hoe doe ik dit?R_W schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:55:
[...]
Ik zou zeker voor de upgrade naar Sandy Bridge gaan, voor die 100 euro meer krijg je echt enorm veel prestatie terug. Ik zie dat je de kosten in de hand probeert te houden; je kunt op je moederbord nog wel wat besparen door bijv. een H67 bord te nemen of voor de Asrock P67 Pro3 te gaan. Maar ik weet verder niet of je nog specifieke wensen hebt m.b.t. je moederbord.
@krakura: Zet je lijstje even over in de pricewatch, want dit is niet erg leesbaar.
Foutje hoe verwijder ik dit bericht sorry
[ Voor 93% gewijzigd door krakura op 18-02-2011 19:39 ]
Zolang je HD3450 een pci-express kaart is kan dat, De moederbord lust verder alle pci-e videokaarten.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:40:
De reden waarom ik nu geen nieuwe videokaart wil is omdat ik juist 1 heb gekocht, maar nu is er iets mis met mijn voeding op mijn pc dus de meeste spelen vallen uit. Maar ik kan HD3450 erin doen eh? Voor mij hoeven die spellen niet op highest.
Als je HD3450 AGP is, kan dat niet. Maar dat geldt voor alle moederborden want AGP slots worden gewoon niet meer gemaakt. Dan zou je iets antieks moeten kopen of 2e hands.
Maar zoals je dat beschrijft, mag ik aannemen dat je de HD3450 onlangs hebt gekocht??
Heb je daar nog een reden voor? Dat ding kost nieuw ~30 euro, maar een HD5450 is ook ~30euro en 2x zo snel.
Verder of je spellen mee kunt spelen, dat ligt helemaal aan de HD3450 zelf. Dat is dan met astronomisch afstand de zwakste schakel in het systeem wat ik voor je heb neergezet. De videokaart kan je er verder vanaf halen.
[ Voor 3% gewijzigd door bladerash op 18-02-2011 20:10 ]
Besparen op het moederbord zou zeker mooi meegenomen zijn. Specifieke wensen zijn een beetje in dezelfde lijn als de P8P67. USB 3.0, 1 Gbps, Crossfire,.. Voor de rest ken ik eigenlijk bitter weinig van moederborden eerlijk gezegd. Ik heb wel altijd gehoord dat ASUS de betere fabrikant zou zijn als het op mobo's aankomt.R_W schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:55:
[...]
Ik zou zeker voor de upgrade naar Sandy Bridge gaan, voor die 100 euro meer krijg je echt enorm veel prestatie terug. Ik zie dat je de kosten in de hand probeert te houden; je kunt op je moederbord nog wel wat besparen door bijv. een H67 bord te nemen of voor de Asrock P67 Pro3 te gaan. Maar ik weet verder niet of je nog specifieke wensen hebt m.b.t. je moederbord.
@krakura: Zet je lijstje even over in de pricewatch, want dit is niet erg leesbaar.
Wat denk je overigens van het geheugen?
Een paar voorstellen qua moederbord en RAM (of CPU moest deze nog beter kunnen) zijn altijd welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 18-02-2011 20:00 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 72,39 | € 72,39 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 78,40 | € 78,40 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 239,01 | € 239,01 |
1 | Huntkey HK600-53AP | € 44,- | € 44,- |
1 | Corsair XMS3 TR3X6G1333C9 | € 61,- | € 61,- |
1 | Asus Sabertooth X58 | € 160,89 | € 160,89 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 190,70 | € 190,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,34 |
hier moet nog bij:
LG DVD-Rewriter GH22N SATA 24,95
MS Windows 7 Home Premium 64Bit DVD Oem NL 99,95
De assemblage 39,00
de installatie 60,00
dat word een totaal van: €1092,24
is dat het waard?
niels
Verwijderd
Vriend van mij pa heeft deze pc inelkaar gestoken, maar de videokaart was kapot dus hij heeft 2 weken geleden achter die videokaart geweest. En de videokaart is een AGP lees ik net op de doos: Motherboard with free AGP slot and correct AGP chipset driver.Dan dan zal ik die videokaart toch moeten kopen. En zit alles erin bij die pc? Fans enzo want die zie ik niet staan?bladerash schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:58:
[...]
Zolang je HD3450 een pci-express kaart is kan dat, De moederbord lust verder alle pci-e videokaarten.
Als je HD3450 AGP is, kan dat niet. Maar dat geldt voor alle moederborden want AGP slots worden gewoon niet meer gemaakt. Dan zou je iets antieks moeten kopen of 2e hands.
Maar zoals je dat beschrijft, mag ik aannemen dat je de HD3450 onlangs hebt gekocht??
Heb je daar nog een reden voor? Dat ding kost nieuw ~30 euro, maar een HD5450 is ook ~30euro en 2x zo snel.
Verder of je spellen mee kunt spelen, dat ligt helemaal aan de HD3450 zelf. Dat is dan met astronomisch afstand de zwakste schakel in het systeem wat ik voor je heb neergezet. De videokaart kan je er verder vanaf halen.
http://prf.icecat.biz/ind...r=Asus;shopname=EXTRASOFT
Hij kostte 48 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 20:51 ]
Omdat daar een AGP op zit, antieke dingen kosten altijd iets meer omdat ze schaars zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Vriend van mij pa heeft deze pc inelkaar gestoken, maar de videokaart was kapot dus hij heeft 2 weken geleden achter die videokaart geweest. En de videokaart is een AGP lees ik net op de doos: Motherboard with free AGP slot and correct AGP chipset driver.Dan dan zal ik die videokaart toch moeten kopen. En zit alles erin bij die pc? Fans enzo want die zie ik niet staan?
http://prf.icecat.biz/ind...r=Asus;shopname=EXTRASOFT
Hij kostte 48 euro.
De pci-e versie kost maar 30 euro.. pricewatch: Club3D HD3450
Maar de 2x zo snellere HD5450 ook pricewatch: Club3D CGAX-5452LI
De systeem is verder compleet, de videokaart heeft z'n eigen fan. Als je de processor boxed koopt, zit daar standaard een fan bij. De moederbord wordt passief gekoeld en hoeft geen fan. De voeding heeft z'n eigen ingebouwde fan. De kast heeft geen fan en hoeft ook geen fan en verder mag je zelf ook een andere kast uitkiezen.
Verwijderd
Ok dankje en die site waar je het hebt gemaakt, kan die de pc daar ook inelkaar steken? Want ik weet niet hoe het moet.
Ik heb het op tweakers pricewatch samengesteld: http://tweakers.net/pricewatch/Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:09:
Ok dankje en die site waar je het hebt gemaakt, kan die de pc daar ook inelkaar steken? Want ik weet niet hoe het moet.
gewoon onderdelen kiezen en toevoegen aan wenslijst.
De prijzen op pricewatch komen van verschillende winkels, wil je dat bij 1 winkel doen. Dan kan dat.. maar dan moet je wel aangeven welke winkel.
Anders kan je makkelijk in 1 uur leren hoe je een pc in elkaar steekt op youtube als je daar intresse in hebt..
YouTube: build own computer
Dan kan je gewoon verschillende onderdelen bij verschillende winkels bestellen.
Nee, voeding is flut en socket 1366 is verouderd.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
dus welke onderdelen zou jij aanpassen en waarvoor en wat is PSU ( bij bescrijving van kast staat no PSU)-The_Mask- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:49:
[...]
en de verkoper vertelde mij dat dit het beste moederbord van het moment is?
[ Voor 12% gewijzigd door krakura op 18-02-2011 23:53 ]
@SanderH
Je geeft aan dat je ook gebruik maakt van virtualisatie. Kijk dan ook even naar de Core I7 2600. Ondanks dat deze een stukje duurder is, heb je wel 4 cores, hyper-threaded én ook nog eens extra VT (direct i/o) functionaliteit. Dat scheelt dus echt met VM's!
Kijk en vergelijk de CPU specs: http://ark.intel.com/
Je geeft aan dat je ook gebruik maakt van virtualisatie. Kijk dan ook even naar de Core I7 2600. Ondanks dat deze een stukje duurder is, heb je wel 4 cores, hyper-threaded én ook nog eens extra VT (direct i/o) functionaliteit. Dat scheelt dus echt met VM's!
Ik maak sporadisch gebruik van virtualisatie ja, maar niet in die mate dat een "gewone" i5 het niet zou trekken denk ik. Wat is jouw mening over het mobo en het geheugen als ik vragen mag?rookie no. 1 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:01:
@SanderH
De Huntkey HK series zijn toch wel redelijk?-The_Mask- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:49:
De jumper is intern ook een HK http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/989/10
PSU = Power Supply Unit = Voedingkrakura schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:51:
dus welke onderdelen zou jij aanpassen en waarvoor en wat is PSU ( bij bescrijving van kast staat no PSU)
en de verkoper vertelde mij dat dit het beste moederbord van het moment is?
De i7 950 is oud.. je kan beter kijken naar een nieuwe sandybridge i5 2500 of i5 2600 onder socket 1155.
beste moederbord is relatief, voor de verkoper waarschijnlijk wel omdat het hem de meeste marge oplevert.
[ Voor 45% gewijzigd door bladerash op 19-02-2011 00:27 ]
Nee, ik zou die 100 euro voor assemblage en installatie lekker in m'n zak houden en er een SSD voor kopen.
Met het budget wat je gaf, zou ik persoonlijk zoiets doen:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
1 | Antec One Hundred | € 45,82 | € 45,82 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 288,45 | € 288,45 |
1 | XFX PRO650W | € 71,99 | € 71,99 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 99,- | € 99,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 35,- | € 35,- |
1 | MSI R6950 Twin Frozr II/OC | € 269,70 | € 269,70 |
1 | MSI P67A-GD65 | € 151,- | € 151,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.046,81 |
Nieuwer, sneller, betere kwaliteit, mogelijkheid tot CFX/SLI.
Ik wil geen SandyBridge door de kopieër beveiliging waardoor ik niks meer kan branden e.d. 
en iemand in de buurt hier die hem kan assembleren?
en iemand in de buurt hier die hem kan assembleren?
[ Voor 23% gewijzigd door krakura op 19-02-2011 05:55 ]
Je bedoelt de SATA-300 bug? Dat moederbord heeft ook 4x SATA-600 dus geen probleem (waarvan 2x op een controller). Maar je kan de winkel ook specifiek vragen of ze een nieuw model hebben zonder bug.krakura schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:51:
Ik wil geen SandyBridge door de kopieër beveiliging waardoor ik niks meer kan branden e.d.
DM.en iemand in de buurt hier die hem kan assembleren?
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 19-02-2011 07:02 ]
Jumper serie is redelijk, X7 serie is goed, rest kun je beter links laten liggen. Rest van de voedingen geven ook alleen maar het piekvermogen weer en niet het continue vermogen.bladerash schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:20:
[...]
De Huntkey HK series zijn toch wel redelijk?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
een P67 mobo heeft geen zin zonder K cpu, dus ik raad een mobo aan met de H67 chipset.SanderH_ schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:59:
Aangezien er weinig reactie komt en ik waarschijnlijk in het verkeerde topic zat te posten, plaats ik hier nog ééns mijn vraag..
