oh oke, nou dan ga ik maar bestellen vandaag of morgen!
Verwijderd
beste mensen, ik ga volgend jaar een game pc samenstellen en maken. De pc gaat gebruikt worden voor Photoshop en 3d software, spellen spelen op hoge specs kan nooit kwaad ;p.
Toch kijk ik nu of ik al een goede blik heb op de componenten, mijn budget is nu 1200 euro en ik heb de volgende onderdelen gekozen:
CPU: i7 2600K 'sandy bridge' cpu
MOBO: ASUS MAXIMUS IV EXTREME -=Rev.3.0=- mobo
Inderdaad een dure mobo, maar hij is zoo mooi =), en tja die dingen zijn ook heel belangrijk
RAM: 16 gb G.Skill 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit ram
CPU cooler: Antec KÜHLER H2O 620 koeler
Zou deze in de drive bays kunnen worden gemonteerd? ik had eens gekeken op YouTube maar dan zit hij aan de achterkant van de kast aan de binnenkant, en dat vind ik niet zo'n prettige locatie...
HDD: Western Digital WD20EARS hdd
PSU: Cooler_Master Silent_Pro_M_850W_ATX2 psu
CASE: Aerocool XPredator Black Edition case
DRIVE : Blu-ray Combo Serial-ATA Samsung drive
GRAKA: NVIDIA GeForce GTX/MSI/N560GTX Ti Twin Frozr II-OC graka
Zo dat duurde even, ik ben nog niet ervaren met die tabellen enzo die jullie maken, maar ik hoop dat het duidelijk is. Ik verwacht hierop reacties of kritiek, dit is mijn suggestie en ik hoop dat jullie iets bijzonders te melden hebben.
Deze opstelling hier kost totaal : 1355,39 euro
zoals je ziet ben ik zelf ook over het budget gegaan, maar ik heb het er voor over. Na 1 jaar zal ik wel meer geld hebben ook.
Ik hoop dat jullie misschien advies kunne geven, voor nu en over 1 jaar. ik Dank iedereen alvast die me willen helpen
Toch kijk ik nu of ik al een goede blik heb op de componenten, mijn budget is nu 1200 euro en ik heb de volgende onderdelen gekozen:
Inderdaad een dure mobo, maar hij is zoo mooi =), en tja die dingen zijn ook heel belangrijk
Zou deze in de drive bays kunnen worden gemonteerd? ik had eens gekeken op YouTube maar dan zit hij aan de achterkant van de kast aan de binnenkant, en dat vind ik niet zo'n prettige locatie...
Zo dat duurde even, ik ben nog niet ervaren met die tabellen enzo die jullie maken, maar ik hoop dat het duidelijk is. Ik verwacht hierop reacties of kritiek, dit is mijn suggestie en ik hoop dat jullie iets bijzonders te melden hebben.
zoals je ziet ben ik zelf ook over het budget gegaan, maar ik heb het er voor over. Na 1 jaar zal ik wel meer geld hebben ook.
Ik hoop dat jullie misschien advies kunne geven, voor nu en over 1 jaar. ik Dank iedereen alvast die me willen helpen
tja voor over 1 jaar kunnen we je nog niet mee helpen tegen die tijd is er al een heleboel nieuw spul op de markt voor nu laat ik het maar over aan mensen die daar beter in zijn:P
2 dingen:Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:58:
beste mensen, ik ga volgend jaar een game pc samenstellen en maken. De pc gaat gebruikt worden voor Photoshop en 3d software, spellen spelen op hoge specs kan nooit kwaad ;p.
1) ken je de pricewatch van tweakers.net? daar kun je de onderdelen, die je wilt hebben, opzoeken en deze aan een wenslijt toevoegen. Voordeel is dat je en heel snel configuraties kunt maken en het voor ons leesbaar houdt als je hier je systeem post
2) je harde schijf zou ik heroverwegen. Je gaat voor een high end systeem, maar kiest daarbij een schijf uit die niet op performance is gericht, maar op energie. Ga voor een samsung spinpoint f3 of een caviar black van wd.
CPU voor photoshop primaVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:58:
mobo is echt belachelijk duur, en enkel goed voor overklokkers/3 way sli of crossfire gebruikers.
ook een mooi ding, als je echt op uiterlijk gaat: pricewatch: Asrock Fatal1ty P67 Performance
ram is prima, maar wel erg veel, 8gb ram zal bij photoshop volstaan, tenzij je tegelijkertijd ook nog een ander progamma als after effects o.i.d
CPU koeler is niet echt gunstige prijs/performance
PSU, met een xfx 450w zou je ruim voldoende hebben.
je kast is overkill, een CM 690 II zou prima zijn.
GPU: nvidea is wel handig i.v.m cuda.
Maar je hebt geen SSD, zeker voor photoshop is dat heel fijn werken, je windows start er ook 3x zo snel van op.
Als je wat van mijn tips aanneemt, zul je makkelijk een crucial m4 128gb kunnen kopen.
Niet alleen geen ssd, ook nog eens een green hdd schijf.
Maar @ ryan, voor deze keer, je wishlist in tweakers vorm:
Importeer deze wenslijst, vervang wat onderdelen zoals bijv. door Abeltje aangegeven en wanneer je klaar bent kun je een berekening doen inclusief de verzendkosten.
Zoals het nu is, kun je theoretisch al 100,- besparen tov alternate, echter komen daar nog verzendkosten bij.
Maar @ ryan, voor deze keer, je wishlist in tweakers vorm:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Aerocool Xpredator Black Edition | € 113,75 | € 113,75 |
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Antec H2O 620 | € 53,90 | € 53,90 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 116,- | € 116,- |
2 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 69,39 | € 138,78 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 192,92 | € 192,92 |
1 | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | € 281,- | € 281,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.254,24 |
Importeer deze wenslijst, vervang wat onderdelen zoals bijv. door Abeltje aangegeven en wanneer je klaar bent kun je een berekening doen inclusief de verzendkosten.
Zoals het nu is, kun je theoretisch al 100,- besparen tov alternate, echter komen daar nog verzendkosten bij.
[ Voor 3% gewijzigd door paulus_01 op 01-07-2011 18:22 ]
ik in ieder geval niet en volgens mij kan je dat beter vragen in het topic dat daarover gaatVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:52:
Dag allemaal.
