[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:09:
[...]

Ik wil goede performance en een goede kwaliteit.
Wat ik dus wil is een goede grafische kaart, maar de pc kast moet er ook strak uit zien.
Het moet dus bijvoorbeeld niet zo'n game behuizing zijn, maar gewoon een "strakke" kast en vandaar dat ik ook die Corsair kast had genomen alhoewel die wel strak aan de prijs zit.

Bij een nieuwe pc moet alles ook zo snel mogelijk gaan, en daarom moet er dus een goede SSD schijf inzitten.
Kijk eens naar de YouTube: Fractal Design Define R3 Computer Case Unboxing Review - YouTube

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:59
Wou ik ook net zeggen, is in mijn ogen toch wel één van de meest strakke kasten die er is :p
Steven, heb je trouwens nog bepaalde eisen? Ben je bijvoorbeeld van plan om over te gaan clocken, Crossfire te draaien in de toekomst, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxos
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 12:56
Ik heb niet echt een bron omdat het werkelijk honderden pagina's zijn. Helaas zeggen vijftig van die honderd dat het NIET kan, en de andere dat het wel kan. Heel apart dus. Aangezien de prijs gunstiger is dan de MSI kaart, ga ik de sapphire kaarten erin doen. bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
oeshkar schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:14:
Ik heb niet echt een bron omdat het werkelijk honderden pagina's zijn. Helaas zeggen vijftig van die honderd dat het NIET kan, en de andere dat het wel kan. Heel apart dus. Aangezien de prijs gunstiger is dan de MSI kaart, ga ik de sapphire kaarten erin doen. bedankt voor de tips.
Dat is het nu net, geen enkele kaart is met zekerheid te unlocken naar een HD6970, het kan dus goed zijn dat er mensen zijn bij wie het we lukt, en bij mensen waarbij het niet lukt. Je moet dus gewoon geluk hebben, maar dat is bij alle HD6950 videokaarten, maakt dus weinig uit welke variant je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
[...]

Wat ik dus wil is een goede grafische kaart, maar de pc kast moet er ook strak uit zien.
Het moet dus bijvoorbeeld niet zo'n game behuizing zijn, maar gewoon een "strakke" kast en vandaar dat ik ook die Corsair kast had genomen alhoewel die wel strak aan de prijs zit.

Bij een nieuwe pc moet alles ook zo snel mogelijk gaan, en daarom moet er dus een goede SSD schijf inzitten.
Performance en kwaliteit heb je met dat systeem van mij zeker maar tegenwoordig is alles van goede kwaliteit, zelfs het goedkoopste moederbord.

En die Corsair kast is wel strak maar wel duur en bij 1 winkel verkrijgbaar.

Als je per se een witte kast wilt, is dit misschien wat? pricewatch: Fractal Design Define R3 (Wit)

Maar dan lees ik dit weer productreview: Fractal Design Define R3 (Wit) review door Mosibfu en dan punt 1 bij negatieve eigenschappen en dan denk ik.. tja, voor 100 euro? :$

Edit: Ik zie nu waarom die Corsair zo slecht verkrijgbaar is, omdat ie net uit is. Tja, in dat geval is wel een mooie kast vergeleken met die Fractal voor dezelfde prijs (iets duurder).

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 21-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 22:03
[...]

Ik zie ook dat je een beetje fan bent van Corsair? Hehe, ik heb zelf de Corsair HX750W, echt een zéér goed product, alles straalt kwaliteit uit, en zoals in de reviews te zien zijn het ook goede 'performance' producten.
Alhoewel de prijs wel een stuk hoger ligt, vind ik het persoonlijk zeker waard. Maar je moet wel rekening blijven houden met je budget, dus misschien toch maar voor de Corsair TX of de XFX voeding gaan die chim0 zei. Qua videokaarten heb ik niet zo heel veel ervaring of verstand, dus daar kan ik eigenlijk niet zo goed mee helpen. Van SSD's moet je gewoon de Crucial M4 hebben, lijkt mij simpelweg gewoon de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, ik vraag me echt af of je zo'n "efficient high-end performance voeding" ook daadwerkelijk terugziet op je jaarnota van Eneco. Geloof niet dat het hon-der-den euro's gaat schelen. Maar goed, kan het mis hebben, heb het nooit uitgeprobeerd of uitgerekend. :)

Ik geloof het wel hoor dat het kwaliteit is en ik ontken zeker niet dat een voeding als de HX750 een high-end voeding is maar al die efficientie en prestatie verhalen enzo, komt nogal overdreven over op mij. Alsof het echt honderden euro's scheelt met een wat mindere voeding. Tijdens gewoon computeren merk je er sowieso geen bal van of je voeding nou 12,1 of 12,05 volt levert. Dat is een hardwarematig iets, niet iets wat je ziet in Word of Paint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:19:
[...]

Performance en kwaliteit heb je met dat systeem van mij zeker maar tegenwoordig is alles van goede kwaliteit, zelfs het goedkoopste moederbord.

En die Corsair kast is wel strak maar wel duur en bij 1 winkel verkrijgbaar.

Als je per se een witte kast wilt, is dit misschien wat? pricewatch: Fractal Design Define R3 (Wit)

Maar dan lees ik dit weer productreview: Fractal Design Define R3 (Wit) review door Mosibfu en dan punt 1 bij negatieve eigenschappen en dan denk ik.. tja, voor 100 euro? :$

Edit: Ik zie nu waarom die Corsair zo slecht verkrijgbaar is, omdat ie net uit is. Tja, in dat geval is wel een mooie kast vergeleken met die Fractal voor dezelfde prijs (iets duurder).
Heb de kast ook (nou niet de witte in dit geval ;)) , en ja het staal is inderdaad wel iets dunner dan normaal, maar wel stevig zat. Qua geluidsdemping echt ideaal, hoor m bijna niet. Kast staat hier op mn bureau (+-50cm naast me) en is amper hoorbaar en en koelt toch goed zat met een paar fans extra :)
Voor de prijs toch wel een nette kast met stijl :) , maar smaken verschillen he :P

Off topic: hoeveel mag een hd6870 hebben onder load? krijg m rond de 80C bijdens bf:bc2 en vind t een beetje aan de hoge kant terwijl t toch een koele kaart hoort te zijn? (xfx 6870 dual fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Off topic: hoeveel mag een hd6870 hebben onder load? krijg m rond de 80C bijdens bf:bc2 en vind t een beetje aan de hoge kant terwijl t toch een koele kaart hoort te zijn? (xfx 6870 dual fan)
mijn CFX krijg ik mijn refference XFX kaart geocd maar op 83 graden op zoeen te warme dag

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
[...]

Heb de kast ook (nou niet de witte in dit geval ;)) , en ja het staal is inderdaad wel iets dunner dan normaal, maar wel stevig zat. Qua geluidsdemping echt ideaal, hoor m bijna niet. Kast staat hier op mn bureau (+-50cm naast me) en is amper hoorbaar en en koelt toch goed zat met een paar fans extra :)
Voor de prijs toch wel een nette kast met stijl :) , maar smaken verschillen he :P

Zo'n videokaart mag wel 100 graden worden. Al hou je hem best toch wel onder de 85 graden (Toch, dat is zowat de maximum temperatuur die ik zou willen dat het wordt, het lijkt me ook niet echt goed voor de kaart om lange tijd 100 graden warm te zijn) , denk er ook aan dat het vandaag best warm is (tenzij je airco hebt natuurlijk), dus onder normale temperatuuromstandigheden zal het wel wat minder warm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiakid0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:31:
[...]