Nu ik toch enkele euro's heb gespaard overweeg ik om mijn systeem wat te verbeteren.
Mijn huidig systeem ziet er als volgt uit:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Pentium Dual-Core E5500 Boxed € 50,70 € 50,70 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 34,95 € 34,95 1 Samsung SH-S223L € 19,- € 19,- 1 Cooler Master Elite 333 Zwart € 32,84 € 32,84 1 Asus P5QPL-AM € 38,13 € 38,13 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G € 28,- € 28,- 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 33,90 € 33,90 1 Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E € 65,47 € 65,47 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 302,99
Ik dacht er eerst aan om de volgende zaken te doen:Na wat rekenwerk komt dit uit op ongeveer 200-250 EUR. Dit vooral door de hoge prijs van DDR2. Nu lijkt het me misschien interessanter om iets meer neer te tellen en dan ineens te upgraden naar betere specs. Enkel mobo, cpu en ram worden vervangen, de overige componenten blijven behouden uit mijn huidig systeem. Het volgende leek me wel iets:
- Geheugen uitbreiden naar 4GB
- Goede CPU-koeler aanschaffen en CPU oc'en
- SSD van 60 GB of iets dergelijks aanschaffen om zo de algemene snelheid van mijn systeem te verhogen
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 2300 Boxed € 155,50 € 155,50 1 GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC € 64,90 € 64,90 1 Asus P8P67 € 125,18 € 125,18 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 345,58
Zou dit een betere investering zijn of toch maar niet? Het systeem wordt trouwens voornamelijk gebruikt voor de volgende zaken:
- Virtualisatie (Windows Server 2k8, Linux distro's)
- De lichtere FPS-games (COD4, Enemy Territory, Quakelive)
- Sporadische photoshop
- Programmeren
- Office-applicaties
Graag even jullie mening.
Een P67 bord heeft vaak wel wat meer voordelen dan alleen overclocken. Bijv. meer SATA3 poorten, coax S/PDIF out, Crossfire/SLI mogelijkheden en vast nog meer.Beatboxx schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:14:
[...]
een P67 mobo heeft geen zin zonder K cpu, dus ik raad een mobo aan met de H67 chipset.
@SanderH
Ik zou zelf eerder gaan voor een Asrock P67 Extreme4 mainboard. Afgezien dat deze wel x8/x8 PCIE ondersteunt en extreem makkelijk laat overclocken, heb ik bij Asrock een beter gevoel dan bij Asus. Maar ja, op mijn gevoel moet je natuurlijk niet afgaan :-p Pak de specs en vergelijk.
Ik zou zelf eerder gaan voor een Asrock P67 Extreme4 mainboard. Afgezien dat deze wel x8/x8 PCIE ondersteunt en extreem makkelijk laat overclocken, heb ik bij Asrock een beter gevoel dan bij Asus. Maar ja, op mijn gevoel moet je natuurlijk niet afgaan :-p Pak de specs en vergelijk.
Verwijderd
hallo allemaal,
ik wil games gaan spelen maar heb geen idee wat ik nodig heb
ik wil de nieuwe call of duty black ops gaan spelen.
nu heb ik deze pc gezien *spam*
en deze *spam*
kan iemand mij vertellen of de prijs goed is en welke ik het besta kan nemen?
Alvast bedankt!
Groeten mark
en deze *spam*
Alvast bedankt!
Groeten mark
[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:33 ]
deze *spam*Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:35:
hallo allemaal,
en deze *spam*
Alvast bedankt!
Groeten mark
dit is beter en heeft een i7 waardoor je 3virtuele cores heb in plaats van 1 en de rest is ook hoger net als de videokaart dus als je wilt gamen zou ik voor deze gaan maar of het echt required is... het moet kunnen met de andere ook well kunnen maar ja dat is een keuze die je maakt
[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:33 ]
Dit is niet waar.Beatboxx schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:14:
een P67 mobo heeft geen zin zonder K cpu, dus ik raad een mobo aan met de H67 chipset.
R_W beschreef al een aantal verschillen.
Ik heb benchmarks gezien waaruit blijkt dat de P67 borden een grotere geheugen bandbreedte hebben dan de H67 borden. Of dit van belang is, durf ik niet te stellen.
Wat wel een groot verschil is, is dat je op een P67 bord alle SB processors (dus ja, ook zonder K), 400 Mhz kan overclocken. Dus wil je licht overclocken (niet meer dan 400 Mhz), zou dit alleen al een reden kunnen zijn om te gaan voor een P67 mobo i.c.m. met een niet-K SB processor.
Dit is ook niet waar.krakura schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:29:
deze *spam*
dit is beter en heeft een i7 waardoor je 3virtuele cores heb in plaats van 1 en de rest is ook hoger net als de videokaart dus als je wilt gamen zou ik voor deze gaan maar of het echt required is... het moet kunnen met de andere ook well kunnen maar ja dat is een keuze die je maakt
Een I7 870 is een quad-core. Door gebruik van hyperthreading, krijg je 4 virtuele cores extra. Daarmee kom je dus op een totaal van 8 cores.
@mark_n7
Het 1156 platform is vervangen door het 1155 platform. Er zijn echter problemen met het chipset op de nieuwe moederborden. Het is dus raadzaam om hiermee te wachten totdat de problemen zijn opgelost. Heb je haast, dan zou je er wel voor kunnen gaan, en eventueel later je moederbord ruilen voor een bug-free versie. De problemen zitten in de SATA-300 controller, dus wanneer je deze niet gebruikt, zul je er geen hinder van ondervinden. Daarbuiten kun je natuurlijk ook voor een AMD oplossing gaan.
Verder weet ik niet wat je precies wilt. Wil je zelf bouwen of iets kant en klaar kopen? De laatste optie is het snelst en heeft een slechtere prijs/kwaliteit verhouding. Aan de links te zien lijkt het me dat je iets kant en klaars wil kopen? Wat is je budget? Met welke settings wil je gamen? enz...
[ Voor 53% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:33 ]
Verwijderd
alvast bedankt voor jullie reacties,
ja klopt ik wil een kant en klaar systeem windows er op zetten doe ik wel zelf
overclocken heb ik helemaal geen verstand van dus lijkt me niet handig als ik dat ga doen.
ik wil eigenlijk gewoon dat ik de nieuwe spellen er goed op kan spelen.
ik had ook deze gezien *spam*
een vriend van me zei dat deze ook wel goed was, maar die SSD schijf geeft dat veel meer snelheid aan je pc?
en is 64 gb niet een beetje weinig?
licht de prijs kwaliteit verhouding bij deze shop wel een beetje goed?
of kan ik hem beter ergens anders kopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties
overclocken heb ik helemaal geen verstand van dus lijkt me niet handig als ik dat ga doen.
ik had ook deze gezien *spam*
een vriend van me zei dat deze ook wel goed was, maar die SSD schijf geeft dat veel meer snelheid aan je pc?
[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:32 ]
Ook ik ben op zoek naar een game pc.
Dit is mijn tot nu toe bij elkaar gestelde pc, wou eerst voor het asus evo moederbord gaan maar die valt nog niet te bestellen in b3, dus vandaar dit moederbord. Veel verstand van pcs heb ik niet dus hulp kan geen kwaad.
2x harde schijf wegens raid 0, schijnt een goede prestatie winst te zijn zoals ik heb begrepen.
Geen ssd wegens kostenbesparing, dit systeem is echt mijn max budget, ook omdat er nog een knap 23/24 inch scherm bijkomt. Muis, tobo en acc zijn al aanwezig.
Overigens zie ik mezelf nog niet 2tb vol krijgen, omdat ik nog nooit 1 tb aan data heb gehad. Misschien de hd vervangen door 2x 500g? Wel met leuke snelheid eraan vast..
Graag jullie advies.
Dit is mijn tot nu toe bij elkaar gestelde pc, wou eerst voor het asus evo moederbord gaan maar die valt nog niet te bestellen in b3, dus vandaar dit moederbord. Veel verstand van pcs heb ik niet dus hulp kan geen kwaad.
2 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 71,71 | € 143,42 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 191,48 | € 191,48 |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 83,72 | € 83,72 |
1 | Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX | € 95,- | € 95,- |
1 | MSI R6950 Twin Frozr II/OC | € 269,70 | € 269,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 997,04 |
2x harde schijf wegens raid 0, schijnt een goede prestatie winst te zijn zoals ik heb begrepen.
Geen ssd wegens kostenbesparing, dit systeem is echt mijn max budget, ook omdat er nog een knap 23/24 inch scherm bijkomt. Muis, tobo en acc zijn al aanwezig.
Overigens zie ik mezelf nog niet 2tb vol krijgen, omdat ik nog nooit 1 tb aan data heb gehad. Misschien de hd vervangen door 2x 500g? Wel met leuke snelheid eraan vast..
Graag jullie advies.
Deze laatste is wel een hele rare. De processor past namelijk niet op het moederbord.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:56:
alvast bedankt voor jullie reacties,
ik had ook deze gezien *spam eigen bedrijf*
Zoals ik al eerder zei, dit platform is verouderd en dus uberhaupt niet meer aan te raden.
De eerder gestelde vragen blijven staan, voordat ik/we verder advies kunnen geven.
a) wanneer wil je je systeem hebben? (ofterwijl, ben je bereidt te wachten op de nieuwe moederborden voor Sandy Bridge (1155))
b) wat mag het kosten?
c) wat wil je precies qua gaming
Een SSD is absoluut aan te raden, maar als dat te koste moet gaan van je processor/videokaart wegens budgettaire redenen, dan is het nog maar de vraag of het verstandig is.
Dit geld ook voor de grootte van een SSD.
Dan nog het overclocken. Het gaat niet erom of je verstand hebt van overclocken, maar of je het wil gaan doen. Niemand wordt natuurlijk geboren met kennis van overclocken. Iedereen zal het een keer voor het eerst doen, en zal zich daarvoor uitgebreid moeten inlezen en zichzelf hierin verdiepen.
Het is ook nog een optie om zelf (met advies van tweakers) een systeem samen te stellen, en het laten assembleren. Dan ben je vrij in je keuzes.
[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:32 ]
Ja, dat bedoel ik wel. Socket 1156 (1e generatie I3/I5/I7, P55/H55 chipset enz) is niet interessant meer om aan te schaffen. Je ziet ze echter nog wel veel in de kant-en-klaar systemen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:15:
oke, wat bedoel je precies met platform verouderd? niet de socket toch?
[ Voor 6% gewijzigd door danieluitdokkum op 19-02-2011 13:20 ]
1366 socket is toch beter gericht op uitbreiden in de toekomst dat werd mij net verteld in de computer zaak
Verwijderd
oke duidelijk maar jij zegt dat hij niet past maar ik heb even gekeken op de intel website en moet wel passen op het moederbord
Ja, ze vertellen wel meer in computerzaken.krakura schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:18:
1366 socket is toch beter gericht op uitbreiden in de toekomst dat werd mij net verteld in de computer zaak
Eigenlijk is 1366 ook gepasseerd in prestatie door de nieuwe 1155 socket.
