Kijk en vergelijk: http://nl.hardware.info/r...-koelprestaties-low-speedGoman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:36:
Weet iemand hier eigenlijk hoe de nieuwe mugen 3 presteert tegenover de 'oude' mugen 2? Ik kan er namelijk niet veel over vinden.
Fijn om te horenGoman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:34:
[...]
Als je WD een fijn merk vind moet je die vooral nemenwant ze zijn ongeveer het zelfde maar de samsung heeft gewoon een beter €/GB. Ik heb de samsung zelf nu 4-5 maanden in gebruik en tot nu toe doet hij het nog perfect. Ik heb hem trouwens ook als bootschijf (budget liet geen ssd toe
).
Kan ik even mee vooruit en als t tijd is (budget laat t even niet doe op t moment
Verder heb ik (mits t gewoon doorgaat @ die faal bij azerty) een goede deal gemaakt met mn powercolor 6790?
(ging eerst voor een hd 6870 alleen dat leek me uiteindelijk toch wel beetje overdreven op mn res.. wou er dan wel 2,3 jaar mee doen maar nu fix ik wel een leuke 7000 series als t zo ver is dat de 6790 niet meer voldoet
Omdat je op toch zo'n lage resolutie speelt denk ik dat dat wel moet lukken maar ik weet het niet zeker, dan moet je even wat reviews gaan opzoeken. iig ik ga lekker slapenMusicAddict schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:45:
[...]
Fijn om te horen, als het alleen voor de prijs/gb verhouding gaat dan doe ik in dit geval toch maar de WD
![]()
Kan ik even mee vooruit en als t tijd is (budget laat t even niet doe op t moment) gaan er toch wel een dubbele 2TB in oid
Verder heb ik (mits t gewoon doorgaat @ die faal bij azerty) een goede deal gemaakt met mn powercolor 6790?Gewoon als kaartje waar ik even mee vooruit kan (jaartje gok ik) op 1368x768 resolutie met alles op maxed.
(ging eerst voor een hd 6870 alleen dat leek me uiteindelijk toch wel beetje overdreven op mn res.. wou er dan wel 2,3 jaar mee doen maar nu fix ik wel een leuke 7000 series als t zo ver is dat de 6790 niet meer voldoet)
Het is de tv die niet beter wilGoman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:56:
[...]
Omdat je op toch zo'n lage resolutie speelt denk ik dat dat wel moet lukken maar ik weet het niet zeker, dan moet je even wat reviews gaan opzoeken. iig ik ga lekker slapen
Ach, wil er verder mss nog een tweede tv op aansluiten, dus 2x 1360x768 hoop ik wel te werken op maxed
We zien wat de nu slapende tweakers morgen te zeggen hebben
off topic: ik ben ook slapen, aju
Verwijderd
Het is wel zo dat de versie in de PW een andere is, namelijk rev.2. Als deze versie hetzelfde of beter presteert is het gelet op de prijs een mooi alternatief voor de Mugen 2. De prijs/koelcapaciteit/stilte is dan wel erg aantrekkelijk, echter je moet wel toekunnen met de lage fan snelheid want anders is die luidruchtiger dan de Mugen. http://nl.hardware.info/p...lijk/19/92778;89643;87194
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 02:51 ]
Verwijderd
http://www.digitimes.com/news/a20110707PD211.html
En daarmee duurt het te lang voor mijn smaak om op 28nm GPU's te wachten. Weet iemand of er andere berichten zijn waardoor het wel waard word om er op te wachten?
En daarmee duurt het te lang voor mijn smaak om op 28nm GPU's te wachten. Weet iemand of er andere berichten zijn waardoor het wel waard word om er op te wachten?
Beste Tweakers,
Omdat ik even niet meer weet hoe en wat en al die nieuwe moederborden, vraag ik jullie hulp.
Ik ben in het bezit van het volgende:
Q9550s @ 2,83Ghz
IPIBL-LB (Benicia) Mobo
6 Gb DDR2 geheugen.
Zotac Geforce GTX560 Ti
Voeding: Enermax 460Watt.
2 x Blue Caviar 500Gb (non raid)
Windows 7 Enterprise 64bit
Wat ik ermee doe is het volgende: Veel gaming (BC2, Crysis 2 enz..) en Internetten/films kijken (HD)
Ik heb een budget van +/- 500 euro en zou graag willen upgraden voor toekomstige games en wil SLI gebruiken. Dus een 2e Zotac Geforce GTC560 Ti komt er zeker. Alleen mijn mobo heeft maar 1 x 16x PCI-Express sleuf.
Tevens 8Gb zou ik heel graag willen. Alleen ook hierin zijn er zoveel keuzes.
Ik zie ook zoveel moederborden, van H67 tot Z67 en ook de x58. Van 1155 tot 1366 sockets.
Tevens zal ik ook een andere kast moet hebben, want ik heb een midi tower waarin momenteel alleen een mATX in past. En dacht al aan deze: Aerocool Vx-9
Qua kast hoeft het voor mij niet allemaal spectaculair. Als de spullen maar erin past en een goede airflow in de kast zit.
Kunnen jullie me hulp bieden, welke spullen ik kan kopen wat goed is en goed samenwerkt. Tot een budget van 500 euro, als het minder kan alleen maar beter.
Alleen de 1 vertelt me, dat ik niet hoef up te graden, dat als ik perse in SLI mode wil werken ik alleen een andere kast, mobo met 775 socket en DDR3 kan kopen. De ander zegt dat ik voor een I-5 2500k moet gaan. Wordt er gek van en als ik benchmarks zie tussen de CPU's zie ik duidelijk verschil in encoding (wat ik ook doe met films) en sommige zeggen dat het zelfs baat bij heeft met games die ook erg CPU vretend zijn.
Hoop dat jullie mij wegwijs kan maken voor mijn upgrade. Ik dank jullie zeer
Omdat ik even niet meer weet hoe en wat en al die nieuwe moederborden, vraag ik jullie hulp.
Q9550s @ 2,83Ghz
IPIBL-LB (Benicia) Mobo
6 Gb DDR2 geheugen.
Zotac Geforce GTX560 Ti
Wat ik ermee doe is het volgende: Veel gaming (BC2, Crysis 2 enz..) en Internetten/films kijken (HD)
Ik heb een budget van +/- 500 euro en zou graag willen upgraden voor toekomstige games en wil SLI gebruiken. Dus een 2e Zotac Geforce GTC560 Ti komt er zeker. Alleen mijn mobo heeft maar 1 x 16x PCI-Express sleuf.
Ik zie ook zoveel moederborden, van H67 tot Z67 en ook de x58. Van 1155 tot 1366 sockets.
Tevens zal ik ook een andere kast moet hebben, want ik heb een midi tower waarin momenteel alleen een mATX in past. En dacht al aan deze: Aerocool Vx-9
Qua kast hoeft het voor mij niet allemaal spectaculair. Als de spullen maar erin past en een goede airflow in de kast zit.
Kunnen jullie me hulp bieden, welke spullen ik kan kopen wat goed is en goed samenwerkt. Tot een budget van 500 euro, als het minder kan alleen maar beter.
Alleen de 1 vertelt me, dat ik niet hoef up te graden, dat als ik perse in SLI mode wil werken ik alleen een andere kast, mobo met 775 socket en DDR3 kan kopen. De ander zegt dat ik voor een I-5 2500k moet gaan. Wordt er gek van en als ik benchmarks zie tussen de CPU's zie ik duidelijk verschil in encoding (wat ik ook doe met films) en sommige zeggen dat het zelfs baat bij heeft met games die ook erg CPU vretend zijn.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Heb je de startpost al gelezen?
//Edit: staat direct onder jouw post toch?Uiteindelijk willen we ook een beetje eigen inzet zien, dus bedenk eerst eens zelf een samenstelling waarvan jij verwacht dat hij aan jouw eisen voldoet. Je kunt dat het beste doen via de http://tweakers.net/pricewatch/. Zet de onderdelen in een wenslijst, klik onderaan de lijst op 'RML genereren' en post de code die je ziet één op één in je forumbericht alhier. Je zult zien dat er dan een overzichtelijk lijstje van wordt gemaakt.
[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 10:03 ]
Was dit voor mij bedoeld?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:54:
Heb je de startpost al gelezen?
Ik heb je advies ter harte genomen en een andere voeding gekozen. Ik wilde wel modulair dus veel goedkoper is hij niet geworden en voor minder dan 650W komen die niet echt (of het prijsverschil is minimaal) maar de lijst ziet er op dit moment zo uit:ElmarJ16 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:11:
[...]
De voeding die je hebt gekozen is zeker te zwaar als je geen SLI gaat draaien. Kijk is naar een voeding van 550w.
De CPU is goed gekozen. Over het geheugen, ga voor de vengeance low profile. Degene die je nu hebt past niet onder je CPU koeler!
En over de kast kan je misschien voor de non-advanced versie gaan. Een kast is natuurlijk persoonlijk, dus daar moet je zelf een beetje voor kijken. Ik kan het namelijk niet zo makkelijk op me telefoon
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,45 | € 17,45 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 69,20 | € 69,20 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 170,- | € 170,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 62,20 | € 62,20 |
1 | EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked | € 280,54 | € 280,54 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 138,90 | € 138,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.025,69 |
Ik wil ook de GPU overclocken (ook al gezien dat er aardig wat resultaat behaald is zonder veel moeite). Als ik zowel de CPU als de GPU overclock heb ik dan aan 650W genoeg?
De kasten verschillen niet veel qua prijs. Deze kast krijge goede reviews dus voor dat tientje ga ik niet wisselen denk ik. Ik vind alleen die GPU zo vreselijk duur, maarja, ik wil gamen en dan moet ie compatible zijn en niet binnen een maand alweer zwaar achterhaald
Heeft iemand nog meer op- of aanmerkingen? Dan ga ik hem vandaag nog bestellen denk ik
Verwijderd
Misschien is dit een domme vraag, maar waarom zou je nog een SSD nemen als je al een HDD hebt voor de High end game computer? Of is een SSD eerder een externe harde schijf, maar dan een zeer snelle?
Verwijderd
Wikipedia: Solid-state driveVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:04:
Misschien is dit een domme vraag, maar waarom zou je nog een SSD nemen als je al een HDD hebt voor de High end game computer? Of is een SSD eerder een externe harde schijf, maar dan een zeer snelle?
Kan je al een beetje helpen.