Ik zie ook dat je een beetje fan bent van Corsair? Hehe, ik heb zelf de Corsair HX750W, echt een zéér goed product, alles straalt kwaliteit uit, en zoals in de reviews te zien zijn het ook goede 'performance' producten.
Alhoewel de prijs wel een stuk hoger ligt, vind ik het persoonlijk zeker waard. Maar je moet wel rekening blijven houden met je budget, dus misschien toch maar voor de Corsair TX of de XFX voeding gaan die chim0 zei. Qua videokaarten heb ik niet zo heel veel ervaring of verstand, dus daar kan ik eigenlijk niet zo goed mee helpen. Van SSD's moet je gewoon de Crucial M4 hebben, lijkt mij simpelweg gewoon de beste.
Corsair lijkt mij gewoon een zeer goed merk.
Ik ben nog nieuw in het bouwen van een PC, dus ik kan wel een beetje hulp gebruiken.

Als SSD schijf zal ik dan wel de Crucial M4 nemen aangezien deze kaart al meerdere keren is aangeraden.
Verder lees je daar ook goede reviews over, en over het algemeen moet dat een goed product zijn.

Nu ben ik nog op zoek naar iemand die mij een goede grafische kaart kan aanraden.
Ik heb hiervoor al in het Videokaart topic gekeken, maar hier heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:38:
Mja, ik vraag me echt af of je zo'n "efficient high-end performance voeding" ook daadwerkelijk terugziet op je jaarnota van Eneco. Geloof niet dat het hon-der-den euro's gaat schelen. Maar goed, kan het mis hebben, heb het nooit uitgeprobeerd of uitgerekend. :)

Ik geloof het wel hoor dat het kwaliteit is en ik ontken zeker niet dat een voeding als de HX750 een high-end voeding is maar al die efficientie en prestatie verhalen enzo, komt nogal overdreven over op mij. Alsof het echt honderden euro's scheelt met een wat mindere voeding. Tijdens gewoon computeren merk je er sowieso geen bal van of je voeding nou 12,1 of 12,05 volt levert. Dat is een hardwarematig iets, niet iets wat je ziet in Word of Paint.
Ben ik wel met je eens, je zult er weinig tot niets van merken bij gebruik. Qua energierekeningen zal het wel wat schelen maar geen bergen met geld :p
Het grootste pluspunt eraan is de levensduur en garantie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[...]

Naja, netjes of stijl maakt me niet zoveel uit als ie maar niet resoneert. Als ik ergens een grafhekel aan heb, is het dat wel. En vaak is het na een tijdje of na een paar keer verplaatsen of ertegen aan met de stofzuiger, dat ie dan soort "verbuigt" zeg maar.

Maar goed, ik heb dan ook een cheap-ass Red Bull blikje als kast dus niet zo gek dat ie resoneert en herrie maakt maar ik wil gewoon een degelijke kast die ook na een jaar ertegen aan stoten, nog steeds geen herrie maakt.

Dat is echt het ergste wat er is: resonantie. Brrr! :P
mafiakid0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

Het grootste pluspunt eraan is de levensduur en garantie denk ik.
Dat idd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 21-08-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
  • Laatst online: 15-03 14:56
Hallo dames, heren,
Ik ben na 4 jaar weer eens toe aan een nieuw systeem. Info:

Budget: In totaal een 650 euro voor monitor+pc, voor de full hd monitor (waarschijnlijk op 1920*1080) zet ik denk ik 150 euro opzij dus voor de pc zelf blijft dan 500 euro (iets meer/minder mag) over. Ik ben van plan om de pc-onderdelen bij 1 winkel te kopen (Azerty zeer waarschijnlijk).

Benodigdheden: Geen SSD, geen randapparatuur.

Voorkeuren: geen.

Doel PC: Gamen (resolutie het liefst zo hoog mogelijk), films kijken, schoolwerk. Geen video/foto-bewerking. Wel wil ik graag 2 schermen erop aansluiten voor browsen etcetera, maar voor gamen gebruik ik maar 1 scherm. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken en ook niet om het systeem later te upgraden. Het systeem hoeft ook niet zo heel stil te zijn.

Ik ben zelf eens aan de slag gegaan en ben op dit uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,90€ 42,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Antec Three Hundred€ 47,33€ 47,33
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 19,66€ 19,66
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 92,50€ 92,50
1Asrock N68-GS3 UCC€ 35,70€ 35,70
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 146,50€ 146,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 446,99

Mijn vragen:

-Past dit zo in de kast en is alles compatible?
-Is het verder een goede setup voor dat bedrag?
-Er blijft nog wat budget over, waar denken jullie dat ik dat het beste in kan steken (pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition eventueel?)?
-Verdere suggesties?

Alvast erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Mijn vragen:

-Er blijft nog wat budget over, waar denken jullie dat ik dat het beste in kan steken (pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition eventueel?)?
-Verdere suggesties?

Alvast erg bedankt!
Alles past in die kast en de setup is ook leuk voor dat bedrag en als je iets zou upgrade is het naar8gb ram en een AM3+ mobo voor de futureproofheid.
Dit moederbord bv http://tweakers.net/price...70-extreme4.html#tab:info kun je ook nog die 6870 eentje van bijzetten als je het budget ervoor hebt

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 21-08-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:45:
[...]

mijn CFX krijg ik mijn refference XFX kaart geocd maar op 83 graden op zoeen te warme dag
Dan doe ik toch iets fout volgens mij :D met mn dual fan edtitie die wel een heel deel koeler hoort te zijn 8)7
Jo... schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:46:
[...]

Zo'n videokaart mag wel 100 graden worden. Al hou je hem best toch wel onder de 85 graden (Toch, dat is zowat de maximum temperatuur die ik zou willen dat het wordt, het lijkt me ook niet echt goed voor de kaart om lange tijd 100 graden warm te zijn) , denk er ook aan dat het vandaag best warm is (tenzij je airco hebt natuurlijk), dus onder normale temperatuuromstandigheden zal het wel wat minder warm zijn.
Die load temp is onder normale temperatuuromstandigheden :D ! Heb vandaag nog geen game opgestart maar doet ie al sinds ik de kaart heb.. Krijg het idee dat hij kapot is oid, kan ook al niks in cataclyst veranderen en het lukt me ook niet om een tweede scherm er op aan te sluiten :( nu onder redelijke idle 52C, alleen echt intensieve games (BC2) komt ie rond de 80 (mw2 zelfs 85 :o )maar iets als sims3 oid net geen 70 bijvoorbeeld
chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

Naja, net of stijl maakt me niet uit als ie maar niet resoneert. Als ik ergens een grafhekel aan heb, is het dat wel. En vaak is het na een tijdje of na een paar keer verplaatsen of ertegen aan met de stofzuiger, dat ie dan soort "verbuigt" zeg maar.

Maar goed, ik heb dan ook een cheap-ass Red Bull blikje als kast dus niet zo gek dat ie resoneert en herrie maakt maar ik wil gewoon een degelijk kast die ook na een jaar ertegen aan stoten, nog steeds geen herrie maakt.

