Goedenavond,
Een tijdje speel ik in mijn hoofd al met het idee om een nieuwe pc te kopen. Voornamelijk voor gaming. Hiervoor heb ik een budget van ongeveer 800. Heb op dit moment al 5 jaar een laptop (gemiddelde acer) dus ik ben niet echt verwend maar wil nog toch eens een spel spelen op meer dan alles op low settings. Dit is al even geleden

. Vind het zelf niet erg om losse onderdelen in een kast te zetten (ooit wel eens gedaan, op dit moment toch genoeg vrije tijd). Maar zit nog wel met enkele vragen. Zal eerst even langs de standaard vragen gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij 800 euro. (Incl. Monitor)
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Heb setje boxen met subwoofer, toetsenbordje.. 5/10euro muis van elke random pc zaak is prima. Speel al een jaar of 6 FPS op goed niveau met mijn 5 euro muisje van een jaar of 8 oud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Geen aparte eisen. Geen SSD of speciale functies op videokaart waarvoor ik er één moet kopen van 400 euro's ;-)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet persé veel eisen, hooguit de mogelijkheid om er nog wat bij te zetten. Wil niet persé een boel in me pc maar dat het onmogelijk is om daarmee nog wat te upgraden en dus alles nieuw moet kopen ongeveer.
Liefst 27 inch ookal kost dit een aantal tienen meer, showoff is toch nice ;-)
Wat voor soort gamer ben je?
Op het moment vooral WoW (enige spel wat redelijk tot goed draait op me laptop

). Beetje Football manager, maar na jaren FPS games (inmiddels onmogelijk met laptop die ik nu heb) ben ik ook wel weer geïnteresseerd in shooters als Battlefield/CoD.
Wat is nu mijn vraag (zijn mijn vragen):
Ik zie de best buy guide van juli 2011, ik dacht zelf in die richting. Mijn vraag is of er inmiddels al wat veranderd is in de markt qua prijzen (grote verschillen) en ook of het wel zo handig is. Ik vind het niet erg om mijn eigen pc in elkaar te zetten maar items bestellen bij 5-10 verschillende winkels vind ik ook niet zo ideaal.
Dus:
1. Is de best buy guide van toepassing op mij en is dat nogsteeds echt "de best buy guide" op het moment.
2. Is het wel handig om artikelen bij 5-10 verschillende winkels te bestellen, scheelt het veel als ik gewoon bij 1 winkel bestel?
3. Komt de plaatselijke computer winkel (niet webshop) meestal in de buurt van de prijzen of scheelt dit veel in mijn nadeel.
4. Is 27inch te groot om normaal een FPS te spelen of versterkt dit alleen maar het overzicht en uiteraard de lol
ps. in titel staat 600, moet 800 zijn, sorry