[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
danieluitdokkum schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 03:36:
[...]

6870 en 560 zijn ongeveer even snel. 6870 is wat goedkoper en schaalt beter in eventuele CF.
Ik denk daarom :)

[...]

Zoals al eerder gezegd, kan dit niet.
Daarbuiten is het zonde omdat je voor bijna hetzelfde geld een 6870 kunt halen, die toch gemiddeld 14% - 15% sneller is.
Dan heb je bv van XFX de 6870 blackedition en de gewonen, scheelt 400 mhz op zowel geheugen als processor als ik me niet vergis! En de black edition is net 20euro meer. Maar ik neem aan als je de Black edition niet neemt en je kaarten gewoon overclocked je ook gewoon die snelheids winst moet kunnen krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
HaX0r schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:06:
[...]

Ik zou persoonlijk voor de Corsair Builder Series CX430 V2 430 Watt , 20+24 Pins want die is goedkoper.
De 2 voedingen lijken erg op elkaar. 430W moet genoeg power leveren voor je multimedia systeem.

Tevens zou ik niet een een trage 1,5TB HDD nemen maar gewoon 2 1TB samsungs dat kost niet gek veel meer maar je krijgt er een stuk snellere HDD's voor terug. Wat vooral van belang is mocht je ook nog een externe drive hebben, of een NAS in huis hebt staan waarvan je stuff op je Media PC zet.

Goede samenstelling verder. Mooie goedkope selectie.
- Ref. Voeding: prijsverschil is 8-9 euro dus maak ik me niet bijzonder druk over. de 430w v2 lijkt een goede keus en wordt op jonnyguru aanbevolen, echter schijnen de gebruikte condensators e.d. van iets mindere kwaliteit te zijn en heeft deze wat minder aansluitingen t.o.v. de xfx. De xfx daarentegen heeft meer aansluitingen, kan lagere max. watt aan voor ie afsluit (de corsair stopt pas bij 522watt!) en had wat issues bij een crossload op de 12v rail, maar dat schijnt iets te zijn wat normaliter niet voorkomt (puur door de manier van testen veroorzaakt). De corsair had ook nog een ander puntje van kritiek : de power temperature rating is max. 30C.
Betekent dit dat deze niet meer (goed) functioneert als het warmer dan 30C in de kast wordt? En is dat in mijn samenstelling te verwachten?

- Ref. schijven: ik had deze schijf uitgekozen in de hoop dat deze qua geluid prima zou passen in een systeem dat in de woonkamer komt. Ook heb ik deze gekozen obv score op http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html
Let op: deze scoort hoger dan de samsung f3's, maar kan me voorstellen dat dat puur door het type gedraaide benchmark komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulus_01 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:01:
De corsair had ook nog een ander puntje van kritiek : de power temperature rating is max. 30C.
Betekent dit dat deze niet meer (goed) functioneert als het warmer dan 30C in de kast wordt? En is dat in mijn samenstelling te verwachten?
Nee dat de cijfertjes er op (dus efficientie, wattage leverbaar op lijnen) gerate zijn op 30C en niet op een realistischere 40/50 graden. Die waarden worden dus lager naarmate de temperatuur stijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:19:
[...]

Zoek jij maar eens zo'n goedkope 2TB schijf die 7200RPM maakt. ;)
2x 1TB is sneller en voordeliger.
en hoe groot is die snelheidswinst dan? Volgens mij zal het weinig tot niets IRL uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Lieve mensen, ik heb de afgelopen week gestoken in het precies uitzoeken en samenstellen (samen met wat mensen) van mijn toekomstige computer.
Ik wil met deze computer de nieuwste toekomstige games soepel kunnen spelen (evt. alles maxed out met een mooie framerate), HD video's soepel kunnen bewerken en goed/snel kunnen renderen en ik wil (aangezien ik hiervan mijn beroep wil gaan maken) professioneel audio kunnen bewerken op deze computer.
Nou heb ik zelf dus al een systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 43,90€ 43,90
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,73€ 13,73
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 70,71€ 70,71
1XFX Black Edition 750W€ 98,89€ 98,89
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 54,90€ 54,90
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 223,90€ 223,90
1Asus P8Z68 Deluxe€ 194,90€ 194,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,43

Maar nu is mijn grote vraag vooral, zijn er voor bepaalde producten betere en daarbij goedkopere alternatieven waarvan jullie weten dat deze precies dezelfde of zelfs nog betere prestaties zal leveren?

Ik ben niet van plan te gaan overklokken, de processor kan dit wel aan en heel misschien doe ik dit ook in de toekomst, maar ik heb naar mijn idee wel een overklok-voeding en een overklok-fan gekozen, ik weet dus niet helemaal zeker of dit wel nodig is?

Ik hop dat jullie mij zouden kunnen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wil je crossfire gaan draaien? Zo niet dan kan je met een veel goedkopere voeding af van 450 of 550 watt.

Het moederbord is erg duur. Zie het topic voor andere goedkopere alternatieven (kan je zo 50-60 euro schelen.

Als je gaat renderen kan volgens mij een i7 2600 meer dan de i5 2500.
Qua geheugen wordt gaat het tussen de corsair vengeance of de ripjaws aangeraden (haal deze altijd door elkaar).

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 13-07-2011 10:17 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
@Haakontje
Professioneel audio bewerken, heb je zeker ook een goede geluidskaart voor nodig?
Als je nog geld zou besparen op:
psu (pricewatch: XFX Pro 450W)
mobo (pricewatch: Asrock P67 Pro)
case (pricewatch: Cooler Master CM 690 II)
(heb je die blu ray brander echt nodig?, er zijn elk geval ook goedkopere)
Als je dat doet, kan er misschien wel een SSD'tje van af, maakt een vreselijk groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
teunisg schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:10:

Vraag:

Heeft iemand van jullie ervaring met laten assembleren bij Azerty?

Alvast bedankt!
Assembleren bij Azerty is ideaal.
Vorige PC hebben ze bij mij netjes alle kabels weggewerkt. Zag er allemaal prima uit.

Ik neem aan dat dit nu weer zo is. Ik ga een shopreview plaatsen als ik de boel morgen ontvang.
(Vandaag wordt alles verzonden)

Edit://
En hou eens gewoon op met dat gezeik van "zelf doen". Als iemand assemblage besteld, is dat met een reden.

Ja ik kan inderdaad zelf een systeem bouwen (Heb het al een keer of vijf gedaan ja..), en ja inderdaad.. iemand die het nog niet kan kan het snel leren... so what.

Ik heb een eigen bedrijf, doe een universitaire studie, heb een actief sociaal leven en ben gewoon hartstikke druk. Dus laat mij gewoon lekkker 80 euro besteden aan het door een ander laten bouwen van mijn nieuwe PC zonder al dat gezeik continue.

[ Voor 114% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 11:06 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasje26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:19
Een vriend van mij heeft mij verzocht een game-pc voor hem in elkaar te zetten. Zijn huidige systeem is hij meer dan zat. Nu heb ik een systeem voor hem op papier staan, maar graag zou ik wat feedback willen ontvangen.

Maar eerst de welbekende vragen beantwoorden:

Wat mag het systeem gaan kosten? €800-€835.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig. Hij is van plan om alle randapparatuur opnieuw aan te schaffen. Maar de pc staat bij hem op hoogste prioriteit.
Op dit moment heeft hij een monitor met een resolutie van 1280x1024. Hij wil gaan upgraden naar 1 monitor met 1920x1200. Dus van AMD Eyefinity of Nvidia Surround is er geen sprake.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zie hieronder.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Behalve gamen wil hij ook geregeld een BluRay-film bekijken, dus een BluRay-lezer is gewenst. Ook is hij een fanatieke brander, en wil hij naast de BluRay-Lezer ook een DVD-brander, zodat hij 2 DVD's tegelijk kan branden.
Verder wil hij het eenvoudig kunnen overklokken. Dus een goede koeling+Airflow is een must.
Ook zet hij de pc op zijn bureau, en een goed uitziende behuizing staat bij hem hoog in het vaandel.
Wat voor soort gamer ben je?
Hij is een gamer van het eerste uur. D.w.z. hij speelt spellen die net uit zijn. Enkele voorbeelden van spellen die hij het meest speelt, zijn Crysis Warhead, FarCry 2, CoD Black Ops, Assassins Creed 1+2+Brotherhood. Hij wil de spellen allemaal op max. settings + zo hoog mogelijk AA draaien zonder lag. Ik weet niet of dat mogelijk is met dit budget.

De componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 42,84€ 42,84
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,60€ 16,60
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 51,45€ 51,45
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 49,99€ 49,99
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 69,90€ 69,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 43,99€ 43,99
1XFX HD 6950 XXX 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZDDC)€ 210,80€ 210,80
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,30

Wat is jullie mening over deze configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Kan iemand mij een moederbord aanraden voor de
- i5 2500K
- Crossfire HD 6950

Hij moet wel Z68 hebben, er zijn zoveel moederborden.. Ik ga in de toekomst wel OC'en of als je nog een goede site weet waar alles op staat wil ik graag een linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:16:
Wil je crossfire gaan draaien? Zo niet dan kan je met een veel goedkopere voeding af van 450 of 550 watt.