Dat is echt het ergste wat er is: resonantie. Brrr! :P
Een paar keer verplaatsen dacht het niet, dat ding weegt om een of andere reden een ton ofzo :D (kilootje of 14 zonder inhoud :+ ) Maar qua resonantie niet echt veel op te merken, hddcage heeft standaard rubberen voetjes dus houd het wel goed zat tegen ;) (ligt ook aan je hdd natuurlijk) Verder als hij in elkaar zit voelt alles stevig aan ookal is het wat dunner dus valt opzich nog mee :)
(ga er binnekort heel die hddcages uit halen want ze zijn nu toch ongebruikt op 1 hdd na, die krijg ik wel in de 5.25' bay oid :P )
Net even getest met een flesje water; op 5cm echt geen resonantie of wat dan ook dus dat zit echt wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Alles past in die kast en de setup is ook leuk voor dat bedrag en als je iets zou upgrade is het naar8gb ram en een AM3+ mobo voor de futureproofheid.
Idd, ik zou een wat goedkopere kast nemen (Asgard III of Coolermaster Elite 300 series) en een wat beter moederbord http://tweakers.net/price...0yVRc0BM489vj71nZ0mHbXW_g
Dit moederbord bv http://tweakers.net/price...70-extreme4.html#tab:info kun je ook nog die 6870 eentje van bijzetten als je het budget ervoor hebt
CFX gaat ie niet doen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Dan doe ik toch iets fout volgens mij :D met mn dual fan edtitie die wel een heel deel koeler hoort te zijn 8)7
[...]
Slaat je fan wel aan? Hoe zit het met airflow enz. Bij mij kwam er letterlijk 5 graden vanaf door de slots achter aan de kist volledig weg te halen onder de kaarten.
chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:06:

[...]

CFX gaat ie niet doen, lijkt me.
je weet maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@^Hierboven

Hij is anders wel CFX certified....

Ik heb zelf ook een systeempje samengesteld. Enige vragen waar ik nog echt mee zit, is of het RAM compatible zal zijn (Staat niet op QVL), of het gaat passen met de cooler (CPUcooler<-->RAM), en of ik behoorlijk kan oc'en met deze setup (±4.8GHz)

EDIT: Moet ik natuurlijk wel het systeem erbij zetten 8)7 |:(

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,46€ 58,46
1Dell Ultrasharp U2311H€ 189,-€ 189,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 3€ 37,81€ 37,81
1Noctua NF-S12B FLX, 120mm€ 16,90€ 16,90
1Logitech G300 Gaming Mouse€ 30,90€ 30,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 173,10€ 173,10
1XFX PRO650W€ 72,92€ 72,92
1Corsair Force 3 90GB€ 126,90€ 126,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,-€ 51,-
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 219,90€ 219,90
1Asrock P67 Extreme4€ 127,40€ 127,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,79

[ Voor 87% gewijzigd door Beatboxx op 21-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Net even getest met een flesje water; op 5cm echt geen resonantie of wat dan ook dus dat zit echt wel goed ;)
Haha, nee maar ik had ook niet anders verwacht van een kast van 100 euro. :P
Dat weet ik wel. ;)
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken en ook niet om het systeem later te upgraden.
Desalniettemin een prima moederbord hoor! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Valsspeler :P maar ik dacht ook van 6870 te kopen en niet te cfx en dan boem zagik de performance boost O+
Beatboxx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:10:
@^Hierboven

Hij is anders wel CFX certified....

Ik heb zelf ook een systeempje samengesteld. Enige vragen waar ik nog echt mee zit, is of het RAM compatible zal zijn (Staat niet op QVL), of het gaat passen met de cooler (CPUcooler<-->RAM), en of ik behoorlijk kan oc'en met deze setup (±4.8GHz)

EDIT: Moet ik natuurlijk wel het systeem erbij zetten 8)7 |:(

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2311H€ 189,-€ 189,-
1Noctua NF-S12B FLX, 120mm€ 16,90€ 16,90
1Logitech G300 Gaming Mouse€ 30,90€ 30,90
1XFX PRO650W€ 72,92€ 72,92
1Corsair Force 3 90GB€ 126,90€ 126,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,79
De ram zal passen hoor

[ Voor 89% gewijzigd door yzx op 21-08-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
O-)
maar ik dacht ook van 6870 te kopen en niet te cfx en dan boem zagik de performance boost O+
Tja, zou wat zijn als het niet zo was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:23:
[...]
O-)

[...]
Tja, zou wat zijn als het niet zo was. 8)7
Als hij niet gaat upgraden voor 4 jaar kan hij dan toch meer beter die 6950 nemen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Beatboxx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:10:
@^Hierboven

Hij is anders wel CFX certified...
Zelfs SLI certified :+ als enigste 970 :D (schijnbaar is het een 990X met mindere features die als 970 wordt verkocht,(heb ik op een forum gelezen, zo niet bij de hand) Dus een goed moederbordje als je weet wat ie kan :)
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

Slaat je fan wel aan? Hoe zit het met airflow enz. Bij mij kwam er letterlijk 5 graden vanaf door de slots achter aan de kist volledig weg te halen onder de kaarten.
Ja fan(s) van de gpu staan aan op 25% (auto mode) airflow bestaat uit 2 intakes en 1 exhaust achter + 2 bovenop (betreft de define r3 ;) ) Nu fans op 100% gezet (wat een pokkeherrie :D ) en scheelt pakweg 8 graden met normaal (in sims 3 :+ , blijft altijd gelijk tijdens spel dus kan ik goed verschillen opmeten :P, en te lam om bc2 op te starten voor een test ) Alleen dit is natuurlijk niet te doen het is net een straaljager zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:25:

Ja fan(s) van de gpu staan aan op 25% (auto mode) airflow bestaat uit 2 intakes en 1 exhaust achter + 2 bovenop (betreft de define r3 ;) ) Nu fans op 100% gezet (wat een pokkeherrie :D ) en scheelt pakweg 8 graden met normaal (in sims 3 :+ , blijft altijd gelijk tijdens spel dus kan ik goed verschillen opmeten :P, en te lam om bc2 op te starten voor een test ) Alleen dit is natuurlijk niet te doen het is net een straaljager zo :D
Ga via MSI afterburner of via CCC controller en zet je fan op 35% all the time dan blijft ie koeler mijn kaarten staan ook op 35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:25:
[...]

Als hij niet gaat upgraden voor 4 jaar kan hij dan toch meer beter die 6950 nemen niet?
Op papier zou dat idd de logische keuze zijn, echter is die kaart bijna de helft van zijn budget dus niet echt in verhouding.

Maar sowieso, hij wil op full HD gamen met een PC van 500 euro. Ik heb zo'n PC inventaris: Hoofd PC maar full HD gaat ie echt niet trekken met alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Op papier zou dat idd de logische keuze zijn, echter is die kaart bijna de helft van zijn budget dus niet echt in verhouding.

Maar sowieso, hij wil op full HD gamen met een PC van 500 euro. Ik heb zo'n PC inventaris: Hoofd PC maar full HD gaat ie echt niet trekken met alles op high.
6870 komt wel redelijk uit te voeten op high maar metro 2033 en BF3 jadie natuurlijk niet, rift ook niet maar dat was dan meestal ivb teweinig ram door all het magische straaltjes enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

6870 komt wel redelijk uit te voeten op high maar metro 2033 en BF3 jadie natuurlijk niet, rift ook niet maar dat was dan meestal ivb teweinig ram door all het magische straaltjes enz
Jawel, een 6870 op 1080 gaat nog wel met alles high maar niet met AA enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:27:
[...]

Ga via MSI afterburner of via CCC controller en zet je fan op 35% all the time dan blijft ie koeler mijn kaarten staan ook op 35%
Heb m net op 41% gezet wat net onder de grens was dat de fans irritant begonnen te worden dus nu even een testje bc2 en kijken of het wat scheelt qua temps. Be right back :+
Scheelde net een graad of 3-4 @ sims dat ik zag dus nu het zwaardere werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Jawel, een 6870 op 1080 gaat nog wel met alles high maar niet met AA enzo.
BFBC2 krijg je maxed out op 40 fps stable met 1 6870 met OC -> MSAA uit dan well AA op x8 of hoeveel was het maximum
MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Heb m net op 41% gezet wat net onder de grens was dat de fans irritant begonnen te worden dus nu even een testje bc2 en kijken of het wat scheelt qua temps. Be right back :+
Scheelde net een graad of 3-4 @ sims dat ik zag dus nu het zwaardere werk :P
heb je niet furmark ofwo om te testen gaat veel sneller :+ alleen wat minder fum

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 21-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scel schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:55:

Ja
Ook
Kan idd.
-Verdere suggesties?
Neem een wat beter mobo.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:36:
[...]