1366 kan op dit moment enkel nog interessant zijn wanneer je erg zware foto en videobewerking doet. Hierdoor profiteer je van triple-band geheugen.
En dat 1366 meer toekomst gericht is, is ook helaas niet waar. Deze socket wordt namelijk dit jaar nog (volgens mij Q3 2011) vervangen door de nieuwe 2011 socket.
Daarbuiten is toekomst gericht altijd lastig. Een socket is toekomst gericht zolang de opvolger nog niet voor de deur staat. Een dag later kan de 'toekomstgerichtheid' heel anders liggen.
Een I5 760 processor heeft een 1156 socket.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:24:
oke duidelijk maar jij zegt dat hij niet past maar ik heb even gekeken op de intel website en moet wel passen op het moederbord
Chipset X58 heeft een 1366 socket.
Zoek maar na
[ Voor 16% gewijzigd door danieluitdokkum op 19-02-2011 13:30 ]
Nee dat gaat niet passen. De processor is namelijk socket 1156 en het moederbord 1366.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:24:
pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-X58-USB3
Ik weet niet waar jij kijkt maar een 760 proc is een 1156 socket, terwijl pc topper zegt dat ze een x58 chipset = 1366 socket mobo erbij leveren. Ik zou ver bij dat soort zaken vandaan blijven, tenzij het een type fout is.
Verwijderd
Ja dat weet ik wel, maar er zit toch een H55 moederbord op dat is toch 1156???
Awsom schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:28:
[...]
Nee dat gaat niet passen. De processor is namelijk socket 1156 en het moederbord 1366.
pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-X58-USB3
Dan is het net ge-update, want eerst stond er toch echt:Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:35:
Ja dat weet ik wel, maar er zit toch een H55 moederbord op dat is toch 1156???
[...]
Gigabyte GA-X58-USB3
Je koopt dure, (relatief) snelle hardeschijven voor raid 0. Het gaat dus om snelheid en niet om redundancy.StefanKelevra schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:07:
Ook ik ben op zoek naar een game pc.
# Product Prijs Subtotaal 2 Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB € 71,71 € 143,42 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,90 € 16,90 1 Antec One Hundred € 45,82 € 45,82 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,48 € 191,48 1 Antec TruePower TP-550 € 83,72 € 83,72 1 Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX € 95,- € 95,- 1 MSI R6950 Twin Frozr II/OC € 269,70 € 269,70 1 MSI P67A-GD65 € 151,- € 151,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 997,04
Graag jullie advies.
Als je die 2 TB toch niet vol krijgt, zou ik het als volgt doen:
Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Kost je €2,58 meer, maar dan heb je wel veel meer snelheid.
Uit mijn hoofd heeft je gekozen geheugen een hoger voltage dan compatible met je processor. (EDIT: ja, dat is zo)
Ik zou daarom hiervoor gaan:
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 90,- | € 90,- |
Dit geheugen is momenteel ook beter leverbaar.
Je wilt geen custom processor koeler?
Ik ben niet thuis in de voordelen die een Twin Frozr biedt. Waarom heb je hiervoor gekozen? (is deze stiller? (en licht overclocked natuurlijk))
[ Voor 92% gewijzigd door danieluitdokkum op 19-02-2011 13:58 ]
Verwijderd
oke vaag ja ik dacht al ik zie het helemaal n iet staan haha maarjah ook weer opgelost is het systeem nu wel een goed systeem? en vooral de prijs?
Heb je dit gelezen/begrepen? Dan heb je een antwoord op je vraagdanieluitdokkum schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:17:
[...]
Ja, dat bedoel ik wel. Socket 1156 (1e generatie I3/I5/I7, P55/H55 chipset enz) is niet interessant meer om aan te schaffen. Je ziet ze echter nog wel veel in de kant-en-klaar systemen.
@ danieluitdokkum
- Dankjewel voor de reactie. Zoals al eerder aangegeven ben ik behoorlijk leek op pc gebied en is dit grotendeels samengesteld door iemand die er wel verstand van heeft. Is het verstandiger een enkele harde schijf te kopen 1tb of is 2x 500g dan misschien verstandiger om toch de snelheidwinst van raid 0 te pakken?
De ssd zou ik sowieso nu nog niet aankopen, had ergens meegekregen dat er een nieuwe versie van ssd's op komst zou zijn? Dat zou ik naarmate ik het begrijp er dan altijd nog bij kunnen prikken nietwaar?
Is het overige samengestelde wel een leuke pc om de aankomende jaren beetje deftig te gamen? En is dit een pc die over een jaar of 3 met een update weer mee zou kunnen tot zover daar nu natuurlijk zicht op is..
alvast weer bedankt voor reacties!
Edit;
Zag dat je bericht zojuist aangepast is.
Dankjewel voor de tip kwa geheugen, zal dat zeker aan gaan passen dan als die beter compatible is.
Ik heb voor videokaart gekozen omdat het in budget naar mijn inzien de beste keus is? Te diep gaan mijn keuzes niet, ik wil een goede game pc die wat jaren mee gaat kwa gamen voor rond de 1000 euro (1100 max!) samengesteld op salland. Ssd lijkt me niet helemaal nodig simpelweg omdat ik dit nog nooit heb gehad en eigenlijk kwa snelheid mijn oude laptop van 3 jaar oud, specs geen enkel id..maar toendertijd een laptop van 1200 euro...windows en alle applicaties draaiden hier prima snel op...gamen gaat enkel niet meer met de huidige graphs.
als ik ervoor kies nu geen ssd aan te schaffen, dit evt later nog te doen en maar voor een enkel harde schijf ga hou ik ruimte voor de hd6970, is dit aan te raden? Puur voor gamen?
Zou er dus zo uit zien..
Voor hetzelfde geld kan ik ipv de 6970 ook 2x de 6850 plaatsen, welke volgens benchmarks beter presteren?
- Dankjewel voor de reactie. Zoals al eerder aangegeven ben ik behoorlijk leek op pc gebied en is dit grotendeels samengesteld door iemand die er wel verstand van heeft. Is het verstandiger een enkele harde schijf te kopen 1tb of is 2x 500g dan misschien verstandiger om toch de snelheidwinst van raid 0 te pakken?
De ssd zou ik sowieso nu nog niet aankopen, had ergens meegekregen dat er een nieuwe versie van ssd's op komst zou zijn? Dat zou ik naarmate ik het begrijp er dan altijd nog bij kunnen prikken nietwaar?
Is het overige samengestelde wel een leuke pc om de aankomende jaren beetje deftig te gamen? En is dit een pc die over een jaar of 3 met een update weer mee zou kunnen tot zover daar nu natuurlijk zicht op is..
alvast weer bedankt voor reacties!
Edit;
Zag dat je bericht zojuist aangepast is.
Dankjewel voor de tip kwa geheugen, zal dat zeker aan gaan passen dan als die beter compatible is.
Ik heb voor videokaart gekozen omdat het in budget naar mijn inzien de beste keus is? Te diep gaan mijn keuzes niet, ik wil een goede game pc die wat jaren mee gaat kwa gamen voor rond de 1000 euro (1100 max!) samengesteld op salland. Ssd lijkt me niet helemaal nodig simpelweg omdat ik dit nog nooit heb gehad en eigenlijk kwa snelheid mijn oude laptop van 3 jaar oud, specs geen enkel id..maar toendertijd een laptop van 1200 euro...windows en alle applicaties draaiden hier prima snel op...gamen gaat enkel niet meer met de huidige graphs.
als ik ervoor kies nu geen ssd aan te schaffen, dit evt later nog te doen en maar voor een enkel harde schijf ga hou ik ruimte voor de hd6970, is dit aan te raden? Puur voor gamen?
Zou er dus zo uit zien..
1 | Antec TruePower TP-550 | € 83,72 | € 83,72 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 90,- | € 90,- |
1 | MSI R6970-2PM2D2GD5 | € 322,- | € 322,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 947,92 |
Voor hetzelfde geld kan ik ipv de 6970 ook 2x de 6850 plaatsen, welke volgens benchmarks beter presteren?
[ Voor 87% gewijzigd door StefanKelevra op 19-02-2011 14:27 ]
Verwijderd
Binnenkort ga ik de volgende configuratie kopen:
http://www.alternate.nl/h...d=233581&cn=1&tn=BUILDERS
De bedoeling is om er de laatste games er lekker mee te kunnen spelen, allerhoogste graphics hoeft niet per se. Er gaat Windows 7 op komen, en ik denk Fedora (moet ik nog even bekijken). Daarnaast wil ik later een webservertje draaien, niet iets permanents. Meer om wat testen uit te voeren.
Iemand nog tips? Kan ik iets misschien nog vervangen voor een beter product? De kast is niet echt super mooi, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Muis/scherm heb ik al. Budget zo rond de €1000,- à €1100,-
De bedoeling is om er de laatste games er lekker mee te kunnen spelen, allerhoogste graphics hoeft niet per se. Er gaat Windows 7 op komen, en ik denk Fedora (moet ik nog even bekijken). Daarnaast wil ik later een webservertje draaien, niet iets permanents. Meer om wat testen uit te voeren.
Iemand nog tips? Kan ik iets misschien nog vervangen voor een beter product? De kast is niet echt super mooi, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 14:32 ]
Verwijderd
Heb er niet veel verstand van maar ik zag deze staan *spam*
misschien kan je daar een HD6850 bij doen
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:20:
Binnenkort ga ik de volgende configuratie kopen:
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:32 ]
Verwijderd
*spam*
Na mijn idee is dit ook wel een goede game pc toch?
wet er iemand waar je deze of iets wat er erg op lijkt goedkoper kan krijgen?
bedankt!
bedankt!
[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:31 ]
Tweakers.net is geen plek voor kant en klare pc's wat je bij de lokale boer kunt kopen. Het is de bedoeling dat je zelf iets uitvogelt en met een eigen samenstelling komt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:06:
*spam eigen bedrijf*
3 na
bedankt!
Ik heb hier voor minder toch een behoorlijkere pc dan die pctopper.
1 | MS-Tech CA-0300 Raptor SE | € 47,- | € 47,- |
1 | Seasonic S12II 520W | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 99,- | € 99,- |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC | € 86,43 | € 86,43 |
1 | Gigabyte GV-R697D5-2GD-B | € 308,10 | € 308,10 |
1 | Gigabyte GA-P67A-UD4 | € 164,07 | € 164,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.023,48 |
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 19-02-2011 16:31 ]
Verwijderd
oke , bedankt voor je reactie, ik heb er even na gekeken ik ben +/- 50,- goedkoper uit, maar ik ga wel met het systeem prestatie een heel eind achteruit of heb ik het mis?
Nog mensen die meningen hebben over volgende setup:
Ik heb nu wel één van de goedkoopste 8GB-modules genomen, maar ben niet zeker of deze wel goed zijn. Is het trouwens echt een must dat de geheugenmodules vermeld staan op de "recommended vendor"-lijst van het mobo? CPU en mobo lijken me verder wel in orde..?
Ik kan trouwens ook best wel wachten tot juni/juli, alleen weet ik niet of dat persé een voordeel zou zijn (Ivy Bridge?)