Het moederbord is erg duur. Zie het topic voor andere goedkopere alternatieven (kan je zo 50-60 euro schelen.

Als je gaat renderen kan volgens mij een i7 2600 meer dan de i5 2500.
Qua geheugen wordt gaat het tussen de corsair vengeance of de ripjaws aangeraden (haal deze altijd door elkaar).
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:
@Haakontje
Professioneel audio bewerken, heb je zeker ook een goede geluidskaart voor nodig?
Als je nog geld zou besparen op:
psu (pricewatch: XFX Pro 450W)
mobo (pricewatch: Asrock P67 Pro)
case (pricewatch: Cooler Master CM 690 II)
(heb je die blu ray brander echt nodig?, er zijn elk geval ook goedkopere)
Als je dat doet, kan er misschien wel een SSD'tje van af, maakt een vreselijk groot verschil ;)
  • De keuze voor de i5-2500K heb ik juist gemaakt vanwege de prijs en de prestaties die worden geleverd. De i7-2600K levert volgens veel benchmarks maar minimale extra prestaties op de i5-2500K. Die extra prestaties zijn zo minimaal dat ik niet een extra 100 euro uit wil gaan geven voor minimale extra prestaties ;)
  • Voor het moederbord denk ik toch dat ik voor deze Z68 ga, natuurlijk ergens omdat dit het nieuwste van het nieuwste is, maar ook vanwege de interfaces die het ondersteunt en de SSD Caching functie die ik zeker wil gaan gebruiken wanneer ik over een tijdje een SSD in wil gaan bouwen in mijn computer.
  • De goedkopere coolermaster.. tsja het scheelt maar 20 euro. Ik zou voor de goedkopere kunnen gaan, maar ik begrijp niet helemaal precies wat het verschil is tussen mijn Advanced versie en de normale versie.
  • Het geheugen heb ik gekozen op basis van onder andere goede reviews die ik op verschillende sites en verhalen van een paar vrienden.
  • Het nut van crossfire zie ik in dit geval niet echt in. De meeste huidige grafische applicaties en spellen maken hier nog helemaal geen gebruik van. Ik kan beter op een later moment als ik wel crossfire wil gaan gebruiken een betere voeding kopen en nu dit geld in mijn zak houden. Ik denk dat ik dus zeker voor de XFX Pro 450W ga.
  • De Blu-Ray brander is vooral om futureproof te zijn, dit was een brander met ook nog eens goede reviews dus koos ik voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

paulus_01 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:01:
[...]

- Ref. Voeding: prijsverschil is 8-9 euro dus maak ik me niet bijzonder druk over. de 430w v2 lijkt een goede keus en wordt op jonnyguru aanbevolen, echter schijnen de gebruikte condensators e.d. van iets mindere kwaliteit te zijn en heeft deze wat minder aansluitingen t.o.v. de xfx. De xfx daarentegen heeft meer aansluitingen, kan lagere max. watt aan voor ie afsluit (de corsair stopt pas bij 522watt!) en had wat issues bij een crossload op de 12v rail, maar dat schijnt iets te zijn wat normaliter niet voorkomt (puur door de manier van testen veroorzaakt). De corsair had ook nog een ander puntje van kritiek : de power temperature rating is max. 30C.

- Ref. schijven: ik had deze schijf uitgekozen in de hoop dat deze qua geluid prima zou passen in een systeem dat in de woonkamer komt. Ook heb ik deze gekozen obv score op http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html
Let op: deze scoort hoger dan de samsung f3's, maar kan me voorstellen dat dat puur door het type gedraaide benchmark komt.
Bedenk wel dat je voeding niet modulair is en dat je al je kabels moet gaan wegwerken in je relatief kleine kast. Alleen noodzakelijke aansluitingen is dus beter in dit geval.

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Je kan voor de zekerheid nog een goedkope fan aanschaffen aangezien je nog plek voor 1 hebt in je kleine kast.

HDD's maken tegenwoordig weinig lawaai. En als jij hem in de kast hebt staan zal je die al helemaal niet horen. ;)
Het is gewoon een iets langzamere schijf. Aangezien je er toch niet mee gaat gamen waarbij je veel laadtijden hebt gaat dat niet veel uitmaken. Maar zoals ik al eerder zei, als je veel data schrijf verkeer hebt zou ik voor een snellere schijf gaan.

@Killa_bee

Als je 2 1080p films overzet ga je dit wel degelijk merken. En wat jij bedoelt is lastig want tenzij je een andere schijf tegelijk gebruikt met dezelfde opdracht zal je inderdaad niet het verschil merken. Maar dat lijkt me logisch. 8)7

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Haasje26 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:18:
Een vriend van mij heeft mij verzocht een game-pc voor hem in elkaar te zetten. Zijn huidige systeem is hij meer dan zat. Nu heb ik een systeem voor hem op papier staan, maar graag zou ik wat feedback willen ontvangen.

Maar eerst de welbekende vragen beantwoorden:

Wat mag het systeem gaan kosten? €800-€835.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig. Hij is van plan om alle randapparatuur opnieuw aan te schaffen. Maar de pc staat bij hem op hoogste prioriteit.
Op dit moment heeft hij een monitor met een resolutie van 1280x1024. Hij wil gaan upgraden naar 1 monitor met 1920x1200. Dus van AMD Eyefinity of Nvidia Surround is er geen sprake.
Zie hieronder.
Behalve gamen wil hij ook geregeld een BluRay-film bekijken, dus een BluRay-lezer is gewenst. Ook is hij een fanatieke brander, en wil hij naast de BluRay-Lezer ook een DVD-brander, zodat hij 2 DVD's tegelijk kan branden.
Verder wil hij het eenvoudig kunnen overklokken. Dus een goede koeling+Airflow is een must.
Ook zet hij de pc op zijn bureau, en een goed uitziende behuizing staat bij hem hoog in het vaandel.
Hij is een gamer van het eerste uur. D.w.z. hij speelt spellen die net uit zijn. Enkele voorbeelden van spellen die hij het meest speelt, zijn Crysis Warhead, FarCry 2, CoD Black Ops, Assassins Creed 1+2+Brotherhood. Hij wil de spellen allemaal op max. settings + zo hoog mogelijk AA draaien zonder lag. Ik weet niet of dat mogelijk is met dit budget.

De componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD 6950 XXX 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZDDC)€ 210,80€ 210,80
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,30

Wat is jullie mening over deze configuratie?
Tjonge jonge. Je vriend heeft een hoop eisen voor iemand die maar 835 euro uit wil geven.
En als hij zo'n fervent brander en blu-ray kijker is, heeft hij dan die twee drives niet thuisliggen nog?

Je hebt wel een duur moederbord uitgekozen moet ik zeggen ook. Waarom pak je niet de ASRock P67 Extreme4? Is voor het geld het beste P67 bord dat er te krijgen is, en ASRock is tegenwoordig van prima kwaliteit.

Je hebt het nog over een scherm van 1920x1080 ook (dacht ik), maar die zit in je configuratie NIET in...
Hebt nu wel mooi 806 euro staan, maar daar komt dus nog 160-180 bijop voor een fatsoenlijk scherm.

Ik denk dat hij z'n budget bij moet stellen, of genoegen moet nemen met minder.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasje26
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:41:
[...]

Tjonge jonge. Je vriend heeft een hoop eisen voor iemand die maar 835 euro uit wil geven.
En als hij zo'n fervent brander en blu-ray kijker is, heeft hij dan die twee drives niet thuisliggen nog?

Je hebt wel een duur moederbord uitgekozen moet ik zeggen ook. Waarom pak je niet de ASRock P67 Extreme4? Is voor het geld het beste P67 bord dat er te krijgen is, en ASRock is tegenwoordig van prima kwaliteit.
Mijn vriend kan geregeld ook een zeurder zijn 8)7.
Zelf heeft hij wel een DVD-brander van 5 jaar oud en PATA-aansluiting, maar een BluRay-lezer heeft hij niet.

Op dat mobo van ASRock was ik zelf nooit opgekomen. Ik wist zelfs niet dat Asrock dat mobo had :o.
Als ik dat moederbord toevoegt in het lijstje krijg ik het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Extreme4€ 126,47€ 126,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,77
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:41:
[...]
Je hebt het nog over een scherm van 1920x1080 ook (dacht ik), maar die zit in je configuratie NIET in...
Hebt nu wel mooi 806 euro staan, maar daar komt dus nog 160-180 bijop voor een fatsoenlijk scherm.

Ik denk dat hij z'n budget bij moet stellen, of genoegen moet nemen met minder.
Zoals ik al eerder aangaf, hij wil die monitor pas LATER aanschaffen (don't ask me why). Net heb ik hem gesproken via chat en neemt genoegen met minder.