BFBC2 krijg je maxed out op 40 fps stable met 1 6870 met OC -> MSAA uit dan well AA op x8 of hoeveel was het maximum
16x AA dacht ik maar 8x is genoeg voor mij.

40fps is niet verkeerd met 8x AA met een enkele 6870 op 1920 x 1080 maar toch, voor een shooter is 60 of 80 toch lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:36:

heb je niet furmark ofwo om te testen gaat veel sneller :+ alleen wat minder fum
Jawel maar furmark maakt het meteen extreem :P

bc2 kwam uit op 81C maxed out @ 1080p
furmark 89C @ 1080p net voordat ie eindigde :D , dus wss loopt het nog wel op oid..
Vind het akelig heet eerlijk gezegt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

chim0 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

16x AA dacht ik maar 8x is genoeg voor mij.

40fps is niet verkeerd met 8x AA met een enkele 6870 op 1920 x 1080 maar toch, voor een shooter is 60 of 80 toch lekkerder.
Ik zie het verschil tussen x8 en x16 AA niet als ik met 4600DPI over het slagveld loop hoor :+ en ergens komt de grens idd dat is op x8 op x4 krijg je er 10-15 fps makkelijk bij.
MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Jawel maar furmark maakt het meteen extreem :P

bc2 kwam uit op 81C maxed out @ 1080p
furmark 89C @ 1080p net voordat ie eindigde :D , dus wss loopt het nog wel op oid..
Vind het akelig heet eerlijk gezegt :o
Tis een warme dag en laat dus meer hitte in de kamer mijn kaarten zijn idle 50 en 42 graden nu dus tja die temps zijn normaal hoor niets om je zorgen over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:52:
Tis een warme dag en laat dus meer hitte in de kamer mijn kaarten zijn idle 50 en 42 graden nu dus tja die temps zijn normaal hoor niets om je zorgen over te maken
Probleem is wel zelfs op de dagen dat het 'koud' was laatste weken krijg ik deze temps ook.. maar als het gewoon normaal is dan kan ik er mee leven :P

Maar als jij een cfx hebt met reference kaarten en de een is kouder dan mijn idle (de onderste neem ik aan ;p) dan vind ik mijn 50c idle toch iets aan de hoge kant met een custom koeler maar okee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Probleem is wel zelfs op de dagen dat het 'koud' was laatste weken krijg ik deze temps ook.. maar als het gewoon normaal is dan kan ik er mee leven :P

Maar als jij een cfx hebt met reference kaarten en de een is kouder dan mijn idle (de onderste neem ik aan ;p) dan vind ik mijn 50c idle toch iets aan de hoge kant met een custom koeler maar okee..
jemoet je OC mee tellen hoor en de onderste is zoeen refference Sapphire met Vapor X cooler erop heb ook een 200mm intake tegen 1200RPM

jouw kaart loopt wss op hoger voltage ook nog ->extra hitte

[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 21-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi :) ,

Kan iemand mij vertellen of dit systeem met elkaar gaat werken
AeroCool Vx-e Geen Voeding, Zwart
Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk
Asus GeForce GTX 560 Direct CU II Top 1024 MB
Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins
intel Core I5 2300 2.80 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Asrock H61DE/S3

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:05:
hoi :) ,

Kan iemand mij vertellen of dit systeem met elkaar gaat werken
AeroCool Vx-e Geen Voeding, Zwart
Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, Bulk
Asus GeForce GTX 560 Direct CU II Top 1024 MB
Cooler Master GX-750W 750 Watt, 20+24 Pins
intel Core I5 2300 2.80 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Asrock H61DE/S3

Alvast bedankt
Wat is je budget en zet het even in wenslijst en dan in een mooi tabbeltje op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

jemoet je OC mee tellen hoor en de onderste is zoeen refference Sapphire met Vapor X cooler erop heb ook een 200mm intake tegen 1200RPM

jouw kaart loopt wss op hoger voltage ook nog ->extra hitte
Ja idd die OC scheelt ook een beetje, (940 vs 900mhz) en ja jouw intake is groter :D
voltage loopt op 1.17 volt under load? heb geen idee of dat veel of weinig is eerlijk gezegt :P idle gaat ie terug naar 0.95 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:08:
[...]

Ja idd die OC scheelt ook een beetje, (940 vs 900mhz) en ja jouw intake is groter :D
voltage loopt op 1.17 volt under load? heb geen idee of dat veel of weinig is eerlijk gezegt :P idle gaat ie terug naar 0.95 volt
Ah zelfde voltage lol maar ik loop 951/1151 hoor zal wel aan de airflow liggen dan maar we zijn stevig offtopic aan gaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Ah zelfde voltage lol maar ik loop 951/1151 hoor zal wel aan de airflow liggen dan maar we zijn stevig offtopic aan gaan O+
Dan gok ik ook de airflow ja :D
Ik denk dat ik de hdd cage er uit ga slopen en de hdd in de 5.25' bay prop oid :P
Maar nog tips voor de airflow O+? dan kunnen we zo weer on-topic verder gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MusicAddict schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Dan gok ik ook de airflow ja :D
Ik denk dat ik de hdd cage er uit ga slopen en de hdd in de 5.25' bay prop oid :P
Maar nog tips voor de airflow O+? dan kunnen we zo weer on-topic verder gaan :P
Zie het Cooling forum gedeelte voor dat _/-\o_ sneller en meer verplaatsende fans en cable management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:22:
[...]

Zie het Cooling forum gedeelte voor dat _/-\o_ sneller en meer verplaatsende fans en cable management
okee, zal daar mn verhaal gaan doen ;)
mss dat iemand weet welke fans er in define r3 zitten standaard? ivm met die airflow :P , weet niet hoeveel ze verplaatsen..
iig bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
Welke bijvoorbeeld en wat voor voordeel heb ik daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:07:
[...]
Oh sorry mijn budget is 700 Euro, ik heb even een nieuwe gemaakt
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 47,33€ 47,33
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 143,90€ 143,90
1Cooler Master GX 750W€ 78,10€ 78,10
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 43,29€ 43,29
1Asus ENGTX460 DirectCU/2DI/1GD5€ 170,90€ 170,90
1Asrock H67M-GE€ 76,77€ 76,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,75

Wat is je budget en zet het even in wenslijst en dan in een mooi tabbeltje op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeds ben ik niet tevreden over de samenstelling van mijn (toekomstige) systeem, maar ik denk dat ik nu weer een stapje dichter bij ben:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R White€ 113,04€ 113,04
1Corsair Builder CX500 V2€ 47,68€ 47,68
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,45€ 88,45
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 213,70€ 213,70
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,87

In vergelijking met mijn vorige post heb ik de SSD schijf veranderd en er zit een andere grafische kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:37:
Steeds ben ik niet tevreden over de samenstelling van mijn (toekomstige) systeem, maar ik denk dat ik nu weer een stapje dichter bij ben:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,87

In vergelijking met mijn vorige post heb ik de SSD schijf veranderd en er zit een andere grafische kaart in.
- kast is niet leverbaar, en lijkt mij qua prijs nog wat hoog te zitten voor wat hij biedt
- je hebt geen cpu koeler
- je moederbord is m-atx, voor die prijs zijn er betere atx-moederborden te vinden
bv pricewatch: Asrock P67 Extreme4
pricewatch: Asus P8Z68-V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:37:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,87

Ik vind je voeding niet zo goed. Je kunt m.i. beter deze kiezen: pricewatch: XFX Pro 550W Heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, gemaakt door Seasonic en komt met 5 jaar garantie. Hij levert ook nog eens fors meer power op de +12V lijn die tegenwoordig het belangrijkste is in de computer.