1 | Intel Core i5 2300 Boxed | € 155,50 | € 155,50 |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Asus P8P67 | € 132,99 | € 132,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,39 |
Ik heb nu wel één van de goedkoopste 8GB-modules genomen, maar ben niet zeker of deze wel goed zijn. Is het trouwens echt een must dat de geheugenmodules vermeld staan op de "recommended vendor"-lijst van het mobo? CPU en mobo lijken me verder wel in orde..?
Ik kan trouwens ook best wel wachten tot juni/juli, alleen weet ik niet of dat persé een voordeel zou zijn (Ivy Bridge?)
[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 19-02-2011 17:06 ]
Verwijderd
Oké,
Ik heb nu de volgende twee systemen samengesteld, een AMD systeem en een INTEL systeem.
Ik heb besloten om twee verschillende te posten omdat er met het INTEL systeem een probleem is met het moederbord (er staat B2 achter).
Het AMD kwam exclusief SSD iets goedkoper uit, dus ik heb daar een SSD bij gedaan.
Graan nog 1x jullie commentaar op deze 2 systemen, en welke jullie zelf zouden kiezen. (Ivm de fouten bij de moederborden bij intel systemen).
Nogmaals bedankt en sorry voor de vele vragen.
INTEL:

AMD:

Ik ben verder niet van plan om te gaan overclocken etc, maar ik heb toch voor de 2500k (ipv 2500) gekozen, het scheelt niet veel qua bedrag en er is een kans dat ik in de toekomst wel ga overclocken.
Ik heb nu de volgende twee systemen samengesteld, een AMD systeem en een INTEL systeem.
Ik heb besloten om twee verschillende te posten omdat er met het INTEL systeem een probleem is met het moederbord (er staat B2 achter).
Het AMD kwam exclusief SSD iets goedkoper uit, dus ik heb daar een SSD bij gedaan.
Graan nog 1x jullie commentaar op deze 2 systemen, en welke jullie zelf zouden kiezen. (Ivm de fouten bij de moederborden bij intel systemen).
Nogmaals bedankt en sorry voor de vele vragen.
INTEL:

AMD:

Ik ben verder niet van plan om te gaan overclocken etc, maar ik heb toch voor de 2500k (ipv 2500) gekozen, het scheelt niet veel qua bedrag en er is een kans dat ik in de toekomst wel ga overclocken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 17:15 ]
Ik zit hieraan te denken:
Moederbord/processor zouden verwisseld kunnen voor:
Het gaat in ieder geval een gamesysteem worden. Hoeveel meerwaarde geeft de Sandy Bridge + Intel processor voor die 230 euro? Voor die besparing zou ik dan bijvoorbeeld de SSD kunnen upgraden naar 120 GB.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 57,- | € 57,- |
1 | Antec Three Hundred | € 52,29 | € 52,29 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 288,31 | € 288,31 |
1 | Corsair HX650W | € 102,60 | € 102,60 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 99,- | € 99,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 111,- | € 111,- |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 308,90 | € 308,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.204,10 |
Moederbord/processor zouden verwisseld kunnen voor:
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 72,59 | € 72,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 202,49 |
Het gaat in ieder geval een gamesysteem worden. Hoeveel meerwaarde geeft de Sandy Bridge + Intel processor voor die 230 euro? Voor die besparing zou ik dan bijvoorbeeld de SSD kunnen upgraden naar 120 GB.
Verwijderd
Beetje reclame maken, wel sneu, processor in het verkeerde mobo, echt een pro.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:48:
Heb er niet veel verstand van maar ik zag deze staan [mbr]*spam*[/mbr]
[...]
Wanneer je dus opzoek gaat naar een pc, koop het in ieder geval niet bij pctopper!
Het is een beetje raar om de AMD Phenom II X4 te vergelijken met de i7 2600K, deze richten zich op een ander marktsegment. Liever zie ik dan een 2500K (of nog lager) of een AMD X6. Het prijsverschil wordt dan al snel 100 euro kleiner. Of dat het verschil in prijs waard is, verschilt per persoon. Bekijk de benchmarks en ga bij jezelf na of dat het prijsverschil waard is.
Ik persoonlijk zou sowieso nooit voor de i7 2600K gaan als prijs/prestatie verhouding een overweging voor je is. De i5 2500K is dan een betere keuze.
Ik persoonlijk zou sowieso nooit voor de i7 2600K gaan als prijs/prestatie verhouding een overweging voor je is. De i5 2500K is dan een betere keuze.
Ok, bedankt. Ik zat me inderdaad eigenlijk al af te vragen of dat wel een correcte vergelijking was. Aan de benchmarks te zien ontlopen die twee processoren elkaar niet zoveel, dus ik neig dan richting de i5 2500K.
Verwijderd
En dan nog is het verschil met een x4 heel groot, zelfs de snelste amd processor kan de 2500k niet bijbenen.
Wat dat betreft loopt AMD een grote plank mis op het moment. Ik vind dat ze dan ook veel te laat met hun concurrerende processoren nog moeten komen..
Nog even lopen rondneuzen in de Pricewatch en voor 5 EUR meer heb ik de i5 2400 ipv de i5 2300. Dan zou mijn upgrade er als volgt uitzien:
Een iets goedkoper moederbord zou ook mooi zijn, alleen weet ik niet echt waar ik op moet letten. Dit zou blijkbaar een goed alternatief zijn:
Over het geheugen heb ik nog steeds mijn twijfels.
1 | Intel Core i5 2400 | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Asus P8P67 | € 132,99 | € 132,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 357,79 |
Een iets goedkoper moederbord zou ook mooi zijn, alleen weet ik niet echt waar ik op moet letten. Dit zou blijkbaar een goed alternatief zijn:
1 | MSI P67A-C45 | € 106,- | € 106,- |
[ Voor 16% gewijzigd door SanderH_ op 19-02-2011 19:30 ]
Nee,je hebt het mis...Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:53:
oke , bedankt voor je reactie, ik heb er even na gekeken ik ben +/- 50,- goedkoper uit, maar ik ga wel met het systeem prestatie een heel eind achteruit of heb ik het mis?
Waarom Geil? Kingston en corsair geven levenslang garantie en leveren ook gewoon goede producten?SanderH_ schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:22:
Nog even lopen rondneuzen in de Pricewatch en voor 5 EUR meer heb ik de i5 2400 ipv de i5 2300. Dan zou mijn upgrade er als volgt uitzien:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 2400 € 159,90 € 159,90 1 GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC € 64,90 € 64,90 1 Asus P8P67 € 132,99 € 132,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 357,79
# Product Prijs Subtotaal 1 MSI P67A-C45 € 106,- € 106,-
En waarom 1333 en niet 1600?
Als je voor 1600 gaat en 8 gb wilt zou ik uit deze 4 kiezen:
http://tweakers.net/price...6384;273869;271292;276769
[ Voor 82% gewijzigd door Brodo op 19-02-2011 19:44 ]
Nooit echt problemen gehad met GEIL, en volgens mij zijn ze toch ook een grote speler op die markt? En het performantieverschil tussen 1333 en 1600 is toch verwaarloosbaar dacht ik? Zeker met dat prijsverschil.revivespirit schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:41:
[...]
Nee,je hebt het mis...
[...]
Waarom Geil? Kingston en corsair geven levenslang garantie en leveren ook gewoon goede producten?
En waarom 1333 en niet 1600?
Als je voor 1600 gaat en 8 gb wilt zou ik uit deze 4 kiezen:
http://tweakers.net/price...6384;273869;271292;276769
NVM mijn setups ik wacht tot ivy bridge en de 2011 socket uitkomen en dan ligt mijn budget ook hoger waardiir het rond de 1500+ wordt en daar kan een mooie CPU en GPU in komen!
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen, ik twijfel alleen nog tussen Sandy Bridge of AMD phenom:
Bij SB zit ik net boven mijn budget, 1000 euro (inclusief monitor!). Bij AMD Phenom heb ik eventueel nog wat geld over voor een SSD:
Intel Sandy Bridge:
AMD Phenom:
Ik wil het systeem vooral gebruiken voor HD-videobewerking en een paar games zou ook wel prettig zijn. Ook wil ik gaan overclocken. Welke van de twee raden jullie mij aan om te nemen? Andere suggesties of tips zijn natuurlijk welkom.
Bij voorbaat dank.
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen, ik twijfel alleen nog tussen Sandy Bridge of AMD phenom:
Bij SB zit ik net boven mijn budget, 1000 euro (inclusief monitor!). Bij AMD Phenom heb ik eventueel nog wat geld over voor een SSD:
Intel Sandy Bridge:
1 | Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB | € 95,- | € 95,- |
1 | Iiyama ProLite E2209HDS-1 | € 142,80 | € 142,80 |
1 | Antec Sonata Elite | € 82,- | € 82,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,90 | € 34,90 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 85,91 | € 85,91 |
1 | OCZ StealthXStream II 600W | € 57,73 | € 57,73 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 78,- | € 78,- |
1 | XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC) | € 106,62 | € 106,62 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 152,- | € 152,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.026,44 |
AMD Phenom:
1 | Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB | € 95,- | € 95,- |
1 | Antec Sonata Elite | € 82,- | € 82,- |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 85,91 | € 85,91 |
1 | OCZ StealthXStream II 600W | € 57,73 | € 57,73 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 173,50 | € 173,50 |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 98,- | € 98,- |
1 | XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC) | € 106,62 | € 106,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 954,46 |
Ik wil het systeem vooral gebruiken voor HD-videobewerking en een paar games zou ook wel prettig zijn. Ook wil ik gaan overclocken. Welke van de twee raden jullie mij aan om te nemen? Andere suggesties of tips zijn natuurlijk welkom.
Bij voorbaat dank.
Ik ben sinds een paar daagjes bezig om een SFF gamepc te bouwen. Ik ben geen superzware gamer, maar ik wil natuurlijk wel iets wat weer wat jaren mee gaat. Ik kom nu van een c2d E6600 en een 8800GT af en deze zitten in een full tower, dus ik ga nu compleet de andere richting uit.
Ik heb nu de volgende componenten gekozen:
Dingen zoals voeding en SSD haal ik uit mijn huidige pc. Ook heb ik al een monitor,tobo en muis.
Het idee achter dit systeem is dat ik iets kleins wil maar toch krachtig. Deze Lian li kast kan een ATX voeding herbergen en er is ruimte voor 2 hdd's, 1 dvd drive en een videokaart tot 24cm.
Het enige beperkende wat ik tegen kwam in mijn zoektocht was dat er weinig ITX Sandy Bridge moederborden zijn. Alleen het intel reference design en asus hebben een model beschikbaar.
Qua budget wil ik niet boven de €700. Hebben jullie nog tips/opmerkingen?
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 70,- | € 70,- |
1 | Lian Li PC-Q11B | € 75,99 | € 75,99 |
1 | GeIL GS34GB1333C9DC | € 43,20 | € 43,20 |
1 | MSI N460GTX Hawk | € 169,83 | € 169,83 |
1 | Asus P8H67-I Deluxe | € 125,- | € 125,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 675,50 |
Dingen zoals voeding en SSD haal ik uit mijn huidige pc. Ook heb ik al een monitor,tobo en muis.