[ Voor 5% gewijzigd door Haasje26 op 13-07-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Bluray speler eruit knikkeren zou ik zeggen als hij echt een gamer is zal hij wel een console hebben liggen, en als dat een PS3 is tada geen bluray nodig :) en die bluray speler uit het lijstje kan geen blurays branden he alleen cd/dvdtjes

Goedkoper moedebrordje erin zoals de Extreme 4 zoals Dutch al zei en dan mits een beetje over het budget te gaan een 6870 CFX er in zetten :) ga je veel sneller uit komen

Iedereen spreekt zoveel over futureproof gedoe met bluray , enige nut wat ik daarin zie voor zoeen speler is niets :+ externe HDD's zijn goedkoper en beter in mijn ogen

[ Voor 29% gewijzigd door yzx op 13-07-2011 11:54 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:26:
[...]

[...]
  • De keuze voor de i5-2500K heb ik juist gemaakt vanwege de prijs en de prestaties die worden geleverd. De i7-2600K levert volgens veel benchmarks maar minimale extra prestaties op de i5-2500K. Die extra prestaties zijn zo minimaal dat ik niet een extra 100 euro uit wil gaan geven voor minimale extra prestaties ;)
  • Voor het moederbord denk ik toch dat ik voor deze Z68 ga, natuurlijk ergens omdat dit het nieuwste van het nieuwste is, maar ook vanwege de interfaces die het ondersteunt en de SSD Caching functie die ik zeker wil gaan gebruiken wanneer ik over een tijdje een SSD in wil gaan bouwen in mijn computer.
  • De goedkopere coolermaster.. tsja het scheelt maar 20 euro. Ik zou voor de goedkopere kunnen gaan, maar ik begrijp niet helemaal precies wat het verschil is tussen mijn Advanced versie en de normale versie.
  • Het geheugen heb ik gekozen op basis van onder andere goede reviews die ik op verschillende sites en verhalen van een paar vrienden.
  • Het nut van crossfire zie ik in dit geval niet echt in. De meeste huidige grafische applicaties en spellen maken hier nog helemaal geen gebruik van. Ik kan beter op een later moment als ik wel crossfire wil gaan gebruiken een betere voeding kopen en nu dit geld in mijn zak houden. Ik denk dat ik dus zeker voor de XFX Pro 450W ga.
  • De Blu-Ray brander is vooral om futureproof te zijn, dit was een brander met ook nog eens goede reviews dus koos ik voor deze.
Ik heb de volledige lijst nog eens bekeken en heb naar een misschien iets krachtigere voeding gezocht met goede reviews (ik weeg goede reviews zwaar mee) en kwam op deze twee voedingen uit:

OCZ ModXStream Pro 500W en de OCZ StealthXStream 2 500W

Beiden zitten ze rond dezelfde prijs als de XFX Pro 450W, maar leveren naar mijn idee wel betere prestaties. Welke voeding zouden jullie in mijn geval nemen?

Daarbij denk ik erover om mijn spullen bij Alternate te gaan bestellen, nu wil ik mijn computer graag in elkaar laten zetten door hun aangezien ik daar zelf totaal niet in getraind ben. Weet iemand toevallig of er ergens iets is op de Alternate site waar ik dat bij bestelling kan aangeven of aanvinken?
Of zijn er ook mensen die zeggen dat ik het beter bij Azerty of een andere winkel kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door ProfoundValue op 13-07-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasje26
yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:50:
Bluray speler eruit knikkeren zou ik zeggen als hij echt een gamer is zal hij wel een console hebben liggen, en als dat een PS3 is tada geen bluray nodig :) en die bluray speler uit het lijstje kan geen blurays branden he alleen cd/dvdtjes

Goedkoper moedebrordje erin zoals de Extreme 4 zoals Dutch al zei en dan mits een beetje over het budget te gaan een 6870 CFX er in zetten :) ga je veel sneller uit komen
De blu-ray vervang ik door dezelfde DVD-brander. Hij heeft idd een PS3, die stof ligt te happen.
Met het invoegen van het CF-setje krijg ik het volgende resultaat:
#ProductPrijsSubtotaal
2Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,60€ 33,20
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 151,85€ 303,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,28

Is de voeding voor dit systeem wel krachtig genoeg?

Verder zit dit bedrag al aan het max. wat hij er voor over heeft. Met duurder gaat hij niet akkoord.... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Dit word denk ik mijn nieuwe gamesysteem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 176,96€ 176,96
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 223,90€ 447,80
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,-

Paar vragen:
- Weet iemand een mooie kast
- Weet iemand goed corsair geheugen (1600MHz)
- Wat is de bottleneck?
- Kan een deel van van de Crucial M4 gebruikt worden voor SRT en de rest voor normale opslag?

Ik hoor graag jullie mening/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Haasje26 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:12:
[...]

[...]

De blu-ray vervang ik door dezelfde DVD-brander. Hij heeft idd een PS3, die stof ligt te happen.
Met het invoegen van het CF-setje krijg ik het volgende resultaat:
#ProductPrijsSubtotaal
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 151,85€ 303,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,28

Is de voeding voor dit systeem wel krachtig genoeg?

Verder zit dit bedrag al aan het max. wat hij er voor over heeft. Met duurder gaat hij niet akkoord.... }:|
Dus hiuj heeft de beste bluray speler in huis maar wil een crappy one kopen haha die moet je me uitleggen :P :+

CFX 6870 is echt het snelste wat er is en het meest bang for bucks binnen de 400euro budget

Neem wel deze 6870's http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-zdfc%29.html betere koeling/OC mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Ik heb de volledige lijst nog eens bekeken en heb naar een misschien iets krachtigere voeding gezocht met goede reviews (ik weeg goede reviews zwaar mee) en kwam op deze twee voedingen uit:

OCZ ModXStream Pro 500W en de OCZ StealthXStream 2 500W

Beiden zitten ze rond dezelfde prijs als de XFX Pro 450W, maar leveren naar mijn idee wel betere prestaties. Welke voeding zouden jullie in mijn geval nemen?
Als ik moest kiezen tussen een dual rail of single rail voeding, dan zou ik gaan voor de single rail ;)
Als je echt een voeding wil hebben waar OCZ een sticker op heeft geplakt, dan zou ik de tweede pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasje26
yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:17:
[...]

Dus hiuj heeft de beste bluray speler in huis maar wil een crappy one kopen haha die moet je me uitleggen :P :+

CFX 6870 is echt het snelste wat er is en het meest bang for bucks binnen de 400euro budget

Neem wel deze 6870's http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-zdfc%29.html betere koeling/OC mogelijkheden
Bijgewerkt:
#ProductPrijsSubtotaal
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 148,80€ 297,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,18

Iemand nog aanvullingen?

Waarom hij een BluRaylezer wilt in de pc, en die van PS3 niet gebruikt? Al sla je me neer, ik weet het niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:24:
[...]

Als ik moest kiezen tussen een dual rail of single rail voeding, dan zou ik gaan voor de single rail ;)
Als je echt een voeding wil hebben waar OCZ een sticker op heeft geplakt, dan zou ik de tweede pakken.
Dus jij zou voor de OCZ StealthXStream 2 500W gaan ipv mijn vorig gekozen XFX Pro 450W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:17:
Dit word denk ik mijn nieuwe gamesysteem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 176,96€ 176,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,-

Paar vragen:
- Weet iemand een mooie kast
- Weet iemand goed corsair geheugen (1600MHz)
- Wat is de bottleneck?
- Kan een deel van van de Crucial M4 gebruikt worden voor SRT en de rest voor normale opslag?

Ik hoor graag jullie mening/tips!
-Een kast is heel persoonlijk, kijk eens naar wat foto's in de pricewatch, en kies dan wat je wel mooi vindt, dan kan je wat reviews gaan opzoeken om te kijken of het een goede kast is.
-Corsair Vengeance Low Profile misschien?
-Er is niet echt een bottleneck volgens mij.
-Is SRT, SSD Caching, want indien ja, waarom zou je het willen gebruiken, je SSD is is groot genoeg om het OS er volledig op te zetten en heel wat programma's, dan heb je SSD caching niet meer echt nodig vind ik, het is overigens ook niet mogelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:26:
[...]