Weet iemand wanneer de BBG gamesysteem juli erop komt te staan?
gr Giel
Verwijderd
Het forum is al sinds 26-6 gesloten van BBG gamesysteem juli 2011, dus vandaar...abn19 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:54:
[...]
ik in ieder geval niet en volgens mij kan je dat beter vragen in het topic dat daarover gaat
MorgenVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:52:
Dag allemaal.
Weet iemand wanneer de BBG gamesysteem juli erop komt te staan?
gr Giel
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Verwijderd
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 116,- | € 116,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.254,24 |
AHA ik heb het onder de knie, bedankt!
aan deze lijst zijn me een paar dingen opgevallen:
de reactie van Abeltje130:
ram is prima, maar wel erg veel, 8gb ram zal bij photoshop volstaan, tenzij je tegelijkertijd ook nog een ander progamma als after effects o.i.d.
(ja dat klopt
CPU koeler is niet echt gunstige prijs/performance
(Ik denk van wel, deze waterkoeler schijnt heel goed te presteren samen met een artic silver 5. Ik ga namelijk de CPU op 4,5 ghz zetten wat mij nog stabiel lijkt. Ik hou het op deze, hij is compact en je hebt er geen last van)
PSU, met een xfx 450w zou je ruim voldoende hebben.
(dan overweeg ik een psu van 550 watt)
je kast is overkill, een CM 690 II zou prima zijn.
(ja dat snap ik best, maar de mobo is E-ATX en die pas alleen in de case die ik heb gekozen, ik neem hem omdat hij redelijk goedkoop is voor een Full Tower prijs)
Dit is mijn nieuwe lijst en voor de duidelijkheid, ik ga alle onderdelen kopen op ALTERNATE. Dus dan kan sommige producten duurder/goedkoper uitvallen, maar het zal niet veel schelen:
1 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 65,- | € 65,- |
1 | XFX Pro 550W | € 54,- | € 54,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.197,24 |
en oh ja mensen, ik heb natuurlijk ook een OS nodig, xd. Ik had al met mijn ouders afgeproken dat hun een deel betalen aan mijn pc (rond 200 euro) als ik geslaagd ben. Daarvan kunnen mijn ouders de OS wel kopen.Ik overweeg om een Windows 7 Professional versie te nemen.
Nogmaals oh ja, het beeldscherm heb ik al. Namelijk een LCd-tv van 32" voor degenen die willen weten welke het is klik hier
Deze site is alleen even voor referentie van de specificaties, ik heb namelijk een 32" uitvoering. Ik heb hem voor 552 euro op de kop kunnen tikken bij E.P Beerepoot massa uitverkoop =). ik ben er erg blij mee en ik ga hem ook gebruiken als monitor.
Hoe kan je iemands zijn reactie in mijn bericht zetten? Ik bedank alvast voor het antwoord!
Ik bedank iedereen voor het verbeteren van mijn lijst, toch hoop ik dat iemand nog iets kan verbeteren?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 19:28 . Reden: dingetjes vergeten en typos =) ]
Windows 7 professional kost 110 euro, met het resterende geld kan je nog een 64GB SSD kopen.
@ryan16
wat bedoel je met: 'dan overweeg ik een 550w psu'?
En ja je kan nog wat verbeteren, zoals ik al zei, je moederbord is peperduur, het is zonde om zoveel geld uit te geven aan een mobo, alleen omdat je hem mooi vindt.
Je zit toch niet de hele dag in je pc te staren.
Als je dat ding nu koopt, kan ik je verzekeren dat je er later spijt van krijgt.
En ja je kan nog wat verbeteren, zoals ik al zei, je moederbord is peperduur, het is zonde om zoveel geld uit te geven aan een mobo, alleen omdat je hem mooi vindt.
Als je dat ding nu koopt, kan ik je verzekeren dat je er later spijt van krijgt.
> ja dat snap ik best, maar de mobo is E-ATX en die pas alleen in de case die ik heb gekozen
Wat is de reden dat je een E-ATX mobo hebt gekozen?
Kan genoeg zeggen, maar het meeste is al opgenoemd. Kan je alleen zeggen: luister goed naar deze lui, anders ga je een aantal 'beginnersfouten' maken.
En even een opmerking: je kunt geen blu ray schijfjes branden met die lezer. Persoonlijk hou ik alles digitaal, maar als ik een blu ray speler zou kopen, dan zou ik als enige eis hebben dat-ie goed kan branden. Misschien dat je dit kunt overwegen.
En even een opmerking: je kunt geen blu ray schijfjes branden met die lezer. Persoonlijk hou ik alles digitaal, maar als ik een blu ray speler zou kopen, dan zou ik als enige eis hebben dat-ie goed kan branden. Misschien dat je dit kunt overwegen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Namelijk omdat hij E-ATX is xd. Ik zag hem gewoon, ik vind hem supergaaf en ik deed hem gewoon in me lijst (na een paar uur zoeken) en dat hij dus E-ATX is maakt toch niet uit? ik kan ook wel ATX nemen maar het maakt niet uit of het groter/kleiner is want het past er tich wel in.R_W schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:28:
> ja dat snap ik best, maar de mobo is E-ATX en die pas alleen in de case die ik heb gekozen
Hee dat is een goed idee! ik weet alleen niet welke SSD, de vertec series vallen me wel op en die presteren ook goed.Jo... schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:28:
Windows 7 professional kost 110 euro, met het resterende geld kan je nog een 64GB SSD kopen.
'dan overweeg ik een 550w psu' bedoel ik mee dat ik dus inplaats van 850w psu een 550w psu neem, die staat in de lijst van mij.Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:28:
@ryan16
je hebt gelijk dat hij duur is, toch blijf ik volhouden dat die mobo ook het geld waard kan zijn. Die mobo is namelijk in ieder aspect 'perfect' (voor mij) en heeft ook nog een duidelijke BIOS of EFI o.i.d.
Toch kijk ik graag naar andere suggesties van reacties die een beter idee hebben, ik wil wel graag een stevig bordje met veel functies.
Ik respecteer ieder zijn reacties en ik weet dat ik beginner bent. Ik dacht dat de COMBO Blu-ray disk srijven En kon lezen, dit blijkt niet zo te zijn. Ik hoop dat mensen een goede oplossing hebben. ik wil namelijk (blu-ray) DVD afspelen en kunnen branden (Blu-ray).Siempie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:35:
Kan genoeg zeggen, maar het meeste is al opgenoemd. Kan je alleen zeggen: luister goed naar deze lui, anders ga je een aantal 'beginnersfouten' maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 19:42 ]
Ik heb de AMD versie van dat bordje, moet zeggen ben er zeer blij meeAbeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:28:
@ryan16
Doubt dat hij spijt ervan gaat krijgen, zeker niet als hij wilt OC'en
Mja ik vind hem ook duur, maar dat is Intel
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Crucial M4 als SSD nemen. Alle Asus borden hebben UEFI. En je gaat in de praktijk niets merken van zo een enorm duur mobo hoor. Iets als het Asus p8p67 pro mobo is ook prima.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:38:
[...]
