf. (Dan hoef ik niet 2 × die pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB te kopen, hoewel deze heel hoog aangeschreven wordt.)
Wat ik belangrijk vind is dat deze betrouwbaar is (geen data loss).
Ik zet hier voornamelijk alleen maar foto's en video's op en een aantal games.
Een beetje betrouwbaar is?
Want deze lijkt naar mijn idee (gekeken naar de specs) een goede keus.
Maar ik weet niet welke kwaliteit Seagate levert en ik vind ook niet veel reviews (uitgebreider dan zo'n tabelletje) hierover
Dit zou mij weer bijna €20,- schelen in aanschaf. (Dan hoef ik niet 2 × die pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB te kopen, hoewel deze heel hoog aangeschreven wordt.)
Wat ik belangrijk vind is dat deze betrouwbaar is (geen data loss).
Ik zet hier voornamelijk alleen maar foto's en video's op en een aantal games.
[ Voor 10% gewijzigd door Moriar op 05-04-2011 21:56 ]
Verwijderd
Ik heb even een vraag, zitten aan de OCZ ModXStreamPro genoeg aansluitingen om een Sapphire Radeon HD6950 2gb van stroom te voorzien?
Er zijn nogal wat verschillende ModXStream Pro's, maar als je de voeding nog niet hebt had ik hem ook niet gekocht.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:58:
Ik heb even een vraag, zitten aan de OCZ ModXStreamPro genoeg aansluitingen om een Sapphire Radeon HD6950 2gb van stroom te voorzien?
AMD Nieuwsdiscussie
nopeVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:58:
Ik weet dat ik eigenlijk naar een ander topic moet, maar zouden jullie dit door de vingers kunnen zien en ons misschien snel willen helpen?
[ Voor 49% gewijzigd door Edmin op 05-04-2011 23:50 ]
JaMoriar schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:02:
[...]
Die vraag heb ik eigenlijk ook
Heeft de pricewatch: Seasonic S12II 520W genoeg aansluitingen voor de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC ?
Kost toch niet meer moeite om het in een ander topic te plaatsen?Ik weet dat ik eigenlijk naar een ander topic moet, maar zouden jullie dit door de vingers kunnen zien en ons misschien snel willen helpen?
AMD Nieuwsdiscussie
ehhhhhh neem een seasonic voeding/antec gamer/xfx?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:58:
Nee eigenlijk niet, maar dit topic was zo in de buurt (a)-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:07:
[...]
Ja
[...]
Kost toch niet meer moeite om het in een ander topic te plaatsen?
Dankjewel!
Nog 1 keer over voedingen en dan hou ik op 
pricewatch: Antec Basiq BP550Plus
Is dit wat?, Antec heeft wel een betere reputatie dan OCZ toch? Of voor 10 euro meer voor de Seasonic gaan?
pricewatch: Antec Basiq BP550Plus
Is dit wat?, Antec heeft wel een betere reputatie dan OCZ toch? Of voor 10 euro meer voor de Seasonic gaan?
Verwijderd
@The_Mask: Ik heb nu de volgende wenslijst: gallery: coolienl
Ik zie dat jij ook een HD6950 hebt? Nu is het niet zeker of je dat ding als HD6970 kan flashen. Daarom zit ik te twijfelen of ik dan niet beter voor een Gigabyte GTX 560 Ti kan gaan. Dat is volgens mij een redelijk vergelijkbaar type kaart.. Ik las namelijk de volgende review van tweakers waarin deze kaart heel goed naar voren komt met zijn 1000mhz:
reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest
Het aparte is alleen dat volgens mij het 950mhz model hiervan goed verkrijgbaar is bij vele winkels en de 1000mhz niet...
P.S. de XFX PRO750W, is dat wel een goede aanschaf volgens jou?
Thanks.
Ik zie dat jij ook een HD6950 hebt? Nu is het niet zeker of je dat ding als HD6970 kan flashen. Daarom zit ik te twijfelen of ik dan niet beter voor een Gigabyte GTX 560 Ti kan gaan. Dat is volgens mij een redelijk vergelijkbaar type kaart.. Ik las namelijk de volgende review van tweakers waarin deze kaart heel goed naar voren komt met zijn 1000mhz:
reviews: Acht mainstream- en high-end-kaarten getest
Het aparte is alleen dat volgens mij het 950mhz model hiervan goed verkrijgbaar is bij vele winkels en de 1000mhz niet...