[...]
Ik zou pas SSD caching gaan gebruiken als je al een SSD als een bootschijf hebt, een losse ssd als bootschijf ga je veel meer merken dan als je hem als caching gaat gebruiken voor je HDD
Over advanced/niet advance, de advanced heeft 1 extra fan en een poort bovenop, waar je een hardeschijf van 3,5" in kan steken, en als externe hdd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Dus jij zou voor de OCZ StealthXStream 2 500W gaan ipv mijn vorig gekozen XFX Pro 450W?
Nee, de XFX. Die is namelijk single rail ;)
Wil je meer vermogen, dan pak je de Pro 550 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik zit wat te dubben om mijn uber game systeem uit te rusten met of een P67 of Z68 mobo,
zijn de moederborden qua snelheid/performance veel verschillend?, de SSD caching van de Z68 ga ik niet gebruiken, zie ik nog een andere belangerijke punten over het hoofd welke een meerwaarde hebben (of in de toekomst)? of kan ik ook gerust voor een P67 gaan.
(budget 100-140 euro)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
Volgens mij is het enige verschil in de chipset de mogelijkheid om de discrete videokaart uit te schakelen, dus te switchen, en het SSD caching verhaal inderdaad.
Dus tenzij je graag wilt letten op warmte- en geluidsproductie, of je stroomverbruik een ietsepietsje naar beneden wilt bijstellen kun je denk ik gewoon een P67 nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Laatst online: 19-09 14:15
Ik zou gewoon voor de P67 gaan, je kan dit nog even doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Nee, de XFX. Die is namelijk single rail ;)
Wil je meer vermogen, dan pak je de Pro 550 Watt.
Ik denk dat ik om op safe te spelen toch voor extra vermogen ga, dus 550 Watt.
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:42:
[...]
Ik zou pas SSD caching gaan gebruiken als je al een SSD als een bootschijf hebt, een losse ssd als bootschijf ga je veel meer merken dan als je hem als caching gaat gebruiken voor je HDD
Over advanced/niet advance, de advanced heeft 1 extra fan en een poort bovenop, waar je een hardeschijf van 3,5" in kan steken, en als externe hdd gebruiken.
Als ik die SSD aan ga schaffen, dan zal ik deze ook als bootschijf gaan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:06:
[...]

[...]

Als ik die SSD aan ga schaffen, dan zal ik deze ook als bootschijf gaan gebruiken ;)
Dus een z68 bord is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:08:
[...]

Dus een z68 bord is niet nodig :)
Maar de Z68 ondersteunt deze functie juist om de SSD als bootschijf een extra boost te kunnen geven toch?
Daarnaast combineert het dus ook de grafische performance van de H67 met de hardware performance gerichte P67, wat dit (naar mijn idee) dus een ideaal moederbord lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Maar de Z68 ondersteunt deze functie juist om de SSD als bootschijf een extra boost te kunnen geven toch?
Daarnaast combineert het dus ook de grafische performance van de H67 met de hardware performance gerichte P67, wat dit (naar mijn idee) dus een ideaal moederbord lijkt?
Een z68 chipset kan je ssd als een cache van je hdd laten gebruiken, je hdd wordt er sneller van, niet je SSD.(volgens mij kan je er dan zelfs niks meer op opslaan, maar weet het niet zeker :) )
H67 geeft je alleen toegang tot de onboard video van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:14:
[...]

Een z68 chipset kan je ssd als een cache van je hdd laten gebruiken, je hdd wordt er sneller van, niet je SSD.(volgens mij kan je er dan zelfs niks meer op opslaan, maar weet het niet zeker :) )
H67 geeft je alleen toegang tot de onboard video van je cpu.
Ik denk toch dat ik voor de Z68, onder andere vanwege dit stukje wat in de BBG van deze maand stond:
Asus P8Z68-V/DELUXE

De Z68-chipset heeft alles wat de P67 ook heeft, én meer. Zo wordt Intel Smart Response Technology ondersteund, zodat het mogelijk is om je ssd als cache te gebruiken. Op dit moederbord van Asus zijn verder natuurlijk alle hedendaagse functies zoals usb 3.0 en sata-600 te vinden. Crossfire en sli worden beide ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
650watt is meer dan genoeg om 2x 6950 2GB te draaien, dus ook om 6870 te draaien.
Dat gaat helemaal goed komen.

Ik heb wel een 750 watt watt voeding genomen, maar puur en alleen omdat ik toch moest investeren en ik dan liever nu een dikke voeding neem waar ik nog een systeem of twee mee vooruit kan ;)

Heb ook expres een Coolermaster GX750W genomen, omdat die 4x 6+2 pins PCI-e heeft.
Ik heb nu voor een 6950 al 2x 6pins nodig, dus voor mij crossfire systeem 4x 6pins.

Ik verwacht dat mijn volgende systeem al wel weer 2x 8 pins nodig kan hebben. Vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen hele beste keuze geweest als ik JonnyGuru mag geloven:
the Coolermaster GX-750 underwhelmed in just about every way possible. Regulation was only so-so, efficiency was remarkably lower than the 80 Plus test report would have us believe, and the 3.3V rail had more ripple than the last time I did a cannonball into a pool when I was still a three hundred plus pounder. To boot, the unit wouldn't even come close to full power at forty degrees before the overtemp protection came in and shut down the party. I dearly hope that Coolermaster's shipping retail units are better performing than my sample was, but since I couldn't get my hands on one of them I'll have to score this one as I see it.
Bron

Maar een goede 650 Watt voeding die flink wat kan leveren op de 12v is inderdaad voldoende voor de meeste zware systemen.
pricewatch: XFX 650W XXX Edition bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:35
Theregiment schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:15:
Dan heb je bv van XFX de 6870 blackedition en de gewonen, scheelt 400 mhz op zowel geheugen als processor als ik me niet vergis! En de black edition is net 20euro meer. Maar ik neem aan als je de Black edition niet neemt en je kaarten gewoon overclocked je ook gewoon die snelheids winst moet kunnen krijgen toch?
Misschien zit er ook wel een andere koeler op. Moet je even uitzoeken.

Ikzelf zou Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 nemen. Deze is standaard licht overclocked en heeft een erg goede en stille koeler (volgens mij de beste). Daarbuiten momenteel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
  • Laatst online: 03-01-2024
ik wil graag een nieuwe game pc kopen waar ik (bijna) alle spellen op max settings kan spelen.
ik heb al bij 2 andere forums dingen gevraagt en overlegt, en nu kwam ik bij dit uit
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B244619%5D=1

ik wil graag later kunnen opgraden met nog een videokaart om in sli te zetten.

wat ik al heb:
muis > razer deathadder
toetsenbord > razer lycosa
speakers > logitech s-220
headset > behringer hpx2000
monitor > medion md 20094 (26 inch, 1920 bij 1200)

maximale prijs voor hele systeem is ongeveer 1300 euro exclusief windows 7 64-bit

pc wordt veel gebruikt bij gamen, maar ook heel veel voor gewoon internet en office, maar ook photoshop cs5, solid edge, en al zulke programma's.

ben ook vaak aan het multitasken, dus heb vaak een stuk of 5 programma's te gelijk open staan.

ik hoor graag jullie mening, en als er iets niet klopt dan hoor ik het graag.

ondanks dat ik 14 ben, snap ik nog wel veel van computers, dus technisch praten snap ik vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:08:
650watt is meer dan genoeg om 2x 6950 2GB te draaien, dus ook om 6870 te draaien.
Dat gaat helemaal goed komen.

Ik heb wel een 750 watt watt voeding genomen, maar puur en alleen omdat ik toch moest investeren en ik dan liever nu een dikke voeding neem waar ik nog een systeem of twee mee vooruit kan ;)

Heb ook expres een Coolermaster GX750W genomen, omdat die 4x 6+2 pins PCI-e heeft.
Ik heb nu voor een 6950 al 2x 6pins nodig, dus voor mij crossfire systeem 4x 6pins.

Ik verwacht dat mijn volgende systeem al wel weer 2x 8 pins nodig kan hebben. Vandaar mijn keuze.
Hier snap ik even helemaal niks van :9
Ik neem ook Crossfire HD6950 dus moet ik dan ook de GX750W nemen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:33:
[...]

Hier snap ik even helemaal niks van :9
Ik neem ook Crossfire HD6950 dus moet ik dan ook de GX750W nemen? :$
Nee, lees de post van icec_old en je begrijpt waarom ;)
Voor crossfire 6950's is een xfx 650watt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me helpen ik wil graag een nieuwe computer ik heb nu een C2Q q9650 met gt2 9800 deul gpu en 8 gig ddr 2 en wil voor 1000-1100(geen ssd die word sowisow forceGT) euro graag een computer van amd met nvidia of intewl met nvidia maar wel zonder behuizing en moet rood in de onderdelen zitten. alvast bedankt voor het mee dneken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
wie kan me helpen ik wil graag een nieuwe computer ik heb nu een C2Q q9650 met gt2 9800 deul gpu en 8 gig ddr 2 en wil voor 1000-1100(geen ssd die word sowisow forceGT) euro graag een computer van amd met nvidia of intewl met nvidia maar wel zonder behuizing en moet rood in de onderdelen zitten. alvast bedankt voor het mee dneken!
Lees de eerste post van dit fora en kom dan terug, zo kunnen we je niet helpen ;)
En typ alsjeblieft wat netter, dit is zowat onleesbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 13-07-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Maar ik wil gaan overklokken en later misschien ook wel upgraden. En hoe zit het met al die pinnen gedoe? :$
Ik denk dat ik zelf ga proberen het in elkaar te zetten dus ik wil het liefst zo simpel mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:39:
Maar ik wil gaan overklokken en later misschien ook wel upgraden. En hoe zit het met al die pinnen gedoe? :$
Ik denk dat ik zelf ga proberen het in elkaar te zetten dus ik wil het liefst zo simpel mogelijk :9
Een xfx 650w heeft 3 6+2 pins en 1 6 pins kabel voor je videokaarten, dus genoeg om 2 6950's aan te sluiten ;)
1 6950 heeft 2 6 pins nodig.
De 6+2 pins zijn als 8 pins, of als 6 pins te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Abeltje130 op 13-07-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Maar is de XFX 650W ook wel geschikt voor:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 62,70€ 62,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.079,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
HaX0r schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:35:
[...]