Namelijk omdat hij E-ATX is xd. Ik zag hem gewoon, ik vind hem supergaaf en ik deed hem gewoon in me lijst (na een paar uur zoeken) en dat hij dus E-ATX is maakt toch niet uit? ik kan ook wel ATX nemen maar het maakt niet uit of het groter/kleiner is want het past er tich wel in.
[...]
Hee dat is een goed idee! ik weet alleen niet welke SSD, de vertec series vallen me wel op en die presteren ook goed.
[...]
'dan overweeg ik een 550w psu' bedoel ik mee dat ik dus inplaats van 850w psu een 550w psu neem, die staat in de lijst van mij.
je hebt gelijk dat hij duur is, toch blijf ik volhouden dat die mobo ook het geld waard kan zijn. Die mobo is namelijk in ieder aspect 'perfect' (voor mij) en heeft ook nog een duidelijke BIOS of EFI o.i.d.
Toch kijk ik graag naar andere suggesties van reacties die een beter idee hebben, ik wil wel graag een stevig bordje met veel functies.
Als hij niet al te erg wilt overklokken vind ik het nut van zo'n bordje ver te zoeken.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:40:
[...]
Ik heb de AMD versie van dat bordje, moet zeggen ben er zeer blij mee
Doubt dat hij spijt ervan gaat krijgen, zeker niet als hij wilt OC'en![]()
Mja ik vind hem ook duur, maar dat is Intel
Jah, naar 4.5Ghz is toch al een leuke stap. misschien dat hij wat feller wordt erinAbeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:42:
[...]
Als hij niet al te erg wilt overklokken vind ik het nut van zo'n bordje ver te zoeken.
En de x16 lanes zijn ook leuk voor CFX/SLI
Edit: nja als hij puur voor de looks gaat dan is het duur.

@Jo, kzou het niet weten heb 2x16 Mhuhahahahah
[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 19:47 ]
Idd, met mijn mobo geraakte ik ook al tot 4.7GHz, en zou zelfs hoger kunnen. Mobo heeft niet zo ontzettend veel invloed op de overklok, en hij wil zelfs maar tot 4.5GHz.Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:42:
[...]
Als hij niet al te erg wilt overklokken vind ik het nut van zo'n bordje ver te zoeken.
@yzx verschil tussen x8 lanes en x16 ga je niet merken hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 01-07-2011 19:46 ]
Verwijderd
Niewe lijst met SSD
het valt me wel op in de specs dat de schrijfsnelheid best laag is tov de leessnelheid. Zal dit uitmaken als ik veel in photoshop dingen open en opsla?
P.S poeh poeh, je blijft bezig in deze topic xd
1 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 65,- | € 65,- |
1 | Crucial m4 SSD 64GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.286,24 |
het valt me wel op in de specs dat de schrijfsnelheid best laag is tov de leessnelheid. Zal dit uitmaken als ik veel in photoshop dingen open en opsla?
Ik heb nooit echt gedacht aan OC'en en pas wanneer ik het hem meegemaakt kan ik er pas echt over praten. ik denk wel dat ik hem iedergeval op 4,5 ghz ga zetten en alle andere componenten op stock. Later wanneer ik ervaren ben ga ik mss wel meer overklocken waardoor het bord door zijn recht komtyzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:43:
[...]
Jah, naar 4.5Ghz is toch al een leuke stap. misschien dat hij wat feller wordt erin
P.S poeh poeh, je blijft bezig in deze topic xd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 19:48 ]
Enkel opslaan zal wat trager zijn, maar nog steeds sneller dan een HDD. En HDD kan je beter vervangen door Samsung Spinpoint f3.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:45:
Niewe lijst met SSD
# Product Prijs Subtotaal 1 Aerocool Xpredator Black Edition € 113,75 € 113,75 1 Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB € 65,- € 65,- 1 Antec H2O 620 € 53,90 € 53,90 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90 € 247,90 1 Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) € 49,99 € 49,99 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Crucial m4 SSD 64GB € 89,- € 89,- 2 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 69,39 € 138,78 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 192,92 € 192,92 1 Asus Maximus IV Extreme (3.0) € 281,- € 281,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.286,24
En waarom neem je geen Corsair Vengeance?
Moederborden hebben vrij weinig invloed op 'amateur' overklokkers.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:43:
[...]
Jah, naar 4.5Ghz is toch al een leuke stap. misschien dat hij wat feller wordt erin
(even een voorbeeldje, ik heb op een goedkoop asrock bord de 1 na snelste quad core amd processor behaald van nederland op lucht, namelijk 4,5ghz, op een vrij goedkoop bord, dus dan kun je toch wel stellen dat het verschil tussen een bord van 200 euro en 80 euro ver te zoeken is)
Je moet uiteindelijk kopen met jou geld wat jij wil hebben natuurlijk. Maar om alles goed op je te laten inwerken zou ik er sowieso een paar nachtjes over slapen. Kan je een beetje je budget vaststellen (nu je weet wat er mogelijk is) en hoe je het wilt gaan aanpakken. Heb je ook genoeg tijd om te bedenken of je een paar honderd euro wilt investeren in het uiterlijk, of dat het naar performance moet. Of een compromis uiteraard. Als je na die paar dagen je beslissing hebt gemaakt zal je er hoogstwss geen spijt van krijgen, wat je keuze ook is.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:38:
Ik respecteer ieder zijn reacties en ik weet dat ik beginner bent. Ik dacht dat de COMBO Blu-ray disk srijven En kon lezen, dit blijkt niet zo te zijn. Ik hoop dat mensen een goede oplossing hebben. ik wil namelijk (blu-ray) DVD afspelen en kunnen branden (Blu-ray).
Over de speler: pricewatch: LG BH10LS30 Zwart
Deze kost niks. Heeft een vriend van me ook. Werkt goed. Alleen de upgradetool werkt niet op 64 bit staat bij de bijzonderheden. Maar denk niet dat dat uitmaakt.