En de reden waarom je een SSD neemt is omdat het extreem snelle leestijden heeft in vergelijking met 'normale' hdd's.
Ik wil die 128GB SSD gebruiken als bootschijf voor zowel OS X als Windows. Voor de bulk-data heb ik dan die 1,5TB. Dat is het idee in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:04:
Natuurlijk kan je prima zonder SSD, maar je hoeft geen € 170,- uit te geven hoor. Ik heb recentelijk een nieuw systeem aangeschaft, met deze SSD erin: pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GBVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:20:
Ah, maar je kan toch perfect doen zonder die SSD, niet? Want 170€ vind ik nogal veel
Deze kostte me € 115,- en ben er tot nu toe erg tevreden over. Windows was in een mum van tijd geïnstalleerd en opstarten gaat ook lekker snel!
€170,- is ook veel en 128GB is ook redelijk veel voor een enkel OS. Helaas moet ik gaan dual-booten en ik wil dus beide OS'en op de SSD hebben en aangezien ik minimaal 50GB per OS wil hebbenVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:20:
Ah, maar je kan toch perfect doen zonder die SSD, niet? Want 170€ vind ik nogal veel
Iemand hier toevallig ervaring met het volgende;
pricewatch: Asus P8Z68-V PRO
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
? Gaat dat een beetje passen of kan je grotere geheugen repen ( pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL bijvoorbeeld ) er dan al niet meer in plaatsen? Ik had al gelezen dat je met die koeler + kast geen sidefan meer kan installeren maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Ben namelijk van plan binnenkort een geheel nieuw systeem te kopen maar als dit niet echt gaat passen moet ik al een nieuwe cooler selecteren of een andere CM kast ofzo.
? Gaat dat een beetje passen of kan je grotere geheugen repen ( pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL bijvoorbeeld ) er dan al niet meer in plaatsen? Ik had al gelezen dat je met die koeler + kast geen sidefan meer kan installeren maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Ben namelijk van plan binnenkort een geheel nieuw systeem te kopen maar als dit niet echt gaat passen moet ik al een nieuwe cooler selecteren of een andere CM kast ofzo.
Verwijderd
Ik twijfel nog over een m-Atx kast.
Zo en zo wil ik een kleinere behuizing en over gaan op m-Atx, omdat m-Atx tegenwoordig niet meer onderdoet voor ATX, behalve dan natuurlijk minder uitbreidingsmogelijkheden.
Heb de Asus ROG Maximus IV Gene-Z dan ook in bestelling.
Wat betreft behuizing...
De fortress 03 van Silverstone lijkt me wel wat, maar heeft ook wat nadelen. (zie review van Silent PC review)
Dus ik zoek nog alternatieven. Een kast die op het bureau kan staan met een klein profiel en tegelijk stil en stijlvol is. Zoiets als de FT03 dus, maar dan beter.
De FT03 is namelijk wel een weg ingeslagen die mij erg aanspreekt en redelijk vernieuwend is in die vorm, die afmetingen en met het gedraaide moederbord concept van de FT02 en de Raven.
Iemand nog suggesties?
Misschien nog nieuw uit te komen kasten? (Het gros van de kasten heb ik wel gezien namelijk)
Zo en zo wil ik een kleinere behuizing en over gaan op m-Atx, omdat m-Atx tegenwoordig niet meer onderdoet voor ATX, behalve dan natuurlijk minder uitbreidingsmogelijkheden.
Heb de Asus ROG Maximus IV Gene-Z dan ook in bestelling.
Wat betreft behuizing...
De fortress 03 van Silverstone lijkt me wel wat, maar heeft ook wat nadelen. (zie review van Silent PC review)
Dus ik zoek nog alternatieven. Een kast die op het bureau kan staan met een klein profiel en tegelijk stil en stijlvol is. Zoiets als de FT03 dus, maar dan beter.
Iemand nog suggesties?
Misschien nog nieuw uit te komen kasten? (Het gros van de kasten heb ik wel gezien namelijk)
Verwijderd
Heeft toevallig iemand nog zin om op mijn posts te reageren...? Leuk topic is dit, maar (zoals ik al eerder zei) ik heb idee dat 90% van de posts geen reactie krijgt... Ik kan wel een nieuw topic openen, maar dan krijg ik natuurlijk meteen de opmerking dat ik dit HIER moet posten... maar ja, dan leest iedereen er weer overheen...
Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
Dank!

Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
Gelukkig viel die post binnen de 10% waarop wel gereageerd wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 13:08 ]
Even mijn eerdere post aangepast.
Ik wil graag mijn huidige PC gaan vervangen voor een nieuwe.
Eisen:
- 2 harde schijven ivm opslag
- Moet goed games kunnen spelen (ook de nieuwere games)
- Ik heb momenteel XP en wil graag de overstap maken naar Windows 7, maar geen idee welke versie precies
- Moet er de komende jaren weer mee vooruit komen
- Kwalitatief goede kast wat ook iets voor het oog biedt
- Moet niet teveel lawaai maken in idle mode
Wat kan worden overgenomen:
- Monitor (Samsung B2330)
- Geluidskaart
- Speakers
- Toetsenbord en muis
Budget:
- Tussen de € 750,- en €1000,-
Onderstaand al een beetje een lijstje gemaakt. Is een aangepaste BB.
Lijst kan natuurlijk nog aangepast worden als jullie tips hebben. Videokaart staat er nog niet bij omdat ik geen idee heb welke ik moet kiezen.
Eisen:
- Ik heb momenteel XP en wil graag de overstap maken naar Windows 7, maar geen idee welke versie precies
- Geluidskaart
- Speakers
- Toetsenbord en muis
Budget:
Lijst kan natuurlijk nog aangepast worden als jullie tips hebben. Videokaart staat er nog niet bij omdat ik geen idee heb welke ik moet kiezen.
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 84,- |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 8,- | € 8,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 164,01 | € 164,01 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 56,40 | € 56,40 |
1 | Asus P8Z68-V PRO | € 153,51 | € 153,51 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 691,71 |
Verwijderd
Tjonge... wat mij dan weer opvalt is dat 560 SLI een stuk sneller is dan een 580...! Ik dacht dat die vergelijkbaar waren en omdat ik veel FSX vlieg, wilde ik gaan voor de 580. Maar als 560SLI echt zo'n stuk sneller werkt... Voor FSX zal dat niet zo werken, maar goed, wellicht wel weer voor het toekomstige MS Flight...Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:21:
[...]
2 keer 6950 is natuurlijk fors duurder. Hieronder een paar benchmarks die ik heb gevonden op de hoogste resolutie van de 6870CF vs onder andere single 6950 (http://alienbabeltech.com/main/sli-vs-crossfire-part-1).
Windows 7: pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)daboytommy666 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:09:
Eisen:
- Geluidskaart
- Speakers
- Toetsenbord en muis
Budget:
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 84,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,95 € 29,95 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 8,- € 8,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 164,01 € 164,01 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 56,40 € 56,40 1 Asus P8Z68-V PRO € 153,51 € 153,51 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 691,71
Ik heb deze videokaart: pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC, werkt uitstekend. Maar je budget staat misschien wel 2 videokaarten in SLI toe, dus 2 van die dingen is ook lekker
Verder is je voeding overkill, je kan prima met 450-550W af: pricewatch: XFX Pro 450W
Verwijderd
Videokaart zou ik lekker de BBG hanteren, zelf zit ik hier naar te kijken:daboytommy666 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:09:
Eisen:
- Geluidskaart
- Speakers
- Toetsenbord en muis
Budget:
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 84,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,95 € 29,95 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 8,- € 8,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 164,01 € 164,01 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 56,40 € 56,40 1 Asus P8Z68-V PRO € 153,51 € 153,51 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 691,71
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 62,20 | € 62,20 |
1 | EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked | € 280,54 | € 280,54 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.025,69 |
Nu ben ik eens aan het kijken, maar is 6870 CF niet veel sneller/slimmer dan 570 GTX? Stroomverbruik is ook een stuk hoger, trekt die voeding dat nog wel?
Ook vraag ik me af of de bandwidth op het moederbord wel goed genoeg is om er volledig gebruik van te maken (mijn huidige C2D mobo heeft dat bijvoorbeeld, voor zover ik weet, niet).
Hier een vergelijking: http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=306
Volgens mij is het ongeveer even duur als je bedenkt dat die lel hierboven E280,- kost
Iemand advies (als het compatible is met OSX86 natuurlijk)?
Ik heb de Cooler Master CM 690 II Advanced en de G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL. Als koeler heb ik de cooler Master Hyper 212 plus, die is volgens mij van dezelfde grootte als de Scythe Mugen 2 Rev. B. Bij mij past alles makkelijk, ik heb echter wel een ander mobo. Maar als ik zo het plaatje van jouw mobo zie moet dat wel lukkenno00waa schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:39:
Iemand hier toevallig ervaring met het volgende;
Het overclocken met een 2600K met HT op gaat goed. Kan je al gemakkelijk 4.2Ghz mee halen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:24:
Ok, en dan is hier mijn lijst.Het is eigenlijk gewoon de high-end gaming lijst met over het algemeen de andere opties (Fractal case omdat ik een stillere PC wil, kleinere SSD alleen voor OS) maar met wel nog wat open plekken:
1. Ik zit er aan te denken 3D Vision aan te schaffen: ik twijfel alleen tussen 2x 560 in SLI of 1x 580... Ik denk aan 1x 580 omdat ik voornamelijk FSX speel en FSX niet van SLI houdt. Maar misschien is dat juist weer anders met 3D Vision...?
2. Ik wil geen gewone dvd-brander, maar eentje die ook blu-ray kan afspelen (in 3D natuurlijk): iemand een tip...?
3. Het geheugen uit de lijst heeft nogal trage timings: ik wil wel 8 Gb ram maar dan met timings richting 6-6-6 etc. Daarbij komt het feil dat de Zalman cooler (schijnbaar) slecht verkrijgbaar is en ik dus een Mugen moet kiezen, maar dan heb ik wellicht ook RAM met een kleinere hoogte nodig voor de ruimte... of geldt dat niet voor de gekozen case?
De rest van de randapparatuur heb ik al.
Nog een klein detail: ik maak ook muziek met Cakewalk Sonar (met een externe firewire geluidskaart... o, heeft dat mobo wel firewire... nee. lijkt het): daarvoor is HT wellicht interessant, dus zou ik mss een 2600 CPU moeten kiezen... Vraag me alleen af of dat weer gevolgen heeft voor de overklokbaarheid (want met i7 920 kan je met HT aan minder OC'en). En om nou elke keer HT aan en uit te zetten vind ik ook niets...