Bedenk wel dat je voeding niet modulair is en dat je al je kabels moet gaan wegwerken in je relatief kleine kast. Alleen noodzakelijke aansluitingen is dus beter in dit geval.

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Je kan voor de zekerheid nog een goedkope fan aanschaffen aangezien je nog plek voor 1 hebt in je kleine kast.

HDD's maken tegenwoordig weinig lawaai. En als jij hem in de kast hebt staan zal je die al helemaal niet horen. ;)
Het is gewoon een iets langzamere schijf. Aangezien je er toch niet mee gaat gamen waarbij je veel laadtijden hebt gaat dat niet veel uitmaken. Maar zoals ik al eerder zei, als je veel data schrijf verkeer hebt zou ik voor een snellere schijf gaan.
Ik zal niet veel spellen spelen, dus een enorme snelle schijf is ook niet nodig.
Ik laat toch de xfx erin ivm de aansluitingen en ik heb nav wat reviews de graka geupgrade naar een hd 6790. Voor 15 euro meer, heel wat meer performance.

Echter, dit is een club3d, is dat wel wat??

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB€ 50,50€ 50,50
1MS-Tech CM-0510€ 42,20€ 42,20
1Intel Core i3 2100€ 93,30€ 93,30
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Club3D HD 6790 CoolStream€ 110,70€ 110,70
1Asrock H67M B3€ 68,38€ 68,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:52:
Maar is de XFX 650W ook wel geschikt voor:
Ja.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Is de Cooler master 550w een goed alternatief voor dexfx pro 550w voor dit systeem? Of maakt het niet uit welke van de 2.
Wilde namelijk alles bij 1 dezelfde site bestellen maar op veel sites hebben ze de xfx pro 550w niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master CM 690 II€ 75,10€ 75,10
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,35€ 171,35
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 253,87€ 253,87
1Asrock P67 Pro3€ 88,30€ 88,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 860,91

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danieluitdokkum
  • Laatst online: 18-09 13:35
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:08:
Hoezo? Tegen die tijd zijn we waarschijnlijk minimaal over naar een kleinere procedé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@theburninglink
De xfx is beter, maar misschien kan je de 450w nemen?
Coolermaster voedingen zijn over het algemeen niet echt geweldig.

@paulus_01
Ja club3d is prima, merk (asus,msi,club3d,xfx etc. )maakt trouwens amper uit :)

@miliaanR
jup is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Dan ga ik denk ik voor de 650W van xfx, weet zo snel geen andere voedingen van 550w (heb namelijk 0 verstand van voedingen, hoogstens het vereiste w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Nee, lees de post van icec_old en je begrijpt waarom ;)
Voor crossfire 6950's is een xfx 650watt genoeg.
Ik lees overal dat die 650watt voeding voldoende is voor een crossfire opstelling van 2x 6870 kaarten.
Maar er is een paar keer de vraag gesteld of deze voeding ook nog voldoende is als je het systeem gaat overclocken? (daar kon ik het antwoord zo niet op vinden)

Zeg een i5 2500k op 4,0/4,5ghz en de 2 kaarten in crossfire nog een OC krijgen? En na 1x ssd schijf 2x HHD schijf a 1TB

Wat usb spul eraan die stoom uit de voeding nodig hebben!

Want het wordt of de veel aangeraden XFX XXX 650w of de 750watt pro van XFX! Maar overkill is nu ook weer niet nodig!

En is er nergens een betrouwbaar programma waar je het wattage op kunt berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, na bijna 4 jaar in het bezit van een 8800GTS systeem vind ik het tijd voor een geheel nieuwe pc. De laatste tijd heb ik veel gelezen in dit topic. Nu kom ik voor mijn systeem vrij letterlijk uit het meest recente BBG. Toch heb ik nog een aantal vragen. Ik zal eerst even de vragen uit de startpost beantwoorden:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoiets als het high end systeem van de BBG

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Muis, toetsenbord en speakers heb ik al binnen. Monitor moet ik nog aanschaffen, ik ga waarschijnlijk voor een 24 inch 1080p.

Hier ben ik dus al uit de m4.

Het zou fijn zijn als er niet teveel geluid vanaf komt. En het systeem moet me niet gaan irriteren met bugs of iets dergelijks (CF?)

Ik houd van grafische pracht. Games moeten zo mooi mogelijk zijn. Games als Battlefield 3, Crysis 2, Skyrim, Witcher 2. Verder gaat de PC gebruikt worden voor algemeen gebruik; internet, films en series kijken enz. Daarnaast zal ik ook wel eens gebruik maken van het adobe cs3 (of cs5) pakket. Ik denk alleen niet dat het de moeite is om daar een i7 voor aan te schaffen.

Ik heb een aantal vragen over dit systeem.
1) Hoe zit het met het geluid van dit alles? Ik heb nu een erg rustige computer die ik vrijwel nooit hoor, ga ik dan schrikken met deze bak?

2) Volgens de pricewatch zijn deze grafische kaarten de dirt edition. Als ik hem wil bestellen bij Afuture dan staat dat er niet bij. Is dit een andere versie? Waarschijnlijk bestel ik alles bij Afuture vandaar.

3) Zijn er sinds de BBG uit is gekomen nog dingen veranderd die ik eventueel zou kunnen veranderen? (je weet maar nooit:))

4) Ik heb op dit forum gelezen dat CF nog wel eens voor problemen kan zorgen. Komt dit veel voor? is het lastig dit soort problemen op te lossen? Bij voorbaat dank voor de hulp :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition)€ 94,-€ 94,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,95€ 29,95
2Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm€ 5,54€ 11,08
2Nexus Silent 120mm Fan White LED, 120mm€ 4,40€ 8,80
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 66,-€ 66,-
1Asus P8Z68-V€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

1) goede airflow zorg al dat je GPU/CPU fan niet snel gaan draaien, deze maken het meeste lawaai -> goede airflow = meestal minder lawaai

2) Kaart is hetzelfde dus zal wel met dirt 3 game bij zitten met wat tegenzin zit je zonder dirt 3

3) Niet echt

4) Je moet gewoon drivers up to date houden dus de hoofd driver + de CFX drivertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Als je nou een bord hebt met USB 3 aansluitingen en je hebt een kast zonder kan je dan geen gebruik maken van de usb 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:39:
Beste Tweakers, na bijna 4 jaar in het bezit van een 8800GTS systeem vind ik het tijd voor een geheel nieuwe pc. De laatste tijd heb ik veel gelezen in dit topic. Nu kom ik voor mijn systeem vrij letterlijk uit het meest recente BBG. Toch heb ik nog een aantal vragen. Ik zal eerst even de vragen uit de startpost beantwoorden:

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Muis, toetsenbord en speakers heb ik al binnen. Monitor moet ik nog aanschaffen, ik ga waarschijnlijk voor een 24 inch 1080p.

Het zou fijn zijn als er niet teveel geluid vanaf komt. En het systeem moet me niet gaan irriteren met bugs of iets dergelijks (CF?)

Ik houd van grafische pracht. Games moeten zo mooi mogelijk zijn. Games als Battlefield 3, Crysis 2, Skyrim, Witcher 2. Verder gaat de PC gebruikt worden voor algemeen gebruik; internet, films en series kijken enz. Daarnaast zal ik ook wel eens gebruik maken van het adobe cs3 (of cs5) pakket. Ik denk alleen niet dat het de moeite is om daar een i7 voor aan te schaffen.

1) Hoe zit het met het geluid van dit alles? Ik heb nu een erg rustige computer die ik vrijwel nooit hoor, ga ik dan schrikken met deze bak?

2) Volgens de pricewatch zijn deze grafische kaarten de dirt edition. Als ik hem wil bestellen bij Afuture dan staat dat er niet bij. Is dit een andere versie? Waarschijnlijk bestel ik alles bij Afuture vandaar.

