quote:
Nederlander13 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:09:
Even een heel snel vraagje: bij de meeste systemen die hier samengesteld zijn zie ik geen WLAN kaart of iets dergelijks, ik neem aan dat dit gewoon standaard op het moederbord zit?
Ik denk dat het wel compatible is met je mobo, maar ik zou voor 1600 geheugen gaan, aangezien dit een lichte prestatie winst geeft t.o.v. 1333. (Met nadruk op lichte).
Ik zou voor dit gaan:
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Dit geheugen heeft ook XMP en zit rond dezelfde prijs.
Er is niks mis met het 1366 platform. Het enige is dat het qua prestatie voorbij is gestreefd door Sandy Bridge. 1366 kan alleen nog interessant zijn voor zwaar photoshoppen / videowerking.
De release van socket 2011 staat nog steeds op Q3 2011.
Hoe lang je met een bepaald platform vooruit kunt is natuurlijk afhankelijk van wat je koopt, wat je upgrade, wat de ontwikkelingen in de toekomst zullen zijn en wat je ermee wilt / doet. Kortom, niet echt te zeggen. Je koopt een systeem op een moment, en op dat moment moet je kijken wat je opties zijn en wat daarin de verstandigste keuzes voor jou zijn.
Nederlander13 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:09:
Even een heel snel vraagje: bij de meeste systemen die hier samengesteld zijn zie ik geen WLAN kaart of iets dergelijks, ik neem aan dat dit gewoon standaard op het moederbord zit?
Nee, dit is niet standaard. Je ziet het bij enkele borden wel voorkomen.
Het is niet echt nodig, maar met de huidige prijzen zou ik er 8 GB inzetten.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:08:
4) RAM? Is 8 gig ram overdreven? Het is wel heel goedkoop..... En is het ram compatible met het mobo?
Ik denk dat het wel compatible is met je mobo, maar ik zou voor 1600 geheugen gaan, aangezien dit een lichte prestatie winst geeft t.o.v. 1333. (Met nadruk op lichte).
Ik zou voor dit gaan:
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Dit geheugen heeft ook XMP en zit rond dezelfde prijs.
Klopt, maar de BBG is van 1 januari, dus voor de komst van Sandy Bridge.krakura schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:56:
ik heb weer een vraagje:
vorige keer werd mn setup afgeraden door de Asus Sabertooth want die was 1366 maar die staat wel in de BBG? dus is hij nu goed of niet en is er al iets bekend over de 2011 bv een release date en is het nodig want hoelang kan ik wss nog met een 1366 slot?
Er is niks mis met het 1366 platform. Het enige is dat het qua prestatie voorbij is gestreefd door Sandy Bridge. 1366 kan alleen nog interessant zijn voor zwaar photoshoppen / videowerking.
De release van socket 2011 staat nog steeds op Q3 2011.
Hoe lang je met een bepaald platform vooruit kunt is natuurlijk afhankelijk van wat je koopt, wat je upgrade, wat de ontwikkelingen in de toekomst zullen zijn en wat je ermee wilt / doet. Kortom, niet echt te zeggen. Je koopt een systeem op een moment, en op dat moment moet je kijken wat je opties zijn en wat daarin de verstandigste keuzes voor jou zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door danieluitdokkum op 23-02-2011 15:29 ]