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Acer GD245HQbid € 285,53 € 285,53 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,95 € 29,95 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 8,- € 8,- 1 Nvidia Geforce 3D Vision € 131,67 € 131,67 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,30 € 174,30 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 92,- € 92,- 1 Asus P8Z68-V € 133,- € 133,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.144,08
Verder, als je een 580 wilt kopen voor een spel, en deze slecht presteert onder SLI, dan haal je toch de 580, niet?
Voor het producen van muziek vraag ik me toch af, doe je dit professioneel of niet? Als je het maar af en toe doet, voor het plezier, kom je al dik toe met een 2500K (dat is toch mijn mening)
Voor de rest ziet het er fijn uit, al ben ik zo geen fan van het moederbord (zie er vaak wat issue's rond op overclock).
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Verwijderd
Hou dat geld voor die 2600 lekker in je zak. Die 2500 is snel zat voor wat jij wil.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:24:
Nog een klein detail: ik maak ook muziek met Cakewalk Sonar (met een externe firewire geluidskaart... o, heeft dat mobo wel firewire... nee. lijkt het): daarvoor is HT wellicht interessant, dus zou ik mss een 2600 CPU moeten kiezen... Vraag me alleen af of dat weer gevolgen heeft voor de overklokbaarheid (want met i7 920 kan je met HT aan minder OC'en). En om nou elke keer HT aan en uit te zetten vind ik ook niets...
Zelfs voor de zeer fanatieke gamer heeft het eigenlijk weinig zin om een 2600 te draaien ipv een 2500 en ook met overklokken heb je weinig winst te behalen.
De "edge" die de 2600 heeft met hyperthreading is met name het draaien van veel processen naast elkaar.
Iets wat normaliter bij servers zeker een pluspunt is. Op een werkstation of desktop heeft het enkel in sommige toepassingen echt zin. Bijvoorbeeld als je veel virtuele machines wil draaien naast elkaar (test omgeving ofzo). Dan is HT in combinatie met een sloot ram wel prettig.
Heeft er trouwens iemand ervaring met de FT03 van Silverstone? zie ook mijn eerdere post over m-atx chassis.
Verwijderd
Ik zou als ik jou was sandy bridge gewoon niet laten liggen als je gaat upgraden. Het is zoveel sneller!Xtr3me4me schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:42:
Beste Tweakers,
Q9550s @ 2,83Ghz
IPIBL-LB (Benicia) Mobo
6 Gb DDR2 geheugen.
Zotac Geforce GTX560 Ti
Een nieuwe mobo kopen en dan niet een 1155 socket nemen klinkt als iets heel onlogisch.
Ik kan je vertellen dat games zeker veel CPU tikken pakken, en als je een zware GPU hebt dan zal je CPU steeds meer een bottleneck worden. Mijn E6750 (en dat is dual core, niet zo snel als jouw quad dus) trekt bijvoorbeeld BFBC2 niet lekker doordat de CPU mijn HD4890 niet kan bijhouden in dit spel. Daarbij stressed BFBC2 de CPU ook behoorlijk met het geluid, dat moet er ook even erbij.
Ik zou je aanraden om een nieuw mobo te nemen, en vooral daar niet op te beknibbelen. (neem eentje met SLI en crossfire zodat je maximale keus hebt) . En overweeg gewoon weer m-Atx. Als je naast je GPU niets gaat toevoegen aan je machine (wat bij heel vele mensen het geval is) dan kan m-Atx net zo goed en het geeft je net even meer keuze in behuizingen.
Neem dan gelijk een Z68 chip, het zal niet veel schelen in prijs met P67. Dan kan je SSD caching overwegen en er altijd nog later een kleine SSD bijprikken als je dat nu niet wil doen. Je hebt dan nagenoeg de performance van een SSD install, maar niet de prijs van hoge capaciteit SSD.
Plaat een 2500k op je mobo en je 560ti terug. Pas als je games niet meer trekt overweeg dan een 560 erbij te nemen of een andere GPU.
Tot die tijd zo ik zeggen dat je voorlopig nog wel even vooruitkan als je geen enorme eisen hebt wat resolutie betreft.
Wat betreft ram geheugen: 8GB. meer dan genoeg. Pas als je veel virtuele machines ofzo wil draaien eventueel meer overwegen, maar alleen als je echt aantallen naast elkaar wil draaien in een testdomein ofzo.
Zoals je ziet presteert HD6870 veel beter, voor dezelfde prijs. Ook kan het moederbord dat aan, dus het mobo zal zeker geen bottleneck zijn.Red Nalie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:20:
# Product Prijs Subtotaal 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 69,20 € 69,20 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 170,- € 170,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 62,20 € 62,20 1 EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked € 280,54 € 280,54 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 € 138,90 € 138,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.025,69
Nu ben ik eens aan het kijken, maar is 6870 CF niet veel sneller/slimmer dan 570 GTX? Stroomverbruik is ook een stuk hoger, trekt die voeding dat nog wel?
Ook vraag ik me af of de bandwidth op het moederbord wel goed genoeg is om er volledig gebruik van te maken (mijn huidige C2D mobo heeft dat bijvoorbeeld, voor zover ik weet, niet).
Hier een vergelijking: http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=306
Volgens mij is het ongeveer even duur als je bedenkt dat die lel hierboven E280,- kost
Iemand advies (als het compatible is met OSX86 natuurlijk)?
Of OSX86 crossfire ondersteunt weet ik niet. Ik weet ook niet of er wel drivers te vinden zijn voor de HD6870. Indien wel, zou het kunnen dat crossfire niet werkt, maar dan zal het wellicht gewoon gebruik maken van één kaart.
Waarom wil je trouwens Mac OS X op je PC zetten?
OS X wil ik draaien omdat ik dat prettiger vind (lang verhaal, ik vind OS X prettiger werken maar heb het geld er niet voor over om daadwerkelijk een iMac te kopenJo... schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:35:
[...]
Zoals je ziet presteert HD6870 veel beter, voor dezelfde prijs. Ook kan het moederbord dat aan, dus het mobo zal zeker geen bottleneck zijn.
Of OSX86 crossfire ondersteunt weet ik niet. Ik weet ook niet of er wel drivers te vinden zijn voor de HD6870. Indien wel, zou het kunnen dat crossfire niet werkt, maar dan zal het wellicht gewoon gebruik maken van één kaart.
Waarom wil je trouwens Mac OS X op je PC zetten?
Ik zit nu heel hard te twijfelen, zal ik 2x 6870 of 1x 570GTX. Voor zover ik kan zien werkt het onder OS X, dan 'werkt' maar één kaart maar dat is voor mij voldoende. Zolang ik onder Windows maar de extra power heb vind ik het prima.
Ik heb alleen nog nooit met Crossfire/SLI gewerkt, dus dit zou mn eerste keer zijn. Ik heb geen idee wat de drawbacks zijn (als die er zijn) en wat de risico's zijn. Zo ziet mn PC er in ieder geval nu uit, ik weet alleen nog niet of ik de sprong naar Crossfire durf te maken
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 61,08 | € 61,08 |
2 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 147,30 | € 294,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,64 |
Hogere temps en microstuttering zijn de enige 2 "Grote" drawbacks die ik zo kan opnoemen, alhoewel microstuttering eigenlijk nooit meer voorkomt.Red Nalie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:42:
Ik heb alleen nog nooit met Crossfire/SLI gewerkt, dus dit zou mn eerste keer zijn. Ik heb geen idee wat de drawbacks zijn (als die er zijn) en wat de risico's zijn. Zo ziet mn PC er in ieder geval nu uit, ik weet alleen nog niet of ik de sprong naar Crossfire durf te maken
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hallo hallo, helden en heldinnen van Tweakers !!
Ik heb al eerder gepost en met jullie hulp ben ik hier op gekomen !
Echter ik kreeg dit bericht van een hele vriendelijk mede-tweaker:
Ik zag je bericht in de videokaarten BBG waarin je zei een p8p67 Evo + Scythe Mugen 2 aan te schaffen. Dit gaat niet passen door schroefjes onder het moederbord. Dus dan moet je of gaan dremelen of een andere koeling bekijken.
Ik las het net ook vandaag toen ik opzoek was of de koeler op mijn p8p67 Pro kon, met G.Skill geheugen.
Het is maar dat je het even weet .
Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit probleem verhelpen want zoals jullie misschien weten snap ik er vrij weinig van ! En is er iets in de tussen tijd veranderd waardoor jullie denken, potverdikkeme ik zal dat toch anders doen!
wederom heel erg bedankt !!
Ik heb al eerder gepost en met jullie hulp ben ik hier op gekomen !
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Samsung Syncmaster XL2370 | € 178,- | € 178,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 244,- | € 244,- |
1 | XFX PRO650W | € 72,40 | € 72,40 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 59,90 | € 59,90 |
2 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 249,- | € 498,- |
1 | Asus P8P67 EVO | € 153,56 | € 153,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.548,71 |
Echter ik kreeg dit bericht van een hele vriendelijk mede-tweaker:
Ik zag je bericht in de videokaarten BBG waarin je zei een p8p67 Evo + Scythe Mugen 2 aan te schaffen. Dit gaat niet passen door schroefjes onder het moederbord. Dus dan moet je of gaan dremelen of een andere koeling bekijken.
Ik las het net ook vandaag toen ik opzoek was of de koeler op mijn p8p67 Pro kon, met G.Skill geheugen.
Het is maar dat je het even weet .
Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit probleem verhelpen want zoals jullie misschien weten snap ik er vrij weinig van ! En is er iets in de tussen tijd veranderd waardoor jullie denken, potverdikkeme ik zal dat toch anders doen!
wederom heel erg bedankt !!
Hey Lenny,Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:42:
[...]
Ik zou als ik jou was sandy bridge gewoon niet laten liggen als je gaat upgraden. Het is zoveel sneller!
Een nieuwe mobo kopen en dan niet een 1155 socket nemen klinkt als iets heel onlogisch.
Ik kan je vertellen dat games zeker veel CPU tikken pakken, en als je een zware GPU hebt dan zal je CPU steeds meer een bottleneck worden. Mijn E6750 (en dat is dual core, niet zo snel als jouw quad dus) trekt bijvoorbeeld BFBC2 niet lekker doordat de CPU mijn HD4890 niet kan bijhouden in dit spel. Daarbij stressed BFBC2 de CPU ook behoorlijk met het geluid, dat moet er ook even erbij.