Sommige mensen hebben het niet zo op LG, maar ik denk echt niet dat dat uitmaakt bij BR branders.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Jo... schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Enkel opslaan zal wat trager zijn, maar nog steeds sneller dan een HDD. En HDD kan je beter vervangen door Samsung Spinpoint f3.
Puur voor mijn begrip, waarom beter een F3 kiezen? De caviar black is toch behoorlijk snel?Jo... schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Enkel opslaan zal wat trager zijn, maar nog steeds sneller dan een HDD. En HDD kan je beter vervangen door Samsung Spinpoint f3.
Inderdaad, maar de reden waarom ik mijn ROG asus bordje heb was dat dat het enige bord was dat toen X6 understeunde, en moet zeggen OC'en hierop loopt als een trein, maar jammer genoeg heb ik geen BE editie, dat moet nog eens omgewisseled wordenAbeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Moederborden hebben vrij weinig invloed op 'amateur' overklokkers.
(even een voorbeeldje, ik heb op een goedkoop asrock bord de 1 na snelste quad core amd processor behaald op lucht, namelijk 4,5ghz, op een vrij goedkoop bord, dus dan kun je toch wel stellen dat het verschil tussen een bord van 200 euro en 80 euro ver te zoeken is)
@Ryan daarom moet je dit topic mijden als je geen tijd hebt
[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 19:53 ]
Uiteraard loopt het als een trein. Met zo'n CPU moet het op elk bord als een trein werken, anders heeft de fabrikant iets goed verkeerd gedaan.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:52:
[...]
Inderdaad, maar de reden waarom ik mijn ROG asus bordje heb was dat dat het enige bord was dat toen X6 understeunde, en moet zeggen OC'en hierop loopt als een trein, maar jammer genoeg heb ik geen BE editie, dat moet nog eens omgewisseled worden
haha, so trueSiempie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:53:
[...]
Uiteraard loopt het als een trein. Met zo'n CPU moet het op elk bord als een trein werken, anders heeft de fabrikant iets goed verkeerd gedaan.
InderdaadSiempie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:53:
[...]
Uiteraard loopt het als een trein. Met zo'n CPU moet het op elk bord als een trein werken, anders heeft de fabrikant iets goed verkeerd gedaan.
Mja kwestie van smaak ook he, zou zelf ook geen blauw/wit bordje in mijn kast willen hebben
dan deze pricewatch: Asus Sabertooth P67 (3.0)
Ook prijzig, maar best eye candy
Verwijderd
@ryan16
waarom neem je geen goedkopere moederboord, die nog steeds mooi is.... (
) en neem je i.p.v die 560ti een 6950 2gb
waarom neem je geen goedkopere moederboord, die nog steeds mooi is.... (
Verwijderd
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,48 | € 76,96 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 77,- | € 77,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.325,21 |
WOW he deze topic is echt actief, ik lees even en dan komt er weer een bericht. ik zal proberen om op de meeste antwoord te geven, en ONTHOUD dat uw mening verschillend kan zijn met die van mij.
Ik neem de spinpoint want die is goedkoper en daarvan kan ik er wel 2 nemen in RAID (helaas weet ik nog niet hoe dat werkt)Jo... schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:48:
[...]
- toegevoegdSiempie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:51:
[...]
Je moet uiteindelijk kopen met jou geld wat jij wil hebben natuurlijk. Maar om alles goed op je te laten inwerken zou ik er sowieso een paar nachtjes over slapen. Kan je een beetje je budget vaststellen (nu je weet wat er mogelijk is) en hoe je het wilt gaan aanpakken. Heb je ook genoeg tijd om te bedenken of je een paar honderd euro wilt investeren in het uiterlijk, of dat het naar performance moet. Of een compromis uiteraard. Als je na die paar dagen je beslissing hebt gemaakt zal je er hoogstwss geen spijt van krijgen, wat je keuze ook is.
Over de speler: pricewatch: LG BH10LS30 Zwart
Deze kost niks. Heeft een vriend van me ook. Werkt goed. Alleen de upgradetool werkt niet op 64 bit staat bij de bijzonderheden. Maar denk niet dat dat uitmaakt.
Sommige mensen hebben het niet zo op LG, maar ik denk echt niet dat dat uitmaakt bij BR branders.
die 'speciale' bedekking, ik denk dat er uiteindelijk een hoop stof onder gaat liggen =s. Ik houd hem wel even in de gaten, volgensmij kan je wel de cover eraf halen. De prijs valt dan behoorlijk mee tov de Maximus iv extreme van de lijst.paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:56:
dan deze pricewatch: Asus Sabertooth P67 (3.0)
ik heb al eens uitgebreid gezocht naar benchmarks van videokaarten, ik zat dan met SLI 560 Ti en dat is nu nog even iets te duur. maar wanneer ik de sli toch doe zal de prestaties hoger liggen dan 6950 2 gb. en CUDA en physix is altijd handig.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:57:
@ryan16
waarom neem je geen goedkopere moederboord, die nog steeds mooi is.... () en neem je i.p.v die 560ti een 6950 2gb
( in principe heb ik tijd =). maar ik ben best moe want ik heb net een toetsweek achter de rug XD)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 20:13 ]
als je nu het systeem koopt heb je geluk als je een 560ti wil die is tot 22 juli in de aanbiedingen bij computerland
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/7ik heb al eens uitgebreid gezocht naar benchmarks van videokaarten, ik zat dan met SLI 560 Ti en dat is nu nog even iets te duur. maar wanneer ik de sli toch doe zal de prestaties hoger liggen dan 6950 2 gb. en CUDA en physix is altijd handig.
( in principe heb ik tijd =). maar ik ben best moe want ik heb net een toetsweek achter de rug XD)
Nu kun je zien dat de GTX560Ti sli gelijk presteerd aan CFX6870
CFX 6870 -> 280euro
Sli GTX 560 Ti -> 380 euro
CFX 6950 1gb -> 380 euro
CFX 6950 2gb -> 420 euro
Persoonlijk zou ik voor AMD gaan
De 6950 verslaat de 560 toch wel goed, maar cuda cores zijn dan weer handiger voor in photoshop etc
Verwijderd
onthoud wel dat ik een OC versie heb van de 560 Ti, mss maakt het niet veel uit maar de CUDA cores zijn ook erg belangrijk. Ook ondersteuning van Physix kan Nvidia een enorm voordeel hebben soms. je zette me wel aan het denken met een 6870, daar keek ik eerder ook eens naar. Bedankt voor je reactie!yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:13:
[...]