P.S. de XFX PRO750W, is dat wel een goede aanschaf volgens jou?
Thanks.
Verwijderd
Vette SHIT! Volgens mij zijn de OCZ Vertex 3 schijven beschikbaar!!!
Ook de 120GB modellen...
(Heb net gebeld met http://www.sicomputers.nl/ocz-vertex-3-120gb-2-5inch.html )
-Volgens de Alternate website ook op voorraad: http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=imhmnb15
-4Launch net aan de lijn gehad: ze krijgen binnenkort ongeveer 20 schijven binnen.
(Heb net gebeld met http://www.sicomputers.nl/ocz-vertex-3-120gb-2-5inch.html )
-Volgens de Alternate website ook op voorraad: http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=imhmnb15
-4Launch net aan de lijn gehad: ze krijgen binnenkort ongeveer 20 schijven binnen.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 10:27 ]
Zeker is het sowieso nooit. Maar bij de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr II/OC is het bij sommigen iig wel geluktVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:55:
Ik zie dat jij ook een HD6950 hebt? Nu is het niet zeker of je dat ding als HD6970 kan flashen.
Komt omdat veel 1GHz modellen niet eens stabiel waren, 1GHz is dus vaak net te veel.Het aparte is alleen dat volgens mij het 950mhz model hiervan goed verkrijgbaar is bij vele winkels en de 1000mhz niet...
Voor twee videokaarten met overklok en een dikke CPU overklok wel.P.S. de XFX PRO750W, is dat wel een goede aanschaf volgens jou?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Oke thanks! Een korte vraag, raad jij voor mijn wenslijst nog een betere videokaart aan als de HD6950? Oftewel, welke zou jij kiezen voor de beste prestaties in games, met een ongeveer vergelijkbare prijs? Een Nvidia of toch een ATI?-The_Mask- schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:45:
[...]
Zeker is het sowieso nooit. Maar bij de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr II/OC is het bij sommigen iig wel gelukt
[...]
Komt omdat veel 1GHz modellen niet eens stabiel waren, 1GHz is dus vaak net te veel.
[...]
Voor twee videokaarten met overklok en een dikke CPU overklok wel.
met de HD6950 ga je alle spellen die op dit moment uit zijn prima spelen!! ik zou dan ook voor deze kaart gaan... en mocht een flash naar 6970 kunnen en succesvol zijn... is dat alleen maar mooi meegenomen toch?
Nog even ter herhaling. Budget ongeveer 850 euro, incl. monitor(700 voor de hardware, 100-200 voor de monitor). PC gaat voornamelijk gebruikt worden om te gamen, daarnaast voornamelijk standaard dingen zoals films, series kijken, ms office etc. Ik ga een full hd monitor aanschaffen, dus de resolutie wordt 1920x1080. Ik ben wel van plan om te gaan overclocken, maar niet heel extreem. Ik ben niet van plan SLI of CF te gaan draaien in de toekomst.
Op advies van de reacties op mijn eerste post hier heb ik de voeding aangepast naar een XFX Pro 650 Watt(De 550 Watt versie is slecht leverbaar bij zercom en 4launch). Als ik de reviews van de HD6850 zo bekijk dan gaat het systeem ongeveer 240 watt trekken op full load. Nu is er ook nog de keuze voor de Seasonic M12II 520W
Seasonic M12II 520W: http://tweakers.net/price.../seasonic-m12ii-520w.html. Deze voeding zit in dezelfde prijsklasse, heeft een stuk minder vermogen maar is wel modulair(Zorgt een niet-modulaire voeding voor veel problemen bij het bouwen van het systeem, of valt dit reuze mee?). Deze zou het systeem ook makkelijk moeten trekken. Welke voeding raden jullie aan rekening houdend met overclocken en een toekomstige upgrade van de videokaart?
Is het daarbij nog een optie om op de CPU-koeler te besparen door voor de Cooler Master Hyper 212 Plus te gaan? Ik lees alleen regelmatig dat deze een stuk luidruchtiger is dan de Mugen 2?
Ik ben van plan eind deze week, begin volgende week het volgende systeem te bestellen:
Ik ga toch voor een intel systeem i.c.m. een budget videokaart. Hiermee moet ik de huidige games nog steeds behoorlijk mee kunnen spelen. Daarbij speel ik een groot deel van de tijd WoW, wat grafisch niet heel zwaar eisend is. Zijn er nog op- en aanmerkingen? Is het moederbord bijvoorbeeld een prima keuze, of kan ik beter een paar tientjes extra uittrekken en voor een ander mobo gaan? Alle reacties zijn welkom.