Ik zou je aanraden om een nieuw mobo te nemen, en vooral daar niet op te beknibbelen. (neem eentje met SLI en crossfire zodat je maximale keus hebt) . En overweeg gewoon weer m-Atx. Als je naast je GPU niets gaat toevoegen aan je machine (wat bij heel vele mensen het geval is) dan kan m-Atx net zo goed en het geeft je net even meer keuze in behuizingen.
Neem dan gelijk een Z68 chip, het zal niet veel schelen in prijs met P67. Dan kan je SSD caching overwegen en er altijd nog later een kleine SSD bijprikken als je dat nu niet wil doen. Je hebt dan nagenoeg de performance van een SSD install, maar niet de prijs van hoge capaciteit SSD.
Plaat een 2500k op je mobo en je 560ti terug. Pas als je games niet meer trekt overweeg dan een 560 erbij te nemen of een andere GPU.
Tot die tijd zo ik zeggen dat je voorlopig nog wel even vooruitkan als je geen enorme eisen hebt wat resolutie betreft.
Wat betreft ram geheugen: 8GB. meer dan genoeg. Pas als je veel virtuele machines ofzo wil draaien eventueel meer overwegen, maar alleen als je echt aantallen naast elkaar wil draaien in een testdomein ofzo.
Thnx voor je antwoord. Dus ik moet kijken richting een 1155 socket, inc. met I-5 2500k.
Over dat stukje van geluid, springt er ineens een lampje aan in me hoofd. Stomme is dat ik in Crysis 2, bij sommige stukken (nadat ik het level af heb) krijg je een intro waar je vervolgens heen moet. In dit gedeelte hapert mijn geluid nogal.
Ene keer meer dan de andere keer. Eerst dacht ik steeds me HDD. Maar als ik kijk naar het lampje, zie ik hem amper actief

Dus een Z67 Moederbord (1155 socket) met een I-5 2500k samen met 8Gb geheugen. Zou ruim voldoende zijn?
En als we praten over Sandy bridge, praten we dus over de 2500k versie? of raak ik nu in de war?
SLI zelf wil ik wel aan beginnen, heb de Zotac GTX 560Ti net nieuw, alleen een 2e om me FPS hoog te houden (vooral in Crysis 2) merk ik wel dat ik het nodig heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-07-2011 15:59 ]
Verwijderd
Ik zou voor de Z68 gaan. Deze bijvoorbeeld is een prachtig bordje. Het heeft alles wat je zou willen, behalve dus veel uitbreidingsmogelijkheden wat betreft PCI-e, maar dat heb ik niet nodig)Xtr3me4me schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:58:
[...]
Hey Lenny,
Thnx voor je antwoord. Dus ik moet kijken richting een 1155 socket, inc. met I-5 2500k.
Over dat stukje van geluid, springt er ineens een lampje aan in me hoofd. Stomme is dat ik in Crysis 2, bij sommige stukken (nadat ik het level af heb) krijg je een intro waar je vervolgens heen moet. In dit gedeelte hapert mijn geluid nogal.
Ene keer meer dan de andere keer. Eerst dacht ik steeds me HDD. Maar als ik kijk naar het lampje, zie ik hem amper actief![]()
Dus een Z67 Moederbord (1155 socket) met een I-5 2500k samen met 8Gb geheugen. Zou ruim voldoende zijn?
En als we praten over Sandy bridge, praten we dus over de 2500k versie? of raak ik nu in de war?
SLI zelf wil ik wel aan beginnen, heb de Zotac GTX 560Ti net nieuw, alleen een 2e om me FPS hoog te houden (vooral in Crysis 2) merk ik wel dat ik het nodig heb.
Dit is overigens wel een prijzig bord. maar neem het als uitgangspunt en kijk wat je niet nodig hebt.
Sandy bridge is het platform (of de microarchitectuur), dus dat is niet de 2500K, dat is een CPU model. (de K wil overigens zeggen: unlocked multiplier)
De K versies kan je dus overklokken. Als je meteen een nette koeler op je CPU doet dan kan je gaan overklokken. Dat is leuk maar kan ook op het moment dat je systeem op de tenen gaat lopen in de toekomst wel het verschil maken als je CPU de GPU niet lekker meer kan bijbenen: er zit behoorlijk wat rek in het OC-en met sandy bridge.
Ik heb mijn E6750 hoger geklokt en die trekt BFBC2 nu wel lekker met de HD4890. De 4890 is gewoon goed genoeg voor BFBC2...de core2duo is dat....net niet. Ik heb de CPU flink over kunnen klokken met leuke koeler en dat maakte dus net dat verschil van net niet lekker draaien naar wel lekker draaien.
Screw this, besteld!D4NG3R schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:50:
[...]
Hogere temps en microstuttering zijn de enige 2 "Grote" drawbacks die ik zo kan opnoemen, alhoewel microstuttering eigenlijk nooit meer voorkomt.
Thnx nogmaals.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:25:
[...]
Ik zou voor de Z68 gaan. Deze bijvoorbeeld is een prachtig bordje. Het heeft alles wat je zou willen, behalve dus veel uitbreidingsmogelijkheden wat betreft PCI-e, maar dat heb ik niet nodig)
Dit is overigens wel een prijzig bord. maar neem het als uitgangspunt en kijk wat je niet nodig hebt.
Sandy bridge is het platform (of de microarchitectuur), dus dat is niet de 2500K, dat is een CPU model. (de K wil overigens zeggen: unlocked multiplier)
De K versies kan je dus overklokken. Als je meteen een nette koeler op je CPU doet dan kan je gaan overklokken. Dat is leuk maar kan ook op het moment dat je systeem op de tenen gaat lopen in de toekomst wel het verschil maken als je CPU de GPU niet lekker meer kan bijbenen: er zit behoorlijk wat rek in het OC-en met sandy bridge.
Ik heb mijn E6750 hoger geklokt en die trekt BFBC2 nu wel lekker met de HD4890. De 4890 is gewoon goed genoeg voor BFBC2...de core2duo is dat....net niet. Ik heb de CPU flink over kunnen klokken met leuke koeler en dat maakte dus net dat verschil van net niet lekker draaien naar wel lekker draaien.
Dus dit bordje heeft de Sandy Bridge erop + ik kan als ik wel 2 x GTX560 Ti in SLI mode zetten op dit moederbord met Uiteraard een I-5 2500K.
Dus deze samenstelling:
Asus Rog Maximus
Zotac Geforce GTX 560 Ti
Intel i5 2500k
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9
edit:
Dacht meer aan dit moederbord:
Asus P8Z68-V
[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-07-2011 16:49 ]
Verwijderd
Ja bijvoorbeeld.Xtr3me4me schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:40:
[...]
Thnx nogmaals.
Dus dit bordje heeft de Sandy Bridge erop + ik kan als ik wel 2 x GTX560 Ti in SLI mode zetten op dit moederbord met Uiteraard een I-5 2500K.
Dus deze samenstelling:
Asus Rog Maximus
Zotac Geforce GTX 560 Ti
Intel i5 2500k
Je kan ook voor de Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 gaan. Die komt ook goed uit de reviews. De Maximus is echt overcompleet, voor de "enthusiast" doelgroep, met heel uitgebreide muisgestuurde grafische BIOS met alle toeters en bellen etc. De Gigabyte is ook gewoon goed hoor.
Als je alsnog voor ATX wil gaan heb je nog veel meer keus.
Dat geheugen is overigens ook echt voor de overklokker. En dan ook nog eens voor de "hardcore" overklokker. Je kan wat mij betreft gewoon met een kitje valueram af zonder koelfinnen.
Dat geheugen wat echt koel moet blijven gaat pas een rol spelen bij heel flink overklokken. En dan nog... ik heb altijd "ordinair" RAM gebruikt en behoorlijk kunnen overklokken door met met multiplier te spelen.
Pas als je ook voltages gaat verhogen (en dat doe je pas nadat je "veilig" je multiplier "opgebruikt" hebt) gaan volgens mij de koeling van je ram echt een rol spelen. Dan haak ik af. Meestal heb ik dan al een flinke overklok en is me het verdere geneuzel niet waard.
Ik heb overigens geen ervaring met SLI dus daar kan ik je niet in adviseren.
edit: De Asus P8Z68-V is een prima ATX moederbord.
Verwijderd
Dat laatste bordje is ook primaXtr3me4me schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:40:
[...]
Thnx nogmaals.
Dus deze samenstelling:
Asus Rog Maximus
Zotac Geforce GTX 560 Ti
Intel i5 2500k
edit:
Dacht meer aan dit moederbord:
Asus P8Z68-V
Verwijderd
Hij wil SLI gaan draaien en heeft al een Zotac Geforce GTX 560 Ti toch...Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:55:
[...]
Dat laatste bordje is ook prima. Waarom kies je overigens niet voor de iets duurdere HD6950 2GB?
Verwijderd
Snobbieh schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Het overclocken met een 2600K met HT op gaat goed. Kan je al gemakkelijk 4.2Ghz mee halen.
Verder, als je een 580 wilt kopen voor een spel, en deze slecht presteert onder SLI, dan haal je toch de 580, niet?
Voor het producen van muziek vraag ik me toch af, doe je dit professioneel of niet? Als je het maar af en toe doet, voor het plezier, kom je al dik toe met een 2500K (dat is toch mijn mening)
Voor de rest ziet het er fijn uit, al ben ik zo geen fan van het moederbord (zie er vaak wat issue's rond op overclock).
Bedankt! Duidelijk! Ik ga voor de 2500K én de 580, helemaal nu ik lees dat SLI stutters kan geven (wat sowieso al een probleem is met FSX!).Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:24:
[...]
Hou dat geld voor die 2600 lekker in je zak. Die 2500 is snel zat voor wat jij wil.
Zelfs voor de zeer fanatieke gamer heeft het eigenlijk weinig zin om een 2600 te draaien ipv een 2500 en ook met overklokken heb je weinig winst te behalen.
De "edge" die de 2600 heeft met hyperthreading is met name het draaien van veel processen naast elkaar.
Iets wat normaliter bij servers zeker een pluspunt is. Op een werkstation of desktop heeft het enkel in sommige toepassingen echt zin. Bijvoorbeeld als je veel virtuele machines wil draaien naast elkaar (test omgeving ofzo). Dan is HT in combinatie met een sloot ram wel prettig.