3) Zijn er sinds de BBG uit is gekomen nog dingen veranderd die ik eventueel zou kunnen veranderen? (je weet maar nooit:))

4) Ik heb op dit forum gelezen dat CF nog wel eens voor problemen kan zorgen. Komt dit veel voor? is het lastig dit soort problemen op te lossen? Bij voorbaat dank voor de hulp :)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,32
Of je moet van plan zijn de bestaande fans in de kast nu al te gaan vervangen heb je die 4 extra fans niet nodig. Ik had ook z'n hele lijst met fans maar de airflow van deze kast is vanuit zich zelf al goed en al die extra fans gaan dat verstoren. Alleen 1 extra fan op je rechter side panel (wat bij jou dan weer niet gaat omdat je de window versie wil) zou voldoende zijn om de warme lucht van je 3D kaarten te kunnen afvoeren :) Dit is mij althans verteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:54:
Als je nou een bord hebt met USB 3 aansluitingen en je hebt een kast zonder kan je dan geen gebruik maken van de usb 3?
Jawel vanachter is ook USB 3.0, en bij sommige hebt je een extra stukje zodat je 2 of meer poorten in de voorkant kunt monteren onder je dvd brander ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:54:
Ligt eraan waar ze op het bord zitten... Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb deze Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Ja, daar zitten gewoon 2 USB 3.0 aansluitingen op de achterkant, en nog meer op het mobo zelf maar dan moet je een extra kabel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:39:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,32
Die nexus fans zijn geluidloos, ik heb er hier 4 van in mijn systeen (blue led) En ik ben er erg over te spreken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:23:
Dat is geen hele beste keuze geweest als ik JonnyGuru mag geloven:

[...]

Bron

Maar een goede 650 Watt voeding die flink wat kan leveren op de 12v is inderdaad voldoende voor de meeste zware systemen.
pricewatch: XFX 650W XXX Edition bijvoorbeeld.
Ja had het inderdaad gelezen, maar de PSU die JohnnyGuru had was ten eerste een pre-market sample, ten tweede een eerste revisie...schijnt dat ik de RS B3 (derde) heb.

Ik heb de gok genomen nadat een Azerty medewerker mij per email heeft gezegd dat deze voeding bij het systeem zou passen. Daar ga ik ook van uit.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
...

[ Voor 99% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Laatst online: 01-09 08:49
@leonderoos

Ik zou die dure kast vervangen voor een goedkope en dan een SSD erbij nemen. (als je geld tekort komt kan je ook voor de 2500k gaan voor je CPU; als je overklockt is dat verschil klein). Het verschil in laadtijd is enorm -> een veel groter effect op de algehele performance van je PC.

@beclyx
Het belangrijkste voor geluid is om NIET te stock cooler van je CPU te monteren. Dat is echt een drama. Ga voor een Mugen of Cooler Master Hyper 212 Plus.

[ Voor 21% gewijzigd door Vibonacci op 13-07-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Ik ga toch voor een 750W voeding, weet iemand nog een goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Vibonacci schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:04:
@leonderoos

Ik zou die dure kast vervangen voor een goedkope en dan een SSD erbij nemen. (als je geld tekort komt kan je ook voor de 2500k gaan voor je CPU; als je overklockt is dat verschil klein). Het verschil in laadtijd is enorm -> een veel groter effect op de algehele performance van je PC.

@beclyx
Het belangrijkste voor geluid is om NIET te stock cooler van je CPU te monteren. Dat is echt een drama. Ga voor een Mugen of Cooler Master Hyper 212 Plus.
de processor wil ik toch graag zo houden, en die kast ook wel, vind hem namelijk vreselijk mooi.
en kwa laadtijd maakt het mij niet zo veel uit, daar ligt het niet aan, en kan er later toch gewoon eentje inzetten.

maar zou die voeding wel groot genoeg zijn voor het hele systeem als er nog een gtx 580 bij komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
MiliaanR schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:07:
Ik ga toch voor een 750W voeding, weet iemand nog een goeie?
Xfx 750w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:46:
1) goede airflow zorg al dat je GPU/CPU fan niet snel gaan draaien, deze maken het meeste lawaai -> goede airflow = meestal minder lawaai

2) Kaart is hetzelfde dus zal wel met dirt 3 game bij zitten met wat tegenzin zit je zonder dirt 3

3) Niet echt

4) Je moet gewoon drivers up to date houden dus de hoofd driver + de CFX drivertjes
Thnx voor de snelle reacties allemaal. In dat geval laat ik de CF lekker zitten :)
Theregiment schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:58:
[...]
Of je moet van plan zijn de bestaande fans in de kast nu al te gaan vervangen heb je die 4 extra fans niet nodig. Ik had ook z'n hele lijst met fans maar de airflow van deze kast is vanuit zich zelf al goed en al die extra fans gaan dat verstoren. Alleen 1 extra fan op je rechter side panel (wat bij jou dan weer niet gaat omdat je de window versie wil) zou voldoende zijn om de warme lucht van je 3D kaarten te kunnen afvoeren :) Dit is mij althans verteld :P
De rede van de fans is voornamelijk ook vanwege de LED's. Maar ik denk dat ik er dan in ieder geval 2 weg laat.
revivespirit schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:04:
[...]

Die nexus fans zijn geluidloos, ik heb er hier 4 van in mijn systeen (blue led) En ik ben er erg over te spreken :*)
Fijn om te horen ik ga er sowieso 2 bestellen dan^^
[b][message=36397155,noline]
@beclyx
Thnx voor de tip, maar ik heb er toch een Zalman inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Laatst online: 01-09 08:49
@leonderoos
Volgens Anandtech's metingen kan een SLI gtx580 met overclocked CPU 777 watt opslurpen. Je moet er ruim boven zitten dus misschien moet je voor een kilowatt gaan.

http://www.anandtech.com/...-gtx-580-the-sli-update/2

@beclyx lijkt mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Vibonacci schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:24:
@leonderoos
Volgens Anandtech's metingen kan een SLI gtx580 met overclocked CPU 777 watt opslurpen. Je moet er ruim boven zitten dus misschien moet je voor een kilowatt gaan.

@beclyx lijkt mij prima
Je 'moet' (het is wel fijn) er niet ruim boven zitten, ook nog eens een effiecentie (ong 80%), dus 777 x 0,8 = 621 watt verbruik
(staat trouwens niet in het artikel hoe ze het hebben gemeten, maar waarschijnlijk net zoals al hun andere stroom verbruik benchmarks, direct uit de muur dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:52:
[...]

Ja had het inderdaad gelezen, maar de PSU die JohnnyGuru had was ten eerste een pre-market sample
Dat is idd geen review van een retail sample, die doen het veel slechter namelijk.
ten tweede een eerste revisie...schijnt dat ik de RS B3 (derde) heb.
Hoe kom je daarbij?
Ik heb de gok genomen. Aangezien mijn systeem toch niet meer dan 600/650Watt gaat trekken moet het allemaal prima gaan. Zo niet, dan gaat hij terug naar Azerty.
De review van het retail exemplaar staat niet meer op Jonnyguru, maar die deed het een stuk minder.
Zie bijvoorbeeld de review van Hardwaresecrets: http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/917
Of course GX 750 W offers as advantages having four power cables for video cards and more SATA power connectors, but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W.
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:00:
[...]

Even ter aanvulling.
Hier staat een review van... hardware.info (ja ik weet het, maargoed) en die hebben bijvoorbeeld geen enkel probleem met tests van 700Watt.
Als HWI iets zegt dan weet je sowieso dat het niet waar is. ;) De voeding reviews slaan dan ook totaal nergens op daar, slechte voedingen komen er goed uit en goede voedingen komen er slecht uit. Gewoon omdat ze geen idee hebben waar ze over praten.

Maar dit is meer iets voor [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 13-07-2011 17:46 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazCat
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:33:
[...]

Je 'moet' (het is wel fijn) er niet ruim boven zitten, ook nog eens een effiecentie (ong 80%), dus 777 x 0,8 = 621 watt verbruik
(staat trouwens niet in het artikel hoe ze het hebben gemeten, maar waarschijnlijk net zoals al hun andere stroom verbruik benchmarks, direct uit de muur dus)
wat voor voeding moet ik er dan inhebben, is die 850 watt wel genoeg dan, of zou ik toch voor 1000 watt moeten gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
leonderoos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:01:
[...]

wat voor voeding moet ik er dan inhebben, is die 850 watt wel genoeg dan, of zou ik toch voor 1000 watt moeten gaan??
Sorry ik heb je disscusie niet gevolgd, maar ik gok dat er een xfx 850 watt o.i.d is aangeraden?
Het moet wel lukken hoor, maar misschien wordt je voeding een beetje lawaaiig (veel load erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vibonacci schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:24:
@leonderoos

Ehm, waarom moet je er ruim boven zitten? Kilowatt is onzin voor zo'n systeem.
777 Watt is uit de muur neem ik aan, 80% daar van is 622 Watt geleverd door de PSU.
Een goede 750 Watt voeding moet volstaat dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Hier mijn systeem voorlopig:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 65,90€ 65,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 62,70€ 62,70
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.247,99

Zit er nog iets in dat niet klopt?