Op advies van de reacties op mijn eerste post hier heb ik de voeding aangepast naar een XFX Pro 650 Watt(De 550 Watt versie is slecht leverbaar bij zercom en 4launch). Als ik de reviews van de HD6850 zo bekijk dan gaat het systeem ongeveer 240 watt trekken op full load. Nu is er ook nog de keuze voor de Seasonic M12II 520W
Seasonic M12II 520W: http://tweakers.net/price.../seasonic-m12ii-520w.html. Deze voeding zit in dezelfde prijsklasse, heeft een stuk minder vermogen maar is wel modulair(Zorgt een niet-modulaire voeding voor veel problemen bij het bouwen van het systeem, of valt dit reuze mee?). Deze zou het systeem ook makkelijk moeten trekken. Welke voeding raden jullie aan rekening houdend met overclocken en een toekomstige upgrade van de videokaart?
Is het daarbij nog een optie om op de CPU-koeler te besparen door voor de Cooler Master Hyper 212 Plus te gaan? Ik lees alleen regelmatig dat deze een stuk luidruchtiger is dan de Mugen 2?
Ik ben van plan eind deze week, begin volgende week het volgende systeem te bestellen:
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | Cooler Master Elite 430 (Zwart) | € 36,70 | € 36,70 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12H, 120mm | € 6,43 | € 6,43 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 172,48 | € 172,48 |
1 | XFX PRO650W | € 70,08 | € 70,08 |
1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 40,50 | € 40,50 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 138,40 | € 138,40 |
1 | Asus P8P67 | € 126,14 | € 126,14 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 684,73 |
Ik ga toch voor een intel systeem i.c.m. een budget videokaart. Hiermee moet ik de huidige games nog steeds behoorlijk mee kunnen spelen. Daarbij speel ik een groot deel van de tijd WoW, wat grafisch niet heel zwaar eisend is. Zijn er nog op- en aanmerkingen? Is het moederbord bijvoorbeeld een prima keuze, of kan ik beter een paar tientjes extra uittrekken en voor een ander mobo gaan? Alle reacties zijn welkom.
Beschikt hier iemand over de kennis om mij te vertellen of de pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB een goede schijf is of niet?
Ik hoor er niet veel over, dat kan juist goed óf slecht zijn
De specs lijken mij leuk, maar ken Seagate niet zo goed.
Is het een betrouwbaar merk/betrouwbare schijf?
Dankje!
Ik hoor er niet veel over, dat kan juist goed óf slecht zijn
De specs lijken mij leuk, maar ken Seagate niet zo goed.
Is het een betrouwbaar merk/betrouwbare schijf?
Dankje!
Verwijderd
Ja dat geloof ik ook wel.. Ik wil alleen ook voor de toekomst zo goed mogelijk voorbereid zijn. Met Nvidia heb ik bijvoorbeeld goede ervaringen met het koppelen van 1 van hun kaarten en een 3D televisie van Sony. Maar ik heb niet specifiek een voorkeur.TweakerXs schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:50:
met de HD6950 ga je alle spellen die op dit moment uit zijn prima spelen!! ik zou dan ook voor deze kaart gaan... en mocht een flash naar 6970 kunnen en succesvol zijn... is dat alleen maar mooi meegenomen toch?
Wel lees ik hier en daar in reviews dat de Nvidia kaarten over het algemeen wat beter presteren in games bijvoorbeeld. Daarom dacht ik dat misschien een GTX beter zou zijn rond de € 235,-.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 14:00 ]
Mugen 2 + Vengeance geheugen gaat niet zo goed samen. Zie ScytheMugen 2 vs heatspreadersVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:55:
@The_Mask: Ik heb nu de volgende wenslijst: gallery: coolienl
Ik heb persoonlijk de pricewatch: Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 genomen als alternatief. Draait ook op 1.5v en verschil tussen 1333 en 1600 MHz merk je niet (tenzij je hardcore gaat overklokken).
Of je neemt een andere cooler als alternatief. Omdat die Mugen populair is is het niet per definitie de beste cooler. Ik hekel een beetje het verheerlijken van die Mugen. Er zijn zat andere coolers die net zo goed presteren.