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/7
CFX 6870 -> 280euro
CFX 6950 1gb -> 380 euro
CFX 6950 2gb -> 420 euro
De 6950 verslaat de 560 toch wel goed, maar cuda cores zijn dan weer handiger voor in photoshop etc
Hij gaat niet voor een SLI setup. Tenminste, dan heeft-ie een 650 - 700 watt PSU nodig.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:13:
[...]
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/7
CFX 6870 -> 280euro
CFX 6950 1gb -> 380 euro
CFX 6950 2gb -> 420 euro
Bovendien heeft-ie al gezegd dat-ie wil gaan Photoshoppen. Ik zou dus gewoon voor Nvidia gaan. En PhysX is natuurlijk ook werkelijk prachtig.
Edit: Te laat
Maar in ieder geval. Ik vind persoonlijk MSI geweldig en de Twin Frozrs zijn altijd weer de beste kaarten waar ik mee werk. Ik vind het een aanrader.
[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 01-07-2011 20:18 ]
Verwijderd
Dat dacht ik ook al inderdaad. De psu ga ik nu niet veranderen, en de gpu ook niet. Het is namelijk voor volgend jaar, maar dan krijg ik wel een beter idee hoe ik nog beter me componenten kan selecteren.Siempie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:17:
[...]
Hij gaat niet voor een SLI setup. Tenminste, dan heeft-ie een 650 - 700 watt PSU nodig.
Bovendien heeft-ie al gezegd dat-ie wil gaan Photoshoppen. Ik zou dus gewoon voor Nvidia gaan. En PhysX is natuurlijk ook werkelijk prachtig.
Je laatste statement is wellicht iets discutabel, over een jaar is er weer het e.e.a. veranderd in onderdelen land.
Je zult dus de ontwikkelingen in de gaten moeten houden om te weten wat de beste combinatie van onderdelen is tegen de tijd dat je daadwerkelijk van plan bent de spullen aan te schaffen.
Nu kies je niet direct alleen voor performance, maar, in jouw ogen, ook voor de looks (moederbord).
Zoals gezegd, daar kun je nog redelijk besparen en daarmee komt een dikkere gpu in crossfire of Sli opzet ook in beeld.
Je zult dus de ontwikkelingen in de gaten moeten houden om te weten wat de beste combinatie van onderdelen is tegen de tijd dat je daadwerkelijk van plan bent de spullen aan te schaffen.
Nu kies je niet direct alleen voor performance, maar, in jouw ogen, ook voor de looks (moederbord).
Zoals gezegd, daar kun je nog redelijk besparen en daarmee komt een dikkere gpu in crossfire of Sli opzet ook in beeld.
Verwijderd
Juist dus stel ik neem de Sabertooth, en dan schaf ik nog een 560 Ti aan met een ander psu. Dat zal weer iets meer worden denk ik maar dan heb ik meer peformance. Looks moeten er wel blijven hoor ;p ik wil wel een beetje pronken.paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:24:
Je laatste statement is wellicht iets discutabel, over een jaar is er weer het e.e.a. veranderd in onderdelen land.
Bij CFX6870 moet je voeding weer niet veranderedVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:26:
[...]
Juist dus stel ik neem de Sabertooth, en dan schaf ik nog een 560 Ti aan met een ander psu. Dat zal weer iets meer worden denk ik maar dan heb ik meer peformance. Looks moeten er wel blijven hoor ;p ik wil wel een beetje pronken.
Als je toch van plan bent SLI te gaan, neem nu al een grotere PSU
Verwijderd
ja maar NU ga ik nog niet in sli, ik heb daar nog niet een goede reden voor waarom ik dat wel zou doen. 1 560 Ti zal al goed presteren in games en Photoshop, maar ik zie het pas als een investering als ik later echt een beroep uitoefen. Dan zal ik mijn hele systeem gaan upgraden. Volgend jaar zal ik het gebruiken voor School/Photoshop/3D/werk en dan lijkt het mee een betere tijd om te switchen naar SLI oid.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:28:
[...]
Bij CFX6870 moet je voeding weer niet veranderedMaarja
Als je toch van plan bent SLI te gaan, neem nu al een grotere PSU
Verwijderd
1 | Asus Sabertooth P67 (3.0) | € 151,17 | € 151,17 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.195,38 |
Zo de MOBO is nu veranderd, de prijs is nu normaal en ik denk dat dit de optimale systeem is voor dat geld en mijn eisen. Ik denk dat ik alweer bijna klaar ben, maar als mensen deze chat wel leuk vinden wil ik er nog wel even op doorgaan hoor =)
@ryan16
nu je het mobo hebt veranderd, zou je eventueel ook de kast kunnen veranderen
Met andere woorden Abeltje vindt de kast lelijk :P:+Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:40:
@ryan16
Verwijderd
XDAbeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:40:
@ryan16
Kun je mss eerst vertellen waarom jij denkt dat die veranderd moet worden? ;p
@yzx
ik zeg ZOU kunnen
ik vind hem trouwens niet lelijk, maar ik ken mooiere
@ryan
omdat hij duur is, en zo'n bakbeest nemen zonder geldige reden mag natuurlijk niet
ik zeg ZOU kunnen
@ryan
omdat hij duur is, en zo'n bakbeest nemen zonder geldige reden mag natuurlijk niet
Verwijderd
LOL, tja ik heb ook mijn smaak, maar die side window eerlijk gezegd vind ik toch wat te groot. Maar de Haf X lijkt mij te duur en zijn usb 3 poorten voor moeten achter op de backplate vast gekabeld worden =( dan zie je een lelijke kabel uit die water inlet komen en dan in de mobo backplate XDyzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:42:
[...]
Met andere woorden Abeltje vindt de kast lelijk :P:+
Als je in die prijs klasse wilt blijven kijk eens naar de CoolerMaster Sniper Black edition zijn verschillende versies in zoals window of geen window etc en lekker ruime caseVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:44:
[...]
LOL, tja ik heb ook mijn smaak, maar die side window eerlijk gezegd vind ik toch wat te groot. Maar de Haf X lijkt mij te duur en zijn usb 3 poorten voor moeten achter op de backplate vast gekabeld worden =( dan zie je een lelijke kabel uit die water inlet komen en dan in de mobo backplate XD
Verwijderd
Voor een full tower valt het redelijk mee vind ik... en ik ga dit systeem wel lang gebruiken en upgraden, dus de case is ook wel belangrijk zodat je altijd genoeg ruimte hebt voor extra dingen.Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:43:
@yzx
ik zeg ZOU kunnen
@ryan
en je wil ook graag dat de case, uhm, 'aanwezig' is?