Het idee achter dit systeem is dat ik iets kleins wil maar toch krachtig. Deze Lian li kast kan een ATX voeding herbergen en er is ruimte voor 2 hdd's, 1 dvd drive en een videokaart tot 24cm.
Het enige beperkende wat ik tegen kwam in mijn zoektocht was dat er weinig ITX Sandy Bridge moederborden zijn. Alleen het intel reference design en asus hebben een model beschikbaar.
If it aint broke, fix it till it is!
HDD eruit, deze erin:tonyto_tp schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:56:
Hoi allemaal,
Intel Sandy Bridge:
# Product Prijs Subtotaal 1 Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB € 95,- € 95,- 1 Iiyama ProLite E2209HDS-1 € 142,80 € 142,80 1 Antec Sonata Elite € 82,- € 82,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,48 € 191,48 1 LG BH10LS30 Zwart € 85,91 € 85,91 1 OCZ StealthXStream II 600W € 57,73 € 57,73 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 78,- € 78,- 1 XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC) € 106,62 € 106,62 1 Asus P8P67 PRO € 152,- € 152,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.026,44
AMD Phenom:
# Product Prijs Subtotaal 1 Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB € 95,- € 95,- 1 Iiyama ProLite E2209HDS-1 € 142,80 € 142,80 1 Antec Sonata Elite € 82,- € 82,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 LG BH10LS30 Zwart € 85,91 € 85,91 1 OCZ StealthXStream II 600W € 57,73 € 57,73 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 78,- € 78,- 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 173,50 € 173,50 1 Asrock 890GX Extreme3 € 98,- € 98,- 1 XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC) € 106,62 € 106,62 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 954,46
Bij voorbaat dank.
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Desnoods kan je er 2 van instoppen.
En dan zou ik toch echt voor de 2500 gaan (ivm HD videobewerking)
Voor jou ook: neem de samsung, desnoods 2.Venxir schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:30:
Ik ben sinds een paar daagjes bezig om een SFF gamepc te bouwen. Ik ben geen superzware gamer, maar ik wil natuurlijk wel iets wat weer wat jaren mee gaat. Ik kom nu van een c2d E6600 en een 8800GT af en deze zitten in een full tower, dus ik ga nu compleet de andere richting uit.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 70,- € 70,- 1 Lian Li PC-Q11B € 75,99 € 75,99 1 GeIL GS34GB1333C9DC € 43,20 € 43,20 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,48 € 191,48 1 MSI N460GTX Hawk € 169,83 € 169,83 1 Asus P8H67-I Deluxe € 125,- € 125,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 675,50
Waarom ik deze drive aanbeveel:
Ik heb zodanig veel reviews, zeer positieve reviews over deze drive gelezen... Dat het mij een uitstekend ding lijkt... Als jullie een paar pagina's terug bladeren zullen jullie ook van andere tweakers, zien dat ze deze drive aanbevelen
Oeps, niet verder gekeken dan mijn eigen gedachten, (dacht altijd dat geil in 80% van de gevallen max 5 jaar garantie geeft;) )SanderH_ schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:05:
[...]
Nooit echt problemen gehad met GEIL, en volgens mij zijn ze toch ook een grote speler op die markt? En het performantieverschil tussen 1333 en 1600 is toch verwaarloosbaar dacht ik? Zeker met dat prijsverschil.
Hoe dan ook, 20 euro extra... voor 1600 ipv 1333, voor mij was/is het zo van.. meh waarom niet.. is 20 euro niet 200... alhoewel, je moet natuurlijk wel ergens een grens trekken;)
Verder, als je OOIT wilt overclocken, is 1600 een betere keuze...
Voor mij was het zo:
hmm... 20 euro.. misschien over een jaartje of 4... als dit allemaal al veroudert is.... zou het toch wel fijn zijn als ik de performance van mijn ram een beetje op zou kunnen krikken.... ach waarom niet..
EDIT: edits waren om 3 mensen in 1 post te "helpen" (< hoop ik)
En sorry voor de post van een kilometertje

[ Voor 38% gewijzigd door Brodo op 20-02-2011 14:07 ]
Verwijderd
Ik moet gelijk toegeven dat ik de ballen verstand heb van pc-onderdelen, en ik zou in eerste instantie met een pc uit de OP meegaan. Ik vroeg me enkel af of ik dan niet teveel/te weinig in huis zou halen.
De eisen van mijn pc zijn:
-Het moet een stil systeem zijn.
-Daar waar ik voorheen nauwelijks nieuwe games speelde, komen er binnenkort een stel uit (Dirt 3 bijvoorbeeld), die ik toch wel op maximale grafische instellingen wil kunnen spelen. Ook fijn zou het zijn als ik tijdens het gamen een broadcast programma op de achtergrond kan draaien (bijv. van xfire), zonder dat dat al mijn ram en cpu opvreet.
-Ik heb al een muis, speakerset, toetsenbord en beeldscherm die ik kan gebruiken.
-Overclocken doe ik niet aan, hoeft dus geen rekening mee gehouden te worden.
-Het liefst zou ik een systeem hebben waar ik een jaar of 4 mee door kan wat betreft het draaien van games, weet enkel niet of dit realistisch is.
-Budget ligt rond de 800-900 euro, mag er iets boven, maar niet al te veel.
Alvast bedankt
-Daar waar ik voorheen nauwelijks nieuwe games speelde, komen er binnenkort een stel uit (Dirt 3 bijvoorbeeld), die ik toch wel op maximale grafische instellingen wil kunnen spelen. Ook fijn zou het zijn als ik tijdens het gamen een broadcast programma op de achtergrond kan draaien (bijv. van xfire), zonder dat dat al mijn ram en cpu opvreet.
-Ik heb al een muis, speakerset, toetsenbord en beeldscherm die ik kan gebruiken.
-Het liefst zou ik een systeem hebben waar ik een jaar of 4 mee door kan wat betreft het draaien van games, weet enkel niet of dit realistisch is.
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 15:39 ]
Voor 8 a 900 euro, 4jr lang games spelen zoals dirt3 op maximale settings. Nee, dat gaat gegarandeerd niet lukken. De meeste settings btw misschien wel, maar zodra je de AA oppoetst naar 8xAA of hoger, word het nog steeds rap minder.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:38:
Ik moet gelijk toegeven dat ik de ballen verstand heb van pc-onderdelen, en ik zou in eerste instantie met een pc uit de OP meegaan. Ik vroeg me enkel af of ik dan niet teveel/te weinig in huis zou halen.
Alvast bedankt
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
De pc van 1200 in de OP, was zou je als levensduur aan die kast meegeven +/-?Madrox schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:01:
[...]
Voor 8 a 900 euro, 4jr lang games spelen zoals dirt3 op maximale settings. Nee, dat gaat gegarandeerd niet lukken. De meeste settings btw misschien wel, maar zodra je de AA oppoetst naar 8xAA of hoger, word het nog steeds rap minder.
OK, bedankt voor je reactie, maar waarom de Samsung? Deze pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB is toch even duur (euro per GB) en heeft SATA 6Gb/s aansluiting ipv SATA-3GB/s. Bovendien heeft SB problemen met de SATA-300 poorten, dan kan ik weliswaar de HDD op de SATA-600 poorten aansluiten, maar dan kan je toch beter de Hitachi nemen? Met RAID zijn 2 HDD's dan wel sneller, maar ook minder betrouwbaar (1 HDD crasht = alles kwijt). Dan kan je toch beter de Hitachi nemen, of zit ik hier fout?revivespirit schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:58:
[...]
HDD eruit, deze erin:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Desnoods kan je er 2 van instoppen.
En dan zou ik toch echt voor de 2500 gaan (ivm HD videobewerking)
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door DoubleTo op 20-02-2011 18:10 ]
Die hitachi maakt geen gebruik van zijn sata-600? Hij zou eigenlijk het ook best moeten kunnen doen met een sata-300 (er zijn dacht ik amper hd's die meer nodig hebben dan de sata-300 poorten...tonyto_tp schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:19:
[...]
OK, bedankt voor je reactie, maar waarom de Samsung? Deze pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB is toch even duur (euro per GB) en heeft SATA 6Gb/s aansluiting ipv SATA-3GB/s. Bovendien heeft SB problemen met de SATA-300 poorten, dan kan ik weliswaar de HDD op de SATA-600 poorten aansluiten, maar dan kan je toch beter de Hitachi nemen? Met RAID zijn 2 HDD's dan wel sneller, maar ook minder betrouwbaar (1 HDD crasht = alles kwijt). Dan kan je toch beter de Hitachi nemen, of zit ik hier fout?
Whoops, ik kan geen goeie benchmark vinden van die hitachi.. dus ik zit hier eigenlijk op lucht... Geen idee.. misschien kan iemand anders je hier WEL helpen... maar sinds madrox me niet verbetert heeft denk ik dat ik goed zat
EDIT: ^ ik had vermeld dat de samsung f3 sneller was.. maar dit weet ik niet zeker

En over sandy bridge en sata 300:
Misschien kan je een leuke deal sluiten met de verkoper van je moederbord omdat je eigenlijk een foutief moederbord of foutieve cpu, geen idee, ik dacht de cpu (het probleem zat in de bovenste lagen oid), in de trend van, zodra de nieuwe chips binnen zijn krijg je die als je je oude inlevert en er een tientje bijlegt oid..
[ Voor 29% gewijzigd door Brodo op 20-02-2011 18:24 ]
Ah ok, bedankt. Zit er trouwens nog een 'bottleneck' in het systeem? Ik dacht aan de videokaart; misschien de HD6850 of GTX460? Of is het wel goed zo... Verder twijfel ik nog over het RAM-geheugen; 1333MHz, te laag voor zo'n systeem of genoeg?
Twijfelgevalletje, dat is duidelijk. Zoek naar wat benchmarks van beide kaarten en kijk welke van de twee er in jouw favoriete titels het beste uitkomt. Als je echter maar een "paar" games gaat spelen zijn beide kaarten gewoon een uitstekende keuze en is van die twee de HD6850 de net-wat-zuinigere.tonyto_tp schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:55:
Ah ok, bedankt. Zit er trouwens nog een 'bottleneck' in het systeem? Ik dacht aan de videokaart; misschien de HD6850 of GTX460? Of is het wel goed zo...
Het verschil met hogere snelheden RAM ga je niet merken.Verder twijfel ik nog over het RAM-geheugen; 1333MHz, te laag voor zo'n systeem of genoeg?
Voor de rest van je systeem: de voeding kan anders / beter / stiller / meer in balans. Check de link in mijn sig even. Ik zou het AMD systeem pakken en de CPU zo laten. Het moederbord kan met een enkele kaart wel nog 2 tientjes goedkoper en de kast is naar smaak. Ook laat ik het aan jou over om te bepalen of 8GB geheugen echt van belang is. 't kost natuurlijk geen drol meer, maar een drol is ook niet niks
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 70,- | € 70,- |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 15,- | € 15,- |
1 | MS-Tech CA-0300 Stingray SE | € 43,72 | € 43,72 |
1 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 5,75 | € 5,75 |
1 | Antec HCG-400 | € 55,04 | € 55,04 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,85 | € 36,85 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 173,50 | € 173,50 |
1 | Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E | € 154,50 | € 154,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 648,90 |
Vraagjes;
Is de behuizing goed genoeg? Kan ik beter krijgen voor onder de 50 euro?