Nog maar niet te spreken over de lompheid van de Mugen zelf.
Het ligt er ook maar net aan wat je aan een CPU koeler wil uitgeven en waarvoor je hem gaat gebruiken. De Mugen zal idd best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben maar ik hoef straks niet zo'n lomp en lelijk ding in mijn mooie Corsair Obsidian 650D, dan ga ik liever voor een wat duurdere koeler die iets subtieler is. In mijn geval wordt het zelfs geen lucht koeler maar Corsair Hydro H60Kaap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
Of je neemt een andere cooler als alternatief. Omdat die Mugen populair is is het niet per definitie de beste cooler. Ik hekel een beetje het verheerlijken van die Mugen. Er zijn zat andere coolers die net zo goed presteren.
Verwijderd
Sorry, maar wat een rare reactie. Die Mugen 2 is gewoon een hele goeie koeler voor een hele mooi prijs. Daar kan je gewoon niet om heen. Ja er zijn zat andere koelers die net zo goed zijn of zelfs net iets beter. Het probleem is dat ze allemaal duurder zijn. Dus voor de meeste mensen niet de beste koop.Kaap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:29:
Dat moet je zelf weten maar euh.... Waar koelt de H60 mee dan?rickjehh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:34:
[...]
Het ligt er ook maar net aan wat je aan een CPU koeler wil uitgeven en waarvoor je hem gaat gebruiken. De Mugen zal idd best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben maar ik hoef straks niet zo'n lomp en lelijk ding in mijn mooie Corsair Obsidian 650D, dan ga ik liever voor een wat duurdere koeler die iets subtieler is. In mijn geval wordt het zelfs geen lucht koeler maar Corsair Hydro H60
Haha ja ik weet dat de radiator van de H60 verse lucht krijgt door een fanVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]
Dat moet je zelf weten maar euh.... Waar koelt de H60 mee dan?
Ik heb de Mugen 2 zelf ook al eens gehad hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind hem gewoon veel te lomp en lelijk. Neemt niet weg dat het nog steeds een prima koeler is met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Sorry, maar wat een rare reactie.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]
Sorry, maar wat een rare reactie. Die Mugen 2 is gewoon een hele goeie koeler voor een hele mooi prijs. Daar kan je gewoon niet om heen. Ja er zijn zat andere koelers die net zo goed zijn of zelfs net iets beter. Het probleem is dat ze allemaal duurder zijn. Dus voor de meeste mensen niet de beste koop.
Die Mugen is zeker een hele goede koeler voor een mooie prijs. Vengeance geheugen is heel goed geheugen voor een mooie prijs. Daar kan je gewoon niet om heen. 1600Mhz op 1.5v, dat geeft een heleboel potentieel als je heftig gaat overklokken.
Er zijn best andere koelers met gelijke prestaties voor identieke prijzen. Scheelt meteen zon ongelooflijk oversized lomp groot ding in je deftige kast waarmee je window meteen geblokkeerd is.
Met vloeistof.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:39:
[...]
Dat moet je zelf weten maar euh.... Waar koelt de H60 mee dan?
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-04-2011 15:04 ]
Mijn samenstelling van de pc
Ik wil de recente games op hoge instelling (max) kunnen gaan spelen.
Dit op een resolutie van 1680x1050
Daarnaast het ik nog een creative sound blaster X-fi
die ik wil hergebruiken.
Dit ivm hobby muziek.
De pc word tevens gebruikt voor het branden van cd's en blue ray's
Daarnaast gebruik ik de pc als machine om documenten op te tikken ect.
Ik ben druk bezig geweest op de site van alternate met de pc builder.
Dit is wat er uit komt.
Het is overigens wel de bedoeling de machine over te klokken vandaar het geheugen.
Ik wil de recente games op hoge instelling (max) kunnen gaan spelen.
Dit op een resolutie van 1680x1050
Daarnaast het ik nog een creative sound blaster X-fi

Dit ivm hobby muziek.
De pc word tevens gebruikt voor het branden van cd's en blue ray's
Daarnaast gebruik ik de pc als machine om documenten op te tikken ect.
Ik ben druk bezig geweest op de site van alternate met de pc builder.
Dit is wat er uit komt.
Het is overigens wel de bedoeling de machine over te klokken vandaar het geheugen.