De Corsair 500W levert 408W @+12v
De XFX 550W levert 528W @+12v

Als je wilt gaan overclocken heb je nog een koeler nodig dit is dan een goede keus: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B (bevestiging kan wel wat onhandig zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 13-09 15:33
Afaik zijn Corsair PSU's ook gewoon Seasonic units...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bertp1 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:51:
[...]

- kast is niet leverbaar, en lijkt mij qua prijs nog wat hoog te zitten voor wat hij biedt
- je hebt geen cpu koeler
- je moederbord is m-atx, voor die prijs zijn er betere atx-moederborden te vinden
bv pricewatch: Asrock P67 Extreme4
pricewatch: Asus P8Z68-V
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:03:
[...]

Ik vind je voeding niet zo goed. Je kunt m.i. beter deze kiezen: pricewatch: XFX Pro 550W Heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, gemaakt door Seasonic en komt met 5 jaar garantie. Hij levert ook nog eens fors meer power op de +12V lijn die tegenwoordig het belangrijkste is in de computer.

De Corsair 500W levert 408W @+12v
De XFX 550W levert 528W @+12v

Als je wilt gaan overclocken heb je nog een koeler nodig dit is dan een goede keus: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B (bevestiging kan wel wat onhandig zijn).
Ik heb jullie raad opgevolgd, en nu heb ik de volgende samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Asus P8Z68-V€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
BeefHazard schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:07:
Afaik zijn Corsair PSU's ook gewoon Seasonic units...
Sommige wel inderdaad, maar niet allemaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
Steven, waar ben je nog steeds niet tevreden over als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiakid0 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:12:
Steven, waar ben je nog steeds niet tevreden over als ik mag vragen?
Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten.
Ik wil het dus gelijk goed doen zeg maar... :P

EDIT: Ik ben toch nog niet tevreden over de videokaart.
De snelheid is natuurlijk wel goed, maar hij heeft (als ik het goed heb) geen HDMI aansluiting...
Volgens mij moet er nog iets goedkopers te vinden zijn dat in vergelijking ongeveer de zelfde specs heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik zou voor een AMD kaart gaan ipv die nVidia. Een 6950 kan prima voor die prijs en valt (als dat nog werkt) te flashen naar een 6970. (Sterker nog, ik ben zelf voor de AMD kaart gegaan, niet eens ''ik zou'')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:14:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten.
Ik wil het dus gelijk goed doen zeg maar... :P

EDIT: Ik ben toch nog niet tevreden over de videokaart.
De snelheid is natuurlijk wel goed, maar hij heeft (als ik het goed heb) geen HDMI aansluiting...
Volgens mij moet er nog iets goedkopers te vinden zijn dat in vergelijking ongeveer de zelfde specs heeft.
HDMI is ook niet belangrijk. Alleen als je bijvoorbeeld een HDTV wilt aansturen, maar voor een monitor volstaat DVI-D prima :). Overigens heeft deze kaart een mini-HDMI uitgang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:29:
[...]

HDMI is ook niet belangrijk. Alleen als je bijvoorbeeld een HDTV wilt aansturen, maar voor een monitor volstaat DVI-D prima :). Overigens heeft deze kaart een mini-HDMI uitgang :).
Of als je gewoon keihard op je tv gamed zoals ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
yzx schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Ik zie het verschil tussen x8 en x16 AA niet als ik met 4600DPI over het slagveld loop hoor :+ en ergens komt de grens idd dat is op x8 op x4 krijg je er 10-15 fps makkelijk bij.
Mwa, verschil tussen 4x en 8x zie ik wel hoor.

Tussen 8x en 16x minder idd maar om daar nog fatsoenlijke frames mee over te houden op de hoogste resolutie met alles maxed out, ga je niet redden met een HD68xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:03
Ik ga hem zometeen bestellen, maar heb nog een vraag m.b.t. de koeler. Heb ik hem echt nodig als ik (zeker weten) niet ga OCen? Ik wil wel een (super) stille koeler hebben!

Want volgens mij moet ik dan deze hebben ofniet? Zalman CNPS10X Quiet

Edit: nu lees ik nog iets anders.....past deze cooler wel op dit moederbord als je G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL geheugen hebt? Want die zijn namelijk redelijk hoog.....

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Zilver)€ 86,70€ 86,70
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 7,90€ 7,90
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 59,99€ 59,99
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 162,41€ 162,41
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 54,99€ 54,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,20€ 159,20
2G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 46,40€ 92,80
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 195,99€ 195,99
1Asrock P67 Pro3€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,78

[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 22-08-2011 11:21 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben op zoek naar een goedkoop game-systeem.
Ik heb onlangs mijn systeem verkocht omdat ik geld nodig was voor een laptop, welke een vereiste was voor mijn aankomende opleiding.
Met Assassins Creed: Relevations in aantocht en een mid-range laptop met bijpassende videokaart ben ik alleen bang dat ik dat niet ga redden.
Daarom zou ik graag wat advies ontvangen over het samenstellen van mijn nieuwe systeem.
Budget: 400-500 euro.
Liefst een mini-atx of ander klein formaat kast.

Edit: Ik ben geen overklokker dus een standaard boxed koeler volstaat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:07:
Ik heb jullie raad opgevolgd, en nu heb ik de volgende samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,90
Ziet er goed uit toch? Een 15-tal pagina's geleden had ik ook al een keer op jouw samenstelling gereageerd en toen een andere kast aangeraden. Anderen hebben dat inmiddels ook gedaan. Toch zie ik in jouw lijstje steeds nog die (volgens mij slecht leverbare, en ook nog erg dure) kast staan.

Heb je hier een specifieke reden voor? Want je kan zomaar 30 à 40 euro besparen als je een CM 690 II of een Fractal Design R3 neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
Wat aanpassingen gemaakt aan het systeem dat ik wil kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 310€ 28,95€ 28,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 36,35€ 36,35
1Asrock 970 Extreme4€ 82,51€ 82,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,11

Veranderingen:
-Iets goedkopere kast
-Meer geheugen
-Beter moederbord

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:09:
Hoi,
Ik ben op zoek naar een goedkoop game-systeem.
Ik heb onlangs mijn systeem verkocht omdat ik geld nodig was voor een laptop, welke een vereiste was voor mijn aankomende opleiding.
Met Assassins Creed: Relevations in aantocht en een mid-range laptop met bijpassende videokaart ben ik alleen bang dat ik dat niet ga redden.
Daarom zou ik graag wat advies ontvangen over het samenstellen van mijn nieuwe systeem.
Budget: 400-500 euro.
Liefst een mini-atx of ander klein formaat kast.

Edit: Ik ben geen overklokker dus een standaard boxed koeler volstaat prima.
Eigenlijk hoor je eerst zelf een 1e opzetje te posten, maar vooruit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 310€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,66

Heb echter geen micro-atx kast gekozen want daar ben ik niet zo in thuis. Maar goed, het is dan ook een 1e opzet ;)

edit: je zegt dat je geen processorkoeler wilt. Voor 2 a 3 tientjes heb je echter al een goede koeler die beter koelt dan de meegeleverde standaard koeler. Denk er nog eens over na zou ik zeggen ;)
Suggesties:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus
pricewatch: Zalman CNPS10X Performa
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Er zit ook nog geen randapparatuur en OS bij. Wat heb je hier nog van liggen thuis? Als je alleen een laptop hebt lijkt het me dat je dat allemaal ook nog nodig hebt. Dan is je budget wat te krap vrees ik..

edit2: was geheugen vergeten 8)7 Dank bert voor de attentie ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Size op 22-08-2011 12:34 . Reden: Geheugen vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:29:
[...]