@Snobbieh: wat betreft dat mobo: dat lijkt hier aardig populair te zijn... Welke zou jij dan adviseren? Want ik wil natuurlijk echt wel die i5 2500K dik boven de 4 Ghz laten draaien...!
Ja klopt. Heb er al eentje in me pc maar wil een 2e voor SLI te gebruiken. Alleen domme is, bij de videokaart wordt geen Sli brug kabeltje geleverd en ik zoek me rot naar eentje.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:56:
[...]
Hij wil SLI gaan draaien en heeft al een Zotac Geforce GTX 560 Ti toch...

Lenny, thanks!!!Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:54:
[...]
Ja bijvoorbeeld.
Je kan ook voor de Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 gaan. Die komt ook goed uit de reviews. De Maximus is echt overcompleet, voor de "enthusiast" doelgroep, met heel uitgebreide muisgestuurde grafische BIOS met alle toeters en bellen etc. De Gigabyte is ook gewoon goed hoor.
Als je alsnog voor ATX wil gaan heb je nog veel meer keus.
Dat geheugen is overigens ook echt voor de overklokker. En dan ook nog eens voor de "hardcore" overklokker. Je kan wat mij betreft gewoon met een kitje valueram af zonder koelfinnen.
Dat geheugen wat echt koel moet blijven gaat pas een rol spelen bij heel flink overklokken. En dan nog... ik heb altijd "ordinair" RAM gebruikt en behoorlijk kunnen overklokken door met met multiplier te spelen.
Pas als je ook voltages gaat verhogen (en dat doe je pas nadat je "veilig" je multiplier "opgebruikt" hebt) gaan volgens mij de koeling van je ram echt een rol spelen. Dan haak ik af. Meestal heb ik dan al een flinke overklok en is me het verdere geneuzel niet waard.
Ik heb overigens geen ervaring met SLI dus daar kan ik je niet in adviseren.
edit: De Asus P8Z68-V is een prima ATX moederbord.
Ik weet wat ik nu moet bestellen.
Oh ja, voor powersupply ga ik voor deze. Heb goede dingen over gehoord + toekomst gericht gelijk.
XFX Black Edition 850W
Verwijderd
Bij je nieuwe moederbord zit er als het goed is eentje. Bijv bij die http://www.asus.com/Mothe...55/P8Z68V/#specifications staat bij accessoires 1 x SLI bridge(s). Niks om je druk over te maken dusXtr3me4me schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:02:
[...]
Ja klopt. Heb er al eentje in me pc maar wil een 2e voor SLI te gebruiken. Alleen domme is, bij de videokaart wordt geen Sli brug kabeltje geleverd en ik zoek me rot naar eentje.
Ohhhh en ik dacht ze die standaard bij de videokaart leverde die SLI ondersteunde. Aha, nou helemaal top dus!Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:10:
[...]
Bij je nieuwe moederbord zit er als het goed is eentje. Bijv bij die http://www.asus.com/Mothe...55/P8Z68V/#specifications staat bij accessoires 1 x SLI bridge(s). Niks om je druk over te maken dus. Andere moederborden die SLI certified zijn leveren dat ook erbij.
Thanks daarvoor.
hallo, ik ben van plan een nieuw gamesysteem te kopen, maar ik wilde nog even controleren of ik dit zo wel goed gedaan heb. en wat ik nog kan verdanderen.
eisen: moet bij mycom haalbaar zijn, want daar ga ik de computer vandaan halen, of ergens anders in leiden. maar mycom is zo te zien wel het goedkoopst)
ik heb al een beetje rondgekeken, en ik kwam op dit uit:
i7 2600 boxed 247.98 euro
een p8p67 le mobo 111.99 euro
sapphire hd 6950 videokaart 229.98 euro
kingston hyperx gen ddr3 1600 2x4 gb 58.99 euro
ocz modxstream pro 700 watt 72.99 euro <(misschien een beetje overkill, anders welke kan ik dan halen? bij mycom verkrijgbaar zijn
of ergens anders in leiden)
een WD hdd 500gb caviar blue 6 gb 36.99 euro (t liefst goedkoop, rond de 500 gb en snel)
een cooler master haf 912 behuizing 67.98 euro
en nog een dvd/bluray speler SH-B123L/RSBP 69.98 euro (bij mycom) 54.99 bij dynabite
(+ windows 7= ongeveer 1000 euro in totaal)
(en ik heb nog een beetje een trauma van mijn computer die zoooooo langzaam is, alles crasht en niks doet wat ik wil
)
eisen: moet bij mycom haalbaar zijn, want daar ga ik de computer vandaan halen, of ergens anders in leiden. maar mycom is zo te zien wel het goedkoopst)
ocz modxstream pro 700 watt 72.99 euro <(misschien een beetje overkill, anders welke kan ik dan halen? bij mycom verkrijgbaar zijn
een WD hdd 500gb caviar blue 6 gb 36.99 euro (t liefst goedkoop, rond de 500 gb en snel)
en nog een dvd/bluray speler SH-B123L/RSBP 69.98 euro (bij mycom) 54.99 bij dynabite
(en ik heb nog een beetje een trauma van mijn computer die zoooooo langzaam is, alles crasht en niks doet wat ik wil
Verwijderd
Als je systeem puur om te gamen is zou ik de i5 2500(K) nemen in plaats van de i7 2600. Met gamen heb je verder niets aan de veel duurdere 2600. Vooral bij videobewerking heb je profijt van de 2600.megadoom schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:59:
hallo, ik ben van plan een nieuw gamesysteem te kopen, maar ik wilde nog even controleren of ik dit zo wel goed gedaan heb. en wat ik nog kan verdanderen.
ocz modxstream pro 700 watt 72.99 euro <(misschien een beetje overkill, anders welke kan ik dan halen? bij mycom verkrijgbaar zijnof ergens anders in leiden)
(en ik heb nog een beetje een trauma van mijn computer die zoooooo langzaam is, alles crasht en niks doet wat ik wil)
Voeding: XFX 650 XXX die is beter. Waarom staat hier uitgelegd: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
Harde schijf: Neem gewoon een goedkope 1TB pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Voor je het weet is die 500GB vol.
Je kunt overwegen om 2x6870 te nemen nu er geld vrijkomt van de 2600, maar je hebt dan ook een duurder mobo nodig in verband met CF ondersteuning (2x PCI-e @ x8/x8).
Hallo allemaal,
Ik wil een pctje samenstellen waar ik websites mee kan maken, 3d studio max kan draaien, een beetje kan gamen en kan photoshoppen.
Ik heb dit bij elkaar gezocht, wat vinden jullie ervan?
Ik wil een pctje samenstellen waar ik websites mee kan maken, 3d studio max kan draaien, een beetje kan gamen en kan photoshoppen.
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB | € 29,75 | € 29,75 |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,62 | € 16,62 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | OCZ StealthXStream II 600W | € 54,25 | € 54,25 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 153,50 | € 153,50 |
1 | Asus P8P67 (B3) | € 124,85 | € 124,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,81 |
Verwijderd
Lees even de topicstart en pas je post aan. Lever de informatie die nodig is om advies te kunnen geven.weert14 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:14:
Hallo allemaal,
# Product Prijs Subtotaal 1 Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB € 29,75 € 29,75 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,62 € 16,62 1 Cooler Master CM 690 II € 65,99 € 65,99 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 164,01 € 164,01 1 OCZ StealthXStream II 600W € 54,25 € 54,25 1 OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 79,99 € 79,99 1 Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G € 51,90 € 51,90 1 Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e € 153,50 € 153,50 1 Asus P8P67 (B3) € 124,85 € 124,85 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 762,81
[BBG aanschaf] Gamesysteem
neem aan dat je de minimale eisen kent van 3d studio max.
Dit is met nadruk minimaal en zal nog niet optimaal draaien.
Weet ik uit ervaring en zeker het renderen is veel eisend. Hiervoor zou je wellicht de 2600k en een zwaardere videokaart voor kunnen pakken mits je budget toereikend genoeg is.
Dit is met nadruk minimaal en zal nog niet optimaal draaien.
Weet ik uit ervaring en zeker het renderen is veel eisend. Hiervoor zou je wellicht de 2600k en een zwaardere videokaart voor kunnen pakken mits je budget toereikend genoeg is.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Beste tweakers,
ik heb volgens mij iets verkeerds gedaan dus post ik het opnieuw met alles er op en eraan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500-1600
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb niks behalve tobo en muis. De monitor gewoon full hd 1080p
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD, flinkt wat ghz om te renderen (3dsMax) en video bewerken. En dikke videokaarten om te gamen ( BF3, Skyrim, Dx11 )
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeuren want ik heb er vrij weinig verstand van
Wat voor soort gamer ben je?
Ik game dagelijks, en wil nu een pc waarop ik alles kan maxen zonder moeite !
Ik ben hier op gekomen:
Ik kreeg alleen te horen van een hele aardige tweaker dat deze cooler niet op dit moederbord past i.v.m. de schroefjes. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen. En zal ik nog iets veranderen de Ja of de Nee ?
heel erg bedankt alvast !
ik heb volgens mij iets verkeerds gedaan dus post ik het opnieuw met alles er op en eraan.
+/- 1500-1600
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik heb niks behalve tobo en muis. De monitor gewoon full hd 1080p
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
SSD, flinkt wat ghz om te renderen (3dsMax) en video bewerken. En dikke videokaarten om te gamen ( BF3, Skyrim, Dx11 )
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeuren want ik heb er vrij weinig verstand van
Wat voor soort gamer ben je?
Ik game dagelijks, en wil nu een pc waarop ik alles kan maxen zonder moeite !
Ik ben hier op gekomen:
1 | Samsung Syncmaster XL2370 | € 178,- | € 178,- |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 244,- | € 244,- |
1 | XFX PRO650W | € 72,40 | € 72,40 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 59,90 | € 59,90 |
2 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 249,- | € 498,- |
1 | Asus P8P67 EVO | € 153,56 | € 153,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.548,71 |
Ik kreeg alleen te horen van een hele aardige tweaker dat deze cooler niet op dit moederbord past i.v.m. de schroefjes. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen. En zal ik nog iets veranderen de Ja of de Nee ?
heel erg bedankt alvast !