Edit: Ik denk toch maar dat ik het zelf in elkaar zet, of denken jullie dat ik het niet kan ( te moeilijk systeem als je het voor het eerst doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@MiliaanR
Moederbord kan nog een beetje van af, dus bv. een pricewatch: Asrock P67 Extreme4
Is ook alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Ehm, waarom moet je er ruim boven zitten? Kilowatt is onzin voor zo'n systeem.
777 Watt is uit de muur neem ik aan, 80% daar van is 622 Watt geleverd door de PSU.
Een goede 750 Watt voeding moet volstaat dan.
Kan ook te weinig zijn, ligt eraan wat je er mee doet. Twee GTX580's kunnen zelfs met zijn tweeen tot 700W gaan zonder overklok, zit de rest van de PC er nog niet eens bij.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
-The_Mask- schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:25:
[...]

Kan ook te weinig zijn, ligt eraan wat je er mee doet. Twee GTX580's kunnen zelfs met zijn tweeen tot 700W gaan zonder overklok, zit de rest van de PC er nog niet eens bij.
Hey Mask.
Als die Coolermaster GW750RS niets is.... wat vind je dan van de XFX PRO750 Core?

Die is nog geen vijf euro duurder, maar die is dus wel stukken beter aan de hand van de reviews van HardwareSecrets te zien?

Godver wat baal ik hiervan :P
Ik wacht al drie weken op een systeem dat eigenlijk 5 dagen levertijd had, en nu komt hij morgen... zit er een voeding in die meer kwaad dan goed doet...

GE-WEL-DIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Hier onder mijn uiteindelijke systeem, ik wil iedereen bedanken voor de adviezen ^^

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 72,45€ 72,45
1Asrock P67 Pro3€ 86,41€ 86,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
theburninglink schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:47:
Hier onder mijn uiteindelijke systeem, ik wil iedereen bedanken voor de adviezen ^^

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 72,45€ 72,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,57
Je wou misschien de XXX versie kunnen nemen van de voeding, die is amper duurder, maar wel modulair.
Je wil overigens later geen Crossfire gaan draaien? Want dat is niet mogelijk met dat mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:02:
[...]

Hey Mask.
Als die Coolermaster GW750RS niets is.... wat vind je dan van de XFX PRO750 Core?

Die is nog geen vijf euro duurder, maar die is dus wel stukken beter aan de hand van de reviews van HardwareSecrets te zien?

Godver wat baal ik hiervan :P
Ik wacht al drie weken op een systeem dat eigenlijk 5 dagen levertijd had, en nu komt hij morgen... zit er een voeding in die meer kwaad dan goed doet...

GE-WEL-DIG
Heb zelf de XFX Pro750W en ben zeer tevreden. Is een stille voeding :D (Full load stability kan ik wel niet testen :( ) Is wel niet modulair...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Laatst online: 02-02-2024
Binnenkort ga ik dit systeem maar is bestellen

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM Storm Enforcer€ 79,90€ 79,90
1Arctic Cooling Freezer 13 Pro€ 26,35€ 26,35
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,72€ 11,72
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 51,57€ 51,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,14

Het budget is rond de €900,- . Ik ga het vooral gebruiken voor games (op maxed out).

Ik ga later ook nog een 2e 6950 in Crossfire zetten, vandaar het mobo en de voeding.

De keuze voor de kast en CPU koeler is voornamelijk omdat ik die er erg mooi uit zie zien en de kast heeft ook nog usb 3.0 aan de voorkant.

Zijn er nog opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
ElmarJ16 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:18:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM Storm Enforcer€ 79,90€ 79,90
1Arctic Cooling Freezer 13 Pro€ 26,35€ 26,35
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 11,72€ 11,72
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 51,57€ 51,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,14

Het budget is rond de €900,- . Ik ga het vooral gebruiken voor games (op maxed out).

Ik ga later ook nog een 2e 6950 in Crossfire zetten, vandaar het mobo en de voeding.

De keuze voor de kast en CPU koeler is voornamelijk omdat ik die er erg mooi uit zie zien en de kast heeft ook nog usb 3.0 aan de voorkant.

Zijn er nog opmerkingen?
Ziet er vrij goed uit.
Alleen, waarom nog een extra 200mm fan? En of de CPU cooler goed koelt, weet ik niet, dan moet je even reviews opzoeken. Eventueel de Mugen 2 nemen? Die koelt erg goed voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Ik heb alle adviezen bekeken van iedereen in dit topic en ben op deze setup uiteindelijk uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68 Deluxe€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,99

Ik ben van plan om twee beeldschermen te gaan gebruiken, maar deze schaf ik later aan en ga ik aansluiten via DVI-I en DVI-D.
Ik ben trouwens van plan om gewoon de standaard bijgeleverde CPU koeler voor CPU te gaan gebruiken en zie dus niet het nut in van extra koeling bijkopen.

Zoals ik al eerder zei ben ik van plan om HD video's te gaan bewerken en snel te renderen, de nieuwste toekomstige spellen spelen op evt. alles Maxed Out en professioneel audio bewerken. Overklokken is eventueel een optie, maar ga ik waarschijnlijk toch niet doen.
Is dit een mooie keuze/setup hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XFX 750 black edition is niet meer leverbaar daar waar ik het ga bestellen >.< (afuture) heeft iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
ElmarJ16 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:18:

Zijn er nog opmerkingen?
Als je games op je SSD wilt zetten is 64GB wel krap.
Ik heb zelf een 90GB SSD en had achteraf gezien nog beter een 128GB kunnen nemen omdat 90GB zo vol is.
Ook kunnen steam spellen niet op verschillende schijven worden gezet (zo ver ik weet)
Maar verder moet je zelf maar kijken wat je er vooral op wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:31:
Ik heb alle adviezen bekeken van iedereen in dit topic en ben op deze setup uiteindelijk uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,99

Ik ben van plan om twee beeldschermen te gaan gebruiken, maar deze schaf ik later aan en ga ik aansluiten via DVI-I en DVI-D.
Ik ben trouwens van plan om gewoon de standaard bijgeleverde CPU koeler voor CPU te gaan gebruiken en zie dus niet het nut in van extra koeling bijkopen.

Zoals ik al eerder zei ben ik van plan om HD video's te gaan bewerken en snel te renderen, de nieuwste toekomstige spellen spelen op evt. alles Maxed Out en professioneel audio bewerken. Overklokken is eventueel een optie, maar ga ik waarschijnlijk toch niet doen.
Ik weet niet wat je budget is, maar als je video's gaat bewerken, kan je misschien wel beter de i7-2600K nemen.
Overigens koelt een aftermarket koeler meestal beter, en is deze vaak stiller.
En je kan overigens nog héél wat geld besparen op het moederbord, waardoor je even duur kan uitkomen met een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:31:

Waarom dat dure moederbord? Dat kan zo €40-50,- goedkoper.
pricewatch: Asus P8Z68-V PRO
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3

Qua geheugen zou ik gaan voor pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL. Net even wat sneller en als je de headspreaders lelijk vind, dan haal je ze er af ;)

Een stille, echt stil, CPU koeler is trouwens de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, koelt goed en is niet duur.

Trouwens, ga je overclocken of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Snobbieh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Heb zelf de XFX Pro750W en ben zeer tevreden. Is een stille voeding :D (Full load stability kan ik wel niet testen :( ) Is wel niet modulair...
Modulair interesseert me niet zo :)
Als mijn hardware maar veilig is en volledig kan presteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Abeltje130 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:05:
...

@paulus_01
Ja club3d is prima, merk (asus,msi,club3d,xfx etc. )maakt trouwens amper uit :)

...
Bedankt. Ik denk vanavond of morgen de bestelling te gaan plaatsen.
Heb je nog een laatste advies t.a.v. de samenstelling?

Thanks
wenslijst: HTPC Intel

p.s. in de door mij gekozen kast komt de voeding bovenin te zitten, is dit nog iets om me druk over te maken of is dit niet zo'n probleem? Moet ik bijv nog een extra fan halen (voor voorin, achterin zit er al 1).

[ Voor 19% gewijzigd door paulus_01 op 13-07-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Laatst online: 02-02-2024
Jo... schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Ziet er vrij goed uit.
Alleen, waarom nog een extra 200mm fan? En of de CPU cooler goed koelt, weet ik niet, dan moet je even reviews opzoeken. Eventueel de Mugen 2 nemen? Die koelt erg goed voor zijn geld.
De extra 200mm fan is voor wat betere airflow. Er zitten standaard al een 200mm front intake fan en een 120mm back outtake fan. De extra fan wil ik gaan gebruiken als top outtake of denken jullie dat dat niet ten goede komt voor de airflow?

Ik heb juist niet voor de Mugen 2 gekozen omdat ik die eigenlijk te groot en lomp vind. Vooral omdat ik een window heb (dat ik juist graag wil) moet het er wel een beetje mooi uitzien :)
rbtje1 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:34:
[...]