Heeft deze samenstelling een betere voeding nodig?
Is de processorkoeling goed genoeg?
Mooie behuizing en een leuk systeem, maar lees even deze review voordat je de knoop doorhakt:Venxir schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:30:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 70,- € 70,- 1 Lian Li PC-Q11B € 75,99 € 75,99 1 GeIL GS34GB1333C9DC € 43,20 € 43,20 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,48 € 191,48 1 MSI N460GTX Hawk € 169,83 € 169,83 1 Asus P8H67-I Deluxe € 125,- € 125,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 675,50
http://www.bit-tech.net/h...11-mini-itx-case-review/3
Wellicht is een silverstone sugo een betere optie, al heeft die ook moeite met een stevige graka +hdd's, je hebt dan wel de mogelijkheid om een aftermarket cooler te gebruiken zodat je cpu zichzelf niet terugklokt zodra die wat moet gaan doen omdat de boel te warm wordt.
Verder heb je voor een paar euro meer een hd6870 ipv de gtx460 hawk, die gewoon weer sneller is.
Als laatste punt: een h67 icm een K processor heeft weinig nut, omdat je met een h67 chipset dus niet kan overklokken.
[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 21-02-2011 12:28 ]
Verwijderd
Ik denk dat mijn Game PC er zo komt uit te zien:
Nu heb ik alleen nog wat vraagjes:
- Als ik wil gaan overklokken, heb ik dan genoeg aan deze voeding?
- Is het beter qua prijs/kwaliteit verhouding om nu een duurdere videokaart te nemen of later nog een HD6850 er naast te zetten?
- Is dit ook een toekomst gericht systeem? Kan ik met wat simpele upgrades ook nog nieuwe games spelen over 4 jaar? (Niet percé op high.)
- Kan ik deze PC ook aansluiten op een 32" TV om een HD filmpje te kijken?
- Levert meer RAM ook betere prestaties op in dit systeem? Of is het goedkoper om over een anderhalf jaar er nog wat nieuwe RAM bij te zetten?
- Gaat deze PC ook langer mee door een duurder MOBO te kopen?
Alvast bedankt!
1 | Samsung Syncmaster E2220 | € 139,10 | € 139,10 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,50 | € 16,50 |
1 | Xigmatek Asgard | € 32,90 | € 32,90 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,90 | € 36,90 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 144,91 | € 144,91 |
1 | Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E | € 154,50 | € 154,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 779,25 |
- Is het beter qua prijs/kwaliteit verhouding om nu een duurdere videokaart te nemen of later nog een HD6850 er naast te zetten?
- Is dit ook een toekomst gericht systeem? Kan ik met wat simpele upgrades ook nog nieuwe games spelen over 4 jaar? (Niet percé op high.)
- Levert meer RAM ook betere prestaties op in dit systeem? Of is het goedkoper om over een anderhalf jaar er nog wat nieuwe RAM bij te zetten?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Even een heel snel vraagje: bij de meeste systemen die hier samengesteld zijn zie ik geen WLAN kaart of iets dergelijks, ik neem aan dat dit gewoon standaard op het moederbord zit?
edit:
Nog een vraag, bij deze reviewdacht ik te lezen dat de C300 SSD's zie HIER (sorry als het ''spam'' is) problemen kunnen opleveren icm een AMD chipset. Heeft iemand hier toevallig ervaring daarmee (amd + C300 SSD)?
Bedankt!
edit:
Nog een vraag, bij deze reviewdacht ik te lezen dat de C300 SSD's zie HIER (sorry als het ''spam'' is) problemen kunnen opleveren icm een AMD chipset. Heeft iemand hier toevallig ervaring daarmee (amd + C300 SSD)?
Bedankt!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 16:46 ]
Ja.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:09:
Even een heel snel vraagje: bij de meeste systemen die hier samengesteld zijn zie ik geen WLAN kaart of iets dergelijks, ik neem aan dat dit gewoon standaard op het moederbord zit?
- ja, zelfs met een goede 350-400w voeding zou je dit systeem al kunnen overklokken gok ik zo.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:25:
Ik denk dat mijn Game PC er zo komt uit te zien:
-knip-
Alvast bedankt!
- ik zou zelf gewoon je graka over een jaar of 2 verkopen en dan weer een mid-end kaart terug kopen, heb ik ook een paar keer gedaan, was goedkoper/stiller/zuiniger voor dezelfde prestaties.
- valt niet te zeggen, maar je moet er iig wel een tijdje mee vooruit kunnen. Volgens mij gaan de systeemeisen pas echt omhoog als er nieuwe consoles aankomen (de meeste pc-games zijn toch ports) en dat duurt nog wel ff gezien move en kinect er pas net zijn.
- ja
- niet met gamen, voor photoshop enzo heeft het wel nut. Waarschijnlijk, maar geheugen-prijzen kunnen nogal veranderen in korte tijd (zie ddr2 geheugen vorig jaar)
- er zijn vast moederborden die langer meegaan, maar dit moederbord gaat waarschijnlijk ook al makkelijk 5-10 jaar mee en daarna is deze pc toch alleen geschikt voor de sloop, dus puur voor de duurzaamheid zou ik 't niet doen. Sowieso is het zelfs voor amd onwaarschijnlijk dat ze over 4 jaar nog dezelfde socket gebruiken.
Verwijderd
Ben bezig een nieuw systeem samen te stellen en hoor graag wat jullie er van vinden.
Budget: ongeveer €1000,-.
Wat neem ik mee: Toetsenbord, muis, monitor (Samsung P2370 full hd), dvd-brander, cardreader, boxen, kast (Antec P180)
Wat wil ik kunnen spelen: Nieuwe games als Dragon Age 2, Mafia 2, Shogun Total War 2 probleemloos full hd
Speciale wensen: Stilte!!
Mijn huidige setup is een e6600 gekoeld met Scythe Ninja. In combinatie met een passieve Geforce 8600 GTS en de Antec kast met 12cm fans is deze bak ook onder load fluisterstil. Mijn volgende systeem wil ik het liefst zo stil mogelijk. Ik betaal liever iets meer voor bijv. een videokaart als ik er stilte voor terugkrijg.
Ik wil alles bij azerty.nl bestellen omdat ik goede ervaringen met dit bedrijf heb.
Overclocken is niet aan de orde bij mij vandaar simpele processor en mobo.
Ik heb het volgende op het oog
Processor --> Intel Core i5 2500 (€180)
Koeler --> Scythe Mugen 2 Rev. B (€40)
Moederbord --> Asus P8P67 (€140)
RAM --> 8gb Kingston HyperX blu (KHX1333C9D3B1K2/8G) (€90)
HDD --> 2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1 tb (€120)
Videokaart --> MSI R6870 Twin Frozr II (€240)
Voeding --> SeaSonic Super Silent Series S12D-750 (€140)
Software --> Windows 7 (€90)
Totaal --> €1040
VRAGEN
1) Koeler Mobo combinatie Past de koeler op het mobo? Hier lees ik dat de koeler eigenlijk net niet past op een Asus P8P67 deluxe moederbord. Iemand ervaringen met deze koeler op een standaard Asus P8P67 mobo?
2) Mobo genoeg werkende sata aansluitingen? Het mobo dat ik op het oog heb heeft last van de sandy-bridge bug. Maar dit heeft, als ik het goed begrepen heb alleen invloed op de sata 300 aansluitingen. Klopt het dat dit bord 4x een sata 600 aansluiting heeft? Dan zou dat toereikend zijn voor mijn 2 hdd's + dvd brander. En dan hou ik 1 sata aansluiting over. Correct?
3) Voeding? Ik twijfel over de voeding. De Seasonic heb ik nu een beetje willekeurig uitgekozen vanwege de naam die stilte lijkt te bieden (super silent series) en het wattage (750 watt). Ik heb in mijn oude systeem een Zalman voeding van 460 watt (ZM-APS 460). Is die nog bruikbaar of moet ik een zwaardere kopen? Zoja is de Seasonic een goede keuze of zijn er betere (goedkopere/stillere) alternatieven.
4) RAM? Is 8 gig ram overdreven? Het is wel heel goedkoop..... En is het ram compatible met het mobo?
5) Videokaart Zoals gezegd wil een zo stil mogelijk systeem. Het liefst wil wederom een passieve kaart. Maar passieve kaarten van het kaliber 6870 zijn bij mijn weten niet verkrijgbaar. Daarom toch voor actieve koeling gekozen. Is dit een goede keuze of zijn er vergelijkbare kaarten die stiller zijn dan de MSI R6870 Twin Frozr II?
Budget: ongeveer €1000,-.
Wat neem ik mee: Toetsenbord, muis, monitor (Samsung P2370 full hd), dvd-brander, cardreader, boxen, kast (Antec P180)
Wat wil ik kunnen spelen: Nieuwe games als Dragon Age 2, Mafia 2, Shogun Total War 2 probleemloos full hd
Speciale wensen: Stilte!!
Mijn huidige setup is een e6600 gekoeld met Scythe Ninja. In combinatie met een passieve Geforce 8600 GTS en de Antec kast met 12cm fans is deze bak ook onder load fluisterstil. Mijn volgende systeem wil ik het liefst zo stil mogelijk. Ik betaal liever iets meer voor bijv. een videokaart als ik er stilte voor terugkrijg.
Ik wil alles bij azerty.nl bestellen omdat ik goede ervaringen met dit bedrijf heb.
Overclocken is niet aan de orde bij mij vandaar simpele processor en mobo.
Ik heb het volgende op het oog
Processor --> Intel Core i5 2500 (€180)
Koeler --> Scythe Mugen 2 Rev. B (€40)
Moederbord --> Asus P8P67 (€140)
RAM --> 8gb Kingston HyperX blu (KHX1333C9D3B1K2/8G) (€90)
HDD --> 2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1 tb (€120)
Videokaart --> MSI R6870 Twin Frozr II (€240)
Voeding --> SeaSonic Super Silent Series S12D-750 (€140)
Software --> Windows 7 (€90)
Totaal --> €1040
VRAGEN
1) Koeler Mobo combinatie Past de koeler op het mobo? Hier lees ik dat de koeler eigenlijk net niet past op een Asus P8P67 deluxe moederbord. Iemand ervaringen met deze koeler op een standaard Asus P8P67 mobo?
2) Mobo genoeg werkende sata aansluitingen? Het mobo dat ik op het oog heb heeft last van de sandy-bridge bug. Maar dit heeft, als ik het goed begrepen heb alleen invloed op de sata 300 aansluitingen. Klopt het dat dit bord 4x een sata 600 aansluiting heeft? Dan zou dat toereikend zijn voor mijn 2 hdd's + dvd brander. En dan hou ik 1 sata aansluiting over. Correct?
3) Voeding? Ik twijfel over de voeding. De Seasonic heb ik nu een beetje willekeurig uitgekozen vanwege de naam die stilte lijkt te bieden (super silent series) en het wattage (750 watt). Ik heb in mijn oude systeem een Zalman voeding van 460 watt (ZM-APS 460). Is die nog bruikbaar of moet ik een zwaardere kopen? Zoja is de Seasonic een goede keuze of zijn er betere (goedkopere/stillere) alternatieven.