@thomacius, ik zou een iets grotere voeding kopen, een i7 2600k trekt 100 watt uit de kast, en 1x 6950 350 watt op max load
Komt dit wat meer in de buurt van wat ik moet hebben ? XFX Black Edition 750Wmegadoom schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:38:
@thomacius, ik zou een iets grotere voeding kopen, een i7 2600k trekt 100 watt uit de kast, en 1x 6950 350 watt op max load
Nee hoor, 650W is RUIM voldoende. Wel zou ik eens naar de XXX edition kijken, is nauwelijks duurder, maar wel modulair.Thomacious schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:45:
[...]
Komt dit wat meer in de buurt van wat ik moet hebben ? XFX Black Edition 750W
Je kan ook nog wat besparen op het moederbord. Zover ik weet biedt het Evo model niet zoveel meer functies dan de Pro versie bijvoorbeeld.
[ Voor 32% gewijzigd door Jo... op 25-07-2011 19:51 ]
Als hij modulair niet belangrijk vind, zou ik niet de XXX Edition nemen, de Pro is namelijk een betere voeding.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Hallo tweakers,
Ik ben nu ongeveer een jaar tweaker, en inmiddels 16 jaar.
Ik heb n eindelijk geld bij elkaar, en kom (met hulp) precies op het benodigde bedrag van een nieuwe computer. Ik heb nu 5 jaar een laptop en ben toe aan iets serieuzers.
toch is er 1 puntje: ik heb de 'toestemming' van mijn ouders nodig. (ik krijg namelijk 200 euro van hen=hulp)
Mijn vader heeft 10 jaar terug een vervelende ervaring gehad met het samenstellen van een computer en hij wil dat ik zeker weet dat het systeem werkt, en hoe ik hem ook probeer te overtuigen, hij gelooft niet dat alles in de eerste keer werkt en dat ik geld over moet hebben om iets nieuw te kopen als het niet werkt (ik geloof dat zoiets 'garantie' heet bij een winkel).
Dus: Zijn deze componenten compatibel met elkaar?
(Kast kan ook scout worden ivm kosten)
De CM Storm Scout
Ik ben nu ongeveer een jaar tweaker, en inmiddels 16 jaar.
Ik heb n eindelijk geld bij elkaar, en kom (met hulp) precies op het benodigde bedrag van een nieuwe computer. Ik heb nu 5 jaar een laptop en ben toe aan iets serieuzers.
toch is er 1 puntje: ik heb de 'toestemming' van mijn ouders nodig. (ik krijg namelijk 200 euro van hen=hulp)
Mijn vader heeft 10 jaar terug een vervelende ervaring gehad met het samenstellen van een computer en hij wil dat ik zeker weet dat het systeem werkt, en hoe ik hem ook probeer te overtuigen, hij gelooft niet dat alles in de eerste keer werkt en dat ik geld over moet hebben om iets nieuw te kopen als het niet werkt (ik geloof dat zoiets 'garantie' heet bij een winkel).
1 | MSI 970A-G45 | € 90,- | € 90,- |
1 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 65,- | € 65,- |
1 | Cooler Master Sniper Black Edition | € 118,60 | € 118,60 |
1 | Spire TherMax Eclipse II | € 37,14 | € 37,14 |
1 | Corsair TX650W | € 80,86 | € 80,86 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 57,90 | € 57,90 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 129,- | € 129,- |
1 | MSI R6870 HAWK | € 171,60 | € 171,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,55 |
(Kast kan ook scout worden ivm kosten)
De CM Storm Scout
[ Voor 68% gewijzigd door cedal op 25-07-2011 20:32 ]
@ cedal bij alternate is er een pc-builder.
Hierbij kun je een processor aangeven en pakt hij automatisch de geschikte onderdelen hiervoor.
Ook zou je hem daar zelf in elkaar kunnen laten zetten met eventuele garantie.
http://www.alternate.nl/h...iew.html?cn=1&tn=BUILDERS
Is ook makkelijk om ongeveer het totale budget aan te geven.
En waarvoor jet systeem zoal al voor gaat gebruiken?
Want bij gamen heeft een 6-core weinig zin.
Voor een mooie en goede case even kijken naar de CM690 II Advanced
Is ook wat goedkoper
Hierbij kun je een processor aangeven en pakt hij automatisch de geschikte onderdelen hiervoor.
Voor een mooie en goede case even kijken naar de CM690 II Advanced
Is ook wat goedkoper
[ Voor 20% gewijzigd door the squaler1 op 25-07-2011 20:34 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Je hebt gelijk, Was ik heel even vergeten.the squaler1 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:32:
@ cedal bij alternate is er een pc-builder.
Ik doe veel in de 3D wereld. Als hobby. Dus een X6 en de 6870 om GPU+CPU te renderen. Ook vind ik gamen leuk =)
Mijn budget is 800 euro max.
En de reden dat ik niet de alternate builder heb gebruikt is dat Alternate vrij duur is. Daarnaast heeft Alternate de MSI 970 niet.
@cedal misschien is een I5 2500k het overwegen waard die is toch sneller als de x6 1090t
Review: http://www.anandtech.com/bench/Product/146?vs=288
klopt, maar ik wil misschien in de toekomst een 8-core (met dus 8 fysieke cores) en dan heb ik een AM3+ moederbord nodig I5the squaler1 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:39:
@cedal misschien is een I5 2500k het overwegen waard die is toch sneller als de x6 1090t
is ook ietsjes duurder
maar dan toch de hamvraag: zou het systeem werken??
[ Voor 9% gewijzigd door cedal op 25-07-2011 20:47 ]
Verwijderd
Zowel voor gaming als 3dsmax is de i5 2500K beter geschikt.cedal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:42:
[...]
klopt, maar ik wil misschien in de toekomst een 8-core (met dus 8 fysieke cores) en dan heb ik een AM3+ moederbord nodig I5
is ook ietsjes duurder
maar dan toch de hamvraag: zou het systeem werken??
Dan zeg ik het bot en misschien wat blind: ik heb liever AMD. Dat is een nergens op gebaseerde wens, maar toch. (En ik gebruik Blender 3DVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:49:
[...]
Zowel voor gaming als 3dsmax is de i5 2500K beter geschikt.
Als videokaart zou ik een andere halen, de huidige is slecht leverbaar en duur voor een HD6870.cedal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:24:
Voeding kan ook beter, de TX650 is al EOL en sowieso wat overdreven. Zie anders [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
alleen met een i5 2500k gaat hij wel erg boven zijn budget uit, aangezien die al iets duurder is dan de x6 1090T en de 1155 socket moederboardjes zijn al iets duurder dan een am3+Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:49:
[...]
Beste Tweakers,
Ik heb mijn setup helemaal anders gemaakt.
Mijn budget is max 800 euro inclusief verzenden.
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor gamen En soms wat videoeditten.
Nu heb ik deze setup gemaakt.
Hebben jullie nog advies voor Voeding/Moederbord? van beide heb ik weinig verstand.
Ik heb mijn setup helemaal anders gemaakt.
Mijn budget is max 800 euro inclusief verzenden.
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor gamen En soms wat videoeditten.
Nu heb ik deze setup gemaakt.
Hebben jullie nog advies voor Voeding/Moederbord? van beide heb ik weinig verstand.
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,- | € 80,- |
1 | Aerocool Strike-X | € 53,- | € 53,- |
1 | Scythe Samurai ZZ | € 19,90 | € 19,90 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 58,25 | € 58,25 |
1 | Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9 | € 31,60 | € 31,60 |
1 | Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 | € 149,40 | € 149,40 |
1 | Asus P8Z68-V | € 133,- | € 133,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,61 |
wat triesvan voor een setup heeft samengesteld.
Zou ook iets zijn voor cedal, goede processor en een goede videokaart werkgeheugen kan later altijd nog uitgebreidt worden.
Zou ook iets zijn voor cedal, goede processor en een goede videokaart werkgeheugen kan later altijd nog uitgebreidt worden.
Nou, elk moederbord kan makkelijk de 4Ghz aan, er is zelfs standaard software dat ervoor zorgt dat je PC overclockt naar 4.2 (dit is bij GB toch zoVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:57:
[...]
[...]
Bedankt! Duidelijk! Ik ga voor de 2500K én de 580, helemaal nu ik lees dat SLI stutters kan geven (wat sowieso al een probleem is met FSX!).
@Snobbieh: wat betreft dat mobo: dat lijkt hier aardig populair te zijn... Welke zou jij dan adviseren? Want ik wil natuurlijk echt wel die i5 2500K dik boven de 4 Ghz laten draaien...!
Verder is het persoonlijke smaak en featureset.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Dan snap ik niet zo goed dat je om advies vraagt als je tegen elk objectief ingebracht argument ingaat met iets raars als "Ik heb liever AMD."cedal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:51:
[...]
Dan zeg ik het bot en misschien wat blind: ik heb liever AMD. Dat is een nergens op gebaseerde wens, maar toch. (En ik gebruik Blender 3D![]()
)
Dan had je dat toch ook gewoon kunnen bestellen
Mensen die je hier proberen te helpen houden er geen rekening mee dat jij iemand bent die graag minder performance wil voor hetzelfde of meer geld...
[ Voor 14% gewijzigd door DutchManticore op 25-07-2011 21:56 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Voor de concurrentie strijd tussen AMD - Intel en Nvidia - ATI vind ik dat zulke argumenten niet kloppen. Het is niet noodzakelijk dat als je in het verleden een slechte ervaring had met een merk, dat je daarom noooit meer dat moet kopen. Deze merken zijn enorm aan elkaar gewaagd, en men moet ze dus vergelijken en aan de hand van de prijs of de prestatie in dezelfde klasse, dan pas mag men oordelen om een merk boven het andere te kiezen.
Beetje zelfde verhaal eigenlijk als je een auto koopt
Beetje zelfde verhaal eigenlijk als je een auto koopt
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Verwijderd
cedal, ik heb denk ik een beetje dezelfe hobby.cedal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:36:
[...]
Je hebt gelijk, Was ik heel even vergeten.
Ik doe veel in de 3D wereld. Als hobby. Dus een X6 en de 6870 om GPU+CPU te renderen. Ook vind ik gamen leuk =)
Mijn budget is 800 euro max.
En de reden dat ik niet de alternate builder heb gebruikt is dat Alternate vrij duur is. Daarnaast heeft Alternate de MSI 970 niet.