Verwijderd
eigenlijk zal ik een foto moeten maken met mijn leefomgeving en waar hij komt te staan, helaas heb ik geen fatsoenlijke camera en importeren duurt wat er lang etc.paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:46:
en je wil ook graag dat de case, uhm, 'aanwezig' is?
Past alles in hoor, dit is de mijneVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:54:
ik heb even gekeken naar de CoolerMaster sniper black edition en dit lijkt mij ook een erg mooie kast en is ietsje kleiner. Mijn vorige argument over het upgraden is mogelijk en daarom weet ik niet voor welke ik moet gaan.
Verwijderd
Mooi systeem heb jeyzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:56:
[...]
Past alles in hoor, dit is de mijnehttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379243/72
De grote intake 200MM heeft een dust fan, de onderste 200mm heeft er ook 1tje en de bovenste 200MM heeft er ook 1Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:59:
[...]
Mooi systeem heb je, ik vraag me af hoe er met stof word gewerkt want ik las net dat er geen dustfilters zijn...
Verwijderd
=0 dus dan is op alle fans wel een dustfilter te zien? ik zat nog te kijken naar deze site met hun 'speciale' dustfilters: http://www.demcifilter.com/gallery.phpyzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:00:
[...]
De grote intake 200MM heeft een dust fan, de onderste 200mm heeft er ook 1tje en de bovenste 200MM heeft er ook 1
de sniper staat er nog niet tussen, maar als je het vermeld en de dimensies maken ze het op maat =)
Alle fans hebben een dust filter, behalve die 140mm aan de achterkant van de kist.
Ik zou eventjes mijn front open doen om het je te laten zien maar de luiheid
Verwijderd
Okee maar de achterste hoef er geen 1 want dat is een outtake fan? i'm i right?yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:06:
Alle fans hebben een dust filter, behalve die 140mm aan de achterkant van de kist.
en wat denken jullie over deze lijst, dit keer doe ik er spontaan een Haf 932 tussen maar samen met de dustfilters van DEMCIflex : http://www.demcifilter.co...=Cooler%20Master%20HAF932
1 | Cooler Master HAF932 Advanced | € 119,- | € 119,- |
1 | Asus Sabertooth P67 (3.0) | € 151,17 | € 151,17 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.200,63 |
Die filters kun je niet kopen in de winkel, ze versturen overal en ze schijnen erg goed te zijn.
Ja de top 200mm & back 140mm zijn standaard outtake, en dan de front 200mm is intake en dan die bottom 200mm zit er niet bijVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:08:
[...]
Okee maar de achterste hoef er geen 1 want dat is een outtake fan? i'm i right?
en wat denken jullie over deze lijst, dit keer doe ik er spontaan een Haf 932 tussen maar samen met de dustfilters van DEMCIflex : http://www.demcifilter.co...=Cooler%20Master%20HAF932
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,48 € 76,96 1 Cooler Master HAF932 Advanced € 119,- € 119,- 1 Antec H2O 620 € 53,90 € 53,90 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90 € 247,90 1 LG BH10LS30 Zwart € 77,- € 77,- 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Crucial m4 SSD 64GB € 89,- € 89,- 2 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 69,39 € 138,78 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC € 192,92 € 192,92 1 Asus Sabertooth P67 (3.0) € 151,17 € 151,17 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.200,63
Verwijderd
okie dokie 
Btw ik denk dat ik nu even ga stoppen met beantwoorden. ik hoor morgen wel weer wat van jullie

Btw ik denk dat ik nu even ga stoppen met beantwoorden. ik hoor morgen wel weer wat van jullie
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 21:14 ]
Wat ik denk is dat je een andere smaak voor kasten hebt dan ik
Ryan, ik las dat je pas volgend jaar je nieuwe pc gaat kopen, dan kun je nu beter nog niet gaan samenstellen, want volgend jaar is er alweer allemaal nieuwe hardware.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:12:
okie dokie
Hoi allen,
Ik wil binnenkort een nieuw game pctje gaan kopen. Ik denk dat ik al tevreden zou zijn met de best buy guide van Mei 2011, maar ik had voor mezelf een budget gerekend van 800 euro. Kan ik het systeem met 100 euro nog aanzienlijk verbeteren? Misschien een ssd erbij van 64gig, de Crucial M4 (zoiets staat mij bij)?
Ook moet ik zeggen dat ik de Cooler Master kast niet heel mooi vind. Kan ik deze setup in bijna alle Towers bouwen? Bijvoorbeeld de Fractal Design Define R3?
Ik hoop wat reacties te krijgen.
Ik wil binnenkort een nieuw game pctje gaan kopen. Ik denk dat ik al tevreden zou zijn met de best buy guide van Mei 2011, maar ik had voor mezelf een budget gerekend van 800 euro. Kan ik het systeem met 100 euro nog aanzienlijk verbeteren? Misschien een ssd erbij van 64gig, de Crucial M4 (zoiets staat mij bij)?
Ook moet ik zeggen dat ik de Cooler Master kast niet heel mooi vind. Kan ik deze setup in bijna alle Towers bouwen? Bijvoorbeeld de Fractal Design Define R3?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,48 | € 38,48 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,- | € 171,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 26,52 | € 26,52 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II | € 207,51 | € 207,51 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 98,77 | € 98,77 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 700,63 |
Je kunt ipv die GPU een 6870CFX opstelling nemen, zit je aan je budget, CFX 6870 kost ong 280euroTonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:04:
Hoi allen,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,48 € 38,48 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II € 207,51 € 207,51 1 Asrock P67 Pro3 € 98,77 € 98,77 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 700,63
Daarbij komt dat ze sneller zijn dan een GTX580
de fractal is volgens mij een prima caseTonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:04:
Hoi allen,
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,48 € 38,48 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 1 MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II € 207,51 € 207,51 1 Asrock P67 Pro3 € 98,77 € 98,77 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 700,63
en een ssd is mooi meegenomen alleen ik weet niet egt welke goed is.
als je geld over houd kan je altijd kijken voor een betere GPU.
ik denk dat veel mensen weer 2 6870's in crossfire willen aanraden dat doen ze meestal als iemand voor een 560 kiest
Wel nog een ander moederbord uitzoeken, anders gaat dat niet werken.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:07:
[...]