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Microsoft Windows 7 Ultimate (UK OEM 64bit) | € 159,- | € 159,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 81,27 | € 81,27 |
1 | Cooler Master V6 GT | € 44,05 | € 44,05 |
1 | Intel Core i7 2600K Tray | € 256,- | € 256,- |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 82,50 | € 82,50 |
1 | Corsair CMPSU-750AX | € 141,50 | € 141,50 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB | € 174,- | € 174,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 | € 95,76 | € 95,76 |
1 | Club3D CGAX-69548F | € 219,50 | € 219,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.315,58 |
Verwijderd
Ziet er prima uit
.
Maar waar moeten wij je mee helpen? Zit je over je budget? Of misschien zelfs onder je budget?
Wel een ontzettend lelijke proccessor koeler trouwens volgens mij, maar dat weet ik dan niet helemaal zeker, is de scyte mugen 2 rev b nog beter ook, en een tientje goedkoper
.
HDD, is trouwens niet apart snel. 2x samsung F1 1tb heeft mijn voorkeur.
Maar waar moeten wij je mee helpen? Zit je over je budget? Of misschien zelfs onder je budget?
Wel een ontzettend lelijke proccessor koeler trouwens volgens mij, maar dat weet ik dan niet helemaal zeker, is de scyte mugen 2 rev b nog beter ook, en een tientje goedkoper
HDD, is trouwens niet apart snel. 2x samsung F1 1tb heeft mijn voorkeur.
/\ F4 niet snel? hah..... hij komt hier niet onder de 100mb/s schrijven van 50GB blue-ray's.
De F1 wil je juist niet. Dit is het oudste modellen van de F series.
@cable-one
Je mist een moederbord.
Geheugen met hogere bandbreedte is geen must voor overclocken bij SB! Alleen met in place benchmarks zul je verschil kunnen zien, want merken zul je het nooit. 4GB is nog genoeg.
En 500wat voeding is ook meer dan genoeg voor een 6950 met 2600k.
Als je wilt overclocken kun je beter eeen VenomousX of een Megahalems doen zijn beiden beter.
Je wist dat tray 1 jaar garantie minder heeft als boxed 2600k
De F1 wil je juist niet. Dit is het oudste modellen van de F series.
@cable-one
Je mist een moederbord.
Geheugen met hogere bandbreedte is geen must voor overclocken bij SB! Alleen met in place benchmarks zul je verschil kunnen zien, want merken zul je het nooit. 4GB is nog genoeg.
En 500wat voeding is ook meer dan genoeg voor een 6950 met 2600k.
Als je wilt overclocken kun je beter eeen VenomousX of een Megahalems doen zijn beiden beter.
Je wist dat tray 1 jaar garantie minder heeft als boxed 2600k
[ Voor 13% gewijzigd door jbkappirossi op 06-04-2011 16:07 ]
Noem er eens twee.Kaap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:03:
Er zijn best andere koelers met gelijke prestaties voor identieke prijzen. Scheelt meteen zon ongelooflijk oversized lomp groot ding in je deftige kast waarmee je window meteen geblokkeerd is.
Hier ben ik het met je eens. Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft is de Mugen 2 onaantastbaar. Daarentegen is het wel smaakgevoelig of je zo'n lompe koeler mooi vind in je kast, maar dat is een tweede.
Het is dan ook de Best Buy Guide, niet de Coolers Illustrated Guide oid.rickjehh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:26:
[...]
Hier ben ik het met je eens. Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft is de Mugen 2 onaantastbaar. Daarentegen is het wel smaakgevoelig of je zo'n lompe koeler mooi vind in je kast, maar dat is een tweede.
Daar gaat de hele discussie ook niet over.Dnomaid schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:28:
[...]
Het is dan ook de Best Buy Guide, niet de Coolers Illustrated Guide oid.
Nee hoor, daar wordt met geen woord over gerept.rickjehh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:32:
[...]
Daar gaat de hele discussie ook niet over.
Wel een ontzettend lelijke proccessor koeler trouwens volgens mij, maar dat weet ik dan niet helemaal zeker, is de scyte mugen 2 rev b nog beter ook, en een tientje goedkoper .
Jongens.. alsjeblieft zeg. Doet eens eventjes PMmen ofzo :-)
Natuurlijk worden er hier en daar dingen aangehaald over prijs/kwaliteit verhouding, maar in eerste instantie wordt de discussie aangezwengeld omdat iemand aangeeft dat er voor dezelfde prijs identieke koelers verkrijgbaar zijn, wat natuurlijk niet zo is.