Als je games op je SSD wilt zetten is 64GB wel krap.
Ik heb zelf een 90GB SSD en had achteraf gezien nog beter een 128GB kunnen nemen omdat 90GB zo vol is.
Ook kunnen steam spellen niet op verschillende schijven worden gezet (zo ver ik weet)
Maar verder moet je zelf maar kijken wat je er vooral op wil zetten.
Ik ben niet echt van plan om er games op te zetten (hooguit 1). Het gaat vooral om windows 7 + een wat kleinere programmatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:44:
[...]

Waarom dat dure moederbord? Dat kan zo €40-50,- goedkoper.
Ik heb een beetje zitten kijken naar een alternatief mobo en ik zie naast de P8Z68 DELUXE ook de P8Z68-V en P8Z68-V PRO.
In feite heeft de P8Z68 DELUXE alleen maar Heatpipe-Koeling, een 2e Onboard LAN poort, een Firewire aansluiting (waarvan ik betwijfel of ik die ga gebruiken), 2 extra USB poorten en een PS/2 keyboard aansluiting. In feite dingen die ik best wel kan missen in mijn setup neem ik aan. Maar dan komt het volgende, zal ik dan de P8Z68-V of de P8Z68-V PRO nemen.
Van wat ik zie is de P8Z68-V PRO 20 euro goedkoper en bied zelfs nog veel meer dingen en is zelfs krachtiger dan de P8Z68-V (???).
Jo... schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet wat je budget is, maar als je video's gaat bewerken, kan je misschien wel beter de i7-2600K nemen.
Overigens koelt een aftermarket koeler meestal beter, en is deze vaak stiller.
1. Waarom is de i7-2600K daar beter geschikt voor dan? :o
2. Ik heb nu gekozen als CPU koeler voor de Cooler Master Hyper TX3, kan ik hiervoor beter de Zalman CNPS10X Performa nemen?
3. Daarnaast, is als ventilator/behuizing koeler de Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:32:
De XFX 750 black edition is niet meer leverbaar daar waar ik het ga bestellen >.< (afuture) heeft iemand een goed alternatief?
Bij hardware.info raden ze deze aan: Antec HCG-750 Past deze ook gewoon binnen mijn systeem? Hij is helaas wel iets duurder dan de XFX. Van voedingen heb ik echt totaal geen verstand. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:19:
[...]

Bij hardware.info raden ze deze aan: Antec HCG-750 Past deze ook gewoon binnen mijn systeem? Hij is helaas wel iets duurder dan de XFX. Van voedingen heb ik echt totaal geen verstand. 8)7
Doe jezelf een plezier en kijk even hier en stel daar je vraag:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Hele discussies geweest ivm verkeerd bestelde voeding...onder andere n.a.v. adview op hwi.

Ik adviseer je ook op http://www.jonnyguru.com/ te kijken (->reviews->Power Supplies).
Wordt op een duidelijke manier uitgelegd hoe er getest wordt en wat e.e.a. betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fled
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07-2017
Als alles een beetje meezit is dit volgende week gereed :P

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 580GTX Lightning Extreme€ 526,90€ 526,90
1Western Digital Velociraptor WD6000HLHX, 600GB€ 181,-€ 181,-
1LG GH24NS50 Zwart€ 22,10€ 22,10
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 115,43€ 115,43
1Cooler Master HAF X€ 149,50€ 149,50
1Corsair Hydro Series H100€ 89,50€ 89,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 179,90€ 179,90
1OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 162,-€ 162,-
1Mushkin DDR3 PC3-12800 7-9-8-24 Redline€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.978,13

ga het voor Flight Simulator X gebruiken

feel free to shoot at it 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
@fled
vreselijk prijs/prestatie :(

Voor dit geld zou ik halen:
2x 6950
i5 2500k
xfx 650w
crucial m4 128gb
Ander ram

Haal je heel veel meer performance in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 10-09 14:48
Hallo,

Ik wil een compleet stille (game) pc in elkaar zetten waar ik toch zo nu en dan wat veeleisende games op kan spelen (wil BF3 en dergelijke wel lekker op maxed kunnen spelen. Dit omdat de laptop (acer aspire 6920) na 3 jaar toch niet meer zo toerijkend is om alles lekker te kunnen spelen ;)

Qua resolutie heb ik een 42' tv (1360x786) waar ik nu dus gebruik van maak (via hdmi vanaf de laptop), maar ik ga er eventueel nog een 32' (1360x786) tv bij gebruiken als dual screen opstelling alleen dit hoeft van mij niet persé)

Het enigste dat nu vast staat is dat ik de Fractal Design R3 gray ga gebruiken als case, omdat ik er gewoon verliefd op ben geworden O+ qua design en geluidsdempende functies :9~ .
Dit is tevens een tweede prè van mij, de pc moet echt dood en dood stil worden, dus dat ik in principe geen een fan hoor (full load mag wel alleen dus tijdens normaal gebruik niet), maar er toch een goede airflow is in de kast :9.
Qua echte interne hardware zelf mag er gevarieerd worden, zolang de volgende punten er maar in voor komen:

- Mag in zijn geheel niet meer dan 500-600 euro kosten (in dit geval zonder processor)
- Het word een AMD systeem, gebaseerd op de nog te verschijnen 'Zambezi' FX processors. (dit omdat ze er toch al bijna zijn, en de x6 phenoms later dit jaar nog zijn uitgefaseerd is deze build dus ook nog zonder processor dus deze komt er later nog bij het te besteden bedrag :)
- Hier door dus ook minimaal een 9XX series moederbord, om toch wat voorbereid te zijn op de processor.
- Geen ssd (vind ik nu iets te duur qua prijs/capaciteit dat je er voor terugkrijgt), maar wel een zo snel mogelijke hdd, zolang hij een beetje goed is als hardeschijf voor alle games en dergelijke.
- Als grafische kaart ben ik nu eigenlijk wel voorstander voor een AMD gpu, zolang deze niet te veel verbruikt (dus max een 6-pins of 8-pins connector oid) en was mijn voorkeur gevallen op de MSI R6850 Cyclone in verband met het verbruik en de goede reviews van deze kaart. Ik ben niet van plan om crossfire te gaan draaien in deze pc dus gewoon een kaartje wat goed presteert, toch weinig verbruikt is mij al goed.
-CPU cooler, PSU, en case fans staan ook open voor suggesties, zolang het maar stil is en toch goed koelt ;)
-RAM moet minimaal een 8gb (2x4) setje worden van ddr3 1600. Hier ook maakt het mij niet uit, sta open voor suggesties :P

Andere randapparatuur heb ik al dus daar hoeft niet op te worden gerekend. Ik wil de laatste games wel eens lekker kunnen maxen op een hd ready resolutie (of dat x2 ivm tweede scherm) dus een 6950 hoeft van mij niet oid :+

Wil hem vervolgens bij 1 dezelfde webshop bestellen en zelf in elkaar zien te krijgen (moet immers een keer beginnen he :+ ) en hoop dat dit wel te doen is O-)

Heb al een lijstje waar ik aan zat te denken maar andere ideeen zijn ook welkom :)

Groet, MusicAddict.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD5002AALX, 500GB€ 45,-€ 45,-
1Fractal Design Define R3 (Grijs)€ 87,90€ 87,90
1Corsair CAFA70€ 33,20€ 33,20
3Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,43€ 19,29
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 54,30€ 54,30
1Asus M5A97 Pro€ 89,-€ 89,-
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 149,26€ 149,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 540,30

(ja zonder processor, deze moeten nog uitkomen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fled schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:38:
Als alles een beetje meezit is dit volgende week gereed :P

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 580GTX Lightning Extreme€ 526,90€ 526,90
1Western Digital Velociraptor WD6000HLHX, 600GB€ 181,-€ 181,-
1LG GH24NS50 Zwart€ 22,10€ 22,10
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 115,43€ 115,43
1Cooler Master HAF X€ 149,50€ 149,50
1Corsair Hydro Series H100€ 89,50€ 89,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 179,90€ 179,90
1OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 162,-€ 162,-
1Mushkin DDR3 PC3-12800 7-9-8-24 Redline€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.978,13

ga het voor Flight Simulator X gebruiken

feel free to shoot at it 8)
waarom zo'n overpricede hdd als je al een ssd heb
may i recommend the spinpoint f3 1 tb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 17:42
#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard II€ 40,45€ 40,45
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 56,98€ 56,98
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 84,60€ 84,60
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 21,47€ 21,47
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 104,13€ 104,13
1Asrock 970 Extreme4€ 85,81€ 85,81
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,34

Wat denken jullie? Mijn Budget is ongeveer 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat hem worden denk ik tips/comments altijd fijn :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,95€ 49,95
1MSI R6870 HAWK€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 642,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triesvan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:06:
#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard II€ 40,45€ 40,45
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 56,98€ 56,98
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 84,60€ 84,60
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 21,47€ 21,47
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 104,13€ 104,13
1Asrock 970 Extreme4€ 85,81€ 85,81
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,34

Wat denken jullie? Mijn Budget is ongeveer 600 euro.
wow ik kan niet geloven hoe goedkoop hardware is geworden
leuk systeem
Pagina: 1 ... 159 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!