Ziet er goed uit toch? Een 15-tal pagina's geleden had ik ook al een keer op jouw samenstelling gereageerd en toen een andere kast aangeraden. Anderen hebben dat inmiddels ook gedaan. Toch zie ik in jouw lijstje steeds nog die (volgens mij slecht leverbare, en ook nog erg dure) kast staan.

Heb je hier een specifieke reden voor? Want je kan zomaar 30 à 40 euro besparen als je een CM 690 II of een Fractal Design R3 neemt..
De kast is slecht leverbaar omdat deze nog niet uit is in Nederland.
Wat ik zo speciaal aan deze kast vind is het design, de koelers die er al inzitten en de manier waarop je de bekabeling kunt wegwerken.

Maar ik ben nu dus nog vol op aan het zoeken naar een grafische kaart die even goed presteert als de kaart die ik nu heb geselecteerd.
Echter zoek ik nu dus een kaart die wat goedkoper is, maar toch erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

De kast is slecht leverbaar omdat deze nog niet uit is in Nederland.
Wat ik zo speciaal aan deze kast vind is het design, de koelers die er al inzitten en de manier waarop je de bekabeling kunt wegwerken.

Maar ik ben nu dus nog vol op aan het zoeken naar een grafische kaart die even goed presteert als de kaart die ik nu heb geselecteerd.
Echter zoek ik nu dus een kaart die wat goedkoper is, maar toch erg goed is.
Ok, kan me voorstellen dat het design belangrijk voor je is ;) Maar dan ga ik toch weer ff bijdehand doen :p Deze pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced heeft ook 3 fans erin zitten en het kabelmanagement is ook dik in orde. Hij wordt hier vaak aangeraden, maar in dit geval spreek ik ook uit ervaring want ik heb hem zelf ook. Kabelmanagement was een eitje, alles kan netjes achter het mobo worden weggewerkt.

Wat betreft die videokaart, de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC is € 20,- goedkoper maar is een prima kaart. Denk dat je niet veel meer kan besparen op je videokaart. Je zou een 6870 kunnen nemen, maar ik meende dat je geen fan was van ATI :p De 6870 levert wel vergelijkbare prestaties en is een stuk goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Ok, kan me voorstellen dat het design belangrijk voor je is ;) Maar dan ga ik toch weer ff bijdehand doen :p Deze pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced heeft ook 3 fans erin zitten en het kabelmanagement is ook dik in orde. Hij wordt hier vaak aangeraden, maar in dit geval spreek ik ook uit ervaring want ik heb hem zelf ook. Kabelmanagement was een eitje, alles kan netjes achter het mobo worden weggewerkt.

Wat betreft die videokaart, de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC is € 20,- goedkoper maar is een prima kaart. Denk dat je niet veel meer kan besparen op je videokaart. Je zou een 6870 kunnen nemen, maar ik meende dat je geen fan was van ATI :p De 6870 levert wel vergelijkbare prestaties en is een stuk goedkoper..
De Corsair kast die ik heb gekozen krijgt standaard 4 fans mee geleverd.
Ik blijf gewoon bij de keus van deze kast... :P

Eigenlijk zoek ik een grafische kaart van +/- 150 euro, met vergelijkbare prestaties als de kaart die ik nu heb gekozen.
Dat moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:10:

Fair enough ;)
Eigenlijk zoek ik een grafische kaart van +/- 150 euro, met vergelijkbare prestaties als de kaart die ik nu heb gekozen.
Je hebt nu de 560Ti Hawk staan. Die kost ca. € 220,- Jij wilt een kaart voor rond de € 150,- met vergelijkbare prestaties. Dat is wel erg lastig, is nogal een groot verschil namelijk. Dan zul je toch serieus een ATI kaart moeten overwegen, want zoals ik al zei presteert de 6870 maar net minder dan de Hawk, maar zit de 6870 wel rond de € 150,- waar jij dus naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
[...]

Om eerlijk te zijn, denk ik dat dat vrij lastig gaat worden voor ~150 euro. De 560Ti is een kaart wat erg goed in elkaar zit qua Prijs/Performance. AMD varianten, 6870/6950 leveren ook bang voor buck, en dus een zeer goede prijs/performance. Maar misschien heeft iemand anders nog een goeie tip wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
scel schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:31:
Wat aanpassingen gemaakt aan het systeem dat ik wil kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,11

Veranderingen:
-Iets goedkopere kast
-Meer geheugen
-Beter moederbord

Iemand nog suggesties?
ziet er goed uit, succes ermee!
(zelf zou ik nets iets meer uitgeven aan een betere kast maar zie net dat jij juist een goedkopere hebt genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
[...]

voor 150 euro kan je idd voor een 6870 gaan die ook een zer goede prijs/prestatieverhouding heeft, maar simpelweg door zijn lagere prijs ook minder presteert
http://nl.hardware.info/r...-560-ti-vs-radeon-hd-6870
http://www.anandtech.com/bench/Product/330?vs=290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,31

Heb echter geen micro-atx kast gekozen want daar ben ik niet zo in thuis. Maar goed, het is dan ook een 1e opzet ;)

edit: je zegt dat je geen processorkoeler wilt. Voor 2 a 3 tientjes heb je echter al een goede koeler die beter koelt dan de meegeleverde standaard koeler. Denk er nog eens over na zou ik zeggen ;)
Suggesties:

Er zit ook nog geen randapparatuur en OS bij. Wat heb je hier nog van liggen thuis? Als je alleen een laptop hebt lijkt het me dat je dat allemaal ook nog nodig hebt. Dan is je budget wat te krap vrees ik..
je bent nog ram-geheugen vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
bertp1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

ziet er goed uit, succes ermee!
(zelf zou ik nets iets meer uitgeven aan een betere kast maar zie net dat jij juist een goedkopere hebt genomen)
Kan je me vertellen waarom je voor een betere kast zou kiezen en wat voor eentje je dan in gedachten hebt? Het uiterlijk vind ik niet zo belangrijk, maar als er andere voordelen zijn wil ik er best over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Ik zit hier al lang mee, en het is bijna tijd om aan de bouw te beginnen.
Maar voordat ik dat doe, wil ik nog weten of ik iets nog anders kan doen zodat het nog nét ietsje beter word..
Ik wil aan videobewerking doen, en Games.
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition€ 96,26€ 96,26
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
2Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm€ 3,93€ 7,86
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 251,90€ 251,90
1XFX Black Edition 750W€ 98,89€ 98,89
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 44,20€ 44,20
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 219,90€ 439,80
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 131,86€ 131,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.268,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
bertp1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

je bent nog ram-geheugen vergeten
Stom! Heb m'n bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopman42
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 10:48
Ha tweakers!

Ik wil volgende week voor het eerst een pc in elkaar zetten met de volgende onderdelen (ik heb nog niks besteld):
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 66,50€ 66,50
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 46,40€ 46,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,40

Omdat ik nogal nieuw ben in de wereld van pc's bouwen zou ik graag van jullie horen of er nog dingen zijn die niet kloppen of misschien nog wat verbeterpunten.