Maargoed, laten we het weer over nuttige zaken hebben
Even een kleine vraag, ik ga een i7 2600k kopen en overclocken.
Nu was de vraag is een Scythe Mugen Rev B beter als een Scythe Samurai? Welke kan ik het beste nemen?
Nu was de vraag is een Scythe Mugen Rev B beter als een Scythe Samurai? Welke kan ik het beste nemen?
Scythe Mugen 2 Rev B is beter dan een Scythe Samurai, als je hem actief koelt, wat je waarschijnlijk met overclocken gaat doen...michelv5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:11:
Als je ruimte hebt moet je die nemen!
Mugen rev b.. je kan ook de coolermaster hyper 212+ overwegen..michelv5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:11:
@thomasie, ik denk dat ik wel de ruimte daarvoor heb.
@revivespirit, is die qua bemating kleiner dan die Mugen II Rev. B en zelfde prestaties?
@revivespirit, is die qua bemating kleiner dan die Mugen II Rev. B en zelfde prestaties?
Verwijderd
Enough said.Die Mugen is zeker een hele goede koeler voor een mooie prijs. Vengeance geheugen is heel goed geheugen voor een mooie prijs. Daar kan je gewoon niet om heen. 1600Mhz op 1.5v, dat geeft een heleboel potentieel als je heftig gaat overklokken.
Nou kom maar met voorbeelden.Er zijn best andere koelers met gelijke prestaties voor identieke prijzen. Scheelt meteen zon ongelooflijk oversized lomp groot ding in je deftige kast waarmee je window meteen geblokkeerd is.
Oh, dan zal die heatsink/radiator wel voor niets zijn. Wat stom dat ze die er op zetten zeg! En een ventilator er op zou ook niet nodig zijn toch, want hij koelt met vloeistofMet vloeistof.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 17:26 ]
Ja prestaties komen erg in de buurt van de mugen, en hij is goedkopermichelv5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:16:
Welke kast heb je, hij is namelijk wel erg groot. (ik kan het weten, hij staat nu in de doos naast me (schiet op met mijn kast Alternate!))michelv5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:16:
En ik antwoord anders wel voor revivespirit. Hij is wat kleiner, maar koelt wat minder. Ik zou voor de Mugen 2 gaan...
Kleiner, goedkoper en koelt amper minder.... als je een kleinere koeler mooier vind en minder geld wilt uitgeven moet je de hyper 212+ nemen.. naja moet... zou ik als ik jou was enz.thomasie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:18:
[...]
Welke kast heb je, hij is namelijk wel erg groot. (ik kan het weten, hij staat nu in de doos naast me (schiet op met mijn kast Alternate!))
En ik antwoord anders wel voor revivespirit. Hij is wat kleiner, maar koelt wat minder. Ik zou voor de Mugen 2 gaan...
pricewatch: Sharkoon T9 Value green edition
deze wil ik graag erbij kopen dan, heb nog niets besteld namelijk. Ik vind die groene kleuren wel vet, en die front poorts boven op erg mooi.
deze wil ik graag erbij kopen dan, heb nog niets besteld namelijk. Ik vind die groene kleuren wel vet, en die front poorts boven op erg mooi.
Hij moet wel passen. (geen garantie, hij is ongeveer 17,5 cm)michelv5 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:20:
pricewatch: Sharkoon T9 Value green edition
@revivespirit het lijkt me als je een i7 2600K neemt, dat je dan niet wilt/moet besparen op een cooler, en smaak is persoonlijk. Ik vind namelijk de Mugen 2 erg mooi...
Hyper 212+ is echt geen slechte cooler... zoek zelf maar een paar reviews/vergelijkingen op van de mugen en de hyper 212+.....thomasie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:27:
[...]
Hij moet wel passen. (geen garantie, hij is ongeveer 17,5 cm)
@revivespirit het lijkt me als je een i7 2600K neemt, dat je dan niet wilt/moet besparen op een cooler, en smaak is persoonlijk. Ik vind namelijk de Mugen 2 erg mooi...
Ik neem zelf de mugen omdat die iets minder hoog is (1mm) : 158 mm ipv 159mm van de hyper 212+.. Mijn cooler mag maximaal 154,9 mm zijn en bij de mugen kan je de dopjes eraf halen wat ook weer een milimeter of 2/3 scheelt.. ;D
Mijn kast is 200mm breed dus dan moet hij passen ik heb dan ongeveer 40mm over voor het moederboord dus dat moet genoeg zijn neem ik aan?