4) RAM? Is 8 gig ram overdreven? Het is wel heel goedkoop..... En is het ram compatible met het mobo?
5) Videokaart Zoals gezegd wil een zo stil mogelijk systeem. Het liefst wil wederom een passieve kaart. Maar passieve kaarten van het kaliber 6870 zijn bij mijn weten niet verkrijgbaar. Daarom toch voor actieve koeling gekozen. Is dit een goede keuze of zijn er vergelijkbare kaarten die stiller zijn dan de MSI R6870 Twin Frozr II?
Verwijderd
Ok bedankt.KAdrifter schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:56:
[...]
-knip-
- niet met gamen, voor photoshop enzo heeft het wel nut. Waarschijnlijk, maar geheugen-prijzen kunnen nogal veranderen in korte tijd (zie ddr2 geheugen vorig jaar)
-knip-
Is wat extra RAM ook praktisch voor het multitasken? Bijvoorbeeld gamen, MSN en een stuk of 10 tabbladen bij Firefox?
Verwijderd
Extra ram is nooit weg, 8 gb dus 2x 4GB is nu spot goedkoop daar hoef je het niet voor te latenVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:30:
[...]
Ok bedankt.![]()
Is wat extra RAM ook praktisch voor het multitasken? Bijvoorbeeld gamen, MSN en een stuk of 10 tabbladen bij Firefox?
Hoi allemaal,
Na vele aanpassingen in mijn systeem heb ik het volgende:
Keuze 1 (Intel Sandy Bridge):
Keuze 2 (AMD Phenom):
Budget = 900 euro
Ik ga het systeem vooral gebruiken voor videobewerking, misschien nog een aantal games, maar voornamelijk voor videobewerking. Ik ben misschien nog van plan om een iets slechtere videokaart te nemen (HD5830?) en met dat geld 12GB RAM aan te schaffen, aangezien videobewerking toch niet zoveel van de videokaart eist, maar meer van de CPU/RAM. Wordt de videokaart van het systeem dan geen 'bottleneck'?
Zelf denk ik meer aan keuze 1, wegens de betere CPU. SSD heb ik niet nodig, denk ik. Dat kan later makkelijk toegevoegd worden, de CPU niet.Wat denken jullie, keuze 1 of 2? Andere aanpassingen/tips zijn welkom.
Na vele aanpassingen in mijn systeem heb ik het volgende:
Keuze 1 (Intel Sandy Bridge):
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 94,- |
1 | Revoltec Sixty 5 | € 56,50 | € 56,50 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 184,71 | € 184,71 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 79,56 | € 79,56 |
1 | XFX PRO650W | € 71,99 | € 71,99 |
1 | Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5) | € 150,09 | € 150,09 |
1 | Asus P8P67 PRO | € 152,- | € 152,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 888,65 |
Keuze 2 (AMD Phenom):
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 47,- | € 94,- |
1 | Revoltec Sixty 5 | € 56,50 | € 56,50 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 79,56 | € 79,56 |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 54,99 | € 54,99 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 168,86 | € 168,86 |
1 | Asrock 890GX Extreme3 | € 92,69 | € 92,69 |
1 | Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5) | € 150,09 | € 150,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 895,49 |
Budget = 900 euro
Ik ga het systeem vooral gebruiken voor videobewerking, misschien nog een aantal games, maar voornamelijk voor videobewerking. Ik ben misschien nog van plan om een iets slechtere videokaart te nemen (HD5830?) en met dat geld 12GB RAM aan te schaffen, aangezien videobewerking toch niet zoveel van de videokaart eist, maar meer van de CPU/RAM. Wordt de videokaart van het systeem dan geen 'bottleneck'?
Zelf denk ik meer aan keuze 1, wegens de betere CPU. SSD heb ik niet nodig, denk ik. Dat kan later makkelijk toegevoegd worden, de CPU niet.Wat denken jullie, keuze 1 of 2? Andere aanpassingen/tips zijn welkom.
ik heb weer een vraagje:
vorige keer werd mn setup afgeraden door de Asus Sabertooth want die was 1366 maar die staat wel in de BBG? dus is hij nu goed of niet en is er al iets bekend over de 2011 bv een release date en is het nodig want hoelang kan ik wss nog met een 1366 slot? en is 1300 genoeg voor een aardige pc en zou iemand dit kunnen samenstellen voor mij als ik wat eisen geef (dmen dan pl0x)
hoop dat iemand mij kan helpen met de vraag.
en is de high end systeem van januari goed want dat ligt binnen mijn budget ( de speakers en headset muis en keyboard en monitor heb ik niet nodig alleen wel + windows maar dat is geen probleem imo kan altijd tijdelijk ubuntu downloaden)
niels
vorige keer werd mn setup afgeraden door de Asus Sabertooth want die was 1366 maar die staat wel in de BBG? dus is hij nu goed of niet en is er al iets bekend over de 2011 bv een release date en is het nodig want hoelang kan ik wss nog met een 1366 slot? en is 1300 genoeg voor een aardige pc en zou iemand dit kunnen samenstellen voor mij als ik wat eisen geef (dmen dan pl0x)
hoop dat iemand mij kan helpen met de vraag.
en is de high end systeem van januari goed want dat ligt binnen mijn budget ( de speakers en headset muis en keyboard en monitor heb ik niet nodig alleen wel + windows maar dat is geen probleem imo kan altijd tijdelijk ubuntu downloaden)
niels
[ Voor 20% gewijzigd door krakura op 21-02-2011 23:00 ]
Hmm dat is zeker een minpunt die koeling, die sugo heeft helaas maar 1 hdd slot terwijl ik een 3.5 sdd en een 3.5 inch hdd heb.KAdrifter schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:10:
[...]
Mooie behuizing en een leuk systeem, maar lees even deze review voordat je de knoop doorhakt:
http://www.bit-tech.net/h...11-mini-itx-case-review/3
Wellicht is een silverstone sugo een betere optie, al heeft die ook moeite met een stevige graka +hdd's, je hebt dan wel de mogelijkheid om een aftermarket cooler te gebruiken zodat je cpu zichzelf niet terugklokt zodra die wat moet gaan doen omdat de boel te warm wordt.
Verder heb je voor een paar euro meer een hd6870 ipv de gtx460 hawk, die gewoon weer sneller is.
Als laatste punt: een h67 icm een K processor heeft weinig nut, omdat je met een h67 chipset dus niet kan overklokken.
If it aint broke, fix it till it is!
shuttle maakt ook h67 barebone's, die zijn volgens mij wel groter, doen het slechter qua koeling (dan de sugo) en je kunt dan later niet meer van socket wisselen, maar er passen wel 2 hdd's in.Venxir schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:44:
[...]
Hmm dat is zeker een minpunt die koeling, die sugo heeft helaas maar 1 hdd slot terwijl ik een 3.5 sdd en een 3.5 inch hdd heb.
Verder zijn er p67 itx mobo's onderweg dus als je de mogelijkheid hebt zou ik even wachten met aanschaf.
[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 23-02-2011 13:38 ]
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een nieuwe game pc aan te schaffen. Hiervoor heb ik c.a. 1300 eur tot mijn beschikking. Nu zijn er nog steeds een aantal punten waar ik over twijfel.
-Maak ik de juiste keuze als ik voor de I7950 ga of is het aan te raden om evt sandy bridge aan te schaffen?
-Na veel wikken en wegen en 3dGURU doorspitten heb ik gekozen voor de GTX, maar uiteraard twijfel ik nog steeds of het niet beter is om voor de 6970 te gaan.
Indien jullie kritische noten hebben bij deze samenstelling hoor ik dat uiteraard ook graag.
Ik sta op het punt om een nieuwe game pc aan te schaffen. Hiervoor heb ik c.a. 1300 eur tot mijn beschikking. Nu zijn er nog steeds een aantal punten waar ik over twijfel.
-Maak ik de juiste keuze als ik voor de I7950 ga of is het aan te raden om evt sandy bridge aan te schaffen?
-Na veel wikken en wegen en 3dGURU doorspitten heb ik gekozen voor de GTX, maar uiteraard twijfel ik nog steeds of het niet beter is om voor de 6970 te gaan.
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 74,46 | € 74,46 |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 25,- | € 25,- |
1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 239,01 | € 239,01 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX | € 67,60 | € 67,60 |
1 | Asus Sabertooth X58 | € 160,33 | € 160,33 |
1 | EVGA GTX 570 | € 329,- | € 329,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.251,10 |
Indien jullie kritische noten hebben bij deze samenstelling hoor ik dat uiteraard ook graag.
http://steamcommunity.com/profiles/76561197969687254/
Verwijderd
Als je dan toch geld eraan uit wil geven zou ik zoiets doen:msoepie schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:59:
Hallo allemaal,
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 53,45 | € 53,45 |
2 | Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm | € 5,95 | € 11,90 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 283,50 | € 283,50 |
1 | Antec TruePower TP-750 | € 91,- | € 91,- |
2 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 239,- | € 478,- |
1 | MSI P67A-GD65 | € 150,- | € 150,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.550,61 |
misschien een andere SSD en HDD maar met die videokaarten kan je voorlopig weer vooruit dan
@p.maarden
Voorlopig zie ik nog af van SSD. Zoals in eerdere comments heeft het geen invloed op het gamen zelf alleen met opstarten en OS.
Na een middagje spitten heb ik MOBO, geheugen en chipset gewijzigd. Toch maar SB. ik ga niet voor de 2600K want overclocken doe ik niet aan.Scheelt toch weer 40 eutjes. Die SLI opstelling vind ik vrij kostbaar al is dit natuurlijk de beste prijs kwaliteit verhouding. Is het aan te raden om nu alleen voor die 6950 te gaan en dan een 2e kaart later te kopen als de prijzen zakken? Of toch voor de GTX te gaan?
Voorlopig zie ik nog af van SSD. Zoals in eerdere comments heeft het geen invloed op het gamen zelf alleen met opstarten en OS.
Na een middagje spitten heb ik MOBO, geheugen en chipset gewijzigd. Toch maar SB. ik ga niet voor de 2600K want overclocken doe ik niet aan.Scheelt toch weer 40 eutjes. Die SLI opstelling vind ik vrij kostbaar al is dit natuurlijk de beste prijs kwaliteit verhouding. Is het aan te raden om nu alleen voor die 6950 te gaan en dan een 2e kaart later te kopen als de prijzen zakken? Of toch voor de GTX te gaan?
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 15,90 | € 15,90 |
1 | Intel Core i7 2600 | € 248,49 | € 248,49 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX | € 81,52 | € 81,52 |
1 | EVGA GTX 570 | € 329,- | € 329,- |
1 | Asus SABERTOOTH P67 | € 166,50 | € 166,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.280,07 |
http://steamcommunity.com/profiles/76561197969687254/
Ik ben nog niet echt stuk van bovenstaande config. Sabertooth is een marketing mobo, daar zijn betere voor te krijgen. Ik zou voor ATI gaan want die schaalt momenteel beter dan SLI, daarbij heeft een 6950 een betere prijs/prestatie verhouding dan de 570, die laatste wordt al ingehaald door geklokte 560 TI's
Voeding kan ook beter en goedkoper en geheugen kan ook goedkoper.