Ik ga op deze pc vooral gamen (SCII, Fable 3, minecraft(!) ) en wil er later nog een SSD in doen en nog wat later misschien een 2e videokaart.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,66

Suggesties:

edit2: was geheugen vergeten 8)7 Dank bert voor de attentie ;)
Bedankt voor je post ;).
Alle randapparatuur heb ik nog van mijn oude game-machine.
En had toendertijd een scyte mugen maar heb de proc. nooit overgeklokt omdat ik dat nog niet nodig heb geacht, daarbij ben ik wel echt op zoek naar een micro-atx systeem en daar zal de scyte niet altijd even makkelijk inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxos
  • Laatst online: 19-06 12:56
ik ga toch nog even doorzagen over mijn videokaarten. Als ik van plan ben om 2x Sapphire HD 6950 erin te zetten. moet ik dan op mijn moederbord ondersteuning voor PCIe x16/x16 hebben of kan het ook met x8/x8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

x8/x8 is ook prima, scheelt nagenoeg niks in performance.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

Waar zal ik meer bij baat bijhebben?
Een crucial M4 (nu een 7200rpm schijf)
Een athlon II x4 955 (nu een x2 240)
Weet dat i kbehoorlijk zeur gedurende dit topic maar wil eigenlijk de beste keus maken (het liefst wil ik gewoon beide....)
En tot in hoeverre blijft een OEM versie van Windows werken? Ik heb nu een andere voeding extra ram geheugen erin geprikt. Tevens een GPU.
Als ik nu een SSD of andere processor erin stop blijft mijn OEM dan gewoon werken? Of moet ik dan nieuwe Windows 'kopen'

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blockkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 08:53
In games zal een X4 955 het meeste vooruitgang bieden, in windows zal een M4 dan weer het meeste snelheidswinst bieden.
Die OEM versie blijft normaal gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:08:
Waar zal ik meer bij baat bijhebben?
Een crucial M4 (nu een 7200rpm schijf)
Een athlon II x4 955 (nu een x2 240)
Weet dat i kbehoorlijk zeur gedurende dit topic maar wil eigenlijk de beste keus maken (het liefst wil ik gewoon beide....)
En tot in hoeverre blijft een OEM versie van Windows werken? Ik heb nu een andere voeding extra ram geheugen erin geprikt. Tevens een GPU.
Als ik nu een SSD of andere processor erin stop blijft mijn OEM dan gewoon werken? Of moet ik dan nieuwe Windows 'kopen'
Valt wel mee met dat zeuren hoor ;) Dit is immers een advies topic dus het is de bedoeling dat mensen 'zeuren'!
Waarom neem je niet beide zoals je wil? Laat je budget dit niet toe?
Als je een SSD neemt dan wil je daar je OS op hebben draaien. Je kan een bestaande installatie overzetten op een SSD (Zie bijvoorbeeeld: http://computertotaal.nl/...erstappen-op-een-ssd.html), maar het is aan te raden het OS opnieuw te installeren.
Als je alleen een nieuwe processor neemt, hoef je windows niet opnieuw te installeren, die blijft dan gewoon draaien.
Zoals blockkiller hierboven zegt heb je voor gameperformance het meest aan de upgrade van je CPU, maar als je budget het toelaat zou ik ook een SSD erbij nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom men scyte mugens aanraad terwijl men hoogst waarschijnlijk niet eens gaat overclocken?
Het word dan wel koeler maar als je toch geld gaat uitgeven kan je net zo goed een goede cpu waterkoeler kopen,
Die zijn dan wel wat meer maar is het echt dan zo'n verschil? In mijn ogen zit het mijn fans alleen maar in de weg, (had zelf namelijk voor een h80 gekozen, voornamelijk het design, maar aan smaak valt niet te twisten natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:31:
Ik vraag me af waarom men scyte mugens aanraad terwijl men hoogst waarschijnlijk niet eens gaat overclocken?
Het word dan wel koeler maar als je toch geld gaat uitgeven kan je net zo goed een goede cpu waterkoeler kopen,
Die zijn dan wel wat meer maar is het echt dan zo'n verschil? In mijn ogen zit het mijn fans alleen maar in de weg, (had zelf namelijk voor een h80 gekozen, voornamelijk het design, maar aan smaak valt niet te twisten natuurlijk.)
Ik begrijp niet zo veel van wat je allemaal aan het zeggen bent, maar in vergelijking met de koelprestaties die ze leveren zijn die prefab waterkoelers best duur. Daarom worden ze vaak ook niet aangeraden, een Mugen 2 heeft een goed prestatie/geld vermogen, terwijl dat bij die prefab waterkoelers vaak minder is.
En het verschil tussen een Mugen 2 en een H80 is toch al een 40 euro, wat zeker niet niets is! Ik zie dus niet in waarom je ineens 40 euro meer zou gaan betalen, voor koelprestaties die maar een beetje beter zijn. Zeker als je niet gaat overklokken, zoals jij volgens mij zegt, gaan die paar graden die de processor koeler is weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:35:
[...]

Of als je gewoon keihard op je tv gamed zoals ik _/-\o_
+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het verleden hier wel eens wat advies gevraagd voor een PC met het idee deze direct aan te schaffen. Helaas is het hier niet van gekomen ivm onverwachte uitgaven en nu wil ik dus een nieuwe poging doen.

Nu zag ik deze aanbieding en er wordt geroepen dat het een gamesysteem betreft, maar in de hoofdzaak wil ik het systeem gaan gebruiken voor werk/studie en videobewerking en incidenteel ook nog wat gamen.Al zal ik vnl via een console gamen.

linkje

Is dit een goede aanbieding of kan ik beter wat sleutelen aan het destijds samengestelde systeem, waarbij ik wil opmerken, dat ik mijn huidige budget max. € 1250 is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 85,95€ 85,95
1Samsung Syncmaster BX2231€ 109,-€ 109,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:57:
Ik heb in het verleden hier wel eens wat advies gevraagd voor een PC met het idee deze direct aan te schaffen. Helaas is het hier niet van gekomen ivm onverwachte uitgaven en nu wil ik dus een nieuwe poging doen.

Nu zag ik deze aanbieding en er wordt geroepen dat het een gamesysteem betreft, maar in de hoofdzaak wil ik het systeem gaan gebruiken voor werk/studie en videobewerking en incidenteel ook nog wat gamen.Al zal ik vnl via een console gamen.

linkje

Is dit een goede aanbieding of kan ik beter wat sleutelen aan het destijds samengestelde systeem, waarbij ik wil opmerken, dat ik mijn huidige budget max. € 1250 is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 85,95€ 85,95
1Samsung Syncmaster BX2231€ 109,-€ 109,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,75
Op zich is die aanbieding van mycom niet verkeerd, maar als je een dergelijk systeem zelf samenstelt kan het zo maar € 150,- goedkoper. Maar met een budget van € 1250,- zou ik sowieso lekker zelf wat bij elkaar rapen :D

3 puntjes:
  • -Coolermaster voedingen staan niet zo hoog aangeschreven. Beter neem je een XFX, Seasonic of een Corsair. Daarnaast is 750W overkill, ik neem aan dat je geen CF gaat draaien en misschien klein beetje overclocken? Dan heb je aan 450W ook genoeg, bijv. pricewatch: XFX Pro 450W
  • -16 GB ram is eveneens overkill, zelfs 8 GB is al erg veel. Ik zou gewoon 1 setje Ripjaws nemen i.p.v. 2.
  • -Als je geen CF gaat draaien kan je ook wat besparen op je moederbord, bijv. pricewatch: Asrock Z68 Pro3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Op zich is die aanbieding van mycom niet verkeerd, maar als je een dergelijk systeem zelf samenstelt kan het zo maar € 150,- goedkoper. Maar met een budget van € 1250,- zou ik sowieso lekker zelf wat bij elkaar rapen :D

3 puntjes:
  • -Coolermaster voedingen staan niet zo hoog aangeschreven. Beter neem je een XFX, Seasonic of een Corsair. Daarnaast is 750W overkill, ik neem aan dat je geen CF gaat draaien en misschien klein beetje overclocken? Dan heb je aan 450W ook genoeg, bijv. pricewatch: XFX Pro 450W
  • -16 GB ram is eveneens overkill, zelfs 8 GB is al erg veel. Ik zou gewoon 1 setje Ripjaws nemen i.p.v. 2.
  • -Als je geen CF gaat draaien kan je ook wat besparen op je moederbord, bijv. pricewatch: Asrock Z68 Pro3
Voor videobewerking kun je nooit genoeg geheugen hebben. 16GB is dus prima, maar ik zou een bij elkaar horend setje van pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX adviseren.