Als ik je een tip mag geven, koop een geforce. Niet dat die nou sneller of beter zijn, maar de geforce kaarten zijn redelijk simpel te softmodden naar quaddro kaarten. De hardware van de game lijn en professio ele lijn zijn op sommige modellen vrijwel identiek. Het grote verschil zijn de specifieke (ook applicatie specifieke) bijzonder goede drivers die de quaddro heeft, de quaddro "counterparts" zijn echter wel 2 tot 5 keer zo duur.
Google even naar geforce en quaddro softmod en neem dit ook mee in je overweging. Ik heb onder maya in ieder geval veel aan de drivers, veel specifieke hardware versnelling werkt beter en werkt zonder de quaddro driver soms helemaal niet.
Je games gaan er overigens geen mm sneller van draaien en mogelijk krijg je glitches in games juist door de softmod. (heb ik zelden gehad, maar kwam wel onmiskenbaar door de mod) Je kan niet het beste van beide werelden vrees ik.
Verwijderd
Waarom eigenlijk? De software renderer is multithreaded en zou dus baat hebben bij hyperthreading...Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:49:
[...]
De interactive viewports leunen uitsluitend op je gpu.
Lekker gaar dan voor zo'n dure voeding. Doe mij dan maar de Corsair, die tenminste wel genoeg aansluitingen heeft en prima geschikt is voor een i5 + HD6950.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:56:
[...]
Klopt dit kun je oplossen door als je inderdaad meer dan 3 SATA apparaten hebt een paar 4pin to SATA kabeltjes te kopen. pricewatch: 4-pin op S-ATA stroom adapterkabel
[afbeelding]
Verwijderd
Domme vraag, maar wat betekent Overkill? (zit vast niet in het juiste topic) maar het word wel is gebruikt hier.
Overkill is bv teveel ram dan dat de gebruiker nodig zal hebben. Dit geldt ook op processors, videokaarten etc
Beste tweakers,
Ben zelf erg onervaren met het inelkaar zetten van een systeem, en vraag hierom jullie hulp
Na veelrond surfen op jullie site en veel youtube heb gekeken denk ik dat het me wel gaat lukken
Zo'n 1500 tot 1600
-Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Heb in de woonkamer een p.c voor internet surfen en downloaden waar ik een logitech 5.1 set die ik wil omwisselen met de speakers die ik hierbij bestel
wil er nu zelf 1 bouwen voor op zolder voor het seriuze werk;)
-Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Heb eigenlijk geen idee wat SSD inhoud zou iemand mij daarover kunnen informeren
-Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Zou graag een pc willen samen stellen die makkelijk te upgraden is en niet te snel overdatum is, waarop ik de nieuwste spellen op high settings kan spelen Battlefield 3, Arma 3
-Wat voor soort gamer ben je?
Een zwaar verslaafde gamer die het geld er wel voor over heeft
De software keuze ontbreekt nog dacht aan windows 7 64 bit
Hoop dat jullie wat goede tips hebben zodat ik strax niet zo'n smak geld uitgeef en het straks voor geen meter werkt.
Wat is overbodige luxe en zou ik op kunnen besparen, zou in de toekomst dual videokaarten en monitor setup willen hebben.
Wat vinden jullie van de keuze videokaart, voeding en monitor daar heb ik de grootste zorgen over?
Als jullie willen zouden jullie mij dan in een begrijpende taal kunnen uitleggen wat SSD inhoud?
Ben ook van plan om me te gaan verdiepen in overklokken ga ik dat hiemee redden
Ben ik verder nog wat vergeten wat noodzakelijk is ?
Alvast bedankt
Ben zelf erg onervaren met het inelkaar zetten van een systeem, en vraag hierom jullie hulp
Na veelrond surfen op jullie site en veel youtube heb gekeken denk ik dat het me wel gaat lukken
Zo'n 1500 tot 1600
-Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Heb in de woonkamer een p.c voor internet surfen en downloaden waar ik een logitech 5.1 set die ik wil omwisselen met de speakers die ik hierbij bestel
Heb eigenlijk geen idee wat SSD inhoud zou iemand mij daarover kunnen informeren
Zou graag een pc willen samen stellen die makkelijk te upgraden is en niet te snel overdatum is, waarop ik de nieuwste spellen op high settings kan spelen Battlefield 3, Arma 3
Een zwaar verslaafde gamer die het geld er wel voor over heeft
1 | Acer GD245HQbid | € 285,53 | € 285,53 |
1 | Cooler Master HAF 932 | € 108,46 | € 108,46 |
1 | Logitech Z323 | € 32,- | € 32,- |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 68,- | € 68,- |
1 | Logitech MX518 Optical Gaming Mouse | € 22,- | € 22,- |
1 | Creative Fatal1ty HS-1000 | € 51,09 | € 51,09 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 56,40 | € 56,40 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 249,- | € 249,- |
1 | Asus P8Z68-V | € 133,- | € 133,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.527,78 |
Hoop dat jullie wat goede tips hebben zodat ik strax niet zo'n smak geld uitgeef en het straks voor geen meter werkt.
Wat is overbodige luxe en zou ik op kunnen besparen, zou in de toekomst dual videokaarten en monitor setup willen hebben.
Wat vinden jullie van de keuze videokaart, voeding en monitor daar heb ik de grootste zorgen over?
Als jullie willen zouden jullie mij dan in een begrijpende taal kunnen uitleggen wat SSD inhoud?
Alvast bedankt
Uitleg over ssd: nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive
Ik denk dat je met een 650 watt van XFX ook aardig 6950's in crossfire kunt draaien. Bespaart toch weer 30 eurosoulsolide schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:30:
Beste tweakers,
Zo'n 1500 tot 1600
Een zwaar verslaafde gamer die het geld er wel voor over heeft![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Acer GD245HQbid € 285,53 € 285,53 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,45 € 17,45 1 Cooler Master HAF 932 € 108,46 € 108,46 1 Logitech Z323 € 32,- € 32,- 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,95 € 29,95 1 Logitech G15 Gaming Keyboard € 68,- € 68,- 1 Logitech MX518 Optical Gaming Mouse € 22,- € 22,- 1 Creative Fatal1ty HS-1000 € 51,09 € 51,09 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 164,01 € 164,01 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 170,- € 170,- 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 56,40 € 56,40 1 MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC € 249,- € 249,- 1 Asus P8Z68-V € 133,- € 133,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.527,78
Alvast bedankt
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Omdat: http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=146Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:03:
[...]
Waarom eigenlijk? De software renderer is multithreaded en zou dus baat hebben bij hyperthreading...
De interactive viewports leunen uitsluitend op je gpu.
Verwijderd
Die voeding is juist helemaal niet zo duur voor wat je krijgtchim0 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:13:
[...]
Lekker gaar dan voor zo'n dure voeding. Doe mij dan maar de Corsair, die tenminste wel genoeg aansluitingen heeft en prima geschikt is voor een i5 + HD6950.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 04:07 ]
Oh, dacht dat het over de Seasonic ging maar het gaat over de OCZ.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 04:02:
[...]
Die voeding is juist helemaal niet zo duur voor wat je krijgt. Jij laat je afschrikken door een 4pin to SATA kabeltje en verkiest daarom maar een slechtere voeding
. Oops twee posts gemaakt.
Naja, dan nog is de Corsair echt geen slechte voeding.
Zeker doen die SSD. Je hebt een mega budget, dus dan zou ik absoluut een SSD nemen om je OS op te draaien. Wel moet je je afvragen of je wel echt 128 GB nodig hebt. De SSD die jij hebt gekozen is vrij duur. Als je je OS op je SSD zet en nog wat programma's en spellen heb je ook genoeg aan 64 of 96 GB. Ik heb deze: pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB Scheelt je weer wat geldsoulsolide schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:55:
oke dankje zal het ff doorlezen
Verder zou ik ook de pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
nemen, die heb ik ook en ben er erg tevreden over. Voeding lijkt me voldoende, met het oog op toekomstige SLI/Crossfire opstelling.
wat betreft Windows: pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
[ Voor 22% gewijzigd door Mr_Size op 26-07-2011 08:41 ]
Verwijderd
ow ok, ik dacht dat het ging om i5 vs i7.
Dat de i5 de Phenom II x6 verslaat sta ik niet van te kijken.
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 61,08 | € 61,08 |
2 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 147,30 | € 294,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,64 |
Nu blijkt dus het geheugen niet op voorraad te zijn. Er werd hier gesproken dat 'normaal' geheugen misschien niet onder de Scythe Mugen 2 Rev. B zou passen heeft iemand hier ervaring mee?
Anders plak ik er gewoon standaard Corsair XMS3 geheugen in namelijk, of is dat niet verstandig als ik de i5 2500K wil overclocken?
Thnx people.
Ik heb mijn pc inmiddels (grotendeels) besteld.
Ik laat de MSi 6870 HAWK even zitten en koop alleen een extra grote ventilator voor de CM Storm Scout omdat ik een Club 3D passief gekoelde 6930 kan lenen van een vriend.
Dan bestel ik de HAWK pas als hij weer leverbaar is (en wat goedkoper wellicht)
En heeft dan iemand enig idee of op de pricewatch: MSI 970A-G45 het Corsair Vengeance geheugen onder de Scythe Mugen 2 Rev B past?
Ik heb mijn pc inmiddels (grotendeels) besteld.
Ik laat de MSi 6870 HAWK even zitten en koop alleen een extra grote ventilator voor de CM Storm Scout omdat ik een Club 3D passief gekoelde 6930 kan lenen van een vriend.
Dan bestel ik de HAWK pas als hij weer leverbaar is (en wat goedkoper wellicht)
En heeft dan iemand enig idee of op de pricewatch: MSI 970A-G45 het Corsair Vengeance geheugen onder de Scythe Mugen 2 Rev B past?
[ Voor 24% gewijzigd door cedal op 26-07-2011 10:11 ]
Verwijderd
Slightly OT maar weet iemand welke online shop over het algemeen de grootste voorraad heeft wat diversiteit betreft...? Ik wil m'n nieuwe systeem door de winkel laten assembleren maar heb nogal moeite een shop te vinden die alles heeft wat ik wil... Ik moet in de winkels die ik nu probeer te veel consessies doen om een systeem compleet te maken...
Is er een winkel die bekend staat om het 'zo ongeveer alles hebben'? Hoeft dan niet per se meteen vandaag op voorraad te zijn, maar wel dat het besteld kan worden.