Je kunt ipv die GPU een 6870CFX opstelling nemen, zit je aan je budget, CFX 6870 kost ong 280euro
Intel mobo's en hun ruk lanes ...paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:09:
[...]
Wel nog een ander moederbord uitzoeken, anders gaat dat niet werken.
Edit : ok dit dan http://tweakers.net/price...star-tp67xe.html#tab:info
en deze x2 http://tweakers.net/price...n-%28hd-687a-zdbc%29.html
Ipv van je mobo & GPU die je nu heb, denk dat je net over de 800euro uitkomt dan
[ Voor 42% gewijzigd door yzx op 01-07-2011 23:14 ]
paulus_01 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:09:
[...]
Wel nog een ander moederbord uitzoeken, anders gaat dat niet werken.
1 | Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | € 98,40 | € 98,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 98,40 |
goed genoeg?
Als er CFX ready staat betekent dat niet perse de goede want :abn19 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:16:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-P67A-D3-B3 € 98,40 € 98,40 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 98,40
goed genoeg?
x4 is nu net wat slecht...1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
* When the PCIEX1_2 or PCIEX1_3 slot is populated with an expansion card, the PCIEX4 slot will operate at up to x1 mode.
Ik neem aan dat het wel uitmaakt welke 6870cfx ik dan neem. Er staan er meerdere in de pricewatch, welke is dan ideaal?yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:07:
[...]
Je kunt ipv die GPU een 6870CFX opstelling nemen, zit je aan je budget, CFX 6870 kost ong 280euro
Ik heb ze gelinkt een paar postjes naar boven inclusief een beter moederbord want die wat jij hebt ging CFX niet.Tonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:20:
[...]
Ik neem aan dat het wel uitmaakt welke 6870cfx ik dan neem. Er staan er meerdere in de pricewatch, welke is dan ideaal?
Die XFX's hebben dual fans = stil & koel en ze hebben een leuke OC, ik heb mijn refference stock kaartjes op die speeds lopen en lopen zeer goed
Dan zou dit hem moeten worden? Ik heb geen verstand van moederborden, dus ik weet niet of dit het ideale moederbord is voor deze combinatie?yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:21:
[...]
Ik heb ze gelinkt een paar postjes naar boven inclusief een beter moederbord want die wat jij hebt ging CFX niet.
Die XFX's hebben dual fans = stil & koel en ze hebben een leuke OC, ik heb mijn refference stock kaartjes op die speeds lopen en lopen zeer goed
Is deze CPU koeler beter dan de Scythe Mugen?
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,48 | € 38,48 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 87,44 | € 87,44 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 26,52 | € 26,52 |
2 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) | € 142,32 | € 284,64 |
1 | Biostar TP67XE | € 118,46 | € 118,46 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,99 |
Mugen is beter dan die CM. Maar je moet over dat moederbord eventjes wachten op iemand die wat meer van Intel kentTonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:32:
[...]
Dan zou dit hem moeten worden? Ik heb geen verstand van moederborden, dus ik weet niet of dit het ideale moederbord is voor deze combinatie?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,48 € 38,48 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 2 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) € 142,32 € 284,64 1 Biostar TP67XE € 118,46 € 118,46 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 819,99
Wat is mis aan de Biostar die draait ook x8/x8Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:35:
@tonnio
pricewatch: Asrock P67 Extreme4
draait 8x/8x, prima dus
behalve dat ik de biostar lelijk vindt, is biostar ook niet erg populair in europa, dus als je dan een garantie van de fabriek hebt, moet je een stuk verder versturen.
de asrock heeft trouwens ook een beter gekoelde toevoer van stroom naar de cpu, wat het overklokken aardig zal helpen.
Ah ok, ik heriner me wel dat Biostar een goed merk was.Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:40:
[...]
behalve dat ik de biostar lelijk vindt, is biostar ook niet erg populair in europa, dus als je dan een garantie van de fabriek hebt, moet je een stuk verder versturen.
de asrock heeft trouwens ook een beter gekoelde toevoer van stroom naar de cpu, wat het overklokken aardig zal helpen.
Maarja Asrock is AAA merk
Chipset maakt amper uit, maar er is dus wel een verschil tussen gekoelde of niet gekoelde stroom toevoer.abn19 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:43:
ik dacht dat er vandaag ook nog gezegd werd dat moederbord nauwelijks wat uitmaakt met overklokken
ok still learning altijd handig extra infoAbeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:44:
[...]
Chipset maakt amper uit, maar er is dus wel een verschil tussen gekoelde of niet gekoelde stroom toevoer.
Is mijn voeding goed genoeg voor 2 videokaarten en eventueel een lichte overklok op de intel cpu?Tonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:32:
[...]
Dan zou dit hem moeten worden? Ik heb geen verstand van moederborden, dus ik weet niet of dit het ideale moederbord is voor deze combinatie?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 38,48 € 38,48 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 21,95 € 21,95 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,- € 171,- 1 XFX Pro 550W € 54,- € 54,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 26,52 € 26,52 2 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) € 142,32 € 284,64 1 Biostar TP67XE € 118,46 € 118,46 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 819,99
Daar ben je hier toch voor?
maar ik had het wel een beetje te karig neergezet

@tonnio
550w zou wel lukken, maar dan moet je met verloopjes enzo gaan werken, koop dan liever een 650w xfx
[ Voor 22% gewijzigd door Abeltje130 op 01-07-2011 23:47 ]
1 6870 = 151TDP -> 2 zijn dus 302WTonnio schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:45:
[...]
Is mijn voeding goed genoeg voor 2 videokaarten en eventueel een lichte overklok op de intel cpu?
Dan nog CPU & RAM + OC en wat led en hdd's heb je ruim genoeg
Verwijderd
Een 550 watt voeding lijkt me wat aan de krappe kant.yzx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:47:
[...]
1 6870 = 151TDP -> 2 zijn dus 302W
Dan nog CPU & RAM + OC en wat led en hdd's heb je ruim genoeg
XFX zou dat toch moeten trekkenVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:03:
[...]
Een 550 watt voeding lijkt me wat aan de krappe kant.
Ik meen gelezen te hebben (weet zo even niet meer waar) dat je voeding op 80% van de max. capaciteit aan de max tdp moet zitten en dat je dan goed zou zitten.
Oftewel, totale tdp van je systeem is 400 watt, dan moet je voeding 500 watt zijn (immers, 500*0.8=400).
Geen idee of dit klopt...?