Ga je met Premiere Pro werken? Zo ja, dan zou ik kiezen voor een 560Ti in verband met de CUDA cores. nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

Bovendien heb je met videobewerking profijt van een i7 2600K met Hyperthreading, overweeg die. http://www.tomshardware.c...-cuda-64-bit,2770-10.html (4 threads vs 8 threads)

Je moederbord en voeding kunnen inderdaad goedkoper zoals hierboven wordt aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
Nog even een vraag over de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,11

Is het met deze setup mogelijk om in de toekomst nog zo'n videokaart erbij te steken? Ik denk dat dit moederbord het zou moeten kunnen, maar kan de voeding het ook aan? En zo niet, wat voor voeding zou ik dan nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scel schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:34:
Nog even een vraag over de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,11

Is het met deze setup mogelijk om in de toekomst nog zo'n videokaart erbij te steken? Ik denk dat dit moederbord het zou moeten kunnen, maar kan de voeding het ook aan? En zo niet, wat voor voeding zou ik dan nodig hebben?
550w is volgens mij het minimum voor 6870CF dus ik zou dan kiezen voor een pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

550w is volgens mij het minimum voor 6870CF dus ik zou dan kiezen voor een pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) .
Ja, 450W is te weinig. Zou minimaal 550W nemen. Of de nog betere 650 versie van XFX: pricewatch: XFX PRO650W (echter niet modulair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mr_Size schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Valt wel mee met dat zeuren hoor ;) Dit is immers een advies topic dus het is de bedoeling dat mensen 'zeuren'!
Waarom neem je niet beide zoals je wil? Laat je budget dit niet toe?
Als je een SSD neemt dan wil je daar je OS op hebben draaien. Je kan een bestaande installatie overzetten op een SSD (Zie bijvoorbeeeld: http://computertotaal.nl/...erstappen-op-een-ssd.html), maar het is aan te raden het OS opnieuw te installeren.
Als je alleen een nieuwe processor neemt, hoef je windows niet opnieuw te installeren, die blijft dan gewoon draaien.
Zoals blockkiller hierboven zegt heb je voor gameperformance het meest aan de upgrade van je CPU, maar als je budget het toelaat zou ik ook een SSD erbij nemen!
Op dit moment laat mijn budget dit nog niet echt toe. Tevens heb ik ook nog een moeder die zoiets heeft: sparen sparen sparen over 10 jaar ben je er blij mee.
Maar zit zonder windows CD, dit was ooit een pre-build(ondertussen al niet meer) met een recover partitie. Wou dus kijken of ik die recoverpartitie over kon zetten dan. Zal die link van jouw eens doorlezen! Bedankt daarvoor!
Maar 90 + 90 = 180 euro op dit moment zou ik dan die volledige upgrade voor hebben. en inclusief verzendkosten ongeveer 190. Zou dus 2 tientjes te kort komen daarvoor.
Maar zal zeker allebei eens overwegen (smeken om 2 tientjes moet te doen zijn?XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Op dit moment laat mijn budget dit nog niet echt toe. Tevens heb ik ook nog een moeder die zoiets heeft: sparen sparen sparen over 10 jaar ben je er blij mee.
Maar zit zonder windows CD, dit was ooit een pre-build(ondertussen al niet meer) met een recover partitie. Wou dus kijken of ik die recoverpartitie over kon zetten dan. Zal die link van jouw eens doorlezen! Bedankt daarvoor!
Maar 90 + 90 = 180 euro op dit moment zou ik dan die volledige upgrade voor hebben. en inclusief verzendkosten ongeveer 190. Zou dus 2 tientjes te kort komen daarvoor.
Maar zal zeker allebei eens overwegen (smeken om 2 tientjes moet te doen zijn?XD)
Nou, als het om 2 tientjes hangt sowieso doen! Moet toch lukken?
Al kan ik me voorstellen, gezien je leeftijd, dat 2 tientjes voor jou erg veel geld is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Was de auto en rij het gras af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Meld ik me liever een ochtendje ziek van school en werk een extra ochtendje, heb ik het ook verdiend XD
Krijg 3.50 per uur. dus kan ook gewoon een lening afsluiten bij mn ma en 2 weken later teruggeven ^^ (ik kan nooit wachten als ik iets in mn kop heb)

Maar kan ik het beste de hexacore nemen voor games of is de 955 meer dan genoeg? (OC kan nog niet! pas over aantal maanden als ik ander mobotje heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:15:
Meld ik me liever een ochtendje ziek van school en werk een extra ochtendje, heb ik het ook verdiend XD
Krijg 3.50 per uur. dus kan ook gewoon een lening afsluiten bij mn ma en 2 weken later teruggeven ^^ (ik kan nooit wachten als ik iets in mn kop heb)

Maar kan ik het beste de hexacore nemen voor games of is de 955 meer dan genoeg? (OC kan nog niet! pas over aantal maanden als ik ander mobotje heb)
Ik kan ook nooit wachten als ik iets wil hebben, alleen maken een paar tientjes dan niet uit :p

Foei, geen school verzuimen hoor, dat kan echt niet!

955 voor games is zat en de BE is ook nog overclockbaar dus als je over een paar maanden een ander mobo hebt kun je los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:15:

3,5 euro per uur is dan ook schandalig ik verdien gemiddeld met werken als jobstudent 10+euro

En een hexa core draagt niets bij met gaming
Alhoewel je kunt de 2 cores uitzetten maar weet niet als dat je meer fps geeft * yzx geen zin om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maar jij bent een belg waarschijnlijk? Die verdienen veel meer he.
Een gemiddelde 15 jarige in Nederland krijgt tussen de 2.50 en 3 euro... ik werk op het lnad dus ligt het een stuk hoger.
Maar word de 955 dan icm de crucial m4 (eventueel 1v/d 2 ietsjes later)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

denikids schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:20:
Maar jij bent een belg waarschijnlijk? Die verdienen veel meer he.
Iets moet de jupiler betalen he :+ 1 uur werken is 1bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
955 is toch al mooi joh. Niet te gek doen als je de centen zo bij elkaar moet schrapen.

offtopic: Ik woon ook in Belgie maar ben Nederlander. Wat de kids hier verdienen is zeker het drievoudige van in Nederland. Buurmeisje van 17 zit aan de kassa bij de supermarkt sinds een paar maanden voor 12,50 netto.

[ Voor 3% gewijzigd door Jpjedi op 22-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ga verhuizen denk ik.
Toch nog 1 vraagje:
Als ik ht 1 voor 1 zou doen.
Welke zou ik dan als eerste nemen?

[ Voor 64% gewijzigd door Dennis1812 op 22-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jpjedi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:22:
955 is toch al mooi joh. Niet te gek doen als je de centen zo bij elkaar moet schrapen.

offtopic: Ik woon ook in Belgie maar ben Nederlander. Wat de kids hier verdienen is zeker het drievoudige van in Nederland. Buurmeisje van 17 zit aan de kassa bij de supermarkt sinds een paar maanden voor 12,50 netto.
inderdaad je kunt beter nu een el cheapo alle echt cheap is ie niet en dan een dikke 8core er in duwen als je geld hebt :P

Had 13euro brute + posten premie deze keer

@Denikids ik zou voor de CPU gaan want SSD worden met de dag goedkoper

[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 22-08-2011 15:27 ]

Pagina: 1 ... 188 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!