[ Voor 0% gewijzigd door michelv5 op 06-04-2011 17:33 . Reden: Typfoutje ]
Tuurlijk is het geen groot verschil, maar het is toch wat...revivespirit schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:29:
[...]
Hyper 212+ is echt geen slechte cooler... zoek zelf maar een paar reviews/vergelijkingen op van de mugen en de hyper 212+.....
Ik neem zelf de mugen omdat die iets minder hoog is (1mm) : 158 mm ipv 159mm van de hyper 212+.. Mijn cooler mag maximaal 154,9 mm zijn en bij de mugen kan je de dopjes eraf halen wat ook weer een milimeter of 2/3 scheelt..
En als je de dopjes boven op de Mugen bedoeld, die zijn 1,4 cm hoog. Maar kunnen die er af. En waar mag je cooler maar zo klein zijn?
Kleine kast?
Cosmos s... ze hebben de side fan ...mongol geplaatst... Ik wil die er toch wel in houden dus mag me koeler maar zo klein zijnthomasie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:33:
[...]
Tuurlijk is het geen groot verschil, maar het is toch wat...
En als je de dopjes boven op de Mugen bedoeld, die zijn 1,4 cm hoog. Maar kunnen die er af. En waar mag je cooler maar zo klein zijn?
Kleine kast?
Btw als ik die dopjes van de mugen haal.. dat zal toch niet veel uitmaken denk ik zo? O_o
[ Voor 9% gewijzigd door Brodo op 06-04-2011 17:35 ]
Raar, zeker voor zo'n dure kast. Verder wel goed? Waarom is die zo duur?revivespirit schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:35:
[...]
Cosmos s... ze hebben de side fan ...mongol geplaatst... Ik wil die er toch wel in houden dus mag me koeler maar zo klein zijn
Btw als ik die dopjes van de mugen haal.. dat zal toch niet veel uitmaken denk ik zo? O_o
Mijn toekomstige kast (Aerocool Xpredator Black) is goedkoper, en heeft zeeën van ruimte...
Cosmos s ook... alleen is die side fan dus mongol geplaatst... Ze hebben waarschijnlijk een of andere debiel de plek daarvoor laten bedenken want hij zit gewoon op de verkeerde plek maarja.. 180 euro ja... beetje duur.. =/thomasie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:37:
[...]
Raar, zeker voor zo'n dure kast. Verder wel goed? Waarom is die zo duur?
Mijn toekomstige kast (Aerocool Xpredator Black) is goedkoper, en heeft zeeën van ruimte...
@Revivespirit Doet eens rustig met het taalgebruik?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Kan je hem er niet gewoon afschroeven? Moet toch wel kunnen?revivespirit schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:39:
[...]
Cosmos s ook... alleen is die side fan dus mongol geplaatst... Ze hebben waarschijnlijk een of andere debiel de plek daarvoor laten bedenken want hij zit gewoon op de verkeerde plek maarja.. 180 euro ja... beetje duur.. =/
Ik dacht trouwens dat de hyper 212+ kleiner was de de Mugen 2. Raar.
Op de site van sharkoon staat dat de max hoogte van de CPU koeler 16 cm mag/kan zijn..thomasie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:27:
[...]
Hij moet wel passen. (geen garantie, hij is ongeveer 17,5 cm)
Ik weet niet welke opties er dan nog voor hem over blijven?
Site van coolermaster zegt 15,49 cm...MeesN schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:08:
[...]
Op de site van sharkoon staat dat de max hoogte van de CPU koeler 16 cm mag/kan zijn..
Ik weet niet welke opties er dan nog voor hem over blijven?
Mugen is 15,8 cm inclusief de dopjes
De dopjes zijn 1,4 cm hoor ik net dus 14,4 cm is de mugens hoogte, dus past makelijk... en ik kan de fan ook gewoon draaien.... zodat het platte gedeelte naar boven staat
@ thomas ja in de breedte niet in de hoogte dus

en ja ik kan die fan eraf schroeven maar dan mis ik wel 120-160 cfm.. beetje jammer

[ Voor 55% gewijzigd door Brodo op 06-04-2011 18:29 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!