Oftewel, totale tdp van je systeem is 400 watt, dan moet je voeding 500 watt zijn (immers, 500*0.8=400).
Verwijderd
Het ligt er een beetje aan wat je voor je CPU overclock rekent denk ik. Dat vind ik moeilijk te bepalen omdat de meeste bronnen het verbruik meten van het gehele systeem inclusief een grafische kaart die dan wel niet zoveel doet maar toch zijn steentje bijdraagt aan het verbruik. Bij verschillende reviews zie je een verschil van rond de 70 a 80 watt tussen een stock processor (i5/i7) en eentje die een flinke OC heeft.
nee dat klopt nietpaulus_01 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:11:
Ik meen gelezen te hebben (weet zo even niet meer waar) dat je voeding op 80% van de max. capaciteit aan de max tdp moet zitten en dat je dan goed zou zitten.
als je systeem 1000 w zou verbruiken, en een voeding 80% efficient is, dan zou je 1200*0,8 moeten doen om op 1000w uit te komen.
Dus een systeem dat 1000w verbruikt kan prima met een 1000w voeding overweg, maar trekt 1200w uit de muur.
Jah ok, toch maar die 650w XFX dan, maar hangt van hem af, in theorie is die 550w genoeg, maar het budget was 800euro en daar zit hij al 10 euro overVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:17:
[...]
Het ligt er een beetje aan wat je voor je CPU overclock rekent denk ik. Dat vind ik moeilijk te bepalen omdat de meeste bronnen het verbruik meten van het gehele systeem inclusief een grafische kaart die dan wel niet zoveel doet maar toch zijn steentje bijdraagt aan het verbruik. Bij verschillende reviews zie je een verschil van rond de 70 a 80 watt tussen een stock processor (i5/i7) en eentje die een flinke OC heeft.
Dat toch niet met een B merk voedingAbeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:19:
[...]
nee dat klopt niet
als je systeem 1000 w zou verbruiken, en een voeding 80% efficient is, dan zou je 1200*0,8 moeten doen om op 1000w uit te komen.
Dus een systeem dat 1000w verbruikt kan prima met een 1000w voeding overweg, maar trekt 1200w uit de muur.
En ik denk dat Paulus bedoeld dat de voeding rond 80% load het meest effiecient is
[ Voor 28% gewijzigd door yzx op 02-07-2011 00:21 ]
*laatste edit ooit* :)Ah bedankt, ik zal eens een artikeltje opzoeken ter lering ende vermaakAbeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:19:
[...]
nee dat klopt niet
ik denk dat ik het toch goed begreep
*Edit* : Voor andere eventueel geinteresseerden, hier klik is een uitgebreid topic op GoT over voedingen. Genoeg leesvoer
[ Voor 84% gewijzigd door paulus_01 op 04-07-2011 10:03 ]
Wat bedoel je hier mee?Abeltje130 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:44:
Chipset maakt amper uit, maar er is dus wel een verschil tussen gekoelde of niet gekoelde stroom toevoer.
(Gekoelde stroom is nieuw voor mij
Dat de chips en al die andere 'dingetjes' (weerstanden, resistors etc. ik weet de details niet), gekoeld worden dmv een heatsink, aangezien er vooral bij overklok, aardig wat stroom door deze componenten stroomt, worden deze heet.danieluitdokkum schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 04:32:
[...]
Wat bedoel je hier mee?
(Gekoelde stroom is nieuw voor mij)
Het geeft alleen wat meer stabiliteit bij een flinke overklok.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 38,44 | € 38,44 |
1 | LG GH22NS50 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 59,- | € 59,- |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 70,85 | € 70,85 |
1 | XFX PRO750W | € 80,81 | € 80,81 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 70,- | € 70,- |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 253,87 | € 253,87 |
1 | Asrock P67 Extreme4 | € 125,31 | € 125,31 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.088,77 |
Vandaag wil ik deze maar eens gaan bestellen. De 750w voeding zit erin omdat ik graag zou kunnen upgraden naar CFX (het liefst met twee unlocked 6950's, maar dat is natuurlijk niet zeker) plus een overclock.
Nog op- en aanmerkingen?
@NinjaTuna
Misschien de niet advanced versie nemen van de CM II 690?
Die hotswap bay zul je waarschijnlijk toch amper/ niet gebruiken.
Voor de rest een mooi systeem
Ik heb dezelfde kaart als jou dus, en mijn scythe mugen fan komt daar bovenuit, dus misschien zouden er nog 2x low rpm fans vanaf kunnen?
scheelt een hele hoop lawaai in idle
Misschien de niet advanced versie nemen van de CM II 690?
Die hotswap bay zul je waarschijnlijk toch amper/ niet gebruiken.
Voor de rest een mooi systeem
Ik heb dezelfde kaart als jou dus, en mijn scythe mugen fan komt daar bovenuit, dus misschien zouden er nog 2x low rpm fans vanaf kunnen?
scheelt een hele hoop lawaai in idle
@Abel
Is de hotswap bay het enige verschil met de non-advanced versie? En wat voor low-rpm fans zou je voorstellen?
Is de hotswap bay het enige verschil met de non-advanced versie? En wat voor low-rpm fans zou je voorstellen?
Er zit 1 fan minder bij, maar met 1 graka heb je die niet echt nodig.NinjaTuna schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:41:
@Abel
Ik heb zelf 2x scythe gentle typhoon's (1150 RPM) op mn scythe zitten, en die is daardoor een stuk stiller geworden
Het worden er dus waarschijnlijk 2, ooit. Ik denk dat ik die fans nog even laat zitten en gewoon voor de advanced ga. Ik kan altijd nog een paar fans extra kopen als ik dat nodig vind.Abeltje130 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:11:
[...]
Er zit 1 fan minder bij, maar met 1 graka heb je die niet echt nodig.
Ik heb zelf 2x scythe gentle typhoon's (1150 RPM) op mn scythe zitten, en die is daardoor een stuk stiller geworden
Maar toch bedankt he
Heb je ook de optie van een CF6870 overwogen?NinjaTuna schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:15:
[...]
Het worden er dus waarschijnlijk 2, ooit. Ik denk dat ik die fans nog even laat zitten en gewoon voor de advanced ga. Ik kan altijd nog een paar fans extra kopen als ik dat nodig vind.
Maar toch bedankt he
Hier een benchje: CF6870 vs 6950
Dit kun je nu al aanschaffen voor pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) *2, dus 280,- euro, slechts iets meer dan de kaart die je nu hebt gekozen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!