Is er een winkel die bekend staat om het 'zo ongeveer alles hebben'? Hoeft dan niet per se meteen vandaag op voorraad te zijn, maar wel dat het besteld kan worden.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een PC staan met een MSI GF615M-P33 moederbord. Ik gebruik hem met name om een beetje te gamen en dat gaat aardig, maar ik begin nu te merken dat nieuwe games wat rotter draaien. Nu vroeg ik me af of ik de hardware op een relatief eenvoudige manier een beetje kan upgraden om weer ff voor uit te kunnen. Ik heb al wat gelezen hier en daar en het lijkt mij het meest logisch om eerst de videokaart maar eens aan te pakken. Daarna eventueel nog de processor als dat zin heeft. Hieronder de hardware die er nu inzit.
Totaal zit er 4 Gb DDR3 RAM geheugen in. Voeding weet ik niet helemaal zeker, maar het is geen probleem om die evt. te upgraden. Qua games wil ik eigenlijk de komende tijd weer even vooruit kunnen. Hoeft allemaal niet op high of extreme of wat dan ook te draaien. Maar een Battlefield 3 ofzo draaien zou wel top zijn als dat nog gaat lukken met dit systeem.
Qua videokaart upgrade zat ik te denken aan een HD 6950 (bijv: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC). In een ander topic werd ik er echter op gewezen dat mijn moederbord geen PCIe 2 heeft waardoor deze kaart niet optimaal benut wordt. Heeft iemand van jullie een beter idee om mijn PC te upgraden?
Alvast bedankt
Ik heb een PC staan met een MSI GF615M-P33 moederbord. Ik gebruik hem met name om een beetje te gamen en dat gaat aardig, maar ik begin nu te merken dat nieuwe games wat rotter draaien. Nu vroeg ik me af of ik de hardware op een relatief eenvoudige manier een beetje kan upgraden om weer ff voor uit te kunnen. Ik heb al wat gelezen hier en daar en het lijkt mij het meest logisch om eerst de videokaart maar eens aan te pakken. Daarna eventueel nog de processor als dat zin heeft. Hieronder de hardware die er nu inzit.
1 | AMD Athlon II X4 620 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 4670 1G DDR3 PCI-E | € 63,50 | € 63,50 |
1 | MSI GF615M-P33 | € 36,95 | € 36,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 100,45 |
Totaal zit er 4 Gb DDR3 RAM geheugen in. Voeding weet ik niet helemaal zeker, maar het is geen probleem om die evt. te upgraden. Qua games wil ik eigenlijk de komende tijd weer even vooruit kunnen. Hoeft allemaal niet op high of extreme of wat dan ook te draaien. Maar een Battlefield 3 ofzo draaien zou wel top zijn als dat nog gaat lukken met dit systeem.
Qua videokaart upgrade zat ik te denken aan een HD 6950 (bijv: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC). In een ander topic werd ik er echter op gewezen dat mijn moederbord geen PCIe 2 heeft waardoor deze kaart niet optimaal benut wordt. Heeft iemand van jullie een beter idee om mijn PC te upgraden?
Alvast bedankt
Wat is je budget? Zo kunnen we je niet helpenVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:33:
Hallo,
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X4 620 € 0,- € 0,- 1 Sapphire HD 4670 1G DDR3 PCI-E € 63,50 € 63,50 1 MSI GF615M-P33 € 36,95 € 36,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 100,45
Alvast bedankt
Verwijderd
Excuus :-)
De MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC zit zo rond de € 250,-. Dat lijkt me een mooi bedrag. Kan iets meer zijn, maar waar het me met name om gaat is dat ik niet een nieuw heel systeem wil neerzetten als het niet perse hoeft. Ik heb het idee dat ik nogal gelimiteerd ben in de mogelijkheden door het moederbord...
De MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC zit zo rond de € 250,-. Dat lijkt me een mooi bedrag. Kan iets meer zijn, maar waar het me met name om gaat is dat ik niet een nieuw heel systeem wil neerzetten als het niet perse hoeft. Ik heb het idee dat ik nogal gelimiteerd ben in de mogelijkheden door het moederbord...
Dat denk ik ook jaVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:43:
Excuus :-)
Ben je voor rond de € 280,- klaar, je processor kan je dan nog wel gebruiken denk ik.
Verwijderd
Okay thanks! Dan ga ik me zoektocht wat verleggen richting moederborden. Op de een of andere manier vind ik het wat creepy-er om het moederbord te vervangen dan de videokaart, maar goed, zal me eens een beetje inlezen :-)Mr_Size schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:48:
[...]
Dat denk ik ook jaIk zou een nieuw moederbord nemen, een AM3+ bij voorkeur, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asrock 970 Extreme4 of deze: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 en dan een iets minder dure videokaart, bijvoorbeeld de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Ben je voor rond de € 280,- klaar, je processor kan je dan nog wel gebruiken denk ik.
Ja, tis wel meer werk natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:51:
[...]
Okay thanks! Dan ga ik me zoektocht wat verleggen richting moederborden. Op de een of andere manier vind ik het wat creepy-er om het moederbord te vervangen dan de videokaart, maar goed, zal me eens een beetje inlezen :-)
Verwijderd
Nope, echt 0 ervaring. Maar ik vind het wel leuk om me er wat meer in te verdiepen dus het is geen straf om er eerst een iets over te lezen. Het lijkt mij ook niet zo verschrikkelijk moeilijk, ben alleen bang dat ik met mijn paar linkerhanden de helft al heb gesloopt voordat ik mijn PC uberhaupt aan kan zetten ;-) Heb jij toevallig goede bronnen voor die handleidingen?Mr_Size schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:53:
[...]
Ja, tis wel meer werk natuurlijkHeb je ervaring met zelf assembleren? Ik had dat tot voor kort ook niet, maar heb afgelopen weekend voor het eerst mn pc zelf gebouwd (met wat hulp van een vriend) en het ging prima eigenlijk
Het wijst zich vanzelf, en je kan altijd nog een handleiding met wat plaatjes erbij pakken om te checken of je het goed doet!
Thought you never askVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Nope, echt 0 ervaring. Maar ik vind het wel leuk om me er wat meer in te verdiepen dus het is geen straf om er eerst een iets over te lezen. Het lijkt mij ook niet zo verschrikkelijk moeilijk, ben alleen bang dat ik met mijn paar linkerhanden de helft al heb gesloopt voordat ik mijn PC uberhaupt aan kan zetten ;-) Heb jij toevallig goede bronnen voor die handleidingen?
Ik heb deze op de achtergrond gehouden, erg duidelijk en met plaatjes
http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
Ik vind zelf YouTube nog het meest leerzame, dan zie je het tenminste. Dus zoek op YouTube wat naar handleidingen zou ik zeggen, zijn er veel te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Nope, echt 0 ervaring. Maar ik vind het wel leuk om me er wat meer in te verdiepen dus het is geen straf om er eerst een iets over te lezen. Het lijkt mij ook niet zo verschrikkelijk moeilijk, ben alleen bang dat ik met mijn paar linkerhanden de helft al heb gesloopt voordat ik mijn PC uberhaupt aan kan zetten ;-) Heb jij toevallig goede bronnen voor die handleidingen?
En echt veel kan je niet kapot doen, eigenlijk is het gewoon wat dingetjes in elkaar klikken. Het 'moeilijkste' zijn eigenlijk de kabels allemaal aansluiten, en echt moeilijk is dat niet. Gewoon kijken dat alles aangesloten is
In de link van mr size zit op bijna het einde een totaal filmpje om een pc te assembleren. Het is niet moeilijk, je moet alleen met bepaalde componenten voorzichtig omgaan. Zoals de processor deze is nogal kwetsbaar.
Verwijderd
Hey mensen,
Ik zoek weer een leuk systeempje om een paar jaar vooruit te kunnen om flink goed te kunnen gamen. (b.v. Skyrim, Battlefield 3, Diablo 3, Guildwars 2). Wat ik wel wil is toch wel op de hoogste specs kunnen spelen.
Momenteel heb ik;
Vista 64bit (wordt windows 7 ga ik vanuit)
GTX8800 (wil toch wel de 580 (of zelfs x2?)
2 x Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40 GHz
Asus P5K
4 x 1024 DDR2
500 gig Hitachi Hardeschijf (SSD goed idee?)
DirectX 11
Zouden jullie zeggen;
1. Probeer te verkopen en stel iets anders samen.
of
2. Vervang hier en daar wat dingen.
ps: mogelijk budget om en nabij 1000,-
grtx Max.
Ik zoek weer een leuk systeempje om een paar jaar vooruit te kunnen om flink goed te kunnen gamen. (b.v. Skyrim, Battlefield 3, Diablo 3, Guildwars 2). Wat ik wel wil is toch wel op de hoogste specs kunnen spelen.
Momenteel heb ik;
Asus P5K
4 x 1024 DDR2
DirectX 11
Zouden jullie zeggen;
of
grtx Max.
Optie 1, lijkt me duidelijkVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:23:
Hey mensen,
Momenteel heb ik;
Asus P5K
4 x 1024 DDR2
DirectX 11
Zouden jullie zeggen;
of
grtx Max.
Nee serieus, voor 1000,- kun je heel wat moois samenstellen.
Maar kijk eerst even goed naar de BBG, maak dan een wenslijst en post die in RML hier (zie de topicstart), dan kunnen wij je verder helpen.
Maakt niks uit, ook een PCI-e 16x v1 slot heeft nog meer dan genoeg bandbreedte voor hedendaagse normale videokaarten. Alleen daarom je bord upgraden en je cpu hetzelfde laten is onnodig geld weggooien.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:33:
In een ander topic werd ik er echter op gewezen dat mijn moederbord geen PCIe 2 heeft waardoor deze kaart niet optimaal benut wordt. Heeft iemand van jullie een beter idee om mijn PC te upgraden?
Verwijderd
Okay, dus jij zou voor een nieuwe videokaart gaan en het moederbord laten zitten? Is een HD6950 dan ook een reële optie? Of maak ik dan maar voor de helft gebruik van die kaart omdat mijn moederbord simpelweg te verouderd is?Nielson schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:30:
[...]
Maakt niks uit, ook een PCI-e 16x v1 slot heeft nog meer dan genoeg bandbreedte voor hedendaagse normale videokaarten. Alleen daarom je bord upgraden en je cpu hetzelfde laten is onnodig geld weggooien.
Is het überhaupt mogelijk om aankomende games een beetje lekker te draaien met deze CPU en dit moederbord?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!