Met al die besparingen, kan je al bijna een tweede 6950 kopen
Ik sta op het punt het volgende systeem te bestellen, nog een laatste check zou welkom zijn 
Ohja, de Samsung F3 1TB heb ik al liggen.
Dank bij voorbaat!
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 184,49 | € 184,49 |
1 | Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Seasonic X-560 | € 118,- | € 118,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 239,88 | € 239,88 |
1 | Asrock P67 EXTREME6 | € 120,12 | € 120,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 871,25 |
Dank bij voorbaat!
Ik neem aan dat je bewust voor blue ray hebt gekozen?
Prima config!
Prima config!
[ Voor 7% gewijzigd door rows op 22-02-2011 23:33 ]
Ja inderdaad, ik hoop dat deze drive wat stil blijft tijdens het bekijken van een film, maar het is moeilijk om daar ervaringen over te vinden.rows schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:55:
Ik neem aan dat je bewust voor blu ray hebt gekozen?
Prima config!
Bedankt voor je reply
Hier klopt geen... van sorry....rows schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:26:
Ik ben nog niet echt stuk van bovenstaande config. Sabertooth is een marketing mobo, daar zijn betere voor te krijgen. Ik zou voor ATI gaan want die schaalt momenteel beter dan SLI, daarbij heeft een 6950 een betere prijs/prestatie verhouding dan de 570, die laatste wordt al ingehaald door geklokte 560 TI's
6950>gtx 570? ik denk dat je de hd 6970 bedoelt, en als "geclokte" 560's de 570 inhaalt halen ze ook de 6970 in 0,0 Serieus..Het enige misschien kloppende argument dat je hebt is dat de ati misschien beter schaalt (zou ik niet precies weten)..
Goeie vergelijking:
http://tweakers.net/price...11X97IBNENr1ZcrbYzCknN-AQ
Maar die prijs.. daarvoor zou ik echt geen verschil maken.. paar euro verschil O_O
De twin frozr van msi (gtx 570) is een goeie keuze.. en hij is nog pre-overclocked ook;D
Ik heb zelf voor de gtx 570 gekozen omdat ik physx toch wel leuk vind en dat scaling... zo extreem veel scheelt het niet, is misschien 1 fps totaal beter
EDIT: ugh, ik zie nu dat de poster twijfelt... sorry hiervoor

Dus even @ the original question dude:
Neem de single kaart, als je een dual neemt heb je gelijk je systeem dichtgetimmerd, je kan beter nu een single nemen en dan als het later nodig is kan je er nog een tweede bijsteken, voor heel wat minder geld dan nu.... (ben je misschien uiteindelijk iets duurder uit, maar kan je langer van je spullen genieten/hoef je later pas een upgrade te doen, waardoor de prijzen van die grafische kaarten waar je naar wilt upgraden ook weer gezakt zijn:) ) Dus toetsenbordje bij muisje, ben je niet duurder uit... als het goed is.. en je het goed timed;)
Maar ik heb geen glazen bol op dit moment dus tsjah..
Ziet er goed uit, als ik jou was zou ik wel proberen een deal te sluiten met de leverancier van je sandy bridge cpu, want ik weet niet helemaal hoe het zit met die nieuwe modellen en of elke leverancier die al levert... dat je dus niet met het "kapotte" model komt te zitten;)thommich schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:52:
Ik sta op het punt het volgende systeem te bestellen, nog een laatste check zou welkom zijn
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 74,46 € 74,46 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,90 € 34,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 184,49 € 184,49 1 Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) € 62,50 € 62,50 1 Seasonic X-560 € 118,- € 118,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 36,90 € 36,90 1 Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 239,88 € 239,88 1 Asrock P67 EXTREME6 € 120,12 € 120,12 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 871,25
Dank bij voorbaat!
[ Voor 89% gewijzigd door Brodo op 22-02-2011 20:42 ]
Als ik een 6970 zou hebben bedoelt dan had dat er waarschijnlijk ook gestaan
570 is nu minder interessant met de nieuwe 560 TI. De 6950 haal ik aan omdat msoepie dat zelf aangaf daar ook naar te kijken en die heeft dus een betere prijs/prestatievehouding in tegenstelling tot de 570.
Er zijn ontzettend veel reviews te vinden betreffende SLI versus CFX. Zie bijvoorbeeld Xbitlabs en HardOCP
Er zijn ontzettend veel reviews te vinden betreffende SLI versus CFX. Zie bijvoorbeeld Xbitlabs en HardOCP
[ Voor 4% gewijzigd door rows op 22-02-2011 21:07 ]
Probleem met een PC van een vriend van me, hij heeft net wat nieuwe componenten gekocht.
Nu had hij al een Q6600 en een Asus Striker Extreme met 2GB RAM
Waarschijnlijk is de processor dood, maar kan net zo goed het moederbord zijn.
Hij geeft steeds 1 lange beep en 2 / 3 korte wat wijst op de videokaart, maar daarna 5 korte, wat wijst op de processor. Vandaar dat we eigenlijk nieuwe componenten willen bestellen, zo goedkoop mogelijk maar toch gewoon goed.
Het is belangrijk dat de huidige waterkoeling er op past; Zalman Reserator 2 > dus moet waarschijnlijk weer een Intel Core zijn.
Hele wensenlijst, maar jullie hebben er net wat meer visie op dan ons.
Samengevat:
Nieuw mobo
Nieuwe CPU
Nieuw RAM
Owja, en een 6 naar 8 polige converter
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 153,- | € 153,- |
1 | Point of View GTX580 1536MB GDDR5 PCI-E | € 445,41 | € 445,41 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,41 |
Hij geeft steeds 1 lange beep en 2 / 3 korte wat wijst op de videokaart, maar daarna 5 korte, wat wijst op de processor. Vandaar dat we eigenlijk nieuwe componenten willen bestellen, zo goedkoop mogelijk maar toch gewoon goed.
Het is belangrijk dat de huidige waterkoeling er op past; Zalman Reserator 2 > dus moet waarschijnlijk weer een Intel Core zijn.
Samengevat:
Nieuw mobo
Nieuwe CPU
Nieuw RAM
Is het probleem pas opgetreden met de nieuwe componenten? CPU zou sowieso een bottleneck vormen voor de GPU.
Kijk eerst eens op de website van Zalman welke CPU's er dan ondersteund worden.
Kijk eerst eens op de website van Zalman welke CPU's er dan ondersteund worden.
als je nu eerst zorgt dat je exact weet welke onderdeel er niet naar behoren functioneerd, dat scheeld je een hoop geld dan dat je zomaar raak besteld en dus infeit maar gokt of je het kapotte onderdeel vervangt.Xevoo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:12:
Probleem met een PC van een vriend van me, hij heeft net wat nieuwe componenten gekocht.
# Product Prijs Subtotaal 1 OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB € 153,- € 153,- 1 Point of View GTX580 1536MB GDDR5 PCI-E € 445,41 € 445,41 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 598,41
Samengevat:
Nieuw mobo
Nieuwe CPU
Nieuw RAM
Wat je dus het beste kunt doen is naar de dichtsbij zijnde computer shop gaan en daar de componenten te laten testen.
We komen zelf hier op;
Het probleem is begonnen met een 8800GTS, die begon allemaal strepen te geven, uiteindelijk ook bij het opstarten.
Uiteraard dachten wij dat het aan de GPU lag.
1 | Intel Core i5 760 Boxed | € 173,45 | € 173,45 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 153,- | € 153,- |
1 | Asus P7P55D-E | € 114,20 | € 114,20 |
1 | Point of View GTX580 1536MB GDDR5 PCI-E | € 445,41 | € 445,41 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 964,06 |
Het probleem is begonnen met een 8800GTS, die begon allemaal strepen te geven, uiteindelijk ook bij het opstarten.
Uiteraard dachten wij dat het aan de GPU lag.
We hebben zelf al het volgende geprobeerd:jbkappirossi schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:34:
[...]
als je nu eerst zorgt dat je exact weet welke onderdeel er niet naar behoren functioneerd, dat scheeld je een hoop geld dan dat je zomaar raak besteld en dus infeit maar gokt of je het kapotte onderdeel vervangt.
Wat je dus het beste kunt doen is naar de dichtsbij zijnde computer shop gaan en daar de componenten te laten testen.
RAM eruit
RAM in andere sloten
Alle kabels los, alleen nog mobo en CPU
De 2 GPU's wisselen
Overigens werkt de oude configuratie ook helemaal niet meer, komt op 5 piepjes uit steeds, wat staat voor processor (of mobo).
verplaatst naar [BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem]
[ Voor 99% gewijzigd door dft2 op 23-02-2011 08:37 ]
http://www.tomshardware.co.uk/forum/308114-15-tomshardwarerows schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:05:
Als ik een 6970 zou hebben bedoelt dan had dat er waarschijnlijk ook gestaan570 is nu minder interessant met de nieuwe 560 TI. De 6950 haal ik aan omdat msoepie dat zelf aangaf daar ook naar te kijken en die heeft dus een betere prijs/prestatievehouding in tegenstelling tot de 570.
^dit...
Toms hardware neem ik niet echt serieus. Reviews zijn van bedroevende kwaliteit. Was vroeger wel beter maaer nu dus niet meer.
Wat wil je mij nu duidelijk maken?
@ dft2 zie voor jou het juiste topic:
[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem
@ dft2 zie voor jou het juiste topic:
[ Voor 5% gewijzigd door rows op 22-02-2011 23:19 ]
@ rows,thnx, ik had al verwacht dat dit topic er moest zijn, maar kom hem niet vinden..
Kan iemand mijn bericht verplaatsen? Is verplaatst
Kan iemand mijn bericht verplaatsen? Is verplaatst
[ Voor 7% gewijzigd door dft2 op 23-02-2011 08:38 ]
Dat je appels met peren vergelijkt...rows schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:18:
Toms hardware neem ik niet echt serieus. Reviews zijn van bedroevende kwaliteit. Was vroeger wel beter maaer nu dus niet meer.
@ dft2 zie voor jou het juiste topic:![]()
Als je de hd6950 overweegt/gtx 560 of de gtx 570 is er geen reden de hd6970 ook niet te overwegen?
Het blijft een zwak argument maar met de toekomst in mn glazen bol... voorspel ik dat over een jaar of 1/2 nieuwe consoles uit gaan komen, wat ervoor zorgt dat de specs om games op high te kunnen spelen zeer omhoog gaan... Om dan nu al sli/crossfire te nemen en gelijk je systeem bij aankoop dicht te bouwen lijkt mij niet zo erg handig of wel.....
Hoe dan ook, het blijft de keuze van de persoon:
Of nu 100 euro meer voor sli/crossfire (waar je waarschijnlijk niet veel profijt van gaat hebben) of in de toekomst een tweede kaart erbij voor dezelfde prijs als een 6950/560 nu is en dan er wel profijt van hebben en door die upgrade nog zeker een jaartje langer van je kaarten kunnen genieten...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!